Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:50
FreddyFish schreef op maandag 27 juni 2016 @ 17:00:
[...]

Op Vodafone-branded toestellen moet die firmware inderdaad zonder gedoe te installeren zijn. Geen .pit benodigd. Controleer van tevoren goed of je wel werkelijk een Vodafone-branded toestel hebt, want deze firmware zal niet (zomaar) geïnstalleerd kunnen worden op de unbranded S5+.

Opmerkelijk dat de firmware nog niet OTA wordt aangeboden, aangezien de firmware 7 juni al is uitgebracht. Misschien voordat je aan de slag gaat met Odin, eerst even kijken of de firmware wel wordt aangeboden via Samsung Kies3?
Zal het thuis even controleren inderdaad. Maar voor zover ik weet heb ik een Vodafone branded, zat allerlei Vodafone stuff op nadat ik hem daar had opgepikt.

Baseband versie die ik nu heb is > G901FXXU1BOE1
Buildnummer LRX22G.G901FXXU1BOE2
Android 5.0.2

Geen idee of hieruit valt te herleiden of ik Vodafone branded ben?

Ik zal eens Kies opstarten vanavond en daar eens checken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-09 23:07
Sleehond schreef op maandag 27 juni 2016 @ 17:17:
[...]

Zal het thuis even controleren inderdaad. Maar voor zover ik weet heb ik een Vodafone branded, zat allerlei Vodafone stuff op nadat ik hem daar had opgepikt.

Baseband versie die ik nu heb is > G901FXXU1BOE1
Buildnummer LRX22G.G901FXXU1BOE2
Android 5.0.2

Geen idee of hieruit valt te herleiden of ik Vodafone branded ben?

Ik zal eens Kies opstarten vanavond en daar eens checken!
Het buildnummer komt inderdaad overeen met 5.0.2 Vodafone, zie hieronder bij PDA:
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/6f8vbr.png

Er staat daar ook nog een recentere 5.0.2 met een andere build/PDA (zelfde datum als 6.0.1). Wat daarvan de bedoeling is begrijp ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
FreddyFish schreef op maandag 27 juni 2016 @ 17:55:
[...]

Het buildnummer komt inderdaad overeen met 5.0.2 Vodafone, zie hieronder bij PDA:
[afbeelding]

Er staat daar ook nog een recentere 5.0.2 met een andere build/PDA (zelfde datum als 6.0.1). Wat daarvan de bedoeling is begrijp ik niet.
Mhm vaag ja, ik ga wel aan de slag met de bovenste 6.0.1
Ik ga er vanuit dat het goed moet gaan.

Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:56
FreddyFish schreef op maandag 27 juni 2016 @ 17:00:
[...]

Op Vodafone-branded toestellen moet die firmware inderdaad zonder gedoe te installeren zijn. Geen .pit benodigd. Controleer van tevoren goed of je wel werkelijk een Vodafone-branded toestel hebt, want deze firmware zal niet (zomaar) geïnstalleerd kunnen worden op de unbranded S5+.

Opmerkelijk dat de firmware nog niet OTA wordt aangeboden, aangezien de firmware 7 juni al is uitgebracht. Misschien voordat je aan de slag gaat met Odin, eerst even kijken of de firmware wel wordt aangeboden via Samsung Kies3?
Omdat het toestel geroot is kun je niet meer via OTA updaten, wel via KIES.

[ Voor 7% gewijzigd door Zapato op 27-06-2016 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
Laudor schreef op maandag 27 juni 2016 @ 20:27:
[...]

Omdat het toestel geroot is kun je niet meer via OTA updaten, wel via KIES.
Dat klinkt vrij logisch inderdaad.
Echter, mijn vriendin, niet geroote versie, kan ook geen update vinden.
Dat is dan wel weer vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
Het is gelukt.

Geroot toestel aan Kies gehangen en hij voerde gewoon de update uit. Daarna naar fabrieksinstellingen en compleet nieuw geinstalleerd.

Eerste indruk zeer positief. Toestel weer zeer vlot. Batterij uiteraard later pas zinnigs over te zeggen.

Voelt top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin_VH
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-09 06:29
Echter, mijn vriendin, niet geroote versie, kan ook geen update vinden.
Dat is dan wel weer vreemd...
Eens kijken welke versie je hebt. 'Bel' naar *#1234#) en onder CSC vind je een code aan de hand waarvan je kan zien welke firmware er op je S5 staat.

Zelf heb ik een blijkbaar luxemburgse telefoon met code 'G903FLUXAOL1' waarvoor er ook nog geen Android 6 beschikbaar is (kan je vinden op Sammobile.com)

Kortrijk | 5250 Wp Sunpower - 9x375 WZW 45° + 5x375 ONO 45° | Solis 3,6 kW | Batterij: Pylontech 9,6 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
is er ook een manier om met een custom recovery ( philz touch / cwm / twrp ) een rom te forceren? gezien mijn S5+ nu rom loos is en geen nieuwe rom wil acceptern via recovery..
omdat domweg de device info niet matcht..? is nu . ipv kccat6(xx) en gooit hem terug met een status 7..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:30
Edwin_VH schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 17:35:
[...]

Eens kijken welke versie je hebt. 'Bel' naar *#1234#) en onder CSC vind je een code aan de hand waarvan je kan zien welke firmware er op je S5 staat.

