[Tele2 Mobiel] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 71 Laatste
Acties:
  • 544.191 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-10 11:15

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Jassy schreef op maandag 30 mei 2016 @ 12:36:
[...]

Oké, dank je wel. Heeft daar lekker veel zin want de mast bereikt amper het centrum, daar waar de mensen zijn, dus de meeste klanten zullen fijn op 800MHz blijven hangen.
Ja, zal wel gebrek aan hoge locaties in het dorp zijn. Ik zie dat Vodafone aan de kerktoren hangt(lelijke oplossing, tenminste zoals ik het Streetview van maart 2011 kan zien). Wellicht wil de kerk niet meer aan de toren zien. De andere 3 zitten dus in de mast aan De Mors wat het enige alternatief lijkt.

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-10 11:16
Ja, Vodafone zit inderdaad aan het kloostergebouw, als enige.

Ik weet dat KPN met een tweede mast bezig (is geweest) maar daar heb ik niks meer van gehoord. Die zou dan wel in de kerk komen maar dat is vanwege monumentenstatus en een houten toren van de baan. Of KPN nog actief zoekt is mij niet bekend.

De mast aan De Mors is dus voorlopig het enige alternatief. De rest staat te ver buitenaf, of staat veel te hoog waardoor het een stoorzender wordt.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kassad schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 21:00:
[...]

Ik kan je alleen wat over zuid vertellen, ik leef en woon tussen 3 masten in en heb altijd 2 van de 5 bolletjes bereik op mijn iphone6. Bandbreedte valt me tegen, tussen 5(!) en 15 down en 10% daarvan aan up. Ik ben redelijk tevreden, voor gebruik op mobiel en tablet is het prima te doen. Het bereik valt me wel wat tegen vooral omdat ik tussen 3 800mhz masten inzit.
Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist bericht gekregen van Sensorly. Ze konden nog geen specifieke datum noemen, maar ze zijn met de Tele2 kaart bezig.

Afwachten dus, maar al beter en verder dan blijf maar mappen want we hebben te weinig data. Ik verwacht hem binnenkort (gevoelsmatig) in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WahyuSchmidt
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09-06 15:10
Ik heb een vraagje (ik hoop dat het in het goede forum staat).

Mijn Tele2App wilt niet meer updaten. Ik heb gister redelijk lang op 4G gezeten en wil wel weten hoeveel ik heb gebruikt.
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/khs2R6gnuORpad2XaPJUfr2t/medium.png

Telefoon: Samsung Galaxy S7
Wat heb ik al geprobeerd
-App opnieuw installeren
-In/uitloggen

PSN: Wahyu2304_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binscow
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-08 22:23
WahyuSchmidt schreef op zondag 12 juni 2016 @ 16:01:

Mijn Tele2App wilt niet meer updaten. Ik heb gister redelijk lang op 4G gezeten en wil wel weten hoeveel ik heb gebruikt.
[afbeelding]

Wat heb ik al geprobeerd
-App opnieuw installeren
-In/uitloggen
Dit ligt aan Tele2, die updaten elke paar dagen je verbruik. Soms duurt het langer dan normaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chris-drielsma
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18:40
WahyuSchmidt schreef op zondag 12 juni 2016 @ 16:01:

[afbeelding]

Wat heb ik al geprobeerd
-App opnieuw installeren
-In/uitloggen
Heb ik ook met de App van Tele2 , de website zelf van Mijn Tele2 is wel realtime :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:48
Vandaag overgegaan naar Tele2. Portering vanaf hollandsnieuwe ging prima en soepel, kreeg gister al een sms van Tele2 dat het vandaag zou gebeuren.

Ben alleen nog in Utrecht centrum geweest, bellen gaat prima. Had meeste tijd 4G verbinding, soms 3G. Binnen ook 4G, 2 bolletjes. iOS Speedtest geeft 4.53 Mbps down, 0,15(!)Mbps down en 33 ms ping.

Utrecht centrum (postcode 3511)
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/s/vzc0exsynf15c0f/2016-06-16%2022.06.30.png

Eens kijken dat morgen op m'n werk in IJsselstein beter is (edit: ja dus, zie hieronder)

Edit: op Utrecht CS is het veel beter, 60Mbps down, 31Mbps up.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/s/gbo3kejts1xkwh1/2016-06-17%2008.13.12.png

Edit 2: IJsselstein (pc 3404) 3 bolletjes 4G bereik
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/s/n1u8h7o3ua3ufva/2016-06-17%2009.03.11.png

[ Voor 34% gewijzigd door driedees op 17-06-2016 09:17 ]

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-10 11:39
driedees schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 22:13:
Vandaag overgegaan naar Tele2. Portering vanaf hollandsnieuwe ging prima en soepel, kreeg gister al een sms van Tele2 dat het vandaag zou gebeuren.

Ben alleen nog in Utrecht centrum geweest, bellen gaat prima. Had meeste tijd 4G verbinding, soms 3G. Binnen ook 4G, 2 bolletjes. iOS Speedtest geeft 4.53 Mbps down, 0,15(!)Mbps down en 33 ms ping.

Utrecht centrum (postcode 3511)
[afbeelding]

Eens kijken dat morgen op m'n werk in IJsselstein beter is (edit: ja dus, zie hieronder)

[afbeelding]

Edit 2: IJsselstein (pc 3404) 3 bolletjes 4G bereik
[afbeelding]
Kijk aan dit soort info hebben we wat :)

Ik ga binnenkort ook over (begin juli) dus ben benieuwd hoe het bij mij is. Regio Gouda.

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:49

swv

Lijkt mij eerder een gevalletje 4G800 (eerste en derde meting) versus 4G2600 (tweede). Je bent namelijk niet de eerste die lage snelheden meet op het 4g netwerk van Tele2. Deze lage snelheden worden vooral gemeten op de lage langzamere 800MHz frequentie. Een beeld dat we een paar jaar terug ook bij Vodafone en KPN zagen waarbij de gemiddelde snelheid van hun gloednieuwe 4g netwerken inkakte naar bijna 10Mbits. Sinds de introductie van 4g+ én meer 4g masten is dat gelukkig weer verleden tijd. Maar het lijkt er op dat Tele2 nog wat werk moet verzetten om de gemiddelde snelheid van het netwerk omhoog te krijgen. Waar jij dus 4g2600 ontvangt doet dit probleem zich minder voor (zie Utrecht CS), maar laat die frequentie zich nou niet makkelijk ontvangen in tegenstelling tot 4g1800 bij de andere providers.

