[Tele2 Mobiel] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 71 Laatste
Acties:
  • 544.192 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:23
Sorcerer8472 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 09:49:
[...]

Als je handmatig naar hetzelfde netwerk als je vriendin was gegaan dan had je ook 3G gehad (tenzij Tele2 met minder netwerken afspraken heeft, dunno).

Maar geen 4G in het buitenland zou voor mij de reden zijn om geen Tele2 te kiezen op dit moment eerlijk gezegd. Ben regelmatig over de grens en 4G is vaak een stuk beter te doen dan 3G op allerlei plekken. KPN lijkt nu wel het aantrekkelijkst in de EU vanwege prijs + 4G-roamingovereenkomsten. Die beide dingen zijn bij Vodafone en T-Mobile minder aantrekkelijk nu. In Duitsland kun je met Vodafone alleen op het 4G-net van Vodafone.de namelijk, niet O2/E-Plus/Telekom (max 3G daar).
Dat heb ik uiteraard geprobeerd maar daar kreeg ik geen toegang :(

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-10 16:15
The_Wireless_Guy schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 10:07:
[...]

Ik zie nog best wel wat nieuwe locaties in het Noorden. Dat sommige locaties sneller zijn opgebouwd heeft waarschijnlijk met medewerking van externe partijen te maken. Vergunningen van gemeente, medewerking van de eigenaar van de mast etc etc. Misschien wonen er ook relatief minder Tele2 klanten in Burgum en is het in eerste instantie minder interessant om daar snel uit te rollen.

Ik zie dat er in Burgum 4 mastlocaties . Ik zie een vakwerkmast aan de Hannelswei met KPN, Vodafone en T-Mobile. Wellicht valt zo'n locatie af omdat Tele2 dan te laag komt te hangen. Daarnaast zit T-Mobile in een hoogspanningsmast ten noorden van de centrale Bergum. Daarnaast staat er nog een mast aan Solecemastraat, Daar zit wellicht nog wat ruimte in als ik de Google streetview beelden bekijk. En T-Mobile zit daarachter nog in een schoorsteen.
Gewoon afwachten dus, Tele2 zal daar uiteindelijk ook 4G gaan bieden..
Ah, dat zou mogelijk kunnen zijn. Maar als je uitzoomt op de kaart, dan zie ik toch nog aardig wat "lege" plekken zonder 4G van tele2. Tijd zal het leren.

[ Voor 77% gewijzigd door krakendmodem op 29-08-2016 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:35

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

HvanderT schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 11:21:
[...]

Ah, dat zou mogelijk kunnen zijn. Maar als je uitzoomt op de kaart, dan zie ik toch nog aardig wat "lege" plekken zonder 4G van tele2. Tijd zal het leren.
Tele2 heeft natuurlijk de luxe van de terugval mogelijkheid op T-Mobile 3G. Ze kunnen zich dan concentreren op voor hen belangrijke locatie.

Ze zijn trouwens voor veel locatie afhankelijk van T-Mobile. Ik heb wel verhalen gehoord dat Tele2 vanwege "wantoestanden" tijdens de T-Mobile ombouw bij sommige gebouweigenaren even niet welkom is om hunapparatuur daar op te stellen.

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:23

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Kassad schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 23:08:
Ik ben een dikke week in Duitsland op vakantie geweest en heb een Europa bundel van Tele2 gebruikt. Mijn vriendin zit bij kpn en heeft hetzelfde gedaan. Op elke plek waar zij 4G had, had ik maximaal 3G. Op elke plek waar zij 3G had, had ik Edge. Ik ben in Nederland al niet tevreden over de netwerk prestaties van Tele2, in het buitenland is het helaas niet beter. Ik zat in Duitsland overigens op het Telekom.de netwerk.
Hetzelfde heb ik in België ervaren. Alleen 3G mogelijk, terwijl de met Vodafone bellende vriend die erbij was op hetzelfde netwerk 4G had.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Tomba schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 12:17:
[...]

Hetzelfde heb ik in België ervaren. Alleen 3G mogelijk, terwijl de met Vodafone bellende vriend die erbij was op hetzelfde netwerk 4G had.
Tele2 heeft nog geen 4G roaming, dus dan is 3G max in het buitenland normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:23
Tomba schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 12:17:
[...]

3G vond ik niet eens zo erg, Edge was veel irritanter :)

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-09 16:48
Veel landen in de EU hadden al bij de komst van de 3G netwerken 3G-900 uitgerold. Met name in een land als Frankrijk merkte je toen al dat je ook op wat meer afgelegen plaatsen 3G had.

Na de laatste frequentieveilingen hebben wij hier pas jaren later de vooruitgang naar de betere dekking van 3G-900, 4G-900 (en 4G-800) kunnen ervaren.

In het buitenland heb ik in het verleden acceptabel snelle EDGE verbindingen ervaren, in Nederland was EDGE al nooit zo vlot. Intussen zie je 2G in het buitenland ook dichtslibben. Eigenlijk merk ik dat 3G voor browsen best acceptabel is, zelfs bij 1 a 2 Mbp/s is vlot genoeg. maar het verschil met 4G wordt op veel plaatsen best al groot. 1Mbp/s zien op 3G en vervolgens 25Mbp/s zien op 4G is al een sprong. Heb je 10 Mbp/s 3G en 135 Mbp/s op 4G dan denk je in beide gevallen "3G is zo traag". In het praktijkgebruik dus geen enkel probleem.

Het is in het buitenland pas vervelend als 4G wel dekking geeft, of binnenshuis een acceptabele verbinding weet te behouden. Volgend jaar wordt het nog belangrijker om 4G roaming te hebben als ook VoLTE roaming komt voor het bellen in het buitenland.

NB. Heeft Tele2 ook nog geen 4G roaming met zijn eigen buitenlandse Tele2 netwerken? Je zou zeggen dat er met 4G voorloper Zweden al 4G roaming zou moeten kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:24
Niet in veel landen in het buitenland hoor. Een groot aantal krijgt het nu pas: UK, Ierland, Spanje, Portugal. Die hebben pas sinds kort 3G900. Landen als Frankrijk en Polen ook pas een paar jaar nadat 3G op de 2100-band is uitgerold.

Duitsland heeft het nu nog steeds niet en in Duitsland in de trein van NL naar Berlijn heb je op veel plekken gewoon nul ontvangst. Niet eens EDGE of GPRS, en ook geen telefoongesprek mogelijk (zonder dat het continu wegvalt iig, alle netwerken hebben er last van).

Maar doe mij nou maar overal die 4G-roaming ;)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22-09 14:48
Sorcerer8472 schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 09:05:

Duitsland heeft het nu nog steeds niet en in Duitsland in de trein van NL naar Berlijn heb je op veel plekken gewoon nul ontvangst. Niet eens EDGE of GPRS, en ook geen telefoongesprek mogelijk (zonder dat het continu wegvalt iig, alle netwerken hebben er last van).

Maar doe mij nou maar overal die 4G-roaming ;)
Off-topic, maar de internationale trein tussen Duitsland en Nederland heeft een zonwerende coating op de ramen die er voor zorgt dat de ontvangst in die trein erbarmelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
De DB-trein die mensen ook nemen als ze bijv. van Berlijn naar Wolfsburg gaan om maar wat te noemen?

Naja, hoe dan ook is bellen of welke mobiele communicatie dan ook er bijna niet te doen voor een groot deel van de rit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorcerer8472 schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 11:35:
De DB-trein die mensen ook nemen als ze bijv. van Berlijn naar Wolfsburg gaan om maar wat te noemen?

Naja, hoe dan ook is bellen of welke mobiele communicatie dan ook er bijna niet te doen voor een groot deel van de rit :+
En daarvoor kun je in deze treinen tegen een geringe betaling gebruik maken van een prima WiFi netwerk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 16:31:
[...]

En daarvoor kun je in deze treinen tegen een geringe betaling gebruik maken van een prima WiFi netwerk :)
Ik zat op de heenweg in een vervangend toestel. Geen wifi, gelukkig wel nog net een stopcontact voor m'n laptop. En dan nog helpt dat niet als je wil bellen (behalve met bijv. Vodafone wifi-bellen wat ook vanuit het buitenland zal werken geloof ik?)

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:29

The Wizard

Moderator Mobile
PWA777 schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 09:47:
[...]

