[Tele2 Mobiel] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 71 Laatste
Acties:
  • 543.544 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

PeaceNlove

Deugleuter

Hier is Tele2 ook zichtbaar: 3561KN Utrecht

En het leuke is dat wanneer je een Tele2 sim hebt zoals de rechter telefoon, het netwerk ook al Tele2 heet. De linker telefoon heeft een KPN SIM. Ik heb overigens ook geprobeerd me aan te melden op het 4G only Tele2 netwerk, maar dat werkte helaas nog niet :)

Tele2 4G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-07 17:00

The Wizard

Moderator Mobile
Dat is wel vreemd, bij mijn G2 en Hi staat er gewoon Tele2.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/25854502/tele2/2014-05-05%2012.19.27.png

Het netwerk staat niet als geblokkeerd in mijn lijst. Vodafone is grijs, zelfde voor T-Mobile. Tele2 is net als Hi gewoon zwart. Verbinden werkt (uiteraard niet).

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-07 23:00
Wat ik nog niet helemaal begrijp: Gaat T-Mobile ook gebruik maken van deze AIR Antennes? Ik ben mij er van bewust dat T-Mobile geen 800MHz frequenties heeft, maar ze kunnen de antennes theoretisch wel mee gebruiken voor andere diensten of eventueel 1800MHz 4G.

Hier in het oosten heb ik Tele2 LTE nog niet gespot maar ik zal dit nu versterkt in de gaten gaan houden.

Heeft iemand nog die kaart uit de Tele2 presentatie die het start netwerk weer geeft? Dat zag er allemaal wel rooskleurig uit, zeker voor het oosten van het land.

Edit: Al gevonden... Zo te zien gaat Tele2 hier de tweede Nederlandse aanbieder worden die hier 4G gaat aanbieden. Dat had ik niet verwacht...

[ Voor 12% gewijzigd door Jassy op 05-05-2014 21:34 ]

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:03
Zou je die kaart hier willen posten? Ben ik wel benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Laatst online: 14-07 23:00
Bij deze:

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/1389860504.png

Komt hier vandaan:

nieuws: Tele2 ondersteunt vanaf het begin bellen over 4g

Zeer ambitieuze uitrol, het noorden blijft echter behoorlijk achter tov KPN en Vodafone.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Dit zijn geen AIR antennes, die gebruikt alleen Vodafone. Dit zijn Kathrein antennes. In de meeste gevallen ligt Tele2 mee op T-Mobile. De meeste antennes zijn geschikt voor meerdere frequenties.

Het kaartje staat oa hier: http://4gmasten.nl/nieuws...details-over-de-4g-uitrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
De BTS bij een Tele2 locatie is altijd hetzelfde, 1 kast met daarop 1 Nokia Siemens versterker(?):
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/25854502/tele2/Tele2_BTS_Hollandscheveld.jpg
Andere locatie, eerder gepost:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/25854502/tele2/BTS.jpg

Antennes op locatie. De RRH (Remote Radio Head) is bij andere masten ook goed zichtbaar. Het is wel raadzaam om te kijken of het niet toevallig de voorversterkers zijn voor UMTS, die zijn kleiner, maar van een afstand lijken die wel op de RRH's van Tele2:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/25854502/tele2/Tele2_Hollandscheveld.jpg

Daarboven is de antenne van T-Mobile te zien. T-Mobile maakt veel gebruik van 1 antenne voor meerdere technieken. In dit geval is dat 3G2100, 2G900 en 2G1800. Daardoor is in deze antenne geen plek meer voor 4G800 van Tele2. Waarom deze niet via de 2G900 module gaat van T-Mobile is mij onduidelijk, het kan er mee te maken hebben dat Tele2 een grotere dekkingsgebied wil hebben dan T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• summetje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:57
Goed bezig, waar is die eerste foto gevonden?

Edit:
Ah volgens de url Hollandscheveld

[ Voor 32% gewijzigd door summetje op 08-05-2014 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Yep, de eerste en de laatste foto zijn uit Hollandscheveld, de antennes uit de eerdere post (The Wizard in "Tele2 4G ervaringen") langs de A6 vlakbij Almere en Zeewolde (2e foto uit de vorige post).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiebiboy
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-06-2023
The Wizard schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 16:47:
De BTS bij een Tele2 locatie is altijd hetzelfde, 1 kast met daarop 1 Nokia Siemens versterker(?):
[afbeelding]
Andere locatie, eerder gepost:
[afbeelding]

Antennes op locatie. De RRH (Remote Radio Head) is bij andere masten ook goed zichtbaar. Het is wel raadzaam om te kijken of het niet toevallig de voorversterkers zijn voor UMTS, die zijn kleiner, maar van een afstand lijken die wel op de RRH's van Tele2:
[afbeelding]

Daarboven is de antenne van T-Mobile te zien. T-Mobile maakt veel gebruik van 1 antenne voor meerdere technieken. In dit geval is dat 3G2100, 2G900 en 2G1800. Daardoor is in deze antenne geen plek meer voor 4G800 van Tele2. Waarom deze niet via de 2G900 module gaat van T-Mobile is mij onduidelijk, het kan er mee te maken hebben dat Tele2 een grotere dekkingsgebied wil hebben dan T-Mobile.
Valt me wel wat op. De deur van de kast is beschadigd aan de onder en bovenkant(rooster) en de vochtplug is niet vastgezet aan de binnenkant. Bij de andere kast ontbreekt de vochtafsluit plug van de grijze kabel. In het t-mobile topic las ik onderstaand bericht dat Robert webbe de medewerkers van tele2 de antenne kabels met de hakken in de kabelgoten had zien trappen. Ik heb dus ook het idee dat er slordig gewerk wordt.

{ROBERT WEBBE vrijdag 14 februari 21.42uur [Ervaringen] T-Mobile 4G Netwerk }

"Afgelopen woensdag zag ik dat er gewerkt werd aan de mast aan de A325 tussen Arnhem en Nijmegen bij het tankstation. Dus ik even gestopt, zag een witte bestelwagen staan naast de mast met een Bulgaars kenteken. Toen ik aandachtig alles stond te bekijken zeiden ze zelf al dat ze aan het installeren waren. Misschien dachten zij dat ik dacht dat ze koper aan het jatten waren ofzo :)
Het was Nokia Siemens Network apparatuur dus ik vroeg of ze voor T-Mobile aan het werk waren maar het was voor Tele2. Echt netjes werkte ze niet, ze stonden de antennekabels met de hakken van hun schoenen in de kabelgoten te stampen en trappen. Volgens mij zal dat de kwaliteit van de kabel niet ten goede komen....

Gezien de 4G wedloop is er blijkbaar een tekort aan installateurs in Nederland dat ze ze vanuit het buitenland moesten inhuren. Ze hadden wel een bodywarmer aan van een Nederlands bedrijf maar hun auto had geen logo's. "

EINDE BERICHT QUOTE ROBERT WEBBE}

[ Voor 27% gewijzigd door markiebiboy op 08-05-2014 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiebiboy
Vraag aan The Wizzard. Welke locaties zijn deze twee kasten? Dan met name die met kapotte deur? Zit een aardige deuk in en ik wil het toch even gaan doorgeven aan Tele2, ook het verhaal met de kabels langs de A325. Dat ze toch het even nakijken. Want als ze ongekwalificeerd personeel moeten inhuren omdat ze te kort komen heb ik er geen goed gevoel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Die locatie is in Hollandscheveld, 7913AG. Die andere kast staat bij de A6, de locatiegegevens staan op de kast, zie foto. Die in Hollandscheveld had geen sticker. Maar die was ook nog niet actief, dus ik vermoed dat ie nog geactiveerd moet worden en dan pas een nummer krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:54
En ook in Zuid-Limburg is Tele2 te ontvangen, ook op plekken waar Vodafone nog geen 4G heeft (KPN wel). Spannend :)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 595908

20402 is hier in Hilversum (1211) nu ook zichtbaar:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/E1Hv8nH.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:57
ik ben aan het twijfelen tussen Telfort en Tele2 als nieuwe provider.
Maar begrijp ik goed dat je nu met Tele2 dus gebruik kan maken van 4G op bepaalde plekken in NL?

