[Tele2 Mobiel] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 71 Laatste
Acties:
  • 544.192 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:35

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

WiseDise schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 08:18:
Op woensdag 29 juni (14:18) schreef ik dit in het T-Mobile 4G topic:

...........

Nu kan ik deze foto met jullie delen:
[afbeelding]

Het lijkt er op dat Tele2 dus inderdaad gaat sharen, volgens mij zijn dat RRU's van Tele2 namelijk achter de T-Mobile antennes.
Dat is dan wel erg uitzonderlijke situatie. Inderdaad ingegeven door de omstandigheden. Kan je nog een foto van dichterbij maken?

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsj16
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02:02
WiseDise schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 08:18:
Op woensdag 29 juni (14:18) schreef ik dit in het T-Mobile 4G topic:

[...]

Toen schreef The_Wireless_Guy:

[...]

En daarna ucsdcom:

[...]

Nu kan ik deze foto met jullie delen:
[afbeelding]

Het lijkt er op dat Tele2 dus inderdaad gaat sharen, volgensmij zijn dat RRU's van Tele2 namelijk achter de T-Mobile antennes.
Als het er een met t-mobile is, zitten er vijf achter de antennes volgensmij. Ik ben er al diverse tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiseDise
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-10 19:07
Gijsj16 schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 13:04:
[...]

Als het er een met t-mobile is, zitten er vijf achter de antennes volgensmij. Ik ben er al diverse tegen gekomen.
Dit is ook T-Mobile. Hebben de laagste antennes (ook volgens Antenneregister). Ik weet zelf niet of er dan vijf achter hangen, die kunnen ook op de grond staan. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

WiseDise schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 13:34:
[...]

Dit is ook T-Mobile. Hebben de laagste antennes (ook volgens Antenneregister). Ik weet zelf niet of er dan vijf achter hangen, die kunnen ook op de grond staan. Toch?
Dat kan maar dan ben je de functie van een RRH een beetje verloren. De RRH wil je zo dicht mogelijk dij de antenne hebben zodat je niet met coax maar met glasvezel naar de antenne kan. Je gebruikt 1 RRH per gebruikte frequentie. T-Mobile heeft 3 frequenties in gebruik dus daar verwacht je niet meer dan 3RRH's . Hangen er meer dan zijn dat waarschijnlijk RRH's van Tele2. Die zullen ook iets andere afmetingen hebben want ze zijn van een andere fabrikant. T-Mobile gebruikt Huawei apparatuur en Tele2 gebruikt Nokia apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiseDise
The_Wireless_Guy schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 14:29:
[...]

Dat kan maar dan ben je de functie van een RRH een beetje verloren. De RRH wil je zo dicht mogelijk dij de antenne hebben zodat je niet met coax maar met glasvezel naar de antenne kan. Je gebruikt 1 RRH per gebruikte frequentie. T-Mobile heeft 3 frequenties in gebruik dus daar verwacht je niet meer dan 3RRH's . Hangen er meer dan zijn dat waarschijnlijk RRH's van Tele2. Die zullen ook iets andere afmetingen hebben want ze zijn van een andere fabrikant. T-Mobile gebruikt Huawei apparatuur en Tele2 gebruikt Nokia apparatuur.
En op aanvraag van jou hebben we altijd de foto's nog. Zie onderaan de post.

Ik ben benieuwd naar jullie visie over deze shared site (postcode 1791). Ook als ik nog andere foto's kan maken, hoor ik dit graag.

Klik=HQ.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/aGDarV7.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Rdlqm4E.jpg

[ Voor 0% gewijzigd door WiseDise op 23-07-2016 15:07 . Reden: Toevoegen woordje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-10 19:22
Wat me opvalt is dat tele2 eu bundel de mbs nauwkeuriger telt dan hun eigenbundels..

Hoe kan dit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raider095
  • Laatst online: 02-11-2021
Zijn die RRU's niet gewoon van T-Mobile zelf? Heb je ook een foto van de apparatuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiseDise
Raider095 schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 19:59:
Zijn die RRU's niet gewoon van T-Mobile zelf? Heb je ook een foto van de apparatuur?
Ik vrees van niet. Dit is de hoofdlocatie van Texel. Alle apparatuur staat binnen in een apart gebouw, omheind door hoge hekken etc.

Tele2 heeft toch hun RRU's achter/bij de antenne hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raider095
WiseDise schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 21:24:
Tele2 heeft toch hun RRU's achter/bij de antenne hangen?
Beiden gebruiken dezelfde soort configuraties; RRU's beneden (onderaan de mast, hetzij op het dak) of achter de antennes. Tele2 doet het laatste weliswaar vaker, maar T-Mobile doet dat ook regelmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiseDise
Raider095 schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 21:37:
[...]

Beiden gebruiken dezelfde soort configuraties; RRU's beneden (onderaan de mast, hetzij op het dak) of achter de antennes. Tele2 doet het laatste weliswaar vaker, maar T-Mobile doet dat ook regelmatig.
Als dat zo is ben ik mij niet zo zeker dat hier ook een share tussen T-Mobile en Tele2 gaat komen. Misschien weet iemand anders meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsj16
Ik dach dat ze zulke soort masten die niet delen. Alleen dak locaties evt eigen mastlocatie. Zulke masten zijn meestal van andere partijen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiseDise
Gijsj16 schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 23:04:
Ik dach dat ze zulke soort masten die niet delen. Alleen dak locaties evt eigen mastlocatie. Zulke masten zijn meestal van andere partijen
KPN is eigenaar van de op de foto's getoonde mast. Maar zoals eerder geschreven;

Misschien moeten ze wel. Deze mast zit echt bomvol aan apparatuur. Nog lager (rood) gaan hangen dan T-Mobile lijkt mij echt niet verstandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

WiseDise schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 15:06:
[...]

En op aanvraag van jou hebben we altijd de foto's nog. Zie onderaan de post.

Ik ben benieuwd naar jullie visie over deze shared site (postcode 1791). Ook als ik nog andere foto's kan maken, hoor ik dit graag.

Klik=HQ.
[afbeelding]
[afbeelding]
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/21cs3d5.jpg
Als ik naar de T-Mobile locatie hierboven in de mast bij de MDF in Lelystad kijk dan zie ik andere RRU's hangen. Dan zouden de RRu's in de mast in Den Burg dus wel eens Tele2 RRU's kunnen zijn. De andere kleine kastjes achter de antennes zijn mogelijk combiners. Wellicht is die een quad-antenne met 4 inwendige antennes. Dat is r 1 te weinig voor de combi T-Mobile / Tele2 want die gebruiken de banden 800MHz(4G Tele2), 900MHz(3G + 4G T-Mobile), 1800 MHz(2G + 4G T-Mobile), 2100 MHz(3G T-Mobile) en 2600Mhz(4G Tele2). Dat is er dus een teveel , In dat geval kunnen de 800 Mhz en 900 MHz of de 2100 MHz en 2600 Mhz gecombineerd op een antenne worden gezet middels de combiner.

Ziet er dus naar uit dat Tele2 daar over de reeds aanwezige T-Mobile antennes gaan. Waarom T-Mobile er dan bij de ombouwfase niet voor gekozen heeft om een 5 antenne behuizing te kiezen is me niet duidelijk. Maar deze oplossing werkt ook al geeft het Tele2 minder vrijheid want nu kunnen ze zelf niet de Tilt aanpassen van de 800 Mhz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiseDise
The_Wireless_Guy schreef op zondag 24 juli 2016 @ 11:08:
[...]

