Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:13
Brad Pitt schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 13:21:
[...]

Na een initiële hoop op een drastisch vette S5, een absurde domper na de introductie, hoop te hebben gevestigd op de nieuwe One, een tegenvaller dat daar weer een low-res sensor in zit, een waarschijnlijke ommekeer en een Find 7 te halen, etc., begint het nu toch weer te kriebelen en staat de S5 weer bovenaan.

Amoled, meerkleurige notificaties, een vast wel okay camera, hardware home button, reignited attention :)
Ik kan me heel goed in je verhaal vinden. Ik ben tot op heden zo goed als hetzelfde traject doorlopen al had ik er een Sony sausje overheen. ;)

Toch is deze telefoon voor mij persoonlijk toch te groot ben ik bang. Ik was dan ook erg onder de indruk van de z1 mini. Een S5 mini met dezelfde (!) specs als de gewone S5 zou voor mij een insta buy zijn. Ook al is het imho niet echt een mooie telefoon.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkje3
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-09 14:32
Bij sommige previews zeiden ze dat de S5 alleen spatwater dicht is, en de Xperia z lijn helemaal waterdicht.
Maar zo te zien overleeft de S5 ook in het water. Dus wat is precies het merkbare verschil in waterdichtheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:26
De S5 is IP67 gecertificeerd, de Sony Z2 is IP68. Praktisch gezien zal er weinig verschil zijn, tenzij je dagelijks met je telefoon langer dan een half uur onder water gaat of dieper dan een meter. De S5 kan blijkbaar prima langer dan een half uur onder water en misschien ook wel dieper dan 1 meter maar daar is ie niet voor gecertificeerd. Mocht je toestel stuk gaan vraag ik mij af hoe ze kunnen zien dat je toestel dieper dan een meter of langer dan een half uur onder water is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ri0ta
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-08 18:20
AtlAntA schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 14:02:
[...]

Ik kan me heel goed in je verhaal vinden. Ik ben tot op heden zo goed als hetzelfde traject doorlopen al had ik er een Sony sausje overheen. ;)

Toch is deze telefoon voor mij persoonlijk toch te groot ben ik bang. Ik was dan ook erg onder de indruk van de z1 mini. Een S5 mini met dezelfde (!) specs als de gewone S5 zou voor mij een insta buy zijn. Ook al is het imho niet echt een mooie telefoon.
Als je een S3, S4, HTC ONE (M7), Xperia Z of iets dergelijks wel is heb gehad zal je snel wennen aan de grootte. De HTC one M8 is mij iets te lang, daar waar de Galaxy S5 een stuk beter in de hand voelt.

Ik ben het wel met je eens dat een iets kleiner formaat nét wat fijner zou zijn (zie Moto X formaat bijv). Ik denk eerlijk gezegd ook dat veel iPhone users dan nóg sneller een overstap zouden overwegen (puur omdat het formaat niet zó groot verschil is), maar goed, dat is slechts mijn visie.

Bij het uitkiezen van een nieuwe telefoon let iedereen op nieuwe features, maar ik vraag me ook af wat ik na 2 maanden nog belangrijk vind. Dan blijft er het volgende over:
- goede camera
- goede accuduur
- goede beeldscherm
- snel in gebruik (met name multitasken)
- formaat, design is subjectief, maar hoe 'saai' de S5 ook oogt, als je de zwarte versie in je hand heb, zul je merken dat je vooroordelen van het toestel toch snel worden bijgesteld.

Op al deze punten scoort vanuit mijn beleving de Galaxy S5 het best op dit moment, waarbij voor mij ook het formaat zwaar meeteld (M8 te lang, Xperia Z2 same story). Daarnaast het een supergoed scherm (vind ik, maar zo blijkt ook uit diverse tests). Bovendien werkt de vingerafdrukscanner beter dan ik dacht, en zie hier ook wel een praktische voordeel in (dus ook iets wat ik écht ga gebruiken, ook nog op lange termijn). Tel daar je waterbestendigheid etc nog op..tja, prima phone.

Wel is het zo dat de verschillen steeds dichter bij elkaar liggen, HTC, Sony, Samsung, doen het allemaal erg goed vind ik, en het zijn stuk voor stuk toppers. Ik denk echter wel dat het wachten is tot één v/d fabrikanten een gat slaat en een stuk verder gaat. Dit zie ik Motorola wel doen stiekem... de Moto X schijnt slechts een voorproefje zijn te geweest van wat komen gaat. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 23:33
Moet het custom Rom gebeuren ook wel soepeltjes kunnen, liefst zonder Knox-geneuzel maar dát zal wel weer niet. Jammer dat Samsung daar steeds neurotischer over doet, vind dat rommelen juist het leukste.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Redactie van Androidworld heeft 'm binnen

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 07:56
^^

Ja en nu?

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Brad Pitt schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 14:42:
Moet het custom Rom gebeuren ook wel soepeltjes kunnen, liefst zonder Knox-geneuzel maar dát zal wel weer niet. Jammer dat Samsung daar steeds neurotischer over doet, vind dat rommelen juist het leukste.
Het knox gebeuren wordt een verhaal zoals de jailbreak bij IOS ben ik bang.
Gelukkig kan je wel de root nog steeds voor elkaar krijgen, maar als tegendeel dat 01x verhaal.
Ik heb er niet zo'n moeite mee, ik heb de CFroot al klaarstaan, dus als ik hem vrijdag zou krijgen, dan is hij vrijwel gelijk geroot, met die efuse blown.
Maar ik wil gewoon Titanium blijven gebruiken, ik heb zo'n 50 wifi-AP's in mijn bestand staan, die ik niet graag allemaal opnieuw in ga voeren.

Custom roms zijn leuk, en al sinds de Galaxy S gebruik ik ze bij voorkeur t.o TW ( al ga ik deze nog wel eerst proberen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:34
Ga je ook een review schrijven? Of maak je ons alleen lekker met een foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ri0ta
Nieuw review: YouTube: Samsung Galaxy S5 Review

+ YouTube: Samsung Galaxy S5 Review

[ Voor 31% gewijzigd door ri0ta op 08-04-2014 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
En Samsung maakt de beste camera to date volgens GSMarena, zeer uitgebreide review van 1 van de betere review websites. Say hello to the new Android king http://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_s5-review-1064.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
indrukwekkend _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is graag of niet hoor...
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/PpTNuLXoyh2SyHiukk5jsgHL/medium.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/HpFAUIm84AnYfvshr0gaDrlD/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5bH9HnNzgFlVEW0uGfpMF5pN/medium.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/fFPCjPSrzsXMF7FjICyd7T8y/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jYJ2tD2LZ4McqNg0ZVMrvJlO/medium.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/iWT3k3WfPXRGJaRoTUqdSFfW/medium.jpg

Ik vind de S5 helaas weer erg plastic-achtig aanvoelen, het randje om de telefoon is van een lelijk zilver plastic wat de chiqueheid nou niet bepaald ten goede komt. Het scherm is mooi, maar valt niet echt heel positief op qua helderheid of kijkhoeken ten opzichte van de HTC M8, die ernaast ligt. Dit is niet 'gemeten', maar iets wat ik constateer zo op het oog. De achterkant is wel leuk uitgevoerd met de putjes en ziet er nog het mooiste uit van de gehele device. Standaard is er een screenprotector op het scherm aangebracht, iets wat ik niet wist.