En is het zo dat je bij Tele2 extra moet betalen voor 4g?
Want bij telfort heb je standaard 2G/3G maar wil je gebruik maken van 4G dan moet je 5 euro per maand extra betalen voor de zogenaamde InternetVersneller 4G.

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:12
Harderwijk, Nijkerk, Amersfoort, Soest 204 02 te ontvangen

Tot mij verbazing had ik met T-Mobile, 4G bij stadsring en bij Amersfoort cs ook 4G

Ze zijn hard bezig in Amersfoort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:03
Qosmic schreef op maandag 19 mei 2014 @ 18:44:
ik ben aan het twijfelen tussen Telfort en Tele2 als nieuwe provider.
Maar begrijp ik goed dat je nu met Tele2 dus gebruik kan maken van 4G op bepaalde plekken in NL?

En is het zo dat je bij Tele2 extra moet betalen voor 4g?
Want bij telfort heb je standaard 2G/3G maar wil je gebruik maken van 4G dan moet je 5 euro per maand extra betalen voor de zogenaamde InternetVersneller 4G.
Nee, je kunt op dit moment nog geen 4G gebruiken van Tele2. Of je extra moet betalen moeten we afwachten zodra er meer informatie beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:57
Hoe zijn jullie ervaringen met tele2?
Telfort (kpn) heeft.mijn inziens een beter netwerk, is dit nog steeds zo?

Daarnaast moet je voor 4g bij telfort betalen en wellicht niet bij tele2. Maar om daar nou op.te wachten.
Hoe lang zal 4g nog.duren bij tele2?

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-07 20:12
Ik gok dat Tele2 van de zomer live gaat voor klanten. Ze bouwen al geruime tijd en hebben het meest kritische deel van Nederland (de randstad) al kunnen finetunen en optimaliseren. Ik gok dat ze als ze nu live zouden gaan zomaar 80% van de bevolking al kunnen bedekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiebiboy
Beste Tweakers, zoals jullie weten is Tele2 bezig met de bouw van een 4G netwerk. Wanneer ze live gaan weten we nog niet. Jullie kunnen helpen met het in kaart brengen van de dekking. Het enige wat hiervoor nodig is, is een LTE 4G toestel die de 800mhz band 20 ondersteund.

Voor de uitleg zie de site van ''The Wizard@ tweakers"

http://4gmasten.nl/2013-0...gelijke-tele2-4g-locaties

Help mee als je zin hebt. Dan weten we al veel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:45
Indien je wilt weten waar Tele2 4G antennes heeft geplaatst binnen Zeeland kan je kijken op het onderstaande kaartje, een klein aantal van deze locaties is overigens nog in aanbouw en dus (mogelijk) nog niet 'actief' te ontvangen.
http://batchgeo.com/map/b457f1b0560b2acaabbb3da77f4379df

Tele2 maakt overigens niet alleen gebruik van T-Mobile masten maar binnen Zeeland ook van bijvoorbeeld KPN masten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Klopt, Ik heb ook al meerdere locaties gezien waar ze in KPN masten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18:26
Ik heb een S4 met Tele2 sim maar de telefoon ziet geen enkel LTE netwerk.
Doe ik er een Vodafone sim in dan ziet de S4 wel LTE netwerken.
Contact gezocht met Tele2 maar die willen geen 4G sim opsturen :(

Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | 4.880wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkel88
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-07 20:56
Persoonlijk vind ik het erg bijzonder dat Tele2 zo geheimzinnig doet over de uitrol van 4G. Natuurlijk snap ik dat ze het netwerk goed willen opzetten om niet met een halfdekkend netwerk te beginnen. Aan de andere kant denk ik dat informatieverstrekking een belangrijk punt is. Je wordt nu continu doorverwezen naar een nietszeggende site over 4G van Tele2, je wordt daar echt niets wijzer van.

Het zou imo handig zijn om bijvoorbeeld een streefperiode aan te duiden, hoe zien jullie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Helemaal mee eens, ik sta op dit moment voor de keuze of ik mijn abonnement wil verlengen, of bijvoorbeeld wil overstappen naar Tele2. Dat betekent dat het mij niet uitmaakt dat er nu nog geen werkend 4G netwerk is. Maar als het naar alle waarschijnlijkheid over 4 maanden wel operationeel is, dan is dat een goede reden voor mij om niet te verlengen bij mijn huidige provider.
Is er al iets duidelijk of 4G gelijk opengesteld gaat worden voor de huidige klanten? Of moet hier een meerprijs voor betaald worden, zoals telfort dat vraagt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-11-2024

carnager

AmsterdamVideo

Wat is eigenlijk de datum dat het netwerk daadwerkelijk door klanten gebruikt moet kunnen worden, ik neem aan dat hier bij de veiling destijds een tijdslimiet aan gehangen is, net zoals dat ook bij de 2.6GHz veiling gebeurd is (wat een aantal belachelijk kleine gebiedjes opleverde van de diverse providers waar een separaat en veel te duur abonnement voor nodig was om erop te kunnen, máár je kon er wel klant van worden(!))
Ik neem aan dat langer dan die datum wachten voor de openstelling van het netwerk geen optie is ivm boete.

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
In principe is de informatie over uitrol, live gang en al helemaal de prijspolitiek van een provider concurrentie gevoelige informatie. Ik weet niet of het stil houden van de plannen door Tele2 nog zoveel zin heeft: de concurrentie is prima in staat om zelf landelijk metingen te verrichten, vergunningsaanvragen in te zien etc.

Andere providers kregen de kans om uit te rollen tot in 2015 en 2016. Tele2 zal voor die tijd zeker uitrollen voor het publiek. Tele2 gaf aan dat ze vanaf de 4G start een behoorlijke dekking willen aanbieden. Een goed streven. Nu KPN enkele maanden landelijke 4G dekking heeft en Vodafone dit per september zegt aan te gaan bieden heeft mijns inziens langer wachten door Tele2 geen zin. Ze lopen momenteel zeker klanten mis door gebrek aan 4G. Zeker voor bestaande klanten van Tele2 zou het zo snel mogelijk open zetten van de 4G frequenties een welkome stap zijn. De voorsprong in bouw zijn ze inmiddels kwijt. Nieuwe klanten kiezen nu mogelijk door de onzekerheid voor een andere provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 27-05 21:02
En bestaande stappen misschien wel over, want ik ben de internet kwaliteit in vergelijk met mijn vorige provider, Hi, echt meer dan zat. Nog nooit zo slecht internet gehad. Dus dat 4G kan maar beter heel snel komen, anders koop ik m'n contract af en ben ik foetsie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Nu online

netblade

Sunrise

partyondude schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 14:49:
En bestaande stappen misschien wel over, want ik ben de internet kwaliteit in vergelijk met mijn vorige provider, Hi, echt meer dan zat. Nog nooit zo slecht internet gehad. Dus dat 4G kan maar beter heel snel komen, anders koop ik m'n contract af en ben ik foetsie :)
Dat komt omdat ze capaciteit inhuren bij T-Mobile, wat ze precies inhuren qua mastcapaciteit. Daarnaast krijgen T-Mobile klanten ten alle tijden voorrang op de 'budget' providers. Ik heb bv een bliep prepaid kaart als backup, en ik merk dat ik met T-Mobile altijd een juiste snelheid krijg maar bij Bliep soms tegen vertragingen en hoge pingtijd aanloop terwijl het op precies dezelfde locatie getest wordt.

