Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Schrudde
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 17-07 21:20
Het ministerie eist dat, na wat rechtszaken.
Het is niet iets wat providers willen.

• bartvries
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 20-07 16:58
Vanaf 1 mei zal als je een toestelkrediet van 250 euro of meer wilt er ook een BKR check EN registratie gedaan moeten worden. Een toestelkrediet is een lening, dus gratis mobieltjes gaan invloed hebben op je maximale hypotheek bedrag!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 13:25

The_Wireless_Guy

Cool icon still not found

Tele2 update geplaats op 4gmasten.nl

Redacteur 4Gmasten.nl

• darkdesign
  • Registratie: augustus 2003
  • Niet online
Zojuist gebeld met Tele2 met de vraag of mijn lopende abonnement met 8 GB en onbeperkt bellen omgezet kan worden naar die 10 GB en onbeperkt bellen bundel, maar helaas kan dat niet. Ook niet voor een paar euro meer in de maand.

Natuurlijk staan ze volgens hun voorwaarden in hun recht om dat niet te doen, alleen vanuit commercieel oogpunt hadden ze hiermee wel wat meer punten gescoord bij mij :)

Het is niet zo dat de concurrentie stil staat natuurlijk :P

• MeNTaL_TO
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 21-07 16:47

MeNTaL_TO

The future is not set

quote:
darkdesign schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 12:14:
Zojuist gebeld met Tele2 met de vraag of mijn lopende abonnement met 8 GB en onbeperkt bellen omgezet kan worden naar die 10 GB en onbeperkt bellen bundel, maar helaas kan dat niet. Ook niet voor een paar euro meer in de maand.

Natuurlijk staan ze volgens hun voorwaarden in hun recht om dat niet te doen, alleen vanuit commercieel oogpunt hadden ze hiermee wel wat meer punten gescoord bij mij :)

24 maanden genomen of per maand opzegbaar? De laatste is via de website wel aan te passen.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The price of freedom is eternal vigilance

• darkdesign
  • Niet online
quote:
MeNTaL_TO schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 14:39:
[...]

24 maanden genomen of per maand opzegbaar? De laatste is via de website wel aan te passen.
24 maanden met toestelbundel 0 euro, waardoor ik 210 euro korting kreeg op mijn telefoon terwijl ik de sim only prijs betaal. Nette prijs, maar 2 GB meer is ook wel handig. De volgende stap is van 8 GB naar 24 GB en kost 10 euro meer. Dat is meteen wel een grote stap.

Ik stelde ook voor om een paar euro meer te betalen voor 10 GB ipv 8 GB, maar dat is helaas niet mogelijk. :P
quote:
darkdesign schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 12:14:

Hebben ze ook duidelijk naar buiten gebracht dat dit niet mogelijk is. Alleen maandelijkse Sim Ony's kunnen kosteloos naar 10GB. Je kunt wel aanstaande dinsdag op 1 dag gratis 2GB data verstoken, zie https://www.droidapp.nl/n...s-2gb-data-valentijnsdag/

• darkdesign
  • Niet online
quote:
alwaysleft schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 15:22:
[...]

Hebben ze ook duidelijk naar buiten gebracht dat dit niet mogelijk is. Alleen maandelijkse Sim Ony's kunnen kosteloos naar 10GB. Je kunt wel aanstaande dinsdag op 1 dag gratis 2GB data verstoken, zie https://www.droidapp.nl/n...s-2gb-data-valentijnsdag/
Klopt, maar dat kunnen ze ook doen om uitzonderingen op de regel te maken.Dus standaard niet mogelijk, maar mochten er mensen naar vragen wel.

• polopolo150
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 10:31
Voor de iPhone SE is VoLTE geactiveerd. Had in het begin van het gesprek dat we elkaar niet konden verstaan maar het gaat op zich wel lekker. Ben blij dat ik lekker kan internetten terwijl ik bel

PSN, Steam: polopolo150 | Playstation 4 | Nexus 7 2013 | iPhone SE 64 GB | Sony KDL-40WE5 | Sony DAV-DZ340 | Logitech Z-506 | Sennheiser HD-558

• WiseDise
  • Registratie: april 2013
  • Nu online

WiseDise

IT'er op Texel.

Kan iemand mij vertellen wat de verhouding tussen vermogen en frequentie is?

Praktijksituatie.
Tele2 gebruikt T-Mobile haar antennes. Beiden zitten ze dus op 30.5m hoogte.

T-Mobile straalt met 30.1 dbW op 950 Mhz, 1860 Mhz.
Tele2 straalt met 31.6 dbW op 796 Mhz, 2675 Mhz.

Nu was ik op een locatie ver van de betreffende mast, en waar ook niet zomaar een andere mast van beiden staat/kan overnemen.

Heeft Tele2 in deze situatie de winnende kaart door de lagere frequentie en hogere vermogen? Of is dit geen juiste beredenatie?

• Devian
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 13:46
quote:
WiseDise schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 18:56:

Praktijksituatie.

Nu was ik op een locatie ver van de betreffende mast, en waar ook niet zomaar een andere mast van beiden staat/kan overnemen.

Heeft Tele2 in deze situatie de winnende kaart door de lagere frequentie en hogere vermogen? Of is dit geen juiste beredenatie?
Of minder verlies door plaatsen van de zendunit direct achter de antenne.

• Titusvh
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 20-07 17:34
quote:
darkdesign schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 14:43:
[...]

24 maanden met toestelbundel 0 euro, waardoor ik 210 euro korting kreeg op mijn telefoon terwijl ik de sim only prijs betaal. Nette prijs, maar 2 GB meer is ook wel handig. De volgende stap is van 8 GB naar 24 GB en kost 10 euro meer. Dat is meteen wel een grote stap.

Ik stelde ook voor om een paar euro meer te betalen voor 10 GB ipv 8 GB, maar dat is helaas niet mogelijk. :P
Ik weet niet hoelang vantevoren je mag verlengen. Dan kan je wel naar die 10GB. Ook de mensen met een maandabonnement moeten verlengen voor de 5 en 10GB gekozen kunnen worden.

• Tuintje
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 11:34
Vier maanden voor je contract afloopt kan je verlengen.

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

quote:
WiseDise schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 18:56:

Praktijksituatie.

Dat ligt geheel aan de masten om deze specifieke mast heen. Het netwerk van T-Mobile is over het algemeen wat meer verdicht dan dat van Tele2. T-Mobile moet dan juist met wat mindervermogen zenden om de naburige masten niet te veel in de weg te zitten. Tele2 daarentegen is genoodzaakt wat meer vermogen te gebruiken omdat hun volgende mast misschien wat verder staat. Het is een ingewikkelde puzzel waar de radio planners mooie tools voor hebben waar ze kunnen spelen met de factoren hoogte, vermogen, azimuth en tilt om zo het meest optimale bereik per mast te behalen.

Redacteur 4Gmasten.nl

• ucsdcom
  • Laatst online: 10:15
quote:
alwaysleft schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 15:22:
[...]

De directe link naar het nieuwtje bij Tele2 zelf is: http://www.tele2.nl/valentijn

Tele2 stuurt ook sms berichten rond om abonnees over de actie te informeren.

2GB op de 14e februari in verband met Valentijsdag extra voor alle abonnees. Je krijgt de bundel automatisch, zonder dat je hier iets voor hoeft te doen. Alleen geldig op die dag, vanaf 23:59 vervalt hij weer en heb je weer je standaardbundel.

ucsdcom wijzigde deze reactie 12-02-2017 15:56 (10%)

• Tuintje
Ter aanvulling op @uscdcom

Ook via de email krijgen alle klanten op 13 februari een bericht en op social media gaat er ook aandacht aan besteed worden.

