[Tele2 Mobiel] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 43 ... 71 Laatste
Acties:
  • 544.123 views

• Luinwethion
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07 23:38
Richh schreef op woensdag 20 september 2017 @ 20:03:
[...]

Youfone zit ook op KPN en is vaak wat goedkoper.
Zit Youfone ook op het prepaid netwerk van KPN? Zoals (vroeger dan) Robin? Of heb je gewoon de volledige beschikbare down en upload snelheden?

Ja als je dan geen T-Mo en Tele2 dekking heb, de keuzes voor onbeperkte data zonder data cap bestaat niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:19
Luinwethion schreef op woensdag 20 september 2017 @ 20:29:
[...]

Zit Youfone ook op het prepaid netwerk van KPN? Zoals (vroeger dan) Robin? Of heb je gewoon de volledige beschikbare down en upload snelheden?

Ja als je dan geen T-Mo en Tele2 dekking heb, de keuzes voor onbeperkte data zonder data cap bestaat niet.
Youfone op 4G gaat gewoon tot 250mbit ;) dus dat is wel prima. Verder heb in zelf weinig ervaring met Youfone.

Robin Mobile was helemaal belachelijk op dat gebied natuurlijk met bizar lage snelheden :P dat was gewoon oplichting voor een veel te hoge prijs ook nog, ik kan me herinneren dat hun FUP 15gb was terwijl ik bij KPN zelf minder betaalde voor meer data op normale snelheid...

Dan is er tot slot nog Tibbaa, een nieuwe virtual provider op het KPN netwerk. De details van de FUP daarvan zijn niet bekend, maar die beloven onbeperkt voor een realistische prijs... Mocht je wat nieuws willen proberen.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luinwethion
Richh schreef op woensdag 20 september 2017 @ 20:48:
[...]

Youfone op 4G gaat gewoon tot 250mbit ;) dus dat is wel prima. Verder heb in zelf weinig ervaring met Youfone.

Robin Mobile was helemaal belachelijk op dat gebied natuurlijk met bizar lage snelheden :P dat was gewoon oplichting voor een veel te hoge prijs ook nog, ik kan me herinneren dat hun FUP 15gb was terwijl ik bij KPN zelf minder betaalde voor meer data op normale snelheid...

Dan is er tot slot nog Tibbaa, een nieuwe virtual provider op het KPN netwerk. De details van de FUP daarvan zijn niet bekend, maar die beloven onbeperkt voor een realistische prijs... Mocht je wat nieuws willen proberen.
Aha, heb net kunnen vinden inderdaad, ze hebben een FUP van 15GB bij Youfone, maar voor 26€ op de kpn netwerk, krijg je niet goedkoper denk ik... Heb net Tibbaa gecheckt, maar prijzen zijn ook à la Robin, met soort gelijke FUP ... Bij Tibbaa hebben ze over "veel meer " gebruik dan het gemiddeld, bij Robin hebben ze 20x meer dan het gemiddeld (van 1280MB p/m).

Voor dat prijzen, kun je beter naar KPN gaan, en als je kan combineren heb je dan 50GB.

Ik was vroeger bij Robin (2013 in het begin), maar de lol was snel van af, echt onbeperkt bleek niet onbeperkt te zijn, want na 3 maanden had ik een mail van aub verbruik verminderen (ik zat toen op 10GB p/m) en omdat Robin over het prepaid netwerk van KPN ging, had ik iets van 2Mbps download, terwijl bij 3.5G van KPN kon je wel tot 14Mbps halen.. en toen was er geen roaming mogelijkheden...

Voor mij zal de logische stap T-mobile zijn als Tele2 hun prestatie in mijn omgeving niet snel verbeterd is.

Ik zat te kijken naar de Nokia 8, wel zwaar teleurgesteld dat de netwerk mogelijkheden van dat telefoon niet gelijk is met andere high end mobieltjes... Geen TDD en 4ca, toch weer naar de OnePlus 5 kijken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
antidote schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 01:15:
Met de samenkorting kom je bij T-mobile 5 euro goedkoper uit. Het verschil met Tele2 is dan niet meer zo groot, en voor een unlimited abonnement zou ik dan voor T-mobile gaan. Ook gezien zaken als 4G roaming en hogere mate van klantvriendelijkheid.
Ligt eraan wat je klantvriendelijk noemt. Ik vind een abonnement van 2 jaar en de hoepel met "samen korting" waar je doorheen moet springen om die prijs te krijgen niet klantvriendelijk... Tele2 met een lagere vaste prijs per maand opzegbaar wel. :p

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:45
Richh schreef op woensdag 20 september 2017 @ 20:03:
[...]

Youfone zit ook op KPN en is vaak wat goedkoper.
Ziet er leuk uit dat onbeperkt alleen de kleine lettertjes zeggen dat het maar 15gb is, vind ik niet onbeperkt, en dan is het niet goedkoop in vergelijking met andere providers.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
gielie schreef op donderdag 21 september 2017 @ 08:58:
[...]

Ziet er leuk uit dat onbeperkt alleen de kleine lettertjes zeggen dat het maar 15gb is, vind ik niet onbeperkt, en dan is het niet goedkoop in vergelijking met andere providers.
Hij zocht een alternatief voor Simyo en KPN-netwerk was een eis. Nergens is gezegd dat het om onbeperkt moest gaan :P

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-09 21:41
In een ander forum beweerde iemand dat Tele2 in 2018 echt alleen 4G only is en er geen 2G/3G roaming meer is bij T-Mobile. Hij zei dat Tele2 hem dit verteld had.

Omdat ik op de Veluwe woon, en 15% van mijn woon-werk-tijd terugval op 3G+ was ik wel; erg benieuwd. Dus gebeld, maar wat een lulverhaal kreeg ik te horen:

Er zou al vanaf februari/april dit jaar geen T-Mobile relatie meer zijn. (Volgens mij bedoelt hij dat vanaf dat moment 4G toestel geëist wordt).
Hoe het kon dat ik nu dan toch 3G kreeg, zei hij dat ik 3G snelheid kreeg (over 4G). (Volgens mij heb ik toch echt "echt" 3G als mijn toestel dat zegt... En Tele2 heeft dat niet.)
Later na nog meer discussie zei hij dat er toch zoiets was als roaming...
Hij had geen info dat de T-Mobile roaming in 2018 zou stoppen. Maar inmiddels was mijn vertrouwen in deze medewerker ook niet zo hoog meer.

Nu las ik hier:
Luinwethion schreef op maandag 11 september 2017 @ 18:49:
[...]
Dat is dan een andere topic, waar ik vragen over heb, Tele2 heeft in 2013 haar mvno contract met T-mobile voor nog 5 jaar verlengd.
Dus daar komt die 2018 wellicht vandaan. Maar ik heb nog nergens iets vernomen dat dit niet verlengd zou worden (ook niet dat het wél verlengd wordt).
Voor mij zou het wegvallen van de 3G fallback toch wel een dingetje zijn...

Ik hoop dat ze die houden! Dat zou financieel toch te dragen moeten zijn, want met de nieuwe 4G-toestel-eis zou het overgrote deel toch via hun eigen netwerk lopen.
bartvries schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 12:32:
Je zou dan gewoon het Tele2 unlimited pakket als maandelijks opzegbaar kunnen nemen. Dan heb je uit eerste hand de ervaring. Als het bevalt kun je ook achteraf je nummer laten porteren.
Ik twijfelde aanvankelijk ook en heb dit bij Tele2 ook zo voorgesteld. Zij zeiden dat ik meteen bij afsluiten ook de portering moest aanvragen.
gielie schreef op donderdag 21 september 2017 @ 08:58:
[Over onbeperkt data abo van Youfone]

Ik vind 15GB ook wel erg mager om "onbeperkt" te noemen. Maar toen ik dat zei in een reactie op de FrontPage kreeg ik de -1 om de oren...

• gielie
Titusvh schreef op donderdag 21 september 2017 @ 10:23:

Er zou al vanaf februari/april dit jaar geen T-Mobile relatie meer zijn.
Ik kan dit beamen, ik heb sinds enkele dagen TELE2 en ik krijg met geen mogelijkheid 3g te pakken, als ik 4g uit zet heb ik niks, nergens niet.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

• Titusvh
gielie schreef op donderdag 21 september 2017 @ 14:17:
[...]

Ik kan dit beamen, ik heb sinds enkele dagen TELE2 en ik krijg met geen mogelijkheid 3g te pakken, als ik 4g uit zet heb ik niks, nergens niet.
Die gozer vroeg nog "heb jij al een nieuwe simkaart gehad, een blauwe".

Zou 3G roaming uitstaan bij mensen met een nieuwere simkaart? Mijn sim is van oktober, geen idee "of het zo'n blauwe is".

Maar die komt er bij mij dan niet in!

[edit]
Ik vraag me af of er bij jou niet iets anders aan de hand is.
Nu nog staat bij Tele2 op https://www.tele2.nl/mobiel/internet/4g/:

Op de plekken waar we nog geen 4G kunnen bieden, val je automatisch terug op een iets ouder en langzamer 3G of 2G-netwerk. Kijk voor de actuele dekking op onze dekkingskaart.