[afbeelding]
Als ik naar de T-Mobile locatie hierboven in de mast bij de MDF in Lelystad kijk dan zie ik andere RRU's hangen. Dan zouden de RRu's in de mast in Den Burg dus wel eens Tele2 RRU's kunnen zijn. De andere kleine kastjes achter de antennes zijn mogelijk combiners. Wellicht is die een quad-antenne met 4 inwendige antennes. Dat is r 1 te weinig voor de combi T-Mobile / Tele2 want die gebruiken de banden 800MHz(4G Tele2), 900MHz(3G + 4G T-Mobile), 1800 MHz(2G + 4G T-Mobile), 2100 MHz(3G T-Mobile) en 2600Mhz(4G Tele2). Dat is er dus een teveel , In dat geval kunnen de 800 Mhz en 900 MHz of de 2100 MHz en 2600 Mhz gecombineerd op een antenne worden gezet middels de combiner.

Ziet er dus naar uit dat Tele2 daar over de reeds aanwezige T-Mobile antennes gaan. Waarom T-Mobile er dan bij de ombouwfase niet voor gekozen heeft om een 5 antenne behuizing te kiezen is me niet duidelijk. Maar deze oplossing werkt ook al geeft het Tele2 minder vrijheid want nu kunnen ze zelf niet de Tilt aanpassen van de 800 Mhz.
Mooie uitleg. Dank!

Zou ruimtegebrek een rol kunnen spelen?
En heeft het combineren van frequenties nadelen, naast de tilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

WiseDise schreef op zondag 24 juli 2016 @ 11:16:
[...]

Mooie uitleg. Dank!

Zou ruimtegebrek een rol kunnen spelen?
En heeft het combineren van frequenties nadelen, naast de tilt?
Dat heeft hier zeker een rol gespeeld. Als ze zelf antennes hadden willen ophangen dan hadden ze onder die van T-Mobile gezeten en die hangen al erg laag.

Nee, combinen is een vertrouwde techniek. Het niet kunnen tilten beperkt Tele2 in het tweaken van de antennesmeer niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blids
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-10 01:31
T-Mobile maakt gebruik van 2 type
1 de typte met 2 Bts Kasten, coax van de kast naar de antenne gaat, is vaak klein kastje combiners van bijvoorbeeld 3G900 4G900, 3G2100 en voorbereiding op 4G2100, 2G1800 4G1800 geen RRU's
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/fbmgex.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2q9ymfr.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2mxfrd4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2jcu49h.jpg

2 de type met 1 Bts Kast, glasvezel gaat van kast naar RRU's van daar uit een klein stukje coax naar de antenne
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/30m0jeu.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/qqxzzd.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2z6h1qs.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2ywwh7k.jpg

T-Mobile gebruikt ook twee type RRU's
type 1
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/i22cmo.jpg
type 2
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2efkp03.jpg

en de Tele2 RRU's
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/ztayvc.jpg

Morgen ga ik op zoek naar een combi T-Mobile/Tele2
Ontvangt iemand al Tele2 in Den Burg, 20402 of Tele2 NL is van Tele2 dat kun je testen door handmatig netwerken zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiseDise
HcBlids schreef op maandag 25 juli 2016 @ 02:08:
T-Mobile maakt gebruik van 2 type
1 de typte met 2 Bts Kasten, coax van de kast naar de antenne gaat, is vaak klein kastje combiners van bijvoorbeeld 3G900 4G900, 3G2100 en voorbereiding op 4G2100, 2G1800 4G1800 geen RRU's
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

2 de type met 1 Bts Kast, glasvezel gaat van kast naar RRU's van daar uit een klein stukje coax naar de antenne
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

T-Mobile gebruikt ook twee type RRU's
type 1
[afbeelding]
type 2
[afbeelding]

en de Tele2 RRU's
[afbeelding]

Morgen ga ik op zoek naar een combi T-Mobile/Tele2
Ontvangt iemand al Tele2 in Den Burg, 20402 of Tele2 NL is van Tele2 dat kun je testen door handmatig netwerken zoeken
Bedankt voor je foto's en mooie toevoegingen. Lees ze met plezier. Je vroeg naar het bereik, ik heb gekeken:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZfmKP9x.png

Wat zal ik zeggen... ze stralen nog niet voor mij. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blids
WiseDise schreef op maandag 25 juli 2016 @ 16:59:
[...]

Bedankt voor je foto's en mooie toevoegingen. Lees ze met plezier. Je vroeg naar het bereik, ik heb gekeken:

[afbeelding]

Wat zal ik zeggen... ze stralen nog niet voor mij. ;)
Inderdaad nog niet actief anders stond Tele2 NL erbij

Onder tussen heb ik de foto's van WiseDise van dichtbij bekeken en er 3 kleine foto's van gemaakt
Daar is te zien dat Tele2 al aangesloten is op de Huawei antenne
er lopen kabels van Tele2 van de Bts Kast naar RRU naar de Antenne's, het zijn overduidelijk de RRU's van Tele2, Tele2 gebruikt gele kleine labels, T-Mobile grote witte labels

Op de foto's is het duidelijk te zien, rode pijlen zijn Tele2, roze pijlen zijn T-Mobile
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/24119gz.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/1zv6gio.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/syq91x.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiseDise
HcBlids schreef op maandag 25 juli 2016 @ 18:13:
[...]

Onder tussen heb ik de foto's van WiseDise van dichtbij bekeken en er 3 kleine foto's van gemaakt
er lopen kabels van Tele2 van de Bts Kast naar RRU naar de Antenne's, het zijn overduidelijk de RRU's van Tele2, Tele2 gebruikt gele kleine labels, T-Mobile grote witte labels

Op de foto's is het duidelijk te zien, rode pijlen zijn Tele2, roze pijlen zijn T-Mobile
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat een interessante post.

Wat weten we over een termijn over het actief worden van de ruimte van Tele2 ?

Mag/gebruikt Tele2 dezelfde glasvezelverbinding of moet het voor eigen toevoer zorgen? Kan dat nog meespelen in het nu niet actief zijn of is dat in deze fase al geregeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-10 14:55

The Wizard

Moderator Mobile
WiseDise schreef op maandag 25 juli 2016 @ 19:46:
[...]

Wat een interessante post.

Wat weten we over een termijn over het actief worden van de ruimte van Tele2 ?

Mag/gebruikt Tele2 dezelfde glasvezelverbinding of moet het voor eigen toevoer zorgen? Kan dat nog meespelen in het nu niet actief zijn of is dat in deze fase al geregeld?
Tele2 maakt altijd gebruik van een eigen verbinding, al dan niet via een VLAN oplossing via een bestaande glasvezel (Eurofiber, eigen of KPN). In de meeste gevallen wordt er eerst met een microwave oplossing gewerkt als er snel een locatie opgeleverd moet worden, en later (indien noodzakelijk) een glas verbinding.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ik zit eraan te denken SimOnly van Vodafone naar Tele2 te gaan, wellicht is het verstandig eerst een maandabonnement te nemen bij Tele2.

Wat denken jullie, gaat het verschil in 4G netwerk me mee of tegen vallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiseDise
The Wizard schreef op maandag 25 juli 2016 @ 19:54:
[...]

