Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-08 16:37
guillaumemay schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 15:30:
[...]

... Wil je natuurlijke kleuren, dan koop je een S5 en kies je in Screen Mode voor de optie:
"Professional Photo" of "Movie". (beiden geven natuurgetrouwe kleuren).

Hou je van meer verzadigde kleuren en contrasten, kies dan voor Standard of Dynamic.

Die opties heb ik nu ook al op m'n S3, werkt erg goed.
Laat ik het zo zeggen.. Tussen de One en SGSV kun je qua scherm niet echt een verkeerde keuze maken. Bij de S3 moet ik zeggen dat ik dat juist erg 'gemaakt' er uit vind zien, die verschillende contrasten, maar dat is mijn mening.

Wat ik er over lees op Engadget over de SGSV, en dan met name het laatste zinnetje:
Even from a severe angle, the colors are more lifelike, and it's easier to read onscreen text. Admittedly, the HTC One M8's S-LCD panel does a better job with whites and darks, although the GS5 offers more color saturation (and it's not even over-the-top saturation this time, either). As you can see, I'm being rather nitpicky here, but I believe most users will be happy with either display.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34

Bullet NL

Eigen Wijs

dangerousp schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 15:21:
[...]

HTC One M8 krijgt ook een 10. Zullen beide dus gewoon erg goede displays zijn en op details verschillen. Wil je hoger contrast SGSV, wil je natuurlijkere kleuren One.
Het gaat niet alleen om een hoger contrast of natuurlijke kleuren, de S5 heeft een behoorlijke kleurafwijking, Wit is bijvoorbeeld niet wit, wat natuurlijk alles te maken heeft met het type display, Amoled zorgt er nog steeds voor dat een wit scherm een blauwsluier laat zien. En laat wit nu nou net een heel veel gebruikte kleur zijn ;)

Het is niet voor niets dat Samsung de witte schermen probeert te voorkomen in het OS, ze geven juist alles zo veel mogelijk bonte kleuren mee om de gebruiker maar niet met de slechte witwaarden te confronteren.

Het is heel makkelijk zelf te testen, ga naar een willekeurige telecom winkel, leg een M8 en S5 naast elkaar, open een lege webpagina, of ga desnoods naar www.google.nl ondanks dat de S5 de mogelijkheid heeft om de kleurweergave aan te passen zal je blijven zien dat de M8 wit veel beter weer geeft.

[ Voor 15% gewijzigd door Bullet NL op 15-04-2014 15:39 ]

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 23:33
Bullet NL schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 15:36:
Wit is bijvoorbeeld niet wit, wat natuurlijk alles te maken heeft met het type display, Amoled zorgt er nog steeds voor dat een wit scherm een blauwsluier laat zien. En laat wit nu nou net een heel veel gebruikte kleur zijn ;)
Laat wit nu juist vrijwel perfect wit zijn op de S5, in tegenstelling tot de concurrentie, dus ideaal ;)

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/graph7903/62603.png
Het is niet voor niets dat Samsung de witte schermen probeert te voorkomen in het OS
Het je énig idee waarom ze dit doen? Blijkbaar niet.
ze geven juist alles zo veel mogelijk bonte kleuren mee om de gebruiker maar niet met de slechte witwaarden te confronteren.
Hahaha! Iets met energiebesparing misschien? Werkelijk waar :')
Het is heel makkelijk zelf te testen, ga naar een willekeurige telecom winkel, leg een M8 en S5 naast elkaar, open een lege webpagina, of ga desnoods naar www.google.nl ondanks dat de S5 de mogelijkheid heeft om de kleurweergave aan te passen zal je blijven zien dat de M8 wit veel beter weer geeft.
De S5 heeft het meest witte wit van alle telefoons :) Grijswaarden zijn wat anders, maar dat terzijde.

[ Voor 4% gewijzigd door Brad Pitt op 15-04-2014 15:46 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-11-2024
Hoe kom je er nou weer bij dat de S5 een grote kleurafwijking heeft. Dit scherm is recentelijk nog als "beste ooit" getest: http://www.displaymate.com/Galaxy_S5_ShootOut_1.htm , "the Galaxy S5 is the Best performing Smartphone display that we have ever tested".
Met inderdaad: extreem nauwkeurige kleuren. De kleurtemperatuur van het scherm in Photo Professional mode komt uit op 6700K, heel dichtbij de 6500K wat het moet zijn.

Blauwzweem zou zeker opvallen, maar die was er dus niet. Maar goed, kies je er bewust voor om een andere screen mode te nemen (Adapt bijv), ja dan krijg je inderdaad "spetterende" kleuren. Voor ieder wat wils, maar elke Samsung S3,4,5 gebruiker heeft tenminste een keuze over hoe het beeldscherm de kleuren moet tonen. Vind je 'blauwzweem' of elke andere onnatuurlijke kleurafwijking niet mooi, kies dan een andere screen modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
niet nodig

[ Voor 89% gewijzigd door Bullet NL op 15-04-2014 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

guillaumemay schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 15:51:
Blauwzweem zou zeker opvallen, maar die was er dus niet. Maar goed, kies je er bewust voor om een andere screen mode te nemen (Adapt bijv), ja dan krijg je inderdaad "spetterende" kleuren. Voor ieder wat wils, maar elke Samsung S3,4,5 gebruiker heeft tenminste een keuze over hoe het beeldscherm de kleuren moet tonen. Vind je 'blauwzweem' of elke andere onnatuurlijke kleurafwijking niet mooi, kies dan een andere screen modus.
Waarom lees je dan toch verschillende versies betreffende het scherm, schijnbaar zijn de schermen dus niet consistent. Ik heb zelf uit eigen bevinding kunnen zien dat een S5 scherm veel meer blauw in het wit heeft zitten dan bijvoorbeeld een M8.

zie ook deze quote uit de nutech review...
De kwaliteit van het scherm is ongeveer gelijk aan de S4. Amoled-schermen hebben doorgaans last van een niet-accurate kleurweergave. Dat is bij de S5 ook zo. Er zijn verschillende standen in te stellen voor het scherm, maar allemaal hebben ze een lichte kleurafwijking.
Wanneer de ene website erg te spreken is over het scherm, terwijl een andere aangeeft dat de kleurweergave niet optimaal is dan moet er verschil in schermen zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Bullet NL schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 15:58:
zie ook deze quote uit de nutech review...
Dus Nutech is vergelijkbaar met Anandtech / Displaymate. Okay dan d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:03

Quad

Doof

guillaumemay schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 15:51:

Met inderdaad: extreem nauwkeurige kleuren. De kleurtemperatuur van het scherm in Photo Professional mode komt uit op 6700K, heel dichtbij de 6500K wat het moet zijn.
Als het extreem nauwkeurig is zou deze nagenoeg gelijk moeten zijn aan de Nexus 5, deze is met de door Tweakers gemeten waarde 'slechts' 6465K, stukken dichterbij dan de hierboven waarde van de Galaxy S5.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
We zien helaas bij Nutech niet vermeld staan hoe ze tot de waarde zijn gekomen in die benchmark (welk schermmodus is er gebruikt?) Er is een groot verschil tussen de diverse scherm modussen, en het zou me niks verbazen als ze 'Standard' hebben gebruikt in plaats van Photo Professional.

