Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• BackSlash
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 23-06 09:52
Sinds vandaag heb ik Tele2 op mijn iPhone 5S (dus max 4G, geen 4G+). Ik was aangenaam verrast met de snelheid. Dit is binnenshuis in Leeuwarden.

http://www.speedtest.net/my-result/i/1917969700

Desktop | HTPC | Server | IBM Thinkpad T61 met UXGA IPS display | iPhone 5S 16GB | new iPad 64GB WiFi

• The_Wireless_Guy
  • Laatst online: 10:32

The_Wireless_Guy

Cool icon still not found

Nieuwe update Tele2 geplaatst op 4gmasten.nl.

Redacteur 4Gmasten.nl

• ucsdcom
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 27-06 23:03
Het volgende nieuwtje had ik gemist: sinds half december is VoLTE actief voor alle klanten met een VoLTE geschikt toestel. Er zijn inmiddels 18 toesteltypen geschikt gemaskt voor gebruik van Volte.

Opvallend: naast de recentere Samsungs zoals de J serie en de S6 en S7 zijn ook de Samsung S4 en S5 geschikt.gemaakt via software updates. Dat Sony's ondersteund zouden worden was eerder al gemeld. Dat ook Nokia Lumia's bellen over 4G ondersteunen had ik nog niet zo snel verwacht. Net even een test gedaan op een Lumia 950XL en het werkt daarop meteen, zonder verdere updates en ook nog eens verbluffend goed.

Ik las het op www.4gmasten.nl

Het Tele2 persbericht met daarin de nu ondersteunde toestellen staat hier: https://www.tele2.nl/news...360.1829397444.1478974728

De geschikte toestellen:

De dekkingskaart op Tele2.nl heeft trouwens ook een update gehad.

ucsdcom wijzigde deze reactie 06-01-2017 00:12 (15%)

• Cranberry
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 09:50
Wat ik heb begrepen, is dat elke SoC leverancier afspraken moet maken met de verschillende telco's en vervolgens moeten de toestelfabrikanten zorgen voor een update waarin e.e.a. geregeld wordt.

'k Heb zelf een Wileyfox, dat gebruik maakt van Cyanogen (wat inmiddels ook ter ziele is).

'k Heb het gevoel dat e.e.a. nog wel ff op zich laat wachten voordat een groot deel van de klanten via VoLTE belt. Zeker voor sim-only klanten, waarvan een deel toestellen gebruikt waar nooit meer een update voor gaat komen.
Interessante vraag wanneer Tele2 gaat stoppen met fallback naar TMobile.

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

quote:
ucsdcom schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 23:37:
......
De dekkingskaart op Tele2.nl heeft trouwens ook een update gehad.
De dekkingskaart van Tele2 krijgt bij elke geactiveerde mast een update. Als een mast vandaag geactiveerd is is morgen de dekkingskaart aangepast. Nu zal je niet elke aanpassing meer zien aangezien veel nieuwe masten verdichting van het bestaande bereik realiseren maar als er een mast in een dekkingsgat geactiveerd wordt zal je dat de volgende dag kunnen zien.

Redacteur 4Gmasten.nl

• PeaceNlove
  • Laatst online: 10:35
Zojuist even een Lumia 550 die ik 2e hands heb aangeschaft getest met mijn Tele2 simmetje. En zowaar. Het ding belt via 4G :*) Gedurende het hele gesprek had ik het 4G logo in beeld, waar normaal gesproken mijn Lumia 1520 terug valt op T-Mobile 3G voor bellen.
Het enige wat nodig was na het installeren van de sim en aanzetten van de telefoon was een herstart. De gesprekskwaliteit merkte ik nog weinig van, maar dat komt denk ik doordat ik naar een vaste lijn buiten het Tele2 network belde.

Helaas, er blijft geen vinkje ofzo hangen bij Tele2, mijn 1520 blijft via Tmobile bellen :P

PeaceNlove wijzigde deze reactie 09-01-2017 21:07 (11%)

• Cranberry
Verandering van geluidskwaliteit merk je inderdaad pas als je met iemand belt die ook gebruik maakt van VoLTE bij Tele2

• Marco250
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 09:17
Ben wel benieuwd of, wanneer en hoe Tele2 gaat reageren op T-Mobile..... Tele 2 heeft volgens mij veel minder netwerk capaciteit om iets vergelijkbaars te doen....

• Sorcerer8472
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 10:53
Ook veel minder klanten.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• Lekker Ventje
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 28-06 22:48
Tele 2 zegt af te wachten maar zal vanzelf volgen met een verdere prijsdaling of ook onbeperkt als T Mobile veel nieuwe klanten binnen haalt.

Switch - XBox One - PS4- Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• WiseDise
  • Registratie: april 2013

WiseDise

IT'er op Texel.

quote:
Marco250 schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 17:04:
Ben wel benieuwd of, wanneer en hoe Tele2 gaat reageren op T-Mobile..... Tele 2 heeft volgens mij veel minder netwerk capaciteit om iets vergelijkbaars te doen....
Tele2 zegt daarover, so far:
quote: Tele2
Tele2 zegt 'een beetje trots' te zijn op de stap van T-Mobile, omdat het bedrijf naar eigen zeggen eind 2015 al de markt opgeschud heeft met veel lagere tarieven. Het zegt niet of het onder de 35 euro van T-Mobile wil gaan zitten.

"Daar moeten wij ons eens goed over buigen", zegt een woordvoerder. "Maar de stap van T-Mobile bevestigt eigenlijk wat wij al zeiden: het is goed dat de handrem er af gaat."
(via).

• Chris.nl
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online
Vooralsnog ga ik niet weg bij Tele2, netwerk is prima imo en maandelijks opzegbaar 8gb voor ¤22 is voor mij genoeg data. Onbeperkt bij T-Mobile klinkt leuk, maar het is voor mij vooralsnog overbodig om daarvoor ¤13 meer te gaan betalen.

Wat mij betreft stapt Tele2 ook van de datalimiet af en ga je meer betalen gelang je abonnement sneller is. Komen ze met een soort van Web (1Mb/s), Stream (5Mb/s) en Max (ongelimiteerd) abonnementen, voor ¤20, ¤27 en ¤34 p/m, incl onbeperkt bellen/sms. oid.

• Tomba
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 07:29

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

quote:
ucsdcom schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 23:37:
Het volgende nieuwtje had ik gemist: sinds half december is VoLTE actief voor alle klanten met een VoLTE geschikt toestel. Er zijn inmiddels 18 toesteltypen geschikt gemaskt voor gebruik van Volte.

Opvallend: naast de recentere Samsungs zoals de J serie en de S6 en S7 zijn ook de Samsung S4 en S5 geschikt.gemaakt via software updates. Dat Sony's ondersteund zouden worden was eerder al gemeld. Dat ook Nokia Lumia's bellen over 4G ondersteunen had ik nog niet zo snel verwacht. Net even een test gedaan op een Lumia 950XL en het werkt daarop meteen, zonder verdere updates en ook nog eens verbluffend goed.

[..]
Ik vind het opvallender dat de iPhones er niet bijstaan eigenlijk :?

En vwb meer data, van mij zou het mogen maar ik zal zeker niet klagen over 22 euro voor 8GB ;)

Tomba wijzigde deze reactie 10-01-2017 17:52 (5%)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• PeaceNlove
quote:
Tomba schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 17:51:
[...]

En vwb meer data, van mij zou het mogen maar ik zal zeker niet klagen over 22 euro voor 8GB ;)
De iPhones komen nog wel verwacht ik. VoLTE is pas sinds een vrij recente update beschikbaar op de iPhones en volgens mij moet Apple dan ook nog eea certificeren en moet Tele2 ook nog testen.

• ucsdcom
quote:
Chris.nl schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 17:47:
Vooralsnog ga ik niet weg bij Tele2, netwerk is prima imo en maandelijks opzegbaar 8gb voor ¤22 is voor mij genoeg data. Onbeperkt bij T-Mobile klinkt leuk, maar het is voor mij vooralsnog overbodig om daarvoor ¤13 meer te gaan betalen.

Wat mij betreft stapt Tele2 ook van de datalimiet af en ga je meer betalen gelang je abonnement sneller is. Komen ze met een soort van Web (1Mb/s), Stream (5Mb/s) en Max (ongelimiteerd) abonnementen, voor ¤20, ¤27 en ¤34 p/m, incl onbeperkt bellen/sms. oid.
In eerste instantie dacht ik: dat is een leuk alternatief prijs model.

