[Tele2 Mobiel] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 44 ... 71 Laatste
Acties:
  • 544.123 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:48
Ik heb de stap gemaakt naar Tele2 van Vodafone. Ben erg benieuwd, het is gewoon een heel stuk goedkoper. En toen kwam ik er daarna achter dat er nog vriendenvoordeel van 40 euro te verdelen is met een referral. Is het misschien een idee om hier een topic voor te openen?

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
hcQd schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 21:31:
Google vertelt me dat DCB staat voor Direct Carrier Billing. Heb je Tasker soms betaald via je abonnement?
Die had ik dag ervoor betaald met PayPal (met 2 euro kortingsactie :)).

Maar hmm, als ik nu terug denk. Zag ik wel een knop in de Play store app om een betalingsoptie toe te voegen dat het via de rekening van Tele2 gaat. Ik had er uit nieuwsgierigheid wel even op geklikt, maar daarna als het goed is weer geannuleerd. Dus het zou best kunnen dat het hierdoor kwam.

Gisteren al voor de zekerheid gelijk in de online Tele2 omgeving betaalde sms-diensten en 090x nummers laten blokkeren, gebruik ik toch niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:55

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Fuwor schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 12:00:
[...]

Het valt me trouwens op dat er regelmatig op dat er op de map van West-Nederland er soms masten missen die wel op de aparte Tele2 kaart staan, bijvoorbeeld die midden in Castricum op de Dorpsstraat.
De algemene kaart is steeds minder makkelijk bij te houden wegens de beperkingen van Google Maps. Kaart West- en kaart Oost Nederland is al even niet bijgewerkt vanwege deze reden daar zit waarschijnlijk verschil in.

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR9
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-03 20:07

CR9

Maandag was dus mijn nummer overgenomen door Tele2. Afkomstig van T-mobile.
Nu merk ik dus dat mijn batterij ongelofelijk snel opraakt. Als ik opsta nog voordat ik mijn huis heb verlaten ben ik al 10+ procent kwijt. Zonder mijn telefoon te gebruiken alleen van de oplader gehaald.
Na 4 uur ben ik al meer dan de helft kwijt. Normaal gesproken had ik aan het einde van de dag 40-50% nu zit ik met een beetje geluk rond de 20%.

Dit is allemaal op een iPhone 6. En nee, ik gebruik mijn toestel niet meer dan voorheen.

Iemand met dezelfde ervaring? Eventuele verklaring/oplossing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:05
CR9 schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 14:46:
Maandag was dus mijn nummer overgenomen door Tele2. Afkomstig van T-mobile.
Nu merk ik dus dat mijn batterij ongelofelijk snel opraakt. Als ik opsta nog voordat ik mijn huis heb verlaten ben ik al 10+ procent kwijt. Zonder mijn telefoon te gebruiken alleen van de oplader gehaald.
Na 4 uur ben ik al meer dan de helft kwijt. Normaal gesproken had ik aan het einde van de dag 40-50% nu zit ik met een beetje geluk rond de 20%.

Dit is allemaal op een iPhone 6. En nee, ik gebruik mijn toestel niet meer dan voorheen.

Iemand met dezelfde ervaring? Eventuele verklaring/oplossing
Verklaring zou kunnen zijn dat je sim moeite heeft om te verbinden met het Tele2 netwerk, dat kan namelijk een hoger batterijverbruik opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR9
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-03 20:07

CR9

Pierre_nr1 schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 14:51:
[...]

Verklaring zou kunnen zijn dat je sim moeite heeft om te verbinden met het Tele2 netwerk, dat kan namelijk een hoger batterijverbruik opleveren.
Daar dacht ik dus ook al aan. Ben dus de mastlocatie gaan vergelijken tov T-mobile en in mijn omgeving is er dus 1 mast minder, maar die lag wat verder. De twee dichtstbijzijnde dat zijn de zelfde locaties voor t-mobile en tele2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 16:11

carnager

AmsterdamVideo

iOS11 ongeveer op hetzelfde moment geupgrade?
Ik merk sinds iOS11 ook een hoger energieverbruik op de iPhone6(plus).
Daarbij is hij minder 'snappy' dus heb eigenlijk een beetje spijt van die update.
Maargoed, het is wat het is.

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07 23:38
xileS schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 12:40:
[...]

Die had ik dag ervoor betaald met PayPal (met 2 euro kortingsactie :)).

Maar hmm, als ik nu terug denk. Zag ik wel een knop in de Play store app om een betalingsoptie toe te voegen dat het via de rekening van Tele2 gaat. Ik had er uit nieuwsgierigheid wel even op geklikt, maar daarna als het goed is weer geannuleerd. Dus het zou best kunnen dat het hierdoor kwam.

Gisteren al voor de zekerheid gelijk in de online Tele2 omgeving betaalde sms-diensten en 090x nummers laten blokkeren, gebruik ik toch niet.
Als je daarop klikt, krijg je dus een sms code om te activeren, à la whatsapp.
Je kan via de playstore, payment methodes en Tele2 weghalen.

Tele2 heeft tot nu geen systeem om Google Play betalingen te blokkeren by the way, uitschakkelen moet gewoon nog via de Play Store zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Luinwethion schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 01:24:
[...]

Als je daarop klikt, krijg je dus een sms code om te activeren, à la whatsapp.
Je kan via de playstore, payment methodes en Tele2 weghalen.

Tele2 heeft tot nu geen systeem om Google Play betalingen te blokkeren by the way, uitschakkelen moet gewoon nog via de Play Store zelf.
In mijn geval heb ik geen sms gekregen, maar juist een sms (DCB:"lange code") verstuurd naar 64391. Ik had vanmiddag al gekeken, maar zie bij betaalmethoden in de play store helemaal niks (meer) van Tele2 erbij staan. Volgens mij heb ik het waarschijnlijk nooit doorgezet en is het nu niet meer mogelijk (waarschijnlijk door het blokkeren van sommige diensten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zipper646
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-06 00:02

zipper646

...shit happens

Sinds 1 maand over van Simyo naar Tele2. Nummerportering ging deze keer wel prima, de vorige keer met een pre paid kaartje ging er wat goed mis waardoor het nummer onrbuikbaar is geworden. (zowel Tele 2 als Simyo wezen naar elkaar)

Wat ik wel kut vind, is dat ik bijna geen bereik heb in en voor mij huis, speedtest geeft heel vaak aan dat er geen netwerk is, en als er een netwerk is, dan is de dl max 1 mb, en de ul nog lager. Gelukkig hb ik thuis vast internet met wifi, dus is dat niet echt een probleem.

Ik woon in moerwijk, en volgens de Tele2 4g kaart moet ik voldoende signaal hebben, bij het station Moerwijk is de ontvangst wat beter, speedtest kan hier wel zonder problemen test resultaten laten zien (tot 2mb dl, tot 1 mb ul).

Ik ben in het bezit van een iphone se en een lumia 650, op beide apparaten zijn de test resultaten met speedtest hetzelde, ook het netwerk ontvangst is op beide apparaten even bagger.

Meer mensen een problem met ontvangst binnen een stedelijk gebied van een grote stad?
(ondanks dat de Tele2 4g kaart aangeeft voldoende dekking aanwezig is)

Bij mijn vriendin in Leiderdorp heb ik wel een goede ontvangst en ook snelle dl en ul (60/30)

update:
na het opnieuw bekijken van de Tele2 dekkingskaart, blijkt dat ik in een wit gebied zit, als het om dekking binnenshuis gaat. Heel Den Haag is paars, behalve waar ik woon 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door zipper646 op 06-10-2017 02:49 ]

Apple iMac 2013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07 23:38
xileS schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 01:30:
[...]

