[Tele2 Mobiel] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 51 ... 71 Laatste
Acties:
  • 544.121 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrudde
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-08 18:51
Ik heb dat niet overgaan ook wel eens.
Een keer belde de boze vriendin via de vaste kantoorlijn op of ik eens mijn GSM aan kon zetten. Maar die stond aan, en ik was er zelfs dat moment al even op aan t internetten via 4g. Ik belde toen mezelf en ging niet over en snel voicemail.
Met n actieve dataverbinding, er draaide zo n analyseappje mee die geen dekkingswegval had gedetecteerd.
Dag er voor ook al klachten gehad.
Maar of t Tele 2 is weet ik niet zeker.
Een herstart van de telefoon loste t wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:03
Ik kan ze niet aanklikken?

En ze zijn best wel klein :P

[ Voor 3% gewijzigd door krakendmodem op 18-04-2018 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20:23
krakendmodem schreef op woensdag 18 april 2018 @ 21:42:
[...]

Ik kan ze niet aanklikken?

En ze zijn best wel klein :P
Opgelost 8)

Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | 4.880wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
Dat ziet er wel vet uit :P.

Ze hebben wel humor bij tele2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:14
Zit er ook nieuwe functionaliteit in of is het alleen heel lelijk geworden? :+

Edit, ik zit ook in het beta programma. Zo wat is die app lelijk geworden, ongehoord. De app is even lelijk als de reclames tenenkrommend zijn. Continue communicatiefouten, feedback moet ik mt regelmaat 2 keer sturen. Ik raad iedereen aan om er nog even weg van te blijven.

[ Voor 18% gewijzigd door Kassad op 19-04-2018 19:51 ]

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-09 08:47

Dxue

PSN:EvilDrunk

voor diegene die problemen hebben dat de telefoon niet overgaat, op welke toestel zitten jullie? ik heb vandaag extreem veel problemen gehad en ben eigenlijk gewoon niet bereikbaar terwijl de andere kant aangeeft dat er wel een verbinding is of helemaal niks doet. zodra ik mijn sim kaart van een sony xz2 compact in mijn oude z3 compact doe, ben ik weer gewoon bereikbaar (op de z3 gaat die automatisch naar 3g bij binnenkomend telefoontje).

ook was er bij mij duidelijk dat het signaal wegvalt zodra er een gesprek binnekomt, dit weet ik omdat ik mezelf met de vaste lijn probeer te bellen en dit zie gebeuren. wat wel vreemd is, is dat de verbinding niet wegvalt vanaf de vaste lijn, terwijl het netwerk onbereikbaar is vanaf de telefoon. De klantenservice kon me wel gewoon bereiken, maar mijn huistelefoon, werktelefoon en iemand met vodafone kwam er niet doorheen.

Ik ga straks even mijn telefoon een factory reset geven in de hoop dat de update problemen gaf, (gisteren deed de telefoon gewoon goed en update was vorige week).

Ohja, ik vind het wel echt slecht dat de klantenservice gewoon minuten kost. ik ben niet bereikbaar op hun netwerk zonder dat mijn telefoon is gewijzigd en daardoor ben ik direct 70 minuten kwijt... (normaal hoef ik niet zoveel te bellen en is 100 min meer dan genoeg, maar 1x klantenservice bellen loopt gemakkelijk op tot 30 minuten minimaal.

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luinwethion
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07 23:38
Omdat ik geen Nokia 1 topic zie hier.

Als je een backup telefoon nodig heb, en mag je bij Tele2 verlengen, voor 3 tientjes heb je een Nokia 1, flinke prijs verschil, winkel prijs is 80€.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:39
Mag ik vragen hoe je in het Beta programma bent gekomen?

Btw: heb meerdere malen aangegeven bij Tele2 dat die App professioneler moet gaan ogen, net zoals de nieuwe app van T-Mobile.
Als ik dit zo zie... tja zeg niet dat het slecht is maar ziet er wat kinderlijker uit in mijn ogen.

[ Voor 16% gewijzigd door dutchnltweaker op 20-04-2018 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
dutchnltweaker schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 09:14:
[...]

Mag ik vragen hoe je in het Beta programma bent gekomen?

Btw: heb meerdere malen aangegeven bij Tele2 dat die App professioneler moet gaan ogen, net zoals de nieuwe app van T-Mobile.
Als ik dit zo zie... tja zeg niet dat het slecht is maar ziet er wat kinderlijker uit in mijn ogen.
Zo:
https://www.tele2.nl/klan...le2/nieuwe-mijntele2-app/

/off-topic

Personelijk vind ik die app van T-mo a pain in the ass, naast dat ze (op Android) die slechte iOS style interface gebruiken met menus onderin (maar ja, hoe ga je klagen als Google het zelfde doet met YouTube), en die ene keer dat ik iets anders wol doen, namelijk visual voice mail uitzetten, liep het proces continu vast...

Ik gebruik die app alleen voor aanvragen van bubdel boosters, en ook dat werkt voor geen meter, MBs zijn op, app laadt dan niet, of laat zien dat ik nog 10MBs heb, dus bubdel booster aanvragen gaat niet, dus moet app sluiten en weer openen en hopen dat alles weer werkt.

Dus is de app mooier? Misschien, maar functioneel is het ook slecht en kwa usability laat het wensen over.

Anyhow genoeg off topic.

Off-topic /

Naast die Nokia 1, zag dat de nieuwe Sirocco, 7+ en Nokia 6 2018 allemaal met Tele2 te krijgen zijn, betekent dat ze allemaal VoLTE gaan ondersteunen en wie weet VoWiFi ook.

Goed om te zien dat ze meer fabrikanten zo ver krijgen, nu Xiaomi, Motonovo en Oneplus nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Luinwethion schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 09:47:
[...]

Zo:
https://www.tele2.nl/klan...le2/nieuwe-mijntele2-app/

/off-topic

Personelijk vind ik die app van T-mo a pain in the ass, naast dat ze (op Android) die slechte iOS style interface gebruiken met menus onderin (maar ja, hoe ga je klagen als Google het zelfde doet met YouTube), en die ene keer dat ik iets anders wol doen, namelijk visual voice mail uitzetten, liep het proces continu vast...

Ik gebruik die app alleen voor aanvragen van bubdel boosters, en ook dat werkt voor geen meter, MBs zijn op, app laadt dan niet, of laat zien dat ik nog 10MBs heb, dus bubdel booster aanvragen gaat niet, dus moet app sluiten en weer openen en hopen dat alles weer werkt.

Dus is de app mooier? Misschien, maar functioneel is het ook slecht en kwa usability laat het wensen over.

