Ahh duidelijk! Ja nu mist er nog maar 1 Scandinavisch land (Noorwegen).Willy84 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 17:44:
[...]
Nee, afgelopen zomer had ik tmobile en Tele2 bij me. De aangegeven snelheden waren met tmobile. Tele2 had alleen in Zweden nog 4g. Nu dus in meer landen.
Ik heb het al vaker gezegd maar Duitsland is echt een knelpunt voor Tele2 omdat het bereik van 3G op veel plekken matig is. En Scandinavië of de Baltische staten trekken lang niet zo veel Nederlanders als Duitsland. Speel maar eens met deze kaart en je zult zien dat het een gatenkaas is met 3G. Daarbij zit ik nu volgens de kaart in 3G gebied maar ontvang ik geen 3G.
https://www.telekom.de/start/netzausbau
Dat is ook zo, zit jij vaker op Telekom (T-mobile) of o2 in Duitsland? Merk meestal wel dat Tele2 de voorkeur geeft aan o2, pas als er echt geen bereik meer is dan wilt Tele2 bij mij op het netwerk van Telekom roamen.Willy84 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 19:31:
Ik heb het al vaker gezegd maar Duitsland is echt een knelpunt voor Tele2 omdat het bereik van 3G op veel plekken matig is. En Scandinavië of de Baltische staten trekken lang niet zo veel Nederlanders als Duitsland. Speel maar eens met deze kaart en je zult zien dat het een gatenkaas is met 3G. Daarbij zit ik nu volgens de kaart in 3G gebied maar ontvang ik geen 3G.
(Heb het zelf vaak genoeg aangegeven bij Tele2 dat dit toch eens opgelost moet worden, maar krijg het gevoel dat ik tegen een muur sta te praten..).
[ Voor 9% gewijzigd door dutchnltweaker op 03-01-2018 19:43 ]
Bereik in Duitsland is vele malen slechter dan dat wij in Nederland gewend zijn.dutchnltweaker schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 19:41:
[...]
Dat is ook zo, zit jij vaker op Telekom (T-mobile) of o2 in Duitsland? Merk meestal wel dat Tele2 de voorkeur geeft aan o2, pas als er echt geen bereik meer is dan wilt Tele2 bij mij op het netwerk van Telekom roamen.
(Heb het zelf vaak genoeg aangegeven bij Tele2 dat dit toch eens opgelost moet worden, maar krijg het gevoel dat ik tegen een muur sta te praten..).
Voor Tele2 had ik KPN en de iPhone heeft dan voorkeur voor het O2 netwerk, 4G als dat beschikbaar is, maar ook vaak edge. Handmatig kiezen voor Telekom gaf soms een beter resultaat, maar soms wel 4G maar super traag.
De Duitsers moeten nog wat meer investeren en dat zal wel niet gebeuren.
Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | 4.880wp zonnepanelen
Het 4G netwerk in Duitsland is namelijk beter dan het 3G, omdat de providers een betere dekking moesten geven voor de buitengebieden/platteland.MichielFRL schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 19:49:
[...]
Bereik in Duitsland is vele malen slechter dan dat wij in Nederland gewend zijn.
Voor Tele2 had ik KPN en de iPhone heeft dan voorkeur voor het O2 netwerk, 4G als dat beschikbaar is, maar ook vaak edge. Handmatig kiezen voor Telekom gaf soms een beter resultaat, maar soms wel 4G maar super traag.
De Duitsers moeten nog wat meer investeren en dat zal wel niet gebeuren.
Merkte toen ik tijdelijk een Vodafone prepaid simkaart (Nederlandse) had aangeschaft dat ik echt overal bereik en 4G had in Duitsland met Vodafone..
Maar ja als ik 8gb kan roamen vind ik het onzin om het prepaid simkaartje te gebruiken.
Ik merk inderdaad ook een voorkeur van Tele2 voor 02. Ik verbind daarom mijn telefoon met mijn iPad die wel 4g heeft via Telekom.de omdat ik daar een tmobile abonnement op heb zitten.dutchnltweaker schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 19:41:
[...]
Dat is ook zo, zit jij vaker op Telekom (T-mobile) of o2 in Duitsland? Merk meestal wel dat Tele2 de voorkeur geeft aan o2, pas als er echt geen bereik meer is dan wilt Tele2 bij mij op het netwerk van Telekom roamen.
Ik reed door Zweden en daar tref je in de middle of nowhere masten aan van zeker 40 meter hoog om maar te zorgen dat je bereik hebt. In Noorwegen kon ik zelfs Netflix kijken bij het eilandje Storstappen via 4g van Telenor via tmobile abo. Dat is echt bizar in vergelijking met Duitsland.
https://www.telenor.no/privat/dekning/#map
https://www.vodafone.de/hilfe/netzabdeckung.htmlMerkte toen ik tijdelijk een Vodafone prepaid simkaart (Nederlandse) had aangeschaft dat ik echt overal bereik en 4G had in Duitsland met Vodafone..
Als ik de netwerkkaart mag geloven is Vodafone.de ook een aardige gatenkaas. Zowel 3G als 4g. Volgens de p3 test is Telekom het beste netwerk. Wat mij betreft zou minst slecht de lading beter dekken.
[ Voor 17% gewijzigd door Willy84 op 03-01-2018 20:33 ]
En met Tele2? ook goed 4G gehad op het Tele2 netwerk in Zweden?Willy84 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 20:20:
[...]
Ik merk inderdaad ook een voorkeur van Tele2 voor 02. Ik verbind daarom mijn telefoon met mijn iPad die wel 4g heeft via Telekom.de omdat ik daar een tmobile abonnement op heb zitten.
Ik reed door Zweden en daar tref je in de middle of nowhere masten aan van zeker 40 meter hoog om maar te zorgen dat je bereik hebt. In Noorwegen kon ik zelfs Netflix kijken bij het eilandje Storstappen via 4g van Telenor via tmobile abo. Dat is echt bizar in vergelijking met Duitsland.
https://www.telenor.no/privat/dekning/#map
(Eerstelijns)Klantenservice?dutchnltweaker schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 19:41:
[...]
Ja, gewoon goed netwerk. Ik weet niet waar je heen gaat? Je moet echt naar zeer afgelegen gebieden gaan om geen dekking meer te hebben.dutchnltweaker schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 20:24:
[...]
En met Tele2? ook goed 4G gehad op het Tele2 netwerk in Zweden?
Je gaf toen net aan dat je T-Mobile gebruikte daar, maar vroeg me af hoe jou ervaring was met Tele2 in dat gebiedWilly84 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 20:35:
[...]
Ja, gewoon goed netwerk. Ik weet niet waar je heen gaat? Je moet echt naar zeer afgelegen gebieden gaan om geen dekking meer te hebben.
Met dank aan @The_Wireless_Guy Is er op 4gmasten.nl een nieuwe update van de masten van Tele2.
http://4gmasten.nl/dekkin...update-per-1-januari-2018
http://4gmasten.nl/dekkin...update-per-1-januari-2018
Probleem in Duitsland is dat het in de steden e.d. meestal prima is, maar als je met de trein van NL naar Berlijn gaat dan kun je zelfs op bepaalde delen niet eens met 2G bellen. Op geen enkel netwerk kun je zonder een grote lading dropped calls op de hele route bellen.Willy84 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 20:20:
[...]
https://www.vodafone.de/hilfe/netzabdeckung.html
Als ik de netwerkkaart mag geloven is Vodafone.de ook een aardige gatenkaas. Zowel 3G als 4g. Volgens de p3 test is Telekom het beste netwerk. Wat mij betreft zou minst slecht de lading beter dekken.