Toestel voelt licht aan, komt natuurlijk door het materiaalgebruik en oogt wat breder dan de M8, onder andere, omdat de bezels wat breed zijn. TouchWiz ken ik niet zo goed van vorige toestellen, dus ken ook de eventuele aanpassingen niet aan deze versie. Het is wel redelijk bloated en het toestel voelt zo op het eerste gezicht wat langzamer aan de M8, ik gok toch door TouchWiz. Camera moet ik later nog even bekijken, kan zo snel niet.

Overall is de S5 ook een hele mooie device, maar brengt imho weinig vernieuwing ten opzichte van de vorige Galaxy S'ers. Moet daarbij zeggen dat ik nooit echt fan ben geweest van Samsung en /of Touchwiz :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterg13
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17-05 22:19
alwaysleft schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 18:45:
En Samsung maakt de beste camera to date volgens GSMarena, zeer uitgebreide review van 1 van de betere review websites. Say hello to the new Android king http://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_s5-review-1064.php
Wel grappig te zien dat de Z2 ook deze bekroning krijgt:
http://www.phonearena.com...ne-camera-ranking_id54899
En:
http://www.allaboutphones...eft-beste-fotocamera.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wel gezien dat de S5 en de HTC One M8 daar bijvoorbeeld nog niet bij staan / getest zijn ;)

Oftewel: :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Laatst online: 07-09 08:03
S5 onder de hamer ;)

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-07 17:01
Hahah dat einde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:05
wat een NOOB!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-11-2024
alwaysleft schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 18:45:
Erg uitgebreide recensie en leuk om te lezen. Ik zat te twijfelen tussen de HTC en de S5, maar ik denk dat de keuze steeds makkelijker wordt.
- Ik hou van fotograferen, dat is misschien al te zien uit m'n handtekening. De S5 heeft een betere camera en meer camera gerelateerde opties.
- Het scherm van de S5 wordt ook altijd heel enthousiast ontvangen, iets wat ik erg belangrijk vind (je kijkt er immers altijd naar). In veel side-by-side foto's van een S5 naast een One M8 zie ik al verschil.
- Toen ik overstapte van m'n HTC Desire met Sense naar een Samsung S2 met Touchwiz overstapte, vond ik dit een stap vooruit. Maar dat kan ook met de 'generatie' te maken hebben. Een zin als "(HTC One's) software backing in the face of Sense 6.0 can't quite match the versatility and functionality of TouchWiz" maakt de keuze ook weer iets makkelijker.

Laat de nieuwe recensies maar komen in ieder geval. Altijd interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:48

Quad

Doof

What the heck _O-
Hij had beter de telefoon aan mij kunnen geven ipv het te vernietigen. :')

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!
guillaumemay schreef op woensdag 09 april 2014 @ 17:08:
De S5 heeft een betere camera en meer camera gerelateerde opties.
Ten opzichte van?
- Het scherm van de S5 wordt ook altijd heel enthousiast ontvangen, iets wat ik erg belangrijk vind
(je kijkt er immers altijd naar). In veel side-by-side foto's van een S5 naast een One M8 zie ik al verschil.
Het is heel raar, maar ik heb vandaag de M8 en S5 uitgebreid naast elkaar getest...
Waar de helderheid van de M8 als je er frontaal op kijkt iets helderder lijkt is dat niet zo als je de telefoons bekijkt vanaf een andere hoek. De kijkhoeken van de S5 zijn zeker wel iets minder dan de M8, er kwam namelijk een regenboogachtige waas over het scherm, vooral bij de horizontale kijkhoeken, vrij apart :)
- Toen ik overstapte van m'n HTC Desire met Sense naar een Samsung S2 met Touchwiz overstapte, vond ik dit een stap vooruit. Maar dat kan ook met de 'generatie' te maken hebben. Een zin als "(HTC One's) software backing in the face of Sense 6.0 can't quite match the versatility and functionality of TouchWiz" maakt de keuze ook weer iets makkelijker.
Ligt eraan wat je wilt... Als ik in het instellingenmenu maar liefst
62 opties zie en bij HTC maar 26 maakt het de keuze voor mij juist ook weer makkelijker ;)

Is geheel persoonlijk inderdaad, maar ook bij de camera bijvoorbeeld, kreeg ik een raster van 4x4 opties te zien met veel te veel tekst zodat het een grote bende was en erg onduidelijk. Dit geldt ook voor de notificatietoggles, menu's enzovoort enzovoort. Ik vind en vond het er nog steeds niet duidelijker op worden.
Laat de nieuwe recensies maar komen in ieder geval. Altijd interessant.
Dat zeker :)

Wat camera-samples:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/tR8poIEoRzUMSyP8CcyzJhsm/medium.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DZxkoAMQ3rrMw1Dcxb8YvrJA/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ncHK7HRACo9RmPBKxwn3exfv/medium.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9wbedtmkxgYFCgBFxKVqFw3d/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
De eerste is zeker in hdr want detail valt heel erg tegen vergeleken met mijn gs4 zonder hdr

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alle foto's zijn gemaakt zonder wat aan de instellingen te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Ik vind de foto's meer dan aardig. Vooral veel meer detail dan de HTC One M8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:14
CLB schreef op woensdag 09 april 2014 @ 20:02:
Alle foto's zijn gemaakt zonder wat aan de instellingen te doen...
Maak is dezelfde foto's met m8...

