Xiaomi Mi2sAtlAntA schreef op zondag 02 maart 2014 @ 12:07:
[...]
Ik heb gisteravond nog even een s2 naast mijn one gehouden en zou de s2 ook stereo speakers voorop hebben zou ik voor een s2 gaan ook al is het alleen al om het formaat.
Helaas worden er geen high end toestellen in dat formaat gemaakt op de z1 compact na.
Jij loopt altijd rond met Bluetooth speakers op zak?mariconjo schreef op zondag 02 maart 2014 @ 19:10:
Wat is dan de meerwaarde van stereo speakers voorop met al die bluetooth speakers aanbiedingen?
¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL
Pff lelijk ding.Verwijderd schreef op zondag 02 maart 2014 @ 19:18:
[...]
Xiaomi Mi2shttp://hotmid.com/xiaomi-...nch-capacitive-touch.html De prijs is ook nog eens leuk
Heb hem zelf, en het ding is echt retesnel.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Verwijderd
Dat kan je van de s5 ook zeggen;) en het voordeel van zo'n Chinese telefoon is dat je achterkantjes van een dollar kan halen. Een van metaal bijvoorbeeld. Of je haalt de extended battery van 3100mAH voor 10 Euro. Kan je gelijk er vier dagen mee doen( ik dan, maar ik ben geen zware gebruiker) en je hebt gelijk een andere achterkant die mooier is, steviger is en beter in de hand ligt.
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2014 09:04 ]
Klopt.Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2014 @ 07:35:
Dat kan je van de s5 ook zeggen;) en het voordeel van zo'n Chinese telefoon is dat je achterkantjes van een dollar kan halen.
En na een jaar kan je die wegflikkeren omdat de 3.100 toch maar 2.500 was en ze snel degenereren?Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2014 @ 07:35:
Dat kan je van de s5 ook zeggen;) en het voordeel van zo'n Chinese telefoon is dat je achterkantjes van een dollar kan halen. Een van metaal bijvoorbeeld. Of je haalt de extended battery van 3100mAH voor 10 Euro. Kan je gelijk er vier dagen mee doen( ik dan, maar ik ben geen zware gebruiker) en je hebt gelijk een andere achterkant die mooier is, steviger is en beter in de hand ligt.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Verwijderd
Ik weet niet of je weet wat Xiaomi is, maar ter informatie: de nieuwe Mi3 verkocht in China binnen 120 seconden 220000 keer. Het is geen klein lullig bedrijfje dat ineens bedacht dat ze wel smartphones zouden kunnen maken. http://www.gsmarena.com/x...ree_minutes-news-7162.phpSenor Sjon schreef op maandag 03 maart 2014 @ 09:40:
[...]
En na een jaar kan je die wegflikkeren omdat de 3.100 toch maar 2.500 was en ze snel degenereren?
Kortom, om de kwaliteit van die accu maak ik me geen zorgen, zolang je maar de officiële hebt. Xiaomi weet wel redelijk wat ze doen.
Nee, wel met oordopjes want ik heb in al die jaren dat ik een mobiele telefoon heb nog geen seconde naar muziek uit de speakers geluisterd.Golf2vr6 schreef op zondag 02 maart 2014 @ 19:51:
[...]
Jij loopt altijd rond met Bluetooth speakers op zak?
Ik en mijn kinderen kijken heel vaak naar filmpjes op mijn telefoon en dan zijn de speakers aan de voorkant erg welkom. Maar ik reageerde op de bluetooth speakers, dus voor situaties dat je geen koptelefoon gebruikt. Voor de beste muziek ervaring op een mobiel is een koptelefoon altijd een pre!mariconjo schreef op maandag 03 maart 2014 @ 17:18:
[...]
Nee, wel met oordopjes want ik heb in al die jaren dat ik een mobiele telefoon heb nog geen seconde naar muziek uit de speakers geluisterd.
Welke geluidschip gebruikt Samsung eigenlijk in zijn S5?
Samsung struggling with Galaxy S 5 fingerprint scanner production?
http://pocketnow.com/2014...s-5-fingerprint-scanner-2
Verwijderd
Ik vind sowieso de implementatie die Apple gedaan heeft met de vingerprintlezer wat beter: daar hoef je je vinger niet overheen te sliden. Klein verschil, maar ik denk dat het in de praktijk wel uitmaakt. Ik ben overigens geen fan van Apple, maar ik denk dat ze in dit geval toch de betere implementatie van de twee hebben. Iemand die er anders of hetzelfde over denkt?Golf2vr6 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 20:31:
Samsung struggling with Galaxy S 5 fingerprint scanner production?
Ik vind die scanner vrij nutteloos. Kan alleen maar frustraties opleveren bij unlocken.
Ik denk dat je gelijk hebt, de vinger moet ook vrij recht of de sensor van de Samsung Galaxy S5 worden gehouden zo te zien.Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2014 @ 20:44:
[...]
Ik vind sowieso de implementatie die Apple gedaan heeft met de vingerprintlezer wat beter: daar hoef je je vinger niet overheen te sliden. Klein verschil, maar ik denk dat het in de praktijk wel uitmaakt. Ik ben overigens geen fan van Apple, maar ik denk dat ze in dit geval toch de betere implementatie van de twee hebben. Iemand die er anders of hetzelfde over denkt?
Oftewel op een vrij akward manier unlocken.NotSoSteady schreef op maandag 03 maart 2014 @ 21:45:
[...]
Ik denk dat je gelijk hebt, de vinger moet ook vrij recht of de sensor van de Samsung Galaxy S5 worden gehouden zo te zien.
Next.
