Schijt Tele2. Hebben ze alsnog na drie (!) maanden heraansluitkosten in rekening gebracht. KS medewerker heeft het zonder gezeur afgeboekt. Maarrr, ik moet wel de rekening betalen om het daarna weer terug te krijgen. Mooi niet dus. Ik heb EUR 28,00 direct verrekend en nu hebben ze me afgesloten terwijl alle rekeningen zijn betaald.
Verrek, dat bericht had ik niet eens gezien. Heb 'm gisteren wel verlengd omdat me die extra 1GB voor een euro wel handig leek.Bigf00t schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 10:36:
Ik had ook mail van Tele2:
[...]
Bij poging tot verlengen via de website kom ik op €12,00 uit. Werkt dus weer geweldig die website van Tele2
Maar extra 1GB voor 0 euro is nog handiger natuurlijk
Troost je, Tele2 sluit zelfs bèta testers van het netwerk af. Snelste oplossing voor jezelf is onder protest betalen, en een terugbetaal formulier op hun website invullen. Providers als T-Mobile praten na afsluiting niet eens met je over onterechtte incasso’s voor ze betaald zijn. Dus wees blij dat je bij Tele2 nog mogelijkheden hebt. Ik snap je frustratie, maar tegelijkertijd kan je jezelf het vooral erg moeilijk maken door niet eerst te betalen. Geloof mij, de afdelingen binnen Tele2 praten niet met elkaar. Dus voor een quick fix gewoon betalen en protest aantekenen en terugbetaling aanvragen.PcDealer schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 23:23:
Schijt Tele2. Hebben ze alsnog na drie (!) maanden heraansluitkosten in rekening gebracht. KS medewerker heeft het zonder gezeur afgeboekt. Maarrr, ik moet wel de rekening betalen om het daarna weer terug te krijgen. Mooi niet dus. Ik heb EUR 28,00 direct verrekend en nu hebben ze me afgesloten terwijl alle rekeningen zijn betaald.
Wat @ucsdcom hierboven aangeeft, kan ik inderdaad bevestigen. Administratief is het bij Tele2 een janboel en het 'we houden contact' krijgt een wat andere dimensie.
Uiteindelijk komt e.e.a. wel goed, maar het is soms echt een kwestie van een lange adem.
Nu betrof het in mijn geval geen afsluiting. Dat lijkt me idd heel erg beroerd.
Uiteindelijk komt e.e.a. wel goed, maar het is soms echt een kwestie van een lange adem.
Nu betrof het in mijn geval geen afsluiting. Dat lijkt me idd heel erg beroerd.
Uitgebreid mij beklag gedaan in mijn vakantie en niets meer gehoord. Mijn eerste contact daarover niet genoteerd. Laatst nog een keer een ks-medewerker gesproken en die deed niets met mijn bevindingen n.a.v. mijn vraag wat ze met klachten doen van klanten of procedures die vervelend uitpakken. Ballentoko. Ik denk er aan naar Vodafone over te stappen i.v.m. Ziggo die ik thuis heb.
Zo werkt het dus overal. Als je geen gezeik wil, doe dan gewoon wat de klantenservice van je vraagt: betaal en ontvang je geld weer terug. Anders zal je afgesloten worden want inderdaad: niet al je rekeningen zijn betaald.PcDealer schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 23:23:
Dit verhaal kan je letterlijk onder iedere provider plaatsen. Ik ken dit bij zoveel providers en persoonlijk heeft KPN me ook wel eens verzocht om toch maar een rekening te betalen, waarna ik het later inderdaad netjes terug kreeg.
Echt, Tele2 is qua klantenservice een enorme bende, maar dit had je echt aan kunnen zien komen
Reken het vooral eens naIk denk er aan naar Vodafone over te stappen i.v.m. Ziggo die ik thuis heb.
Ik zou zelf eerder shoppen bij T-Mobile of bij de budgetproviders zoals Simyo, Simpel en Youfone.
Klopt: bel/sms is ook in het buitenland gewoon onbeperkt.Joshoon schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 20:38:
Ik zie verder ook nergens iets staan omtrent bellen/smsen. Dan zou je denken dat dat gewoon unlimited is
Internet is gelijk aan je databundel in NL. Tenzij je voor 10GB of Unlimited kiest, dan is het 6GB per maand.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Dank!Richh schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 19:11:
[...]
Klopt: bel/sms is ook in het buitenland gewoon onbeperkt.
Internet is gelijk aan je databundel in NL. Tenzij je voor 10GB of Unlimited kiest, dan is het 6GB per maand.
Je bedoelt hier, T-Mobile sluit beta testers af?ucsdcom schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 16:39:
[...]
Troost je, Tele2 sluit zelfs bèta testers van het netwerk af.
Nee, ik bedoel wat daar staat. Aangezien dit het Tele2 topic is.bartvries schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 15:22:
[...]
Je bedoelt hier, T-Mobile sluit beta testers af?
[ Voor 14% gewijzigd door ucsdcom op 31-10-2017 19:42 ]
Tele2 update 4gmasten.nl geplaatst!
Antenne en masten malloot
Helaas gebied rond Baarle Nassau nog steeds geen masten, wat op minder bereik leid helaas.. en in provincie zeeland nog steeds tussen katzand en domburg geen masten bereik is hierdoor minder en het 3G daar laat te wensen over.
Snap niet dat tele2 hier nog niks aan gedaan heeft, heb het namelijk in begin 2016 aangegeven dat er slecht bereik is op die locaties.
Woon je in dit gebied?dutchnltweaker schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 09:08:
[...]
Helaas gebied rond Baarle Nassau nog steeds geen masten, wat op minder bereik leid helaas.. en in provincie zeeland nog steeds tussen katzand en domburg geen masten bereik is hierdoor minder en het 3G daar laat te wensen over.
Snap niet dat tele2 hier nog niks aan gedaan heeft, heb het namelijk in begin 2016 aangegeven dat er slecht bereik is op die locaties.
Die zitten er aan te komen. Er staan er diverse masten in dat gebied op stapel: nl Baarle-Nassau dorp, Baarle-Nassau grens, Ulicoten en Chaam.
Baarle-Nassau dorp is net gebouwd en staat ook op transmissie te wachten, dat zou in de komende tijd opgeleverd moeten worden.
Baarle-Nassau grens zou al geruime tijd geleden gebouwd zijn maar nog steeds geen transmissie hebben. Met een beetje geluk gaat dat dit jaar nog lukken.
Ulicoten is ook geplanned voor begin volgend jaar.
Chaam wordt gebouwd en zal ook over enkele weken opgeleverd kunnen worden.
Nee woon er zelf niet, maar kom/ga er wel eens naar toe. En net als paar dagen terug is het 4g netwerk helaas niet super. (Buitenhuis gaat nog net ligt er net aan waar, binnenhuis gelijk weg).The_Wireless_Guy schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 22:52:
[...]
Woon je in dit gebied?
Die zitten er aan te komen. Er staan er diverse masten in dat gebied op stapel: nl Baarle-Nassau dorp, Baarle-Nassau grens, Ulicoten en Chaam.
Baarle-Nassau dorp is net gebouwd en staat ook op transmissie te wachten, dat zou in de komende tijd opgeleverd moeten worden.
Baarle-Nassau grens zou al geruime tijd geleden gebouwd zijn maar nog steeds geen transmissie hebben. Met een beetje geluk gaat dat dit jaar nog lukken.
Ulicoten is ook geplanned voor begin volgend jaar.
Chaam wordt gebouwd en zal ook over enkele weken opgeleverd kunnen worden.
Wel mooi om te horen, hoe kom je aan die info als ik dat mag vragen?
En Als laatste provincie Zeeland weet jij/kun jij daar ook wat over vertellen of heb je daar geen info van?
Even mijn licht hier opsteken 
Situatieschets
elk jaar zo'n 4 maanden tijdelijke bewoning in appartement net buiten centrum Rotterdam ( Euromast gebied )
Daar is geen vaste aansluiting, maar wel internet gewenst.
Nu op zoek naar de mogelijkheden icm Tele2 natuurlijk, maandelijks opzegbaar, dus kosten rond de 100€ ( aansluitkosten + abbo )
Nu wil ik een (mobiele) 4G router aanschaffen, maar merk dat er een 'whitelist' is.
Is het mogelijk om de Netgear 7855 of TP-Link M7300 te gebruiken ?
Devices die er op aangesloten worden zijn vnml een Ipad, Iphone en android toestel.