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS79
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 25-01 20:44
Zat de actie voorwaarde van de s view cover door te lezen en zag dat er geen 4 maar 6 uitvoeringen mee doen van de Galaxy 5s
na wat speuren op internet kom ik alleen dit tegen;
Black 8806086157100
Blue 8806086179119
Blue 8806086149006
Gold 8806086240475
Gold 8806086148979
White 8806086135672
weet iemand wat het verschil is tussen de twee blauwe uitvoeringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
ATS79 schreef op donderdag 10 april 2014 @ 09:10:
Zat de actie voorwaarde van de s view cover door te lezen en zag dat er geen 4 maar 6 uitvoeringen mee doen van de Galaxy 5s
na wat speuren op internet kom ik alleen dit tegen;
Black 8806086157100
Blue 8806086179119
Blue 8806086149006
Gold 8806086240475
Gold 8806086148979
White 8806086135672
weet iemand wat het verschil is tussen de twee blauwe uitvoeringen?
Met of zonder wireless opladen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:59

robertwebbe

Robert Webbe

Voor degenen die het prijzen topic niet actief volgen maar toch van plan zijn om er binnenkort een aan te schaffen, check deze even: robertwebbe in "[Samsung Galaxy S5] Levertijden & Prijzen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterg13
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17-05 22:19
Vandaag besteld bij Coolblue. Ben benieuwd of ze effectief morgen kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Ik heb de witte bij PDAShop besteld en die krijg ik morgen binnen, nu lees ik hier en daar dat de zwarte meer premium aanvoelt. Hebben de eigenaren hier dat ook gemerkt? Ze kunnen de zwarte volgende week pas leveren dus vandaar dat ik twijfel of ik hem moet laten omzetten naar de zwarte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je actief onder water foto's maken? En dan bedoel ik niet zwemmen en duiken enzo, maar even snel een foto van in een aquarium ofzo?

En wat ik ook nergens kan vinden.... Waar is de thermometer? Heeft de IR gesture sensor dit overgenomen (na mogelijk nodige hack)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:14

Sorcerer8472

Mens sana?

De S5 heeft ook de Telstra Blue Tick gekregen, zou dus erg goeie ontvangst van mobiele netwerken moeten hebben.

De nieuwe HTC One helaas niet, terwijl ik die nou net wilde gaan kopen :+ (heb momenteel een S3)

Op de GSMArena-site zie ik trouwens wel dat de S5 een behoorlijke rolling shutter heeft, in ieder geval bij 4K-video:
http://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_s5-review-1064p9.php
(bovenste video, redelijk onderaan de pagina)

Wel érg mooi videobeeld zeg!

[ Voor 38% gewijzigd door Sorcerer8472 op 11-04-2014 11:18 ]

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:05
masterg13 schreef op donderdag 10 april 2014 @ 10:33:
Vandaag besteld bij Coolblue. Ben benieuwd of ze effectief morgen kunnen leveren.
ik kreeg een mail dat ze de s5 (black) pas zaterdag binnen krijgen van Samsung, dus pas daarna gaan uitleveren.
Wordt dus na het weekend voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16:05
Zit nu dus erg te twijfelen of ik voor de Galaxy S5 moet gaan of nog even zal wachten en kijken of er dus echt een toestel uitkomt met de naam: SM-G906S

http://www.sammobile.com/...een-appears-in-benchmark/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
mprkooij schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 19:42:
Zit nu dus erg te twijfelen of ik voor de Galaxy S5 moet gaan of nog even zal wachten en kijken of er dus echt een toestel uitkomt met de naam: SM-G906S

http://www.sammobile.com/...een-appears-in-benchmark/
Och, schermresolutie ga je niet merken want is al heel goed...enige jammere wat ik vind dat ze in de S5 niet hebben is 3GB werkgeheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zilvervisje
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09-06-2023
Nou, ik heb gisteren mijn witte S5 binnengekregen.
Helemaal entousiast al mijn gegevens overgezet van af de S3.
Bekijk ik vandaag de telefoon eens grondig, ontdek ik het volgende:

Aan de binnenkant tegen het glas wat de cameralens afdekt een wit stipje/stofje zit.
Aan de binnenkant ja, kan ik dus niet zelf verwijderen/schoonmaken.

Hebben meer mensen dit bij hun nieuwe S5?

Wat zou ik hier aan kunnen doen?
Of gaat de garantie er dan meteen aan/is te link om als leek zelf te doen?

Ik heb nog niks kunnen ontdekken op foto's (op het beeldscherm van de S5 bekijkend, nog niet op de pc gekeken)....maar ik merk dat ook al zie ik niks het irriteert me toch dat het er zit op dat glas!! *neurootje*

Ook krijg ik regelmatig een popup dat ik de backcover goed moet aandrukken om hem stofvrij/waterdicht te houden (haha vast pun intended Samsung?)
Is dat standaard of zit er iets niet goed....volgens mij zit het toch gewoon normaal goed vastgedrukt.

Verder moet ik nog vanalles gaan ontdekken, maar ik heb deze vooral gekozen voor de camera....typisch dat ik dan net weer zoiets heb.
Wel balen als hij weer terug zou moeten naar Hi......gedoe en duurt lang.
Maar ja even afwachten of dat makkelijk zelf te verhelpen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Levertijden, prijzen, winkels en dergelijke zaken graag in [Samsung Galaxy S5] Levertijden & Prijzen, en niet hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
zilvervisje schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 21:12:

Ook krijg ik regelmatig een popup dat ik de backcover goed moet aandrukken om hem stofvrij/waterdicht te houden (haha vast pun intended Samsung?)
Is dat standaard of zit er iets niet goed....volgens mij zit het toch gewoon normaal goed vastgedrukt.
Krijg ik ook, vrij regelmatig en elke keer na een reboot.
( ook dat je het klepje bij de lader moet sluiten, als je de lader loskoppelt )

Ik hoop iig dat er snel een Xposed module voor komt, die dat 'uit' kan zetten ... begon me na de 2e keer er al aan te irriteren ...

Het stipje, hier niet te zien, maar er zit / zat wel een plakkertje op, met een gat in het midden ( soort screenprotector ) .... Misschien dat dat in de weg zit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 10:13:
Kun je actief onder water foto's maken? En dan bedoel ik niet zwemmen en duiken enzo, maar even snel een foto van in een aquarium ofzo?

En wat ik ook nergens kan vinden.... Waar is de thermometer? Heeft de IR gesture sensor dit overgenomen (na mogelijk nodige hack)?
Niemand die dit even kan checken? Het is echt nèrgens te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 11:00:
[...]

Niemand die dit even kan checken? Het is echt nèrgens te vinden.
Er zijn mensen die ermee gezwommen hebben zoals in deze video:

YouTube: Samsung Galaxy S5 Pool Drop Test + Underwater 4K Video Test!