Tele2 maakt altijd gebruik van een eigen verbinding, al dan niet via een VLAN oplossing via een bestaande glasvezel (Eurofiber, eigen of KPN). In de meeste gevallen wordt er eerst met een microwave oplossing gewerkt als er snel een locatie opgeleverd moet worden, en later (indien noodzakelijk) een glas verbinding.
Deze zendmast/locatie is van KPN. Vodafone en T-Mobile maken hier ook gretig gebruik van, gezien de vele straalverbindingen vanaf deze mast naar verschillende locaties op het eiland (KPN bewust even buiten beschouwing gelaten, die maar 2 locaties aan een straalverbinding hangen).

Is het dan aannemelijk dat Tele2 KPN glas (kan/gaat) gebruiken? Of zouden ze toch liever vasthouden aan een locatie in Den Helder en vanuit daar een straalverbinding opzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-10 09:57
Chris.nl schreef op maandag 25 juli 2016 @ 23:19:
Ik zit eraan te denken SimOnly van Vodafone naar Tele2 te gaan, wellicht is het verstandig eerst een maandabonnement te nemen bij Tele2.

Wat denken jullie, gaat het verschil in 4G netwerk me mee of tegen vallen?
zat hier ook naar te kijken, maandabonnement voor tijdens mn vakantie zodat ik niet vast zit aan de krappe data limiet van het abonnement van mijn werkgever. Las op de site dat er een opzegtermijn geldt van 1 maand na verstrijken abonnements periode, betekent dit dat als je een abonnement neemt voor een maand je er sowieso voor 2 maanden aan vast zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:48
stijnec1 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 08:43:
maandabonnement voor tijdens mn vakantie
Let op: zonder nummerbehoud zijn er wel een paar beperkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-10 09:57
hcQd schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 08:48:
[...]

Let op: zonder nummerbehoud zijn er wel een paar beperkingen.
goed dat je het zegt, dat is wel een flink nadeel
zal eens kijken of de webcare een manier erom heen kan bedenken, immers, als je een bundel neemt (bellen is niet belangrijk) voor het buitenland loopt tele2 immers geen risico

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirhc_95
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-10 13:58
Ik weet niet of deze vraag hier helemaal thuis hoort, zo niet mijn excuses. Ik zit er aan te denken om van mijn Ben sim only op 4G over te stappen naar een sim only van Vodafone of Tele2, 1 GB vind ik toch wat weinig nu met Pokemon Go etc. Maar weten jullie misschien hoe het 4G bereik van Tele2 (en misschien ook dat van Vodafone) in de Rotterdamse metro is? (voornamelijk de tunnel van Melanchtonweg tot Beurs (lijnen D/E) en de tunnel van Beurs tot Kralingse Zoom (lijnen A/B/C). Nu met Ben en vroeger met T-Mobile had ik in de metro namelijk altijd 4G en ik wil er niet op achteruit gaan. Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Sirhc_95 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 09:09:
Ik weet niet of deze vraag hier helemaal thuis hoort, zo niet mijn excuses. Ik zit er aan te denken om van mijn Ben sim only op 4G over te stappen naar een sim only van Vodafone of Tele2, 1 GB vind ik toch wat weinig nu met Pokemon Go etc. Maar weten jullie misschien hoe het 4G bereik van Tele2 (en misschien ook dat van Vodafone) in de Rotterdamse metro is? (voornamelijk de tunnel van Melanchtonweg tot Beurs (lijnen D/E) en de tunnel van Beurs tot Kralingse Zoom (lijnen A/B/C). Nu met Ben en vroeger met T-Mobile had ik in de metro namelijk altijd 4G en ik wil er niet op achteruit gaan. Alvast bedankt!
Tele2 heeft nog geen bereik in de Rotterdamse metro. Daar wordt nog aan gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-10 14:55

The Wizard

Moderator Mobile
WiseDise schreef op maandag 25 juli 2016 @ 23:47:
[...]
Is het dan aannemelijk dat Tele2 KPN glas (kan/gaat) gebruiken? Of zouden ze toch liever vasthouden aan een locatie in Den Helder en vanuit daar een straalverbinding opzetten?
Dan is het idd aannemelijk dat ze ook gebruik maken van deze centrale locatie wat glasvezel betreft. Waarschijnlijk zijn de glas verbindingen op een eiland niet zo verspreid als op het vaste land.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brasher
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-10 10:00
Ik ben sinds maandag over op Tele2, overgestapt vanaf Vodafone (dat mij wat te duur werd en me geen korting meer wilde aanbieden).Met Vodafone werkte 4G op mijn Nexus 5 prima. Ik weet niet precies wat voor snelheden ik daar aantikte, maar ik had niet te klagen.

Nu met Tele2 is 4G echter bedroevend traag. Ik woon in Amsterdam Oost en heb op zo'n 300 meter afstand van mijn huis een 4G mast staan.Ik heb een enkele keer in Speedtest een waanzinnige 10.48 Mbit/s aangetikt, maar meestal zit dat ergens rond de 5. De uploadsnelheid is helemaal beroerd, dat zit consequent ver onder de 1 Mbit/s. Ondanks dat dat binnenshuis is lijkt dat me toch wel heel erg laag.
Ik heb in de Settings een en ander proberen aan te passen in Network Operators (daar zie ik twee keer 'Tele2 NL' staan, deze geven hetzelfde resultaat) en Access Point Names, maar ik zie daar weinig mis aan.

Zie ik toch ergens een instelling over het hoofd of ligt dit probleem eerder bij Tele2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Brasher schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 20:22:
Ik ben sinds maandag over op Tele2, overgestapt vanaf Vodafone (dat mij wat te duur werd en me geen korting meer wilde aanbieden).Met Vodafone werkte 4G op mijn Nexus 5 prima. Ik weet niet precies wat voor snelheden ik daar aantikte, maar ik had niet te klagen.

Nu met Tele2 is 4G echter bedroevend traag. Ik woon in Amsterdam Oost en heb op zo'n 300 meter afstand van mijn huis een 4G mast staan.Ik heb een enkele keer in Speedtest een waanzinnige 10.48 Mbit/s aangetikt, maar meestal zit dat ergens rond de 5. De uploadsnelheid is helemaal beroerd, dat zit consequent ver onder de 1 Mbit/s. Ondanks dat dat binnenshuis is lijkt dat me toch wel heel erg laag.
Ik heb in de Settings een en ander proberen aan te passen in Network Operators (daar zie ik twee keer 'Tele2 NL' staan, deze geven hetzelfde resultaat) en Access Point Names, maar ik zie daar weinig mis aan.

Zie ik toch ergens een instelling over het hoofd of ligt dit probleem eerder bij Tele2?
Zit je wel op 4G? Dit lijken me echte 3G snelheden. Van de 2 Tele2 die je ziet is de 1e altijd het eigen Tele2 netwerk en de 2e is T-Mobile. Installeer eens G-Nettrack lite en maak eens een printscreen van de "Drive" pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brasher
  • Laatst online: 10-10 10:00
Ik zit op 4G ja. Dat is althans wat ik bovenaan zie staan. Wordt door G-Nettrack ook bevestigd lijkt het:

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/5orrzl.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:05
Die -119 laat zien dat je waarschijnlijk niet op een mast zit die 300m verderop staat.

Vrij slechte ontvangstwaarde.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Kan zijn dat de mast over je heen straalt? onder de vuurtoren is het donker. Of deze mast is wellicht nog niet actief?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raider095
Devian schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 23:25:
Die -119 laat zien dat je waarschijnlijk niet op een mast zit die 300m verderop staat.