Anyhow genoeg off topic.

Off-topic /

Naast die Nokia 1, zag dat de nieuwe Sirocco, 7+ en Nokia 6 2018 allemaal met Tele2 te krijgen zijn, betekent dat ze allemaal VoLTE gaan ondersteunen en wie weet VoWiFi ook.

Goed om te zien dat ze meer fabrikanten zo ver krijgen, nu Xiaomi, Motonovo en Oneplus nog.
Tnx heb gelijk mezelf aangemeld.

Offtopic:

Dat is ook persoonlijk, wat jij aangeeft van kopie van ios klopt niet helemaal. Youtube heeft dat ook klopt, maar dit is ook de opvolger van de hamburger menu voor android apps sinds android oreo.

Als je kijkt naar de nos app of nu.nl (paar andere apps) deze hebben de nieuwe design in hun apps geïmplementeerd.

Maar ben benieuwd, dit is het begin dus kan nog veel veranderen neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
dutchnltweaker schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 10:45:
[...]

Offtopic:

Dat is ook persoonlijk, wat jij aangeeft van kopie van ios klopt niet helemaal. Youtube heeft dat ook klopt, maar dit is ook de opvolger van de hamburger menu voor android apps sinds android oreo.

Als je kijkt naar de nos app of nu.nl (paar andere apps) deze hebben de nieuwe design in hun apps geïmplementeerd.

Maar ben benieuwd, dit is het begin dus kan nog veel veranderen neem ik aan.
Die kopiëren allemaal de iOS tab style.

Material design heeft (nog steeds) de tabs boven zoals de vorige YouTube app en je kon tussen die tabs gewoon swipen.

https://material.io/guidelines/components/tabs.html

Maar goed, Google en consistent zijn.... Lachertje.

Edit

Thanks @Lrrr zo dat is eigenlijk al deel van material o.O

Het is niet alleen niet mooi, maar minder gebruiksvriendelijk vind ik, Anyways blijft een iOS menu kopie lol 😂

[ Voor 11% gewijzigd door Luinwethion op 20-04-2018 12:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-09 16:49
Luinwethion schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 11:05:
[...]

Die kopiëren allemaal de iOS tab style.

Material design heeft (nog steeds) de tabs boven zoals de vorige YouTube app en je kon tussen die tabs gewoon swipen.

https://material.io/guidelines/components/tabs.html

Maar goed, Google en consistent zijn.... Lachertje.
offtopic:
We gaan inmiddels wel heel erg offtopic maar de 'bottom navigation' is sinds een tijdje ook gewoon deel van Material Design: https://material.io/guide...ts/bottom-navigation.html

(niet dat ik het mooi vind)

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue

Dxue

net weer contact gehad met tele2. ik herken de slechte ervaringen van anderen helemaal niet met de klantenservice. uitstekend geholpen, helaas is het probleem niet te herleiden. het werkt wel in een ander toestel en ga nu met leverancier checken

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Had dit resultaat gisteren in Duitsland:

Tele2 4g roaming

Hoe het gelukt is weet ik niet, maar ik had voor 5 minuten 4G, daarna was het weg en kon ik er niks meer mee.

Moet er wel bij zeggen dat dit in het vliegtuig was met opstijgen (had het toestel nog aan staan), misschien door de frequenties van het vliegtuig dat dit mogelijk was? (voor de rest van de tijd had ik max 3G in Duitsland).
@The_Wireless_Guy heb jij eventueel een verklaring?

[ Voor 5% gewijzigd door dutchnltweaker op 22-04-2018 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-09 10:38
- Vliegtuig werkt zelfde als een trein. Heel veel isolatie.
- Snelheid (als een vliegtuig opstijgt, gaat het met een behoorlijke snelheid), telefoon schakelt tussen masten.
- Check de dekkingskaart van Deutsche Telekom, misschien zit je gewoon op plekken waar (nog) geen goede 4G is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:20

RobertowNL

For your gear!

Pilovali schreef op zondag 22 april 2018 @ 17:04:
- Snelheid (als een vliegtuig opstijgt, gaat het met een behoorlijke snelheid), telefoon schakelt tussen masten.
- Check de dekkingskaart van Deutsche Telekom, misschien zit je gewoon op plekken waar (nog) geen goede 4G is.
Tele2 had nog geen 4G roaming overeenkomsten in Duitsland, nu wellicht wel (althans dat is dus de vraag ;))

Overigens kan ik mij hier ook melden met het sms probleem, krijg geen code sms'jes binnen van o.a PayPal

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Pilovali schreef op zondag 22 april 2018 @ 17:04:
Dat is dus niet de vraag, er is geen roaming overeenkomst voor 4G dat is het hele ding juist.

Daarom mijn vraag hoe dit mogelijk is, snap zelf ook wel qua isolatie gebeuren ( dat was ook mijn vraag niet ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue

Dxue

Nouja, duitsland en 4g is nog best een slecht geval, sowieso bij de grens met Enschede. Kreeg met vodafone amper bereik, laat staan 4g. Had bijna beter bereik met Nederlandse netwerk. Nog noet kunnen testen met tele2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-09 22:34

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

dutchnltweaker schreef op zondag 22 april 2018 @ 15:34:
Had dit resultaat gisteren in Duitsland:

[afbeelding]

Hoe het gelukt is weet ik niet, maar ik had voor 5 minuten 4G, daarna was het weg en kon ik er niks meer mee.

Moet er wel bij zeggen dat dit in het vliegtuig was met opstijgen (had het toestel nog aan staan), misschien door de frequenties van het vliegtuig dat dit mogelijk was? (voor de rest van de tijd had ik max 3G in Duitsland).
@The_Wireless_Guy heb jij eventueel een verklaring?
Volgens mij moet dit niet kunnen, wellicht werd er getest en was er een hele IMSI-reeks opengezet i.p.v. een kleine reeks of een enkele IMSI.

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMR90
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20:51
Dxue schreef op woensdag 18 april 2018 @ 14:20:
Zijn er mensen hier die vpn gebruiken op de telefoon? Mijn vpn verbinding werkt qua internet perfect, maar zodra ik het interne netwerk probeer te bereiken (ip camera via tiny cam pro) doet die helemaal niks. Het heeft wel gewerkt met een vodafone abo (ook niet 100% op deze telefoon) en vraag me nu af of het provider issue is of een telefoon issue. Heb het nog 0x met tele2 voor elkaar gekregen. Het werkt trouwens perfect zodra ik op een wifi verbinding zit en dan een vpn opzet (andere locatie dan waar de camera is)
Ja, werkt bij mij gewoon. Kan bij mijn plex server en bestanden op het interne netwerk, heb geen ip camera dus dat kan ik niet testen. Gebruik openvpn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
The_Wireless_Guy schreef op zondag 22 april 2018 @ 21:25:
[...]

