Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:29
FreddyFish schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 10:31:
Hoe is het te verklaren dat de een probleemloos en zonder trucs Nordic 6.0.1 op z'n S5+ kan installeren en dat de ander daar omwegen voor nodig heeft? Ik kan alleen maar bedenken dat die ene telefoon misschien oorspronkelijk daarvandaan komt.
Mijn probleemloze flash van de NEE 6.0.1 komt niet doordat het een NEE toestel betreft.
Ik heb gewoon een Nederlands toestel, kwam met de unbranded PHN.
Geen PIT files gebruikt.
Ik switch regelmatig tussen nieuwe PHN en NEE firmwares, omdat die NEE meestal eerder uitkomt.
Heb dit keer zelfs geen factory reset gedaan.

Batterij verbruik 's nachts is stuk beter geworden; wake locks deels opgelost.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/85106864/20160516_S5accu6.0.1.png

Overdag blijft het scherm wel een slurper en verbruik ik (intensief) ongeveer 150% per dag ...

Ander vreemd gedrag is dat ik het vergendelscherm op fingerprint heb staan, maar toch regelmatig met een swipe kan unlocken. Ook als ik de S5 voor langere tijd niet heb gebruikt ??

[ Voor 15% gewijzigd door emmerx op 17-05-2016 15:03 ]

Draadloos laden op onze Zon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-09 21:58

skoozie

SCSI

Relative schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 20:37:
[...]

Dat heb ik ook, maar volgens mij hoort dat gewoon bij 6.0.

Waar ik zelf last van heb is een pop-up die continue in mijn notificatiecentrum aan staat die zegt 'geen opslagruimte gevonden' (controleer de opslaginstellingen van het apparaat). Spotify krijg ik ook niet meer geopend. Ik ben bang dat het een hard-reset gaat worden..

edit: Na een hardreset nog steeds continue de SD-kaart notificatie in beeld. Spotify doet het gelukkig wel weer. Nu aan de slag om mijn telefoon weer helemaal in te stellen zoals ik dat gewend was.. Ik proef iets van een kleine bug..
ik had dit ook, spotify verwijderd en opnieuw geinstallleerd, daarna was de melding weg en kon ik spotify weer gebruiken.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-09 23:07
emmerx schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 11:31:
[...]

Mijn probleemloze flash van de NEE 6.0.1 komt niet doordat het een NEE toestel betreft.
Ik heb gewoon een Nederlands toestel, kwam met de unbranded PHN.
Geen PIT files gebruikt.
Ik switch regelmatig tussen nieuwe PHN en NEE firmwares, omdat die NEE meestal eerder uitkomt.
Heb dit keer zelfs geen factory reset gedaan.
Oké, apart verhaal. Ik loop met de Duitse 6.0.1 tegen hetzelfde probleem aan als met Nordic; Odin geeft helemaal op het eind de foutmelding Fail (size). Ik blijf voorlopig dan maar gewoon op de Nederlandse 5.0.2, hopende dat de Nederlandse 6.0.1 niet al te lang op zich laat wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrasshopperNL
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:28
FreddyFish schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 14:41:
[...]

Oké, apart verhaal. Ik loop met de Duitse 6.0.1 tegen hetzelfde probleem aan als met Nordic; Odin geeft helemaal op het eind de foutmelding Fail (size). Ik blijf voorlopig dan maar gewoon op de Nederlandse 5.0.2, hopende dat de Nederlandse 6.0.1 niet al te lang op zich laat wachten.
Inderdaad, dit heb ik ook gedaan. Hopelijk komt hij snel onze kant op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:24
Krijgen jullie sinds de laatste update ook steeds een melding over MTP verbinding toestaan als je de telefoon koppelt aan een PC? Ik laad mijn telefoon vaak op via de usb kabel en nu moet ik dus elke keer als ik mijn telefoon van het lockscherm haal die melding wegdrukken. Super irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
  • Laatst online: 22-09 13:26
Ik ben al weer een poosje uit het rooten en de customs ROMs maar wil nu toch mijn galaxy S5 (SM-900F) naar 6.0.1 hebben vanwege wat eigenaardigheden in de huidige (stock) rom.

Ik kan alleen nergens vinden of ik op mijn 900F de 6.0.1. versie die hier (http://www.sammobile.com/firmwares/database/SM-G900F/PHN/) staat kan gebruiken, als mijn huidige versie G900FXXU1POH1 is. Iemand daar een antwoord op?

(via KIES zegt ie nog dat ik up-to-date ben trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 24-09 08:48
Er is een 6.0.1 uitgekomen voor de S5 Neo (SM-G903F, Poland):

Handigst is download met Samfirm.exe:
http://forum.xda-develope...samsung-firmware-t2988647

Model: SM-G903F
Region: XEO
Vinkje "Decrypt Automatically" aan

(Download, decrypt, unzip en flash met Odin.)

Version: G903FXXU1BPD3/G903FOXA1BPD3/G903FXXU1BPD3/G903FXXU1BPD3
Filename: SM-G903F_1_20160516182901_dgm4yb96jz.zip.enc4

[Update]
Downloaded with SamFirm_v0.3.5
•Installed with Odin
•Flashed TWRP with Odin
•Rooted with SuperSU zip
•Installed Xposed (xposed-v84.0-sdk23-arm-custom-build-by-wanam-20160504.zip)
•Restored apps wtiht TitaniumBackup

Tot zover ziet het er prima uit. :)

[ Voor 24% gewijzigd door iisworks op 19-05-2016 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin_VH
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-09 06:29
iisworks schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 09:01:
Ha, dus toch :)

Ik verwachtte deze ten vroegste ergens in de maand juni.