Zelf heb ik een blijkbaar luxemburgse telefoon met code 'G903FLUXAOL1' waarvoor er ook nog geen Android 6 beschikbaar is (kan je vinden op Sammobile.com)
Het kan nog erger hoor. Ik zit op G900FXXU1ANJ1 (FRA/Baltische staten) wat 4.4.2 is. Geen updates beschikbaar. Ook nog nooit in de 1.5 jaar dat ik dit toestel heb een update ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
SMSfreakie schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 19:36:
is er ook een manier om met een custom recovery ( philz touch / cwm / twrp ) een rom te forceren? gezien mijn S5+ nu rom loos is en geen nieuwe rom wil acceptern via recovery..
omdat domweg de device info niet matcht..? is nu . ipv kccat6(xx) en gooit hem terug met een status 7..
We zullen wat meer en bovenal duidelijkere informatie moeten krijgen om je echt goed te kunnen helpen. Als je de telefoon nog in download mode kunt krijgen moet het in principe gewoon mogelijk zijn om via Odin een officiële Samsung-firmware te installeren. Instructies daarvoor zijn wijdverspreid te vinden. Laat het maar weten als het onverhoopt niet wil lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
  • Laatst online: 15:29
Net als eerder met mijn S4 begint nu ook de S5 met random vragen om de SIM pincode (en wachtwoord).
901F is 14 maanden oud en draait op 6.0.1 NEE; met 5.0.2 was het ook al...
Bij de S4 lag het aan de SIMcard reader en die moest uiteindelijk vervangen worden.

Meer mensen daar ook last van?

Draadloos laden op onze Zon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-08 13:08
29/06/2016 op de S5+ nog steeds Android 5.0.2 i.c.m. T-mobile. Duurt wel erg lang!

Iemand al wel versie 6?

[ Voor 14% gewijzigd door Toin op 29-06-2016 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toin
29/06-/16 nog steeds geen 6.0 versie op mijn S5+ van Tmobile.

G901FXXU1BOL1
G901FXXU1BOK2
G901FPHNBOL1

Iemand meer succes bij Tmobile?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymiee
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21-02-2022
Nee, ik zit met smart op de "normale" versie voor de samsung S5 plus te wachten..

[ Voor 10% gewijzigd door raymiee op 29-06-2016 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
FreddyFish schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 00:10:
[...]

We zullen wat meer en bovenal duidelijkere informatie moeten krijgen om je echt goed te kunnen helpen. Als je de telefoon nog in download mode kunt krijgen moet het in principe gewoon mogelijk zijn om via Odin een officiële Samsung-firmware te installeren. Instructies daarvoor zijn wijdverspreid te vinden. Laat het maar weten als het onverhoopt niet wil lukken.
Dat lukt ook altijd wel, alleen dan moet je eerst weer de officiele samsung rom installeren, daarna weer een Custom recovery en dan nog eens een custom rom..
terwijl de recovery ( twrp / cwm / philz touch cwm ) het toestel soms foutief herkennen, en de custom rom niet geinstalleerd wil worden..

vandaar de vraag of dat ook ergens te omzeilen is ( ipv odin -> Samsung rom - etc etc )

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Heeft iemand anders ook de ervaring dat het vergrendelscherm traag is in M? Meteen na aanzetten zie ik het vergrendelscherm, maar nadat ik de ontgrendeling invoer, duurt het 4 tot 6 seconden voordat de telefoon reageert en ik er iets mee kan.

Ik had eerst een vingerafdruk ingesteld als ontgrendeling, dacht dat het daar aan lag, maar nu met patroonontgrendeling en met cijfercode zie ik precies hetzelfde.

Ik kom van Kitkat en daar werkte het prima.

[ Voor 6% gewijzigd door Bra-Jo op 29-06-2016 19:44 ]

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Toin schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 16:21:

G901FXXU1BOL1
G901FXXU1BOK2
G901FPHNBOL1

Jij draait de unbranded phn versie. Die laat altijd al wat langer op zich wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
Bra-Jo schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 19:43:
Heeft iemand anders ook de ervaring dat het vergrendelscherm traag is in M? Meteen na aanzetten zie ik het vergrendelscherm, maar nadat ik de ontgrendeling invoer, duurt het 4 tot 6 seconden voordat de telefoon reageert en ik er iets mee kan.

Ik had eerst een vingerafdruk ingesteld als ontgrendeling, dacht dat het daar aan lag, maar nu met patroonontgrendeling en met cijfercode zie ik precies hetzelfde.

Ik kom van Kitkat en daar werkte het prima.
Dat klinkt alsof er tijdens de installatie van MM iets mis is gegaan, of dat een bepaalde app of instelling die meegenomen is uit Kitkat conflicteert. Of heb je MM volledig nieuw met wipe geïnstalleerd?

Hoe dan ook, de beste oplossing lijkt me om grondig alles te backuppen wat je wilt bewaren en dan een wipe te doen of in Samsung Kies3 te kiezen voor 'firmware upgrade en initialisatie'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relative
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-07 18:48
Iemand enig idee wat er hier aan de hand is.

Als mensen mij willen bellen krijgen ze 9/10 keer mijn voicemail of gaat de telefoon helemaal niet over -> dode lijn. Als ik mensen bel lukt dan in 5 van de 10 gevallen wel, bij de overige 5 gevallen gaat hij niet over.
Sim kaart in mijn oude telefoon gedaan (s3) en daar ben ik wel op bereikbaar. Ligt dus niet aan de simkaart of provider maar aan mijn telefoon.