En ach, zolang je op je mobiel voor je gevoel nog snel kunt internetten voor een zacht prijsje is er weinig reden tot klagen. Maar af en toe is het interessant om er eens dieper in te duiken. Weet je trouwens echt zeker dat de eerste meting niet op 3g is uitgevoerd? Uitgerekend op postcode 3511 staan geen Tele2 masten. Althans, wel aan de randen van die postcode. Ernaast op Utrecht CS ontvang je (in de open lucht) 4g2600 veel beter dus vandaar de goede snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
sww89 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 10:37:
Weet je trouwens echt zeker dat de eerste meting niet op 3g is uitgevoerd? Uitgerekend op postcode 3511 staan geen Tele2 masten.
Dank voor je reactie en uitleg. Die slome test was op 4G, had de hele tijd 4G links bovenin staan. Zal er vanavond nog eentje doen in 3511 gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Geen probleem. En laat ik duidelijk zijn: Dit is geen landelijk probleem hoor. We praten hier natuurlijk over het stationsgebied waar dagelijks 180.000 mensen het gebied passeren en waar natuurlijk ook nog héél veel mensen het centrum bezoeken en daar werken. Samen met het gebrek aan masten, waar ongetwijfeld nog bijgebouwd gaat worden, presteert het netwerk wat minder. Je ziet al dat het in IJsselstein een stuk beter gaat :)

Op deze kaart kan je trouwens zien wat ik bedoel:
https://www.google.com/ma...Bdg4CcbKvocBtoVvx-94pAPlo

Onthoud:
800 staat voor langzamer maar beter te ontvangen
2600 staat voor sneller maar slechter te ontvangen
4g+ is beide bij elkaar opgeteld en is het snelst, maar dan is 2600 uiteraard leidend om 4g+ te kunnen krijgen. En jouw toestel moet dat natuurlijk ook ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:22
driedees schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 10:45:
[...]

Dank voor je reactie en uitleg. Die slome test was op 4G, had de hele tijd 4G links bovenin staan. Zal er vanavond nog eentje doen in 3511 gebied.
Zoals ik zie heb je een iphone 5s, deze heeft cat3 dus kan maar max 100 Mbps aan op 4g, kan er daarom ook zijn dat je snelheid lager zit?

Dit was bij mij geval wel dat er op een generatie nieuwer snelheid soms wat hoger ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• driedees
Dank voor de aanvullingen sww89 en dutchnltweaker - weer wat geleerd! Ik kom van Hollandsnieuwe af, dus ik ben al heel blij met alles >2G binnen, haha.

In Utrecht centrum hoop vooral ik op stabiel 4G, hoeft echt niet continu op max snelheid te zijn, maar het liefst met zo min mogelijk "terugval" naar 3G.

Ben benieuwd hoe het me gaat bevallen komende maand, ook buiten Utrecht e.o.. Over m'n eerste Tele2-dag ben ik positief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-10 20:34
Lijkt mij eerder een gevalletje 4G800 (eerste en derde meting) versus 4G2600 (tweede). Je bent namelijk niet de eerste die lage snelheden meet op het 4g netwerk van Tele2. Deze lage snelheden worden vooral gemeten op de lage langzamere 800MHz frequentie. Een beeld dat we een paar jaar terug ook bij Vodafone en KPN zagen waarbij de gemiddelde snelheid van hun gloednieuwe 4g netwerken inkakte naar bijna 10Mbits. Sinds de introductie van 4g+ én meer 4g masten is dat gelukkig weer verleden tijd. Maar het lijkt er op dat Tele2 nog wat werk moet verzetten om de gemiddelde snelheid van het netwerk omhoog te krijgen. Waar jij dus 4g2600 ontvangt doet dit probleem zich minder voor (zie Utrecht CS), maar laat die frequentie zich nou niet makkelijk ontvangen in tegenstelling tot 4g1800 bij de andere providers.

En ach, zolang je op je mobiel voor je gevoel nog snel kunt internetten voor een zacht prijsje is er weinig reden tot klagen. Maar af en toe is het interessant om er eens dieper in te duiken. Weet je trouwens echt zeker dat de eerste meting niet op 3g is uitgevoerd? Uitgerekend op postcode 3511 staan geen Tele2 masten. Althans, wel aan de randen van die postcode. Ernaast op Utrecht CS ontvang je (in de open lucht) 4g2600 veel beter dus vandaar de goede snelheden.
Ik moet toch zeggen dat dit niet mijn ervaring is. Ik haal in het zuiden van het land op de meeste plaatsen hogere snelheden met Tele2 dan met Vodafone. Waar Vodafone bijvoorbeeld rond Tilburg Centraal niet boven de 30 Mbps uit komt haal ik met Tele2 daar makkelijk 70 Mbps. In mijn woonplaats is het verschil helemaal groot. Midden in het centrum haalt Vodafone nauwelijks 25 maar schiet Tele2 helemaal door tot 95. Conclusie: de 2600 masten van Tele2 zijn vele malen sneller dan de 1800 masten van Vodafone. Ook is het ontvangst over het algemeen prima, dus dat verhaal dat 2600 minder bereik biedt dan 1800 is ook voornamelijk theoretisch.

Als je de 4G masten kaart erbij pakt zie je ook dat het centrum van Utrecht nog niet optimale dekking heeft bij Tele2. Als ze daar binnenkort wat meer masten hebben zul je daar ook betere snelheden zien.

[ Voor 3% gewijzigd door Tigerblood op 17-06-2016 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Tigerblood schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:22:
[...]

Ik moet toch zeggen dat dit niet mijn ervaring is. Ik haal in het zuiden van het land op de meeste plaatsen hogere snelheden met Tele2 dan met Vodafone. Waar Vodafone bijvoorbeeld rond Tilburg Centraal niet boven de 30 Mbps uit komt haal ik met Tele2 daar makkelijk 70 Mbps. In mijn woonplaats is het verschil helemaal groot. Midden in het centrum haalt Vodafone nauwelijks 25 maar schiet Tele2 helemaal door tot 95. Conclusie: de 2600 masten van Tele2 zijn vele malen sneller dan de 1800 masten van Vodafone. Ook is het ontvangst over het algemeen prima, dus dat verhaal dat 2600 minder bereik biedt dan 1800 is ook voornamelijk theoretisch.

Als je de 4G masten kaart erbij pakt zie je ook dat het centrum van Utrecht nog niet optimale dekking heeft bij Tele2. Als ze daar binnenkort wat meer masten hebben zul je daar ook betere snelheden zien.
Nope, dat is ook de praktijk. Jij haalt alleen bereik en capaciteit door elkaar: bereik is het aantal streepjes op je telefoon, capaciteit is hoeveel Mbit/s je haalt. Toevallig was het dan drukker op het Vodafone-netwerk, echter, zou je 2600MHz en 1800MHz vanaf dezelfde plek uitzenden, dan zou 1800MHz verder reiken (en dus ook meer mensen bedienen die ook weer van de verbinding gebruik maken). :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
MensionXL schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:38:
[...]

Nope, dat is ook de praktijk. Jij haalt alleen bereik en capaciteit door elkaar: bereik is het aantal streepjes op je telefoon, capaciteit is hoeveel Mbit/s je haalt. Toevallig was het dan drukker op het Vodafone-netwerk, echter, zou je 2600MHz en 1800MHz vanaf dezelfde plek uitzenden, dan zou 1800MHz verder reiken (en dus ook meer mensen bedienen die ook weer van de verbinding gebruik maken). :)
Nope, Tele 2 en Vodafone masten hangen op dezelfde plek en dan nog heb ik meer 'streepjes' met Tele2 en hogere snelheid. Dus in de praktijk doet hun 2600 mast het beter dan die 1800 mast van Vodafone.

[ Voor 5% gewijzigd door Tigerblood op 17-06-2016 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Tigerblood schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 15:04:
[...]

