Misschien triggert die functie alleen uitgaand verkeer. Inkomend wordt je misschien op verzoek van de centrale op 3G gezet en die ziet die setting wellicht niet.
Bij Tele2 blijf je relatief lang via 4G bellen, ook bij mindere ontvangst. De kwaliteit blijft prima. Kijk eens of je de nieuwste carrier settings hebt door via het settingsmenu naar algemeen/info te klikken.Tdem schreef op maandag 3 april 2017 @ 15:29:
Nu 1,5 week op het netwerk van Tele2 en ben blij verrast. Tot nu toe overal perfect bereik.
Enige vreemde is dat ik op mijn iPhone 6s heb ingesteld dat ik gesprekken en data via 4G wil laten lopen. Maar zodra ik bel (en wel 4G heb) springt de telefoon toch over naar 3G. Meer mensen daar last van?
En nog even checken of de instellingen in settings/mobiel netwerk/opties mobiele data/gesprekken en data/4G staat, maar dat gaf je zelf ook al aan.
Vergeet niet je toestel volledig opnieuw op te starten.
Dank voor jullie reacties. Zijn geen carrier settings beschikbaar (nu Tele2 NL 28.0) en "Schakel 4G in" staat op "Gesprekken en data". Mysterieus!
4G bellen werkt alleen naar andere Tele2 klanten, toch?ucsdcom schreef op maandag 3 april 2017 @ 21:45:
[...]
Bij Tele2 blijf je relatief lang via 4G bellen, ook bij mindere ontvangst. De kwaliteit blijft prima. Kijk eens of je de nieuwste carrier settings hebt door via het settingsmenu naar algemeen/info te klikken.
En nog even checken of de instellingen in settings/mobiel netwerk/opties mobiele data/gesprekken en data/4G staat, maar dat gaf je zelf ook al aan.
Vergeet niet je toestel volledig opnieuw op te starten.
Kun je op een of andere manier in Android ook zien of 4G bellen is ingeschakeld?
Als 4G-bellen (VoLTE) is geactiveerd én je hebt 4G-bereik gaan alle gesprekken over 4G. Pas als 'de andere kant' ook via 4G bij Tele2 belt, ervaar je de (veel) betere geluidskwaliteit.Tigerblood schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 18:32:
[...]
4G bellen werkt alleen naar andere Tele2 klanten, toch?
Kun je op een of andere manier in Android ook zien of 4G bellen is ingeschakeld?
OK. Nog niets gemerkt. Ik heb een Honor 8, wat eigenlijk een wat getweakte Huawei P9 is. Had verwacht dat met de laatste update van EMUI VoLTE voor Tele2 wel zou werken aangezien Tele2 de P9 zelf verkoopt en dus wel geschikt moet zijn voor VoLTE op haar netwerk.Cranberry schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 18:49:
[...]
Als 4G-bellen (VoLTE) is geactiveerd én je hebt 4G-bereik gaan alle gesprekken over 4G. Pas als 'de andere kant' ook via 4G bij Tele2 belt, ervaar je de (veel) betere geluidskwaliteit.
Ik heb vanochtend een Galaxy S7 besteld bij Mobiel.nl, met nummerbehoud vanaf Ben. I.c.m. een Tele2 abonnement was dit een erg goede aanbieding.
Nu blijk ik iets te vroeg actie te hebben ondernomen, aangezien het nog 2 maand en 12 dagen duurt voordat mijn abonnement bij Ben is afgelopen. Mobiel.nl heeft me gemaild dat ze de bestelling tot de 17e laten liggen, maar ook dat ze niet kunnen garanderen dat de aanbieding dan nog geldt. Misschien moet ik de 17e dus bijbetalen voor de S7. Alternatief is dat ik niet kies voor nummerbehoud, dan heb ik wel de huidige aanbiedingsprijs, maar een ander nummer en 2 maand dubbele kosten (al is dat te overzien). Heb er al over gebeld, men had geen andere oplossingen.
Ik ben aan het nadenken of er nog alternatieven zijn, bijvoorbeeld door mijn Ben nummer te migreren naar een pre-paid sim. Hebben jullie nog tips? Zou ook een 2e bestelling bij Mobiel kunnen doen zonder nummerbehoud en dan een van beide terugsturen binnen de 14 dagen bedenktermijn maar dat lijkt me wel erg omslachtig.
Nu blijk ik iets te vroeg actie te hebben ondernomen, aangezien het nog 2 maand en 12 dagen duurt voordat mijn abonnement bij Ben is afgelopen. Mobiel.nl heeft me gemaild dat ze de bestelling tot de 17e laten liggen, maar ook dat ze niet kunnen garanderen dat de aanbieding dan nog geldt. Misschien moet ik de 17e dus bijbetalen voor de S7. Alternatief is dat ik niet kies voor nummerbehoud, dan heb ik wel de huidige aanbiedingsprijs, maar een ander nummer en 2 maand dubbele kosten (al is dat te overzien). Heb er al over gebeld, men had geen andere oplossingen.
Ik ben aan het nadenken of er nog alternatieven zijn, bijvoorbeeld door mijn Ben nummer te migreren naar een pre-paid sim. Hebben jullie nog tips? Zou ook een 2e bestelling bij Mobiel kunnen doen zonder nummerbehoud en dan een van beide terugsturen binnen de 14 dagen bedenktermijn maar dat lijkt me wel erg omslachtig.
[ Voor 14% gewijzigd door musicfreak op 05-04-2017 11:37 ]
Je Tele2 abonnement al in laten gaan en zodra je je oude abo kunt opzeggen, nummerbehoud aanvragen bij Tele2 en daarbij vermelden dat je dat nummer je 'nieuwe' nummer wilt laten vervangen..musicfreak schreef op woensdag 5 april 2017 @ 11:35:
Ik heb vanochtend een Galaxy S7 besteld bij Mobiel.nl, met nummerbehoud vanaf Ben. I.c.m. een Tele2 abonnement was dit een erg goede aanbieding.
Beste Tele2 gebruikers,
Ik wil de overstap gaan maken naar een Tele2 abonnement met telefoon. Ik heb een paar vragen.
1) Heeft iemand hier (recente) evaring met de dekking/stabiliteit voor regio Tilburg en Midden-Limburg?
Ik heb op internet gekeken en dan krijg je de dekkingskaartjes, maar in het verleden heb ik me daar ook op blind gestaard en bleek het tegen te vallen. Vandaar dat ik hoop dat hier iemand is met bepaalde ervaringen; zegt me meer dan een kaartje van de Tele2 site.
2) Ik wil gaan voor een Samsung S7 met die fraaie cashback actie. Ik neem aan dat ik met dit toestel middels VolTe over 4G kan bellen, maar kan ik er ook voor kiezen om dat niet te doen? Ik las bij iemand dat de kwaliteit vaker pas echt goed is wanneer je met iemand belt die ook op het Tele2 netwerk zit. Of valt dit in praktijk reuze mee.
3) Niet direct een Tele2 vraag, maar... Ik kan het abonnement afsluiten via GSMwijzer (of een mobiel.nl) of direct bij Tele2. GSMwijzer lijkt de betere deals te hebben, omdat ze goedkoper aan de telefoons komen of zo? Neem aan dat het garantie technisch wel snor zit, maar dat ik voor m'n telefoon bij GSMwijzer moet zijn en voor mijn abonnement bij Tele2 in geval van problemen/vragen?
Ik wil de overstap gaan maken naar een Tele2 abonnement met telefoon. Ik heb een paar vragen.
1) Heeft iemand hier (recente) evaring met de dekking/stabiliteit voor regio Tilburg en Midden-Limburg?
Ik heb op internet gekeken en dan krijg je de dekkingskaartjes, maar in het verleden heb ik me daar ook op blind gestaard en bleek het tegen te vallen. Vandaar dat ik hoop dat hier iemand is met bepaalde ervaringen; zegt me meer dan een kaartje van de Tele2 site.
2) Ik wil gaan voor een Samsung S7 met die fraaie cashback actie. Ik neem aan dat ik met dit toestel middels VolTe over 4G kan bellen, maar kan ik er ook voor kiezen om dat niet te doen? Ik las bij iemand dat de kwaliteit vaker pas echt goed is wanneer je met iemand belt die ook op het Tele2 netwerk zit. Of valt dit in praktijk reuze mee.
3) Niet direct een Tele2 vraag, maar... Ik kan het abonnement afsluiten via GSMwijzer (of een mobiel.nl) of direct bij Tele2. GSMwijzer lijkt de betere deals te hebben, omdat ze goedkoper aan de telefoons komen of zo? Neem aan dat het garantie technisch wel snor zit, maar dat ik voor m'n telefoon bij GSMwijzer moet zijn en voor mijn abonnement bij Tele2 in geval van problemen/vragen?
De Samsung S7 is zeker geschikt voor VoLTE. Zie ook de lijst bij Tele2 met geschikte toestellen.Gim schreef op woensdag 5 april 2017 @ 15:49:
Als je gesprekspartner geen Tele2-VoLTE gebruikt, dan biedt bellen over 4G geen (merkbare) verbetering in gesprekskwaliteit. De kwaliteit is dan zoals je gewend bent. Wel gaat het opzetten van een verbinding 'n stuk sneller.
Ja oke, maar ik als toekomstig S7 bezitter kan er dus ook voor kiezen om geen VolTE te gebruiken. Ben nog niet genoeg hierin thuis; wil vooral als consument goed verstaanbaar zijnCranberry schreef op woensdag 5 april 2017 @ 15:59:
[...]