Vergeet ook niet dat Duitsland een "moeilijk" gebied is met enorm veel bebossing. Daarnaast is het land volgens mij minder rijk dan de Scandinavische landen. Mogelijk zijn er in andere landen ook wetten over uitrol van mobiel netwerk (zoals bijv. in Zwitserland dat zelfs kleine tunnels mobiele dekking moeten hebben).
De enige reden dat 4G redelijk goed dekt in Duitsland is dat er een wet is die voorschrijft dat je minimaal x% dekking moet hebben op de 800 MHz-band
[ Voor 27% gewijzigd door Sorcerer8472 op 05-01-2018 11:05 ]
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
En laat je nu altijd nog 2G of 3G nodig hebben om te bellen. Dus wel lekker netflix overal, maar onbereikbaar voor de buitenwereld... Rare jongens die duitsersSorcerer8472 schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 11:03:
[...]
De enige reden dat 4G redelijk goed dekt in Duitsland is dat er een wet is die voorschrijft dat je minimaal x% dekking moet hebben op de 800 MHz-band
In dat geval heb je ook nog voip, als dat een optie is
Of VoLTE (4g-bellen), of VoWiFi (wifi-bellen)...
[ Voor 37% gewijzigd door Lrrr op 06-01-2018 12:59 . Reden: verduidelijking ]
I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets
Het was vooral bedoeld om snel internet in landelijke gebieden te bevorderen, en dat is gelukt. Voor bellen kun je 2G gebruiken op de meeste plekken (alleen met de trein raak je de verbinding regelmatig kwijt dus, in de auto is het beter te doen is mijn ervaring).bartvries schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 12:24:
[...]
En laat je nu altijd nog 2G of 3G nodig hebben om te bellen. Dus wel lekker netflix overal, maar onbereikbaar voor de buitenwereld... Rare jongens die duitsers
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Ik had met automatisch verbinden in Noorwegen geen 4g. In Zweden wel. Ik heb niet op de provider gelet. (tele2 in zweden natuurlijk).dutchnltweaker schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 17:35:
[...]
Had je in Noorwegen 4G met Tele2? Er is bekent dat in Zweden, Denemarken en Finland wel 4G is alleen Noorwegen is nieuw, welke roaming partner bied dit dan aan?
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
@The_Wireless_Guy, weet je toevallig of de 3G-snelheidslimiet van 2 Mbps alleen in Nederland gaat gelden of ook in buitenlanden waar er geen 4G-overeenkomst is? Het eerste lijkt me logischer, maar ik kan het nergens concreet terugvinden.
edit: volgens de Facebook-klantenservice gaat het alleen om Nederland.
[ Voor 13% gewijzigd door Lrrr op 08-01-2018 10:20 ]
Alleen NL.jamy015 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 04:16:
@The_Wireless_Guy, weet je toevallig of de 3G-snelheidslimiet van 2 Mbps alleen in Nederland gaat gelden of ook in buitenlanden waar er geen 4G-overeenkomst is? Het eerste lijkt me logischer, maar ik kan het nergens concreet terugvinden.
Antenne en masten malloot
Dit is bij mij helaas niet gelukt, wellicht dat ze het gefixt hebben.NSG schreef op woensdag 6 december 2017 @ 13:47:
[...]
Het is mij tot twee keer gelukt (2x vriendenvoordeel én cashback uitbetaald gekregen).
Ik heb direct nadat ik via cashbackxl op de tele2 site belande, de referall link in mijn adresbalk geplakt en zo het bestelproces afgerond
Ik heb regelmatig dat als ik gebeld wordt en opneem, maar vaker als ik zelf uitgaand bel, ik na opnemen geheel niks hoor en de gesprekspartner ook niet. Ik had de indruk dat dit is sinds 4G bellen werkt. De laatste tijd gebeurt het zelfs steeds vaker.
Om dit vermoeden te toetsen heb ik 4G bellen uitgezet. Tot dusver geen problemen.
Het is uiteraard/begrijpelijk de bedoeling om via 4G te bellen omdat dit het eigen netwerk van Tele2 is. Maar op deze manier werkt het voor mij niet. Wel zal Tele2 ongetwijfeld een keer gaan klagen bij mij.
Het toestel is een Samsung Galaxy S7.
Iemand dezelfde ervaringen en/of enig idee hoe dit op te lossen?
Om dit vermoeden te toetsen heb ik 4G bellen uitgezet. Tot dusver geen problemen.
Het is uiteraard/begrijpelijk de bedoeling om via 4G te bellen omdat dit het eigen netwerk van Tele2 is. Maar op deze manier werkt het voor mij niet. Wel zal Tele2 ongetwijfeld een keer gaan klagen bij mij.
Heb je het al gemeld bij Tele2 klantenservice, als jij niets meld kunnen ze natuurlijk ook niets oplossen.....Titusvh schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 11:09:
Ik heb regelmatig dat als ik gebeld wordt en opneem, maar vaker als ik zelf uitgaand bel, ik na opnemen geheel niks hoor en de gesprekspartner ook niet. Ik had de indruk dat dit is sinds 4G bellen werkt. De laatste tijd gebeurt het zelfs steeds vaker.
Een volkomen terechte vraag!The_Wireless_Guy schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 11:58:
[...]
Heb je het al gemeld bij Tele2 klantenservice, als jij niets meld kunnen ze natuurlijk ook niets oplossen.....
Niet eens aan gedacht. Waarom? Ik ben 1e lijns helpdesk (bij elk bedrijf)! zo zat als het om technische of niet standaard dingen gaat. Kost klauwen met tijd (in de wacht, tig keer uitleggen), en in het merendeel van de gevallen ook niet geholpen. Zodanig dat het niet eens meer in mij opkomt om de servicedesk te bellen als er iets niet werkt... (Zeker niet alleen bij Tele2)
Maar ja, als iedereen zo denkt.
Ik geef het een kans.
Chat: komt niks zinvols uit (is allemaal automatisch)
Bellen: Na 1 minuut keuze menu wordt ondanks belofte tot doorverbinden verbinding verbroken
Poging 2: na enkele minuten zeer vriendelijk persoon aan de lijn. Echter tot mijn verbazing wordt begonnen over een procedure dat ik op 3G mag, en dus niet het 4G probleem oplossen. Aangeboden dat technische dienst best met mij mag bellen ter diagnose. Maar de oplossing moet een dekkingsonderzoek zijn. Als ik 3 plaatsen aanwijs waar het misgaat kunnen ze me op 3G zetten oid. Aangegeven dat de dekking van Tele2 juist uitstekend is. Dat ik op die plek 100mbit download haal. Dus dat het echt in het 4G bellen zit.
Dan wordt gekeken of sim kaart wel 4G bellen ondersteunt. Maar als dat niet zo was zou ik toch helemaal niet kunnen bellen? Ja dat was wel zo... Na drie minuten stilte gevraagd of ik teruggebeld mag worden.
Uurtje later teruggebeld: Tele2 gaat een VOLTE onderzoek doen, waarin ik 3 voorbeelden mag opgeven waarin het misgaat.
Meer werk dan gewoon de 4G bellen switch uitzetten, maar daar zijn we geen tweaker voor ;-)
Tot dusver best een positieve ervaring!
Wordt vervolgd (maar ervaring van anderen blijven welkom).
Sinds begin dit jaar overgestapt naar Tele2 in de hoop eindelijk een knappe verbinding te hebben tijdens mijn dagelijkse 1,5 uur durende wereldreis per trein tussen Amsterdam en Alkmaar.
Mooi niet dus, vrijwel de gehele rit een pauperdekking, bijna geen moment 4G en snelheden van hooguit 8mbps. Lekker dan.
Ik begin bijna te denken dat ik zelf iets fout doe, hoe kun je nou adverteren met het beste en snelste 4G netwerk van Nederland als je tussen Amsterdam en Alkmaar vrijwel 0 4G dekking biedt... 🤔
Iemand met vergelijkbare ervaringen?