[ Voor 24% gewijzigd door Titusvh op 21-09-2017 14:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01:54
3G roaming staat nergens uit. Ook is er nog gewoon een roaming agreement met T-Mobile.
Beetje raar verhaal van de KS.

https://wren.co/join/Devian

• Titusvh
Devian schreef op donderdag 21 september 2017 @ 14:30:
3G roaming staat nergens uit. Ook is er nog gewoon een roaming agreement met T-Mobile.
Beetje raar verhaal van de KS.
Het was me al snel duidelijk dat hij niet wist waar hij het over had. Met z'n 2G/3G over een 4G verbinding...

[ Voor 3% gewijzigd door Titusvh op 21-09-2017 14:45 ]

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-09 22:00
Klantenservice heeft je een hele tas vol lulkoek verkocht à €0.

Je valt nog steeds terug op 3G via het T-Mobile netwerk als er geen 4G bereik is.

Ook over dat porteren heb ik een andere ervaring. Toen ik bij Tele2 ben ingestapt heb ik eerst een maandelijks opzegbaar abonnement afgesloten met bijbehorend nieuw 06-nummer. Vervolgens heb ik 2 maanden later mijn oude nummer bij mijn vorige provider laten porteren. Dit heb ik in de Tele2 winkel geregeld, die het door hebben gezet naar hun porteringsafdeling. Verliep vlekkeloos. Dus het kan wél.

• Luinwethion
gielie schreef op donderdag 21 september 2017 @ 14:17:
[...]

Wat voor een toestel heb je?

Gewoon netwerkinstellingen van je telefoon resetten en provider selectie op automatisch laten.

Als nieuwe klanten niet meer op 3G mogen, kan een groot aantal ook niet bellen, en mij zus (klantk sinds een maand) heeft geen problemen mee.

Wat betreft de call center die belt over VoLTE, wat ik gezien heb is dat:
- Zoals verwacht de mensen hebben geen idee van wat ze zeggen, en ze gebruiken gewoon verkoop praatjes.

- Bij sommige klanten komt het dreigend over, zo iets van "als je niks aan doet heb je straks slechter service"

Ik heb gisteren de VoLTE bij de S7 van mijn moeder ook uitgezet, want ze klacht dat mensen slecht te verstaan zijn als ze thuis is... Omdat zijn een abonnement met de telefoon heeft, en Tele2 verwacht dat ze dan ook via 4G belt, verwacht ik dat ze snel haar terug gaan bellen...

In het algemeen, de informatie dat je van de klantenservice krijgt is gewoon niet juist, iemand vroeg als de OnePlus 5 met Tele2 zou werken, medewerker begint een complete verhaal over dat ze geen mobieltjes zonder VoLTE aan de lijst gaan toevoegen.

Geen week later, was de OnePlus 5 en de nieuwe Motorola's gewoon in de 4G ready lijst.

• Luinwethion
Double post per ongeluk.

[ Voor 97% gewijzigd door Luinwethion op 21-09-2017 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:27
Ik snap dit scherm nog steeds niet: huidig verbruik:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/n9P7dzl.png

Tot mijn grote schrik flink buiten de bundel. Dus dan klik je op het rode, krijg je dit:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/elj33Ux.png

Zodra mijn abo ingaat? Ik zit al een jaar bij Tele2...

Is dit voor iedereen zo? Totaal nutteloos dus..

[ Voor 19% gewijzigd door Jazco2nd op 22-09-2017 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
Kun jij via de app proberen? Via de mobiele website krijg ik ook niks te zien terwijl ik 22€ aan extra kosten heb...

Je kunt ook contact nemen met de webcare via hun forum, duurt wel een dag of zo, maar ze kunnen voor je na kijken.

• gielie
Ik heb een iPhone 6s, na van alles geprobeerd te hebben heb ik ze gebeld hoe het zat. De medewerker vertelde mij inderdaad dat nieuwe klanten niet meer terug kunnen vallen op het netwerk van t-mobile. Dat wordt exit Tele2 voor mij.

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:38

kraats

Ik rol

@gielie kun je bij de 4G instellingen kiezen voor alleen data over 4G? Het lijkt alsof VoLTE afgedwongen wordt, terwijl je volgens mij ook nog best over 3G moet kunnen bellen. De laatste keer dat ik er met de techneuten van Tele2 over sprak hadden ze geen enkele mogelijkheid om sommige toestellen wel en sommige niet terug te laten vallen op 3G.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:50
gielie schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 15:24:
[...]

Ik heb een iPhone 6s, na van alles geprobeerd te hebben heb ik ze gebeld hoe het zat. De medewerker vertelde mij inderdaad dat nieuwe klanten niet meer terug kunnen vallen op het netwerk van t-mobile. Dat wordt exit Tele2 voor mij.
Eergister nieuw Tele2 abo in gebruik genomen, maar T-Mobile 3G werkt hier gewoon nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luinwethion
gielie schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 15:24:
[...]

Heb je de stappen gevolgd? Netwerk instellingen resetten en zowel sim selectie als netwerk selectie op automatisch zetten?

Met alle respect voor de mensen van het helpdesk, maar de meeste kunnen amper hun computer gebruiken... Laat staan als een klant belt en begint met vragen over roaming op de T-Mobile Netwerk.

Je hebt of een probleem op je mobiel (waarschijnlijk configuratie) of op je simkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23:22

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Ik ben op dit moment bij KPN, maar ik ga misschien ook naar Tele2 vanwege onbeperkt alles en sneller internet (voor mijn gevoel). Als ik op internet googled zie ik alleen 1 sterren, maar niet alleen bij Tele2, maar ook bij KPN waar ik ook wel tevreden ben. Ik heb al paar pagina's terug gelezen in dit topic, maar ik zie geen specifieke evaringen.

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
Dutchredgaming schreef op maandag 25 september 2017 @ 15:06:
Ik ben op dit moment bij KPN, maar ik ga misschien ook naar Tele2 vanwege onbeperkt alles en sneller internet (voor mijn gevoel). Als ik op internet googled zie ik alleen 1 sterren, maar niet alleen bij Tele2, maar ook bij KPN waar ik ook wel tevreden ben. Ik heb al paar pagina's terug gelezen in dit topic, maar ik zie geen specifieke evaringen.
Mensen gaan niet zo snel een positieve review uitbrengen als alles goed werkt... gaat er iets fout dan regen er de klachten.

Tele2 heeft wel een turbulente maanden gehad met hun administratieve systeem, maar daar had ik niet zo veel last van... alleen ben ik vandaag achtergekomen dat mijn maandelijks opzegbare contract geregistreerd is als een twee jaar contract, ik heb vandaag een overstap naar t-mobile aangevraagd ik hoop dat alles goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Luinwethion schreef op maandag 25 september 2017 @ 15:23:
[...]

Tele2 heeft wel een turbulente maanden gehad met hun administratieve systeem, maar daar had ik niet zo veel last van... alleen ben ik vandaag achtergekomen dat mijn maandelijks opzegbare contract geregistreerd is als een twee jaar contract, ik heb vandaag een overstap naar t-mobile aangevraagd ik hoop dat alles goed gaat.
Waarom ga je naar T-mobile?

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luinwethion
Netwerk probleem in mijn gebied, ik vermoed capaciteits probleem, want voor de unlimited was het gewoon goed.

hier de post daarover

Dit weekend was ik bij mijn zus in Amsterdam oost en ook daar had ze met haar Oneplus 3T maar 230Kbps upload met op 4G+

Dan komt erbij dat ik 3 weken naar een dorpje in Valencia Spanje ga, en daar zijn de 3G netwerken best wel slecht, maar 4G is relatief oké, en met Tele2 roam je nog op 3G.

Maar netwerk problemen en ervaringen is gewoon hit or miss bij elke operator, gewoon even kijken als iemand in jou omgeving Tele2 heeft en wat zijn de ervaringen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Richh
Dutchredgaming schreef op maandag 25 september 2017 @ 15:06:
Ik heb dezelfde overstap gemaakt.

Voordelen Tele2 tov KPN:
- Echt onbeperkt
- Fors goedkoper
- Bredere VoLTE-support (VoLTE bugde bij mij op KPN)

Nadelen Tele2 tov KPN
- Klantenservice is een totale ramp (al is dat in mijn geval in mijn voordeel opgelost). Bij KPN gaat dat véél beter.
- Snelheid ligt iets lager (15-20 mbit op KPN vs 10-15mbit op Tele2 bij mij thuis, afgelegen in Drenthe)
- Ook in stedelijke gebieden zag ik bij KPN regelmatig >100, bij Tele2 is dat ~75 over het algemeen
- Bereik heeft iets meer gaten, al is geen van beide perfect. Ik kan plekken aanwijzen waar Tele2 het beter doet (en vice versa).
- Roaming in de EU is altijd op 3G, waar KPN heel vaak 4G aanbied
- Android app was vast een studentenprojectje, maar oke: het werkt
- Geen NFC-sim voor contactloos betalen met de Rabo en/of OV, maargoed dat is sowieso een verschrikkelijke vendor-lock die we massaal moeten boycotten :P

Tele2 heeft in mijn geval voldaan aan de verwachtingen en ik ben een tevreden klant :) Het kan wel altijd beter, maargoed, dat hou je (en onder andere de snelheden en roaming op 4G zijn bij T-Mobile wél oke - voor €5 extra). De voordelen wegen voor mij (veel) zwaarder dan de nadelen.