Vrij slechte ontvangstwaarde.
Je weet dat RSRP iets anders is dan RSSI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:32
Stedelijk en indoor is dat zeker geen gekke of onmogelijke waarde voor 300 meter op LTE800.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Ik heb dezelfde ervaringen op een iphone 6. Heel soms heb ik een waarde boven de 20Mbps maar normaal is voor mij ronde de 10Mbps down en 0,5-3 Mbps up. Het netwerk valt mij behoorlijk tegen.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-10 20:34
Het lijkt wel een landelijk netwerk probleem. Haalde ik eerst rond de 90 Mbps, nu is het om te huilen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/m2piEIzl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• summetje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:44
Tigerblood schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 13:31:
Het lijkt wel een landelijk netwerk probleem. Haalde ik eerst rond de 90 Mbps, nu is het om te huilen.

[afbeelding]
Welke regio is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
*PM gestuurd*

[ Voor 14% gewijzigd door Tigerblood op 30-07-2016 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-10 16:15
HcBlids schreef op maandag 25 juli 2016 @ 18:13:
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Offtopic
Waar maak je deze foto's mee? Goeie kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsj16
Klopt. één is 4G en de andere 2G/3G (Via T-Mobile) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-09 16:48

De downloadsnelheid is wel erg laag ten opzichte van de ervaringen die ik doorgaans door het land heen heb. Ook in Amsterdam zijn de snelheden doorgaans behoorlijk goed. Dicht bij de mast heeft Tele2 bijna altijd ook de 4G-2600 frequentie actief, wat met 4G+ geschikte toestellen tot topsnelheden kan leiden. Alleen in het buitengebied als je net wel, net niet ontvangst via 4G hebt herken ik die lage snelheden, op andere plaatsen haal ik minimaal zo'n 20 Mbp/s, maar meestal hoger. Net nog even een testje gedaan waar ik 130 Mbp/s haalde.

Wat mij daarbij wel opvalt is dat het in de Ookla Speedtest app wel uitmaakt welke server de app tijdens de speedtest download. Op de plaats waar ik de 130 Mbp/s haalde met een download vanaf de server in Alblasserdam, kon ik met een download vanaf de Vodafone server in Utrecht op dit moment slechts een keer 50 Mbp/s en daarna 75 Mbp/s halen. Maar goed, dat verklaart het verschil bij jou niet. 5Mbp/s is een snelheid die ik op 4G regelmatig zie bij speedtests op Vodafone 4G. Die snelheid is in de praktijk al heel goed bruikbaar. In Amsterdam heeft Vodafone het 4G net zeker veel beter voor elkaar dan Tele2 en daar haal je zeker hogere snelheden dan dat je bij Tele2 nu haalt. Tele2 heeft ook minder hoge opstelpunten aangezien ze de opstelpunten van T-Mobile delen. Ondanks dat zou je snelheid bij Tele2 hoger moeten zijn. Als dat nu al een capaciteitsprobleem zou zijn bij Tele2, dan betekent dat ellende voor de komende jaren. Ze hebben nu al hun maximale spectrum in gebruik.Bij jou moet het dus een probleem zijn bij Tele2 of in het netwerk van Tele2.

Sowieso zou ik als ik jou was hier eens melding van maken via het Tele2 forum met je postcode erbij. (www.forum.tele2.nl). Je kan het ook melden bij de klantenservice, maar daar heb ik in ieder geval van de telefonische servicedesk geen hoge pet van op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
Snelheid is hier weer hersteld na contact met Tele2 medewerker hier op Tweakers. Wel bijna hele bundel er doorheen gejast met speedtest om het te testen :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IOn44WNl.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door Tigerblood op 31-07-2016 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiseDise
HvanderT schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 20:19:
[...]

Offtopic
Hij deed het. Met een 10x wide optical zoom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06:56
Heb sinds medio juni Tele2 en tot nu erg tevreden. Bijna altijd 4G bereik, zit voornamelijk in de Randstad. Utrecht centrum blijft beetje lastig, schakelt af en toe terug naar 3G (en dat is meer dan prima bruikbaar).

Ook de eerste EU-internetbundel gebruikt in Duitsland, Frankrijk en GB, niets op aan te merken en zeer makkelijk in het gebruik.

Ik kom van hollandsnieuwe af en ben nog steeds elke dag blij met een app die (nagenoeg) het actuele gebruik weergeeft en ook altijd werkt. Ik blijf nog wel even bij Tele2!

[ Voor 7% gewijzigd door driedees op 05-08-2016 12:37 ]

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pawarana
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
een nieuw record...?
een whopping 209.68 Mbps!! :9

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/243ly89.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
Mits je een 4G toestel hebt maak je sprongen vooruit als je van Hollands nieuwe naar het 4G netwerk van Tele2 gaat. (Bij Hollandsnieuwe nog steeds geen toegang tot het 4G net van Vodafone!). Trouwens ook als je van Vodafone af komt zal het Tele2 netwerk je op de meeste plaatsen niet tegenvallen. En anders biedt Tele2 je nog de backup op het T-Mobile netwerk voor als ze zelf geen 4G actief hebben op een locatie. Voor wat dat waard is. Het werkt goed, maar is met de maand minder van belang als je het mij vraagt:

De T-Mobile backup wordt met name voor internet steeds minder van belang bij Tele2: Tele2-4G zit op de 800 band., De opstelpunten worden gedeeld, dus waar Tele2 op de mast zit met 4G heb je dit meestal op de 800 en de 2600 frequentie, waarvan de 800 band het verste reikt. De dekking van T-Mobile gaat klanten met een 4G toestel niets extra's meer brengen. de backup van T-Mobile is 2G en 3G zitten op de 1800 en de 900
frequentie. De 1800 band reikt niet ver genoeg en de T-Mobile 900 band reikt voor 3G en eventueel 2G niet verder dan de 4G-800 frequentie van Tele2.

Sterker nog: je gebruikt nu T-Mobile 2G en 3G op de meeste locaties alleen om over te bellen. Daarna schakel je direct weer naar Tele2-4G terug. Zit je lekker te internetten op Tele2-4G en vervolgens wil je even bellen, dan moet je toestel snel naar het 3G-900 of 2G net van T-Mobile schakelen. Daar waar Tele2 een mast deelt en je op de grens van de Tele2 4G-800 dekking zit kan je T-Mobile 900 regelmatig al niet meer gebruiken. Dus geen gesprek. Straks als VoLTE komt is dat vermoedelijk opgelost.

Verder zie ik de eigen Tele2 4G only masten juist opduiken op plaatsen waar de gaten in het T-Mobile netwerk zitten. Dus ook daar is Tele2 zelf beter. Ik ben benieuwd hoe andere Tele2 gebruikers dit ervaren. Het enige wat kan gebeuren is op termijn een gebrek aan capaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-10 22:51
Onlangs ook overstapt op tele2 vanaf Kpn. 4g bereik is bijna hetzelfde.
Helaas heb ik wel een erg trage uploadsnelheid. Bij een downloadsnelheid van wel 100 mbit, heb ik soms nieteens 1 mbit upload volgens Oakla''s speedtest.

Ben benieuwd of een nieuw simkaartje zal helpen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-10 20:43
'k Merk zelf ook een behoorlijk verschil tussen up- en download. Een factor 10 is geen uitzondering.
Met name als het signaal minder wordt, loopt de uploadsnelheid hard terug.
Met een nieuwe simkaart zul je vermoedelijk niets opschieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
Het lijkt er vaak op dat de upload ook hapert tijdens een speedtest.
Maar met vol ontvangst en 100 mbps download is minder dan 1 mbps toch niet normaal?

