Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | 4.880wp zonnepanelen
Ik heb soms 3G in gebouwen. Hoe komt dat dan?MrTGT schreef op maandag 27 november 2017 @ 20:24:
[...]
Locken is juist fijner, voorkomt buffering tijdens het kijken van een filmpje. Reis dagelijks 300 km door het land, en eigenlijk nooit ontvangst problemen met alleen 4G van Tele2. Alleen in de spoortunnel in Best, daar even geen bereik.
[...]
Doet zich voor bij zowel een S8 als een iPhone SE.... dus niet toestel gerelateerd.
Daar heeft Tele2 dan nog onvoldoende 4G binnendekking kunnen realiseren. Je roamt dan door de afspraken die T-Mobile heeft gemaakt op het 3G netwerk van T-Mobile, zonder meerkosten.GeforceAA schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 13:44:
[...]
Ik heb soms 3G in gebouwen. Hoe komt dat dan?
Is over het algemeen een zwak 4G signaal beter dan een sterk 3G signaal?ucsdcom schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 13:57:
[...]
Daar heeft Tele2 dan nog onvoldoende 4G binnendekking kunnen realiseren. Je roamt dan door de afspraken die T-Mobile heeft gemaakt op het 3G netwerk van T-Mobile, zonder meerkosten.
Relevant: ELI5: Why does 3G suck now?https://www.reddit.com/r/...li5_why_does_3g_suck_now/
Toen ik nog bij Tele2 zat, had ik met mijn iPhone 6 dat die soms niet terug wilde naar 4G, maar zowel met een S7 als met een Moto Z play, had ik nooit last van dat de telefoon te snel naar 3G ging en daar bleef hangen... Zelfs op zwakke signaal bleef mijn telefoon zo veel mogelijk op 4G.MrTGT schreef op maandag 27 november 2017 @ 20:24:
Locken is juist fijner, voorkomt buffering tijdens het kijken van een filmpje. Reis dagelijks 300 km door het land, en eigenlijk nooit ontvangst problemen met alleen 4G van Tele2. Alleen in de spoortunnel in Best, daar even geen bereik.
3G van T-Mobile is niet zo slecht als het vroeger was, maar in de randstad is best wel verstopt nog, de paar keer dat mijn telefoon terug was gegaan naar 3G in Den Haag, was het voor data gelijk aan geen bereik hebben (ook met T-mobile trouwens, het is niet zo dat Tele2 klanten slechter 3G krijgen).GeforceAA schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 14:18:
[...]
Is over het algemeen een zwak 4G signaal beter dan een sterk 3G signaal?
Relevant: ELI5: Why does 3G suck now?https://www.reddit.com/r/...li5_why_does_3g_suck_now/
Dat gaat een dure rekening wordenCranberry schreef op donderdag 30 november 2017 @ 17:44:
Strange: kreeg vanmiddag een sms dat ik door m'n 1GB databundel heen was. Normaliter valt de snelheid dan terug naar 64kbps (of minder). Nu blijft echter de snelheid zoals normaal. Heb inmiddels al 2,2GB verstookt....
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Dat zijn mooie bedragen. Maar Tele2, dus ruk-bereikWilly84 schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 18:23:
Tele2 had toevallig een leuke aanbieding met s8. Toestel was voor 485€.
Met de blackfriday afgelopen weekend was de s8 bij tele2 zelfs 450 ofzo.Willy84 schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 18:23:
Tele2 had toevallig een leuke aanbieding met s8. Toestel was voor 485€.
Ik weet natuurlijk niet waar je verschanst zit maar in mijn omgeving zowel werk als thuis altijd prima bereik.deejaylethal schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 17:54:
[...]
Dat zijn mooie bedragen. Maar Tele2, dus ruk-bereik
- Almere(Tussen de Vaarten Zuid)
- Amsterdam(Reclamemast Coenplein(weer opgebouwd na storm voorjaar 2016)
- Amsterdam(Noord-Zuidlijn ondergrondse deel)
- Amsterdam(Centraal Station)
- Arnhem(Geitenkamp)
- Arnhem(Rijkswoerd)
- Baarle-Nassau(Centrum)
- Bergen Noord Holland(Sportvelden)
- Bergen op Zoom(Theodosrushaven)
- Born(Nedcar)
- De Goorn
- Delft(Sacramentskerk)
- Den Haag(Quick Steps)
- Domburg(Roompot)
- Dodewaard
- Dordrecht(Crabbehof)
- Eindhoven(Nieuw Acht)
- Eindhoven(Hemelrijken)
- Epe(Tongeren)
- Etten-Leur(Grauwe Polder)
- Groenlo(Centrum)
- Gulpen(Gulpen plateau)
- Hardenberg(Centrum)
- Heerhugowaard(Huygenhoek)
- Heijen(Heijderbos)
- Hoofddorp(Oost)
- Huinen
- Kessel
- Koewacht
- Maartensdijk (Sportvelden)
- Maastricht(Fort Willem)
- Mariahout
- Middelburg(Griffioen I
- Midwolda
- Mijnsheerland(A29)
- Mill(Molenheide)
- Moerkapelle(bedrijventerrein)
- Nijverdal(Centrum)
- Oegstgeest(Morsebel)
- Oosterhout Gelderland
- Ouddorp
- Raamsdonksveer
- Rijswijk(Strijp Noord)
- Rosmalen(Centrum)
- Sas van Gent(centrum)
- Ursem
- Wassenaar(Oostdorp)
- Wijchen(Klispoel)
- Zundert(Knooppunt Galder)
Antenne en masten malloot
Sinds wanneer heeft Tele2 bereik in de Amsterdamse metro? Zijn er plannen om ook de Rotterdamse metro te nemen?The_Wireless_Guy schreef op zondag 3 december 2017 @ 12:48:
• Amsterdam(Noord-Zuidlijn ondergrondse deel)
Er staat Noord-Zuidlijn dus je het er als gewone consument nog niets aan, alleen de bouwers hebben nu perfect bereik.De Oostlijn is nog niet voorzien.. Al dit soort indoorprojecten zijn multi-operator projecten. Alle operators hebben of zullen binnenkort bereik hebben in de Noord-Zuidlijn.polopolo150 schreef op zondag 3 december 2017 @ 12:53:
[...]
