The_Wireless_Guy schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 08:26:
[...]
Dat je niet kan VoLTE bellen is heel erg vreemd. VoLTE verkeer heeft voorrang op "gewoon" data verkeer. Het kan dus niet zijn dat een datagebruiker jouw VoLTE gesprek onmogelijk maakt. Daarnaast is de capaciteit die VoLTE nodig heeft voor een gesprek heel erg beperkt. Dat zou dus betekenen dat er op die specifieke locatie heel veel mensen bezig zijn met een VoLTE gesprek en alles vol zit. Lijkt me stug dus ik denk dat er iets anders is. Heb je deze specifieke klachten al eens bij Tele2 aangegeven?
Ik heb het aangegeven, als eerste hadden ze de standart antwoord gegeven van “snelheid kan variëren afhankelijk van externe situaties”. Heb ik nog veder gepusht, want variërend snelheden is compleet wat anders dan af en toe totaal geen werkbaar uplink hebben.
Daarnaast heb ik de VoLTE problemen in kaart gebracht, op de S7 krijg ik een “network busy” error en op iOS een “Call Failed” als het tegen zit, als ik wel kan bellen dan klagen mensen meestal over dat ik slecht verstandbaar ben, ook onderling tussen 2 Tele2 VoLTE bellen is problematisch wanneer een van de beller op zn locatie zit.
Dan is een dekkings onderzoek gekomen, na 5 weken, is de resultaat dat een dekkings probleem op mijn adres is, ze werken nog met het uitbreiden van hun netwerk en niks meer.
Maar ja, wanneer het bereik bij mij zo tussen de -65 en -75 dBm zit, en dat ik niet zo lang geleden gewoon overal in mijn wijk 100+Mbps downlink had, dan geloof ik de dekking probleem uitleg ook niet, of hebben ze dan een mast weggehaald, dat zou wel raar zijn.
dutchnltweaker schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 10:00:
[...]
Welk toestel heb je? Want een gewoon 4g toestel en 4g+ geeft al een best groot verschil in praktijk.
Op mijn locatie waar ik verblijf heb ik overdag ongeveer 80Mbps en 20Mbps upload (in huis), buiten (tuin) kan ik zelfs af en toe 110 Mbps en tussen de 20 en 30 Mbps upload krijgen.
Maar heb zelf een s7 edge.
Mijn SIM danst tussen verschillende telefoons, maar het probleem op mijn locatie komt zich voor met alle toestellen, S7 (+ nog een edge) iPhone 6, S6 edge en een Moto Z Play.
Wij hebben trouwens twee Tele2 abos thuis.
Ook met de toestellen die geen carrier aggregation hebben, heb ik prima verbinding in andere locaties, maar er zijn een paar zwarte spots, waar het bereik goed is en het snelheid gewoon slecht is.