Denk om het netwerk niet te veel te belasten, snap dat wel.RoRoNLopTwitter schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 11:45:
De gratis maand op proef lijkt vooralsnog afgeblazen of uitgesteld, van onderstaande is dus nergens meer iets terug te vinden.
“Gratis testen
Bestaande klanten kunnen het abonnement met unlimited data een maand lang gratis testen. Van 17 tot 25 mei kun je je via de Tele2-app aanmelden voor een maand unlimited op proef.”
Net gebeld met de zakelijke lijn, om van 1 GB naar 5 GB te gaan. Ik zit nog in de oude tariefstructuur, maar ze hebben mijn naam op een lijst gezet om te kijken of ze me kunnen overzetten naar de nieuwe structuur. Dan zou ik 5 GB en onbeperkt bellen voor dezelfde prijs als nieuwe klanten krijgen. Fijn!
Eerst maar eens kijken hoe 5 GB bevalt. Als het te weinig is kan ik altijd nog over naar 10 of onbeperkt.
Merk wel aan mezelf dat ik altijd erg hebberig word van het woord "onbeperkt"!
Meer mensen daar last van?
Eerst maar eens kijken hoe 5 GB bevalt. Als het te weinig is kan ik altijd nog over naar 10 of onbeperkt.
Merk wel aan mezelf dat ik altijd erg hebberig word van het woord "onbeperkt"!
In de onderstaande topic verteld tele2 dat ze nu nog vol op bezig zijn met het overzetten van 24 gb naar unlimited.
https://forum.tele2.nl/om...36/index2.html#post392207
Grote kluspolopolo150 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 11:57:
In de onderstaande topic verteld tele2 dat ze nu nog vol op bezig zijn met het overzetten van 24 gb naar unlimited.
Net ingesteld en getest, werkt!!guysp schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 10:52:
[...]
Download de Tasker app op Android. (Kost 3 euro, zeker waard!) Google Play: Tasker
Als je de app hebt kun je een nieuw profiel maken, kies dan voor Event > Phone > Received Text.
Hier kun je de content instellen, zet hier de tekst van de tele2 SMS dat je nog 500MB over hebt.
Daarna maak je de task aan, Phone > Send SMS. Vul hier 1280 in als nummer en als message 'NOG 1GB'.
Thats about it.
Edit: als er genoeg vraag naar is zal ik even een topic met tutorial maken inclusief plaatjes etc.
Dank!
AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC
Komt wel bekend voor, echter vind ik dit wel heel prettig. Ipv altijd moeten nadenken als je een filmpje kijkt onderweg of een serie download via data, gewoon doen. Je hebt geen datalimiet meer!Tdem schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 11:53:
Merk wel aan mezelf dat ik altijd erg hebberig word van het woord "onbeperkt"!Meer mensen daar last van?
Geen dank, lekker onbeperktEwivis schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 12:04:
[...]
Net ingesteld en getest, werkt!!Nu echt onbeperkt dus. Hoef er niet meer op te letten en geen acties meer uit te voeren.
Dank!
[ Voor 25% gewijzigd door guysp op 17-05-2017 12:05 ]
// TODO: Schrijf een signature
Dat zal echter tijdelijk zijn. Op een gegeven moment zal tele2 dat aanpassen op een manier waar een menselijke handeling voor nodig is :-)Ewivis schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 12:04:
[...]
Net ingesteld en getest, werkt!!Nu echt onbeperkt dus. Hoef er niet meer op te letten en geen acties meer uit te voeren.
Dank!
Het SMS is juist de menselijke handeling. Ik zie eerder gebeuren dat de 50 gb per dag word verlaagd naar een lager getal mocht dit uit de hand lopen.
Inderdaad, dit is juist de menselijke handeling, die ik geautomatiseerd hebfl2001 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 12:07:
[...]
Dat zal echter tijdelijk zijn. Op een gegeven moment zal tele2 dat aanpassen op een manier waar een menselijke handeling voor nodig is :-)
AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC
Ik heb zelf in Mijn Tele2 de bundel gewijzigd (ik had 24 gb, had verwacht dat ik vandaag onbeperkt zou hebben) maar deze is ook nog niet aangepast. Had ik beter kunnen wachten?alwaysleft schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 12:02:
[...]
Grote klusZou als bestaande klant wel een aantal daagjes wachten eer de bug uit het systeem is als je bv nog 8 of 10 GB hebt

Een smsje ontvangen van Tele2, over een maand zal mijn nummerbehoud doorgevoerd zijn en gaat mijn abonnement in
Ik vraag me af wanneer GSMweb de toestelkosten gaat innen
Ik vraag me af wanneer GSMweb de toestelkosten gaat innen
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Zojuist mijn abonnement ook veranderd naar onbeperkt. normaal betaalde ik voor 8GB, 41 euro per maand.
Nu heb ik onbeperkt internet voor 45 euro per maand. Lachertje natuurlijk
Nu heb ik onbeperkt internet voor 45 euro per maand. Lachertje natuurlijk
Dus dit zijn de gegevens die je moet invoeren:guysp schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 10:52:
[...]
Download de Tasker app op Android. (Kost 3 euro, zeker waard!) Google Play: Tasker
Als je de app hebt kun je een nieuw profiel maken, kies dan voor Event > Phone > Received Text.