Situatieschets
elk jaar zo'n 4 maanden tijdelijke bewoning in appartement net buiten centrum Rotterdam ( Euromast gebied )
Nu op zoek naar de mogelijkheden icm Tele2 natuurlijk, maandelijks opzegbaar, dus kosten rond de 100€ ( aansluitkosten + abbo )
Nu wil ik een (mobiele) 4G router aanschaffen, maar merk dat er een 'whitelist' is.
Devices die er op aangesloten worden zijn vnml een Ipad, Iphone en android toestel.
Waarom denk je dat er een whitelist is? Er zijn lijsten van ondersteunde toestellen met alle tele2 4G banden en van VoLTE toestellen, maar er zijn hier genoeg mensen die een toestel gebruken dat niet op die lijsten staat. Wel moet je zorgen dat je toestel de tele2 LTE frequenties (800Mhz en 2600Mhz) ondersteunt. Volgens mij mist de Netgear de 800 Mhz band, dus die gaat denk ik snel van het netwerk afgegooid worden.FreshMaker schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 09:01:
Even mijn licht hier opsteken
Situatieschets
https://www.tele2.nl/mobileapp/4g-ready-check/Muis666 schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 09:31:
[...]
Waarom denk je dat er een whitelist is? Er zijn lijsten van ondersteunde toestellen met alle tele2 4G banden en van VoLTE toestellen, maar er zijn hier genoeg mensen die een toestel gebruken dat niet op die lijsten staat. Wel moet je zorgen dat je toestel de tele2 LTE frequenties (800Mhz en 2600Mhz) ondersteunt. Volgens mij mist de Netgear de 800 Mhz band, dus die gaat denk ik snel van het netwerk afgegooid worden.
Alleen krijg ik niets te zien op die pagina.
Ik ga me eens verdiepen in de TP-link, die wel aan de ondersteunde banden voldoet
TP-Link M7300
4G: FDD-LTE B1/B3/B7/B8/B20 (2100/1800/2600/900/800MHz)
TDD-LTE B38/B40/B41 (2300/2500/2600MHz)
Die pagina is kaput...FreshMaker schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 09:44:
[...]
https://www.tele2.nl/mobileapp/4g-ready-check/
Alleen krijg ik niets te zien op die pagina.
Ik ga me eens verdiepen in de TP-link, die wel aan de ondersteunde banden voldoet
[...]
Als je via deze link gaat, en iets naar beneden scrollt kun je klikken op de telefoon en krijg je wel de lijst te zien.
Ik heb zelf een Moto Z Play gebruikt voor 30 dagen op hun netwerk zonder gezeik, zo lang je niet te veel in de 3G netwerk gaat zitten, zou het geen probleem zijn denk ik.
Maar in theorie moet je de simkaart alleen icm met een 4G ready toestel gebruiken en het is officieel niet toegestaan om 06 simkaarten te gebruiken met modems.
Edit:
Ja banden 7 en 20 is wat he nodig heb.
Ga het zo eens overleggen daar, als het bevalt zal misschien zelfs KPN op de andere locatie mogen ruimen, en pendelen ze met router en al op en neer.
* FreshMaker mag alleen de 5GB smsjes gaan uitleggen dan ( oudere mensen )
* FreshMaker mag alleen de 5GB smsjes gaan uitleggen dan ( oudere mensen )
Nou, UPC staat/stond bekend om de klantenservice, maar daar was het geen enkel probleemRichh schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 19:11:
[...]
Zo werkt het dus overal. Als je geen gezeik wil, doe dan gewoon wat de klantenservice van je vraagt: betaal en ontvang je geld weer terug. Anders zal je afgesloten worden want inderdaad: niet al je rekeningen zijn betaald.
Dit verhaal kan je letterlijk onder iedere provider plaatsen. Ik ken dit bij zoveel providers en persoonlijk heeft KPN me ook wel eens verzocht om toch maar een rekening te betalen, waarna ik het later inderdaad netjes terug kreeg.
Wat gebeurd er eigenlijk als je over je data heen gaat? Betaal je dan per MB of brengen ze je internet terug net als bij KPN?
Curse your sudden but inevitable betrayal!
Je kunt dan niet meer internetten tot de volgende maand, tenzij je een extra internetbundel aanschaft.RadioKies schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 13:52:
Wat gebeurd er eigenlijk als je over je data heen gaat? Betaal je dan per MB of brengen ze je internet terug net als bij KPN?
https://www.tele2.nl/mobiel/internet/
"De grootte van je internetbundel bepaal je zelf. Kies voor: 2GB, 5GB, 10GB of Unlimited. Als je reguliere databundel leeg is, kan je niet meer internetten. Zo heb je nooit meer onverwachte buiten-de-bundelkosten. Je krijgt een sms-bericht bij 80% en bij 100% verbruik. Het bericht bij 80% is alleen een waarschuwing. Bij 100% kan je niet meer internetten. In deze sms wordt ook uitgelegd hoe je gemakkelijk een extra internetbundel kunt aanschaffen."
Iets verder naar onder staan de prijzen voor extra internetbundels.
[ Voor 4% gewijzigd door Chemie op 04-11-2017 15:58 ]
In Leiden Centrum (2312PZ) heb ik normaliter 100 Mbits/s download snelhied (en de upload ook zoiets).
Maar nu al 3 dagen slechts 5 Mbit/s down en 0.2 mbit/s up. Het is niet mijn telefoon, elders wel 100+ down. Het signaal is sterk genoeg (-68 dBm), maar de snelheid is dus waardeloos. Ik heb het als incident aangemeld bij Tele2, maar na 3 dagen heeft dat niets opgeleverd. Zijn hier meer mensen in Leiden Centrum met plotseling supertraag 4G? Zulke snelheden (traagheden eigenlijk) zijn onwerkbaar
Maar nu al 3 dagen slechts 5 Mbit/s down en 0.2 mbit/s up. Het is niet mijn telefoon, elders wel 100+ down. Het signaal is sterk genoeg (-68 dBm), maar de snelheid is dus waardeloos. Ik heb het als incident aangemeld bij Tele2, maar na 3 dagen heeft dat niets opgeleverd. Zijn hier meer mensen in Leiden Centrum met plotseling supertraag 4G? Zulke snelheden (traagheden eigenlijk) zijn onwerkbaar
[ Voor 0% gewijzigd door r_h op 04-11-2017 17:07 . Reden: Typo ]
RadioKies schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 13:52:
Ik ga dan terug in snelheid en kan dus wel onbeperkt gebruikmaken van internet.Chemie schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 15:57:
[...]
Je kunt dan niet meer internetten tot de volgende maand, tenzij je een extra internetbundel aanschaft.
Nee, dat is dus een tijd terug afgeschaft voor nieuwe Tele2 klanten!PcDealer schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 19:16:
[...]
[...]
Ik ga dan terug in snelheid en kan dus wel onbeperkt gebruikmaken van internet.
Geen internet meer dus.
Meteen nog een vraag voor de TS: is 4G voor thuis van T-Mobile niet iets. Dan heb je een goed thuismodem en een verbinding die daarvoor bedoeld is. Gebruik je hem niet, dan is het abonnement te pauzeren of per maand op te zeggen.
Anders zou ik eerder een mobiele telefoon met 4G-800 ondersteuning pakken en een WiFi hotspot daarop opzetten in plaats van een los modem of losse MiFi te gaan kopen.
[ Voor 6% gewijzigd door ucsdcom op 05-11-2017 15:24 ]
Ik ben me aan het oriënteren op een nieuwe provider. Aangezien ik Ziggoklant ben kijk ik eerst naar Vodafone (let niet op de prijzen aldaar). Rekenen minuten af per seconde en wordt de internetsnelheid teruggezet naar 64/32KBps. Internetbundel kan verdubbeld worden en telefonisch zei men tegen mij geen aansluitkosten als Ziggoklant.
[ Voor 13% gewijzigd door PcDealer op 05-11-2017 10:57 ]
Het Vodafone netwerk is niet al te best, maar als je dat geen probleem vindt kan je de overstap wagen.PcDealer schreef op zondag 5 november 2017 @ 10:49:
Ik ben me aan het oriënteren op een nieuwe provider. Aangezien ik Ziggoklant ben kijk ik eerst naar Vodafone (let niet op de prijzen aldaar). Rekenen minuten af per seconde en wordt de internetsnelheid teruggezet naar 64/32KBps. Internetbundel kan verdubbeld worden en telefonisch zei men tegen mij geen aansluitkosten als Ziggoklant.
Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | 4.880wp zonnepanelen
Niet al te best? Wat is er mis mee dan?MichielFRL schreef op zondag 5 november 2017 @ 11:17:
[...]
Het Vodafone netwerk is niet al te best, maar als je dat geen probleem vindt kan je de overstap wagen.