In mijn geval heb ik geen sms gekregen, maar juist een sms (DCB:"lange code") verstuurd naar 64391. Ik had vanmiddag al gekeken, maar zie bij betaalmethoden in de play store helemaal niks (meer) van Tele2 erbij staan. Volgens mij heb ik het waarschijnlijk nooit doorgezet en is het nu niet meer mogelijk (waarschijnlijk door het blokkeren van sommige diensten).
Of dan wordt een sms verzonden, raak ik nu in de war. Anyways, nee, je kunt geen Play store betalingen blokkeren vanuit Tele2 (nog), daar over was een heel verhitte discussie op de Tele2 forum, dat wordt nog geïmplementeerd volgens de klantenservice medewerkers.
zipper646 schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 02:23:
Sinds 1 maand over van Simyo naar Tele2. Nummerportering ging deze keer wel prima, de vorige keer met een pre paid kaartje ging er wat goed mis waardoor het nummer onrbuikbaar is geworden. (zowel Tele 2 als Simyo wezen naar elkaar)

Wat ik wel kut vind, is dat ik bijna geen bereik heb in en voor mij huis, speedtest geeft heel vaak aan dat er geen netwerk is, en als er een netwerk is, dan is de dl max 1 mb, en de ul nog lager. Gelukkig hb ik thuis vast internet met wifi, dus is dat niet echt een probleem.

Ik woon in moerwijk, en volgens de Tele2 4g kaart moet ik voldoende signaal hebben, bij het station Moerwijk is de ontvangst wat beter, speedtest kan hier wel zonder problemen test resultaten laten zien (tot 2mb dl, tot 1 mb ul).

Ik ben in het bezit van een iphone se en een lumia 650, op beide apparaten zijn de test resultaten met speedtest hetzelde, ook het netwerk ontvangst is op beide apparaten even bagger.

Meer mensen een problem met ontvangst binnen een stedelijk gebied van een grote stad?
(ondanks dat de Tele2 4g kaart aangeeft voldoende dekking aanwezig is)

Bij mijn vriendin in Leiderdorp heb ik wel een goede ontvangst en ook snelle dl en ul (60/30)

update:
na het opnieuw bekijken van de Tele2 dekkingskaart, blijkt dat ik in een wit gebied zit, als het om dekking binnenshuis gaat. Heel Den Haag is paars, behalve waar ik woon 8)7
Ik ben dus niet in Moerwijk, maar iets meer richting Rijswijk, bij de van zeggelenlaan, en zowel binnen als buiten is de bereik goed maar snelheden en Ping zijn soms erg slecht. Ik luister graag naar YouTube casts (gewoon podcast in YouTube) en zodra ik de voordeur uitstap om naar de AH te gaan bij voorbeeld, vaak is het streamen onmogelijk.

Ze hadden wel een interactief dekkigskaart kunnen maken :/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zn8aAnY8iJmmm15em7m3Kk2v/thumb.png

[ Voor 4% gewijzigd door Luinwethion op 06-10-2017 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-rg
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-09 19:56
Zo sinds vandaag maak ik ook gebruik van Tele2, heb sim-only genomen met 10GB (met die actie dat je 5 extra kreeg voor €1,- meer). Heb maandelijks opzegbaar gekozen en mocht het mij over een maandje nog steeds bevallen dan zet ik mijn "oude" nummer over :).

Met speedtest kreeg ik net: 19ms ping, 71mbps down en 12 mbps up. Dus dat ziet er prima uit. Daarnaast werkt 3G ook gewoon bij mij als ik 4G uitzet, gezien ik hierboven las dat dit niet meer zo was (bij nieuwe klanten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20:36
V-rg schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 14:26:
Met speedtest kreeg ik net: 19ms ping, 71mbps down en 12 mbps up.
Net, dus zojuist?
71mbit valt me eigenlijk een beetje tegen, of is het een drukke locatie?

Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | 4.880wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-rg
MichielFRL schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 14:35:
[...]

Net, dus zojuist?
71mbit valt me eigenlijk een beetje tegen, of is het een drukke locatie?
Ja, zojuist dus.

Lig natuurlijk aan wat jij druk vind, ik woon in Zwolle in een vinexwijk en mag jij beoordelen als je dat druk vind of niet :P.

(net haalde ik 66/23mbps toen ik weer testte)

[ Voor 6% gewijzigd door V-rg op 12-10-2017 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
V-rg schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 14:48:
[...]

Ja, zojuist dus.

Lig natuurlijk aan wat jij druk vind, ik woon in Zwolle in een vinexwijk en mag jij beoordelen als je dat druk vind of niet :P.

(net haalde ik 66/23mbps toen ik weer testte)
Ik ben bij KPN toch veelal wel hogere snelheden gewend en T-Mobile is helemaal verschrikkelijk snel.

16:40 met KPN 112.69Mbps down en 21.22Mbps up

‘s avonds op dezelfde locatie meestal rond de 150Mbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revengeyo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09 16:57
De gratis actie: Unlimited data is er weer. :P

"
We vinden jou als trouwe klant fantastisch. En dat willen we je heeeeeeeel graag laten weten – met een maand lang Unlimited Data. Zonder extra kosten. Dus trek het internet he-le-maal leeg!

Hoe dan?!
Simpel. Sms Unlimited naar 1280 om Unlimited Data NL te activeren. Dit kan tot en met 20 okt 2017. Je bundel is na activatie 30 dagen geldig en alleen in Nederland te gebruiken met nummer 06********

Kijk op tele2.nl/1maandunlimited voor alle informatie.

Enjoy!

Unlimited groeten,
Tele2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:33
Mooie actie. Zelf heb ik nog niet kunnen profiteren van een dergelijke aanbieding, maar dat zal vast en zeker samenhangen met het feit dat ik een zakelijk abonnement heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VHware
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:33
Hm ik krijg deze melding na het sturen van Unlimited naar 1280.

Beste klant, we hebben geen juiste sms-code gekregen. Stuur je de goede code? Dan kunnen we je bundel activeren. We houden contact, Tele2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

VHware schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 15:17:
Hm ik krijg deze melding na het sturen van Unlimited naar 1280.

Beste klant, we hebben geen juiste sms-code gekregen. Stuur je de goede code? Dan kunnen we je bundel activeren. We houden contact, Tele2
Ik ook maar ik heb ook geen uitnodiging gehad. Je kan het dus blijkbaar alleen met uitnodiging gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:46
Misschien dat het hieraan ligt:
Bij 2GB, 5GB of 10GB databundel
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revengeyo
hcQd schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 17:39:

[...]
.
Ik heb zelf een 1gb databundel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-09 22:00
Geen uitnodiging gehad. SMS werkte wel. Heb maandelijks opzegbaar abonnement met 10 GB data

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:48
2 sim only accounts, eentje met 1 gb data en eentje met 10gb data, beide zonder problemen voor een maandje op unlimited gezet via dat sms-je.
Edit voor de compleetheid, abo van 10gb is 3 maanden oud, die van 1gb amper een maand.

Edit voor de over compleetheid: Lees dat mensen een uitnodiging hebben gehad(?), niet gezien, kwam het tegen in dit draadje en geprobeerd.

[ Voor 46% gewijzigd door Rhodan op 14-10-2017 09:49 ]

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-rg
Ik krijg inderdaad ook een berichtje van als ik wel de juiste code heb gestuurd. Denk dat je dus wel wat langer klant moet zijn om het te activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:44
Ik ben anderhalf jaar klant en heb een 1GB bundel maar de sms werkt bij mij helaas niet..

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
Ik zie dat je (als consument) een 2, 5, 10 of onbeperkte bundel kunt bestellen. Bij de bundels t/m 10GB krijg je 1 maand unlimited. Dat is blijkbaar dus een huidige actie die ook voor (een deel van de) bestaande klanten geldt.
Het viel me op dat er geen 1GB bundel meer is. Ik heb gevoel dat de 2GB nu verkrijgbaar is voor ongeveer de prijs die tot voor kort voor de 1GB bundel gold.

