[Tele2 Mobiel] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 71 Laatste
Acties:
  • 543.188 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Weet iemand wat dit is? Ik ben nu in Kleve, Duitsland en ik zie hier in de stad Tele2 NL erbij staan met een hangslot?

Afbeeldingslocatie: https://s17.postimg.org/pflydkjez/Screenshot_20161113_105230.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-05 12:09
xabre16v schreef op zondag 13 november 2016 @ 10:56:
Weet iemand wat dit is? Ik ben nu in Kleve, Duitsland en ik zie hier in de stad Tele2 NL erbij staan met een hangslot?

[afbeelding]
Zo'n hangslot komt meestal bij een netwerk naam te staan waarop het je toestel niet gelukt is om zich aan te melden. Als je weer in NL bent zal je misschien handmatig opnieuw voor Tele2 moeten kiezen in het netwerk menu voordat je telefoon zich aanmeldt.

Waarschijnlijk was de mast in NL te ver weg waardoor het niet gelukt is om je aan te melden.

In Nederland zul je achter de netwerken van KPN en VF een hangslot zien staan vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Das apart. Ik heb zelf KPN dus probeerde er ook niet op aan te melden. Kleve is een aardig eind Duitsland is. Ik zocht een ander netwerk omdat ik via E-Plus geen data doorkreeg.

edit: Zie eigenlijk dat het wel meevalt. NL dorpje Spijk is niet al te ver weg.

[ Voor 19% gewijzigd door xabre16v op 14-11-2016 07:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:55
Zit sinds begin jaar bij Tele2, sim-only voor 10 euro. Kan nu verlengen, maar kost dus 11 euro per maand.

Nu zie ik bij Ben een aanbieding voor 10 euro per maand. Ook gewoon 100min/1000sms/1000MB dus ongeveer hetzelfde als Tele2. Netwerk van T-mobile is iets beter denk ik, maar snelheid wel gelimiteerd op 75Mbps, plus 14,95 overstapkosten.

Zit er aan te denken om over te stappen. Net iets goedkoper en net iets beter netwerk. Misschien langzamere snelheid maar zit op 4G voornamelijk vanwege de lagere ping.

Zie ik iets over het hoofd? Vorig jaar was Tele2 duidelijk de goedkoopste op 4G maar nu niet meer.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
evleerdam schreef op zondag 20 november 2016 @ 17:15:
Zit sinds begin jaar bij Tele2, sim-only voor 10 euro. Kan nu verlengen, maar kost dus 11 euro per maand.

Nu zie ik bij Ben een aanbieding voor 10 euro per maand. Ook gewoon 100min/1000sms/1000MB dus ongeveer hetzelfde als Tele2. Netwerk van T-mobile is iets beter denk ik, maar snelheid wel gelimiteerd op 75Mbps, plus 14,95 overstapkosten.

Zit er aan te denken om over te stappen. Net iets goedkoper en net iets beter netwerk. Misschien langzamere snelheid maar zit op 4G voornamelijk vanwege de lagere ping.

Zie ik iets over het hoofd? Vorig jaar was Tele2 duidelijk de goedkoopste op 4G maar nu niet meer.
Waarom verlengen? Loopt dat niet gewoon automatisch door, voor die 10,- per maand?
Heb ik de laatste keer ook gedaan, totdat Tele2 met een beter aanbod kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-06 11:55

ikt

Gebruikt iemand de app of de website? De website heeft een pop-up die leeg lijkt te zijn en niet weg is te klikken en in de app kun je niet inloggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-06 11:08
ikt schreef op maandag 21 november 2016 @ 12:49:
Gebruikt iemand de app of de website? De website heeft een pop-up die leeg lijkt te zijn en niet weg is te klikken en in de app kun je niet inloggen.
Ik gebruik de app en die werkt gewoon...

[ Voor 76% gewijzigd door Ewivis op 21-11-2016 13:09 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
ikt schreef op maandag 21 november 2016 @ 12:49:
Ligt waarschijnlijk aan je adblocker:

Chris.nl in "Tele2 4G ervaringen"

[ Voor 9% gewijzigd door Tigerblood op 21-11-2016 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-06 11:55

ikt

Ik heb er inderdaad een hoop anti-ad meuk opgegooid. Bedankt voor de link!

De Tele2 app heeft overigens nooit gewerkt voor mij, de website doet het tenminste nog wel een beetje alhoewel de elementen niet echt netjes zijn.

[ Voor 50% gewijzigd door ikt op 21-11-2016 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
ikt schreef op maandag 21 november 2016 @ 15:04:
Ik heb er inderdaad een hoop anti-ad meuk opgegooid. Bedankt voor de link!

De Tele2 app heeft overigens nooit gewerkt voor mij, de website doet het tenminste nog wel een beetje alhoewel de elementen niet echt netjes zijn.
Android app doet het hier gewoon. Misschien een keer verwijderen, telefoon rebooten en opnieuw installeren? Dat rebooten vond ik ook een rare stap maar het heeft me bij een andere app ook al eens geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
Kid_Stevie schreef op zondag 20 november 2016 @ 17:29:
[...]

Waarom verlengen? Loopt dat niet gewoon automatisch door, voor die 10,- per maand?
Heb ik de laatste keer ook gedaan, totdat Tele2 met een beter aanbod kwam.
Ja, is misschien nog wel het beste idee inderdaad. Kan niet vinden op de website wat er gebeurt als het abonnement afloopt, staat alleen een datum van wanneer het afloopt. Als het voor 10 euro zou doorlopen zou dat prima zijn.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:42
Lijkt mij ook niet slim om voor 1euro per maand wat in een jaar 12euro is 14,95 overstap kosten te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
Nee nouja, gaat dan om 2 jaar abonnement dus je bespaart ongeveer 9 euro. Dat dan keer 2 vanwege m'n vrouw en kort erna ik. En t-mobile in plaats van tele2.

Maar goed, als mijn abonnement doorloopt voor 10 euro per maand blijf ik wel zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
evleerdam schreef op maandag 21 november 2016 @ 22:30:
[...]

Ja, is misschien nog wel het beste idee inderdaad. Kan niet vinden op de website wat er gebeurt als het abonnement afloopt, staat alleen een datum van wanneer het afloopt. Als het voor 10 euro zou doorlopen zou dat prima zijn.
Word allemaal genoemd in de voorwaarden. Blijft dus gewoon doorlopen totdat jij het veranderd. Al heb je kans dat ze contact met je opnemen om weer te verlengen voor 1 of 2 jaar, maar je kan het gewoon doorlaten lopen. Totdat er heel veel veranderd bij Tele2 en ze zelf oude sim onlys omhoog gooien in prijs of totdat jij wat anders wil, het word eigenlijk gewoon een maandelijksopzegbaar sim only abo.

Voorwaarden 2014:
De Overeenkomst wordt aangegaan voor de duur van één (1) jaar, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen, en wordt na verloop van deze periode stilzwijgend verlengd voor onbepaalde tijd, tenzij je de Overeenkomst opzegt tegen het einde van de initieel overeengekomen periode, met een opzegtermijn van één
(1) maand.
https://www.tele2.nl/wp-c...ia-diensten-juni-2014.pdf

Voorwaarden 2016:
Na afloop van deze minimumduur wordt de Overeenkomst stilzwijgend verlengd voor onbepaalde tijd, tenzij je de Overeenkomst opzegt tegen het einde van de minimumduur, met inachtneming van een opzegtermijn van één (1) maand. Nadat deze Overeenkomst is verlengd voor onbepaalde tijd heb je het recht de Overeenkomst, met inachtneming van een opzegtermijn van één (1) maand, te beëindigen, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen, onverlet jouw nakoming van de (betalings)verplichtingen.
https://www.tele2.nl/wp-c...iensten-november-2016.pdf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WiseDise
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:54
Ik zag ucsdcom de volgende reactie geven in het T-Mobile 4G topic:
quote: ucsdcom
[...] Mogelijk speelt ook mee dat de providers daar geen van allen het hoogste gebouw hebben als opstelpunt, maar zij op een sportveld hun antennes hebben gehangen.
En in het kader van bruggetjes maken: vandaag heeft Tele2 een nieuwe locatie geactiveerd op Texel, te weten: Oosterend. En die zitten óók op een sportveld, in een lichtmast wel te verstaan. Ik had het geluk om tijdens werktijd eens langs te kunnen gaan.

