[Tele2 Mobiel] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 71 Laatste
Acties:
  • 544.195 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog 5 minuten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Super benieuwd wat ze precies gaan doen. Ik verwacht toch wel dat het een soort T-mobile Unlimited constructie word, maar dan net iets onder de prijs van t-mobile gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2017 @ 14:56:
Super benieuwd wat ze precies gaan doen. Ik verwacht toch wel dat het een soort T-mobile Unlimited constructie word, maar dan net iets onder de prijs van t-mobile gaan zitten.
Gok het ook, tussen 25 en 30 euro per maand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiseDise
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:42
Dat verwacht ik ook, maar ik ben vooral benieuwd - als ze het doen - wat voor voorwaarden ze er aan hangen. Denk aan hoe T het gedaan heeft met hun 5GB/dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
WiseDise schreef op maandag 15 mei 2017 @ 15:00:
Dat verwacht ik ook, maar ik ben vooral benieuwd - als ze het doen - wat voor voorwaarden ze er aan hangen. Denk aan hoe T het gedaan heeft met hun 5GB/dag.
Bij T-Mobile kan je het aanvullen tot aan 50GB per dag door middel van de app en sms.
Tele2 misschien 10GB per dag, zou tof zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Unlimited voor 25 euro per maand :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WiseDise
alwaysleft schreef op maandag 15 mei 2017 @ 15:02:
[...]

Bij T-Mobile kan je het aanvullen tot aan 50GB per dag door middel van de app en sms.
Tele2 misschien 10GB per dag, zou tof zijn :)
Ja, ik weet het. Was enkel ter voorbeeld. Wachten kan lang duren dan he? ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwaysleft
Richh schreef op maandag 15 mei 2017 @ 14:54:
Ik verwacht om 15:00 hier een berichtje? https://www.tele2.nl/newsroom/category/nieuws/

Of begint dan de presentatie en kan ik beter Tweakers F5'en?
Zou tweakers F5'en ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-10 21:16
Google weet al wat er komt....

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2017 @ 15:02:
Unlimited voor 25 euro per maand :)
Gok je of is bekend gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alwaysleft schreef op maandag 15 mei 2017 @ 15:03:
[...]

Gok je of is bekend gemaakt?
Staat op de homepage:

[ Voor 49% gewijzigd door Kees op 13-03-2018 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Hugo schreef op maandag 15 mei 2017 @ 15:03:
Google weet al wat er komt....
Cryptisch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Wauw. Wat een deal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
De homepage is ververst.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Ook de prijzen zijn verlaagd, ziet er goed uit :)

[ Voor 53% gewijzigd door Kees op 13-03-2018 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Ook beperkt tot 5GB per dag.

Maar je kunt sms'en om aan te vullen. Ala T-Mobile.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
De bestaande en nieuwe 4G-abonnementen zijn niet met elkaar te vergelijken. Maar we zijn blij met onze vaste klanten, daarom vervangen we bij al onze 4G abonnementen de 24GB bundel door Unlimited data, automatisch voor alle klanten met een 24GB bundel. Hierna kunnen ook klanten met een kleinere databundel overstappen naar Unlimited, eenvoudig via MijnTele2 of via onze klantenservice.
Dat is best netjes, maar wel jammer dat ze niet alle bundels upgraden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Kid_Stevie schreef op maandag 15 mei 2017 @ 15:08:
[...]

Dat is best netjes, maar wel jammer dat ze niet alle bundels upgraden..
Heel netjes _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
Tromgeroffel geweest en bekend. En er komt nog een verassing.....

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-10 20:34
Hugo schreef op maandag 15 mei 2017 @ 15:10:
Kom maar door met die 4G roaming in heel Europa :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hugo schreef op maandag 15 mei 2017 @ 15:10:
Nog een verrassing voor mobiel internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe gaan andere providers hierop reageren?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2017 @ 15:12:
Vraag ik mij ook af. Een Robin Mobile is bv nu volledig weg gevaagd door Tele2....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaLogic
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-07 20:14
Hierna kunnen ook klanten met een kleinere databundel overstappen naar Unlimited, eenvoudig via MijnTele2 of via onze klantenservice.
Een maandje geleden een nieuw 10GB abbo afgesloten voor 24 maanden á €25... Als ik het goed begrijp kan ik dus woensdag wel upgraden naar unlitmited, welke dan alsnog €25 per maand gaat kosten. Zou mooi zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2017 @ 15:12:
T-Mobile zal niet blij zijn. ;) :P Erg goede deal dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
ParaLogic schreef op maandag 15 mei 2017 @ 15:13:
[...]

Een maandje geleden een nieuw 10GB abbo afgesloten voor 24 maanden á €25... Als ik het goed begrijp kan ik dus woensdag wel upgraden naar unlitmited, welke dan alsnog €25 per maand gaat kosten. Zou mooi zijn :)
Ik lees alleen maar als je meer gaat betalen dat je kunt upgraden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onbeperkt data aanbieden is goedkoper dan masten bijbouwen. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Nu online
Nvm

[ Voor 95% gewijzigd door Incognitum op 15-05-2017 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-10 10:43
[...]

Idem hier, maar dan met toestel erbij. €11 p/m voor het toestel en €21 p/m voor de 10GB bundel dus. Mag hopen dat ik dan in totaal €36 p/m kwijt ben voor Unlimited Data :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hugo
En Arnoud Wokke mag nu genieten van Ronnie Flex. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaLogic
alwaysleft schreef op maandag 15 mei 2017 @ 15:14:
[...]