Ik heb hem inmiddels ook binnen, gaaf toestel hoor! Enige waar ik me aan erger is dat er geen 3.0 kabel bij zit terwijl die bij de Note 3 wel aanwezig was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

melvinnie schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 11:20:
[...]

Er zijn mensen die ermee gezwommen hebben zoals in deze video:

YouTube: Samsung Galaxy S5 Pool Drop Test + Underwater 4K Video Test!

Ik heb hem inmiddels ook binnen, gaaf toestel hoor! Enige waar ik me aan erger is dat er geen 3.0 kabel bij zit terwijl die bij de Note 3 wel aanwezig was...
ja maar het scherm schijnt te blokkeren onder water (dus geen foto's)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 10:26
Verwijderd schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 16:17:
[...]

ja maar het scherm schijnt te blokkeren onder water (dus geen foto's)?
Daarvoor gebruik je doorgaans een "onderwater camera"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zilvervisje
Helaas het stickertje was er al af.
Het zit echt aan de binnenkant van het glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram-G-maN
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 23:03

Ram-G-maN

Voorheen was ik GT-R.

Beste medetweakers,

Ik zit hier met één groot raadsel. Ik kan mijn Dial app niet vinden. :?
Moet ik nu via contactpersonen mensen gaan bellen?
Hebben andere S5 bezitters dit ook?

Mijn desktop, mijn laptop en mijn gamesetup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-04 19:15
Zou iemand wat screenshots kunnen maken van de Galaxy driving mode? Was niet echt kapot van de vorige versie en hoop dat deze beter is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Niet online
mcauseway schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 16:50:
[...]

Daarvoor gebruik je doorgaans een "onderwater camera"...
Ik heb het net geprobeerd en je hebt inderdaad gelijk, het touchscreen drukt random knoppen in onderwater :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:53

KneoK

Not in a million lightyears

Vanmiddag is mijn S5 geleverd, in combinatie met een Vodafone Red abo dus de Gear Fit is besteld :)

Tot nu toe ben ik enorm tevreden. Ik kom van een S4 en ik geloof dat de algemene consensus is dat het eigenlijk niet echt een upgrade is maar toch heb ik absoluut geen spijt van de 'upgrade'. Het toestel is sneller, wederom een prachtig scherm (helaas nog geen side-by-side comparison kunnen doen omdat mijn meisje de S4 nu gebruikt en die is niet thuis), alles voelt vloeiender ondanks dat ik bij de S4 niet echt het idee had dat het nog veel snappier kon zijn.

De camera focust inderdaad ontzettend snel wat voor mij echt wel een voordeel is. In de batterij zat 51% lading toen ik 'm aanzette rond half twee vanmiddag en heb er veel mee gespeeld om de batterij even helemaal te ontladen. Een minuut of 10 geleden viel het toestel dan eindelijk uit zodat ik 'm helemaal kan opladen om de batterij optimaal te kunnen gebruiken. Ik schat zo in dat er best een merkbaar verschil in verbruik kan zijn met de S4 die wat mij betreft al een zeer aanvaardbare battery life heeft.

De fingerprint scanner vind ik een leuke toevoeging. Ik heb voor de zekerheid drie profielen van mijn duim gemaakt en met unlocken gaat het in 95% van de gevallen gewoon goed. De hartslagmeter is grappig maar heeft voor mij weinig toegevoegde waarde.

Uiteraard vanmiddag direct geroot. Heb helaas nog niet kunnen vinden hoe ik zelf de Vodafone bloatware kan verwijderen dus het is even wachten op wat mooie roms. Ik zag dat Omega alweer een versie klaar heeft maar ik wacht liever nog even een versie of twee om zeker te zijn van een stabiele rom met alle functionaliteit. Ook wil ik nog even wachten met het flashen van een andere recovery omdat het risico het mij op dit moment nog niet echt waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
KneoK schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 23:50:
Uiteraard vanmiddag direct geroot. Heb helaas nog niet kunnen vinden hoe ik zelf de Vodafone bloatware kan verwijderen dus het is even wachten op wat mooie roms.
Je kan de meuk toch gewoon handmatig verwijderen uit /system?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
KneoK schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 23:50:

Uiteraard vanmiddag direct geroot. Heb helaas nog niet kunnen vinden hoe ik zelf de Vodafone bloatware kan verwijderen dus het is even wachten op wat mooie roms. Ik zag dat Omega alweer een versie klaar heeft maar ik wacht liever nog even een versie of twee om zeker te zijn van een stabiele rom met alle functionaliteit. Ook wil ik nog even wachten met het flashen van een andere recovery omdat het risico het mij op dit moment nog niet echt waard is.
Met root via TB kun je simpel bloatware verwijderen. Of zoals hierboven uit je system/prive app met Root Explorer. ;) Zou "my Magazine" nog wel laten staan anders kan je Gmail gaan flippen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
silitek schreef op zondag 13 april 2014 @ 09:35:
[...]
Zou "my Magazine" nog wel laten staan anders kan je Gmail gaan flippen ;)
Kan mij niet voorstellen dat als je de Play versie van GMail gebruikt je My Magazine niet zou kunnen verwijderen zonder dat er rare dingen gaan gebeuren.

[ Voor 6% gewijzigd door Brad Pitt op 13-04-2014 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Brad Pitt schreef op zondag 13 april 2014 @ 10:00:
[...]

Kan mij niet voorstellen dat als je de Play versie van GMail gebruikt je My Magazine niet zou kunnen verwijderen zonder dat er rare dingen gaan gebeuren.
Op stock Note 3 en later op Omega nog maal ervaren, raar issue. Desalniettemin was de-install Gmail de oplossing. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
  • Laatst online: 25-08 06:19
Kom er alleen nog niet achter hoe ik nou Selective Focus foto's maak.
Steeds als ie een foto maakt zegt ie dat het niet toegepast kan worden.

Iemand een idee of tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:04

W84

Vrijdag in m'n handen gehad, maar ik vind het materiaal aan de achterkant niet fijn en waarom toch zo'n dikke plastic chrome rand om het display... zonde! Het blijft bij de S4 ben ik bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkphoenix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 10:50

darkphoenix

Chikara

Ik heb nu een Note 3 en heb de s5 in mijn handen gehad maar jammer genoeg voelt het niet upgrade waardig genoeg. Sla deze maar over.

Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram-G-maN

Ram-G-maN

Voorheen was ik GT-R.