Mooi niet dus, vrijwel de gehele rit een pauperdekking, bijna geen moment 4G en snelheden van hooguit 8mbps. Lekker dan.
Ik begin bijna te denken dat ik zelf iets fout doe, hoe kun je nou adverteren met het beste en snelste 4G netwerk van Nederland als je tussen Amsterdam en Alkmaar vrijwel 0 4G dekking biedt... 🤔
Heb je maandelijks of 2 jaar abonnement?Halcyon441 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 18:15:
Sinds begin dit jaar overgestapt naar Tele2 in de hoop eindelijk een knappe verbinding te hebben tijdens mijn dagelijkse 1,5 uur durende wereldreis per trein tussen Amsterdam en Alkmaar.
Als ik het zo begrijp reis je met de trein? Zo ja hou er rekening mee dat door de trein beplating enzo dat je verbinding hier minder door wordt.
Welke providers heb je tot nu toe gehad?
Ik heb een maandelijks opzegbaar abonnement, maar dat heeft toch geen invloed op de snelheid of dekking?dutchnltweaker schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 18:36:
[...]
Heb je maandelijks of 2 jaar abonnement?
Als ik het zo begrijp reis je met de trein? Zo ja hou er rekening mee dat door de trein beplating enzo dat je verbinding hier minder door wordt.
Welke providers heb je tot nu toe gehad?
Ik moet toegeven dat ik bovenstaande post wel in een ietwat gefrustreerde gemoedstoestand heb geschreven na een rit met zuinige 4G verbinding, tijdens mijn reis vanmorgen had ik grote stukken wel gewoon 4G+ met over de 80mbps down.
Toch wel bijzonder dat het zo kan verschillen, wat je zegt misschien dus per model trein of verschil in drukte? 🤔
Klopt, de nieuwere treinen van NS zijn beter geïsoleerd. Hierdoor kan het dus zijn dat je bij de ene trein beter ontvangst kan hebben dan de andere.Halcyon441 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 09:12:
[...]
Ik heb een maandelijks opzegbaar abonnement, maar dat heeft toch geen invloed op de snelheid of dekking?
Ik moet toegeven dat ik bovenstaande post wel in een ietwat gefrustreerde gemoedstoestand heb geschreven na een rit met zuinige 4G verbinding, tijdens mijn reis vanmorgen had ik grote stukken wel gewoon 4G+ met over de 80mbps down.
Toch wel bijzonder dat het zo kan verschillen, wat je zegt misschien dus per model trein of verschil in drukte? 🤔
Met maandelijks bedoelde als het je niet bevalt kan je altijd switchen als je wilt.
[ Voor 5% gewijzigd door dutchnltweaker op 18-01-2018 09:58 ]
Terug van Lanzarote en alleen gebruik kunnen maken van 3G wat prima werkt.
Enige verschil wat ik eigenlijk duidelijk gemerkt heb tussen 4G in NL en 3G op Lanzarote via Orange is dat Instagram duidelijk trager is en Facebook soms wat meer tijd nodig heeft met laden.
Het netwerk van Orange voelt sneller aan dan dat van Movistar.
Het verschil met 3G in Duitsland is echter extreem. Daar voelt 3G vaak aan als Edge.
Enige verschil wat ik eigenlijk duidelijk gemerkt heb tussen 4G in NL en 3G op Lanzarote via Orange is dat Instagram duidelijk trager is en Facebook soms wat meer tijd nodig heeft met laden.
Het verschil met 3G in Duitsland is echter extreem. Daar voelt 3G vaak aan als Edge.
Beetje offtopic:MichielFRL schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 10:04:
Terug van Lanzarote en alleen gebruik kunnen maken van 3G wat prima werkt.
Voor iedereen die wilt weten waarom het 3G netwerk zo slecht is in Duitsland 1 reden. Alle providers in Duitsland hebben 3G alleen op 2100 MHz, de capicieit is goed alleen de dekking (reikwijdte) is echt slecht, 2G draait op 900 MHz waardoor de reikwijdte dekking super is maar het nadeel is je wordt snel terug gezet op 2G (waar je dus niks mee kan). Met de aanleg van 4G moest er een bepaalde percentage gehaald qua dekking, alle providers hebben minimaal de 800 MHz, 1800 MHz en 2600 MHz frequentie (Telekom.de heeft nog 900 MHz extra en Vodafone heeft 2100 MHz als extra frequentie voor 4G).
Dit heb ik al een paar keer aangegeven, jammer genoeg denk ik dat er pas verandering komt als de goedkeuring van T-mobile (overname) is.
Inmiddels zo'n 2 weken aangesloten, en kan niet anders zeggen dan dat ik tevreden ben.
enige minpuntje tot nu toe is dat ik de voicemail uitschakelen door de klantenservice moest laten doen en dit niet zelf kon regelen op mijntele2.
speedtests in omgeving Middelburg/Vlissingen/Goes bieden zelfs een hogere snelheid dan met hetzelfde toestel ( iPhone SE ) op het KPN netwerk, ook getest met Vodafone en T-Mobile op andere GSM's maar daar zie je dat Vodafone toch echt wel bedroevende snelheden levert, T-Mobile er met kop en schouders bovenuit steekt en KPN en Tele2 daar tussenin zitten.
ik val met bellen nog wel terug naar 3G, is er ergens een instelling die ik nog moet veranderen want als het goed is zou de iPhone SE ook gewoon voice over 4G moeten doen toch ?
enige minpuntje tot nu toe is dat ik de voicemail uitschakelen door de klantenservice moest laten doen en dit niet zelf kon regelen op mijntele2.
speedtests in omgeving Middelburg/Vlissingen/Goes bieden zelfs een hogere snelheid dan met hetzelfde toestel ( iPhone SE ) op het KPN netwerk, ook getest met Vodafone en T-Mobile op andere GSM's maar daar zie je dat Vodafone toch echt wel bedroevende snelheden levert, T-Mobile er met kop en schouders bovenuit steekt en KPN en Tele2 daar tussenin zitten.
ik val met bellen nog wel terug naar 3G, is er ergens een instelling die ik nog moet veranderen want als het goed is zou de iPhone SE ook gewoon voice over 4G moeten doen toch ?
J-roenn schreef op woensdag 6 december 2017 @ 12:07:
heb ook de overstap naar Tele2 gemaakt, bestelproces verliep uitermate soepel, ik ga pas 02-01-18 over dus kan over het netwerk nog niks zeggen/
30-11-2017 bestelling geplaatst van Toestel + Abo + Nummerbehoud vanaf Telfort.
30-11-2017 direct na bestelling een SMS gekregen die ik moest beantwoorden, nummerbehoud werd direct goedgekeurd per einddatum van mijn oude contract.
30-11-2017 Bevestiging van bestelling + aanmaken Mijn Tele2 account.
30-11-2017 Mail vanuit de koerier om een afspraak te maken, afspraak gepland voor 04-12-2018 tussen 14:00-18:00
03-12-2017 Bevestiging van de afspraak, en een verkort tijdslot doorgekregen (tussen 15:22-17:22)
04-12-2017 netjes op tijd 17:00 afgeleverd, 0,01 gepind ter bevestiging van mijn rekeningnummer en mijn ID pas laten zien, was in 5 minuten geregeld.
ik zal in januari met mijn 1e maand onbeperkt nog wat speedtestjes uitvoeren ( heb zelfde type GSM ook van mijn werk met een KPN sim te vergelijk ).
tot nu toe erg tevreden over de soepelheid van de bestelling, ik had door alle negatieve reacties en beoordelingen op internet totale chaos verwacht...