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Dat kan ook aan infraproblemen bij Bliep liggen ipv netwerkproblemen T-Mobile. Het is op netwerkniveau best lastig om goede QoS aan te bieden of om klanten voorrang te geven, maar meestal zou differentiatie niet echt tot hoge pingtijden moeten leiden, zeker niet structureel.

[ Voor 5% gewijzigd door Sorcerer8472 op 31-05-2014 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:28

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Ik krijg hier in in de buurt van Margraten (dichtbij Maastricht) twee Tele2 netwerken binnen, eentje is gewoon m'n 3G en de andere is niet toegankelijk, betekend dit dat 4G beschikbaar gaat zijn of interpreteer ik dit verkeerd?

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 27-05 21:02
netblade schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 19:13:
[...]

Dat komt omdat ze capaciteit inhuren bij T-Mobile, wat ze precies inhuren qua mastcapaciteit. Daarnaast krijgen T-Mobile klanten ten alle tijden voorrang op de 'budget' providers. Ik heb bv een bliep prepaid kaart als backup, en ik merk dat ik met T-Mobile altijd een juiste snelheid krijg maar bij Bliep soms tegen vertragingen en hoge pingtijd aanloop terwijl het op precies dezelfde locatie getest wordt.
Ik ben ondertussen al zover dat ik m'n contract (loopt nog tien maanden) af wil kopen en voor 2 tientjes twee jaar lang een sim only neem bij Hi met 4G. Het is echt dramatisch veel slechter dan wat ik had :/

Ik neem aan dat niemand hier precies weet wanneer 4G voor Tele2 los komt?

[ Voor 4% gewijzigd door partyondude op 30-05-2014 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:28

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

partyondude schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 21:21:
[...]

Ik ben ondertussen al zover dat ik m'n contract (loopt nog tien maanden) af wil kopen en voor 2 tientjes twee jaar lang een sim only neem bij Hi met 4G. Het is echt dramatisch veel slechter dan wat ik had :/

Ik neem aan dat niemand hier precies weet wanneer 4G voor Tele2 los komt?
Ik heb anders 0,0 te klagen over Tele2 3G, hier waar het ook nog heuvelachtig is heb ik op 9/10 plaatsen 3G en anders altijd 2G wat nog altijd genoeg is voor een belletje/SMS of app'je.

Vaak haal ik op speedtest 10Mbps down met 2 á 3Mbps up, en dan 40 Ping. Binnenshuis 5Mbps down 1,5Mbps up met 80 ping, niks om over te klagen! Daarom voorzie ik de gehele klas van internet ;)

Leuk foutje trouwens op de Hi site: http://prntscr.com/3o3kll

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-07 22:46
P.K. schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 14:12:
Gezien de oproep in het Vodafone 4G topic heb ik even gekeken, in Zwolle zie ik een netwerk opduiken: 204-15

Van wie is dat dan?
Om hier even op terug te komen:
Nu staat ook Tele2 erbij!

https://www.dropbox.com/s...-06-14%2009%2039%2007.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:09
netblade schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 19:13:
[...]

Ik ervaar nu precies hetzelfde. Ik heb met mijn Bliep-verbinding erg onstabiel en wisselvallig internet terwijl de mensen met T-Mobile naast me gewoon 10Mbit en ping van 69ms halen. Tele2 staat blijkbaar 'iets hoger in rang' want die hebben een iets lagere ping.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
timmie1 schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 13:13:
[...]

Ik ervaar nu precies hetzelfde. Ik heb met mijn Bliep-verbinding erg onstabiel en wisselvallig internet terwijl de mensen met T-Mobile naast me gewoon 10Mbit en ping van 69ms halen. Tele2 staat blijkbaar 'iets hoger in rang' want die hebben een iets lagere ping.
Waarschijnlijk ligt het aan Bliep en niet aan T-Mobile. Gok ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:09
Sorcerer8472 schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 13:17:
[...]

Waarschijnlijk ligt het aan Bliep en niet aan T-Mobile. Gok ik dan.
Nee, volgens Bliep moet de melding naar de netwerkafdeling van T-Mobile. Zij regelen alle netwerk /technische zaken.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiebiboy
Toch zie ik nog wel een drempel voor Tele2. Als ze straks mensen willen overhevelen van T-Mobile naar Tele2 eigen 4G omdat ze daar meer geld aan over zullen houden. Zullen ze de mensen wel zover moeten krijgen om een 4G toestel te nemen met 800Mhz band 20. Kan me voorstellen dat er mensen bij zitten die erg tevreden zijn met hun smartphone met 3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Dat komt allemaal wel. Er zijn steeds meer mensen met een smartphone die het wel kan... hun netwerk is ook nog niet helemaal af tijdens de lancering; VoLTE is er waarschijnlijk niet vanaf dag 1 las ik ergens.

Langzaam zullen meer en meer mensen van T-Mobile naar Tele2 verschuiven en dan zal ook hun marge gaan toenemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 600270

Sorcerer8472 schreef op woensdag 02 april 2014 @ 12:18:
Niet ideaal maar ze hebben dan ook véél minder licentiekosten betaald en ze betalen nu veel minder voor de uitrol dankzij de sitesharing van T-Mobile.
Nou, ik ben benieuwd of er al concrete voorbeelden zijn van sitesharing? De Tele2 sites die ik heb gezien zijn echt volwaardige, eigen sites, terwijl ik enige tijd terug uit betrouwbare bron had vernomen dat T-Mobile bij de netwerk swap naar Huawei rekening hield met het "bijprikken" van Tele2. Er is ruimte op de apparatuur frames vrijgelaten en het zou een kwestie zijn van het inprikken op de antennes van T-Mobile, maar daar heb ik zelf nog niets van waar kunnen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Volgens mij met name in stedelijke gebieden waar T-Mobile nu een kleine+grote antenne naast elkaar heeft hangen, daar kunnen ze in theorie makkelijk inprikken op de grote antenne, of eventueel de kleine voor LTE2600.

Het moet haast wel dat ze er veel gebruik van maken aangezien hun dekkingsgebied al vrij groot lijkt te zijn terwijl er niet enorm veel nieuwe antennes te bekennen zijn. Nog niks in het Antenneregister kunnen vinden verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
De masten van Tele2 die in het Antenneregister staan zijn allemaal Tele2 eigen antennes, op dit moment hebben we 108 locaties geïdentificeerd, maar zitten nog maar op 65% identificatie van alle 4G locaties.

http://4gmasten.nl/nieuws...uitgesplitst-per-provider

https://mapsengine.google...zO0DHqLdKkdI.kHd6s6iKM7FQ

In verstedelijkt gebied zijn er idd weinig tot geen Tele2 locaties, dat zullen de combi locaties zijn met T-Mobile. In sommige Tele2 locaties zit T-Mobile wel in de mast, maar dan met 1 antenne waarin al 2G900/2G1800/3G2100 in zit, en dus vol is. Tele2 wil/heeft zijn eigen antenne(module).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Nu online

netblade

Sunrise

markiebiboy schreef op zondag 08 juni 2014 @ 14:59:
Toch zie ik nog wel een drempel voor Tele2. Als ze straks mensen willen overhevelen van T-Mobile naar Tele2 eigen 4G omdat ze daar meer geld aan over zullen houden. Zullen ze de mensen wel zover moeten krijgen om een 4G toestel te nemen met 800Mhz band 20. Kan me voorstellen dat er mensen bij zitten die erg tevreden zijn met hun smartphone met 3G.
Ik denk dat je hier nog een aardige goede inschatting maakt.
Veel klanten van Tele2 zitten daar enkel omdat het zo goedkoop is, veel van hun klanten geven niks om het type toestel of dat het 4G heeft of niet. Ik verkoop zelf namelijk (waardeloos aansluitsysteem :r ) Tele2, en de mensen die daar om vragen maakt het geen fluit uit of het toestel klaar is voor het eigen tele2 netwerk. Enkel om de centjes die ze (denken te) besparen.