GT-R schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 18:51:
Beste medetweakers,

Ik zit hier met één groot raadsel. Ik kan mijn Dial app niet vinden. :?
Moet ik nu via contactpersonen mensen gaan bellen?
Hebben andere S5 bezitters dit ook?
Sorry voor de repost.
Maar kunnen andere S5 bezitters voor mij nagaan of de dial app (shortcut) eruit is gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 18:41
Gewoon leuk om te weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Niet online
GT-R schreef op zondag 13 april 2014 @ 11:20:
[...]

Sorry voor de repost.
Maar kunnen andere S5 bezitters voor mij nagaan of de dial app (shortcut) eruit is gehaald?
Bij mij staat die zowel op mijn homescreen als op de eerste pagina van het app overzicht.

Even heel wat anders: Gisteren heb ik hem even onderwater gehad en nu bijna anderhalve dag later blijft de headset icon zo af en toe knipperen en dat zorgt er ook voor dat hij uit zijn sleep mode wordt gehaald, Heeft iemand tips om die jack plug te drogen zonder hem te beschadigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
melvinnie schreef op zondag 13 april 2014 @ 11:46:
[...]

Bij mij staat die zowel op mijn homescreen als op de eerste pagina van het app overzicht.

Even heel wat anders: Gisteren heb ik hem even onderwater gehad en nu bijna anderhalve dag later blijft de headset icon zo af en toe knipperen en dat zorgt er ook voor dat hij uit zijn sleep mode wordt gehaald, Heeft iemand tips om die jack plug te drogen zonder hem te beschadigen?
Magnetron >:) ..ding meld toch als het een en ander niet goed dicht zit? :+
Maar zonder gekheid gepruts met water is weer een feit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Niet online
silitek schreef op zondag 13 april 2014 @ 11:57:
[...]

Magnetron >:) ..ding meld toch als het een en ander niet goed dicht zit? :+
Maar zonder gekheid gepruts met water is weer een feit..
Nee hij meld op het moment dat je hem aanzet dat je de backcover moet aandrukken en als je de oplader eruit haalt dat je het klepje dicht moet doen. Er zit geen klepje op de jack plug omdat dat niet nodig is, alleen blijft er op een of andere manier vocht in zitten wat ervoor zorgt dat de telefoon denkt dat er een headset in zit.

Als jij hem in de magnetron doet wil ik een video zien >:)

[ Voor 4% gewijzigd door melvinnie op 13-04-2014 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Brad Pitt schreef op zondag 13 april 2014 @ 08:25:
[...]

Je kan de meuk toch gewoon handmatig verwijderen uit /system?
Klopt, ik heb alleen nog niet gevonden welke apk's nu van de Vodafone apps zijn. Ik heb Titanium nog niet geprobeerd, misschien dat die het een en ander verduidelijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ri0ta
Tipje om my magazine uit te schakelen:
op homescreen vinger op 'n lege plek houden--> instellingen startscherm --> my magazine vinkje uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ri0ta
mregeling2005 schreef op zondag 13 april 2014 @ 10:24:
Kom er alleen nog niet achter hoe ik nou Selective Focus foto's maak.
Steeds als ie een foto maakt zegt ie dat het niet toegepast kan worden.

Iemand een idee of tip?
Camera app openen --> tandwieletje voor instellingen --> selective focus aanklikken, works for me (Let op dat HDR uit staat!). Mocht het bij jou niet werken, ga bij het menutje instellingen helemaal na onderen, naast 'help' vind je de knop resetten. Klik daar op om ff je settings v/d cam te herstellen en try again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
GT-R schreef op zondag 13 april 2014 @ 11:20:
[...]

Sorry voor de repost.
Welke dial app bedoel je ?
Het telefoontje, dat staat er toch gewoon ?

Of een contactsapp ( die foto's op je homescreen - widget ) ?
Want dial app is niet echt een omschrijving waar men iets uit kan halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Steeffoon

Smartphone-nerd

De robuustheid van de Samsung Galaxy S5 in vijf video's... oei, die rondvliegende accu :O
Zie hier.

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Die droptests en ga-los-met-een-hamer-filmpjes vind ik zo dom, die voegen gewoon helemaal niks toe. Elk modern toestel met een groot glazen scherm zal barsten. Als het niet in zo'n test is dan is het wel als het toevallig op dat ene hoekje valt of precies op een steentje of wat dan ook. Die rondvliegende accu zegt ook niets, als je met een hamer op je autoaccu gaat rammen dan zit je op een gegeven moment ook onder de spetters accuzuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-09 11:37

Nitai

Live the life you love.

Steeffoon schreef op zondag 13 april 2014 @ 20:22:
De robuustheid van de Samsung Galaxy S5 in vijf video's... oei, die rondvliegende accu :O
Zie hier.
Is al langsgeweest in dit topic. Als je je site wilt promoten, dan kun je ook gewoon een link opnemen in je ondertitel of signature.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Na een S3 en een S4 was de keuze tussen de HTC One (M8) en de S5 snel gemaakt. De U4M-camera van de HTC One (zonder stabilisatie (dit keer)) heeft daarbij nog meer geholpen.

Samsung heeft wel vrijwel maandelijks updates en luistert goed naar klanten. Ook een barst in het scherm is zonder problemen eerder binnen een uur gemaakt (door vervanging van het scherm) bij een KPN XL (had wel vooraf gebeld om het vervangende scherm te (laten) bestellen).

Omdat ik toch niets hoefde bij te betalen bij verlenging (overigens alleen via de Phonehouse (niet via KPN zelf (daar wel kosten))), heb ik vrijdag jl. de zwarte S5 gehaald (ook alleen bij de Phonehouse (KPN had alleen witte toestellen).

De service van Phonehouse is overigens super. Donderdag-middag werd ik al gebeld dat het toestel vrijdag klaar zou liggen. Vrijdagmorgen maar iets later gaan werken dan. Binnen twintig minuten stond ik weer buiten.

Zoals meestal bij Samsung valt het toestel 100% mee*knip* andere toestellen vergelijken doen we hier niet, vind ik op het toestel toch veel dingen, die nog niet zijn gemeld: alle functies van oudere toestellen zijn behouden gebleven en daarnaast zijn echt alle software-onderdelen vernieuwd.

In de Samsung-mail-app kunnen de mails (net als bij Gmail) worden "weggeswypt". De agenda synchroniseert nu ook de kleuren in Android. De Galerij kan ook Personen, Dieren, Omgeving en Auto's zoeken. Het toetsenbord werkt nog sneller en heeft nog eerder in de gaten wat bedoeld zou zijn (beter vaak dan de originele Swiftkey (hoewel het eigenlijk hetzelfde zou moeten zijn)).