Volgens mij moet dit niet kunnen, wellicht werd er getest en was er een hele IMSI-reeks opengezet i.p.v. een kleine reeks of een enkele IMSI.
Heb dit al 1 keer gehad, ook in Duitsland maar dat was vorig jaar (2017) precies hetzelfde situatie daarom vroeg ik me af waar het mee te maken had.
Denk je echt dat het wat met een IMSI test te maken heeft? 4G was bruikbaar voor een halve minuut ofzo en toen de rest van de tijd 4 minuten kon ik er niks meer op.

Vanuit waar zou dan eventueel getest kunnen worden?(als dat blijkt te zijn). Is dit vanuit Telekom, Tele2 Of allebei?

Je hebt gelijk dat het niet zou moeten kunnen, want tot dat moment alleen maar max 3G gehad maar toch was het mogelijk zoals je ziet.

[ Voor 7% gewijzigd door dutchnltweaker op 22-04-2018 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

dutchnltweaker schreef op zondag 22 april 2018 @ 23:16:
[...]

Heb dit al 1 keer gehad, ook in Duitsland maar dat was vorig jaar (2017) precies hetzelfde situatie daarom vroeg ik me af waar het mee te maken had.
Denk je echt dat het wat met een IMSI test te maken heeft? 4G was bruikbaar voor een halve minuut ofzo en toen de rest van de tijd 4 minuten kon ik er niks meer op.

Vanuit waar zou dan eventueel getest kunnen worden?(als dat blijkt te zijn). Is dit vanuit Telekom, Tele2 Of allebei?

Je hebt gelijk dat het niet zou moeten kunnen, want tot dat moment alleen maar max 3G gehad maar toch was het mogelijk zoals je ziet.
Testen gebeurt altijd vanuit de roamingpartner met een simkaart van Tele2. Zo kunnen ze zien of alle configuraties voor een roaming contract of uitbreiding van een roamingcontract correct staan ingesteld, of bijv. Call Detail Records juist worden aangemaakt en of ze dan juist naar Tele2 in Nederland worden verstuurd.

Maar het kan ook gewoon een foutje zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
@Luinwethion kom even terug op de beta app van Tele2, ingeschreven maar heb tot heden niks ontvangen raar genoeg.. (bedoel een apk file).

En wist niet of het bekent was maar de tarieven voor landen buiten de eu zijn flink verlaagd op gebied van internet, 10 cent per mb als een land als USA of Rusland.

Hoe kan het dat Tele2 hier in 1 van de laagste tarieven heeft en andere providers hier 2,50 of zelfs meer betaald?(Vodafone is hier trouwens ook goedkoper in geworden van 9 euro zoveel maar 4 euro zoveel).

[ Voor 68% gewijzigd door dutchnltweaker op 24-04-2018 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drogba
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-09 12:11
Tele2 heeft op dit moment een storing, inloggen werkt niet en de medewerkers kunnen ook niet in de systemen. (Net aan de telefoon gehangen met de servicemedewerker.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Nieuw als je buiten de EU op vakantie gaat:

Dezelfde kleur = dezelfde bundel
Om het je makkelijk te maken, hebben we alle landen buiten de EU verdeeld in vier kleuren. In de landen met dezelfde kleur kun je dezelfde internetbundel gebruiken. Hieronder vind je een overzicht van de landen per kleur. Staat er een land niet tussen? Dan kun je daar alleen internetten door te betalen per MB. Of we hebben daar geen beschikbaar netwerk waardoor je er niet online kunt zijn.

Bron: https://www.tele2.nl/mobi...enland/#faq-paarse-bundel

Bijvoorbeeld de USA kan je voor 18 euro 1gb databundel aanschaffen max 12 euro 500mb en 6 euro 150mb (andere landen kunnen hetzelfde tarief hebben of minder maar de 31 dagen staan vast voor elke bundel).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johanroelfs
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22-09 17:41
tele2 heeft nieuwe bundels die je kunt aanschaffen. waaronder unlimited data en 100 bel minuten voor 25 euro.

https://www.tele2.nl/mobi...ding=24&cancelable=false/

Samsung Galaxy S10+ | Samsung Galaxy Gear S3 Frontier | Samsung Galaxy Buds | Apple iPad 3 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fl2001
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 28-09 08:09
Dus tele2 heeft de prijzen van het unlimited aanbod verhoogd.....En dan te bedenken dat de overname door T-Mobile nog goed gekeurd moet worden. Op het moment dat het zo is, zal verdere prijs verhoging volgen.

[ Voor 52% gewijzigd door fl2001 op 25-04-2018 10:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:50
johanroelfs schreef op woensdag 25 april 2018 @ 09:50:
tele2 heeft nieuwe bundels die je kunt aanschaffen. waaronder unlimited data en 100 bel minuten voor 25 euro.

https://www.tele2.nl/mobi...ding=24&cancelable=false/
Prijsverhoging-alarm!

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouTer14
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 00:51
Zijn hiermee ook weer een stuk duurder geworden |:(

Oude situatie:
Onbeperkt Data + onbeperkt Bel/SMS (maandcontract)
26 euro

Nieuwe situatie:

Onbeperkt Data + onbeperkt Bel/SMS (maandcontract)
30 euro

Voor 26 euro krijg je nu 20GB+onbeperkt Bel/SMS op basis van een maandcontract

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
MijnTele2 ligt eruit, dus kijken of er serieuze verleng-aanbiedingen tussen zitten (of dat ik m'n abonnement goedkoper kan maken met minder belminuten) is nog niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuitebolletje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-09 13:08
Vraagje over Tele2 VoWiFi.
Welke poorten moeten openstaan naar buiten op de firewall? Boel is redelijk dicht getimmerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Als jullie het al zagen, de tele2 mobiele website heeft ook een design update gehad.

Ook kun je tot 20gb zonder bel bundel afsluiten, dus "data only" en kan je nu kiezen tussen 1 jaar abonnement.