Het betreft (logisch) een S5. Ergens zit er dus in het systeem een fout waardoor ik niet bereikbaar ben, of in ieder geval erg moeilijk. Ik heb de telefoon al eens compleet gereset. Iemand andere oplossingen of ideeën!?

Ik mis belangrijke telefoontjes op deze manier. Op het moment (en dat doe ik nu al 2 maanden) baal ik flink van mijn S5.

Groetjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

FreddyFish schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 11:10:
[...]

Dat klinkt alsof er tijdens de installatie van MM iets mis is gegaan, of dat een bepaalde app of instelling die meegenomen is uit Kitkat conflicteert. Of heb je MM volledig nieuw met wipe geïnstalleerd?

Hoe dan ook, de beste oplossing lijkt me om grondig alles te backuppen wat je wilt bewaren en dan een wipe te doen of in Samsung Kies3 te kiezen voor 'firmware upgrade en initialisatie'
Tnx :)
Yep, had m helemaal gewiped voor de upgrade. Ik ga eerst nog ff hobbyen, diverse apps deïnstalleren enzo, want ik heb het idee dat het helemaal in het begin wel gewoon goed ging.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-09 22:19
Toin schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 16:21:

G901FXXU1BOL1
G901FXXU1BOK2
G901FPHNBOL1

Tot op de dag van vandaag, helaas. :o
Mrjraider schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 20:13:
[...]

Jij draait de unbranded phn versie. Die laat altijd al wat langer op zich wachten.
Is het wel mogelijk een andere versie erop te flashen of gaat dat niet zo makkelijk?

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Ja hoor kan gewoon, om nadien wel OTA updates te blijven ontvangen is een reset nodig. Vanwege de verandering van CSC code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Wellicht interessant om te weten voor iemand:

Sinds mijn S5 op 6.0.1 loopt lijkt het er op dat de Chinese Beidou satellieten ook meegenomen worden in plaatsbepaling, naast de US GPS en de Russische GLONASS sats.

Met een GPS test appje AndroiTS is dat te zien. Waar voorheen de Beidou´s wel ontvangen werden maar er niks mee gedaan werd, worden ze nu actief meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Mrjraider schreef op maandag 04 juli 2016 @ 14:05:
Ja hoor kan gewoon, om nadien wel OTA updates te blijven ontvangen is een reset nodig. Vanwege de verandering van CSC code.
Dus, als ik het goed begrijp kan ik een andere variant erop flashen met Kies, resetten en dan kan ik gewoon weer OTA updates ontvangen?

Wat zijn eigenlijk uberhaupt dan de daadwerkelijke verschillen tussen deze versies, behalve een andere CSC code?

[ Voor 13% gewijzigd door Steephh op 04-07-2016 16:19 ]

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
Zit nu op 4.4.2 met G900FXXU1ANJ1. Dus een normale S5 (niet plus) en unbranded. Nu ben ik het wachten beu en wil een cleane (unbranded) 6.0.1 erop gooien. Welke kies ik het beste en waar kan ik een snelle legale download ervan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Sammobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
Daar duurt het enkele uren met de gratis download. Verder weet ik niet welke rom ik daar dien te selecteren. Belgie staat er niet bij en bij NL zijn ze alle 2 branded?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
Nordic NEE werkt super op mijn unbranded PHN 901F

Oeps. 900F
http://www.sammobile.com/...U1CPD2_G900FPHN1CPC4_PHN/
Unbranded NL
Gratis download duurt anderhalf uur.

[ Voor 60% gewijzigd door emmerx op 05-07-2016 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-09 13:26
Ik gebruik SamFirm. Zoekt de juiste firmware voor bij de aangesloten telefoon en heb m net (SM-900F AUT) in 3 minuten binnen gehengeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
BiggyB schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 07:29:
Ik gebruik SamFirm. Zoekt de juiste firmware voor bij de aangesloten telefoon en heb m net (SM-900F AUT) in 3 minuten binnen gehengeld.
Dat gaan we eens bekijken :-)

verder de G900F maar even bij de turk gehad.. display module liet los.... 15 min, en 3 tientjes armer en een accu rijker zit het allemaal weer op zn plek :-)

de accu is gaan opzwellen en heeft dus de hele boel uit elkaar gedrukt :o

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:19

-tom-562

Oliesjeik

Ik lees op het Vodafone forum dat er redelijk wat mensen zijn met 4G problemen i.c.m. Marshmallow en de S5+, zijn er hier meer mensen die er last van hebben?
Dat weerhoudt mij ervan om Marshmallow erop te flashen en om voorlopig nog steeds maar bij Kitkat te blijven (en bevestigt wederom voor mij om nooit meer een Samsung te kopen)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
-tom-562 schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 16:11:
Ik lees op het Vodafone forum dat er redelijk wat mensen zijn met 4G problemen i.c.m. Marshmallow en de S5+, zijn er hier meer mensen die er last van hebben?
Dat weerhoudt mij ervan om Marshmallow erop te flashen en om voorlopig nog steeds maar bij Kitkat te blijven (en bevestigt wederom voor mij om nooit meer een Samsung te kopen)
welke problemen melden ze dan vooral? :-)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Als het 4G signaal weg valt, en de telefoon schakelt terug naar b.v. 3G, wilt de telefoon uiteindelijk niet meer op 4G als het signaal er wel weer is

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
-tom-562 schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 16:17:
Als het 4G signaal weg valt, en de telefoon schakelt terug naar b.v. 3G, wilt de telefoon uiteindelijk niet meer op 4G als het signaal er wel weer is
zal hier zo eens de simkaartjes ruilen.. gelukkig heb ik hier in huis een 4G(+) deathspot

en vergelijken.. S5 op 5.x S5+ op 6.0.1 en Tmobile vs VF

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
Wie kan er me helpen met wat ik mis doe?