Door slechte ervaring met mij S3 LTE wacht ik echter liever op een OTA voor België.

(welke slechte ervaring? Na een flash met Odin (Kitkat naar Lolipop) werkt de Wifi niet meer. Ik zie wel een netwerk, krijg zelfs mededeling dat het netwerk 'ster'k is, maar verbinding maken gaat niet meer. Terugflashen hielp niet, en ook na rooten en CyanogenMod opkwakken geen verbetering - hierdoor wel 'warranty void')

[ Voor 3% gewijzigd door Edwin_VH op 19-05-2016 14:49 ]

Kortrijk | 5250 Wp Sunpower - 9x375 WZW 45° + 5x375 ONO 45° | Solis 3,6 kW | Batterij: Pylontech 9,6 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bankscrew
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-06 10:36
Sinds de update naar Androidversie 6.0.1 (originele firmware) heb ik het probleem dat tijdens het afspelen van Youtube video's in 1080p de video voor een aantal sec. blijft hangen. Het geluid blijft wel gewoon doorspelen, en zodra ik het scherm even aantik, of een aantal sec. wacht speelt hij de video wel weer gewoon verder.
Als ik video's in een lagere kwaliteit zoals 720p afspeel heb ik dit probleem niet.

Zijn er meer mensen die deze problemen hebben sinds de update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
iisworks schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 09:01:

Handigst is download met Samfirm.exe:
http://forum.xda-develope...samsung-firmware-t2988647

Model: SM-G903F
Region: XEO
Vinkje "Decrypt Automatically" aan

(Download, decrypt, unzip en flash met Odin.)

Version: G903FXXU1BPD3/G903FOXA1BPD3/G903FXXU1BPD3/G903FXXU1BPD3
Filename: SM-G903F_1_20160516182901_dgm4yb96jz.zip.enc4
Dat is mooi, mijn zus heeft de S5 neo zal het eens kn de haten houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bankscrew
Terranova schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 16:07:
Krijgen jullie sinds de laatste update ook steeds een melding over MTP verbinding toestaan als je de telefoon koppelt aan een PC? Ik laad mijn telefoon vaak op via de usb kabel en nu moet ik dus elke keer als ik mijn telefoon van het lockscherm haal die melding wegdrukken. Super irritant.
Ik krijg inderdaad dezelfde melding, en moet op toestaan klikken voordat hij ook daadwerkelijk koppelt (hij laat al wel zien dat het apparaat verbonden is maar heb nog geen toegang)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Laatst online: 23:24
Bankscrew schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 15:24:
[...]

Ik krijg inderdaad dezelfde melding, en moet op toestaan klikken voordat hij ook daadwerkelijk koppelt (hij laat al wel zien dat het apparaat verbonden is maar heb nog geen toegang)
Ik heb het al opgelost. Ik heb maar een s7 besteld >:)

Nou was dat al nodig, maar die melding is echt super irritant en ik heb em met geen mogelijkheid uitgekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
BiggyB schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 16:20:
Ik ben al weer een poosje uit het rooten en de customs ROMs maar wil nu toch mijn galaxy S5 (SM-900F) naar 6.0.1 hebben vanwege wat eigenaardigheden in de huidige (stock) rom.

Ik kan alleen nergens vinden of ik op mijn 900F de 6.0.1. versie die hier (http://www.sammobile.com/firmwares/database/SM-G900F/PHN/) staat kan gebruiken, als mijn huidige versie G900FXXU1POH1 is. Iemand daar een antwoord op?

(via KIES zegt ie nog dat ik up-to-date ben trouwens)
Ik heb n.a.v. jouw post zojuist m'n SM-G900F geflashed naar Android 6.01, werkt goed is de eerste indruk. Ik ben benieuwd naar het accugebruik van deze nieuwe ROM aangezien ik met allerlei tweaks en beperkt gebruik 5 tot 7 dagen haalde op Android 5.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
Bankscrew schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 10:37:
Sinds de update naar Androidversie 6.0.1 (originele firmware) heb ik het probleem dat tijdens het afspelen van Youtube video's in 1080p de video voor een aantal sec. blijft hangen. Het geluid blijft wel gewoon doorspelen, en zodra ik het scherm even aantik, of een aantal sec. wacht speelt hij de video wel weer gewoon verder.
Als ik video's in een lagere kwaliteit zoals 720p afspeel heb ik dit probleem niet.

Zijn er meer mensen die deze problemen hebben sinds de update?
Net even gedurende 5 minuten naar een willekeurige 1080p video gekeken, niet één hapering gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-06 05:21
Ik heb sinds een paar dagen het probleem dat iedere keer als ik het toestel wakker maak met de home knop, er direct een reboot plaatsvindt.
Het scherm gaat niet eens aan, het is gewoon pats boem reboot zodra ik de homeknop indruk.