Sinds wanneer heeft Tele2 bereik in de Amsterdamse metro? Zijn er plannen om ook de Rotterdamse metro te nemen?
Tele2 is zeker bezig met andere indooroplossingen vrijwel altijd samen met andere operators, daar waar er al bereik is van andere operators zal Tele2 ook t.z.t. inkoppelen. Dat zijn vaak wat lastigere projecten omdat bestaande installaties aangepast moeten worden om een extra operator toe te voegen. Als je kijkt naar het aantal tunnels waar Tele2 al aanwezig kun je aannemen dat de metro Oostlijn en metro Rotterdam ook op stapel staan.
Tele2 is echt goed bezig, tempo zit er weer in (is ook wel te merken vaker).The_Wireless_Guy schreef op zondag 3 december 2017 @ 12:48:
Als kleine preview op de Tele2 update op 4gmasten.nl van komende week(hopelijk morgen) , nu alvast een overzicht van de geactiveerde locaties van afgelopen maand:Een stuk meer per maand dan de periode daarvoor.
- Almere(Tussen de Vaarten Zuid)
- Amsterdam(Reclamemast Coenplein(weer opgebouwd na storm voorjaar 2016)
- Amsterdam(Noord-Zuidlijn ondergrondse deel)
- Amsterdam(Centraal Station)
- Arnhem(Geitenkamp)
- Arnhem(Rijkswoerd)
- Baarle-Nassau(Centrum)
- Bergen Noord Holland(Sportvelden)
- Bergen op Zoom(Theodosrushaven)
- Born(Nedcar)
- De Goorn
- Delft(Sacramentskerk)
- Den Haag(Quick Steps)
- Domburg(Roompot)
- Dodewaard
- Dordrecht(Crabbehof)
- Eindhoven(Nieuw Acht)
- Eindhoven(Hemelrijken)
- Epe(Tongeren)
- Etten-Leur(Grauwe Polder)
- Groenlo(Centrum)
- Gulpen(Gulpen plateau)
- Hardenberg(Centrum)
- Heerhugowaard(Huygenhoek)
- Heijen(Heijderbos)
- Hoofddorp(Oost)
- Huinen
- Kessel
- Koewacht
- Maartensdijk (Sportvelden)
- Maastricht(Fort Willem)
- Mariahout
- Middelburg(Griffioen I
- Midwolda
- Mijnsheerland(A29)
- Mill(Molenheide)
- Moerkapelle(bedrijventerrein)
- Nijverdal(Centrum)
- Oegstgeest(Morsebel)
- Oosterhout Gelderland
- Ouddorp
- Raamsdonksveer
- Rijswijk(Strijp Noord)
- Rosmalen(Centrum)
- Sas van Gent(centrum)
- Ursem
- Wassenaar(Oostdorp)
- Wijchen(Klispoel)
- Zundert(Knooppunt Galder)
Faq. via: https://www.tele2.nl/mobiel/vriendenvoordeel/
Verder zie ik dat Tele2 de faq tekst voor 4G roaming in het buitenland heeft aangepast. Van “alleen 2g en 3g roaming mogelijk in het buitenland, naar “Als de buitenlandse provider ook een 4G-netwerk heeft en als wij met die provider afspraken hebben over 4G-roaming, dan kun je hier ook gebruik van maken. Als er geen 4G-netwerk is, maak je in het buitenland voor internet en bellen gebruik van 2G en 3G.”
Kortom: ik begrijp hieruit dat Tele2 dit tot nu toe grootste manco bij roaming wel gaat aanpakken. https://www.tele2.nl/mobi...k-in-het-buitenland-op-4g Ik hoop echt dat ze daar gang mee maken. 2g en 3g laat tegenwoordig ook in het buitenland echt te wensen over en deze problemen nemen toe sinds ook buitenlandse providers voornamelijk nog investeren in uitbouw van 4g indoor en buitendekking + capaciteit en niet meer in 2g en 3g capaciteit. Ook daar worden 2g en 3g frequenties steeds vaker hergebruikt voor 4g.
Met de roaming voorwaarden voor 4g in het buitenland als je de spijker op zijn kop, merk ook steeds vaker in het buitenland dat het 3g netwerk (duitsland) steeds minder wordt en je gewoon alleen 2g hebt helaas..ucsdcom schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 17:00:
Voor wie nog naar Tele2 toe wil: zij hebben nu ook vriendenvoordeel, net als bij T-Mobile. Als ik het goed lees krijgt hier niet beiden een vergoeding van 25,- voor het aanmelden via een bestaande klant, maar krijgt alleen de aanbrengende Tele2 klant 40,- met daarbij de tip dit bedrag samen te delen.