Nu een paar minuten later ben ik daar alweer vanaf. Het is niks voor Tele2, eerder iets voor een van de andere providers. eigenlijk juist voor T-Mobile. Wil je fors meer kunnen vragen voor hogere snelheden, dan moet je ook op heel veel plaatsen die extra snelheid kunnen leveren. Dus capaciteit en frequentieruimte daarvoor hebben. Nu kan het netwerk van Tele2 nog wel wat klanten gebruiken, dus op dit moment komt dat wel goed. Maar op de langere termijn hebben ze weinig extra ruimte in te zetten. Ze gebruiken al hun maximale frequentie ruimte en bieden alleen 4G+, dus de hoge snelheden van LTE advanced in de buurt van de masten. Dus daar waar hun 4G-800 spectrum samen met hun 4G-2600 spectrum gebruikt kan worden. Meer hebben ze niet en eindeloos masten bijzetten is ook niet de oplossing.

Dan gaan alle klanten onbeperkt data trekken, terwijl er niemand de zin van inziet om bij te betalen voor meer snelheid.

Juist T-Mobile had dit wel zo kunnen doen. Maar als ik eerlijk ben: wat meer betalen voor 4G heb ik nooit zo erg gevonden omdat het zowel in dekking als in snelheid + latency zoveel meer bood dan de 3G-2100 waar we toen nog op zaten. Flink extra betalen voor de stap van hoge snelheid naar serieus hoge snelheid zie ik nog niet zo voor mij als ik de praktijk zie. Er is nu heel veel verschil tussen de providers in snelheid. Toch werkt het internet bij alle providers in de praktijk gewoon prima via 4G.
quote:
Tomba schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 17:51:
[...]

En dan de Iphone: geen enkele Nederlandse provider noemt de Iphone nog voor VoLTE. De Samsung S6 en S7 zijn de toestellen die als eerste overal genoemd worden. Voor de Iphones moet het toesteltype gecertificeerd worden door Apple. Ik ben er zeker aan dat alle providers hieraan werken, toch kan een grote provider dit snelker rond hebben dan een kleintje lijkt mij. Ik zou mijn geld op Vodafone zetten als Nederlandse provider die als eerste de Iphone VoLTE geschikt op het netwerk zal zetten. Anderzijds is het voor Tele2 Nederland met hun 4G only netwerk het belangrijkste om de Iphone snel op VoLTE te kunnen gebruiken. Iedere belminuut die nu nog over de 2G en 3G roaming met T-Mobile loopt verliezen ze nu inkomsten. En voor Apple zou het een mooie showcase zijn.

Maar goed, Apple is redelijk risico mijdend de laatste jaren, dus ik acht de kans klein dat ze de sprong in het diepe met een 4G only netwerk gaan nemen. Laat Tele2 ons verrassen!

ucsdcom wijzigde deze reactie 11-01-2017 00:00 (4%)

• Chris.nl
  • Niet online
quote:
ucsdcom schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 23:59:
[...]

In eerste instantie dacht ik: dat is een leuk alternatief prijs model.

Nu een paar minuten later ben ik daar alweer vanaf. Het is niks voor Tele2, eerder iets voor een van de andere providers. eigenlijk juist voor T-Mobile. Wil je fors meer kunnen vragen voor hogere snelheden, dan moet je ook op heel veel plaatsen die extra snelheid kunnen leveren. Dus capaciteit en frequentieruimte daarvoor hebben. Nu kan het netwerk van Tele2 nog wel wat klanten gebruiken, dus op dit moment komt dat wel goed. Maar op de langere termijn hebben ze weinig extra ruimte in te zetten. Ze gebruiken al hun maximale frequentie ruimte en bieden alleen 4G+, dus de hoge snelheden van LTE advanced in de buurt van de masten. Dus daar waar hun 4G-800 spectrum samen met hun 4G-2600 spectrum gebruikt kan worden. Meer hebben ze niet en eindeloos masten bijzetten is ook niet de oplossing.

Dan gaan alle klanten onbeperkt data trekken, terwijl er niemand de zin van inziet om bij te betalen voor meer snelheid.

Juist T-Mobile had dit wel zo kunnen doen. Maar als ik eerlijk ben: wat meer betalen voor 4G heb ik nooit zo erg gevonden omdat het zowel in dekking als in snelheid + latency zoveel meer bood dan de 3G-2100 waar we toen nog op zaten. Flink extra betalen voor de stap van hoge snelheid naar serieus hoge snelheid zie ik nog niet zo voor mij als ik de praktijk zie. Er is nu heel veel verschil tussen de providers in snelheid. Toch werkt het internet bij alle providers in de praktijk gewoon prima via 4G.

[...]

En dan de Iphone: geen enkele Nederlandse provider noemt de Iphone nog voor VoLTE. De Samsung S6 en S7 zijn de toestellen die als eerste overal genoemd worden. Voor de Iphones moet het toesteltype gecertificeerd worden door Apple. Ik ben er zeker aan dat alle providers hieraan werken, toch kan een grote provider dit snelker rond hebben dan een kleintje lijkt mij. Ik zou mijn geld op Vodafone zetten als Nederlandse provider die als eerste de Iphone VoLTE geschikt op het netwerk zal zetten. Anderzijds is het voor Tele2 Nederland met hun 4G only netwerk het belangrijkste om de Iphone snel op VoLTE te kunnen gebruiken. Iedere belminuut die nu nog over de 2G en 3G roaming met T-Mobile loopt verliezen ze nu inkomsten. En voor Apple zou het een mooie showcase zijn.

Maar goed, Apple is redelijk risico mijdend de laatste jaren, dus ik acht de kans klein dat ze de sprong in het diepe met een 4G only netwerk gaan nemen. Laat Tele2 ons verrassen!
Ik weet niet hoeveel bandbreedte Tele2 op het netwerk heeft, en hoeveel ruimte ze nog hebben (voor nieuwe klanten). Maar een onbeperkt 4G(+) internet abonnement van 5Mb/s voor een schappelijke prijs, zou ik graag 2 jaar vastleggen. Dromen mag hé ;)

• WiseDise

WiseDise

IT'er op Texel.

quote:
Chris.nl schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 20:43:
[...]

Ik weet niet hoeveel bandbreedte Tele2 op het netwerk heeft, en hoeveel ruimte ze nog hebben (voor nieuwe klanten). Maar een onbeperkt 4G(+) internet abonnement van 5Mb/s voor een schappelijke prijs, zou ik graag 2 jaar vastleggen. Dromen mag hé ;)
Is dat eigenlijk mogelijk? 5 Mb/s vastleggen als cap op 4G? Had ik niet ergens gehoord dat de minimale snelheid voor 4G 15 Mb/s bedraagt, wil het goed kunnen functioneren? Of kan dat naar het land der fabelen verwezen worden. Iemand die dat kan ophelderen?

Ben in de war met Mb/s <-> mbps.

40 Mbps = 5 Mb/s. Dan pas ik mijn vraag iets aan:

Is dat eigenlijk mogelijk om 5 Mbps vastleggen als cap op 4G? Volgensmij had ik ergens gehoord dat de minimale snelheid, wil het goed kunnen functioneren, 15 Mbps moet zijn. Of kan dat naar het land der fabelen verwezen worden. Iemand die dat kan ophelderen?

WiseDise wijzigde deze reactie 11-01-2017 21:12 (22%)

• Chris.nl
  • Niet online
quote:
WiseDise schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 21:10:
[...]

Is dat eigenlijk mogelijk? 5 Mb/s vastleggen als cap op 4G? Had ik niet ergens gehoord dat de minimale snelheid voor 4G 15 Mb/s bedraagt, wil het goed kunnen functioneren? Of kan dat naar het land der fabelen verwezen worden. Iemand die dat kan ophelderen?
Een cap zetten op constante downloads/streams lijkt me te doen. Een webpagina van vele kleine bestandjes / afbeeldingen zal amper merkbaar gecapt worden omdat die zo binnen is, maar een stream cappen.... Met de ping/latency van 4G+ lijkt me een 5Mb/s abonnement rap genoeg voor mobiel gebruik. Maar goed, misschien denk ik te graag als consument en niet als techneut.

Ben benieuwd of iemand met meer technische achtergrond weet of dat praktisch realiseerbaar is.

• Devian
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 10:17
quote:
WiseDise schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 21:10:
[...]

Ben in de war met Mb/s <-> mbps.

40 Mbps = 5 Mb/s. Dan pas ik mijn vraag iets aan:

Is dat eigenlijk mogelijk om 5 Mbps vastleggen als cap op 4G? Volgensmij had ik ergens gehoord dat de minimale snelheid, wil het goed kunnen functioneren, 15 Mbps moet zijn. Of kan dat naar het land der fabelen verwezen worden. Iemand die dat kan ophelderen?
Ja dat kan gewoon! Je kunt gewoon verderop in het netwerk een max snelheid plaatsen op je verbinding, zo word dat meestal ook gedaan.

Bij een fixed verbinding (dsl bvb), als je daar max 10mbit krijgt is de dsl verbinding vaak onbeperkt( 20 bvb), traint het modem ook in op 20, maar word binnen het verdere netwerk je snelheid gelimiteerd.

• krakendmodem
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 06:55
De DSLAM in de wijkcentrale regelt dat. Maar tegenwoordig trainen de modems zo hoog mogelijk in en kan je niet meer echt zien op welke snelheid je gecapped bent.