Nope, Tele 2 en Vodafone masten hangen op dezelfde plek en dan nog heb ik meer 'streepjes' met Tele2 en hogere snelheid. Dus in de praktijk doet hun 2600 mast het beter dan die 1800 mast van Vodafone.
Haha, je gaat iets te hard door de bocht:

1. Weet je zeker dat je op 2600MHz en 1800MHz bent verbonden?
2. Hangen ze op dezelfde hoogte?
3. Welke kant stralen ze op?
4. Met welk vermogen zenden ze uit?
5. Weet je zeker dat alle antennes aan staan? Zou zomaar kunnen dat Vodafone offline is op die site en je dus met een site een paar km verderop verbonden bent.

Zoals je merkt kun je het niet zo makkelijk vergelijken en al helemaal niet op basis van slechts één waarneming zo'n conclusie trekken ;)

[ Voor 4% gewijzigd door MensionXL op 17-06-2016 15:42 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
2600Mhz of 1800Mhz, het blijft but in Utrecht centrum :P

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/s/40ir61h555zpk70/2016-06-17%2018.57.35.png

Op NS station Houten Castelum daarentegen :> :

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/s/txrqj5k3qnnlh77/2016-06-17%2019.11.17.png

[ Voor 8% gewijzigd door driedees op 17-06-2016 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*Knip* Je post lijkt meer op een rant dan op een probleem. Heb je een probleem met Tele2, maak dan even een nieuwe post aan

[ Voor 96% gewijzigd door rens-br op 21-06-2016 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
Eerste week op Tele2 netwerk zit erop en het bevalt prima, komende van Hollandsnieuwe.

Gister in Hoogland geweest, vlakbij Amersfoort en haalde daar prima 4G-snelheden.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/s/je2dm52x442xvfh/2016-06-22%2021.01.00.png

Met de trein tussen Amersfoort en Utrecht viel het terug naar 3G, normaal volgens mij daar bij Soesterduinen e.o.

Utrecht Centrum blijft beetje karig qua 4G, vaak terug naar 3G. Stationsgebied Utrecht CS blijft heel goed qua 4G, in de stationshal valt het wel eens terug naar 3G. Ik zit ook regelmatig in de Qbuzz tram tussen Utrecht en Ijsselstein, daar merk ik alleen tussen de haltes Hooghe Waerd en Binnenstad dat er geen 4G is, voor de rest gewoon 4G op m'n telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-10 01:31
Jassy schreef op zondag 29 mei 2016 @ 22:33:
Bij ons in Ootmarsum heeft Tele 2 nu ook antennes opgehangen:

[afbeelding]

Boven T-Mobile, midden Tele 2 en onder KPN. Opvallend is dat T-Mobile met die korte panelen wel 3G900 doet. LTE staat nog niet aan, Tele 2 draait ook nog niet.

Is hier iets te zeggen of ze ook direct LTE 2600 aanzetten omdat er twee rru's hangen per sector? Wat zit er tussen de T-Mobile en tele 2 antenne voor iets?
Dat zijn nieuwe antenne's de zelfde soort staan ook in Nijkerk, Deze kunnen alles uitzenden 3G900 als 2100, 4G900 als 1800 plus ook nog 2100

Tele2 is hier apart via eigen antenne's met 4G800 en 2600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Laatst online: 03-10 15:54
Vandaag viel me op dat ik 4g+ thuis had. De download is nu ca 80 mbits, en de upload ca 20 mbits.

5411 als postcode.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kevinp schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 20:43:
Vandaag viel me op dat ik 4g+ thuis had. De download is nu ca 80 mbits, en de upload ca 20 mbits.

5411 als postcode.
Je wordt dan ook omringd door Tele2 locaties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Tempo lijkt wat trager bij Tele2 met het bouwen van nieuwe locaties maar ik zie toch nog geregeld nieuwe locaties gebouwd worden in mijn omgeving hier in Flevoland vooral aan hoogspanningsmasten.

Langs de Dronterweg net naast de A6 hangen nu antennes in de hoogspanningsmast. In Almere langs de A6 ter hoogte van Almere Poort, langs de A6 in Almere ter Hoogte van de afslag Almere haven bij het Weerwater en vandaag zag ik dat er ineens panelen hingen aan de hoogspanningsmast achter parkeerplaats De Aalscholver.

De bouwwijze trouwens overal hetzelfde, de panelen hangen aan de mast tussen de onderste en bovenste draagarmen waar andere operators of vaak op de top zitten of helemaal onder de onderste draagarm. Binnenkort eens het fototoestel meenemen om wat foto's te schieten,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
Speedtest in 't pittoreske Olst (vlakbij Deventer):

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/s/gbnlsymhp3pawup/2016-06-25%2016.16.44.png

Vandaag in driehoek Amersfoort/Utrecht, Olst en Zwolle in de auto gezeten en zag eigenlijk bijna hele tijd 4G op m'n telefoon. Werkte ook prima hele tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:52
Hier een aantal metingen vanuit Groningen Zuid, alle mobiele op Tele2 4G.....

Tele2

Er is wat ruimte voor verbetering imho 😊

[ Voor 37% gewijzigd door Kassad op 26-06-2016 09:23 . Reden: Thumbnail naar normale foto ]

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Kassad schreef op zondag 26 juni 2016 @ 09:16:
Hier een aantal metingen vanuit Groningen Zuid, alle mobiele op Tele2 4G.....

[afbeelding]

Er is wat ruimte voor verbetering imho 😊
Groningen Zuid? Postcode? Binnen? Buiten? Soort huis als binnen? Dat maakt allemaal nogal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
The_Wireless_Guy schreef op maandag 27 juni 2016 @ 21:54:
[...]

Groningen Zuid? Postcode? Binnen? Buiten? Soort huis als binnen? Dat maakt allemaal nogal uit.
9721 en 9728, zowel binnen als buiten. De laatste meting trouwens buiten, vlak bij de voetbalvelden in Corpus den Hoorn. Als het binnen is een appartement. Alle metingen met een iphone6.

[ Voor 11% gewijzigd door Kassad op 27-06-2016 23:29 ]

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitfighter
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-10 00:06

Bitfighter

To Switch Or Not To Switch

Dit is mijn eerste maand bij Tele2 daarvoor had ik vodafone nooit problemen.
Het volgende gebeurt nu bij steeds meer contacten die mij bellen.
de telefoon gaat 1x over en dan worden ze daarna direct naar mijn voice mail gestuurd.

wat valt daar tegen te doen. want ik ken het probleem niet.

PSN ID: Bitplanet Wii Code:1486-5351-7096-1324 Mijn Spellijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Bitfighter schreef op maandag 27 juni 2016 @ 23:34:
Dit is mijn eerste maand bij Tele2 daarvoor had ik vodafone nooit problemen.
Het volgende gebeurt nu bij steeds meer contacten die mij bellen.
de telefoon gaat 1x over en dan worden ze daarna direct naar mijn voice mail gestuurd.

wat valt daar tegen te doen. want ik ken het probleem niet.
Wat voor telefoon heb je? Wat is je doorschakeltijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Even een paar suggesties van wat in mij opkomt:

De kans is klein maar niet onmogelijk, maar zou het kunnen dat er geen T-Mobile 2g/3g dekking is (voor bellen) en wel Tele2 4g?