• Tigerblood
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 22-07 19:17
Geef die 2 GB dan voor de rest van de maand. Wie gaat er nu in n dag even 2 GB extra verbruiken?

• Chris.nl
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online
quote:
Tigerblood schreef op zondag 12 februari 2017 @ 20:00:
Geef die 2 GB dan voor de rest van de maand. Wie gaat er nu in n dag even 2 GB extra verbruiken?
Veel beloven en weinig geven doet de gek in vreugde leven (en aan de andere kant) moet je een gegeven paard niet in zijn bek kijken.

• dutchnltweaker
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 22-07 22:35
quote:
Ze hoeven het ook niet te doen h.

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

quote:
Bij T-Mobile Unlimited is de eerste grens 5GB en die krijgen vele gebruikers met gemak er doorheen gejaagd.

Redacteur 4Gmasten.nl

• PeaceNlove
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 11:50
quote:
Ik ga de hele dag spotify luisteren met wifi uit en zonder vooraf te downloaden en dan s avonds een paar netflix afleveringen ook weer met de wifi uit. En waar mogelijk 9gag scrollen, en guess what? Met de wifi uit >:)

• Hugo
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 22-07 20:53
quote:
PeaceNlove schreef op zondag 12 februari 2017 @ 21:22:
[...]

Ik ga de hele dag spotify luisteren met wifi uit en zonder vooraf te downloaden en dan s avonds een paar netflix afleveringen ook weer met de wifi uit. En waar mogelijk 9gag scrollen, en guess what? Met de wifi uit >:)
Jij durft gevaarlijk te leven. :P

Waxmelts.nl - Voor elk humeur een andere geur!

• dutchnltweaker
quote:
Tuintje schreef op zondag 12 februari 2017 @ 18:53:
Ter aanvulling op @uscdcom

Ook via de email krijgen alle klanten op 13 februari een bericht en op social media gaat er ook aandacht aan besteed worden.
Zie het in mijn tele2 app staan, alleen geen sms gehad.

• Tuintje
Ook geen sms gehad, wel een mailtje maar ik wist er al van. Leuke actie.

• Tigerblood
  • Laatst online: 22-07 19:17
Ik krijg net een SMS dat mijn 2-GB valentijnsbundel is geactiveerd. Kijk ik in de Mijn Tele2 app blijkt natuurlijk dat ik alleen m'n standaard databundel ter beschikking heb. Goed gereld hoor, Tele2! Een dag te laat maar 8)7

• Tripple20
  • Niet online

Tripple20

- Target Lost -

quote:
Je 2 GB Valentijn-bundel is geactiveerd! Mail en app je suf. Post je gek met Facebook of Insta. Spread the love en laat iedereen weten hoeveel je van ze houdt. XO Tele2
Om 08.45 vandaag ontvangen :+

Toffe actie van Tele2, beetje jammer dat het 2 dagen te laat is. :z

• dutchnltweaker
Hoop lopen testten die dag maar krijg dit nu binnen...😂 Jij bent je liefde lekker aan het delen! Nog 400MB te gaan. Heb je je oma ook al ge-appt hoeveel je van haar houdt? xxx Tele2

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

De maandelijkse update van Tele2 op 4gmasten.nl is weer geplaatst.

Redacteur 4Gmasten.nl

• Natsu
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 22-07 10:43
quote:
alwaysleft schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 11:19:
Gratis 1 maand 24GB mobiel internet met onbeperkt bellen, wel gelijk opzeggen binnen eerste dag gebruik :)

Alleen nieuwe klanten

https://www.tele2.nl/
Hier dacht ik dus gebruik van te gaan maken. Slecht vast internet hier, dus kon wel wat extra internet via 4G gebruiken.
Net opgezegd met veel moeite, eerst beweert de medewerker dat er dan kosten voor gebruik in rekening worden gebracht.
Vervolgens hem hierop gewezen:
quote:
https://www.tele2.nl/shop...0&voice=100&binding=1#FAQ
V: Betaal ik echt helemaal niets de eerste maand?
A: Jazeker! De eerste maand betaal je gn abonnementskosten en gn aansluitkosten. De korting wordt verrekend op je factuur. Daarna betaal je de maandelijkse abonnementskosten, tenzij je het contract direct opzegt (alleen mogelijk bij een 1 maand contract).
Toen gaf hij me na het nogmaals nagevraagd te hebben toch gelijk dat dat moest kunnen. Uiteindelijk zo dus opgezegd. En nu ben ik ook direct afgesloten ;w Denk niet dat ik er nog achteraan ga, maar toch jammer.

• ffk
  • Laatst online: 17-07 13:01
Help, ik kreeg zonet een sms van tele2 met de melding dat ik over 2 werkdagen niet meer kan internetten, bellen en sms'en omdat mijn toestel niet geschikt is voor 4G. Ik heb echter wel gewoon een 4g-toestel, een Jiayu s3, die gewoon via 4g verbindt.

• bartvries
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 20-07 16:58
Ze zijn duidelijk in welke toestellen onder de 4G clausule valt: https://www.tele2.nl/mobileapp/4g-ready-check/
Jouw Chinese cloon variant staar er niet bij. Dat zal te maken hebben dat daar geen VOLTE ondersteuning op zit of komt. En als straks dan het T-Mobile netwerk contract afloopt kunnen ze je geen spraak meer bieden.

bartvries wijzigde deze reactie 10-03-2017 15:44 (4%)

• Chris.nl
  • Niet online
quote:
bartvries schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 15:43:
Ze zijn duidelijk in welke toestellen onder de 4G clausule valt: https://www.tele2.nl/mobileapp/4g-ready-check/
Jouw Chinese cloon variant staar er niet bij. Dat zal te maken hebben dat daar geen VOLTE ondersteuning op zit of komt. En als straks dan het T-Mobile netwerk contract afloopt kunnen ze je geen spraak meer bieden.
OnePlus toestellen worden wel officieel ondersteunt met 4G maar niet met VoLTE. (Hoewel die het hardwarematig wel kunnen) Tele2 maakt VoLTE nog niet een vereiste momenteel.

• Sorcerer8472
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 12:45
quote:
Chris.nl schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 15:57:
[...]

OnePlus toestellen worden wel officieel ondersteunt met 4G maar niet met VoLTE. (Hoewel die het hardwarematig wel kunnen) Tele2 maakt VoLTE nog niet een vereiste momenteel.
Data zal ze meer kosten dan voice over het algemeen, zeker bij een grote bundel :)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• ffk
Ik zou het erg flauw vinden als Tele2 zegt dat een 4G-toestel vereist is, en dat het vervolgens blijkt dat je een VoLTE-toestel nodig hebt. Ik heb bij het afsluiten hier niet eens bij stil gestaan. De MT6752-cpu zou overigens wel ondersteuning kunnen bieden voor VoLTE.

• Chris.nl
  • Niet online
quote:
Sorcerer8472 schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 16:33:
[...]

Data zal ze meer kosten dan voice over het algemeen, zeker bij een grote bundel :)
Yep, maar bellen via 2/3G via de roaming bij T-Mobile kost ze meer dan VoLTE via eigen netwerk. Op dit moment ondersteunt Tele2 de meeste toestellen met VoLTE van alle providers. 'k Ben benieuwd of ze ook hun best gaan doen exotische toestellen zoals die van OnePlus en Jiayu te ondersteunen.

- edit -

Welke toestellen/merken T-Mobile ondersteunt heb ik niet terug kunnen vinden. KPN ondersteunt momenteel alleen Samsung link. Vodafone alleen Samsung en Apple (en eigen Vodafone branded) link. Tele2 ondersteunt met Samsung, Apple, Microsoft en Sony de meesten link.