Off-topic, maar de internationale trein tussen Duitsland en Nederland heeft een zonwerende coating op de ramen die er voor zorgt dat de ontvangst in die trein erbarmelijk is.
Niet alleen in de treinen, ik kom regelmatig in Duitsland en zelfs op de snelweg val je nog regelmatig terug naar 2G, soms geen ontvangst. We zijn wel verwend hier in NL waar je op elke snelweg top dekking hebt (Tele2 even uitgezonderd, maar dat zal snel genoeg volgen).

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

• ucsdcom
The Wizard schreef op donderdag 01 september 2016 @ 10:34:
[...]

Niet alleen in de treinen, ik kom regelmatig in Duitsland en zelfs op de snelweg val je nog regelmatig terug naar 2G, soms geen ontvangst. We zijn wel verwend hier in NL waar je op elke snelweg top dekking hebt (Tele2 even uitgezonderd, maar dat zal snel genoeg volgen).
Nou, Tele2 heeft de laatste paar maanden juist de dekking langs snelwegen enorm verbeterd. Juist daar waar een T-Mobile opstelpunt verder weg stond zijn eigen masten gebouwd om de gaten in het netwerk te vullen. De enige 2 belangrijke gaten die ik nu nog ken zijn bij Maarn op de A12 en een enorm gat bij Woeste hoeve op de A50.

Een paar maanden terug waren de gaten langs de snelwegen in Noord Holland nog enorm. Die zijn nu opgevuld. In de auto houd je nu zelfs op de snelwegen van Drenthe, Groningen en Friesland nagenoeg continu 4G. Alleen ontvangst in de trein is moeilijker en daar zie je wat vaker dat terugval nodig is.

Als je door het land rijdt zie je je toestel soms wel heel snel terugschakelen naar 2G/3G, terwijl je gewoon continu verbinding houdt met 4G als je je toestel op 4G only houdt. Ik adviseer Tele2 echt om die terugschakel drempel van 4G naar 2G/3G naar een lagere waarde te zetten. Dit zodat je nog wat langer op hun eigen 4G netwerk blijft hangen. 4G presteert ook bij mindere ontvangst nog goed en bij nagenoeg geen ontvangst ruim voldoende. Voor het echt over is met de verbinding, is vaak een andere 4G mast te ontvangen. Val je terug, dan moet eerst je dataverbinding uit voor je weer terugkeert naar 4G. Na een gesprek zit je bijna meteen weer op 4G, Tijdens het internetten kan dat helaas wel erg lang duren. Het zou mooi zijn dat je toestel als je op 2G/3G zit ook weer terug zou kunnen naar 4G als de 2G/3G dekking wegvalt. Helaas lukt dat niet bij actieve verbinding en valt je verbinding dan weg, terwijl Tele2 juist eigen 4G masten heeft neergezet daar waar T-Mobile geen of slechte dekking heeft.

Mocht je een Tele2 sim hebben test dan eens door je toestel eventueel met een app naar 4G only te forceren.

NB. Ik zag op een Microsoft Lumia dat in Windows 10 de netwerk voorkeuze "3G/4G only" is toegevoegd. Die optie zou ik graag ook op andere toestellen willen zien. 2G vind ik inmiddels onbruikbaar voor internet, dus ipv. naar 2G terugschakelen heb ik bijvoorbeeld in auto of trein liever een halve minuut geen internet,nwaarna ik weer verder kan surfen op 3G of 4G.

De trein in Duitsland is een verhaal apart. In de ICE's heb je alleen in de buurt van masten dekking,nbehalve als je in een wagon gaat zitten met een repeater (te herkennen aan het logo met een telefoon op de wagon). De stiltecoupe's hebben geen repeaters en dus ook bijna geen dekking. Veel ic rijtuigen hebben warmtewerend glas, maar repeaters ontbreken daar. Dus beperkte dekking in de trein, terwijl de dekking buiten wel goed is. 4G kan misschien wel wat meer brengen, aangezien de providers daar in hun licenties eerst het platte land moesten voorzien van snelle mobiele internetdekking via 4G-800. Waar geen 3G was is nu vaak wel 4G te ontvangen. Anderzijds: als je nu geen 2G-900 ontvangt in de trein, dan is de kans dat je opeens straks wel 4G-800 gaat ontvangen ook niet zo groot. En sinds het Spaanse Telefonica Moviles in de O2 en E-Plus markt roert zie ik na de 4G aanvulling eerder opstelpunten verdwijnen dan er bij komen.

• Nss
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:36

Nss

The Dude Abides

Ik overweeg naar Tele2 over te stappen. Nu KPN. Iemand ervaring qua 4G-bereik met metro Amsterdam (tussen CS en Amstel), en met de trein tussen Amsterdam en Utrecht?

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik ga een iPhone 7 aanschaffen, nu twijfel ik tussen Tele2, Vodafone, en T-Mobile. Bij Tele2 wil ik de 8 GB bundel, T-Mobile de 6GB bundel en Vodafone de 5 GB bundel.
Vodafone bied 225 Mb/s snelheid
T-Mobile 120 Mb/s
Tele 2 150 Mb/s

Ik woon zelf in Utrecht (stad), werk in Amsterdam en mijn ouders waar ik nog regelmatig kom wonen in Maastricht, dus qua dekking hoef ik me weinig zorgen te maken (op die plaatsen). Ik reis echter veel met het OV dus wil wel graag een provider die ook in de trein een goede dekking heeft. Mijn vraag is dus welke provider raden jullie aan?
En is het verschil in snelheid daadwerkelijk merkbaar?

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:12
Tele2 bied ook tot 225 Mb/s.... (weet alleen niet of de iphone 7 dat ook ondersteunt)

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
Ik heb nu al een paar maanden Tele2. Behalve hun aanmelding procedure voor sim only mega irritant is als toevallig waar je tijdelijk huurt nog 3 toestelen geregistreerd zijn. Vielen we in de soft reject en succes daarmee om dan nog een abbo te krijgen maar goed met overleg met het hoofdkantoor alles geregeld maar het heeft behoorlijk wat moeite gekost. Anyways een maand later dan geplanned eindelijk overgestap van mijn prima goedkope sim-only telfort (heb al sinds oprichting van telfort ooit een abbo lopen altijd goedkoop voor mij) maar toch de overstap gemaakt. Was even spannend of het bereik goed was maar alles valt reuze mee in Amsterdam (waar ik werk) helemaal top had ik bij telfort nog wel eens plekken met weinig of 2g bereik (binnen gebouwen) nu overall 4g super snelheid is top. Thuis (kop van noord holland in een drop) ook super geen enkel probleem altijd meer dan genoeg streepjes voor 4g. Zelfs lange ritten (en doordat gratis bellen) lange gesprekken die nooit onderbroken worden. Helemaal top zeker voor de prijs. Alleen tja klantenservice kan beter en ook dat idiote systeem van max aantal abbos per adres maar ook dat ze je niet laten weten dat je dus in de soft reject queue zit. Je zelf contact moet opnemen en hun moet dwingen om met hoofdkantoor te gaan overleggen om klant te worden. Dat mag echt stukken beter Telfort was ook niet geweldig maar had minder tijd nodig per call als er wat was dan Tele2.

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Devian schreef op woensdag 14 september 2016 @ 09:29:
Tele2 bied ook tot 225 Mb/s.... (weet alleen niet of de iphone 7 dat ook ondersteunt)
Ik zie het inderdaad op de website van Tele2, vaag dat dan de meeste websites aangeven dat het 150 is :P

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• Arnovdh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 21:52
Ik ben sinds vandaag ook tele2 4G gebruiker. Overstap ging perfect. Alles werkt in 1 keer. Nummer ook netjes geporteerd. Tot nu toe tevreden.
Ik vroeg me eigenlijk af of tele2 een app heeft waarmee je hun netwerk op snelheid kan testen zonder dat het van je databundel af gaat. Ik heb er al even naar gezocht, maar kon zo snel geen duidelijk antwoord vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWA777
MeZZiN schreef op woensdag 14 september 2016 @ 09:39:
Zelfs lange ritten (en doordat gratis bellen) lange gesprekken die nooit onderbroken worden. Helemaal top zeker voor de prijs.
Bellen bij Tele2 gaat via het 3G netwerk van T-Mobile; tenzij je gebruik maakt van bellen via 4G (VoLTE).