Zo te zien maken ze ook gebruik van een straalverbinding. Komt het overigens vaak voor dat de RRH's van Tele2 niet in de mast hangen? (voor deze locatie natuurlijk wel begrijpelijk).

Meer foto's hierrr.

Edit: Oh ja, nog een aanvullende vraag. Wat doen deze kasten?. Ze staan aan het begin van het sportveld.

T-Mobile/Tele2. Rechts nog een glimp van de Vodafone 2G/4G antennes.
Afbeeldingslocatie: https://s22.postimg.org/6n3iyc4up/image_201611241517500005.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door WiseDise op 24-11-2016 15:37 . Reden: Extra vraag toegevoegd. ]

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-06 11:04
xabre16v schreef op maandag 14 november 2016 @ 07:45:
Das apart. Ik heb zelf KPN dus probeerde er ook niet op aan te melden. Kleve is een aardig eind Duitsland is. Ik zocht een ander netwerk omdat ik via E-Plus geen data doorkreeg.

edit: Zie eigenlijk dat het wel meevalt. NL dorpje Spijk is niet al te ver weg.
PWA777 schreef op zondag 13 november 2016 @ 11:31:
[...]

Zo'n hangslot komt meestal bij een netwerk naam te staan waarop het je toestel niet gelukt is om zich aan te melden. Als je weer in NL bent zal je misschien handmatig opnieuw voor Tele2 moeten kiezen in het netwerk menu voordat je telefoon zich aanmeldt.

Waarschijnlijk was de mast in NL te ver weg waardoor het niet gelukt is om je aan te melden.

In Nederland zul je achter de netwerken van KPN en VF een hangslot zien staan vermoed ik.
Huh nee, slotje = dat je die niet kan kiezen bij Handmatige Selectie (wat in het screenshot aanstaat). Dit wordt bepaald door je simkaart.

• SafariFlow
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-06 23:22
Jazco2nd schreef op donderdag 24 november 2016 @ 15:41:
[...]

[...]

Huh nee, slotje = dat je die niet kan kiezen bij Handmatige Selectie (wat in het screenshot aanstaat). Dit wordt bepaald door je simkaart.
Wordt inderdaad bepaald door je SIM, maar dit is doorgaans n.a.v. een mislukte registratie. Op het moment dat het netwerk een "Roaming/PLMN not allowed" (bijv. geen roaming overeenkomst of roaming geblokkeerd op de HLR) naar je toestel stuurt tijdens een registratie poging, dan zal het betreffende netwerk in de Forbidden PLMN list van je SIM terecht komen. Op dat moment zal er een kruisje zichtbaar zijn in dat menu.

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06 23:03

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

WiseDise schreef op donderdag 24 november 2016 @ 15:36:
Zo te zien maken ze ook gebruik van een straalverbinding. Komt het overigens vaak voor dat de RRH's van Tele2 niet in de mast hangen? (voor deze locatie natuurlijk wel begrijpelijk).
[/b]
Nee dat zie je niet vaak, ze willen de zo dicht als het kan bij de antennes hebben i.v.m. verlies van vermogen in de coax feeder, hoe langer de feeder hoe hoger het verlies des te meer er gecompenseerd moet worden.
WiseDise schreef op donderdag 24 november 2016 @ 15:36:

Edit: Oh ja, nog een aanvullende vraag. Wat doen deze kasten?. Ze staan aan het begin van het sportveld.
Dat zijn de stroomkasten, 1 voor elke operator aan de stickers/plaatjes te zien.

[ Voor 40% gewijzigd door The_Wireless_Guy op 24-11-2016 21:02 ]

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-06 21:31
Dat het goed gaat met de kabeks en antennes boven zo'n hittestraler van een veldverlichtingslamp....op het oog zit alles wel heel dicht bij de lamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

ucsdcom schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 16:52:
Dat het goed gaat met de kabeks en antennes boven zo'n hittestraler van een veldverlichtingslamp....op het oog zit alles wel heel dicht bij de lamp.
Dat zal wel meevallen, KPN, Vodafone en T-Mobile hebben daar ook allemaal op dezelfde manier hun mast opgebouwd en draaien daar al jaren. Ik denk dat er in die lamp ook een behoorlijke reflector zit die het licht en dus ook de meeste warmte van de mast af laten schijnen. Daarnaast staan deze lichten niet de hele avond/nacht aan en ook vast niet alle dagen van de week en in de zomertijd worden ze niet eens gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raider095
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-11-2021
ucsdcom schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 16:52:
Ja, en??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:59
The_Wireless_Guy schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 17:13:
[...]

Dat zal wel meevallen, KPN, Vodafone en T-Mobile hebben daar ook allemaal op dezelfde manier hun mast opgebouwd en draaien daar al jaren. Ik denk dat er in die lamp ook een behoorlijke reflector zit die het licht en dus ook de meeste warmte van de mast af laten schijnen. Daarnaast staan deze lichten niet de hele avond/nacht aan en ook vast niet alle dagen van de week en in de zomertijd worden ze niet eens gebruikt.
Dat ze aanstaan maakt echt geen drol uit hoor ;)

Als de lamp er echt extreem dicht bij hangt kan dat (ivm metaal in de lamp) een lichte invloed hebben op het patroon dat de antenne uitzendt, maar dat is verwaarloosbaar zo lang hij er minimaal zo'n 30 cm vanaf hangt (een golflengte van 900 MHz, een halve golflengte zou al genoeg moeten zijn).

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Sorcerer8472 schreef op zondag 27 november 2016 @ 03:34:
[...]

Dat ze aanstaan maakt echt geen drol uit hoor ;)

Als de lamp er echt extreem dicht bij hangt kan dat (ivm metaal in de lamp) een lichte invloed hebben op het patroon dat de antenne uitzendt, maar dat is verwaarloosbaar zo lang hij er minimaal zo'n 30 cm vanaf hangt (een golflengte van 900 MHz, een halve golflengte zou al genoeg moeten zijn).
Daar zal inderdaad wel rekening mee gehouden zijn. Misschien kan Wisedise dat nog bevestigen. De andere operators hangen er trouwens ook al jaren in een vergelijkbare constructie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:03

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=oGzwAvk1Iy0]

In deze reclame wordt gesteld dat je ongeremd (= onbeperkt?) kunt roamen in de EU met je Tele2-abonnement. Kijk ik echter op de website, dan moet je tijdelijk een extra buitenlandbundel. Hoe zit dat nu?

Bij KPN en Vodafone bijvoorbeeld zit roaming gewoon standaard in je abonnement tegen dezelfde voorwaarden als bellen, SMS'en en data verbruiken in Nederland. Onbeperkt bellen in NL, is dus onbeperkt bellen in de EU. Enige wat extra kost is vanuit NL naar het buitenland bellen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:36
Die EU bundels bieden ze aan en ze zijn niet duur.
Bij de meeste providers heb je die optie niet.
Dus in die zin ongeremd ja, en vrij goedkoop. Maar niet gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Wanneer de roaming wetgeving 15 juni 2017 ingaat zal Tele2 sowieso moeten volgen toch?