Displaymate = betrouwbaarder, hier staat tot in detail hoe ze hebben gemeten.

Schermvariatie, gebrek aan kwaliteitscontrole? Kan. Maar ik twijfel eerder aan de kunde van Nutech..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Brad Pitt schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 16:00:
[...]

Ga mij nu geen woorden in de mond leggen die ik niet schrijf, ik laat alleen zien dat er schijnbaar verschil zit qua bevindingen die worden gedaan. Aangezien ik er vanuit ga dat NU.nl zo objectief mogelijk zal reviewen zie ik geen reden waarom ik zal moeten twijfelen aan de bevindingen.

Het is overigens niet alleen Nu die opmerkingen maakt over de kleurweergave van de S5, in meerdere reviews op andere websites vallen conclusies te lezen met de zelfde strekking.

Ik begrijp ook wel dat wanneer je meer "gevoelens" hebt voor een Galaxy S5 iemand zich dan vast blijft houden aan de positieve reviews. Prima, maar dat ontkracht niet het feit dat anderen vinden dat er qua kleurechtheid wat op het scherm is aan te merken.

Dus.... Of schrijven anderen slechte reviews of er worden niet consistente schermen gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
Juist veel reviewers slaan het hele 'scherm instellen' traject over en laten hem op standaard staan. Van NUtech heb ik geen hoge pet op, volgens mij niemand. Maar goed, de S5 trekt mij om andere redenen niet. Ben prima tevreden met mijn Note 3, zou niet meer naar een kleiner scherm terug willen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Bullet NL schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 16:08:
Het is overigens niet alleen Nu die opmerkingen maakt over de kleurweergave van de S5, in meerdere reviews op andere websites vallen conclusies te lezen met de zelfde strekking.
Links? Waarbij de testmethodiek grondig is en niet van een Jip en Janneke Nu.nl niveau dan wel please.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
.. niet consistente schermen. Ik hoop het niet in ieder geval :(

Doet me terugdenken aan mijn ouwe trouwe HTC Diamond:
the LCD screen of the HTC Diamond has a yellowish tint
Toen stond ik ook in de media markt met 2 van die toestellen naast elkaar. :P de één een wit scherm, de ander witgelig. (de witte ging mee naar huis).

Maar goed, dat was a long time ago. In ieder geval een puntje om in de gaten te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
guillaumemay schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 16:15:
In ieder geval een puntje om in de gaten te houden?
Gewoon "goede" sites lezen, is er weinig aan de hand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-08 16:37
Brad Pitt schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 16:16:
[...]

Gewoon "goede" sites lezen, is er weinig aan de hand :)
Het is zeker niet onwaarschijnlijk dat er meerdere type schermen in een toestel worden verscheept, zeker als deze op verschillende continenten worden verscheept. Bij de HTC Desire had je zelfs batches met een Amoled en LED schermen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

dangerousp schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 16:19:
[...]

Het is zeker niet onwaarschijnlijk dat er meerdere type schermen in een toestel worden verscheept, zeker als deze op verschillende continenten worden verscheept. Bij de HTC Desire had je zelfs batches met een Amoled en LED schermen zitten.
Klopt zo zijn er wel meer voorbeelden van merken en toestellen waarvan elke productie batch niet gelijk is. Een dergelijk iets zou niet de eerste keer zijn, en waarom zou het bij Samsung niet kunnen? Samsung weet ook wel welke reviewer erg goed in de materie zit, het toestel wat daar heen gaat wordt echt wel dubbel & dubbel gecontroleerd op toleranties en of fouten.

Sony heeft bijvoorbeeld exact het zelfde gehad met de Xperia S en de Z.
HTC een aantal modellen, er staat me oog nog iets bij dat in de Samsung Galaxy S2 serie ook verschil in scherm kwaliteit zat. Kortom, het is zeker niet ongewoon in de telecom wereld.

Let wel, het doet ook helemaal niets af aan een goede beoordeling op een website die hem helemaal van haver tot gort heeft doorgelicht. Dat anderen een iets andere conclusie hebben kan toch net zo goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Zo tussen de htc one m8 en gs5 een keuze gemaakt. Toch voor de s5 gegaan. Waarom?

Vanwege de camera en de non on screen buttons. Ik snap nogsteeds niet waarom mensen onscreen buttons lekkerder vinden werken.

Waarschijnlijk ook omdat ik sinds de s1 samsung heb :P

[ Voor 12% gewijzigd door DeeSung op 15-04-2014 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ri0ta
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-08 18:20
Heeft er iemand van Samsung de 50 GB dropbox opslag al gehad? Ik teer nog op de 50 GB die ik (bijna) 2 jr geleden bij een S3 heb gehad, wat waaarschijnlijk de reden is dat ik nu even moet wachten op m'n ''nieuwe'' 50 gb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
DeeSung schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 17:58:
Vanwege de camera en de non on screen buttons. Ik snap nogsteeds niet waarom mensen onscreen buttons lekkerder vinden werken.
Ik heb de Nexus7, waar dus die onscreen bij zit.
Om eerlijk te zijn, is er voor beiden voor en nadeel aan te wijzen.

De buttons draaien mee, en verdwijnen als dat nodig is, en op de S5 blijven ze op dezelfde plek zitten.

Ik hou wel van de fysieke homebutton, en begin nu ( eindelijk ) te wennen aan de gewijzigde 'menu' knop
( lang indrukken, en het is de menuknop gewoon weer :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom. C
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:54
Brad Pitt schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 16:00:
[...]

Ik vind de reviews van Colin ontzettend slecht weglezen, zo typte ik mijn verslagen ongeveer in de brugklas. Helaas dit, helaas dat..... , nog afgezien van de spelfouten die hij altijd maakt. Het is meer een oppervlakkig overzicht van alle aspecten van de telefoon, nergens zie je een meting of een benchmark. zie net dat er die benchmarks er dus wel zijn, my bad.