Zakelijk kun je naast bovenstaande bundels ook nog kiezen voor een 500MB variant.

Voor mij persoonlijk wel lekker. 'k Heb nu een jaarcontract voor onbep bellen + 1GB en qua data komt soms net niet uit. 2GB is dan wel lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:46
Ik had ook mail van Tele2:
Om meteen maar met de deur in huis te vallen: als je nu je mobiele abonnement bij ons verlengt, krijg je voor hetzelfde geld een dubbele bundel. EEN DUBBELE BUNDEL!

Hoe dan?! Je betaalt nu € 11,- per maand voor een 1GB-bundel. Na je verlenging krijg je voor hetzelfde geld een 2GB-bundel. Met overal schandalig snel 4G en ook nog eens maandelijks opzegbaar.

Beter wordt het niet, dus verleng nú je abonnement via MijnTele2 of bel meteen even gratis 0800-2190. Wacht in ieder geval niet te lang, want deze genadeloze verdubbeling geldt maar tot 1 november 2017!
Bij poging tot verlengen via de website kom ik op €12,00 uit. Werkt dus weer geweldig die website van Tele2 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pazzie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-09 12:28
Bigf00t schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 10:36:
Ik had ook mail van Tele2:

[...]

Bij poging tot verlengen via de website kom ik op €12,00 uit. Werkt dus weer geweldig die website van Tele2 8)7
Ik betaalde ook €11,- per maand en heb gisteren telefonisch contact gehad over deze verlenging.
Wegens een fout in het systeem konden ze het abonnement alleen voor €12,- per maand aanbieden.

Als compensatie krijg ik eenmalig €24,- van Tele2. Mijn contract blijft maandelijks opzegbaar. Na twee jaar wordt het dan wel duurder voor mij (als ik mijn abonnement niet zou wijzigen). Als ik eerder bij Tele2 vertrek, of mijn abonnement aanpas, dan mag ik die €24,- gewoon houden.

Ik ben van Hollandsnieuwe overgestapt op Tele2, omdat Hollandsnieuwe geen 4G had. Inmiddels heeft Hollandsnieuwe wel 4G, dus misschien stap ik na een tijdje wel weer over op Hollandsnieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje, wie gebruiken jullie om uw mobiel van Tele2 te verzekeren? Echt irritant dat Tele2 zelf dit niet aanbied dus ik zoek nu voor een 3e partij, ik heb maar geen idee wie wel of niet vertrouwbaar is. Zou advies/ervaringen veel waarderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revengeyo
Verwijderd schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 13:06:
Vraagje, wie gebruiken jullie om uw mobiel van Tele2 te verzekeren? Echt irritant dat Tele2 zelf dit niet aanbied dus ik zoek nu voor een 3e partij, ik heb maar geen idee wie wel of niet vertrouwbaar is. Zou advies/ervaringen veel waarderen!
Schade aan je mobiele telefoon kan je vaak verhalen op je basis inboedelverzekering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
Waarom zou je je mobiel apart verzekeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:48
Niet echt het topic voor hier. Start eens een google zoektocht naar ervaringen, die heb je echt breed nodig om een keuze te maken. Er zijn weinig casussen, waarbij een telefoonverzekering echt uit kan. Reken eens met de premie: 24 maanden premie is vaak even veel als wat een vervangend midrange toestel je kost. Je kan dus die maandbedragen ook gewoon sparen. Wil je een verzekering claimen, dan spelen er opeens allerhande kleine lettertjes en vaak ook een dagwaarde systeem, waardoor je uitkering na enkele maanden werkelijk terug holt naar bijna 0,- euro !

De ervaringen met telefoonverzekeraars zijn nog altijd in veel gevallen beroerd: ze keren niet of gedeeltelijk uit als je een claim hebt en mogen je volgens sommige voorwaarden zelfs een 2e hands vergelijkbaar toestel sturen van ander merk en type dan je hebt, mits deze dezelfde functies heeft. Kijk e3ns of het binnen je inboedel verzekering kan vallen, of dat je je dekking uit kan beriden met telefoon dekking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:19
Niet. Vaak ben je aan een verzekering meer kwijt dan aan een nieuw toestel. Terwijl aan de goedkope vaak kleine lettertjes en extra schadevergoeding zitten.
Laat staan dat bij de provider zelf überhaupt betaalbaar was... Bij KPN betaal je meer dan €15 per maand voor een S8+ geloof ik? Dat is toch zonde geld..?

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willy84
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 26-11-2024
De premie voor verzekeringen die schade of verlies aan een mobiel dekken zijn veel te duur. Veel inboedelverzekeraars hebben de dekking al beperkt of uitgesloten. Helaas vallen er veel mobieltjes in de wc of raken zoek, 'toevallig' net op het moment dat de nieuwe IPhone uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VHware
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:33
hcQd schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 17:39:

[...]
.
Ik heb een maandelijks opzegbaar 10 GB bundel van afgelopen Juli, dus dat zou geen issue mogen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-09 06:59
Is tele2 hogere snelheden aan het pushen of zijn er zoveel mensen op vakantie op dit moment?
Op mijn thuislocatie haalde ik altijd rond de 90mbps down en 20 a 40 up. Haal nu op dit moment 150mbps down en 50mbps up, nog nooit zo een hoge snelheid gehaald met tele2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
dutchnltweaker schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 17:43:
Is tele2 hogere snelheden aan het pushen of zijn er zoveel mensen op vakantie op dit moment?
Op mijn thuislocatie haalde ik altijd rond de 90mbps down en 20 a 40 up. Haal nu op dit moment 150mbps down en 50mbps up, nog nooit zo een hoge snelheid gehaald met tele2.
Nou niet in het hoge noorden, 10/0,5 haal ik hier (Eenrum)..

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

dutchnltweaker schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 17:43:
Misschien een site nabij je geactiveerd waardoor de mast waar je eerst op zat "rustiger" is geworden en hogere snelheden mogelijk zijn.
Kassad schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 18:07:
[...]

Nou niet in het hoge noorden, 10/0,5 haal ik hier (Eenrum)..
Dat is nog een redelijke snelheid want je dichtstbijzijnde mast van Tele2 staat bij Winsum op ruim 4 kilometer afstand. Je zal waarschijnlijk alleen 4G800 hebben met een vrij zwakke signaalsterkte. Hopelijk wordt er dit jaar nog 1 bijgeplaatst net ten noorden van Wehe de Hoorn. Dat is ruim een kilometer dichterbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
The_Wireless_Guy schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 20:24:
[...]

Misschien een site nabij je geactiveerd waardoor de mast waar je eerst op zat "rustiger" is geworden en hogere snelheden mogelijk zijn.

[...]

Dat is nog een redelijke snelheid want je dichtstbijzijnde mast van Tele2 staat bij Winsum op ruim 4 kilometer afstand. Je zal waarschijnlijk alleen 4G800 hebben met een vrij zwakke signaalsterkte. Hopelijk wordt er dit jaar nog 1 bijgeplaatst net ten noorden van Wehe de Hoorn. Dat is ruim een kilometer dichterbij.
Heb even op 4gmasten gekeken en zie geen nieuwe masten in mijn buurt (site).

Of er is een update gekomen met nieuwe masten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

dutchnltweaker schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 20:46:
[...]

Heb even op 4gmasten gekeken en zie geen nieuwe masten in mijn buurt (site).

Of er is een update gekomen met nieuwe masten?
Tele 2 publiceert haar updates altijd aan het begin van de maand dus die ga je niet vinden in het AR of op 4gmasten.nl. Ik heb wel inside info, in welk postcode gebied woon je dan kan ik het nazien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
The_Wireless_Guy schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 20:49:
[...]