[ Voor 3% gewijzigd door Chris.nl op 05-12-2016 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
Het viel mij ook op in het zomerfilmpje over die famillie die in Frankrijk hun mobiel gebruikte alsof het Nederland was. Daarbij ging ik er nog vanuit dat ik het verkeerd begreep.
YouTube: VIVE LA INTERNET OP VAKANTIE!

Maar nu dit jullie ook opvalt en ze het herhalen in de volgende reclame wordt het wel wat raar.

Het neigt enigsinds naar misleiding zou ik haast zeggen. Misschien een voorschot om hun reclame ook volgend jaar houdbaar te houden, maar zorgeloos/kostenloos surfen is er zeker niet bij. Hun EU bundel is met 10 voor 1GB data inderdaad wat goedkoper dan bij de andere providers. Maar daar staat tegenover dat bij Tele2 als enige provider nog steeds niet heel Europa uit deze roaming bundel gaat. Gibraltar, Andorra en IJsland hebben namelijk een afwijkend tarief. Bij Gibraltar nog steeds meer euro's per MB dan uit een land als Zuidafrika. En geen 4G roaming. Dus werk aan de winkel voor Tele2.

Anderzijds geld het binnen de bundel roamen in de EU ook bij KPN en Vodafone allen voor nieuwe abonnees, verlengers of oude abonnees die bij gaan betalen.

[ Voor 20% gewijzigd door ucsdcom op 05-12-2016 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Grappig, een paar maanden terug was iedereen nog vol lof dat Tele2 de goedkoopste roamingbundels had en nu is het allemaal niet goed meer :')

Doet KPN het dan ook niet goed omdat bij KPN Albanië en Turkije niet in de Europa-groep zitten? (bij Vodafone wel)

Overigens bieden providers als Simyo etc. etc. nog steeds geen fatsoenlijke opties (Simyo en Robin Mobile vinden Monaco ook geen EU trouwens, om maar een voorbeeld te noemen) en als je Tele2 daarnaast zet als 'goedkoop alternatief' dan doen zij het toch het beste.

[ Voor 34% gewijzigd door Sorcerer8472 op 05-12-2016 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
Sorcerer8472 schreef op maandag 5 december 2016 @ 14:09:
Doet KPN het dan ook niet goed omdat bij KPN Albanië en Turkije niet in de Europa-groep zitten? (bij Vodafone wel)
Tele2 doet het vele malen slechter dan KPN, Gibraltar is namelijk onderdeel van de Europese Unie en Tele2 is gewoon keihard in overtreding van de Europese regels door hier een ander tarief voor te rekenen dan de door de EU gestelde maximum tarieven.

Monaco is géén onderdeel van de EU, dus Simyo overtreedt daar niet de regels.

[ Voor 29% gewijzigd door PWA777 op 05-12-2016 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-06 21:46
PWA777 schreef op maandag 5 december 2016 @ 14:21:
[...]

Tele2 doet het vele malen slechter dan KPN, Gibraltar is namelijk onderdeel van de Europese Unie en Tele2 is gewoon keihard in overtreding van de Europese regels door hier een ander tarief voor te rekenen dan de door de EU gestelde maximum tarieven.

Monaco is géén onderdeel van de EU, dus Simyo overtreedt daar niet de regels.
Loop je nu niet een béétje op de feiten vooruit? Die regels gaan pas over een half jaar in...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWA777
L0we schreef op maandag 5 december 2016 @ 14:27:
[...]

Loop je nu niet een béétje op de feiten vooruit? Die regels gaan pas over een half jaar in...
Helemaal niet, de EU maximum tarieven gelden al een aantal jaren. Momenteel bedragen die 6 cent voor bellen per minuut, 1 cent voor gebeld worden per minuut en 2 cent per verzonden SMS. Internet mag maximaal 6 cent per MB kosten.

Tele2 rekent in Gibraltar (=EU) nu:
- 1,75 euro per minuut om te bellen (29x meer dan maximum)
- 1,27 euro voor gebeld worden (127x het EU maximum)
- 75 cent per SMS (37x het EU maximum)
- 10.00 euro per MB (166x het EU maximum)

Tele2 moet hier gewoon een boete voor gaan krijgen want ze zijn in overtreding van de EU regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
L0we schreef op maandag 5 december 2016 @ 14:27:
[...]

Nee, die gelden nu al. Maar het gaat me er juist om dat je niet wordt genaaid als je bijvoorbeeld even in Zwitserland bent. Zelfde geldt ook voor Gibraltar natuurlijk, hoewel dat wel een mini-landje is :p

Vodafone heeft wat dat betreft trouwens nu wel echt een vernieuwende stap gezet met 10 ct/min gebeld worden in de hele wereld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
Sorcerer8472 schreef op maandag 5 december 2016 @ 14:31:
[...]

Nee, die gelden nu al. Maar het gaat me er juist om dat je niet wordt genaaid als je bijvoorbeeld even in Zwitserland bent. Zelfde geldt ook voor Gibraltar natuurlijk, hoewel dat wel een mini-landje is :p

Vodafone heeft wat dat betreft trouwens nu wel echt een vernieuwende stap gezet met 10 ct/min gebeld worden in de hele wereld!
Maar Zwitserland is (net als Monaco, Andorra, San Marino, Liechtenstein, Noorwegen, IJsland) géén onderdeel van de EU - de provider mag hier dus vragen wat ze willen.

Bij T-Mobile en Vodafone (en Tele2 notabene) valt Zwitserland overigens gewoon in het EU tarief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Het gaat me niet om de regeltjes maar om het feit dat ik gewoon een provider kies die wel normaal doet. Vodafone heeft vanaf het begin Zwitserland al in het EU-tarief gegooid en KPN kwam daar pas jaren later mee (een tijdje ook nog alleen voor beltarieven en niet voor internet en dat soort onzin).

Maar klopt inderdaad dat Gibraltar binnen de EER ligt en daarom onder de regeling zou moeten vallen. Overigens Noorwegen, Liechtenstein en IJsland ook volgens mij? (dus daar ook EU-tarief) Maar kan zijn dat ik me vergis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op maandag 5 december 2016 @ 14:09:
Grappig, een paar maanden terug was iedereen nog vol lof dat Tele2 de goedkoopste roamingbundels had en nu is het allemaal niet goed meer :')
Hopelijk blijven de providers "stuivertje wisselen" en ligt Tele2 straks weer bovenop met het aanbod. Etc. Etc.

Persoonlijk vind ik het interessant om te weten hoe de providers het in 't buitenland/de EU doen. Maar 'k kijk vooralsnog vooral maar de binnenlandse data bundels, op dat gebied wint Tele2 het op dit moment voor mij. Met een maandelijkse opzegbaar SO abonnement kan ik toch alle kanten op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:11
Laat ze eerst iets aan 4G roaming doen, dat heb ik echt gemist op vakantie afgelopen jaar..

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
Kassad schreef op maandag 5 december 2016 @ 17:22:
Laat ze eerst iets aan 4G roaming doen, dat heb ik echt gemist op vakantie afgelopen jaar..
Dit. Wat kan mij Gibraltar schelen man? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ucsdcom
Tigerblood schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 13:41:
[...]

Dit. Wat kan mij Gibraltar schelen man? 8)7
..dat je straks met je goedkope EU databundeltje op je strandlakentje in zuid Spanje op de playa ligt en opeens toch een 4G netwerk ontdekt. En dan pas als je thuis komt ontdekt dat je ondanks je bundel meer per losse MB bij moet betalen dan je in het zuidelijkste puntje van Afrika zou doen. En zonder dit door te hebben, omdat Gibraltar (en ook Andorra) ongeveer in Spanje liggen.