Typisch Samsung, hardware dik in orde maar de uitwerking van bv de fingerprint scanner net niet waardoor het meer een gimmick wordt dan dat het een feature is. Het is dat er mensen blind Samsung kopen zoals vroeger Nokia's werden gekocht maar dit jaar kan wel eens een keerpunt worden.
Nee hoor, wij tweakers kijken heel anders naar telefoons dan de gemiddelde consument. Daarbij word je straks weer dood gegooid met S5 reclame en mensen kopen een Samsung omdat hun familie en vrienden er ook een hebben. Die gimmicks doen het juist heel goed bij de gemiddelde consument. Kijk mijn toestel heeft dit en kan dat, dat het niet gebruikt wordt maakt dan niks uit.Miki schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 08:37:
Typisch Samsung, hardware dik in orde maar de uitwerking van bv de fingerprint scanner net niet waardoor het meer een gimmick wordt dan dat het een feature is. Het is dat er mensen blind Samsung kopen zoals vroeger Nokia's werden gekocht maar dit jaar kan wel eens een keerpunt worden.
Alleen was Nokia erg stevig en dat was 1 van de redenen die ook nog eens waar was.Miki schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 08:37:
Ja alweer op iedere bus en treinhalte, op iedere website en natuurlijk op TV en in de krant.Golf2vr6 schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 08:47:
[...]
Nee hoor, wij tweakers kijken heel anders naar telefoons dan de gemiddelde consument. Daarbij word je straks weer dood gegooid met S5 reclame en mensen kopen een Samsung omdat hun familie en vrienden er ook een hebben. Die gimmicks doen het juist heel goed bij de gemiddelde consument. Kijk mijn toestel heeft dit en kan dat, dat het niet gebruikt wordt maakt dan niks uit.
Dat is ook een reden dat ik geen Samsung wil, behalve dat ik het goedkope en lelijke troep vind, word ik ook schijtziek van die reclames ervan.
Ligt natuurlijk ook aan de telco's, die maken dankbaar gebruik van de high-end specs om dure abonnementen te pushen. En dat werkt ook, je ziet mensen die nooit bellen of juist alleen whatsappen met 50+ euro abonnementen lopen. De marge is echt enorm op een toestel als dit, verwacht een prijsdaling van 200 euro bij parallelimporteurs in een paar maanden.
@mizgala
Als je zo'n hekel aan Samsung hebt, wat brengt jou in dit topic dan?
@mizgala
[ Voor 10% gewijzigd door Señor Sjon op 04-03-2014 09:06 ]
Verslaafd zijn aan technologische informatie.Senor Sjon schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 09:06:
@mizgala
Galaxy S5 introduction video:
[YouTube: http://youtu.be/-XseHZyvGtg]
[YouTube: http://youtu.be/PmF-1WGwdhw]
Gear 2 and Gear Fit introduction video:
[YouTube: http://youtu.be/rZLvv0q8ltw]
[YouTube: http://youtu.be/-XseHZyvGtg]
[YouTube: http://youtu.be/PmF-1WGwdhw]
[YouTube: http://youtu.be/rZLvv0q8ltw]
[ Voor 3% gewijzigd door Golf2vr6 op 04-03-2014 14:26 ]
Verwijderd
Ligt het aan mij of zijn al deze filmpjes allemaal vrij nietszeggend? Ik bedoel, voor een bedrijf van tig miljard verwacht je toch iets echt moois.Golf2vr6 schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 14:25:
Galaxy S5 introduction video:
[video]
[video]
[video]
Ze zijn erg Apple achtig maar missen 1 ding die Apple reclames wel hebben, je krijgt hier geen gevoel van ik moet de S5 hebben.Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 18:14:
[...]
Ligt het aan mij of zijn al deze filmpjes allemaal vrij nietszeggend? Ik bedoel, voor een bedrijf van tig miljard verwacht je toch iets echt moois.
Verwijderd
Apple laat het in elk geval nog klinken alsof het zijn geld waard is ( vrijwel altijd niet,) maar dit? "Background inspired by diamonds." Serieus? Een tekening die een kleuter nog had kunnen maken op de achtergrond moet een USP zijn? Dat is wel heel slecht.Mizgala28 schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 18:30:
[...]
Ze zijn erg Apple achtig maar missen 1 ding die Apple reclames wel hebben, je krijgt hier geen gevoel van ik moet de S5 hebben.
Tja als ze zeggen dat hun inspiratie een pleister was verkoopt het nietVerwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 19:15:
[...]
Apple laat het in elk geval nog klinken alsof het zijn geld waard is ( vrijwel altijd niet,) maar dit? "Background inspired by diamonds." Serieus? Een tekening die een kleuter nog had kunnen maken op de achtergrond moet een USP zijn? Dat is wel heel slecht.
Tja of Apple geld waard is, persoonlijke keuze vind ik, maar hun reclame maakt het je wel wijs en verder verliest een iPhone niet zo snel zijn waarde.
Maar back on topic.
Dit hoort hier niet.
[ Voor 89% gewijzigd door RoD op 05-03-2014 17:19 ]
Kan je bij deze radio luisteren net zoals bij de S3 (via de headphone) of mist deze functie net zoals bij de S4?
De S5 heeft geen radio.Fragadder schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 08:25:
Kan je bij deze radio luisteren net zoals bij de S3 (via de headphone) of mist deze functie net zoals bij de S4?
Alweer niet? Dan stoppen ze doodleuk wel weer een radio in de S5 Mini zoals bij de S4 Mini, let maar op.
De radio-functie van de S3 zit hem volgens mij vooral in de oordopjes. Kun je op een S5 gewoon helemaal geen fm-radio luisteren dan?