Vroeger werd gewoon het profiel gewoon gebruikt welke snelheid je had afgenomen (20.000/1024 voor 20Mb) of 42000/4200 voor 40Mb.

In het begin werd 3G/4G ook gewoon gecapped, maar er was toen iemand van een provider die aangaf dat dit meer belasting voor het netwerk oplevert aangezien bij het downloaden de verbinding langer bezet is, dan op volle snelheid downloaden en de verbinding zo sneller weer vrij is.

• Chris.nl
  • Niet online
quote:
krakendmodem schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 07:15:
De DSLAM in de wijkcentrale regelt dat. Maar tegenwoordig trainen de modems zo hoog mogelijk in en kan je niet meer echt zien op welke snelheid je gecapped bent.

Vroeger werd gewoon het profiel gewoon gebruikt welke snelheid je had afgenomen (20.000/1024 voor 20Mb) of 42000/4200 voor 40Mb.

In het begin werd 3G/4G ook gewoon gecapped, maar er was toen iemand van een provider die aangaf dat dit meer belasting voor het netwerk oplevert aangezien bij het downloaden de verbinding langer bezet is, dan op volle snelheid downloaden en de verbinding zo sneller weer vrij is.
Zou dit ook een reden kunnen zijn voor een mobiele provider om nog steeds niet met een 5Mb/s abonnement te kunnen komen? Of is de techniek / situatie nu verbeterd ivm nieuwe technieken en een betere glasvezellijn naar alle masten?

• Devian
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 10:17
quote:
Chris.nl schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 08:01:
[...]

Zou dit ook een reden kunnen zijn voor een mobiele provider om nog steeds niet met een 5Mb/s abonnement te kunnen komen? Of is de techniek / situatie nu verbeterd ivm nieuwe technieken en een betere glasvezellijn naar alle masten?
Bij mobiel is capaciteit erg belangrijk. De verbinding word namelijk gedeeld met andere klanten.
Stel je download een file van 100mb.

Met een cap van 10Mbit hou je dus 10sec capaciteit bezet.
Met onbeperkt, en gunstige omstandigheden, hou je minder dan een seconde capaciteit bezet.

Dit is een beetje vereenvoudigd, maar laat wel zien dat het voor een provider gunstiger is om een zo'n hoog mogelijke snelheid aan te bieden.

• krakendmodem
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 06:55
En natuurlijk speelt geld ook een kwestie. Als je een goedkoop 5mbit onbeperkt abonnement verkoopt, dan neemt 90% van de mensen dat abonnement. De meeste mensen gebruiken alleen maar mobiel internet voor Facebook/app/mail en een beetje browsen. Daar heb je geen 200Mb 4G voor nodig.

ROBIN Mobile biedt dan wel weer zo'n soort van constructie aan, maar echt goedkoop zijn ze niet.

krakendmodem wijzigde deze reactie 12-01-2017 09:23 (15%)

• Chris.nl
  • Niet online
Tja, maar als je weer onbeperkt internet gaat aanbieden en je wil voorkomen dat mensen teveel gaan tetheren, dan lijkt me knijpen op de snelheid een optie, dus ook om de boel niet te overbelasten. Of er moet weer een fup policy komen.

Maar goed, prettig om hierover te sparren... Kijken wat Tele2 gaat doen, nu T-Mobile wel erg interessant is geworden. Een 24GB abonnement afnemen bij Tele2 zit er in ieder geval niet meer in, nu de rekendende consument dan bij -T-Mobile beter af is voor hetzelfde geld.

• swv
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 09:34

swv

sww89 -> swv

quote:
Chris.nl schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 09:27:
Tja, maar als je weer onbeperkt internet gaat aanbieden en je wil voorkomen dat mensen teveel gaan tetheren, dan lijkt me knijpen op de snelheid een optie, dus ook om de boel niet te overbelasten. Of er moet weer een fup policy komen.

Maar goed, prettig om hierover te sparren... Kijken wat Tele2 gaat doen, nu T-Mobile wel erg interessant is geworden. Een 24GB abonnement afnemen bij Tele2 zit er in ieder geval niet meer in, nu de rekendende consument dan bij -T-Mobile beter af is voor hetzelfde geld.
Wacht, je vergeet dat Tele2 ook maandabonnementen verkoopt. Dat is toch wel een voordeeltje ;)

• Chris.nl
  • Niet online
quote:
sww89 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 09:34:
[...]

Wacht, je vergeet dat Tele2 ook maandabonnementen verkoopt. Dat is toch wel een voordeeltje ;)
En daarom heb ik vooralsnog een maandabonnement van ¤22 vooor 8gb. Omdat ik er nu genoeg aan heb en morgen die echte goede deal bij eventueel de concurrent kan vastleggen. Als Tele2 de komende 2jaar zekerheid wil, qua omzet vanuit mij alsn klant, dan wil ik die goede deal kunnen sluiten bij hen.

• ucsdcom
Als je vooral op internet inzet bij Tele2 dan heb je 100 min/sms en 24 GB bij een 24 maanden contract voor 31,- per maand. Juist die optie om je abonnement per maand op te kunnen zeggen maakt het interessant. Daarvoor betaal je 32,- per maand, dus slechts 1 euro per maand meer om maandelijks naar een beter aanbod te kunnen vertrekken.

Als Tele2 met een nog kleinere belbundel komt bijv. 50 min/sms voor een euro minder en dan nog 2 euro per maand korting er af haalt, dan zit je 24 maanden voor 28,- euro of per maand opzegbaar voor 29,- euro.

Voor die 6 tot 7 euro per maand verschil verwacht ik dan toch dat klanten bij Tele2 blijven of voor een maandelijks opzegbare variant durven te blijven gaan. Toch weer 144,- tot 168,- euro goedkoper per 24 maanden dan de T-Mobile onbeperkt bundel.

• Sorcerer8472
quote:
Devian schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 09:19:
[...]

Bij mobiel is capaciteit erg belangrijk. De verbinding word namelijk gedeeld met andere klanten.
Stel je download een file van 100mb.

Met een cap van 10Mbit hou je dus 10sec capaciteit bezet.
Met onbeperkt, en gunstige omstandigheden, hou je minder dan een seconde capaciteit bezet.

Dit is een beetje vereenvoudigd, maar laat wel zien dat het voor een provider gunstiger is om een zo'n hoog mogelijke snelheid aan te bieden.
Als je op 64 kbps zit bij T-Mo dan krijg je ook maar eens in de paar seconden een burst data binnen. Gemiddeld 64 kbps ;)

En inderdaad, door alle overhead is het gunstig om alles zo snel mogelijk af te handelen en zo min mogelijk clients tegelijkertijd aan het tetteren te hebben.

• pa2ra
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 26-06 21:24
Ik lees op Telecompapers dat Tele2 2G en 3G gebruikers van haar netwerk wil weren. Hoe zit dat dan met *Bliep? Geen 4G, wel Tele2...

https://www.telecompaper....lanten-blokkeren--1179380

• Marco250
quote:
pa2ra schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 10:14:
Ik lees op Telecompapers dat Tele2 2G en 3G gebruikers van haar netwerk wil weren. Hoe zit dat dan met *Bliep? Geen 4G, wel Tele2...

https://www.telecompaper....lanten-blokkeren--1179380
Bliep zal dan wel op 4G worden gezet, neem ik aan. Ik weet in ieder geval dat Bliep al tijden bezig is om overgezet te worden naar 4G.

• Giel1
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 22-06 18:37
Heb het afgelopen jaar een sim-only gehad van Tele2 en ben erg tevreden. Wil nu echter verlengen met een nieuw toestel, kan echter alleen kiezen voor 100 minuten per maand (wat voor mij waarschijnlijk te weinig is) of onbeperkt aantal minuten per maand (wat voor mij weer dikke overkill is). Ik heb nu 150 minuten per maand en ben daar wel eens overheen gegaan. Het gaat 'maar' om 4 euro per maand extra maar over 2 jaar uitgestreken is dat samen toch weer 100 euro. Vind ik dan weer een beetje jammer, geef dan een extra optie.

Giel1 wijzigde deze reactie 13-01-2017 10:33 (6%)

• pa2ra
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 26-06 21:24
quote:
Marco250 schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 10:21:
[...]