Kan het een probleem zijn met 4g only instellingen op het toestel? Dus dat je het toestel forceert alleen van 4g gebruik te maken? Lijkt mij ook sterk maargoed..

Ben je een van de gelukkigen die VoLTE, oftewel bellen over 4g, mag testen bij Tele2 en gaat het daar mis? Mocht dit zo zijn dan is vraag 1 en 2 niet het probleem natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitfighter
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-10 00:06

Bitfighter

To Switch Or Not To Switch

The_Wireless_Guy schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 06:57:
[...]

Wat voor telefoon heb je? Wat is je doorschakeltijd?
De iPhone 6s 128GB van tele2
sww89 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 09:15:
Even een paar suggesties van wat in mij opkomt:

De kans is klein maar niet onmogelijk, maar zou het kunnen dat er geen T-Mobile 2g/3g dekking is (voor bellen) en wel Tele2 4g?

Kan het een probleem zijn met 4g only instellingen op het toestel? Dus dat je het toestel forceert alleen van 4g gebruik te maken? Lijkt mij ook sterk maargoed..

Ben je een van de gelukkigen die VoLTE, oftewel bellen over 4g, mag testen bij Tele2 en gaat het daar mis? Mocht dit zo zijn dan is vraag 1 en 2 niet het probleem natuurlijk.
geen idee hoe ik de 2g/3g dekking voor bellen kan testen/zien hoe de dekkingsgraad is.
netwerkselectie staat op automagisch.

VoLTE daar heb ik niks over meegekregen, dus zal waarschijnlijk niet.

PSN ID: Bitplanet Wii Code:1486-5351-7096-1324 Mijn Spellijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-09 16:48

Bij een speedtest op Tele2 vond ik de onderstaande snelheden van 4G+. Sneller dan mijn vaste internet als ik bekabeld meet. Zelfs iets verder van de mast zie ik bij Tele2 hele respectabele snelheden. Ik zag alleen problemen bij de uploadsnelheden. Die problemen lijken nu ook voorbij. Een soortgelijke netwerkprestatie zag ik tot nu toe bij bijv. KPN alleen in de buurt van het PSV stadion. Gemiddeld zie ik bij KPN zo'n 35 mbp/s sinds ik een 4G+ toestel heb. Bij T-Mobile haal ik met 4G+ max zo'n 75 Mbp/s gemiddeld zo'n 50 mbp/s. Bij Vodafone max 50 mbp/s gezien, gemiddeld zo'n 17 mbp/s. Natuurlijk zeer subjectief, maar even als toelichting waarom deze Tele2 meting mij opviel. Bij alle providers werkt browsen, downloaden etc. super vlot in de praktijk. Alleen bij Vodafone hapert Youtube nog wel eens.

Tele2 LTE-A speed CA

Zou het voor Tele2 niet wat zijn om wat mobiele masten in te gaan zetten, net zoals bijvoorbeeld KPN doet/deed op een container of zoald Dutchtone deed in een hijskraan. Vooral als VoLTE actief wordt lijkt het mij zaak dat ze zo snel mogelijk hun klanten van het T-Mobile netwerk af krijgen. Vooral langs belangrijke wegen/snelwegen moet je nu nog af en toe terug naar T-Mobile voor 4G internet. Bij surfen al irritant omdat je snelheid terugvalt naar 3G. Voor bellen lijkt mij dat nog vervelender als je eenmaal gewend bent aan de geluidskwaliteit van VoLTE of als je verbinding hapert.

[ Voor 25% gewijzigd door ucsdcom op 28-06-2016 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

ucsdcom schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 10:48:
[...]

Bij een speedtest op Tele2 vond ik de onderstaande snelheden van 4G+. Zelfs iets verder van de mast zie ik bij Tele2 hele respectabele snelheden. Ik zag alleen problemen bij de uploadsnelheden. Die problemen lijken nu ook voorbij.

[afbeelding]
Ja, maar op 4g2600 en 4g+ zoals bij jou is er niks aan de hand. Het gaat mij om 4g800. Zie ook de post van Kassad hierboven die mijn verhaal ook bevestigt over de prestaties van 4g800 bij Tele2. Nogmaals het is locatiegebonden en jouw goede resultaten met die van Tigerblood zijn net zo relevant als de mindere van Tweakers driedees en Kassad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-09 16:48
Klopt, mijn test is naar mijn verwachting het beste resultaat wat te behalen is en overdreven positief omdat deze resultaten op de meeste locaties absoluut niet haalbaar zijn. slechts het bewijs dat Tele2 het wel kan, maar dat er nog wel het een en ander verbeterd moet/kan worden. Nog even wat toelichting aan de post toegevoegd waarom het mij opviel deze waarden te meten.

De prestaties van het netwerk op de locaties waar jullie meten zijn ook voor 4G-800 only echt ondermaats. Daar heeft Tele2 dus nog flink werk te doen.

Wat hebben jullie trouwens liever: dat Tele2 op plaatsen waar ze nu zelf nog geen 4G dekking kunnen bieden door gebrek aan snelle verbindingen naar een mast toch alvast een "trage" 4G dekking gaan bieden of dat ze dan ook maar ca. een jaar wachten tot het wel 100% goed is te krijgen? Persoonlijk zou ik dan liever toch alvast trage 4G gatenvulling zien, dan dat je toestel telkens wisselt tussen Tele2-4G en het T-Mobile 2G/3G netwerk. Zelf merk ik nu al dat ik dezelfde reactie ga doen als ik van 4G naar 3G terugval als toen je van 3G naar EDGE terug viel: ik zet mijn dataverbinding even uit om zo snel mogelijk weer 4G te krijgen en dan verder te surfen. Is dat bij jullie ook zo of kom in teveel aan de randen van het 3G dekkingsgebied (waar 4G nog wel werkt, maar je toestel toch hardnekkig naar matig 3G wil.).

[ Voor 54% gewijzigd door ucsdcom op 28-06-2016 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:27

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

driedees schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 22:13:
[...]
[afbeelding]
[...]
Op Utrecht CS heb ik eigenlijk nooit 4G, irriteer me daar altijd wel aan, zit daar standaard op het T-Mobile 3G netwerk. (heb het dan over de perrons want ik stap over in Utrecht) Vodafone doet daar wel gewoon 4G.

Afgelopen weekend op Mundial (Tilburg bij het station) wel 4G maar erg traag, een upload van 16MB film naar InstaGram duurde echt minuten lang. Werk ook regelmatig in Tilburg (op steenworp van station) en daar is binnen sowieso alleen T-Mobile.
Tussen Eindhoven en Tilburg (per trein) de welbekende deadzone maar goed daar doet Vodafone ook helemaal niets ;)
(heb een iPhone 6S)
ucsdcom schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 11:04:
[...]