Waar ik de S3 al binnen een paar dagen had geroot, hoefde dit bij de S4 niet, hoewel ik op dat apparaat veel Samsung-apps heb vervangen. Bij de S5 weet ik nu al dat ik geen vervangende apps ga gebruiken. Alles werkt uit de doos zoals ik ook zou willen gebruiken.

Het toestel voelt heel robuust en je moet wel heel vettige vingers hebben, willen die achterblijven op de achterzijde. Ook weer iets waar Samsung goed naar heeft geluisterd. Persoonlijk begrijp ik wel dat zij met het oude succes niet overstappen op duurder spul (aluminium), dat dan misschien ook nog een slechtere ontvangst zou kunnen hebben. In de gsm-markt kun je na één of twee slechte producten in drie jaar tijd van (de) grootste in (de) kleinste *knip* veranderen. ;-)

Gecombineerd met de gebruikelijke truukjes van scheduled verzending van E-mail, SMS, bedienen met één hand door het weer te geven scherm kleiner te maken etc. is de S5 een super toestel dat ook nog eens tegen een stootje kan en per ongeluk in bad kan vallen.

Samsung bedankt! (Werk overigens niet voor Samsung en heb ook geen voordeel bij deze onderneming ;-)

Tip is trouwens om bij de vingerscanner de zijkant van de duim te scannen.
Het toestel kan daarna nog gemakkelijk met één hand ontgrendeld worden.

Andere tip is om bij My Magazine in te loggen met de Flipboard-gegevens. Die worden dan niet in My Magazine direct weergegeven, maar dan kom je wel in je eigen Flipboard, als je vanuit een van de geopende "magazines" teruggaat. In de app kun je (zoals wel bekend) wel Facebook toevoegen of je eigen feeds en zelfs de feeds van Google Reader (old) en Feedly.

[ Voor 2% gewijzigd door Bullet NL op 14-04-2014 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
Dat is een positieve ervaring.

Vraagje: Wordt de S5 standaard geleverd met een screenprotector al aangebracht op het scherm?

Ik kan me herinneren dat ik zoiets had gelezen, maar weet het niet zeker meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
guillaumemay schreef op maandag 14 april 2014 @ 11:01:
Dat is een positieve ervaring.

Vraagje: Wordt de S5 standaard geleverd met een screenprotector al aangebracht op het scherm?

Ik kan me herinneren dat ik zoiets had gelezen, maar weet het niet zeker meer.
Niet echt.

Er zat wel een dubbele protector op; ene met reclame en ene zonder reclame, maar ook die was niet echt bedoeld als officiële protector (bubbels in de plastic).

Na het filmpje van die mislukte chefkok gebruik ik geen protectors meer.. is ook niet nodig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
  • Laatst online: 08-06 15:03
Net me s5 ontvangen maar het valt me op dat het venster van de camera een soort van witte stip in de hoek heeft, Alsof er nog een folie overheen zit. Heb ook het idee dat er een soort verdikking in zit rondom de rand

Iemand dit ook al ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
whocarez schreef op maandag 14 april 2014 @ 11:14:
Net me s5 ontvangen maar het valt me op dat het venster van de camera een soort van witte stip in de hoek heeft, Alsof er nog een folie overheen zit. Heb ook het idee dat er een soort verdikking in zit rondom de rand

Iemand dit ook al ervaren?
Dat zal inderdaad de folie zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
_Nick__ schreef op maandag 14 april 2014 @ 11:16:
[...]

Dat zal inderdaad de folie zijn..
Als ik het dus goed begrijp zit er een apart folie op de lens van de camera. Ik heb het dus niet over het folie wat over de achterkant heen geplakt zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
whocarez schreef op maandag 14 april 2014 @ 11:18:
[...]

Als ik het dus goed begrijp zit er een apart folie op de lens van de camera. Ik heb het dus niet over het folie wat over de achterkant heen geplakt zat.
Nee.

Aparte folie heb ik niet gezien.

Lens is wel wat dikker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
Hmm, dan maar even langs de Vodafone winkel. Kan me niet voorstellen dat er iets wat wit langs de rand van de cameralens moet zitten. Alle foto's die ik tot nu zie hebben het namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
Al mijn vorige Samsungs hadden een folie op de camera zitten, los van andere folies.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram-G-maN

Ram-G-maN

Voorheen was ik GT-R.

melvinnie schreef op zondag 13 april 2014 @ 11:46:
[...]

FreshMaker schreef op zondag 13 april 2014 @ 16:24:
[...]

Welke dial app bedoel je ?
Het telefoontje, dat staat er toch gewoon ?

Of een contactsapp ( die foto's op je homescreen - widget ) ?
Want dial app is niet echt een omschrijving waar men iets uit kan halen
Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb 'm gelukkig teruggevonden. De dial app heeft een andere naam gekregen bij de S5. Voorheen ken ik het bij Samsungs als Dialer, nu heet het Phone.

@admin: Komt er nog een Galaxy S5 ROOT en Custom ROM topic @ GoT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zilvervisje
whocarez schreef op maandag 14 april 2014 @ 11:25:
Hmm, dan maar even langs de Vodafone winkel. Kan me niet voorstellen dat er iets wat wit langs de rand van de cameralens moet zitten. Alle foto's die ik tot nu zie hebben het namelijk niet.
Bij mij zat er wel een aparte folie over het lensglaasje.
En bij mij zat er dus ook een witte stip midden op de lens....aan de binnenkant van het glas.

Ik heb hem vandaag retour gestuurd naar Hi en krijg morgen al een nieuwe binnen.
Superservice!

Hopen dat ik nu eens geen pech heb en een perfecte krijg.
(Ik heb echt altijd pech met technische aankopen op de een of andere manier haha)

Heb er een foto van gemaakt als iemand dat wil zien kan ik die wel posten hier.

EDIT: Bij deze

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/bwgjLtB.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/XXYKyx0.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door zilvervisje op 14-04-2014 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
  • Laatst online: 05-01 16:13
GT-R schreef op maandag 14 april 2014 @ 12:38:
[...]
[...]
Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb 'm gelukkig teruggevonden. De dial app heeft een andere naam gekregen bij de S5. Voorheen ken ik het bij Samsungs als Dialer, nu heet het Phone.