[ Voor 11% gewijzigd door Richh op 25-09-2017 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Richh schreef op maandag 25 september 2017 @ 17:53:
[...]

Ik heb dezelfde overstap gemaakt.

Voordelen Tele2 tov KPN:
- Echt onbeperkt
- Fors goedkoper
- Bredere VoLTE-support (VoLTE bugde bij mij op KPN)

Nadelen Tele2
- Klantenservice is een totale ramp (al is dat in mijn geval in mijn voordeel opgelost)
- Snelheid ligt iets lager (15-20 mbit op KPN vs 10-15mbit op Tele2 bij mij thuis, afgelegen in Drenthe)
- Ook in stedelijke gebieden zag ik bij KPN regelmatig >100, bij Tele2 is dat ~75 over het algemeen
- Bereik heeft iets meer gaten, al is geen van beide perfect. Ik kan plekken aanwijzen waar Tele2 het beter doet (en vice versa).
- Roaming in de EU is altijd op 3G, waar KPN heel vaak 4G aanbied
- Android app was vast een studentenprojectje, maar oke: het werkt
- Geen NFC-sim voor contactloos betalen met de Rabo en/of OV, maargoed dat is sowieso een verschrikkelijke vendor-lock die we massaal moeten boycotten :P
Ben je blij met de overstap of wil je terug naar KPN. Ik woon in noord Holland. Waar beide providers man staan. Maar ben ook vaak op vakantie in Friesland aan de grens van deerne waar ook meestal 3g is.

Edit:

Ik las dat je je verlengd had via mobiel.nl
Is het een goede website om daar een telefoon af te sluiten? Daar is de site van Samsung goedkoop dan Tele2 of de rest.

[ Voor 6% gewijzigd door Dutchredgaming op 25-09-2017 17:59 ]

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Dutchredgaming schreef op maandag 25 september 2017 @ 17:56:
[...]

Ben je blij met de overstap of wil je terug naar KPN. Ik woon in noord Holland. Waar beide providers man staan. Maar ben ook vaak op vakantie in Friesland aan de grens van deerne waar ook meestal 3g is.
Nee, ik wil zeker niet terug! Unlimited data went namelijk ontzettend snel... Maar er zijn wel degelijk verschillen en iedereen weegt anders aan de verschillen ;)

Ik woon zelf in Drenthe (regio Hoogeveen) en reis dagelijks met de trein naar mijn werk in Almere voor nu. Zeker in de trein is unlimited data ontzettend handig en het werkt prima; bereik is goed.

Wat ik op KPN (en ook Tele2) merkte is, als je reist en je dus tussen verschillende zendmasten roamed, dat je toestel soms opeens terugschakelt naar 3G terwijl er gewoon 4G beschikbaar is. Ik lockte mijn toestel dan ook altijd op 4G, maar dat resulteerde bij KPN toch soms in onbereikbaarheid terwijl ik wel VoLTE-ready was. Op Tele2 werkt het gewoon prima, ik zit 100% op 4G en heb dus in de trein altijd snel (tether) internet, ook als ik moet bellen. En bovenal blijft de verbinding snel en stabiel.

Mocht ik dit najaar een Pixel 2 scoren die wellicht geen VoLTE support heeft, dan zou ik wellicht wel overwegen om naar een andere provider over te stappen. Dan zou ik naar T-Mobile gaan. Voor nu vind ik het de €5 niet waard.

Edit:
Klopt niet, ik heb de boel afgesloten via GSMWeb. Daar kon ik mijn kortingsabo namelijk nog afsluiten nadat de nieuwe abonnementen eigenlijk al in waren gegaan >:) maar ook met mobiel.nl heb ik prima ervaringen. Het zijn beide gewoon resellers die, door de toestellen groot in te kopen, soms een heel stuk goedkoper zijn dan de providers zelf.

Vergeet niet rekening te houden met eventuele cashbacks.

[ Voor 14% gewijzigd door Richh op 25-09-2017 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Richh schreef op maandag 25 september 2017 @ 18:03:
[...]

Nee, ik wil zeker niet terug! Unlimited data went namelijk ontzettend snel... Maar er zijn wel degelijk verschillen en iedereen weegt anders aan de verschillen ;)

Ik woon zelf in Drenthe (regio Hoogeveen) en reis dagelijks met de trein naar mijn werk in Almere voor nu. Zeker in de trein is unlimited data ontzettend handig en het werkt prima; bereik is goed.

Wat ik op KPN (en ook Tele2) merkte is, als je reist en je dus tussen verschillende zendmasten roamed, dat je toestel soms opeens terugschakelt naar 3G terwijl er gewoon 4G beschikbaar is. Ik lockte mijn toestel dan ook altijd op 4G, maar dat resulteerde bij KPN toch soms in onbereikbaarheid terwijl ik wel VoLTE-ready was. Op Tele2 werkt het gewoon prima, ik zit 100% op 4G en heb dus in de trein altijd snel (tether) internet, ook als ik moet bellen. En bovenal blijft de verbinding snel en stabiel.

Mocht ik dit najaar een Pixel 2 scoren die wellicht geen VoLTE support heeft, dan zou ik wellicht wel overwegen om naar een andere provider over te stappen. Dan zou ik naar T-Mobile gaan. Voor nu vind ik het de €5 niet waard.

Edit:
Klopt niet, ik heb de boel afgesloten via GSMWeb. Daar kon ik mijn kortingsabo namelijk nog afsluiten nadat de nieuwe abonnementen eigenlijk al in waren gegaan >:) maar ook met mobiel.nl heb ik prima ervaringen. Het zijn beide gewoon resellers die, door de toestellen groot in te kopen, soms een heel stuk goedkoper zijn dan de providers zelf.

Vergeet niet rekening te houden met eventuele cashbacks.
Is VoLTE echt een must?

Als je Tele2 nu een cijfer moet geven, welke cijfer geef je?

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
Dutchredgaming schreef op maandag 25 september 2017 @ 18:10:
[...]

Is VoLTE echt een must?

Als je Tele2 nu een cijfer moet geven, welke cijfer geef je?
Ik werk soms heel mobiel (nu ook), dat maakt het voor mij sowieso een must eigenlijk. Het maakt wel dat je Tele2 gebruikt zoals 'het bedoeld is', zonder 3G fallbacks. Al heb ik daar tijdens een weekendje in Zeeland wel goed op terug kunnen vallen.

Ik zou het al met al een 8 geven, zeker als je de prijs ook meerekent.

Maar nogmaals: het is net hoe zwaar je aan verschillende factoren rekent.
Heb je veel contact met de klantenservice en kom je regelmatig in het buitenland? Dan zou ik ze echt een onvoldoende geven.
Woon je zelf in een andere stad waarbij het bereik altijd vol zit, en de snelheid eigenlijk altijd >75mbit doet (zoals Almere) en wil je voor zo min mogelijk geld zo veel mogelijk data, en gebruik je de rest niet? Dan is je persoonlijke beoordeling wellicht hoger dan een 9.

[ Voor 30% gewijzigd door Richh op 25-09-2017 18:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luinwethion
VoLTE is wel handig ja, vooral als je veel belt en internet te gelijk.

De General Mobile Android One krijgen binnenkort VoLTE bij Tele2.... als de Pixel dan officiel in Nederland verkrijgbaar is, denk ik wel dat Tele2 zal proberen om de Pixel ook VoLTE ready te maken.

Ervaring is gewoon verschillend, ik heb paar keer kleine dingen moeten regelen via het webcare van Tele2, altijd goed gegaan, en vandaag voor de eerste keer de klantenservice gebeld, binnen no time iemand aan de lijn, binnen paar minuten had ze het probleem gevonden en opgelost zodat mijn nummer portering door kon gaan.

Voor mij blijft ook de keus altijd tussen Tele2 en tmobile, KPN en Vodafone zijn te duur en bedoelt voor andere soort klanten.

Of zakelijke mensen die veel reizen en gebruik maken van buitenlandse bundels (die zijn ongunstig bij Tele2/T-Mo, maar ik koop altijd een lokale SIM)

Of mensen die al jaren vast AIO van KPN / Ziggo hebben, en die maar paar minuutjes en mb’s per maand gebruiken.... maar voor data liefhebbers, wordt het grapje te duur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Luinwethion schreef op maandag 25 september 2017 @ 18:50:
[...]

Ervaring is gewoon verschillend, ik heb paar keer kleine dingen moeten regelen via het webcare van Tele2, altijd goed gegaan, en vandaag voor de eerste keer de klantenservice gebeld, binnen no time iemand aan de lijn, binnen paar minuten had ze het probleem gevonden en opgelost zodat mijn nummer portering door kon gaan.

[...]

Of zakelijke mensen die veel reizen en gebruik maken van buitenlandse bundels (die zijn ongunstig bij Tele2/T-Mo, maar ik koop altijd een lokale SIM)

Of mensen die al jaren vast AIO van KPN / Ziggo hebben, en die maar paar minuutjes en mb’s per maand gebruiken.... maar voor data liefhebbers, wordt het grapje te duur.
Daarom wil ik naar Tele2, goedkoop en onbeperkt alles :D

Voor het zoeken naar evaringen had ik al eerder aangegeven dat ik alleen 1 sterren zie, ook bij KPN. Dus ik moet het als een korreltje zout bekijken.

Hoe zijn je ervaringen met bereik en 4g snelheden?