Wat hebben jullie trouwens liever: dat Tele2 op plaatsen waar ze nu zelf nog geen 4G dekking kunnen bieden door gebrek aan snelle verbindingen naar een mast toch alvast een "trage" 4G dekking gaan bieden of dat ze dan ook maar ca. een jaar wachten tot het wel 100% goed is te krijgen? Persoonlijk zou ik dan liever toch alvast trage 4G gatenvulling zien, dan dat je toestel telkens wisselt tussen Tele2-4G en het T-Mobile 2G/3G netwerk. Zelf merk ik nu al dat ik dezelfde reactie ga doen als ik van 4G naar 3G terugval als toen je van 3G naar EDGE terug viel: ik zet mijn dataverbinding even uit om zo snel mogelijk weer 4G te krijgen en dan verder te surfen. Is dat bij jullie ook zo of kom in teveel aan de randen van het 3G dekkingsgebied (waar 4G nog wel werkt, maar je toestel toch hardnekkig naar matig 3G wil.).
Doe mij maar overal 4G, overschakelen naar en gebruik van 3G kost erg veel accu heb ik t idee.

[ Voor 64% gewijzigd door Tomba op 28-06-2016 12:13 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
ucsdcom schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 11:04:
Klopt, mijn test is naar mijn verwachting het beste resultaat wat te behalen is en overdreven positief omdat deze resultaten op de meeste locaties absoluut niet haalbaar zijn. slechts het bewijs dat Tele2 het wel kan, maar dat er nog wel het een en ander verbeterd moet/kan worden. Nog even wat toelichting aan de post toegevoegd waarom het mij opviel deze waarden te meten.

De prestaties van het netwerk op de locaties waar jullie meten zijn ook voor 4G-800 only echt ondermaats. Daar heeft Tele2 dus nog flink werk te doen.

Ik heb het ook liever zo als het nu is. Als het terug valt naar 3G ga ik er in snelheid niet op voor- of achteruit dus liever constant op 4G. Ik vind de lage snelheden ook geen heel groot drama en ga ervan uit dat het in de (nabije) toekomst zal verbeteren. Ik heb gelukkig ook nog een toestel met KPN 4G dus als het echt nog is kan ik schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:34
Heeft iemand hier ervaring met de 4G dekking op 2600mHz in de omgeving Eindhoven-Helmond?
Is dit goed te doen, of heb je echt de 800mHz band nodig voor een fatsoenlijke verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
ivo001 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 18:40:
Heeft iemand hier ervaring met de 4G dekking op 2600mHz in de omgeving Eindhoven-Helmond?
Is dit goed te doen, of heb je echt de 800mHz band nodig voor een fatsoenlijke verbinding?
Ik denk niet dat iemand daar een zinnig antwoord op kan geven, omdat je immers op geen enkele smartphone eenvoudig kan zien met welke band je verbonden bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:34
Tigerblood schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 19:15:
[...]

Ik denk niet dat iemand daar een zinnig antwoord op kan geven, omdat je immers op geen enkele smartphone eenvoudig kan zien met welke band je verbonden bent.
Ik doel dan natuurlijk op gebruikers met een telefoon die geen 800mHz ondersteuning bieden, maar wel 2600mHz kunnen ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pawarana
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
was laats in den haag bij mijn moeder in huis en dacht dat mijn S7 kapot was....
52°05'19.9"N 4°15'15.5"E

heb nu 2 mnd T2 en heb alleen maar goede ervaring

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/oqm0zb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
pawarana schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 22:04:
was laats in den haag bij mijn moeder in huis en dacht dat mijn S7 kapot was....
52°05'19.9"N 4°15'15.5"E

heb nu 2 mnd T2 en heb alleen maar goede ervaring

[afbeelding]
Holy shit, we got a winner! :P

Ik dacht dat de snelheid begrenst was op 150 Mbps bij Tele2. Blijkbaar niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Zat eerst bij kpn en nu bij tele2 en merk wel dat de downloaden snelheid hoger ligt bij tele2 met 40 mbps en kpn was dat tussen de 10 en 15 mbps, de upload was bij kpn wel de gelijke snelheid maar bij tele2 is dit net zelfs bijna gelijk als het 3g netwerk vam T-Mobile met 3.67 mbps, dit is wel bedroevend laag, hoe kan dit komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deknog
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 03-10 18:55
Zou mijn S5 Neo ook stuk zijn? ;) Test in Meppel centrum.
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/android/2032957331.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-10 14:55

The Wizard

Moderator Mobile
Tigerblood schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 19:15:
[...]

Met een Samsung kun je relatief simpel zien met welke band je verbonden bent.

*#0011#, je ziet dan welke band en bandbreedte je verbonden bent, evt. met CA erbij.

Voorbeeld van T-Mobile.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/25854502/Upload/2016-06-21%2010.33.54_kl.png

[ Voor 12% gewijzigd door The Wizard op 01-07-2016 21:08 ]

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:06
De app LTE Discovery lijkt het mogelijk te maken om op iedere Android-telefoon de band te zien. Helaas zie je dan geen carrier aggregation zoals hierboven dus alleen de hoofdband waarop je telefoon ook uitzendt (ook bij 3CA wordt alleen nog geluisterd op de andere 2 frequenties, niet gezonden).

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Sorcerer8472 schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 12:37:
De app LTE Discovery lijkt het mogelijk te maken om op iedere Android-telefoon de band te zien. Helaas zie je dan geen carrier aggregation zoals hierboven dus alleen de hoofdband waarop je telefoon ook uitzendt (ook bij 3CA wordt alleen nog geluisterd op de andere 2 frequenties, niet gezonden).
Werkt helaas niet op de HTC 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Jassy schreef op zondag 03 juli 2016 @ 09:08:
[...]

Werkt helaas niet op de HTC 10.
Wel op de M8 (stock, nieuwste updates installed). Soms wel met wat vertraging voordat hij kan vertellen welke band het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Bij Tele2 kan je bijv met G-Nettrack ook zien op welke band je toestel is aangemeld. De Cell-ID bij Tele2 verteld je nl op welk band je zit.

Is je Cell-ID 21, 22 of 23(of soms 24) dan zit je op band 7(2600MHz), Is je Cell-ID 81,82,83(of soms 84) dan zit je op band 20(800MHz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
morgen ga ik over van t mobile naar tele2. rond 9:00 zal hij worden overgezet. Ben benieuwd of het goed gaat en wat mijn snelheden zijn! :) Let you know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Laatst online: 23:19

netblade

Sunrise

Sorcerer8472 schreef op zondag 03 juli 2016 @ 11:54:
[...]

Wel op de M8 (stock, nieuwste updates installed). Soms wel met wat vertraging voordat hij kan vertellen welke band het is.
Nou hier unrooted en met de laatste versie van HTC zelf krijg ik geen band te zien hoor, HTC heeft een nare eigenschap dit soort dingen in de radiorom uit te schakelen. Ze zijn ook ongeveer de enige android fabrikant die dit doet. Net nog getest, zie geen bandinformatie.

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
Vorige week in Duitsland geweest en ik kan beamen dat roaming prima werkt, via EU internetbundel. Werkt dus ook voor nieuwe klanten die middels nummerbehoud bij Tele2 zijn gekomen. Mobiel internet op max 3G via Telekom.de.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SafariFlow
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:44
netblade schreef op maandag 04 juli 2016 @ 07:40:
[...]