Tele 2 publiceert haar updates altijd aan het begin van de maand dus die ga je niet vinden in het AR of op 4gmasten.nl. Ik heb wel inside info, in welk postcode gebied woon je dan kan ik het nazien.
Ja daarom haha, in gebied ..... kan je daar wat mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Nee geen nieuwe sites, ik zie dat je mooi tussen twee sites in zit op enerzijds zo'n 350 meter en anderzijds zo'n 200 meter. Mogelijk hebben ze wat optimalisaties uitgevoerd of er zijn er inderdaad veel buurtgenoten aan het genieten van de herfstvakantie ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
The_Wireless_Guy schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 21:04:
Nee geen nieuwe sites, ik zie dat je mooi tussen twee sites in zit op enerzijds zo'n 350 meter en anderzijds zo'n 200 meter. Mogelijk hebben ze wat optimalisaties uitgevoerd of er zijn er inderdaad veel buurtgenoten aan het genieten van de herfstvakantie ;) .
Ja dat dacht ik dus al haha zal het volgende week sowieso weer testen. (Masten in mijn buurt komen allemaal uit 2015).

En in welk opzicht kunnen ze optimalisaties uitvoeren? Software? Hardware? Vind het wel interessant om dat te weten. O-)

[ Voor 3% gewijzigd door dutchnltweaker op 19-10-2017 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
The_Wireless_Guy schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 20:24:
[...]

[...]

Ik verhuis over een week richting Gieterveen dus das net te laat voor mij. Maar wel goed om te zien dat er opstelpunten bij blijven komen. En over een paar maanden komen er een flink aantal masten in de provincie bij, dat zal ook mogelijkheden bieden (er gaat breedband internet aangelegd worden met een glas/straal combinatie waar deze masten voor ingepland zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

dutchnltweaker schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 01:08:
[...]

Ja dat dacht ik dus al haha zal het volgende week sowieso weer testen. (Masten in mijn buurt komen allemaal uit 2015).

En in welk opzicht kunnen ze optimalisaties uitvoeren? Software? Hardware? Vind het wel interessant om dat te weten. O-)
Dat kunnen verschillende zaken zijn, vaak softwarematig maar tiltaanpassingen kunnen ook en soms worden ook de straal richtingen aangepast, maar soms kan het ook zijn dat bijv. aansluitingen niet goed waren en dan deze fysiek zijn losgemaakt en weer opnieuw zijn vastgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
The_Wireless_Guy schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 08:00:
[...]

Dat kunnen verschillende zaken zijn, vaak softwarematig maar tiltaanpassingen kunnen ook en soms worden ook de straal richtingen aangepast, maar soms kan het ook zijn dat bijv. aansluitingen niet goed waren en dan deze fysiek zijn losgemaakt en weer opnieuw zijn vastgezet.
:-) de befaamde punchlist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Het is hier ook een ramp... 4g ... Maar 3g is 5x sneller. Tele2 vind het allemaal mooi. Al 4x een klacht er van gemaakt maar ze wijzen hem steeds af om but redenen.

PS. Hier is 1966 ... Masten zat zo het lijkt maar het is in en in triest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-08 21:24

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

The_Wireless_Guy schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 23:12:
[...]

Dan lijkt het me wat anders......Tele2 heeft wel contract met andere 2 netwerken maar daar kom je idd niet zo 1,2,3 op,beetje lastig uit te leggen maar zal toch poging wagen.

Een Tele2 sim heeft twee IMSI's, nl een Nederlandse en een Zweedse. Voordat Tele2 in NL een eigen netwerk had was de opzet simpel. In Nederland gebruikt je altijd de Nederlandse IMSI, in het buitenland altijd Zweedse en maakte je gebruik van de roamingcontracten van het Zweedse Tele2. Sinds ze een eigen netwerk hebben zijn er ook eigen roaming contracten waar je dus met Nederlandse IMSI kan roamen. In Duitsland is dat dus Telekom en O2 en je sim is dusdanig geprogrammeerd dat ie alleen met Nederlandse IMSI wil roamen. Met trucje van de SimToolKIt(Tele2 menu) kan je switchen naar andere IMSI en dan ook roamen op Vodafone en E-Plus.

Met die Zweedese IMSI willen sommige toestellen met een niet NL Firmware wel eens ineens de Zweedse APN gaan gebruiken. Ben je nog in Berlijn? Zo ja dan moet je je APN eens controleren? Is die nog steeds internet.tele2 nl? Staat je dataroaming wel aan?
Bedankt voor de tip. Ik heb nog een oude sim. Als je normaal gesproken naar het buitenland gaat, ga je roamen volgens de Tele2 NL partners. Wanneer je je telefoon herstart en voor je pin een 1 zet (bijvoorbeeld 16739 ipv 6739, en je gaat dan naar de Tele2 menu app en zet hem op "buitenland", dan ga je roamen via Tele2 SE of NO partners (je kunt kiezen).

Ik zit nu in Duitsland op E-PLUS. Geen idee of ik ook 4G kan krijgen hier. Ik heb nu 3G+, maar m'n apn is wel 4g.tele2.se Het werkt iig beter dan wanneer dat ik met NL roam. Geen idee of dit ook met nieuwe sims werkt. Volgens mij werkt het trucje met de 1 dan niet meer.

[ Voor 4% gewijzigd door i7x op 20-10-2017 14:16 ]

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Is er ergens een dergelijk lijstje te vinden met 4g support op Tele2 SE? Ik zit nu in het zonnige Griekenland, nog op 3G :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AMD and INTEL
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 25-09 10:48
Richh schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 14:08:
Is er ergens een dergelijk lijstje te vinden met 4g support op Tele2 SE? Ik zit nu in het zonnige Griekenland, nog op 3G :P
Deze landen bieden 4g als het goed is.
Belgien, Bulgarien, Cypern, Danmark, Estland, Finland, Frankrike, Franska Guyana, Franska Västindien, Gibraltar, Grekland, Guadeloupe, Island, Irland, Italien, Kanarieöarna, Kroatien, Lettland, Liechtenstein, Litauen, Luxemburg, Malta, Martinique, Nederländerna, Norge, Polen, Portugal, Reunion Island, Rumänien, Saint Martin, Slovakien, Slovenien, Spanien, Storbritannien, Tjeckien, Tyskland, Ungern, Åland och Österrike.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvries
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-09 17:15
Helaas, alleen in de landen met een eigen Tele2 4G netwerk kun je als Nederlander 4G gebruiken. Dus naast Zweden bijvoorbeeld Kroatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
i7x schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 12:37:
Wanneer je je telefoon herstart en voor je pin een 1 zet (bijvoorbeeld 16739 ipv 6739
Zo'n pin keurt mijn Galaxy S8+ niet goed trouwens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Heeft iemand een e-mailadres voor klachten?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i7x

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Richh schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 22:00:
[...]

Zo'n pin keurt mijn Galaxy S8+ niet goed trouwens :P
Het ligt niet aan je telefoon maar aan je sim. Enkel met de oude kun je met de pin wisselen tussen NL en SE/NO netwerk. ;)

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

PcDealer schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 01:07:
Heeft iemand een e-mailadres voor klachten?
Tele2 heeft gebruikt geen e-mail voor klachten bij consumenten. Voor zakelijk wel, zakelijke klanten krijgen die gecommuniceerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
bartvries schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 20:01:
Helaas, alleen in de landen met een eigen Tele2 4G netwerk kun je als Nederlander 4G gebruiken. Dus naast Zweden bijvoorbeeld Kroatie.
Ik denk dat @Richh bedoelde dat hij een Zweedse tele2 sim kaart heeft. Dan heeft @AMD and INTEL wel gelijk denk ik.

[ Voor 8% gewijzigd door dutchnltweaker op 21-10-2017 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
i7x schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 16:18:
[...]

Het ligt niet aan je telefoon maar aan je sim. Enkel met de oude kun je met de pin wisselen tussen NL en SE/NO netwerk. ;)
Ik heb een SIM van mei dit jaar, dus dat verklaart het inderdaad ;) cc @dutchnltweaker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Richh schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 19:31:
[...]