Het heeft de laagste fibre-footprint van alle providers waardoor ze heel veel masten met straalverbindingen moeten ontsluiten. Op zich niets mis mee maar als je die masten dan met straal gaat daisy chainen delen veel masten een enkele fibre-aansluiting. Dat is imo ook de reden dat ze met Ziggo samen werken, zodat ze er een enorme fibre netwerk bij krijgen.
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Bij Vodafone is het netwerk prima bruikbaar mits je 4G ondersteuning op je toestel hebt. Ik zie ook eigenlijk bijna altijd nog wel een streepje 4G op mijn toestel. Het enige issue is dat je bij Vodafone op iets meer afgelegen locaties door het alleen bieden van 3G op de 2100 band snel terug schakelt naar 2G als 4G minder is. Geen bruikbare internetverbinding hebben voelt voor mij net als het geheel geen dekking hebben.
Vodafone is zeker niet slecht, maar op het niveau van budget provider Tele2. Waar het mis gaat is dat Vodafone zich nog steeds als premium provider presenteert en de prijslijsten zo ook heeft gepositioneerd. Dan schep je verwachtingen, die ze dan weer net niet waarmaken. Ze hebben niet de beste dekking, zijn eerder traag in mobiel internet dan snel, hebben de hoogste tarieven en een arrogante klantenservice zonder kennis en al helemaal zonder premium dienstverlening. Dat stelt teleur bij veel klanten die dachten bij een premium provider uit te komen en daarvoor extra geld over hebben.
Maar wat hebben ze te kiezen? Ze kunnen niet even om en als budgetmerk verder. Bij een gelijkwaardig aanbod als bij Tele2 ligt bij Vodafone met het huidige aantal klanten met de matige investering in het netwerk gegarandeerd de boel plat. Dus de huidige politiek is voor Vodafone slechts win-win: er zijn nog steeds klanten bereid een premium prijs voor een redelijk, maar in vergelijking tot de concurrentie zeker niet als “goed tot zeer goed” te beoordelen netwerk. Tegelijkertijd is het verlies aan klanten lijfsbehoud nu de investeringen in netwerkcapaciteit en vernieuwing zo traag vrij lijken te komen. Dit voorkomt dat de boel piepend en krakend tot stilstand komt.
nieuws: VodafoneZiggo: lagere omzet op mobiele markt komt deels door roamingr...
Vodafone is zeker niet slecht, maar op het niveau van budget provider Tele2. Waar het mis gaat is dat Vodafone zich nog steeds als premium provider presenteert en de prijslijsten zo ook heeft gepositioneerd. Dan schep je verwachtingen, die ze dan weer net niet waarmaken. Ze hebben niet de beste dekking, zijn eerder traag in mobiel internet dan snel, hebben de hoogste tarieven en een arrogante klantenservice zonder kennis en al helemaal zonder premium dienstverlening. Dat stelt teleur bij veel klanten die dachten bij een premium provider uit te komen en daarvoor extra geld over hebben.
Maar wat hebben ze te kiezen? Ze kunnen niet even om en als budgetmerk verder. Bij een gelijkwaardig aanbod als bij Tele2 ligt bij Vodafone met het huidige aantal klanten met de matige investering in het netwerk gegarandeerd de boel plat. Dus de huidige politiek is voor Vodafone slechts win-win: er zijn nog steeds klanten bereid een premium prijs voor een redelijk, maar in vergelijking tot de concurrentie zeker niet als “goed tot zeer goed” te beoordelen netwerk. Tegelijkertijd is het verlies aan klanten lijfsbehoud nu de investeringen in netwerkcapaciteit en vernieuwing zo traag vrij lijken te komen. Dit voorkomt dat de boel piepend en krakend tot stilstand komt.
nieuws: VodafoneZiggo: lagere omzet op mobiele markt komt deels door roamingr...
[ Voor 10% gewijzigd door ucsdcom op 05-11-2017 16:09 ]
De prijs voor sim-only is voor mij gelijkwaardig aan Tele2 met name met de Ziggo-voordelen.
Nu nog een aanbod wat voor alle klanten zo voordelig is, zonder speciale regelingen of handenbindertjes. En er is simpelweg geen unlimited aanbod bij Vodafone. Dat trekt hun netwerk ook niet.PcDealer schreef op zondag 5 november 2017 @ 16:03:
De prijs voor sim-only is voor mij gelijkwaardig aan Tele2 met name met de Ziggo-voordelen.
Heb je je wel eens bedacht wat het voor je keuzes betekent als je besluit voor vast of mobiel internet over te stappen naar een concurrent, terwijl je andere contract nog loopt? Bij Tele2 hebben klanten die vrijheid aangezien hun korting, bundelomvang en diensten hier niet vanaf hangen. En men kan daar kiezen voor een maandelijks opzegbaar abonnement. Niemand met een Vodafone abonnement hoeft dus te twijvelen of het proberen van een maandje Tele2 niet de beste keus is. Voor bijna iedereen is dat de beste keus, behalve als je thuis geen Tele2-4G of T-Mobile 3G dekking hebt, maar dat is tegenwoordig uitzonderlijker dan bij Vodafone.
Waar men zich bij Tele2 zorgen om maakt, geldt ook bij Vodafone: dekking, klantenservice en de administratieve puinhoop bij problemen. En wat dekking betreft heb je dan bij Tele2 nog de aanvullende dekking door binnenlandse roam8ng op T-Mobile 2G en 3G.
[ Voor 10% gewijzigd door ucsdcom op 05-11-2017 16:19 ]
Ik hoor wat je zegt, maar is het nu echt zo nodig om 24/7 minimaal 100Mbit/s te halen op elk (on)mogelijke plek en als dat een keer niet lukt, een provider semi af te schrijven?ucsdcom schreef op zondag 5 november 2017 @ 15:44:
Bij Vodafone is het netwerk prima bruikbaar mits je 4G ondersteuning op je toestel hebt. Ik zie ook eigenlijk bijna altijd nog wel een streepje 4G op mijn toestel. Het enige issue is dat je bij Vodafone op iets meer afgelegen locaties door het alleen bieden van 3G op de 2100 band snel terug schakelt naar 2G als 4G minder is. Geen bruikbare internetverbinding hebben voelt voor mij net als het geheel geen dekking hebben.
Geef mij maar plain old 2G af en toe, er zijn nog meer dingen op de wereld dan mobiel internet
Was het maar waar dat hun 2G-netwerk stabiel is...MensionXL schreef op zondag 5 november 2017 @ 17:43:
[...]
Ik hoor wat je zegt, maar is het nu echt zo nodig om 24/7 minimaal 100Mbit/s te halen op elk (on)mogelijke plek en als dat een keer niet lukt, een provider semi af te schrijven?
Geef mij maar plain old 2G af en toe, er zijn nog meer dingen op de wereld dan mobiel internetIk zou zelf nooit voor Tele2 kiezen omdat ik het nog een opkomend budgetmerk vind. Zeker van de fallback naar T-Mobile krijg ik de rillingen, dan maar gewoon zeer stabiel 2G van Vodafone.
Vodafone heeft in verhouding tot T-Mobile tegenwoordig gewoon een heel matig netwerk. Vodafone pretendeert een premium netwerk te hebben met hun premium prijzen maar de feiten liggen heel anders.MensionXL schreef op zondag 5 november 2017 @ 17:43:
[...]
Geef mij maar plain old 2G af en toe, er zijn nog meer dingen op de wereld dan mobiel internetIk zou zelf nooit voor Tele2 kiezen omdat ik het nog een opkomend budgetmerk vind. Zeker van de fallback naar T-Mobile krijg ik de rillingen, dan maar gewoon zeer stabiel 2G van Vodafone.
Helaas is dat 2g geen edge maar zelfs GPRS... trieste verbinding waar je helaas echt niks mee kan tegenwoordig.MensionXL schreef op zondag 5 november 2017 @ 17:43:
[...]
Ik hoor wat je zegt, maar is het nu echt zo nodig om 24/7 minimaal 100Mbit/s te halen op elk (on)mogelijke plek en als dat een keer niet lukt, een provider semi af te schrijven?
En je mag standaard 45 minuten in de wacht staan bij de abominabele klantenservice van Vodafone. Maar als je dat geen probleem vindt, more "power to you"...Steven.w schreef op zondag 5 november 2017 @ 19:55:
[...]
Vodafone heeft in verhouding tot T-Mobile tegenwoordig gewoon een heel matig netwerk. Vodafone pretendeert een premium netwerk te hebben met hun premium prijzen maar de feiten liggen heel anders.

Die slogan is afgeserveerd @Tigerblood. Tele2 meestal tot 5 minuten.