[ Voor 5% gewijzigd door netblade op 09-06-2014 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Ik zag dat er in Rotterdam een Tele2 antenne hangt, ben er gelijk even langs gereden:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ybrPxeN1HoBhueJtzViiqoM4/full.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/QBggFkL3gxMFw8FFzZeYvF7H/medium.jpg

Tele2-3

De onderste is het :)

[ Voor 23% gewijzigd door MensionXL op 10-06-2014 21:06 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Goed om te horen dat we geen verkeerde info verstrekt hebben :). Voor belangstellenden; de Tele2 kaart kan hier gevonden worden: http://4gmasten.nl/nieuws...am-zichtbaar-in-nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Dubbele RRH kan ook zijn als ze denken op korte termijn al LTE2600 aan te moeten bieden op die locatie misschien ivm capaciteit? Waar is die KPN/Tele2-site die op de foto staat op 4gmasten.nl?

Als ik Tele2 was zou ik drukke locaties meteen ook goed voorzien zodat de boel niet meteen dichtslibt als het een beetje druk wordt op het netwerk.

In Antenneregister stonden trouwens ook een paar sites van T-Mobile die actief zouden worden in augustus 2014 (datum ingebruikname). Een antenne in Alphen... Heb behalve Tele2-antennes zoiets nooit bij een antenne zien staan verder (ingebruiknamedatum in de toekomst), dus da's iets om lekker nutteloos over te speculeren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Nu online

netblade

Sunrise

Sorcerer8472 schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 22:16:
Dubbele RRH kan ook zijn als ze denken op korte termijn al LTE2600 aan te moeten bieden op die locatie misschien ivm capaciteit? Waar is die KPN/Tele2-site die op de foto staat op 4gmasten.nl?

Als ik Tele2 was zou ik drukke locaties meteen ook goed voorzien zodat de boel niet meteen dichtslibt als het een beetje druk wordt op het netwerk.

In Antenneregister stonden trouwens ook een paar sites van T-Mobile die actief zouden worden in augustus 2014 (datum ingebruikname). Een antenne in Alphen... Heb behalve Tele2-antennes zoiets nooit bij een antenne zien staan verder (ingebruiknamedatum in de toekomst), dus da's iets om lekker nutteloos over te speculeren :P
Haha nou het antenneregister klopt niet helemaal, veel masten zijn allang omgebouwd die pas in Juli volgens het antenneregister actief zullen zijn. Verder staat hier om de hoek al dik een jaar een (volgens mij 2,6Ghz mast) van Tele2, helaas kan niemand zich daar nog op aanmelden. Ik moet eens de GPS coordinaten opsnorren van die mast, dan kan die ook meteen op 4gmasten.nl.
Ook masten die T-Mobile heeft omgebouwd hier is Tele2 al actief, waaronder het centrum.

[ Voor 3% gewijzigd door netblade op 10-06-2014 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 22:16:

Ik heb 2 locaties gezien met dubbele RRH's, maar dat waren KPN masten in een rustig gebied ( waarvan 1 met een snelweg redelijk dichtbij), dus vandaar dat ik niet verwacht dat ze voor 2600 MHz ingezet gaan worden.

Die eerste locatie (met enkele RRH):
Afbeeldingslocatie: http://4gmasten.nl/images/Antenneregister/uitleg_mei_2014/combi_KPN_Tele2.jpg
Staat langs de A6 bij Almere

De dubbele staat vlakbij Kootwijkerbroek (N310), een kleine plaats op de Veluwe.
Afbeeldingslocatie: http://4gmasten.nl/images/Antenneregister/uitleg_mei_2014/dubbele_RRH_Tele2.jpg
Deze locatie heeft alleen KPN 3G antenne erin hangen, voor de rest geen (T-Mobile) antenne in de buurt.

Klopt, ben ook veel toekomstige data tegengekomen bij T-Mobile, vooral in de nieuwere uitrolgebieden. Waarom? Geen idee :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
netblade schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 22:30:
[...]

Haha nou het antenneregister klopt niet helemaal, veel masten zijn allang omgebouwd die pas in Juli volgens het antenneregister actief zullen zijn. Verder staat hier om de hoek al dik een jaar een (volgens mij 2,6Ghz mast) van Tele2, helaas kan niemand zich daar nog op aanmelden. Ik moet eens de GPS coordinaten opsnorren van die mast, dan kan die ook meteen op 4gmasten.nl.
Ook masten die T-Mobile heeft omgebouwd hier is Tele2 al actief, waaronder het centrum.
Er staat in het Antenneregister nog geen enkele actieve 2600 Tele2, ben benieuwd hoe snel ze die gaan uitrollen. Ze hebben wel 20 MHz in de 2600 band, dus die willen vast graag gaan gebruiken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Wel actieve 800 in Antenneregister dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
In reactie op de kwestie over fijnmazigheid: als ik T-Mobile was zou ik niet overdreven moeilijk gaan doen met 4G op 1800 MHz. Ze passen nu al bijna alle 2G- en 3G-punten aan. En een punt dat nu alleen GSM900 doet zou ik alleen uitbreiden met UMTS900, zodat het later eventueel nog naar LTE900 kan. Ik gok dat T-Mobile de eerste partij is waar GSM900 gaat sneuvelen over een paar jaar trouwens, dan kunnen ze 10 MHz LTE900 doen en 5 MHz UMTS900 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Als ze ook VoLTE willen aanbieden dan is het wel belangrijk voor ze. Ben benieuwd waar ze de prioriteit aangeven. Kan me voorstellen als Tele2 toch al antennes in een mast ophangt dat het bijna niks kost voor T-Mobile om erbij in te hangen. In het buitengebied is de dekking van T-Mobile ongeveer gelijk aan Vodafone, dus kan me voorstellen dat ze dat willen aanpakken.

Ik heb het idee dat T-Mobile Vodafone wil inhalen met de dekking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiebiboy
The Wizard schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 13:38:
Als ze ook VoLTE willen aanbieden dan is het wel belangrijk voor ze. Ben benieuwd waar ze de prioriteit aangeven. Kan me voorstellen als Tele2 toch al antennes in een mast ophangt dat het bijna niks kost voor T-Mobile om erbij in te hangen. In het buitengebied is de dekking van T-Mobile ongeveer gelijk aan Vodafone, dus kan me voorstellen dat ze dat willen aanpakken.

Ik heb het idee dat T-Mobile Vodafone wil inhalen met de dekking.
Michel,

Ik denk dat je gelijk hebt en dat zal ook gebeuren. Want 3G op 900Mhz bij Vodafone heb ik een hard hoofd in.

Bovendien heeft T-Mobile een heel mooi frequentie pakket. Ze kunnen hierdoor nu al snelheden van meer dan 140 mbit aan brengen in theorie, ala LTE-advanced. Denk dat T-Mobile wel eens een hele fijne provider kan worden straks in de toekomst. Ze zouden ook hu 900Mhz kunnen inzetten voor 4G in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris-drielsma
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15:52
MichielFRL schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 21:14:
Ik heb een S4 met Tele2 sim maar de telefoon ziet geen enkel LTE netwerk.
Doe ik er een Vodafone sim in dan ziet de S4 wel LTE netwerken.
Contact gezocht met Tele2 maar die willen geen 4G sim opsturen :(
Dit probleem heb ik dus ook met mijn S4 Mini , Ik heb ze al zovaak aan de telefoon gehad met dit euvel maar de Klantenservice van Tele2 loopt heel ver achter.