De Samsung S7 is zeker geschikt voor VoLTE. Zie ook de lijst bij Tele2 met geschikte toestellen.
Als je gesprekspartner geen Tele2-VoLTE gebruikt, dan biedt bellen over 4G geen (merkbare) verbetering in gesprekskwaliteit. De kwaliteit is dan zoals je gewend bent. Wel gaat het opzetten van een verbinding 'n stuk sneller.
Ja, je kunt er voor kiezen, maar waarom zou je dat willen? De gesprekskwaliteit is echt niet slechter dan wat je gewend bent.
Enige risico wat je zou kunnen lopen (maar dat moet je gaan ervaren) dat de overgang van VoLTE naar 3G als je een gebied binnenkomt (in de auto bijv.) waar Tele2 geen 4G dekking heeft. In dat geval wordt, terwijl je aan 't bellen bent, geswitched naar het 2G/3G-netwerk van TMobile. Dat zou een potentieel geval kunnen zijn waarin je problemen ervaart.
Enige risico wat je zou kunnen lopen (maar dat moet je gaan ervaren) dat de overgang van VoLTE naar 3G als je een gebied binnenkomt (in de auto bijv.) waar Tele2 geen 4G dekking heeft. In dat geval wordt, terwijl je aan 't bellen bent, geswitched naar het 2G/3G-netwerk van TMobile. Dat zou een potentieel geval kunnen zijn waarin je problemen ervaart.
Verwijderd
Beste gebruikers van het Tele2 netwerk,
Ik zit met een moeilijke keuze. Ik als blije gebruiker van het T-mobile netwerk wil overgaan naar Tele2 omdat ik daar een veel betere deal kan krijgen dan bij Tmobile. Het gaat om een forse korting die ik niet kan krijgen zelfs als trouwe Tmobile klant. Ik heb bij mij in Amsterdam west een tijd met twee telefoons gelopen voor mijn werk en had daarom zowel Vodafone als Tmobile. En op veel plekken waar Vodafone geen/weinig verbinding had was Tmobile met volle 4g aanwezig.
Waarom vertel ik jullie dit allemaal?
Ik wil overgaan naar Tele2, maar ik wil niet eindigen met een abo op een netwerk zoals Tmobile in het begin of Vodafone voor mij nu. Ik heb het volgende allemaal gedaan.
Ik ben wezen inlezen over dekking bij tweakers en via google diverse fauna, maar ik wordt daar niet wijzer van.
Hier op het forum zie ik geen recente ervaringen uit Amsterdam.
Belsimpel geeft aan dat bel&sms verkeer via het netwerk van Tmobile gaat en het 4g verkeer via tele2, maar kan inhoudelijk geen advies geven.
Bij mediamarkt arena keek de man mij vies aan toen ik Tele2 zei.( Gezien mijn ervaring met mediamarkt neem ik dit met een korreltje zout)
Wie kan uit Amsterdam zijn/haar ervaring delen met mij?
groeten,
Adem
Ik zit met een moeilijke keuze. Ik als blije gebruiker van het T-mobile netwerk wil overgaan naar Tele2 omdat ik daar een veel betere deal kan krijgen dan bij Tmobile. Het gaat om een forse korting die ik niet kan krijgen zelfs als trouwe Tmobile klant. Ik heb bij mij in Amsterdam west een tijd met twee telefoons gelopen voor mijn werk en had daarom zowel Vodafone als Tmobile. En op veel plekken waar Vodafone geen/weinig verbinding had was Tmobile met volle 4g aanwezig.
Ik wil overgaan naar Tele2, maar ik wil niet eindigen met een abo op een netwerk zoals Tmobile in het begin of Vodafone voor mij nu. Ik heb het volgende allemaal gedaan.
Ik ben wezen inlezen over dekking bij tweakers en via google diverse fauna, maar ik wordt daar niet wijzer van.
Belsimpel geeft aan dat bel&sms verkeer via het netwerk van Tmobile gaat en het 4g verkeer via tele2, maar kan inhoudelijk geen advies geven.
Bij mediamarkt arena keek de man mij vies aan toen ik Tele2 zei.( Gezien mijn ervaring met mediamarkt neem ik dit met een korreltje zout)
groeten,
Adem
Tja, wat is fors? Ikzelf ben van mening dat een tientje per maand niet heel veel frustratie waard is en de kans dat je achteruit gaat is wel gewoon aanwezig...
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Amsterdam is groot (voor NL begrippen dan) dus zal er altijd wel in Amsterdam een plek te vinden zijn waar ergens een van de vier providers geen goede dekking binnenshuis heeft.
Als T-Mobile nu goed werkt is inderdaad de vraag of je een experiment aan wilt gaan. Misschien vragen of een vriend of collega bij jou in het gebouw Tele2 gebruikt?
Mij bevalt Tele2 goed, op het niet ontvangen van twee gesprekken en ook de voicemail SMS niet vanochtend. Was gelukkig niet dringend maar toch ...
Als T-Mobile nu goed werkt is inderdaad de vraag of je een experiment aan wilt gaan. Misschien vragen of een vriend of collega bij jou in het gebouw Tele2 gebruikt?
Mij bevalt Tele2 goed, op het niet ontvangen van twee gesprekken en ook de voicemail SMS niet vanochtend. Was gelukkig niet dringend maar toch ...
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Altijd even op 4Gmasten.nl kijken hoe de providers verschillen op voor jezelf relevante plekken.
Tele2 heeft wat minder masten dan T-Mobile maar heeft wel veel minder klanten. Ik hoor van de vriendin op Tele2 in t Gooi weinig klachten met data. Wel met voice, dat zij of de ander alleen stilte hoort. Laatste tijd vrij vaak.
Ik weet niet of dat aan Tele 2 ligt, ze had ook niet de laatste IOS er op zag ik.
Mogelijk mist ze een bugfix. Het zijn wel van die typische VOIPdingen die me doen huiveren voor VOLTE.
Zelf ben ik erg blij, met T-Mobile heb iknhaar altijd kraakhelder en met vol stembereik aan de lijn. Voorheen bij Telfort was het vaak een ouderwets blikkig GSMgeluid.
Tele2 heeft wat minder masten dan T-Mobile maar heeft wel veel minder klanten. Ik hoor van de vriendin op Tele2 in t Gooi weinig klachten met data. Wel met voice, dat zij of de ander alleen stilte hoort. Laatste tijd vrij vaak.
Ik weet niet of dat aan Tele 2 ligt, ze had ook niet de laatste IOS er op zag ik.
Mogelijk mist ze een bugfix. Het zijn wel van die typische VOIPdingen die me doen huiveren voor VOLTE.
Zelf ben ik erg blij, met T-Mobile heb iknhaar altijd kraakhelder en met vol stembereik aan de lijn. Voorheen bij Telfort was het vaak een ouderwets blikkig GSMgeluid.
Tele2 heeft intussen best een indrukwekkende dekking weten te bereiken en kan ik in de meeste situaties ect aanbevelen. De huidige dekkingskaart is behoorlijk accuraat in de weergave van dekking of geen dekking.
Wat ik je aanraad is om eerst even de postcodecheck te doen via de dekkingskaart op www.tele2.nl . Daarna als volgende stap zeker even op www.4gmasten.nl kijken naar de aantallen masten in jouw omgeving. Even doorklikken op de kaart, zodat je de masten ziet in Google maps. Heb je een Tele2 mast vlakbij, dan heb je vast goede ontvangst aangezien Tele2 op de goed doordringende 4G-800 band werkt voor grote dekking, aangevuld met 4G-2600 voor meer snelheid en capaciteit. Vooral dekking op 4G thuis en op je werk/op school vind ik tegenwoordig essentieel. Ookal breidt Tele2 nog steeds net netwerk uit met nieuwe masten, heb je geen 4G dekking van Tele2 op deze plaatsen, dan zou ik niet overstappen. 4G is toch wel erg fijn voor internet, maar ook met het bellen via VoLTE over 4G geeft Tele2 bij mij de beste geluidskwaliteit.
Heb je ergens nog geen Tele2 4G dekking, dan schakel je via binnenlandse roaming over naar het 2G of 3G netwerk van T-Mobile. Zet je huidige toestel met T-Mobile sim eens een paar uur op 2G/3G only. Dan weet je of die backup daar waar jij veel komt goed is of niet.
NB.: besef ook dat je bij Tele2 ook kan kiezen voor een maandcontract, dan kan je altijd weer weg als het tegenvalt. En de toestel aanbiedingen zijn erg karig tegenwoordig als je ziet dat je gewoon een toestellening van 24 maanden aan gaat. Het toestel los kopen met een simonly scheelt in veel gevallen weinig meer mits je dat aankoopbedrag hebt natuurlijk.
Wat ik je aanraad is om eerst even de postcodecheck te doen via de dekkingskaart op www.tele2.nl . Daarna als volgende stap zeker even op www.4gmasten.nl kijken naar de aantallen masten in jouw omgeving. Even doorklikken op de kaart, zodat je de masten ziet in Google maps. Heb je een Tele2 mast vlakbij, dan heb je vast goede ontvangst aangezien Tele2 op de goed doordringende 4G-800 band werkt voor grote dekking, aangevuld met 4G-2600 voor meer snelheid en capaciteit. Vooral dekking op 4G thuis en op je werk/op school vind ik tegenwoordig essentieel. Ookal breidt Tele2 nog steeds net netwerk uit met nieuwe masten, heb je geen 4G dekking van Tele2 op deze plaatsen, dan zou ik niet overstappen. 4G is toch wel erg fijn voor internet, maar ook met het bellen via VoLTE over 4G geeft Tele2 bij mij de beste geluidskwaliteit.