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
Dat weet ik ging mij meer omdat het gewoon prima werkt (en beter dan telfort in mijn geval) Moet zeggen dat ik mijn telefoon heel functioneel behandel het werkt of niet de rest tja boeit met een stuk minder nu. Of het werkt beter ook prima status :)

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Zo, vandaag is mijn SO abonnement bij Tele2 ingegaan. Nummerbehoud vanaf vodafone ging vlekkeloos. Internet, bellen en sms'n werkt prima. VoLTE heb ik (nog) niet, maar dit kan ook komen omdat mijn OnePlus 3 niet qua VoLTE ondersteund wordt vanuit Tele2. Binnen en buiten heb ik thuis de volle 4G+ ontvangst.

Speedtest over 4G gaf me 95mb/s
Speedtest over 3G (T-Mobile) gaf me 14mb/s

Voordat ik het abonnement nam had ik de Tele2 dekkingskaart al gecheckt op voor mij veelvoorkomende locaties, dus eigenlijk verwacht ik een tevreden klant te blijven.

Ben benieuwd of Tele2 dit jaar hoger in de Tweakers Awards ranglijst komt, vooralsnog hebben ze mijn stem in ieder geval.

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 07-10 20:54

MeNTaL_TO

The future is not set

Chris.nl schreef op donderdag 15 september 2016 @ 11:20:
Zo, vandaag is mijn SO abonnement bij Tele2 ingegaan. Nummerbehoud vanaf vodafone ging vlekkeloos. Internet, bellen en sms'n werkt prima. VoLTE heb ik (nog) niet, maar dit kan ook komen omdat mijn OnePlus 3 niet qua VoLTE ondersteund wordt vanuit Tele2. Binnen en buiten heb ik thuis de volle 4G+ ontvangst.

Speedtest over 4G gaf me 95mb/s
Speedtest over 3G (T-Mobile) gaf me 14mb/s

Voordat ik het abonnement nam had ik de Tele2 dekkingskaart al gecheckt op voor mij veelvoorkomende locaties, dus eigenlijk verwacht ik een tevreden klant te blijven.

Ben benieuwd of Tele2 dit jaar hoger in de Tweakers Awards ranglijst komt, vooralsnog hebben ze mijn stem in ieder geval.
Dacht dat VolTE alleen nog in test was, maar begrijp dus, als je toestel geschikt is, bel je over VolTE?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Chris.nl
  • Niet online
MeNTaL_TO schreef op donderdag 15 september 2016 @ 14:20:
[...]

Dacht dat VolTE alleen nog in test was, maar begrijp dus, als je toestel geschikt is, bel je over VolTE?
Nee, Tele2 is klaar met testen en rolt VoLTE "langzamerhand" uit naar alle klanten. Tenminste dat is wat ik ervan begrepen heb...

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Chris.nl schreef op donderdag 15 september 2016 @ 14:23:
[...]

Nee, Tele2 is klaar met testen en rolt VoLTE "langzamerhand" uit naar alle klanten. Tenminste dat is wat ik ervan begrepen heb...
Dat lees ik nu ook, echter (uiteraard) ook alleen als je toestel het ondersteund, dus met mijn nexus 5x lijk ik pech te hebben.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-10 20:34
Chris.nl schreef op donderdag 15 september 2016 @ 11:20:
Ik was niet bekend met dit lijstje maar het verbaast me dat Vodafone als winnaar uit de bus komt. Ik heb nog nooit iets positiefs gehoord over hun klantenservice en de 4G dekking in mijn regio vond ik ook tegenvallen. Blij dat ik daar weg ben en nu bij Tele2 zit.

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:47
MeNTaL_TO schreef op donderdag 15 september 2016 @ 14:29:
[...]

Dat lees ik nu ook, echter (uiteraard) ook alleen als je toestel het ondersteund, dus met mijn nexus 5x lijk ik pech te hebben.
Is daar ergens een lijstje van de bekijken? Wel vreemd, Nexus 5x is qua system zo puur als het maar zijn kan. Lijkt me toch dat zo'n configuratiebestand gebaseerd is op open android standaarden?

Hier in Korea bel(de) ik met mijn OnePlus, 5x en 6p allemaal via VoLTE.

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

• Chris.nl
  • Niet online
Tigerblood schreef op donderdag 15 september 2016 @ 16:27:
[...]

Ik was niet bekend met dit lijstje maar het verbaast me dat Vodafone als winnaar uit de bus komt. Ik heb nog nooit iets positiefs gehoord over hun klantenservice en de 4G dekking in mijn regio vond ik ook tegenvallen. Blij dat ik daar weg ben en nu bij Tele2 zit.
Tja, ik heb zo'n 18 jaar bij libertel/Vodafone gezeten. Was tevreden en had daar vorig jaar nog op gestemd. Nu ben ik er achter dat ik op 't werk met Tele2 betere 4G ontvangst heb dus ben ik meer tevreden. Is ook persoonlijk natuurlijk, elke plek kan weer anders zijn.

• krakendmodem
Hier is de dekking van Vodafone niet zo geweldig, zelfs T-Mobile heeft ze hier al ingehaald. Op de camping in Bakkeveen met Vodafone brak 3G, terwijl KPN volle bak 3G heeft met 3G900 en 4G.

Nu doet Vodafone het sowieso op het platteland al slecht, vaak alleen Edge, KPN doet het op plattelandsgebieden veel beter. T-Mobile ook sinds ze 3G900 aanbieden.

In het Noorden van Nederland zit je het beste bij KPN, by far.

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Kleine update op de update van augustus in 4gmasten.nl voor Tele2 gedaan. Er zijn nu ook losse 2600 MHz locaties gevonden.

• Sorcerer8472
HvanderT schreef op donderdag 15 september 2016 @ 22:05:
Hier is de dekking van Vodafone niet zo geweldig, zelfs T-Mobile heeft ze hier al ingehaald. Op de camping in Bakkeveen met Vodafone brak 3G, terwijl KPN volle bak 3G heeft met 3G900 en 4G.

Nu doet Vodafone het sowieso op het platteland al slecht, vaak alleen Edge, KPN doet het op plattelandsgebieden veel beter. T-Mobile ook sinds ze 3G900 aanbieden.

In het Noorden van Nederland zit je het beste bij KPN, by far.
Tja, stel je zit in Waskemeer dan is Vodafone weer de beste oplossing. In Gerkesklooster ook, indoor goede Vodafone en Tele2 en zwakke T-Mobile en KPN. In het dunbevolkte noorden is geen enkele provider overal ideaal.

Maar inderdaad Bakkeveen is ook één van de paar honderd nog niet omgebouwde Vodafone-locaties. Als ze die eindelijk eens allemaal ombouwen dan lopen ze zelfs voor op KPN qua lage frequentie-locaties maar helaas is men er niet zo progressief :+

• krakendmodem
Sorcerer8472 schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 16:44:
[...]

Tja, stel je zit in Waskemeer dan is Vodafone weer de beste oplossing. In Gerkesklooster ook, indoor goede Vodafone en Tele2 en zwakke T-Mobile en KPN. In het dunbevolkte noorden is geen enkele provider overal ideaal.

Maar inderdaad Bakkeveen is ook één van de paar honderd nog niet omgebouwde Vodafone-locaties. Als ze die eindelijk eens allemaal ombouwen dan lopen ze zelfs voor op KPN qua lage frequentie-locaties maar helaas is men er niet zo progressief :+
Snap ook niet waarom ze die mast van KPN dan ook bij Augustinusga midden in een weiland zetten :+

Vrij simpel, die streek heeft vooral langs het kanaal matige dekking. 2G is prima trouwens.

[ Voor 7% gewijzigd door krakendmodem op 17-09-2016 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Laatst online: 18:41
Vandaag overgestapt van t Mobile naar tele2. Heb een maand abo genomen omdat ik niet zeker ben van hun netwerk. Hun prijs was lager dan t Mobile.

Qua overstap is alles goed gegaan. Nummerbehoud ed is allemaal oké.

Bereik is dat helaas niet, en ik wil nu na 1 dag gebruik eigenlijk al terug overstappen. Met t Mobile had ik tenminste vrijwel overal 4g en anders wel 3g..

Met tele2 heb ik in huis Edge(!) op de A2 nabij Echt was er geen enkel(!) bereik.. Dat is gewoon ronduit bagger!