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/ma8o80bs9wqjazc/5-07-2016%2019-45-56.png?dl=1

Heb momenteel 4.4.2 en wou 6.0.1 erop flashen. Heb een officiële rom gedownload (Duitse - non branded) en die erop proberen flashen. Is mislukt en kan dus niet meer booten. Een andere rom erop flashen lukt nog wel.

De FAIL! Size error, iemand daar ervaringen mee? Moet ik bv. eerst naar 5.1.1 gaan en vandaar naar 6.0.1? Bij de options in Odin stonden alleen Auto reboot en F. Reset Time aan. Moet ik daar nog wat extra aanvinken? (Re-partition, Phone bootloader updater, Nand Erase All, T Flash, ..)

Edit: Het is me gelukt. Gewoon op goed gelukt nog wat andere orignele ROMS erop proberen zetten en toen liep die door.

[ Voor 8% gewijzigd door Lambo LP670 SV op 05-07-2016 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krosis
  • Laatst online: 07-06 22:43
Mijn scherm is helemaal naar de tyfus :(

I het zelf vervangen een redelijke optie? Ik heb wat filmpjes gekeken maar ben er nog niet helemaal zeker van. Mobiele repair shops vragen 150+ euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
krosis schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 20:00:
Mijn scherm is helemaal naar de tyfus :(

I het zelf vervangen een redelijke optie? Ik heb wat filmpjes gekeken maar ben er nog niet helemaal zeker van. Mobiele repair shops vragen 150+ euro...
even bij je verzekering informeren.. mischien wordt t gedekt :p

verder tja 150+ vreesde ik ook al voor de S5 van de vrouwlief....

maar goed je zou het zelf kunnen denk ik.. de YT filmpjes lijken allemaal vrij simpel :?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relative
  • Laatst online: 13-07 18:48
Relative schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 11:52:
Iemand enig idee wat er hier aan de hand is.

Als mensen mij willen bellen krijgen ze 9/10 keer mijn voicemail of gaat de telefoon helemaal niet over -> dode lijn. Als ik mensen bel lukt dan in 5 van de 10 gevallen wel, bij de overige 5 gevallen gaat hij niet over.
Sim kaart in mijn oude telefoon gedaan (s3) en daar ben ik wel op bereikbaar. Ligt dus niet aan de simkaart of provider maar aan mijn telefoon.

Het betreft (logisch) een S5. Ergens zit er dus in het systeem een fout waardoor ik niet bereikbaar ben, of in ieder geval erg moeilijk. Ik heb de telefoon al eens compleet gereset. Iemand andere oplossingen of ideeën!?

Ik mis belangrijke telefoontjes op deze manier. Op het moment (en dat doe ik nu al 2 maanden) baal ik flink van mijn S5.

Groetjes!
Ik heb het idee dat het gewoon mijn antenne kapot is. Naja gewoon, zo gewoon is dat niet. Het is 2 maanden geleden 'plots' gekomen. Ik baal ervan aangezien de reparatie, telefoonboer bij mij om de hoek, rond de 165 euro bedraagt. Ik ben nu toegewezen op mijn S3 (die het trouwens goed doet) en ga twijfelen of ik mijn S5 voor dit bedrag ga maken. Ik zou het eventueel ook kunnen uitzitten totdat de S8 of de Note 7 uitgekomen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:27

AvK

Ready Set Go

Relative schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 01:31:
[...]

Ik heb het idee dat het gewoon mijn antenne kapot is. Naja gewoon, zo gewoon is dat niet. Het is 2 maanden geleden 'plots' gekomen. Ik baal ervan aangezien de reparatie, telefoonboer bij mij om de hoek, rond de 165 euro bedraagt. Ik ben nu toegewezen op mijn S3 (die het trouwens goed doet) en ga twijfelen of ik mijn S5 voor dit bedrag ga maken. Ik zou het eventueel ook kunnen uitzitten totdat de S8 of de Note 7 uitgekomen is.
Waarom niet een S7 (edge)?
Heb zelf de overstap gemaakt van de S5 naar de S7 edge. Was het niet van plan omdat de S5 prima is. Maar vond de S7e zo ontzettend mooi...... 8)
Heb er geen cent spijt van, fraai gebouwd toestel, prachtig scherm, lange accuduur, SD slot en fantastische foto's. Toch wel een enorm verschil in de beleving met de (nogmaals prima) S5.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITG
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21-09-2022

ITG

-tom-562 schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 16:11:
Ja ik heb ook regelmatig dat het signaal helemaal wegvalt. Ook GPS valt wel eens weg. Erg irritant tijdens navigatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Niet online
En ik ben iedere keer weer helemaal verbijsterd over de GPS ontvangst van mijn S5.