[ Voor 3% gewijzigd door J-roenn op 18-01-2018 14:55 ]
- heb je de laatste iOS?J-roenn schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 14:54:
Inmiddels zo'n 2 weken aangesloten, en kan niet anders zeggen dan dat ik tevreden ben.
[...]
- heb je de meest recente aanbiederinstellingen van Tele2(ik geloof dat die op 32.0 zitten nu)?
- staat je instellingen voor 4G op Gesprekken en data?
Zo ja dan toch nog een keer restarten om te kijken of je aansluiting wil registreren op VoLTE.
iOS versie 11.2.2.The_Wireless_Guy schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 15:12:
[...]
- heb je de laatste iOS?
- heb je de meest recente aanbiederinstellingen van Tele2(ik geloof dat die op 32.0 zitten nu)?
- staat je instellingen voor 4G op Gesprekken en data?
Zo ja dan toch nog een keer restarten om te kijken of je aansluiting wil registreren op VoLTE.
Aanbiederinstellingen Tele2 NL 31.0
instellingen voor 4G gesprekken en data kan ik alleen vinden onder "Instellingen"->"Mobiel netwerk"->"roaming", hier staat inderdaad "gesprekken en data" bij 4G, echter lijkt me dat dit alleen van toepassing is tijdens het roamen. een andere instelling kan ik echter niet vinden.
Nee, dat wat ik bedoel staat niet bij bij roaming.J-roenn schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 09:31:
[...]
iOS versie 11.2.2.
Aanbiederinstellingen Tele2 NL 31.0
instellingen voor 4G gesprekken en data kan ik alleen vinden onder "Instellingen"->"Mobiel netwerk"->"roaming", hier staat inderdaad "gesprekken en data" bij 4G, echter lijkt me dat dit alleen van toepassing is tijdens het roamen. een andere instelling kan ik echter niet vinden.
Volg deze instructie van Apple: https://support.apple.com/nl-nl/HT203078
*Knip*
[ Voor 98% gewijzigd door J0kerNL op 22-01-2018 17:26 ]
Sinds afgelopen weekend krijg ik geen TAN codes meer per SMS. Bellen met ING en Tele2 heeft nog maar weinig opgeleverd. Tele2 gaat het onderzoeken, maar komt pas na 10 dagen met een terugkoppeling. ING kan of wil al helemaal niks doen. Kortom het schiet niet op. Verder kan ik geen SMS berichten ontvangen als deze vanaf een Truphone toestel gestuurd worden. De storing lag bij BT, dus ik denk dat het daar nog steeds fout gaat. Zijn er meer mensen met deze ervaringen?
Qua bellen en data ben ik super tevreden met Tele2, SMS'en valt nu wat tegen.
@Coenen niet lachen maar heb je je toestel al eens aan en uitgezet? Soms raakt de SMS server je kwijt en dat wilde bij mij wel eens helpen.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
opnieuw gereboot en ene power cycle gedaan.
hmmm vreemd. Ik heb het wel eens gehad maar dat is al even terug. Vroeger kon ING de TAN code ook doorbellen vanuit internet bankieren. Sowieso gaat de TAN eruit maar daar heb je nu niets aan natuurlijk.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Als je geen TAN krijgt, kan je de ING je laten terugbellen, als dit al werkt, moet je in het keuze menu een 1 kiezen. Deze keuze herkennen ze dan niet.
Ik hoorde later op m'n werk ook dat de TAN eruit gaat, de ING heeft het daar verder niet over gehad vandaag toen ik ze aan de lijn had.
Ik hoorde later op m'n werk ook dat de TAN eruit gaat, de ING heeft het daar verder niet over gehad vandaag toen ik ze aan de lijn had.
Op de 19de speelde er een SMS storing, zelfs je eigen nummer sms'en lukte niet.
Dat zal opgelost moeten zijn, maar misschien is dat nog niet het geval!?
Ook heb ik vaak het probleem zien komen met nummerbehoud en sms van instanties/bedrijven en van nrs van je oude provider, blijkbaar is het snelste oplossing om een ticket te openen bij je eigen provider.
Ik had toen ik van Vodafone naar Tele2 ging, kreeg ik geen sms van Vodafone nummers en geen enkele 2FA sms, een collega die bij Vodafone zat heeft een ticket geopend dat hij mijn nr niet kon sms'en, probleem was binnen paar dagen opgelost
Blijkbaar is het nummerbehoud/sms systeem nog niet zo smart.
Dat zal opgelost moeten zijn, maar misschien is dat nog niet het geval!?
Ook heb ik vaak het probleem zien komen met nummerbehoud en sms van instanties/bedrijven en van nrs van je oude provider, blijkbaar is het snelste oplossing om een ticket te openen bij je eigen provider.
Ik had toen ik van Vodafone naar Tele2 ging, kreeg ik geen sms van Vodafone nummers en geen enkele 2FA sms, een collega die bij Vodafone zat heeft een ticket geopend dat hij mijn nr niet kon sms'en, probleem was binnen paar dagen opgelost

Blijkbaar is het nummerbehoud/sms systeem nog niet zo smart.
Misschien kun je tijdelijk van de QR-codes en mobiel goedkeuren gebruik maken...Coenen schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 12:56:
Sinds afgelopen weekend krijg ik geen TAN codes meer per SMS. Bellen met ING en Tele2 heeft nog maar weinig opgeleverd. Tele2 gaat het onderzoeken, maar komt pas na 10 dagen met een terugkoppeling. ING kan of wil al helemaal niks doen. Kortom het schiet niet op. Verder kan ik geen SMS berichten ontvangen als deze vanaf een Truphone toestel gestuurd worden. De storing lag bij BT, dus ik denk dat het daar nog steeds fout gaat. Zijn er meer mensen met deze ervaringen?
Kleine zijsprong..
https://nos.nl/artikel/22...t-jaar-met-tan-codes.html?
Je ING app is nu al bruikbaar als alternatief voor de SMS tan code.
https://nos.nl/artikel/22...t-jaar-met-tan-codes.html?
Je ING app is nu al bruikbaar als alternatief voor de SMS tan code.
Gisteren een abo afgesloten bij simpel: 2gb en 100 min voor 7.50. Na heel wat jaartjes (schat 6/8) zeg ik Tele2 vaarwel. Hoofdreden is het ontbreken van 4g in het buitenland, daarnaast is simpel nog scherp geprijsd ook. Kleine snelheidscap boeit me niet zo.
We zijn eruit. Bijna een uur met de ING aan de lijn gezeten.
Het nummer van de ING was geblokkeerd op m'n telefoon.
Waarom, geen idee.
Waarom, geen idee.
En al getest of je nu de TAN codes binnen krijgt?Coenen schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 12:15:
We zijn eruit. Bijna een uur met de ING aan de lijn gezeten.
Waarom, geen idee.
Na het deblokeren kan ik weer TAN codes ontvangen
@The_Wireless_Guy Bij mij staat er op mijn iPhone 8 "Schakel 4G in" i.p.v. "Schakel LTE in". Ik denk dat jullie hetzelfde bedoelenThe_Wireless_Guy schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 10:04:
[...]
Nee, dat wat ik bedoel staat niet bij bij roaming.
Volg deze instructie van Apple: https://support.apple.com/nl-nl/HT203078
Het staat bij: Instellingen>Mobiel netwerk>Opties mobiele data>Schakel 4G in. Dit is bijna gelijk aan wat er in je link van Apple staat. Alleen is daar 4G vervangen door LTE. Hmm, ik bedenk mij net dat het dus bij mij ook gewoon fout kan zijn en dat ik dus geen VoLTE kan gebruiken.
Maar je ziet de 4G gesprek optie niet?Rogar schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 12:48:
[...]