Ik lees alleen maar als je meer gaat betalen dat je kunt upgraden :)
Hmm.. het nieuwe 10GB abonnement wordt €21 per maand... ben benieuwd of van het "oude" 10GB abonnement dan ook te "opwaarderen" is naar het unlimited abonnement... Ik hoop het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:14
ParaLogic schreef op maandag 15 mei 2017 @ 15:18:
[...]

Hmm.. het nieuwe 10GB abonnement wordt €21 per maand... ben benieuwd of van het "oude" 10GB abonnement dan ook te "opwaarderen" is naar het unlimited abonnement... Ik hoop het wel.
"Vanaf het moment dat je abonnement nog vier maanden loopt, kun je verlengen naar onze nieuwe 4G-abonnementen. Maandelijks opzegbare abonnementen kun je altijd omzetten naar een abonnement met een looptijd."
Zie V&A (https://www.tele2.nl/unlimited-info/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
ParaLogic schreef op maandag 15 mei 2017 @ 15:18:
[...]

Je moet denken als hun meer aan je gaan verdienen per maand je wel kunt migreren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaLogic
Tomino schreef op maandag 15 mei 2017 @ 15:19:
[...]

"Vanaf het moment dat je abonnement nog vier maanden loopt, kun je verlengen naar onze nieuwe 4G-abonnementen. Maandelijks opzegbare abonnementen kun je altijd omzetten naar een abonnement met een looptijd."
Zie V&A (https://www.tele2.nl/unlimited-info/)
Beide situaties zijn niet op mij van toepassing... Gaat me voornamelijk hier om:
Abonnement met bepaalde looptijd (bijvoorbeeld 24 maanden): Je kunt je abonnement 1x per maand downgraden. Maar nooit verder dan je originele bundel. De wijziging gaat de eerstvolgende maand in. Opwaarderen kan vaker per maand: die wijziging gaat meteen in. We verrekenen het aantal dagen van de maand dat je er gebruik van hebt gemaakt.
Het is de vraag of je van het oude 10GB abonnement kunt "opwaarderen" naar unlimited, gezien beide abonnementen hetzelfde kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
6GB in het buitenland gebruiken is natuurlijk veel minder dan T-Mobile.

Dus als je veel in het buitenland bent is T-Mobile een betere deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22-09 14:48
T-Mobile zit op 30 euro (met Samen korting) maar biedt wel iets meer EU data (en 4G roaming); interessant om te zien of dit wegloop van Tele2 klanten kan stoppen (veel mensen die dit echt wilden zullen al getekend hebben voor 1 of 2 jaar T-Mobile)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• J-D
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

J-D

[...]

Naar alle waarschijnlijkheid wel, aldus de Tele2 site:
[message]Kan ik mijn abonnement aanpassen?[/message]
Ja, je kunt elke maand je databundel downgraden of opwaarderen. Maar voor maandelijks opzegbare abonnementen en abonnementen met een looptijd van 24 maanden gelden verschillende regels.

Maandelijks opzegbaar: Je kunt altijd downgraden en zo vaak als je wilt. Deze verandering wordt de eerstvolgende maand doorgevoerd. Opwaarderen kan ook vaker per maand: die wijziging gaat meteen in.

Abonnement met bepaalde looptijd (bijvoorbeeld 24 maanden): Je kunt je abonnement 1x per maand downgraden. Maar nooit verder dan je originele bundel. De wijziging gaat de eerstvolgende maand in. Opwaarderen kan vaker per maand: die wijziging gaat meteen in. We verrekenen het aantal dagen van de maand dat je er gebruik van hebt gemaakt.

Veranderingen voer je zelf door in MijnTele2 of je geeft ze door aan onze klantenservice...
Bron: Tele2.nl/Unlimited-Info -> "Kan ik mijn abonnement aanpassen?"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwaysleft
PWA777 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 15:26:
T-Mobile zit op 30 euro (met Samen korting) maar biedt wel iets meer EU data (en 4G roaming); interessant om te zien of dit wegloop van Tele2 klanten kan stoppen (veel mensen die dit echt wilden zullen al getekend hebben voor 1 of 2 jaar T-Mobile)
Ja bij T-Mobile krijg je 4GB meer internet in het buitenland. Qua nationale bundel ben je gewoon 120 euro op 2 jaar basis goedkoper uit. _/-\o_

Tele2 schudt het telecomwereldje weer eens wakker. Hulde! _/-\o_ :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwaysleft
Voordeel ook van Tele2 is maandelijks opzegbaar, veel meer keuzevrijheid. En slechts 1 euro per maand meer.

[ Voor 18% gewijzigd door alwaysleft op 15-05-2017 15:35 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
1 maand gratis onbeperkt internet voor alle Tele2 gebruikers.
Activeren kan tot 25 mei door Unlimited te smsen naar 1280
bron: https://www.tele2.nl/unlimitedluv/

edit: lijkt nog niet te werken, zal waarschijnlijk zoals WiseDise zegt 17 mei live gaan.

[ Voor 22% gewijzigd door Kid_Stevie op 15-05-2017 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Kid_Stevie schreef op maandag 15 mei 2017 @ 15:39:
Doen ze slim!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• WiseDise
Kid_Stevie schreef op maandag 15 mei 2017 @ 15:39:
Dan moeten we denk eerst wel even wachten totdat ze de nieuwe propositie live gezet hebben? :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
WiseDise schreef op maandag 15 mei 2017 @ 15:46:
[...]

Dan moeten we denk eerst wel even wachten totdat ze de nieuwe propositie live gezet hebben? :z
Inderdaad!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hegeman
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10-10 14:25

Hegeman

Weet van alles wat

[...]