Hier op kantoor, binnenshuis, met nog 1 verdieping boven me en 3 meter van zonwerende (gemetaliseerde) ramen, nog steeds GPS ontvangst. Verbazingwekkend.

Enkele maanden geleden vanachter een vliegtuigraampje nog een screenshot gemaakt. (komt er aan).

Gps1

[ Voor 20% gewijzigd door joopv op 06-07-2016 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floesh
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-12-2022
Met SamFirm kun je snel (gratis en zonder registratie) de Galaxy S5 SM-G900F firmware Android 6.0 downloaden en met Odin3 op je smartphone zetten.
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/uq9fa.jpg

[ Voor 75% gewijzigd door Floesh op 07-07-2016 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruvansin
  • Laatst online: 24-09 19:05
Iemand hier toevallig bekend het probleem waarbij het vergrendelscherm soms het patroon of wachtwoord niet meer wil pakken? Sinds de update naar 6.0 heb ik hier regelmatig last van. Alleen een reboot zorgt er dan voor dat ik mijn telefoon weer kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:09
Hier ook één keer gehad. Reboot holp niet. Kon er enkel in via de noodpincode en bleek dat mijn instellingen volledig uit waren gezet (terwijl het vergrendelscherm wel werd gegeven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
Ik heb ook iets dergelijks.
Als mijn S5+ warm wordt toont hij regelmatig (enkele malen per dag) het loginscherm waar ik mijn wachtwoord moet invoeren. Net als na elke herstart, dan kan ik ook mijn vingerafdruk sensor niet gebruiken.
Is sinds ik 6.0.1 NEE heb geflashed.
Bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Lambo LP670 SV schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 19:50:
Wie kan er me helpen met wat ik mis doe?

[afbeelding]

Heb momenteel 4.4.2 en wou 6.0.1 erop flashen. Heb een officiële rom gedownload (Duitse - non branded) en die erop proberen flashen. Is mislukt en kan dus niet meer booten. Een andere rom erop flashen lukt nog wel.

De FAIL! Size error, iemand daar ervaringen mee? Moet ik bv. eerst naar 5.1.1 gaan en vandaar naar 6.0.1? Bij de options in Odin stonden alleen Auto reboot en F. Reset Time aan. Moet ik daar nog wat extra aanvinken? (Re-partition, Phone bootloader updater, Nand Erase All, T Flash, ..)

Edit: Het is me gelukt. Gewoon op goed gelukt nog wat andere orignele ROMS erop proberen zetten en toen liep die door.
Andere tip is een andere Odin versie. Soms werkt dat ook :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruvansin
  • Laatst online: 24-09 19:05
__1337__ schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 15:54:
Hier ook één keer gehad. Reboot holp niet. Kon er enkel in via de noodpincode en bleek dat mijn instellingen volledig uit waren gezet (terwijl het vergrendelscherm wel werd gegeven).
Bij mij werkt de noodpincode ook niet meer wanneer het probleem zich voor doet. Ik moet echt rebooten.

Het gaat in mijn geval om een normale S5.

Ik ben maar terug gegaan naar 5.0 vanwege dit probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb samsung s5 mini en vroeg me af wat de grootste SD kaart is die hij aankan? ik kan het nergens vinden :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 19:52:
ik heb samsung s5 mini en vroeg me af wat de grootste SD kaart is die hij aankan? ik kan het nergens vinden :S
Gok 128GB :?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik gok niet meer dus hoop dat iemand anders het ware antwoord heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Laatst online: 07:46
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 19:52:
Volgens ubergizmo.com max 64GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shit had gehoopt dat hij 128gb aan kon :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Steephh schreef op maandag 04 juli 2016 @ 16:18:
[...]

Dus, als ik het goed begrijp kan ik een andere variant erop flashen met Kies, resetten en dan kan ik gewoon weer OTA updates ontvangen?

Wat zijn eigenlijk uberhaupt dan de daadwerkelijke verschillen tussen deze versies, behalve een andere CSC code?
Weet iemand dat? :P

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymiee
Goedemorgen,

Sinds deze morgen is Marshmallow OTA beschikbaar voor de S5 Plus, NLD versie unbranded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrasshopperNL
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:14
Inderdaad, hier ook aan het downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
Kan iemand de versie van deze OTA NLD hier posten (in de dialer *#1234#)?
Ik zit nu op NEE met CPE1 en wil graag weten of de NLD versie gebaseerd is op een nieuwe basis.
Mijn 901F blijft dagelijks herstarten ...

EDIT
ik ben inmiddels de firmware aan het downloaden, staat ook op Sammobile
http://www.sammobile.com/...U1CPF6_G901FPHN1CPF2_PHN/

Date 2016-07-11
Country/Carrier Netherlands
Version 6.0.1
PDA G901FXXU1CPF6
CSC G901FPHN1CPF2

[ Voor 39% gewijzigd door emmerx op 11-07-2016 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
emmerx schreef op maandag 11 juli 2016 @ 12:26:
Kan iemand de versie van deze OTA NLD hier posten (in de dialer *#1234#)?
Ik zit nu op NEE met CPE1 en wil graag weten of de NLD versie gebaseerd is op een nieuwe basis.
Mijn 901F blijft dagelijks herstarten ...
6.0.1 loopt vrij goed bij mij (duitse of spaanse). Alleen herstart de gsm wel eens. Dit is niet dagelijks maar wel als ik het toestel vrij hard neerleg of tijdens het hardlopen. Ik denk in mijn geval dus eerder een hardwareprobleem. Iemand enig idee?