Nou hier unrooted en met de laatste versie van HTC zelf krijg ik geen band te zien hoor, HTC heeft een nare eigenschap dit soort dingen in de radiorom uit te schakelen. Ze zijn ook ongeveer de enige android fabrikant die dit doet. Net nog getest, zie geen bandinformatie.
Ik krijg dit gewoon te zien op mijn HTC 10 (en A9).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Laatst online: 23:19

netblade

Sunrise

SafariFlow schreef op maandag 04 juli 2016 @ 08:30:
[...]

Vreemd, mij is op geen enkel HTC toestel tot dusver gelukt deze gegevens naar voren te krijgen.

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ewivis
Ze waren iets eerder dan 9:00, maar dat is geen probleem. Zit nu op Tele2. Goed bereik hier, 4G.
Omgeving Gouda.

Tele 2 LTE

Dit was binnen.Volgens LTE discovery: -106.0 dBm (2 streepjes)
LTE band 7: DL 2675.0 mhz UL: 2555.0 mhz

Buiten:
Tele 2 LTE buiten

Laatste thuis binnen, bijna geen bereik...:

Tele2 lte Binnen thuis

Gelukkig wifi, maar het houdt niet over...

[ Voor 53% gewijzigd door Ewivis op 04-07-2016 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Ewivis schreef op maandag 04 juli 2016 @ 09:10:
Ze waren iets eerder dan 9:00, maar dat is geen probleem. Zit nu op Tele2. Goed bereik hier, 4G.
Omgeving Gouda.

[afbeelding]

Dit was binnen.Volgens LTE discovery: -106.0 dBm (2 streepjes)
LTE band 7: DL 2675.0 mhz UL: 2555.0 mhz

Buiten:
[afbeelding]

Laatste thuis binnen, bijna geen bereik...:

[afbeelding]

Gelukkig wifi, maar het houdt niet over...
Wat is je postcode thuis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
PB verstuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-10 18:07
Ikk zit sinds vanmorgen, ik heb geen idee sinds wanneer precies, op 3G. Zou er storing op 4G zijn?
4G in gewoon als voorkeur ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Buffalo schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 12:10:
Ikk zit sinds vanmorgen, ik heb geen idee sinds wanneer precies, op 3G. Zou er storing op 4G zijn?
4G in gewoon als voorkeur ingesteld.
Al een keer netwerken gezocht? Zolang je een datasessie open hebt zal je toestel niet teruggaan naar 4G.
Maar een storing is heel goed mogelijk. Ligt eraan waar je je bevindt. Een storing in een grote stad zal wat minder merkbaar zijn dan een storing in een dorp of landelijk gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
SafariFlow schreef op maandag 04 juli 2016 @ 08:30:
[...]

Met welke app is dat? Ik heb ook een HTC 10 met firmware 1.80. Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
  • Laatst online: 20:43
Vanmorgen viel me plotseling op dat ik in de Tele2 app een 100MB buitenlandbundel EU zag staan.

Iedereen krijgt deze zomer een gratis 100MB bundel voor in de EU: https://www.tele2.nl/fijnevakantie _/-\o_

'k Had nog geen communicatie hierover gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:24
Cranberry schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 11:13:
Vanmorgen viel me plotseling op dat ik in de Tele2 app een 100MB buitenlandbundel EU zag staan.

Iedereen krijgt deze zomer een gratis 100MB bundel voor in de EU: https://www.tele2.nl/fijnevakantie _/-\o_

Toffe actie!

Mijn buitenlandbundel stond nog op 500 in verband met een tripje naar Duitsland, benieuwd hoe het nu gaat met het verlopen van die bundel aangezien hij nu op 600 staat 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Cranberry schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 11:13:

wat is de geldigheid van deze bundel? Ik heb 'm nog niet in mijn app zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
The_Wireless_Guy schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 12:15:
[...]

wat is de geldigheid van deze bundel? Ik heb 'm nog niet in mijn app zichtbaar.
Volgens de bovenstaande link van 07/07 - 05/09.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
Nog niks van gezien. Zal wel alleen voor abonnementen met toestel gelden. De webpagina geeft ook niet veel informatie wie nu wél en wie niet kunnen profiteren van deze actie. Beetje jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SafariFlow
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:44
Jassy schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 07:12:
[...]

Met welke app is dat? Ik heb ook een HTC 10 met firmware 1.80. Thx!
Deze app:

Google Play: LTE Discovery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
Tigerblood schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 17:13:
Nog niks van gezien. Zal wel alleen voor abonnementen met toestel gelden. De webpagina geeft ook niet veel informatie wie nu wél en wie niet kunnen profiteren van deze actie. Beetje jammer...
'k Heb een simonly abonnement, dus wie weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:20

franssie

Save the albatross

Ik heb simonly en mijn vriendin eentje met toestel. We hebben allebei vandaag een ansichtkaart van Tele2 gekregen met de mededeling van de 100MB (en de 1 gig voor EUR 10 maar dat was al bekend).
Dit wordt de eerste vakantie zonder lokale simkaarten of beperkte dure bundels die met een lokale firewall in toom moeten worden gehouden. Soms heeft de EU echt wel voordelen :)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Tigerblood schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 17:13:
Staat in het kopje voor wie het geldt, dat iedereen kan er gebruik van maken, elke klant dus..

Maar heb zelf ook geen bericht of iets gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
dutchnltweaker schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 20:05:
[...]

Staat in het kopje voor wie het geldt, dat iedereen kan er gebruik van maken, elke klant dus..

Maar heb zelf ook geen bericht of iets gehad.
Er staat het volgende:
Deze actie geldt voor alle klanten die daar bericht over hebben gehad.
Ik heb geen bericht gehad. Bundel staat ook niet in m'n Tele2 app. Heb een 100min/1GB SIM only, maandelijks opzegbaar.

[ Voor 4% gewijzigd door Tigerblood op 07-07-2016 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:20

franssie

Save the albatross

Ik heb dus wel bericht gehad via de ansicht kaart, maar bij mij staat het niet in de app. Het gaat dus weer op z'n tele-twees +

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Tigerblood schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 23:44:
[...]

Er staat het volgende:

[...]

Ik heb geen bericht gehad. Bundel staat ook niet in m'n Tele2 app. Heb een 100min/1GB SIM only, maandelijks opzegbaar.
Ja maar das toch niet eerlijk dat klanten die een bericht er over gehad hebben wel 100mb gratis krijgen, en klanten die geen bericht hebben gekregen helemaal niks krijgen..

[ Voor 3% gewijzigd door dutchnltweaker op 08-07-2016 08:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:44
Andersom zou oneerlijker zijn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
ASW1 schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 09:47:
Andersom zou oneerlijker zijn. :P
Hoe bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkel88
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 24-09 21:37
nooberke schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 11:20:
[...]

Toffe actie!

Mijn buitenlandbundel stond nog op 500 in verband met een tripje naar Duitsland, benieuwd hoe het nu gaat met het verlopen van die bundel aangezien hij nu op 600 staat 8)7
Ik heb ook met dezelfde situatie te maken, mijn buitenlandbundel stond ook nog aan. Als je in de Tele2 App op de internetbundel klikt zie je dat hij uit twee delen bestaat, met allebei een andere einddatum. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:44
Klanten die wel een bericht krijgen maar geen 100mb gratis...