Hier kun je de content instellen, zet hier de tekst van de tele2 SMS dat je nog 500MB over hebt.
Daarna maak je de task aan, Phone > Send SMS. Vul hier 1280 in als nummer en als message 'NOG 1GB'.
Thats about it.
Edit: als er genoeg vraag naar is zal ik even een topic met tutorial maken inclusief plaatjes etc.
Received Text Any.
Sender: Tele2
Content: Nog 500MB
Daarna moet je een task Send SMS aanmaken.
Number: 1280
Dan zou die het moeten doen? of moet de content uitgebreider zijn?
Nah denk ik niet, ik denk dat er captcha er bij gehaald zal worden :-Ppolopolo150 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 12:15:
Het SMS is juist de menselijke handeling. Ik zie eerder gebeuren dat de 50 gb per dag word verlaagd naar een lager getal mocht dit uit de hand lopen.
Hopelijk een "ik ben geen robot" vinkje waar ik geen CAPTCHA voor hoef in te vullen (:
Als je *nog 500MB* doet, dan zoekt hij in de tekst van de sms, en hoef je niet de volledige tekst te doen. Anders het gehele bericht overtypen!k---evi-n schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 12:30:
[...]
Dus dit zijn de gegevens die je moet invoeren:
Received Text Any.
Sender: Tele2
Content: Nog 500MB
Daarna moet je een task Send SMS aanmaken.
Number: 1280
Dan zou die het moeten doen? of moet de content uitgebreider zijn?
Nog andere mensen hier met de 24GB bundel? Zijn jullie wel omgezet?
En als Tele 2 nu een SMS stuurt: profiteer nu van een voordeelsvoorjaarsweekend en er komen spontaan *NOG 500 MB* SMSen binnen weten ze meteen wie automatiseert.
Daar staat dan toch niet de juiste text in om anytask te triggeren.Schrudde schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 13:23:
En als Tele 2 nu een SMS stuurt: profiteer nu van een voordeelsvoorjaarsweekend en er komen spontaan *NOG 500 MB* SMSen binnen weten ze meteen wie automatiseert.
Van 300 min en 4 GB + 4 GB verdubbelaar voor €56 (incl S6) naar Unlimited voor €50. Zeer nice dat je je huidige abbo kunt veranderen.
Super blij ermee.
Super blij ermee.
"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.
Jammer dat t verbruik niet in de app staat maar wel op Mijn Tele2. Voor de rest zeer tevreden, net ff de snelheid getest en ik haal 60mbps download en 15mbps upload.
Daar zijn ze nog tot vrijdag mee bezig234FaTaLiTy schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 13:21:
Nog andere mensen hier met de 24GB bundel? Zijn jullie wel omgezet?
Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)
Verwijderd
Tele2 geeft flink minder toestelkorting sinds ze het onbeperkt abonnement hebben bekend gemaakt.
Dit kostte een S8 op 30 maart 2017 bij mobiel.nl:

Totale kosten: 1110 euro.
Dit kost een S8 nu bij mobiel.nl:

Totale kosten: 1198 euro.
Op tele2.nl zie je soortgelijke verschillen. Ik had echter een oud screenshot van mobiel.nl, dus daarmee vergeleken.
Het lijkt er dus op dat Tele2 in plaats van met goedkope toestellen nu met goedkope abonnementen gaat werken, waarschijnlijk omdat dit veel beter adverteert?
Dit kostte een S8 op 30 maart 2017 bij mobiel.nl:

Totale kosten: 1110 euro.
Dit kost een S8 nu bij mobiel.nl:

Totale kosten: 1198 euro.
Op tele2.nl zie je soortgelijke verschillen. Ik had echter een oud screenshot van mobiel.nl, dus daarmee vergeleken.
Het lijkt er dus op dat Tele2 in plaats van met goedkope toestellen nu met goedkope abonnementen gaat werken, waarschijnlijk omdat dit veel beter adverteert?
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2017 14:01 ]
Ik vraag me af, wat zou er gebeurd zijn als je het toestel twee weken geleden besteld had. Had je dan nu gewoon kosteloos naar onbeperkt kunnen gaan? Goedkoop toestel + onbeperkt internte = win/win.
Ah oké, thanksRobertowNL schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 13:56:
[...]
Daar zijn ze nog tot vrijdag mee bezig. Dat kan dus nog wel een paar dagen duren.
Verwijderd
Dan zouden ze je abonnementskosten denk ik verlaagd hebben. En ze laten je natuurlijk ook upgraden:Robkazoe schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 14:01:
Ik vraag me af, wat zou er gebeurd zijn als je het toestel twee weken geleden besteld had. Had je dan nu gewoon kosteloos naar onbeperkt kunnen gaan? Goedkoop toestel + onbeperkt internte = win/win.
Abonnement met telefoon
Je kunt je abonnement zo vaak je maar wilt verlagen, maar het mag nooit lager zijn dan je originele bundel. De wijziging gaat de eerstvolgende maand in. Je kunt ook altijd je abonnement verhogen. Deze wijziging gaat direct in en wordt meteen die maand meegerekend. We verrekenen het aantal dagen van de maand dat je er gebruik van hebt gemaakt.
Dit heb ik dus deze nacht rond 3:00 in gang gezet. S8+, 576 euro bijbetalen. Daarbij dan €25/maand voor het Unlimited abo.Robkazoe schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 14:01:
De order is ontvangen door Tele2 en alles lijkt goed te gaan so far...