Chris.nl wijzigde deze reactie 10-03-2017 16:52 (33%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

quote:
ffk schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 15:03:
Help, ik kreeg zonet een sms van tele2 met de melding dat ik over 2 werkdagen niet meer kan internetten, bellen en sms'en omdat mijn toestel niet geschikt is voor 4G. Ik heb echter wel gewoon een 4g-toestel, een Jiayu s3, die gewoon via 4g verbindt.
Even contact opnemen met Tele2, ze zullen jouw toestel niet herkennen en daarom niet als 4G kunnen aanmerken. Ik neem aan dat als je aan kan tonen met specs dat een toestel wel 4G ondersteund er geen issue zullen zijn.
quote:
Chris.nl schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 16:46:
[...]

Yep, maar bellen via 2/3G via de roaming bij T-Mobile kost ze meer dan VoLTE via eigen netwerk. Op dit moment ondersteunt Tele2 de meeste toestellen met VoLTE van alle providers. 'k Ben benieuwd of ze ook hun best gaan doen exotische toestellen zoals die van OnePlus en Jiayu te ondersteunen.

- edit -

Welke toestellen/merken T-Mobile ondersteunt heb ik niet terug kunnen vinden. KPN ondersteunt momenteel alleen Samsung link. Vodafone alleen Samsung en Apple (en eigen Vodafone branded) link. Tele2 ondersteunt met Samsung, Apple, Microsoft en Sony de meesten link.
Denk het niet, voor elk toestel moet er door fabrikant ondersteuning en aangepaste firmware specifiek voor het Tele2 netwerk worden verstrekt. Ik denk dat de Chinese producenten dat niet zullen doen.

The_Wireless_Guy wijzigde deze reactie 10-03-2017 16:56 (20%)

Redacteur 4Gmasten.nl

• Chris.nl
  • Niet online
quote:
The_Wireless_Guy schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 16:54:
[...]

Denk het niet, voor elk toestel moet er door fabrikant ondersteuning en aangepaste firmware specifiek voor het Tele2 netwerk worden verstrekt. Ik denk dat de Chinese producenten dat niet zullen doen.
Dat denk ik ook niet. Dus dan wordt het 'spannend' op het moment dat Tele2 besluit te stoppen met roamen bij T-Mobile. Zit je dan met je OnePlus 3 of nieuwer....

Ik heb een Tweakers.net medewerker al een soortgelijke casus voorgelegd; of het praktisch is VoLTE ondersteuning vanuit de providers te gaan benoemen bij reviews.

• Kevinp
  • Laatst online: 22-07 21:24
quote:
The_Wireless_Guy schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 17:42:
De maandelijkse update van Tele2 op 4gmasten.nl is weer geplaatst.
Niet alle masten staan hier op:

https://www.google.com/ma...%2C5.701525001845766&z=13

In zeeland, nu midden op de kaart staan bij elkaar een 800 mhz en 2600 mhz mast. Inmiddels al weer een jaar ofzo denk ik.

d'r is maar n ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

quote:
Kevinp schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 17:06:
[...]

Niet alle masten staan hier op:

https://www.google.com/ma...%2C5.701525001845766&z=13

In zeeland, nu midden op de kaart staan bij elkaar een 800 mhz en 2600 mhz mast. Inmiddels al weer een jaar ofzo denk ik.
Die kaart wordt niet zo vaak bijgewerkt. Voor de meest recente opgeven moet je de Tele2 kaart gebruiken

- edit-

Ik heb 'm voor jou even handmatig toegevoegd ;)

The_Wireless_Guy wijzigde deze reactie 10-03-2017 17:28 (4%)

Redacteur 4Gmasten.nl

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cranberry
  • Laatst online: 21-07 18:57
quote:
The_Wireless_Guy schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 16:54:
[...]

[...]

De ondersteuning van VoLTE voor m'n WileyFox is ook iets erg nieuwsgierig naar ben.
WileyFox heeft in een ander forum n,a.v. een vraag van mij dit bericht het volgende gemeld:

De Swift ondersteund VoLTE. Laat ik het anders zeggen, de Snapdragon 410 (die in de Swift zit) ondersteundt VoLTE (hardwarematig).

Maar dat wil niet zeggen dat VoLTE ook automatisch gaat werken op het moment dat een Nederlandse operator dat gaat aanbieden. Daarvoor moet Qualcomm eerst een IOT (nee, geen Internet of Things, maar Internal Operator Test) uitvoeren met die betreffende operator (softwarematig).

In Nederland zal een Tele2 bijvoorbeeld de VoLTE technologie gaan pushen (omdat ze dan geen/minder gebruik hoeven te maken van het T-Mobile netwerk). Nou weet ik niet uit mijn hoofd of een Qualcomm al een IOT met Tele2 heeft gedaan, of gaat doen, maar aangezien Tele2 geen kleine speler (Bijv. Oostenrijk, Zweden, Estland, Letland en Kazachstan) is, lijkt dat mij geen probleem te gaan worden.

Dus als ik het goed begrijp moet dus de fabrikant van de processor/SoC test doen voor elke specifieke VoLTE-provider. Vervolgens moeten de leverancier van een toestel het in z'n firmware meenemen.

Het lijkt me bijna onvermijdelijk dat Tele2 vroeg of laat ook gaat 'eisen' dat toestellen Tele2-VoLTE geschikt zijn. Probleem is echter wel dat heel veel moderne toestellen daarvoor nog niet geschikt zijn (i.t.t. 4G dat steeds meer gemeengoed wordt al wordt de 800MHz-band soms gemist).

• Sorcerer8472
quote:
Chris.nl schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 17:01:
[...]

Dat denk ik ook niet. Dus dan wordt het 'spannend' op het moment dat Tele2 besluit te stoppen met roamen bij T-Mobile. Zit je dan met je OnePlus 3 of nieuwer....

Ik heb een Tweakers.net medewerker al een soortgelijke casus voorgelegd; of het praktisch is VoLTE ondersteuning vanuit de providers te gaan benoemen bij reviews.
Elk nieuw LTE-toestel ondersteunt ook VoLTE, alleen dan weer niet op elke firmware. Ga je zelf meuk flashen dan heb je kans dat je support vervalt... en in de toekomst ook je dekking...

• Chris.nl
  • Niet online
quote:
Sorcerer8472 schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 10:36:
[...]

Elk nieuw LTE-toestel ondersteunt ook VoLTE, alleen dan weer niet op elke firmware. Ga je zelf meuk flashen dan heb je kans dat je support vervalt... en in de toekomst ook je dekking...
Niet elk nieuw toestel met LTE wordt VoLTE ondersteunt door de providers, zelfs niet elk toestel wat ze nu zelf verkopen. Was het maar zo'n feestje. Tele2 ondersteunt verreweg de meeste toestellen op dit moment, maar ook niet elk toestel (Huawei) wat ze zelf verkopen.

't Gaat me er ook om dat je straks met exotische toestellen, die sowieso geen VoLTE ondersteuning hebben, problemen kan krijgen wanneer Tele2 stopt met 2/3G roaming bij T-Mobile.

Chris.nl wijzigde deze reactie 12-03-2017 00:15 (52%)

• Devian
quote:
ffk schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 15:03:
Hoi,

Je zou in principe niet geblokkeerd worden. Gebeurt dat wel, neem dan even contact op met de klantenservice, en als je dan uitlegt welke telefoon je hebt dan word de blokkering er (hopelijk) weer afgehaald.