@The_Wireless_Guy Bij mij staat er op mijn iPhone 8 "Schakel 4G in" i.p.v. "Schakel LTE in". Ik denk dat jullie hetzelfde bedoelen
Het staat bij: Instellingen>Mobiel netwerk>Opties mobiele data>Schakel 4G in. Dit is bijna gelijk aan wat er in je link van Apple staat. Alleen is daar 4G vervangen door LTE. Hmm, ik bedenk mij net dat het dus bij mij ook gewoon fout kan zijn en dat ik dus geen VoLTE kan gebruiken.
Bij mij stond ook 4G ipv LTE, dat is afhankelijk van de provider/regio denk ik.
Als je VoLTE optie niet ziet, misschien een nieuwe simkaart vragen? Want het mooiste van iOS is dat maak niet uit waar je je telefoon gekocht heb, je krijg de provider settings via updates.
iPhone 8 ondersteund gewoon VoLTE op Tele2.Luinwethion schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:23:
[...]
Maar je ziet de 4G gesprek optie niet?
Als je VoLTE optie niet ziet, misschien een nieuwe simkaart vragen? Want het mooiste van iOS is dat maak niet uit waar je je telefoon gekocht heb, je krijg de provider settings via updates.
Heb je ook de Tele2 NL aanbiederinstellingen geupdate?
4G en LTE zijn hetzelfde, jammer dat Apple die termen door elkaar gebruikt.
Zo jammer dat Tele2 er 4G van maakt. LTE bovenin het scherm staat zoveel mooier[b]The_Wireless_Guy schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:34:4G en LTE zijn hetzelfde, jammer dat Apple die termen door elkaar gebruikt.
Dat is niet Tele2 maar de toestelfabrikant.MichielFRL schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 19:01:
[...]
Zo jammer dat Tele2 er 4G van maakt. LTE bovenin het scherm staat zoveel mooier
Als ik een Duitse blau.de sim erin doe staat we wel LTE.The_Wireless_Guy schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 21:20:
[...]
Dat is niet Tele2 maar de toestelfabrikant.
Heeft dus niks met Apple te maken, zit in de provider settings.
Voor m'n gevoel is het weergeven van 4G of LTE toch een keuze van de toestelfabrikant. Op mijn WileyFox was het altijd 4G. Na de voorlaatste update is dat veranderd naar LTE en sinds de laatste update een week of wat geleden is het weer 4G. 't Lijkt mij onwaarschijnlijk dat Tele2 daarin zaken heeft gewijzigd.
Die staat er wel, alleen is de naam dus anders. Ik kan wel gesprekken en data over 4G aanzetten.Luinwethion schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:23:
[...]
Ik heb dus bij "Schakel 4G in" de optie "Gesprekken en data" aan staan. Dat moet goed zijn toch?The_Wireless_Guy schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:34:
[...]
iPhone 8 ondersteund gewoon VoLTE op Tele2.
Mijn netwerkinstellingen zijn Tele2 NL 31.0.
Ja, dat moet genoeg zijn als het aan de kant van Tele2 ook goed staat natuurlijk. Heb je nu geen VoLTE dan?Rogar schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 08:23:
[...]
Die staat er wel, alleen is de naam dus anders. Ik kan wel gesprekken en data over 4G aanzetten.
[...]
Ik heb dus bij "Schakel 4G in" de optie "Gesprekken en data" aan staan. Dat moet goed zijn toch?
Mijn netwerkinstellingen zijn Tele2 NL 31.0.
Dat is inderdaad zo, op iOS wordt door de carrier settings bepaald als LTE of 4G getoond wordt.MichielFRL schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 21:28:
[...]
Als ik een Duitse blau.de sim erin doe staat we wel LTE.
Heeft dus niks met Apple te maken, zit in de provider settings.
Op Android is afhankelijk van de fabrikant of de provider rom. Zo bij een S7 met Duitse O2 rom was dat LTE, geflashd naar Nederlandse rom, en ik had ineens 4G.
Makes sense, want in Duitsland spreken ze over Das beste LTE-netz en niet hebben we over 4G unlimited.
Is hij toevallig geswitcht van providers? Ook al is het carrier profile juist en heb je de optie voor VoLTE dan kan het nog steeds problemen geven. Bij mij lukte het met een reset van de netwerkinstellingen. (Was toen wel overstap van Tele2 naar KPN, maar ongeveer hetzelfde probleem.)The_Wireless_Guy schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 08:28:
[...]
Ja, dat moet genoeg zijn als het aan de kant van Tele2 ook goed staat natuurlijk. Heb je nu geen VoLTE dan?
Ik heb 4G ingeschakeld voor gesprekken en data en ik heb laatst nog een nieuwe simkaart gekregen, omdat ik na elk telefoontje een vage melding kreeg dat er een bericht was verstuurd door m'n simkaart.Luinwethion schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:23:
[...]
Het lijkt mij dus goed, ik merk alleen niet dat ik bel over VoLTE.
Ja ik heb 31.0, dat is de laatste voor zover ik kon vinden.The_Wireless_Guy schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:34:
[...]
iPhone 8 ondersteund gewoon VoLTE op Tele2.
Die melding heb ik ooit ook gehad, na onderzoeken, was na een dagje web, op Apple forums spreken ze over een storing in de update server van de provider.Rogar schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 10:41:
[...]
Ik heb 4G ingeschakeld voor gesprekken en data en ik heb laatst nog een nieuwe simkaart gekregen, omdat ik na elk telefoontje een vage melding kreeg dat er een bericht was verstuurd door m'n simkaart.
Het lijkt mij dus goed, ik merk alleen niet dat ik bel over VoLTE.
Maar goed, wanneer je belt zie je dat je terug gaat naar 3G dan?
Daar heb ik eigenlijk nog nooit op gelet. Ik zal er eens naar kijken als ik ga bellen. Maar ik denk dus dat het wel aan staat en werkt, alleen noemen ze het gewoon 4G ipv LTE op mijn iPhone.Luinwethion schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 10:50:
[...]
Die melding heb ik ooit ook gehad, na onderzoeken, was na een dagje web, op Apple forums spreken ze over een storing in de update server van de provider.
Maar goed, wanneer je belt zie je dat je terug gaat naar 3G dan?
Okay, wacht, ik ben even kwijt.Rogar schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 10:54:
[...]
Daar heb ik eigenlijk nog nooit op gelet. Ik zal er eens naar kijken als ik ga bellen. Maar ik denk dus dat het wel aan staat en werkt, alleen noemen ze het gewoon 4G ipv LTE op mijn iPhone.
Aan wat merk je dan dat je niet via 4G belt?
Je krijgt geen speciale melding of iets anders... Enige wat je ziet is dat je op 4G verbonden blijft.
Op Android toestellen van Amerikaanse en Aziatische providers heb je continu een VoLTE logo boven, maar zelfs op Android in Europa zie je niet dat je over 4G belt
Ik merk helemaal niks. Dus ik denk dat het goed is.Luinwethion schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 10:58:
[...]
Okay, wacht, ik ben even kwijt.
Aan wat merk je dan dat je niet via 4G belt?
Je krijgt geen speciale melding of iets anders... Enige wat je ziet is dat je op 4G verbonden blijft.
Op Android toestellen van Amerikaanse en Aziatische providers heb je continu een VoLTE logo boven, maar zelfs op Android in Europa zie je niet dat je over 4G belt
Ik ging kijken of het bij mij stond ingeschakeld nav de post van The_Wireless_Guy. Alleen zag ik geen LTE, maar 4G staan bij mijn instellingen. Dus ik melde dat, omdat dat verwarring zaaide bij mij.
Zoals we al zeiden, is het blijkbaar gewoon hetzelfde en het staat aan en zal dus ook wel werken.