Heb je ergens nog geen Tele2 4G dekking, dan schakel je via binnenlandse roaming over naar het 2G of 3G netwerk van T-Mobile. Zet je huidige toestel met T-Mobile sim eens een paar uur op 2G/3G only. Dan weet je of die backup daar waar jij veel komt goed is of niet.
NB.: besef ook dat je bij Tele2 ook kan kiezen voor een maandcontract, dan kan je altijd weer weg als het tegenvalt. En de toestel aanbiedingen zijn erg karig tegenwoordig als je ziet dat je gewoon een toestellening van 24 maanden aan gaat. Het toestel los kopen met een simonly scheelt in veel gevallen weinig meer mits je dat aankoopbedrag hebt natuurlijk.
[ Voor 33% gewijzigd door ucsdcom op 05-04-2017 23:12 ]
Moet zeggen dat een S7 i.c.m. Tele2 toch wel bijzonder scherp geprijsd is; ben normaliter ook van de simonly en losse toestellen.ucsdcom schreef op woensdag 5 april 2017 @ 22:57:
Tele2 heeft intussen best een indrukwekkende dekking weten te bereiken en kan ik in de meeste situaties ect aanbevelen. De huidige dekkingskaart is behoorlijk accuraat in de weergave van dekking of geen dekking.
Ik zie dat er een 4G mast staat 800/2600 midden in het dorp waar ik woon ofschoon ik nog net wat dichterbij de mast zit die in Tilburg staat. Dan zou het wel moeten voldoen lijkt me. In Eindhoven lijken er wel gruwelijk veel te staan, maar zal te maken hebben met meer klanten...
Hoe dan ook goed te weten dat ik 4G wel gewoon kan uitzetten en dan kan doorgaan met 3G van T-Mobile mocht het toch tegenvallen. Voorheen T-mobile gehad en 3G deed het goed bij ons. Tele2 zal het echter liever hebben dat ik op 4G zit
Hier iemand uit A'dam! In de metrotunnel heeft Tele2 ook gewoon 3G en werkt prima (bij KPN werkte dat niet). Alleen op sommige stukjes een dood plekje, bij Station RAI vanuit de trein bijvoorbeeld. Ben verder erg tevreden.
Verwijderd schreef op woensdag 5 april 2017 @ 18:55:
Beste gebruikers van het Tele2 netwerk,
groeten,
Adem
Voor mijn werk ben ik elke dag in Amsterdam. Het afgelopen jaar landelijk steeds minder fallback naar 3G gezien naar nu eigenlijk nooit. Ik denk dat ze in stedelijke gebieden wel klaar zijn. Op de veluwe zie ik nog wel een grone vlek. Kom daar niet zo vaak, maar dat lijkt bij alle operators wel blijvend een uitdaging. Vorig jaar was opeens VoLTE aangezet en als ik nu mijn vrouw bel dan hebben we ook een HD verbinding. "net of ik naast haar sta"
Wat ik miste was dat mijn Nederlandse bundels niet in EU gebruikt mochten worden. Maar dat gaat per 15 juni voor alle abonnementen aangepast worden. Dus ook dat komt goed.
Oh? Voor nieuwe en bestaande abonnementen dan. Dus per 15 juni vallen telefoongesprekken in het buitenland dus niet meer buiten bundel. Dus kiezen voor een provider die nu als extraatje een bundeltje erbij doen om mee in het buitenland te bellen heeft dan ook geen zin meerbartvries schreef op donderdag 6 april 2017 @ 11:49:
Voor mijn werk ben ik elke dag in Amsterdam. Het afgelopen jaar landelijk steeds minder fallback naar 3G gezien naar nu eigenlijk nooit. Ik denk dat ze in stedelijke gebieden wel klaar zijn. Op de veluwe zie ik nog wel een grone vlek. Kom daar niet zo vaak, maar dat lijkt bij alle operators wel blijvend een uitdaging. Vorig jaar was opeens VoLTE aangezet en als ik nu mijn vrouw bel dan hebben we ook een HD verbinding. "net of ik naast haar sta"Wat ik miste was dat mijn Nederlandse bundels niet in EU gebruikt mochten worden. Maar dat gaat per 15 juni voor alle abonnementen aangepast worden. Dus ook dat komt goed.
Verwijderd
Mijn dank voor de snelle reacties. Blijkbaar werkt 4gmasten niet in firefox en daarom kon ik niks zien. Ik schijn naast een tmobile 4g mast te wonen en dat is de reden waarom ik in zowel de lift als garage gewoon 4g heb.
Erg apart om te zien, maar dit heeft mij wel erg geholpen.
Erg apart om te zien, maar dit heeft mij wel erg geholpen.
Nee, als je nu al EU uit je NL bundel wilt, dan betaal je inderdaad wat extra en blijf je dat na 15 Juni ook betalen. Over twee maanden zal elke provider en elk abonnement/prepaid dit principe moeten volgen zonder verhoging van de prijs.Gim schreef op donderdag 6 april 2017 @ 11:57:
[...]
Oh? Voor nieuwe en bestaande abonnementen dan. Dus per 15 juni vallen telefoongesprekken in het buitenland dus niet meer buiten bundel. Dus kiezen voor een provider die nu als extraatje een bundeltje erbij doen om mee in het buitenland te bellen heeft dan ook geen zin meer
Na 15 juni ga je toch niks extra's meer betalen?bartvries schreef op donderdag 6 april 2017 @ 12:37:
[...]
Nee, als je nu al EU uit je NL bundel wilt, dan betaal je inderdaad wat extra en blijf je dat na 15 Juni ook betalen. Over twee maanden zal elke provider en elk abonnement/prepaid dit principe moeten volgen zonder verhoging van de prijs.
Ik dacht dat die no roaming fees alleen voor data gelden, niet voor bellen?dutchnltweaker schreef op donderdag 6 april 2017 @ 13:05:
[...]
Na 15 juni ga je toch niks extra's meer betalen?
Neem een maandelijks opzegbaar abo, bevalt het niet ben je zo weer weg.Verwijderd schreef op woensdag 5 april 2017 @ 18:55:
Het geldt voor data, spraak en sms! Dus onbeperkt bellen NL = onbeperkt bellen EUTigerblood schreef op donderdag 6 april 2017 @ 19:50:
[...]
Ik dacht dat die no roaming fees alleen voor data gelden, niet voor bellen?
In de laatste, echt aangenomen regeling is dat niet zo, als ik het AD geloof. Daar staat dat bij nationaal unlimited gaat gelden: iedere 7.70 die je aan je provider betaald per maand (ex btw) geeft recht op een roamingbundel van 2 gb. Dit om te voorkomen dat prijsvechters uit bijv Oost-Europa de hier duur geveilde frequenties te makkelijk kunnen vullen.
EU ambtenaren hebben een hele mooie FAQ en Factsheet gemaakt. De links verwijzen naar de rechtstreekse download.
FAQ vraag 4: Bellen en smsen: If at home you have unlimited calls and SMS, you will get unlimited calls and SMS when roaming in the EU. Let wel dat deze regels alleen gelden voor roaming. Bel je thuis vanuit Nederland naar het buitenland, dan moet je alsnog betalen. Tenzij dit natuurlijk in jouw abonnent zit. Zie FAQ vraag 10.
Factsheet voorbeeld 1: Data: dit is wel aan banden gelegd. "For data, you will have twice the volume of data that can be bought by the value of your monthly contract at the wholesale roaming data price cap (€7.7/GB in 2017)." Met in de rechter kolom een mooi rekenvoorbeeld. Dit voorbeeld is tevens verder in het Nederlands vertaald in het AD artikel.
FAQ vraag 3: Naast bovenstaande geldt er nog een andere ietwat onzichtbaardere 'limiet': "The general rule is that as long as you spend more time at home than abroad, or you use your mobile phone more at home than abroad, you can roam at domestic prices when travelling wherever in the EU." Onbeperkt bellen en smsen in de EU kan dus wel ongestoord, maar moet wel in verhouding staan met jouw verbruik thuis. Natuurlijk geldt dit ook voor data.
FAQ vraag 9: Mocht je al een abonnement hebben met EU roaming waar je nu extra voor betaalt, dan ben je vanaf 15 juni niet verplicht akkoord te gaan met de voortzetting van dat roaming tarief in jouw abonnement. Jouw provider dient jou voor 15 juni de keuze te geven over voortzetting van jouw huidige tarief. Indien je instemt, dan blijft het zo, indien je niet instemt of niet reageert, dan switch je automatisch naar de nieuwe roam like at home regels en tarieven. Een voorbeeld van dit verhaal is wat KPN nu biedt aan klanten met een oud (niet EU) abonnement. Klanten kunnen voor €5 per maand EU gebruik afkopen. Zie Jassy in "\[4G van KPN] Ervaringen & Discussie" Wat ik zo lees stopt KPN uit zichzelf met €5 EU roaming bundel. Zie ucsdcom in "\[4G van KPN] Ervaringen & Discussie". Dus dat levert voor KPN klanten in ieder geval geen gedoe op. Of er andere providers (in de EU) zo'n zelfde constructie voor oude abonnementen hebben weet ik niet, maar duidelijk is dat er vanuit de provider een plicht is om jou voor 15 juni 2017 te informeren. Tegelijkertijd wordt er van de consument verwacht dat je zelf in de gaten houd of jouw abonnement juist wordt overgezet. Ik kom regelmatig in de documenten tegen dat je je locale autoriteit moet inlichten wanneer er ogenschijnlijk niet wordt voldaan aan de nieuwe roam like at home regels.