Komt iemand dit bekend voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Laatst online: 19:12
Ik heb na een mislukte update van mijn S5+ dus weer de originele rom teruggeplaatst alleen heb ik nu het probleem dat als mijn telefoon een langere periode standby heeft gestaan dat de whatsapp, Strava en andere meldingen niet meer binnenkomen. Ik krijg pas de melding als ik de telefoon weer inschakel met de home toets of de aan/uit knop. Ik heb een app gehad waarmee de telefoon regelmatig verbinding maakt met het netwerk om wakker te blijven. Kan het alleen niet meer vinden.
Hoop dat ik duidelijk ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
mike123 schreef op zondag 22 mei 2016 @ 19:54:
...alleen heb ik nu het probleem dat als mijn telefoon een langere periode standby heeft gestaan dat de whatsapp, Strava en andere meldingen niet meer binnenkomen. Ik krijg pas de melding als ik de telefoon weer inschakel met de home toets of de aan/uit knop.
Even kijken wat de status is van WA voor energie besparen in Smart Manager | Batterij | Details

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/85106864/SmartManagerBatterijWhatsapp.png

[ Voor 10% gewijzigd door emmerx op 22-05-2016 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo
Ik heb sinds kort een S5 Neo, nu kom ik er vandaag achter dat er data wordt verbruikt als ik op wifi zit.
Bij mijn andere telefoon heb ik dat ook gehad en dan kwam toen door de functie "slimme netwerkwissel" , daar kon je deze functie uitzetten .
Maar nu kan ik dat niet vinden.
Heeft iemand een idee?
Mvg Jo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2016 @ 21:11:
Hallo
Ik heb sinds kort een S5 Neo, nu kom ik er vandaag achter dat er data wordt verbruikt als ik op wifi zit.
Bij mijn andere telefoon heb ik dat ook gehad en dan kwam toen door de functie "slimme netwerkwissel" , daar kon je deze functie uitzetten .
Maar nu kan ik dat niet vinden.
Bij mijn S5+ met 6.0.1 zit Slimme Netwerkwissel onder het menu item Wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
emmerx schreef op zondag 22 mei 2016 @ 20:47:
[...]

Even kijken wat de status is van WA voor energie besparen in Smart Manager | Batterij | Details

[afbeelding]
Dank je. Energie sparen staat gewoon uit. Dus dat is get niet.
Ben nog weer aan het zoeken geweest en heb iets gevonden over vertraagde push berichten. Heb nu oot - push notification fixer geinstalleerd.
Dit zou de verbindeing om de zoveel tijd wakker houden, kort gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

emmerx schreef op zondag 22 mei 2016 @ 21:44:
[...]

Bij mijn S5+ met 6.0.1 zit Slimme Netwerkwissel onder het menu item Wifi.
Kun je me uitleggen waar dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
  • Laatst online: 22-09 13:26
Megalodon_67 schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 20:51:
[...]

Ik heb n.a.v. jouw post zojuist m'n SM-G900F geflashed naar Android 6.01, werkt goed is de eerste indruk. Ik ben benieuwd naar het accugebruik van deze nieuwe ROM aangezien ik met allerlei tweaks en beperkt gebruik 5 tot 7 dagen haalde op Android 5.0.
Bedankt voor je bericht! Ik wacht je eerste ervaring nog even af, maar dan durf ik het ook wel aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2016 @ 06:21:
[...]

Kun je me uitleggen waar dan?
'Gewoon' naar Instellingen en dan Wi-Fi ...

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/85106864/WiFi%20SlimmeWissel.png

[ Voor 18% gewijzigd door emmerx op 23-05-2016 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Nog even een tip voor iedereen die, net als ik, de S Finder en Quick Connect knoppen maar ruimtevretende onzin vindt (met dank aan XDA Developers):
1 - Download a file explorer like Solid Explorer.
2 - Open the app, enable root folder access.
3 - Go to "/system/etc/permissions/ "
4 - Find the file "com.sec.feature.findo.xml", copy it to another folder and then delete the original.
5 - Reboot!
(uiteraard wel roottoegang nodig)

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

emmerx schreef op maandag 23 mei 2016 @ 12:53:
[...]

'Gewoon' naar Instellingen en dan Wi-Fi ...

[afbeelding]
Ja en dat staat er bij mij dus niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2016 @ 17:30:
[...]

Ja en dat staat er bij mij dus niet....
Ga naar ->instellingen->gegevensgebruik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pilskes schreef op maandag 23 mei 2016 @ 20:27:
[...]

Ga naar ->instellingen->gegevensgebruik..
Ik ben er uit, je ziet de instelling " slimme netwerkwissel" alleen staan als de mobiele data aanstaat...

Bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bankscrew
Megalodon_67 schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 21:32:
[...]

Net even gedurende 5 minuten naar een willekeurige 1080p video gekeken, niet één hapering gezien.
Bedankt voor het checken in ieder geval, ik ga een factory reset uitvoeren binnenkort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:23
Ik krijg binnenkort een S5 met lollipop 5.0.1. Nu is mijn vraag aan jullie of ik de S5 moeten updaten naar MM of moet laten op 5.0.1?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
Untouchablezz20 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 17:17:
Ik krijg binnenkort een S5 met lollipop 5.0.1. Nu is mijn vraag aan jullie of ik de S5 moeten updaten naar MM of moet laten op 5.0.1?
Niks moet, maar waarom zou je er voor kiezen om niet te upgraden naar een recenter besturingssysteem als dat redelijk simpel en voor nop kan? Recenter is beter en veiliger. Voor mij was een belangrijke stap voorwaarts het feit dat je de rechten per app kan instellen in Android 6. Je staat er versteld van hoeveel apps alles van je willen weten (contactlijst, camera, microfoon, etc.) terwijl dat voor de functionaliteit niet nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Megalodon_67 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 22:31:
[...]