Dit heb ik met mijn Oneplus 5T terwijl ik volte niet eens kan aanzetten, maar er staat toch spraaknetwerk lte
https://imgur.com/a/TYSOF
https://imgur.com/a/TYSOF
[ Voor 29% gewijzigd door J0kerNL op 26-01-2018 16:17 ]
Merk de laatste tijd mindere snelheid in baarle Nassau.. eigenlijk slecht te noemen.

En dit is nog een beetje op zijn best met volle bak 4G+...
Toen vorigen maand de nieuwe masten er stonden was het perfect en had je een mooie snelheid van tussen de 100 mbps en 145 mbps download en ronde de 30 a 40 upload.
Nu merkte ik zelf vandaag dat ik automatisch naar het 3G netwerk werd gezet terwijl ik daarvoor volle bak 4G+ bereik had.. snapte er niks van. @The_Wireless_Guy toevallig enige idee wat er aan de hand is?

Toen vorigen maand de nieuwe masten er stonden was het perfect en had je een mooie snelheid van tussen de 100 mbps en 145 mbps download en ronde de 30 a 40 upload.
Nu merkte ik zelf vandaag dat ik automatisch naar het 3G netwerk werd gezet terwijl ik daarvoor volle bak 4G+ bereik had.. snapte er niks van. @The_Wireless_Guy toevallig enige idee wat er aan de hand is?
[ Voor 3% gewijzigd door dutchnltweaker op 28-01-2018 21:28 ]
Huidig: Tele2 10GB + 100 min.
Omdat ik aan 5GB eigenlijk genoeg heb en dus wil gaan verlagen zit ik te kijken om dit via CashbackXL te doen.
Zou ik via cashbackxl en dan voor een verlenging gaan van mijn abo (maandelijks opzegbaar) dan ook geld terug krijgen als ik alleen mijn abo omzet van 10GB naar 5GB?
Omdat ik aan 5GB eigenlijk genoeg heb en dus wil gaan verlagen zit ik te kijken om dit via CashbackXL te doen.
Zou ik via cashbackxl en dan voor een verlenging gaan van mijn abo (maandelijks opzegbaar) dan ook geld terug krijgen als ik alleen mijn abo omzet van 10GB naar 5GB?
Te drukke omgeving misschien?dutchnltweaker schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 21:37:
Merk de laatste tijd mindere snelheid in baarle Nassau.. eigenlijk slecht te noemen.
[afbeelding]
Toen vorigen maand de nieuwe masten er stonden was het perfect en had je een mooie snelheid van rond de 100 mbps download en ronde de 30 a 40 upload.
Voor het unlimited vorige jaar had ik een 24GB abonnement en prima snelheden, echt >80
down en >30 UP
Niet lang na de introductie van Unlimited, is het erg slecht geworden.
Maar dat ik alles wat ik overdag kan halen nu, met hulp van @The_Wireless_Guy tot conclusie gekomen dat hier gewoon te druk is, komt wel een nieuwe site dit jaar.
Echter, nu dat Tele2 (theoretisch) het gebruik van MiFis gaat aanpakken, had ik verwacht dat het nu beter zou gaan.... Misschien is de handhaving nog niet 100%.

-----
In other news.
Iemand hier met problemen met VoWiFi icm de S8?
Wanneer ze belt (en wanner ik iemand belt met haar telefoon) klagen de andere dat het ver klinkt, dat het gesprek hapert en dat het blikkerig is.
Wifi signaal is gewoon goed (100/30 vdsl van T-mobile, AP is die extender van KPN met kabel verbonden aan de modem).
VoLTE is hier ook dramatisch... Heb dus haar telefoon (weer) op 3G bellen moeten zetten...
Qua drukte had het niks te maken, dit waren op rustige en drukke tijden hetzelfde snelheden.. daarom meerdere keren getest (Zoals ik al zei was dit resultaat het beste).Luinwethion schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 14:13:
[...]
Te drukke omgeving misschien?
Voor het unlimited vorige jaar had ik een 24GB abonnement en prima snelheden, echt >80
down en >30 UP
Niet lang na de introductie van Unlimited, is het erg slecht geworden.
Maar dat ik alles wat ik overdag kan halen nu, met hulp van @The_Wireless_Guy tot conclusie gekomen dat hier gewoon te druk is, komt wel een nieuwe site dit jaar.
Echter, nu dat Tele2 (theoretisch) het gebruik van MiFis gaat aanpakken, had ik verwacht dat het nu beter zou gaan.... Misschien is de handhaving nog niet 100%.
[afbeelding]
-----
In other news.
Iemand hier met problemen met VoWiFi icm de S8?
Wanneer ze belt (en wanner ik iemand belt met haar telefoon) klagen de andere dat het ver klinkt, dat het gesprek hapert en dat het blikkerig is.
Wifi signaal is gewoon goed (100/30 vdsl van T-mobile, AP is die extender van KPN met kabel verbonden aan de modem).
VoLTE is hier ook dramatisch... Heb dus haar telefoon (weer) op 3G bellen moeten zetten...
Begin deze maand en vorigen maand waren de snelheden super, bij drukte en rustige tijden.
Dus ben benieuwd wat dit kan zijn.
Nee, het aanpassen van een abo is iets anders dan het verlengen ervan. Je kunt inloggen op Tele2 en dan je bundel wijzigen. Indien je verlengt naar hetzelfde abo (sim only maandelijks opzegbaar), maar met een andere bundel, krijg je een email dat je niet kunt verlengen naar hetzelfde abo. Je moet dus echt inloggen en je huidige abonnement wijzigen.Dirk0s schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 14:07:
Huidig: Tele2 10GB + 100 min.
🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...
Maar eenmaal ingelogd kan ik gewoon kiezen voor verlengen naar maandelijks 5GB en 100 min. Vandaar dat ik het ook vraag hieri7x schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 20:33:
[...]
Nee, het aanpassen van een abo is iets anders dan het verlengen ervan. Je kunt inloggen op Tele2 en dan je bundel wijzigen. Indien je verlengt naar hetzelfde abo (sim only maandelijks opzegbaar), maar met een andere bundel, krijg je een email dat je niet kunt verlengen naar hetzelfde abo. Je moet dus echt inloggen en je huidige abonnement wijzigen.
Ja dat is waar, maar als je dat doet krijg je een email "Helaas, we moeten je nee verkopen" met uitleg dat dat niet kan. Zo ging het bij mij iig, vandaar m'n reactie.Dirk0s schreef op zondag 28 januari 2018 @ 08:07:
[...]
Maar eenmaal ingelogd kan ik gewoon kiezen voor verlengen naar maandelijks 5GB en 100 min. Vandaar dat ik het ook vraag hier
🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...
Is er iemand hier die in Groningen woont (of in het algemeen iets kan zeggen) en wat kan zeggen over de ping van Tele 2? Met T-Mobile heb ik eigenlijk tijdens al mijn test een ping van ~25 ms. Hoe zit dit bij Tele 2? Ik ga waarschijnlijk vanwege de nieuwe abonnementen bij T-mobile overstappen en heb nu nog even een paar maanden onbeperkt nodig.
Gisteren in de binnenstad van Groningen haal ik 156 Mpbs up en 56 Mbps down met een ping van 25ms. Snelheid kan me bommen, als dat rond de 50 Mbps is ben ik alsnog tevreden, maar die ping moet niet al te hoog zijn
Gisteren in de binnenstad van Groningen haal ik 156 Mpbs up en 56 Mbps down met een ping van 25ms. Snelheid kan me bommen, als dat rond de 50 Mbps is ben ik alsnog tevreden, maar die ping moet niet al te hoog zijn
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Ik kom wel eens in GroningenLeoon. schreef op maandag 29 januari 2018 @ 11:57:
Is er iemand hier die in Groningen woont (of in het algemeen iets kan zeggen) en wat kan zeggen over de ping van Tele 2? Met T-Mobile heb ik eigenlijk tijdens al mijn test een ping van ~25 ms. Hoe zit dit bij Tele 2? Ik ga waarschijnlijk vanwege de nieuwe abonnementen bij T-mobile overstappen en heb nu nog even een paar maanden onbeperkt nodig.