Inderdaad. Tegenwoordig adverteren ze op de Nederlandse TV met een home station/speaker of iets dergelijks die hier niet te koop is. Een hele vooruitgang 
En nog geen gezamelijke Voda Ziggo factuur, dus ook niets aan de factuurdatum te bepalen nog. Op termijn gaat dat vast wel samen.
Maar misschien kunnen we die discussie voortzetten in het Vodafone forum.
En nog geen gezamelijke Voda Ziggo factuur, dus ook niets aan de factuurdatum te bepalen nog. Op termijn gaat dat vast wel samen.
Maar misschien kunnen we die discussie voortzetten in het Vodafone forum.
[ Voor 40% gewijzigd door ucsdcom op 05-11-2017 23:20 ]
@The_Wireless_Guy, aangezien je volgens mij redelijk wat inside info hebt een vraagje, enig idee wanneer de dekking in gemeente Veere (Zeeland) opgeschroefd gaat worden? de dekkingskaart geeft al aan dat hier flink wat gaten in zitten maar in werkelijkheid is het nog net een tikje erger. dan heb ik het vooral over de kustplaatsen Domburg, Westkapelle, Oostkappelle, Vrouwenpolder, Dishoek. in deze plaatsen is het gewoon onmogelijk om data te gebruiken via 4G ( getest met iPhone SE, die volgens mij alle banden ondersteund die Tele2 gebruikt ). andere providers hebben hier ook geen super bereik, maar je kan dan in ieder geval nog een berichtje sturen via 4g
Dat is een lastig gebied. Laten we zeggen dat het er aan gewerkt word maar dat het verkrijgen van goede locaties problematisch verloopt. Domburg is het meest ver, met een beetje geluk is die dit jaar nog in de lucht.J-roenn schreef op maandag 6 november 2017 @ 18:52:
@The_Wireless_Guy, aangezien je volgens mij redelijk wat inside info hebt een vraagje, enig idee wanneer de dekking in gemeente Veere (Zeeland) opgeschroefd gaat worden? de dekkingskaart geeft al aan dat hier flink wat gaten in zitten maar in werkelijkheid is het nog net een tikje erger. dan heb ik het vooral over de kustplaatsen Domburg, Westkapelle, Oostkappelle, Vrouwenpolder, Dishoek. in deze plaatsen is het gewoon onmogelijk om data te gebruiken via 4G ( getest met iPhone SE, die volgens mij alle banden ondersteund die Tele2 gebruikt ). andere providers hebben hier ook geen super bereik, maar je kan dan in ieder geval nog een berichtje sturen via 4g
De andere dorpen zijn minder ver door diverse problemen zoals niet kunnen sharen van T-Mobile antennes, geen toestemming om in bestaande masten te hangen, geen overeenstemming met eigenaren van alternatieve locaties etc. Hoge locaties zijn er schaars dus het vinden van een geschikte locatie duurt lang.
Sinds gisteren is de site in Baarle-Nassau on air gekomen. Het is al zichtbaar op de kaart, het is een beetje vertroebeld beeld aangezien de kaart geen bereik aangeeft buiten Nederland, dus alle Belgische enclaves lijken geen bereik te tonen maar in werkelijkheid zal het wel bereik geven in die enclaves.dutchnltweaker schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 09:08:
[...]
Of het duurt even voordat de map van tele2 wordt aangepast, Of bedoel je de 4gmasten map.The_Wireless_Guy schreef op woensdag 8 november 2017 @ 08:03:
[...]
Sinds gisteren is de site in Baarle-Nassau on air gekomen. Het is al zichtbaar op de kaart, het is een beetje vertroebeld beeld aangezien de kaart geen bereik aangeeft buiten Nederland, dus alle Belgische enclaves lijken geen bereik te tonen maar in werkelijkheid zal het wel bereik geven in die enclaves.
Waarom is de enclave niet mee gekleurd? terwijl dit bij andere providers wel gedaan worden?
Update: op de pc is het wel aangepast, als ik hem op me telefoon open krijg ik nog de oude situatie.
[ Voor 15% gewijzigd door dutchnltweaker op 08-11-2017 09:15 ]
Dat leg ik net uit, de enigine die de kaart genereerd is zodanig geprogrammeerd geen dekking te genereren in het buitenland en die enclaves zijn buitenland.dutchnltweaker schreef op woensdag 8 november 2017 @ 09:08:
[...]
Of het duurt even voordat de map van tele2 wordt aangepast, Of bedoel je de 4gmasten map.
Waarom is de enclave niet mee gekleurd? terwijl dit bij andere providers wel gedaan worden?
Update: op de pc is het wel aangepast, als ik hem op me telefoon open krijg ik nog de oude situatie.
Dit komt omdat deze tool ook in andere Tele2 landen gebruikt word en een van die aantal landen(lees Baltische staten) aan elkaar grenzen, zie bijv De dekkingskaart van Tele2 Litouwen
Als je telefoon nog oude situatie toont dan cached je telefoon dat want er is maar een kaart.
ja zag het later pas, mijn excusesThe_Wireless_Guy schreef op woensdag 8 november 2017 @ 09:46:
[...]
Dat leg ik net uit, de enigine die de kaart genereerd is zodanig geprogrammeerd geen dekking te genereren in het buitenland en die enclaves zijn buitenland.
Dit komt omdat deze tool ook in andere Tele2 landen gebruikt word en een van die aantal landen(lees Baltische staten) aan elkaar grenzen, zie bijv De dekkingskaart van Tele2 Litouwen
Als je telefoon nog oude situatie toont dan cached je telefoon dat want er is maar een kaart.

Ja, in het centrum is de verbinding al een paar dagen niet vooruit te branden (2 mbit down, 4 up max). Buiten het centrum (Professorenwijk) geen last van.r_h schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 17:06:
In Leiden Centrum (2312PZ) heb ik normaliter 100 Mbits/s download snelhied (en de upload ook zoiets).
in het gedeelte Baarle (baarle-nassau) (was er toevallig) het netwerk getest en een mooie snelheid van 140 down en 40 u.
Viel me wel op (medetweaker trouwens ook) dat het 4G+ nog niet geactiveerd is.
Viel me wel op (medetweaker trouwens ook) dat het 4G+ nog niet geactiveerd is.
Nee, ik heb net alle bedragen van dit jaar opgeteld en kom tot de conclusie dat ik nog geld terug moet krijgen van Tele2 en ze mij moeten aansluiten:Erw schreef op woensdag 8 november 2017 @ 23:07:
Maar Tele2 is wel ok? 😏

Wat bedoel je met factuurbedrag, vordering etc? Is dat Vlaams oid? Hebben ze meer geïncasseerd dan je wilde?PcDealer schreef op woensdag 8 november 2017 @ 23:25:
[...]
Nee, ik heb net alle bedragen van dit jaar opgeteld en kom tot de conclusie dat ik nog geld terug moet krijgen van Tele2 en ze mij moeten aansluiten:
[afbeelding]
En na een klein jaar moeten ze je alsnog aansluiten?
Je zal vast een punt hebben maar ik haal het niet uit je post? Kan je wat toelichting geven?
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Zie je de factuur met het factuurbedrag (bedrag op de factuur) van EUR 53,55? Hierop zijn heraansluitkosten van EUR 28,00 geboekt. Deze zouden worden gecrediteerd. Daarom is het werkelijke bedrag (vordering) dat ze moeten krijgen EUR 28,00 lager dan het factuurbedrag. Ik heb het gelijk verrekend en EUR 25,55 overgemaakt.franssie schreef op donderdag 9 november 2017 @ 00:12:
[...]
Wat bedoel je met factuurbedrag, vordering etc? Is dat Vlaams oid? Hebben ze meer geïncasseerd dan je wilde?
Je zal vast een punt hebben maar ik haal het niet uit je post? Kan je wat toelichting geven?
Het zijn overigens hele normale Nederlandse woorden.
Je bent nu afgesloten omdat je op eigen initiatief hebt besloten de factuur aan te passen terwijl de klantenservice medewerker heeft geregeld dat de fout hersteld wordt, echter met een eerstvolgende factuur, kan je misschien niet tevreden zijn met de manier waarop maar dat is wel hoe het gebeurd is. Omdat er nu een discrepantie ligt tussen het totale factuurbedrag en het betaalde bedrag ben je alsnog afgesloten en krijg je opnieuw 28 euro kosten in rekening.PcDealer schreef op woensdag 8 november 2017 @ 23:25:
[...]
Nee, ik heb net alle bedragen van dit jaar opgeteld en kom tot de conclusie dat ik nog geld terug moet krijgen van Tele2 en ze mij moeten aansluiten:
[afbeelding]
Je bent het snelst aangesloten als je nu die 28 euro betaald, zodra je dit hebt overgemaakt een telefoontje pleegt en zegt dat je het net hebt overgemaakt, of je kan voet bij stuk houden en dan duurt het nog veel langer en moet je via bezwaarverzoeken ed met hun doorlooptijden proberen je gelijk te halen.