Bliep zal dan wel op 4G worden gezet, neem ik aan. Ik weet in ieder geval dat Bliep al tijden bezig is om overgezet te worden naar 4G.
Ik zal in het bliep topic eens een vraag stellen :)

• Cranberry
quote:
Giel1 schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 10:33:
... Wil nu echter verlengen met een nieuw toestel, kan echter alleen kiezen voor 100 minuten per maand (wat voor mij waarschijnlijk te weinig is) of onbeperkt aantal minuten per maand (wat voor mij weer dikke overkill is). Ik heb nu 150 minuten per maand en ben daar wel eens overheen gegaan. Het gaat 'maar' om 4 euro per maand extra maar over 2 jaar uitgestreken is dat samen toch weer 100 euro.
Voordat ik m'n huidige abonnement (zakelijk; 1GB + onbeperkt bellen/sms voor 12,00) had, had ik ook 150 min. Als ik qua belminuten tekort kwam, gebruikte ik Stuntcalls (of een andere VoIP provider), waarmee ik voor 'n habbekrats kon bellen. Nadeel is wel dat je 1) het aantal nog resterende belminuten in de betreffende maand in de gaten moet houden en 2) dat als je via een VoIP client belt, je verbinding verbroken wordt wanneer je een inkomend telefoontje krijgt (als je nog niet belt via VoLTE).
Misschien is dat een overweging?

• Giel1
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 22-06 18:37
quote:
Cranberry schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 11:08:
[...]

Voordat ik m'n huidige abonnement (zakelijk; 1GB + onbeperkt bellen/sms voor 12,00) had, had ik ook 150 min. Als ik qua belminuten tekort kwam, gebruikte ik Stuntcalls (of een andere VoIP provider), waarmee ik voor 'n habbekrats kon bellen. Nadeel is wel dat je 1) het aantal nog resterende belminuten in de betreffende maand in de gaten moet houden en 2) dat als je via een VoIP client belt, je verbinding verbroken wordt wanneer je een inkomend telefoontje krijgt (als je nog niet belt via VoLTE).
Misschien is dat een overweging?
Dat vind ik persoonlijk toch iets te omslachtig, maar bedankt voor je tip!

Na het posten van het bericht heb ik toch besloten om te gaan voor een abonnement met onbeperkt bellen. Echter, nadat ik op de website van Tele2 mijn bestelling had geplaatst, kreeg ik een e-mail waarin stond dat het abonnement vandaag in zou gaan. Ik wil echter dat mijn abonnement ingaat vanaf het moment dat mijn huidige abonnement afloopt. Helaas staat het systeem van Tele2 dit niet toe, omdat ik nu nog een sim-only abonnement heb. De telefoon die ik wilde bestellen stond sowieso nog in de pre-order dus had het abonnement sowieso nooit al per direct in kunnen gaan. Kortom, een hoop gezeur verder heb ik de bestelling weer geannuleerd en kan ik pas weer een order plaatsen net voordat mijn huidige sim-only afloopt.

• neeecht
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 27-06 07:11
Iemand die (uiteraard met Tele2) en een Samsung S7 (Edge) een screenshot kan maken van:
Bel naar: *#0011#, dan krijg je LTE servicemode te zien.
Als er een actieve 4g+ verbinding is, dan graag een goed leesbaar screenshot maken.

• Frenkel88
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 25-06 19:43
quote:
neeecht schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 16:31:
Iemand die (uiteraard met Tele2) en een Samsung S7 (Edge) een screenshot kan maken van:
Bel naar: *#0011#, dan krijg je LTE servicemode te zien.
Als er een actieve 4g+ verbinding is, dan graag een goed leesbaar screenshot maken.
Bij deze! https://www.dropbox.com/s..._20170113-174916.png?dl=0

Waarvoor heb je dit nodig? :)

Frenkel88 wijzigde deze reactie 13-01-2017 17:52 (3%)

• neeecht
quote:
Pure interesse.
t-mobile 1800mhz 20mhz + 900mhz 10mhz + 2100mhz 5mhz
kpn 1800mhz 20mhz + 800mhz 10mhz
vodafone 1800mhz 15mhz + 800mhz 10mhz
tele2 2600mhz 20mhz + 800mhz 10mhz

Leuk om te zien/weten dus. Bedankt!

• Tdem
  • Registratie: februari 2008
  • Niet online
quote:
Cranberry schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 11:08:
[...]

Voordat ik m'n huidige abonnement (zakelijk; 1GB + onbeperkt bellen/sms voor 12,00) had, (...)
Dat abonnement heb ik ook aangevraagd vanaf maart. Stap over vanaf KPN. Hoop dat het bereik een beetje meevalt. Heb je al ervaring met het 'trage' internet buiten je bundel? Ben benieuwd of het nog te doen is om daarmee te appen, mailen en tweeten.

• neeecht

• Cranberry
quote:
Tdem schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 12:26:
[...]

Dat abonnement heb ik ook aangevraagd vanaf maart. Stap over vanaf KPN. Hoop dat het bereik een beetje meevalt. Heb je al ervaring met het 'trage' internet buiten je bundel? Ben benieuwd of het nog te doen is om daarmee te appen, mailen en tweeten.
Met dit abonnement ben ik nog niet door m'n bundel heengegaan. Daarvoor had ik nog een consumentenvariant, waarbij het ook zo was dat nadat je bundel op was, je terugging naar 64kbps (o.i.d.) Voor appen, mailen en tweeten volstaat dat prima. Ik verwacht dat dat bij een zakelijk abonnement hetzelfde zal zijn.

• Dave1988
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 28-06 21:47
quote:
Opvallend dat de signaalsterkte van band 3 (1800) minder is dan die van band 1 (2100), en dat band 8 (900) ook maar net beter is dan 1.
Had de volgorde niet, 8, 3, 1 moeten zijn eigenlijk of waar kan dit aan liggen?

• neeecht
quote:
Dave1988 schreef op zondag 15 januari 2017 @ 11:55:
[...]

Opvallend dat de signaalsterkte van band 3 (1800) minder is dan die van band 1 (2100), en dat band 8 (900) ook maar net beter is dan 1.
Had de volgorde niet, 8, 3, 1 moeten zijn eigenlijk of waar kan dit aan liggen?
Band 3 is de hoofdband bij T-Mobile, KPN en Vodafone.

De volgorde maakt niet uit. De zendmast bepaald samen met de telefoon wat de beste manier van samenvoegen is.

Bij KPN had ik getest: Als je van een 800 MHz only mast afkomt, dan blijft Band 20 (800) de eerste band en 1800 MHz wordt er dan bij gekoppeld.

Bij een nieuwe data verbinding draait de telefoon dit dan weer om. 1800 MHz is de hoofdband omdat hier de meeste bandbreedte beschikbaar is.

Bij Tele2 is dat dan dus 2600 MHz.

Update:
Vandaar dus dat je met 800 MHz + 1800 MHz (1800 MHz net in bereik) 100Mbps kunt halen met 4 streepjes.
En met 1800 MHz + 800 MHz 100-150Mbps kunt halen, met 2-3 streepjes.
De streepjes worden bepaald afhankelijk van de eerste band die de telefoon gebruikt. In dit geval met een Samsung S7.

neeecht wijzigde deze reactie 15-01-2017 16:25 (15%)

• Raider095
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 23:36
quote:
Dave1988 schreef op zondag 15 januari 2017 @ 11:55:
Kan een verschil in vermogen zijn, of tilting. Daarnaast; weet jij zeker of de ontvangst van jouw telefoon optimaal is? Misschien mist hij net een paar dB op een bepaalde band tov een andere telefoon. Eigenlijk zou je meerdere telefoons naast elkaar moeten leggen (voor de casus die jij nu aandraagt).

• deknog
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 16-03 13:56
Volgens mij werkt VoLTE nu ook op de Iphone na een provider update en IOS 10.2.1 update die mijn vriendin net kreeg op haar SE.
Ik kan niet echt een setting vinden, maar een speedtest en internet werken gewoon tijdens het bellen.
Call setup tijd overigens nu ook retesnel zoals op mijn Samsung.

• Cranberry
Da's mooi. Las op de frontpage van Tweakers dat iPhone-gebruikers bij Vodafone ook gebruik kunnen maken van VoLTE.
't Zou mooi zijn als ook andere fabrikanten geschikte software uitbrengen. Laat maar komen!
Daarnaast hoop ik dat de hoge(re) spraakkwaliteit ook beschikbaar komt bij gespreken met iemand die via een andere aanbieder belt.

• ucsdcom
quote:
deknog schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 21:11:
Volgens mij werkt VoLTE nu ook op de Iphone na een provider update en IOS 10.2.1 update die mijn vriendin net kreeg op haar SE.
Ik kan niet echt een setting vinden, maar een speedtest en internet werken gewoon tijdens het bellen.
Call setup tijd overigens nu ook retesnel zoals op mijn Samsung.
Goed gezien, het werkt na een carrier update via "settings" "algemeen" "info" ook op mijn Iphone 6S, dus wat je zag is zeker geen incident. Bedankt voor het melden.

• ucsdcom
Update 3 toegevoegd aan de startpost, zodat deze weer actueel is.

• alwaysleft
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 10:52
Sim only's zijn 2 dingen aangepast zie ik.

4GB is 5GB geworden, 8GB is 10GB data. Wel netjes. Prijs hetzelfde.

Plus geen aansluitkosten.