Even voor de volledigheid: een bundeltje voor in de EU van 1GB/1000 MB kost je 10,- euro. Kom je in Zuid Spanje per ongeluk op het aangrenzende netwerk van Gibraltar, dan betaal je 10,- euro per losse MB. Dus 10.000,- euro voor je GB internet die vakantie. Www.tele2.nl/vergoeding gaat je dan vast niet helpen met het betalen van je onverwachtte rekening. "Niet omdat het kan, maar omdat je betalen moet."

Dat dus. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:56

franssie

Save the albatross

ik heb een vriend in Zwitserland en laatst even mee gebeld en gelijk een hoge rekening - en daar houdt franssie niet zo van als het een commodity betreft dus deze sim only gaat ook weer even alle tarieven actief vergelijken.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

ucsdcom schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 23:23:
[...]

..dat je straks met je goedkope EU databundeltje op je strandlakentje in zuid Spanje op de playa ligt en opeens toch een 4G netwerk ontdekt. En dan pas als je thuis komt ontdekt dat je ondanks je bundel meer per losse MB bij moet betalen dan je in het zuidelijkste puntje van Afrika zou doen. En zonder dit door te hebben, omdat Gibraltar (en ook Andorra) ongeveer in Spanje liggen.

Even voor de volledigheid: een bundeltje voor in de EU van 1GB/1000 MB kost je 10,- euro. Kom je in Zuid Spanje per ongeluk op het aangrenzende netwerk van Gibraltar, dan betaal je 10,- euro per losse MB. Dus 10.000,- euro voor je GB internet die vakantie. Www.tele2.nl/vergoeding gaat je dan vast niet helpen met het betalen van je onverwachtte rekening. "Niet omdat het kan, maar omdat je betalen moet."

Dat dus. ;)
Je overdrijft toch echt wel een beetje. Waarschijnlijk staat dat ieniemini Gibraltees netwerkje niet eens in de voorkeurs netwerken, Tele2 gaat voor de paar gebruikers per jaar echt dit netwerk in de voorkeurs netwerken zetten, die plaatsen zijn voorbehouden aan de netwerken waar Tele2 en veel verkeer mee heeft en een goede marge op kan maken.

Bovendien zal je in Spanje altijd op het Spaanse netwerk blijven ook al ziet je telefoon het Gibtel netwerk en waarschijnlijk in Gibraltar ook nog. De Spaanse netwerken zullen vrijwel overal in Gibraltar te ontvangen zijn. Mocht je dan toch op dat netwerkje terecht komen, dan krijg je bovendien krijg je een sms van de tarieven en mocht je de losse MB dataverbruik waarschuwing negeren dan wordt je na elke € 60,50 dataverbruik geblokkeerd want de Bill-shock regeling wordt door Tele2 overal ter wereld toegepast dus ook in Gibraltar. Dus als je € 10.000,00 aan dataverbruik genereert dan heb je daar toch zelf de hand in gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ucsdcom
Klopt helemaal, voor de praktijk is het in veel gevallen absoluut overdreven voor Gibraltar.

Maar als ik eerlijk ben vind ik juist die theoretische discussie wel een interessante. En niet te vergeten: we hebben een verantwoordelijkheid hoog te houden richting user "Tigerblood". Hij komt vast ook hier terug om beklag te doen als er opeens onverwacht 60,50 op zijn rekening verschijnt ;)

Geografisch zijn er betere voorbeelden, waar je je EU dekking kan verliezen. Gibraltar is voor de theoretische discussie toch het beste voorbeeld, omdat dat onderdeel van de EU is en Tele2 dit negeert. In de praktijk zijn Andorra etc. betere voorbeelden voor onverwachtte roamingkosten, maar die vallen niet onder het EU regime en hoeven niet onder de EU bundels te vallen. Juist met Gibraltar als EU onderdeel kan je het op scherp laten zetten zodat het duidelijk moet worden of een niet helder tarieven beleid de consument of de provider aangerekend gaat worden. Misschien maar eens een minuutje Gibraltar internetten voor de proef. >:)

Trouwens: waarom zoekt Tele2 de problemen op: blijkbaar weet Tele2 als enige provider geen goede overeenkomst met Gibtel op te stellen. Of betalen de andere providers dit uit eigen zak? Als je in de praktijk inderdaad weinig bel en internetverkeer krijgt vanuit Gibraltar/Gibtel zoals "Wirelessguy"terecht stelt dan kan daar toch ook het EU tarief aan de klant afgerekend worden? Dan zit je in iedergeval weer binnen de wetgeving.

Voor wat Gibraltar betreft de dekking van de Spaanse netwerken is aan de grens met Gibraltar sterk. Anderzijds ligt daar ook het Engelse vliegveld van Gibraltar en daar achter de stad. Dus ook Gibtel heeft daar sterke dekking. Het blijft radiodekking die niet 100% te voorspellen is. Daarbij weet je als klant niet wat op je sim als voorkeursnetwerk ingesteld staat. Mijn Vodafone toestel knalde knalhard door mijn vastgezette handmatige netwerk keuze en trok mijn verbinding toch telkens naar Swisscom.

Ook aan de Nederlandse grens schiet je nog wel eens over naar een buitenlands netwerk als je even geen NL dekking hebt, en dat terwijl de andere keus op de sim je home netwerk is (eerste-eerste-eerste keus van je toestel). Dus garantie dat je in Gibraltar stad ook binnen in de stad of achter de berg, in de grotten op het Spaanse netwerk blijft is er niet. Ik weet trouwens niet of de achterkant van de berg en de veerverbinding over de straat van Gibraltar ook door de Spaanse zenders op het Spaanse stukje aan de kust van Marokko worden aangestraald. Maar dat is weer een andere discussie.Bij Andorra is die kans dat je op het netwerk van Andorra terecht komt door de bergen veel reëler. Maar formeel weer geen EU.

Voorheen zag je dat het eerste netwerk in een land het voorkeursnetwerk was. Wie zegt dat Gibtel niet het voorkeursnetwerk is voor Gibraltar? De lijst kan je op veel toestellen niet zien of instellen zoals vroeger wel kon.En ook bij een lege voorkeurslijst op je sim, kan je volgens mij nog steeds naar een ander netwerk getrokken worden door je provider. Een leeggemaakte providervoorkeurslijst op een KPN simkaart voorkwam niet dat ik nog steeds telkens naar E-Plus getrokken werd. Je weet als klant vooraf niet zeker wat er gebeurt.

Het gaat er vooral om dat klanten vaak niet weten wanneer ze binnen het EU tarief vallen in de EU en wanneer ze in Europa toch buiten het EU tarief vallen. Het lijkt mij geen onredelijke vraag aan een provider om verwarring te voorkomen.. !0.000,- zal je niet snel hebben of je moet inderdaad de limiet uitgezet hebben. Zonder wettelijke bescherming was de 60,50 limiet er vanuit de providers ook niet geweest. "De markt regelt alles"betekent helaas dat niet alle providers het goed regelen.

Wat mij betreft was Vodafone al vroeg een provider die 1 duidelijke zone met 1 duidelijk tarief invoerde. Keurig en zonder discussies of vervelende uitsluitingen. Sinds vorige maand zelfs met Turkije en Albanië als bonus.. T-Mobile volgde en KPN hobbelde er door inmenging van een consumentenprogramma achteraan. En nu is Tele2 de echte achterblijver vanuit consumentenstandpunt. Tele2 is op de hoogte nav. klachten van klanten op hun forum, maar geeft meteen aan dat ze niets gaan veranderen. De voor klanten onverwachtte 60,50 euro tot de roamingstop en daarna blokkade van je dienst leidt nou ook niet echt tot tevreden klanten.