Heb de fingerprint scanner van de S5 vandaag geprobeerd en het werkt niet altijd even goed. Soms paar keer nodig om echt goed te detecteren, maar kan natuurlijk ook aan de software liggen. (of aan mijn vinger
)
Nee
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
@purplemaddness, hoe kun jij die proberen als hij nog niet uit is? En als je hem gezien hebt is het scherm helderder dan die van de S4.
Xiaomi 13T Pro
Dat kan ik niet zeggen omdat ik geen S5 in handen heb maar op de S4 is het echt onmogelijk op die manier, alleen via internet.LuckyLuQ schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 23:55:
[...]
De radio-functie van de S3 zit hem volgens mij vooral in de oordopjes. Kun je op een S5 gewoon helemaal geen fm-radio luisteren dan?
Omdat er al genoeg test-, demo- en reviewmodellen rondslingerenBtje schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 08:00:
@purplemaddness, hoe kun jij die proberen als hij nog niet uit is?
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ik ben bij de Samsung app wedstrijd geweest. Daar kon ik hem bekijken samen met de Gear 2 en Gear Fit. Ik heb zelf geen s4 dus ik kon het niet heel goed vergelijken maar het scherm leek wel een stuk mooier dan dat ik van een s4 kon herinneren.Btje schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 08:00:
@purplemaddness, hoe kun jij die proberen als hij nog niet uit is? En als je hem gezien hebt is het scherm helderder dan die van de S4.
Ik heb nu een S3 en vind dat die buiten te slecht leesbaar is vandaar. Ik twijfel nog een beetje tussen de S5 en nieuwe one. maar daarvan heb ik twijfel over de camera. Vandaar mijn vraag.
Xiaomi 13T Pro
AMOLEDs zullen altijd slechter leesbaar zijn buiten.Btje schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 22:27:
Ik heb nu een S3 en vind dat die buiten te slecht leesbaar is vandaar. Ik twijfel nog een beetje tussen de S5 en nieuwe one. maar daarvan heb ik twijfel over de camera. Vandaar mijn vraag.
Klopt maar het kost veel accu.W84 schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 19:11:
Die van de S4 vind ik anders prima, ook direct in de zon. Zeker op Auto met +5 instelling.
Maar welke smartphone je ook kiest, het probleem bestaat gewoon.
De S3 heeft ook een erg lage helderheid. Als je die naast de S4 legt is het verschil bizar. Ik verwacht dat de S5 dat ook heeft.Btje schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 22:27:
Ik lees zojuist over geruchten over een nieuw toestel genaamd de Samsung Galaxy S5 Neo
Ook wordt hier weer de Samsung Galaxy F genoemd. Ansich wordt ik hier persoonlijk wel iets blijer van. Gewoon een normale Galaxy S5 zonder al die overbodige opsmuk. Zoals die vingerafdrukscanner. (Is speculatie van mijzelf, is verder nog niks over bekend uiteraard
)
Wat vinden jullie van deze huidige ontwikkeling? Ik zie namelijk dat dit topic niet zo goed loopt in vergelijking met de vorige Galaxy toestellen.
Ook wordt hier weer de Samsung Galaxy F genoemd. Ansich wordt ik hier persoonlijk wel iets blijer van. Gewoon een normale Galaxy S5 zonder al die overbodige opsmuk. Zoals die vingerafdrukscanner. (Is speculatie van mijzelf, is verder nog niks over bekend uiteraard
Wat vinden jullie van deze huidige ontwikkeling? Ik zie namelijk dat dit topic niet zo goed loopt in vergelijking met de vorige Galaxy toestellen.
[ Voor 6% gewijzigd door CrazyFool op 13-03-2014 14:35 ]
Toch apart want ik heb met de S3 in direct zonlicht toch eigenlijk nooit problemen.Senor Sjon schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 22:23:
[...]
De S3 heeft ook een erg lage helderheid. Als je die naast de S4 legt is het verschil bizar. Ik verwacht dat de S5 dat ook heeft.
Nu moet ik zeggen dat ik er geen ander toestel naast heb gehouden om te vergelijken, maar ik kan niet zeggen dat de S3 in zonlicht slecht leesbaar is, integendeel. Overigens staat wel de helderheid op automatisch.
Nu is mijn s3 vorige week gevallen en ga ik hem niet laten repareren. De S5 lijkt mij toch de vervanger te worden. Ik zie nog geen andere toestellen die mij meer zouden bevallen. De nieuwe HTC One wordt ook niet bijzonder als ik de uitgelekte foto's en specs zo zie dus hou het denk ik toch gewoon bij het 'vertrouwde' samsung. Ik ben wel nog benieuwd naar de eventuele Galaxy F, hopelijk is daar meer over bekend voor ik de S5 eventueel haal, dan kan ik misschien nog wat uitstellen en toch voor de F gaan.
Ik denk dat veel mensen stiekem toch teleurgesteld waren in de S3, nog meer hoopten voor de S4, eigen launchevent et al en die viel eigenlijk ook tegen. Ontzettend veel gimmicks waar niemand echt op zit te wachten. Samsung zet haar kaarten op health, maar dat slaat niet erg aan. Ook is Android niet meer nieuw en zijn er geen wereldschokkende veranderingen geweest in bv. Touchwizz. Alleen maar meer bloat.
Dan ziet men de S5, weer terug bij een intro in Barcelona, maar een erg hoog same old, same old gevoel erbij. Ook is de S4 nu weer de aandacht kwijt, net als de S3 en S2 daarvoor. Leuk dat het een nieuw toestel is, maar voor 700 euro nieuwprijs van de voorganger verwacht je gewoon wat meer dan er nu geboden wordt.