Daarbij is het ook eerlijker. Bij de oude abo's zat nog altijd 'stiekem' een gedeelte van de toestelprijs in je aboprijs verwerkt. Dat is nu dus beter losgetrokken, zoals bij alle andere providers nu ook het geval is (al wil T-Mobile ook nog wel eens de bundelprijzen verlagen icm toestel (muv het Unlimited abo)).Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 13:59:
[ Voor 36% gewijzigd door Richh op 17-05-2017 14:12 ]
Problemen met de buiten de bundel kosten zijn blijkbaar bekend:
https://forum.tele2.nl/ac...sten-nieuwe-bundels-64883
Nog maar eens bellen of ze mij dan ook even weer willen aansluiten.
Edit: Ah, ook mijn betaling om weer aangesloten te worden is vastgelopen.
Edit: Ah, ook mijn betaling om weer aangesloten te worden is vastgelopen.

[ Voor 31% gewijzigd door RobertowNL op 17-05-2017 14:34 ]
Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)
Best bizar dat er zoveel misgaat. Word dit niet getest van te voren of zou dit niet mogelijk zijn.RobertowNL schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 14:16:
Problemen met de buiten de bundel kosten zijn blijkbaar bekend:
Vreemd. Daar waar ik voorheen 120-150 mbit haalde, haal ik vandaag 80-90 mbit. Snel zat hoor. Maar zou dat zijn om "onbeperkt" betaalbaar te houden of zouden eerst even terug schroeven om te kijken hoe het netwerk het houdt?
Yep, denk het wel.Titusvh schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 14:37:
Vreemd. Daar waar ik voorheen 120-150 mbit haalde, haal ik vandaag 80-90 mbit. Snel zat hoor. Maar zou dat zijn om "onbeperkt" betaalbaar te houden of zouden eerst even terug schroeven om te kijken hoe het netwerk het houdt?
Ook dat is zover ik begrijp een 'fout'. Iedereen betaald straks 25 euro die unlimited wil.alwaysleft schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 14:39:
Bij mijn pa gaat het ook mis. Heeft oude 8GB bundel van april 2016, en betaald nu 22 euro. Wilt naar onbeperkt internet gaan en zou dan 26 euro betalen. 1 euro verschil.
Je vraagt je bijna af wat wel goed is gegaan bij het hele overzetten.
[ Voor 9% gewijzigd door RobertowNL op 17-05-2017 14:41 ]
Best verstandig.
Er zijn overigens wel weer veel rare problemen.
Zelfs mensen die worden afgesloten. Dat gebeurde een tijdje geleden ook al (rekeningnummerwijziging), en toen moesten die mensen soms weken wachten. Hopelijk doen ze dat nu beter.
Ik ben erg tevreden over tele2, maar hun imago is mede door die cockups toen aardig beschadigd. Dit zal er niet bij helpen.
Bij mij is alles flawless gegaan. Gelukkig. Toen ik half jaartje terug overstapte vond ik dat best spannend.
Maandelijks opzegbaar? Want dan zijn alle bundels 1 euro duurder.alwaysleft schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 14:39:
Bij mijn pa gaat het ook mis. Heeft oude 8GB bundel van april 2016, en betaald nu 22 euro. Wilt naar onbeperkt internet gaan en zou dan 26 euro betalen. 1 euro verschil.
Ben blij dat ik nog even gewacht heb met het abo van mijn vrouw. Belt haast niet en gebruikt ook niet veel data. Betaald nu iets van 20 euro voor 150 bel minuten en 1gb data. Nu met de nieuwe prijzen straks 100 min en 5Gb data voor 14 euro. Meer heeft ze echt niet nodig
🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
De klantenservice is uitermate aardig, maar ze kunnen daar letterlijk helemaal niets in het systeem.Titusvh schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 14:42:
[...]
Best verstandig.
Er zijn overigens wel weer veel rare problemen.
Zelfs mensen die worden afgesloten. Dat gebeurde een tijdje geleden ook al (rekeningnummerwijziging), en toen moesten die mensen soms weken wachten. Hopelijk doen ze dat nu beter.
Ik ben erg tevreden over tele2, maar hun imago is mede door die cockups toen aardig beschadigd. Dit zal er niet bij helpen.
Bij mij is alles flawless gegaan. Gelukkig. Toen ik half jaartje terug overstapte vond ik dat best spannend.
De tweede lijn lijkt voor klantenservice alleen via een ticket systeem te bereiken en heeft doorlooptijden van 24-48 uur bij dit soort klachten (en als er iets fout gaat zoals vandaag ontstaat er ook nog een backlog gok ik).
Volgens mij zorgt juist een hogere snelheid ervoor dat een mast meer sessies tegelijkertijd af kan handelenTitusvh schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 14:37:
Uiteraard wordt dit altijd getest van te voren, maar er zijn zoveel edge-cases met klanten met oude abonnementen, vreemde configuraties en gewoon bugs die je niet opvalt op kleine schaal. Het is heel moeilijk om zo een grote release goed te laten verlopen. (Lees, vlekkeloos)Kid_Stevie schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 14:21:
[...]
Best bizar dat er zoveel misgaat. Word dit niet getest van te voren of zou dit niet mogelijk zijn.