Mocht er een blokkering opgezet worden dan is dit ook alleen maar op 3G, 4G zal altijd blijven werken!

Als hier iets in misgaat stuur dan een PM en dan kijken we even.

• ffk
quote:
Devian schreef op maandag 13 maart 2017 @ 10:06:
[...]

Hoi,

Je zou in principe niet geblokkeerd worden. Gebeurt dat wel, neem dan even contact op met de klantenservice, en als je dan uitlegt welke telefoon je hebt dan word de blokkering er (hopelijk) weer afgehaald.

Mocht er een blokkering opgezet worden dan is dit ook alleen maar op 3G, 4G zal altijd blijven werken!

Als hier iets in misgaat stuur dan een PM en dan kijken we even.
Als ik morgen geblokkeerd word, kan ik dan jou een PM sturen, aangezien ik niet kan bellen? Via het tele2-forum heb ik ook al gevraagd waarom ik geblokkeerd ga worden. Het schijnt waarschijnlijk iets met imei-reeksen te zijn.

• Devian
quote:
ffk schreef op maandag 13 maart 2017 @ 11:09:
[...]

Als ik morgen geblokkeerd word, kan ik dan jou een PM sturen, aangezien ik niet kan bellen? Via het tele2-forum heb ik ook al gevraagd waarom ik geblokkeerd ga worden. Het schijnt waarschijnlijk iets met imei-reeksen te zijn.
Liever dat je eerst even via het normale proces kijkt hoe het loopt, mocht het namelijk via de klantenservice mislopen dan kan ik dat gelijk ook signaleren! Pak anders een andere telefoon als bellen niet lukt.

Kom je er niet uit, kun je mij altijd een PM sturen en kijk ik wat ik zelf vinden kan.

• BlazeMuis
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 14:23
De datum van mn abonnement moet aangepast worden na een hele lange tijd van wachten en bellen en nog meer bellen met de winkel waar ik mn abonnement afgesloten heb. Kreeg ik vandaag eindelijk een sms dat ze er mee bezig zijn, lukt het ze wss nog niet.. Ik wacht al een zeer lange tijd helaas.

Dit is het antwoord wat ik kreeg op de vraag wanneer het nou eens aangepast gaat worden:

"Dat is een moeilijke vraag; we zijn er recent achter gekomen dat het aanpassen van een contractdatum binnen het huidige systeem wat nare bugs kan veroorzaken. Het aanpassen van de einddatum is zo gedaan, maar voor we dit uit kunnen voeren moeten de bugs er eerst uit.

Hier wordt al hard aan gewerkt maar er is nog geen termijn bekend. We houden in principe de mediamarkt op de hoogte van de vorderingen en een eventuele oplossing. Als klantenservice kunnen we je enkel op de hoogte houden van de status van het verzoek, maar ons antwoord hierop zal voorspelbaar en eentonig zijn (zoals je al hebt gemerkt).

Hopelijk heb je zo wat meer duidelijkheid. Ik hoop dat het snel is opgelost."

Jammer dat het zo moet gaan, ben overigens wel van plan te verlengen zodra dat kan. Netwerk is prima.

Ik laat het nog weten wanneer ze het hebben opgelost, hopelijk is dat snel.

Edit:

Valt m'n telefoon ook nog eens uit m'n broekzak terwijl ik op het onderzoeksbed het ziekenhuis klim.. Scherm kapot en onderkant (touchknoppen) kapot (Galaxy S6), touchknoppen reageren niet meer. Helaas kan Tele2 hier natuurlijk niks mee (is logisch, eigen schuld) maar de datum aanpassing mag nu wel ff gebeuren, kan ik iig weer verlengen met een nieuw toestel (zolang ik maar niet meer ga/hoef betalen dan de 42 per maand wat ik nu doe)

BlazeMuis wijzigde deze reactie 15-03-2017 11:49 (85%)

Steam: ShizzleNL (PlayerUnknown's Battlegrounds) | Xbox One: BlazeMuis | 24/7 Dubstep Radio

• Barfman
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 12:06
Kan iemand mij vertellen hoe het zit met een afgesloten abonnement, en 1week later worden de data pakketten verhoogd. Heb ik dan recht op de verhoging, of heb ik dan gewoon pech.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Devian
quote:
Barfman schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 10:02:
Kan iemand mij vertellen hoe het zit met een afgesloten abonnement, en 1week later worden de data pakketten verhoogd. Heb ik dan recht op de verhoging, of heb ik dan gewoon pech.
Binnen een week zit je volgens mij nog binnen je respijt periode, en zou je gewoon je contract moeten kunnen annuleren?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

quote:
Dan heb je gewoon pech vermoed ik, de databundels zijn per 1 maart verhoogd, als je op 1 maart had gecancelled en opnieuw had aangevraagd op nieuwe bundels had het denk ik nog wel gekund. Nu ben je daar een beetje laat mee.

Redacteur 4Gmasten.nl

• Barfman
Oke bedankt voor de info

• ucsdcom
quote:
Ik zou als ik jou was gewoon even bellen met Tele2 of hun klantenservice via het Tele2 forum benaderen met je vraag. Op het Tele2 forum nemen ze doorgaans wat meer tijd voor je om te kijken of ze iets voor je kunnen betekenen. Kom je bij de telefonische klantenservice uit, dan ga je meestal een dramatische klantervaring meemaken helaas. Die kunnen vaak niets en mogen niets en geven ieder belletje een ander antwoord.

• Titusvh
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 20-07 17:34
quote:
Voor de zekerheid, jij hebt 2 jarig contract? Zodra het mag verlengen kan je abo met hogere bundels nemen. Helaas is dat pas 4 maanden voor afloop.
Ik heb voor die ene euro meer uit principe een maandcontract. Dan kun je per onmiddellijk verlengen.

• Barfman
quote:
ucsdcom schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 20:48:
[...]

Ik zou als ik jou was gewoon even bellen met Tele2 of hun klantenservice via het Tele2 forum benaderen met je vraag. Op het Tele2 forum nemen ze doorgaans wat meer tijd voor je om te kijken of ze iets voor je kunnen betekenen. Kom je bij de telefonische klantenservice uit, dan ga je meestal een dramatische klantervaring meemaken helaas. Die kunnen vaak niets en mogen niets en geven ieder belletje een ander antwoord.
Kan ik misschien wel ff doen, wie niet waagt wie niet wint :p
quote:
Titusvh schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 23:03:
[...]

Voor de zekerheid, jij hebt 2 jarig contract? Zodra het mag verlengen kan je abo met hogere bundels nemen. Helaas is dat pas 4 maanden voor afloop.
Ik heb voor die ene euro meer uit principe een maandcontract. Dan kun je per onmiddellijk verlengen.
Dat maandelijke is ook net nieuw geloof ik, had die keuze toen niet.

• WiseDise
  • Registratie: april 2013
  • Nu online

WiseDise

IT'er op Texel.

quote: Tele2, 3 dagen geleden op moment van schrijven
,,Per 15 juni 2017 betaal je geen extra kosten meer voor internetten, bellen of sms'en in de EU. Je betaalt dan dus geen roaming kosten meer. Na die datum kun je aan de Costa del Sol (of waar je dan ook maar naartoe gaat) dus gewoon gebruik maken van de internetbundel die je in Nederland ook gebruikt.

En als je nu je abonnement afsluit, kun je daar deze zomer ook gebruik van maken. Je hoeft dus niet tot juni te wachten met het afsluiten van je abonnement om hier gebruik van te kunnen maken.
"
Link.