Laatste punt is. De S-serie stond tentoon voor het absolute topmodel. Dat is ook niet meer zo. De Snapdragon 80x kom je in meerdere toestellen tegen. Ook de mogelijke F-serie haalt het high-end gehalte van de S-serie weg. Enige USP voor mij zijn nog het AMOLED scherm, verwisselbare accu en de SD.
Dan ziet men de S5, weer terug bij een intro in Barcelona, maar een erg hoog same old, same old gevoel erbij. Ook is de S4 nu weer de aandacht kwijt, net als de S3 en S2 daarvoor. Leuk dat het een nieuw toestel is, maar voor 700 euro nieuwprijs van de voorganger verwacht je gewoon wat meer dan er nu geboden wordt.
Laatste punt is. De S-serie stond tentoon voor het absolute topmodel. Dat is ook niet meer zo. De Snapdragon 80x kom je in meerdere toestellen tegen. Ook de mogelijke F-serie haalt het high-end gehalte van de S-serie weg. Enige USP voor mij zijn nog het AMOLED scherm, verwisselbare accu en de SD.
[ Voor 17% gewijzigd door Señor Sjon op 13-03-2014 15:56 ]
Eigenlijk eindigde de verhaal voor Samsung bij de S3.
Verwijderd
Vandaag kwam een samsung vertegenwoordiger bij ons in de winkel met de S5.
Paar dingen over te zeggen:
Plastic!
Camera langzamer dan Iphone 5S
En verder is het gewoon een S4!
Plastic!
Een S4 met een hartslagmeter.Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 11:50:
Plastic!
Maar nee de S5 is wel degelijk een stuk sneller dan de S4, alleen is de S5 dat geld echt niet waard.
Die hartslagmeter is snel opgelost:Mizgala28 schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 11:56:
[...]
Een S4 met een hartslagmeter.
Maar nee de S5 is wel degelijk een stuk sneller dan de S4, alleen is de S5 dat geld echt niet waard.
Google Play: Instant Heart Rate
[ Voor 6% gewijzigd door Golf2vr6 op 14-03-2014 12:14 ]
plastic vind ik niet zo een ramp, vind het beter als het glas van de iphone.Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 11:50:
Plastic!
Wat betreft de camera ben ik wel benieuwd naar de reviews, want die schijnt op de S5 echt heel snel te zijn. Op de S3 is die in ieder geval te traag voor mij.
Dat het net een S4 is is natuurlijk niet helemaal waar. Alleen de processor is al een stuk sneller (snapdragon 600 tov snapdragon 801). Of je moet overstappen van S4 naar S5 is een tweede, maar noem op dit moment eens een telefoon waar de opvolger wel de moeite waard is om over te stappen tussen opvolgende telefoons, die zijn er gewoon amper.
Overigens komt geen enkele fabrikant momenteel nog met verrassende toestellen. De groei is er gewoon een beetje uit. Er zijn geen nieuwe snellere processoren beschikbaar en de vraag is ook of je daar nou echt zo veel profijt nog uit haalt, een snellere processor.
Of je nu bijvoorbeeld straks een nieuwe HTC One of een S5 haalt, hardware is bijna gelijk. Kwestie van smaak en inderdaad net die ene handige feature die de een wel heeft en de ander niet, maar dat is voor een ieder anders.
[ Voor 14% gewijzigd door Arjant2 op 14-03-2014 13:25 ]
De kogel lijkt door de kerk te zijn; Er komt geen luxe variant van de S5
Bron: http://www.nu.nl/tech/372...ium-versie-galaxy-s5.html
Ik denk dat veel mensen dit toch jammer gaan vinden, de S5 kan qua materiaal, looks and feel niet met de Z2 of New One meer als je het mij vraagt.
Samsung kiest dus bewust voor plastic
Bron: http://www.nu.nl/tech/372...ium-versie-galaxy-s5.html
Ik denk dat veel mensen dit toch jammer gaan vinden, de S5 kan qua materiaal, looks and feel niet met de Z2 of New One meer als je het mij vraagt.
Samsung kiest dus bewust voor plastic
Cogitationis poenam nemo patitur
Snellere camera? Ik weet niet hoeveel sneller het kan hoor:Arjant2 schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 13:22:
[...]
plastic vind ik niet zo een ramp, vind het beter als het glas van de iphone.
Wat betreft de camera ben ik wel benieuwd naar de reviews, want die schijnt op de S5 echt heel snel te zijn. Op de S3 is die in ieder geval te traag voor mij.
Dat het net een S4 is is natuurlijk niet helemaal waar. Alleen de processor is al een stuk sneller (snapdragon 600 tov snapdragon 801). Of je moet overstappen van S4 naar S5 is een tweede, maar noem op dit moment eens een telefoon waar de opvolger wel de moeite waard is om over te stappen tussen opvolgende telefoons, die zijn er gewoon amper.
Overigens komt geen enkele fabrikant momenteel nog met verrassende toestellen. De groei is er gewoon een beetje uit. Er zijn geen nieuwe snellere processoren beschikbaar en de vraag is ook of je daar nou echt zo veel profijt nog uit haalt, een snellere processor.
Of je nu bijvoorbeeld straks een nieuwe HTC One of een S5 haalt, hardware is bijna gelijk. Kwestie van smaak en inderdaad net die ene handige feature die de een wel heeft en de ander niet, maar dat is voor een ieder anders.
Camera Galaxy SIII
AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC
Ik vind de S3 echt langzaam scherpstellen. En misschien komt dat wel doordat we inmiddels wat Android versies verder zijn en de telefoon in zijn geheel traag aan het worden is.
De S3 is met de laatste 4.3 update echt enorm traag geworden qua camera, met 4.1 was dit echt stukken beterArjant2 schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 13:36:
Ik vind de S3 echt langzaam scherpstellen. En misschien komt dat wel doordat we inmiddels wat Android versies verder zijn en de telefoon in zijn geheel traag aan het worden is.