Ik heb een SIM van mei dit jaar, dus dat verklaart het inderdaad ;) cc @dutchnltweaker
Uit welke tijd moet je een simkaart hebben? En je kan toch in de tele2 menu kiezen buitenland of Nederland? Is dit met de pincode optie anders dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
dutchnltweaker schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 19:59:
[...]

Uit welke tijd moet je een simkaart hebben? En je kan toch in de tele2 menu kiezen buitenland of Nederland? Is dit met de pincode optie anders dan?
Aaaaahh, ik snap het nu 8)7 sorry, maar door zo'n vakantie denk je ook gewoon minder na... Haha :P

Kortgezegd:
Oude sim > 1 voor je pincode zetten
Nieuwe sim > via sim toolkit voor buitenland kiezen

Ik ben er nu een beetje mee aan het kutten; sim staat op buitenland modus maar weigert met netwerken te verbinden als ik 'm op 4G lock. Ik ga nog een aantal combinaties proberen in ieder geval.

Edit: Het doet in ieder geval wel iets, want in plaats van WIND GR (het enige netwerk waar een Nederlandse sim op mag) zit ik nu op Vodafone GR. Lijkt sneller te zijn hier, maargoed nog steeds wel 3G :P

[ Voor 13% gewijzigd door Richh op 21-10-2017 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Richh schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 20:21:
[...]

Aaaaahh, ik snap het nu 8)7 sorry, maar door zo'n vakantie denk je ook gewoon minder na... Haha :P

Kortgezegd:
Oude sim > 1 voor je pincode zetten
Nieuwe sim > via sim toolkit voor buitenland kiezen

Ik ben er nu een beetje mee aan het kutten; sim staat op buitenland modus maar weigert met netwerken te verbinden als ik 'm op 4G lock. Ik ga nog een aantal combinaties proberen in ieder geval.
Uhm je kan alleen op 4G netwerk roamen in het buitenland op een tele2 netwerk, landen die een eigen tele2 netwerken hebben:

Estland, Kroatie, Latvia, Litouwen, Zweden en Nederland natuurlijk.
Weet niet waar je nu verblijft maar als het niet van 1 van deze landen is kan je 4G echt vergeten.. :+ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
dutchnltweaker schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 20:31:
[...]

Uhm je kan alleen op 4G netwerk roamen in het buitenland op een tele2 netwerk, landen die een eigen tele2 netwerken hebben:

Estland, Kroatie, Latvia, Litouwen, Zweden en Nederland natuurlijk.
Weet niet waar je nu verblijft maar als het niet van 1 van deze landen is kan je 4G echt vergeten.. :+ :P
Deze post van @AMD and INTEL impliceert anders :P AMD and INTEL in "[Tele2] Ervaringen & Discussie"

Ik zit in Griekenland en kan door de SIM aanpassing inderdaad nu ook op andere netwerken in plaats van enkel op WIND. Maar 4G lukt me nog niet dus. Niet dat het erg is hoor :P ben meer dan tevreden, maar het zou toch een leuke 'hack' zijn mocht het lukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Richh schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 20:36:
[...]

Deze post van @AMD and INTEL impliceert anders :P AMD and INTEL in "[Tele2] Ervaringen & Discussie"

Ik zit in Griekenland en kan door de SIM aanpassing inderdaad nu ook op andere netwerken in plaats van enkel op WIND. Maar 4G lukt me nog niet dus. Niet dat het erg is hoor :P ben meer dan tevreden, maar het zou toch een leuke 'hack' zijn mocht het lukken.
Dat bedoelde ik dus met Zweeds @Richh wel wakker blijven ;)
Zoals je ziet is de taal (kopie van de tekst) in het Zweeds.
Hiermee had @AMD and INTEL het over waar je met een Zweeds tele2 4g simkaart kan roamen in de eu En niet het Nederlandse tele2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:46
Pazzie schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 10:53:
Ik betaalde ook €11,- per maand en heb gisteren telefonisch contact gehad over deze verlenging.
Wegens een fout in het systeem konden ze het abonnement alleen voor €12,- per maand aanbieden.

Als compensatie krijg ik eenmalig €24,- van Tele2. Mijn contract blijft maandelijks opzegbaar. Na twee jaar wordt het dan wel duurder voor mij (als ik mijn abonnement niet zou wijzigen). Als ik eerder bij Tele2 vertrek, of mijn abonnement aanpas, dan mag ik die €24,- gewoon houden.
Bedankt. Ik heb het nu (gedwongen) ook op deze manier geregeld.

Grappige opmerking van de medewerkster. Iets in de zin van: 'Tele2 is altijd heel goed met het doen van leuke aanbiedingen voor de klant, maar op technisch gebied werken deze aanpassingen online nooit zo heel goed' :D

Dus mocht Tele2 hier meelezen: Fix die shit in de toekomst! Ik heb een hekel aan bellen als iets ook makkelijk online geregeld zou kunnen worden. Scheelt ook weer 10 minuten wachttijd bij de klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Heeft iemand ervaring met de zakelijke dienst Mobile Connect?

Ik kan nergens wat vinden over de compatibiliteit met je telefooncentrale en wat het je kost per gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

sloth schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 11:58:
Heeft iemand ervaring met de zakelijke dienst Mobile Connect?

Ik kan nergens wat vinden over de compatibiliteit met je telefooncentrale en wat het je kost per gebruiker.
Mobile connect is een dienst voor klanten met veel eindgebruikers(denk aan minimaal 500) en eigen IP-PABX(en). Kosten van dergelijke producten zal je niet op de website vinden. Je kan contact opnemen met Tele2 zakelijk voor meer informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
hmmm, heb contact gehad met Tele2 want wil mijn databundel verhogen, kan dat alleen met onbeperkt bellen omdat ik een ouder abo heb. Balen want ik bel/sms minder dan 25 units per maand.. Overzetten naar een courant abo (wat dezelfde prijzen verder heeft voor bel- en databundels) is niet mogelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
Kassad schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:44:
hmmm, heb contact gehad met Tele2 want wil mijn databundel verhogen, kan dat alleen met onbeperkt bellen omdat ik een ouder abo heb. Balen want ik bel/sms minder dan 25 units per maand.. Overzetten naar een courant abo (wat dezelfde prijzen verder heeft voor bel- en databundels) is niet mogelijk..
Al via Mijn Tele2 geprobeerd? Daar heb je twee verschillende manieren om je bundels aan te passen, mits je een maandelijks opzegbaar abonnement hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
Tigerblood schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 14:00:
[...]

Al via Mijn Tele2 geprobeerd? Daar heb je twee verschillende manieren om je bundels aan te passen, mits je een maandelijks opzegbaar abonnement hebt.
Daar zit em de crux, ik heb een abo met looptijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
Kassad schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 15:35:
[...]

Daar zit em de crux, ik heb een abo met looptijd.
Dan is het niet zo gek natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
Tigerblood schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 15:36:
[...]