Maar ze vertellen mij als je Groene of Blauwe Sim hebt dat deze 4G Geschikt is , alleen dat je nooit 4G netwerken kunt vinden van concurrenten :S

Ik heb ook alleen maar de optie , 2G en 3G (GSM/WSC nog wat) doe ik er een Sim in van bv: Bliep dan zie ik wel de optie LTE staan en vind die hier KPN , Vodafone & 204-02 op 4G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
Nog steeds radiostilte bij Tele2 over 4G. Ik had toch wel verwacht dat langzamerhand de aankondiging verscheen dat ze per 1 juli live zullen gaan. Nu lanceren ze als een van de 4 netwerken, waarvan er slechts 1 landelijke dekking heeft (KPN), de 2e een vergelijkbare of zelfs op dit moment nog iets mindere dekking dan Tele2 heeft (Vodafone) en de 3e concurrent een beperkt dekkingsgebied heeft. (T-Mobile).

Als Tele2 nu tot september gaat wachten heeft KPN nog steeds landelijke dekking, maar ook nog hogere snelheid en 4G1800 dekking als aanvulling er bij. Vodafone claimt dan de landelijke dekking en T-Mobile heeft dan een prima dekking in de randstad en dit doorgetrokken tot aan Eindhoven, Hengelo-Enschede, Zwolle en Lelystad. Waar wil Tele2 dan nog op wachten? 4G begint nu langzaam bekend te worden bij het grote publiek en Tele2 biedt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Nu online

netblade

Sunrise

ucsdcom schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 23:36:
Nog steeds radiostilte bij Tele2 over 4G. Ik had toch wel verwacht dat langzamerhand de aankondiging verscheen dat ze per 1 juli live zullen gaan. Nu lanceren ze als een van de 4 netwerken, waarvan er slechts 1 landelijke dekking heeft (KPN), de 2e een vergelijkbare of zelfs op dit moment nog iets mindere dekking dan Tele2 heeft (Vodafone) en de 3e concurrent een beperkt dekkingsgebied heeft. (T-Mobile).

Als Tele2 nu tot september gaat wachten heeft KPN nog steeds landelijke dekking, maar ook nog hogere snelheid en 4G1800 dekking als aanvulling er bij. Vodafone claimt dan de landelijke dekking en T-Mobile heeft dan een prima dekking in de randstad en dit doorgetrokken tot aan Eindhoven, Hengelo-Enschede, Zwolle en Lelystad. Waar wil Tele2 dan nog op wachten? 4G begint nu langzaam bekend te worden bij het grote publiek en Tele2 biedt het niet.
Het mag dan wel bekend worden bij het grote publiek, Tele2 is en blijft een prijsstunter, dat houd in dat je ergens wel concessies moet doen. Alhoewel ik het zeer zeker toejuig als ze hun eigen netwerk live zetten.
Er gaat geen week voorbij dat er niet iemand met Tele2 klachten binnen komt lopen, varierend van niet kunnen bellen, internet wat opeens niet meer werkt en wat met een beetje gepruts in het sim menu weer aan de praat te krijgen is. Zelfs klanten die zonder reden bijna nergens meer toegang krijgen tot het netwerk terwijl T-Mobile klanten gewoon verder kunnen gaan. Ik zou persoonlijk als ik bij Tele2 zou zitten liever gisteren dan vandaag het netwerk nog live willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
Ik was gisteren in het zuiden in een gebied wat nu door T-Mobile wordt omgebouwd. Voorheen had je daar naast Vodafone 4G en KPN 4G ook Tele2 4G bij het netwerkzoeken. Nu is opeens bij T-Mobile 4G in beeld, maar inloggen hierop is niet mogelijk. Tele2 is daarbij nu helemaal verdwenen uit de netwerkenlijst. Kan dit met de ombouw activiteiten te maken hebben (Tele2zenders plat omdat er gewerkt wordt op deze lokaties) of is het net als bij Tele2 simkaarten waarmee je niet alle netwerken meer ziet? Hebben jullie ervaringen hiermee? Was bij jullie de Tele2 dekking ook opeens weg toen T-Mobile ombouwde?

Ik zit mij nog steeds af te vragen of T-Mobile en Tele2 niet mee kunnen liften op elkaars licenties. Waar voldoende traffic is bouwen T-Mobile en Tele2 zelf een mast, daar waar weinigbtraffic is bouwt 1 van de 2 een mast waarop beide frequenties worden uitgezonden en gedeeld.

Ik Engeland wordt er ook op die manier een netwerk gedeeld volgens mij door T-Mobile en Orange met als netwerknaam "EE". Al weet ik de achtergronden daarvan verder niet, ze hebben daarmee daar snel een goede 4G dekking mee weten neer te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:54

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Klopt het dat het netwerk intussen ook de naam tele2 heeft gekregen? Kan op m'n HTC one niet zien wat voor soort netwerken het zijn, maar zie 2x tele2 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Kan, sommige telefoons laten 204-02 zien, anderen Tele2 of Tele2 NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
ucsdcom: Orange en T-Mo zijn samengevoegd in het VK: het heet daar EE en da's door die fusie nu de grootste provider in het land daar.

Wat betreft T-Mo/Tele2: die samenwerking kan allerlei vormen aannemen nog. Ik heb geen flauw idee of het mogelijk is, maar stel je voor dat je LTE-Advanced kunt doen door spectrum van T-Mobile en Tele2 te delen. Ook leuk: het dekkingsgebied dat Tele2 nu opstelt voor 800 is eventueel straks ook gschikt voor T-Mobile op 900 MHz. Zou zomaar zo kunnen zijn dat zij die sites daar straks ook voor gaan gebruiken en LTE900 toevoegen, ergens in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 20:03
Gaan ze nog binnenkort iets zeggen over hun 4G netwerk? Ik moet de komende weken een nieuwe abo nemen, maar ik twijfel tuseen T-Mobile en Tele2. Tele2 wint vanwege de goedkopere abos, maar ik maak me zorgen over de stilte. Zouden er problemen zijn met de uitrol waardoor ze het stil houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Ik denk dat ze gewoon nog geen verwachtingen willen creëren. Het netwerk is behoorlijk uitgebreid, maar ik denk dat wachten op een bepaalde dekkingsgraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
Over verwachtingen gesproken: als ze nu lanceren loopt de dekking nog voor. Ook is er nu nog een prima fallback naar 2G en 3G van T-Mobile. Als Tele2 langer wacht, dan is een lancering pas zinvol bij het bereiken van landelijke dekking

Of dat handig is als de marketingmachines van KPN en Vodafone straks overuren maken om LTE-A te slijten lijkt mij nog steeds niet niet handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-11-2024

carnager

AmsterdamVideo

Misschien is het zo, en ik zeg niet dat het een verstandige keus is, maar qua administratie wel een stuk eenvoudiger voor tele2, dat ze het 4G netwerk pas live gooien als VoLTE ook werkt en er (vrijwel) landelijk dekking is.
De klanten die dan worden voorzien van nieuwe SIM zijn de klanten waarvan Tele2 al weet dat hun toestel 4G support en bij nieuw afgesloten abonnementen i.c.m. een 4G-telefoon.
Er zou in die situatie geen fallback naar 2G/3G meer zijn als de klant het 4G netwerk gebruikt.
Resultaat: geen nationale roaming agreements, definitief minder kosten per iedere klant die omgezet wordt zonder reserves te hoeven berekenen en slot van het liedje 4G voor budgetprijzen voor de eindgebruiker (hopelijk) omdat die het gemis van de 2G/3G voor lief zal moeten nemen en daarvoor gecompenseert wil worden.

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Het zou kunnen, maar ik denk dat ze dat niet redden, dan moeten er echt héél veel locaties live, om ook binnenshuis goed te bedekken voor voice, zodanig dat het niet slechter wordt voor bestaande klanten.