[ Voor 29% gewijzigd door ucsdcom op 07-12-2016 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Ik denk dat Gibtel niet in de lijst staat omdat het land te klein is. Overigens pusht de provider je ook naar specifieke netwerken door je tijdelijke foutmeldingen te geven op netwerken waar ze je liever niet op hebben (google maar op Steering of Roaming). Ook met een lege netwerklijst. Vodafone doet dit vrij agressief. Als je telefoon bij een handmatige keuze toch naar een ander netwerk switcht dan is dat trouwens wel een probleem in de telefoon.

Als het goed is betaalt Tele2 ook lage (ook gereguleerde) wholesaletarieven aan Gibraltese providers, ik gok dan ook dat het een foutje is.

Enige dat echt jammer is is de keuze van Vodafone om Japan/NZ/Australië uit de lijst te halen (je hebt nu geen voordeellanden meer bij nieuwe abonnementen). Die hadden ze juist moeten toevoegen en dan net zoals 3 Roam like at Home dit heel specifiek en duidelijk een deel van de propositie maken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-06 22:22
Ik heb een mail gehad dat ik kosteloos mijn Tele 2 abonnement op kan zeggen: http://communication.tele...f-gaX5bKw/WIEzzFdS59sBVFe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Michie23 schreef op donderdag 8 december 2016 @ 16:33:
Ik heb een mail gehad dat ik kosteloos mijn Tele 2 abonnement op kan zeggen: http://communication.tele...f-gaX5bKw/WIEzzFdS59sBVFe
En waarom heb je die gehad? Dat is wellicht meer relevant dan het feit dat je die hebt gekregen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-06 22:22
The_Wireless_Guy schreef op donderdag 8 december 2016 @ 17:34:
[...]

En waarom heb je die gehad? Dat is wellicht meer relevant dan het feit dat je die hebt gekregen!
Er heeft een wijziging plaatsgevonden in het abonnement wat ik in 2015 heb afgesloten, ik weet dus niet in hoeverre dit voor anderen ook geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235591

En wat is die wijziging dan? Misschien handig om dat er bij te vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkel88
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-06 09:19
ALMELO, 20161124 -- Tele2 heeft gisteren per e-mail aan huidige klanten bekend gemaakt dat het haar systemen verbeterd heeft. Het gevolg is dat lopende telefoonabonnementen per 22 december aangepast worden. De productnamen worden gewijzigd, de factuur wordt duidelijker ingericht maar ook de voorwaarden van de abonnementen veranderen. De bel-, sms- of databundel tussentijds verhogen of verlagen is eveneens niet meer mogelijk.
“Onbeperkt internet” met lagere snelheid niet meer mogelijk In de nieuwe situatie wordt bellen buiten-de-bundel goedkoper. Het tarief van bellen als de limiet bereikt is wordt verlaagd van € 0,30 naar € 0,25 per minuut. Wat opvalt is dat ook het gebruik van internet buiten-de-bundel anders behandeld wordt. Tele2 schakelt het internet uit als de limiet bereikt is. Dit wordt niet in de door Tele2 verstuurde e-mail of sms vermeld terwijl dit voor veel klanten een belangrijke eigenschap is. Hierdoor kunnen klanten niet meer gratis internetten op een lagere snelheid na het bereiken van de datalimiet zoals in de huidige situatie het geval is. In plaats van gratis internet biedt Tele2 klanten de mogelijkheid om extra databundels te kopen. 'Klanten moeten opletten of de nieuwe voorwaarden bij het huidige verbruik passen'; zegt Michael Slender van OnbeperktInternet.com. Iedereen die gewend is aan gratis buiten-de-bundel internet komt mogelijk voor een verrassing te staan als internettoegang opeens stopt als de limiet bereikt is.

Klanten van Tele2 krijgen de mogelijkheid om tussentijds het abonnement op te zeggen. Dit kan tot 30 dagen na ontvangt van het bericht over de aanpassingen. De eventuele resterende kosten van een mobiele telefoon moeten in dit geval terugbetaald worden aan de provider.

Bron: http://www.emerce.nl/wire...ernet-meer-mogelijk-tele2
Betreft het deze wijziging? Dit is wel een groot verschil namelijk. Ik overbrug nu regelmatig de laatste dagen van de maand met langzaam internet aangezien mijn MB-bundel dan op is. Daarnaast pas ik mijn abonnement gedurende de maand aan naar onbeperkt bellen/sms op het moment dat mijn belminuten bijna op zijn. Ik pas hem daarna per volgende maand gelijk weer aan naar 300 minuten/sms. Op die manier heb ik nooit buiten de bundel tarief en betaal ik nooit meer dan nodig. Dit gaat er dus af begrijp ik?

Ik heb hier zelf overigens nog geen communicatie van gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

22 euro per maand voor 8GB en 100 belminuten is niet verkeerd.

Ik betaal nu bij KPN (oud HI abonnement) 22.95 voor 100 belminuten en 4GB.

Misschien toch maar switchen. Is het TELE 2 netwerk snel qua downloadsnelheid?

Set your goals high, and don't stop till you get there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Diederik-Jan schreef op woensdag 14 december 2016 @ 14:19:
22 euro per maand voor 8GB en 100 belminuten is niet verkeerd.

Ik betaal nu bij KPN (oud HI abonnement) 22.95 voor 100 belminuten en 4GB.

Misschien toch maar switchen. Is het TELE 2 netwerk snel qua downloadsnelheid?
Ja, het Tele2 netwerk is zeker snel. Wellicht komt dat omdat het nog relatief weinig gebruikers heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

PeaceNlove

Deugleuter

Anoniem: 235591 schreef op maandag 12 december 2016 @ 01:37:
En wat is die wijziging dan? Misschien handig om dat er bij te vermelden.
Ik heb zelf ook nog niks gehoord, dus ben ik maar eens met Tele2 gaan bellen. De dame daar kon me vertellen dat ze de boel gefaseerd overzetten naar nieuwe abonnementen, dus als je nu nog niks gehoord hebt kom je in een latere fase aan de beurt.
Ze zei dat er omgezet wordt in het voordeel van de klant en noemde voor mijn €8 150min 200mb abonnement dat ik wellicht 100min 1GB of onbeperkt bellen zou krijgen. Ik wacht het voorlopig dus maar af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235591

Ah, dat. Ja daar was ik al van op de hoogte. Het zijn oudere abonnementen die omgezet gaan worden naar nieuwe 4G ready abonnementen.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 235591 op 16-02-2017 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Chris.nl schreef op woensdag 14 december 2016 @ 14:25:
[...]

Ja, het Tele2 netwerk is zeker snel. Wellicht komt dat omdat het nog relatief weinig gebruikers heeft.
Nou dat vind ik wel meevallen hoor. Nu in midden Gouda, 6 mbit... Upload 1 mbit op 4g... Niet echt snel te noemen.

Ik vind het niet zo erg, snel dat :) ping is wel 15ms dus dat is prima!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Ewivis schreef op woensdag 14 december 2016 @ 22:11:
[...]

Nou dat vind ik wel meevallen hoor. Nu in midden Gouda, 6 mbit... Upload 1 mbit op 4g... Niet echt snel te noemen.

Ik vind het niet zo erg, snel dat :) ping is wel 15ms dus dat is prima!!
Ik ben gewend dit soort snelheden te halen. Zojuist bijvoorbeeld op 4G+

Afbeeldingslocatie: http://1chris.nl/Screenshot_20161214-224410.jpg

'k Heb screenshots met hogere snelheden voorbij zien komen in dit topic. Maar als ik 6/1Mbps zou halen dan zou ik dat inderdaad niet snel noemen.