[ Voor 5% gewijzigd door Tom. C op 15-04-2014 18:54 ]

9800X3D | X870e Nova | Corsair Dominator 32GB 6000mhz | TUF RTX 3080TI | Corsair 6500X | MSI MP341CQPX OLED | Simagic Evo Pro | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ri0ta
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-08 18:20
Paar (voor sommige) handige tips:
- via ontwikkelaaropties (x keer drukken op buildnummer bij toestel info om dit te ontgrendelen), kan je de vensteranimaties uitschakelen, of zetten op 0.5 ipv 1. Heb hem zelf op 0.5, scheelt toch veel voor mij (voelt een stuk sneller aan om snel te schakelen tussen apps)
- bij geluid kan je de intensiteit van het trilsignaal verlagen (hij staat standaard best hoog vind ik)

In de optie ''toegankelijkheid'' zijn de vorige features van de S4 verstopt, met ook enkele nieuwe dingetjes.
- toegankelijkheid --> gehoor --> flitsmelding (kan handig zijn voor wanneer het donker is ;) )
- toegankelijkheid --> behendigheid en interactie: daar hebben we 'wekken via sensor' (leuk, maar zie hier het nut niet echt van in), en 'slim scrollen', met de dingetjes die we kennen v/d S4

- de 'snelle instellingen' kan je bewerken natuurlijk, waardoor de meest relevante settings bovenaan kan zetten.
- als je de muziek opent --> instellingen --> adapt sound --> deze configuratie even volgt, zul je merken dat je sound met headset nog beter is (zowel in spraak als audio). Voor muziek kan je nog een beetje spelen met soundalive ofcourse.

- vingerscannertip (is al eerder ergens gezegd vlgns mij), maar ik gebruik gewoon één vinger, en scan ook de zijkanten van mn duim zover dit mogelijk is (tijdens het configureren en 8x scannen het toestel in één hand vasthouden en niet 2 handen). Dit vervolgens 3x doen:D. Resultaat is voor mij iig dat ik het nu wél gebruik de hele dag door, en het voor mij prima werkt.

Oh en downloadbooster is awesome, mocht je 4G in de buurt hebben zeker ff uitproberen!

Vraag die ik nog heb: weet iemand hoe je op het vergrendelscherm andere snelkoppelingen (naast de camera kan zetten?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
ri0ta schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 18:28:- de 'snelle instellingen' kan je bewerken natuurlijk, waardoor de meest relevante settings bovenaan kan zetten.
In de settings kan je rechtsbovenaan instellingen kiezen, en dan "tab weergave"
Dan heb je niet die eeuwige lijst, maar netjes gerangschikte icoontjes, op type gesorteerd ( netwerk bij netwerk e.d. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
Ik ben geen Samsung fan, hoewel ik Koreans bloed heb. Mijns inziens lijkt de S5 na mijn eerste kennismaking een top toestel te zijn. Ze hebben de belangrijkste issues die ik met de S3 en S4 had serieus aangepakt.

Eindelijk heeft Samsung er een echt goed scherm ingedaan.
De accuduur lijkt echt spectaculair beter dan bij de 3 en S4, lijkt nu vergelijkbaar met de G2.
De skin is naar mijn mening prettiger en lichter. In ieder geval heeft hij veel minder lag dan bij de S3 en S4.

Daarnaast vind ik de water en stofwerendheid en betere camera ook serieuze verbeteringen.

Het design vind ik niet spectaculair, maar ik heb er ook geen problemen mee. Hij ligt lekker in de hand, maar had iets smaller mogen zijn wat mij betreft.

Wat mij betreft is de S5 dus wel een heel serieuze verbetering ten opzichte van de S4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Niet online
Ik speel er net mee.

Achterkant voelt super goed aan!. Iedereen ff uitproberen in de winkel.

Wat mij opvalt is dat adapt display out of the box aan staat samen met auto adjust screen tone.
Eventjes uitgezet en op dynamic haha.

Verder de camera met selective focus.
Even een tip, tijdens het processen hoef je de camera er niet gericht op te houden. Hij maakt in het begin twee hele snelle fotos achterelkaar.

Ook S voice uitzetten zodat de homebutton snel reageerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-09 20:08
Heb hem nu 2 dagen en ben ook redelijk positief maar vind niet alles mega.

Design vind ik okay, en dat komende van een S3. Vind die rand rond het scherm wel ietwat vervelend in tegenstelling tot het glas tot the rand zoals op de S3.
Maar zoals reeds opgemerkt loopt iedereen interessant te doen met design en pleuren er dan soms een 60 euro luxe protector omheen ....
Plastic is gewoon lekker licht, duurzaam en je kunt customizen.

Snelheid is okay, maar vind sommige zaken nog steeds niet snel, opstarten camera, gallerij duurt erg lang en zo zijn er nog wat zaakjes die het niet de wow factor geven.
Dus zeker niet traag maar ook zeker NIET heel veel sneller (merkbaar) dan mijn S3.

Geen wireless laden vind ik een gemiste kans, steeds lopen te klooien met dat domme klepje (ivm waterproof) voor de laad kabel. Een toestel zoals deze had een inductie oplaad optie moeten hebben anno 2014. Erg vervelend want je loopt tenminste 1x per dag te klooien hiermee.
Echt een nadeel vind ik.

Goedkope Sim en SDcard slots .... erg goedkoop en onhandig uitgevoerd, zeker vergeleken met de S3.
Dat gepeuter enzo. Gelukkig maar dat je dit normaal gesproken niet dagelijks doet.

Tot nu toe nog niet mega impressed over de accu duur, wellicht verbetert dat na de huidige 2 laadcycli.

En ten slotte, ik vind de camera traag met het saven van foto's ... Kan dus niet echt zeggen dat ik nu sneller foto kan schieten dan met mijn S3.

Lijkt negatief maar er zijn veel meer goede punten in mijn ogen, maar wilde dit wel ff kwijt voor mensen die nog nadenken over de S5 want het is echt geen absolute perfectie maar dat is niets in dit leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:53

KneoK

Not in a million lightyears

Hmm, vreemd dat je die ervaringen hebt. Mijn camera staat scherpgesteld hooguit een seconde na het aantippen van het cameraicoontje en ook het opslaan van een foto (16MP) gaat gewoon heel snel.
Ook de gallery start vrijwel instant met 100+ afbeeldingen en foto's.