Niks moet, maar waarom zou je er voor kiezen om niet te upgraden naar een recenter besturingssysteem als dat redelijk simpel en voor nop kan? Recenter is beter en veiliger. Voor mij was een belangrijke stap voorwaarts het feit dat je de rechten per app kan instellen in Android 6. Je staat er versteld van hoeveel apps alles van je willen weten (contactlijst, camera, microfoon, etc.) terwijl dat voor de functionaliteit niet nodig is.
Omdat recenter ook trager kan betekenen. Daar ben ik namelijk benieuwd naar. Heb wat YT filmpjes gezien, maar kon geen lagg herkennen. Jullie wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:45
Untouchablezz20 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 00:17:
[...]

Omdat recenter ook trager kan betekenen. Daar ben ik namelijk benieuwd naar. Heb wat YT filmpjes gezien, maar kon geen lagg herkennen. Jullie wel?
Veiligheid zou boven altijd boven trager moeten staan en Android (net als alle andere mobiele OS'en) heeft veel patches gekregen in de nieuwste versie die belangrijk zijn.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Laatst online: 21:33
Koldur schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 11:45:
[...]

Veiligheid zou boven altijd boven trager moeten staan en Android (net als alle andere mobiele OS'en) heeft veel patches gekregen in de nieuwste versie die belangrijk zijn.
Zou moeten. Maar als je een soepel werkende telefoon ziet veranderen in een traag bakkie dan wordt je daar niet vrolijk van. Overigens heb ik die ervaring helemaal niet bij de upgrade naar MM, niet trager, niet sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:45
Laudor schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 11:59:
[...]

Zou moeten. Maar als je een soepel werkende telefoon ziet veranderen in een traag bakkie dan wordt je daar niet vrolijk van. Overigens heb ik die ervaring helemaal niet bij de upgrade naar MM, niet trager, niet sneller.
Ik snap wat je bedoelt en goed te lezen dat het blijkbaar geen probleem oplevert met de S5, maar dan nog, liever een traag werkende telefoon dan mijn bankrekening leeg ;)

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
Untouchablezz20 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 17:17:
Zou zeggen 4.4.2 of 6.0.1
Opties om rechten van Apps aan te passen is nuttig en ik zie toch wel steeds meer kleine verbeteringen t.o.v. Lollipop.
Ik ben verrast/blij over de verminderde wake locks; doe veel langer met een acculading als ik de S5+ minder gebruik zoals 's nachts ...
Verder geen merkbaar verschil in snelheid.

[ Voor 3% gewijzigd door emmerx op 26-05-2016 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
emmerx schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 00:13:
[...]

Zou zeggen 4.4.2 of 6.0.1
Opties om rechten van Apps aan te passen is nuttig en ik zie toch wel steeds meer kleine verbeteringen t.o.v. Lollipop.
Ik ben verrast/blij over de verminderde wake locks; doe veel langer met een acculading als ik de S5+ minder gebruik zoals 's nachts ...
Merk je op het gebied van snelheid nog iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
De update voor de nederlandse versie voor de S5+ laat nogal op zich wachten. Op de site van Sammobile is de laatste versie voor de S5+ van 13-05. Bijna 14 dagen geleden. Bij de andere telefoons gaan ze volgens mij veel sneller met het uitrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
Untouchablezz20 schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 01:02:
[...]

Merk je op het gebied van snelheid nog iets?
Ik merk verder weinig verschil met Android 5.0, ook het accuverbruik is hetzelfde. Na 5 dagen nog 26% over zonder tussentijds bijladen.

[ Voor 12% gewijzigd door Megalodon_67 op 26-05-2016 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrasshopperNL
Er zijn weer heel wat landen bij gekomen in het lijstje voor 6.0.1
http://www.sammobile.com/firmwares/database/SM-G901F/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-09 05:52
Sinds gisteren ben ik een eigenaar van een Duitse S5. SM-G900F Vodafone.

Deze zit best wel loaded met Vodafone apps die je niet allemaal kan verwijderen maar wel kan uitzetten.

Nu kijk ik eens hier:
http://www.sammobile.com/firmwares/database/SM-G900F/

Staat daar geen blanco firmware tussen die ik kan installeren op mijn S5 zonder die Vodafone apps?

Ik wil nog even wachten met rooten en custom roms installeren op mijn nieuwe S5, ik wil hem stock een paar maanden proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Laatst online: 19:11

TommyGun

Stik er maar in!

Ik heb inmiddels een S7 en mijn S5 is doorgeschoven naar m'n vriendin maar ze heeft regelmatig last van een 'snowy screen'

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2759380

Ik kan hier niet echt een oplossing voor vinden. Hopelijk is dit niet HW gerelateerd, enig idee iemand?

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
net G901FXXU1CPE1_G901FNEE1CPE1_NEE maar eens geflasht.. ben benieuwd.