Ik denk het niet, dit is alleen als je het 24GB abonnement hebt.
De bestaande en nieuwe 4G-abonnementen zijn niet met elkaar te vergelijken. Maar we zijn blij met onze vaste klanten, daarom vervangen we bij al onze 4G abonnementen de 24GB bundel door Unlimited data, automatisch voor alle klanten met een 24GB bundel. Hierna kunnen ook klanten met een kleinere databundel overstappen naar Unlimited, eenvoudig via MijnTele2 of via onze klantenservice.
Je kunt wel naar unlimited maar daar moet je denk ik dan extra voor betalen? Belletje met de klantenservice kan verhelderend zijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ParaLogic
Hegeman schreef op maandag 15 mei 2017 @ 15:58:
Je kunt wel naar unlimited maar daar moet je denk ik dan extra voor betalen? Belletje met de klantenservice kan verhelderend zijn!
Ik wacht geduldig even af tot woensdag. Als het goed is zou ik het dan vanuit mijn accountpagina aan moeten kunnen passen, indien het mogelijk is :) Zou netjes zijn als het kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:28

IkWilbert

Het is mij!

Klinkt allemaal goed, heb net een abonnement bij TM afgesloten wat begin juni in gaat maar kan een maand testen dus eventueel opzeggen en overstappen naar Tele2. Maak me alleen een beetje zorgen over de dekking van tele2...

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:14
IkWilbert schreef op maandag 15 mei 2017 @ 16:09:
Klinkt allemaal goed, heb net een abonnement bij TM afgesloten wat begin juni in gaat maar kan een maand testen dus eventueel opzeggen en overstappen naar Tele2. Maak me alleen een beetje zorgen over de dekking van tele2...
Waarom? Dekkingskaarten staan online. Vergelijk met de andere aanbieders en trek je conclusie..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IkWilbert schreef op maandag 15 mei 2017 @ 16:09:
Huh? Als al een contract getekend hebt kom je daar toch niet meer onderuit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2017 @ 16:22:
[...]
Huh? Als al een contract getekend hebt kom je daar toch niet meer onderuit?
Denk dat hij dit bedoelt https://www.t-mobile.nl/4g/test-ons-nu

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-09 16:48
Het viel mij onlangs op dat er op de tarieven pdf al stond dat de prijzen geldig waten tot 30 mei 2017. Dat er zo veel eerder al de nieuwe abonnementen gelanceerd zouden worden, met deze onverwacht lagere prijzen, dat is echt nieuws! Zo, dat is onverwacht goed nieuws! Nu duiken ze overal weer flink onder! En 25,- is een prijs die voor bijna iedereen wel bereikbaar is om weer echt zorgeloos te bellen, surfen en streamen!

De toestelsubsidie zal vanaf de 30e mei nu vast iets dalen, om het voor Tele2 betaalbaar te houden. Anderzijds: Tele2 eist een compatible 4G geschikt toestel, dus dan nog zal Tele2 iets scheutiger moeten blijven, zodat klanten niet alleen 4G data, maar ook bellen over 4G via VoLTE gaan gebruiken. Volgens het genoemde netwerkuitbreidings bericht bouwen ze door tot eind 2018 om de dekking nog te optimaliseren in huidige gaten, met het delen de T-Mobile opstelpunten samen met eigen nieuwe masten.

Iedereen die echt info had: bedankt! Wel jammer dat daar 3 pagina's aan non informatie voor gepost moet worden. Die posts misschien opruimen?

Waar ik mij bij Tele2 wel toenemend zorgen om ga maken is de netwerk capaciteit. Ze hebben slechts een blok 800 MHz en 2600 Mhz spectrum en dat is alles wat er is. Zeker met het oog op de in het T-Mobile 4G topic genoemde problemen met de fallback naar 3G capaciteit (Waar Tele2 bij geen dekking ook gebruik van maakt) gaat "unlimited" van Tele2 daar mogelijk best iets in doen in negatieve zin.

OK, op dit moment haalt Tele2 niet al te ver van de masten vaak de hoogste snelheden. En zoveel klanten hebben ze ook nog niet, maar ik kan mij echt niet voorstellen dat we er helemaal niets van gaan merken als het netwerk flinke aantallen unlimited klanten er bij gaat krijgen.

Voor nu een meesterzet, maar voor later gaat dit vast noodzaak geven tot verdere verdichting van de opstelpunten voor Tele2. En of daar op gerekend is in de budgetten? We zullen zien.

[ Voor 28% gewijzigd door ucsdcom op 15-05-2017 16:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:33
Nog beter dan ik had gehoopt. Klinkt als een supergoeie deal! Ik heb nog €50 factuurtegoed door het falen van KPN, eens kijken hoe dat op te lossen is... maar anders ben ik binnenkort over naar Tele2.

Al helemaal als ze de huidige toestelkorting door willen zetten, man man man...

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alwaysleft
ucsdcom schreef op maandag 15 mei 2017 @ 16:44:
Het viel mij onlangs op dat er op de tarieven pdf al stond dat de prijzen geldig waten tot 30 mei 2017. Dat er zo veel eerder al de nieuwe abonnementen gelanceerd zouden worden, met deze onverwacht lagere prijzen, dat is echt nieuws! Zo, dat is onverwacht goed nieuws! Nu duiken ze overal weer flink onder! En 25,- is een prijs die voor bijna iedereen wel bereikbaar is om weer echt zorgeloos te bellen, surfen en streamen!

Iedereen die echt info had: bedankt! Wel jammer dat daar 3 pagina's aan non informatie voor gepost moet worden. Die posts misschien opruimen?

Waar ik mij bij Tele2 wel toenemend zorgen om ga maken is de netwerk capaciteit. Ze hebben slechts een blok 800 MHz en 2600 Mhz spectrum en dat is alles wat er is. Zeker met het oog op de in het T-Mobile 4G topic genoemde problemen met de fallback naar 3G capaciteit (Waar Tele2 bij geen dekking ook gebruik van maakt) gaat "unlimited" van Tele2 daar mogelijk best iets in doen in negatieve zin.