[ Voor 41% gewijzigd door dutchnltweaker op 25-04-2018 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue

Dxue

net bevestiging dat ik met mijn maandelijks opzegbaar abonnement gewoon kan upgraden en downgraden tegen het oude tarief. voor mij geen reden dus om over te stappen of niet te upgraden naar unlimited als ik dat nodig heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:34

Oekol

waka waka hey hey

Dxue schreef op woensdag 25 april 2018 @ 12:38:
net bevestiging dat ik met mijn maandelijks opzegbaar abonnement gewoon kan upgraden en downgraden tegen het oude tarief. voor mij geen reden dus om over te stappen of niet te upgraden naar unlimited als ik dat nodig heb
Ik ben wel na het nieuwsbericht overgestapt, kon het niet laten om voor 5gb en 300min/sms naar Youfone te gaan voor 13 euro p/m maandelijks opzegbaar. Kwam van T-Mobile en de dekking van Tele 2 was echt zoveel minder. Wilde dus ook eerst naar Simpel (want weer t-mobile netwerk) maar dat is een jaar abonnement en wil de deur open houden om terug te gaan naar T-Mobile als ze een extra tv pakket (ziggo sport totaal) kunnen gaan leveren wat nu nog niet kan.

Vind het ook wel iets chiller dat ik nu wel weer 4g internet in het buitenland heb itt tele 2.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue

Dxue

zo toevallig, ik zat ook te kijken om over te stappen na dit bericht. maar ik weet dat ik momenten heb dat ik ineens veel data verbruik en dan is het handig data ik even naar unlimited kan switchen voor die maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:00
Belachelijke prijsstijgingen en je krijgt er helemaal niets extra's voor terug zoals bijvoorbeeld 4G roaming in de EU. Waarom maandelijks opzegbare abonnementen ineens 12 euro meer per jaar moeten kosten, is mij ook een volslagen raadsel.

Gelukkig zit ik nu nog op oude tarieven, maar zodra Tele2 bestaande klanten over gaat hevelen naar nieuwe tariefplannen en er niets verbetert qua product en service ben ik weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Snuitebolletje schreef op woensdag 25 april 2018 @ 11:07:
Vraagje over Tele2 VoWiFi.
Welke poorten moeten openstaan naar buiten op de firewall? Boel is redelijk dicht getimmerd.
500 en 4500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuitebolletje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-09 13:08
Dank,

Poort 4500 heb ik wel terug gezien op de firewall, maar 500 nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:02
Mag Tele2 de mobiele abonnementen die al bestonden overhevelen naar de nieuwe abonnementen met hogere prijzen? Dit doen ze namelijk wel bij abonnement thuis, dus het lijkt me dat dit bij mobiele abonnement ook kan, toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
Belecthor schreef op woensdag 25 april 2018 @ 14:14:
Mag Tele2 de mobiele abonnementen die al bestonden overhevelen naar de nieuwe abonnementen met hogere prijzen? Dit doen ze namelijk wel bij abonnement thuis, dus het lijkt me dat dit bij mobiele abonnement ook kan, toch?
Ik weet niet of ze het mogen, maar ze gaan het in ieder geval niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:02
Richh schreef op woensdag 25 april 2018 @ 14:40:
[...]

Ik weet niet of ze het mogen, maar ze gaan het in ieder geval niet doen.
Ah, dat is goed nieuws! Bijzonder dat ze dit wel afdwingen bij de reguliere thuis abonnementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-09 08:50
Tigerblood schreef op woensdag 25 april 2018 @ 13:40:

Gelukkig zit ik nu nog op oude tarieven, maar zodra Tele2 bestaande klanten over gaat hevelen naar nieuwe tariefplannen en er niets verbetert qua product en service ben ik weg.
Dan hoef je net bang te zijn want dat gaat niet gebeuren. ;)

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Mijn huidige onbeperkt abonnement loopt in Augustus af. (Ik kan nu al wel verlengen).

Weet iemand of het contract nu stilzwijgend verlengd wordt tegen de oude geldende abbonement's kosten, of moet ik een nieuw contract afsluiten tegen de nieuwe kosten?

Ik betaal nu 25 euro voor onbeperkt en 19 euro voor het toestel. Dus hopelijk vanaf September alleen nog maar 25 euro aangezien het toestel dan afbetaald is.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvries
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-09 17:15
Unidentified schreef op woensdag 25 april 2018 @ 17:54:
Mijn huidige onbeperkt abonnement loopt in Augustus af. (Ik kan nu al wel verlengen).

Weet iemand of het contract nu stilzwijgend verlengd wordt tegen de oude geldende abbonement's kosten, of moet ik een nieuw contract afsluiten tegen de nieuwe kosten?
Als je NIET verlengt blijft je contract tegen de huidige voorwaarden en prijzen doorlopen en wordt maandelijks opzegbaar/ verlengbaar. Maar als je dan verlengt, met b.v. een nieuw toestel erbij, dan gelden de nieuwe prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trainz2009
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-09 01:10
Het lukt mij niet op sms'jes te versturen / ontvangen. Bij de andere tweakers ook problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jugger naut
  • Laatst online: 28-09 09:03
@The_Wireless_Guy Weet jij toevallig hoe het zit met de ondersteuning van Wifi Bellen op de Samsung Galaxy S9 bij Tele2, zijn ze hier mee bezig?

[ Voor 21% gewijzigd door jugger naut op 26-04-2018 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willy84
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 26-11-2024
dutchnltweaker schreef op woensdag 25 april 2018 @ 11:54:

Ook kun je tot 20gb zonder bel bundel afsluiten, dus "data only" en kan je nu kiezen tussen 1 jaar abonnement.
Is dit dan een 097 nummer en gaan ze je dan niet afsluiten als je nooit belt zoals in het verleden speelde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Willy84 schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 08:37:
[...]

Is dit dan een 097 nummer en gaan ze je dan niet afsluiten als je nooit belt zoals in het verleden speelde?
Gewoon 06 volgens mij, staat nergens vermeld dat het een 097 nummer betreft.. en ook kan je gewoon bellen alleen heb je dan kosten.
Youfone heeft dit trouwens met haar 10gb bundel zonder bel/sms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-09 21:41
jugger naut schreef op donderdag 26 april 2018 @ 22:31:
@The_Wireless_Guy Weet jij toevallig hoe het zit met de ondersteuning van Wifi Bellen op de Samsung Galaxy S9 bij Tele2, zijn ze hier mee bezig?
https://www.tele2.nl/klan.../wifi-bellen/#faq-samsung

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvries
Willy84 schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 08:37:
[...]