Verder zie ik dat Tele2 de faq tekst voor 4G roaming in het buitenland heeft aangepast. Van “alleen 2g en 3g roaming mogelijk in het buitenland, naar “Als de buitenlandse provider ook een 4G-netwerk heeft en als wij met die provider afspraken hebben over 4G-roaming, dan kun je hier ook gebruik van maken. Als er geen 4G-netwerk is, maak je in het buitenland voor internet en bellen gebruik van 2G en 3G.”
Kortom: ik begrijp hieruit dat Tele2 dit tot nu toe grootste manco bij roaming wel gaat aanpakken. https://www.tele2.nl/mobi...k-in-het-buitenland-op-4g Ik hoop echt dat ze daar gang mee maken. 2g en 3g laat tegenwoordig ook in het buitenland echt te wensen over en deze problemen nemen toe sinds ook buitenlandse providers voornamelijk nog investeren in uitbouw van 4g indoor en buitendekking + capaciteit en niet meer in 2g en 3g capaciteit. Ook daar worden 2g en 3g frequenties steeds vaker hergebruikt voor 4g.
30-11-2017 bestelling geplaatst van Toestel + Abo + Nummerbehoud vanaf Telfort.
30-11-2017 direct na bestelling een SMS gekregen die ik moest beantwoorden, nummerbehoud werd direct goedgekeurd per einddatum van mijn oude contract.
30-11-2017 Bevestiging van bestelling + aanmaken Mijn Tele2 account.
30-11-2017 Mail vanuit de koerier om een afspraak te maken, afspraak gepland voor 04-12-2018 tussen 14:00-18:00
03-12-2017 Bevestiging van de afspraak, en een verkort tijdslot doorgekregen (tussen 15:22-17:22)
04-12-2017 netjes op tijd 17:00 afgeleverd, 0,01 gepind ter bevestiging van mijn rekeningnummer en mijn ID pas laten zien, was in 5 minuten geregeld.
ik zal in januari met mijn 1e maand onbeperkt nog wat speedtestjes uitvoeren ( heb zelfde type GSM ook van mijn werk met een KPN sim te vergelijk ).
tot nu toe erg tevreden over de soepelheid van de bestelling, ik had door alle negatieve reacties en beoordelingen op internet totale chaos verwacht...
Raar dat iemand met een buitenlands id kaart niet gebruik kan maken van vriendenvoordeel....
Net als een abbo online via hun site afsluiten met een buitenlands id....
[ Voor 14% gewijzigd door rens-br op 06-12-2017 16:22 ]
bestellen met cashback levert je nog meer op dan via vriendenvoordeel...fl2001 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 12:41:
*knip*.
Raar dat iemand met een buitenlands id kaart niet gebruik kan maken van vriendenvoordeel....
[ Voor 6% gewijzigd door rens-br op 06-12-2017 16:22 ]
Maar, combineren levert het meeste voordeel opJ-roenn schreef op woensdag 6 december 2017 @ 12:45:
[...]
bestellen met cashback levert je nog meer op dan via vriendenvoordeel...
volgens mij kan dat niet, je moet je via een soort van refferal link aanmelden bij vriendenvoordeel...NSG schreef op woensdag 6 december 2017 @ 12:54:
[...]
Maar, combineren levert het meeste voordeel op
Het is mij tot twee keer gelukt (2x vriendenvoordeel én cashback uitbetaald gekregen).J-roenn schreef op woensdag 6 december 2017 @ 13:08:
[...]
volgens mij kan dat niet, je moet je via een soort van refferal link aanmelden bij vriendenvoordeel...
Ik heb direct nadat ik via cashbackxl op de tele2 site belande, de referall link in mijn adresbalk geplakt en zo het bestelproces afgerond
Het zou ook kunnen dat Tele2 geen database heeft van buitenlandse ID kaarten en er daarom niks mee kan? Als ik even snel google hebben andere providers er ook wel eens moeite mee.fl2001 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 12:41:
*knip*.
Heb je ze al eens opgebeld en het gevraagd *knip*.
[ Voor 11% gewijzigd door rens-br op 06-12-2017 16:23 ]
Nee natuurlijk heb ik niet gebeld, ik dacht, laat ik maar even een berichtje plaatsen op tweakers, daar schiet ik namelijk iets mee opRichh schreef op woensdag 6 december 2017 @ 14:14:
[...]
Het zou ook kunnen dat Tele2 geen database heeft van buitenlandse ID kaarten en er daarom niks mee kan? Als ik even snel google hebben andere providers er ook wel eens moeite mee.
Heb je ze al eens opgebeld en het gevraagd
*knip*.

[ Voor 8% gewijzigd door rens-br op 06-12-2017 16:23 ]
En, wat zeiden ze?fl2001 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 14:53:
[...]
Nee natuurlijk heb ik niet gebeld, ik dacht, laat ik maar even een berichtje plaatsen op tweakers, daar schiet ik namelijk iets mee op

Resellers, dan zou het moeten kunnen....In tussentijds gewoon een 1 jarig abbonement bij T-Mobile kunnen afsluiten.
Tele2

*knip*.fl2001 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 14:55:
Resellers, dan zou het moeten kunnen....In tussentijds gewoon een 1 jarig abbonement bij T-Mobile kunnen afsluiten.
Veel plezier met T-Mobile verder hoor
[ Voor 20% gewijzigd door rens-br op 06-12-2017 16:23 ]
nieuws: Tele2 gaat klanten waarschuwen en afsluiten als zij simkaart in route...
Natuurlijk is een sim als eerste voor een smartphone, maar heel soms gebruiken in een Mifi of router bijvoorbeeld bij een storing van je vaste provider moet toch echt geen probleem zijn.