• Vighu
  • Laatst online: 08-10 20:58
ucsdcom schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 01:38:
Sterker nog: je gebruikt nu T-Mobile 2G en 3G op de meeste locaties alleen om over te bellen. Daarna schakel je direct weer naar Tele2-4G terug. Zit je lekker te internetten op Tele2-4G en vervolgens wil je even bellen, dan moet je toestel snel naar het 3G-900 of 2G net van T-Mobile schakelen. Daar waar Tele2 een mast deelt en je op de grens van de Tele2 4G-800 dekking zit kan je T-Mobile 900 regelmatig al niet meer gebruiken. Dus geen gesprek. Straks als VoLTE komt is dat vermoedelijk opgelost.
Dit merk ik dus regelmatig bij mijn vriendin, nu eindelijk de verklaring. Dit is voor mij de enige reden waarom ik niet durf over te stappen van Vodafone naar Tele2. Voor mijn werk is het belangrijk dat ik telefonisch goed bereikbaar ben, dit probleem lijkt ervoor te zorgen dat slechter zal worden bij de switch.

Hoe ervaren jullie dit in Regio Rotterdam? (Ik zal Tele2 gaan gebruiken op een iPhone 6 plus als ik switch)

[ Voor 3% gewijzigd door Vighu op 11-08-2016 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-10 21:12
Ik heb nu T-Mobile en overweeg over te stappen naar Tele2. Zelf woon net naast (paar 100m) binnen 4g dekking. Dat is niet erg, want daar heb ik WIFI

Belangerijker. Hoe is de dekking van tele2 voor bellen? Is dat nog steeds met T-Mobile als ondersteuning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry

Kun je dit iets verder toelichten? In mijn beleving gaan alle gesprekken via T-Mobile. Dus als je net wel/net niet verbinding hebt met 4G Tele2, zal een gesprek toch sowieso op 2G/3G binnenkomen? Of wordt je telefoon via 4G 'vertelt' dat 'ie moet overschakelen naar TMobile omdat er een gesprek komt? Als dat het geval is, snap ik je betoog.

Qua VoLTE lijkt me voor Tele2 de uitdaging dat veel toestellen nog niet Tele2-VoLTE compliant zijn en dat het dus nog heel lang kan duren voordat het overgrote deel van de klanten via VoLTE kan bellen. Met name mensen die bewust kiezen voor SIM-only en niet over een VoLTE-toestel beschikken dat Tele2 zelf ook levert, blijven een uitdaging wat VoLTE betreft. Er zijn zo ontzettend veel Android-toestellen die na aanschaf (vrijwel) nooit meer een update krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Tele2 geeft je telefoon een seintje via 4G dat er een gesprek binnenkomt op 2G/3G en dat je telefoon zich daarvoor moet melden, zo werkt het ongeveer. Als je op 2G/3G van T-Mobile zit komt het gesprek daar uiteraard direct binnen, maar zit je op 4G dan moet Tele2 je een seintje geven om terug te vallen naar een andere network tech dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tigerblood
Tele2 heeft toch al VoLTE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
Klopt, pilot met een beperkt aantal testers is in juni afgerond. Over wanneer VoLTE wordt uitgerold naar de rest van de klanten, ben ik nog geen concrete communicatie tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardo
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-09 08:32
Sinds een aantal maanden mag ik mijn mobiele abonnement verlengen. Ik zit al enkele jaren bij KPN, en dat bevalt me erg goed. Een goede dekking met prima snelheden, alleen de prijzen zijn wat hoog.

Ik overweeg al een tijdje Tele2 vanwege de scherpe prijzen die ze hebben. Kan iemand mij vertellen, los van de dekkingskaart, wat de ervaring is met Tele2 in de omgeving van Breda en Tilburg? Ik woon zelf op postcode 4826 en ben veel in het centrum van Breda en Tilburg te vinden. En mocht je dezelfde weg hebben bewandeld, hoe is deze bevallen?

Bij voorbaat dank!

Een dag niet leechen is een dag niet leven ! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris-drielsma
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10:45
Cranberry schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 19:41:
Klopt, pilot met een beperkt aantal testers is in juni afgerond. Over wanneer VoLTE wordt uitgerold naar de rest van de klanten, ben ik nog geen concrete communicatie tegengekomen.
Volgens mij zijn ze al druk bezig , een week of 2/3 geleden viel mij op toen ik een gesprek voerde op speaker dat 4G+ in me scherm bleef staan , ook onder Sim Status bleef hij LTE aangeven in plaats van H+ (T-Mobile)

Dus bij mij is VoLTE (Voice over LTE) al geactiveerd :D en ik ben nooit pilot (tester) geweest ermee ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-10 09:57
Ja dat klopt!

Het word geleidelijk uitgerold over Nederland.
Maar op het moment is het al bij vrij veel klanten actief.

[ Voor 25% gewijzigd door w4v3g0d op 13-08-2016 17:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Devian

Dit klopt niet, je doet hier, denk ik, de aanname dat het teruggaan op 3G naar dezelfde mast moet waar het 4G signaal vandaan komt, maar dat klopt niet.

Versimpeld:
T-Mobile heeft een goed dekkend 3G netwerk, op het moment dat de Tele2 klant niet naar 3G terugkan omdat er geen dekking zou zijn, dan zou de T-Mobile klant daar ook geen dekking hebben.

Een mobieltje van de klant meet regelmatig welke zendmasten hij herkend en stuurt deze informatie door naar de zender (eNB). Dus als je op een bepaalde positie zit, waar je Tele2 4G hebt, dan meet het mobieltje ook de T-Mobile masten die op die plek binnen bereik zijn en stuurt die informatie door. De zender maakt met die informatie vervolgens "relaties" aan zodat de handovers gemaakt kunnen worden op het moment dat er een telefoongesprek binnen komt.

Dus op het moment dat je cell edge zit op Tele2 4G 800....en er komt een call binnen...dan zul je waarschijnlijk niet naar T-Mobile 900 op dezelfde mast gaan, maar naar een andere mast van T-Mobile die wel dekking heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
Dit gebeurt bij mij aan de celgrenzen of bij een beperkte ontvangst. Dit merk je dus in gebieden waar je dekking hebt vanaf 1 opstelpunt waarvan zowel T-Mobile als Tele2 komt. Dat kan bij een natuurgebied zijn, maar net zo goed in de stad als je in een gebouw met veel beton zit en je maar van 1 van de vele masten in je buurt kan ontvangen. Ook nieuwbouw woningen met beton en super isolerend glas kan je dit bij de hand hebben.

