[Tele2 Mobiel] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 71 Laatste
Acties:
  • 544.177 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-10 13:59

The Wizard

Moderator Mobile
Het signaal is in grote delen van Nederland gewoon te vinden, maar die cellen worden nog niet geactiveerd.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k---evi-n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-10 18:39
Hier in het puntje van limburg is tele2 4g al een maandje of 3/4 tezien. Alleen inderdaad kan er nog geen verbinding mee maken.
Ik woon ook nog niet in een al te grote stad en dan wel al 4g zien?

Ben benieuwd wanneer ze het gaan activeren want wordt wel eens tijd dat ik eens 4G op mijn Note 4 heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-09 16:48
Ik ben er met de dalende snelheden op de 4G netwerken van KPN en Vodafone toch wel bang voor dat Tele2 vrij snel capaciteitsproblemen zal gaan krijgen. Het lijkt bij die laatste 2 providers og de 4G-800 kanalen nu al vol beginnen te lopen. Vodafone en KPN bouwen nu 4G-1800 bij, waarbij je met name bij Vodafone op die plaatsen enorm profiteert van een hogere snelheid. Is die capaciteit op dan hebben ze nog de 2600 band ter beschikking om nog verder aan te vullen.
T-Mobile rolt meteen op de 1800 band uit met top snelheden en voegt daar komende zomer nog 4G-900 frequenties aan toe.

Tele2 heeft nu de 4G-800 frequentie ingezet en heeft daarbij alleen nog de 4G-2600 frequentie in te zetten om aan te vullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:13
Tele2 heeft 4G2600 op 2/3e van de locaties al uitgerold, en gaat direct LTE-Advanced aanbieden. Dus maak je geen zorgen ;)

Daarnaast moeten ze eerst nog eens klanten gaan winnen :P

Vodafone gebruikt nu ook al 2600 MHz in steden (bijv. een groot deel van de bushokjes in Amsterdam heeft al 4G microcellen, vaak op 2600 MHz, soms op 1800 MHz). Op die plekken kun je vaak bijna de maximale 4G-snelheid halen, alleen werkt het nog niet samen met LTE-Advanced, komt misschien nog.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
Wat een goed nieuws dat meteen ook de 2600 frequentie ook wordt uitgerold. Dat het opbzoveel plaatsen is,mis een nog grotere verrassing voor mij. Wel leuk!

En voor wat het klanten winnen betreft: ze hebben nu toch ook best al wat klanten of vergis ik mij? Natuurlijk niets in vergelijking met de grote 3, maar wel een bestaande klantenbase die in maart 4G toegang krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmanov
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-10 18:17
Net bevestigd gekregen via de chat dat als in je eigen postcodegebied er geen 4G is uitgerold je ook niet wordt omgezet. Het betekent ook dat als 4G opengaat voor consumenten je ook echt in die postcodegebieden moet wonen. Vb.: ik als klant uit Tilburg kan niet zo maar 4G gebruiken in Rotterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

XanderDrake

Build the future!

osmanov schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 16:34:
Net bevestigd gekregen via de chat dat als in je eigen postcodegebied er geen 4G is uitgerold je ook niet wordt omgezet. Het betekent ook dat als 4G opengaat voor consumenten je ook echt in die postcodegebieden moet wonen. Vb.: ik als klant uit Tilburg kan niet zo maar 4G gebruiken in Rotterdam.
Hmm. Hoe lang gaat dat duren?
Ik ben daardoor niet gestimuleerd om snel over te stappen, maar goed ik wacht nog wel een maand of drie.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravit0n
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
osmanov schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 16:34:
Dat is onjuist en vreemd, alle klanten worden gewoon overgezet op 4G in maart.
Ook uit een financieel oogpunt is het vaag, want door klanten opzettelijk op 2G/3G te houden, moeten ze meer afdragen aan T-Mobile.

Elke klant gaat dus vanaf maar gewoon 4G kunnen gebruiken van Tele2, op de plaatsen waar dat mogelijk is.

Ook al woon je in een gebied waar geen 4G dekking is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroy98ecker
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10:03
Tele2 staat sinds kort ook in de lijst van Netindex (Ookla speedtest):
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/14ch25w.png

Redelijk netjes. :)

[ Voor 3% gewijzigd door leroy98ecker op 28-01-2015 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06:02
Gravit0n schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 09:42:
[...]

Dat is onjuist en vreemd, alle klanten worden gewoon overgezet op 4G in maart.
Ook uit een financieel oogpunt is het vaag, want door klanten opzettelijk op 2G/3G te houden, moeten ze meer afdragen aan T-Mobile.

Elke klant gaat dus vanaf maar gewoon 4G kunnen gebruiken van Tele2, op de plaatsen waar dat mogelijk is.

Ook al woon je in een gebied waar geen 4G dekking is.
Ookal heeft je telefoon nog geen 4G antenne?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravit0n
  • Niet online
Jordyz schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 07:21:
[...]

Ookal heeft je telefoon nog geen 4G antenne?
Dan uiteraard niet, maar op het moment dat je je simkaart in een 4G of LTE-A telefoon prikt, heb je 4G/LTE-A op de plaatsen waar er dekking is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-10 21:42
Maestro schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 17:04:
Beetje offtopic misschien omdat Tele2 niets met 3G doet, maar:

Dat van de hogere efficientie van 4G t.o.v. 3G heb ik ook een hele tijd gedacht.
Wat blijkt: 4G/4G+ zoals we het nu kennen (zonder MIMO) is nauwelijks efficienter dan 3G HSPA.

Modern 3G HSPA (21Mbit per carrier) doet 21.1Mbit per 5MHz = 4.22 bits per sec. per Hz.
4G LTE single carrier: 81.2Mbit per 20MHz = 4.08 bits per sec. per Hz.
4G LTE CA: 75Mbit per 20MHz = 3.75 bits per sec. per Hz.

Pas met LTE-A met MIMO schiet de efficientie omhoog: 4x MIMO is 4x de huidige capaciteit, 8x MIMO zelfs -jawel- 8x.