De snelheid kan op het Tele2 netwerk wel eens vallen onder de 50mbit. In veel plekken in Groningen haal ik rond de 30-40, maar (net als in veel andere plekken in NL) soms dipt het ook wel eens naar de 10.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Dank voor je reactie. 10 is wel heel laag zeg, helemaal wat ik nu gewend ben bij T-MobileRichh schreef op maandag 29 januari 2018 @ 12:46:
[...]
Ik kom wel eens in GroningenPing is sowieso landelijk prima op het 4G netwerk, eigenlijk altijd rond de 25ms inderdaad.
De snelheid kan op het Tele2 netwerk wel eens vallen onder de 50mbit. In veel plekken in Groningen haal ik rond de 30-40, maar (net als in veel andere plekken in NL) soms dipt het ook wel eens naar de 10.
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
@Leoon. Wat je kunt doen, een maandelijks opzegbaar abonnement nemen en zelf testen wat jou ervaring isLeoon. schreef op maandag 29 januari 2018 @ 13:36:
[...]
Dank voor je reactie. 10 is wel heel laag zeg, helemaal wat ik nu gewend ben bij T-Mobile. Als het maar rond de 30-40 blijft is het goed. Heb een groot raam aan de kant waar een mast zit op 35m hoogte. Denk dat ik toch wel redelijk ontvangst van die mag verwachten.
Wat je ook kunt doen kijk op http://4gmasten.nl/dekking/4g/tele2-4g , hier zie je hoe dichtbij een mast van Tele2 bij jou staat eventueel.
Beide al gedaan en vriend met tele 2 test laten doen en de masten vergelijken hoe ver ze van de plek af staan en zo! En maandelijks ga ik sowieso doen. Ga waarschijnlijk na 3 maanden weer weg naar andere provider. Het is een tijdelijke oplossing.dutchnltweaker schreef op maandag 29 januari 2018 @ 16:30:
[...]
@Leoon. Wat je kunt doen, een maandelijks opzegbaar abonnement nemen en zelf testen wat jou ervaring isdat is het fijne aan maandelijks opzegbaar is het niks zeg je op/
Wat je ook kunt doen kijk op http://4gmasten.nl/dekking/4g/tele2-4g , hier zie je hoe dichtbij een mast van Tele2 bij jou staat eventueel.
Heb je locatie waar dit speelt? Mag per DM, hoe nauwkeuriger hoe beter!dutchnltweaker schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 21:37:
[afbeelding]
Baarle Nassau, er staat maar 1 mast dus dat is die mast ook.The_Wireless_Guy schreef op maandag 29 januari 2018 @ 17:19:
[...]
Heb je locatie waar dit speelt? Mag per DM, hoe nauwkeuriger hoe beter!
Ja dat is waar de mast zendt en ontvangt. Ik denk dat @Verwijderd doelt op de zo exact mogelijke locatie waar jij de ontvangstproblemen ondervindt en eerst niet. Dus bijvoorbeeld op het toilet van Wagemakerlaan 12, of bij de bushalte van lijn 12 op die en die hoek.dutchnltweaker schreef op maandag 29 januari 2018 @ 17:42:
[...]
Baarle Nassau, er staat maar 1 mast dus dat is die mast ook.
Ja snap ik, alleen ben daar een keer per week ofzo en geen vaste locatie heb wel een postcode en nummer waar ik in de buurt was dus kan dat geven (was net in het Belgische gedeelte "enclave").franssie schreef op maandag 29 januari 2018 @ 17:46:
[...]
Ja dat is waar de mast zendt en ontvangt. Ik denk dat @Verwijderd doelt op de zo exact mogelijke locatie waar jij de ontvangstproblemen ondervindt en eerst niet. Dus bijvoorbeeld op het toilet van Wagemakerlaan 12, of bij de bushalte van lijn 12 op die en die hoek.
Net een testje gedaan in het centrum: 70 Mbps download, 28 Mbps up en ping van 25 ms.Leoon. schreef op maandag 29 januari 2018 @ 11:57:
Super! Dankjewel, daar kan ik zeker iets mee. Woon zelf herewegbuurt, is qua masten een klein gatje(5 masten allemaal ongeveer even ver weg) , maar 1 mast op 35m hoogte dichtstbijzijnde en dat is positief zo hoog. ben benieuwdAmmaniti schreef op maandag 29 januari 2018 @ 21:12:
[...]
Net een testje gedaan in het centrum: 70 Mbps download, 28 Mbps up en ping van 25 ms.
Psst..
Voor de Unlimited gebruikers:
Ik kwam erachter dat je ongelimiteerd 1gb data kunt toevoegen aan je dagelijkse 5gb, ook als deze nog lang niet op is.
Sms "Nog 1gb" naar 1280 en vergroot je bundel :-)
"Trek het internet leeg" was het motto toch?
Ik kwam erachter dat je ongelimiteerd 1gb data kunt toevoegen aan je dagelijkse 5gb, ook als deze nog lang niet op is.
[ Voor 10% gewijzigd door revengeyo op 01-02-2018 05:19 ]
Is al tijden bekend. Tot aan 50GB per dagrevengeyo schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 05:17:
Psst..
Oja??alwaysleft schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 07:25:
[...]
Is al tijden bekend. Tot aan 50GB per dag
Ik dacht dat je eerst bijna je 5gb moest hebben verbruikt

Theoretisch ja, irl kun je nog steeds probleemloos meerdere sms'en sturen.revengeyo schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 07:28:
[...]
Oja??
Ik dacht dat je eerst bijna je 5gb moest hebben verbruikt
Kunnen Tele2 prepaid klanten ondertussen ook al gebruik maken van 4G en VoLTE? En weet iemand hier hoe het zit met Tele2 VoLTE bij virtuele provider Bliep, is dat al mogelijk?
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?
@timmie1: Afgelopen zomer heb ik m'n vorige telefoon doorgeschoven naar een bliep gebruiker. Op dat toestel werkt bliep met een 4G verbinding en Volte.
Hoe het met Tele2 prepaid en 4G zit weet ik niet. Met de nieuwe snelheidscap kun je op 3G niet veel meer.
Hoe het met Tele2 prepaid en 4G zit weet ik niet. Met de nieuwe snelheidscap kun je op 3G niet veel meer.
Met Tele2 Prepaid is het sowieso wel goed dat het internet flink gecapt word.
Bij Tele2 betaal je met Prepaid maar liefst 2.50 per MB!
Echt schandalig dat je anno 2018 nog zulke tarieven hebt. Prepaid of niet dat doet er niet toe.
Pas maar dus op dat als je wilt testen met prepaid ofzo. Want je beltegoed is na 1 snelheid test of facebook openen in 1 keer helemaal weg.
Bij Tele2 betaal je met Prepaid maar liefst 2.50 per MB!
Echt schandalig dat je anno 2018 nog zulke tarieven hebt. Prepaid of niet dat doet er niet toe.
Pas maar dus op dat als je wilt testen met prepaid ofzo. Want je beltegoed is na 1 snelheid test of facebook openen in 1 keer helemaal weg.
Prepaid zit nog op 3G afaik, maar zelfs met 2Mbps kom je door die data bundel snel heen hoor, max wat je kan krijgen is 350Mb voor 10€.
Met andere woorden, Tele2 (maar ook andere grote aanbieders imo) hebben geen interesse in prepaid...