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
Dutchredgaming schreef op maandag 25 september 2017 @ 20:57:
[...]

Daarom wil ik naar Tele2, goedkoop en onbeperkt alles :D

Voor het zoeken naar evaringen had ik al eerder aangegeven dat ik alleen 1 sterren zie, ook bij KPN. Dus ik moet het als een korreltje zout bekijken.

Hoe zijn je ervaringen met bereik en 4g snelheden?
Ja nee, ik bedoelde mensen die je kent in jou omgeving (locatie) met Tele2.

Dekking is voor mij (Regio Den Haag) geen probleem, komt bijna nooit voor dat ik ik op 3G terug val.

Maar ook in andere steden en onderweg geen problemen, vandaag met de trein van DH naar Rdam gegaan en terug met de metro en altijd verbinding gehad, (wel 3G alleen als de metro ondergronds rijdt.

Snelheid is in het algemeen ook altijd goed, ik bedoel, Netflix op hoogste kwaliteit en het doet gewoon... Maar ik ervaar problemen in sommige (woon)wijken, het zijn wel geïsoleerde cases maar ik heb last van, soms is zelfs VoLTE bellen niet mogelijk, en zeer lager upload snelheden van soms 100Kbps.

Omdat:
-Tele2 nog altijd toelaat om zoveel als je wilt nog 1 GB sms’jes te sturen

-Tele2 nog heen actief controle doet op gebruiken van modems en overdreven data verbruikt

Kans is groots dat mensen hier gewoon massaal 4G gebruiken als vaste internet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Ovj7VkaZp7pYiQzDvj4iHEyi/thumb.jpg

Helt valt nu best wel mee, maar dieper in de nacht, heb ik gewoon 20Mbps download en 6Mbps upload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Luinwethion schreef op maandag 25 september 2017 @ 22:28:
[...]

[afbeelding]

Helt valt nu best wel mee, maar dieper in de nacht, heb ik gewoon 20Mbps download en 6Mbps upload.
Welke telefoon heb je?

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-09 15:55

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

[...]

Dekking is voor mij (Regio Den Haag) geen probleem, komt bijna nooit voor dat ik ik op 3G terug val.

Maar ook in andere steden en onderweg geen problemen, vandaag met de trein van DH naar Rdam gegaan en terug met de metro en altijd verbinding gehad, (wel 3G alleen als de metro ondergronds rijdt.

Snelheid is in het algemeen ook altijd goed, ik bedoel, Netflix op hoogste kwaliteit en het doet gewoon... Maar ik ervaar problemen in sommige (woon)wijken, het zijn wel geïsoleerde cases maar ik heb last van, soms is zelfs VoLTE bellen niet mogelijk, en zeer lager upload snelheden van soms 100Kbps.

Omdat:

-Tele2 nog heen actief controle doet op gebruiken van modems en overdreven data verbruikt

[afbeelding]

Dat je niet kan VoLTE bellen is heel erg vreemd. VoLTE verkeer heeft voorrang op "gewoon" data verkeer. Het kan dus niet zijn dat een datagebruiker jouw VoLTE gesprek onmogelijk maakt. Daarnaast is de capaciteit die VoLTE nodig heeft voor een gesprek heel erg beperkt. Dat zou dus betekenen dat er op die specifieke locatie heel veel mensen bezig zijn met een VoLTE gesprek en alles vol zit. Lijkt me stug dus ik denk dat er iets anders is. Heb je deze specifieke klachten al eens bij Tele2 aangegeven?

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-09 06:59
[...]

Omdat:

[afbeelding]

Welk toestel heb je? Want een gewoon 4g toestel en 4g+ geeft al een best groot verschil in praktijk.

Op mijn locatie waar ik verblijf heb ik overdag ongeveer 80Mbps en 20Mbps upload (in huis), buiten (tuin) kan ik zelfs af en toe 110 Mbps en tussen de 20 en 30 Mbps upload krijgen.
Maar heb zelf een s7 edge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
The_Wireless_Guy schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 08:26:
[...]

Dat je niet kan VoLTE bellen is heel erg vreemd. VoLTE verkeer heeft voorrang op "gewoon" data verkeer. Het kan dus niet zijn dat een datagebruiker jouw VoLTE gesprek onmogelijk maakt. Daarnaast is de capaciteit die VoLTE nodig heeft voor een gesprek heel erg beperkt. Dat zou dus betekenen dat er op die specifieke locatie heel veel mensen bezig zijn met een VoLTE gesprek en alles vol zit. Lijkt me stug dus ik denk dat er iets anders is. Heb je deze specifieke klachten al eens bij Tele2 aangegeven?
Ik heb het aangegeven, als eerste hadden ze de standart antwoord gegeven van “snelheid kan variëren afhankelijk van externe situaties”. Heb ik nog veder gepusht, want variërend snelheden is compleet wat anders dan af en toe totaal geen werkbaar uplink hebben.
Daarnaast heb ik de VoLTE problemen in kaart gebracht, op de S7 krijg ik een “network busy” error en op iOS een “Call Failed” als het tegen zit, als ik wel kan bellen dan klagen mensen meestal over dat ik slecht verstandbaar ben, ook onderling tussen 2 Tele2 VoLTE bellen is problematisch wanneer een van de beller op zn locatie zit.

Dan is een dekkings onderzoek gekomen, na 5 weken, is de resultaat dat een dekkings probleem op mijn adres is, ze werken nog met het uitbreiden van hun netwerk en niks meer.

Maar ja, wanneer het bereik bij mij zo tussen de -65 en -75 dBm zit, en dat ik niet zo lang geleden gewoon overal in mijn wijk 100+Mbps downlink had, dan geloof ik de dekking probleem uitleg ook niet, of hebben ze dan een mast weggehaald, dat zou wel raar zijn.
dutchnltweaker schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 10:00:
[...]

Welk toestel heb je? Want een gewoon 4g toestel en 4g+ geeft al een best groot verschil in praktijk.

Op mijn locatie waar ik verblijf heb ik overdag ongeveer 80Mbps en 20Mbps upload (in huis), buiten (tuin) kan ik zelfs af en toe 110 Mbps en tussen de 20 en 30 Mbps upload krijgen.
Maar heb zelf een s7 edge.
Mijn SIM danst tussen verschillende telefoons, maar het probleem op mijn locatie komt zich voor met alle toestellen, S7 (+ nog een edge) iPhone 6, S6 edge en een Moto Z Play.

Wij hebben trouwens twee Tele2 abos thuis.

Ook met de toestellen die geen carrier aggregation hebben, heb ik prima verbinding in andere locaties, maar er zijn een paar zwarte spots, waar het bereik goed is en het snelheid gewoon slecht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Sinds gisteren een nieuw tele2 abonnement. Ik ben eigenwijs geweest aangezien ik een Xiaomi telefoon heb die niet voldoet aan de eisen van tele2. Vanochtend dit mailtje in mijn inbox:
Beste meneer.

Je hebt laatst een nieuw 4G Sim Only abonnement bij ons afgesloten met het nummer 06xxxxxxxx, maar gebruikt een 3G‑toestel. Met dit toestel kan je helaas geen gebruik blijven maken van onze diensten.
Zorg er daarom snel voor dat je je 3G‑telefoon vervangt voor een 4G‑ready telefoon. Doe je dit niet, dan kun je over 6 werkdagen niet meer internetten, bellen en sms’en.

4G‑toestel
Wil je weten welke toestellen 4G‑ready zijn? Doe dan onze 4G‑ready check. Voor meer informatie én alle nieuwste 4G-toestellen ga je naar deze pagina.

Gebruik je inmiddels je simkaart al in een 4G‑toestel? Niets aan de hand, negeer dan deze boodschap gewoon.

Meer weten
Kunnen we je nog ergens mee helpen? Kijk dan op tele2.nl/klantenservice.

We houden contact.
Tele2
Mijn eigen schuld, maar wel redelijk onhandig dat ze het abonnement nu al na 6 dagen willen mij te willen afsluiten. Net contact gehad met de klantenservice en die kunnen ook niks betekenen oid. Dat wordt zsm overstappen naar een andere provider en even een oplossing zoeken voor de komende maand!

[ Voor 13% gewijzigd door groggy op 26-09-2017 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-09 17:33
Welke Xiaomi heb je dan?

Verder zou ik even je telefoonnr verwijderen of vervangen door x-jes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Niet online
Cranberry schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 15:07:
Welke Xiaomi heb je dan?

Verder zou ik even je telefoonnr verwijderen of vervangen door x-jes ;)
een Xiaomi mi6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-09 17:33
Die ondersteunt de 800MHz inderdaad niet. Heb jij bij het aangaan van de overeenkomst moeten verklaren dat je een geschikt toestel zou gaan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Niet online
Cranberry schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 15:11:
Die ondersteunt de 800MHz inderdaad niet. Heb jij bij het aangaan van de overeenkomst moeten verklaren dat je een geschikt toestel zou gaan gebruiken?
Ja dat heb ik moeten doen, maar ik ben eigenwijs.... Dus tele2 treft ook geen blaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

groggy schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 15:04:
Sinds gisteren een nieuw tele2 abonnement. Ik ben eigenwijs geweest aangezien ik een Xiaomi telefoon heb die niet voldoet aan de eisen van tele2. Vanochtend dit mailtje in mijn inbox:

[...]