Wikipedia: Spectral efficiency
Alleen is alle LTE nu al 2x2 MiMo en heb je dus 75Mbps per 10MHz. Dat is al een stukje beter als de 42Mbps die je met DC-HSPA haalt over 10MHz.
En allerhande andere dingen die het maken dat het meer geschikt is voor data/veel users.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiebiboy
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-06-2023
leroy98ecker schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 22:37:
Tele2 staat sinds kort ook in de lijst van Netindex (Ookla speedtest):
[afbeelding]

Redelijk netjes. :)
Vergeet niet dat het Tele2 netwerk op het moment nog heel erg rustig is. Ik ben benieuwd wat het in toekomst zal doen als er meer gebruikers zijn.

Vraag me ook af hoe goed het bereik op 2600Mhz zal zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Nu online

XanderDrake

Build the future!

markiebiboy schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 10:34:
Vergeet niet dat het Tele2 netwerk op het moment nog heel erg rustig is.
Vergeet niet dat lang niet iedereen gaat overstappen. De meeste mensen die snel internet willen hebben nu al een multi-jaar 4G abbo bij de grote drie. Ik verwacht niet dat het direct stormloopt bij Tele2, tenzij ze misschien gaan prijs-stunten.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiebiboy
XanderDrake schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 10:35:
[...]

Vergeet niet dat lang niet iedereen gaat overstappen. De meeste mensen die snel internet willen hebben nu al een multi-jaar 4G abbo bij de grote drie. Ik verwacht niet dat het direct stormloopt bij Tele2, tenzij ze misschien gaan prijs-stunten.
Klopt, maar bestaande klanten met 4G telefoons krijgen toegang..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Nu online

XanderDrake

Build the future!

markiebiboy schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 10:55:
[...]

Klopt, maar bestaande klanten met 4G telefoons krijgen toegang..
Dat is waar. Maar ik weet niet hoeveel daarvan in het gebied wonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiebiboy
XanderDrake schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 10:59:
[...]

Dat is waar. Maar ik weet niet hoeveel daarvan in het gebied wonen.
Ik denk wel aardig wat. Randstad, daar heeft T-Mobile altijd wel goede dekking gehad. Ook met het oude netwerk.

Vind het wel jammer dat er vanuit Tele2 zo weinig info komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Nu online

XanderDrake

Build the future!

markiebiboy schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 11:01:
[...]

Ik denk wel aardig wat. Randstad, daar heeft T-Mobile altijd wel goede dekking gehad. Ook met het oude netwerk.

Vind het wel jammer dat er vanuit Tele2 zo weinig info komt.
Het zal maar moeten blijken hoe goed ze het doen. Er is wel iets voor te zeggen dat ze overal 2600mhz en LTE-Adv. toepassen, dat zal helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravit0n
  • Niet online
XanderDrake schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 10:35:
[...]

Als je deze presentatie leest, kun je wel raden wat ze gaan doen met de prijzen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Nu online

XanderDrake

Build the future!

Gravit0n schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 12:24:
[...]

Als je deze presentatie leest, kun je wel raden wat ze gaan doen met de prijzen. :)
Ja. Waarschijnlijk lager dan wat het nu is. Maar hoeveel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravit0n
  • Niet online
XanderDrake schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 12:33:
[...]

Ja. Waarschijnlijk lager dan wat het nu is. Maar hoeveel?
Dat weten we pas op het moment dat ze er reclame mee gaan maken. :P
Het loont hoe dan ook, dat als je een nieuw abbo mag gaan afsluiten, te wachten totdat Tele2 met nieuwe abonnementen gaat komen. De drie gevestigden zullen ongetwijfeld moeten reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06:02
Gravit0n schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 07:47:
[...]

Dan uiteraard niet, maar op het moment dat je je simkaart in een 4G of LTE-A telefoon prikt, heb je 4G/LTE-A op de plaatsen waar er dekking is.
Wat is wel nice dat ze zoiets doen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
XanderDrake schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 11:11:
[...]

Het zal maar moeten blijken hoe goed ze het doen. Er is wel iets voor te zeggen dat ze overal 2600mhz en LTE-Adv. toepassen, dat zal helpen.
T-Mobile heeft dat straks ook: 900 + 1800 MHz op hun hele netwerk, 225 Mbps LTE-Advanced. En dan landelijk, waardoor ze voorlopen op KPN en Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravit0n
  • Niet online
Jordyz schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 14:24:
[...]

Wat is wel nice dat ze zoiets doen! :)
Het zou stom zijn als ze dat niet deden, voor elke klant die via T-Mobile verbinding maakt met Tele2, moet Tele2 betalen. :p

Dus is het per saldo goedkoper om ze direct op het eigen netwerk te plaatsen. :)

KPN vroeg hier extra geld voor, maar die heeft nog een 2G en 3G netwerk draaien. Vodafone idem (al weet ik niet of ze extra geld vroegen voor 4G).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
Klanten bij KPN konden kiezen voor een nieuw duur abonnement of een overstap naar een duurder abonnement. Inmiddels hebben alle abonnees met een MB abonnement 4G. Aan virtuele operators vragen ze extra geld voor 4G toegang. Zelfs bij KPN gelieerde prijsvechters (Simyo en Telfort) wordt dit aan de klanten in rekening gebracht.

Bij Vodafone moest je een nieuw duur abonnement nemen of tegen bijbetaling een 4G Blox nemen. Ik heb het idee dat Vodafone momenteel test of ze dit los kunnen laten. Ik ken trouwens geen virtuele operators die Vodafone als netwerk gebruiken die 4G aanbieden. Vermoedelijk hebben ze dus niets te kiezen.

T-Mobile biedt het alle klanten, abonnement of prepaid gratis aan. Bij Ben moeten klanten bijbetalen, bij Tele2 is 4G niet mogelijk via het T-Mobile netwerk.