[ Voor 15% gewijzigd door melvinnie op 14-03-2014 13:38 ]
Uhm ja, één man, één woord, één bron... Korreltje zout is ook wel lekkerBullet NL schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 13:33:
De kogel lijkt door de kerk te zijn; Er komt geen luxe variant van de S5
korreltje zout lijkt me overdreven, geloof niet dat er op korte termijn een luxe variant komt als ze dat bij Samsung nu ontkennen. Ze hebben er altijd over gezwegen en nu wordt het daadwerkelijk ontkent.
In ieder geval geen premium op basis van de Galaxy S5.
In hoeverre er een ander premium toestel zal komen zal natuurlijk wel de vraag blijven.
In hoeverre er een ander premium toestel zal komen zal natuurlijk wel de vraag blijven.
[ Voor 26% gewijzigd door Arjant2 op 14-03-2014 13:48 ]
True, net voordat ze met de S5 kwamen hebben ze ineens een luxere S4 gepresenteerd.Arjant2 schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 13:45:
korreltje zout lijkt me overdreven, geloof niet dat er op korte termijn een luxe variant komt als ze dat bij Samsung nu ontkennen. Ze hebben er altijd over gezwegen en nu wordt het daadwerkelijk ontkent.
Net trouwens de folder van dixons gezien, op de voorpagina natuurlijk de S5 & co, maar die tekst daar slaat nergens op, echt een goedkope verkooptruc.
[ Voor 12% gewijzigd door Mizgala28 op 14-03-2014 14:13 ]
Nou.... Soms is één bron betrouwbaarder dan wat geruchten.... Het betreft in dit geval een man die werkzaam is voor Samsung op een dus danige positie in het bedrijf dat valse informatie kan worden gezien als het beïnvloeden van de beurskoers.CLB schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 13:42:
[...]
Uhm ja, één man, één woord, één bron... Korreltje zout is ook wel lekker
Ga er maar vanuit dat het enige top toestel van boven de Samsug Galaxy S komt de opvolger van de Note 3 gaat worden.
Ik ben bang dat de mensen die op een Galxay "F" lijn zitten te wachten moeten beschikken over engelen geduld.
Maar toch, een erg teleurstellend besluit. Zoals ik al schreef HTC en Sony zijn onderscheidend qua toestellen, ze hebben voor hun top model een duidelijke eigen lijn, waarbij de eens voor glas kiest en de ander voor aluminium. Samsung doet dit duidelijk niet en gokt er op dat S5 voort kan op niets meer dan een naam.....
Jammer....
Sluijter is een telefoonverkoper, met een apple voorkeur kennelijk.Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 11:50:
Plastic!
Speciaal geregistreerd om in een Samsung topic dit te plaatsen ....
Thumbs up ....
Ik wacht de officiele testen op snelheid nog heel even af, tot Tweakers of een gerennomeerde telefoon-site het getest heeft.
Snelheid is zo subjectief, Mijn Note1 is sneller dan de iPhone 4 ..... vind ik dan toch !
Tja uit ervaring, de camera van de S3 is trager dan van de 5S, de camera van de S4 is iets sneller dan die van de 5S en die van de S5 zal veel sneller zijn dan die van 5S (wat een woordspelingFreshMaker schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 15:38:
[...]
Sluijter is een telefoonverkoper, met een apple voorkeur kennelijk.
Speciaal geregistreerd om in een Samsung topic dit te plaatsen ....
Thumbs up ....
Ik wacht de officiele testen op snelheid nog heel even af, tot Tweakers of een gerennomeerde telefoon-site het getest heeft.
Snelheid is zo subjectief, Mijn Note1 is sneller dan de iPhone 4 ..... vind ik dan toch !

En verder, Samsung eindigt gewoon net als Apple, je merkt als dat Samsung een steeds slechtere naam krijgt, nu de verkopen nog flink omlaag mag best want 65% van de verkochte toestellen is een Samsung en nummer 2 is LG met 7%, de concurrentie mag ook eens de kans krijgen vind ik, en Samsung mag ten onder gaan en graag 10x erger dan Blackberry of Nokia.
En nu vandaag komt er nieuws naar buiten over een Samsung Galaxy S5 Zoom met een 19 megapixel camera...
Wat een hekel aan een fabrikant, maak je niet druk ....Mizgala28 schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 15:43:
[...]
Tja uit ervaring, de camera van de S3 is trager dan van de 5S, de camera van de S4 is iets sneller dan die van de 5S en die van de S5 zal veel sneller zijn dan die van 5S (wat een woordspeling)
En verder, Samsung eindigt gewoon net als Apple, je merkt als dat Samsung een steeds slechtere naam krijgt, nu de verkopen nog flink omlaag mag best want 65% van de verkochte toestellen is een Samsung en nummer 2 is LG met 7%, de concurrentie mag ook eens de kans krijgen vind ik, en Samsung mag ten onder gaan en graag 10x erger dan Blackberry of Nokia.
Al die namen die je noemt hebben maar één doel, en dat is omzet.
Soms heb ik zelfs het idee dat ze ons gewoon uit zitten te lachen, op al de fora waar X tegen Y aan het schreeuwen is om het beste apparaat.
Na de S5 komt de S6, S7 en zo verder, en Apple gaat gewoon verder met de 7, 7S 8 ..... net als Sony die Z3, Z4 gaat doen.
Elke keer weer een handreiking, snellere CPU, meer geheugen, groter scherm ....