Als je opbelt vraag meteen of ze kunnen kijken naar die dubbele betaling van eerder dit jaar. Voor je dat doet, check niet alleen de afgeschreven bedragen, maar ook de bijgeboekte bedragen, het kan best zijn dat de automatische incasso was gestorneerd en weer is bijgeschreven op jouw account in de dagen erna.
Ik vraag het me af of dat wel is gebeurd. Dan had ik geen factuur moeten krijgen met een bedrag er op. Ik weet zo niet wanneer ik gebeld heb, dus het kan zijn dat de factuur van oktober reeds was opgemaakt en ik de correctie pas voor november kan zien.Teckna schreef op donderdag 9 november 2017 @ 09:32:
[...]
Je bent nu afgesloten omdat je op eigen initiatief hebt besloten de factuur aan te passen terwijl de klantenservice medewerker juist heeft geregeld dat de fout hersteld wordt, echter met een eerstvolgende factuur, [...].
Dat is niet het geval, ik ben alles van het afgelopen jaar nagelopen. Maar mogelijk hebben ze inderdaad die dubbele betaling niet correct opgeboekt. Ik ga ze weer bellen. Goede tip!Als je opbelt vraag meteen of ze kunnen kijken naar die dubbele betaling van eerder dit jaar. Voor je dat doet, check niet alleen de afgeschreven bedragen, maar ook de bijgeboekte bedragen, het kan best zijn dat de automatische incasso was gestorneerd en weer is bijgeschreven op jouw account in de dagen erna.
Ik heb het verhaal niet gevolgd, maar creditering worden pas in de volgende factuur periode gedaan, ik had op 2 juli een akkoord voor vergoeding gekregen, die vergoeding kwam met de factuur van juli in augustus (je betaalt daar achteraf).PcDealer schreef op donderdag 9 november 2017 @ 10:29:
Ik vraag het me af of dat wel is gebeurd. Dan had ik geen factuur moeten krijgen met een bedrag er op. Ik weet zo niet wanneer ik gebeld heb, dus het kan zijn dat de factuur van oktober reeds was opgemaakt en ik de correctie pas voor november kan zien.
Edit:
In andere nieuws, de Nokia 8 krijgt binnenkort VoLTE ondersteuning en is al te kopen icm een Tele2 abonnement.
[ Voor 8% gewijzigd door Luinwethion op 09-11-2017 16:38 ]
Verwijderd
Wireless Guy: Enig idee wanneer er in/rond Bolsward een mast van Tele2 komt? Heb even bij Tele2 gezeten maar vanwege beroerde 4G uitgeweken naar Simyo/KPN. Wil best weer terug want als er met Tele2 bereik was dan liep de dataoverdracht als een trein.
Bolsward word as we speak een site on air gebrachtVerwijderd schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 15:38:
Wireless Guy: Enig idee wanneer er in/rond Bolsward een mast van Tele2 komt? Heb even bij Tele2 gezeten maar vanwege beroerde 4G uitgeweken naar Simyo/KPN. Wil best weer terug want als er met Tele2 bereik was dan liep de dataoverdracht als een trein.
https://wren.co/join/Devian
Ze hebben eindelijk voor elkaar gekregen om een creditfactuur aan te maken met datum 13-11-2017 en op dezelfde dag een factuur. Nu ben ik ze wel iets schuldig: EUR 2,69. Oh ja, kennelijk ligt mijn dossier bij Bos Incasso. Ben benieuwd wanneer ik daar inderdaad bericht van krijg.Luinwethion schreef op donderdag 9 november 2017 @ 16:38:
[...]
Ik heb het verhaal niet gevolgd, maar creditering worden pas in de volgende factuur periode gedaan, ik had op 2 juli een akkoord voor vergoeding gekregen, die vergoeding kwam met de factuur van juli in augustus (je betaalt daar achteraf).
Oh boy, gaat Tele2 je afmelden van Bos?PcDealer schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 20:25:
[...]
Ze hebben eindelijk voor elkaar gekregen om een creditfactuur aan te maken met datum 13-11-2017 en op dezelfde dag een factuur. Nu ben ik ze wel iets schuldig: EUR 2,69. Oh ja, kennelijk ligt mijn dossier bij Bos Incasso. Ben benieuwd wanneer ik daar inderdaad bericht van krijg.
Als het telefonisch niet lukt, via hun Forum pakken ze problemen wat beter op... uit mijn korte ervaring, zal ik durfen zeggen dat die mensen compleet andere training hebben gehad.
Ik moet zelf contact met ze opnemen, daarna zelf nog een keer bewijs van betaling geven, dan zal Bos met de debiteurenadministratie van Tele2 contact opnemen. Ik kan geen contact direct met ze krijgen. Gisteren had ik wel eindelijk een capabel persoon aan de lijn. Die bevestigde mijn betalingen en dat er niet eens een dossiernummer bekend is.Luinwethion schreef op zondag 12 november 2017 @ 22:59:
[...]
Oh boy, gaat Tele2 je afmelden van Bos?
Als het telefonisch niet lukt, via hun Forum pakken ze problemen wat beter op... uit mijn korte ervaring, zal ik durfen zeggen dat die mensen compleet andere training hebben gehad.
Het blijkt dat 4G in Leiden Noord (mast Kooilaan/Willem de Zwijgerlaan) al sinds 1 november niet meer werkt, na een upgrade van T-mobile, waarmee de mast gedeeld wordt.
In plaats van dat even onderling af te stemmen, blijkt Tele2 dat pas achteraf te horen (heel vreemd verhaal trouwens, maar laten we Tele2 maar geloven). Er moeten extra filters of zo geplaatst worden, maar wanneer dat gaat gebeuren is volledig onduidelijk.
Tele2 neemt helaas niet de moeite om deze storing op de storingspagina te vermelden. Het staat natuurlijk niet zo best als het verhelpen ervan nu al bijna twee weken duurt. Wel jammer, want die storingspagina zal ik nooit meer serieus nemen.
's-Avonds is het hier echt dramatisch slecht, 3 mbit/s down, 0.01 mbit/s up.
De enige oplossing is om een 3G verbinding te forceren op je telefoon, dan haal je nog 10/2 of zo.
Het was hier ooit 100/100, dus het zou fijn zijn als Tele2 dit na twee weken nu eens oplost, maar ik ben bang dat het nog heel lang kan gaan duren. Het lijkt geen hoge prioriteit te hebben, lees ik tussen de regels van de berichten van de helpdesk door. Overigens reageren ze wel netjes en geven eerlijk toe dat er problemen zijn, om toch even positief af te sluiten...
Update: ik hoor net van Tele2 dat de benodigde filters mogelijk binnen 3 weken vervangen worden, alhoewel een extacte datum nog niet bekend is. Even afwachten dus maar...
Intussen is de upload wat verbeterd, na een aanpassing, ik haalde zojuist 5 down, 13 up!
Dat is dus al mooi 1300 keer sneller dan een paar dagen gelden!
In plaats van dat even onderling af te stemmen, blijkt Tele2 dat pas achteraf te horen (heel vreemd verhaal trouwens, maar laten we Tele2 maar geloven). Er moeten extra filters of zo geplaatst worden, maar wanneer dat gaat gebeuren is volledig onduidelijk.
Tele2 neemt helaas niet de moeite om deze storing op de storingspagina te vermelden. Het staat natuurlijk niet zo best als het verhelpen ervan nu al bijna twee weken duurt. Wel jammer, want die storingspagina zal ik nooit meer serieus nemen.
De enige oplossing is om een 3G verbinding te forceren op je telefoon, dan haal je nog 10/2 of zo.
Het was hier ooit 100/100, dus het zou fijn zijn als Tele2 dit na twee weken nu eens oplost, maar ik ben bang dat het nog heel lang kan gaan duren. Het lijkt geen hoge prioriteit te hebben, lees ik tussen de regels van de berichten van de helpdesk door. Overigens reageren ze wel netjes en geven eerlijk toe dat er problemen zijn, om toch even positief af te sluiten...
Update: ik hoor net van Tele2 dat de benodigde filters mogelijk binnen 3 weken vervangen worden, alhoewel een extacte datum nog niet bekend is. Even afwachten dus maar...
Intussen is de upload wat verbeterd, na een aanpassing, ik haalde zojuist 5 down, 13 up!