Voor alle analisten onder ons: kunnen we hier iets uit opmaken? Probeert Tele2 hier te zeggen dat zij binnenkort al vr de vastgestelde datum de rem er af gaan halen (refererend aan alinea 2)?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 13:33

franssie

Save the albatross

Zo lees ik het niet omdat ze met name deze zomer noemen. Dat is 31 juni ;)

Edit en Zwitserland valt buiten de Europese unie dus let daar op!

franssie wijzigde deze reactie 19-03-2017 15:38 (31%)

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

quote:
WiseDise schreef op zondag 19 maart 2017 @ 15:25:
[...]

Link.

Voor alle analisten onder ons: kunnen we hier iets uit opmaken? Probeert Tele2 hier te zeggen dat zij binnenkort al vr de vastgestelde datum de rem er af gaan halen (refererend aan alinea 2)?
Ik denk dat jullie er teveel uit willen lezen. er staat zoals ik het lees gewoon in dat je met je huidige abonnement vanaf 15 juni in heel de EU kan roamen zonder extra kosten.

Ik ben wel benieuwd of in de nieuwe situatie Noorwegen en Zwitserland ook onder de nieuwe regels vallen zoals ze nu ook onder de "EU" worden gerekend door Tele2.

Redacteur 4Gmasten.nl

• franssie

franssie

Save the albatross

Zwitserland wordt nu niet tot de Europese gerekend volgens mijn facturen. Volle mep als ik een Zwitsers nummer bel.

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing

• PinokkioTV
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 10:25
Naar Zwitserland bellen (vanuit Nederland) heeft dan ook geen bal met roaming te maken ...

Voor wat betreft de huidige tarieven rekent Tele2 vanuit Zwitserland dezelfde garieven als vanuit de EU landen. Maar, rendementen uit het verleden ...

PinokkioTV wijzigde deze reactie 19-03-2017 17:27 (47%)

Lumia's 640XL, 830, 930, 950 en 950XL iPad 2 32gb iPad Air

• franssie

franssie

Save the albatross

quote:
PinokkioTV schreef op zondag 19 maart 2017 @ 17:22:
Naar Zwitserland bellen (vanuit Nederland) heeft dan ook geen bal met roaming te maken ...

Voor wat betreft de huidige tarieven rekent Tele2 vanuit Zwitserland dezelfde garieven als vanuit de EU landen. Maar, rendementen uit het verleden ...
nu ja geen bal ... het is raar dat Nelie vergeten is dit op te nemen in de regelingen. Dus bellen vanuit NL is 90 cent en bellen vanuit Zwitserland is 6 cent ... het blijft oplichting maar dat is inderdaad EU generiek. Dus ik kan beter een CH sim hier gebruiken dan een NL sim, dat is best wel krom.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sorcerer8472
quote:
franssie schreef op zondag 19 maart 2017 @ 18:02:
[...]

nu ja geen bal ... het is raar dat Nelie vergeten is dit op te nemen in de regelingen. Dus bellen vanuit NL is 90 cent en bellen vanuit Zwitserland is 6 cent ... het blijft oplichting maar dat is inderdaad EU generiek. Dus ik kan beter een CH sim hier gebruiken dan een NL sim, dat is best wel krom.
Het bellen van NL naar andere EU-landen is ook niet opgenomen in de regelingen, vind ik heel raar. Vodafone rekent bij particuliere abonnementen bijv. ook nog steeds 80(!) ct/min als je naar Duitsland belt. Wtf...

Heb je een zakelijk abo bij Vodafone volgens mij ook de andere 2 grote providers, of een abo waarmee je uit je bundel ook naar EU kunt bellen, dan zit Zwitserland er volgens mij wel altijd bij. Alleen bij Tele2 niet. En bij een hoop MVNO's niet. Daar gaan die paar euro die je per maand bespaart daar :W

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ucsdcom
quote:
Sorcerer8472 schreef op zondag 19 maart 2017 @ 18:05:
[...]

Het bellen van NL naar andere EU-landen is ook niet opgenomen in de regelingen, vind ik heel raar. Vodafone rekent bij particuliere abonnementen bijv. ook nog steeds 80(!) ct/min als je naar Duitsland belt. Wtf...

Heb je een zakelijk abo bij Vodafone volgens mij ook de andere 2 grote providers, of een abo waarmee je uit je bundel ook naar EU kunt bellen, dan zit Zwitserland er volgens mij wel altijd bij. Alleen bij Tele2 niet. En bij een hoop MVNO's niet. Daar gaan die paar euro die je per maand bespaart daar :W
Bij de Vodafone Red abonnementen van na 21 november 2016 ontvang je ook een bundel om te bellen NAAR andere EU landen in de bundel. Je ontvangt 20 minuten bellen naar de EU per maand bij Red Essential, en de hoeveelheid loopt op bij Red (40 minuten per maand) en Red Super (60 minuten bellen vanuit Nederland naae EU bestemmingen. Daarboven 81 cent per minuut. Een sms kost trouwens 31 cent per sms. Ook belachelijk natuurlijk. Ga je de grens over, dan is bellen in en naar de EU opeens wel inbegrepen.

Bij T-Mobile GO unlimited zit bellen naar de EU er volgens de voorwaarden pdf. van de eerste week ook bij in. Bij Go unlimited onbeperkt bellen, internet en onbeperkt sms en bellen van Nederland naar EU landen. Bij de goedkopere Go abonnementen is dit tot 120 minuten bellen van Nederland naar de EU en toch onbeperkt sms/MMS van NL naar de EU. Een heel verschil dus met Vodafone. Een boven bundel belminuut is 23 cent van NL naar de EU. Bellen en internet vanuit Zwitserland is trouwens bij T-Mobile tot nu toe als enige provider NIET inbegrepen aangezien de Zwitserse netwerken een te hoog tarief doorberekeninen in vergelijking tot EU roaming landen. IJsland, Noorwegen etc. zijn wel inbegrepen.

Bij de rest kan je soms een bundel kopen of betaal je inderdaad gewoon per minuut. Dus net mijn Zwitserse prepaid maar weer eens opgewaardeerd....

Ga er bij Tele2 als relatief niet al te grote internationale speler maar vanuit dat bellen naar EU landen niet inbegrepen is en dat ook Zwitserland er buiten valt. Ze zouden wel een stunt kunnen uithalen door je wel goedkoop of binnen de bundel te laten roamen op hun eigen Tele2 netwerken in het Oostblok en Rusland. Dan hebben ze iets bijzonders, net zoals Vodafone Turkije en Albanie extra als inbegrepen landen heeft toegevoegd.

ucsdcom wijzigde deze reactie 20-03-2017 11:32 (16%)

• dutchnltweaker
Ik kan van tele2 geen duidelijkheid krijgen met betrekking tot 4g roaming in de eu, op het tele2 forum krijg ik uitwijkende antwoord, wordt het topic zomaar ls beantwoord afgesloten, tele2 gebeld die me verwijst naar hun website dat het daar staat.. en er staat dus niks op de site. 😅

Weet iemand van jullie of dit ooit dit jaar nog komt?