FAQ vraag 20: Uiteraard bieden de drie grote providers (Tele2 nog niet) nu al abonnementen die volgens mij allemaal al voldoen. Je betaalt in ieder geval niks extra's voor EU voordelen, omdat deze al standaard in je abonnement zitten inbegrepen. Op dat punt hoef je dan ook geen kortingen o.i.d. te verwachten. Een interessant gegeven dat ik ook nog niet wist, is dat een provider alleen het recht heeft een aangescherpt datalimiet toe te passen, indien er door de consument minder dan €3.85/GB wordt betaald in zijn abonnement. Dat betekent dat indien jij nu:
- een abonnement met 3GB data hebt en daar €25 excl btw voor betaalt, je omgerekend €8,30/GB betaalt en je die 3GB in de hele EU kunt gebruiken. Je hebt dus niet recht op meer data en raak dan ook niet in de war met het wholesale tarief van €7,70/GB;
- een abonnement met 10GB data hebt en daar €25 excl btw voor betaalt, je €2,50/GB betaalt en je dus minder dan €3,85/GB betaalt. Nu wordt er wel gekeken naar het wholesale tarief van €7,70/GB om het datalimiet te kunnen bepalen. En dan is het rekensommetje wel juist dat je tenminste (2*(25/7,7)= 6.5GB in de EU mag verbruiken. 10GB in de EU hoeft in dit voorbeeld dus niet vanzelfsprekend te zijn.
Wat betekent dit voor Tele2 van 15 juni 2017 tot 31 december 2017? Ik gebruik bij alle abonnementen de 100 min/sms optie om te kijken waar het omslagpunt ligt:
- 1GB kost €9,92 excl btw. Je betaalt €9,92/GB, ruim meer dan €3,85/GB. In de EU mag je dan ook maar 1GB verbruiken;
- 2GB kost €13,22 excl btw. Je betaalt €6,61/GB, ruim meer dan €3,85/GB. In de EU mag je dan ook maar 2GB verbruiken;
---omslagpunt---
- 5GB kost €14,88 excl btw. Je betaalt €2,98/GB, wat minder is dan €3,85/GB. In de EU mag je tenminste 2*(14,88/7,7)= 3.86GB verbruiken;
- 10GB kost €18,18 excl btw. Je betaalt €1,82/GB, wat ruim minder is dan €3,85/GB. In de EU mag je tenminste 2*(18,18/7,7)= 4.72GB verbruiken;
- 24GB kost €26,45 excl btw. Je betaalt €1,10/GB, wat ruim minder is dan €3,85/GB. In de EU mag je tenminste 2*(26,45/7,7)= 6.87GB verbruiken.
Het makkelijkste voor een provider is om jouw nationale bundel gewoon 1:1 over te zetten naar een EU bundel, maar als een provider bij de grotere bundels met een lage €/GB prijs per se dwars wil zitten hoeft dat dus niet
Let dus goed op wat jouw provider naar jou gaat communiceren voor 15 juni, en denk vooral niet dat je overal recht op hebt omdat je dat ergens vernomen hebt. Ja wij gaan er als consument flink op vooruit 15 juni aanstaande, maar tegelijkertijd worden providers ook beschermd tegen misbruik en hoge roamingkosten die providers onderling aan elkaar moeten afdragen.
FAQ vraag 4: Bellen en smsen: If at home you have unlimited calls and SMS, you will get unlimited calls and SMS when roaming in the EU. Let wel dat deze regels alleen gelden voor roaming. Bel je thuis vanuit Nederland naar het buitenland, dan moet je alsnog betalen. Tenzij dit natuurlijk in jouw abonnent zit. Zie FAQ vraag 10.
Factsheet voorbeeld 1: Data: dit is wel aan banden gelegd. "For data, you will have twice the volume of data that can be bought by the value of your monthly contract at the wholesale roaming data price cap (€7.7/GB in 2017)." Met in de rechter kolom een mooi rekenvoorbeeld. Dit voorbeeld is tevens verder in het Nederlands vertaald in het AD artikel.
FAQ vraag 3: Naast bovenstaande geldt er nog een andere ietwat onzichtbaardere 'limiet': "The general rule is that as long as you spend more time at home than abroad, or you use your mobile phone more at home than abroad, you can roam at domestic prices when travelling wherever in the EU." Onbeperkt bellen en smsen in de EU kan dus wel ongestoord, maar moet wel in verhouding staan met jouw verbruik thuis. Natuurlijk geldt dit ook voor data.
FAQ vraag 9: Mocht je al een abonnement hebben met EU roaming waar je nu extra voor betaalt, dan ben je vanaf 15 juni niet verplicht akkoord te gaan met de voortzetting van dat roaming tarief in jouw abonnement. Jouw provider dient jou voor 15 juni de keuze te geven over voortzetting van jouw huidige tarief. Indien je instemt, dan blijft het zo, indien je niet instemt of niet reageert, dan switch je automatisch naar de nieuwe roam like at home regels en tarieven. Een voorbeeld van dit verhaal is wat KPN nu biedt aan klanten met een oud (niet EU) abonnement. Klanten kunnen voor €5 per maand EU gebruik afkopen. Zie Jassy in "\[4G van KPN] Ervaringen & Discussie" Wat ik zo lees stopt KPN uit zichzelf met €5 EU roaming bundel. Zie ucsdcom in "\[4G van KPN] Ervaringen & Discussie". Dus dat levert voor KPN klanten in ieder geval geen gedoe op. Of er andere providers (in de EU) zo'n zelfde constructie voor oude abonnementen hebben weet ik niet, maar duidelijk is dat er vanuit de provider een plicht is om jou voor 15 juni 2017 te informeren. Tegelijkertijd wordt er van de consument verwacht dat je zelf in de gaten houd of jouw abonnement juist wordt overgezet. Ik kom regelmatig in de documenten tegen dat je je locale autoriteit moet inlichten wanneer er ogenschijnlijk niet wordt voldaan aan de nieuwe roam like at home regels.
FAQ vraag 20: Uiteraard bieden de drie grote providers (Tele2 nog niet) nu al abonnementen die volgens mij allemaal al voldoen. Je betaalt in ieder geval niks extra's voor EU voordelen, omdat deze al standaard in je abonnement zitten inbegrepen. Op dat punt hoef je dan ook geen kortingen o.i.d. te verwachten. Een interessant gegeven dat ik ook nog niet wist, is dat een provider alleen het recht heeft een aangescherpt datalimiet toe te passen, indien er door de consument minder dan €3.85/GB wordt betaald in zijn abonnement. Dat betekent dat indien jij nu:
- een abonnement met 3GB data hebt en daar €25 excl btw voor betaalt, je omgerekend €8,30/GB betaalt en je die 3GB in de hele EU kunt gebruiken. Je hebt dus niet recht op meer data en raak dan ook niet in de war met het wholesale tarief van €7,70/GB;
- een abonnement met 10GB data hebt en daar €25 excl btw voor betaalt, je €2,50/GB betaalt en je dus minder dan €3,85/GB betaalt. Nu wordt er wel gekeken naar het wholesale tarief van €7,70/GB om het datalimiet te kunnen bepalen. En dan is het rekensommetje wel juist dat je tenminste (2*(25/7,7)= 6.5GB in de EU mag verbruiken. 10GB in de EU hoeft in dit voorbeeld dus niet vanzelfsprekend te zijn.
Wat betekent dit voor Tele2 van 15 juni 2017 tot 31 december 2017? Ik gebruik bij alle abonnementen de 100 min/sms optie om te kijken waar het omslagpunt ligt:
- 1GB kost €9,92 excl btw. Je betaalt €9,92/GB, ruim meer dan €3,85/GB. In de EU mag je dan ook maar 1GB verbruiken;
- 2GB kost €13,22 excl btw. Je betaalt €6,61/GB, ruim meer dan €3,85/GB. In de EU mag je dan ook maar 2GB verbruiken;
---omslagpunt---
- 5GB kost €14,88 excl btw. Je betaalt €2,98/GB, wat minder is dan €3,85/GB. In de EU mag je tenminste 2*(14,88/7,7)= 3.86GB verbruiken;
- 10GB kost €18,18 excl btw. Je betaalt €1,82/GB, wat ruim minder is dan €3,85/GB. In de EU mag je tenminste 2*(18,18/7,7)= 4.72GB verbruiken;
- 24GB kost €26,45 excl btw. Je betaalt €1,10/GB, wat ruim minder is dan €3,85/GB. In de EU mag je tenminste 2*(26,45/7,7)= 6.87GB verbruiken.
Het makkelijkste voor een provider is om jouw nationale bundel gewoon 1:1 over te zetten naar een EU bundel, maar als een provider bij de grotere bundels met een lage €/GB prijs per se dwars wil zitten hoeft dat dus niet
De kaarten op 4gmasten.nl hebben een update gehad. Ook de Tele2 kaart. Bijbehorende berichten zullen van het weekend volgen.