Daarnaast valt de accuduur me juist positief op na mijn S4. De netwerkontvangst is op mijn werk werkelijk een drama (van geen naar 2G naar 3G naar 4G afhankelijk van de locatie) en dat had een behoorlijke impact op de accu van de S4. Van een volgeladen accu naar 50% zonder iets te doen was niets raars na een dag werken en dat zonder GPS ingeschakeld. Nu heb ik na anderhalve dag nog steeds 64% over met GPS ingeschakeld, een serieuze verbetering. Heb 'm sinds zaterdag tweemaal volledig ontladen en weer opgeladen dus wellicht dat je daar nog wat winst mee kunt behalen.

Wat betreft wireless charging, op zich jammer dat het niet standaard ondersteund wordt maar aan de andere kant wel logisch. Het toestel zou nog duurder worden en Samsung wil toch ergens nog meer winst maken, da's niet vreemd voor een groot bedrijf. Wat ik wel een positief punt vind is dat als je een wireless charge 'hoesje' gebruikt van Samsung dat je dan niet gebonden bent aan een Samsung lader. Samsung ondersteunt Qi charging dus je kunt een willekeurige Qi lader aanschaffen als je een wireless charge uitbreiding hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03
Bomberman71 schreef op woensdag 16 april 2014 @ 00:46:

Geen wireless laden vind ik een gemiste kans, steeds lopen te klooien met dat domme klepje (ivm waterproof) voor de laad kabel. Een toestel zoals deze had een inductie oplaad optie moeten hebben anno 2014. Erg vervelend want je loopt tenminste 1x per dag te klooien hiermee.
Echt een nadeel vind ik.
S-view cover met wireless kopen...bezit zo'n cover voor de Note 3. Vind het een pré anno 2014 om inderdaad wireless te kunnen opladen, verrekte handig en bespaart ook je laad- poort.
Nadeel "Duur"..

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 12-09 07:56
Dat wireless laden hoeft niet zo duur te zijn hoor. Deze is naar mij onderweg:

Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/00/s/MTIwMFgxMjAw/z/2GUAAOxycD9TTKhd/$_57.JPG

Als je een beetje zoekt komt je ze tegen tussen de $15 - $20. Voordeel is dat het wireless plaatje gewoon onder je huidge batterij/klepje kan.

ps. is er nog geen accessoires topic???

[ Voor 6% gewijzigd door renzo4000 op 16-04-2014 07:38 ]

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Laatst online: 07-09 08:03
renzo4000 schreef op woensdag 16 april 2014 @ 07:38:

[afbeelding]

Als je een beetje zoekt komt je ze tegen tussen de $15 - $20. Voordeel is dat het wireless plaatje gewoon onder je huidge batterij/klepje kan.

Deze plak stickers heb ik nog 2 liggen voor de QI laders..Werkt voor geen meter ;) . Een hoop gekloot voordat hij eindelijk het signaal vasthoud. Moet precies goed liggen.

Maar ja kost ook niet veel :+

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Hmm ik heb er nog geen ervaring mee, ik ga het wel mee maken ...het heeft mij dan ook maar $9 gekost (via veiling gewonnen).

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:05
Sinds maandag ook de S5 in bezit en moet zeggen dat ik zwaar onder de indruk ben van de batterij.
Voorheen had ik een S3 (met extra grote accu) en een Xperia Z, maar met beide haalde ik het eind van de dag met moeite. Met de S5 na 24 uur nog 35% over en mijn gebruik is niet anders.
Dus ik ben happy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Niet online
Bomberman71 schreef op woensdag 16 april 2014 @ 00:46:

Design vind ik okay, en dat komende van een S3. Vind die rand rond het scherm wel ietwat vervelend in tegenstelling tot het glas tot the rand zoals op de S3.
Maar zoals reeds opgemerkt loopt iedereen interessant te doen met design en pleuren er dan soms een 60 euro luxe protector omheen ....
Plastic is gewoon lekker licht, duurzaam en je kunt customizen.

Snelheid is okay, maar vind sommige zaken nog steeds niet snel, opstarten camera, gallerij duurt erg lang en zo zijn er nog wat zaakjes die het niet de wow factor geven.
Dus zeker niet traag maar ook zeker NIET heel veel sneller (merkbaar) dan mijn S3.

Echt een nadeel vind ik.

Goedkope Sim en SDcard slots .... erg goedkoop en onhandig uitgevoerd, zeker vergeleken met de S3.
Dat gepeuter enzo. Gelukkig maar dat je dit normaal gesproken niet dagelijks doet.

Tot nu toe nog niet mega impressed over de accu duur, wellicht verbetert dat na de huidige 2 laadcycli.

En ten slotte, ik vind de camera traag met het saven van foto's ... Kan dus niet echt zeggen dat ik nu sneller foto kan schieten dan met mijn S3.

Lijkt negatief maar er zijn veel meer goede punten in mijn ogen, maar wilde dit wel ff kwijt voor mensen die nog nadenken over de S5 want het is echt geen absolute perfectie maar dat is niets in dit leven.
heb jij een classe 10 sd kaart of een trage sd kaart.

hebben meer mensen het gevoel dat het glas aan de voorkant geen glas is maar plastic. Als ik erop tik klinkt het hol en er zit ook flex in. Veel meer dan de s4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Zo zie je maar dat het nogal subjectief is, ik vind het echt een wereld van verschil met de S3. Veel sneller, 'snappier', batterij duur ben ik van onder de indruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-01 16:13
FreshMaker schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 18:05:
( lang indrukken, en het is de menuknop gewoon weer :P )
daar zat die! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Toen ik het postte was ik er eigenlijk niet zeker van, omdat ik Xposed en de Wanam mod erbij heb.
Veel te veel 'customized' al ;)

Als je al root hebt, is dat zeker één van de modules die je wilt hebben.

En deze Google Play: SDFix: KitKat Writable MicroSD om andere apps ook toegang te geven naar je ext_sd kaart ( backup en andere programma's )

code:
1
2
3
4
[ Technical Details ]

NextApp SDFix will modify the configuration file located at /system/etc/permissions/platform.xml to allow apps to write to the MicroSD card. Specifically, SDFix will add the Android UNIX group "media_rw" to the WRITE_EXTERNAL_STORAGE permission's configuration. 
This will enable apps (only those that you granted write access permissions to when you installed them) to write files to the MicroSD card.

[ Voor 28% gewijzigd door FreshMaker op 16-04-2014 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
FreshMaker schreef op woensdag 16 april 2014 @ 16:21:
[...]
Toen ik het postte was ik er eigenlijk niet zeker van, omdat ik Xposed en de Wanam mod erbij heb.
Veel te veel 'customized' al ;)

Als je al root hebt, is dat zeker één van de modules die je wilt hebben.