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vow
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07-07-2024

Vow

Weet iemand welke 6.0 goed is voor een Belgische s5 SM-G900F?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Mijn zusje heeft op haar s5 neo de marshmallow update ontvangen, volgens mij heeft ze een phn csc code. Tot nu toe tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAMeijer
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-09 20:24
Zojuist 6.0.1 OTA binnengekregen op mijn S5+ Vodafone! Hij is een stuk sneller en het batterijverbruik lijkt ook minder. So far, so good...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ben erg blij met de 6.0.1.. op de G901F..zoveel vlotter en minder batterij drainage :D
nou nog even een mooie 6.x op scharrelen voor de G900F van vrouwlief, alleen die wil natuurlijk weer geen data verliezen.. :)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-09 23:41
Hier nog geen OTA 6.0.1 op mijn S5+ (gekocht bij Belcompany, dus Vodafone)... we wachten rustig af. Ben tevreden nu, dus geen haast

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-09 20:19
Hier helaas geen update 6.0.1 unbranded. Komt van kpn af

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
Ojee, wat is dit nu weer?

Ik start de buienradar app.

Daar in start ik de laatste rtl weerbericht video FLASH unwanted ad Samsung galaxy S7! en dan start de video van rtl.

Elke keer als ik een buienradar video start krijg ik die ad te zien.

Ik heb deze ad eerder deze week ook al voorbij zien komen ergens anders in mijn s5 met 6.0.1.

Ik kan jullie vertellen dat ik hier totaal niet van gecharmeerd van ben. Sinds 6 dagen mijn eerste Samsung. Ik was heel erg blij er mee en was van plan mijn half jaar oude daily driver mijn iPhone 6s in vraag en aanbod te zetten, zo tevreden was ik mijn s5.

Vlug Googlen leert dat Samsung deze praktijken ook doet met hun smart tv's.

Iemand een clue hoe deze unwanted ads te stoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:20

AvK

Ready Set Go

Poosje geleden had ik hetzelfde bij een vriendin. Waarschijnlijk heb je jezelf per ongeluk aangemeld. Even afmelden op die website en klaar. Heeft ook niks met Samsung te maken.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
@AvK

Welke website :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
AvK schreef op zondag 05 juni 2016 @ 09:35:
Poosje geleden had ik hetzelfde bij een vriendin. Waarschijnlijk heb je jezelf per ongeluk aangemeld. Even afmelden op die website en klaar. Heeft ook niks met Samsung te maken.
En hoezo heeft dit niets met Samsung te maken? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDonkey
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-09 19:12
Ik heb een Galaxy S5 en ik zit nog steeds 'vast' op Android 5.0. Heeft iemand enig idee hoe dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

iDonkey schreef op zondag 05 juni 2016 @ 11:43:
Ik heb een Galaxy S5 en ik zit nog steeds 'vast' op Android 5.0. Heeft iemand enig idee hoe dit komt?
Dat is de laatste officiële. Als het goed is komt 6.0 deze maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
Ik gebruik geen website van rtl, ik gebruik de buienradar app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:16

Wildfire

Joy to the world!

toro schreef op zondag 05 juni 2016 @ 14:11:
[...]

Ik gebruik geen website van rtl, ik gebruik de buienradar app.
Buienradar is dan wel weer van RTL :)

[ Voor 3% gewijzigd door Wildfire op 05-06-2016 14:18 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02 09:19
AvK schreef op zondag 05 juni 2016 @ 11:45:
[...]

??? Hier al een maand 6.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-08 13:08
8/6/16 nog steeds geen 6.0 versie op mijn S5+ van Tmobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruvansin
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-09 19:05
AvK schreef op zondag 05 juni 2016 @ 11:45:
[...]

Nee hoor, ik heb al meer dan een maand geleden de officiële 6.0 OTA binnengekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
Toin schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 13:51:
8/6/16 nog steeds geen 6.0 versie op mijn S5+ van Tmobile.
Vodafone versie van 6.0.1 voor de G901F is gisteren vrijgegeven.
Dus PHN komt er dan snel aan..
T-mobile meestal ook...
ruvansin schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 14:42:
[...]
Nee hoor, ik heb al meer dan een maand geleden de officiële 6.0 OTA binnengekregen.
Dan heb jij een G-900F.
Geluksvogel.

[ Voor 34% gewijzigd door emmerx op 08-06-2016 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
Gisteren een 2e hands S5 op de kop getikt die branded is door één of andere Poolse provider inclusief boot animatie.
Ik heb 'm geprobeerd te rebranden met een officiële Nederlandse Marshmallow firmware van Sammobile maar krijg een fail met Odin.
Gelukkig geen softbrick. Iemand tips?

Odin log screenshot: https://drive.google.com/...WjNOTW8/view?usp=drivesdk

[ Voor 15% gewijzigd door Hadespuiter op 09-06-2016 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
emmerx schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 15:10:
[...]

Vodafone versie van 6.0.1 voor de G901F is gisteren vrijgegeven.
Dus PHN komt er dan snel aan..
T-mobile meestal ook...

[...]

Dan heb jij een G-900F.
Geluksvogel.
Ik heb ook een 900F en 6.0.1.

Is de 901F ouder dan of andere specs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vow
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07-07-2024

Vow

Ik heb nochtans ook een Belgische 900F doch heb nog steeds geen 6.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruvansin
toro schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 00:08:
[...]