Hij is inderdaad hernoemd, tnx voor het melden (dial app was trouwens meer dan duidelijk, misschien omdati k hem zelf ook al zocht :P ) Ik zie trouwens verder totaal geen verschil tussen Phone & Contacts, identiek maar Phone oogt wat vertrouwelijker op de dock ;)

Achterkant voelt trouwens echt super, warm lederig gevoel, fijne grip, so far de beste _/-\o_ en je kan er zo Electric Blue van maken :9

EDIT: oh ja, iemand al gelukt om S5 te registreren ivm. S-Cover actie? Als ik hier een deelname formulier invul dan komt hij terug met: U heeft geen deelnemend product aangekocht, waardoor u helaas niet in aanmerking komt voor de actie.
En hier kennen ze helemaal geen product code van S5 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door businka19 op 14-04-2014 14:59 . Reden: vraag toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Niet online
businka19 schreef op maandag 14 april 2014 @ 14:51:
[...]

Hij is inderdaad hernoemd, tnx voor het melden (dial app was trouwens meer dan duidelijk, misschien omdati k hem zelf ook al zocht :P ) Ik zie trouwens verder totaal geen verschil tussen Phone & Contacts, identiek maar Phone oogt wat vertrouwelijker op de dock ;)

Achterkant voelt trouwens echt super, warm lederig gevoel, fijne grip, so far de beste _/-\o_ en je kan er zo Electric Blue van maken :9

EDIT: oh ja, iemand al gelukt om S5 te registreren ivm. S-Cover actie? Als ik hier een deelname formulier invul dan komt hij terug met: U heeft geen deelnemend product aangekocht, waardoor u helaas niet in aanmerking komt voor de actie.
En hier kennen ze helemaal geen product code van S5 8)7
Ik heb hem aangevraagd en dat is gelukt. Heel boekwerk op de post gedaan en moet hem binnen 6 weken in huis hebben. Ook gear fit heb ik kunnen aanvragen zonder problemen.

Dit zijn alle gegevens van mijn aanvraag:
U heeft zich geregistreerd met de volgende gegevens:
Registratienummer: 14xx05
Naam: Melvin xxxx
Adres:
Postcode:
Promotiecode: TRHCxxxN8F
Kleur S-view cover: Wit
Toestel/ Modelcode: GALAXY S5 (G900F), serienummer: 88060xxx35672
IMEI code: 3525580xxxx3695
Aankoopdatum: 11-4-2014
Dealer: Cool Blue
Dealer plaats: Online

Misschien heb je er wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Laatst online: 10-09 19:34

Bullet NL

Eigen Wijs

GT-R schreef op maandag 14 april 2014 @ 12:38:

Wat let je er om er één te openen? Wanneer wij ook nog eens de topic's moeten beginnen krijgen we het naast het sluiten en het corrigeren van problemen wel heel erg druk ;)

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
melvinnie schreef op maandag 14 april 2014 @ 15:54:
[...]

Ik heb hem aangevraagd en dat is gelukt. Heel boekwerk op de post gedaan en moet hem binnen 6 weken in huis hebben. Ook gear fit heb ik kunnen aanvragen zonder problemen.
...
Toestel/ Modelcode: GALAXY S5 (G900F), serienummer: 88060xxx35672
...

Misschien heb je er wat aan.
Die meldcode, waar was deze te vinden? Die heb ik namelijk leeg gelaten bij het invullen, misschien stoort hij zich daar juist aan. Onder About Phone staat het niet zo ver ik kan zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Niet online
businka19 schreef op maandag 14 april 2014 @ 16:26:
[...]

Die meldcode, waar was deze te vinden? Die heb ik namelijk leeg gelaten bij het invullen, misschien stoort hij zich daar juist aan. Onder About Phone staat het niet zo ver ik kan zien...
Dat is dus gewoon je serienummer :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Review van TheVerge

http://www.theverge.com/2.../samsung-galaxy-s5-review

Fantastisch display, goede camera, lange accuduur, (spat)waterdicht en supersnel (geen lag). Hoop pluspunten, maar toch een 7.8 omdat ze het design niet mooi vinden als de HTC One (M8) en de iPhone 5. Ze vinden het goedkoop aanvoelen en dat past niet bij iets wat voor de rest juist een high-end luxury smarthphone is. En vinden ze Samsung's Touchwiz + al die extra onzin apps leiden tot een bloatware toestel. Display krijgt echter een 10! (en dat zie je bijna nooit!).

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2014 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
melvinnie schreef op maandag 14 april 2014 @ 22:30:
Dat is dus gewoon je serienummer :9
Stond op de doos inderdaad, mooi dat ze het even vermelden op de site |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Verwijderd schreef op maandag 14 april 2014 @ 23:19:
Review van TheVerge

Fantastisch display, goede camera, lange accuduur, (spat)waterdicht en supersnel (geen lag). Hoop pluspunten, maar toch een 7.8 omdat ze het design niet mooi vinden als de HTC One (M8) en de iPhone 5. Ze vinden het goedkoop aanvoelen en dat past niet bij iets wat voor de rest juist een high-end luxury smarthphone is. En vinden ze Samsung's Touchwiz + al die extra onzin apps leiden tot een bloatware toestel. Display krijgt echter een 10! (en dat zie je bijna nooit!).
Vindt ze te kritisch, Samsung heeft buiten de bouwkwaliteit ( plastic) en iets te rommelige Touchwizz alles verbeterd aan de S5 wat te verbeteren kan. Dan verdiend het als cijfer minimaal een 8,5 vind ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
alwaysleft schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 00:28:
Vindt ze te kritisch, Samsung heeft buiten de bouwkwaliteit ( plastic) en iets te rommelige Touchwizz alles verbeterd aan de S5 wat te verbeteren kan. Dan verdiend het als cijfer minimaal een 8,5 vind ik ;)
The Verge is dan ook "ietsjes" Apple minded. Een 5S-2 zou dan ook hoger scoren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:07

BPP

Brad Pitt schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 01:41:
[...]

The Verge is dan ook "ietsjes" Apple minded. Een 5S-2 zou dan ook hoger scoren :)
Ja, want stel je voor dat mensen kritisch zijn op de S5. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
BPP schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 07:08:
Zat negatieve dingen aan de S5 hoor, in tegenstelling tot bepaalde perfecte metalen objecten hè? d:)b

Je moet ze alleen kunnen inzien. Maar goed, off topic hier, lijkt mij. Adoreer gedeelte is somewhere else :>

[ Voor 17% gewijzigd door Brad Pitt op 15-04-2014 07:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
BPP schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 07:08:
[...]

Er is een verschil tussen kritisch zijn, en echt zoeken naar minuscule issues.