Zelf de batterij gecontroleerd en deze klemt er stevig in en heeft geen ruimte om eruit te springen/lost contact te hebben. Ook denk ik dat als de batterij loskoppelt de gsm gewoon uitvalt en niet terug opnieuw opstart uit zichzelf (doet die nu wel direct). Misschien toch ook een software probleem (alhoewel ik het onder 4.4.2 ook wel enkele keren heb gezien tegen het einde..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
raymiee schreef op maandag 11 juli 2016 @ 10:44:
Goedemorgen,

Sinds deze morgen is Marshmallow OTA beschikbaar voor de S5 Plus, NLD versie unbranded.
Tof! :D Hoef ik niet meer te kijken naar een andere variant. :)

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrasshopperNL
Het kan aan mij liggen hoor, maar volgens mij is het bereik van m'n s5+ enorm verminderd.
hebben jullie daar ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
GrasshopperNL schreef op maandag 11 juli 2016 @ 18:34:
Het kan aan mij liggen hoor, maar volgens mij is het bereik van m'n s5+ enorm verminderd.
hebben jullie daar ook last van?
Bereik: Wifi 2,4/5 GHz, Bluetooth of 2/3/4G/4G+?

Ik heb mijn 4G bereik gemeten in dB met de app Network Cell Info en is nog steeds precies gelijk aan 5.0.2 en 6.0.1 NEE firmwares.
Lijkt me dat er bij jou iets anders aan de hand is. Bv de default instelling voor netwerk 2/3/4G aangepast tijdens de upgrade?.

[ Voor 34% gewijzigd door emmerx op 11-07-2016 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-dj
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07:19
raymiee schreef op maandag 11 juli 2016 @ 10:44:
Goedemorgen,

Mooi verjaardagscadeau van Samsung! Had overigens niet zo lang hoeven duren, maar ik vergeef het ze :p

PSN: IS_DJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrasshopperNL
emmerx schreef op maandag 11 juli 2016 @ 18:45:
[...]

Bereik: Wifi 2,4/5 GHz, Bluetooth of 2/3/4G/4G+?
Mobiel netwerk (gsm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Ik ben nu een grote update aan het downloaden op mijn S5+, ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymiee
Zojuist een check gedaan. Geen verschil met vorige versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymiee
i-dj schreef op maandag 11 juli 2016 @ 18:51:
[...]

Mooi verjaardagscadeau van Samsung! Had overigens niet zo lang hoeven duren, maar ik vergeef het ze :p
Dat ben ik met je eens!

Congrats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-09 23:41
Kan ik nog een update stoppen? Hij is nu aan het downloaden, maar ik wil nog even op KitKat blijven ivm eerder genoemde problemen met Vodafone.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Zojuist de update uitgevoerd op mijn S5+ , die geroot was, via KIES. Update is zonder problemen verlopen. Na de herstart van mijn toestel en updaten van alle apps die er op stonden is de root zoals verwacht verdwenen.
Toestel van te voren niet gewiped, gewoon er overheen geïnstalleerd.
Daarna van deze pagina het autoroot bestand gedownload en meteen mijn toestel geroot. Na installatie via Odin, de kabel eruit en na een paar keer startte het toestel gewoon door.
Er staat nu wel met gele kleine letters bovenin beeld "set warranty bit: kernel :". Niet eerder opgevallen of er bij de vorige versie ook al iets stond.
SupperSU geüpdate. Root check geinstalleerd en volgens laatst genoemde app heeft het toestel volledige root toegang.
Nu maar kijken of het ontvangst goed blijft. Kpn abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymiee
nadroJ schreef op maandag 11 juli 2016 @ 22:18:
Kan ik nog een update stoppen? Hij is nu aan het downloaden, maar ik wil nog even op KitKat blijven ivm eerder genoemde problemen met Vodafone.
Downloaden kun je uiteraard stoppen. Indien je na het downloaden akkoord bent gegaan met de installatie begint het proces..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfox1950
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 31-08 09:39
Sinds Marshmallow werkt de hotspot mogelijkheid niet meer hij zegt wel dat het aan staat je kan er ook verbinding mee maken maar je krijgt geen internet verbinding weet
met de vakantie voor de deur erg jammer nu kunnen de kinderen niet op de tablet surfen
iemand een idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
raymiee schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 08:13:
[...]

Downloaden kun je uiteraard stoppen. Indien je na het downloaden akkoord bent gegaan met de installatie begint het proces..
Ik kon de download niet stoppen. Reboot hielp niet. Nu heb ik maar de installatie postponed. Wel een icoontje linksboven. Is er nog een manier om dat weg te krijgen? Hierboven nog een probleem met de hotspot functionaliteit, die ik ook heel veel gebruik. Dus ik wil er nog even mee wachten

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

nadroJ schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 08:54:
[...]

Ik kon de download niet stoppen. Reboot hielp niet. Nu heb ik maar de installatie postponed. Wel een icoontje linksboven. Is er nog een manier om dat weg te krijgen? Hierboven nog een probleem met de hotspot functionaliteit, die ik ook heel veel gebruik. Dus ik wil er nog even mee wachten
Dat heb ik vorig jaar gehad. DIe krijg je niet weg

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
Okido, vrij irritant, maar het is niet anders. Thanks

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
De MM update ook uitgevoerd op mijn S5+. Echt veel veranderingen nog niet tegengekomen. Wel de machtigingen van diverse apps al aangepast.