Ik heb ook een 900F en 6.0.1.

Is de 901F ouder dan of andere specs?
De 901 is volgens mij de Galaxy S5 plus. Deze heeft iets andere specs (SD805 ipv 801 dacht ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:32
ruvansin schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 13:25:
[...]

De 901 is volgens mij de Galaxy S5 plus. Deze heeft iets andere specs (SD805 ipv 801 dacht ik).
en ondersteuning voor 4g+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-09 20:19
Iemand op een unbranded S5+ al kunnen updaten naar 6.0.1? De S5+ (kpn) van mijn man geeft nog steeds aan dat de gsm up to date is.

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
Nee, de update naar Nederlandse unbranded 6.0.1 voor de S5+/901F is nog niet uitgerold. Maar het kan niet lang meer duren nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:11
Kan niet wachten op de update van de S5+

Ga hem dan compleet resetten en eens kijken of ie dan weer lekker loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menno van Rijn
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 24-09 12:58
Android 6 voor de Galaxy S5 neo gister geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sithlord76
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:36
Nu het steeds drukker in huis word met mobieltjes en tablets wil ik mijn mobiel over zetten naar 5g wifi. nu krijg ik wel verbinding maar binnen een minuut schakelt mijn mobiel terug naar 2.4g wifi.

Het gaat om: samsung galaxy S5 met Android 6.0.1 er op. mijn router is een netgear WNDR3700v2 met firmware V1.0.1.14
Het zelfde gebeurd ook met mijn samsung Tab S. met Android 5.0.2

Heeft iemand een idee waar dat aan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruvansin
Sithlord76 schreef op zondag 12 juni 2016 @ 15:53:
Nu het steeds drukker in huis word met mobieltjes en tablets wil ik mijn mobiel over zetten naar 5g wifi. nu krijg ik wel verbinding maar binnen een minuut schakelt mijn mobiel terug naar 2.4g wifi.

Het gaat om: samsung galaxy S5 met Android 6.0.1 er op. mijn router is een netgear WNDR3700v2 met firmware V1.0.1.14
Het zelfde gebeurd ook met mijn samsung Tab S. met Android 5.0.2

Heeft iemand een idee waar dat aan ligt?
Dit komt door de optie "Slimme netwerkwissel" in Instellingen > WiFi

Als je deze optie uit zet wisselt je telefoon niet meer automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:00
Hadespuiter schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 23:48:
Gisteren een 2e hands S5 op de kop getikt die branded is door één of andere Poolse provider inclusief boot animatie.
Ik heb 'm geprobeerd te rebranden met een officiële Nederlandse Marshmallow firmware van Sammobile maar krijg een fail met Odin.
Gelukkig geen softbrick. Iemand tips?

Odin log screenshot: https://drive.google.com/...WjNOTW8/view?usp=drivesdk
probeer het eens met de nieuwste versie van Odin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sithlord76
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:36
ruvansin schreef op zondag 12 juni 2016 @ 17:05:
[...]

Dit komt door de optie "Slimme netwerkwissel" in Instellingen > WiFi

Als je deze optie uit zet wisselt je telefoon niet meer automatisch.
Deze stond al uit...dus dat maakt niks uit, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Voor de S5+ is (unbranded) is ook een PHN versie beschikbaar. Kan deze downloaden via KIES. Ca 1361 MB. PDA:OL1 / CSC:OL1 / PHONE:OK2 (PHN)
Heb het nog niet gedaan. Ga eerst even wat instellingen en programma's proberen te backuppen via Titanium Backup.
Update staat nog niet op Sammobile.

Iemand ervaring met rooten van de 6.0.1 versie?

[ Voor 8% gewijzigd door mike123 op 13-06-2016 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrasshopperNL
mike123 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 00:28:
Voor de S5+ is (unbranded) is ook een PHN versie beschikbaar. Kan deze downloaden via KIES. Ca 1361 MB. PDA:OL1 / CSC:OL1 / PHONE:OK2 (PHN)
Heb het nog niet gedaan. Ga eerst even wat instellingen en programma's proberen te backuppen via Titanium Backup.
Update staat nog niet op Sammobile.

Iemand ervaring met rooten van de 6.0.1 versie?
Aangezien je de eerste bent die op dit forum de 6.0.1 versie voor de G901F binnen kon halen zal er nog niemand zijn die hier ervaring mee heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
mike123 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 00:28:
OL1/OL1/OK2 (PHN) is naar mijn weten gewoon android 5.0.2 hoor. Samsung Kies geeft aan dat ik op die firmware zit en dat dat tevens de laatst beschikbare is, en ik zit op 5.0.2.

Op welke firmware zit je op dit moment dan volgens Kies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
FreddyFish schreef op maandag 13 juni 2016 @ 15:45:
[...]

OL1/OL1/OK2 (PHN) is naar mijn weten gewoon android 5.0.2 hoor. Samsung Kies geeft aan dat ik op die firmware zit en dat dat tevens de laatst beschikbare is, en ik zit op 5.0.2.

Op welke firmware zit je op dit moment dan volgens Kies?
Ik zat op de laatste versie volgens KIES. Dat zei hij/zij vorige week nog.
Heb nu geupdate en het is nog steeds 5.0.2. Gisteravond zei hij dat er een nieuwe versie was.
Snap er dus geen fli...r van.

Excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:21
Ik heb sinds kort mijn Galaxy S5 weer gerepareerd (scherm was kapot sinds oktober). Sinds vorige week staat de telefoon weer aan. Ik heb 2 systeemupdates geinstalleerd, die werken opzich prima. Alleen de Gmail app werkt niet, die sluit na een seconde af met de melding Gmail is gestopt. Ik heb al geprobeerd de gegevens/cache van de app te wissen, de app terug te zetten naar fabrieksversie en opnieuw te updaten. Dit mocht helaas niet baten. Iemand nog een mogelijkheid die ik kan proberen zonder de telefoon direct te resetten naar fabrieksinstellingen?

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin_VH
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-09 06:29
Mijn S5 Neo SM-G903F (België, aangekocht bij Orange, toen nog Mobistar) zit nog op 5.1.1. Op zich geen probleem, maar ben wel benieuwd naar Android M. Er zit geen simlock (nooit in belgië, voor zover ik weet) op en hij niet afgestemd op deze of gene provider.

Ik merk op Sammobile dat er voor Proximus al sinds eind mei een update bestaat. Voor de overige providers vind ik echter geen firmware, niet voor Android 5, noch voor Android 6. Voor proximus is er ook wel een Lolipop FW te vinden. iemand een idee hoe dat zit? Ik veronderstel dat ik geen door Proximus goedgekeurde firmware zal ontvangen..

Aanvulling: ik zie dat ik een Luxemburgs model heb: CSC: G903FLUX1AOL1

[ Voor 5% gewijzigd door Edwin_VH op 14-06-2016 11:59 ]

Kortrijk | 5250 Wp Sunpower - 9x375 WZW 45° + 5x375 ONO 45° | Solis 3,6 kW | Batterij: Pylontech 9,6 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hadespuiter
Dancis schreef op zondag 12 juni 2016 @ 18:35:
[...]

probeer het eens met de nieuwste versie van Odin.
De oplossing was een andere usb poort gebruiken. Een 2.0 poort ipv 3.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
Ik gebruik sidns 2 weken 6.0.1 (NEE) op mijn S5+ (SM-901F) en merk dat dit een hele verbetering is qua energieverbruik als het toestel niet gebruikt wordt. De zgn 'wake locks' uit 5.0.2 zijn definitief opgelost; 'doze' doet zijn werk.
De nieuwe Galaxy S5 is nu eindelijk beter bruikbaar dan de S4 onder Lollipop...
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/85106864/20160616%20S5plusDoze.png

Veel is er verder niet veranderd, maar genoeg om de update toch te doen als je zelf de problemen met de accu niet had.
Enige probleem dat ik wel vaker heb is dat ik nu regelmatig (1x week) een herstart moet doen omdat het toestel ineens traag wordt.

Zodra hij beschikbaar komt voor Nederland (PHN) updaten dus!

[ Voor 14% gewijzigd door emmerx op 16-06-2016 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
Ik kreeg op mijn S5+ (G901F) aan het begin van de middag een melding over een update. Op dat moment was ik niet in de gelegenheid om te updaten, dus ik heb de melding toen gewist. Nu laat ik de telefoon opnieuw zoeken naar updates, maar er is ineens geen update beschikbaar. Ook Kies meldt dat de laatste versie geïnstalleerd is. Misschien is het dan toch niet 6.0.1 marshmallow geweest... Ik vind het allemaal maar lang duren, vooral omdat 5.0.2 tegenvalt wat betreft de accuduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:32
Hier geen update te zien op de s5+, sammobile vermeld ook nog niks voor de phn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PureLOOD
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 17:19
emmerx schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 12:56:
Ik gebruik sidns 2 weken 6.0.1 (NEE) op mijn S5+ (SM-901F) en merk dat dit een hele verbetering is qua energieverbruik als het toestel niet gebruikt wordt. De zgn 'wake locks' uit 5.0.2 zijn definitief opgelost; 'doze' doet zijn werk.
De nieuwe Galaxy S5 is nu eindelijk beter bruikbaar dan de S4 onder Lollipop...
[afbeelding]

Veel is er verder niet veranderd, maar genoeg om de update toch te doen als je zelf de problemen met de accu niet had.
Enige probleem dat ik wel vaker heb is dat ik nu regelmatig (1x week) een herstart moet doen omdat het toestel ineens traag wordt.

Zodra hij beschikbaar komt voor Nederland (PHN) updaten dus!
Dat is goed nieuws :) Heb je een factory reset gedaan voor- of na de update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
PureLOOD schreef op maandag 20 juni 2016 @ 21:05:
[...]
Heb je een factory reset gedaan voor- of na de update?
Geen factory reset gedaan, noch hoeven doen.
Werkt nu perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITG
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21-09-2022

ITG

Ik heb sinds de 6.0.1 update last van wegvallend signaal en wegvallende GPS onvangst. Moet ik ook factory reset doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Op mijn Spaanse gewone S5 komt nu een update binnen van 880,02Mb....... OTA.
Eindelijk naar Marshmallow?

Edit1: Ja dus. Ben benieuwd!

Edit2: Hij is er in ieder geval razend snel van geworden. Ben nog geen vreemde dingen tegen gekomen.