Dan ben ik nog benieuwd hoe het in het noorden is, zal dat komende tijd wel merken, maar als het daar en onderweg ook vaak uitvalt is het voor mij gewoon einde verhaal tele2..
Ik heb 4 jaar t Mobile gehad, en dat was in het begin ook niet geweldig, maar zeker het laatste jaar is T Mobile qua 4g netwerk erg goed.

[ Voor 26% gewijzigd door GAIAjohan op 26-09-2016 18:05 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
GAIAjohan schreef op maandag 26 september 2016 @ 17:55:
Vandaag overgestapt van t Mobile naar tele2. Heb een maand abo genomen omdat ik niet zeker ben van hun netwerk. Hun prijs was lager dan t Mobile.

Bereik is dat helaas niet, en ik wil nu na 1 dag gebruik eigenlijk al terug overstappen. Met t Mobile had ik tenminste vrijwel overal 4g en anders wel 3g..

Met tele2 heb ik in huis Edge(!) op de A2 nabij Echt was er geen enkel(!) bereik.. Dat is gewoon ronduit bagger!

Dan ben ik nog benieuwd hoe het in het noorden is, zal dat komende tijd wel merken, maar als het daar en onderweg ook vaak uitvalt is het voor mij gewoon einde verhaal tele2..
Ik heb 4 jaar t Mobile gehad, en dat was in het begin ook niet geweldig, maar zeker het laatste jaar is T Mobile qua 4g netwerk erg goed.
Heb je überhaupt al 4G bereik gehad via Tele2? Indien dit niet het geval is, lijkt het me aan je instellingen te liggen óf aan je toestel (mocht je een Chinese smartphone hebben met beperkte 4G ondersteuning)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
GAIAjohan schreef op maandag 26 september 2016 @ 17:55:

Wat voor toestel heb je, en wat zegt de dekkingskaart van Tele2 over het gebied waarin je je bevindt?

Ik ben zelf uitermate tevreden, heb een OP3 en zit in omgeving Hilversum / Baarn met een beter bereik dan ik bij Vodafone had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
4g werkt wel, maar gewoon niet in huis..
Op mijn werk dit behaald:

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/o4qAkdU.jpg
Telefoon is een motog3 2gb.

Omgeving is midden Limburg. In huis zou ik bereik moeten hebben.

Buiten in mijn wijk krijg ik dit:
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/ln2WoRz.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door GAIAjohan op 26-09-2016 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Toch wel een Europeese G3 (XT1541)? De andere uitvoeringen ontberen band 20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Jup, in Nederland gekochte g3 XT1541 inderdaad, op Android 6.0.

Ik heb in bepaalde delen van het huis zelfs geen enkele verbinding. Heb ik bij T-Mobile nooit meegemaakt de laatste 2 jaar..
In de keuken blijk ik wel zwak 4g te krijgen, de woonkamer heb ik Edge. In de gang geen enkel bereik.
Boven is het wel beter, maar niet subliem.

Maar het feit dat er op de A2 bij Echt ineens gedurende +/-4km 'geen netwerk' op het autodisplay stond vond ik wel heel erg slecht.. De A2 is nu geen snelweg door de middle of nowhere en Echt is best een behoorlijk dorp..
Bij T Mobile viel ik alleen terug naar Edge als ik in België reed (N78), en bv op de Veluwe. Maar geen bereik, dat heb ik muv mijn stamkroeg in het Westerkwartier (West Groningen) nergens meer meegemaakt..

[ Voor 90% gewijzigd door GAIAjohan op 26-09-2016 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Raar...je zou gewoon 3G van T-Mobile moeten krijgen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

GAIAjohan schreef op maandag 26 september 2016 @ 19:24:
Jup, in Nederland gekochte g3 XT1541 inderdaad, op Android 6.0.

Ik heb in bepaalde delen van het huis zelfs geen enkele verbinding. Heb ik bij T-Mobile nooit meegemaakt de laatste 2 jaar..
In de keuken blijk ik wel zwak 4g te krijgen, de woonkamer heb ik Edge. In de gang geen enkel bereik.
Boven is het wel beter, maar niet subliem.

Maar het feit dat er op de A2 bij Echt ineens gedurende +/-4km 'geen netwerk' op het autodisplay stond vond ik wel heel erg slecht.. De A2 is nu geen snelweg door de middle of nowhere en Echt is best een behoorlijk dorp..
Bij T Mobile viel ik alleen terug naar Edge als ik in België reed (N78), en bv op de Veluwe. Maar geen bereik, dat heb ik muv mijn stamkroeg in het Westerkwartier (West Groningen) nergens meer meegemaakt..
Dit is onmogelijk. Je hebt een Tele2 abonnement waarmee je toegang hebt tot het 4G netwerk van Tele2 en als dat er niet is val je terug op het 3G of 2G netwerk van T-Mobile. Je geeft aan dat je hiervoor bij T-Mobile zat dus je ervaring moet minimaal hetzelfde zijn.

Omgeving midden Limburg is wel heel erg vaag. Op welke postcode zit je?
Op de A2 bij Echt moet je echt bereik hebben en anders terugval op T-Mobile. Ik zit dagelijks in de trein en heb twee stukjes waar het 4G van Tele2 nog te matig is en dan valt mijn toestel meteen terug op 3G(H of H+) van T-Mobile. Dat zou jij ook moeten hebben. Zodra 4G onder de -118 dBm á -120 dBm (op 4G800) komt moet je terugvallen op T-Mobile. En als je thuis 2G(Egde) hebt is dat vreemd als je daar voorheen gewoon 3G van T-Mobile had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
PC 6097

Mijn telefoon is met tele2 nog niet teruggevallen op 3g. 4g->Edge gebeurt continu. Of geen bereik.
3g en H(+) heb ik niet gezien.

Bij T Mobile wel zo nu en dan, maar op dit moment is het alleen 4g en Edge.
Als ik 4g handmatig uitzet kom ik op Edge netwerk

Thuis had ik overal 4g. Dus daar viel ik niet terug oid, en ik weet niet waar ik hier dan op terug zou vallen, omdat dat niet gebeurde..
Voordat ik hier 4g van t Mobile had, had ik H+ .
In het noorden bij mijn ouders wisselde het veel tussen 4g en H. Maar daar ben ik met tele2 nog niet geweest..

Weet niet wat ik anders in zou moeten stellen

En de A2 vind ik ook ronduit vreemd.

//Edit
In een bepaalde hoek in de keuken kan ik H+ activeren.. anders wordt het Edge..
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/o8WI0VO.png
Dus 3g werkt wel..
Maar waarom heb ik dan over zo'n lange afstand geen netwerk gehad op de A2?

En waarom had ik daar met t Mobile nooit last van?

[ Voor 23% gewijzigd door GAIAjohan op 26-09-2016 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-10 01:31
GAIAjohan schreef op maandag 26 september 2016 @ 22:10:
PC 6097

Mijn telefoon is met tele2 nog niet teruggevallen op 3g. 4g->Edge gebeurt continu. Of geen bereik.
3g en H(+) heb ik niet gezien.

Bij T Mobile wel zo nu en dan, maar op dit moment is het alleen 4g en Edge.
Als ik 4g handmatig uitzet kom ik op Edge netwerk

Thuis had ik overal 4g. Dus daar viel ik niet terug oid, en ik weet niet waar ik hier dan op terug zou vallen, omdat dat niet gebeurde..
Voordat ik hier 4g van t Mobile had, had ik H+ .
In het noorden bij mijn ouders wisselde het veel tussen 4g en H. Maar daar ben ik met tele2 nog niet geweest..

Weet niet wat ik anders in zou moeten stellen

En de A2 vind ik ook ronduit vreemd.

//Edit
In een bepaalde hoek in de keuken kan ik H+ activeren.. anders wordt het Edge..
[afbeelding]
Dus 3g werkt wel..
Maar waarom heb ik dan over zo'n lange afstand geen netwerk gehad op de A2?

En waarom had ik daar met t Mobile nooit last van?
Dat is heel raar, Op de Veluwe zie ik 2G(Edge) bijna nooit meer, val altijd terug op 3G

Lijkt wel of er wat met de simkaart mis is, dat die niet naar 3G900 wil schakelen en je maar je naar 2G1800 schakeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Ik ben net gecontacteerd door The Wireless Guy, en daaruit blijkt duidelijk waarom ik (bijna) geen 3g ontvang.

Zo'n beetje achter mijn huis staat een mast van T-Mobile die 4g en 2g uitzendt, maar geen 3g. Tele2 zit op een andere mast verder weg.
Als ik dus geen 4g kan ontvangen val ik direct terug naar 2g, omdat er geen 3g is.