Antenne en masten malloot
He, ik krijg gister een smsje van het nummer 411 of zo iets dergelijks, mn telefoon heb ik nu niet bij de hand dus kan het niet checken. In dat smsje stond dat ik binnen enkele minuten een carrier setting update kreeg via de sms. Deze update kwam ook maar ik heb hem niet ingesteld want ik vertrouwde het niet helemaal. Weer een minuut later kwam er weer een reguleer smsje met de info dat ik roaming aan moest zetten. Ik vond het maar raar en heb dus niks gedaan, ik zat ook in de metro waar ik geen tele2 4g verbinding heb maar 3g en ik dacht dat tele2 gebruikt maakten voor 3g van de t-mobile masten. Ook zat er een gast met een laptop open, hij leek wel beetje op een hackaziaat. Iemand enig idee wat dit geweest kan zijn?
Kun je de sms'jes eens hier posten? Screenshots dus?
Overigens is het erg lastig om 3G te spoofen hoewel het in theorie wel kan. 2G is veel eenvoudiger te spoofen, dan kun je je laptop openzetten, zeggen dat je KPN bent en iedereen connect gewoon met je (omdat 2G absurd onveilig is eigenlijk).
Overigens is het erg lastig om 3G te spoofen hoewel het in theorie wel kan. 2G is veel eenvoudiger te spoofen, dan kun je je laptop openzetten, zeggen dat je KPN bent en iedereen connect gewoon met je (omdat 2G absurd onveilig is eigenlijk).
De afzender was, als het goed is, 401. Deze berichten zijn normaal als je een nieuwe telefoon in gebruik neemt. Beetje apart dat je ze later nog krijgt.
@Sorcerer8472 Ik zal zo eens steenshots posten
@hcQd Ja precies, dat is ook de reden dat ik het niet helemaal vertrouwde.
-edit: Hierbij een screenshot
http://imgur.com/Zu0jYIC
@hcQd Ja precies, dat is ook de reden dat ik het niet helemaal vertrouwde.
-edit: Hierbij een screenshot
http://imgur.com/Zu0jYIC
[ Voor 23% gewijzigd door usain op 08-04-2017 16:52 ]
Een anonieme Tweaker die werkzaam is bij Tele2 heeft er inmiddels voor gezorgd dat ik op VoLTE ben aangesloten. Heel fijn. Grote klasse!
Bedoel je dat jouw account sindsdien geactiveerd is voor VoLTE? Hoelang ben je al klant? Ik dacht inmiddels alle klanten, zowel nieuwe als minder recente klanten al geactiveerd waren.Tdem schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 16:18:
Een anonieme Tweaker die werkzaam is bij Tele2 heeft er inmiddels voor gezorgd dat ik op VoLTE ben aangesloten. Heel fijn. Grote klasse!
Mooi dat 't werkt overigens!
Dat klopt! Ik had in januari m'n abonnement besteld en eind maart is m'n abonnement ingegaan. Die oudere bestellingen waren bij het activeren van VolTE even uit het zicht. Maar goed opgelost zo. Merk dat gesprekken echt een stuk sneller tot stand komen.
Cranberry schreef op woensdag 12 april 2017 @ 07:28:
[...]
Bedoel je dat jouw account sindsdien geactiveerd is voor VoLTE? Hoelang ben je al klant? Ik dacht inmiddels alle klanten, zowel nieuwe als minder recente klanten al geactiveerd waren.
Mooi dat 't werkt overigens!
Verwijderd
Wat ik van Tele2 niet begrijp is dat ze gestopt zijn om sloom internet aan te bieden, nadat je je bundel hebt verbruikt. Bij de andere providers heb je dat wel gewoon.
Soms kom je gewoon net even tekort, en dan is zo een slome verbinding wel handig om toch bv nog whatsapp te kunnen gebruiken.
Voor mij maakt het niet zo veel uit, zit toch al bij t-mobile unlimited, maar voor mijn vriendin was dit een reden om over te stappen naar een andere provider
Soms kom je gewoon net even tekort, en dan is zo een slome verbinding wel handig om toch bv nog whatsapp te kunnen gebruiken.
Voor mij maakt het niet zo veel uit, zit toch al bij t-mobile unlimited, maar voor mijn vriendin was dit een reden om over te stappen naar een andere provider
@Verwijderd Als Tele2 stopt met het bieden van internet voorbij de bundel waar je voor betaald, is dat hun goed recht.
Dat jij/jullie het trage internet handig vinden om even door te kunnen, snap ik en daar ben ik het ook mee eens.
Echter is het een bedrijfseconomisch besluit van Tele2 om dit zo te doen, dus je onbegrip uiten en de consequentie die het heeft voor jou en je vriendin, is afgezien van je hart luchten niet zo zinvol.
Een beter idee is het allicht, om je bericht eens rechtstreeks bij Tele2 neer te leggen.
Dan kunnen ze het meewegen in de vorming van toekomstige produkten, waar jij of je vriendin te zijner tijd wellicht voordeel uit kunnen hebben. Of ze doen er niks mee, maar dan heb je in ieder geval iets geprobeerd.
Hier weet je zéker dat Tele2 het niet zal lezen.
Offtopic:
Niet persoonlijk bedoeld maar wij Nederlanders zijn goed in zeuren en dan vooral op de verkeerde plekken en ook ik maak me er wel eens schuldig aan, dus heus geen gevalletje 'roomser dan de paus'.
Echter, het zou een stuk constructiever zijn als het zeuren rechtstreeks tegen de bron van het ongenoegen gebeurt.
Dan weten ze tenminste wat ze aan je hebben!
Dat jij/jullie het trage internet handig vinden om even door te kunnen, snap ik en daar ben ik het ook mee eens.
Echter is het een bedrijfseconomisch besluit van Tele2 om dit zo te doen, dus je onbegrip uiten en de consequentie die het heeft voor jou en je vriendin, is afgezien van je hart luchten niet zo zinvol.
Een beter idee is het allicht, om je bericht eens rechtstreeks bij Tele2 neer te leggen.
Dan kunnen ze het meewegen in de vorming van toekomstige produkten, waar jij of je vriendin te zijner tijd wellicht voordeel uit kunnen hebben. Of ze doen er niks mee, maar dan heb je in ieder geval iets geprobeerd.
Hier weet je zéker dat Tele2 het niet zal lezen.
Offtopic:
Niet persoonlijk bedoeld maar wij Nederlanders zijn goed in zeuren en dan vooral op de verkeerde plekken en ook ik maak me er wel eens schuldig aan, dus heus geen gevalletje 'roomser dan de paus'.
Echter, het zou een stuk constructiever zijn als het zeuren rechtstreeks tegen de bron van het ongenoegen gebeurt.
Dan weten ze tenminste wat ze aan je hebben!
Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?
Verwijderd
@carnager Werk je bij Tele2 ofzo? Dat zou je reactie wel verklaren namelijk.
Ik zeur niet, ik vroeg mij gewoon af waarom ze dat zo doen, in een whatsapp land als Nederland. Het is hun goed recht omdat niet te doen, daarom zijn we ook overgestapt naar een andere provider, prima toch.
overigens hebben we dit ook gewoon direct aan Tele2 gevraagd, maar daar krijg je dan niet echt een antwoord op.
En trouwens, ik weet vrijwel zeker, dat Tele2 medewerkers hier gewoon meelezen ;-)
Ik zeur niet, ik vroeg mij gewoon af waarom ze dat zo doen, in een whatsapp land als Nederland. Het is hun goed recht omdat niet te doen, daarom zijn we ook overgestapt naar een andere provider, prima toch.
overigens hebben we dit ook gewoon direct aan Tele2 gevraagd, maar daar krijg je dan niet echt een antwoord op.
En trouwens, ik weet vrijwel zeker, dat Tele2 medewerkers hier gewoon meelezen ;-)
@Verwijderd Nee ik werk niet bij Tele2.
Okay, goed dat je het daar gemeld hebt.
Ookal geven ze zoals je zegt geen antwoord, je hebt in ieder geval duidelijk gemaakt bij hen waar de schoen wringt.
Dat is het hele punt: mensen doen dat meestal niet.
Waardoor er ook geen verbetering is, ook niet op de langere termijn.
Dus top dat je dat gedaan hebt.
Wat meelezende Tele2 medewerkers betreft, ik betwijfel het ten zeerste. Misschien een enkele tweaker die daar toevallig werkzaam is, die hier in zijn vrije tijd meeleest. Dat zou dan nog kunnen. Maar die zal er in die hoedanigheid waarschijnlijk weinig mee (kunnen) doen. Dit is immers geen officieel (communicatie-) kanaal van Tele2.
Of heb jij insider information waarom je het 'vrijwel zeker' weet? ;P
Okay, goed dat je het daar gemeld hebt.
Ookal geven ze zoals je zegt geen antwoord, je hebt in ieder geval duidelijk gemaakt bij hen waar de schoen wringt.
Dat is het hele punt: mensen doen dat meestal niet.
Waardoor er ook geen verbetering is, ook niet op de langere termijn.
Dus top dat je dat gedaan hebt.
Wat meelezende Tele2 medewerkers betreft, ik betwijfel het ten zeerste. Misschien een enkele tweaker die daar toevallig werkzaam is, die hier in zijn vrije tijd meeleest. Dat zou dan nog kunnen. Maar die zal er in die hoedanigheid waarschijnlijk weinig mee (kunnen) doen. Dit is immers geen officieel (communicatie-) kanaal van Tele2.
Of heb jij insider information waarom je het 'vrijwel zeker' weet? ;P
Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?