Verwijderd
Er komen steeds meer klanten bij, netwerk word drukker en daar is dit al een gevolg van.
Volgende stap zal wel zijn om het data dagtegoed te verlagen.
Het is een simpel verhaal, ACM staat niet toe dat er voor een data only dienst een 06 nummer wordt verstrekt. Klanten die alleen data gebruiken op een 06-nummer in een aparaat dat geen mobiele telefoon is , kunnen dus een 097 nummer nemen. Dan voldoe je weer aan de voorwaarden.ucsdcom schreef op donderdag 7 december 2017 @ 11:41:
Het vandaag op Tweakers gepresenteerde nieuws dat gebruik van Tele2 in een router niet is toegestaan doet dan weer afbreuk:
nieuws: Tele2 gaat klanten waarschuwen en afsluiten als zij simkaart in route...
Natuurlijk is een sim als eerste voor een smartphone, maar heel soms gebruiken in een Mifi of router bijvoorbeeld bij een storing van je vaste provider moet toch echt geen probleem zijn.
Komt dus gewoon door schaarste van 06-nummers, ACM is ook de partij die de nummers aan operators verstrekt. Als Tele2 dus meer 06-nummers nodig heeft dan vraagt ACM om aan te geven waar de huidige nummers voor ingezet worden. Kan je niet aangeven dat al je 0-nummers voor spraak en datadiensten worden gebruikt zal ACM je geen nieuwe nummerreeks verstrekken.
Bij incidenteel gebruik in een router of Mifi zal je geen issue hebben, als je voornamelijk belt en sms't in een gewone mobiel lijkt me.
Verwijderd
Probleem opgelost?
Inderdaad, dat heeft T-Mobile ook gedaan bij de data only simkaarten. En dat ging vlekkeloos. Dat Tele2 meteen met represailles komt voor iets wat eigenlijk niet het probleem van de klant moet zijn, maar van de provider die spraaknummers heeft uitgegeven voor data only abonnementen. Dan zou je dus ook van Tele2 een keurig briefje verwachten met daarin een korte toelichting en je nieuwe 097 nummer.Verwijderd schreef op donderdag 7 december 2017 @ 12:40:
Als dat de reden is, stel ik voor dat tele2 abbo omzet in een data only dienst, 06 nr even veranderen in een 097nr . Prijs houden we hetzelfde.
Probleem opgelost?
I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets
Hoezo represailles? Je noemt het zelf al, data only abonnement bij T-Mobile.ucsdcom schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 09:56:
[...]
Inderdaad, dat heeft T-Mobile ook gedaan bij de data only simkaarten. En dat ging vlekkeloos. Dat Tele2 meteen met represailles komt voor iets wat eigenlijk niet het probleem van de klant moet zijn, maar van de provider die spraaknummers heeft uitgegeven voor data only abonnementen. Dan zou je dus ook van Tele2 een keurig briefje verwachten met daarin een korte toelichting en je nieuwe 097 nummer.
Dit zijn geen data only abonnementen bij Tele2? Waarom zou Tele2 dan nummers moeten omwisselen?
Daarnaast blijft het gewoon jammer dat dit mooie abonnement, waar je geen beperking hebt en de provider niet moeilijk doet als er veel data verbruikt word altijd ook weer de klanten aantrekt die bewust het abonnement misbruiken voor waar het niet voor bedoelt is, onder de mom van dat het toch onbeperkt is en dat ze het anders maar niet onbeperkt moeten noemen.
Mobiel is een shared medium, als jij via je 4G mobiele simmetje 50gb per dag naar binnen trekt dan heeft de hele buurt bij jou last van een slechte verbinding. Daar kan geen enkele provider capaciteit voor bouwen.
Gebruik het abonnement gewoon waarvoor het bedoelt is, lekker onbeperkt moet je mobiele telefoon internetten, dumpert kijken of netflixen terwijl je onderweg bent. Op die manier kunnen mobiele providers ook onbeperkt aanbieden.
Als iedereen plots zijn mobiele abonnement als fixed gaat gebruiken dan hebben we binnen no-time geen onbeperkte abonnementen meer.
https://wren.co/join/Devian
Eens, maar met een kanttekening.Devian schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 14:54:
[...]
Hoezo represailles? Je noemt het zelf al, data only abonnement bij T-Mobile.
Dit zijn geen data only abonnementen bij Tele2? Waarom zou Tele2 dan nummers moeten omwisselen?
Daarnaast blijft het gewoon jammer dat dit mooie abonnement, waar je geen beperking hebt en de provider niet moeilijk doet als er veel data verbruikt word altijd ook weer de klanten aantrekt die bewust het abonnement misbruiken voor waar het niet voor bedoelt is, onder de mom van dat het toch onbeperkt is en dat ze het anders maar niet onbeperkt moeten noemen.
Mobiel is een shared medium, als jij via je 4G mobiele simmetje 50gb per dag naar binnen trekt dan heeft de hele buurt bij jou last van een slechte verbinding. Daar kan geen enkele provider capaciteit voor bouwen.
Gebruik het abonnement gewoon waarvoor het bedoelt is, lekker onbeperkt moet je mobiele telefoon internetten, dumpert kijken of netflixen terwijl je onderweg bent. Op die manier kunnen mobiele providers ook onbeperkt aanbieden.
Als iedereen plots zijn mobiele abonnement als fixed gaat gebruiken dan hebben we binnen no-time geen onbeperkte abonnementen meer.
Mijn vriendin heeft Tele2, ik Vodafone. Thuis hebben we van Ziggo het goedkoopste alles in één abonnement. De 4G abonnementen zijn sneller dan onze draadloze wifi plus een beter bereik overal in huis t.o.v. die prut modem/router die UPC destijds heeft geleverd.