Ik wist dus ook niets van het schakelen in huis, omdat die T-Mobile mast zo dicht achter mijn huis staat, waardoor 4g hier nooit wegviel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
GAIAjohan schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 00:05:
Ik ben net gecontacteerd door The Wireless Guy, en daaruit blijkt duidelijk waarom ik (bijna) geen 3g ontvang.

Zo'n beetje achter mijn huis staat een mast van T-Mobile die 4g en 2g uitzendt, maar geen 3g. Tele2 zit op een andere mast verder weg.
Als ik dus geen 4g kan ontvangen val ik direct terug naar 2g, omdat er geen 3g is.

Ik wist dus ook niets van het schakelen in huis, omdat die T-Mobile mast zo dicht achter mijn huis staat, waardoor 4g hier nooit wegviel.
Ai, dan heb je thuis wel direct een uitzichtloze situatie te pakken, tenminste als je dan geen WiFi wil/kan gebruiken. Ben benieuwd of je bij Tele2 blijft of dat dit nu geen optie voor je is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Chris.nl schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 00:07:
[...]

Ai, dan heb je thuis wel direct een uitzichtloze situatie te pakken, tenminste als je dan geen WiFi wil/kan gebruiken. Ben benieuwd of je bij Tele2 blijft of dat dit nu geen optie voor je is.
Dat hopeloze weet ik niet, gezien wat hij noemde ;), en dan heb ik dus in 1x een perfect bereik, mocht dat gebeuren. Maar dan is wel de vraag, welke termijn.

Ja, ik kan op wifi, maar ook in huis gebruikte ik vaak 4g, juist omdat het zo lekker snel was, zelfs vergeleken Ziggo kabel. Latency leek een stuk lager, en juist de wifi heeft wat problemen met overbelasting qua kanalen.

Als ik zo het kaartje bekijk kan de verbinding juist in het noorden bij mijn ouders beter zijn. Wel is de Tele2 mast 2x zover weg, maar wel 800MHz ipv 1800..

Blijft over de kwestie A2 bij Echt.. Pech, toeval??
Morgen maar weer kijken hoe het onderweg is.

[ Voor 17% gewijzigd door GAIAjohan op 27-09-2016 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
Nieuwe Tele2 Locaties

Oude Vodafone Locatie, nu een nieuwe Tele2 Locatie 3852PD
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/s4uqvk.jpg

Elspeet nieuwe Tele2 Locatie 8075AP
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/14jatzc.jpg

De Beek zins april Tele2 Locatie 3852PL
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/15mh6bd.jpg

[ Voor 199% gewijzigd door Blids op 27-09-2016 02:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Vandaag geen uitval van 4g op de A2. Wel werd het even heel erg zwak. Ga er dus vanuit da dat pech is.
Verder maar even afwachten wat er gaat komen.

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

HcBlids schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 01:34:
Nieuwe Tele2 Locaties

Oude Vodafone Locatie, nu een nieuwe Tele2 Locatie 3852PD
[afbeelding]

Elspeet nieuwe Tele2 Locatie 8075AP
[afbeelding]

De Beek zins april Tele2 Locatie 3852PL
[afbeelding]
Wel leuk die laatste, dat is weer een shared locatie in een mast, iets wat je niet vaak ziet. Deze is ook live
De bovenste is een locatie met alleen 800 Mhz(want 1 RRH) en is nog niet live net als de locatie in Elspeet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
GAIAjohan schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 00:24:
[...]

Dat hopeloze weet ik niet, gezien wat hij noemde ;), en dan heb ik dus in 1x een perfect bereik, mocht dat gebeuren. Maar dan is wel de vraag, welke termijn.
Bedoel je daarmee het feit dat Tele2 bestaande T-Mobile opstelpunten gebruikt om hun eigen 4G zenders erbij te hangen? Dat klopt inderdaad, dus de kans is groot, dat Tele2 ook 4G zenders in de mast erbij gaat hangen waar je tot nu toe het 4G signaal van T-Mobile vandaan kreeg. Dan zou je in 1 keer top ontvangst op Tele2-4G hebben bij jouw thuis. Tele2 bouwt nog steeds flink door. De meeste snelweg gaten hebben ze inmiddels opgevuld met een eigen nieuwe 4G mast.

Mijn ervaringen met 4G van Tele2 zijn prima, maar in jouw geval kan de overstap nog net enkele maanden te vroeg zijn.

Maak voor jezelf eens de afweging wat de kosten bij Tele2 zijn tegenover de aanbiedingen van andere providers. Vermoedelijk zit daar best een verschil tussen. Wil je voor die besparing nog enkele maanden afwachten en thuis de WiFi pakken, of is het prijsverschil te klein? Dan beslissen of je terug gaat of nog even afwacht. Het kan vlot opgelost zijn, maar net zo goed kan het nog maanden gaan duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Ja, zoiets inderdaad. ;)

Ik had hiervoor bij T Mobile een spotgoedkoop abonnement. €18 nog iets voor 3gb 4g data en 90min bellen. Alleen door aflopen abonnement zou dit naar €35 gaan of zo.

Hun verlengactie zou op €23 of €24 uitkomen voor 24 maanden, alleen 120min ipv 90.. maar gezien ik slechthorend ben, boeien mij die minuten niet. Wat ik bel is zo sporadisch dat euh.. ja het geen zak uitmaakt..

Bij tele2 werd ik vooral getrokken door het maandabonnement en meer data. Dat komt atm uit op €22,- meen ik. (4gb)
Een langer abonnement is goedkoper, maar ivm ik zelf al niet helemaal zeker was over het bereik, heb ik ook daarom een maand abonnement gehad, en mocht er ineens een hele goede actie komen van welke provider dan ook, kan ik daarop snel inspelen :)

Daarnaast zit er een component in dat ik hier glasvezel kan hebben, en ik zo alvast wat van tele2 en klantvriendelijkheid mee kan maken.. dus die overstap vanaf ziggo komt misschien nog.. alleen jammer dat ze de Duitse rtl niet in het €9,- pakket voor de TV hebben.. heb geen zin om te betalen voor ziggo sport.. wat dat betreft lijkt kpn even de betere keuze..

[ Voor 19% gewijzigd door GAIAjohan op 30-09-2016 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

[edit]Nevermind, is al gezegd en er is al een uitleg waarom.

[ Voor 91% gewijzigd door MeNTaL_TO op 01-10-2016 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-10 20:43
Naar mij nu duidelijk is geworden, vermeldt Tele2 de BTW niet meer op de factuur. Fijn als je een abonnement voor particulieren (gedeeltelijk) zakelijk gebruikt... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Heb je toevallig een maandelijks opzegbaar abonnement? Dan kan je um makkelijk omzetten naar zakelijk, ben je gelijk wat goedkoper uit.

- edit - Ik neem tenminste aan dat ze zakelijk wel de btw vermelden, dat misschien eerst nog navragen :')

[ Voor 28% gewijzigd door Chris.nl op 03-10-2016 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Zakelijke buitenlandtarieven zijn wel serieus interessant qua bellen (zie de VS bijv.!). Qua internet verschilt het enorm per land helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-10 20:43
Chris.nl schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 20:53:
Heb je toevallig een maandelijks opzegbaar abonnement? Dan kan je um makkelijk omzetten naar zakelijk, ben je gelijk wat goedkoper uit.

- edit - Ik neem tenminste aan dat ze zakelijk wel de btw vermelden, dat misschien eerst nog navragen :')
Dank voor je tip! Toen ik begin vorig jaar een abonnement afsloot, was een zakelijk abonnement duidelijk duurder, zonder dat daar ook maar één voordeel voor mij bij zat. 'k Vind 9,92 (ex BTW) voor 100min+onbeperkt min/sms een mooie prijs. Wel heb ik dan een abonnement voor 12 mnd (nu per maand opzegbaar), maar inmiddels heb ik genoeg vertrouwen in (het netwerk van) Tele2 dat een jaarabonnement geen show-stopper is.

Update: Het blijkt niet mogelijk te zijn intern te porteren van Tele2 particulier naar Tele2 zakelijk :(
Aldus een medewerker ging het zovaak fout dat een aantal maanden geleden is besloten even helemaal geen interne porteringen meer te doen. Alternatief is overstappen naar een andere provider en direct daarna naar Tele2 zakelijk om je nummer te kunnen behouden.......