Gewone bundels zijn ook omhoog gegaan dus die 2. :)

alwaysleft wijzigde deze reactie 01-02-2017 10:23 (29%)

• Tuintje
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 09:38
Aansluitkosten komen te vervallen á ¤10,00. Deze aanpassing geldt alleen voor nieuwe aanmeldingen en verlengingen. Voor bestaande abonnementen blijft de bundelsamenstelling ongewijzigd.

• alwaysleft
quote:
Tuintje schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 10:30:
Aansluitkosten komen te vervallen á ¤10,00. Deze aanpassing geldt alleen voor nieuwe aanmeldingen en verlengingen. Voor bestaande abonnementen blijft de bundelsamenstelling ongewijzigd.
Je zult maar afgelopen week een 8GB bundel hebben afgesloten SO. Ai ;)

Wel jammer dat de 24GB bundel niet wat is verhoogd, nu blijft de hoge databundel segment in handen van T-Mobile.

alwaysleft wijzigde deze reactie 01-02-2017 10:33 (13%)

• BlazeMuis
  • Registratie: juni 2013
  • Nu online
Ja fijn.. ik heb 8GB en daar red ik het net mee.. zal fijn zijn als ze bestaande klanten ook ff upgraden.

Steam: ShizzleNL (PlayerUnknown's Battlegrounds) | Xbox One: BlazeMuis | Public TeamSpeak 3 Server: 37.187.121.22:9987

• alwaysleft
quote:
BlazeMuis schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 10:40:
Ja fijn.. ik heb 8GB en daar red ik het net mee.. zal fijn zijn als ze bestaande klanten ook ff upgraden.
Mij lijkt als je maandelijks Sim Only hebt met 8GB ze daar niet moeilijk over gaan doen ;)

• Tuintje
Daar gaan ze wel moeilijk over doen want dan zou iedereen er gebruik van kunnen maken. Ze zullen het vast wel een keer aanpassen voor bestaande klanten.

• alwaysleft
quote:
Tuintje schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 10:48:
Daar gaan ze wel moeilijk over doen want dan zou iedereen er gebruik van kunnen maken. Ze zullen het vast wel een keer aanpassen voor bestaande klanten.
Als je toch maandelijks abonnement hebt kan je dan toch gewoon verlengen lijkt me naar 10GB. Of je zegt op en gaat dan over na 10GB. Heel simpel.

• BlazeMuis
  • Registratie: juni 2013
  • Nu online
quote:
alwaysleft schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 10:45:
[...]

Mij lijkt als je maandelijks Sim Only hebt met 8GB ze daar niet moeilijk over gaan doen ;)
Helaas loopt mijn abonnement nog tot volgend jaar haha.

Maar ff over iets anders, de laaste tijd haal ik maar maximaal 22Mbps download en upload via 4G/4G+, hier heb ik last van in meerdere steden, zowel waar ik woon als waar ik stage loop. Hebben meerdere mensen hier last van?

Toestel is een Galaxy S6.

Steam: ShizzleNL (PlayerUnknown's Battlegrounds) | Xbox One: BlazeMuis | Public TeamSpeak 3 Server: 37.187.121.22:9987

• Tuintje
Ik ben over van 4GG naar 5GB en kan er gelijk gebruik van maken. Net even wat meer lucht in mijn bundel.

• WiseDise

WiseDise

IT'er op Texel.

Weet iemand of Tele2 ook inflatiecorrectie hanteert bij maandabonnementen/24 mnd contracten? Kon het het nergens vinden op de Tele2 website.

• alwaysleft
quote:
WiseDise schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 20:52:
Weet iemand of Tele2 ook inflatiecorrectie hanteert bij maandabonnementen/24 mnd contracten? Kon het het nergens vinden op de Tele2 website.
Nee, hebben ze niet. 2 jaar lang blijft het hetzelfde.

• wouter1981
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 16-06 15:00
quote:
Tuintje schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 14:26:
Ik ben over van 4GG naar 5GB en kan er gelijk gebruik van maken. Net even wat meer lucht in mijn bundel.
Hoe heb je dit gedaan? Kan mijn (maandelijks opzegbaar) abonnement niet wijzigen naar de nieuwe bundels via de site.

Trust me, I'm an engineer

• alwaysleft
quote:
wouter1981 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 14:25:
[...]

Hoe heb je dit gedaan? Kan mijn (maandelijks opzegbaar) abonnement niet wijzigen naar de nieuwe bundels via de site.
Denk klantenservice?

alwaysleft wijzigde deze reactie 02-02-2017 17:30 (3%)

• Tuintje
nvm

Tuintje wijzigde deze reactie 16-02-2017 11:32 (93%)

• Chris.nl
  • Niet online
Ik denk dat als je wil overstappen naar de nieuwe vorm en je vrij bent dit te doen, je een bezoekje aan https://www.tele2.nl/shop/mobiel/abonnement-verlengen/ kan brengen.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 28-06 15:18

MeNTaL_TO

The future is not set

quote:
Chris.nl schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 15:57:
Ik denk dat als je wil overstappen naar de nieuwe vorm en je vrij bent dit te doen, je een bezoekje aan https://www.tele2.nl/shop/mobiel/abonnement-verlengen/ kan brengen.
Net verlengd via bovenstaande link en is meteen verwerkt. Wellicht het voordeel als je een per maand opzegbaar abbo hebt.
quote:
NOG 5000 MB OVER
0 / 5000 MB

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The price of freedom is eternal vigilance

• wouter1981
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 16-06 15:00
quote:
Chris.nl schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 15:57:
Ik heb ook 'verlengd' via de bovenstaande link en na een uurtje was het verwerkt en heb ik ook een nieuwe bundel van 5000MB.

Bedankt voor de link!

Trust me, I'm an engineer

• franssie
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 10:55

franssie

Save the albatross

Die link werkt inderdaad prima. Nu 5GB ipv 4 voor minder ;)
Toch wel het voordeel van een maandelijks opzegbaar/wijzigbaar abonnement (sim only)

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing

• alwaysleft
quote:
franssie schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 12:14:
Die link werkt inderdaad prima. Nu 5GB ipv 4 voor minder ;)
Toch wel het voordeel van een maandelijks opzegbaar/wijzigbaar abonnement (sim only)
Heb je 100 belminuten of onbeperkt gepakt?

• franssie

franssie

Save the albatross

Onbeperkt. Zakelijk wil ik wel eens een conference call doen en dan is het zo op. Privé bel ik nooit meer dan 100 minuten per maand.

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing

• ucsdcom
Als je bij het verlengen instapt op een lage bundel, dan mag je daar ook weer naartoe wisselen. Stap je op een hoge bundel in, dan mag je verhogen, maar niet verder omlaag dan naar je initiele bundel. Voor maandelijks opzegbare bundels zal dat niet veel uitmaken, voor als je 24 maanden kiest kan je bij twijvel over je bundelgrootte of je toekomstige verbruik beter 1 trede lager instappen. Voor de volgende maand kan je dan als dit nodig is al verhogen. Als je dan na verloop van tijd weer naar beneden wil bijstellen, dan kan dat nog. Anders niet.

• MadMarky
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 28-06 22:25

MadMarky

attamottamotta

quote:
WiseDise schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 20:52:
Misschien geen inflatiecorrectie, maar ze hebben de data van mijn maandabonnement op een gegeven moment wel 'gratis' verdubbeld van 1 naar 2GB. Zit momenteel op 100min/sms met 2GB data voor ¤15 per maand, dus hetzelfde maandbedrag wanneer ik nu een 2-jarig abbo zou hebben gehad.

PC | BMW Z3 Coupe

• Danny.G
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 10:33
Ik las een aantal weken geleden nog aardig wat comments in een artikel hier dat men bang was dat de Chinaphones geen toegang meer zouden krijgen tot het 4G-netwerk.

Niks is minder waar hoor, ik zit gewoon op het 4G-netwerk met een random toestel. 8)

https://www.techbrothers.eu | Zo nu en dan schrijf ik reviews, waarvan ik opmerkelijke of onbekendere producten alleen op mijn Tweakblog plaats

• Tuintje
Ik ben al omhoog maar je krijgt wel een nieuwe simkaart. Die moet je even activeren en dan ben je ready to go.
quote:
Danny.G schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 13:32:
Ik las een aantal weken geleden nog aardig wat comments in een artikel hier dat men bang was dat de Chinaphones geen toegang meer zouden krijgen tot het 4G-netwerk.

Niks is minder waar hoor, ik zit gewoon op het 4G-netwerk met een random toestel. 8)
Zolang jouw telefoon de frequenties ondersteund van het Tele2 4G netwerk ondervind je geen problemen.

Tuintje wijzigde deze reactie 16-02-2017 11:39 (64%)

• alwaysleft
Stel je neemt 100 belminuten met 5GB en gaat dan naar bijvoorbeeld 10 GB met onbeperkt, kan je dan weer terug naar 10 GB 100 belminuten? Dus die belbundel kan je die ook switchen?