Nee, het blijven abonnementen die je niet in routers, laptops of tablets mag stoppen. Je krijgt een 06 nummer waarmee je gewoon kunt bellen en gebeld kunt worden, alleen je betaald per minuut. Binnen NL en de EU is dat hetzelfde tarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvries
Er staat op die pagina geen *** bij de Samsung S9. Dus mag je aannemen dat die nog niet op de planning staat. Samsung activeert dit soort features alleen bij software updates. Blijkbaar staat er bij de net nieuwe S9 nog geen update gepland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jugger naut
Ik ken die pagina wel, maar mijn ervaring is dat die pagina niet erg goed wordt bijgehouden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richh
Nog een verbeterpuntje voor Tele2: op festivals zetten KPN en Vodafone extra masten neer. Super handig. Daar blijft Tele2 wel achter, ik kon amper WhatsAppen vandaag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Richh schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 00:14:
Nog een verbeterpuntje voor Tele2: op festivals zetten KPN en Vodafone extra masten neer. Super handig. Daar blijft Tele2 wel achter, ik kon amper WhatsAppen vandaag :P
Mhmm geen last van gehad vorig jaar, toen had diegene met KPN/Vodafone last slecht bereik.

Maar ligt ook aan waar de mast staat natuurlijk, als hij wat verder weg is en er zijn x aantal mensen op dat punt dan krijg je overbelasting ja.

Kon je op 3g of 2g niks? Als ik helemaal niks had kon 2g nog wel eens werken voor een appje (Nederland is de enige land bijna waar je met edge geluk kan hebben dat een app verstuurd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvries
Richh schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 00:14:
Welk festival waar bedoel je dan? Zo'n Cell on Wheels zijn er ook niet in grote aantallen bij operators aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

bartvries schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 17:59:
[...]

Welk festival waar bedoel je dan? Zo'n Cell on Wheels zijn er ook niet in grote aantallen bij operators aanwezig.
Gisteren bijv op Oranjebloesem in Amsterdam hadden de tele 2 mensen (o.a. ik) geen tot slecht bereik. Vorig jaar twee keer op zelfde locatie gestaan met T-Mobile en geen probleem. Vriendin heeft KPN en had gewoon constant bereik.

Verder denk ik wel dat dat soort oplossingen ook doorsijpelen in je abonnement, daardoor is tele 2 een stuk goedkoper daar ze het waarschijnlijk dus niet doen.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
bartvries schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 17:59:
[...]

Kingsland Groningen. Ik snap het wel hoor, de prijsverschillen moeten ook ergens vandaan komen natuurlijk. Viel me gewoon op.

@dutchnltweaker Ook 3g/g werkte niet, ik kwam er gewoon (bijna) niet doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-09 09:41
Halverwege mei stap ik over en wordt m'n Tele2 zakelijk abonnement beëindigd. Hoe wordt dit verrekend wb databundel? Ik heb een 2Gb/mnd bundel. Betekent dit dat ik komende maand ongeveer 1GB aan data heb te verbranden?

Bij het ingaan van een abonnement wordt dit als ik het me goed herinner naar rato berekend. Geldt dit bij jullie weten ook bij het beëindigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Cranberry schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 19:29:
Halverwege mei stap ik over en wordt m'n Tele2 zakelijk abonnement beëindigd. Hoe wordt dit verrekend wb databundel? Ik heb een 2Gb/mnd bundel. Betekent dit dat ik komende maand ongeveer 1GB aan data heb te verbranden?

Bij het ingaan van een abonnement wordt dit als ik het me goed herinner naar rato berekend. Geldt dit bij jullie weten ook bij het beëindigen?
Ligt aan het aantal dagen maar reken op rond 1gb, meestal zie je dit in de app (dagen die nog over zijn wordt je verbruik op berekent).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01:16
Leoon. schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 18:07:
[...]

Gisteren bijv op Oranjebloesem in Amsterdam hadden de tele 2 mensen (o.a. ik) geen tot slecht bereik. Vorig jaar twee keer op zelfde locatie gestaan met T-Mobile en geen probleem. Vriendin heeft KPN en had gewoon constant bereik.

Verder denk ik wel dat dat soort oplossingen ook doorsijpelen in je abonnement, daardoor is tele 2 een stuk goedkoper daar ze het waarschijnlijk dus niet doen.
Oranjebloesem wat drama met connectiviteit, kon wel bellen maar 1 kant hoorde mij niet. leek te muten. Data deed ook niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

jugger naut schreef op donderdag 26 april 2018 @ 22:31:
Voor zover ik weet ligt de bal bij Samsung. Maar je mag aannemen dat een flagship wifi bellen zeker gaat ondersteunen. Ik verbaasde mij enigzins dat deze dit niet uit de doos deed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:26
dutchnltweaker schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 17:37:
[...]

Mhmm geen last van gehad vorig jaar, toen had diegene met KPN/Vodafone last slecht bereik.

Maar ligt ook aan waar de mast staat natuurlijk, als hij wat verder weg is en er zijn x aantal mensen op dat punt dan krijg je overbelasting ja.

Kon je op 3g of 2g niks? Als ik helemaal niks had kon 2g nog wel eens werken voor een appje (Nederland is de enige land bijna waar je met edge geluk kan hebben dat een app verstuurd).
Ik heb laatst Spotify zitten streamen op T-Mobile USA EDGE in de VS. Er was een tijd, lang geleden, dat dat ook in Nederland nog kon ;(

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-09 23:44
Sorcerer8472 schreef op zondag 29 april 2018 @ 12:04:
[...]

Ik heb laatst Spotify zitten streamen op T-Mobile USA EDGE in de VS. Er was een tijd, lang geleden, dat dat ook in Nederland nog kon ;(
Dat kan, in ieder geval bij KPN, ook nog steeds in Nederland hoor :) Zelfs FaceTime Audio werkt heel aardig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Sorcerer8472 schreef op zondag 29 april 2018 @ 12:04:
[...]

Dat lukt hier prima ;)
Als test nu 2G EDGE aanstaan, Spotify werkt nog :P.

Zelfs tweakers.net gaat vrij soepel.

KPN btw. Snelheid zo rond de 20KB/s gemiddeld. Uitschieter naar een whopping 30KB/s :D

[ Voor 8% gewijzigd door krakendmodem op 29-04-2018 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inhumanous
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:54
Ben al jaren klant bij Tele2, nu mag ik sinds vandaag een nieuwe telefoon+abbo uitzoeken, en ik wil gaan voor de Iphone X voor 55 euro in de maand, helaas dat ik bij tele2 177euro bij moet betalen en bij T-mobile voor 55 euro in de maand geen cent hoef te betalen voor het toestel.