Mijn eigen schuld, maar wel redelijk onhandig dat ze het abonnement nu al na 6 dagen willen mij te willen afsluiten. Net contact gehad met de klantenservice en die kunnen ook niks betekenen oid. Dat wordt zsm overstappen naar een andere provider en even een oplossing zoeken voor de komende maand!
Welke abonnement had je?

Review QNAP TS-230 NAS

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:11
So, na 6 dagen, ze hebben haast. Is het zo duur voor ze dan, dat T-Mo NL roamen? :o

Je zou maar net in het buitenland zitten ofzo en niet kunnen switchen :+

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• Bigf00t
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-09 16:46
Sorcerer8472 schreef op woensdag 27 september 2017 @ 09:04:
Het staat op genoeg plekken aangegeven dat het een 4G abonnement is, je bevestigd het zelfs nog door middel van een vinkje. Dus eigen schuld als je dan toch eigenwijs een niet ondersteunend toestel gaat gebruiken ;)

Ik vind het dus goed dat ze het op deze manier aanpakken. Ik heb liever dat ze hun inkomsten investeren in meer netwerkcapaciteit ipv dat de helft van de inkomsten naar T-Mobile gaat ivm roaming. Dat kan alleen door iedereen zoveel mogelijk op hun eigen netwerk te krijgen.

• Luinwethion
Sorcerer8472 schreef op woensdag 27 september 2017 @ 09:04:
So, na 6 dagen, ze hebben haast. Is het zo duur voor ze dan, dat T-Mo NL roamen? :o

Ze hebben een X capaciteit bij T-Mobile gekocht, voor de planning nemen ze dan aantal users die buiten 4G bereik wonnen, trein en snelweg trajecten waar geen 4G is, aantal users die niet over LTE kunnen bellen.

Dus in princiepe gebruiken ze relatief weinig van de T-Mo netwerk, als dan mensen met 10GB of unlimited abonnementen niet op de 4G netwerk kunnen door een niet geschikte toestel, dan loop het verbruik van de T-Mobile netwerk erg op.

• groggy
  • Niet online
een 10 gb abo maandelijks opzegbaar. En ik had 15 mb gebruikt in 24 uur toen ik het mailtje kreeg.
Maar nogmaals volledig mijn eigen verantwoordelijkheid. Ik heb de overstap naar een andere club gisteren direct geregeld.

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 29-09 11:57
groggy schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 15:04:

[...]

Heb je bij registratie ingevuld dat je de Mi 6 ging gebruiken?

• groggy
  • Niet online
Danny.G schreef op woensdag 27 september 2017 @ 19:47:
[...]

Heb je bij registratie ingevuld dat je de Mi 6 ging gebruiken?
Ik heb niet expliciet aangegeven dat ik de mi6 zou gaan gebruiken. Ik heb wel moeten bevestigen dat mijn toestel op de 4g ready lijst staat van Tele2.

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-09 16:48
groggy schreef op woensdag 27 september 2017 @ 20:07:
[...]

Ik heb niet expliciet aangegeven dat ik de mi6 zou gaan gebruiken. Ik heb wel moeten bevestigen dat mijn toestel op de 4g ready lijst staat van Tele2.
Netjes en eerlijk hoe je hier mee om gaat!

Had je unlimited, dan had je 5,- per maand kunnen besparen ten opzichte van bijvoorbeeld T-Mobile en had je op basis van 24 maanden dat bedrag 120,- bespaard voor de koop van een 4G ready toestel.

Maar aangezien je een maandelijks opzegbare vorm koos, is vertrek met je huidige toestel een goede keus. Eigenlijk heb je nu geen Tele2 getest, maar de T-Mobile 2G/3G roaming getest ;)

Welke provider ga je nu trouwens naar toe?

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
guysp schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 10:52:
[...]

Download de Tasker app op Android. (Kost 3 euro, zeker waard!) Google Play: Tasker

Als je de app hebt kun je een nieuw profiel maken, kies dan voor Event > Phone > Received Text.
Hier kun je de content instellen, zet hier de tekst van de tele2 SMS dat je nog 500MB over hebt.

Daarna maak je de task aan, Phone > Send SMS. Vul hier 1280 in als nummer en als message 'NOG 1GB'.

Thats about it.

Edit: als er genoeg vraag naar is zal ik even een topic met tutorial maken inclusief plaatjes etc.
Precies dit zonet even geprobeerd in Tasker (alleen als sms "1GB EXTRA" aangezien ik een zakelijke abo heb), maar ik heb nog steeds geen sms ontvangen terwijl mobiele internet zo te zien al geblokkeerd is.

Misschien heeft de sms een vertraging? Daar zit Tasker op te wachten, aangezien die zo ingesteld is. Ik heb de Tele2 simkaart trouwens als sim2 in mijn dual sim tel, vraag mij af of die dan automatisch met sim2 replied of straks opeens met sim1 het ingestelde bericht stuurt.

/edit

Vanochtend pas een sms gekregen 100 % is verbruikt. Daarna heb ik handmatig zelf een sms gestuurd. En toen pas een paar minuten daarna een sms ontvangen dat ik nog 500 mb over heb xD. Zag gelijk dat Tasker een sms wou sturen, moest het alleen nog goedkeuren. Alleen zag ik dat die met sim1 probeerde te versturen, dus dat ging ook niet helemaal goed.

[ Voor 13% gewijzigd door xileS op 28-09-2017 08:53 ]

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
guysp schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 10:52:
[...]

Download de Tasker app op Android. (Kost 3 euro, zeker waard!) Google Play: Tasker

Als je de app hebt kun je een nieuw profiel maken, kies dan voor Event > Phone > Received Text.
Hier kun je de content instellen, zet hier de tekst van de tele2 SMS dat je nog 500MB over hebt.

Daarna maak je de task aan, Phone > Send SMS. Vul hier 1280 in als nummer en als message 'NOG 1GB'.

Thats about it.

Edit: als er genoeg vraag naar is zal ik even een topic met tutorial maken inclusief plaatjes etc.
Je kan die task trouwens ook met de aanvullende app 'tasker factory' omzetten naar een standalone app. Dan maak je een legitieme app/apk die je hier kan delen. Als je de apk ook nog een leuk icoontje meegeeft lijkt het al snel wat.

• Luinwethion
xileS schreef op woensdag 27 september 2017 @ 23:44:
[...]

Precies dit zonet even geprobeerd in Tasker (alleen als sms "1GB EXTRA" aangezien ik een zakelijke abo heb), maar ik heb nog steeds geen sms ontvangen terwijl mobiele internet zo te zien al geblokkeerd is.

Misschien heeft de sms een vertraging? Daar zit Tasker op te wachten, aangezien die zo ingesteld is. Ik heb de Tele2 simkaart trouwens als sim2 in mijn dual sim tel, vraag mij af of die dan automatisch met sim2 replied of straks opeens met sim1 het ingestelde bericht stuurt.

/edit

Vanochtend pas een sms gekregen 100 % is verbruikt. Daarna heb ik handmatig zelf een sms gestuurd. En toen pas een paar minuten daarna een sms ontvangen dat ik nog 500 mb over heb xD. Zag gelijk dat Tasker een sms wou sturen, moest het alleen nog goedkeuren. Alleen zag ik dat die met sim1 probeerde te versturen, dus dat ging ook niet helemaal goed.
Veel mensen ervaren vertraging bij de waarschuwing smsen, daarnaast na X uur in de avond stopt Tele2 met verzenden van smsen naar klanten (of zo is mij uitgelegd in hun forum), en ze komen pas om 8 uur de volgend ochtend.

Alleen bij mij ook als mijn bundel om 16 of 17 uit op is, krijg ik ook geen sms.

• xileS
  • Niet online
Hmm heeft de sms om 8 uur in de ochtend trouwens nog zin? Volgens mij werd limiet toch juist om 0.00 gereset? Heb denk ik gisteravond ook verkeerde tijdstip gekozen om dit te testen.

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Ik ben er weer en ik heb gekeken op mosten. Ik zie dat Tele2 'alleen' 800mhz en 2600mhz.
Bij KPN waar ik nu inzit heeft de beide banden ook en 1800mhz

Bij frequencies ben ik niet helemaal thuis, maar dan neem ik aan dat KPN meer bereik heb of sla ik totaal de hammer mis?

Review QNAP TS-230 NAS

• wonderwout
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-09 13:03
Dutchredgaming schreef op donderdag 28 september 2017 @ 19:33:
Ik ben er weer en ik heb gekeken op mosten. Ik zie dat Tele2 'alleen' 800mhz en 2600mhz.
Bij KPN waar ik nu inzit heeft de beide banden ook en 1800mhz

Bij frequencies ben ik niet helemaal thuis, maar dan neem ik aan dat KPN meer bereik heb of sla ik totaal de hammer mis?
De laagste frequenties bepalen maximale bereik en de hogere frequenties leveren extra capaciteit en snelheid. Het is iets meer genuanceerd maar dit is redelijke vuistregel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

wonderwout schreef op donderdag 28 september 2017 @ 20:13:
[...]

De laagste frequenties bepalen maximale bereik en de hogere frequenties leveren extra capaciteit en snelheid. Het is iets meer genuanceerd maar dit is redelijke vuistregel.
Dus omdat Tele2 2600mhz en KPN 1800mhz (Heb nog geen 2600mhz gespot) is Tele2 sneller?