[ Voor 16% gewijzigd door r_h op 14-11-2017 16:49 ]
Die snelheden zijn bij mij thuis standaard. Daar word ook niks aan gedaan. Masten zat in de omgeving. Maar Tele2 vind steeds iets onzinnige aan mijn melding.
zie hier een speedtest:
Bekijk snel het resultaat van mijn @Speedtest! Hoe snel is jouw internet? http://www.speedtest.net/my-result/a/3379043498
Dit is overigens ook buiten.
zie hier een speedtest:
Bekijk snel het resultaat van mijn @Speedtest! Hoe snel is jouw internet? http://www.speedtest.net/my-result/a/3379043498
[ Voor 37% gewijzigd door Darkz0rs op 14-11-2017 03:05 ]
En in welk gebied is dit dan?Darkz0rs schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 02:59:
Die snelheden zijn bij mij thuis standaard. Daar word ook niks aan gedaan. Masten zat in de omgeving. Maar Tele2 vind steeds iets onzinnige aan mijn melding.
zie hier een speedtest:
Jaaaa, ik heb een e-mail van Bos Incasso ontvangen! Sinds 9 november zou het daar al bekend moeten zijn. Dat beloofd wat. Via https://kassa.bnnvara.nl/...service-tele2-te-passeren heb ik het algemene nummer gevonden alwaar ze via optie 3 een receptie hebben. Ik vroeg doorverbonden te worden met de debiteurenadministratie. Die hebben ze niet voor particulieren. Ze hebben wel crediteuren en twee smaken klantenservice. Toen ik aangaf reeds contact te hebben gehad met de klantenservice zonder verder te komen, was er een nieuwe afdeling beschikbaar: escalatiedesk! Niemand heeft me ooit verteld van een escalatiemogelijkheid. Sterker nog: er zouden geen procedures voor zijn....
To be continued...
De eerste keer verbinding verbroken. Tweede keer succes! Inderdaad alles voldaan, inderdaad een tegoed, meteen aangesloten. Mijn bezwaar bij Bos Incasso zal zichzelf wel oplossen. Nieuwe heraansluitkosten zijn ook meteen afgeboekt.
To be continued...
De eerste keer verbinding verbroken. Tweede keer succes! Inderdaad alles voldaan, inderdaad een tegoed, meteen aangesloten. Mijn bezwaar bij Bos Incasso zal zichzelf wel oplossen. Nieuwe heraansluitkosten zijn ook meteen afgeboekt.
[ Voor 15% gewijzigd door PcDealer op 15-11-2017 11:14 ]
Die storing pagina is niet erg nuttig nee...r_h schreef op maandag 13 november 2017 @ 19:49:
Het blijkt dat 4G in Leiden Noord (mast Kooilaan/Willem de Zwijgerlaan) al sinds 1 november niet meer werkt, na een upgrade van T-mobile, waarmee de mast gedeeld wordt.
En een storing melden via de klantenservice gaat ook moeilijk, ze gaan te snel vanuit dat of de telefoon slecht geconfigureerd is of dat die kapot is, i.p.v. even intern na vragen als iets toch fout gaat.
Wat is het verschil tussen Tele2 onbeperkt alles abbo van 25 euro en die van T-Mobile onbeperkt alles voor 35e?
Ik heb die van 35 euro, had hun klantenservice aan de lijn vandaag toen ik aangaf dat ik wou overstappen naar Tele2, zij hielden een heel speech waarom tele2 niet is wat het lijkt, alleen begreep ik er geen pepernoot van. Wat is nu werkelijk het verschil of nadeel? Als die er überhaupt is?
Ik heb die van 35 euro, had hun klantenservice aan de lijn vandaag toen ik aangaf dat ik wou overstappen naar Tele2, zij hielden een heel speech waarom tele2 niet is wat het lijkt, alleen begreep ik er geen pepernoot van. Wat is nu werkelijk het verschil of nadeel? Als die er überhaupt is?
voornamelijk dit :Vedrano schreef op woensdag 15 november 2017 @ 17:45:
Wat is het verschil tussen Tele2 onbeperkt alles abbo van 25 euro en die van T-Mobile onbeperkt alles voor 35e?
https://www.tele2.nl/mobiel/tarieven/buitenland/#tarieven
Met andere woorden, blokkeren van gesprekken naar het buitenland met Tele2 is niet zo'n vreemde optie.
Het netwerk van T-Mobile is beter (het is het beste netwerk in NL begrijp ik) dus daar durven ze meer voor te vragen.Vedrano schreef op woensdag 15 november 2017 @ 17:45:
Tele2 is voor mij ruim voldoende en voor die EUR10,- per maand verschil kan ik om het jaar een leuke mid-range kopen.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Als ik jou was zou ik me eerst aanmelden voor T-Mobile samen. Met 2 vrienden (er zijn overal topics waar je 'vrienden' kan vinden) kost het je nog maar 30 euro per maand.Vedrano schreef op woensdag 15 november 2017 @ 17:45:
Anyhow, een aantal verschillen:
- Het bereik en de snelheden bij T-Mobile zijn beter. 1800mhz dekking vs 800mhz dekking.
- De klantenservice van T-Mobile is kundiger (althans, slechter dan bij Tele2 kan bijna niet)
- Vanuit NL naar andere EU-landen bellen kost je bij Tele2 het buitenbundeltarief. Bij T-mobile niet.
- Er is geen 4G in de EU (muv landen waar Tele2 actief is), enkel 3G. T-Mobile heeft meestal 4G.
- Databundel in de EU is 6GB per maand. Bij T-Mobile 10GB.
- De app van Tele2 is wat minder stabiel en fancy
- Tele2 is maandelijks opzegbaar voor €1 extra per maand, bij T-mobile zit je altijd vast.
- Tele2 is 5 euro goedkoper per maand voor 2 jaar vast, T-Mobile kost je 120 euro meer over 2 jaar.
- In combinatie met toestellen kan Tele2 soms enorm voordelig zijn (check vooral eens mobiel.nl/gsmweb)
- Na 5GB op 1 dag opgemaakt te hebben kan je bij Tele2 een SMS sturen, bij T-Mobile moet je een captcha beantwoorden
- Bij T-Mobile krijg je 24 maanden 'korting' op een hogere maandprijs, na 2 jaar kan T-Mobile duurder worden
Het is maar net wat je wilt. Kom je weinig in het buitenland en zit je in een gebied waar Tele2 redelijk bereik heeft? Dan bespaar je redelijk geld bij Tele2 terwijl je hetzelfde krijgt. Eventueel zelfs maandelijks opzegbaar. Andersom zit je voor een paar tientjes per jaar meer ook goed bij T-Mobile.
[ Voor 5% gewijzigd door Richh op 15-11-2017 18:07 ]
Ik heb nu een 5000 mb/100min abonnement bij Tele2, maandelijks afzegbaar voor 16,00 , wat zijn de voordelen/nadelen om over te stappen naar youfone voor 4500mb/125min voor 15,50?
Voordeel:J0kerNL schreef op woensdag 15 november 2017 @ 21:31:
Ik heb nu een 5000 mb/100min abonnement bij Tele2, maandelijks afzegbaar voor 16,00 , wat zijn de voordelen/nadelen om over te stappen naar youfone voor 4500mb/125min voor 15,50?
50 cent goedkoper per maand (dit duurt door de aansluitkosten dus bijna 2 jaar om terug te verdienen)
25 meer belminuten
Nadeel:
500mb minder
Qua service en dergelijke zou ik echt niet aan één van de twee voorkeur geven. Ik zou vooral letten op het netwerk bij jezelf in de buurt, welk netwerk de beste dekking geeft voor je.
En qua snelheid? (met youfone vriendendienst krijg je al 10 euro dus die aansluitkosten kun je verwaarlozen)Richh schreef op woensdag 15 november 2017 @ 23:41:
[...]
Voordeel:
50 cent goedkoper per maand (dit duurt door de aansluitkosten dus bijna 2 jaar om terug te verdienen)
25 meer belminuten
Nadeel:
500mb minder
![]()
Qua service en dergelijke zou ik echt niet aan één van de twee voorkeur geven. Ik zou vooral letten op het netwerk bij jezelf in de buurt, welk netwerk de beste dekking geeft voor je.
[ Voor 8% gewijzigd door J0kerNL op 16-11-2017 11:25 ]
Theoretisch dezelfde snelheid. Verder is dat extreem locatieafhankelijk. Persoonlijk haal ik op Tele2 in het buitengebied een hogere snelheid dan met KPN, maar tegelijkertijd zijn er hier ook genoeg voorbeelden te vinden van mensen die door een overbelast netwerk vrijwel niets kunnen doen.
Je moet het gewoon proberen hoe het persoonlijk voor je uitpakt
Heeft iemand insider info wanneer 4G in het buitenland zal worden aangeboden?