OK, op dit moment haalt Tele2 niet al te ver van de masten vaak de hoogste snelheden. En zoveel klanten hebben ze ook nog niet, maar ik kan mij echt niet voorstellen dat we er helemaal niets van gaan merken als het netwerk flinke aantallen unlimited klanten er bij gaat krijgen.

Voor nu een meesterzet, maar voor later gaat dit vast noodzaak geven tot verdere verdichting van de opstelpunten voor Tele2. En of daar op gerekend is in de budgetten? We zullen zien.
Ze blijven het netwerk verbeteren, dus denk dat het wel losloopt qua kwaliteit van het netwerk.

Maar topnieuws voor ons als consument. Eindelijk een echte prijzenoorlog :9 _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Willy84
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 26-11-2024
Let wel: met Tele2 heb je geen 4g in het buitenland. Dus in Duitsland bagger bereik op 3g en veel plekken zelfs 2g. En dan is er o dezelfde locatie wel 4g maar dat kan je alleen op met tmobile. Wat dat betreft is tele2 duidelijk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Leuk! Tele2 komt ook met een unlimited bundel.!

alleen is er ook een iemand die wat gegevens heeft over de dekking in de achterhoek?
met name net ten noorden van Winterswijk (rondom het hilgomeer)

want als ze het ook per maand opzegbaar houden, net als de huidige abbo's is het nog wel aantrekkelijk voor in de vakantie :)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:52
SMSfreakie schreef op maandag 15 mei 2017 @ 18:12:

alleen is er ook een iemand die wat gegevens heeft over de dekking in de achterhoek?

want als ze het ook per maand opzegbaar houden, net als de huidige abbo's is het nog wel aantrekkelijk voor in de vakantie :)
https://www.google.nl/sea...ng+4g&oq=tele2+dekking+4g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
ja maar die dekkingskaarten geven een veel mooier beeld dan het daadwerkelijk is :o

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 14:48
SMSfreakie schreef op maandag 15 mei 2017 @ 18:20:
[...]

ja maar die dekkingskaarten geven een veel mooier beeld dan het daadwerkelijk is :o
Neem een sim only abonnement voor een maand, deze is de eerste maand gratis. Kan je gewoon in de praktijk testen of het bevalt ja/nee. En daarna kan je altijd nog het abonnement aanpassen naar iets nieuws, achteraf je nummer naar tele2 laten overzetten of het abonnement beëindigen als dekking bij jou toch niet goed blijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Teckna schreef op maandag 15 mei 2017 @ 18:29:
[...]

Neem een sim only abonnement voor een maand, deze is de eerste maand gratis. Kan je gewoon in de praktijk testen of het bevalt ja/nee. En daarna kan je altijd nog het abonnement aanpassen naar iets nieuws, achteraf je nummer naar tele2 laten overzetten of het abonnement beëindigen als dekking bij jou toch niet goed blijkt.
Sowieso wou ik dan een maand abbo nemen, en deze na 1 maand ook weer opzeggen :)
alleen als er amper dekking is op de camping heb ik er weinig aan natuurlijk ( en kan ik net zo goed een KPN prepaidje nemen op 128kbit :)

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kahraman11
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:30
Willy84 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 17:37:
Let wel: met Tele2 heb je geen 4g in het buitenland. Dus in Duitsland bagger bereik op 3g en veel plekken zelfs 2g. En dan is er o dezelfde locatie wel 4g maar dat kan je alleen op met tmobile. Wat dat betreft is tele2 duidelijk minder.
Heb je hier misschien een bron voor? Aangezien ik over een paar maanden een half jaar in Duitsland verblijf en dit mij wel een goede deal bleek te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nu bij KPN, het 4G netwerk is top maar ik vind dat ik teveel voor weinig betaal. Ik overweeg over te stappen maar de overweging blijft moeilijk.

Kies ik voor meer data voor minder geld, met als nadeel een minder verlicht netwerk. Of kies ik voor een ''goed'' netwerk maar betaal je veel meer voor minder data.

In de randstad en in de steden zit het met Tele2 wel goed maar daarbuiten zijn er meer gebieden die dekking tekort komen.

Vodafone en T-Mobile zit er tussenin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willy84
kahraman11 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 18:49:
[...]

Heb je hier misschien een bron voor? Aangezien ik over een paar maanden een half jaar in Duitsland verblijf en dit mij wel een goede deal bleek te zijn.
Ik kom zelf net terug uit Duitsland dus ben ervaringsdeskundige. Met Tele2 heb je alleen 3G en roam je op Telekom.de (tmobile). Met tmobile zit je ook op 3G. Hier kan je het bereik checken: https://www.telekom.de/start/netzausbau in de praktijk valt het wat tegen. Je kunt Duitsland ook niet vergelijken met Nederland qua landschap en oppervlakte.

[ Voor 7% gewijzigd door Willy84 op 15-05-2017 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Willy84 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 19:07:
[...]

Ik kom zelf net terug uit Duitsland dus ben ervaringsdeskundige. Met Tele2 heb je alleen 3G en roam je op Telekom.de (tmobile). Met tmobile zit je ook op 3G. Hier kan je het bereik checken: https://www.telekom.de/start/netzausbau in de praktijk valt het wat tegen. Je kunt Duitsland ook niet vergelijken met Nederland qua landschap en oppervlakte.
Heb je met T-mobile wel toegang tot het volledige 4G netwerk in Duitsland?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WiseDise
Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2017 @ 19:12:
[...]
Heb je met T-mobile wel toegang tot het volledige 4G netwerk in Duitsland?
Met een T abonnement kun je inderdaad gewoon roamen op 4G in Duitsland.
Bron.