• Kassad
Ik zit ook veel lager, 15 down, 1 up, die orde van grootte. Samen met het ontbreken van 4G roaming heb ik echt spijt dat ik naar Tele2 ben gegaan. Als ik het aanbod krijg mijn contract te beëindigen doe ik het direct.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:16
Kassad schreef op donderdag 15 december 2016 @ 07:50:
Ik zit ook veel lager, 15 down, 1 up, die orde van grootte. Samen met het ontbreken van 4G roaming heb ik echt spijt dat ik naar Tele2 ben gegaan. Als ik het aanbod krijg mijn contract te beëindigen doe ik het direct.
Altijd? Of thuis/bepaalde locatie?

Indien altijd dan ligt het misschien aan je telefoon...

https://wren.co/join/Devian

• Ewivis
Ik heb me echter nog nooit irriteert dat het downloaden en/of youtube laden niet snel genoeg ging eigenlijk. Toevallig in Gouda dan minder bereik, maar op andere plekken (ook in Gouda) haal ik zeker sneller.

Ergens anders in Gouda nu(binnen): 45 mbit down. 24 mbit up. Dat lijkt me prima :)

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Welk netwerk is beter op 4G in Noord-Holland als je moet kiezen tussen Tele 2 8GB en 100 belminuten of T-Mobile 6 GB en 100 belminuten voor respectievelijk 22 euro en maandelijks opzegbaar of 23.50 en een jaarcontract? Twijfel namelijk tussen die twee.

[ Voor 7% gewijzigd door Koning-Admiraal op 15-12-2016 12:07 ]

• Devian
Diederik-Jan schreef op donderdag 15 december 2016 @ 12:06:
Welk netwerk is beter op 4G in Noord-Holland als je moet kiezen tussen Tele 2 8GB en 100 belminuten of T-Mobile 6 GB en 100 belminuten voor respectievelijk 22 euro en maandelijks opzegbaar of 23.50 en een jaarcontract? Twijfel namelijk tussen die twee.
Dekking in Noord Holland voor Tele2 zou vrij goed moeten zijn. Heb je wat plaatsen waar je vaak komt?

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Devian schreef op donderdag 15 december 2016 @ 12:16:
[...]

Dekking in Noord Holland voor Tele2 zou vrij goed moeten zijn. Heb je wat plaatsen waar je vaak komt?
Amsterdam, Purmerend, Zaandam, Leiden, Den Haag en Rotterdam voornamelijk.

• Devian
Diederik-Jan schreef op donderdag 15 december 2016 @ 12:20:
[...]

Amsterdam, Purmerend, Zaandam, Leiden, Den Haag en Rotterdam voornamelijk.
Dekking op die plekken moet gewoon (erg) goed zijn.

• Kassad
Devian schreef op donderdag 15 december 2016 @ 07:59:
[...]

Altijd? Of thuis/bepaalde locatie?

Indien altijd dan ligt het misschien aan je telefoon...
Nee hoor, mijn Simyo kaart haalt gewoon de volle mep in dezelfde telefoon. die 15/1 is wanneer ik een mooie verbinding heb. Ik zie ook wel minder, afhankelijk waar ik ben. Ik zit in Groningen stad overigens, in het zuiden van de stad.
Diederik-Jan schreef op donderdag 15 december 2016 @ 12:06:
Ik zou ook naar beschikbare bandbreedte kijken want de dekking is hier bij mij ook altijd prima, 3 tot 5 bolletjes.

[ Voor 41% gewijzigd door Kassad op 15-12-2016 13:59 ]

• Devian
Kassad schreef op donderdag 15 december 2016 @ 13:57:
[...]

Nee hoor, mijn Simyo kaart haalt gewoon de volle mep in dezelfde telefoon. die 15/1 is wanneer ik een mooie verbinding heb. Ik zie ook wel minder, afhankelijk waar ik ben. Ik zit in Groningen stad overigens, in het zuiden van de stad.

[...]

Ik zou ook naar beschikbare bandbreedte kijken want de dekking is hier bij mij ook altijd prima, 3 tot 5 bolletjes.
15/1 met een "mooie verbinding" is raar. Als je telefoon Carrier Aggregration ondersteunt en je hebt een "mooie verbinding" dan zou je toch zeker richting de 100Mbit moeten gaan in de download.

Op het moment dat ik zelf 15/1 haal met mijn telefoon dan heb ik een hele slechte verbinding.

• Kassad
Devian schreef op donderdag 15 december 2016 @ 14:20:
[...]

15/1 met een "mooie verbinding" is raar. Als je telefoon Carrier Aggregration ondersteunt en je hebt een "mooie verbinding" dan zou je toch zeker richting de 100Mbit moeten gaan in de download.

Op het moment dat ik zelf 15/1 haal met mijn telefoon dan heb ik een hele slechte verbinding.
Ja eens, ik ben ook niet voor niets niet tevreden :)

Net weer ff getest, nu maar 2 bolletjes, 25ms, 9Mbps down en 0,2Mbps up...

[ Voor 7% gewijzigd door Kassad op 15-12-2016 18:34 ]

• Blids
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-06 18:31
markiebiboy schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 08:37:
Is het misschien een idee om via een netwerkscan een beetje in kaart te brengen waar Tele2 nu dekking heeft? We weten inmiddels dat Tele2 204-02 als netwerkcode heeft. Op deze manier kunnen we beetje inschatten waar ze gaan beginnen?
Tele2 heeft een extra update gestuurt naar antenneregister vannacht, ook T-Mobile heeft een update gestuurd vannacht

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

HcBlids schreef op donderdag 15 december 2016 @ 20:01:
[...]

Tele2 heeft een extra update gestuurt naar antenneregister vannacht, ook T-Mobile heeft een update gestuurd vannacht
Maar de ambtenaren van het Antennebureau hebben die nog niet verwerkt zo te zien in het Antenneregister.

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:07
Kassad schreef op donderdag 15 december 2016 @ 13:57:
[...]

[...]

Hu maar hoe kan jij je 4G verbinding nakijken dan? Ik ken geen telefoon die dat ondersteund? :P

Ik zie wel 4G en daarnaast het GSM bereik, maar als ik bijv 1 (v/d 5) bolletjes heb dan kan het goed zijn dat mijn 4G snelheid veel hoger is dan wanneer ik 4 bolletjes bereik heb :P

S5 en iPhone 6 trouwens op het KPN netwerk met een KPN abo (staat hier ook even los van lijkt mij), beiden op 4G.

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Kassad schreef op donderdag 15 december 2016 @ 18:28:
[...]

Ja eens, ik ben ook niet voor niets niet tevreden :)

Net weer ff getest, nu maar 2 bolletjes, 25ms, 9Mbps down en 0,2Mbps up...
Met 2 bolletjes moet je toch meer kunnen halen. Ik haal hier met echt bagger bereik van -115 dBm in mijn huis zelfs nog 11,8 doen en 1,07 up..

Kun je iets exacter aangeven waar je zit bijv postcode(inclusief de letters).

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:07
The_Wireless_Guy schreef op donderdag 15 december 2016 @ 21:25:
[...]

Met 2 bolletjes moet je toch meer kunnen halen. Ik haal hier met echt bagger bereik van -115 dBm in mijn zelfs nog 11,8 doen en 1,07 up..

Ik haal momenteel 90/70 met 1 streepje (op iPhone 1 bolletje) bereik, snelheden op S5 en i6 ongeveer gelijk.
Vorige week had ik nog met volle bak bereik ongeveer 30-10.

Wilt naar mijn weten dan ook helemaal niks zeggen, de bolletjes zijn voor je gsm bereik (bel bereik) en 4G toont alleen een logo indien die daarmee verbonden is.

• Sorcerer8472
LopendeVogel schreef op donderdag 15 december 2016 @ 21:30:
[...]

Ik haal momenteel 90/70 met 1 streepje (op iPhone 1 bolletje) bereik, snelheden op S5 en i6 ongeveer gelijk.
Vorige week had ik nog met volle bak bereik ongeveer 30-10.