*badum tsss*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
ASW1 schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 13:27:
Klanten die wel een bericht krijgen maar geen 100mb gratis...

*badum tsss*
Nu zat vandaag die ansichtkaart in de bus, maar nog steeds geen bundel in de app. 8)7

Edit: Op de kaart staat trouwens het volgende, dus waarschijnlijk wordt de bundel pas geactiveerd als je in het buitenland bent:
De gratis EU-buitenlandbundel gaat aan zodra je in de zomervakantie over de grens data gebruikt. Je hoeft er verder niets voor te doen.

[ Voor 34% gewijzigd door Tigerblood op 08-07-2016 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Hier ook een kaartje, maar geen data. Nu was ik toch niet van plan naar het buitenland te gaan, dus ga ik er ook maar geen moeite voor doen deze alsnog te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Bellen buiten de EU is wel ineens lekker prijzig geworden. Was voordeliger geloof ik? Nu duurder dan de grote 3 in bijvoorbeeld de VS. KPN lijkt nu de goedkoopste in redelijk wat gevallen, samen met T-Mobile :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Sorcerer8472 schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 11:55:
Bellen buiten de EU is wel ineens lekker prijzig geworden. Was voordeliger geloof ik? Nu duurder dan de grote 3 in bijvoorbeeld de VS. KPN lijkt nu de goedkoopste in redelijk wat gevallen, samen met T-Mobile :')
Valt mee denk ik hoor, bijvoorbeeld rusland 1.75 en bij tmobile. En kpn betaal je daar ronde de 2.50 per minuut voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
dutchnltweaker schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 17:04:
[...]

Valt mee denk ik hoor, bijvoorbeeld rusland 1.75 en bij tmobile. En kpn betaal je daar ronde de 2.50 per minuut voor.
De VS:
KPN: 1 euro bellen, 50 cent gebeld worden
Vodafone: 1,32 euro bellen, 1,32 euro gebeld worden
T-Mobile: 1,27 euro bellen, 0,76 euro gebeld worden
Tele2: 1,75 euro bellen, 1,53 euro gebeld worden (was volgens mij minder?)

Zuid-Afrika:
KPN: 2 euro bellen, 1 euro gebeld worden
Vodafone: 1,98 euro bellen, 1,52 euro gebeld worden
T-Mobile: 2,29 euro bellen, 1,02 euro gebeld worden
Tele2: 2,25 euro bellen, 1,78 euro gebeld worden

Rusland:
Vodafone: 4,27 euro bellen, 1,52 euro gebeld worden

Het moge duidelijk zijn dat KPN wint. Tele2 is om gebeld te worden het duurst in vrijwel alle landen. Overigens is Vodafone de enige die zakelijk veel meer vraagt dan privé: 2,18 per minuut voor bellen én gebeld worden in veel landen buiten de EU. Dus met een zakelijk abo is Vodafone weer veel duurder. KPN is zakelijk ook (nog) duurder aangezien enkel de particuliere abonnementen nog goedkoper zijn gemaakt een paar maanden terug. Sommige landen zoals Rusland zijn bij KPN ook nog steeds exorbitant duur, net als bij Vodafone.

Daarentegen heeft Tele2 voor een aantal landen wel leuke bundels. Soms verrassend goedkoop, vergeleken met de concurrentie dan. Enige nadeel is dat ze nog steeds geen 4G in het buitenland aanbieden, of is dat intussen al aan het veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorcerer8472 schreef op zondag 10 juli 2016 @ 12:32:
[...]

Daarentegen heeft Tele2 voor een aantal landen wel leuke bundels. Soms verrassend goedkoop, vergeleken met de concurrentie dan. Enige nadeel is dat ze nog steeds geen 4G in het buitenland aanbieden, of is dat intussen al aan het veranderen?
Via de Tele site:
quote: 25/6/2016
We hebben wel buitenlandbundels. Maar die zijn helaas nog niet op 4G. We hebben namelijk nog geen roamingafspraken met providers in het buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Sorcerer8472 schreef op zondag 10 juli 2016 @ 12:32:
[...]

De VS:
KPN: 1 euro bellen, 50 cent gebeld worden
Vodafone: 1,32 euro bellen, 1,32 euro gebeld worden
T-Mobile: 1,27 euro bellen, 0,76 euro gebeld worden
Tele2: 1,75 euro bellen, 1,53 euro gebeld worden (was volgens mij minder?)

Zuid-Afrika:
Vodafone: 1,98 euro bellen, 1,52 euro gebeld worden

Rusland:
Vodafone: 4,27 euro bellen, 1,52 euro gebeld worden

Het moge duidelijk zijn dat KPN wint. Tele2 is om gebeld te worden het duurst in vrijwel alle landen. Overigens is Vodafone de enige die zakelijk veel meer vraagt dan privé: 2,18 per minuut voor bellen én gebeld worden in veel landen buiten de EU. Dus met een zakelijk abo is Vodafone weer veel duurder. KPN is zakelijk ook (nog) duurder aangezien enkel de particuliere abonnementen nog goedkoper zijn gemaakt een paar maanden terug. Sommige landen zoals Rusland zijn bij KPN ook nog steeds exorbitant duur, net als bij Vodafone.

Ik weet niet waar jij aan die bedragen komt, maar toen ik vorig jaar met kpn in rusland belde betaalde ik 2 euro nog wat, en met tele2 1.75

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
dutchnltweaker schreef op zondag 10 juli 2016 @ 14:41:
[...]

Ik weet niet waar jij aan die bedragen komt, maar toen ik vorig jaar met kpn in rusland belde betaalde ik 2 euro nog wat, en met tele2 1.75
Ja, dat bedoel ik, Tele2 duurder geworden in het buitenland. KPN is juist goedkoper geworden een paar maanden terug. Tarieven zijn van de websites gehaald voor particuliere abonnementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Sorcerer8472 schreef op zondag 10 juli 2016 @ 14:43:
[...]

Ja, dat bedoel ik, Tele2 duurder geworden in het buitenland. KPN is juist goedkoper geworden een paar maanden terug. Tarieven zijn van de websites gehaald voor particuliere abonnementen.
Als ik zo kijk is bellen in rusland bij kpn 2 euro en bij tele2 1.75 maar tele2 is terugbellen wel duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Zonder melding nu ook opeens 100mb gekregen, best wel lekker om eens te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Vraagje, was van de week in zeeland.
Had vol bereik met 3g van tmbobile maar geen 4g, nu ging ik naar netwerken zoeken zodat ik kon zien welke er allemaal waren, toen stond er in die lijst tele2 LTE.

En dat 2 keer.

Hoe kan het dat ik niet kan verbinden met het 4g lte netwerk dan? Ook al klikte ik daar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

dutchnltweaker schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 16:53:
Vraagje, was van de week in zeeland.
Had vol bereik met 3g van tmbobile maar geen 4g, nu ging ik naar netwerken zoeken zodat ik kon zien welke er allemaal waren, toen stond er in die lijst tele2 LTE.

En dat 2 keer.

Hoe kan het dat ik niet kan verbinden met het 4g lte netwerk dan? Ook al klikte ik daar op.
En waar in Zeeland was dat dan. Kan je elders in Nederland wel op 4G aanmelden?