Overigens is het Tele2-netwerk in Utrecht-oost niet overal te ontvangen. Heel zwak signaal op de plek waar ik nu zit (een redelijk druk gebied aan de oostkant van Utrecht). Zo klaar zijn ze misschien dus nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Is het nu zo dat ik met een standaard abbo bij tele2 straks ook 4g kan gebruiken, of moet ik dan gaan bijbetalen? Ik heb mijn telefoon (nexus 5) nu ingesteld dat ik de voorkeur voor 3g heb, omdat ik niet weet of er (onverwachte) kosten bij zitten als ik (per ongeluk) het 4g netwerk (danwel van t-mobile, dan wel van tele2) op ga. Iemand die hier duidelijkheid over kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Je gaat sowieso niet meer betalen als je op 4G komt hoor, wees daar niet bang voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiebiboy
Eerder minder, met 4G houden ze de centen in eigen zak. Nu gaat het grootste deel naar T-mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Merci! Maar weer even de voorkeur naar 4g gezet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
Nou je, je gaat niet onverwacht meerbetalen. Er is echter nog niets bekend of bestaande klanten straks ook van Tele2 4G gebruik mogen/kunnen maken. Ook is er niets bekend of bestaande Tele2 abonees daarvoor straks een extra bundel moeten gaan nemen of dat het gratis wordt. Het zou zelfs kunnen dat je moet wisselen naar een ander Tele2 abonnement.

De concurrentie deed het als volgt: bij oudere abonnementen van Vodafone kan je tegen bijbetaling van 2,50 per maand 4G aan laten zetten, bij nieuwe Red abonnementen is het inbegrepen in de torenhoge maandprijs. Op Vodafone prepaid kost het 5,- euro per maand als het sms aanmeld en afmeld systeem het eens een keertje doet. Bij abonnementen Simyo en Telfort kan je 4G op het KPN netwerk erbij nemen voor 5,- euro per maand. Bij nieuwere KPN en Hi abonnementen zit 4G inbegrepen, maar de maandprijzen van deze abonnementen zijn sowieso al relatief hoog. Oude KPN abonnees en prepaid KPN en Hi klanten kunnen geen 4G gebruiken. Wel kunnen zij op de nieuwe beter dekkende 3G900 frequenties, zodat hun verbindingen er ook op vooruit gaan zonder 4G. Bij T-Mobile abonnees en prepaid klanten heeft iedereen met een geschikt toestel 4G zonder bijbetaling.

Zonder garanties te geven verwacht ik wel dat Tele2 zoveel mogelijk klanten naar het eigen netwerk probeert te krijgen. Het 4G netwerk is van Tele2 zelf en levert ze zelf inkomsten op. Het 2G en 3G net en de minuten + data die je nu gebruikt worden door Tele2 duur bij T-Mobile ingekocht op het T-Mobile netwerk.

[ Voor 11% gewijzigd door ucsdcom op 25-06-2014 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Hoe zit het met de plannen om gelijk VoLTE te gaan ondersteunen?

Gaat dit nog door/hoever staat het 4G netwerk van Tele2?

Over enkele maanden wordt het tijd om nogmaals te overwegen om te switchen, en tot Tele2 4G aanbied is Simyo voor mij dan toch de interessantere keuze.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiebiboy
Jeroenneman schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 16:43:
Hoe zit het met de plannen om gelijk VoLTE te gaan ondersteunen?

Gaat dit nog door/hoever staat het 4G netwerk van Tele2?

Over enkele maanden wordt het tijd om nogmaals te overwegen om te switchen, en tot Tele2 4G aanbied is Simyo voor mij dan toch de interessantere keuze.
Tele2 zal VoLTE vanaf het begin gaan gebruiken. De hoofdreden is dat ze anders de gesprekken nog via T-Mobile heeft lopen en dat is een verlies van inkomsten. Tele2 kan niet anders, want ze hebben een 4G only netwerk.

Wel heeft Tele2 straks nog een flinke uitdaging, want veel mensen zitten bij Tele2 vanwege de prijs met een bijhorende 3G handset. Tele2 zal deze mensen moeten overhalen een 4G toestel te nemen, want dan pakken ze maximale inkomsten.

Gelukkig heb je tegenwoordig al vanaf 170 euro een 4G handset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:44

robertwebbe

Robert Webbe

Fabrikanten als ZTE en Huawei zullen ongetwijfeld heel hard aan het werk zijn om low end smartphones te maken met 4G op band 20 en band 3. De richtprijs zal dan rond de €150 zijn, Tele2 zal dan vast nog wat sponsoren (en er een discount / simlock opzetten) zodat je voor €99 kunt kopen.

Dit soort toestellen zijn echt geen hoogvliegers: single core processor, 512 MB werkgeheugen, goedkoop en klein display, 2 megapixel camera, etc. Maar wel super goedkoop.

[ Voor 23% gewijzigd door robertwebbe op 29-06-2014 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 20:03
Excuses voor de off-topic vraag. Ik probeer te beslissen tussen T-Mobile en Tele2, maar ik kan op tweakers geen algemene Tele2 ervaringen topic vinden (dus niet uitsluitend 4G). Is die er niet of zoek ik niet goed? Gezien niemand die ik ken Tele2 heeft, zou ik er graag wat over lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
mister_S schreef op zondag 29 juni 2014 @ 14:51:
Excuses voor de off-topic vraag. Ik probeer te beslissen tussen T-Mobile en Tele2, maar ik kan op tweakers geen algemene Tele2 ervaringen topic vinden (dus niet uitsluitend 4G). Is die er niet of zoek ik niet goed? Gezien niemand die ik ken Tele2 heeft, zou ik er graag wat over lezen.
Tele2 heeft geen 3G netwerk maar maakt gebruik van het T-Mobile netwerk. Dekking is dus identiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiebiboy
robertwebbe schreef op zondag 29 juni 2014 @ 11:18:
Fabrikanten als ZTE en Huawei zullen ongetwijfeld heel hard aan het werk zijn om low end smartphones te maken met 4G op band 20 en band 3. De richtprijs zal dan rond de €150 zijn, Tele2 zal dan vast nog wat sponsoren (en er een discount / simlock opzetten) zodat je voor €99 kunt kopen.

Dit soort toestellen zijn echt geen hoogvliegers: single core processor, 512 MB werkgeheugen, goedkoop en klein display, 2 megapixel camera, etc. Maar wel super goedkoop.
Dat denk ik ook. Zo was het met 3G ook eerste jaren vooral de duurdere toestellen met 3G later ook het goedkope segment.

Ik denk dat de meeste Tele2 klanten er niet om malen of ze een wat minder toestel hebben, ze zitten er vooral voor de prijs. Ik moet er zelf niet aan denken om een toestel te hebben met zulke specs. Een beetje snelheid en soepelheid zijn toch wel plezierig.
Ben heel benieuwd wanneer Tele2 live gaat. Ze hebben de medewerkers goed geïnstrueerd want er zijn nog geen lekken naar buiten gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiebiboy
mister_S schreef op zondag 29 juni 2014 @ 14:51:
Dat is niet off topic. Je wilt ervaringen, nou hier heb je ze http://www.bellen.com/mob...ers/tele2/klantervaringen

Geen enkele positieve als ik hier zo lees. Wel denk ik dat ze niet allemaal objectief zijn, want iedereen kan ze invoeren. Ook hoor je de tevreden klanten niet. Ik ken zelf 4 mensen met Tele2 en die zijn supertevreden.

Dan moet ik er nog iets aan toevoegen. Tele2 zal in de gebieden die T-Mobile heeft voorzien van nieuwe 4G, 3G en 2G natuurlijk veel beter presteren.
Bovenstaande ervaringen zijn niet relevant voor het nieuwe 4G netwerk, als ze live gaan hebben ze al flink wat dekking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
*weg* spam wordt niet op prijs gesteld.

[ Voor 90% gewijzigd door RoD op 08-07-2014 21:08 ]

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Nu online

netblade

Sunrise

Tele2 is hier ook nog steeds bezig met ombouwen, vandaag hebben ze hun LTE2600 antenne vervangen voor een 800/900Mhz antenne, dit is een eigen antenneopstelpunt verder op zit de mast helemaal vol van T-Mobile (GSM/UMTS900 + LTE1800/UMTS2100).