Kan ik ergens zien wat de verschillen zijn tussen Lollipop en MM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiang153
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-08 21:22
Nog batterijproblemen oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
Had ik al niet voor de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toin
Samsung S5+ ota naar Android 6.01 i.c.m. T-Mobile. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymiee
redfox1950 schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 08:28:
Sinds Marshmallow werkt de hotspot mogelijkheid niet meer hij zegt wel dat het aan staat je kan er ook verbinding mee maken maar je krijgt geen internet verbinding weet
met de vakantie voor de deur erg jammer nu kunnen de kinderen niet op de tablet surfen
iemand een idee
Zojuist getest, geen probleem ondervonden. Mogelijk een complete reset als je toch gebruik wilt maken voor je vakantie. Anders contact je provider. Dit aangezien sommige het nog blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mijn S5+ is de batterijduur fors toegenomen na de update naar MM. Apparaat was geroot maar update via Smart Switch ging zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiang153
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-08 21:22
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 16:56:
[...]

Bij mijn S5+ is de batterijduur fors toegenomen na de update naar MM. Apparaat was geroot maar update via Smart Switch ging zonder problemen.
Mooi dan update ik een ook ff.

Heb soms nog wel dat android OS of dat andere fors batterij zuigt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Als je van Android versie verandert, dus 5.x naar 6.0.1 dan is een factory reset wenselijk. Om problemen met wakelocks en drains te voorkomen en/of te verhelpen. Dit is een drastische oplossing aangezien je alles weer moet instellen maar vaak lost dit wel een boel op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mrjraider schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 17:53:
Als je van Android versie verandert, dus 5.x naar 6.0.1 dan is een factory reset wenselijk. Om problemen met wakelocks en drains te voorkomen en/of te verhelpen. Dit is een drastische oplossing aangezien je alles weer moet instellen maar vaak lost dit wel een boel op ;)
Ik zou eerst gewoon eens even kijken of je misschien problemen krijgt. Dan is het vroeg genoeg om de hele zaak eraf te gooien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 17:56:
[...]

Ik zou eerst gewoon eens even kijken of je misschien problemen krijgt. Dan is het vroeg genoeg om de hele zaak eraf te gooien.
Ben ik met je eens hoor maar op mijn S6 was dit uiteindelijk wel nodig.. helaas :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mrjraider schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 17:58:
[...]Ben ik met je eens hoor maar op mijn S6 was dit uiteindelijk wel nodig.. helaas :/
Ik zie wel hoe het hier gaat. Ik kan momenteel niets ontdekken dat problemen oplevert (zie ook niet veel verschillen trouwens :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 18:02:
[...]

Ik zie wel hoe het hier gaat. Ik kan momenteel niets ontdekken dat problemen oplevert (zie ook niet veel verschillen trouwens :) )
Onder de motorkap zullen de meeste wijzigingen zijn. In ieder geval Doze en Permissie manager zijn twee vrij grote wijzigingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mrjraider schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 18:03:
[...]Onder de motorkap zullen de meeste wijzigingen zijn. In ieder geval Doze en Permissie manager zijn twee vrij grote wijzigingen.
O ja, het enige verschil tot nu toe is dat ik na een herstart moet inloggen met mijn password i.p.v de vinger scanner. Niet zo'n probleem want ik herstart het apparaat misschien één keer per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Na de update die k gisteren heb uitgevoerd, vandaag spontaan 2x een reboot gehad zonder aanleiding. Telefoon lag gewoon op tafel. Mocht het nog vaker voorkomen dan maar een volledige reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
redfox1950 schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 08:28:
iemand een idee
Ik gebruik in het programma ES File Explorer de hotspot funktie en die werkt na de udate ook nog gewoon.
Hoofdmenu, Netwerk, Net Manager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfox1950
ik heb mijn toestel gereset gelukkig alles kwijt en de hot spot werkt nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfox1950
kun je dan ook echt internet op het andere toestel want verbinding maken kan ik ook maar er gebeurt niets als ik een web pagine wil openen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor iedereen die ooit van plan is een dure telefoon van Samsung aan te schaffen is het verstandig het onderstaande verhaal eerst goed te lezen. Dit betreft een #Samsung S5 van het type #G900F. OP SERVICE VAN SAMSUNG HOEF JE NIET TE REKENEN. Wanneer je een software fout hebt (blokkade Samsung ID) wat in totaal 5 dagen na het verstrekken van de garantieperiode plaat vindt en waar jezelf helemaal niet aan kunt doen, word je van het kastje naar de muur gestuurd (totaal niet duidelijk waar je met je verhaal naar toe kunt). Het softwareprobleem wordt gecreëerd door het herstellen van de fabrieksinstellingen waardoor er een blokkade op het toestel gezet wordt. Je zou denken dat deze blokkade door de eigenaar te herstellen is, maar het kost je €90,- en je bent je telefoon 2 weken kwijt bij een servicepunt. Toestel prijs €650,-, service niks. #SAMSUNG MOBILE het wordt tijd dat wanneer je dure spullen verkoopt er ook wat service geleverd wordt en niet alleen ellende met slechte software!!! Advies: neem voor je dure geld een product van Apple waar je wel op service kunt rekenen en dit soort problemen sowieso niet voorkomen. Sorry maar ik moest even mijn hart luchten |:(

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• emmerx
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 12:42:
....
Advies: neem voor je dure geld een product van Apple waar je wel op service kunt rekenen en dit soort problemen sowieso niet voorkomen. ...
Dank je.
Duidelijk verhaal van een niet-typische Android gebruiker.
Voor de 'verwende consument' is iOS vrijwel altijd de betere optie.
Zeker als je voor de lagere prijs voor Android hebt gekozen en de extra mogelijkheden niet snapt :? of nodig hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door emmerx op 13-07-2016 14:39 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• raymiee
emmerx schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 14:36:
[...]