Zou een site kunnen zijn die in testmodus staat en dus geen normale gebruikers accepteert.

Dat je 2 x Tele2 is modat je het T-Mobile netwerk ook als Tele2 ziet. Netwerk 20402 wordt als Tele2 getoond en 20416 wordt ook als Tele2 getoond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
The_Wireless_Guy schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 17:23:
[...]

En waar in Zeeland was dat dan. Kan je elders in Nederland wel op 4G aanmelden?

Zou een site kunnen zijn die in testmodus staat en dus geen normale gebruikers accepteert.

Dat je 2 x Tele2 is modat je het T-Mobile netwerk ook als Tele2 ziet. Netwerk 20402 wordt als Tele2 getoond en 20416 wordt ook als Tele2 getoond.
Ik was in de omgeving van vrouwenpolder, tele2 lte is wel zichtbaar, maar je kan je er niet op aanmelden. Alleen vol bereik 3g daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

dutchnltweaker schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 18:56:
[...]

Ik was in de omgeving van vrouwenpolder, tele2 lte is wel zichtbaar, maar je kan je er niet op aanmelden. Alleen vol bereik 3g daar.
Ja, als je op de dekkingskaart van Tele 2 kijkt zie je dat daar bijna geen bereik van Tele2 is, je pakt dus iets op van verder weg en waarschijnlijk is de signaalsterkte te zwak en kan je je dus niet aanmelden.

Volgens 4gmasten.nl staan de dichtsbijzijnde Tele2 masten in Zoutelande, Middelburg en Kamperland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
The_Wireless_Guy schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 19:49:
[...]

Ja, als je op de dekkingskaart van Tele 2 kijkt zie je dat daar bijna geen bereik van Tele2 is, je pakt dus iets op van verder weg en waarschijnlijk is de signaalsterkte te zwak en kan je je dus niet aanmelden.

Volgens 4gmasten.nl staan de dichtsbijzijnde Tele2 masten in Zoutelande, Middelburg en Kamperland.
Nee dat wist ik ook dat er geen mast stond, alleen vroeg ik me af hoe het kan dat hij toch tele2 lte weer geeft. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

dutchnltweaker schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 20:38:
[...]

Nee dat wist ik ook dat er geen mast stond, alleen vroeg ik me af hoe het kan dat hij toch tele2 lte weer geeft. :P
Volgens mij kan je telefoon wel netwerken vinden tot -140 dBm maar zal alleen kunnen aanmelden als het signaal sterker is dan -120 dBm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
The_Wireless_Guy schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 21:28:
[...]

Volgens mij kan je telefoon wel netwerken vinden tot -140 dBm maar zal alleen kunnen aanmelden als het signaal sterker is dan -120 dBm.
Ah oke, balen dat 4g in zeeland minder is dan de andere providers.

Met kpn had ik goed 4g bereik, gaat tele2 in zeeland zij masten nog uitbreiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

dutchnltweaker schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 21:55:
[...]

Ah oke, balen dat 4g in zeeland minder is dan de andere providers.

Met kpn had ik goed 4g bereik, gaat tele2 in zeeland zij masten nog uitbreiden?
Daar zal er vast nog een komen. Ze hebben nu bijna zo'n 2500 masten en ik meen me te herinneren dat ze naar zo'n 3600 masten willen dus ze gaan zeker nog uitbreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Devian schreef op maandag 30 mei 2016 @ 08:49:
[...]

Is dat bij De Mors? Die site is inderdaad net gebouwd, en gaat hopelijk begin juni aan(Tele24G)!
Staat stand vandaag nog steeds niet aan... Nog steeds geen glasvezel daar schijnbaar? Grappig dat KPN het wel lukt over glas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-10 13:10
StephanO1990 schreef op maandag 30 mei 2016 @ 23:20:
Ik ben erg benieuwd naar de performance gedurende de maand. Genoeg festivals en crowded places in aantocht :*)
En, bevalt het nog steeds goed? Hoe zijn jouw ervaringen tot nu toe tijdens festivals en in 'crowded places?'

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:27

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

pimsaint schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 11:32:
[...]

En, bevalt het nog steeds goed? Hoe zijn jouw ervaringen tot nu toe tijdens festivals en in 'crowded places?'
Je vroeg het niet aan mij maar ik ben in ieder geval erg tevreden.
Que evenementen:
- Op Extrema Outdoor perfecte ontvangst
- Bij kampioenschap PSV geen internet wel telefonie

Tele2 lijkt ook dezelfde deadzones te hebben als Vodafone; tussen Tilburg en Eindhoven (langs het spoor) en tussen Utrecht en Amersfoort zitten wat stukken waar je helemaal niets hebt ,maar zoals gezegd dat geldt op diezelfde plekken ook voor Vodafone.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanO1990
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-09 22:21
pimsaint schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 11:32:
[...]

Nog steeds erg goed! Ik heb de overstap van VF naar Tele2 gemaakt. Tot nu toe een snellere verbinding. De app werkt ook goed. Nog geen netwerkuitval meegemaakt. Over het algemeen een stabiel 4G en anders schakelt 'ie netjes over op het T-Mobile H+.

Mooie bijkomstigheid is dat de buitenlandse databundels goedkoper zijn i.c.m. Tele2 dan VF.

Zeker een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiseDise
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:07
Op woensdag 29 juni (14:18) schreef ik dit in het T-Mobile 4G topic:
Op weg naar m'n werk vanmiddag kwam ik deze jongens tegen.

Foto.

Ze lijken de oude T-Mobile antennes, die gevestigd zijn op een hoogte van ~ 31 meter en daarmee de laagst gepositioneerde provider zijn in de KPN mast, te vervangen voor de nieuwe antennes.

Zou Tele2 hier dan in kunnen sharen?

Van boven naar onder:
KPN 4G/3G/2G (~ 59 meter)
Vodafone 4G/2G (~ 44 meter)
Vodafone 3G (~ 32 meter)
T-Mobile 4G/3G/2G. (~ 31 meter)
Toen schreef The_Wireless_Guy:
Voor zover ik weet wordt er in masten van externe partijen niet geshared.
En daarna ucsdcom:
Leuke update. Ondanks dat er in masten van externe partijen niet geshared wordt door T-Mobile/Tele2 kan ik mij voorstellen dat er niet zoveel opstelpunten te kiezen zijn op de eilanden. Daardoor kan ik mij ook voorstellen dat Tele2 daar toch een dik gevulde envelop voor beschikbaar maakt om hier toch ook zijn kasten neer te kunnen zetten en wel te sharen. Juist Tele2 heeft er het grootste belang bijnom overal zijn eigen 4G netwerk beschikbaar te hebben.
Nu kan ik deze foto met jullie delen:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zNXuymT.jpg

Het lijkt er op dat Tele2 dus inderdaad gaat sharen, volgensmij zijn dat RRU's van Tele2 namelijk achter de T-Mobile antennes.

[ Voor 0% gewijzigd door WiseDise op 23-07-2016 08:19 . Reden: Spelling ]

Pagina: 1 ... 21 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Tele2 mobiele diensten, andere onderwerpen horen thuis in:
- Tele2 Vast: [Tele2] Ervaringen & Discussie - Deel 7