Edit:
Ik overigens voor de grap geprobeerd om nog eens "Nog 1GB" te sturen terwijl ik nog niet op het einde van mijn bundel zit. Ik kon mijn bundel gewoon 'opwaarderen', nu heb ik 10GB beschikbaar met maar 6GB verbruikt.
[ Voor 19% gewijzigd door guysp op 17-05-2017 14:53 ]
Yep!Richh schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 14:46:
[...]
Volgens mij zorgt juist een hogere snelheid ervoor dat een mast meer sessies tegelijkertijd af kan handelenis het op dezelfde locatie, tijdstip en heb je meerdere tests gedaan?
Eerste vanochtend 5:30, dus aan de drukte zal het niet gelegen hebben :-)
Ik heb ook de 100 smsjes/minuten gehouden en nu unlimited data.timmie271 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 11:35:
[...]
Weet niet of jou abbo is aangepast naar de unlimited?
Maar heb hier nu de 10gb naar unlimited gezet voor hetzelfde bedrag en ben ineens 28 euro buiten mn belbundel![]()
Dat word morgen even bellen met ze....
Heb nog wel de 100 sms'jes/minuten
Ja, hoop dat ze het zo houden. Zou wel nice zijn, aan 100 minuten heb ik genoeg en is het toch mooi weer iets goedkoper.Lord_Dain schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 11:39:
[...]
Lijkt me in ieder geval een bug. Als je een nieuw abbo afsluit kan je onmogelijk kiezen voor 100min+unlimited data.. Dus ben bang dat ze dat nog zullen aanpassen.
Automatische sms dmv Tasker werkt goed! Even uitgeprobeerd!
Maar stel mijn pa zet het om, hoe groot is de kans dat het nu goed gaat? Wil niet dat hij in de problemen komt namelijk. Bedankt voor de reacties!
Het omzetten zal vast geen probleem zijn. Zou wel wachten tot dat over de bundel bug is opgelost.
Yes. Dan maar even afwachten. Wie heeft niet last van de over de bundel bug?polopolo150 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 15:14:
Het omzetten zal vast geen probleem zijn. Zou wel wachten tot dat over de bundel bug is opgelost.
De upgrade van 24GB naar Unlimited gaat vandaag van start maar om het systeem niet teveel te belasten spreiden we dit over een paar dagen uit. Uiterlijk 20 mei zou iedereen de unlimited bundel moeten hebben.
https://forum.tele2.nl/mo...70/index1.html#post392276
https://forum.tele2.nl/mo...70/index1.html#post392276
Bij mij is het maar 20 cent...alwaysleft schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 15:18:
[...]
Yes. Dan maar even afwachten. Wie heeft niet last van de over de bundel bug?
Ik heb van 8 GB voor 6+19 euro geupgrade naar unlimited data/spraak voor 25 euro. Er is slechts 1,04 euro buiten de bundel ontstaan ten tijde van de omzetting. Laat je telefoon even op Wifi staan totdat je de bevestigings sms hebt gehad dat de omzetting in orde is. (10 minuen) Voor de rest werkt het allemaal prima. Er komt in de APP een 5000 MB indicator met refresh update van 1 dag.. Overige MB's bijbestellen per SMS, nog niet geprobeerd.
Ze hebben dit erkend en geven aan dat de kosten vergoed worden. https://forum.tele2.nl/ac...sten-nieuwe-bundels-64883
Ze hebben dit erkend en geven aan dat de kosten vergoed worden. https://forum.tele2.nl/ac...sten-nieuwe-bundels-64883
[ Voor 31% gewijzigd door bartvries op 17-05-2017 15:24 ]
Niet heel veel mensen, bij veel mensen gaat het om enkele euro's. Zie maar een paar op het forum van Tele2 en social media die het zelfde probleem hebben en rekeningen van 200-500 euro.alwaysleft schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 15:18:
[...]
Vanuit ervaring bij een andere telco heb ik het vermoeden dat men dus pro rato binnen een bepaalde factuurperiode terugrekent. Het systeem doet dit automagisch en dan kan het met de buiten bundel tarieven soms heel vervelend uitpakken. Ik heb het gevoel, maar het is een aanname, dat dat hier ook gebeurd is.alwaysleft schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 15:18:
[...]
Enig idee wanneer er een update van de Tele2 app komt?bartvries schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 15:21:
Ik heb van 8 GB voor 6+19 euro geupgrade naar unlimited data/spraak voor 25 euro. Er is slechts 1,04 euro buiten de bundel ontstaan ten tijde van de omzetting. Laat je telefoon even op Wifi staan totdat je de bevestigings sms hebt gehad dat de omzetting in orde is. (10 minuen) Voor de rest werkt het allemaal prima. Er komt in de APP een 5000 MB indicator met refresh update van 1 dag.. Overige MB's bijbestellen per SMS, nog niet geprobeerd.
Verwijderd
26 euro is de prijs als je per maand wil opzeggen. 25 is als je een contract afsluit. Helemaal goed gegaan dus.alwaysleft schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 14:39:
Dank voor de reacties. Nog een paar dagen afwachten dus!
Nee, zijn contract is een 2 jarig sim only. Dus niet maandelijks opzegbaar en loopt nog een jaar. Dat moet 25 euro zijn.Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 15:45:
[...]