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Dutchredgaming schreef op donderdag 28 september 2017 @ 20:14:
[...]

Dus omdat Tele2 2600mhz en KPN 1800mhz (Heb nog geen 2600mhz gespot) is Tele2 sneller?
Nee, de snelheid krijg je door de bandbreedte niet door de gebruikte frequentie. KPN heeft 20 MHz4G op 1800 en Tele2 heeft 20 Mhz op 2600, bij gelijke signaalsterkte heb je welke frequentie dan ook bij gelijke bandbreedte in theorie de zelfde snelheid.

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

wonderwout schreef op donderdag 28 september 2017 @ 20:13:
[...]

The_Wireless_Guy schreef op donderdag 28 september 2017 @ 20:19:
[...]

Nee, de snelheid krijg je door de bandbreedte niet door de gebruikte frequentie. KPN heeft 20 MHz4G op 1800 en Tele2 heeft 20 Mhz op 2600, bij gelijke signaalsterkte heb je welke frequentie dan ook bij gelijke bandbreedte in theorie de zelfde snelheid.
In theorie is Tele2 stabieler?

Als ik iets raars zeg zoals hierboven misschien, don't blame me. Ik weet er niks van behalve dat 4g sneller is dan 3g.

Review QNAP TS-230 NAS

• wonderwout
Dutchredgaming schreef op donderdag 28 september 2017 @ 20:14:
[...]

Snelheid potentieel wordt vooral bepaald de bandbreedte van carrier(s), Op welke frequentie maakt weinig uit. Beide doen momenteel 10MHz op lage frequentie en 20MHz op een hoge frequentie. KPN kan nog meer carriers uitrollen maar Tele2 momenteel niet want heeft niet meer spectrum licenties.

edit: Ninja'd

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

wonderwout schreef op donderdag 28 september 2017 @ 20:28:
[...]

[...] KPN kan nog meer carriers uitrollen maar Tele2 momenteel niet want heeft niet meer spectrum licenties.

edit: Ninja'd
Carriers uitrollen?
Wat wordt ermee bedoeld

ik ben echt noob erin

edit: typo

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wonderwout
Dutchredgaming schreef op donderdag 28 september 2017 @ 20:30:
[...]

Carriers uitrollen?
Wat wordt ermee bedoeld

ik ben echt noob erin

edit: typo
Extra 4G frequenties/capaciteit aanzetten

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

wonderwout schreef op donderdag 28 september 2017 @ 20:38:
[...]

Extra 4G frequenties/capaciteit aanzetten
Dus inpreciepe is KPN beter?
Wat is dan het verschil?

Een klasgenoot met tele2 haalt 70mbit en ik met kpn 10mbit op school (waar ik nog dit jaar op zit)

Review QNAP TS-230 NAS

• AMD and INTEL
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 25-09 10:48
Ligt eraan per locatie.

Bijv heb laatst bij mij getest bij kpn, en hier is kpn slechter dan tele2.

Nogmaals: Wil je het beste netwerk: T-Mobile
Wil je voor 25PM Unlimited, Neem tele2!
Ben je tevreden met kpn? Dan kan je ook nog kiezen om te blijven.

Kpn en tele2 zullen in 2017 grotendeels dezelfde ervaring aanbieden.

[ Voor 70% gewijzigd door AMD and INTEL op 28-09-2017 21:00 ]

• Sorcerer8472
Nou, met wat ik hier allemaal lees geloof ik daar niks van en denk ik dat KPN er toch echt met kop en schouders bovenuit steekt hoor?

• AMD and INTEL
Sorcerer8472 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 21:27:
Nou, met wat ik hier allemaal lees geloof ik daar niks van en denk ik dat KPN er toch echt met kop en schouders bovenuit steekt hoor?
Ligt eraan welke locatie, daarom zeg ik "Grotendeels"
Kijk maar naar de laatste netwerk test en info van p3 en opensignal.

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Sorcerer8472 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 21:27:
Hoe bedoel je ermee?
In bereik of snelheid?

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Dutchredgaming schreef op donderdag 28 september 2017 @ 21:44:
[...]

Hoe bedoel je ermee?
In bereik of snelheid?
Het enige dat boeit: ervaring van de gebruiker. En als ik dingen lees als onverstaanbaar zijn tijdens VoLTE-gesprek, perioden dat je nul ontvangst hebt tussen het switchen tussen 3G<->4G (afh. van telefoon blijkbaar), geen 4G in de meeste landen in het buitenland, dichtslibben van het netwerk in sommige stedelijke gebieden... dan vind ik het niet klinken als de beste optie.

Blijft wel allemaal superindrukwekkend wat ze doen hoor, en ze komen er ook wel, maar om te zeggen dat KPN en Tele2 dezelfde ervaring bieden is echt een beetje onzinnig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
Sorcerer8472 schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 06:26:
[...]

Het enige dat boeit: ervaring van de gebruiker. En als ik dingen lees als onverstaanbaar zijn tijdens VoLTE-gesprek, perioden dat je nul ontvangst hebt tussen het switchen tussen 3G<->4G (afh. van telefoon blijkbaar), geen 4G in de meeste landen in het buitenland, dichtslibben van het netwerk in sommige stedelijke gebieden... dan vind ik het niet klinken als de beste optie.

Blijft wel allemaal superindrukwekkend wat ze doen hoor, en ze komen er ook wel, maar om te zeggen dat KPN en Tele2 dezelfde ervaring bieden is echt een beetje onzinnig.
Nou ja, de ervaring kan ook verschillen per persoon, het is afhankelijk van wat je prioriteiten zijn.

Reis je veel buiten EU en wil je je Nederlandse simkaart blijven gebruiken dan kun je beter bij KPN blijven, voor mij is dat totaal niet belangrijk, want ik koop gewoon lokale simkaart.

Ook ervaar ik geen probleem met schakelen van 4G naar 3G en terug, mijn Z Play deed dat binnen paar seconden als ik opgehangen had.

Als je goede dekking heb, en over de algemeen heb ik niet zo veel problemen, vind ik dat Tele2 een beel betere optie voor mij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Sorcerer8472 schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 06:26:
En als ik dingen lees als onverstaanbaar zijn tijdens VoLTE-gesprek
Hoewel VoLTE regelmatig werkte op mijn S7 Edge en S8+ op KPN... als ik mijn toestel lockte op 4G miste ik soms telefoontjes. Op Tele2: geen probleem.
perioden dat je nul ontvangst hebt tussen het switchen tussen 3G<->4G (afh. van telefoon blijkbaar)
Dit probleem had ik bij KPN. Daarom ging ik op 4G locken, wat dus niet kon door VoLTE-problemen. Bij Tele2 kan dat wel.
geen 4G in de meeste landen in het buitenland
Klopt, dat is iets waar KPN wél met kop en schouders boven Tele2 uitsteekt.
dichtslibben van het netwerk in sommige stedelijke gebieden...
Ik heb die plekken bij Tele2 nog niet gevonden, hoewel de snelheid soms in de steden wat lager ligt, is er altijd wel internet. Bij KPN weigerde een pagina op Utrecht Centraal wel eens te laden.
Ik zal wel een uitzondering zijn, maar eigenlijk is mijn ervaring bij Tele2 beter dan bij KPN. Ik kom zelf weinig in het buitenland namelijk.

De klantenservice, dáár wint KPN van Tele2. En dat zeg ik zelfs nog nadat KPN, na een mislukte simwissel, er meer dan een maand (+meerdere uren bellen naar de helpdesk) over gedaan heeft om mijn sim te heractiveren.

• TweakTweet
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22-04 17:15
Ik wil binnenkort/vandaag mijn eerste mobiele abonnement gaan afsluiten (heb nu Prepaid)
Vandaag de laatste dag voor de verdubbeldagen van Simpel en twijfel tussen Simpel en Tele2...

Ik heb over het algemeen op veel plekken WiFi. (Thuis, bus, opleiding etc.) Maar er zijn natuurlijk altijd momenten dat je internet nodig hebt en er geen (goede) WiFi is, daarnaast ben ik er een beetje klaar mee dat ik steeds moeilijk moet doen met mensen (terug)bellen etc.
Ik wil graag een abonnement met 1 GB, 4G en minimaal 100 belminuten.

Op dit moment twijfel ik tussen Tele2 en Simpel, ze zitten allebei op het T-Mobile netwerk maar Tele2 heeft een eigen 4G-netwerk. Op de dekkingskaart lijkt Tele2 minder dekking/bereik te hebben dan Simpel, klopt dit of is Simpel uiteindelijk slechter aangezien het een tweede-/derde rangs provider van T-Mobile is?
En is het 4G van Simpel überhaupt goed en snel genoeg om algemene dingen te doen? (internet/nieuws/Whatsapp)

Ik zou voor Simpel willen kiezen omdat het aanzienlijk goedkoper is (€ 5,-/€ 7,50) p/maand maar aan de andere kant voor Tele2 omdat dit voor mij betrouwbaarder/beter lijkt.... (€ 10/€ 11,-)

En dan nog één algemene vraag; raden jullie eerder een abonnement van 1 jaar (bij Tele2 maandelijks opzegbaar) of 2 jaar aan?