Dus ja, we zitten allebei amper op wifi. MIjn vriendin heeft het onbeperkt abonnement van Tele2 en ik heb nu ivm een paar maanden onbeperkt bij Vodafone, daarna 10+10. Gebruik ligt bij haar rond de 30-35 GB per maand. Ik zat in nov op 20-25. Tja, is dat teveel voor zo'n abonnementje... ik weet het niet.
Sowieso schrijf je zo!
Hij noemt 50 GB per dag als voorbeeld en jij komt met 30-35 GB per maand als maximum wat je verbruikt. You do the maths...nadroJ schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 15:41:
[...]
Eens, maar met een kanttekening.
Mijn vriendin heeft Tele2, ik Vodafone. Thuis hebben we van Ziggo het goedkoopste alles in één abonnement. De 4G abonnementen zijn sneller dan onze draadloze wifi plus een beter bereik overal in huis t.o.v. die prut modem/router die UPC destijds heeft geleverd.
Dus ja, we zitten allebei amper op wifi. MIjn vriendin heeft het onbeperkt abonnement van Tele2 en ik heb nu ivm een paar maanden onbeperkt bij Vodafone, daarna 10+10. Gebruik ligt bij haar rond de 30-35 GB per maand. Ik zat in nov op 20-25. Tja, is dat teveel voor zo'n abonnementje... ik weet het niet.

Het abo is unlimited voor jezelf, zolang je de SIM inderdaad in je telefoon gebruikt en niet 1 abo deelt met je vriendin (d.m.v. mobiele hotspot) lijkt het me dat het geen probleem moet zijn.nadroJ schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 15:41:
[...]
Eens, maar met een kanttekening.
You're missing the point. Natuurlijk doe ik the math, maar het gaat me om mijn wifi. Wifi is slomer en minder betrouwbaar. Het is dat we geen mega down/uploaders zijn, want wellicht had ik anders wel tig GB's per dag verstookt.Tigerblood schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 15:43:
[...]
Hij noemt 50 GB per dag als voorbeeld en jij komt met 30-35 GB per maand als maximum wat je verbruikt. You do the maths...
Lijkt me inderdaad ook nietjamy015 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 15:44:
[...]
Het abo is unlimited voor jezelf, zolang je de SIM inderdaad in je telefoon gebruikt en niet 1 abo deelt met je vriendin (d.m.v. mobiele hotspot) lijkt het me dat het geen probleem moet zijn.
Sowieso schrijf je zo!
Ach, met 25-30gb per maand valt dat nog wel mee...nadroJ schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 15:49:
[...]
You're missing the point. Natuurlijk doe ik the math, maar het gaat me om mijn wifi. Wifi is slomer en minder betrouwbaar. Het is dat we geen mega down/uploaders zijn, want wellicht had ik anders wel tig GB's per dag verstookt.
Misschien thuis je wifi eens fixen
Eigenlijk zie ik het voordeel van het opzeggen van het internet thuis en het nemen van een unlimited abo wel in als je maar met 1 of 2 man woont. Wifi is in mijn ervaring altijd gezeik (als je al niet allerlei vage connectieproblemen hebt, dan wel met de snelheid of het bereik), 4G werkt tenminste gewoon.
Precies. Zoals gezegd heb ik het goedkoopste abo wat nu niet eens meer bestaat. Duurder abo met hogere snelheden is niet nodig en als ik dan zelf een goede router moet aanschaffen kost het nog meer. Dat we wifi hebben is meer vanwege de kinderen. Zelf met gasten over de vloer zou ik het niet nodig hebben. dan maar ff hotspot aanzetten.jamy015 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 16:06:
[...]
Eigenlijk zie ik het voordeel van het opzeggen van het internet thuis en het nemen van een unlimited abo wel in als je maar met 1 of 2 man woont. Wifi is in mijn ervaring altijd gezeik (als je al niet allerlei vage connectieproblemen hebt, dan wel met de snelheid of het bereik), 4G werkt tenminste gewoon.
Sowieso schrijf je zo!
Een mobiel netwerk en de mobiele data+voice abonnementen zijn gewoon niet gedemensioneerd als vervanging voor vast internet.jamy015 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 16:06:
[...]
En die paar "rotte peren" die het abonnement wel zo gebruiken hebben echt een grote impact op het netwerk, omdat de performance van het netwerk in die hele buurt instort. En dat is dus ook niet zomaar opgelost met het bijplaatsen van een extra mast, daarvoor is het misbruik, waar ik op doel, veel te hoog.
Ook is het bijplaatsen van een mast niet echt rendabel als het veroorzaakt word door 1 klant, dat kan er nooit uit
P.s ik doel dan niet op de 25-30gb per maand die hier eerder genoemd werd.
[ Voor 3% gewijzigd door Devian op 08-12-2017 16:28 ]
Op zich snap ik je argument, maar dan hadden ze IMO het abo 'Unlimited Data Onderweg' o.i.d. moeten noemen, niet 'Unlimited Data'. De eerste FAQ-entry op de pagina waar je het abo kan afsluiten is nota bene:Devian schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 16:27:
[...]
Een mobiel netwerk en de mobiele data+voice abonnementen zijn gewoon niet gedemensioneerd als vervanging voor vast internet.
En die paar "rotte peren" die het abonnement wel zo gebruiken hebben echt een grote impact op het netwerk, omdat de performance van het netwerk in die hele buurt instort. En dat is dus ook niet zomaar opgelost met het bijplaatsen van een extra mast, daarvoor is het misbruik, waar ik op doel, veel te hoog.