Persoonlijk maak ik elke 2 a 3 jaar een keuze, Apple kan me niet bekoren, BlackBerry heb ik een 'ouderwets' idee over, en de achterstand in app-ontwikkeling op WindowsPhone durt me nu al te lang ( veel apps die pas naderhand op WP komen )
Dus blijft voor mij een Android toestel over, niet omdat ze zo perfect zijn, maar omdat ik er al een aantal aankopen op heb ( ook op IOS btw ), en ik er tot nog toe geen probleem mee ondervonden heb.
* edit :
S5 besteld, levering begin april
Hi Eindeloos, 12 GB voor 46.00€ p/m
Vandaag was er iemand van Samsung bij ons in de winkel om de S5 te demonstreren. En zoals verwacht was ik niet geheel onder de indruk van het toestel. De vingerprintscanner en de hartslagmeter zijn een leuke gimmic, het unlocken met de vingerprintscanner gaat makkelijker bij de iphone dan bij de Samsung. De vernieuwde S health app is best handig, maar dan moet je er wel een van de horloges bij kopen om er goed gebruik van te maken.
De autofocus van de camera was naar mijn gevoel erg snel aan, iig sneller dan mijn Nexus 5. Kwaliteit van de foto kan ik weinig over zeggen.
De S5 die ik gezien heb was blauw en vond de behuizing i.i.g. een verbetering tegenover de S4, ik had liever een behuizing zoals bij de HTC one gezien, maar ik snap wel de reden voor deze behuizing.
Een handige feature waarmee ik nog niet bekend mee was is de extreme spaarstand, waarbij het scherm zwart-wit wordt en er nog een beperkt aantal functies beschikbaar zijn, wat ik zo zag veranderde de interface ook helemaal. In de spaarstand zou het toestel met 90% batterij 11 dagen mee moeten gaan.
Of het toestel de introductieprijs waard is, ik zou het er in ieder geval niet voor neerleggen, omdat het toestel niet zoveel beter is geworden.
De autofocus van de camera was naar mijn gevoel erg snel aan, iig sneller dan mijn Nexus 5. Kwaliteit van de foto kan ik weinig over zeggen.
De S5 die ik gezien heb was blauw en vond de behuizing i.i.g. een verbetering tegenover de S4, ik had liever een behuizing zoals bij de HTC one gezien, maar ik snap wel de reden voor deze behuizing.
Een handige feature waarmee ik nog niet bekend mee was is de extreme spaarstand, waarbij het scherm zwart-wit wordt en er nog een beperkt aantal functies beschikbaar zijn, wat ik zo zag veranderde de interface ook helemaal. In de spaarstand zou het toestel met 90% batterij 11 dagen mee moeten gaan.
Of het toestel de introductieprijs waard is, ik zou het er in ieder geval niet voor neerleggen, omdat het toestel niet zoveel beter is geworden.
Al geprobeerd echt zo'n goedkope reclame app.
Lijkt wel alsof ze dit uit wanhoop doen.
Kan me herinneren dat ze 't bij de S3 of S4 ook al hadden... maar kan er niks over vinden
Ik heb ook even met een voorserie S5 mogen spelen, ik sluit me eigenlijk helemaal bij je verhaal aan. De S5 zal het qua verkopen dan ook vooral van zijn naam moeten hebben denk ik.Jefrim schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 19:38:
Vandaag was er iemand van Samsung bij ons in de winkel om de S5 te demonstreren. En zoals verwacht was ik niet geheel onder de indruk van het toestel. De vingerprintscanner en de hartslagmeter zijn een leuke gimmic, het unlocken met de vingerprintscanner gaat makkelijker bij de iphone dan bij de Samsung. De vernieuwde S health app is best handig, maar dan moet je er wel een van de horloges bij kopen om er goed gebruik van te maken.
De hardslagmeter is niet meer dan een gimmick. Wanneer je druk aan het sporten bent is het totaal onhandig om je activiteit te onderbreken om vervolgens in soort van pauze je hartslag via de telefoon gaan aflezen. Terwijl je dit dus on de fly wil zien. Bijvoorbeeld via een losse sensor die data naar je telefoon verstuurd waar een log wordt bij gehouden.... Dat zou pas innovatie zijn, ohhhhhhw wacht, dat kan al
De fingerprintsensor is in mijn ogen ook een nutteloze toevoeging, doet me denken aan HP laptops van een paar jaar terug waarbij niemand er gebruik van maakte. Maar goed, het zit er op, ben er mee bezig geweest.... Ik ben echter niet overtuigd, het werk... Maar druk liever op een knop of tap het scherm om het toestel te unlocken, dit geeft net wat meer vrijheid dat via geselecteerde vingers het toestel te unlocken.
Ik ben denk dat ik wederom voor een aluminium toestel ga, helemaal nu het waarheid lijkt te worden dat de opvolger van het huidige model met een combinatie camera van 16 en 4 Megapixel gaat komen.
Ik ben het niet helemaal eens met de tweede bovenstaande hands-on opmerkingen. Ik heb hem inmiddels ook even in mijn handen gehad, en ik moet zeggen dat de verschillen niet groot zijn tenopzichte van de S4 maar zeer zeker aanwezig.
UI voelt sneller en vloeiender, hartslag en vingerafdruk is leuk maar misschien niet voor ieder een must have. Wel is het locken van individuele apps met de vingerafdrukscanner leuk! Camera heeft een boost gekregen, echt testen vergelijken zat er niet in maar de eerste blik was zeer positief.
Overall heb ik de indruk gekregen dat hij een volwassen versie van de S4 is geworden, net wat meer en vooral de software voelt zeer solide!
Hoe groot kan een sprong van model op model elk jaar nog zijn? Ja het wordt iets sneller, er komt een enkele gimmick bij die voor de een meer toevoegt voor de ander, maar een fabrikant kan niet ineens drie jaar ontwikkeltijd overslaan. Geen enkele fabrikant kan dat.