Ik ben trouwens erg nieuwsgierig of Tele2 ook prepaid klanten in maart al 4G toegang zal geven. Ik ga er vanuit van wel aangezien dat weer kosten scheelt op het T-Mobile netwerk. Tenminste: ik zou zeggen dat iedere simkaart die tegoed verstookt op je eigen netwerk bijdraagt aan het terugverdienen van je netwerk.

[ Voor 16% gewijzigd door ucsdcom op 03-02-2015 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
Zou de fasering van het openstellen van het Tele2 4G netwerk te maken kunnen hebben met het niet compatible zijn van het Tele2 4G netwerk met het oude niet omgebouwde T-Mobile netwerk? Dit gezien de veranderde ombouwprioriteiten van T-Mobile?

Dan nog iets: In mijn Nokia Lumia kan ik met een Tele2 simkaart in de netwerksettings maximaal 3G selecteren als hoogst toegestane netwerktechniek door het toestel. Met andere simkaarten kan ik 4G selecteren als beste techniek. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je als Tele2 klant ook toegang krijgt tot het 4G netwerk van T-Mobile. Weet iemand of dit te omzeilen is? Als het Tele2 netwerk open gaat, dan wil ik daar bij voorkeur wel meteen op kunnen. Of moet ik wachten tot Tele2 het 4G netwerk open zet en ze een carrier of apn update beschikbaar stellen?

[ Voor 19% gewijzigd door ucsdcom op 15-02-2015 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raider095
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-11-2021
ucsdcom schreef op zondag 15 februari 2015 @ 22:32:
Zou de fasering van het openstellen van het Tele2 4G netwerk te maken kunnen hebben met het niet compatible zijn van het Tele2 4G netwerk met het oude niet omgebouwde T-Mobile netwerk? Dit gezien de veranderde ombouwprioriteiten van T-Mobile?
204-02 : Tele2
204-16 : T-Mobile

Dat zijn de netwerkcodes waar je telefoon naar kijkt en op roamt. Wat voor techniek daar achter zit maakt voor je telefoon niet uit. Ik mag aannemen dat T-Mobile zijn uitrol niet in het voordeel van de uitrol van een concurrent gaat afstemmen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
Nou misschien rollen ze in dit geval juist wel uit in voordeel van de concurrent: T-Mobile 2G en 3G zullen voorlopig wel backup blijven voor internet en bellen voor Tele2 klanten. Hiervoor rekent T-Mobile een tarief aan Tele2, dus genereert Tele2 op een makkelijke manier inkomsten voor T-Mobile. Volgens zeggen van Tele2 zelf in de eerste presentatie van 4G plannen levert Tele2 op dit moment de diensten bijna tegen kostprijs. Dan is het dus een goede extra inkomstenbron voor T-Mobile. Ik kan mij daarom toch voorstellen dat T-Mobile zijn netwerkombouw prioriteiten best wil verleggen om voorlopig nog de maximale som geld van Tele2 binnen te halen. Daarmee verdienen ze de ombouw van het T-Mobile net weer net iets eerder terug. In ieder geval tot op de meeste plaatsen het eigen Tele2 4G netwerk beschikbaar is en tot VoLTE bij alle Tele2 klanten werkt.

Het blijft natuurlijk gissen.

Helaas zie je het eigen Tele2 4G net niet bij netwerkzoeken met een Tele2 simkaart. Wat je wel ziet als je je toestel aanzet: het toestel zoekt netwerken, laat enkele seconden Tele2 zien als netwerk. Daarna valt de signaalsterkte weg. Zo'n 5 of 10 seconden later verschijnt het roaming symbool en kom je binnen op EDGE van T-Mobile. Na weer enkele seconden verschijnt H+ van T-Mobile. Mijn conclusie is dat de sim wel probeert in te loggen op Tele2 eigen 4G netwerk als thuisnet en dit gelukkig ook blijft proberen voor als het straks wel lukt.nvervolgens krijgt de sim nu nog geen toegang tot de eigen Tele2 mast en wordt toegang gezocht tot roaming partner T-Mobile. Kijken of Tele2 de toegang tot het eigen netwerk hier echt nog uitstelt of dat het toch al vlot gaat lukken onafhankelijk van wat ze eerder presenteerden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-10 22:30

robertwebbe

Robert Webbe

ucsdcom schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 16:02:
[...]
Ik ken trouwens geen virtuele operators die Vodafone als netwerk gebruiken die 4G aanbieden. Vermoedelijk hebben ze dus niets te kiezen.
Knip, commerciele uitingen zijn niet toegestaan

[ Voor 44% gewijzigd door The Wizard op 17-02-2015 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
Bedankt voor de info, weer wat geleerd. Nu Hollands nieuwe nog een 4G blox ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Nu online

XanderDrake

Build the future!

Inderdaad. Maar voor die €35 (1jaar abbo, 75min+1000gb data) kan ik net zo goed naar één van de grote drie gaan...

[ Voor 37% gewijzigd door The Wizard op 17-02-2015 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsj16
  • Laatst online: 06-10 22:11
Kaart van uitrol Tele2 in Nederland
Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/b3DMcHs.png

Bron: http://www.tele2.com/Docu...20Netherlands%20FINAL.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11:08
Als dit de waarheid is ben ik einde contract weg bij Tele2.
In Noord Nederland is bij "Expected national Coverage Q1 2016" nog geen fatsoenlijke dekking.
Valt me ERG tegen van Tele2 :(

Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | 4.880wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsj16
MichielFRL schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 16:11:
[...]