Wilt naar mijn weten dan ook helemaal niks zeggen, de bolletjes zijn voor je gsm bereik (bel bereik) en 4G toont alleen een logo indien die daarmee verbonden is.
De bolletjes zijn ook voor de 4G-ontvangst (niks te maken met 2G), maar de bolletjes zeggen niet per se veel over snelheid...

Wat betreft mensen over de Antenneregister-update: Vodafone heeft een tijd geleden ook een update gestuurd, is nog niet verwerkt door 4gmasten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
The_Wireless_Guy schreef op donderdag 15 december 2016 @ 21:25:
[...]

Met 2 bolletjes moet je toch meer kunnen halen. Ik haal hier met echt bagger bereik van -115 dBm in mijn huis zelfs nog 11,8 doen en 1,07 up..

De bolletjes geven alleen bereik aan, ik heb over het bereik geen klachten. Ik woon op 9721 en werk nu op 9723, eerst op 9728, altijd deze bandbreedtes gehad. Ik heb het idee dat de netwerkcapaciteit in Groningen onder de maat is. Zijn er nog meer tweakers die in Groningen actief zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Sorcerer8472 schreef op donderdag 15 december 2016 @ 23:12:
[...]

De bolletjes zijn ook voor de 4G-ontvangst (niks te maken met 2G), maar de bolletjes zeggen niet per se veel over snelheid...

Wat betreft mensen over de Antenneregister-update: Vodafone heeft een tijd geleden ook een update gestuurd, is nog niet verwerkt door 4gmasten.nl
Klopt, ik ben de verwerking aan het aanpassen ivm verkeerd tonen van comma's in Google maps en dat wil nog niet lukken. Duurt dus wat langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Kassad schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 07:10:
[...]

De bolletjes geven alleen bereik aan, ik heb over het bereik geen klachten. Ik woon op 9721 en werk nu op 9723, eerst op 9728, altijd deze bandbreedtes gehad. Ik heb het idee dat de netwerkcapaciteit in Groningen onder de maat is. Zijn er nog meer tweakers die in Groningen actief zijn?
M'n vriendin woont in Groningen, het is me niet eerder opgevallen dat 4G daar onder de maat zou zijn, 'k zal dit weekend wat speedtests draaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kassad
Het is alsof Tele2 hier mee leest, op mijn werk (9723) heb ik nu 99/17Mbps, dat was maandag nog niet zo :) Vanavond thuis ook weer testen.

[ Voor 28% gewijzigd door Kassad op 16-12-2016 10:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Kassad schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 10:46:
Het is alsof Tele2 hier mee leest, op mijn werk (9723) heb ik nu 99/17Mbps, dat was maandag nog niet zo :) Vanavond thuis ook weer testen.
Er is een mast geactiveerd langs de A7 ter hoogte van de Finse haven, daar heb je waarschijnlijk nu profijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
The_Wireless_Guy schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 11:54:
[...]

Er is een mast geactiveerd langs de A7 ter hoogte van de Finse haven, daar heb je waarschijnlijk nu profijt van.
Is dat die site aan de Kattegat?

Die draait al meer dan een jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietertie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-06 22:53
Hier in Houten eigenlijk nooit last van slecht bereik. Binnenshuis de volgende snelheden:
15 ms
67 down
8 up

 MacBook Pro 13'' (2016 TB) 512gb SSD |  iPhone 6s | Synology DS213+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Devian schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 11:58:
[...]

Is dat die site aan de Kattegat?

Die draait al meer dan een jaar.
Ligt het Kattegat aan de Finse haven?
Finse Haven is Helsinkistraat. Het een deze week nieuw geactiveerde site. Deze dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-06 18:31
The_Wireless_Guy schreef op donderdag 15 december 2016 @ 21:09:
[...]

Maar de ambtenaren van het Antennebureau hebben die nog niet verwerkt zo te zien in het Antenneregister.
Datum klopte niet van de een aantal antenne's het stond verkeerd geen update van Tele2, nu staan de datum weer goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
The_Wireless_Guy schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 11:54:
[...]

Daar zit ik inderdaad een kilometer vanaf.

Edit: thuis haal ik nu 10/0,4. Het lijkt wel alsof die antennes in Zuid op een dsl aansluiting zitten.
Edit2: Bij het Hoofdstation haal ik 30/4.

[ Voor 20% gewijzigd door Kassad op 17-12-2016 12:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11:34
Tele2 is eindelijk toegevoegd aan Sensorly. Mappen maar mensen!

Ik zie wel dat reeds eerder gemapte data niet verwerkt is. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Kassad schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 07:10:
[...]

Zojuist op postcode 9721

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WAZwrxtxagvCJwuRQDQL5Dgo/full.png

Hilversum doet het dan iets beter, maar in 't dagelijks gebruik merk ik geen biet verschil natuurlijk.

[ Voor 15% gewijzigd door Chris.nl op 17-12-2016 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
Chris.nl schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 12:38:
[...]

Zojuist op postcode 9721

[afbeelding]

Hilversum doet het dan iets beter, maar in 't dagelijks gebruik merk ik geen biet verschil natuurlijk.
Dan zit jij op een andere mast dan ik, net weer getest, 14/1Mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Kassad schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 14:40:
[...]

Dan zit jij op een andere mast dan ik, net weer getest, 14/1Mbps.
Ok, 'k weet niet hoe lang je nog vast zit aan je contract. Maar als we zulke verschillende resultaten halen in hetzelfde postcodegebied en het niet aan je toestel ligt. Kan je wellicht nog proberen of je met een nieuwe Tele2 sim betere resultaten haalt...

- edit -

Ik was even vergeten dat je elders wel hoge snelheden haalt.

[ Voor 7% gewijzigd door Chris.nl op 17-12-2016 19:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kassad
Chris.nl schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 15:42:
[...]

Ok, 'k weet niet hoe lang je nog vast zit aan je contract. Maar als we zulke verschillende resultaten halen in hetzelfde postcodegebied en het niet aan je toestel ligt. Kan je wellicht nog proberen of je met een nieuwe Tele2 sim betere resultaten haalt...
Ik haal op mijn werk 99Mbps dus ik denk dat de kaart prima is. Er is gewoon een paal die op dsl zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Kassad schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 18:01:
[...]

Ik haal op mijn werk 99Mbps dus ik denk dat de kaart prima is. Er is gewoon een paal die op dsl zit :)
Dat is natuurlijk onzin. Een Tele2 mast heeft 3 antennes die alle 3 10MHz op 800 MHz en 20 MHz op 2600 Mhz hebben. Daarmee haal je maximaal per antenne dus 225 mbps dus dat issamen 775 mbps en dan ga je zo'n mast niet op DSL aansluiten. Je zit waarschijnlijk op die nieuwe mast aan de Finse haven dus wellicht zijn daar nog wat issues mee, geef het dus even tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
The_Wireless_Guy schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 18:23:
[...]