Ook is het bijplaatsen van een mast niet echt rendabel als het veroorzaakt word door 1 klant, dat kan er nooit uit.
P.s ik doel dan niet op de 25-30gb per maand die hier eerder genoemd werd.
Dat wekt niet de indruk dat het 'onbeperkt behalve in bepaalde use-cases' is.Q: Is Unlimited Data ook echt onbeperkt?
A: Ja, dat is binnen Nederland echt onbeperkt.
Verder denk ik niet dat de meeste mensen de hele dag zitten te downloaden, verder dan YouTube en Netflix zal het meestal niet komen. Daar moet het netwerk wel geschikt voor zijn, denk ik.
Zie nu dat op een andere pagina van tele2 staat:ucsdcom schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 17:00:
Voor wie nog naar Tele2 toe wil: zij hebben nu ook vriendenvoordeel, net als bij T-Mobile. Als ik het goed lees krijgt hier niet beiden een vergoeding van 25,- voor het aanmelden via een bestaande klant, maar krijgt alleen de aanbrengende Tele2 klant 40,- met daarbij de tip dit bedrag samen te delen.
Tele2 heeft afspraken met buitenlandse providers zodat je in het buitenland gebruik kunt maken van je mobiele telefonie diensten en mobiele data via 3G. Wij hebben nog geen afspraken met buitenlandse providers voor het gebruik van 4G. Je maakt dus alleen gebruik van mobiele data via een 3G-netwerk in het buitenland. (https://www.tele2.nl/klan...b-ik-in-het-buitenland-4g)
Maar de link die jij aangeeft dat ze weer wel 4G zouden kunnen aanbieden.
Volgends een bericht hier nu ook op een deens netwerk (waar Tele2 niet aanwezig is) heeft Tele2 4G roaming afspraak, dus kan zo zijn dat het steeds meer wordt uiteindelijk.bartvries schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 11:23:
Ze hebben nog geen afspraken over 4G met buitenlandse providers, maar wel met hun eigen netwerken. Tele2 is een Zweeds bedrijf en heeft naast NL ook 4G netwerken in b.v. Zweden en Kroatie. Daar zijn wel al afspraken over en daar heb ik van de zomer al van 4G gebruik gemaakt.
Dat klopt , dat is TDC en als het goed is kun je vanaf gisteren ook 4G gebruiken op het Finse netwerk DNA. Dus er is beweging.....dutchnltweaker schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 12:58:
[...]
Volgends een bericht hier nu ook op een deens netwerk (waar Tele2 niet aanwezig is) heeft Tele2 4G roaming afspraak, dus kan zo zijn dat het steeds meer wordt uiteindelijk.
Netjes! , vraag me alleen af waarom niet eerst de buurlanden zoals Duitsland en België worden gezien van 4g roaming afspraken.. achja er zit al vooruitgang in! Kan je ons laten weten @The_Wireless_Guy wanneer er zich nieuwe afspraken voordoen?The_Wireless_Guy schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 16:47:
[...]
Dat klopt , dat is TDC en als het goed is kun je vanaf gisteren ook 4G gebruiken op het Finse netwerk DNA. Dus er is beweging.....
Dat weet ik wel maar mag en kan ik hier niet neerzetten. Maar ik denk dat je wel kan bedenken wat de reden is. Ik heb al eerder aangegeven dat ik nieuwe netwerken hier zal melden zodra ze actief zijn geworden..dutchnltweaker schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 18:06:
[...]
Netjes! , vraag me alleen af waarom niet eerst de buurlanden zoals Duitsland en België worden gezien van 4g roaming afspraken.. achja er zit al vooruitgang in! Kan je ons laten weten @The_Wireless_Guy wanneer er zich nieuwe afspraken voordoen?
In Den Haag: 5mbit dl en 2 mbit up.
Mot nie gekker woarduh
Apple iMac 2013
Ook VoLTE daar trouwens? Nog geen enkele (andere) NL provider die dat heeft namelijk, maar straks gaat het wel noodzakelijk zijn...bartvries schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 11:23:
Ze hebben nog geen afspraken over 4G met buitenlandse providers, maar wel met hun eigen netwerken. Tele2 is een Zweeds bedrijf en heeft naast NL ook 4G netwerken in b.v. Zweden en Kroatie. Daar zijn wel al afspraken over en daar heb ik van de zomer al van 4G gebruik gemaakt.
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
https://nieuws.nl/economi...der-een-dak-in-nederland/
Het zou wel een verbetering zijn als 4G data in de EU hiermee ook snel beschikbaar komt.
Het hele triple-play verhaal is aan mij niet besteed. Ik wil gewoon een zo scherp mogelijk mobiel abonnement.
Minder providers, minder concurrentie. Is meer betalen. Daar kan je vrijwel zeker op wachten.
Al die moeite om een 4e mobiele speler te krijgen en dan nu al zo snel foetsie.
Wel heel slecht voor de consument, t-mobile ziet tele2 gewoon als een bedreiging en wil ze weg hebben, dan kunnen ze weer lekker hoge prijzen vragen.
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Dit slaat echt alles, eindelijk een provider die goed kan concureren, worden ze overgenomen
Alleen als de voorwaarden verslechteren.BlazeMuis schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 08:36:
Is het mogelijk om een abonnement te ontbinden als de overname doorgaat?