En deze Google Play: SDFix: KitKat Writable MicroSD om andere apps ook toegang te geven naar je ext_sd kaart ( backup en andere programma's )
code:
1
2
3
4
[ Technical Details ]

NextApp SDFix will modify the configuration file located at /system/etc/permissions/platform.xml to allow apps to write to the MicroSD card. Specifically, SDFix will add the Android UNIX group "media_rw" to the WRITE_EXTERNAL_STORAGE permission's configuration. 
This will enable apps (only those that you granted write access permissions to when you installed them) to write files to the MicroSD card.
Hij zit ook in stock;)

Yep, NextApp SDFix is een verademing, had hem al 2 dagen geleden ontdekt met dank aan PowerAmp devs.

Xposed en de Wanam mod ken ik niet, eens nalezen. Maar in principe hou ik hem het liefst alleen geroot met wellicht een custom kernel, het toestel is op zichzelf al bijna volmaakt (op een paar Google corks na)

Wat me niet lukt is om het toestel in Mass Storage mode te krijgen, SG USB Mass Storage Enabler biedt ook al geen soelaas, met S4 wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Google Play: USB mode switch for SGS1 on CM
Hierbij krijg ik deze melding, alleen is het een bedrijfsPC, waar ik niets kan installeren.

Afbeeldingslocatie: http://i1052.photobucket.com/albums/s441/sgx71/online/th_20140416_170133.jpg
Dus misschien kan je hier wat mee ( drivers )

edit :
nu wel ...

[ Voor 28% gewijzigd door FreshMaker op 16-04-2014 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
FreshMaker schreef op woensdag 16 april 2014 @ 17:15:
Google Play: USB mode switch for SGS1 on CM
Hierbij krijg ik deze melding, alleen is het een bedrijfsPC, waar ik niets kan installeren.

[afbeelding]
Dus misschien kan je hier wat mee ( drivers )
Ja, ik ook achter werklaptop dus thuis proberen.

ps. klopt de pic wel?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goof2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 20:01
Probeer eens een andere USB kabel, daar ligt het ook nog wel eens aan.
businka19 schreef op woensdag 16 april 2014 @ 16:41:
[...]

(knip)

Wat me niet lukt is om het toestel in Mass Storage mode te krijgen, SG USB Mass Storage Enabler biedt ook al geen soelaas, met S4 wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
businka19 schreef op woensdag 16 april 2014 @ 17:19:
[...]
Ja, ik ook achter werklaptop dus thuis proberen.
Zowel op kantoor als thuis gebeurt iets heel geks bij het kiezen van Mass Storage Mode via SG USB Mass Storage Enabler als USB mode switch for SGS1 on CM - PC ziet hem als CD-drive waar uiteraard geen CD in zit :?
Goof2000 schreef op woensdag 16 april 2014 @ 17:24:
Probeer eens een andere USB kabel, daar ligt het ook nog wel eens aan.
[...]
Tnx, maar reeds 3 verschillende kabels geprobeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
DeeSung schreef op woensdag 16 april 2014 @ 10:06:
[...]

heb jij een classe 10 sd kaart of een trage sd kaart.

hebben meer mensen het gevoel dat het glas aan de voorkant geen glas is maar plastic. Als ik erop tik klinkt het hol en er zit ook flex in. Veel meer dan de s4.
Ik heb een behoorlijk snelle Samsund SD card maar de gallerij is gewoon belachelijk traag en de app stopt vaak (crashed dus).
Heb een aantal mappen met vreselijk veel kleine pics en dat breekt hem denk ik op, terwijl het browsen tussen alle foto's met Quickpic prima gaat dus ik snap niet waarom die Gallerij zo moeilijk doet.

Valt trouwens op dat het excluden van mappen in de Gallerij niet werkt, ik heb de optie tussen alle data displayen en het displayen alleen op toestel. Ze zijn en blijven beiden aangevinkt staan.
Die laatste optie is juist interessant want die gallerij hoeft voor mij niet alles te laten zien. vind het prima als het alleen de pics op de phone zijn (en dus niet de SD card met mega veel pics meepakken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Bomberman71 schreef op woensdag 16 april 2014 @ 19:00:
[...]

Ik heb een behoorlijk snelle Samsund SD card maar de gallerij is gewoon belachelijk traag en de app stopt vaak (crashed dus).
Heb een aantal mappen met vreselijk veel kleine pics en dat breekt hem denk ik op, terwijl het browsen tussen alle foto's met Quickpic prima gaat dus ik snap niet waarom die Gallerij zo moeilijk doet.

Valt trouwens op dat het excluden van mappen in de Gallerij niet werkt, ik heb de optie tussen alle data displayen en het displayen alleen op toestel. Ze zijn en blijven beiden aangevinkt staan.
Die laatste optie is juist interessant want die gallerij hoeft voor mij niet alles te laten zien. vind het prima als het alleen de pics op de phone zijn (en dus niet de SD card met mega veel pics meepakken).
Dan zal je een .nomedia file kunnen plaatsen in de map ( die niet gezien moet worden )

Misschien moet je je sync instellingen nakijken, en is de telefoon je onlinefiles aan het indexeren ( dropbox / picasa en anderen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Bedankt voor de tip, houd jullie op de hoogte.

Btw na de 3e recharge merk ik wel een duidelijk langere batterij.
Zal over een week eens de balans op maken maar het lijkt er op dat de batterij idd best wel wat stamina heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heutsm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
Bomberman71 schreef op woensdag 16 april 2014 @ 19:00:
[...]

In Quickpic kun je een folder hiden. Wanneer je dat gedaan hebt, zul je de folder in de galerij ook niet meer zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Kijk hier voor de Xposed module van Wanam ....

http://forum.xda-develope...-customize-stock-t2383484

Best interessant ( wederom, mits je root hebt )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand dit bevestigen / heeft iemand dit geprobeerd:

"You won't be able to take underwater photos using the touchscreen, as it can't detect any inputs when under water, but you can use the volume key as a physical shutter button instead."

Kun je dan echt onder water foto's maken en hoe stelt 'ie dan scherp? Lijkt me heel bijzonder als dit zo werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2014 @ 13:41:
kan iemand dit bevestigen / heeft iemand dit geprobeerd:

"You won't be able to take underwater photos using the touchscreen, as it can't detect any inputs when under water, but you can use the volume key as a physical shutter button instead."

Kun je dan echt onder water foto's maken en hoe stelt 'ie dan scherp? Lijkt me heel bijzonder als dit zo werkt.
Stelt automatisch scherp.

Zit net buiten met dit heerlijke weer. Maar de scherm op autobrightness is super helder! Nog nooit zon heldere scherm gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeeSung schreef op donderdag 17 april 2014 @ 13:54:
[...]

Stelt automatisch scherp.