Gaat om Sim Only natuurlijk!

alwaysleft wijzigde deze reactie 03-02-2017 14:04 (8%)

• ucsdcom
quote:
Danny.G schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 13:32:

Het zit iets anders: als Tele2 denkt dat je een toestel zonder 4G gebruikt, dan wordt juist de roaming op 2G en 3G geblokkeerd, totdat je aantoonbaar een 4G toestel gebruikt. Er werd toendertijd ook gesproken over het door Tele2 gedwongen worden afgesloten en moeten afkopen van je abonnement. Dat wordt volgens niet zo heet gegeten als het werd gebracht, al geeft het Tele2 wel de kans om af te komen van klanten die echt aantoonbaar misbruik maken van de binnenlandse roaming.

Tele2 bracht het heel stevig. Dat maakt dat de twijvel ontstond wat Tele2 zou doen als je een 4G toestel gebruikt wat niet op het lijstje van ondersteunde toestellen staat. Ook was er twijvel wat het betekende voor bestaande klanten.

Wat Tele2 laatst meldde, dus je eerst een waarschuwings sms sturen en je daarna bij geen reactie afsluiten voor de roaming op 2G/3G van T-Mobile, dat klinkt nu redelijker, omdat ze je contract dan wel door laten lopen op 4G. Zodra je je sim dan in een 4G ondersteund toestel zet kan je wel je abonnement gebruiken, onafhankelijk of je toestel wel of niet op het door Tele2 genoemde lijstje staat. De 2G/3G roaming komt na de forse uitbouw van hun eigen 4G net nog maar nauwelijks er bij te pas. Het is dan wel zo dat het bellen over 2G/3G ook niet meer lukt als je ook geen VoLTE hebt. Dan maar Whatsapp of Skype bellen met bekenden via je databundel.....

• Tuintje
nvm

Tuintje wijzigde deze reactie 16-02-2017 11:40 (99%)

• dutchnltweaker
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 28-06 20:49
quote:
Tuintje schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 16:04:
Kleine nuance: afkopen van het abonnement is niet genoemd, wel hebben wij eind vorig jaar alle niet 4G gebruikende mensen gebeld, of mensen met een oud niet 4G abonnement, en medegedeeld dat als ze niet overgaan naar een 4G toestel of abonnement je geen gebruik meer kan maken van (bepaalde) diensten. En dit gaat ook echt gebeuren.

Je kan ieder toestel gebruiken wat je wilt mits het 4G is en de frequenties ondersteund van het Tele2 netwerk. Dan is er geen probleem.

Het netwerk van T-Mobile is gewoon te duur om te huren. Doordat wij alle mensen gebeld hebben die geen 4G gebruikten, op welke manier dan ook, heeft het Tele2 enorm veel geld gescheeld. Exacte cijfers heb ik maar kan ik niet prijsgeven zoals je zal begrijpen.
Dat is begrijpelijk en moet zeggen sinds ik vorig jaar ben terug gekomen (jullie hadden toendertijd alleen 3g),
het echt verbeterd is en laatste tijd alleen maar meer ontvangst en ook niet zou weten waarom ik nog het 2g en 3g netwerk wil gebruiken van T-Mobile ( alleen het bellen natuurlijk).
wel heb ik 2 vragen maar weet niet of ik die aan jou kan stellen, wanneer is het mogelijk in de eu van 4g roaming gebruik te kunnen maken? En wanneer kan je vanaf je bundel gewoon in de eu gebruik maken?

• Kid_Stevie
  • Registratie: december 2006
  • Niet online
quote:
Tuintje schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 16:04:
Kleine nuance: afkopen van het abonnement is niet genoemd, wel hebben wij eind vorig jaar alle niet 4G gebruikende mensen gebeld, of mensen met een oud niet 4G abonnement, en medegedeeld dat als ze niet overgaan naar een 4G toestel of abonnement je geen gebruik meer kan maken van (bepaalde) diensten. (...)
Dat is dus niet waar. Mijn vader maakt geen gebruik van 4G (geen 4g ready telefoon en/of 4g abo) en heeft hier niets over gehoord.

Toen het nieuws kwam dat als je geen 4G toestel hebt je min of meer afgesloten gaat worden, heb ik zelf contact opgenomen met Tele2 over het abo van mijn vader. Ik kon maar beter zo snel mogelijk iets gaan regelen, toen ik zei dat dit dus een andere provider was, kon ik er opeens wel rustig over nadenken, maar de diensten zouden wel snel afgesloten gaan worden.

Ik snap dat het duurder is, maar de manier waarop bevalt mij voor geen meter. Jaren Tele2 klant, maar service hoef je niet te verwachten. Geen goede aanbieding om tegemoet te komen, geen duidelijk beleid, geen antwoord over het termijn, mevrouw aan de telefoon moest 10 keer navragen, wist blijkbaar ook nog van niets.

Mijn moeder heeft wel een 4g telefoon, maar geen databundel en ik zelf zat al jaren tevreden bij tele2, wij hebben er dus geen last van, maar dat worden gewoon 3 klanten minder. Maar daar geeft Tele2 toch niet om.

• Danny.G
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 10:33
quote:
dutchnltweaker schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 16:14:
[...]

Dat is begrijpelijk en moet zeggen sinds ik vorig jaar ben terug gekomen (jullie hadden toendertijd alleen 3g),
het echt verbeterd is en laatste tijd alleen maar meer ontvangst en ook niet zou weten waarom ik nog het 2g en 3g netwerk wil gebruiken van T-Mobile ( alleen het bellen natuurlijk).
wel heb ik 2 vragen maar weet niet of ik die aan jou kan stellen, wanneer is het mogelijk in de eu van 4g roaming gebruik te kunnen maken? En wanneer kan je vanaf je bundel gewoon in de eu gebruik maken?
Dat gaat deze zomer van gang. ;)

https://www.techbrothers.eu | Zo nu en dan schrijf ik reviews, waarvan ik opmerkelijke of onbekendere producten alleen op mijn Tweakblog plaats

• Tuintje
Ongeveer vanaf juni voor zover ik weet. Dan is het verplicht volgens mij.

• alwaysleft
quote:
Tuintje schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 16:43:
Klopt, 15 juni.

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

quote:
Kid_Stevie schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 16:16:
[...]

Dat is dus niet waar. Mijn vader maakt geen gebruik van 4G (geen 4g ready telefoon en/of 4g abo) en heeft hier niets over gehoord.

Toen het nieuws kwam dat als je geen 4G toestel hebt je min of meer afgesloten gaat worden, heb ik zelf contact opgenomen met Tele2 over het abo van mijn vader. Ik kon maar beter zo snel mogelijk iets gaan regelen, toen ik zei dat dit dus een andere provider was, kon ik er opeens wel rustig over nadenken, maar de diensten zouden wel snel afgesloten gaan worden.

Ik snap dat het duurder is, maar de manier waarop bevalt mij voor geen meter. Jaren Tele2 klant, maar service hoef je niet te verwachten. Geen goede aanbieding om tegemoet te komen, geen duidelijk beleid, geen antwoord over het termijn, mevrouw aan de telefoon moest 10 keer navragen, wist blijkbaar ook nog van niets.

Mijn moeder heeft wel een 4g telefoon, maar geen databundel en ik zelf zat al jaren tevreden bij tele2, wij hebben er dus geen last van, maar dat worden gewoon 3 klanten minder. Maar daar geeft Tele2 toch niet om.
IS je vader al klant van Tele2 van voor 1 februari 2017? Dan geldt deze nieuwe regeling niet voor je vader. De nieuwe regel geldt voor nieuwe klanten die vanaf 1 februari klant worden, van hen wordt geacht dat ze een 4G geschikt toestel gaan gebruiken. Was je voor 1 februari al klant dan verandert er niets.

Redacteur 4Gmasten.nl

• Kid_Stevie
  • Niet online
quote:
The_Wireless_Guy schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 18:53:
[...]

IS je vader al klant van Tele2 van voor 1 februari 2017? Dan geldt deze nieuwe regeling niet voor je vader. De nieuwe regel geldt voor nieuwe klanten die vanaf 1 februari klant worden, van hen wordt geacht dat ze een 4G geschikt toestel gaan gebruiken. Was je voor 1 februari al klant dan verandert er niets.
Ja, hij was al klant, maar juist ook oude klanten zijn t haasje. Nu nog niet maar wel binnenkort. Zie ook het bericht van Tuintje.

• ucsdcom
Hoe zit het eigenlijk voor Tele2 prepaid klanten. Dat is echt een ondergeschoven kindje bij Tele2. Als klanten dan 4G toestellen moeten hebben, waar blijft 4G en een fatsoenlijke datasnelheid bij Tele2 prepaid dan? Of worden de prepaid klanten straks naar T-Mobile prepaid overgezet? En hoe moet je gebruik maken van je 4G toestel als een nanosim voor prepaid klanten niet eens leverbaar is?