Naar mijn weten is T-Mobile de enige provider die dat 'trage internet' aanbiedt na het overschrijden van je bundel. Dus jouw bewering dat "andere providers" dat ook doen, klopt dus niet. Het is alleen T-Mobile. Daarom zie ik het probleem niet echt.Verwijderd schreef op maandag 17 april 2017 @ 10:25:
@carnager Werk je bij Tele2 ofzo? Dat zou je reactie wel verklaren namelijk.
Je vriendin had ook wat extra data kunnen bijkopen voor een paar euro of de databundel van haar abonnement kunnen aanpassen. Bij Tele2 kost data toch al geen drol. Lijkt me sterk dat je bij T-Mobile een voordeliger abonnement hebt met dezelfde hoeveelheid data (afgezien van dat Unlimited abonnement natuurlijk).
Er is voor iedereen een meest geschikt abonnement. Voor de een is dat bij Tele2 en voorj de ander toevallig bij T-Mobile of elders. It is what it is.
Verder ben ik het helemaal eens met @carnager
p.s. Om je maar alvast voor te zijn: ook ik werk niet voor Tele2.
[ Voor 8% gewijzigd door Tigerblood op 17-04-2017 12:07 ]
Vodafone doet het ook:
https://www.vodafone.nl/s...ox/beperkt-internet.shtml
Ze bieden het alleen minder expliciet aan dan vroeger. Het werkt alleen binnen NL, buiten NL niet.
Ze bieden het alleen minder expliciet aan dan vroeger. Het werkt alleen binnen NL, buiten NL niet.
Fair enough. Niet dat je vrolijk wordt van 8 kb/s (=64 kbps)Sorcerer8472 schreef op maandag 17 april 2017 @ 12:10:
Vodafone doet het ook:
Kpn doet het ook. Dus alleen Tele2 doet het niet.Sorcerer8472 schreef op maandag 17 april 2017 @ 12:10:
Vodafone doet het ook:
Verwijderd
Dat hadden ze kunnen doen, maar als je bij een andere provider een vergelijkbaar simonly kan nemen, zowel qua prijs, als Internet, bel en smsjes + de optie van traag internet nadat de bundel is verbruikt, dan is de keuze snel gemaakt natuurlijk.Tigerblood schreef op maandag 17 april 2017 @ 12:05:
[...]
Naar mijn weten is T-Mobile de enige provider die dat 'trage internet' aanbiedt na het overschrijden van je bundel. Dus jouw bewering dat "andere providers" dat ook doen, klopt dus niet. Het is alleen T-Mobile. Daarom zie ik het probleem niet echt.
Je vriendin had ook wat extra data kunnen bijkopen voor een paar euro of de databundel van haar abonnement kunnen aanpassen. Bij Tele2 kost data toch al geen drol. Lijkt me sterk dat je bij T-Mobile een voordeliger abonnement hebt met dezelfde hoeveelheid data (afgezien van dat Unlimited abonnement natuurlijk).
Er is voor iedereen een meest geschikt abonnement. Voor de een is dat bij Tele2 en voorj de ander toevallig bij T-Mobile of elders. It is what it is.
Verder ben ik het helemaal eens met @carnager
p.s. Om je maar alvast voor te zijn: ook ik werk niet voor Tele2.
Mijn post was echt niet om Tele2 af te zeiken, vind namelijk dat ze goed bezig zijn, maar dit is wel echt een optie die ik vind dat je moet hebben, in een land waar vrijwel op iedere smartphone whatsapp geïnstalleerd is. Het kost Tele2 vrijwel niks, whatsapp gebruikt amper data, dus een capaciteit probleem zal het vast niet zijn
Overigens,dat data geen drol kost bij Tele2, als je zware verbruiker bent, ben je momenteel sowieso veel beter af bij T-Mobile. Onbeperkt internet voor 30 euro per maand. Bij Tele 2 24GB voor 35 euro per maand.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2017 16:08 ]
Heb zelf een zakelijk abonnement bij Tele2 en daar bieden ze nog wel langzaam internet bij het overschrijden van de bundel.
vanaf 7 juni kan je bij tele2 uit je bundel in de eu roamen, dus geen roaming kosten meer!
Bron: https://www.tele2.nl/mobiel/bellen-in-het-buitenland/
Zag je ook de onderstaande opmerking:dutchnltweaker schreef op maandag 24 april 2017 @ 18:09:
vanaf 7 juni kan je bij tele2 uit je bundel in de eu roamen, dus geen roaming kosten meer!
"Alleen voor de aller-allergrootste databundels zal een wettelijk vastgesteld datalimiet gaan gelden."
Let vooral op het meervoud bij " bundels". Er komen dus zo te zien beperkingen bij Tele2. En dan is niet alleen de 24GB bundel de uitzondering, maar ook de 10 GB bundel!
Het lijkt er op dat ook hier Tele2 de enige provider met een eigen netwerk is die klanten beperkingen gaat opleggen bij de 24GB bundel.
User "Freshmaker" had in het KPN 4G ervaringen topic al een link naar de info over de rekenmethode van de EU geplaatst: \[4G van KPN] Ervaringen & Discussie
Daarin mogen providers bij "te goedkope" databundels afwijken met de prijsstelling voor gebruik binnen het EU buitenland. De daarin door de EU genoemde 2GB gratis EU buitenland datategoed per 7,70,- euro abonnementsprijs zijn.
Ze hebben op hun website de tarieven inmiddels heel toevallig al uitgesplitst per bundel:
https://www.tele2.nl/mobiel/tarieven/
De 5 GB databundel kost 15,-. Dan is 15,-/7,70 = 1,95 x 2GB EU databundel = 3,9 GB afgerond 4GB data beschikbaar voor gratis buitenland gebruik binnen de EU.
De 10 GB databundel kost bij Tele2 nu 19,- euro. 19/7,7 = 2,46 x 2GB = 4,93 afgerond 5 GB voor in het EU buitenland.
De 24GB databundel van Tele2 kost 29,- euro per maand, gedeeld door 7,7 = 3,77 keer 2GB EU buitenland = 7,5 GB gratis binnen de EU als je de Tele2 databundel van 24GB gebruikt.
Eerlijk gezegd zetten ze zich hiermee weer een stapje verder op achterstand ten opzichte van de concurrentie die EU gebruik nu al volledig binnen de bundels heeft zitten.
Even door rekenend: de 2GB bundel kost 13,-/7,7 = 1,69 x 2GB = 3,38 GB
En de 1 GB bundel kost 9,-/7,7 = 1,17 x 2 GB = 2,33 GB
Die laatste 2 bundels zijn dus buiten de gevarenzone, omdat Tele2 meer data zou moeten geven dan wat de klant nu krijgt binnen Nederland.
[ Voor 87% gewijzigd door ucsdcom op 24-04-2017 20:27 ]
hopen dat dit dus niet gebeurt, heb een contract tot begin 2019 maar ga dan wel twijfelen tegen die tijd als tele2 als enige zo een beleid gaat voeren.ucsdcom schreef op maandag 24 april 2017 @ 19:17:
Zag je ook de onderstaande opmerking:
"Alleen voor de aller-allergrootste databundels zal een wettelijk vastgesteld datalimiet gaan gelden."
Let vooral op het meervoud bij " bundels". Er komen dus zo te zien beperkingen bij Tele2. En dan is niet alleen de 24GB bundel de uitzondering, maar ook de 10 GB bundel!
Het lijkt er op dat ook hier Tele2 de enige provider met een eigen netwerk is die klanten beperkingen gaat opleggen bij de 24GB bundel.
Dat zal dan de door de EU genoemde 2GB gratis EU buitenland datategoed per 7,70,- euro abonnementsprijs zijn.
Ze hebben op hun website de tarieven inmiddels heel toevallig al uitgesplitst per bundel:
De 5 GB databundel kost 15,-. Dan is 15,-/7,70 = 1,95 x 2GB EU databundel = 3,9 GB afgerond 4GB data beschikbaar voor gratis buitenland gebruik binnen de EU.
De 10 GB databundel kost bij Tele2 nu 19,- euro. 19/7,7 = 2,46 x 2GB = 4,93 afgerond 5 GB voor in het EU buitenland.
De 24GB databundel van Tele2 kost 29,- euro per maand, gedeeld door 7,7 = 3,77 keer 2GB EU buitenland = 7,5 GB gratis binnen de EU als je de Tele2 databundel van 24GB gebruikt.
Eerlijk gezegd zetten ze zich hiermee weer een stapje verder op achterstand ten opzichte van de concurrentie die EU gebruik nu al volledig binnen de bundels heeft zitten.
Die laatste 2 bundels zijn dus buiten de gevarenzone, omdat Tele2 meer data zou moeten geven dan wat de klant nu krijgt binnen Nederland.
maar we zullen wel zien tegen die tijd.
Je gaat uit van alleen de dataprijzen, maar je moet kijken naar de totale kosten van het abonnement excl btw. Zie mijn mega lange post met uitleg van 7 april, en dan met name het dikgedrukte deelucsdcom schreef op maandag 24 april 2017 @ 19:17:
Zag je ook de onderstaande opmerking:
User "Freshmaker" had in het KPN 4G ervaringen topic al een link naar de info over de rekenmethode van de EU geplaatst:
Dat zal dan de door de EU genoemde 2GB gratis EU buitenland datategoed per 7,70,- euro abonnementsprijs zijn.
Abonnement 1GB en abonnement 2GB vallen inderdaad buiten de 'gevarenzone', maar dat komt omdat de klant met deze databundels meer dan €3,85/GB betaalt. Dus worden er inderdaad in de komende NL-EU databundel (ik weet nog niet hoe ik dit handig kan aanduidensww89 schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 11:50:
EU ambtenaren hebben een hele mooie FAQ en Factsheet gemaakt. De links verwijzen naar de rechtstreekse download.