[ Voor 40% gewijzigd door AvK op 25-06-2016 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:00

-tom-562

Oliesjeik

Mss een stomme vraag, maar moet je perse 5.0 hebben om een OTA update te krijgen naar 6.0? Ik zie op Sammobile 6.0 staan voor mijn S5+ (Vodafone firmware), maar ik als ik handmatig check voor updates via mijn telefoon (draait op Kitkat), zie ik alleen dat 5.0 (Lollipop) beschikbaar is.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

-tom-562 schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 17:48:
Mss een stomme vraag, maar moet je perse 5.0 hebben om een OTA update te krijgen naar 6.0? Ik zie op Sammobile 6.0 staan voor mijn S5+ (Vodafone firmware), maar ik als ik handmatig check voor updates via mijn telefoon (draait op Kitkat), zie ik alleen dat 5.0 (Lollipop) beschikbaar is.
Ehhh.... misschien Lollipop er dan maar eens opzetten? Je zult de laatste Tweaker zijn die dat nog moet doen.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:00

-tom-562

Oliesjeik

AvK schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 15:43:
[...]

Ehhh.... misschien Lollipop er dan maar eens opzetten? Je zult de laatste Tweaker zijn die dat nog moet doen.... ;)
Denk het niet, ik heb een S5+, en met Lollipop heb je gigantisch last van wakelocks, ben dus bewust terug gegaan naar Kitkat

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Ik bedoel natuurlijk eerst LP erop en daarna MM. Loopt als een trein hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Met mijn S5+ heb ik totaal nergens last van! Heb nog geen update naar MM, dus draai al sinds begin op 5.0.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computergenie
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-02 07:47
heb ik eindelijk de 6.0 update voor mijn samsung s5.. kan ik nergens opties vinden voor RAW opnames met de camera.. Mis ik iets? Ik had verwacht dat ik met de 6.0 update ook RAW opnames kan maken. Weet iemand hoe het zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
Ik heb mijn S5+ G901F Vodafone Branded geroot. Maar toestel is compleet traag en bagger batterij met 5.0.2.

Is voor deze versie Android 6.0 beschikbaar?

Hoe kan ik van een geroote versie weer naar een officiele en dan graag Android 6?

Via instellingen software update zoeken lukt niet vanwege root.

Verneem graag advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Sleehond schreef op zondag 26 juni 2016 @ 22:04:
Ik heb mijn S5+ G901F Vodafone Branded geroot. Maar toestel is compleet traag en bagger batterij met 5.0.2.

Is voor deze versie Android 6.0 beschikbaar?

Hoe kan ik van een geroote versie weer naar een officiele en dan graag Android 6?

Via instellingen software update zoeken lukt niet vanwege root.

Verneem graag advies!
Voor de Vodafone versie is 6.0 al beschikbaar op sammobile vanaf 7-6-2016.
Downloaden op Sammobile en installeren via Odin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
mike123 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 00:55:
[...]

Voor de Vodafone versie is 6.0 al beschikbaar op sammobile vanaf 7-6-2016.
Downloaden op Sammobile en installeren via Odin.
Oh, beter!

Easy as that dus! Mooi, staat ook een uitleg direct bij op Sammobile inderdaad.

Super, bedankt voor je reactie!

[ Voor 16% gewijzigd door Sleehond op 27-06-2016 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrasshopperNL
Sleehond schreef op maandag 27 juni 2016 @ 14:11:
[...]

Oh, beter!

Easy as that dus! Mooi, staat ook een uitleg direct bij op Sammobile inderdaad.

Super, bedankt voor je reactie!
Is deze wel te installeren zonder dat je met pit files aan de gang moet?
OTA is hij nog niet te verkrijgen als ik het goed zie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
GrasshopperNL schreef op maandag 27 juni 2016 @ 14:17:
[...]

Is deze wel te installeren zonder dat je met pit files aan de gang moet?
OTA is hij nog niet te verkrijgen als ik het goed zie
Goede vraag, ben vanavond thuis en wilde dan gaan installeren.
Wat zijn Pit files?
OTA was hij er nog niet zag ik inderdaad op de non rooted S5+ van mijn vriendin.

Kan ik dus wel aan de slag hiermee....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
Sleehond schreef op maandag 27 juni 2016 @ 15:50:
[...]

Goede vraag, ben vanavond thuis en wilde dan gaan installeren.
Wat zijn Pit files?
OTA was hij er nog niet zag ik inderdaad op de non rooted S5+ van mijn vriendin.

Kan ik dus wel aan de slag hiermee....?
Op Vodafone-branded toestellen moet die firmware inderdaad zonder gedoe te installeren zijn. Geen .pit benodigd. Controleer van tevoren goed of je wel werkelijk een Vodafone-branded toestel hebt, want deze firmware zal niet (zomaar) geïnstalleerd kunnen worden op de unbranded S5+.

Opmerkelijk dat de firmware nog niet OTA wordt aangeboden, aangezien de firmware 7 juni al is uitgebracht. Misschien voordat je aan de slag gaat met Odin, eerst even kijken of de firmware wel wordt aangeboden via Samsung Kies3?
Pagina: 1 ... 37 ... 42 Laatste

Let op:
Prijzen, winkels, levertijden en dergelijke niet-technische zaken graag in [Samsung Galaxy S5] Levertijden & Prijzen