Grosso modo ben ik best tevreden met Tele2, maar administratief steken ze qua kwaliteit (nog) niet boven het maaiveld uit

[ Voor 24% gewijzigd door Cranberry op 04-10-2016 12:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Tele2 update geplaatst op 4gmasten.nl En voor de overige netwerken: er zijn ook updates in het AR te zien van Vodafone en KPN. Die volgen later op 4gmasten.nl. Voor T-Mobile zien we geen verschillen t.o.v. medio september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
The_Wireless_Guy schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 13:06:
Tele2 update geplaatst op 4gmasten.nl En voor de overige netwerken: er zijn ook updates in het AR te zien van Vodafone en KPN. Die volgen later op 4gmasten.nl. Voor T-Mobile zien we geen verschillen t.o.v. medio september.
Dat klopt T-Mobile stuurt 13 a 14 okt een update na het antenneregister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncan90
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-02 10:42
na veel heen en weer gebel en mail ben ik toch erg ziek van tele2.
er is iets raars aan de hand, tele 2 verkoopt sim only aboos als zijnde 4g dit terwijl ze in mijn woonplaats steenbergen dit helemaal niet leveren.
mijn kleinzoon heeft n abootje bij tele2 in de zelfde woonplaats even als mijn dochter met telefoon geleverd door tele2 en wat zie je dan hun telefoon geef gewoon n 4g netwerk aan van tele2 terwijl deze er niet is.
tele2 had aangegeven dat 4g er nog niet is en er ook vooruitzicht is op enige verbetering voorlopig.
waarom verkoopt men abonementen zonder dat men t kan leveren????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
duncan90 schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 12:41:
en wat zie je dan hun telefoon geef gewoon n 4g netwerk aan van tele2 terwijl deze er niet is.
Je bedoelt dat Tele2 samenspant met de telefoonfabrikanten om dingen tonen die niet waar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncan90
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-02 10:42
ik heb geen idee hoe t mogelijk is ik heb n toestel ie gewoon aangeeftop wat voor netwerk je zit ,
dit toestel een doogee y300 werkt perfect op 4g als t er is en geeft dat ook aan,
echter de 2 samsungs van mn dochter en schoonzoon niet .
echt vreemd toch. temeer omdat tele2 zelf na veel contact toe gegeven heb dat er geen4g is in deze gemeente. ze hebben mij n korting aangeboden voor deze kwestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Steenbergen krijgt waarschijnlijk dit jaar nog een Tele2 mast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

duncan90 schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 12:55:
ik heb geen idee hoe t mogelijk is ik heb n toestel ie gewoon aangeeftop wat voor netwerk je zit ,
dit toestel een doogee y300 werkt perfect op 4g als t er is en geeft dat ook aan,
echt vreemd toch. temeer omdat tele2 zelf na veel contact toe gegeven heb dat er geen4g is in deze gemeente. ze hebben mij n korting aangeboden voor deze kwestie.
Tele2 verkoopt abonnementen die ook op hun eigen 4G netwerk kunnen daar waar het aanwezig is. Is het er dan zal je 4G in je scherm zien. Is het er niet dan krijg je vanzelf 3G(of soms 2G) van T-Mobile.
Een telefoon zal 4G van Tele2 aangeven zolang de signaalsterkte van Tele2 hoger is dan -120 dBm. Dan heb je geen enkel streepje.

Het kan zijn dat de dekkingskaart van Tele2 aangeeft dat er geen dekking is maar dat betekent niet dat het er niet is. De kaart die je ziet is een wiskundig model gebaseerd op vele elementen en van de elementen zijn de grenswaardes van de dekking. Die maakt Tele2 trouwens niet bekend. Je weet dus niet bij welke waarde er op de kaart geen dekking meer wordt weergegeven. Als dat -116 dBm is dan zal te toestel nog dekking aangeven op plaatsen waar de signaalsterkte tussen de -116 en -120 dBm is maar op de kaart zie je dan dat er geen dekking is.

Je stelt het allemaal wel heel erg dramatisch. Op de dekkingskaart kan je de huidige verwachte situatie zien. Daarnaast neem je een mobiele telefoon niet alleen voor thuis maar vooral voor onderweg dus op vele plaatsen buiten Steenbergen is er 4G van Tele2 in overvloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

duncan90 schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 12:55:
Wat voor Samsung's zijn het? En staan de instellingen goed? Netwerkvoorkeur moet staan op LTE / WCDMA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:04
duncan90 schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 12:41:
na veel heen en weer gebel en mail ben ik toch erg ziek van tele2.
er is iets raars aan de hand, tele 2 verkoopt sim only aboos als zijnde 4g dit terwijl ze in mijn woonplaats steenbergen dit helemaal niet leveren.
mijn kleinzoon heeft n abootje bij tele2 in de zelfde woonplaats even als mijn dochter met telefoon geleverd door tele2 en wat zie je dan hun telefoon geef gewoon n 4g netwerk aan van tele2 terwijl deze er niet is.
tele2 had aangegeven dat 4g er nog niet is en er ook vooruitzicht is op enige verbetering voorlopig.
waarom verkoopt men abonementen zonder dat men t kan leveren????
Hoe moet Tele2 weten waar jij je abonnement gebruikt? Lijkt mij een kwestie van zelf degelijk onderzoek doen. Als je thuis zit gebruik je toch meestal WiFi en 4G heb je meer aan onderweg.

Volgens mij kan je bij Tele2 heel makkelijk de boel weer terug sturen, daar maakte ze laatst in ieder geval reclame over

[ Voor 6% gewijzigd door GrooV op 11-10-2016 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-10 13:50

wouter1981

w00t

Afgelopen weekend op Center Parcs De Eemhof geweest. Daar weer even meegemaakt hoe het leven zonder 4G is (en wifi want erg duur). Tele2 heeft daar geen 4G dekking in het park. Alleen beperkt 3G via T-Mobile. Ook T-Mobile heeft er overigens geen 4G dekking. De andere 2 providers hebben er wel 4G dekking heb ik gezien bij familie.

Was toch enigszins verrast dat een dergelijk park nog zo slecht is gedekt door Tele2. Ik heb me er vooraf niet in verdiept maar had het wel verwacht.

Trust me, I'm an engineer | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Inderdaad als je op 4gmasten kijkt hebben Vodafone en KPN een paal bij het park, T-Mobile en Tele2 niet. Overigens wel redelijk in de buurt, dus waarschijnlijk zeer bosrijk gebied als je dan toch geen bereik hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-10 19:22
Ik weet niet of dit bij tele2 ervaring erbij mag gezet worden, maar toen ik een eu bundel klopte de mb meting van me toestel precies met die van de tele2 app, maar de mb meting in nederland zit een verschil in.

Hoe kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
>:)

Anyway, ik kan me voorstellen dat de meeting in Nederland niet helemaal synchroon loopt omdat er van twee verschillende netwerken én technieken gebruik wordt gemaakt (4G/Tele2 + 3G/T-mobile). Wellicht dat één van de twee meters (Die van jouw toestel of die van Tele2) ergens het overzicht een beetje kwijtraakt. Ook kan het per provider verschillen hoe data-sessies worden afgerond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
pimsaint schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 08:41:
[...]

>:)

Anyway, ik kan me voorstellen dat de meeting in Nederland niet helemaal synchroon loopt omdat er van twee verschillende netwerken én technieken gebruik wordt gemaakt (4G/Tele2 + 3G/T-mobile). Wellicht dat één van de twee meters (Die van jouw toestel of die van Tele2) ergens het overzicht een beetje kwijtraakt. Ook kan het per provider verschillen hoe data-sessies worden afgerond.
ja maar met me vorigen providers T-mobile en simyo liep het wel synchroon, en nu met tele2 opeens niet.

en zit altijd op het 4g netwerk van tele2.

alleen in het buitenland loopt hij wel synchroon en in nederland zegt hij dat ik meer heb verbruikt dan me telefoon. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
dutchnltweaker schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 08:58:
[...]

ja maar met me vorigen providers T-mobile en simyo liep het wel synchroon, en nu met tele2 opeens niet.

en zit altijd op het 4g netwerk van tele2.

alleen in het buitenland loopt hij wel synchroon en in nederland zegt hij dat ik meer heb verbruikt dan me telefoon. :?
Er zijn simpel gezegd 2 manieren om data in rekening te brengen door de provider.
Stel: in beide gevallen heeft een gebruiker 100 Mb in de bundel en gaat 7 Mb aan data gebruiken in een data-sessie.