Zit net buiten met dit heerlijke weer. Maar de scherm op autobrightness is super helder! Nog nooit zon heldere scherm gezien.
Ok dus het werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Hehe dat zegt ie niet, het scherm zal door het water niet (goed) functioneren ivm de verstoring van de geleiding. Je kan uiteraard wel een vervangende camera app downloaden in de playstore waarbij je de volume knop als ontspanner kan gebruiken. Of uiteraard je telefoon rooten met een custom rom die deze functionaliteit biedt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
renzo4000 schreef op donderdag 17 april 2014 @ 14:07:
Hehe dat zegt ie niet, het scherm zal door het water niet (goed) functioneren ivm de verstoring van de geleiding. Je kan uiteraard wel een vervangende camera app downloaden in de playstore waarbij je de volume knop als ontspanner kan gebruiken. Of uiteraard je telefoon rooten met een custom rom die deze functionaliteit biedt ;)
De volumeknop doet het al, als ontspanner ....
Geen root voor nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Owh top!... heb hem nog niet dus kon het niet checken, maar dan lijkt me het "probleem" opgelost toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FreshMaker schreef op donderdag 17 april 2014 @ 14:08:
[...]

De volumeknop doet het al, als ontspanner ....
Geen root voor nodig
De S4 doet dat na een standaard installing al ja.
renzo4000 schreef op donderdag 17 april 2014 @ 14:18:
Owh top!... heb hem nog niet dus kon het niet checken, maar dan lijkt me het "probleem" opgelost toch?
Ja realistisch gezien vraag ik me af hoe vaak je het gebuikt, maar het lijkt me wel grappig als het uberhaupt kan.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2014 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franjes
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 02-12-2022
Weet iemand of het mogelijk is om, netzoals bij de HTC One, de afstandsbediening app in te stellen via IR signalen op te vangen van de bestaande afstandsbediening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2014 @ 14:50:

Ja realistisch gezien vraag ik me af hoe vaak je het gebuikt, maar het lijkt me wel grappig als het uberhaupt kan.
Hier niet, want ik vertrouw het niet genoeg om in te zetten.
Ik ga ervan uit dat het me misschien een keer uit zal komen in een regenbui, maar voor in/onder water heb ik geen dure telefoon genomen.

Ik zag op dag 2 al een "afgebroken" usbklepje, dus de gevalletjes waterschade zullen echt niet lang op zich laten wachten ....

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=51935632

[ Voor 5% gewijzigd door FreshMaker op 17-04-2014 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Het eerste gevalletje gebroken scherm zal ook vast al zijn gebeurd, dat betekent niet dat het scherm niet betrouwbaar is. Hetzelfde gaat op voor het klepje. Onjuist of lomp gebruik is vaak de oorzaak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Het gaat er mij meer om, nergens geeft Samsung aan dat je onder water foto's kan maken.

Het toestel heeft een IP rating, dat is heel iets anders dan een toepassing, zoals de Z2, waar het een selling point is.

Zou Samsung 'willen' dat je dat gebruikt, zouden ze zeker wel foto's laten zien dat het kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Het toestel heeft een IP67 rating. IP is Ingress Protection, de 6 staat voor volledig stofdicht, de 7 staat voor tenminste een half uur op tenminste een meter diep onder water kunnen overleven zonder schade aan het toestel. Een foto maken met het volumeknopje verandert niets aan de rating. Wellicht is de lens niet in staat om onder water scherp te stellen of worden de foto's op een andere manier gewoon niet mooi maar er is geen enkele andere hardwarematige reden om niet onder water te fotograferen, zolang je maar niet dieper dan een meter gaat en niet langer dan een half uur onder water blijft. Er zijn al een aantal tests die aangeven dat het toestel wel tot meer in staat is dan dat maar IP67 is de garantie die Samsung je geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Zoals ik dus al zei,

Zou Samsung het als uitgewerkte mogelijkheid zien, zou het wel prominent in beeld gebracht worden.
Een IP67 geeft inderdaad aan dat hij stof en waterdicht is, overleven is iets heel anders dan werkelijk gebruiken.
Se S4 active hebben ze tijdens de presentatie in een bak water gelegd, en foto's gemaakt.
voor de S5 was het "een regel tekst" waar relatief snel overheen gegaan werd

Het zal best te gebruiken zijn, maar zoals ik al zei .... ik doe het niet, handig dat hij een val in het water overleeft, maar opzoeken "omdat het kan" is in deze niet aan mij besteed

De Xperia Z2 wordt echt fel gepromoot in zijn onderwater mogelijkheden, en het apparaat is ook aan alle kanten "beschermd"

[ Voor 14% gewijzigd door FreshMaker op 18-04-2014 07:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02 09:19

[afbeelding]

Waar te bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Laatst online: 12-09 12:54
Ebay, amazon, banggood, dx, etc.

Maar volgens mij is ie dan niet meer waterdicht. Er is een Qi-charger topic, daar vind je wat meer informatie.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Senor Sjon schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 13:56:

Maar volgens mij is ie dan niet meer waterdicht. Er is een Qi-charger topic, daar vind je wat meer informatie.
Als het goed is zou dat niet uit mogen maken, hij gaat namelijk onder je originele batterijcover. Maar ik heb hem inderdaad via ebay, er staan er genoeg. Werkt het niet dan is het jammer van die $9 ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Senor Sjon schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 13:56:

De mijne is al niet meer IP67 ;)

Ik heb zonet het klepje eraf geschroefd ..... wat een onding is dat ....
Schroefje los, klepje eraf, schroefje vast ....

Dan maar geen #selfie in de badkuip .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Is het mogelijk om bepaalde Apps alleen te openen met de vingerscanner?? Ik kan dat nergens vinden.

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Valt dit ook te combineren met een case? Of moet je je phone voor het laadproces er uit halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-09 08:11

HellBeast

Oh My GoT!

Ik heb na lang wikken en wegen ook de S5 besteld. Het uitstekende scherm en camera deed me over de streep trekken ten opzichte van de directe concurrenten. Ik vraag me alleen af waarom Samsung niet een iets hoogwaardige bouwkwaliteit gaat hanteren. Dit is al sinds de S1 een minpunt van de high end Galaxy reeks. Waarom deze relatief makkelijke aanpassing doen? Is het puur produktiekosten?

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 13:30:
[...]