De bloatware op de S5 is minimaal te noemen, het meeste 'erger' ik me nog aan de popups ;)
( Titanium heeft voor mij de oplossing gebracht, en het meeste ermee verwijderd )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semaj
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-09 20:35
De galaxy s lijn krijgt al jaren kritiek op de bouwkwaliteit terwijl deze gewoon goed is. Is iets pas premium als het van glas of alu is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:15
semaj schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 12:22:
De galaxy s lijn krijgt al jaren kritiek op de bouwkwaliteit terwijl deze gewoon goed is. Is iets pas premium als het van glas of alu is?
Ja maar natuurlijk :)

Nee dat is flauw maar het gaat om de beleving en dat is waar materialen als glas en aluminium een hogere belevingswaarde hebben. Het betekent dus niet dat plastic(polycarbonaat voor de fans) inferieur is als materiaal op zich zelf. Sterker nog, we weten dat plastic veel duurzamer is en tegen een stootje kan.
Het probleem wringt zich alleen dat Samsung voor een mindere belevingswaarde hetzelfde bedrag vraagt dan hun concurenten die "luxere aanvoelende" materialen gebruiken. Daarop worden ze keer op keer afgerekend. Grappig detail is dat het per saldo niet heel veel meer kost om luxere materialen te gebruiken. Het gaat om marges van €2 de max per toestel.

Het is dan ook niet zo gek dat Samsung nu juist aan het experimenteren is met premium plastic touch backcovers om die spiraal te doorbreken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
Minpuntje behuizing: "Het voelt goedkoop aan, is niet van aluminium of glas"
Pluspuntje behuizing: "duurzamer, stof- en waterdicht".

Ach ja. Ieder zijn ding. Wel moet ik toegeven dat ik in mijn omgeving erg veel van dit soort mensen zie:
http://i.imgur.com/toUEYdd.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
guillaumemay schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 13:42:
Minpuntje behuizing: "Het voelt goedkoop aan, is niet van aluminium of glas"
Pluspuntje behuizing: "duurzamer, stof- en waterdicht".

Ach ja. Ieder zijn ding. Wel moet ik toegeven dat ik in mijn omgeving erg veel van dit soort mensen zie:
http://i.imgur.com/toUEYdd.jpg
Hehe, good one!

Ik vind achterkant van de 5de issue van Samsung's flagman juist premium aanvoelen, want leder hoort voor mij net zo veel bij "premium feel" als aluminium of glas, en zo voelt de achterkant zeker, voor mij dan. Sowieso knap om dat gevoel op plastic over te brengen, chapeau

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-08 16:37
Verwijderd schreef op maandag 14 april 2014 @ 23:19:
Review van TheVerge

HTC One M8 krijgt ook een 10. Zullen beide dus gewoon erg goede displays zijn en op details verschillen. Wil je hoger contrast SGSV, wil je natuurlijkere kleuren One.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Laatst online: 10-09 19:34

Bullet NL

Eigen Wijs

Review van NU.nl

http://www.nutech.nl/revi...tie-dichterbij-komen.html
Conclusie:

Voor de tweede achtereenvolgende keer zet Samsung een kleine stap. Het ontwerp van de S5 is bijna gelijk aan de S4, afgezien van de fijnere stroeve achterkant. Helaas blijft de plastic behuizing achter bij die van veel concurrenten en is ook het scherm in een jaar tijd nauwelijks verbeterd.

Het nieuwe vlaggenschip van Samsung weet wel te imponeren met de camera en de accuduur en de software is sterk verbeterd, maar nog niet perfect. Helaas voegt de hartslagsensor niets toe en werkt de vingerafdrukscanner niet vlekkeloos.

Samsung krijgt een ruimvoldoende omdat de Galaxy S5 ondanks kleine stapjes wel een prima toestel is, maar het bedrijf laat de concurrentie dichterbij komen en dat is zijn eigen schuld.

 Goede camera
 Uitstekende accuduur
 Software verbeterd
 Plastic behuizing
 Scherm te verzadigd en blauw
 Hartslagmeter voegt niets toe
 Camera in het donker matig
Bron: nutech.nl

Kan niet aan de indruk ontkomen dat Colin van Nu.nl/Nutech.nl een beetje teleurgesteld is in de Samsung Galaxy S5, helemaal wanneer je kijkt naar het aantal sterren wat het toestel heeft gekeken, 3.5 stuks.... De HTC One M8 haalt bijvoorbeeld een volle ster meer.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
dangerousp schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 15:21:
[...]

HTC One M8 krijgt ook een 10. Zullen beide dus gewoon erg goede displays zijn en op details verschillen. Wil je hoger contrast SGSV, wil je natuurlijkere kleuren One.
... Wil je natuurlijke kleuren, dan koop je een S5 en kies je in Screen Mode voor de optie:
"Professional Photo" of "Movie". (beiden geven natuurgetrouwe kleuren).

Hou je van meer verzadigde kleuren en contrasten, kies dan voor Standard of Dynamic.

Die opties heb ik nu ook al op m'n S3, werkt erg goed.

[ Voor 32% gewijzigd door guillaumemay op 15-04-2014 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram-G-maN

Ram-G-maN

Voorheen was ik GT-R.

Bullet NL schreef op maandag 14 april 2014 @ 16:15:
[...]

Wat let je er om er één te openen? Wanneer wij ook nog eens de topic's moeten beginnen krijgen we het naast het sluiten en het corrigeren van problemen wel heel erg druk ;)
Ik durf nooit een topicstart aan op GoT. 8)7
'Ben een beetje bang dat ik het meteen slecht doe. :X
Bovendien heb ik het maar druk mee met m'n studie.

Nu ik het toch enigzins over m'n studie heb. Ik ben een student industrieel product ontwerpen. En ik erger me kapot aan mensen die plastics als goedkoop en inferieur beschouwen. :( Je kunt plastics niet generaliseren. Dat ene tupperware bakje van de Blokker kun je niet vergelijken met een engineering's plastic dat Samsung gebruikt in haar smartphones.

Als je naar een gebruiksanalyse kijkt van een smartphone en daarbij zoekt naar het allerbeste materiaal dat voldoet aan de vereiste mechanische eigenschappen kom je uit op plastic.

Samsung heeft dit heel goed begrepen. LG doet het met de Flex nog beter door ook de voorkant uit te voeren in plastic. Nuff said...

[ Voor 43% gewijzigd door Ram-G-maN op 15-04-2014 15:43 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 42 Laatste

Let op:
Prijzen, winkels, levertijden en dergelijke niet-technische zaken graag in [Samsung Galaxy S5] Levertijden & Prijzen