Als dit de waarheid is ben ik einde contract weg bij Tele2.
In Noord Nederland is bij "Expected national Coverage Q1 2016" nog geen fatsoenlijke dekking.
Valt me ERG tegen van Tele2 :(
Bij geen dekking val je automatisch terug op het netwerk van t-mobile.. in de 2016 zal er vast wel iets er aan gedaan worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
Nou ja, dat is de vraag dus: hoeveel wil Tele2 na de door hun benoemde " landelijke dekking". Of "expected dekking" nog gaan bijbouwen. Of laat ik het anders stellen: ooit gaf Tele2 aan dat ze zo goedkoop mogelijk een netwerk wilden bouwen: is een mast op een plaats vermoedelijk niet heel rendabel, dan komt er geen mast en kopen ze liever minuten in bij T-Mobile. En reken maar dat T-Mobile het wel prettig vindt om extra traffic te krijgen waar goed voor betaald wordt op masten in het Noorden van het land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
Het rare is dat, als je naar Friesland kijkt, er wel dekking is waar niemand woont, maar geen dekking in de 2e stad van Friesland.
Hetzelfde geldt voor Groningen. Boven de stad wel dekking, in de stad zelf en daaronder niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-10 19:47
MichielFRL schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 22:15:
Het rare is dat, als je naar Friesland kijkt, er wel dekking is waar niemand woont, maar geen dekking in de 2e stad van Friesland.
Hetzelfde geldt voor Groningen. Boven de stad wel dekking, in de stad zelf en daaronder niet.
En wat dacht je van Almelo Hengelo en Enschede, samen goed voor dik 300k inwoners? Ook daar volledig geen dekking. De achterhoek heeft echter volledige dekking. Zeer vreemd.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
Werken Tele2 en T-Mobile dan toch samen en gaan de Tele2 antennes zowel Tele2 als T-Mobile 4G uitzenden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsj16
ucsdcom schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 23:24:
Werken Tele2 en T-Mobile dan toch samen en gaan de Tele2 antennes zowel Tele2 als T-Mobile 4G uitzenden?
Achterbakse manier van samenwerken is het!! bij geen dekking terugvallen op T-mobile :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raider095
ucsdcom schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 23:24:
Ik dacht dat dat al uitvoerig besproken was hier? Op het gros van de sites koppelt Tele2 in op de antennes van T-Mobile en zenden de antennes die daar hangen dus inderdaad twee verschillende netwerken uit (net als het RANN netwerk van Orange en T-Mobile 12 jaar geleden). Daarnaast heeft Tele2 ook enkele eigen sites die dus uitsluitend hun signaal uitzenden. Dus, de wijze van samenwerking is vergaand ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Nu online

XanderDrake

Build the future!

Dit was toch al bekend? Ik hoop dat Tele2 wat meer duidelijkheid gaat geven over hun roll-out van 2015 Q2 en verder. Een pixelig plaatje in een PDF document is voor mij niet genoeg reden om te wachten en te hopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
Blijkbaar maakt het ook nog uit welk toestel je hebt en welke soort 4G er beschikbaar is.
Ben even aan het spelen geweest met de Vodafone dekkingskaart en als je dan de iPhone 5 4G dekking aanklikt is er bijna nergens 4G dekking. 4G+ is ook nog maar op enkele plekken beschikbaar.
Ook viel me op dat 3G op heel veel plaatsen maar 3,6mbps is.

Ben benieuwd hoe het 4G netwerk van Tele2 daadwerkelijk is.
Zogenaamde landelijke dekking en dan minimale snelheid is in mijn ogen nog steeds geen dekking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raider095
MichielFRL schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 09:50:
Zogenaamde landelijke dekking en dan minimale snelheid is in mijn ogen nog steeds geen dekking.
Ik vroeg me dat gisteren ook al af. Op de gekste plekken kom ik ze al tegen, op plekken waar je het juist zou verwachten weer niet. Misschien kijkt men naar de plekken waar ze de meeste abonnees hebben. Hoe meer abonnees, hoe beter de (initiële) dekking moet zijn. Is maar een ideetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravit0n
  • Niet online
Gijsj16 schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 00:05:
[...]

Achterbakse manier van samenwerken is het!! bij geen dekking terugvallen op T-mobile :|
Hoezo?
Als ze dat niet zouden doen, dan heb je helemaal geen dekking.

Wat heb je dan liever, een fallback naar T-Mobile, of totaal geen netwerk?
XanderDrake schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 09:23:
[...]

Dit was toch al bekend? Ik hoop dat Tele2 wat meer duidelijkheid gaat geven over hun roll-out van 2015 Q2 en verder. Een pixelig plaatje in een PDF document is voor mij niet genoeg reden om te wachten en te hopen.
Afbeeldingslocatie: https://tele2-nl.s3.amazonaws.com/default/user/attachments/4776b023-3875-4ae5-a01a-f89d638a4389.PNG

:)
MichielFRL schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 09:50:
Blijkbaar maakt het ook nog uit welk toestel je hebt en welke soort 4G er beschikbaar is.
Ben even aan het spelen geweest met de Vodafone dekkingskaart en als je dan de iPhone 5 4G dekking aanklikt is er bijna nergens 4G dekking. 4G+ is ook nog maar op enkele plekken beschikbaar.
Ook viel me op dat 3G op heel veel plaatsen maar 3,6mbps is.

Tsja, de iPhone 5 is ook wel een apart geval.
Alleen de 1800Mhz band wordt in Nederland voor LTE gebruikt die de iPhone 5 ondersteunt, voor de rest geen enkele (!) LTE band die in Nederland in gebruik is.

Tele2 is een LTE-A netwerk aan het uitrollen, met theoretische snelheiden van 225Mbps.
Natuurlijk haal je nooit van je leven 225 Mbps, maar het geeft je een indicatie.
Raider095 schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 09:58:
[...]

Ik vroeg me dat gisteren ook al af. Op de gekste plekken kom ik ze al tegen, op plekken waar je het juist zou verwachten weer niet. Misschien kijkt men naar de plekken waar ze de meeste abonnees hebben. Hoe meer abonnees, hoe beter de (initiële) dekking moet zijn. Is maar een ideetje :)
Klinkt als een plausibel idee.
Hoe meer mensen er van het T-Mobile netwerk af gaan, en op het Tele2 netwerk zitten, hoe lager het T-Mobile factuurtje naar Tele2 zal worden.

[ Voor 13% gewijzigd door Gravit0n op 18-02-2015 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
Raider095 schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 09:12:
[...]