UI voelt sneller en vloeiender, hartslag en vingerafdruk is leuk maar misschien niet voor ieder een must have. Wel is het locken van individuele apps met de vingerafdrukscanner leuk! Camera heeft een boost gekregen, echt testen vergelijken zat er niet in maar de eerste blik was zeer positief.
Overall heb ik de indruk gekregen dat hij een volwassen versie van de S4 is geworden, net wat meer en vooral de software voelt zeer solide!
Hoe groot kan een sprong van model op model elk jaar nog zijn? Ja het wordt iets sneller, er komt een enkele gimmick bij die voor de een meer toevoegt voor de ander, maar een fabrikant kan niet ineens drie jaar ontwikkeltijd overslaan. Geen enkele fabrikant kan dat.
Hoe zit het trouwens met de achterkant? Dit lijkt me van dat rubber coated spul wat na een tijdje vies plakkerig gaat worden...
Nu paar keer de S5 vast mogen houden en ermee kunnen spelen. S5 is toch wel degelijk sneller dan de S4, die ik zelf in mijn bezit heb met Android 4.4.2 erop. TouchWiz homescreens zijn haast even snel als NovaLauncher (niet de aller snelste stand uiteraard). Zit veel meer lijn in TouchWiz zelf en dat doet de interface echt veel goeds. Camera niet erg lang mee gespeeld, maar als hij nog beter dan de S4 is dan is dat alleen maar goed. Daar was ik namelijk hartstikke tevreden mee. Wat ik belangrijk vind, is dat hij toch lekkerder in de hand zit dan de S4. Zwaarder vind ik persoonlijk alleen maar beter, want dan komt dat plastic gevoel minder over.
Ik was eerst behoorlijk sceptisch over de S5, maar ben er nu toch wat positiever over geworden. Het is niet voor de mensen die over willen stappen van een S4, maar de mensen die komen van een S2, S3 of Note 2 gaan toch echt een grote update op alle onderdelen maken imo.
Ik was eerst behoorlijk sceptisch over de S5, maar ben er nu toch wat positiever over geworden. Het is niet voor de mensen die over willen stappen van een S4, maar de mensen die komen van een S2, S3 of Note 2 gaan toch echt een grote update op alle onderdelen maken imo.
Weet iemand of de S5 al te bewonderen is in de Mediamarkt? Meestal staan die dingen toch wat eerder in de winkel om uit te testen?
Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 11:50:
Ook ik hem de S5 al vastgehad en er mee mogen spelen, maar hij voelt veel minder plastic aan dan mijn S3 om eerlijk te zijn.Plastic!
Langzamer dan de 5S? Bij mij in de winkel was de S5 toch echt een tikkie sneller dan de iPhone.Camera langzamer dan Iphone 5S
En al helemaal vergeleken met mijn S3.
Niet helemaal mee eens. Vooral op software gebied is er veel veranderd.En verder is het gewoon een S4!
Het toestel die ik in handen had, en dus stock software, gebruikte slechts 1GB ram met tig apps open.
Vooral de nieuwe UI werkt bijzonder prettig, en oogt bovendien ook veel rustiger.
Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |
Hier is ook iemand van Samsung langs geweest en ik ben het met je eens dat de S5 enorm snel is met zijn camera, ook de nieuwe UI bevalt me een stuk beter. Ik hoop binnenkort een demo binnen te krijgen dan kan ik even wat dieper de software in duiken maar de eerste indruk is goed. Dat er weer een hoop (voor mij persoonlijk) onzin op zit had ik wel verwacht, maar dat vind ik ook bij HTC (dubbele camera waar ik echt de voordelen voor mijzelf niet van in zie) en de 5S met zijn vingerafdruk scanner. Zolang ik het uit kan zetten vind ik het primaDutchCrownNL schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 15:41:
Langzamer dan de 5S? Bij mij in de winkel was de S5 toch echt een tikkie sneller dan de iPhone.
En al helemaal vergeleken met mijn S3.![]()
[...]
Niet helemaal mee eens. Vooral op software gebied is er veel veranderd.
Het toestel die ik in handen had, en dus stock software, gebruikte slechts 1GB ram met tig apps open.
Vooral de nieuwe UI werkt bijzonder prettig, en oogt bovendien ook veel rustiger.
There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think
Mijn idee, maar Chainfire heeft CF-Root al uitgebracht, dus het is al begonnen
Titanium Backup en romtoolbox kunnen vrij diep in het systeem, en apps freezen en verwijderen.
Als dan het vingerafdrukproces kan uitschakelen ( zoals face unlock ) verschijnen die opties al niet meer )
* kan niet wachten .... 11 April ...
Ja idd, las het gisteren ook op nu.nl. Ik begin steeds meer positieve punten te zien om over te stappen van m'n S3. Ik zie het inmiddels wel als een flinke stap vooruit.
5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D
Dat zou fijn zijn. Heb je een bron?Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 14:10:
De S4 zal ook een update krijgen met veel van de software die nu op de S5 zit.
Even de handleiding bekeken, maar heeft het toestel nou wel of niet een LED notificatielampje?
Wel! ook te zien in de verschillende filmpjes (YouTube: Tips, Tricks and Features of the Samsung Galaxy S5 1:45)Untouchablezz20 schreef op woensdag 02 april 2014 @ 17:02:
Even de handleiding bekeken, maar heeft het toestel nou wel of niet een LED notificatielampje?