• ucsdcom
quote:
dutchnltweaker schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 15:01:
Ik kan van tele2 geen duidelijkheid krijgen met betrekking tot 4g roaming in de eu, op het tele2 forum krijg ik uitwijkende antwoord, wordt het topic zomaar ls beantwoord afgesloten, tele2 gebeld die me verwijst naar hun website dat het daar staat.. en er staat dus niks op de site. 😅

Weet iemand van jullie of dit ooit dit jaar nog komt?
Dat Tele2 geen 4G roaming biedt, wist je zo te lezen al. Persoonlijk vind ik het bijzonder dat Tele2 nog niet in staat is om 4G roaming te bieden, al was het om te beginnen maar op de "eigen" Tele2 netwerken in andere EU en niet EU landen. Net zoals Vodafone je eerst alleen toe laat op buitenlandse Vodafone netwerken om geld te besparen, zou je juist bij een prijsvechter als Tele2 ook verwachten dat ze je graag via 2G, 3G en 4G op hun eigen buitenlandse netwerken willen houden. Dat zou ze in die landen een kostenvoordeel kunnen pakken. Anderzijds kan je vanaf 15 juni je bundel ook in heel Europa gebruiken, zonder direct meerkosten te krijgen. In het meest pessimistische scenario willen ze door alleen 2G en 3G aan te bieden het buitenlandse datagebruik wat laten matigen. Er zijn in Europa netwerken die je als Nederlandse klant van andere NL providers dan Tele2 al niet bij alle roamingpartners op 3G en 4G toelaten, maar wel op 2G. Vermoedelijk op verzoek van de Nederlandse provider die een klant wel bereikbaar wil houden in dat land, maar er geen grote datakosten wil laten ontstaan.

Maar goed, antwoord op je vraag is dat niemand op dit moment iets weet van de toekomstplannen van Tele2. Dus ook niet waarom 4G toegang in het buitenland uit blijft of wanneer dit wel komt.

• Sorcerer8472
NB: bij Vodafone kun je in het buitenland in de EU vrijwel op ieder netwerk hoor (m.u.v. Three), alleen soms 5x proberen voordat je erop mag. Op het moment dat je in een regio komt waar het voorkeursnetwerk niet beschikbaar is kom je ook uiteindelijk automatisch op een alternatief netwerk terecht.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

quote:
Sorcerer8472 schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 23:19:
NB: bij Vodafone kun je in het buitenland in de EU vrijwel op ieder netwerk hoor (m.u.v. Three), alleen soms 5x proberen voordat je erop mag. Op het moment dat je in een regio komt waar het voorkeursnetwerk niet beschikbaar is kom je ook uiteindelijk automatisch op een alternatief netwerk terecht.
Dat noemen ze roaming steering, niets bijzonders, dat doet elk netwerk. Er is altijd n netwerk die voor de operator de meest gunstigste voorwaarden heeft en daar wil je je klanten het liefst op hebben.
Daarom zit er een computer tussen het roaming netwerk en het thuisnetwerk die zich gedraagt als een HLR en elk verzoek vanuit het buitenland om daar aan te loggen beoordeelt. Zit je op het voorkeursnetwerk dan mag je gewoon door. Meldt je je echter aan op een ander netwerk dan grijpt de roaming steering computer in en stuurt een Roaming not allowed bericht terug naar het toestel. De meeste gebruikers gaan dan een ander netwerk zoeken net zolang ze er wel op mogen.

De 5 x proberen regel wordt door veel operators toegepast zodat het vrijwel altijd mogelijk is een ander netwerk te selecteren.

Redacteur 4Gmasten.nl

• PWA777
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 08:27
quote:
The_Wireless_Guy schreef op zondag 26 maart 2017 @ 10:24:
[...]

Dat noemen ze roaming steering, niets bijzonders, dat doet elk netwerk. Er is altijd n netwerk die voor de operator de meest gunstigste voorwaarden heeft en daar wil je je klanten het liefst op hebben.
Daarom zit er een computer tussen het roaming netwerk en het thuisnetwerk die zich gedraagt als een HLR en elk verzoek vanuit het buitenland om daar aan te loggen beoordeelt. Zit je op het voorkeursnetwerk dan mag je gewoon door. Meldt je je echter aan op een ander netwerk dan grijpt de roaming steering computer in en stuurt een Roaming not allowed bericht terug naar het toestel. De meeste gebruikers gaan dan een ander netwerk zoeken net zolang ze er wel op mogen.

De 5 x proberen regel wordt door veel operators toegepast zodat het vrijwel altijd mogelijk is een ander netwerk te selecteren.
Kwestie van handmatig toestel vastzetten op het netwerk waar je op wilt. De ene provider stuurt agressiever dan de andere (Vodafone groep is notoir in het sterk sturen van roaming verkeer).

• Sorcerer8472
Hangt een beetje van het land af bij Vodafone. Is er een ander Vodafone-netwerk actief dan kun je rekenen op sterke sturing :p

Maar de reden dat ik dit postte: het klonk alsof je bij Tele2 sowieso maar beperkt op andere netwerken in het buitenland kunt? Dus alsof je maar 1 of 2 netwerken per land kunt gebruiken. Klopt dat? :o

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

quote:
Sorcerer8472 schreef op zondag 26 maart 2017 @ 14:01:
Hangt een beetje van het land af bij Vodafone. Is er een ander Vodafone-netwerk actief dan kun je rekenen op sterke sturing :p

Maar de reden dat ik dit postte: het klonk alsof je bij Tele2 sowieso maar beperkt op andere netwerken in het buitenland kunt? Dus alsof je maar 1 of 2 netwerken per land kunt gebruiken. Klopt dat? :o
Nee en ja. Alle netwerken waar overeenkomsten mee zijn zijn te gebruiken. Tele2 maakt tot begin vorig jaar voor roaming altijd gebruik van de roamingcontracten van de Zweedse moedermaatschappij. Daarvoor zit er op se Tele2 sim naatse Nederlandse IMSI ook nog een Zweedse IMSI. In het buitenlnad werd automatisch omgeschakeld naar de Zweedse IMSI en kon je als "Zweed" roamen op vrijwel alle netwerken. Mocht daar iets mee zijn dan kon je met het Tele2 menu je SIM selectie op "In Nederland" zetten of "In het buitenland"

Nu Tele2 in Nederland een eigen 4G netwerk heeft met alle bijbehorende netwerkelementen kan er ook met de Nederlandse IMSI op een aantal netwerken worden geroamd. Dat zijn zeker nog niet alle roamingpartners maar wel de meest belangrijke qua verkeer. In landen waar de Nederlandse IMSI gebruikt kan worden lijkt de keuze van netwerken beperkt. Je kan er of automatisch met de Nederlandse IMSI terecht op de netwerken die dat ondersteunen of middels handmatige SIM selectie in het Tele2 menu op de overige netwerken die nog werken met de Zweedse IMSI. Omdat elk netwerk apart getest moet worden kan het nog wel even duren voordat alle roamingpartners omgezet zijn vandaar het lijkt dat je in sommige landen niet op alle netwerken kan.

Met de standaard instellingen zal je over het algemeen de beste ervaring hebben.

Redacteur 4Gmasten.nl

• franssie

franssie

Save the albatross

quote:
The_Wireless_Guy schreef op zondag 26 maart 2017 @ 14:53:
[...]
<>
Met de standaard instellingen zal je over het algemeen de beste ervaring hebben.
En daar bedoel je mee (in mijn geval op android) bij SIM menu > Selecteer SIM > Automatische SIM selectie neem ik aan.

Ik had die ooit op Handmatige > Buitenland gezet toen ik in Tsjechie geen verbinding kreeg, terug in Nederland geen verbinding meer ;) Het is zo'n optie diep weggestopt dat de meesten niet weten wat ie doet maar met jouw uitleg over de dubbele SIM-ID's snap ik eindelijk wat er gebeurd.

• dutchnltweaker
quote:
franssie schreef op zondag 26 maart 2017 @ 16:00:
[...]

En daar bedoel je mee (in mijn geval op android) bij SIM menu > Selecteer SIM > Automatische SIM selectie neem ik aan.