Midden in stedelijk gebied en langs wegen heb je doorgaans meer opstelpunten om je toestel op te laten verbinden.Daar zal dus inderdaad niets geks gebeuren en zal je verbinding ongemerkt naar 3G of 2G terug gaan. Van VoLTE naar 3G zal daar ook ongemerkt gaan zodra dit actief is, zelfs tussen deze 2 verschillende netwerk "merken". Van 3G naar 4G gaat echter weer niet op dit moment als je verbinding loopt. Zowel voor internet als straks bij VoLTE bellen zou dit eigenlijk wel wenselijk zijn bij beperkte dekking. Ook nu moet ik bij internetten eerst even de dataverbinding stoppen voor ik weer 4G oppak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Heb er qua dekkingskaarten, fallback naar T-Mobile en scans die ik zelf heb gedaan op veelvoorkomende plekken vertrouwen genoeg in gehad om een maandabonnement te nemen. Mijn nr wordt 15 september overgezet naar Tele2, ben benieuwd of ik direct VoLTE heb. Ben sowieso wel benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
Al enkele keren een telefoontje niet kunnen opnemen waarbij de melding "netwerk bezet" zichtbaar is. Dit gewoon thuis op WiFi, terwijl de telefoon wel verbonden is op 4g ( vol bereik). Op 3g normalitair ook vol bereik.
De 3e keer dat dit gebeurde heb ik WiFi gelijk uitgezet. Kreeg helemaal geen verbinding, alleen op 4g..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

TereZz schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 16:04:
Al enkele keren een telefoontje niet kunnen opnemen waarbij de melding "netwerk bezet" zichtbaar is. Dit gewoon thuis op WiFi, terwijl de telefoon wel verbonden is op 4g ( vol bereik). Op 3g normalitair ook vol bereik.
De 3e keer dat dit gebeurde heb ik WiFi gelijk uitgezet. Kreeg helemaal geen verbinding, alleen op 4g..
Maar vol bereik is wat anders dan capaciteit. Dus T-Mobile moet daar een probleem met de capaciteit hebben. Wel apart als je wel het gesprek ziet binnenkomen maar "Netwerk bezet" krijgt als je opneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
TereZz schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 16:04:
Je hebt de Samsung S6? Heb je hierop VoLTE geactiveerd qua instellingen? Bel je normaliter via VoLTE of 2/3G van T-Mobile?

- edit -

Even in je postgeschiedenis gedoken, je hebt momenteel ook veel onderdelen van je S6 / Android uitgeschakeld staan? Kan dit tweaken ten grondslag liggen van je issue?

Zo werkte bijvoorbeeld mijn.tele2.nl bij mij niet goed, omdat AdAway d3c3cq33003psk.cloudfront.net* blokkeerde. Dat heeft natuurlijk niets met bellen te maken, maar is wel een voorbeeld van 'storingsverschijnsel door getweak'.

[ Voor 27% gewijzigd door Chris.nl op 19-08-2016 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
VoLTE staat aan, maar ik bel telkens automatisch op 3g. Dit probleem komt nauwelijks voor, tot nu toe op één dag 3 keer gehad. Zal wel problemen op de tmobile mast zijn geweest oid.

VoLTE is nog niet bij iedereen geactiveerd bij tele2 of wel?

Gaat tele2 overigens ooit zelf een 2g of 3g netwerk opzetten? Neem aan dat ze een keer van tmobile afvullen, maar dat gaat lastig aangezien niet iedereen een 4g toestel heeft.

[ Voor 26% gewijzigd door TereZz op 20-08-2016 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
TereZz schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 14:18:
VoLTE staat aan, maar ik bel telkens automatisch op 3g. Dit probleem komt nauwelijks voor, tot nu toe op één dag 3 keer gehad. Zal wel problemen op de tmobile mast zijn geweest oid.

Gaat tele2 overigens ooit zelf een 2g of 3g netwerk opzetten? Neem aan dat ze een keer van tmobile afvullen, maar dat gaat lastig aangezien niet iedereen een 4g toestel heeft.
Tele2 zal geen eigen 2g-3g netwerk opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-08 08:20
Hoe is de dekking van Tele2 tegenover die van (bijvoorbeeld) KPN? Ik zit te denken over te stappen maar ik huiver toch een beetje, omdat KPN wel daadwerkelijk vrijwel overal degelijk bereik heeft, en ik in de afgelopen 8 jaar niet gewisseld ben en dus niet weet hoe dat elders is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
TereZz schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 14:18:

Als je toestel het wel ondersteunt maar je belt via 3G is VoLTE nog niet geactiveerd op jou abonnement. Ik weet niet of het mogelijk is dat je via de klantenservice VoLTE geactiveerd krijgt, maar dat zou je issue dan kunnen verhelpen. Kan je proberen....

Zoals hierboven al gezegd is zal Tele2 geen eigen 2/3G netwerk uitrollen, dat is ook niet nodig. Tele2 wil 4G only zijn, en biedt alleen maar 4G VoLTE toestellen aan in eigen shop.

Augustus 2018 loop hun contract met T-Mobile af (bron), het zou me niets verbazen als ze vanaf dat moment stoppen met de 2/3G roaming op dat netwerk. Mits ze 4G dan goed op orde hebben (en ze komen nu al dicht in die buurt) zou dat geen probleem moeten zijn. Wanneer Tele2 naast VoLTE ook bellen via WiFi gaat ondersteunen, kunnen ze imo nog makkelijker onafhankelijk zijn van 2/3G roaming.

[ Voor 3% gewijzigd door Chris.nl op 21-08-2016 09:17 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
VoLTE via klantenservice activeren kan ook niet.

Lijkt mij trouwens sterk dat ze het contract met T-Mobile niet zullen verlengen. Het is onwaarschijnlijk dat in 2018 alle toestellen op het netwerk al VoLTE ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
Dat wordt een leuke kortingsactie voor de klanten die nog geen 4g-ready telefoon hebben, met als gevolg toch veel mensen die zullen overstappen naar een andere provider.
Denk dat het aan het einde van de streep toch meer winst zal opleveren voor Tele2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Devian schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 15:51:

Lijkt mij trouwens sterk dat ze het contract met T-Mobile niet zullen verlengen. Het is onwaarschijnlijk dat in 2018 alle toestellen op het netwerk al VoLTE ondersteunen.
Wanneer ze het één jaar tevoren communiceren en mooie deals met 4G LTE toestellen blijven aanbieden, lijkt dit me toch haalbaar. De paar procent die afhaakt, wordt wellicht makkelijk gecompenseerd door nieuwe klanten die juist voor die goeie deals kiezen.

Nu betaal ik met mijn SO abonnement deels voor het roamen op T-Mobile, natuurlijk prettig nu dit sporadisch nog nodig is, maar liever meer data op een goed 4G only netwerk tegen een strakke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
TereZz schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 16:08:
Dat wordt een leuke kortingsactie voor de klanten die nog geen 4g-ready telefoon hebben, met als gevolg toch veel mensen die zullen overstappen naar een andere provider.
Denk dat het aan het einde van de streep toch meer winst zal opleveren voor Tele2.
Nee. Tele2 verkoopt zelf alleen 4G telefoons en als je in 2018 nog geen 4G ready telefoon hebt moet je gewoon maar weer berichten via postduiven gaan versturen. Tele2 kan makkelijk hun algemene voorwaarden aanpassen waardoor alleen 4G toestellen toegestaan zijn op het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Devian schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 15:51:

Als T-Mobile echt rot wil doen dan kunnen ze bijvoorbeeld de prijs wel verhogen, voor zover niet is vastgelegd dat dat niet mag oid.

Maar goed, wie weet gaan ze dan ineens wel via KPN of Vodafone roamen :+

Overigens ben ik erg benieuwd hoe bij Tele2 VoLTE icm CSFB draait!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 21:18:
[...]

Als T-Mobile echt rot wil doen dan kunnen ze bijvoorbeeld de prijs wel verhogen, voor zover niet is vastgelegd dat dat niet mag oid.