4G roaming bij Tele2 werkt zoals al eerder hier gemeld op Tele2 netwerken in Zweden, Baltische staten en Kroatië en (PRIMEURRRRR) sinds kort ook op het netwerk van TDK in Denemarken. Er zit dus beweging in en ja er komen meer netwerken aan maar a) ik weet niet welke en b) ik weet niet per wanneer. Als ze in werking zijn getreden kan ik het wel melden.GeforceAA schreef op donderdag 16 november 2017 @ 14:05:
Heeft iemand insider info wanneer 4G in het buitenland zal worden aangeboden?
TDC denmark bedoel je?The_Wireless_Guy schreef op donderdag 16 november 2017 @ 16:02:
[...]
4G roaming bij Tele2 werkt zoals al eerder hier gemeld op Tele2 netwerken in Zweden, Baltische staten en Kroatië en (PRIMEURRRRR) sinds kort ook op het netwerk van TDK in Denemarken. Er zit dus beweging in en ja er komen meer netwerken aan maar a) ik weet niet welke en b) ik weet niet per wanneer. Als ze in werking zijn getreden kan ik het wel melden.

Maar effe alle gekheid op een stokje als je dat zou kunnen melden wanneer er een nieuee roaming contract optreed in andere landen zou dat echt fijn zijn.
Ik lees hier TDK-Mobil Denmark in een systeem mogelijk een typo maar het zal wel TDC zijn.dutchnltweaker schreef op donderdag 16 november 2017 @ 16:45:
[...]
TDC denmark bedoel je?![]()
Maar effe alle gekheid op een stokje als je dat zou kunnen melden wanneer er een nieuee roaming contract optreed in andere landen zou dat echt fijn zijn.
Ik kan pas wat melden als het in werking is getreden, ik kan geen informatie verschaffen over komende netwerken.
[ Voor 12% gewijzigd door The_Wireless_Guy op 16-11-2017 17:03 ]
Bedankt voor je reactie. Ik hoop dat ze tenminste een netwerk in België zullen ondersteunen.The_Wireless_Guy schreef op donderdag 16 november 2017 @ 16:02:
[...]
4G roaming bij Tele2 werkt zoals al eerder hier gemeld op Tele2 netwerken in Zweden, Baltische staten en Kroatië en (PRIMEURRRRR) sinds kort ook op het netwerk van TDK in Denemarken. Er zit dus beweging in en ja er komen meer netwerken aan maar a) ik weet niet welke en b) ik weet niet per wanneer. Als ze in werking zijn getreden kan ik het wel melden.
Nee snap ik, maar als er nieuwe netwerken beschikbaar zijn dat bedoelde ik.The_Wireless_Guy schreef op donderdag 16 november 2017 @ 17:02:
[...]
Ik lees hier TDK-Mobil Denmark in een systeem mogelijk een typo maar het zal wel TDC zijn.
Ik kan pas wat melden als het in werking is getreden, ik kan geen informatie verschaffen over komende netwerken.
Intressante berichtgevingen over een mogelijke fusie tussen T-Mobile en Tele2, https://www.beurs.nl/nieu...merkingen-topman-t-mobile
https://www.deaandeelhoud...-t-mobile-en-tele2-media/
https://www.telecompaper....ningsvoorwaarden--1220751
Best een interessante ontwikkeling, hoe denken jullie hier over?
Heb dit ook in de T-Mobile topic geplaatst, maar was benieuwd wat de mensen van Tele2 dit vinden!
https://www.deaandeelhoud...-t-mobile-en-tele2-media/
https://www.telecompaper....ningsvoorwaarden--1220751
Best een interessante ontwikkeling, hoe denken jullie hier over?
Heb dit ook in de T-Mobile topic geplaatst, maar was benieuwd wat de mensen van Tele2 dit vinden!
[ Voor 9% gewijzigd door dutchnltweaker op 19-11-2017 12:15 ]
@dutchnltweaker ik zou dat een erg zorgelijke fusie vinden. Tele2 is de enige provider die wat aan prijsconcurrentie doet. Let op dat de topman T-Mobile het alleen over het NL netwerk heeft, ze hebben dus last van Tele2 in Nederland.
Als ik dan ook 4G krijg op het T-mobile netwerk hoor je mij niet klagen 
Ik kan me echter niet voorstellen dat het mag. Tijdens de frequentieveilingen heeft Tele2 twee goedkope frequenties verkregen en het lijkt mij niet de bedoeling dat we weer terug gaan naar 3 providers.
Ik kan me echter niet voorstellen dat het mag. Tijdens de frequentieveilingen heeft Tele2 twee goedkope frequenties verkregen en het lijkt mij niet de bedoeling dat we weer terug gaan naar 3 providers.
In het verleden is een samengaan van T-Mobile met Orange-NL en van KPN met Telfort/O2-NL ook toegestaan, waardoor er van de 5 providers nog maar 3 overbleven en de concurrentie compleet weg viel. Gevolg: flink hogere prijzen voor mobiel verkeer. Sinds de komst van Tele2 staan de prijzen pas weer onderdruk en heeft voornamelijk T-Mobile flinke prijsverlagingen doorgevoerd voor klanten met unlimeted gebruik, maar ook KPN en Vodafone zijn intussen goedkoper geworden.Richh schreef op zondag 19 november 2017 @ 13:36:
Het opnieuw wegvallen van de concurrentie is zeer onwenselijk. Maar of dat de mededingings bewakers wel boeit is de vraag. Alle vastelijn/internet fusies zijn ook goedgekeurd, dus daarmee bedoel ik die van KPN met vele kleinere providers en die nog vorig jaar van Vodafone-Ziggo. Concurrentie compleet weggevaagd en nog steeds stijgende prijzen in de gehele vast internet markt. Maar toch telkens weer toestemming.
Wat netwerken betreft zou een samenvoeging zonder al te veel problemen kunnen. De frequentie ruimte van T-Mobile en Tele2 vult elkaar mooi aan. Op dit moment verdient T-Mobile echter ook al aan Tele2 klanten die T-Mobile 3G en 2G in binnenlandse roaming gebruiken op plaatsen waar Tele2 nog geen mast heeft staan. Door de snelle netwerkuitbouw van Tele2 haar eigen 4G net en de tamelijk brede ondersteuning van toestellen bij Tele2 voor bellen over 4G zal het T-Mobile intussen ook vast tegenvallen wat Tele2 ze nog aan extra roaming inkomsten oplevert. En reken maar dat de klantenbase van Tele2 modernere toestellen heeft die het in een flink hoger percentage op 4G doen voor bellen dan T-Mobile (of de andere 2 providers). Hierdoor kan Tele2 sneller goedkoper werken. Dus geen reden voor een fusie.
Anderzijds werd in dit topic ook al eerder opgemerkt dat Tele2 in veel landen op termijn hun buitenlandse activiteiten ook weer verkoopt en dus liever casht. Maar of dit in Nederland al zover is, ik verwacht dat dat nu nog te vroeg is als het eventuele bod van T-Mobile niet heel fors wordt.
[ Voor 30% gewijzigd door ucsdcom op 19-11-2017 13:58 ]
Wel als je straks weer doodleuk 40-60 euro voor unlimited moet betalen omdat de concurrentie op de markt wegvalt.Richh schreef op zondag 19 november 2017 @ 13:36:

Dat het niet zou mogen. In Nederland wordt alles goedgekeurd. KPN deed hostile takeover na hostile takeover op de glasvezelmarkt om zo de toekomstige concurrentie van ADSL door glasvezel te elimineren. Geen haan die er naar kraaide. Zelfde voor de dubieuze 'joint-venture' tussen Vodafone en Ziggo. Laatst werd de goedkeuring van die fusie door de EC nog ongeldig verklaard. In Nederland zat de ACM en andere instanties gewoon weer te slapen.
[ Voor 34% gewijzigd door Tigerblood op 19-11-2017 17:22 ]
Laten we maar hopen dat die fusie er nooit gaan komen. Het waren geen beste tijden toen we het met 3 providers moesten doen...
Al zou het voor tmobile en tele2 zelf wel logisch zijn om te fuseren. Op bepaalde vlakken kunnen ze toch niet concurreren met VodafoneZiggo en KPN dus dan maar met een fusie in 1 klap de grootste mobiele provider van Nederland worden :-)
Al zou het voor tmobile en tele2 zelf wel logisch zijn om te fuseren. Op bepaalde vlakken kunnen ze toch niet concurreren met VodafoneZiggo en KPN dus dan maar met een fusie in 1 klap de grootste mobiele provider van Nederland worden :-)
Voor de marktverhoudimgen zou het zeer slecht zijn zo'n fusie. Tele2 heeft een hele belangrijke rol momde prijzen te drukken. De andere drie kunnen hierdoor hun tarieven niet ongeremd ophogen. Er was bewust een perceel met lagere kosten om als prijsbreker te fungeren dus het lijkt me ondenkbaar als zij mogen fuseren.