Bij methode A zal de provider beginnen met tellen hoeveel data de klant verbruikt, totdat deze de data-sessie heeft beëindigd. Het saldo van verbruikte data wordt vervolgens verrekend met de bundel. De teller van de klant zal bij het begin van de data sessie 100 Mb laten zien, tijdens de data-sessie blijft deze op 100 Mb staan. Na de data-sessie zal de teller naar 93Mb springen.

Bij methode B zal de provider eerst een stukje "borg" van de bundel afhalen waarna de klant data kan gebruiker. Dus zodra de data-sessie begint "reserveert" de provider 25 Mb van de 100 Mb voor de data-sessie. Aan het einde van de sessie staat de teller van de klant dus op 75 Mb. Echter, het netwerk zal constateren dat er 18 Mb onterecht is afgeschreven. De klant krijgt daarom na een paar uur de 18 Mb terug gestort van de provider. De teller van de klant stijgt nu van 75 Mb resterend naar 93 Mb resterend; waardoor alles weer klopt.

Tele2 maakt gebruik van methode B, voor zover ik weet als enige van de 4 grote providers (T-Mo, VF en KPN gebruiken (een variant van) methode A).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:32

swv

PWA777 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 09:21:
[...]

Er zijn simpel gezegd 2 manieren om data in rekening te brengen door de provider.
Stel: in beide gevallen heeft een gebruiker 100 Mb in de bundel en gaat 7 Mb aan data gebruiken in een data-sessie.

Bij methode A zal de provider beginnen met tellen hoeveel data de klant verbruikt, totdat deze de data-sessie heeft beëindigd. Het saldo van verbruikte data wordt vervolgens verrekend met de bundel. De teller van de klant zal bij het begin van de data sessie 100 Mb laten zien, tijdens de data-sessie blijft deze op 100 Mb staan. Na de data-sessie zal de teller naar 93Mb springen.

Bij methode B zal de provider eerst een stukje "borg" van de bundel afhalen waarna de klant data kan gebruiker. Dus zodra de data-sessie begint "reserveert" de provider 25 Mb van de 100 Mb voor de data-sessie. Aan het einde van de sessie staat de teller van de klant dus op 75 Mb. Echter, het netwerk zal constateren dat er 18 Mb onterecht is afgeschreven. De klant krijgt daarom na een paar uur de 18 Mb terug gestort van de provider. De teller van de klant stijgt nu van 75 Mb resterend naar 93 Mb resterend; waardoor alles weer klopt.

Tele2 maakt gebruik van methode B, voor zover ik weet als enige van de 4 grote providers (T-Mo, VF en KPN gebruiken (een variant van) methode A).
Interessant :)

Maar er is toch ook nog een C variant? Dat de provider een datasessie afrond per bijvoorbeeld 100kB? Niet erg als je gaat browsen, maar een ramp als het telkens om Whatsappjes gaat. Dan kosten tien (afzonderlijke) berichtjes opeens 1MB van je bundel. Volgens mij komen deze praktijken tegenwoordig alleen nog bij een aantal MVNO's voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Tele2 gebruikt de B variant zover ik weet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
sww89 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 13:37:
[...]

Interessant :)

Maar er is toch ook nog een C variant? Dat de provider een datasessie afrond per bijvoorbeeld 100kB? Niet erg als je gaat browsen, maar een ramp als het telkens om Whatsappjes gaat. Dan kosten tien (afzonderlijke) berichtjes opeens 1MB van je bundel. Volgens mij komen deze praktijken tegenwoordig alleen nog bij een aantal MVNO's voor?
Afronding van billing units staat los van billing mechanisme. De provider kan inderdaad seconden naar minuten afronden en kb's naar hondertallen of zelfs nog gortiger. De grote providers doen dit niet meer zoveel, nadat er paar jaar geleden veel kritiek was op die afronding (met name afronden naar hele minuten wat zeer ongunstig is als je iemand wilt bellen die niet opneemt maar waar je wel de voicemail krijgt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

PWA777 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 14:48:
[...]

Afronding van billing units staat los van billing mechanisme.
Dat is zeker een cruciaal verschil dus past 'methode C' feitelijk niet in dat rijtje nee. Ik dacht ik noem het even op omdat ik in het verleden ook heb gezien dat de bundels in Nederland schandalig werden afgerond naar boven en EU bundels gewoon per kB gingen. Volgens mij was dat bij mijn Vodafone 11GB abo het geval. Want ik weet nog dat ik blij was dat ik naar Hi ging waar gewoon per kB werd afgerekend bij alle internetbundels. En nu gebeurt dat nog steeds op kleinere schaal. Dus dat past wel bij wat dutchnltweaker constateert. Echter...

Tele2 doet er in ieder geval niet (meer) aan voor zover ik kan nagaan dus voor dutchnltweaker is het verder niet relevant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
PWA777 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 09:21:
[...]

Dat snap ik, maar als ik bijvoorbeeld in belgië ben dan rekent die wel precies goed, maar in nederland niet.. Dat was me vraag eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
Ik heb dit toch ook al een paar keer gehad. Laatst zat ik helemaal door m'n 1 GB bundel heen, maar kijk ik op m'n telefoon naar mobiele datavebruik zat ik op 0,93 GB. 70 MB oftewel 7% verschil. Zodra ik van Tele2 SMS krijg dat de bundel op is, ben je ook meteen afgesloten van mobiele data. Dus ergens lijkt het toch óf niet helemaal goed te werken, óf ze hanteren een andere 'slimmere' (lees: in hun voordeel) rekenmethode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 15:52
Tigerblood schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 16:05:
Ik heb dit toch ook al een paar keer gehad. Laatst zat ik helemaal door m'n 1 GB bundel heen, maar kijk ik op m'n telefoon naar mobiele datavebruik zat ik op 0,93 GB. 70 MB oftewel 7% verschil. Zodra ik van Tele2 SMS krijg dat de bundel op is, ben je ook meteen afgesloten van mobiele data. Dus ergens lijkt het toch óf niet helemaal goed te werken, óf ze hanteren een andere 'slimmere' (lees: in hun voordeel) rekenmethode.
Zij rekenen 1 MB = 1000 KB en jouw telefoon 1 MB = 1024 KB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
Jeffrey87NL schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 16:45:
[...]

Zij rekenen 1 MB = 1000 KB en jouw telefoon 1 MB = 1024 KB?
Bij andere providers klopte het altijd 1-op-1 dus zou vreemd zijn als alleen Tele2 dit aloude trucje uithaalt toch? Bovendien, 1000/1024= 0,977, dus 2,34% en geen 7% verschil.

[ Voor 10% gewijzigd door Tigerblood op 18-10-2016 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
Tigerblood schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 16:05:
Gaat je app correct om met gebruik van data via het netwerk van T-Mobile (3G)? Maw check of dit niet als roaming wordt gezien door je app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
PWA777 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 20:33:
[...]

Gaat je app correct om met gebruik van data via het netwerk van T-Mobile (3G)? Maw check of dit niet als roaming wordt gezien door je app.
Nope, roaming staat ook uit. Ook geen roaming statistieken te vinden. Ik zou nog amper weten waar dat moet zitten in stock Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neowize1
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:02

Neowize1

Draak

Wij hebben na de overstap van KPN naar Tele2 het idee dat de accu van onze iphone 6 veel sneller wordt leeggetrokken. Een volle accu is nu in 3 a 4 uur leeg, zonder veel te bellen. De dag voor het overstappen ging de accu nog een hele dag mee.
We hebben de telefoons gereset, heeft niet geholpen.
Kan er zoveel verschil in stroomverbruik zitten tussen verschillende providers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
Neowize1 schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 11:26:
Wij hebben na de overstap van KPN naar Tele2 het idee dat de accu van onze iphone 6 veel sneller wordt leeggetrokken. Een volle accu is nu in 3 a 4 uur leeg, zonder veel te bellen. De dag voor het overstappen ging de accu nog een hele dag mee.
Dit zou kunnen als er groot verschil zit in signaalsterkte tussen KPN en Tele2 op je woon/werk adres. Als je wilt kun je even de postcode waar je de iPhone het meest gebruikt (letters & cijfers) sturen per PM dan check ik het voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Neowize1 schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 11:26:
Dat is heel erg raar, aangezien je normaalgesproken met een volle accu ook wel 5+ uur kunt bellen. Lijkt me dat er iets anders mis is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Ik herken dat hogere batterijverbruik ook bij overstappen naar een andere provider. In mijn geval was dat met een 6s Plus en de tijdelijke overstap van KPN naar T-Mobile in juni van dit jaar. Dit werd in een test tevens bevestigd door HcBlids. Bij mij was dat dan niet zo drastisch als bij Neowize1, maar wel een noemenswaardig verschilletje.