Dank je.
Zeker als je voor de lagere prijs voor Android hebt gekozen en de extra mogelijkheden niet snapt :? of nodig hebt.
Mooi sproken..!

@bkosterman: stom, inhoudsloos en onsamenhangend bericht! Stemmingmakerij! !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
redfox1950 schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 10:44:
kun je dan ook echt internet op het andere toestel want verbinding maken kan ik ook maar er gebeurt niets als ik een web pagine wil openen
Ja, met het andere toestel kan ik gewoon het internet op.
Browsen, mail ophalen, app's updaten enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Vandaag heeft de telefoon nog geen 1 keer spontaan gereboot. Waarom dat wel was gebeurd, geen idee. Wat batterij betreft nog niet het idee dat het beter is geworden, ook niet slechter.

Alleen wat ik nu niet meer heb is dat als ik een url in een mail wil openen dat ik kan kiezen met welke browser ik de link wil openen en of het voor altijd moet of eenmalig.
Nu opent hij alles met Chrome, dan moet ik de eigenschappen van Chrome wijzigen dat het niet de standaard browser is en daarna kan ik weer een andere browser kiezen als ik weer een link wil openen.
Niet alle websites en fora werken even prettig met 1 en dezelfde browser, vandaar dat ik wel eens wissel.
Ditzelfde geldt voor andere app's, zoals pdf readers. Heb ik er ook 3 van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18:03
emmerx schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 14:36:
[...]

Dank je.
Ik zou graag toch wat uitleg hebben. Ik ben namelijk ook een niet-typische Android gebruiker. Ik heb een Samsung Tab2 7.0 met cyanogenmod, ik heb een iPad 2 Air van de zaak en heb een aantal Windows telefoons. Ik overweeg een overstap naar een Android telefoon (iOS kan ik van mijn werk krijgen, maar is voor mij geen optie) en ben da toch wel benieuwd of ik ook tegen dergelijk probleem aan kan lopen. Ik herinner me de Samsung ID uit de tijd dat ik een S3 had. Maar hoe kan die geblokkeerd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goof2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-09 23:28
Afgelopen week ook mijn 901F (S5+) geupdated naar 6.0.
Alles werkt goed, behalve het overschakelen van 4G naar iets anders, dan heeft hij een paar seconde geen bereik en geen GPS. Niet fijn als je aan het navigeren bent of iemand wil bellen. (tot nu toe tijdens het bellen nog niet voorgekomen)
Het schijnt een typische Vodafone probleem te zijn.
Als iemand nog een oplossing heeft, dan hoor ik het graag. (behalve wachten op een update)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
Mijn update van NEE (CPE1) naar de unbranded PHN (CPF6) heeft veel problemen opgelost.
Zo 'herstart' de 901 nu nier meer dagelijks (vragen om wachtwoord) en is de GPS ontvangst verbeterd (meer satellieten; Glonass/ Beidou?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrasshopperNL
Goof2000 schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 14:14:
Alles werkt goed, behalve het overschakelen van 4G naar iets anders, dan heeft hij een paar seconde geen bereik en geen GPS. Niet fijn als je aan het navigeren bent of iemand wil bellen. (tot nu toe tijdens het bellen nog niet voorgekomen)
Als iemand nog een oplossing heeft, dan hoor ik het graag. (behalve wachten op een update)
Nou daar heb ik dus ook last van, en ik heb KPN. Om deze reden ben ik teruggegaan naar 5.0.1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joopv
  • Niet online
Welkom op dit forum!
Voor iedereen die ooit van plan is een dure telefoon van Samsung aan te schaffen is het verstandig het onderstaande verhaal eerst goed te lezen. Dit betreft een #Samsung S5 van het type #G900F. OP SERVICE VAN SAMSUNG HOEF JE NIET TE REKENEN. Wanneer je een software fout hebt (blokkade Samsung ID) wat in totaal 5 dagen na het verstrekken van de garantieperiode plaat vindt en waar jezelf helemaal niet aan kunt doen, word je van het kastje naar de muur gestuurd (totaal niet duidelijk waar je met je verhaal naar toe kunt).
Volgende keer *eerst* hier aanmelden en hulp zoeken, en niet *nadat* je allerlei andere wegen bewandeld hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:27

peer

oeps

Hier heb ik ook last van, tijdelijk 4g uitgezet, op 3g blijft je verbinding wel behouden
Goof2000 schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 14:14:

het is geen probleem, het is een uitdaging

Pagina: 1 ... 38 ... 42 Laatste

Let op:
Prijzen, winkels, levertijden en dergelijke niet-technische zaken graag in [Samsung Galaxy S5] Levertijden & Prijzen