Wordt denk ik toch maar overstappen als ze me niet tegemoed komen van tele2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvries
Inhumanous schreef op maandag 30 april 2018 @ 06:24:
Ben al jaren klant bij Tele2, nu mag ik sinds vandaag een nieuwe telefoon+abbo uitzoeken, en ik wil gaan voor de Iphone X voor 55 euro in de maand, helaas dat ik bij tele2 177euro bij moet betalen en bij T-mobile voor 55 euro in de maand geen cent hoef te betalen voor het toestel.
Heb je de prijzen al eens vergeleken via b.v. mobiel.nl. Dan is er nog steeds wat prijsverschil, maar bij Tele2 heb je dan 10 GB en T-mob slechts 5. Nu worden T-mobile en Tele2 toch één, dus de prijzen kruipen allemaal weer naar elkaar (onhoog)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inhumanous
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:54
bartvries schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 11:59:
[...]

Heb je de prijzen al eens vergeleken via b.v. mobiel.nl. Dan is er nog steeds wat prijsverschil, maar bij Tele2 heb je dan 10 GB en T-mob slechts 5. Nu worden T-mobile en Tele2 toch één, dus de prijzen kruipen allemaal weer naar elkaar (onhoog)...
Ben gister avond overgestapt 5GB (meer als zat voor mij) en onbeperkt bellen voor 55 euro in de maand, tele 2 kon mij voor 53 euro 5GB en onbeperkt bellen aanbieden + 160 euro nog extra bij betalen voor het toestel via mobiel.nl

Dus ben ik uiteindelijk altijd goedkoper uit via t mobile.

Tel daar bij op dat de verbinding beter is (atthans vroeger weet niet hoe het nu zit)

Maar bij tele2 had ik regelmatig als ik bij me zus verbleef gps internet verbinding of helemaal geen internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-09 22:18
Hallo

Het tele2 abonnement van mijn dochter loopt over 3 weken gelukkig af. Het is me erg onduidelijk wat er daarna gebeurd, wanneer ik op hun portaal kom heb ik twee keuzes, verlengen met toestel en verlengen SIM only. de keuze "niet verlengen" zit er niet bij. Wegens bijzondere slechte ervaringen met Tele2 wil ik helemaal stoppen met Tele2 en never nooit nimmer meer zaken met hun doen. Maar omdat te regelen schiet dit bedrijf zelfs te kort. Ik heb gebeld en kom ook geen steek verder en ze willen me meer diensten aansmeren. Ik ben bang dat ze gezien hun reputatie volgende maand gewoon geld van mijn rekening afboeken.

Help?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-09 21:44
Als je niets doet gaat dat inderdaad gebeuren. Ik neem aan dat jullie het nummer willen behouden. Je zult dus over moeten stappen met nummerbehoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
SmooK schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 07:39:
Als je niets doet gaat dat inderdaad gebeuren. Ik neem aan dat jullie het nummer willen behouden. Je zult dus over moeten stappen met nummerbehoud.
Wat gebeuren? geld van mijn rekening halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
Ja. Je abonnement loopt maandelijks door totdat jij actie onderneemt. Per maand kun je opzeggen. Zeg je alleen op dan verlies je ook je nummer. Stap je over dan neem je je nummer mee.

[ Voor 45% gewijzigd door RaijRaij op 02-05-2018 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
SmooK schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 08:10:
Ja. Je abonnement loopt maandelijks door totdat jij actie onderneemt.
Heuh. rare gang van zaken, mag dat allemaal wel? Ik heb het contract van 24 maanden uitgezeten. Ik verwacht actie van tele2.

Stel dat ik een SIM only abonnement neem bij een echter provider. hoe zorg ik er voor dat het nummer overgaat naar die nieuwe provider? via Tele2? Via de nieuwe provider of allebei? Misschien domme vragen maar ik heb dit nooit eerder aan de hand gehad en telefonisch is tele2 hierin niet behulpzaam gebleken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:56
Gewoon nummerbehoud aanvragen bij je nieuwe provider en dan gaat de rest (inclusief opzeggen oude abonnement) vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
pandit schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 08:19:
[...]

Heuh. rare gang van zaken, mag dat allemaal wel? Ik heb het contract van 24 maanden uitgezeten. Ik verwacht actie van tele2.

Stel dat ik een SIM only abonnement neem bij een echter provider. hoe zorg ik er voor dat het nummer overgaat naar die nieuwe provider? via Tele2? Via de nieuwe provider of allebei? Misschien domme vragen maar ik heb dit nooit eerder aan de hand gehad en telefonisch is tele2 hierin niet behulpzaam gebleken.
Dat is bij elke provider zo, als je contract afgelopen is blijft deze bestaan en je kan deze dan ook zo maandelijks opzeggen.

Gewoon bij het afsluiten kiezen voor de optie nummerbehoud de rest gaat van zelf, je krijgt te horen wanneer je nummer meer overgaat em vanaf dan kan je je simkaart gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:50
pandit schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 08:19:
[...]

Gelukkig heeft je eigen werkgever al het antwoord op je vraag!

https://www.rijksoverheid...lzwijgend-verlengd-worden

[ Voor 51% gewijzigd door Devian op 02-05-2018 09:15 ]

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
Bedankt voor de antwoorden. Tele2 gaf me via twitter het juiste antwoord. Het verbruiksdeel van het abonnement loopt door en het toesteldeel stopt, logisch lijkt me omdat het toestel is betaald. Ik was bang dat ze verder gingen met het incasseren van het hele maandbedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
Dat zou raar zijn aangezien je het toestel ondertussen hebt afbetaald. Bij vrijwel elke(of elk) abonnement kun je na je vaste periode maandelijks opzeggen. Lees bij het aangaan van een nieuw abonnement even de voorwaarden dan zul je zien dat dit bij je nieuwe provider ook zo is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richh
SmooK schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 11:51:
Dat zou raar zijn aangezien je het toestel ondertussen hebt afbetaald.
Een hele hoop providers deden dit de afgelopen jaren wel degelijk. Vodafone onder andere.

Sinds er tegenwoordig een verplichte scheiding is tussen abonnementsprijs en toestel/lening afbetaling, gaat het nu automatisch zoals het hoort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Gachte hr/mevr ******. Je Guidion expert names T-Mobile is onderweg en zal binnen nu en 15 min bij u aankomen. Mvg Guidion.
Handig zo'n smsje, bijna 24 uur later nadat de monteur geweest is. Sinds ik Tele 2 heb krijg ik smsjes veel later binnen of gewoon niet (2FA dingen, die alom bekend zijn). Dat kan je toch geen service noemen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jugger naut
Weet iemand of het uitmaakt of je het EU-model of NL-model hebt van een telefoon voor zaken als VoWifi & VoLTE? Dit gaat specifiek over de S9, het EU model is meer dan 50 euro goedkoper vergeleken met het NL model.