---omslagpunt---
Het makkelijkste voor een provider is om jouw nationale bundel gewoon 1:1 over te zetten naar een EU bundel, maar als een provider bij de grotere bundels met een lage €/GB prijs per se dwars wil zitten hoeft dat dus nietLet dus goed op wat jouw provider naar jou gaat communiceren voor 15 juni, en denk vooral niet dat je overal recht op hebt omdat je dat ergens vernomen hebt. Ja wij gaan er als consument flink op vooruit 15 juni aanstaande, maar tegelijkertijd worden providers ook beschermd tegen misbruik en hoge roamingkosten die providers onderling aan elkaar moeten afdragen.
Als jij gelijk krijgt, en ik meen dat zelf ook zo te lezen op hun site, dan lijkt het er op dat zoals ik het beschreven heb waarheid gaat worden. Wat betreft de hoogte van de NL-EU-GB's dan. En dan is het de vraag of:
- 5GB NL data --> 3.86GB EU wordt afgerond naar 4GB EU of (iets) hoger;
- 10GB NL data --> 4.72GB EU wordt afgerond naar 5GB EU of (iets) hoger;
- 24GB NL data --> 6.87GB EU wordt afgerond naar 7GB EU of (iets) hoger.
In mijn rekenvoorbeeld ging ik overigens uit van een abonnement met 100 min bellen. Bij onbeperkt bellen stijgt het maandbedrag excl btw van het abonnement iets waardoor het aantal GB's ook hoger uitvalt.
Ik had vanmiddag het zinnetje "Alleen voor de aller-allergrootste databundels zal een wettelijk vastgesteld datalimiet gaan gelden." nog niet gespot. Vast scheel gekeken. Dus ik ging er eerst vanuit dat Tele2 1:1 de databundels zou omzetten naar EU gebruik. Maar waarschijnlijk niet dus. Wel vreemd dan voor een prijsvechter
[ Voor 4% gewijzigd door swv op 24-04-2017 21:19 ]
wel raar dat een kpn of tmobile niet via deze rekensom eu roaming aanbieden. of niet?, maar gewoon de volle bundel.sww89 schreef op maandag 24 april 2017 @ 20:37:
[...]
Je gaat uit van alleen de dataprijzen, maar je moet kijken naar de totale kosten van het abonnement excl btw. Zie mijn mega lange post met uitleg van 7 april, en dan met name het dikgedrukte deel:
[...]
Abonnement 1GB en abonnement 2GB vallen inderdaad buiten de 'gevarenzone', maar dat komt omdat de klant met deze databundels meer dan €3,85/GB betaalt. Dus worden er inderdaad in de komende NL-EU databundel (ik weet nog niet hoe ik dit handig kan aanduiden) niet meer GB's dan nodig weggegeven. Daarnaast is er voor het rekensommetje niet zoiets als '2GB x €7,70 abonnementsprijs', maar is die '2' de vermenigvuldigingsfactor om het totale aantal GB's te kunnen uitrekenen, en staat dat dus niet voor het aantal GB's zelf. Staat een beetje raar in dat AD artikel, maar dat maakt het rekensommetje vager omdat er in feite wordt gesproken over 'For data, you will have twice the volume of data that can be bought by the value of your monthly contract at the wholesale roaming data price cap'. Maar dat is mijn opvatting over het gebruik van eenheden.
Als jij gelijk krijgt, en ik meen dat zelf ook zo te lezen op hun site, dan lijkt het er op dat zoals ik het beschreven heb waarheid gaat worden. Wat betreft de hoogte van de NL-EU-GB's dan. En dan is het de vraag of:
- 5GB NL data --> 3.86GB EU wordt afgerond naar 4GB EU of (iets) hoger;
- 10GB NL data --> 4.72GB EU wordt afgerond naar 5GB EU of (iets) hoger;
- 24GB NL data --> 6.87GB EU wordt afgerond naar 7GB EU of (iets) hoger.
In mijn rekenvoorbeeld ging ik overigens uit van een abonnement met 100 min bellen. Bij onbeperkt bellen stijgt het maandbedrag excl btw van het abonnement iets waardoor het aantal GB's ook hoger uitvalt.
Ik had vanmiddag het zinnetje "Alleen voor de aller-allergrootste databundels zal een wettelijk vastgesteld datalimiet gaan gelden." nog niet gespot. Vast scheel gekeken. Dus ik ging er eerst vanuit dat Tele2 1:1 de databundels zou omzetten naar EU gebruik. Maar waarschijnlijk niet dus. Wel vreemd dan voor een prijsvechter
Ik weet niet of je dat kan zeggen, de anderen hebben nog niet veel gecommuniceerd over hun beleid t.a.v. de niet speciaal op EU gerichte abonnementen. Ze sturen graag aan op deze abonnementen maar vertellen nog niets over wat er gaat gebeuren met de bestaande abonnementen zonder EU roaming component.dutchnltweaker schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 07:29:
[...]
wel raar dat een kpn of tmobile niet via deze rekensom eu roaming aanbieden. of niet?, maar gewoon de volle bundel.
Tele2 is nu de eerste die aangeeft dat er op de aller allergrootste bundels een maximum gaat komen, overigens geheel in lijn met wat de EU toestaat. Maar hoe dat er gaat uit zien staat er nog niet bij dus we zijn een beetje aan het speculeren.
De berekeningen die eerder in dit topic zijn getoond zijn berekend op wat EU voorschrijft maar het zou ook zo kunnen zijn dat Tele2 ruimere limieten gaat gebruiken. Ze hebben qua EU databundels een van de laagste prijzen per GB dus eerst maar de echte officiële communicatie afwachten.
Dat kan nog komen hè.. het is nog geen 15 juni en ook deze bedrijven moeten aan de buitenlandse providers 7.70€ per GB aftikken. Aangezien een bedrijf geen verlies maar winst wil maken, vrees ik zelf het ergste..dutchnltweaker schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 07:29:
[...]
wel raar dat een kpn of tmobile niet via deze rekensom eu roaming aanbieden. of niet?, maar gewoon de volle bundel.
We zullen zien, hopelijk wordt het een redelijk aanbod en niet dat we gen.... worden.Lord_Dain schreef op donderdag 27 april 2017 @ 08:33:
[...]
Dat kan nog komen hè.. het is nog geen 15 juni en ook deze bedrijven moeten aan de buitenlandse providers 7.70€ per GB aftikken. Aangezien een bedrijf geen verlies maar winst wil maken, vrees ik zelf het ergste..
Per 7 juni 2017 kun je ook bij Tele2 profiteren van voordelig internetten, bellen en sms’en in de EU. Vanaf deze datum bel en sms je binnen de EU vanuit je gebruikelijke bundel (m.u.v. betaalde informatie- en servicenummers). Dit geldt voor alle abonnementen die nu afgesloten worden of al afgesloten zijn.dutchnltweaker schreef op maandag 24 april 2017 @ 18:09:
Het stukje "vanaf deze datum bel en sms je binnen de EU vanuit je gebruikelijke bundel" vind ik wel opvallend, ze zeggen hier niks over het internetten. Lijkt er bijna op dat ze dat een beetje verbergen.
// TODO: Schrijf een signature
Even verder lezen in het bericht op hun website:
"Als je je bundel hebt verbruikt gelden de actuele buiten de bundel tarieven. Voor je databundel geldt hetzelfde. Alleen voor de aller-allergrootste databundels zal een wettelijk vastgesteld datalimiet gaan gelden."
DUS: "Voor je databundel geldt hetzelfde"
"Als je je bundel hebt verbruikt gelden de actuele buiten de bundel tarieven. Voor je databundel geldt hetzelfde. Alleen voor de aller-allergrootste databundels zal een wettelijk vastgesteld datalimiet gaan gelden."
Dat is nog niet echt duidelijk omschreven. Geldt hetzelfde voor roaming of voor de kosten bij overschrijden van je bundel?bartvries schreef op maandag 1 mei 2017 @ 14:31:
Even verder lezen in het bericht op hun website:

Zoals verwacht..T-Mobile 'unlimited' is straks max. 10GB /maand in het buitenland.
nieuws: T-Mobile schrapt 'onbeperkt' roamen bij Go Unlimited-abonnement
VF en KPN zullen wel snel volgen nu, als het al niet bekend is.
Ook KPN beperkt onbeperkt internet tot 10GB, niet alleen roaming maar ook binnen NL!
nieuws: KPN zet abo's met onbeperkt internet om in 10GB-bundels
[edit: blijkt niet helemaal waar te zijn, zie https://www.kpn.com/mobie...roaming-eu:co=tip:t=link]
nieuws: T-Mobile schrapt 'onbeperkt' roamen bij Go Unlimited-abonnement
VF en KPN zullen wel snel volgen nu, als het al niet bekend is.
Ook KPN beperkt onbeperkt internet tot 10GB, niet alleen roaming maar ook binnen NL!
[edit: blijkt niet helemaal waar te zijn, zie https://www.kpn.com/mobie...roaming-eu:co=tip:t=link]
[ Voor 49% gewijzigd door Lord_Dain op 05-05-2017 14:27 ]
Dat is precies ook mijn vraag. Met de huidige omschrijving kunnen ze eigenlijk nog alle kanten op, vind ik.Tigerblood schreef op maandag 1 mei 2017 @ 16:09:
[...]