• Tuintje
quote:
Kid_Stevie schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 19:09:
[...]

Ja, hij was al klant, maar juist ook oude klanten zijn t haasje. Nu nog niet maar wel binnenkort. Zie ook het bericht van Tuintje.
Klopt. Iedereen wordt geacht op 4G over te gaan. Oude klanten of nieuwe klanten wordt geen onderscheid in gemaakt.
quote:
ucsdcom schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 20:39:
Hoe zit het eigenlijk voor Tele2 prepaid klanten. Dat is echt een ondergeschoven kindje bij Tele2. Als klanten dan 4G toestellen moeten hebben, waar blijft 4G en een fatsoenlijke datasnelheid bij Tele2 prepaid dan? Of worden de prepaid klanten straks naar T-Mobile prepaid overgezet? En hoe moet je gebruik maken van je 4G toestel als een nanosim voor prepaid klanten niet eens leverbaar is?
Alle simkaarten zijn 3 in 1 bij Tele2 dus ook voor prepaid.

Tuintje wijzigde deze reactie 16-02-2017 11:50 (55%)

• dutchnltweaker
..

dutchnltweaker wijzigde deze reactie 03-02-2017 21:56 (98%)

• dutchnltweaker
quote:
Tuintje schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 16:43:
Nee dat snap ik, maar bedoel in het opzicht van dat T-Mobile,kpn en Vodafone doen dat wel op dit moment gaat tele2 daar ook eerder mee aan de slag?

En zit eu 4g roaming in de peiling?

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

quote:
Kid_Stevie schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 19:09:
[...]

Daar is helemaal nog geen officiële communicatie over geweest. De regel is dat nieuwe klanten die met een 2G/3G toestel een sim-only aanschaffen een blokkade op de 2G/3G diensten zullen krijgen. Dat wordt duidelijk aangegeven bij afsluiten van het abonnement.

Natuurlijk wil Tele2 zoveel mogelijk gebruikers op hun eigen 4G netwerk hebben, dat scheelt ze enorm veel geld maar voor klanten die al klant waren voor 1 februari is er geen dwingende maatregel. Dat dat evt later wel gaat gebeuren is natuurlijk evident maar nog niet aangekondigd, Tele2 zal in de toekomst af willen van de roaming op T-Mobile.

Zoals Tuintje aangaf heeft Tele2 klantenservice veel mensen met een 3G toestel gebeld en verzocht op zoek te gaan naar een 4G toestel en wellicht hebben ze gedreigd met blokkeren maar er geen regel ingesteld zoals voor nieuwe klanten van 1-2-2017. Ze hebben immers niet voor 4G getekend.

Maar het is wel verstandig voor je ouders om een 4G toestel te gaan gebruiken. T-Mobile is al voorzichtig begonnen hun 3G frequenties over te hevelen naar 4G en daarmee zal ter zijner tijd de service op 3G gaan afnemen.

Redacteur 4Gmasten.nl

• Tuintje
nvm

Tuintje wijzigde deze reactie 16-02-2017 11:51 (99%)

• Kid_Stevie
  • Niet online
Jullie lopen elkaar nu tegen te spreken dus ik vraag me af of Tele2 nog wel weet wat ze doet. Maar goed, mijn vader is echt niet gebeld, maar ik zal het nog eens navragen en controleren. En dan zelf maar weer eens contact opnemen met Tele2 en ik denk een andere provider zoeken.

Want no way dat het voordeliger gaat zijn voor mijn vader, ten eerste moet hij dus een 4g ready telefoon aanschaffen, geen smartphone want daar begrijpt hij niets van, in die categorie bied Tele2 in ieder geval niets.

Nu is het voor mij onduidelijk of hij dan ook nog een ander abo moet? Als dat zo is, word zijn abo dus 3x zo duur per maand voor iets wat hij toch niet gebruikt. En bij een aantal andere providers is hij ook duurder uit dan nu, maar het is in ieder geval goedkoper dan bij Tele2. Ik vraag me af of die 95% (mooi loos, niet te bewijzen getal) die zo goed zijn geholpen ook niet gewoon meer betalen voor iets wat ze eigenlijk niet nodig hebben.

Ik snap dat Tele2 van z'n 2/3G af wil, maar er is gewoon nog een grote groep mensen in Nederland die geen internet gebruikt en die wil Tele2 blijkbaar niet als klant. En de manier waarop dat dan gecommuniceerd word, of dus eigenlijk niet en de onduidelijkheid die er bij komt kijken, is volgens mij toch gewoon echt slechte service.

• Marco250
quote:
ucsdcom schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 20:39:
Meer dan een fatsoenlijke datasnelheid, zouden is wat normale Prepaid Internet Bundels kunnen aanbieden. 10e voor 350 MB dat gaat echt nergens meer over.

Als je geen databundel hebt, vragen ze maar liefst 2.50 euro per MB!

Pas dus maar op dat je niet per ongeluk een filmpje start, dan is in een paar seconden je hele beltegoed op.

• bartvries
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 08:38
Prepaid en 4G data gaan niet samen. Er vind trouwens amper promotie plaats. Iets voor de vader van kid_stevie want internet kun je gewoon uit laten staan en je betaald 10 euro per opwaardering voor wat bellen, maar vooral slim om gebelt te worden.

Er is trouwens al een groot aantal toestellen bij Tele2 naar 4G ook geschikt voor VOLTE. Ik heb zelf een S7 en als ik mijn vrouw bel (Met een Galaxy S6) bellen we via HD, dat klinkt echt fantastisch. Ook gaat de telefoon binnen 2 seconden over :)
Hier zie je wel dat Tele2 echt een voorsprong heeft op de andere providers. Ben benieuwd naar de P3 testen die weer in februari zullen plaatsvinden.
http://www.4gmasten.nl/ni...elen-volte-in-op-iphone-s

bartvries wijzigde deze reactie 04-02-2017 18:14 (50%)

• franssie

franssie

Save the albatross

De Samsung J5 (mijn vriendin en ik hebben deze) werkt ook als een dolle op het Tele2 netwerk met VoLTE (dat laatste schijnt, ik zal eens kijken of ik een icoontje zie als ik bel). Medium budget phone maar wel met Oled.

Dus het hoeft allemaal niet veel te kosten.

• ucsdcom
quote:
bartvries schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 18:10:
Prepaid en 4G data gaan niet samen. Er vind trouwens amper promotie plaats. Iets voor de vader van kid_stevie want internet kun je gewoon uit laten staan en je betaald 10 euro per opwaardering voor wat bellen, maar vooral slim om gebelt te worden.
Prepaid en 4G gaan prima samen, helaas alleen niet bij Tele2, vanwege gebrek aan bij de tijdse prepaid bundels, snelheid en 4G. vooral Vodafone heeft met zijn Vodafone You prepaid tarief aangetoond dat je als prepaid klant volwaardig 4G kan gebruiken met redelijk grote maandbundels voor een schappelijke prijs. En vanaf vorig jaar ook al EU gebruik inbegrepen in de You bundels. KPN prepaid heeft ook databundels met naar keuze een snelle MB of GB bundel of flink gecapped onbeperkt euro. Ook T-Mobile heeft keurige databundels voor prepaid met gratis 4G voor alle prepaid klanten en hoge snelheden.

Alleen Tele2 biedt prepaid klanten een slecht product: hele kleine databundels voor veel geld, geen 4G voor prepaid klanten en ook nog eens een hele lage gecapte 3G snelheid die in niets op 3G snelheid lijkt. De klantenservice denkt dat ze 3-in-sims verkopen als vervangende sim, maar in het najaar stuurden ze nog steeds 2-in-1 prepaid simkaarten toe voor 15,-. Als je ze dan opbelt om je beklag te doen, dan zeggen ze slechts "o dat wisten we echt niet". en daarmee is de kous dan af. Je onterecht betaalde 15 terugstorten of alsnog een 3-in-1 sim regelen is er niet bij helaas. Ze willen echt van hun prepaid klanten af. Maar heb dan ook het fatsoen dit niet meer aan te bieden en de klanten naar gecontracteerde concurrent T-Mobile over te zetten.
quote:
Er is trouwens al een groot aantal toestellen bij Tele2 naar 4G ook geschikt voor VOLTE. Ik heb zelf een S7 en als ik mijn vrouw bel (Met een Galaxy S6) bellen we via HD, dat klinkt echt fantastisch. Ook gaat de telefoon binnen 2 seconden over :)
Hier zie je wel dat Tele2 echt een voorsprong heeft op de andere providers. Ben benieuwd naar de P3 testen die weer in februari zullen plaatsvinden.
http://www.4gmasten.nl/ni...elen-volte-in-op-iphone-s
Het lijstje is in het topic al vermeld. Hier de types in losse posts bijeen gaan rapen heeft niet zoveel zin dus. ;)

ucsdcom wijzigde deze reactie 06-02-2017 09:35 (5%)

• Marco250
quote:
ucsdcom schreef op zondag 5 februari 2017 @ 14:46:
[...]