26 euro is de prijs als je per maand wil opzeggen. 25 is als je een contract afsluit. Helemaal goed gegaan dus.
Ik heb om 14:00 gebeld met de klantenservice. Zij zeiden dat het weldegelijk mogelijk is om je abo aan te passen naar (in mijn geval) 100 bel/sms + Unlimited data.
Ik had vanochtend zelf al gewijzigd naar onbeperkt bellen/sms + unlimited data (€26). Heb dit dus in het gesprek van 14:00 terug laten draaien naar 100 bel/sms + unlimited data voor €22.
De buiten de bundel-bug, waarbij klanten opeens zomaar kosten buiten de bundel hebben wordt vannacht geplet. Het van oorsprong Zweedse bedrijf heeft veel meldingen ontvangen en gaat daar dus actie op ondernemen. Dat is wat er gezegd werd.
Ik had vanochtend zelf al gewijzigd naar onbeperkt bellen/sms + unlimited data (€26). Heb dit dus in het gesprek van 14:00 terug laten draaien naar 100 bel/sms + unlimited data voor €22.
De buiten de bundel-bug, waarbij klanten opeens zomaar kosten buiten de bundel hebben wordt vannacht geplet. Het van oorsprong Zweedse bedrijf heeft veel meldingen ontvangen en gaat daar dus actie op ondernemen. Dat is wat er gezegd werd.
Slordig dat ze zoiets niet hebben getest. Dus advies morgen pas te migreren!WiseDise schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 16:00:
Ik heb om 14:00 gebeld met de klantenservice. Zij zeiden dat het weldegelijk mogelijk is om je abo aan te passen naar (in mijn geval) 100 bel/sms + Unlimited data.
Met geplet bedoel ik overigens ook dat ze de buiten bundel kosten gaan resetten.alwaysleft schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 16:05:
[...]
Slordig dat ze zoiets niet hebben getest. Dus advies morgen pas te migreren!
Ow superWiseDise schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 16:08:
[...]
Met geplet bedoel ik overigens ook dat ze de buiten bundel kosten gaan resetten.
[ Voor 5% gewijzigd door alwaysleft op 17-05-2017 16:18 ]
Hier hetzelfde probleem. Ik zit nu net in de 13e maand van mijn 24 maanden contract en kreeg ook de prijs van 26 euro per maand. Toch overgestapt btw omdat ik er elke maand meer dan 26 euro betaal maar ik verwacht dat het wel rechtgetrokken wordt. En anders, betaal ik 11 euro meer in een jaar tijd. Ga daar ook niet heel erg wakker van liggen...alwaysleft schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 15:48:
[...]
Nee, zijn contract is een 2 jarig sim only. Dus niet maandelijks opzegbaar en loopt nog een jaar. Dat moet 25 euro zijn.
Hoelang loopt jouw contact nog? Vanmiddag heb ik ook even gebeld naar Tele2 zakelijk. Voor €3,31 (ex BTW) kon de betreffende medewerker mijn 1 jarig SIM-only van onbep bellen/sms&1GB overzetten naar 5GB. Pas als m'n huidige contact is afgelopen, zou ik gebruik kunnen gaan maken van het Unlimited abo.Tdem schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 11:53:
Net gebeld met de zakelijke lijn, om van 1 GB naar 5 GB te gaan. Ik zit nog in de oude tariefstructuur, maar ze hebben mijn naam op een lijst gezet om te kijken of ze me kunnen overzetten naar de nieuwe structuur. Dan zou ik 5 GB en onbeperkt bellen voor dezelfde prijs als nieuwe klanten krijgen. Fijn!
Zit nog wel te twijfelen. met 1GB kom ik altijd precies uit, maar soms niet na te hoeven denken is ook wel makkelijk.....
Lijkt erop dat ze de buiten de bundel kosten hebben opgelost. Staat hier nu op 0 euro
Ik kan inderdaad bevestigen dat dat ook bij mij het geval is, ja. Al ging het maar om 0,10 cent.BlazeMuis schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 17:30:
Lijkt erop dat ze de buiten de bundel kosten hebben opgelost. Staat hier nu op 0 euro
Frontpage nieuws: nieuws: Tele2 heeft problemen met introductie Unlimited-abonnement
Bij mij is alles prima te zien op de website maar de app nog niet helemaal - soit ik ga geen 5GB per dag gebruiken dis heb die app eigenlijk alleen in het buitenland gebruiken.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ze hebben nog wel een bug in het upgraden van je data, je kan die post request gewoon oneindig blijven sturen via hun website. Waar je al kan upgraden vanaf 80% van het volledige gebruik.
Onbeperkt is dus echt onbeperkt op deze manier
Je krijgt wel een hele zee aan SMSjes, na elke POST request.
Onbeperkt is dus echt onbeperkt op deze manier

Ik ben nu in bezit van 4000GB +100 min bij simyo voor 16 euro PM. Als ik met 4G werk merk ik dat dit te weinig is voor mij. Door het nieuwsbericht wat ik zag over Tele2 en unlimited begin ik toch erg te twijfelen om over te stappen.
Alleen doordat ik veel negatieve berichten lees over de ontvangst van tele2 twijfel ik toch wel erg.
Mensen hier last van?