Dat is nog niet echt duidelijk omschreven. Geldt hetzelfde voor roaming of voor de kosten bij overschrijden van je bundel?
Op zich klopt het niet wat je hiermee lijkt te willen zeggen aangezien dat voor enkele hele oude abonnementen met tarieven van 6 jaar oud en ouder geldt. Het geldt dus juist niet voot KPN klanten in het algemeen. Die krijgen juist een verdubbeling van hun databundels met ook na de verdubbeling gewoon EU inbegrepen. De 10GB bundel wordt zelfs 25GB voor de klanten die geen compleet voordeel hebben. En met KPN compleet is dat bij de huidige 10GB bundel zelfs maximaal 50!!! GB geworden vanaf juni.Lord_Dain schreef op maandag 1 mei 2017 @ 17:17:
nieuws: KPN gaat grotere mobiele databundels aanbieden
En voor wat betreft de hoogste bundel(s) van Tele2: de komende jaren dalen de wholesale tarieven die providers binnen de EU aan elkaar mogen doorberekenen jaarlijks. Niet vrijwillig, maar dit valt ook onder de reguleringsregels. Op termijn moet dus ook Tele2 de hoogste bundel(s) volledig gaan geven voor gebruik binnen de EU.
[ Voor 21% gewijzigd door ucsdcom op 05-05-2017 14:30 ]
Yep, ik zie het, heb het aangepast. Damn, zelfs met compleet korting betaal je nog wel premium zeg.ucsdcom schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 14:23:
[...]
Op zich klopt het niet wat je hiermee lijkt te willen zeggen aangezien dat voor enkele hele oude abonnementen met tarieven van 6 jaar oud en ouder geldt. Het geldt dus juist niet voot KPN klanten in het algemeen. Die krijgen juist een verdubbeling van hun databundels met ook na de verdubbeling gewoon EU inbegrepen. De 10GB bundel wordt zelfs 25GB voor de klanten die geen compleet voordeel hebben. En met KPN compleet is dat bij de huidige 10GB bundel zelfs maximaal 50!!! GB geworden vanaf juni.

Update van Tele2 op 4gmasten.nl geplaatst.
Sinds gisteren over op het Tele2 4G netwerk. Vandaag eerste telefoontje gepleegd via VoLTE. Toestel is een iPhone 6S Plus.
Na afloop van het gesprek zag ik: "Uw simkaart heeft een bericht verstuurd", op mijn scherm staan en kon ik de fullscreen melding sluiten. Iemand hier ervaring mee? Ik draai Tele2 NL 28.0 (carrier settings).
Na afloop van het gesprek zag ik: "Uw simkaart heeft een bericht verstuurd", op mijn scherm staan en kon ik de fullscreen melding sluiten. Iemand hier ervaring mee? Ik draai Tele2 NL 28.0 (carrier settings).
Kan een activatie SMS voor een dienst als iMessage of Whatsapp zijn.WiseDise schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 16:31:
Sinds gisteren over op het Tele2 4G netwerk. Vandaag eerste telefoontje gepleegd via VoLTE. Toestel is een iPhone 6S Plus.
Verwijderd
Waar zat je eerst bij?WiseDise schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 16:31:
Ik ken iemand die bij Tele2 werkt.. Er speelt daar vandaag wat maar hij mocht nu nog niets vertellen.. Misschien een antwoord op T-Mobile? Weet iemand wat meer?
[ Voor 12% gewijzigd door bartvries op 15-05-2017 13:17 ]
Ja, maar ik mag ook niks vertellen
https://wren.co/join/Devian
Vandaag is een presentatie inderdaad. Met nieuws. Nog even geduldbartvries schreef op maandag 15 mei 2017 @ 13:16:
Ik ken iemand die bij Tele2 werkt.. Er speelt daar vandaag wat maar hij mocht nu nog niets vertellen.. Misschien een antwoord op T-Mobile? Weet iemand wat meer?
Spannend, nieuwe bundels met 50 GB om T-Mobile te counteren...zou wat zijn!bartvries schreef op maandag 15 mei 2017 @ 13:16:
AHHH.. kom op.. een klein tipje van de sluier? Of anders wanneer mag je het wel zeggen?
Hoe lang duurt 'even'?Incognitum schreef op maandag 15 mei 2017 @ 13:25:
[...]
Vandaag is een presentatie inderdaad. Met nieuws. Nog even geduld
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
De presentatie begint om drie uur. Ik ga zo hard tikken als ik kan, zodat het snel op de frontpage verschijnt
Einde van de middag verwacht ik dat er wel het een en ander aan persberichten overal te zien zullen zijn!bartvries schreef op maandag 15 mei 2017 @ 13:28:
[...]
AHHH.. kom op.. een klein tipje van de sluier? Of anders wanneer mag je het wel zeggen?
En verder, denk een beetje in de geest van waarom Tele2 in de mobiele markt gestapt is
Ben je er zelf ook?arnoudwokke schreef op maandag 15 mei 2017 @ 13:32:
De presentatie begint om drie uur. Ik ga zo hard tikken als ik kan, zodat het snel op de frontpage verschijnt
Zit jij er bij dan?arnoudwokke schreef op maandag 15 mei 2017 @ 13:32:
TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear
Gokje, onbeperkt internet met FUP voor 30 euro in de maandarnoudwokke schreef op maandag 15 mei 2017 @ 13:32:
We mogen niks zeggen. Komt vanzelf...alwaysleft schreef op maandag 15 mei 2017 @ 13:33:
[...]
Gokje, onbeperkt internet met FUP voor 30 euro in de maand
TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear
Ja, natuurlijk, dit zou ik niet willen missen
Zou T-Mobile gewoon matchen qua prijs en netjes zijn
Of KPNalwaysleft schreef op maandag 15 mei 2017 @ 13:35:
[...]
Zou T-Mobile gewoon matchen qua prijs en netjes zijn
Of Vodafone
Straks meer.. wacht het tromgeroffel maar af...
[ Voor 11% gewijzigd door Hugo op 15-05-2017 13:37 ]
Als ze de prijzen van KPN en Vodafone willen matchen dan hoeven ze weinig te doen, dat doen ze namelijk alHugo schreef op maandag 15 mei 2017 @ 13:37:
[...]
Of KPN
Of Vodafone
Wellicht is een grotere databundel een goede toevoeging, zoals vaker genoemd hier.
KPN en Vodafone hebben geen onbeperkt nationaal mobiel internetHugo schreef op maandag 15 mei 2017 @ 13:37:
[...]
Of KPN
Of Vodafone
Ga ik ook voor. De andere bundels zijn al goed qua prijsRichh schreef op maandag 15 mei 2017 @ 13:39:
[...]
Als ze de prijzen van KPN en Vodafone willen matchen dan hoeven ze weinig te doen, dat doen ze namelijk al
Wellicht is een grotere databundel een goede toevoeging, zoals vaker genoemd hier.
Hopelijk komen ze ook met een (gratis) 2e simkaart voor data. Dat vind ik in ieder geval een erg prettige 'service' van Vodafone.
Heerlijk die gokken...
Is persconferentie niet voor ons te volgen maar de techpersVerwijderd schreef op maandag 15 mei 2017 @ 14:09:
Ik zie niks op de site van Tele2.
Rond half 4 uiterlijk zullen we alles weten
Verwijderd
Ik had een grote presentatie en live stream verwacht zoals we dat met Samsung en iPhones al jaren kennen.alwaysleft schreef op maandag 15 mei 2017 @ 14:13:
[...]
Is persconferentie niet voor ons te volgen maar de techpers![]()
Rond half 4 uiterlijk zullen we alles weten
Wellicht kan het interessant worden mits ze hun dekking verbeteren.
Ja, gewoon even facebook life stream via dat 4G van hen.. In hun eigen pand zullen ze wel super dekking hebben.
Haha neeVerwijderd schreef op maandag 15 mei 2017 @ 14:18:
[...]
Ik had een grote presentatie en live stream verwacht zoals we dat met Samsung en iPhones al jaren kennen.![]()
Wellicht kan het interessant worden mits ze hun dekking verbeteren.
Dekking is al echt wel goed hoor, ze gaan heel wat investeren in hun netwerk komende jaren.
nieuws: Tele2 leent geld om outdoordekking 4g naar bijna 100 procent te brengen
[ Voor 28% gewijzigd door alwaysleft op 15-05-2017 14:19 ]
Is wel warm hier. Nog even geduld..... Wachten op het tromgeroffel
Heet gebeuren daarHugo schreef op maandag 15 mei 2017 @ 14:43:
Warm? Zeg maar heetHugo schreef op maandag 15 mei 2017 @ 14:43:
Stel ze gaan de bundels omhoog gooien dan hoop ik wel dat ze dit ook voor bestaande klanten doen.. We wachten af.
Ik verwacht om 15:00 hier een berichtje? https://www.tele2.nl/newsroom/category/nieuws/
Of begint dan de presentatie en kan ik beter Tweakers F5'en?
Of begint dan de presentatie en kan ik beter Tweakers F5'en?
[ Voor 26% gewijzigd door Richh op 15-05-2017 14:55 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Tele2 mobiele diensten, andere onderwerpen horen thuis in:
- Tele2 Vast: [Tele2] Ervaringen & Discussie - Deel 7
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Tele2 mobiele diensten, andere onderwerpen horen thuis in:
- Tele2 Vast: [Tele2] Ervaringen & Discussie - Deel 7