Dan is het niet zo gek natuurlijk...
tja weet ik niet, als de oude en nieuwe bel- en data-bundels even duur zijn en ik geen probleem heb met de looptijd én als ik meer wil betalen want meer wil gebruiken, vind ik het wel raar dat ik niet alleen mijn databundel kan ophogen.
Ter verduidelijking, ik kan alleen mijn datdabundel van 1GB opwaarderen naar 4GB als ik ook mijn belbundel opwaardeer van 100 minuten naar onbeperkt. Ik vind dat dus heel gek.
Maar goed, het is niet anders, dan waardeer ik dus niet op, moet ik maar een half jaar zuinig aan doen met de data en na contract verder kijken wat ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Kassad schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:44:
Misschien nog eens bellen? De ene Tele2 medewerker is de andere niet heb ik geleerd :P wie weet wil iemand anders het wel voor je uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Ik ben bijna 4 jaar klant bij Tele2 en wil nu voor de 2e keer mijn abonnement verlengen. Het probleem: de telefoons die ik op het oog heb zijn niet beschikbaar met een Tele2 abonnement bij Belsimpel en Mobiel.nl. Is er bij iemand een andere manier bekend om een abonnement met zo'n toestel af te sluiten? (Niet los kopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Stefan22 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 23:06:
Ik ben bijna 4 jaar klant bij Tele2 en wil nu voor de 2e keer mijn abonnement verlengen. Het probleem: de telefoons die ik op het oog heb zijn niet beschikbaar met een Tele2 abonnement bij Belsimpel en Mobiel.nl. Is er bij iemand een andere manier bekend om een abonnement met zo'n toestel af te sluiten? (Niet los kopen).
Als je gewenste telefoon niet in combinatie met een Tele2 abonnement beschikbaar zijn, is het een toestel dat mogelijk niet is goedgekeurd door Tele2 voor gebruik op hun netwerk. Kan je aangeven welke toestellen je op het oog hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
The_Wireless_Guy schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 23:12:
[...]

Als je gewenste telefoon niet in combinatie met een Tele2 abonnement beschikbaar zijn, is het een toestel dat mogelijk niet is goedgekeurd door Tele2 voor gebruik op hun netwerk. Kan je aangeven welke toestellen je op het oog hebt?
Ik heb onder andere de Sony Xperia XA1 op het oog, die zowel de 800 als 2600 band ondersteund bij Belsimpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Stefan22 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 23:15:
[...]

Ik heb onder andere de Sony Xperia XA1 op het oog, die zowel de 800 als 2600 band ondersteund bij Belsimpel.
Ik zal eens navraag voor je doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
Ik vind de keuze qua toestellen sowieso best wel beperkt. Voor zakelijke klanten naast Samsung & Apple uitsluitend de Huawai P10 Lite en een General Mobile Android.
Voor consumenten is er iets meer keus, maar nog steeds geen groot aanbod.
Volgens mij ondersteunen alle toestellen VoLTE (logisch natuurlijk vanuit Tele2 bezien).
Alternatief is toch kiezen voor een los toestel elders.

Gelukkig geldt bij afsluiten van een abonnement alleen dat 'ie gebruik moet maken van de 4G-frequenties van het Tele2-netwerk. VoLTE is (nog) geen eis.

[ Voor 17% gewijzigd door Cranberry op 24-10-2017 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antidote
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:59
Stefan22 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 23:15:
[...]

De XA1 staat in de lijst "4G-ready telefoons" op de site van Tele2.

Van al dan niet Volte-geschiktheid zou ik me niet zoveel aantrekken; met maandelijks opzegbaar kun je snel overstappen mocht dat een vereiste worden.

[ Voor 6% gewijzigd door antidote op 25-10-2017 00:22 . Reden: Directe link naar lijst werkt niet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Stefan22 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 23:06:
Ik heb zelf verlengd naar sim only (onbeperkt abo van 25 eur), dan koop ik die telefoon wel los. Zo ben je meteen verlost van een kredietregistratie en kun je zelf je telefoon kiezen, zolang hij maar de Tele2 4G banden ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshoon
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-09 14:53

Joshoon

Hardstyle DJ, ICT'er

Mijn KPN abonnement waar ik momenteel 37 euro voor betaal verloopt eind dit jaar, dus de tijd komt om weer een keuze te maken.

Vodafone heeft een mooi aanbod, 40GB voor 31 euro, wordt verdubbeld naar 80GB ivm ZIggo, en krijg ook korting.
Echter zit ik nu ook te twijfelen aan Tele2, onbeperkt voor 25 euro, ook lekker dacht ik zo, en eventueel maandelijks opzegbaar voor 26 euro, ook niet verkeerd.

Nu ben ik best een heavy user, ik verbuik snel 15GB per maand ik stream veel onderweg, dus een stabiele verbinding is voor mij wel een must.
Nu zie ik veel recensies op het web van mensen die niet zo tevreden zijn over de dekking van Tele2.

Wat zijn jullie ervaringen hier mee?
Tevens is het onbeperkt data, maar wel 5GB per dag, en extra 1GB per keer extra.
Zoals ik al zei ben ik een heavy user, dus onderweg kan ik veel data verbruiken, en als ik ga live streamen oid, dan is 1GB er ook zo doorheen. Wat raden jullie in dat geval voor mij aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Joshoon schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 13:21:
Mijn KPN abonnement waar ik momenteel 37 euro voor betaal verloopt eind dit jaar, dus de tijd komt om weer een keuze te maken.

Vodafone heeft een mooi aanbod, 40GB voor 31 euro, wordt verdubbeld naar 80GB ivm ZIggo, en krijg ook korting.
Echter zit ik nu ook te twijfelen aan Tele2, onbeperkt voor 25 euro, ook lekker dacht ik zo, en eventueel maandelijks opzegbaar voor 26 euro, ook niet verkeerd.

Nu ben ik best een heavy user, ik verbuik snel 15GB per maand ik stream veel onderweg, dus een stabiele verbinding is voor mij wel een must.
Nu zie ik veel recensies op het web van mensen die niet zo tevreden zijn over de dekking van Tele2.

Tevens is het onbeperkt data, maar wel 5GB per dag, en extra 1GB per keer extra.
Zoals ik al zei ben ik een heavy user, dus onderweg kan ik veel data verbruiken, en als ik ga live streamen oid, dan is 1GB er ook zo doorheen. Wat raden jullie in dat geval voor mij aan?
Over Ziggo klopt niet, heb effe gekeken maar die 40 gb is al samen met de Ziggo verdubbeling.
Want als ik zeg dat ik geen Ziggo klant ben wordt de 40gb 20gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker

En even terug komen op tele2 aspect, de 1gb kan je heel vaak achter elkaar sms'jes sturen, dus heb je zo 10 of 20gb.

Welke regio woon je? Op 4gmasten.nl kan je zien waar we masten van tele2 staan geplaatst (dekking).

Overal heb ik wel een goede ervaring met tele2 meestal overal bereik, af en toe keer niet maar dat is dan als ik net de trein ga.

Wel rekening houden dat tele2 op dit moment geen 4g roaming bied in de eu, vind je dit belangrijk op dit moment? Dan zou ik het niet doen. Maar dat is aan jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshoon

Joshoon

Hardstyle DJ, ICT'er

dutchnltweaker schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 13:31:
[...]

Over Ziggo klopt niet, heb effe gekeken maar die 40 gb is al samen met de Ziggo verdubbeling.
Want als ik zeg dat ik geen Ziggo klant ben wordt de 40gb 20gb.
Je hebt gelijk, dank! Had ik even gemist. 40GB is nog zat voor mij overigens hahaha.
dutchnltweaker schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 13:38:
[...]

En even terug komen op tele2 aspect, de 1gb kan je heel vaak achter elkaar sms'jes sturen, dus heb je zo 10 of 20gb.

Welke regio woon je? Op 4gmasten.nl kan je zien waar we masten van tele2 staan geplaatst (dekking).

Overal heb ik wel een goede ervaring met tele2 meestal overal bereik, af en toe keer niet maar dat is dan als ik net de trein ga.

Wel rekening houden dat tele2 op dit moment geen 4g roaming bied in de eu, vind je dit belangrijk op dit moment? Dan zou ik het niet doen. Maar dat is aan jou.
Aha! Dus ik kan gewoon 10 SMSjes achter elkaar sturen en dan heb ik weer 10GB? :P Een collega beweert namelijk het tegendeel, en hij heeft Tele2.
Ook beweert hij dat hij laatst gewoon met Tele2 4G had in Duitsland had via O2, ook zegt Tele2 zelf dat het voor de gehele EU is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood

Ik weet niet precies waar je woont of het meeste komt als je 4G wil gebruiken, maar naar mijn ervaring en ook volgens verschillende recente testen is het 4G-netwerk van Vodafone het slechtste van alle providers. Zo hadden ze de laagste gemiddelde snelheid in een recente test van Ookla. Ook hebben ze tegenwoordig minder 4G masten dan Tele2 (5670 vs 6014 van Tele2).