Maar goed, wie weet gaan ze dan ineens wel via KPN of Vodafone roamen :+

Overigens ben ik erg benieuwd hoe bij Tele2 VoLTE icm CSFB draait!
Ik denk dat Tele2 en T-Mobile elkaar wel te vriend houden, ze delen ook veel masten wat kostenefficiënt is voor beide providers.

Het zou mij niets verbazen als Tele2 augustus 2018 geen roaming meer nodig heeft. De 800mhz band geeft een goede dekking, en qua licentie binnen die band zitten ze het laagst (onderin de 800mhz) van alle providers, dus vanaf dezelfde mast zouden ze theoretisch gezien net dat tikkie beter bereik moeten hebben dan T-Mobile. Misschien ver gezocht van me, maar......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Als telefoons zijn geoptimaliseerd op het midden van de band dan gaat dat idd al niet meer op en heeft juist Vodafone de beste frequenties ;)

Maar goed, het is ook in het belang van T-Mobile aangezien Tele2 ze zo zou kunnen vervangen wat roaming betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanO1990
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-09 22:21
Gedurende de maand augustus heb ik een stuk of tien keer meegemaakt dat buitenshuis plots het mobiele netwerk uitvalt. Er is 'geen service' te zien op mijn Nexus 6P en daarna duurt het minimaal een minuut voordat er iets gebeurt. Meestal wordt dan het 3G-netwerk van T-Mobile aangesproken en blijft 4G weg. Een paar keer in- en uitschakelen van mobiele data zorgt er dan weer voor dat Tele2 4G tevoorschijn komt.

Om mijn toestel uit te sluiten heb ik een crosstest gedaan met een andere telefoon, maar ook daar is het inmiddels twee keer op voorgekomen.

Het zijn ook steeds weer andere locaties waar het optreedt, en op die plekken is anders prima dekking, dus het lijken op kortstondige incidenten.

Zijn er mensen voor wie dit herkenbaar is? Verder ben ik nog steeds enorm content met het Tele2 abonnement! In het buitenland met de voordelige databundels was het ook allemaal prima geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightLuke
  • Laatst online: 10-10 19:27
StephanO1990 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 13:16:
Zijn er mensen voor wie dit herkenbaar is? Verder ben ik nog steeds enorm content met het Tele2 abonnement! In het buitenland met de voordelige databundels was het ook allemaal prima geregeld.
Ik heb dit vrij regelmatig, niet alleen thuis maar ook onderweg op plaatsen waar 4G+ dekking is. Herstarten helpt hierbij niet altijd, ook al een keer gehad dat ik bijna 2 dagen geen 4G-verbinding kon krijgen. De verbinding via 3G werkt dan wel normaal, alleen aanmelden op 4G wordt geweigerd.

Inmiddels wel van Tele2 een nieuwe simkaart gekregen en tot op heden nog niet geconstateerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanO1990
LightLuke schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 21:50:
[...]

Ik heb dit vrij regelmatig, niet alleen thuis maar ook onderweg op plaatsen waar 4G+ dekking is. Herstarten helpt hierbij niet altijd, ook al een keer gehad dat ik bijna 2 dagen geen 4G-verbinding kon krijgen. De verbinding via 3G werkt dan wel normaal, alleen aanmelden op 4G wordt geweigerd.

Inmiddels wel van Tele2 een nieuwe simkaart gekregen en tot op heden nog niet geconstateerd.
Hoe lang gebruik je inmiddels de nieuwe simkaart? Het gaat er bij mij eigenlijk niet in dat het een simkaart issue is, want in het begin heeft deze vlekkeloos gefunctioneerd en aan een simkaartje kan vrijwel niets mis zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StephanO1990 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 23:52:
[...]

Hoe lang gebruik je inmiddels de nieuwe simkaart? Het gaat er bij mij eigenlijk niet in dat het een simkaart issue is, want in het begin heeft deze vlekkeloos gefunctioneerd en aan een simkaartje kan vrijwel niets mis zijn.
Think again. Een defecte/corrupte simkaart kan wel degelijk voor rare issues zorgen. Zelfs wifi problemen.

Simkaarten gaan dus wel degelijk defect. Ik zou het je toch aanraden deze eens te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
LightLuke schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 21:50:
[...]

Doe inderdaad eens melding bij Tele2 hierover. Dit lijk mij je telefoongebruik toch best te hinderen. Zonde als het met een simkaart al verholpen zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanO1990
Ik zal morgen wel eens met Tele2 contact opnemen en een nieuwe simkaart aanvragen! Ik begrijp dan nog niet dat de eerste drie maanden prima verlopen, en dat dan pas de issues aan het licht komen. het kaartje kwam niet van zijn plek en loopt dus ook geen gebruikerssporen op. Dat is is het 'm een beetje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 21:55:
Als telefoons zijn geoptimaliseerd op het midden van de band dan gaat dat idd al niet meer op en heeft juist Vodafone de beste frequenties ;)

Maar goed, het is ook in het belang van T-Mobile aangezien Tele2 ze zo zou kunnen vervangen wat roaming betreft.
Zou dat niet net zo werken als WiFi? Daarbij is kanaal 6,7 toch ook niet geoptimaliseerd tov kanaal 1,2? 'k Zou er anders graag meer over lezen / leren als het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raider095
StephanO1990 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 00:12:
Ik zal morgen wel eens met Tele2 contact opnemen en een nieuwe simkaart aanvragen! Ik begrijp dan nog niet dat de eerste drie maanden prima verlopen, en dat dan pas de issues aan het licht komen. het kaartje kwam niet van zijn plek en loopt dus ook geen gebruikerssporen op. Dat is is het 'm een beetje...
Nogmaals; niet alles is te verklaren, maar soms is het nu eenmaal zo. Maak ik dagelijks mee in de telecom, niet zozeer met SIM kaarten maar met andere zaken. Hoeft ook niet eens zozeer in de SIM kaart te zitten, kan ook zijn dat er ergens in het netwerk een kronkel zit. Als een nieuwe SIM kaart dat oplost; mooi toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LightLuke
  • Laatst online: 10-10 19:27
StephanO1990 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 23:52:
Nieuwe simkaart heb ik nu iets langer dan één week, bij mij heeft het ook 3 maanden vlekkeloos gefunctioneerd. Daarna begonnen de problemen, als het geen simkaart issue zou zijn dan verwacht ik de komende dagen weer problemen. Tot nu toe werkt het echter wel gewoon zoals het hoort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StephanO1990
Inmiddels gebeld met Tele2. Nou dat was toch wel even iets wat we volgens de telefoniste goed moesten uitzoeken. Ze wilde graag de huidige APN-instellingen vervangen voor een nieuw in te stellen APN. Echter stelden we het precies zo in als dat het vooraf al was. Dat gaat dus niets helpen. Meerdere malen aangegeven een nieuwe simkaart te willen ontvangen. Dat was volgens procedures niet mogelijk, zelfs na overleggen niet.

Uiteindelijk na het gesprek een link in Mijn Tele2 gevonden, waarmee er gratis een nieuwe simkaart wordt aangestuurd, dus die wacht ik even rustig af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
Enkele weken geleden heb ik m'n frustratie bij Sensorly geuit over het feit dat Tele2 NL nog steeds niet is opgenomen in hun app en dat ik na herhaaldelijk verzoeken om deze provider toe te voegen, nooit een reactie heb ontvangen.
Uiteindelijk heb ik nu wel antwoord gekregen:

"We have been working on a project to automatically add maps. To save bandwidth for this project we have not added new maps.
I apologize for the frustrations. We realize that this project has taken longer than normal and may be adding new maps in September since the project has gone on longer than expected. We have had many requests for Tele2 NL and if we add new maps, it will defintely be one of them. "

De reactie van Sensorly geeft mij nog niet direct het gevoel alsof het binnenkort geregeld is. We zullen zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
HvanderT schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 20:19:
[...]