Prepaid en 4G gaan prima samen, helaas alleen niet bij Tele2, vanwege gebrek aan bij de tijdse prepaid bundels, snelheid en 4G. vooral Vodafone heeft met zijn Vodafone You prepaid tarief aangetoond dat je als prepaid klant volwaardig 4G kan gebruiken met redelijk grote maandbundels voor een schappelijke prijs. En vanaf vorig jaar ook al EU gebruik inbegrepen in de You bundels. KPN prepaid heeft ook databundels met naar keuze een snelle MB of GB bundel of flink gecapped onbeperkt euro. Ook T-Mobile heeft keurige databundels voor prepaid met gratis 4G voor alle prepaid klanten en hoge snelheden.

Alleen Tele2 biedt prepaid klanten een slecht product: hele kleine databundels voor veel geld, geen 4G voor prepaid klanten en ook nog eens een hele lage gecapte 3G snelheid die in niets op 3G snelheid lijkt. De klantenservice denkt dat ze 3-in-sims verkopen als vervangende sim, maar in het najaar stuurden ze nog steeds 2-in-1 prepaid simkaarten toe voor 15,-. Als je ze dan opbelt om je beklag te doen, dan zeggen ze slechts "o dat wisten we echt niet". en daarmee is de kous dan af. Je onterecht betaalde 15 terugstorten of alsnog een 3-in-1 sim regelen is er niet bij helaas. Ze willen echt van hun prepaid klanten af. Maar heb dan ook het fatsoen dit niet meer aan te bieden en de klanten naar gecontracteerde concurrent T-Mobile over te zetten.

[...]

Het lijstje is in het topic al vermeld. Hier de types in losse posts bijeen gaan rapen heeft niet zoveel zin dus. ;)
ik zou inderdaad niet weten waarom 4g en Prepaid niet samen zouden gaan.... En in verschillenden landen kan je ook gewoon grote bundels en zelfs onbeperkt internet op 4G hebben met Prepaid, zoals bv in scandinavie: https://kauppa4.dna.fi/netti#liikkuva Onbeperkt Prepaid internet op 4G.

Wat Tele2 doet met Prepaid is gewoon raar, als je er niks mee doet stop er dan gewoon.

• Tuintje
Het is een bron van inkomsten en sommige mensen prefereren prepaid om wat voor reden dan ook. Anderzijds is het natuurlijk aantrekkelijker om een goedkoop sim abonnement te nemen als je de prijzen tegen elkaar afzet, en dat zal er ook mee te maken hebben dat Tele2 liever mensen een abonnement aanbiedt. Maar er is een doelgroep voor anders zou het er niet zijn.

• franssie

franssie

Save the albatross

Ik gebruik prepaid om bezoekers van buiten de EU te voorzien van een tijdelijk nummer, data en wat bel mogelijkheden als ze de weg kwijt zijn of pech hebben. Roaming buiten de EU kan soms bizar duur zijn.
Wat oudere toestellen heb ik altijd wel liggen. Ik kan mij voorstellen dat een operator daar niet veel aan verdient al heeft Lebara en AH-Mobiel wel goede aanbiedingen dus in die niche zal er vast wel geld te verdienen zijn denk ik.
Verder is prepaid alleen interessant als je gebeld wordt maar zelf weinig belt, zo heb ik een prepaid vast VOIP nummer zodat mijn schoonmoeder ons daarop kan bellen, verder gebruikt niemand echt vast meer (ja ze is de enige haha). Leuke van zo' n VOIP nummer is dan wel weer dat ik in het buitenland waar dan ook met wifi toch goedkoop kan bellen met mijn huisnummer, maar ik ga nu erg off-topic.

En 3G is snel zat, 4G is gaaf en beter natuurlijk maar soit, boeien. En over 5 jaar is er toch alleen nog maar 5G, dit soort problemen lossen zichzelf gewoon op in het algemeen.
2G zal nog wel even blijven, goede dekking in gebouwen en ik weet niet hoeveel smallband data connecties er gebruik van maken (gps trackers, alarm installaties etc, slimme meters - dat soort spul).

• Schrudde
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 20-06 18:23
Bij prepaid weet je niet goed wat voor telefoon mensen hebben. Banden en VOLTE zijn belangrijke specs op hun net.
In de prijsstellingen zie je duidelijk dat dat beleid is. Abbonnementen met nieuwe apples enzo zijn veel scherper neer gezet. Daar heb je flink veel controle op doordat Apple gewoon de settings pushed.

Prepaid verkopen ze denk ik alleen nog als mvno, ik heb nergens nog gezien of gelezen dat ze 4g doen. Ze willen dat dan door de T-mobilekosten vast niet te interessant maken. Ze zullen of iets met 4g moeten maken met prijsdifferentiatie of er mee stoppen ofzo. Ik vermoed dat ze nu nog niet weten wanneer ze de roaming bij T-mobile uit gaan zetten. Dat zal wel afhankelijk zijn van het succes van de recente operaties. Het zal nog wel even duren en tot die die tijd hoeven ze t ook niet met prepaid te stoppen. Maar zullen ze t ook niet te interessant maken.
Ik ga eens bij de vriendin kijken hoe dat gaat.met bellen valt me enige tijd op dat ze nu superhelder aan de telefoon klinkt. En ik zit zelf bij Tele2. Vroeger toen ze van telfort belde was het vaak blikkerig en vervormd.

• Hemaworstje
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 25-06 19:07
Nah, laat ik me ook eens een tele2 abbo proberen dacht ik.
Aanmelden was geen probleem,alle data was zo gepiept.
Als ze alles hebben krijg je de mededeling dat ze je krediet waardigheid moeten checken.
Vreemd dat ze dat niet op voorhand melden.
Hoewel ik niks te verbergen heb en geen krediet problemen vindt ik dat een nare streek dat ze je dat niet
voor het aanmelden laten weten.
Mijn privacy is hier in het geding vindt ik,dus ga het ook weer afzeggen.
Tele2 bedankt voor de rotstreek,u kunt *****.

• jant
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online
quote:
Hemaworstje schreef op maandag 6 februari 2017 @ 23:57:
...
Als ze alles hebben krijg je de mededeling dat ze je krediet waardigheid moeten checken.
...
Ja, ja....

Je privacy is hier louter in het geding omdat je er zelf (welliswaar met je nick) over post.

Elke provider doet een krediet check. Als je niet wilt dat men je kredietwaardigheid bekijkt; koop dan een prepaid sim.

*knip*. Iets minder op de man mag wel.

rens-br wijzigde deze reactie 07-02-2017 11:17 (22%)

• ucsdcom
quote:
Tuintje schreef op maandag 6 februari 2017 @ 17:25:
Het is een bron van inkomsten en sommige mensen prefereren prepaid om wat voor reden dan ook. Anderzijds is het natuurlijk aantrekkelijker om een goedkoop sim abonnement te nemen als je de prijzen tegen elkaar afzet, en dat zal er ook mee te maken hebben dat Tele2 liever mensen een abonnement aanbiedt. Maar er is een doelgroep voor anders zou het er niet zijn.
Allmaal prachtig, maar geef svp. op de website aan wat klanten kunnen verwachten. Tele2 prepaid had heel mooi kunnen zijn om even de 4G dekking te checken voor je naar een abonnement overstapt. Bij Vodafone you prepaid wordt je continu gebeld of je over wilt naar een abonnement als je dit niet vooraf blokkeert. Ik ben er zeker van dat ze daar best wat klanten mee vangen. Zeker met de 50% korting van dit moment.

Bij Tele2 prepaid wordt je internet beloofd, nergens wordt echter vermeld dat er een snelheidscap op zit. Op 3G haal je de snelheid die je met een EDGE verbinding op 2G haalt. Onbruikbaar vind ik dat.
T-Mobile zelf bied een snelheid als een zonnetje op dezelfde locatie. Verder weet de klantenservice ook niets. Ze adviseren je een nieuwe sim te bestellen om sneller internet te krijgen, wel even 15 afrekenen. Daarbij wordt een 3-in-1 sim beloofd, maar er wordt een 2-in-1 sim geleverd. De volgende medewerker waarbij je je beklag doet beweert dan weer dat er geen 3-in-1 sims bestaan voor prepaid.

Gemiste kans voor Tele2 om klanten te trekken.

• Sorcerer8472
quote:
Hemaworstje schreef op maandag 6 februari 2017 @ 23:57:
Nah, laat ik me ook eens een tele2 abbo proberen dacht ik.
Aanmelden was geen probleem,alle data was zo gepiept.
Vreemd dat ze dat niet op voorhand melden.
Hoewel ik niks te verbergen heb en geen krediet problemen vindt ik dat een nare streek dat ze je dat niet
voor het aanmelden laten weten.
Waarom is je privacy in het geding?

Pagina: 1 ... 25 ... 37 Laatste

Nintendo Switch Samsung Galaxy S8+ LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*