Fusie tussen UPC en Ziggo, niet tussen Vodafone en Ziggo.Tigerblood schreef op zondag 19 november 2017 @ 17:18:
[...]
Wel als je straks weer doodleuk 40-60 euro voor unlimited moet betalen omdat de concurrentie op de markt wegvalt.
Dat het niet zou mogen. In Nederland wordt alles goedgekeurd. KPN deed hostile takeover na hostile takeover op de glasvezelmarkt om zo de toekomstige concurrentie van ADSL door glasvezel te elimineren. Geen haan die er naar kraaide. Zelfde voor de dubieuze 'joint-venture' tussen Vodafone en Ziggo. Laatst werd de goedkeuring van die fusie door de EC nog ongeldig verklaard. In Nederland zat de ACM en andere instanties gewoon weer te slapen.
nieuws: Europees Gerecht verklaart fusie Ziggo en UPC ongeldig - update
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Het 3G bereik met Telekom.de is redelijk bagger te noemen. 4g is echt noodzakelijk in Duitsland.The_Wireless_Guy schreef op donderdag 16 november 2017 @ 16:02:
[...]
Dat wordt toch lastig als je meer wilt dan data gebruiken. Voor spraak heb je nog altijd een 2G/3G netwerk nodig anders ben je niet bereikbaar. VoLTE roaming is er nog niet.
Vreemd probleem sinds mijn nummer geporteerd is naar Tele2. Uitgaande gesprekken gaan via VoLTE, inkomende niet. Dan schakelt hij terug naar T-Mobile.
Voor portering ging alles via VoLTE. Helemaal niet handig als je je telefoon lockt op LTE:-). Herkenbaar probleem?
Voor portering ging alles via VoLTE. Helemaal niet handig als je je telefoon lockt op LTE:-). Herkenbaar probleem?
Locken op LTE?MrTGT schreef op maandag 27 november 2017 @ 08:48:
Helemaal niet handig als je je telefoon lockt op LTE:-).
Dan heb je heel vaak geen bereik. Lijkt me niet handig.
Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | 4.880wp zonnepanelen
Ik vind het heel handig en heb bijna altijd bereik.MichielFRL schreef op maandag 27 november 2017 @ 09:08:
[...]
Lokken op LTE?
@MrTGT bij mij gaat beide prima over 4G. Om welk toestel gaat het?
Handige tip voor iedereen met een maandelijks opzegbaar abo, je krijgt nu de eerste maand onbeperkt data bij verlenging. Je kunt dus even je abo verlengen naar de goedkoopste versie (2GB data), maar je ontvangt onbeperkt. Gedurende de maand kun je gewoon weer opnieuw terugverlengen naar je oorspronkelijke abo.
Normaal betaal ik 26 EUR met onbeperkt data en bellen/sms. Nu betaal ik maar 12 EUR voor onbeperkt data (maar 100 min bellen/sms; dat doe ik toch amper).
Normaal betaal ik 26 EUR met onbeperkt data en bellen/sms. Nu betaal ik maar 12 EUR voor onbeperkt data (maar 100 min bellen/sms; dat doe ik toch amper).
NB: De onbeperkte data is wel enkel gelding in NL. Dat betekent dat je voor de EU dan nog 2GB over hebt.quote: Bevestigingsemail Tele2Maandelijkse kosten
100 Bel/SMS € 3,00
2GB Data € 9,00
1e maand Unlimited Data in Nederland € 0,00
Totaal per maand € 12,00
Eenmalige kosten
Eenmalig op eerste factuur € 0,00
[ Voor 7% gewijzigd door i7x op 27-11-2017 10:58 ]
🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...
Wanneer je een maandelijks opzegbaar abonnement neemt, wat gebeurt met je nummer wanneer je daadwerkijk opzegt? Kunnen ze die overzetten naar een prepaid?i7x schreef op maandag 27 november 2017 @ 10:46:
Handige tip voor iedereen met een maandelijks opzegbaar abo, je krijgt nu de eerste maand onbeperkt data bij verlenging. Je kunt dus even je abo verlengen naar de goedkoopste versie (2GB data), maar je ontvangt onbeperkt. Gedurende de maand kun je gewoon weer opnieuw terugverlengen naar je oorspronkelijke abo.
[...]
NB: De onbeperkte data is wel enkel gelding in NL. Dat betekent dat je voor de EU dan nog 2GB over hebt.
Als je opzegt verdwijnt het nummer gewoon en wordt een aantal maanden in de koelkast gezet.
Als je nummerbehoud aanvraagt naar een andere provider kun je het nummer op een prepaid kaart behouden. Van Tele2 abonnement naar Tele2 prepaid kan niet.
Als je nummerbehoud aanvraagt naar een andere provider kun je het nummer op een prepaid kaart behouden. Van Tele2 abonnement naar Tele2 prepaid kan niet.
Vorige week was ik in Frankrijk voor een beurs. Heel leuk die 6gb data maar die krijg je er niet doorheen. De snelheid was zo afgeknepen dat het werkelijk onbruikbaar was
(edit: wel volle ontvangst in de balk bovenin - het was ook niet alleen in de beushal maar in heel Rijssel erg slecht).
Vroeger met de betaalbundels kom het wel snel - meer mensen met deze ervaring? Indien dat het geval is ga ik op zoek naar een andere provider helaas.
Vroeger met de betaalbundels kom het wel snel - meer mensen met deze ervaring? Indien dat het geval is ga ik op zoek naar een andere provider helaas.
[ Voor 14% gewijzigd door franssie op 27-11-2017 18:19 ]
Afgelopen vakantie geen enkel probleem gehad in Frankrijk, de 6GB was er in een paar dagen doorheen dankzij mijn kids die de hele dag zaten te tetheren op mijn telefoon.franssie schreef op maandag 27 november 2017 @ 18:16:
Vorige week was ik in Frankrijk voor een beurs. Heel leuk die 6gb data maar die krijg je er niet doorheen. De snelheid was zo afgeknepen dat het werkelijk onbruikbaar was(edit: wel volle ontvangst in de balk bovenin - het was ook niet alleen in de beushal maar in heel Rijssel erg slecht).
Storing? die zoals gewoontelijk is niet vermeld staat in de storing paginaMrTGT schreef op maandag 27 november 2017 @ 08:48:
Vreemd probleem sinds mijn nummer geporteerd is naar Tele2. Uitgaande gesprekken gaan via VoLTE, inkomende niet. Dan schakelt hij terug naar T-Mobile.
https://forum.tele2.nl/mo...28/index1.html#post414823
Tot kort geleden dacht ik dat probleem toch lag aan drukte bij lokale providers, maar heb geleerd dat verbindingen via Nederland gerouted worden... Daar had T-mobile ook onwijs grote storing mee dit zomerfranssie schreef op maandag 27 november 2017 @ 18:16:
Vorige week was ik in Frankrijk voor een beurs. Heel leuk die 6gb data maar die krijg je er niet doorheen. De snelheid was zo afgeknepen dat het werkelijk onbruikbaar was(edit: wel volle ontvangst in de balk bovenin - het was ook niet alleen in de beushal maar in heel Rijssel erg slecht).
Dan was het wellicht tijdelijk en blijf ik nog even. Een radio stream was al te veel dus ik schrok best wel.The_Wireless_Guy schreef op maandag 27 november 2017 @ 18:47:
[...]
Afgelopen vakantie geen enkel probleem gehad in Frankrijk, de 6GB was er in een paar dagen doorheen dankzij mijn kids die de hele dag zaten te tetheren op mijn telefoon.
Locken is juist fijner, voorkomt buffering tijdens het kijken van een filmpje. Reis dagelijks 300 km door het land, en eigenlijk nooit ontvangst problemen met alleen 4G van Tele2. Alleen in de spoortunnel in Best, daar even geen bereik.MichielFRL schreef op maandag 27 november 2017 @ 09:08:
[...]
Locken op LTE?
Doet zich voor bij zowel een S8 als een iPhone SE.... dus niet toestel gerelateerd.Richh schreef op maandag 27 november 2017 @ 09:33:
[...]
Ik vind het heel handig en heb bijna altijd bereik.
@MrTGT bij mij gaat beide prima over 4G. Om welk toestel gaat het?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Tele2 mobiele diensten, andere onderwerpen horen thuis in:
- Tele2 Vast: [Tele2] Ervaringen & Discussie - Deel 7
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Tele2 mobiele diensten, andere onderwerpen horen thuis in:
- Tele2 Vast: [Tele2] Ervaringen & Discussie - Deel 7