Dat is natuurlijk onzin. Een Tele2 mast heeft 3 antennes die alle 3 10MHz op 800 MHz en 20 MHz op 2600 Mhz hebben. Daarmee haal je maximaal per antenne dus 225 mbps dus dat issamen 775 mbps en dan ga je zo'n mast niet op DSL aansluiten. Je zit waarschijnlijk op die nieuwe mast aan de Finse haven dus wellicht zijn daar nog wat issues mee, geef het dus even tijd.
Nee, die mast geeft me 99Mbps. Ik heb thuis (9721) altijd een erg lage bandbreedte gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deknog
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-06 15:05
Wat voor telefoon heb je? Ik heb het zo snel niet in je posts kunnen vinden. Misschien een Chinese zonder 800Mhz?
Ik heb ook wel eens een matige verbinding, maar voordat het te slecht wordt ben ik al lang naar 3G van TMNL gezet. Iets moet er niet kloppen in jouw situatie of op de mast idd.
Ook in de dorpjes boven Groningen (ri. Winsum etc) kom ik boven de 100Mbps uit als ik op 2600Mhz zit en op 800 meestal ook wel rond de 20 a 30Mpbs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
deknog schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 21:29:
Wat voor telefoon heb je? Ik heb het zo snel niet in je posts kunnen vinden. Misschien een Chinese zonder 800Mhz?
Ik heb ook wel eens een matige verbinding, maar voordat het te slecht wordt ben ik al lang naar 3G van TMNL gezet. Iets moet er niet kloppen in jouw situatie of op de mast idd.
Ook in de dorpjes boven Groningen (ri. Winsum etc) kom ik boven de 100Mbps uit als ik op 2600Mhz zit en op 800 meestal ook wel rond de 20 a 30Mpbs.
Een iphone6, komt wel uit China maar ondersteunt 800Mhz.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ucsdcom
Incognitum schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 09:54:
Tele2 is eindelijk toegevoegd aan Sensorly. Mappen maar mensen!

Ik zie wel dat reeds eerder gemapte data niet verwerkt is. Jammer.
He, dat is fijn! Op de website stond toendertijd dat je bij een ontbrekende provider gewoon moest mappen en dat het netwerk dan op termijn zou verschijnen. Ik heb maanden lang gemapt zonder iets terug te zien. Enkele weken terug zag ik Tele2 verschijnen in Rootmetrics, maar zag dat dit werd weergegeven als Tele2 Zweden. Dat is dan het geluk geweest voor Sensorly, anders had ik het mappen in hun app aan de wilgen gehangen.

En gelukkig: Ik zie nu dat ze toch in ook die data van het afgelopen jaar mappen aan de Tele2 kaart hebben toegevoegd. gelukkig was het blind mappen niet voor niets.

• GAIAjohan
  • Laatst online: 10:41
Hmm het lijkt wel of tele2 vandaag een nieuwe mast heeft bij mij.
Waar ik voorheen ook buiten niet meer dan 12mbit haalde zit ik nu op 30mbit.
T-Mobile was voorheen nog wel veel sneller, dus ze lijken niet in dezelfde maat te zitten
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/xIVO1qJ.jpg

Overigens ook opvallend, ik ben vandaag verbonden geweest met KPN. Op het display in mijn auto staat normaal Tele2 of B Proximus als ik door België rijd. Echter, toen ik België verliet was ik verbonden met KPN NL. En ik ben erop gebeld toen ik ermee verbonden was... Vreemd?! Apps enzo kwamen pas weer binnen toen ik weer verbonden was met tele2.

[ Voor 26% gewijzigd door GAIAjohan op 22-12-2016 22:40 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

GAIAjohan schreef op donderdag 22 december 2016 @ 22:31:
Hmm het lijkt wel of tele2 vandaag een nieuwe mast heeft bij mij.
Waar ik voorheen ook buiten niet meer dan 12mbit haalde zit ik nu op 30mbit.
T-Mobile was voorheen nog wel veel sneller, dus ze lijken niet in dezelfde maat te zitten
[afbeelding]
Waar is dat dan? Ze activeren geregeld nieuwe masten, waarom zouden ze niet in dezelfde mast kunnen zitten. Snelheid is sterk afhankelijk van afstand maar ook van hoeveelheid gebruikers. Dus bij gelijke afstand kan je bij Tele2 wellicht hogere snelheden bereiken.
Overigens ook opvallend, ik ben vandaag verbonden geweest met KPN. Op het display in mijn auto staat normaal Tele2 of B Proximus als ik door België rijd. Echter, toen ik België verliet was ik verbonden met KPN NL. En ik ben erop gebeld toen ik ermee verbonden was... Vreemd?! Apps enzo kwamen pas weer binnen toen ik weer verbonden was met tele2.
Dan zou KPN een fout hebben gemaakt maar lijkt me sterk dat je erop gebeld werd. Om je op het KPN netwerk te kunnen bereiken dient er heel wat configuratie in beide netwerken gedaan te worden en voor zover ik weet werken ze op mobiel gebied niet samen.

• GAIAjohan
The_Wireless_Guy schreef op donderdag 22 december 2016 @ 22:46:
[...]

Waar is dat dan? Ze activeren geregeld nieuwe masten, waarom zouden ze niet in dezelfde mast kunnen zitten. Snelheid is sterk afhankelijk van afstand maar ook van hoeveelheid gebruikers. Dus bij gelijke afstand kan je bij Tele2 wellicht hogere snelheden bereiken.

[...]

Dan zou KPN een fout hebben gemaakt maar lijkt me sterk dat je erop gebeld werd. Om je op het KPN netwerk te kunnen bereiken dient er heel wat configuratie in beide netwerken gedaan te worden en voor zover ik weet werken ze op mobiel gebied niet samen.
Knip..

info gegeven, wat al is gebruikt, dus kan weg

[ Voor 48% gewijzigd door GAIAjohan op 29-12-2016 15:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GAIAjohan
Mooi resultaat in Maastricht:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/D6EwQCol.png

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Nice!!! Waar in Maastricht was je? Er zijn recent weer wat masten in Maastricht geactiveerd.

• GAIAjohan
The_Wireless_Guy schreef op donderdag 29 december 2016 @ 16:20:
[...]

Nice!!! Waar in Maastricht was je? Er zijn recent weer wat masten in Maastricht geactiveerd.
Parkeerterrein bij de AH in de burgemeester Cortenstraat

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

GAIAjohan schreef op donderdag 29 december 2016 @ 21:59:
[...]

Parkeerterrein bij de AH in de burgemeester Cortenstraat
Das dichtbij een gesharede site met T-Mobile: https://www.google.nl/map...e0!7i13312!8i6656!5m1!1e1

Je ziet de antennes in het midden op de liftkoker.

• GAIAjohan
The_Wireless_Guy schreef op donderdag 29 december 2016 @ 23:44:
[...]

Das dichtbij een gesharede site met T-Mobile: https://www.google.nl/map...e0!7i13312!8i6656!5m1!1e1

Je ziet de antennes in het midden op de liftkoker.
Dat is inderdaad wel heel erg dichtbij. Maar zulke snelheden had ik nog niet eerder gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pawarana
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Tigerblood schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 23:18:
[...]

Holy shit, we got a winner! :P

Ik dacht dat de snelheid begrenst was op 150 Mbps bij Tele2. Blijkbaar niet :+
GAIAjohan schreef op donderdag 29 december 2016 @ 23:51:
[...]

Dat is inderdaad wel heel erg dichtbij. Maar zulke snelheden had ik nog niet eerder gezien.
https://ic.tweakimg.net/c....tinypic.com%2Foqm0zb.png :9

[ Voor 23% gewijzigd door pawarana op 01-01-2017 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 03-06 00:24
Is er eigenlijk al iets bekend over IPv6 en Tele2 4G?
Heb nu IPv6 (via DS-Lite) via Ziggo en de makkelijkste manier om mijn thuisserver/VPN bereikbaar te houden is via IPv6 maar dat lijkt Tele2 niet te doen op dit moment :\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-06 23:56
bartvb schreef op maandag 2 januari 2017 @ 12:22:
Is er eigenlijk al iets bekend over IPv6 en Tele2 4G?
Heb nu IPv6 (via DS-Lite) via Ziggo en de makkelijkste manier om mijn thuisserver/VPN bereikbaar te houden is via IPv6 maar dat lijkt Tele2 niet te doen op dit moment :\
Geen enkele mobiele provider doet dit op dit moment.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Pagina: 1 ... 24 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Tele2 mobiele diensten, andere onderwerpen horen thuis in:
- Tele2 Vast: [Tele2] Ervaringen & Discussie - Deel 7