En als ik op de site van tele2 kijk heb ik het idee dat het alleen mogelijk is om bellen/sms en internet allebei unlimited te doen, en dus niet bellen/sms 100 min/sms en unlimited internet, klopt dit?
Alleen doordat ik veel negatieve berichten lees over de ontvangst van tele2 twijfel ik toch wel erg.
Mensen hier last van?
En als ik op de site van tele2 kijk heb ik het idee dat het alleen mogelijk is om bellen/sms en internet allebei unlimited te doen, en dus niet bellen/sms 100 min/sms en unlimited internet, klopt dit?
[ Voor 21% gewijzigd door Dirk0s op 17-05-2017 18:06 ]
Hmz zo te zien kom je ook (nog) boven de genoemde 50Gb per dag uit.DirkZzZ schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 17:45:
Ze hebben nog wel een bug in het upgraden van je data, je kan die post request gewoon oneindig blijven sturen via hun website. Waar je al kan upgraden vanaf 80% van het volledige gebruik.
Onbeperkt is dus echt onbeperkt op deze manierJe krijgt wel een hele zee aan SMSjes, na elke POST request.
[afbeelding]
Je bedoelt 4GB denk ik. De ontvangst bij Tele2 is prima, tenminste de paar maand dat ik bij Tele2 zat heb ik het als prima ervaren, indien nodig val je zelfs terug op T-Mobile. Ik zou me geen zorgen maken.Dirk0s schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 18:00:
Ik ben nu in bezit van 4000GB +100 min bij simyo voor 16 euro PM. Als ik met 4G werk merk ik dat dit te weinig is voor mij. Door het nieuwsbericht wat ik zag over Tele2 en unlimited begin ik toch erg te twijfelen om over te stappen.
Mensen hier last van?
[ Voor 35% gewijzigd door Chris.nl op 17-05-2017 18:06 ]
Excuses 4GB heb ik nu, zo kan ik b.v. naar Tele2 gaan en 10GB pakken en 100 min dat kost me 2euro meer alleen wel 6GB extra.
Het liefst heb ik unlimited internet en 100min/sms. maar volgens mij is dit niet mogelijk
Het liefst heb ik unlimited internet en 100min/sms. maar volgens mij is dit niet mogelijk
Het lijkt allemaal opgelost. Mijn buiten de bundel kosten zijn verdwenen.
https://forum.tele2.nl/ac...83/index1.html#post392240
https://forum.tele2.nl/ac...83/index1.html#post392240
Klopt ja, op de site wordt 100min onselecteerbaar als je bij data unlimited kiest.Dirk0s schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 18:07:
Excuses 4GB heb ik nu, zo kan ik b.v. naar Tele2 gaan en 10GB pakken en 100 min dat kost me 2euro meer alleen wel 6GB extra.
Alhoewel er mensen met een bestaand abbo blijkbaar wel de bundel zo konden aanpassen..
Net een SMS gekregen dat ik 80% van mijn bundel heb verbruikt. Meh.
Kregen jullie een SMS dat jullie zijn overgeschakeld naar unlimited data? Dit voor de klanten die ook voorheen 24 gb hadden.
Kregen jullie een SMS dat jullie zijn overgeschakeld naar unlimited data? Dit voor de klanten die ook voorheen 24 gb hadden.
Dus voor nieuwe klanten niet mogelijk?Lord_Dain schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 18:49:
[...]
Klopt ja, op de site wordt 100min onselecteerbaar als je bij data unlimited kiest.
Alhoewel er mensen met een bestaand abbo blijkbaar wel de bundel zo konden aanpassen..
Ik heb/had ook 24gb en heb enkel een brief erover gehad. Nog geen SMS en het is ook nog niet te zien in MijnTele2.polopolo150 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 19:07:
Net een SMS gekregen dat ik 80% van mijn bundel heb verbruikt. Meh.
Ik zie dat Tele2 overigens nog steeds geen 4G dekking heeft in De Koog op Texel. En nu wil ik daar nu net komende zondag F1 kijken. Daar gaat T-Mobile dus aan verdienen
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Zit er pas een paar maanden. Voor 3,31 kun je niet moeilijk doen, lijkt me. Geeft je veel vrijheidCranberry schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 17:09:
[...]
Hoelang loopt jouw contact nog? Vanmiddag heb ik ook even gebeld naar Tele2 zakelijk. Voor €3,31 (ex BTW) kon de betreffende medewerker mijn 1 jarig SIM-only van onbep bellen/sms&1GB overzetten naar 5GB. Pas als m'n huidige contact is afgelopen, zou ik gebruik kunnen gaan maken van het Unlimited abo.
Zit nog wel te twijfelen. met 1GB kom ik altijd precies uit, maar soms niet na te hoeven denken is ook wel makkelijk.....
Wie moet er komende zondag rijden dan?franssie schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 19:20:
Ik zie dat Tele2 overigens nog steeds geen 4G dekking heeft in De Koog op Texel. En nu wil ik daar nu net komende zondag F1 kijken. Daar gaat T-Mobile dus aan verdienen
[ Voor 6% gewijzigd door ParaLogic op 17-05-2017 19:36 ]
Hey, nog iemand op het eiland. ;-)franssie schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 19:20:
Inderdaad daar nog geen 4G. Daar staat m'n strandhuisje wel, dus dat word een zomertje unlimited 3G.