[ Voor 3% gewijzigd door jugger naut op 03-05-2018 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
jugger naut schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 22:07:
Weet iemand of het uitmaakt of je het EU-model of NL-model hebt van een telefoon voor zaken als VoWifi & VoLTE? Dit gaat specifiek over de S9, het EU model is meer dan 50 euro goedkoper vergeleken met het NL model.
Als het de Nederlandse firmware betreft is dit geen probleem (NL code), anders kan je deze altijd flashen via odin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue

Dxue

jugger naut schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 22:07:
het lijkt mij dat Samsung 1 firmware heeft, met een paar lichte aanpassingen die vaak alleen cosmetisch zijn (bijv. 4g of LTE). Qua functie zouden ze hetzelfde moeten zijn. Bij de xz2 compact werkt de duitse variant in nederland gewoon met de tele2 volte, dus maak ik nu een AANNAME dat dat bij samsung ook het geval is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Willy84
Vandaag een interessant artikel in de telegraaf over de voorgenomen fusie van Tele2 met Tmobile. Duidelijk is wel dat het nog geen gelopen race is.

’Kink in de kabel bij T-Mobile en Tele2’

Den Haag De fusie tussen Tele2 en T-Mobile wordt strenger bekeken dan de partijen van tevoren hadden verwacht. Dat blijkt uit een rondgang langs ingewijden en marktkenners. Het huidige succes van Tele2 op de Nederlandse markt, waar weinigen op hadden gerekend, gaat een cruciale rol spelen.
Tele2 en T-Mobile maakten het voornemen om te fuseren al in december bekend en lieten destijds weten in de tweede helft van 2018 goedkeuring te verwachten. De Europese Commissie publiceerde echter pas deze week de verplichte fusiemelding. De eerste fase van de beoordeling laat daardoor nog tot half juni op zich wachten.

Daarna wordt het pas echt spannend, stelt analist Tim Poulus van Telecompaper: „Deze fusie zal vanwege het hoge gezamenlijke marktaandeel tot een volledig marktonderzoek leiden. Daarvoor vragen de toezichthouders zo veel informatie op, dat dit proces maanden gaat duren. Het zou mij verbazen als de deal voor november rondkomt.”
Poulus verwacht wel dat deze uiteindelijk rondkomt en baseert zich daarvoor op de positie van Tele2 op de Nederlandse markt. „Telecomfusies hebben in het verleden niet zelden geleid tot prijsstijgingen. Dat wil de toezichthouder voorkomen. Maar in zijn eentje gaat Tele2 het niet redden. Daar zal de ACM pragmatisch mee omspringen.”
Wel gaat hij, en andere kenners met hem, ervan uit dat het fusiebedrijf een offer zal moeten brengen. Dat heeft de Europese Commissie recent al in vier andere landen afgedwongen. Zo moest Telefónica, toen het in Duitsland E-Plus van KPN overnam, netwerkcapaciteit verkopen aan Drillisch, een telecomspeler zonder eigen netwerk.
Poulus houdt rekening met deze ‘Duitse’ remedy. Volgens bronnen in de markt is er al contact geweest met verschillende buitenlandse partijen die interesse zouden hebben om toe te treden tot de Nederlandse markt. Ook het Rotterdamse NLE, dat nu alleen vaste telecomdiensten aanbiedt, wordt genoemd.
Het verhaal van Poulus heeft één zwakke plek, merkt een deskundige op die de afgelopen jaren door telecombedrijven in heel Europa werd ingehuurd om over fusies te adviseren. Om zijn kans op een rol bij Tele2/T-Mobile niet te verspelen, wil hij niet bij name genoemd worden.
Het gaat namelijk al een stuk beter met Tele2 dan een jaar geleden. Met vaste telecomdiensten maakt het ’gewoon’ winst. Op de mobiele markt is dat niet het geval, maar daar is de gemiddelde opbrengst per klant in een klein jaar tijd wel fors gestegen.
Zelf rapporteert het die niet, maar op basis van de laatste cijfers valt op te maken dat deze gestegen moet zijn tot ruim €23 per maand. Dat is €5 meer dan een jaar geleden, en €3 meer dan het bedrag dat Tele2 bij zijn intrede op de mobiele markt nodig dacht te hebben om quitte te draaien. „Tele2 is nu een geweldige uitdager voor de gevestigde orde”, stelt de deskundige. „Dat herstel je niet door een klein offer ten gunste van een nieuwe prijsvechter. Brussel is de afgelopen jaren alleen maar strenger geworden en kent de risico’s van fusies. Ik zie geen reden om aan te nemen dat het in Nederland ineens een oogje zal toeknijpen.”
Tele2 wil niet op berekeningen over winsten en opbrengsten ingaan zolang de goedkeuringsprocedure loopt. T-Mobile zegt er van overtuigd te zijn dat Brussel de fusie goedkeurt vanwege ’het belang van de consument’.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-09 21:41
Interessant.

Wat ik me wel afvraag, als Tele2 het niet zou redden, waarom zou een nieuwe buitenlandse partij het dan wel redden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 06:01
Tele2 heeft zich altijd al ingezet als een prijsvechter. Mocht er een nieuwe partij komen dan kunnen ze proberen om een soort nieuwe merk als KPN neer te zetten.

Dat is een strategie dat kan werken.

Hoe dan ook, als provider zijnde maak je in Nederland gewoon lekker omzet. Als telecombedrijf lijkt het me niet verkeerd om in Nederland te zitten. In het geval van Tele2 kon het eigenlijk niet beter. Ze hebben een eigen netwerk, hebben de industrie wat opgeschud en nu krijgt het moederbedrijf in Zweden een zakcentje en aandelen van T-Mobile. Dan heb je toch winst gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Dxue schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 21:33:
[...]

het lijkt mij dat Samsung 1 firmware heeft, met een paar lichte aanpassingen die vaak alleen cosmetisch zijn (bijv. 4g of LTE). Qua functie zouden ze hetzelfde moeten zijn. Bij de xz2 compact werkt de duitse variant in nederland gewoon met de tele2 volte, dus maak ik nu een AANNAME dat dat bij samsung ook het geval is.
Het is waarschijnlijk inderdaad 1 firmware maar ze publicere ze wel allemaal als aparte firmwares. Kijk eens op sammobile.com. En Samsung stopt alleen in de NL versies de aanpassingen voor VoLTE en VoWiFi voor de Nederlandse operators.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willy84
Titusvh schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 18:56:
Interessant.