Terwijl prepaid met grote data bundels in andere landen aan de orde van de dag is, in Nederland m.u.v. een paar MVNOs zoals Lyca, zie ik dat het prepaid markt gewoon stagneert.
Met andere woorden, Tele2 (maar ook andere grote aanbieders imo) hebben geen interesse in prepaid...
Terwijl prepaid met grote data bundels in andere landen aan de orde van de dag is, in Nederland m.u.v. een paar MVNOs zoals Lyca, zie ik dat het prepaid markt gewoon stagneert.
In Spanje heb je de spaanse variant van Simyo. Daar zijn de tarieven voor maandelijks opzegbare simonly's exact hetzelfde voor Prepaid.Luinwethion schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 08:41:
Prepaid zit nog op 3G afaik, maar zelfs met 2Mbps kom je door die data bundel snel heen hoor, max wat je kan krijgen is 350Mb voor 10€.
Je kan zelfs helemaal je eigen pakket samen stellen: https://www.simyo.es/ofertas-prepago.html
Jammer dat je ook niet zoiets hier hebt.
In Nederland hebben idd alleen LycaMobile, Vectone en in mindere mate ook lebara leuke tarieven voor prepaid, de rest is echt 3 keer niks.
Argumenten met dat prepaid in NL steeds minder worden gebruik is natuurlijk onzin, dat lijkt me nogal een logisch gevolg als de tarieven veel te hoog blijven.
Van Tele2 vind ik het sowieso heel raar, hoezo hebben je eigen prepaid klanten geen toegang tot je eigen netwerk...
Ja, Spanje is een goede voorbeeld, ook met Telefonica kun je 30GB toevoegen voor 30€.fl2001 schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 10:07:
[...]
In Spanje heb je de spaanse variant van Simyo. Daar zijn de tarieven voor maandelijks opzegbare simonly's exact hetzelfde voor Prepaid.
Je kan zelfs helemaal je eigen pakket samen stellen: https://www.simyo.es/ofertas-prepago.html
Jammer dat je ook niet zoiets hier hebt.
In Nederland hebben idd alleen LycaMobile, Vectone en in mindere mate ook lebara leuke tarieven voor prepaid, de rest is echt 3 keer niks.
Argumenten met dat prepaid in NL steeds minder worden gebruik is natuurlijk onzin, dat lijkt me nogal een logisch gevolg als de tarieven veel te hoog blijven.
Van Tele2 vind ik het sowieso heel raar, hoezo hebben je eigen prepaid klanten geen toegang tot je eigen netwerk...
Vele Spanjaarden hebben ook prepaid, dus wanneer ze het nodig hebben laden ze op, anders niet.
Het is duidelijk dat Tele2 gewoon geen markt ziet in prepaid, misschien gebruiken veel klanten nog oude 3G toestellen en hebben ze geen zin om tijd en geld in te steken.
Probleem die ik destijds met Lebara had (en ook andere MVNOs) is dat ik het idee had dat een verbinding van minder kwaliteit in vergelijking met KPN klanten.
Vaak deed het niet, langzaam en etc...
En nu kring je dan ook geen VoLTE of andere goodies met Lyca en andere MVNOs.
Maar dat is toch ook het gevolg van het beleid dat Tele2 met Prepaid voert.Luinwethion schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 12:46:
[...]
Ja, Spanje is een goede voorbeeld, ook met Telefonica kun je 30GB toevoegen voor 30€.
Vele Spanjaarden hebben ook prepaid, dus wanneer ze het nodig hebben laden ze op, anders niet.
Het is duidelijk dat Tele2 gewoon geen markt ziet in prepaid, misschien gebruiken veel klanten nog oude 3G toestellen en hebben ze geen zin om tijd en geld in te steken.
Probleem die ik destijds met Lebara had (en ook andere MVNOs) is dat ik het idee had dat een verbinding van minder kwaliteit in vergelijking met KPN klanten.
Vaak deed het niet, langzaam en etc...
En nu kring je dan ook geen VoLTE of andere goodies met Lyca en andere MVNOs.
Waarvoor zou je bij Tele2 Prepaid een 4G Smartphone willen hebben? Heb je niks aan als je max 350 mb per maand mag verbruiken.
Als je nou betere bundels hebt, kan het gebruikers motiveren om een nieuwere smartphone te kopen.
Wat betreft Lyca, klopt dat het vroeger niet zo stabiel was, maar de laatste tijd is dacht echt behoorlijk verbetert en stabiel.
Het is natuurlijk aan Tele2 zelf, maar je naait zo je mogelijk nieuwe klanten.Op het Tele2 forum toch af en toe een topic zie langskomen, met mensen die eerst even met prepaid het netwerk wouden testen, om vervolgens er achter te komen dat er geen 4G is voor Prepaidn en dat je beltegoed na het openen van 1 pagina op is.
Geen goede start.
Krijg net carrier update op mijn iPhone 8 (Tele2 zakelijk) binnen die Wi-Fi bellen activiveert. Krijg het alleen niet werkend ondanks setting aanzetten, iPhone restart en een netwerk settings reset. Netwerk zou geen probleem moeten zijn want Wi-Fi bellen met Vodafone werkt wel gewoon. Meer mensen last van?
[ Voor 55% gewijzigd door Katseviool op 04-02-2018 09:51 ]
Ik overweg om over te stappen van T-mobile naar Tele2. Ik woon zelf in Friesland. Iemand met ervaring, woonachtig in Friesland hoe het is met 4G dekking?
En hoe is de dekking in Duitsland? Heb je daar wel 4g?
[ Voor 15% gewijzigd door Erik1805 op 05-02-2018 14:43 ]
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
Mijn ervaring met Tele2 in Friesland zijn prima. In Drachten en Leeuwarden prima ontvangst en snel 4G. Is er onvoldoende 4G dan ga je over op 3G van T-Mobile (max 2mbit).Erik1805 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 13:07:
Ik overweg om over te stappen van T-mobile naar Tele2. Ik woon zelf in Friesland. Iemand met ervaring, woonachtig in Friesland hoe het is met 4G dekking?
Nee, voorlopig alleen 3G.Erik1805 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 13:07:
Geen problemen met mijn iPhone 7.Katseviool schreef op zondag 4 februari 2018 @ 09:38:
Krijg net carrier update op mijn iPhone 8 (Tele2 zakelijk) binnen die Wi-Fi bellen activiveert. Krijg het alleen niet werkend ondanks setting aanzetten, iPhone restart en een netwerk settings reset. Netwerk zou geen probleem moeten zijn want Wi-Fi bellen met Vodafone werkt wel gewoon. Meer mensen last van?
Gewoon laten, het zal vanzelf aan gaan.Katseviool schreef op zondag 4 februari 2018 @ 09:38:
Voor unlimited internet? Dan is Tele2 het enige alternatief. Bij de 10 of 5GB bundels hebben Simpel of Youfone meer te bieden: 4G roaming en 3G op normale snelheid.Erik1805 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 13:07:
Als je een Android telefoon hebt, kun je met de SIM Toolkit genieten van 4G roaming partners van Tele2 SE.antidote schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 00:46:
[...]
Voor unlimited internet? Dan is Tele2 het enige alternatief. Bij de 10 of 5GB bundels hebben Simpel of Youfone meer te bieden: 4G roaming en 3G op normale snelheid.
http://maps.mobileworldli...rg_id=44&cid=36#dvroaming
[ Voor 9% gewijzigd door J0kerNL op 06-02-2018 10:27 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Tele2 mobiele diensten, andere onderwerpen horen thuis in:
- Tele2 Vast: [Tele2] Ervaringen & Discussie - Deel 7
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Tele2 mobiele diensten, andere onderwerpen horen thuis in:
- Tele2 Vast: [Tele2] Ervaringen & Discussie - Deel 7