Afbeeldingslocatie: http://s4.postimg.org/x0qvjqrt9/DSCN7559.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s15.postimg.org/fxfk229aj/DSCN7558.jpg

Dit zijn foto's van de oude situatie, ik zal van het weekend of als ik er door de weeks aan denk even een foto maken van de nieuwe situatie

[ Voor 36% gewijzigd door netblade op 07-07-2014 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Tele2 heeft een redelijke update gedaan in het Antenneregister, 65 locaties erbij.
http://4gmasten.nl/2013-0...tgesplitst-per-provider-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
Als Tele2 rondom de A7 in Friesland en Groningen nog even wat 4G masten neerzet, mag daarna het netwerk wel open.

[ Voor 13% gewijzigd door MichielFRL op 08-07-2014 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
Verbaasd ben ik dat er nog steeds geen enkel nieuws is over de Tele2 live gang van 4G. Dat kan als je het mij vraagt niets anders betekenen, dan dat Tele2 eerst een landelijk dekkend 4G netwerk wil hebben wat in dekking in de buurt komt van het KPN 4G netwerk. Dan kan het openstellen helaas nog wel even gaan duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tsja, logisch toch. Vodafone, KPN en T-Mobile hoeven geen volwaardig 4G netwerk te hebben om het aan te kunnen bieden. Altijd nog beter terugval naar 3G of 2G dan op sommige plekken totaal geen dekking...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Via via heb ik gehoord dat ze binnen 3 maanden gaan lanceren en daarbij een minimale dekking van 80% willen hebben.

Geen idee of het realistisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Anoniem: 600270 schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 22:03:
Tsja, logisch toch. Vodafone, KPN en T-Mobile hoeven geen volwaardig 4G netwerk te hebben om het aan te kunnen bieden. Altijd nog beter terugval naar 3G of 2G dan op sommige plekken totaal geen dekking...
Daarom ook de fallback naar T-Mobile 2G/3G bij Tele2. Zelfs VoLTE zou fallback moeten hebben naar 2G/3G. Wel bijzonder, want dan heb je dus een IP-only-netwerk en dan switch je tijdens een gesprek terug naar een CS-netwerk van een totaal ander netwerk. Geen idee of dit ergens anders ter wereld ook zo wordt gedaan...

3 maanden klinkt wel realistisch. Te lang wachten kost ze ook geld. En Wizard: volgens mij staan alle gedeelde T-Mobile-locaties niet in Antenneregister (in steden). Er zijn er een paar waarvan ik vrij zeker weet dat Tele2 er zit maar die niet in jouw overzicht staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Klopt, die zijn blijkbaar nog niet geregistreerd. Geen idee waarom niet, ze zullen toch moeten testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Nu online

netblade

Sunrise

Sorcerer8472 schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 09:23:
[...]

Daarom ook de fallback naar T-Mobile 2G/3G bij Tele2. Zelfs VoLTE zou fallback moeten hebben naar 2G/3G. Wel bijzonder, want dan heb je dus een IP-only-netwerk en dan switch je tijdens een gesprek terug naar een CS-netwerk van een totaal ander netwerk. Geen idee of dit ergens anders ter wereld ook zo wordt gedaan...

3 maanden klinkt wel realistisch. Te lang wachten kost ze ook geld. En Wizard: volgens mij staan alle gedeelde T-Mobile-locaties niet in Antenneregister (in steden). Er zijn er een paar waarvan ik vrij zeker weet dat Tele2 er zit maar die niet in jouw overzicht staan.
Een aanzienlijk aantal T-Mobile masten hier in de stad heeft sowieso Tele2 er op zitten, plus wat eigen locaties die onlangs vervangen zijn van LTE2600 naar LTE800, wel verwarrend, ze maken gebruik van dezelfde soort antennes als T-Mobile, alleen de manier van montage lijkt wel iets anders te zitten bij Tele2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiebiboy
Sorcerer8472 schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 09:23:
[...]

Die fallback naar T-Mobile 2G 3G schijnt prima te werken. Als 4G wegvalt blijft de verbinding open staan en wordt het gesprek als het ware even in de wacht gezet en overgezet op 2G 3G.
Ze hebben er een speciaal bedrijf voor in de armen genomen: Mavenir

http://www.mavenir.com/mo...er-lte-volte/default.aspx

Het lijkt me wel dat de Tele2 locaties in steden wel in het antenneregister zullen moeten komen.,,,??

[ Voor 4% gewijzigd door markiebiboy op 01-08-2014 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
3 maanden zou op zich een redelijke termijn nog zijn als ze er voor kiezen voor deze klanten geen T-Mobile roaming aan te bieden. Of ze bieden roaming in een beperkt gebied aan (bijvoorbeeld alleen in Noord Nederland dus) met goede dekking in de overige regio's. Het niet nunal openen van 4G voor bestaande en of nieuwe klanten kan ik alleen maar verklaren als het bovenstaande het doel is.

Wat denken jullie? Over 3 maanden loopt de marketingmachine met 4G+ volop bij de concurrentie. Voor Vodafone wordt dit vast het belangrijkste verkoop argument, want ze hebben niets anders in te zetten, KPN doet mee en T-Mobile is al retesnel op 4G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Ze beginnen sowieso met volledige roaming hoor. Echter, vergeet niet: er zijn straks waarschijnlijk genoeg klanten die geen 4G-telefoon hebben...

Ik denk dat ze vooral de 4G-ervaring zo goed willen maken dat klanten heel graag 4G willen gebruiken en dat er zo min mogelijk fallback nodig is. Dat zou een goede strategie kunnen zijn. Later kun je adhv statistieken zien op welke locaties de fallback achteraf noodzakelijk blijkt te zijn en het uitfaseren (evt. beginnen bij nieuwe klanten die dan niet meer mogen terugvallen, en/of per regio wijzigen).

Speciale cases zijn ook belangrijk daarbij: als iemand belt terwijl hij over de A2 door de tunnel bij Utrecht rijdt dan krijg je een 4G->3G handover naar T-Mobile waarbij je waarschijnlijk niet weer terug kunt vallen naar 4G. Dus je moet echt dekking in die tunnels gaan aanbrengen om allerlei fallbackscenario's te gaan voorkomen...

Even anekdotisch: Vodafone heeft nu aan de zuidkant van de tunnel een best wel sterke 4G-mast staan die het tot bijna het einde van de tunnel haalt. Aan de andere kant is er ook weer 4G, dus soms lukt het om niet terug te vallen naar 3G. Bij andere tunnels in bijv. Den Haag en Amsterdam, en in metro's zijn er wel echt steuncellen nodig en ga je anders sowieso terugvallen... of onbereikbaar zijn dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:02

Maestro

Verder met Jefferson vliegtuig

markiebiboy schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 14:48:
[...]
Die fallback naar T-Mobile 2G 3G schijnt prima te werken. Als 4G wegvalt blijft de verbinding open staan en wordt het gesprek als het ware even in de wacht gezet en overgezet op 2G 3G.
Kun je aangeven waar je die informatie vandaan hebt en welk 'type' fallback goed werkt? Ik zie de handovers (tijdens een gesprek) tussen Tele2 4G en T-Mobile 2G/3G als het moeilijkste onderdeel in de netwerkuitrol van Tele2. (zoals hier al even ter sprake gebracht)
En -toegegeven, puur giswerk- ook als primaire reden waarom ze nog niet live zijn. Ik vermoedde zelfs dat ze de stap met SRVCC over zouden gaan slaan en nieuwe klanten direct en alleen op hun eigen 4G netwerk gaan zetten, met VoLTE dus. De huidige abonnees zouden dan (nog) op T-Mobile blijven en in de loop v.d. tijd gemigreerd worden i.c.m. een aanbieding voor 4G geschikte hardware.
SRVCC (wat dus kan zorgen voor handovers tussen 2G/3G en 4G netwerken zonder verbroken verbinding) is nog steeds een hele jonge techniek. Er is maar één commerciele implementatie daarvan voor zover ik weet, sinds afgelopen mei in Hongkong. En da's nog binnen hetzelfde netwerk.