Ook krijgt T-Mobile nu het glasvezelnetwerk van Tele2 in handen, waarmee ze hun mobiele netwerk kwalitatief ook kunnen opwaarderen en straalverbindingen kunnen gaan dumpen.
(Ja ik weet dat Tele2 ook een 2600MHz licentie heeft maar daar is het T-Mobile helemaal niet om te doen).
[ Voor 13% gewijzigd door Jassy op 15-12-2017 09:11 ]
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Wanneer de prijsdruk van Tele2 wegvalt is de noodzaak daarvoor ook een stuk minder.
Ergens is het jammer; Tele2 is een mooie provider die hard werkt aan het netwerk. Het bereik is tegenwoordig gewoon prima. Daarnaast was het best uniek dat je maandelijks opzegbaar af kon nemen voor een fatoenlijke prijs.
[ Voor 40% gewijzigd door RobertowNL op 15-12-2017 09:49 ]
Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)
Ik heb er vertrouwen in, ik weet natuurlijk weer meer maar dat ga ik hier niet delen dat is niet netjes.dutchnltweaker schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 09:11:
@The_Wireless_Guy Wat denk jij hier over?
Mooi is dat Tele2 25% aandeelhouder wordt van de nieuwe entiteit met de bijbehorende zeggenschap.
Nou natuurlijk gaat de netwerk niet achteruit, maar kwa prijzen en voorwaarden zijn wij straks de dupe.
Dus of prijs verhoging van de huidige Unlimited abonnementen (naar de originele 50€ zonder korting van T-Mobike) of gaan ze de tactiek van KPN en Vodafone Ziggo implementeren, dat is alles in 1 verplichten om een redelijke mobiele bundel te krijgen.
Ik heb alleen DSL, geen behoefte aan TV.
Ik hoop dat dit niet door gaat. Of als ze zo graag de vaste netwerk van Tele2 willen, neemt dat over en laat Tele2 mobile (dat is ook hun focus nu) alleen.
Snap ik dat je het niet gaat delen, we zullen zien!The_Wireless_Guy schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 10:15:
[...]
Ik heb er vertrouwen in, ik weet natuurlijk weer meer maar dat ga ik hier niet delen dat is niet netjes.
Mooi is dat Tele2 25% aandeelhouder wordt van de nieuwe entiteit met de bijbehorende zeggenschap.
Verwijderd
Wat kan ik hiertegen doen?
welk land ben je geweest in eerste instantie? en heb je eens sms ontvangen met de kosten?Verwijderd schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 11:28:
Na een lang weekend weg in november ben ik verrast met een dikke factuur voor internetten in het buitenland. Ik moet €116 aftikken terwijl ik wel een buitenlandbundel voor dat desbetreffende land heb gekocht! Het was een land buiten Europa maar ik vind €116 voor ca. 100 mb wel erg exorbitant.
Als je € 116 hebt verbruikt moet je minimaal 1 x een sms hebben gehad dat je over de € 61,50 heen bent gegaan en dat je geblokkeerd bent. En dan moet je JA terugsturen naar 3939 om verder te kunnen internetten tenzij je dat bewust of onbewust hebt uitgezet.Verwijderd schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 11:28:
Na een lang weekend weg in november ben ik verrast met een dikke factuur voor internetten in het buitenland. Ik moet €116 aftikken terwijl ik wel een buitenlandbundel voor dat desbetreffende land heb gekocht! Het was een land buiten Europa maar ik vind €116 voor ca. 100 mb wel erg exorbitant.
Welk land was het?
http://www.tele2.com/
en dan naar de webcast gaan: http://edge.media-server.com/m/p/ptbtyyjd
marketing geneuzel. Dat geloofd toch niemand (hoop ik).dutchnltweaker schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 13:59:
Interessant voor de mensen die meer willen weten waarom tele2 en tmobile Nederland willen samengaan:
http://www.tele2.com/
en dan naar de webcast gaan: http://edge.media-server.com/m/p/ptbtyyjd
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
Als 2 bedrijven fuseren dan spelen er iets andere belangen dan voordelen voor de consument hoorCranberry schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 07:38:
Ik ben nog verre van overtuigd van het voordeel voor ons als consument.
* Wijzigen*PcDealer schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 08:54:
[...]
Alleen als de voorwaarden verslechteren.
of het in je voor of nadeel is doet niet ter zake.
Uitsluitend winzigingen “niet in het voordeel van de klant” kunnen leiden tot ontbinding, en dan moet je wel een goed verhaal hebben. Vooralsnog wijst niets er op dat dit een goed verhaal is.Shanquish schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 14:34:
[...]
* Wijzigen*
of het in je voor of nadeel is doet niet ter zake.
iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2
Nog niet op mijn S8 Plus.. Kan je een screenshot maken?Neyluzz schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 18:49:
Ik zie sinds net het VoWiFi symbool verschijnen op mijn Galaxy S8. Hebben jullie dit ook al opgemerkt?
https://i.imgur.com/RYdTNhV.pngRichh schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 18:53:
[...]
Nog niet op mijn S8 Plus.. Kan je een screenshot maken?
Embedden lukt niet zo goed vanaf mobiel
[ Voor 9% gewijzigd door Neyluzz op 16-12-2017 19:43 ]
Awesome! En werkt het ook al?Neyluzz schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 19:41:
[...]
https://i.imgur.com/RYdTNhV.png
Embedden lukt niet zo goed vanaf mobiel
Hier geen icoontje en ook geen instelling jammer genoeg...
Yes! Ik heb net vliegtuigmodus aangezet en vervolgens alleen wifi ingeschakeld. Ik kan dan gewoon nummers draaien en ik zie bij het telefoonhoorntje een wifi simbool staanRichh schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 19:46:
[...]