Valt dit ook te combineren met een case? Of moet je je phone voor het laadproces er uit halen?
De meeste van die laders willen een afstand van 0,5 tot 1cm om te laden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blacky94
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-12-2023
Ik heb een vraag over de verschillende type nummers van de S5 en daarmee het gebruik in NL. Misschien dat ik een deel forum mis omdat ik nieuw ben en mijn vraag hier misschien niet helemaal op zijn plaats is maar andere topics kwamen naar mijn idee ook niet helemaal overeen met mijn vraag, desalniettemin hoop ik dat iemand mij kan helpen.
Anyway, ik zit momenteel in Canada, wel bezig met emigratie maar voor alles definitief rond is duurt het nog wel een paar jaar. Momenteel heb ik een S3 uit NL, simlock vrij en werkt prima hier.
Ik ben van plan hier binnenkort een S5 te kopen maar zelfs zonder abonnement ben je hier nadat je "even" $700 neerlegt nog steeds gebonden aan de provider waar je je toestel haalt. Nu zou dit voor zo'n $50 wel op te heffen zijn en zou hij dus simlock vrij moeten zijn.
Echter zijn de serie nummers hier anders dan in NL. Als ik hier een S5 koop krijg ik een G900W8 (volgens wat ik op internet kan vinden specifiek voor Canada) terwijl de NLe volgens mij een G900F is (correct me if I'm wrong).

Mijn probleem is vooral dat ik tot op heden niet weet hoe lang ik hier kan blijven. Ik zit goed t/m mid oktober en tegen die tijd kan ik ander papierwerk de deur uit doen maar het kan zijn dat ik dan misschien voor (ruim) een jaar terug naar NL moet.
Nu las ik dingen dat Samsung telefoons van na Juli 2013 een regio lock hebben. Volgens een bepaalde unlock site zou dit niet voor Canada gelden (wel EU en USA) en anders zou dit door eerste gebruik met officiële provider opgeheven moeten worden.
Nu wil ik alleen niet straks voor langere tijd weer in NL zitten met een dure telefoon waaruit uiteindelijk toch blijkt dat ik hem niet kan gebruiken. Nu heb ik op internet al wel geprobeerd te zoeken wat bijv de verschillen tussen de Canadese en NL versie zijn en hoe het zit met de regio lock maar ik ken hier verder niet veel bijzonders over vinden. Is er hier toevallig iemand die er meer over weet?
Kwa netwerken zou het als het goed is moeten werken aangezien het een quad-band is maar hoe zit het met LTE/4G? Zolang 3G etc gewoon in NL werkt is t mij wel prima maar zou het toestel 4G compatible kunnen zijn met het NLe netwerk? (Vodafone; mocht het nog uitmaken, mijn Canadese provider is Bell)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
De regiolock is alleen mbt activeren bij eerste gebruik.
Je moet het toestel met een EU sim voor het eerst opstarten, daarna kan je een andere sim er in plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTT
  • Niet online

MTT

Hebben anderen ook last van de camera dat deze niet eens rechte lijnen kan fotograferen, in het midden is deze naar binnen getrokken. Zo'n slechte camera heb ik nog nooit gezien. De lijnen lijken wel een golfbaan. Dat ziet er echt niet uit.

[ Voor 5% gewijzigd door MTT op 20-04-2014 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
MTT schreef op zondag 20 april 2014 @ 10:32:
Hebben anderen ook last van de camera dat deze niet eens rechte lijnen kan fotograferen, in het midden is deze naar binnen getrokken. Zo'n slechte camera heb ik nog nooit gezien. De lijnen lijken wel een golfbaan. Dat ziet er echt niet uit.
Een voorbeeldje would be handy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Niet online
MTT schreef op zondag 20 april 2014 @ 10:32:
Nee heb ik geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-09 11:37

Nitai

Live the life you love.

Nee net een liniaal en tv gefotografeerd, gewoon rechte lijnen.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTT
  • Niet online

MTT

Dan zal ik wel een maandagmorgen camera hebben. Hij lijkt ook een beetje bol te lopen aan de randen, als je een rechte lijn langs de zijkant van het scherm houdt is die niet recht bij mij.
Vooral aan de onderzijde loopt die naar binnen zie ik, dat is de linkerzijde op de foto.

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2rxtv9z.jpg

Op mijn iPhone 5S wel mooi recht.

Denk erover deze te retourneren.

[ Voor 24% gewijzigd door MTT op 20-04-2014 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Niet online
MTT schreef op zondag 20 april 2014 @ 11:34:
Dan zal ik wel een maandagmorgen camera hebben. Hij lijkt ook een beetje bol te lopen aan de randen, als je een rechte lijn langs de zijkant van het scherm houdt is die niet recht bij mij.
Vooral aan de onderzijde loopt die naar binnen zie ik, dat is de linkerzijde op de foto.

[afbeelding]

Op mijn iPhone 5S wel mooi recht.

Denk erover deze te retourneren.
Ik heb het net gedaan met bij mijn geodriehoek.
En het klopt wat je zegt alleen is dat als je dichtbij het object bent. En dan bij de rand.
Ik heb niet dat het golft ik krijg een beetje het fisheye effect.
Je ze ook het beeld bol worden als je scherpstelt.
Op het moment dat je je geo op 30 cm afstand fotografeerd heb ik het iig nietmeer en is alles recht

[ Voor 9% gewijzigd door DeeSung op 20-04-2014 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTT
  • Niet online

MTT

Dank voor je feedback, maar als ik soms een document wil fotograferen, en wil die netjes zo groot mogelijk hebben wat net op het scherm past, dan zit ik met dat probleem. De S4 heeft het ook wat, maar minder erg. Lastig, even kijken wat ik er mee doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-08 07:18
Ik ben vooral heel erg met de camera in mijn nopjes. Afgelopen week op Tenerife een paar mooie plaatjes kunnen schieten:

Afbeeldingslocatie: http://www.helmantel.com/arnoud/plaatjes/tenerife_panorama1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.helmantel.com/arnoud/plaatjes/tenerife_panorama2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.helmantel.com/arnoud/plaatjes/tenerife_bloemen.jpg

En sorry voor de grote plaatjes ;)

[ Voor 4% gewijzigd door arnoud_h op 20-04-2014 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
arnoud_h schreef op zondag 20 april 2014 @ 17:35:
Ik ben vooral heel erg met de camera in mijn nopjes. Afgelopen week op Tenerife een paar mooie plaatjes kunnen schieten:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

En sorry voor de grote plaatjes ;)
Prachtige camera, samen met de iPhone 5S en Nokia Lumia's van deze wereld de absolute top :9~ O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-09 11:37

Nitai

Live the life you love.

Mooie foto's Arnoud_h! Vandaag veel foto's geschoten met m'n 5s en video met de S5, man, mooie filmpjes hoor!