[ Voor 14% gewijzigd door WiseDise op 15-05-2017 19:22 . Reden: Bron toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WiseDise schreef op maandag 15 mei 2017 @ 19:21:
[...]

Met een T abonnement kun je inderdaad gewoon roamen op 4G in Duitsland.
Met Tele2 vast ook in Zweden en Rusland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willy84
Zweden mag ik hopen... maar Rusland vraag ik me af. Het is zeker zeer duur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Nu online
SMSfreakie schreef op maandag 15 mei 2017 @ 18:12:

Het signaal aldaar komt vanuit KPN, Tele2 en T-Mobile vanaf dezelfde locatie. Alleen T-Mobile heeft nog een extra mast in de buurt die eventueel nog iets beter uit de hoek kan komen.

Meer info. HIER en HIER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
Zojuist knalde 4G er uit hier.. Kan alleen verbinding malen met 3G/H+..

Meerdere mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-10 23:33
@BlazeMuis , nee, hier geen problemen ook niet na 'n keer vliegtuigmodus te hebben geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
Cranberry schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 15:09:
@BlazeMuis , nee, hier geen problemen ook niet na 'n keer vliegtuigmodus te hebben geactiveerd.
Is nu net weer terug hier.. apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:18
BlazeMuis schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 15:07:

Waar is hier?

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
BlazeMuis schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 15:07:

Zullen wel netwerk aan het testen zijn voor morgen, genoeg bestaande klanten die ook al overgaan naar onbeperkt internet vanaf morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
Apeldoorn, zit op de grens met twello.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:18
BlazeMuis schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 15:31:
[...]

Apeldoorn, zit op de grens met twello.
Vreemd, kan geen gekke dingen vinden in die regio.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-10 11:39
Even over dat oneindige abbo:

Ik heb nu sim only: Oneindig bellen + 5 gb voor 22 euro per maand opzegbaar.
Dus ik kan morgen mijn sim only verlengen naar oneindig bellen met oneindig data voor 25 euro?
klopt toch?

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Ewivis schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 16:01:
Even over dat oneindige abbo:

Ik heb nu sim only: Oneindig bellen + 5 gb voor 22 euro per maand opzegbaar.
Dus ik kan morgen mijn sim only verlengen naar oneindig bellen met oneindig data voor 25 euro?
klopt toch?
Ja en nee. Je gaat 26 euro betalen omdat je maandelijks opzegbaar hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:47
Vandaag per post een mega grote poster gekregen en een brief met bevestiging dat ik voortaan 25 euro betaal per maand en unlimited data krijg.

Voorheen had ik 24 gb voor 35 euro

[ Voor 3% gewijzigd door polopolo150 op 16-05-2017 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
polopolo150 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 17:23:
Vandaag per post een mega grote poster gekregen en een brief met bevestiging dat ik voortaan 25 euro betaal per maand en unlimited data krijg.

Voorheen had ik 24 gb voor 35 euro
Leuk voor de tweakers, even foto van maken en je privacy info wegblurren ;)
Doen ze toch goed bij Tele2, kunnen veel providers van leren als je in prijs op vooruit gaat :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
Wut? Zit Tele2 mensen die getekend hebben voor 35 euro, gratis omlaag te schalen naar 25 euro? Super netjes van ze natuurlijk, maar hell dat gaat ze ontzettend veel geld kosten. En dat terwijl Tele2 Nederland volgens mij al sinds ze een eigen netwerk hebben, alleen maar verlies draaien (laat staan dat ze de frequentiekosten hebben terug kunnen betalen :P)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WiseDise
Richh schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 18:26:
Wut? Zit Tele2 mensen die getekend hebben voor 35 euro, gratis omlaag te schalen naar 25 euro? Super netjes van ze natuurlijk, maar hell dat gaat ze ontzettend veel geld kosten. En dat terwijl Tele2 Nederland volgens mij al sinds ze een eigen netwerk hebben, alleen maar verlies draaien (laat staan dat ze de frequentiekosten hebben terug kunnen betalen :P)
Jazeker, dat doen ze. Is gisteren ook aangekondigd. Klanten met een 24GB abonnement zetten ze over naar Unlimited tegen de nieuwe propositieprijs (25 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-10 19:22
WiseDise schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 18:29:
[...]

Jazeker, dat doen ze. Is gisteren ook aangekondigd. Klanten met een 24GB abonnement zetten ze over naar Unlimited tegen de nieuwe propositieprijs (25 euro).
En mensen die daar willen upgraden naar unlimited kunnen dan niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
WiseDise schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 18:29:
[...]

Dat snap ik... Maar ik vraag me dan toch wel serieus af hoe Tele2 voor dat geld rond wil komen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Richh schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 18:33:
[...]

Dat snap ik... Maar ik vraag me dan toch wel serieus af hoe Tele2 voor dat geld rond wil komen :p
Denk dat Tele2 niet voor de longterm zijn abo's blijft aanbieden voor die prijs, en uiteindelijk zullen ze Tele2 in de verkoop zetten.
Geruchten zijn dat T-Mobile dat nu ook doet om zijn propositie als ze verkocht worden sterker te maken door het aanbieden van unlimited data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
alwaysleft schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 18:37:
[...]

Denk dat Tele2 niet voor de longterm zijn abo's blijft aanbieden voor die prijs, en uiteindelijk zullen ze Tele2 in de verkoop zetten.
Geruchten zijn dat T-Mobile dat nu ook doet om zijn propositie als ze verkocht worden sterker te maken door het aanbieden van unlimited data.
Waarom denk je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
alwaysleft schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 18:37:
[...]