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
Gaat Tele2 wel klanten zonder 4G toestel toelaten als nieuwe abonnee? Ik denk dat Tele2 juist vanaf nu alleen 4G klanten voor het eigen netwerk zal gaan werven die dus ook meteen een 4G geschikt toestel erbij krijgen/kopen. Ze willen prijsvechten en dat doen ze op het T-Mobile netwerk zonder al teveel winst. Ga je dan nog 3G simonly's op het T-Mobile netwerk aanbieden, terwijl je je nu blauw betaalt aan roaming? Kies je ervoor deze roaming kosten over steeds minder 3G en 2G gebruikende klanten te gaan verdelen? Kies je ervoor om je nieuwe 4G netwerk leeg te laten staan, waardoor je de kosten verdeelt over geen (=nu) of weinig klanten(=het eerste jaar)? Ik vind dat een rare beslissing.

Hij is echter niet ondenkbaar: Tele2 laat het eigen 4G netwerk nu ook al maanden leeg staan. Wat ik al eerder opmerkte: ze hadden hun bestaande klanten al maanden 4G kunnen geven en dus dataverkeer roaming op T-Mobile kunnen voorkomen voor klanten die nu al een 4G toestel hebben. Kijk eens hoeveel Samsungs S4, S5's en HTC One toestellen er het afgelopen anderhalf jaar in omloop gekomen zijn op het Tele2 netwerk! Dit zijn er zeker veel door de goede aanbiedingen die Tele2 had. Je zet je 4G netwerk alleen nog niet eerder open als je bang bent een flater te slaan. Bijvoorbeeld als blijkt dat de handover tussen 4G en 2G/3G niet werkt lijkt mij. En als dat niet werkt: dan start je met 4G only voor nieuwe klanten en stop je klanten te werven voor T-Mobile 3G. Ik mag toch aannemen dat Tele2 over 2 jaar zeker van de T-Mobile roamingcontracten en kosten af wil zijn.

Tenslotte: hebben ze iets geleerd van het Telfort effect? Telfort bood roaming aan op het Vodafone netwerk. Men nam een Telfort abonnement met korting en zette het toestel vast op Vodafone. In Duitsland bood O2 roaming op het Duitse T-Mobile net aan en iedereen zette zijn toestel op het T-Mobile-DE net vast. Gevolg: hoge kosten. Pas door gedwongen regio's dicht te zetten waren de klanten weg te trekken. Ik ben benieuwd of de fout opnieuw gemaakt wordt.

[ Voor 12% gewijzigd door ucsdcom op 02-08-2014 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiebiboy
Maestro schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 15:53:
[...]

Kun je aangeven waar je die informatie vandaan hebt en welk 'type' fallback goed werkt? Ik zie de handovers (tijdens een gesprek) tussen Tele2 4G en T-Mobile 2G/3G als het moeilijkste onderdeel in de netwerkuitrol van Tele2. (zoals hier al even ter sprake gebracht)
En -toegegeven, puur giswerk- ook als primaire reden waarom ze nog niet live zijn. Ik vermoedde zelfs dat ze de stap met SRVCC over zouden gaan slaan en nieuwe klanten direct en alleen op hun eigen 4G netwerk gaan zetten, met VoLTE dus. De huidige abonnees zouden dan (nog) op T-Mobile blijven en in de loop v.d. tijd gemigreerd worden i.c.m. een aanbieding voor 4G geschikte hardware.
SRVCC (wat dus kan zorgen voor handovers tussen 2G/3G en 4G netwerken zonder verbroken verbinding) is nog steeds een hele jonge techniek. Er is maar één commerciele implementatie daarvan voor zover ik weet, sinds afgelopen mei in Hongkong. En da's nog binnen hetzelfde netwerk.
nieuws: Tele2 ondersteunt vanaf het begin bellen over 4g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:02

Maestro

Verder met Jefferson vliegtuig

Wat daar in de vierde alinea beschreven wordt, is dus alleen haalbaar met SRVCC. En het is best mogelijk dat ze dat aan het draaien hebben/krijgen, maar ik heb wel zoiets van 'zien is geloven'. T-Mobile moet er ook aanpassingen voor (willen) maken in hun netwerk en dat voor een klant die eigenlijk zo snel mogelijk weg wil.

Tele2 zou die energie ook in een goede landelijke dekking op zo kort mogelijke termijn kunnen stoppen. Da's een langetermijninvestering en niet heel moeilijk met 800MHz. Het hoeft niet de fijnmazigheid van KPN te hebben in het begin, maar wel dekken op de meeste plaatsen waar T-Mobile dekking heeft. Dan bied je nieuwe/migrerende klanten en klanten die reeds 4G hardware hebben een (4G-only met VoLTE) ervaring volgens of boven verwachting en hoeft Tele2 zich niet bezig te houden met technieken die vanuit hun perspectief deprecated zijn: 2G/3G en bijbehorende fallbackscenario's

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Denk dat dat te lang duurt. Volledig dekkend landelijk 4G-net opzetten is niet zo snel te doen. Die laatste paar procent dekking kosten relatief erg veel masten en geld. Mensen met 4G-telefoons zouden op sommige plekken duidelijk minder dekking hebben dan klanten met 2G/3G, en dat gedurende een flinke beginperiode, terwijl ze eerder wel goede dekking hadden. SRVCC is de enige logische mogelijkheid voor T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

netblade schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 10:38:
Een aanzienlijk aantal T-Mobile masten hier in de stad heeft sowieso Tele2 er op zitten, plus wat eigen locaties die onlangs vervangen zijn van LTE2600 naar LTE800, wel verwarrend, ze maken gebruik van dezelfde soort antennes als T-Mobile, alleen de manier van montage lijkt wel iets anders te zitten bij Tele2.
En in welke omgeving is dat? Ik ben zelf alleen nog maar masten tegengekomen waar Tele2 in hangt, nog niet 1 daklokatie en ik zie er toch enkele tientallen in een week :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En dat brengt me dus bij iets wat ik me al langer afvraag, ik vraag me af of veel gebouweigenaren dit wel leuk gaan vinden. Ze hebben een contract met T-Mobile en T-Mobile gaat een deel van hun lokatie onderverhuren aan Tele2. In veel contracten staat glas(vezel)hard dat dit niet is toegestaan, dus ik vraag me toch echt af hoe men dit gaat oplossen. In dat perspectief verbaast het me weinig dat ik voornamelijk mastlokaties zie staan. Daarnaast zal niet elk contract hetzelfde zijn, maar dan nog, als het niet letterlijk is vastgelegd dan nog kan een gebouweigenaar, al dan niet achteraf, moeilijk gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Moet de gebouweigenaar er ook achter komen... ik vermoed dat ze misschien ook wel een beetje een risico nemen hiermee, bewust. Ik snap alleen ook niet helemaal waarom de daklocaties nog niet in het Antenneregister staan en de andere wel bij Tele2.

Overigens gaf KPN toch al aan dat gebouweigenaren zelfs al moeilijk deden over het toevoegen van LTE omdat dat het in het contract stond? Kan het artikel niet meer vinden maar het stond op de Tweakers FP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
In dit nieuwsbericht http://4gmasten.nl/nieuws...-tele2-4g-wanneer-en-waar heb ik via een anonieme bron wat informatie opgesomd. Gebouw eigenaren zijn idd een grote blok aan het been voor Tele2. Het kost veel geld en tijd om nieuwe contracten op te stellen, als ze het überhaupt al toelaten.

Pagina: 1 2 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Tele2 mobiele diensten, andere onderwerpen horen thuis in:
- Tele2 Vast: [Tele2] Ervaringen & Discussie - Deel 7