Offtopic
Offtopic foto's komen van WiseDise uit Texel

Ontopic Tele2 begint al een mooi dicht netwerk te worden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Na een periode vakantie, beginnen we weer langzaam op te starten :)

Mijn collega heeft de Tele2 4G map ge-update.

https://4gmasten.nl/nieuw...le2-update-juni-juli-2016

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:34
Helaas, nog geen leuke 2600mhz mast in Stiphout (wijk van Helmond)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Vandaag bij mystery land in hoofddorp. Hele dag 3g, prima bereik maar 4g werkte niet..

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:39
evleerdam schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 00:16:
Vandaag bij mystery land in hoofddorp. Hele dag 3g, prima bereik maar 4g werkte niet..
Dan is het inderdaad maar goed dat je nog altijd terug kan vallen op 3G van T-mobile. Toch wel jammer, ik had gehoopt dat juist Tele2 het goed zou doen bij evenementen omdat ze zo'n beetje op alle masten tegelijk 800Mhz én 2600Mhz uitrollen...

Edit: Ziet er naar uit dat T-mobile steeds wat dichter in de buurt zit, de masten op de UMTS kaart komen overeen met de sites op dit kaartje.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5SxepwJ9XwrogXrTQEn0dEh0/full.png

[ Voor 20% gewijzigd door pimsaint op 28-08-2016 08:00 ]

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
evleerdam schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 00:16:
Hoop niet dat dat straks hetzelfde verhaal is qua overbelasting als T-Mobile 3G een tijdje geleden (omdat hun NSN-netwerkapparatuur gewoon niet zo goed was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Over bovenstaande. Die locatie ten zuiden van Mysteryland is inmiddels(zie laatste Tele2 update op 4gmasten.nl) ook voorzien van 4G van Tele2(Leenderbos, Hoofddorp) dus op Mysteryland had ook 4G van Tele2 moeten zijn.

Wellicht had T-Mobile ook nog een tijdelijke locatie op Mysteryland gezet en Tele2 niet. Bovendien blijft je toestel op 3G zitten als je datasessie openblijft staan. Dan kan er perfect 4G van Tele2 zijn maar dan blijft je toestel gewoon aan 3G van T-Mobile hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-10 16:15
Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 16:31:
Na een periode vakantie, beginnen we weer langzaam op te starten :)

Mijn collega heeft de Tele2 4G map ge-update.

https://4gmasten.nl/nieuw...le2-update-juni-juli-2016
Jammer dat het Noorden van Nederland (alweer) de boot mist. Nog steeds zeer grote gaten in de dekking. Ik ben wel geïnteresseerd in de aanbiedingen van Tele2, maar als de dekkingsgaten hier zo groot zijn, dan maar liever bij KPN.

Ook snap ik sommige locaties van de opstelpunten niet helemaal. In een klein dorpje een 800+2600 uitrollen en in een groot dorp als Burgum (dik 10.000 inwoners) vrijwel geen 4G.met Tele2.

Is er een reden voor waarom Tele2 in het Noorden niet veel uitrolt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Ik ben een dikke week in Duitsland op vakantie geweest en heb een Europa bundel van Tele2 gebruikt. Mijn vriendin zit bij kpn en heeft hetzelfde gedaan. Op elke plek waar zij 4G had, had ik maximaal 3G. Op elke plek waar zij 3G had, had ik Edge. Ik ben in Nederland al niet tevreden over de netwerk prestaties van Tele2, in het buitenland is het helaas niet beter. Ik zat in Duitsland overigens op het Telekom.de netwerk.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om volgende week als de Samsung Note 7 uitkomt om deze te nemen , Tele2 is de goedkoopste kwa abonnement . Hoe is het bereik met Tele2 in Rotterdam en omstreken , dus bellen , gebeld worden en internet. Het gaat er mij om dat ik altijd bereikbaar moet zijn .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Kassad schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 23:08:
Ik ben een dikke week in Duitsland op vakantie geweest en heb een Europa bundel van Tele2 gebruikt. Mijn vriendin zit bij kpn en heeft hetzelfde gedaan. Op elke plek waar zij 4G had, had ik maximaal 3G. Op elke plek waar zij 3G had, had ik Edge. Ik ben in Nederland al niet tevreden over de netwerk prestaties van Tele2, in het buitenland is het helaas niet beter. Ik zat in Duitsland overigens op het Telekom.de netwerk.
Als je handmatig naar hetzelfde netwerk als je vriendin was gegaan dan had je ook 3G gehad (tenzij Tele2 met minder netwerken afspraken heeft, dunno).

Maar geen 4G in het buitenland zou voor mij de reden zijn om geen Tele2 te kiezen op dit moment eerlijk gezegd. Ben regelmatig over de grens en 4G is vaak een stuk beter te doen dan 3G op allerlei plekken. KPN lijkt nu wel het aantrekkelijkst in de EU vanwege prijs + 4G-roamingovereenkomsten. Die beide dingen zijn bij Vodafone en T-Mobile minder aantrekkelijk nu. In Duitsland kun je met Vodafone alleen op het 4G-net van Vodafone.de namelijk, niet O2/E-Plus/Telekom (max 3G daar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

HvanderT schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 18:07:
[...]

Jammer dat het Noorden van Nederland (alweer) de boot mist. Nog steeds zeer grote gaten in de dekking. Ik ben wel geïnteresseerd in de aanbiedingen van Tele2, maar als de dekkingsgaten hier zo groot zijn, dan maar liever bij KPN.

Ook snap ik sommige locaties van de opstelpunten niet helemaal. In een klein dorpje een 800+2600 uitrollen en in een groot dorp als Burgum (dik 10.000 inwoners) vrijwel geen 4G.met Tele2.

Is er een reden voor waarom Tele2 in het Noorden niet veel uitrolt?
Ik zie nog best wel wat nieuwe locaties in het Noorden. Dat sommige locaties sneller zijn opgebouwd heeft waarschijnlijk met medewerking van externe partijen te maken. Vergunningen van gemeente, medewerking van de eigenaar van de mast etc etc. Misschien wonen er ook relatief minder Tele2 klanten in Burgum en is het in eerste instantie minder interessant om daar snel uit te rollen.

Ik zie dat er in Burgum 4 mastlocaties . Ik zie een vakwerkmast aan de Hannelswei met KPN, Vodafone en T-Mobile. Wellicht valt zo'n locatie af omdat Tele2 dan te laag komt te hangen. Daarnaast zit T-Mobile in een hoogspanningsmast ten noorden van de centrale Bergum. Daarnaast staat er nog een mast aan Solecemastraat, Daar zit wellicht nog wat ruimte in als ik de Google streetview beelden bekijk. En T-Mobile zit daarachter nog in een schoorsteen.
Gewoon afwachten dus, Tele2 zal daar uiteindelijk ook 4G gaan bieden..

[ Voor 3% gewijzigd door The_Wireless_Guy op 29-08-2016 10:14 ]

Pagina: 1 ... 22 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Tele2 mobiele diensten, andere onderwerpen horen thuis in:
- Tele2 Vast: [Tele2] Ervaringen & Discussie - Deel 7