Tel daar bovenop de dra-ma-ti-sche klantenservice en ik zou echt gillend wegrennen van Vodafone. In alle opzichten (prijs, kwaliteit, service) de slechtste provider van Nederland naar mijn mening.

Je kan natuurlijk altijd voor 26 euro Tele2 Unlimited proberen. Bevalt het, zit je geramd. Bevalt het niet, kun je zo weer vertrekken.

Als je toch al rond de 30 euro wilt uitgeven, zou je het beste Unlimited van T-Mobile kunnen nemen denk ik. Unlimited data en bellen, 4G roaming in het buitenland en je zit op veruit het beste 4G-netwerk van Nederland. Als je met een paar vrienden of familieleden een T-Mobile samen groep aanmaakt kost het je €30 p/m ipv €35. Enige nadeel is wel dat je er meteen voor 2 jaar aan vast zit natuurlijk.

[ Voor 12% gewijzigd door Tigerblood op 25-10-2017 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Joshoon schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 13:53:
[...]

Je hebt gelijk, dank! Had ik even gemist. 40GB is nog zat voor mij overigens hahaha.

[...]

Aha! Dus ik kan gewoon 10 SMSjes achter elkaar sturen en dan heb ik weer 10GB? :P Een collega beweert namelijk het tegendeel, en hij heeft Tele2.
Ook beweert hij dat hij laatst gewoon met Tele2 4G had in Duitsland had via O2, ook zegt Tele2 zelf dat het voor de gehele EU is.
Yes precies, oke vreemd maar Ik denk dat ik je collega ongelijk moet geven:
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/kNkWQm/Screenshot_20171025_135913.jpg
zoals je hier ziet net even getest.

Als je op deze pagina van tele2 kijkt: https://www.tele2.nl/klan...ternet-in-het-buitenland/

Zie je op een gegeven moment dit staan:

Tele2 heeft afspraken met buitenlandse providers zodat je in het buitenland gebruik kunt maken van je mobiele telefonie diensten en mobiele data via 3G. Wij hebben nog geen afspraken met buitenlandse providers voor het gebruik van 4G. Je maakt dus alleen gebruik van mobiele data via een 3G-netwerk in het buitenland.

Dus dat jou Collega 4G heeft gehad in Duitsland vind ik knap, zelf heb ik alleen op het 2 of 3g alleen kunnen roamen.

[ Voor 40% gewijzigd door dutchnltweaker op 25-10-2017 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshoon

Joshoon

Hardstyle DJ, ICT'er

Tigerblood schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 14:00:
[...]

Ik weet niet precies waar je woont of het meeste komt als je 4G wil gebruiken, maar naar mijn ervaring en ook volgens verschillende recente testen is het 4G-netwerk van Vodafone het slechtste van alle providers. Zo hadden ze de laagste gemiddelde snelheid in een recente test van Ookla. Ook hebben ze tegenwoordig minder 4G masten dan Tele2 (5670 vs 6014 van Tele2).

Tel daar bovenop de dra-ma-ti-sche klantenservice en ik zou echt gillend wegrennen van Vodafone. In alle opzichten (prijs, kwaliteit, service) de slechtste provider van Nederland naar mijn mening.

Je kan natuurlijk altijd voor 26 euro Tele2 Unlimited proberen. Bevalt het, zit je geramd. Bevalt het niet, kun je zo weer vertrekken.

Als je toch al rond de 30 euro wilt uitgeven, zou je het beste Unlimited van T-Mobile kunnen nemen denk ik. Unlimited data en bellen, 4G roaming in het buitenland en je zit op veruit het beste 4G-netwerk van Nederland. Als je met een paar vrienden of familieleden een T-Mobile samen groep aanmaakt kost het je €30 p/m ipv €35. Enige nadeel is wel dat je er meteen voor 2 jaar aan vast zit natuurlijk.
Op mijn werk werken we ook met Vodafone zakelijk en het is de laatste tijd zo dramatisch slecht dat we het moeten gaan uitfaseren, begint echt een ramp te worden inderdaad :9

T-Mobile zat ik zelf ook aan te denken, had ik het ook al met collega's over, maar daar hebben zij dan weer slechte ervaringen mee en raden mij dat sterk af. 8)7
Ik zit nu goed te twijfelen. Zou het zo veel verschil uitmaken tussen Tele2 en T-Mobile?
dutchnltweaker schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 14:04:
[...]

Yes precies, oke vreemd maar Ik denk dat ik je collega ongelijk moet geven:
[afbeelding]
zoals je hier ziet net even getest.

Als je op deze pagina van tele2 kijkt: https://www.tele2.nl/klan...ternet-in-het-buitenland/

Zie je op een gegeven moment dit staan:

Tele2 heeft afspraken met buitenlandse providers zodat je in het buitenland gebruik kunt maken van je mobiele telefonie diensten en mobiele data via 3G. Wij hebben nog geen afspraken met buitenlandse providers voor het gebruik van 4G. Je maakt dus alleen gebruik van mobiele data via een 3G-netwerk in het buitenland.

Dus dat jou Collega 4G heeft gehad in Duitsland vind ik knap, zelf heb ik alleen op het 2 of 3g alleen kunnen roamen.
Misschien dat hij het verkeerd heeft gezien dan hahaha.
3G is ook nog niet zo'n ramp, maar zou wel mooi zijn dat dit in de toekomst ook gaat werken bij Tele2.
Loopt Tele2 dan ook niet een beetje achter de feiten aan? Ik heb namelijk het gevoel dat concurrenten voorlopen op Tele2.

[ Voor 3% gewijzigd door Joshoon op 25-10-2017 15:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:11
Ook hebben ze tegenwoordig minder 4G masten dan Tele2 (5670 vs 6014 van Tele2).
Dit klopt niet. Dat gaat om losse frequenties. Je kunt beter het aantal LTE800-masten vergelijken.

Even los van het feit dat die van Vodafone volgens mij gemiddeld 10 meter hoger hangen dan die van Tele2.

[ Voor 21% gewijzigd door Sorcerer8472 op 25-10-2017 15:23 ]

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
Sorcerer8472 schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 15:23:
[...]

Dit klopt niet. Dat gaat om losse frequenties. Je kunt beter het aantal LTE800-masten vergelijken.

Even los van het feit dat die van Vodafone volgens mij gemiddeld 10 meter hoger hangen dan die van Tele2.
Ik zie het. Heb de tabellen verkeerd geïnterpreteerd. Vodafone heeft 3848 (macro) locaties, Tele2 3156. Tele2 breidt wel sneller uit dan Vodafone, dus het is een kwestie van tijd voordat zij ook in het aantal locaties Vodafone hebben ingehaald. Sowieso lijkt me het belangrijker hoeveel frequenties je in gebruik hebt dan het aantal locaties. Meer frequenties is meer bandbreedte en betere dekking op dezelfde plek toch?

Mijn ervaring met Vodafone en Tele2 blijft echter hetzelfde. Ik heb nu vrijwel overal waar ik kom én beter bereik én hogere gemiddelde snelheden met Tele2 ten opzichte van Vodafone.