T-mobile is al onderdeel van een grote speler, dus ik denk niet dat dat een mogelijkheid is :P Tele2 kan dat natuurlijk wel willen, al vind ik dat ook gek gezien Tele2 ook internationaal opereert en waarschijnlijk enkel wil uitbreiden.

Ik twijfel inderdaad ook of het alleen daarom al beter is om het voor 24 maanden vast te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Richh schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 18:48:
[...]

T-mobile is al onderdeel van een grote speler, dus ik denk niet dat dat een mogelijkheid is :P Tele2 kan dat natuurlijk wel willen, al vind ik dat ook gek gezien Tele2 ook internationaal opereert en waarschijnlijk enkel wil uitbreiden.

Ik twijfel inderdaad ook of het alleen daarom al beter is om het voor 24 maanden vast te zetten.
Als je 24 maanden vastzet zijn ze verplicht voor 24 maanden 25 euro unlimited data onder deze gunstige voorwaarden te leveren inderdaad, maar kan me niet voorstellen dat providers als Vodafone enz niet volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
alwaysleft schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 18:53:
[...]

Als je 24 maanden vastzet zijn ze verplicht voor 24 maanden 25 euro unlimited data onder deze gunstige voorwaarden te leveren inderdaad, maar kan me niet voorstellen dat providers als Vodafone enz niet volgen.
Dat zal wat zijn, binnen 3 maanden na nieuwe abonnementen aan te kondigen direct de boel weer op de schop gooien :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alwaysleft
Richh schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 18:56:
[...]

Dat zal wat zijn, binnen 3 maanden na nieuwe abonnementen aan te kondigen direct de boel weer op de schop gooien :P
Binnen een jaar kan de telecomwereld er weer heel anders uitzien. Wie een half jaar geleden had verteld dat je onbeperkte mobiele data voor 25 euro zou kunnen krijgen, had je uitgelachen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
Zojuist mn toestelbundel afgekocht en geupgraded naar 24GB voor 35/maand. Als t goed is wordt dit dus morgen 25 per maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
BlazeMuis schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 19:54:
Zojuist mn toestelbundel afgekocht en geupgraded naar 24GB voor 35/maand. Als t goed is wordt dit dus morgen 25 per maand?
Dit lijkt me onbegrijpelijk. Dit kost Tele2 9 euro per maand alleen al aan gemiste inkomsten. Daarnaast gaat de data usage (maw kosten) enorm omhoog.
De huidige 24 Gb abo houders is precies de doelgroep die geïnteresseerd is in Unlimited; er zullen maar weinig (lees:geen) 1Gb klanten zijn die nu ineens 25€ gaan betalen voor Unlimited.

Als er ~3 huidige 24Gb klanten overstappen naar Unlimited, heb je alweer 1 nieuwe Unlimited klant nodig om qua inkomsten neutraal te blijven.

Conclusie: Als Tele2 ook huidige 24Gb klanten omzet zijn ze in paniek en zien ze de klanten met hoge bundels met bosjes tegelijk naar T-Mobile rennen (maw: ze zijn eigenlijk te laat hiermee, want omzet verliezen ze dus sowieso al)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:03
BlazeMuis schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 19:54:
Dat is een risico dat ik ook overweeg voor het abonnement van m'n zoon. Hij heeft nu onbeperkt bellen + 8Gb voor € 25 ... Onbeperkt voor € 25 is dan best aantrekkelijk :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
PinokkioTV schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 20:10:
[...]

Dat is een risico dat ik ook overweeg voor het abonnement van m'n zoon. Hij heeft nu onbeperkt bellen + 8Gb voor € 25 ... Onbeperkt voor € 25 is dan best aantrekkelijk :9
In het tweakers artikel staat het volgende:
Tele2 verkoopt het abonnement vanaf woensdag. Wie nu 24GB heeft, krijgt vanaf dan het onbeperkte abonnement. Omdat het 24GB-abonnement met onbeperkte minuten en sms'jes 35 euro per maand kost, gaan die klanten 10 euro per maand minder betalen.
Dus zeer grote kans dat het dus wel 25 gaat kosten dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

PWA777 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 20:04:
[...]

<>
Conclusie: Als Tele2 ook huidige 24Gb klanten omzet zijn ze in paniek en zien ze de klanten met hoge bundels met bosjes tegelijk naar T-Mobile rennen (maw: ze zijn eigenlijk te laat hiermee, want omzet verliezen ze dus sowieso al)
dat valt wel me denk ik. Ben (toen Ben nog Ben was en geen T-Mobile) deed dat soort dingen ook wel, iets met klantenbinding en betrouwbaar overkomen.
En voor EUR 26/pm maandelijks opzegbaar, heeft T-Mobile dat ook? Tele2 is een grote partij (maar niet zo in NL) en die willen gewoon marktaandeel hier. Ik denk eigenlijk dat de T-Mobile actie eerder een soort 'paniek' reactie was dan die van Tele2 om eerlijk te zijn.

KPN en Voda kijken toe en ik denk dat daar de klanten het hardst wegstromen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
.

[ Voor 99% gewijzigd door dutchnltweaker op 16-05-2017 21:51 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PWA777
franssie schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 20:19:
[...]

dat valt wel me denk ik. Ben (toen Ben nog Ben was en geen T-Mobile) deed dat soort dingen ook wel, iets met klantenbinding en betrouwbaar overkomen.
En voor EUR 26/pm maandelijks opzegbaar, heeft T-Mobile dat ook? Tele2 is een grote partij (maar niet zo in NL) en die willen gewoon marktaandeel hier. Ik denk eigenlijk dat de T-Mobile actie eerder een soort 'paniek' reactie was dan die van Tele2 om eerlijk te zijn.