Alvast dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartvries
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-09 17:15
Dat is het mooie van maandelijks opzegbare abonnementen. Je kunt het zelf proberen of het voor jou voldoet! Mocht het niet bevallen kun je weer opzeggen. Maar zoals jij het beschrijft lijkt Tele2 een prima keuze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tigerblood
TweakTweet schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 11:17:
Ik wil binnenkort/vandaag mijn eerste mobiele abonnement gaan afsluiten (heb nu Prepaid)
Vandaag de laatste dag voor de verdubbeldagen van Simpel en twijfel tussen Simpel en Tele2...

Ik heb over het algemeen op veel plekken WiFi. (Thuis, bus, opleiding etc.) Maar er zijn natuurlijk altijd momenten dat je internet nodig hebt en er geen (goede) WiFi is, daarnaast ben ik er een beetje klaar mee dat ik steeds moeilijk moet doen met mensen (terug)bellen etc.
Ik wil graag een abonnement met 1 GB, 4G en minimaal 100 belminuten.

Op dit moment twijfel ik tussen Tele2 en Simpel, ze zitten allebei op het T-Mobile netwerk maar Tele2 heeft een eigen 4G-netwerk. Op de dekkingskaart lijkt Tele2 minder dekking/bereik te hebben dan Simpel, klopt dit of is Simpel uiteindelijk slechter aangezien het een tweede-/derde rangs provider van T-Mobile is?
En is het 4G van Simpel überhaupt goed en snel genoeg om algemene dingen te doen? (internet/nieuws/Whatsapp)

Ik zou voor Simpel willen kiezen omdat het aanzienlijk goedkoper is (€ 5,-/€ 7,50) p/maand maar aan de andere kant voor Tele2 omdat dit voor mij betrouwbaarder/beter lijkt.... (€ 10/€ 11,-)

En dan nog één algemene vraag; raden jullie eerder een abonnement van 1 jaar (bij Tele2 maandelijks opzegbaar) of 2 jaar aan?

Alvast dank!
Bij Simpel zit je toch meteen vast aan een 1/2-jarig abonnement? Lijkt me de keuze snel gemaakt. Probeer Tele2 gewoon uit met een maandelijks opzegbaar abonnement. Als het je niet bevalt ga je weer weg.

On a side note. Ik zou je public Wi-Fi gebruik drastisch verminderen of investeren in een VPN. Het is slechts een kwestie van tijd voordat je slachtoffer wordt van phishing of identiteitsfraude als je frequent en onbeveiligd met openbare Wi-Fi punten verbindt. Als je een grotere databundel neemt bij je mobiele provider hoef je ook niet heel de tijd als een pauper op zoek naar free Wi-Fi ;)

Ga bijvoorbeeld voor 100min/5GB (maandelijks opzegbaar) voor €15 p/m bij Tele2 en je betaalt slechts €2,50 p/m meer dan bij Simpel (500min/4GB) bij een éénjarig contract en je krijgt nog 1 GB extra ook. Die 400 belminuten zul je waarschijnlijk niet missen toch?

[ Voor 6% gewijzigd door Tigerblood op 30-09-2017 16:50 ]

• TweakTweet
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22-04 17:15
Tigerblood schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 16:46:
[...]

Bij Simpel zit je toch meteen vast aan een 1/2-jarig abonnement? Lijkt me de keuze snel gemaakt. Probeer Tele2 gewoon uit met een maandelijks opzegbaar abonnement. Als het je niet bevalt ga je weer weg.

On a side note. Ik zou je public Wi-Fi gebruik drastisch verminderen of investeren in een VPN. Het is slechts een kwestie van tijd voordat je slachtoffer wordt van phishing of identiteitsfraude als je frequent en onbeveiligd met openbare Wi-Fi punten verbindt. Als je een grotere databundel neemt bij je mobiele provider hoef je ook niet heel de tijd als een pauper op zoek naar free Wi-Fi ;)

Ga bijvoorbeeld voor 100min/5GB (maandelijks opzegbaar) voor €15 p/m bij Tele2 en je betaalt slechts €2,50 p/m meer dan bij Simpel (500min/4GB) bij een éénjarig contract en je krijgt nog 1 GB extra ook. Die 400 belminuten zul je waarschijnlijk niet missen toch?
Bedankt voor je antwoord en tips!
Zit zeker wat in maar ik denk toch wel aan 1 GB genoeg te hebben. Ook als ik alleen maar op beveiligde netwerken wil zitten. Het enige onbeveiligde netwerk waar ik nu gebruik van maak is die van de bus. Dit gebruik is niet veel en zelfs als ik die niet meer gebruik denk ik het met 1 GB te redden. School ('persoonlijk' Eduroam netwerk) en thuis zijn beiden beveiligde netwerken.
Aan 100min. bellen heb ik inderdaad genoeg.

Ik denk dat ik er uit ben en voor € 11,- p/maand naar Tele2 ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-09 13:03

basdej

OutSystems Consultant

Ik ben uiteindelijk zo blij dat ik naar Tele2 Unlimited ben overgestapt! Ik woon sinds kort op mijzelf en de internetverbinding is maar 12 mbit. Dan ben ik blij dat ik gebruik kan maken van 100+mbit over 4g :). Wel al meer dan 40 GB verstookt afgelopen maand maargoed :P

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
Ik zal nog even terug komen op mijn slechte ervaring met Tele2.
Ik heb dit sinds begin september en het bereik ervaar ik als zeer slecht, op mijn werk en thuis in huis heb ik geen bereik. Ik reis van Alkmaar naar Amsterdam waar ik niet zonder haperingen Netflix kan kijken. Als ik geen 4G heb val ik niet terug op 3G, ik heb alles geprobeerd en zelfs Tele2 heeft tot 2 keer gezegd dat dit niet meer mogelijk is bij nieuwe klanten. Bijkomend probleem is dat mijn telefoon halverwege de dag leeg is door het constant zoeken naar netwerk.
Voor mij houd het dan op en heb ik net een aanvraag gedaan bij Youfone, terug naar het KPN netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:27
Jazco2nd schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 15:48:
Ik snap dit scherm nog steeds niet: huidig verbruik:
[afbeelding]

Tot mijn grote schrik flink buiten de bundel. Dus dan klik je op het rode, krijg je dit:
[afbeelding]

Zodra mijn abo ingaat? Ik zit al een jaar bij Tele2...

Is dit voor iedereen zo? Totaal nutteloos dus..
Luinwethion schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 18:55:
Kun jij via de app proberen? Via de mobiele website krijg ik ook niks te zien terwijl ik 22€ aan extra kosten heb...

Je kunt ook contact nemen met de webcare via hun forum, duurt wel een dag of zo, maar ze kunnen voor je na kijken.
De Tele2 app is verschrikkelijk.

Bij T-Mobile zie je op de website (en in de app) netjes de kosten buiten de bundel en wat dat veroorzaakt. Lijkt me essentieel dat een provider dat kan laten zien zodat je je belgedrag kan aanpassen. Valt me enorm tegen van Tele2!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:06
gielie schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 09:59:
Ik zal nog even terug komen op mijn slechte ervaring met Tele2.
Ik heb dit sinds begin september en het bereik ervaar ik als zeer slecht, op mijn werk en thuis in huis heb ik geen bereik. Ik reis van Alkmaar naar Amsterdam waar ik niet zonder haperingen Netflix kan kijken. Als ik geen 4G heb val ik niet terug op 3G, ik heb alles geprobeerd en zelfs Tele2 heeft tot 2 keer gezegd dat dit niet meer mogelijk is bij nieuwe klanten. Bijkomend probleem is dat mijn telefoon halverwege de dag leeg is door het constant zoeken naar netwerk.
Voor mij houd het dan op en heb ik net een aanvraag gedaan bij Youfone, terug naar het KPN netwerk.
Hmm, ik reis dagelijks van Castricum - Amsterdam, eigenlijk hetzelfde traject dus. Maar kan eigenlijk altijd zonder haperingen Netflix kijken. Behalve de tunnel tussen Zaandam en Sloterdijk, dan valt mijn iPhone 7 Plus inderdaad terug naar 3G. Wel jammer dat jij zo'n andere ervaring hebt. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
gielie schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 09:59:
Als ik geen 4G heb val ik niet terug op 3G, ik heb alles geprobeerd en zelfs Tele2 heeft tot 2 keer gezegd dat dit niet meer mogelijk is bij nieuwe klanten.
Inmiddels zijn er wisselende verhalen van mensen met nieuwe abo's, die per persoon wel of niet terug kunnen vallen op 3G.

Tele2 klantenservice zegt - ook tegen mij - dat het NIET meer kan.
De Tele2 website zegt dat het WEL kan.
Sommige gebruikers hier zeggen dat het NIET kan.
Sommige gebruikers hier zeggen dat het WEL kan.

Vooral de laatste twee verschillen zijn opmerkelijkst te noemen. Aangezien we hier op tweakers zitten is de kans op een foutieve instelling van het toestel klein neem ik aan...

Wel denk ik, wonende op de Veluwe, dat zodra de 3G fallback wegvalt, Tele2 ineens wel eens veel minder aantrekkelijk kan zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tigerblood
Titusvh schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 15:10:
[...]

Vooral de laatste twee verschillen zijn opmerkelijkst te noemen. Aangezien we hier op tweakers zitten is de kans op een foutieve instelling van het toestel klein neem ik aan...
Assumption is the mother of all fuck ups.