Awesome! En werkt het ook al?
Hier geen icoontje en ook geen instelling jammer genoeg...
*Screenshot volgt*
https://imgur.com/gallery/7s1sU
[ Voor 4% gewijzigd door Neyluzz op 16-12-2017 19:59 ]
Ben benieuwd! wist niet Tele2 daar mee bezig was.Neyluzz schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 19:47:
[...]
Yes! Ik heb net vliegtuigmodus aangezet en vervolgens alleen wifi ingeschakeld. Ik kan dan gewoon nummers draaien en ik zie bij het telefoonhoorntje een wifi simbool staan![]()
*Screenshot volgt*
[ Voor 5% gewijzigd door dutchnltweaker op 16-12-2017 19:57 ]
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
Heb er ook over kunnen bellen, althans, ik neem aan dat dat over wifi ging
VoWIFI op het Tele2 netwerk, dat is toch wel ideaal als je in een blind spot bij iemand bent maar natuurlijk wel even de wifi code in kan vullen.
Die gaat het zeker niet krijgen.....kan alleen bij toestellen die tenminste ook VoLTE ondersteunen op het Tele2 netwerk en waarvoor de fabrikant ook VoWifi heeft toegevoegd aan de firmware en dat is voor nu dus alleen de S8/S8+kraats schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 20:24:
Ik had het in test bij @The_Wireless_Guy gezien. Zou het op m'n HTC M9 ook wel willen gebruiken, maar ben bang dat ik eens moet gaan upgraden naar een wat gangbaarder toestel
Ik zit met mijn privé HTC U11 nog steeds te wachten op VoLTE ondersteuning, HTC is niet de sneltste met uitrollen hiervan, hopelijk krijgt die dan ook snel VoWifi.. Voorlopig alleen nog op m'n test S8....
Is dit voor de S7/S7 edge ook niet dan? had tijd geleden een vodafone simkaart in mijn s7 edge gedaan en had toen ook de optie om via vowifi te bellen.The_Wireless_Guy schreef op zondag 17 december 2017 @ 19:35:
[...]
Die gaat het zeker niet krijgen.....kan alleen bij toestellen die tenminste ook VoLTE ondersteunen op het Tele2 netwerk en waarvoor de fabrikant ook VoWifi heeft toegevoegd aan de firmware en dat is voor nu dus alleen de S8/S8+
Ik zit met mijn privé HTC U11 nog steeds te wachten op VoLTE ondersteuning, HTC is niet de sneltste met uitrollen hiervan, hopelijk krijgt die dan ook snel VoWifi.. Voorlopig alleen nog op m'n test S8....
Vooralsnog niet maar je kan verwachten dat dat toestel het ook gaat krijgen binnenkort.dutchnltweaker schreef op zondag 17 december 2017 @ 20:00:
[...]
Is dit voor de S7/S7 edge ook niet dan? had tijd geleden een vodafone simkaart in mijn s7 edge gedaan en had toen ook de optie om via vowifi te bellen.
Krijg ik niet voor elkaar hoor:Kapot schreef op maandag 18 december 2017 @ 14:00:
Ik kon vanochtend mijn sim only aanpassen naar 150 Bel/SMS (5 euro) en unlimited data (15 euro) totaal dus 20 euro, ik dacht dat het alleen kon met unlimited bellen/SMS samen, maar nu heb ik dus Unlimited data en 150 Bel/SMS voor 20 euro, misschien een tip voor mensen die nauwelijks bellen maar veel data verbranden?
[Video: https://gfycat.com/HonorableLightheartedKakapo]
1
2
| {{ TRANSLATION.BARRINGSPAGE.PAGETITLE }} {{ translation.barringsPage.pageSubTitle }} |
Echt een grote puinzooi op het moment lijkt het wel.
[ Voor 21% gewijzigd door Tigerblood op 18-12-2017 14:48 ]
Bij mij werkt het wel.Tigerblood schreef op maandag 18 december 2017 @ 14:47:
Hebben anderen ook last dat de Mijn Tele2 omgeving op de website van Tele2 totaal niet werkt?
Viel mij ook al op en hier ook gelukt,heb al die belminuten niet nodig.Kapot schreef op maandag 18 december 2017 @ 14:00:
Ik kon vanochtend mijn sim only aanpassen naar 150 Bel/SMS (5 euro) en unlimited data (15 euro) totaal dus 20 euro, ik dacht dat het alleen kon met unlimited bellen/SMS samen, maar nu heb ik dus Unlimited data en 150 Bel/SMS voor 20 euro, misschien een tip voor mensen die nauwelijks bellen maar veel data verbranden?
Scheelt toch weer geld.
[ Voor 45% gewijzigd door nemmiesis29 op 18-12-2017 15:09 ]
kan het misschien zijn dat jij nog een abonnement hebt voor dat de unlimited er was? dus de grootste bundel nog 24gb dan kan dit kloppen. (heb dit namelijk ook), nieuwe aansluitingen niet meer.nemmiesis29 schreef op maandag 18 december 2017 @ 15:08:
[...]
Viel mij ook al op en hier ook gelukt,heb al die belminuten niet nodig.
Scheelt toch weer geld.
[ Voor 3% gewijzigd door dutchnltweaker op 18-12-2017 15:44 ]
Dit topic is gesloten.
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Tele2 mobiele diensten, andere onderwerpen horen thuis in:
- Tele2 Vast: [Tele2] Ervaringen & Discussie - Deel 7