KPN en Voda kijken toe en ik denk dat daar de klanten het hardst wegstromen.
In de telecommarkt zijn de meeste klanten gebonden aan contracten van 12 of 24 maanden. De klanten van KPN en Vodafone (en T-Mobile) hebben een gemiddelde contractsduur die ergens tussen die 12 en 24 maanden ligt. Zeg gemiddeld 15 maanden. Als we er even van uit gaan dat de klanten op een willekeurige datum in het jaar aangesloten zijn, dan is op ieder willekeurig moment maximaal 1/15 = 6% van het klantenbestand überhaupt vrij om over te stappen. Met andere woorden: ook al komt er ineens een heel aantrekkelijk abonnement op de markt; dan nog kan maar een beperkte groep gebruikers overstappen, omdat de rest nog vast zit aan een langdurig contract.

Daarnaast is er niet zo heel veel markt voor Unlimited internet op mobiel; ja, hier op Tweakers zijn veel mensen dolbij met deze abonnementen, maar voor velen in Nederland is het een raadsel wat je met 5Gb per maand überhaupt moet doen, laat staan Unlimited. Die gebruiken wifi op school, werk of thuis en geven liever niet meer dan 10 a 15 euro per maand uit aan hun mobiel; dit kadert de markt dus nog verder af.

Waarom is dit relevant: mensen die in het verleden op zoek waren naar een grote bundel data voor een aantrekkelijk tarief zaten ofwel bij KPN Compleet (met vast en TV inbegrepen) ofwel bij Tele2 met een grote bundel. Natuurlijk zaten er ook klanten bij T-Mobile op 20Gb en bij Vodafone (!) maar laten we eens kijken wat er nu sinds januari is gebeurd:

- Oude klanten met de grootste bundels van T-Mobile zijn overgestapt naar Unlimited; voor T-Mobile was dit een groep mensen die ongeveer 30 euro per maand betaalde voor hun abonnement, na aftrek van actiekortingen (de basisprijs was 50 euro, maar vrijwel altijd waren er kortingen in de markt). Deze mensen betalen nu nog steeds 30 euro per maand.

- Oude klanten van KPN met de grootste bundels hebben hun vaste internet en TV ook bij KPN. Dit is een enorm lock-in effect. Om Unlimited te krijgen moet je opstappen bij KPN Mobile, daarmee krijg je ineens veel duurder internet en TV voor thuis, dat moet je dan weer omzetten naar een andere aanbieder. Mensen zijn lui; dit is echt maar een heel beperkte groep die nu die keuze maakt. Je ziet ook dat de actie van KPN is om de bestaande abonnementen gewoon wat op te rekken, nu naar 50Gb per maand, om switchers binnen te houden.

- Oude Vodafone klanten met de grootste bundels hebben een duidelijke reden om op te stappen en te vertrekken naar T-Mobile of Tele2. Maar, zoals gezegd: slechts 6% van alle klanten kan überhaupt op stappen, en daarnaast heeft Vodafone niet zo heel veel data-hongerige klanten. Zelfs het grootste reguliere Red abonnement (niet Black) is nog steeds slechts 12 Gb. De groep grootverbruikers die wil en kan switchen is dus beperkt. Daarom ook geen rare bewegingen van Vodafone, die zet juist vol in op het inlokken van de klant: combineer nu met Ziggo en krijg dubbel zoveel data! Ja, dat is natuurlijk slim! Zie nog maar eens van Ziggo af te komen!

- Oude Tele2 klanten zaten bij Tele2 vanwege ongelofelijk veel data voor een genadeloos lage prijs. En vaak met maandelijks opzegbare bundel, want ja: dat is maar een euro duurder. Reken maar dat deze klanten keihard naar T-Mobile zijn gegaan sinds het lanceren van Unlimited; in tegenstelling tot Vodafone en KPN klanten hadden ze geen last van TV/vast internet beperkingen, en vaak geen langlopend contract. Ook was Tele2 ineens niet zo 'genadeloos laag' als ze beweerden; het bleek veel goedkoper te kunnen en ook nog eens Unlimited. Ik denk dus dat de overgrote groep switchers van Tele2 kwam; of dat in ieder geval de aanwas van nieuwe klanten voor grote bundel compleet was opgedroogd bij Tele2. Waarom zou je nog klant worden voor 36 euro per maand bij Tele2 voor 24Gb als je voor 30 Euro (na Samenkorting) Unlimited kunt bij T-Mobile?

Gebaseerd op deze uitgangspunten denk ik echt dat Tele2 geen andere keuze had dan nu iets drastisch te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
PWA777 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 20:04:
[...]

Dit lijkt me onbegrijpelijk. Dit kost Tele2 9 euro per maand alleen al aan gemiste inkomsten. Daarnaast gaat de data usage (maw kosten) enorm omhoog.
De huidige 24 Gb abo houders is precies de doelgroep die geïnteresseerd is in Unlimited; er zullen maar weinig (lees:geen) 1Gb klanten zijn die nu ineens 25€ gaan betalen voor Unlimited.

Als er ~3 huidige 24Gb klanten overstappen naar Unlimited, heb je alweer 1 nieuwe Unlimited klant nodig om qua inkomsten neutraal te blijven.

Ik denk dat je conclusie iets te voorbarig is.

Ik heb het vermoeden dat het hoofdkantoor aan Tele2 iets heeft gezegd in de trand van: "verover marktaandeel, koste wat het kost". Tele2 heeft de afgelopen jaren gigantisch zitten investeren: honderd miljoen naar de frequentieveilingen en vervolgens het uitbouwen van een volledig 4G-netwerk. Natuurlijk zal Tele2 dat zo snel mogelijk terug willen verdienen, maar het 'probleem' is natuurlijk dat in principe iedereen al een smartphone heeft, en dat velen liggen te slapen bij dezelfde provider.