Ik dacht dat dat al uitvoerig besproken was hier? Op het gros van de sites koppelt Tele2 in op de antennes van T-Mobile en zenden de antennes die daar hangen dus inderdaad twee verschillende netwerken uit (net als het RANN netwerk van Orange en T-Mobile 12 jaar geleden). Daarnaast heeft Tele2 ook enkele eigen sites die dus uitsluitend hun signaal uitzenden. Dus, de wijze van samenwerking is vergaand ja.
Ik bedoel het juist andersom: waar T-Mobile 4G gaten heeft, daar lijkt Tele2 dekking te bouwen. Kunnen de Tele2 masten niet ook de T-Mobile dekking aanvullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raider095
ucsdcom schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 22:43:
Ik bedoel het juist andersom: waar T-Mobile 4G gaten heeft, daar lijkt Tele2 dekking te bouwen. Kunnen de Tele2 masten niet ook de T-Mobile dekking aanvullen?
Nouja, beiden hebben een 100% gescheiden netwerk, met als enige gemene deler dat de kasten vaak gebroederlijk naast elkaar staan en de antennes gedeeld worden. Tele2 abonnees roamen op T-Mobile en niet andersom. Als Tele2 (only) masten de T-Mobile dekking zouden moeten aanvullen dan zou T-Mobile dus apparatuur moeten bijbouwen op een Tele2 locatie. Tuurlijk kan dat, maar het is wel de omgekeerde wereld en zie dat niet snel gebeuren. Ik ken zo 1,2,3 maar 1 Tele2 only mast en ik gok dat daarvoor gekozen is omdat de mast die er vlak naast staat al helemaal vol hangt. Elke mast is berekend op een bepaalde zwaarte- cq windlast en je kunt hem dus niet oneindig vol hangen. Als de grens bereikt is dan kan Tele2 er niet meer bij en moet worden uitgeweken naar een eigen locatie. Zeker in die gevallen zal er voor T-Mobile geen voordeel te behalen zijn, lijkt me.

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Klopt, T-Mobile heeft aangegeven dat ze nooit gebruik maken van Tele2 antennes, ze keken erg vreemd toen ik die vraag stelde aan de netwerkspecialist :). Andersom wel zoals Raider095 aangeeft, maar dat was al bekend en gebeurt veel in de randstad.

Wat bedoel je precies met een Tele2 only mast? De meeste locaties (die nu in het antenneregister staan) buiten de randstad zijn Tele2-only antennes.

• Raider095
The Wizard schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 09:02:
Wat bedoel je precies met een Tele2 only mast? De meeste locaties (die nu in het antenneregister staan) buiten de randstad zijn Tele2-only antennes.
Zo vaak kom ik niet buiten de Randstad :) De meeste Tele2 opstelpunten die ik ken zijn gecombineerd met T-Mobile, maar blijkbaar zijn er dus meer 'eigen' opstelpunten dan ik dacht.

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
800-only
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/25854502/tele2/antenne.jpg

800/2600 combi
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/25854502/tele2/Mast_Kootwijkerbroek.JPG

in dezelfde mast als T-Mobile
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/25854502/tele2/Tele2_Hollandscheveld.jpg

• Sorcerer8472
T-Mobile heeft ook configs hangen zoals op de 2e foto, maar dan met 3 kastjes achter het paneel ipv 2. Ziet er vrijwel hetzelfde uit.

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-10 19:22
Ik was gisteren in Eygelschoven (Zuid-Oost Limburg) en kreeg daar ook 20402 binnen.

• Sorcerer8472
Niet raar, want daar in de buurt staan allerlei Tele2-palen al. Meerdere in Landgraaf/Kerkrade, ook te zien op de overzichtjes die her en der online staan.

In Eygelshoven staat ook nog steeds een mysterieuze Vodafone-locatie die LTE1800 heeft, terwijl UMTS in die mast maar 1 carrier heeft. Als ik er nog eens kom zal ik eens een speedtest doen. De maximale snelheid daar halen moet wel mogelijk zijn aangezien het een nogal vergrijsde regio is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:15
Vandaag tele2 abonnement in gegaan, maar geen 4G, kan dat kloppen?

*edit
Regio Adam / Amstelveen, telefoon Jiayu S3

[ Voor 28% gewijzigd door Whiskey48 op 20-02-2015 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Nu online

XanderDrake

Build the future!

maurits82 schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 13:28:

*edit
Heb je de frequenties gecontroleerd die wel werken met je Chinese 4G phone?

Verder duurt het een paar weken voor je wordt overgezet, dacht ik te begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravit0n
  • Niet online
maurits82 schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 13:28:

*edit
In maart ga je overgezet worden op 4G.
Check de eerste pagina even voor het dekkingsgebied, want alleen de randstad heeft dekkiing in eerste instantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
Tele2 heeft nog geen 4G voor "gewone" klanten. Het netwerk opent pas in maart voor de reguliere klanten en dan nog alleen in de randstad.

Ik ben erg nieuwsgierig hoe het gaat verlopen met VoLTE en welke handsets ondersteuning hebben bij de overstap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Vandaag heb ik bij toeval, naar mijn idee, een paar Tele2 antennes ontdekt. Deze antennes hangen in een mast aan de A1 bij afslag Oldenzaal, waar ook de andere drie providers in hangen en alleen KPN tot nu toe een LTE signaal uitzendt.

Toen ik ging zoeken vond ik ook direct het 204 02 netwerk van Tele 2.

Hier een foto van de mast:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/26787678/IMG_20150222_164017.jpg

En hier een foto van de naar mijn idee nieuwe antenne:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/26787678/IMG_20150222_164023.jpg

Volgens mij is de indeling hier als volgt:

Boven: KPN GSM/UMTS/LTE
Midden: T-Mobile GSM/UMTS
Onder: Tele 2 LTE (Ivm de RUU achter de antenne).