[ Voor 10% gewijzigd door Tigerblood op 25-10-2017 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:11
Dekking maakt niet veel uit, capaciteit wel, zeker in stedelijke gebieden. Dekking kan slechter lijken als je bij Vodafone standaard op LTE1800 komt en op Tele2 standaard op LTE800.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshoon

Joshoon

Hardstyle DJ, ICT'er

Dus met andere woorden, met Tele2 zit ik wel goed? :) Want dan laat ik T-Mobile achterwege

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Joshoon schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 15:44:
Dus met andere woorden, met Tele2 zit ik wel goed? :) Want dan laat ik T-Mobile achterwege
Je kan tele2 maandelijks opzegbaar nemen he, ben je er niet tevreden mee stap je over, wel tevreden? Dan kan je altijd nog 2 jaar contract nemen (1 euro per maand goedkoper ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvries
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-09 17:15
Joshoon schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 15:44:
Niet omdat het moet, maar omdat het kan intrepetatie is o.a. dat maandelijks opzegbaar. Ze zetten dus niet je vast aan een contract maar als enigste kun je elk abonnement, zelfs met een telefoon! maandelijks opzegbaar kiezen. In dat laatste geval moet je wel alle telefoon termijnen in 1 keer betalen als je eerder weggaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshoon

Joshoon

Hardstyle DJ, ICT'er

Van die 1 euro lig ik niet wakker, dus dat is 't zeker waard.

Vanmiddag met collega van mij speedtest gedaan, ping was lekker prima en waren vrijwel het zelfde, maar hij behaalde 50mbit met Tele2, en ik 100mbit met KPN, toch wel een dik aanzienlijk verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:12

franssie

Save the albatross

Joshoon schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 18:52:
Van die 1 euro lig ik niet wakker, dus dat is 't zeker waard.

Vanmiddag met collega van mij speedtest gedaan, ping was lekker prima en waren vrijwel het zelfde, maar hij behaalde 50mbit met Tele2, en ik 100mbit met KPN, toch wel een dik aanzienlijk verschil.
Toen op dat moment op die lokatie. Boeien of het 50 of 100 is, of torrent je continue op je telefoon >:)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshoon

Joshoon

Hardstyle DJ, ICT'er

franssie schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 19:03:
[...]

Toen op dat moment op die lokatie. Boeien of het 50 of 100 is, of torrent je continue op je telefoon >:)
Nouja met onbeperkt data... :+

Nee gekkigheid hahaha. Maar als je apps aan het downloaden bent of een HD filmpje wil kijken dan ga je dat toch wel merken denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kassad
Joshoon schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 19:45:
[...]

Nouja met onbeperkt data... :+

Nee gekkigheid hahaha. Maar als je apps aan het downloaden bent of een HD filmpje wil kijken dan ga je dat toch wel merken denk ik.
Welnee, alles boven de 20Mbps merk je nauwelijks bij normaal gebruik. Bitrate van een HD filmpje ligt tussen de 4 en 10Mbps, afhankelijk van codec. Ik ken een beheerder van een kleine provider die een keer alle ~5000 klanten zonder aankondiging een weekend 1Gbps heeft gegeven, ook de 20Mbps klanten. Niemand heeft ooit iets gemerkt. In zijn netwerk verkeer was niets te zien.

Ik werk zelf bij een andere kleine provider en zie dat er gemiddeld rond de 2-3Mbps aan piekverkeer wordt gebruikt. Per huishouden.

[ Voor 5% gewijzigd door Kassad op 25-10-2017 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshoon

Joshoon

Hardstyle DJ, ICT'er

Kassad schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 19:56:
[...]

Welnee, alles boven de 20Mbps merk je nauwelijks bij normaal gebruik. Bitrate van een HD filmpje ligt tussen de 4 en 10Mbps, afhankelijk van codec. Ik ken een beheerder van een kleine provider die een keer alle ~5000 klanten zonder aankondiging een weekend 1Gbps heeft gegeven, ook de 20Mbps klanten. Niemand heeft ooit iets gemerkt. In zijn netwerk verkeer was niets te zien.

Ik werk zelf bij een andere kleine provider en zie dat er gemiddeld rond de 2-3Mbps aan piekverkeer wordt gebruikt. Per huishouden.
Hahaha da's leuke informatie.
Toch zie je wel dat providers blijven pushen om hun netwerk sneller te krijgen, en dat lijkt mij niet zonder reden.
Echter betwijfel ik of dat een tientje extra waard is, je hebt bij T-Mobile wel 4G in het buitenland, en 'het beste 4G netwerk van Nederland', wat ik echter merendeels ook wel geloof. Nou maakt mij dat in het buitenland niet zo veel uit, maar signaalsterkte is voor mij wel echt een belangrijk puntje, ik bevind mij soms wel eens in ruimtes met duizenden mensen waar niet altijd de beste dekking is dankzij het gebouw en de vele mensen die tegelijk 4G gebruiken hahaha. Bij KPN nooit problemen mee ondervonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Joshoon schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 20:13:
[...]

Hahaha da's leuke informatie.
Toch zie je wel dat providers blijven pushen om hun netwerk sneller te krijgen, en dat lijkt mij niet zonder reden.
<>
De reden is marketing - mensen betalen voor 180 en hebben een WIFI netwerk dat max 30 effectief doorzet! weten zij veel dat je het niet gebruiken en niet nodig hebben. Een netflix HD stream is dacht ik 4 - kanje dus op een ADSL2 lijn er twee kijken en nog whatsappen ook.

Dus inderdaad 20 is echt meer dan zat voor een 4 persoons huishouden, laat staan een single gebruiker op 1 device.

Dat het de bekabelde netwerken in de buitengebieden gaat vervangen - ja helaas, niemand wil al meer glas aanleggen buiten de stadskernen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshoon

Joshoon

Hardstyle DJ, ICT'er

Dank voor de informatie allen!

Dan rest mij echter nog 1 vraag.
De informatie op hun site is mij een beetje te tegenstrijdig.

'Je belt, sms't en internet binnen de EU plus Liechtenstein, Noorwegen, IJsland en Zwitserland vanuit je gebruikelijke bundel (m.u.v. betaalde informatie- en servicenummers).'

Echter staat daaronder
'Als je je bundel hebt verbruikt gelden de actuele buiten de bundel tarieven. Voor de grotere databundels vanaf 8GB geldt voor datagebruik binnen de EU een limiet van 6GB per maand.'

Echter zie ik hier en daar mensen praten over een limiet van 6GB bij Unlimited, maar op hun site staat letterlijk dat je belt, SMS't, en internet vanuit je gebruikelijke bundel.
Daaronder staat vervolgens dat als je je bundel hebt verbruikt (wat bij unlimited niet kan, want het is... unlimited) dat je dan de buiten bundel tarieven betaald, dus dit lijkt dan niet van toepassing.
Echter staat daaronder dat als je een grotere bundel hebt vanaf 8GB dat je dan een limiet hebt van 6GB.

Wat is het nou eigenlijk? heb je nou gewoon onbeperkt internetten en bellen/smsen in het buitenland?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Bellen en SMS weet ik niet, maar data is 6GB inderdaad. Dus plan je vakantie zo dat er een maandeinde inzit en je hebt 12GB!

edit: ik heb unlimited en zie in de app 6GB staan in het buitenland, mijn vriendin heeft 4GB en ziet in de app 4GB staan in het buitenland.

[ Voor 36% gewijzigd door franssie op 25-10-2017 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshoon

Joshoon

Hardstyle DJ, ICT'er

franssie schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 20:32:
Bellen en SMS weet ik niet, maar data is 6GB inderdaad. Dus plan je vakantie zo dat er een maandeinde inzit en je hebt 12GB!

edit: ik heb unlimited en zie in de app 6GB staan in het buitenland, mijn vriendin heeft 4GB en ziet in de app 4GB staan in het buitenland.
Dus wel. Dank!
Ik zie verder ook nergens iets staan omtrent bellen/smsen. Dan zou je denken dat dat gewoon unlimited is :9
Pagina: 1 ... 44 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Tele2 mobiele diensten, andere onderwerpen horen thuis in:
- Tele2 Vast: [Tele2] Ervaringen & Discussie - Deel 7