Ik had die ooit op Handmatige > Buitenland gezet toen ik in Tsjechie geen verbinding kreeg, terug in Nederland geen verbinding meer ;) Het is zo'n optie diep weggestopt dat de meesten niet weten wat ie doet maar met jouw uitleg over de dubbele SIM-ID's snap ik eindelijk wat er gebeurd.
Wat kan je nu meer met de optie handmatig buitenland in de tele2 sim menu. Meer keuze dus als ik het zo begrijp?

• franssie

franssie

Save the albatross

quote:
dutchnltweaker schreef op zondag 26 maart 2017 @ 17:56:
[...]

Wat kan je nu meer met de optie handmatig buitenland in de tele2 sim menu. Meer keuze dus als ik het zo begrijp?
Je kan dan kiezen tussen [] In Nederland en [] In het Buitenland - waarschijnlijk dus tussen je NL en je SE SIM nummer.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

quote:
franssie schreef op zondag 26 maart 2017 @ 16:00:
[...]

Ja zowel automatische SIM selectie in Tele2 menu als automatische netwerk selectie bij netwerkkeuze.

Het diep weggestopt zijn is trouwens alleen bij iPhone en Windows Phone. Bij Android openbaart deze zich gewoon als en app en staat gewoon tussen je apps.
quote:
franssie schreef op zondag 26 maart 2017 @ 19:03:
[...]

Je kan dan kiezen tussen [] In Nederland en [] In het Buitenland - waarschijnlijk dus tussen je NL en je SE SIM nummer.
Inderdaad, dat heet IMSI. Je hebt het simnummer wat eigenlijk ICCID(Integrated Circuit Card Identifier) is , het nummer dat op je SIMkaart is gedrukt en je hebt het IMSI(International Mobile Subscriber Identity) het nummer waar het netwerk mee werkt. Daarnaast heb je natuurlijk je mobielenummer(MSISDN oftewel Mobile Station Integrated Services Digital Network) dat je als gebruiker gebruikt.

The_Wireless_Guy wijzigde deze reactie 26-03-2017 19:23 (28%)

Redacteur 4Gmasten.nl

• dutchnltweaker
quote:
franssie schreef op zondag 26 maart 2017 @ 19:03:
[...]

En dat heeft dus een voordeel dat je meer kan kiezen tussen roaming partners?

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

quote:
dutchnltweaker schreef op zondag 26 maart 2017 @ 19:16:
[...]

En dat heeft dus een voordeel dat je meer kan kiezen tussen roaming partners?
Nee, dat is gedaan om Tele2 die in toen het in Nederland begon een kleine speler was te laten profiteren van de roamingcontracten die grote moeder Tele2 Zweden al had.

Redacteur 4Gmasten.nl

• dutchnltweaker
quote:
The_Wireless_Guy schreef op zondag 26 maart 2017 @ 19:22:
[...]

Nee, dat is gedaan om Tele2 die in toen het in Nederland begon een kleine speler was te laten profiteren van de roamingcontracten die grote moeder Tele2 Zweden al had.
Maar is dit nog steeds van kracht? of nu niet meer.

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

quote:
dutchnltweaker schreef op zondag 26 maart 2017 @ 19:43:
[...]

Maar is dit nog steeds van kracht? of nu niet meer.
Het is in transitie, Er zijn landen waar je alleen nog met Nderlandse IMSI kan roamen, er zijn landen waar hete ene netwerk de Nederlandse IMSI accepteert en het andere netwer nog met het Zweedse IMSI werkt. Daarnaast zijn er landen waar alleen het Zweedse IMSI wordt geaccepteert.

Redacteur 4Gmasten.nl

• dutchnltweaker
quote:
The_Wireless_Guy schreef op zondag 26 maart 2017 @ 20:15:
[...]

Het is in transitie, Er zijn landen waar je alleen nog met Nderlandse IMSI kan roamen, er zijn landen waar hete ene netwerk de Nederlandse IMSI accepteert en het andere netwer nog met het Zweedse IMSI werkt. Daarnaast zijn er landen waar alleen het Zweedse IMSI wordt geaccepteert.
Ah oke duidelijk het is me duidelijk, ga het eens proberen als ik weer een keer in het buitenland ben.

maar nog steeds vind ik het raar dat het niet 1 systeem is, of het nederlands of het zweeds maar misschien ligt dat aan mij 8)7

dutchnltweaker wijzigde deze reactie 26-03-2017 21:57 (27%)

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

quote:
dutchnltweaker schreef op zondag 26 maart 2017 @ 21:43:
[...]

Ah oke duidelijk het is me duidelijk, ga het eens proberen als ik weer een keer in het buitenland ben.

maar nog steeds vind ik het raar dat het niet 1 systeem is, of het nederlands of het zweeds maar misschien ligt dat aan mij 8)7
Dat ligt aan het feit dat je dat niet in een keer kan omzetten, voor elk netwerk dat je wil omzetten moeten nieuwe of aanvullende contracten worden opgesteld, daarnaast moet van zo'n netwerk ook e.e.a.zowel in het betreffende netwerk en in het Tele2 Nederland netwerk geconfigureerd worden en daarna moet dat natuurlijk uitgebreid getest worden. Vandaar dat er een periode van transitie is waarin alle 3 de vormen kunnen bestaan. De focus van de uitbreiding zal door het hoeveelheden verkeer worden bepaald.

Redacteur 4Gmasten.nl

• dutchnltweaker
quote:
The_Wireless_Guy schreef op zondag 26 maart 2017 @ 21:56:
[...]

Dat ligt aan het feit dat je dat niet in een keer kan omzetten, voor elk netwerk dat je wil omzetten moeten nieuwe of aanvullende contracten worden opgesteld, daarnaast moet van zo'n netwerk ook e.e.a.zowel in het betreffende netwerk en in het Tele2 Nederland netwerk geconfigureerd worden en daarna moet dat natuurlijk uitgebreid getest worden. Vandaar dat er een periode van transitie is waarin alle 3 de vormen kunnen bestaan. De focus van de uitbreiding zal door het hoeveelheden verkeer worden bepaald.
ah zo oke, net geprobeerd carries naam was eerst tele2 NL 20402 en net 20415 en 24007 country sweden op de app network cell info alleen geen bereik hier in nederland alleen noodoproep mogelijk.

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

quote:
dutchnltweaker schreef op zondag 26 maart 2017 @ 21:58:
[...]

ah zo oke, net geprobeerd carries naam was eerst tele2 NL 20402 en net 20415 en 24007 country sweden op de app network cell info alleen geen bereik hier in nederland alleen noodoproep mogelijk.
Roaming not allowed :) , overal maar niet in Nederland

Redacteur 4Gmasten.nl

• Sorcerer8472
quote:
The_Wireless_Guy schreef op zondag 26 maart 2017 @ 20:15:
[...]

Dus je moet als je nu bij Tele2 klant bent echt telkens uitkijken via welk IMSI je online bent? En voor sommige landen echt actief switchen? Klinkt ingewikkeld.. zeker als je zoiets aan je ouders ofzo moet uitleggen :+

• ucsdcom
Dat zal dus opgelost zijn door de netwerkkeuze op automatisch te houden en daarnaast de simkeuze op "automatisch" te houden lijkt mij.

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

quote:
Sorcerer8472 schreef op zondag 26 maart 2017 @ 23:11:
[...]

Dus je moet als je nu bij Tele2 klant bent echt telkens uitkijken via welk IMSI je online bent? En voor sommige landen echt actief switchen? Klinkt ingewikkeld.. zeker als je zoiets aan je ouders ofzo moet uitleggen :+
Nee, dat moet helemaal niet. Als je alles op automatisch laat staan heb je de beste ervaring. De simkaart is zo geprogrameerd dat die de keuzes zelf kan maken. En elke keer als er een land bij komt zal de simkaart aangepast worden naar de nieuwe situatie. Dat kan tegenwoordig heel eenvoudig op afstand gebeuren.
quote:
ucsdcom schreef op zondag 26 maart 2017 @ 23:41:
Dat zal dus opgelost zijn door de netwerkkeuze op automatisch te houden en daarnaast de simkeuze op "automatisch" te houden lijkt mij.
Wat usdcom zegt: dan hoef je dus helemaal nies aan je ouders uit te leggen.