[ Voor 27% gewijzigd door WiseDise op 17-05-2017 19:30 . Reden: Dubbele quote. ]
lolWiseDise schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 19:30:
[...]
Hey, nog iemand op het eiland. ;-)
Inderdaad daar nog geen 4G. Daar staat m'n strandhuisje wel, dus dat word een zomertje unlimited 3G.

Ik kom er vaak logeren op de Luwe Windhoek, heerlijk plekje!
[ Voor 6% gewijzigd door franssie op 17-05-2017 19:33 ]
Problemen lijken groot en deels opgelost te zijn:
- Ben weer aangesloten
- Kosten zijn uit mijn Tele2 verdwenen
- n.a.v het vergoedingen formulier ben ik gebeld en gecompenseerd voor beide storingen die ik had.
Al met al lijkt het goed afgerond door Tele2
- Ben weer aangesloten
- Kosten zijn uit mijn Tele2 verdwenen
- n.a.v het vergoedingen formulier ben ik gebeld en gecompenseerd voor beide storingen die ik had.
Al met al lijkt het goed afgerond door Tele2
Ja bij mij zijn de buitenbundel kosten ook weg.
Dat gaat T-Mobile sowieso doen.franssie schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 19:20:
Stel dat een gemiddelde Tele2 klant momenteel 95% van de tijd (en even door de boot genomen dus ook data) op 4G zit van Tele2 en in 5% van de gevallen om wat voor reden dan ook even terugvalt naar 3G van T-Mobile.
Een gebruiker die tot gisteren 12Gb per maand verstookte, deed dat dus met 11,4Gb op Tele2 4G en 600Mb op T-Mobile 3G. T-Mobile verdiende hier dus ter waarde van 600Mb aan roaming op.
Diezelfde Tele2 gebruiker heeft vandaag voor hetzelfde geld (of een paar euro's meer per maand) Unlimited. Die gaat lekker los. Het internet helemaal leeg. Speedtestje. Netflix. Nooit meer wifi. Zijn verbruik knalt naar 4Gb per dag; ofwel 120Gb per maand.
Toch komt die gebruiker nog op dezelfde plekken als voorheen, zijn huis, school, werk, sportclub, vrienden en familie zijn nog steeds op dezelfde locaties. Dus deze gebruiker maakt nog steeds 95% van de tijd gebruik van Tele2 4G en 5% van 3G op T-Mobile.
Echter; nu krijgt T-Mobile (met een constante 5% van de data) 6Gb per maand te verstouwen! De kosten voor Tele2 zullen exploderen! T-Mobile gaat hier echt lachend rijk mee worden zolang die roaming nog actief blijft (of Tele2 moet natuurlijk als een malle masten bij gaan bouwen).
Dit zal snel worden opgelost lijkt me zoDirkZzZ schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 17:45:
Onbeperkt is dus echt onbeperkt op deze manierJe krijgt wel een hele zee aan SMSjes, na elke POST request.
[afbeelding]
Ze geven aan dat 97% van het land 4G dekking heeft. Zal wel meevallen dus die kosten aan T-Mobile en zijn ze al aan het uitfaseren.PWA777 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 20:29:
[...]
Dat gaat T-Mobile sowieso doen.
Stel dat een gemiddelde Tele2 klant momenteel 95% van de tijd (en even door de boot genomen dus ook data) op 4G zit van Tele2 en in 5% van de gevallen om wat voor reden dan ook even terugvalt naar 3G van T-Mobile.
Een gebruiker die tot gisteren 12Gb per maand verstookte, deed dat dus met 11,4Gb op Tele2 4G en 600Mb op T-Mobile 3G. T-Mobile verdiende hier dus ter waarde van 600Mb aan roaming op.
Diezelfde Tele2 gebruiker heeft vandaag voor hetzelfde geld (of een paar euro's meer per maand) Unlimited. Die gaat lekker los. Het internet helemaal leeg. Speedtestje. Netflix. Nooit meer wifi. Zijn verbruik knalt naar 4Gb per dag; ofwel 120Gb per maand.
Toch komt die gebruiker nog op dezelfde plekken als voorheen, zijn huis, school, werk, sportclub, vrienden en familie zijn nog steeds op dezelfde locaties. Dus deze gebruiker maakt nog steeds 95% van de tijd gebruik van Tele2 4G en 5% van 3G op T-Mobile.
Echter; nu krijgt T-Mobile (met een constante 5% van de data) 6Gb per maand te verstouwen! De kosten voor Tele2 zullen exploderen! T-Mobile gaat hier echt lachend rijk mee worden zolang die roaming nog actief blijft (of Tele2 moet natuurlijk als een malle masten bij gaan bouwen).
4G verbuikt meer energie dan WiFi. In de accutest van de S8 scheelt dat op 3 minuten na 2 uur schermtijd. Ga jij met die wetenschap thuis 's ochtends nog even via WiFi online of wil je toch het maximale uit 4G halen voordat je de deur uit gaat met een legere accu dan voorheen?
Daarnaast denk ik dat er zeer weinig huishoudens zijn die nu hun vaste aansluiting (icl TV) opzeggen en gaan tetheren, de voorwaarden zijn zelfs geschreven in een geest die dat verbiedt.