Waar komt Vodafone dan vandaan ?! Er is hier geen andere mast te bekennen. Opvallend is ook dat hier een microwave is op de naar mijn idee nieuwe Tele2 antenne, maar doet Tele2 wel met microwaves?

Wie kan hier duidelijkheid in verschaffen?

In elk geval is opvallend dat het 204 02 signaal hier te ontvangen is, want ik bevond mij ver buiten het beoogde dekkingsgebied van Tele 2, zie kaartje in dit topic. Weten ze zelf wel wat ze willen ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Zou ook zomaar KPN boven, Vodafone midden, T-Mobile + Tele2 onder kunnen zijn. De onderste is evt. ook alleen van T-Mobile, dat zie je er niet altijd aan af. Er komt wel T-Mobile UMTS900 vanaf, maar geen LTE1800.

Kan vanalles zijn dus, misschien komt Tele2 van verderop vandaan (was handig geweest als je signaalsterkte had kunnen meten). Of zowel T-Mobile als Tele2 komen vanaf deze plek (er lopen ook kabels direct naar onder, naast de kabels die vanaf de RRH naar de antenne gaan).

Verder kijk ik dus naar de mast bij de Provinciale Rondweg bij afrit vanaf het westen op de A1, neem aan dat je die bedoelt?

[ Voor 8% gewijzigd door Sorcerer8472 op 22-02-2015 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Ik denk dat ik zelf het antwoord kan geven:

- KPN Boven
- Vodafone midden
- T-mobile + Tele 2 onder.

In deze regio is het netwerk van T-mobile reeds gemoderniseerd, vandaar de nieuwe antennes in deze mast. Van deze mast komt ook T-mobile 4G, hoewel dit nog niet in het antenneregister staat.
Verder kijk ik dus naar de mast bij de Provinciale Rondweg bij afrit vanaf het westen op de A1, neem aan dat je die bedoelt?
Dat is inderdaad deze mast en staat bij de Zandweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raider095
Jassy schreef op zondag 22 februari 2015 @ 17:52:
Boven: KPN GSM/UMTS/LTE
Midden: T-Mobile GSM/UMTS
Onder: Tele 2 LTE (Ivm de RUU achter de antenne).
Van boven naar beneden :

- KPN GSM/LTE
- KPN UMTS
- Vodafone GSM/UMTS/LTE
- T-Mobile en eventueel Tele2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiebiboy
Maart... De eerste klanten zullen overgaan op 4G. Ik ben benieuwd naar de ervaringen en vooral hoe 2600Mhz gaat uitpakken in de praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravit0n
  • Niet online
markiebiboy schreef op zondag 01 maart 2015 @ 16:47:
Maart... De eerste klanten zullen overgaan op 4G. Ik ben benieuwd naar de ervaringen en vooral hoe 2600Mhz gaat uitpakken in de praktijk.
Als het goed is als LTE-A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiebiboy
Gravit0n schreef op maandag 02 maart 2015 @ 09:42:
[...]

Als het goed is als LTE-A.
Dat klopt helemaal. Uiteraard als 2600Mhz beschikbaar is. In de landelijke gebieden is vooral 800mhz uitgerold. Je kijkt het zien aan de antennes. Bij 2600 en 800mhz zitten er 2 RRH,s per antenne paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Nu online

XanderDrake

Build the future!

Ik keek net naar de website en ik mis de "bijzondere" 4G bundels. Ik had verwacht dat ze zouden focussen op groter data bundels danwel op standaard databundels voor een betere prijs.
Als ze het zo laten als het nu is, dan zijn ze gewoon T-mobile qua prijs en bundels minus een degelijk en landelijk netwerk :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiebiboy
XanderDrake schreef op maandag 02 maart 2015 @ 10:38:
Ik keek net naar de website en ik mis de "bijzondere" 4G bundels. Ik had verwacht dat ze zouden focussen op groter data bundels danwel op standaard databundels voor een betere prijs.
Als ze het zo laten als het nu is, dan zijn ze gewoon T-mobile qua prijs en bundels minus een degelijk en landelijk netwerk :/
Helemaal mee eens. Hoop dat ze de prijzen gaan aanpassen of de bundels fiks gaan verhogen.

Bij Tele2 4GB en 300 minuten voor 32 eurp per maand

Bij HI heb ik 6GB 500 minuten voor 36 euro per maand.

Daar komt nog eens een verdubbeling bij omdat ik glasvezel heb.

Dus 12Gb en 1000 minuten.

Tele2 is totaal niet interessant nu. Vanwege de prijzen en vanwege de dekking. Het schiet gewoon niet op, terwijl ze de 800 band hebben. T-Mobile moet veel meer ombouwen, maar doet het sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravit0n
  • Niet online
markiebiboy schreef op maandag 02 maart 2015 @ 10:55:
[...]

Helemaal mee eens. Hoop dat ze de prijzen gaan aanpassen of de bundels fiks gaan verhogen.

Bij Tele2 4GB en 300 minuten voor 32 eurp per maand

Bij HI heb ik 6GB 500 minuten voor 36 euro per maand.

Daar komt nog eens een verdubbeling bij omdat ik glasvezel heb.

Dus 12Gb en 1000 minuten.

Tele2 is totaal niet interessant nu. Vanwege de prijzen en vanwege de dekking. Het schiet gewoon niet op, terwijl ze de 800 band hebben. T-Mobile moet veel meer ombouwen, maar doet het sneller.
Denk dat er deze maand interessante abonnementen aangeboden gaan worden.
Dat is als we de CEO mogen geloven. :)

Maar goed, het blijft natuurlijk speculeren totdat ze abo's daadwerkelijk bekend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiebiboy
Bliep is de eerste MVNO op Tele2.

https://getblieper.bliep.nl/faq.html#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsj16
En de data gaat weer over T-mobile... wat een geklungel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiebiboy
Gijsj16 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 17:46:
[...]

En de data gaat weer over T-mobile... wat een geklungel :P
Later het jaar over tele2 eigen netwerk. Bij geen dekking fallback naar t-mob. Wel leuke en goedkopere manier om de dekking van tele2 te testen.