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:14
Mooie foto's idd.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:34
Hoe zorg ik ervoor dat als ik aan het surfen ben dat de adresbalk weer verschijnt? Deze verbergt zich automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Niet online
Untouchablezz20 schreef op zondag 20 april 2014 @ 18:46:
Hoe zorg ik ervoor dat als ik aan het surfen ben dat de adresbalk weer verschijnt? Deze verbergt zich automatisch.
Door naar boven te scrolle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alessandr0
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-06 22:17
Untouchablezz20 schreef op zondag 20 april 2014 @ 18:46:
Browser----->instellingen----->scherm en tekst----->volledig scherm uitvinken :)

[ Voor 3% gewijzigd door Alessandr0 op 21-04-2014 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alessandr0
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-06 22:17
dubbel

[ Voor 95% gewijzigd door Alessandr0 op 21-04-2014 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTT
  • Niet online

MTT

Ik hoor bij het afspelen van opgenomen video in stilte behoorlijk wat ruis en zoemen. Zo erg is het op de S4 niet. Valt behoorlijk tegen zo'n S5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
alwaysleft schreef op zondag 20 april 2014 @ 17:58:
Prachtige camera, samen met de iPhone 5S en Nokia Lumia's van deze wereld de absolute top :9~ O+
Vind je? Vind dit niet dusdanig mooie foto's dat ik steil achterover sla eerlijk gezegd...
De nu al geposte foto's van de OnePlus One, daarvan word ik zo 1,2,3 wel wat blijer eigenlijk.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
CLB schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 12:32:
Vind je? Vind dit niet dusdanig mooie foto's dat ik steil achterover sla eerlijk gezegd...
Ruim goed genoeg voor social media meuk toch? Daarvoor zijn telefoon camera's tenslotte gemaakt lees ik in andere threads. Deze plaatjes zijn/vind ik in ieder geval substantieel mooier dan van bepaalde andere toestellen, waar voornamelijk low-res anno-1996-kiekjes uit komen.

De foto's van de Oneplus moeten we eerst nog maar afwachten. Plaatjes zonder EXIF data zijn 100% useless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yavuz007
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Niet online
Owwhja netzoals de batterij van de s4 die spontaan explodeerde met opladen.

Neem deze berichten altijd met een korrel zout :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
DeeSung schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 21:33:
[...]

Owwhja netzoals de batterij van de s4 die spontaan explodeerde met opladen.

Neem deze berichten altijd met een korrel zout :P
Inderdaad, ik heb die van mij al een bad gegeven van een uur (Kon het niet laten) en ik heb nergens last van. Ik denk dat de persoon uit dat verhaal zijn klepje niet goed dicht had... Het enige waar ik last van heb als die nat is, is dat de telefoon constant denkt dat er een headset inzit maar dat is makkelijk met een dun wattenstaafje op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Ga lekker ergens anders trollen joh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:38
Blijft een S5 eigenlijk 'waterdicht' wanneer je er zo'n viewcover op doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
LordLynx schreef op woensdag 23 april 2014 @ 09:48:
Blijft een S5 eigenlijk 'waterdicht' wanneer je er zo'n viewcover op doet?
bij een originele cover zou dat wel moeten..

criterium is uiteraard of de rubber op de achterzijde ook op de S-view-cover is terug te vinden..

op Ebay zijn er veel te vinden zonder rubber (met eerlijke vermelding, maar ook vaak zonder opmerkingen);
die zijn niet waterwerend..

trouwens apart dat op YouTube mensen het toestel testen en in rechtop de back-cover verwijderen meteen uit het water en dan raar opkijken dat er water op de batterij loopt..

blijft spannend.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wagij
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-08 23:46
Ik heb nu sinds enkele dagen een Samsung Galaxy S5 en ben er achter gekomen dat er iets rammelt als je zachtjes ermee schudt, kan de camera zijn, maar weet het nog niet zeker.

Zijn er meer mensen die deze ervaring hebben? Ik krijg er namelijk via google niets over gevonden in Nederland, wel als je zoekt op Rattle in het Engels.

Beter dan nix... Wagij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyClioRS
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-11-2024
Ik heb een 'Copper Gold' S5 versie. Super content mee, echter viel me op dat er soort van 'lucht' rand rond om het scherm zit. Het 'zwarte' biesje wat rondom het scherm zit is dus niet helemaal gelijk van kleur. In eerste instantie dacht ik dat het m'n screenprotector was die niet goed 'sealde' maar na verwijdering ervan blijkt het nog steeds zo te zijn.

Iemand die hetzelfde heeft en is dit normaal?
Het zit dus rondom 't scherm en is overaf gelijk.

Foto ter illustratie:
Afbeeldingslocatie: http://i141.photobucket.com/albums/r43/mobstarr/20140423_133117_zps0bb3dcb8.jpg

Alvast bedankt voor de reactie's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McPoowl
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:11
JimmyClioRS schreef op woensdag 23 april 2014 @ 14:03:
Ik heb een 'Copper Gold' S5 versie. Super content mee, echter viel me op dat er soort van 'lucht' rand rond om het scherm zit. Het 'zwarte' biesje wat rondom het scherm zit is dus niet helemaal gelijk van kleur. In eerste instantie dacht ik dat het m'n screenprotector was die niet goed 'sealde' maar na verwijdering ervan blijkt het nog steeds zo te zijn.

Foto ter illustratie:

Net even gekeken bij mijzelf (Black). Hier hetzelfde. Lijkt alsof het een coating van Samsung zelf is of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Dan is de jouwe stuk :+

Het is ook niet zo dat je een zak met knippers aan het schudden bent he! Ik hoor het overigens alleen als ik van boven naar beneden schud niet van links naar rechts (... keep your dirty minds to yourselfs please :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
JimmyClioRS schreef op woensdag 23 april 2014 @ 14:03:
...

hier hetzelfde
renzo4000 schreef op woensdag 23 april 2014 @ 14:31:
[...]
...
Ik hoor het overigens alleen als ik van boven naar beneden schud niet van links naar rechts (... keep your dirty minds to yourselfs please :P).
op jouw "dirty" manier rammelt het wel licht >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyClioRS
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-11-2024
McPoowl schreef op woensdag 23 april 2014 @ 14:16:
[...]

Net even gekeken bij mijzelf (Black). Hier hetzelfde. Lijkt alsof het een coating van Samsung zelf is of iets dergelijks.
Bedankt voor de snelle reactie's! Ben ik ook weer gerust gesteld..
Pagina: 1 ... 9 ... 42 Laatste

Let op:
Prijzen, winkels, levertijden en dergelijke niet-technische zaken graag in [Samsung Galaxy S5] Levertijden & Prijzen