Daarom denk ik dat de explosieve stijging die je voorziet uit zal blijven, na een korte periode van gewenning normaliseert het gedrag en gaat men 'onbezorgd' online ipv 'onbeperkt'. Ik gok dat het gemiddelde gebruik niet boven de 20GB uit zal komen.
Ben het wel eens met jou op het laatste, heb sinds vandaag onbeperkt maar weet nu al dat ik de eerste paar dagen van alles uitprobeer en daarna wel mee gaat vallen.Chris.nl schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 20:44:
[...]
4G verbuikt meer energie dan WiFi. In de accutest van de S8 scheelt dat op 3 minuten na 2 uur schermtijd. Ga jij met die wetenschap thuis 's ochtends nog even via WiFi online of wil je toch het maximale uit 4G halen voordat je de deur uit gaat met een legere accu dan voorheen?
Daarnaast denk ik dat er zeer weinig huishoudens zijn die nu hun vaste aansluiting (icl TV) opzeggen en gaan tetheren, de voorwaarden zijn zelfs geschreven in een geest die dat verbiedt.
Daarom denk ik dat de explosieve stijging die je voorziet uit zal blijven, na een korte periode van gewenning normaliseert het gedrag en gaat men 'onbezorgd' online ipv 'onbeperkt'. Ik gok dat het gemiddelde gebruik niet boven de 20GB uit zal komen.
Het is meer het gevoel voor mij dat ik er nooit meer naar hoef om te kijken naar me verbruik, dat vind ik het grootste plus punt.
Ik hield de abo + toestel bij tele2 in de gaten omdat mijn huidige t-mobile abo binnenkort afloopt. Helaas zijn de toestelprijzen sinds vandaag wel omhoog gegaan.
Huawei P10+, 10GB, 100min
Totale kosten over 2 jaar waren €997, nu €1093
Huawei Mate 9, 10GB, 100min
Totale kosten over 2 jaar waren €949, nu €1045
Ze moeten ergens op verdienen toch?Carfanatic schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 21:06:
Ik hield de abo + toestel bij tele2 in de gaten omdat mijn huidige t-mobile abo binnenkort afloopt. Helaas zijn de toestelprijzen sinds vandaag wel omhoog gegaan.
Net geen sms meer gekregen toen mn 1gb bundel op 80% zat/op was. Internet stopte er wel mee.
Snap ik, maar wist deels wel dat die toestel prijzen omhoog gingen dus had iemand geadviseerd gister een toestel te nemen met de 24gb bundel, die daarna dus korting kreeg op zijn bundel kosten.
En wat is het verschil tussen de aankoopprijs via Tele2 en de prijswatch? Momenteel nihil, en anders koop je het toestel toch los?
[ Voor 11% gewijzigd door Chris.nl op 18-05-2017 00:05 ]
Ik had precies hetzelfde, toestelprijs zo erg gestegen dat de nieuwe abbo's nog duurder uitkwamen als daarvoor.
Ik heb dit zelf opgelost door het bij mobiel.nl te bestellen. Daar was het nog oude toestelprijs met nieuwe tele2 abbo prijzen. Scheelde me 6 euro per maand
Ik ben benieuwd of meerdere mensen problemen hebben met het zien van de unlimited data bundel in hun tele2 app.. Bij mij is deze alleen op de Site zichtbaar.
Er zou een update komen van de app. Verwacht die èèn dezer dagen welk---evi-n schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 00:57:
Ik ben benieuwd of meerdere mensen problemen hebben met het zien van de unlimited data bundel in hun tele2 app.. Bij mij is deze alleen op de Site zichtbaar.
Verwijderd
Masten bijbouwen hoeft toch niet zo moeilijk te zijn als ze een deal sluiten om gebruik te maken van dezelfde antenne? De twee werken al langer samen. In de grote steden heeft Tele2 wel aardig bereik maar daarbuiten veel grote gaten, een stuk meer dan andere providers. Als ze echt fysiek nieuwe masten moeten gaan bijbouwen kan dat nog lang gaan duren. Gemeentes en buurtbewoners werken ook niet altijd mee.PWA777 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 20:29:
[...]
Dat gaat T-Mobile sowieso doen.
Kreeg net 2 sms'jes van Tele2, 1 dat ik nog 500mb over heb van de 5GB en een minuut later dat 100% van de 5GB bundel op is. Ik heb nog maar 2.6GB gebruikt vandaag en heb nu nog wel internet.
Meer mensen een sms gekregen terwijl je niet door de bundel heen bent?
Unlimited is nu 25 euro bij mij, maar 9GB en 4GB zijn even duur.
Probeer nog 1GB extra te smsenBlazeMuis schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 09:11:
Kreeg net 2 sms'jes van Tele2, 1 dat ik nog 500mb over heb van de 5GB en een minuut later dat 100% van de 5GB bundel op is. Ik heb nog maar 2.6GB gebruikt vandaag en heb nu nog wel internet.
Dat lukt, kreeg er 1GB bij. Nog een bug op de lijst dus xd.
Edit: screenshot

[ Voor 14% gewijzigd door BlazeMuis op 18-05-2017 09:34 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Tele2 mobiele diensten, andere onderwerpen horen thuis in:
- Tele2 Vast: [Tele2] Ervaringen & Discussie - Deel 7
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Tele2 mobiele diensten, andere onderwerpen horen thuis in:
- Tele2 Vast: [Tele2] Ervaringen & Discussie - Deel 7