Omdat je een verbinding hebt zodra je je SIM in je telefoon propt, wil nog niet zeggen dat hij 100% correct is ingesteld. Tele2 heeft een pagina toestelhulp waar je per merk/telefoon kunt zien wat de juiste instellingen zijn voor jouw specifieke toestel. Kijk dan onder internet - handmatig instellen, voor bijvoorbeeld de Samsung Galaxy S8

[ Voor 14% gewijzigd door Tigerblood op 02-10-2017 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-09 15:32
Je kan dat toch gewoon testen? Zet je mobiel op 3G en kijk of hij verbinding maakt...

Zojuist bij mijn Oneplus5 geprobeerd:
Werkt gewoon hoor, heb H+
Snelheid 3G:
Ping: 46
Down: 14 mbit
Up: 3 mbit

Op 4G+:
Ping: 22
Down: 126 mbit
Up: 19 mbit

Verschil is dus wel te merken ;)

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Titusvh schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 15:10:
[...]

Inmiddels zijn er wisselende verhalen van mensen met nieuwe abo's, die per persoon wel of niet terug kunnen vallen op 3G.

Tele2 klantenservice zegt - ook tegen mij - dat het NIET meer kan.
De Tele2 website zegt dat het WEL kan.
Sommige gebruikers hier zeggen dat het NIET kan.
Sommige gebruikers hier zeggen dat het WEL kan.

Wel denk ik, wonende op de Veluwe, dat zodra de 3G fallback wegvalt, Tele2 ineens wel eens veel minder aantrekkelijk kan zijn.
Zoals eerder gezegd, fallback naar 3G hoort gewoon te werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Titusvh
Ewivis schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 16:20:
Je kan dat toch gewoon testen? Zet je mobiel op 3G en kijk of hij verbinding maakt...
Blijkbaar werkt dat dus niet bij iedereen.
Devian schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 16:23:
[...]
Zoals eerder gezegd, fallback naar 3G hoort gewoon te werken.
Dat zeg jij. Jij ben één bron. Net als ik (ik heb ook fallback, maar wel oudere SIM).

Er zijn meerdere bronnen die expliciet het tegendeel beweren... Waaronder de helpdesk van Tele2 en enkele gebruikers hier. (Maar die laatste hebben mogelijk hun toestel niet juist ingesteld, dat weten we pas als ze dat laten weten).

Het is dus gewoon onduidelijk obv de info.
Tigerblood schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 16:03:
Omdat je een verbinding hebt zodra je je SIM in je telefoon propt, wil nog niet zeggen dat hij 100% correct is ingesteld. Tele2 heeft een pagina toestelhulp waar je per merk/telefoon kunt zien wat de juiste instellingen zijn voor jouw specifieke toestel.
Enige dat ik dan kan bedenken als ik die doorlees is dat bij niet alle SIMS je op T-Mobile kan terugvallen als je Roaming hebt uitstaan.

Waar maak ik mij druk over... Bij mij werkt het. Waarom stoor ik mij eraan dat er - zelfs door Tele2 zelf - zulke haaks op elkaar staande verhalen worden rondgestrooid....

[ Voor 53% gewijzigd door Titusvh op 02-10-2017 16:38 . Reden: samenvoegen meerdere quotes ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Devian
Titusvh schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 16:25:
[...]

Blijkbaar werkt dat dus niet bij iedereen.

[...]

Dat zeg jij. Jij ben één bron. Net als ik (ik heb ook fallback, maar wel oudere SIM).

Er zijn meerdere bronnen die expliciet het tegendeel beweren... Waaronder de helpdesk van Tele2 en enkele gebruikers hier. (Maar die laatste hebben mogelijk hun toestel niet juist ingesteld, dat weten we pas als ze dat laten weten).

Het is dus gewoon onduidelijk obv de info.

[...]

Enige dat ik dan kan bedenken als ik die doorlees is dat bij niet alle SIMS je op T-Mobile kan terugvallen als je Roaming hebt uitstaan.

Waar maak ik mij druk over... Bij mij werkt het. Waarom stoor ik mij eraan dat er - zelfs door Tele2 zelf - zulke haaks op elkaar staande verhalen worden rondgestrooid....
Ik ben degene die de netwerkinstellingen uitrolt.

Zal kijken wat ik doen kan aan de klantenservice, en waar de misinformatie vandaan komt.

[ Voor 4% gewijzigd door Devian op 02-10-2017 17:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Titusvh
Devian schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 16:58:
[...]
Ik ben degene die de netwerkinstellingen uitrolt.

Zal kijken wat ik doen kan aan de klantenservice, en waar de misinformatie vandaan komt.
Dat wist ik niet.
Dan ben je bij deze niet meer een bron, maar de bron! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
Titusvh schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 17:02:
[...]

Dat wist ik niet.
Dan ben je bij deze niet meer een bron, maar de bron! :)
Tja dat is heel vreemd, ik heb allerlei instellingen geprobeerd (behalve ander toestel) en als de klantenservice tot 2 keer toe zegt dat het niet kan dan houdt het wel een beetje op voor mij. Voor mij is dit niet het grootste probleem, op werk en binnenshuis heb ik geen bereik. Met KPN nooit problemen gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CR9
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-03 20:07

CR9

Vandaag is mijn nummer overgenomen door Tele2. Simkaart begin september ontvangen.
Ook ik kan gewoon terug naar 3G als ik dat instel op mijn iPhone 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
CR9 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 17:24:
Vandaag is mijn nummer overgenomen door Tele2. Simkaart begin september ontvangen.
Ook ik kan gewoon terug naar 3G als ik dat instel op mijn iPhone 6.
Waarom zou dat niet kunnen dan? Bedoel het 3g aspect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
dutchnltweaker schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 18:26:
[...]

Waarom zou dat niet kunnen dan? Bedoel het 3g aspect?
Dan moet je wat berichten teruglezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Titusvh schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 18:50:
[...]

Ah zie het nu, raar heb nog steeds de mogelijkheid om op 3G terug te vallen.

is dit alleen bij nieuwe klanten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
dutchnltweaker schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 21:11:
[...]

Ah zie het nu, raar heb nog steeds de mogelijkheid om op 3G terug te vallen.

is dit alleen bij nieuwe klanten?

spoiler:
Het zou überhaupt geen probleem moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Titusvh schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 21:20:
[...]

spoiler:
Het zou überhaupt geen probleem moeten zijn
Dankjewel voor je informatieve antwoord. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Hmm zit net in mij sms app te kijken. En zie ik dat ik zonder dat ik wist een sms heb gestuurd met mijn sim2(Tele2) naar 64391 op 28 september met als bericht DCB: en een lange code.

Dag daarvoor wel Tasker geïnstalleerd dat die automatisch een bericht moet sturen naar 1280..

Iemand die dit ook heeft gehad? Geen idee waarvoor deze sms was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:46
Google vertelt me dat DCB staat voor Direct Carrier Billing. Heb je Tasker soms betaald via je abonnement?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Update Tele2 van september op 4gmasten.nl is gepubliceerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
The_Wireless_Guy schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 10:31:
Komt T-Mobile update eraan? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Nee, want in de gegevens die ik net gedownload heb staan nog steeds dezelfde aantallen als de vorige keer. T-Mobile is dus te laat met het updaten van het AR of ze moeten tussen 22 augustus en 5 september geen enkele mast aangepast. Volgens de regelgeving moet elke operator na maximaal 30 dagen een aanpassing aan een site hebben doorgegeven aan het AR.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:38

kraats

Ik rol

The_Wireless_Guy schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 10:31:
Thanx.. Ik zie dat ik bij dochterlief op school nu ook bereik ga hebben :) En we hopen dat er in oktober weer eentje extra in de buurt staat ;)

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472
The_Wireless_Guy schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 10:54:
[...]

Nee, want in de gegevens die ik net gedownload heb staan nog steeds dezelfde aantallen als de vorige keer. T-Mobile is dus te laat met het updaten van het AR of ze moeten tussen 22 augustus en 5 september geen enkele mast aangepast. Volgens de regelgeving moet elke operator na maximaal 30 dagen een aanpassing aan een site hebben doorgegeven aan het AR.
En Vodafone? Da's echt al lang geleden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Sorcerer8472 schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 11:08:
[...]

En Vodafone? Da's echt al lang geleden..
Vodafone had in de laatste download ook nieuwe aantallen, niet spectaculair maar wel een kleine groei.Die hoop ik vanavond te doen, Vodafone update is iets bewerkelijker dan de Tele2 update vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:06
The_Wireless_Guy schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 11:54:
[...]

Vodafone had in de laatste download ook nieuwe aantallen, niet spectaculair maar wel een kleine groei.Die hoop ik vanavond te doen, Vodafone update is iets bewerkelijker dan de Tele2 update vandaar.
Het valt me trouwens op dat er regelmatig op dat er op de map van West-Nederland er soms masten missen die wel op de aparte Tele2 kaart staan, bijvoorbeeld die midden in Castricum op de Dorpsstraat.
Pagina: 1 ... 43 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Tele2 mobiele diensten, andere onderwerpen horen thuis in:
- Tele2 Vast: [Tele2] Ervaringen & Discussie - Deel 7