Het zou me niks verbazen dat dit een plan voor de langere termijn is. Eerst marktaandeel veroveren, zorgen dat je naam bekend is en dat je klanten tevreden zijn. Vervolgens langzaamaan de prijzen verhogen :P
Sowieso zal Tele2 gewoon hard willen groeien: je ziet dat ze in 2016 per kwartaal >50.000 nieuwe klanten aantrokken, maar in q1 2017 waren het er maar 16.000. Als één van de vier willen zullen ze uiteindelijk gewoon uit zijn op 20% marktaandeel en dan is een stijging van duizenden per kwartaal echt nodig.

Ter vergelijking:
Tele2 heeft in Nederland ongeveer 1 miljoen klanten. KPN heeft er 3,7 miljoen, T-Mobile 3 miljoen.
Tele2 kreeg in q1 2017 +16.000 klanten. KPN +2.000, T-Mobile +69.000.
Vodafone was de grote verliezer de afgelopen periode, daar kan ik echter geen concrete cijfers van vinden.

Het is ook de reden waarom KPN niet zal dalen met z'n prijzen. Zelfs met de huidige exorbitante prijzen weten ze nog te stijgen.

http://www.tele2.com/Docu...TELE2_Q12017_EN_FINAL.pdf
http://corporate.kpn.com/...ijfers-1/2017/q1-2017.htm
https://newsroom.t-mobile...ver-eerste-kwartaal-2017/

Edit: ben het helemaal eens met je laatste stuk. Het is een lastige markt om mensen over te laten stappen, heel veel mensen zijn gewoon gebonden. De doelgroep voor dit abonnement is voor een groot deel nu net overgestapt naar T-mobile en zit nu dus eerst 1 of 2 jaar vast.
Wel is KPN niet per se duurder als je mobiel opzegt: je kreeg enkel €5 mobiel korting en niet op je vaste aansluiting.

Tele2 heeft verder ook veel aantrekkelijke deals in het €10-15 segment, waaronder dus maandelijks opzegbare abo's.

[ Voor 9% gewijzigd door Richh op 16-05-2017 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

PWA777 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 20:47:
[...]

<>
Gebaseerd op deze uitgangspunten denk ik echt dat Tele2 geen andere keuze had dan nu iets drastisch te doen.
Als je het alleen op de korte termijn bekijkt klopt je analyse redelijk tot goed. Maar stel je al die VODA en KPN klanten voor die zich nu zo enorm genaaid voelen dat het gewoon echt zeer doet ... die gaan als hun contract afloopt niet weer verlengen voor 12 of 24 maand - die tijd is voorbij.
Ook mobiel internet is een commodity geworden.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-10 09:04
PWA777 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 20:47:
[...]

In de telecommarkt zijn de meeste klanten gebonden aan contracten van 12 of 24 maanden.
Kan je dat staven aan de hand van statistieken. Ik ken nl. een hoop mensen die een 1 maand contract hebben bij een prijsvechter zoals Ben, Simyo, heck, zelfs iemand met RobinMobile. Het is denk ik juist díe doelgroep die snel zal overstappen. Daarnaast denk ik dat er genoeg mensen zijn die na de 12 of 24 maanden zijn blijven hangen en nu met een maand opzegtermijn kunnen overstappen.. dus het % zal echt hoger liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
franssie schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 21:04:
[...]

Als je het alleen op de korte termijn bekijkt klopt je analyse redelijk tot goed. Maar stel je al die VODA en KPN klanten voor die zich nu zo enorm genaaid voelen dat het gewoon echt zeer doet ... die gaan als hun contract afloopt niet weer verlengen voor 12 of 24 maand - die tijd is voorbij.
Ook mobiel internet is een commodity geworden.
Natuurlijk heeft dit impact - 25 euro voor Unlimited internet schudt de hele markt wakker. Maar er is al een reactie van zowel KPN als Vodafone op het T-Mobile Unlimited aanbod uit januari; hun tegenreactie is niet Unlimited, maar 'slechts' het vergroten van de bestaande bundels (waarbij KPN gewoon Spotify uit het abonnement sloopt dus daar lijkt de nood niet echt aan de man) en Vodafone zet in op de triple-play strategie. Ik zeg niet dat dat dom is - die zullen ongetwijfeld een impact voelen maar die zien dat wel als de beste reactie op dit moment.

Tele2 had overduidelijk geen keuze - niet alleen op de lange termijn, maar juist ook op de korte termijn. Ze matchen T-Mobile ook niet op 35 euro (30 euro na Samenkorting), maar knallen er gelijk onder op 25 euro. Het T-Mobile Unlimited abonnement was al 1 van de goedkoopste abonnementen in de EU met onbeperkt data, laat staan wat Tele2 hier nu gedaan heeft.

Een klant die Unlimited koopt heeft bellen en data onbeperkt - wat ga je die in de toekomst nog bieden (om er meer aan te verdienen)?! Straks een speedcap op Unlimited tenzij je Unlimited+ koopt?!? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Maar als ik morgen naar onbeperkt wil upgrade? Betaal nu voor 10 gb met onbeperkt sms en bel 25 euro per maand.

Of moet ik nu upgrade naar 24gb om die unlimited voor 25 euro te krijgen?
Pagina: 1 ... 28 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Tele2 mobiele diensten, andere onderwerpen horen thuis in:
- Tele2 Vast: [Tele2] Ervaringen & Discussie - Deel 7