Nu met de iPhone 7 Plus en voor de tweede keer T-Mobile maal ik er niet meer om en ik haal best goede resultaten. Maar toch blijf ik het idee houden dat het netwerk van KPN over het algemeen net wat gunstiger uitpakt voor veel telefoons. Maar ja het is jammer dat ze zich zo uit de markt prijzen op het moment.

En ik heb het dan over 4G. Dus hoe T-Mobile 3G presteert op dit gebied (ook voor Tele2 klanten) weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neowize1
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:02

Neowize1

Draak

Vanmorgen is nog een van onze gebruikers overgestapt naar Tele2. Ook zijn accu werd direct na overstap leeggeslurpt. Dit is een iPhone5, dus zit niet op 3G. We zitten direct naast Amsterdam Arena, dit zou toch niet aan signaalsterkte mogen liggen hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Mooi, bij alle providers krijg je bij Google suggesties voor 'accu snel leeg' als je typt, behalve voor kpn :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pimsaint
Neowize1 schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 13:33:
Dit is een iPhone5, dus zit niet op 3G.
Als het inderdaad een iPhone 5 is (en niet de 5s) dan verklaart dat een hele hoop: deze ondersteunt de 800Mhz band van Tele2 namelijk niet, dus zal blijven zoeken naar een LTE verbinding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SafariFlow
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-10 18:44
Naast signaalsterkte zijn er ook parameters op het netwerk die ervoor kunnen zorgen dat een accu snel leeg loopt. De idle timer is vaak de grootste boosdoener.

Ik weet dat T-mobile een redelijk hoge idle timer heeft in vergelijking met KPN/Vodafone. Dit heeft een positieve invloed op snelheid maar is negatief voor de accu. Heb vaker berichten gezien van mensen die van KPN/Vodafone naar T-Mobile porteren en dan ook deze klachten meldden.

Weet niet hoe dit voor Tele2 is ingesteld, maar als je toestel met een vergelijkbare dekking, op dezelfde technologie, sneller leeg is zou dit eventueel een verklaring kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
SafariFlow schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 18:08:

Ik weet dat T-mobile een redelijk hoge idle timer heeft in vergelijking met KPN/Vodafone. Dit heeft een positieve invloed op snelheid maar is negatief voor de accu. Heb vaker berichten gezien van mensen die van KPN/Vodafone naar T-Mobile porteren en dan ook deze klachten meldden.

Weet niet hoe dit voor Tele2 is ingesteld, maar als je toestel met een vergelijkbare dekking, op dezelfde technologie, sneller leeg is zou dit eventueel een verklaring kunnen zijn.
Zeker. Dit was overigens al ten tijde van 2G en 3G het geval en is niet nieuw bij 4G.
Achtergrond is dat een telefoon niet constant de radio module open heeft staan om te 'luisteren' of er nog pakketjes (met data) klaar staan. Hoe langer de telefoon in de passieve modus kan blijven, des te langer de accu mee gaat, maar des te meer het netwerk zit te "wachten" totdat een telefoon eindelijk eens op gang komt. Dit "klaarhouden" van het pakketje kost capaciteit en dus snelheid.
KPN en Vodafone kiezen traditioneel voor een hoge kwaliteit (lange accu duur maar veel belasting op het netwerk) terwijl T-Mobile (en denk ook Tele2) kiezen voor de belasting aan de gebruikerskant (wat leidt tot veel actief luisteren van de telefoon en dus veel accu gebruik)

Belangrijk is even te onthouden dat het "wachten" hier gaat om mili-seconden, je moet dus niet denken dat het bij KPN minuten duurt voordat een appje binnen gaat komen, dit is echt een amper meetbaar verschil voor de gebruiker, maar scheelt weldegelijk in accu verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Weet iemand van jullie wanneer tele2 4g roaming in het buitenland gaat aanbieden? Want in duitsland wel ervaring mee dat op de duitse autobahn dat 3g echt brak is en je best vaak blij mag zijn met alleen maar 2g...

[ Voor 5% gewijzigd door dutchnltweaker op 20-10-2016 13:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Gespot in het Antenneregister: een straalverbinding op 3512NZ in de binnenstad van Utrecht (omg. Oudegracht). Waarschijnlijk in de kerktoren bij het Catharijneconvent.

Meest waarschijnlijke is dat deze van Tele2 is aangezien daar hun signaal een beetje mist. Maar het zou evt. ook nog Vodafone kunnen zijn. De straalverbinding is al even actief, het wachten is nu op de rest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stat
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:29
Ook maar even mijn ervaring posten: sinds een week tele2 SIM, in Leiden (vlakbij station). Binnen (jaren 30 huis) helaas 0-1 streepje, en volgens android ruim de helft van de tijd geen bereik. Zowel op 4g als op 2g/3g. Dus helaas lijk ik te wonen in een Tele2/T-mobile dead spot.

Ik kwam van Hollandsnieuwe (Vodafone), daarmee prima bereik. Verder wel heel blij met 4G buitenshuis, maar mijn accu gaat thuis wel erg hard zo. Dus zoeken naar een andere optie met 4G. Denk vodafone sim-only of prepaid. Blij dat ik voor een maandelijks verlengd abonnement gegaan ben in elk geval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-10 22:16

ikt

Iemand die een beetje ervaring heeft met 4G van Tele2 rond Eindhoven, Helmond en Boxmeer? (En wat ertussen ligt)

De dekkingskaart ziet er minder uit dan die van T-Mobile en KPN, maar naar mijn ervaring is dat in deze gebieden het signaal ook weg valt bij die providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

4gmasten.nl Tele2 4G update geplaatst: https://www.4gmasten.nl/n...tele2-update-oktober-2016

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blids
Weer een Tele2 share locatie gevonden nu in Putten laak
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/rib137.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/33jtqa9.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Blids op 09-11-2016 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

HcBlids schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 22:23:
Weer een Tele2 share locatie gevonden nu in Putten laak
[afbeelding]
Wat zijn de coördinaten(of wat is de postcode)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
The_Wireless_Guy schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 23:28:
[...]

Wat zijn de coördinaten(of wat is de postcode)?
Coördinaten zijn 52° 16' 26.95'' N en 5° 37' 11.96'' E
Postcode is 3881MK

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WiseDise
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-10 19:07
Ik heb het geluk op het mooie Texel te mogen wonen, en natuurlijk was ik er bij toen er voor Tele2 antenne's en apparatuur geplaatst werd op 't Horntje.

The_Wireless_Guy wees me er daarnaast op dat de Tele2 site in Den Burg (antenne's van T-Mobile met Tele2 geïntegreerd) begonnen is met uitzenden van signaal.

Foto's via mijn iPhone omdat ik er toevallig toch langs kwam. Binnenkort ga ik terug met een HQ-camera.

Meer foto's hierrr van de site op 't Horntje.
Afbeeldingslocatie: https://s3.postimg.org/kixfbfgur/image_201611111519390004.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

WiseDise schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 15:45:
Ik heb het geluk op het mooie Texel te mogen wonen, en natuurlijk was ik er bij toen er voor Tele2 antenne's en apparatuur geplaatst werd op 't Horntje.

The_Wireless_Guy wees me er daarnaast op dat de Tele2 site in Den Burg (antenne's van T-Mobile met Tele2 geïntegreerd) begonnen is met uitzenden van signaal.

Foto's via mijn iPhone omdat ik er toevallig toch langs kwam. Binnenkort ga ik terug met een HQ-camera.

Meer foto's hierrr van de site op 't Horntje.
[afbeelding]
Ben benieuwd of er Tele2 klanten op Texel zijn die dit merken:

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/210c3mt.jpg,%20height:%20280px;%20width:%20230px

Pagina: 1 ... 23 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Tele2 mobiele diensten, andere onderwerpen horen thuis in:
- Tele2 Vast: [Tele2] Ervaringen & Discussie - Deel 7