Wat ik me wel afvraag, als Tele2 het niet zou redden, waarom zou een nieuwe buitenlandse partij het dan wel redden?
Volgens een analist zet Tele2 al meer omzet per klant om dan nodig om brake even te draaien. Dus een fusie lijkt helemaal niet nodig om te overleven. Zoals uit eerdere ervaringen blijkt is het veel aannemelijker dat de drie overgebleven partijen de koek onderling verdelen en de tarieven omhoog gaan. Alle reden om scherp te zijn als ACM en EC op dit voornemen. Waarom nu dit toestaan terwijl we juist bij de veiling een extra toerdreder wilde?

De opmerking van tmobile dat dit in het belang van de consument is valt wel onder het kopje humor. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Willy84 schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 22:23:
[...]

Volgens een analist zet Tele2 al meer omzet per klant om dan nodig om brake even te draaien. Dus een fusie lijkt helemaal niet nodig om te overleven. Zoals uit eerdere ervaringen blijkt is het veel aannemelijker dat de drie overgebleven partijen de koek onderling verdelen en de tarieven omhoog gaan. Alle reden om scherp te zijn als ACM en EC op dit voornemen. Waarom nu dit toestaan terwijl we juist bij de veiling een extra toerdreder wilde?

De opmerking van tmobile dat dit in het belang van de consument is valt wel onder het kopje humor. 8)7
Ben benieuwd als het goed is horen we dit kwartaal of volgend kwartaal, merk ook steeds vaker met Tele2 dat het bereik kwalitatief steeds sterker wordt dan voorheen dus ben voor me zelf altijd wel een beetje sceptisch geweest.. maar we zullen zien intressante wending als dit klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:25

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

Tele2 zakelijk antwoord helaas niet op mijn vraag per e-mail.
Wie kan mij vertellen; Gebruikt Tele2 zakelijk data only een 097 of een 06 nummer?
Ze geven zelf aan dat de simkaart in een Dongle gebruikt mag worden, echter ik wil de simkaart in een 4G router stoppen en dat mag alleen met een 097 nummer.

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:04
jamesbond007uk schreef op maandag 7 mei 2018 @ 13:25:
Tele2 zakelijk antwoord helaas niet op mijn vraag per e-mail.
Wie kan mij vertellen; Gebruikt Tele2 zakelijk data only een 097 of een 06 nummer?
Ze geven zelf aan dat de simkaart in een Dongle gebruikt mag worden, echter ik wil de simkaart in een 4G router stoppen en dat mag alleen met een 097 nummer.
[Tele2 Mobiel] Ervaringen & Discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk

jamesbond007uk

Tomino, Bedankt voor je reactie. Ik weet dat het voor de consument niet mag, echter voor zakelijk abonnementen gelden andere regels. Die die zie ik dus niet terug op hun website.

Ik ben dus benieuwd of ze zakelijke data only bundels uitgeven met een 097 of een 06 nummer.

Jamesbond007uk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

jamesbond007uk schreef op maandag 7 mei 2018 @ 14:04:
[...]

Tomino, Bedankt voor je reactie. Ik weet dat het voor de consument niet mag, echter voor zakelijk abonnementen gelden andere regels. Die die zie ik dus niet terug op hun website.

Ik ben dus benieuwd of ze zakelijke data only bundels uitgeven met een 097 of een 06 nummer.
Data only wordt met 097-nummer geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:30

franssie

Save the albatross

Maar als je eerste 5GB op is bij een 097 nummer, hoe kan je dan een sms-je versturen voor meer? Of is het bij een zakelijk abonnement wel echt onbeperkt zonder herbevestiging? Dan is het wel een erg goed alternatief voor mijn ADSL lijn, USB stickje in mijn Frizbox en doei doei Tele 2.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

franssie schreef op maandag 7 mei 2018 @ 15:06:
Maar als je eerste 5GB op is bij een 097 nummer, hoe kan je dan een sms-je versturen voor meer? Of is het bij een zakelijk abonnement wel echt onbeperkt zonder herbevestiging? Dan is het wel een erg goed alternatief voor mijn ADSL lijn, USB stickje in mijn Frizbox en doei doei Tele 2.
Elke mobiele router kan gewoon sms sturen danwel via de webserver van de router dan wel via een app die connect met de router(bijv Huawei Hi-Link, ZTElink etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk

jamesbond007uk

The_Wireless_Guy schreef op maandag 7 mei 2018 @ 14:53:
[...]

Bedankt The_Wireless_Guy. Dan ga ik het bestellen :)

@Pandit, je zult bij 5GB op moeten waarderen, echter door de weeks gebruiken wij geen 5GB per dag. In het weekend als de kids s'morgens gaan streamen gaat het richting 8 a 9 GB per dag.

Gewoon even op waarderen via Tele2 website of via SMS via app :)

[ Voor 36% gewijzigd door jamesbond007uk op 07-05-2018 16:38 ]

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
The_Wireless_Guy schreef op maandag 7 mei 2018 @ 14:53:
[...]

Bij Tele2? Ik weet dat je bij Tele2 hoort maar weet je dat echt zeker? Als ik een nieuw abonnement wil afsluiten bijvoorbeeld met alleen maar 20gb en niks anders krijg ik de optie voor een 06 nummer of mijn huidige 06 nummer overnemen. Er wordt niks over de 097-nummer gezegd/vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvries
Alleen bij zakelijke abonnementen: https://zakelijkshop.tele...bel-sms/0/databundel/20gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Ah duidelijk, snap het enerzijds wel.. maar dat er dan toch onderscheid van gemaakt wordt (consument wel 06 maar zakelijk 097 nummer).

Btw, merk dat bij zakelijk de bel bundels/sms in de EU en in de USA te gebruiken zijn, waarom is dit bij de consument mogelijk? Niet dat ik het nodig heb maar vraag het me toch af.

[ Voor 19% gewijzigd door dutchnltweaker op 07-05-2018 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jugger naut
The_Wireless_Guy schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 22:10:
[...]

Het is waarschijnlijk inderdaad 1 firmware maar ze publicere ze wel allemaal als aparte firmwares. Kijk eens op sammobile.com. En Samsung stopt alleen in de NL versies de aanpassingen voor VoLTE en VoWiFi voor de Nederlandse operators.
Is het mogelijk om een internationale versie te kopen en daar de Firmware voor Nederland op te zetten via sammobile.com?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

jugger naut schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 11:55:
[...]

Is het mogelijk om een internationale versie te kopen en daar de Firmware voor Nederland op te zetten via sammobile.com?
Geen idee, ik heb helemaal geen verstand van het flashen van firmware. het zal vast kunnen.

Pagina: 1 ... 51 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Tele2 mobiele diensten, andere onderwerpen horen thuis in:
- Tele2 Vast: [Tele2] Ervaringen & Discussie - Deel 7