The_Wireless_Guy wijzigde deze reactie 27-03-2017 06:38 (16%)

Redacteur 4Gmasten.nl

• Sorcerer8472
Ik heb geen Tele2-sim dus had ook geen idee dat zelfs de simkeuze op automatisch kan, nice :)

Zelfde soort logica zal Truphone dan bijv. ook wel gebruiken gok ik.

• dutchnltweaker
quote:
The_Wireless_Guy schreef op zondag 26 maart 2017 @ 22:00:
[...]

Roaming not allowed :) , overal maar niet in Nederland
Ah ok, dus dan heb je dus ook meer opties als je met de tele2 Zweden imsi roamed?

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

quote:
dutchnltweaker schreef op maandag 27 maart 2017 @ 17:51:
[...]

Ah ok, dus dan heb je dus ook meer opties als je met de tele2 Zweden imsi roamed?
Nee die worden steeds beperkter naarmate meer operators over worden gezet naar het Nederlandse IMSI.

Redacteur 4Gmasten.nl

• Dutchredgaming
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 20-07 16:14

Dutchredgaming

Student ICT Beheerder

Beste tele2 abonnementhouders,

Ik kijk voor een abonnement bij tele2 met s7 edge, maar ik hoor negatieve evaring over bereik in de kop van Noord-Holland. Is dat zo? Hoe is jullie ervaringen over de abonnement en klantenservice?

[Nieuw] Mini Flip Cover By Doutzen voor Samsung Galaxy S4

• dutchnltweaker
quote:
The_Wireless_Guy schreef op maandag 27 maart 2017 @ 20:18:
[...]

Nee die worden steeds beperkter naarmate meer operators over worden gezet naar het Nederlandse IMSI.
Ah ok, dit maakt me gelijk duidelijk waarom ik het laatste jaar op minder netwerken kon roamen in Belgi en al helemaal Duitsland.

• Schrudde
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 17-07 21:20
@Dutchredgaming
Ik zou eens op 4Gmasten.nl kijken hoe de masten van de providers verdeeld zijn op de plekken die voor jou t relevantst zijn.
Er is niet op voorhand wat van te zeggen. Tele 2 lijkt het bijv in de westelijke wieringerwaard beter voor elkaar te hebben dan anderen en elders weer minder.

• timmie271
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 11:53
Ik zit denk ik in een compleet verkeerd topic (kan geen algemene tele2 topic vinden), maar toch stel ik de vraag hier even. Die digitale assistent snapt ook niks van mijn vragen :+

Mijn abbonement loopt nog tot 26 september 2018 (tele2 sim-only verlengd afkomstig van toestel abbo), maar kan al wel gewoon verlengen.
Stel ik neem nu de S8 incl. abbonement. Hoe verloopt het dan met de prijzen? Gaan die gelijk van 25 naar 44 en na 2 jaar weer terug? Of pas op 26 september 2018 voor 2 jaar naar 44 euro? En laatste mogelijkheid is dat het gelijk 44 word en zo blijft tot het einde in 2020?

Alvast bedankt en excuses als het verkeerd staat :)

timmie271 wijzigde deze reactie 29-03-2017 21:31 (7%)

Game PC XBOX live: timmie271

• Ewivis
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 09:36
quote:
timmie271 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 21:31:
Ik zit denk ik in een compleet verkeerd topic (kan geen algemene tele2 topic vinden), maar toch stel ik de vraag hier even. Die digitale assistent snapt ook niks van mijn vragen :+

Mijn abbonement loopt nog tot 26 september 2018 (tele2 sim-only verlengd afkomstig van toestel abbo), maar kan al wel gewoon verlengen.
Stel ik neem nu de S8 incl. abbonement. Hoe verloopt het dan met de prijzen? Gaan die gelijk van 25 naar 44 en na 2 jaar weer terug? Of pas op 26 september 2018 voor 2 jaar naar 44 euro? En laatste mogelijkheid is dat het gelijk 44 word en zo blijft tot het einde in 2020?

Alvast bedankt en excuses als het verkeerd staat :)
Hoe kan het zijn dat je alweer kan verlengen, als je nog een abbo hebt lopen tot sept 2018?

Intel 4670k / 8 gb / msi 280x 3 gb

• timmie271
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 11:53
quote:
Ewivis schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 22:30:
[...]

Hoe kan het zijn dat je alweer kan verlengen, als je nog een abbo hebt lopen tot sept 2018?
Ik kan gewoon doorklikken naar verlengen zonder de melding te krijgen dat ik niet nog even een maandje of 14 moet wachten :+ vind het zelf ook apart hoor :9 is normaal pas 4 maanden van tevoren..

Game PC XBOX live: timmie271

• monster944
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 09:11
Werkt bij jullie mijn Tele2 ook niet? Bij mij niet, en ook de app niet op de Iphone 7.

Live your life to the Max

• Cranberry
  • Laatst online: 21-07 18:57
Zojuist nog gebeld en data werkt ook hier (Android). Wat bedoel jij met niet werken? Website, app, bellen, data?

• BlazeMuis
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 14:23
quote:
monster944 schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 08:34:
Werkt bij jullie mijn Tele2 ook niet? Bij mij niet, en ook de app niet op de Iphone 7.
De app heeft mij zojuist uitgelogd, opnieuw inloggen werkt niet, krijg dan een gebruikersnaam of wachtwoord is onjuist.

Ze hebben dit eerder gehad, zal wel een storing zijn.

Steam: ShizzleNL (PlayerUnknown's Battlegrounds) | Xbox One: BlazeMuis | 24/7 Dubstep Radio

• Hegeman
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 22-07 09:15

Hegeman

Weet van alles wat

quote:
monster944 schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 08:34:
App op android heeft mij ook uitgelogd. email en password combinatie werken ook niet meer.

PSN: hegeman

• monster944
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 09:11
quote:
BlazeMuis schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 08:36:
[...]

De app heeft mij zojuist uitgelogd, opnieuw inloggen werkt niet, krijg dan een gebruikersnaam of wachtwoord is onjuist.

Ze hebben dit eerder gehad, zal wel een storing zijn.
Ik vind dit een beetje vreemd, elke keer als ik bijna geen tegoed meer heb met internet mb, gebeurt dit mij.

Live your life to the Max

• Hegeman
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 22-07 09:15

Hegeman

Weet van alles wat

https://tweakers.net/ext/f/3wnlUqEuJpwc6RYCZkW88PSi/thumb.jpg

Kan wel inloggen, maar mijn abonnement wordt niet weergegeven.

PSN: hegeman

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ucsdcom
Je kan proberen via je browser in te loggen als je op wifi zit, in plaats van inloggen via de app.

• Tdem
  • Registratie: februari 2008
  • Niet online
Nu 1,5 week op het netwerk van Tele2 en ben blij verrast. Tot nu toe overal perfect bereik.

Enige vreemde is dat ik op mijn iPhone 6s heb ingesteld dat ik gesprekken en data via 4G wil laten lopen. Maar zodra ik bel (en wel 4G heb) springt de telefoon toch over naar 3G. Meer mensen daar last van?
Pagina: 1 ... 26 ... 38 Laatste

Nintendo Switch Google Pixel XL 2 LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*