"Vanaf 2 maart moeten alle *bliepgebruikers een nieuwe simkaart aanvragen omdat we later in 2015 4G gaan aanbieden op het spiksplinternieuwe netwerk van Tele2.
Je huidige simkaart kan dit helaas niet aan. Vandaar dat je een nieuwe simkaart van ons krijgt.""

Dus met 4G toestel 4G als dat beschikbaar is. Heb je 3G toestel of geen 4G dekking, dan gebruik je inderdaad t-mob.

[ Voor 36% gewijzigd door markiebiboy op 02-03-2015 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Nu online

XanderDrake

Build the future!

Ha. Ik zit al bij bliep, heb nog wel een abbotje liggen. Heb alleen geen zin om nummer te porteren. En mijn Nexus 5 is geen dual sim :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royalty
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-10 11:23
Krijg opeens NL te zien achter Tele2.
Voorheen was dit alleen Tele2, zonder NL.
Betekent dit dat ik op het netwerk van Tele2 zit? Ik betwijfel het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basvoet
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 01-07 15:13
Hee ja, er staat ineens NL achter Tele2... Verder niks veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
Welke regio?
Welk toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmanov
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-10 18:17
Basvoet schreef op maandag 02 maart 2015 @ 21:15:
Is mij hier in omgeving Tilburg ook al opgevallen, is het misschien zo ver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
Is je roaming icoontje ook verdwenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basvoet
osmanov schreef op maandag 02 maart 2015 @ 21:41:
[...]

Is mij hier in omgeving Tilburg ook al opgevallen, is het misschien zo ver?
Ik woon in oost Zeeuws Vlaanderen, Tele2 4G netwerk is hier niet te ontvangen. Is nog steeds het T-Mobile netwerk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravit0n
  • Niet online
Royalty schreef op maandag 02 maart 2015 @ 21:10:
Krijg opeens NL te zien achter Tele2.
Voorheen was dit alleen Tele2, zonder NL.
Betekent dit dat ik op het netwerk van Tele2 zit? Ik betwijfel het.
Basvoet schreef op maandag 02 maart 2015 @ 21:15:
Toevallig Samsung?
Kan namelijk door een carrier update komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
Hier 2 Galaxy S4 toestellen met dezelfde firmware op Tele2.
1 heeft als provider Tele2 en de andere Tele2NL.
Sinds wanneer er Tele2NL staat is niet bekend helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterski
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09:04
Hier sinds (ik denk) ongeveer een week Tele2 NL te zien ipv Tele2 op mijn Nexus 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knal127
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-10 16:31

Knal127

Een raar geval...

Ik krijg in omgeving Den Haag 2x LTE Tele2 NL netwerken te zien op mijn Xperia SP, een met een "huisje" ervoor en de andere niet.

Wat bedoel je "t is tijd?" t is altijd tijd......¿-¿......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Knal127 schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 10:25:
Ik krijg in omgeving Den Haag 2x LTE Tele2 NL netwerken te zien op mijn Xperia SP, een met een "huisje" ervoor en de andere niet.
Zie je ook T-Mobile LTE ernaast? Zo nee, dan weet je gelijk wat het is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravit0n
  • Niet online
Amsterdam:

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/301n9kn.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basvoet
Gravit0n schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 08:54:
[...]

[...]

Toevallig Samsung?
Nee, iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royalty
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-10 11:23
Gravit0n schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 08:54:
[...]

Toevallig Samsung?
Ja een Windows Phone 8 van Samsung. Maar het is geen 4G toestel. En ik heb geen update gehad.
Ik deed alleen maar mijn toestel uit en weer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k---evi-n
Hier (Limburg) niks te bekennen van Tele2NL. Zie alleen 3 netwerken op mijn Note 4 met 4.4.4. :/
Vind het alleen raar dat ik geen T-mobile zie?

Afbeeldingslocatie: https://s3.amazonaws.com/pushbullet-uploads/ujzPdQ3fgo8-kgKB0wxspwCr8zMmBMnqycsCmc6qu8MA/tempFileForShare_2015-03-03-13-11-21.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door k---evi-n op 03-03-2015 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spetzje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-09 20:39
Voor degenen die verbonden zijn met het 4G netwerk van Tele2, hebben jullie ook verhoogde 4G snelheden? En hoe snel?

Mijn abbo bij Telfort loopt op 21 maart af en ik heb Tele2 als opvolger in gedachte (sim-only), vooral door de 'gratis' upgrade naar standaard 4G en de iets lagere maandelijkse kosten, maandelijks opzegbaar en eerste maand gratis (mits ik me aanmeld voor eind maart). Ik woon in Rotterdam e.o. dus ik verwacht geen issues met bereikbaarheid.

Bij Telfort heb ik trouwens het roaming icoontje non-stop aanstaan (virtuele provider) op mijn Nexus 5. Aangezien Tele2 hun eigen 4G netwerk heeft, betekent dit dat ik roaming niet meer aan hoef te laten staan om bereikbaar te zijn?

Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen met het nieuwe 4G netwerk van Tele2!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravit0n
  • Niet online
Huawei. :)
spetzje schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 14:37:
Voor degenen die verbonden zijn met het 4G netwerk van Tele2, hebben jullie ook verhoogde 4G snelheden? En hoe snel?

Mijn abbo bij Telfort loopt op 21 maart af en ik heb Tele2 als opvolger in gedachte (sim-only), vooral door de 'gratis' upgrade naar standaard 4G en de iets lagere maandelijkse kosten, maandelijks opzegbaar en eerste maand gratis (mits ik me aanmeld voor eind maart). Ik woon in Rotterdam e.o. dus ik verwacht geen issues met bereikbaarheid.

Bij Telfort heb ik trouwens het roaming icoontje non-stop aanstaan (virtuele provider) op mijn Nexus 5. Aangezien Tele2 hun eigen 4G netwerk heeft, betekent dit dat ik roaming niet meer aan hoef te laten staan om bereikbaar te zijn?