[ Voor 19% gewijzigd door ri0ta op 02-04-2014 18:55 ]
YouTube: GadgetJM
Kanaal van een dude die een vreselijk stem heeft om aan te horen..maar wel met veel filmpjes van de S5! Enjoy
Kanaal van een dude die een vreselijk stem heeft om aan te horen..maar wel met veel filmpjes van de S5! Enjoy
Dank je! Zou een gemis zijn namelijk.ri0ta schreef op woensdag 02 april 2014 @ 18:48:
[...]
Wel! ook te zien in de verschillende filmpjes (YouTube: Tips, Tricks and Features of the Samsung Galaxy S5 1:45)
Als dat de F is dan ben ik benieuwd wat de adviesprijs zal zijn aangezien die van de S5 al op 699 zit. En dat terwijl ik vind dat juist de S5 deze specs had moeten hebben.
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Ik ben bang dat die pas in okt zal komen dan.
Dan is de prijs van de S5 al gedaald naar 499, en kan het nieuwe flagship geïntroduceerd worden
Dan is de prijs van de S5 al gedaald naar 499, en kan het nieuwe flagship geïntroduceerd worden
YouTube: Samsung Galaxy S5 - 40+ Tips & Tricks, features & gestures Review! - dude met indiaas accentje, maarrrrrrr, hij laat wel aantal dingetjes zien die ik nog niet kende! (en natuurlijk aantal die ik al wel ken). Leuk om iig te zien=)
Dit is hier offtopic en een lap met grote plaatjes zijn wat vervelend.
[ Voor 82% gewijzigd door RoD op 06-04-2014 17:06 ]
Vooral dat zoomen met 2 tikken op het scherm vind ik erg interessant, valt me tegen van Samsung dat ze dat soort dingen niet op de site zetten, ik vind dat eigenlijk belangrijker dan de hartslagsensor...ri0ta schreef op zondag 06 april 2014 @ 13:13:
YouTube: Samsung Galaxy S5 - 40+ Tips & Tricks, features & gestures Review! - dude met indiaas accentje, maarrrrrrr, hij laat wel aantal dingetjes zien die ik nog niet kende! (en natuurlijk aantal die ik al wel ken). Leuk om iig te zien=)
Voor degene die de S5 willen uittesten. Hij is in de stad in Den Haag te bewonderen in de Samsung Store.
Ik kwam toch vooral heel veel dingen tegen die op de S4 als selling point zaten, smart stay, smart rotation.melvinnie schreef op zondag 06 april 2014 @ 17:47:
[...]
Vooral dat zoomen met 2 tikken op het scherm vind ik erg interessant, valt me tegen van Samsung dat ze dat soort dingen niet op de site zetten, ik vind dat eigenlijk belangrijker dan de hartslagsensor...
Leuk filmpje, een aantal dingen die ik terugzag heb ik zelfs al in m'n S3. Maar die Air wave gestures (7:00) (Use the forceri0ta schreef op zondag 06 april 2014 @ 13:13:
Idd, een aantal bekende dingen, maar ook genoeg dingetjes die nieuw zijn. Btw, de zwarte variant voelt veel meer ''premium'' aan tov de witte (die wat gladder aanvoelt).
Verwijderd
Heeft de s5 ook noise cancellation? Ik kan het nergens vinden op het web. En zo ja worden die ook aangesproken tijdens video opname?
Ik heb het gevonden op phonearena
- Active noise cancellation with dedicated mic
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2014 20:51 ]
Op het moment dat je een video opneemt kan je tijdens het focussen (Door te tikken op het object waar je op wilt focussen) ook instellen dat het geluid van alleen dat object wordt opgenomen, in ieder geval wordt het andere geluid zo veel mogelijk gefilterd. Hoe dit precies werkt weer ik niet maar het zit in ieder geval in de settingsVerwijderd schreef op maandag 07 april 2014 @ 15:38:
Heeft de s5 ook noise cancellation? Ik kan het nergens vinden op het web. En zo ja worden die ook aangesproken tijdens video opname?
Aangezien er geen richtmicrofoon in de S5 zit kán het toestel niet weten welk geluid er komt vanaf het punt waar je manueel op scherpstelt. Als je dus scherpstelt op een zingend vogeltje voor je terwijl er achter je een auto langs rijdt is het onmogelijk te weten of nu het vogeltje dan wel die auto het geluid maakt.melvinnie schreef op maandag 07 april 2014 @ 22:34:
[...]
Op het moment dat je een video opneemt kan je tijdens het focussen (Door te tikken op het object waar je op wilt focussen) ook instellen dat het geluid van alleen dat object wordt opgenomen, in ieder geval wordt het andere geluid zo veel mogelijk gefilterd. Hoe dit precies werkt weer ik niet maar het zit in ieder geval in de settings
Het lijkt mij dan ook geheel onmogelijk dat het (goede) geluid gefilterd gaat worden
Nickname does not reflect reality
Zo dat is nog best indrukwekkend.FreshMaker schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 11:44:
Deze al gezien ?
http://youtu.be/E9J611BuXhw
uurtje zwembad / wasmachine
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Na een initiële hoop op een drastisch vette S5, een absurde domper na de introductie, hoop te hebben gevestigd op de nieuwe One, een tegenvaller dat daar weer een low-res sensor in zit, een waarschijnlijke ommekeer en een Find 7 te halen, etc., begint het nu toch weer te kriebelen en staat de S5 weer bovenaan.AtlAntA schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 12:50:
Zo dat is nog best indrukwekkend.
Amoled, meerkleurige notificaties, een vast wel okay camera, hardware home button, reignited attention
Nickname does not reflect reality
Let op:
Prijzen, winkels, levertijden en dergelijke niet-technische zaken graag in [Samsung Galaxy S5] Levertijden & Prijzen
Prijzen, winkels, levertijden en dergelijke niet-technische zaken graag in [Samsung Galaxy S5] Levertijden & Prijzen