Op dit moment waarschijnlijk nog niemand.
Deze maand gaan alle klanten overgezet worden naar 4G, maar dat zal niet in een klap gebeuren.
Het moment dat er een Tweaker toegang heeft gekregen, zullen we het hier denk ik snel genoeg lezen.

Hoe dan ook loont het om voor nu nog even de kat uit de boom te kijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knal127
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-10 16:31

Knal127

Een raar geval...

Sorcerer8472 schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 10:27:
[...]

Zie je ook T-Mobile LTE ernaast? Zo nee, dan weet je gelijk wat het is :+
Ik zie geen T-mobile, je bedoelt dus dat een van die 2 netwerken T-mobile is? (sorry, ben hier niet zo in thuis)
Ben momenteel in Leiden en hier zie ik dus hetzelfde, maar er kan nog geen verbinding mee gemaakt worden.

Wat bedoel je "t is tijd?" t is altijd tijd......¿-¿......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAkS1
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 05-09 11:28
Bij mij nu ook ineens "Tele2 NL" in beeld ipv "Tele2". Dit was vanochtend nog niet zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
Ik krijg in Drachten dit lijstje met netwerken

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2wco39x.png

De LTE optie is ook niet beschikbaar, terwijl als ik er een Vodafone sim in doe wel.
In Duitsland (roaming) stond LTE er wel tussen.
Tele2 lijkt de LTE optie dus te blokkeren.

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/167jvvp.png

[ Voor 5% gewijzigd door MichielFRL op 03-03-2015 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Niet heel raar, want het duurt met LTE langer om aan te melden op het netwerk als je telefoon ook altijd probeert contact te maken met LTE. Ook zal je telefoon dan periodiek blijven zoeken naar LTE wat niet heel fijn is voor je accu.

Ik denk dat ze wel redelijk wat updates gaan pushen naar al hun klanten straks, zowel voor simkaart-updates als voor telefoon-updates, zodat je telefoon contact maakt met 4G en waar mogelijk ook VoLTE :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spetzje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-09 20:39
MichielFRL schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 16:09:
Ik krijg in Drachten dit lijstje met netwerken

De LTE optie is ook niet beschikbaar, terwijl als ik er een Vodafone sim in doe wel.
In Duitsland (roaming) stond LTE er wel tussen.
Tele2 lijkt de LTE optie dus te blokkeren.
Is het niet zo dat Tele2 uberhaupt geen 4G biedt in Drachten? De uitrol begint in de randstad en breidt zich daarna verder uit (zie eerdere post), Drachten pas in eerste kwartaal 2016.

[ Voor 9% gewijzigd door spetzje op 03-03-2015 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
Tele2 heeft al masten op verschillende plaatsen in heel Nederland. Alleen het netwerkgedeelte in de randstad wordt nu toegankelijk voor klanten. Op een toestel met Tele2 sim zie je het netwerk doorgaans niet. Pak je een 4G toestel met een simkaart van bijvoorbeeld KPN of Vodafone, dan kan je ook in het noorden wel Tele2 masten vinden. Of Drachten een mast heeft weet ik niet. Je zou eens kunnen kijken op www.4gmast.nl bij de antennelocaties.

[ Voor 13% gewijzigd door ucsdcom op 03-03-2015 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeter
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-10 21:33
spetzje schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 14:37:

Misschien niet helemaal het juiste topic, maar waarom moet data roaming aan staan? Ik stap in april over van T-mobile naar tele2, maar wist dit niet. In het verleden gebruik gemaakt van Simyo op Kpn netwerk, daar was dat data roamen geen issue.

Kan vervelend zijn als je naar het buitenland gaat en vergeet dit uit te zetten.

Aan de andere kant juist voor Tele2 gekozen ivm maandelijks opzegbaar en internet buitenlandbundels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:24

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Heb überhaupt geen roaming aan staan met tele2. In het verleden wel gehad, maar volgens mij is dit door een Android update opgelost ooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
Roaming hoeft niet aan. Dat was in het verleden wel nodig.
ucsdcom schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 22:34:
Tele2 heeft al masten op verschillende plaatsen in heel Nederland. Alleen het netwerkgedeelte in de randstad wordt nu toegankelijk voor klanten. Op een toestel met Tele2 sim zie je het netwerk doorgaans niet. Pak je een 4G toestel met een simkaart van bijvoorbeeld KPN of Vodafone, dan kan je ook in het noorden wel Tele2 masten vinden. Of Drachten een mast heeft weet ik niet. Je zou eens kunnen kijken op www.4gmast.nl bij de antennelocaties.
Klopt in Drachten staat geen Tele2 mast, maar in dorpjes in de buurt wel.
Ik vind het alleen vaag dat de S4 met de Tele2 sim erin überhaupt geem 4G netwerken vindt. Inderdaad met een Vodafone sim erin wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeter
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-10 21:33
Mijn vriendin heeft een Samsung S3 en daarvan zegt de toestelhulp dat roaming aan moet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k---evi-n
Jeter schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 09:56:
Mijn vriendin heeft een Samsung S3 en daarvan zegt de toestelhulp dat roaming aan moet staan.
Volgens mij is dat veranderd als je een nieuwe sim hebt. Voordat ik mijn nieuwe sim erin heb gedaan moest ik nog roaming aanzetten maar hierna hoefde dit nietmeer O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viktorvm
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-10 11:05
Op de website van Tele2 kan ik niet vinden of ik nog instellingen moet aanpassen om 4G te kunnen gebruiken. Ik heb een iPhone 5S, standaard staat 4G uit. Dit heb ik aangezet natuurlijk, maar ik heb verder geen idee of er nog APN's moeten worden aangepast/ingevuld. Iemand hier al wel op 4G over gezet? Of iemand hier al wel antwoord op deze vraag?
Pagina: 1 ... 5 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Tele2 mobiele diensten, andere onderwerpen horen thuis in:
- Tele2 Vast: [Tele2] Ervaringen & Discussie - Deel 7