Ik zit elke dag af te wachten op de nieuwe software update... Ben benieuwd!
We hebben nog een week de tijd voor 6.0.1
Verwijderd
ik heb gisteren pas lolipop 5.1.1 gekregenRoald1965 schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 20:28:
even iets anders:
ik heb een Samsung galaxy S5 mini met lolipop 5.1.1 en een asus zenwatch 2 met marshmallow 6.0.1 nu wil ik graag een wireless headset gebruiken is dat mogelijjk zonder mn zenwatch 2 te disconecten?
Waarvoor hebben we nog een week de tijd?Roald1965 schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 20:28:
Marshmallow 6.0.1 verschijn voor de S5 in Q1 is verteld.GrasshopperNL schreef op zondag 24 april 2016 @ 00:17:
[...]
Waarvoor hebben we nog een week de tijd?
Idd. we zitten al q2. Volgende zondag is het 1 mei. Dus als het goed is binnen een paar dagen. Ik ben benieuwd dan.mike123 schreef op zondag 24 april 2016 @ 02:01:
[...]
Marshmallow 6.0.1 verschijn voor de S5 in Q1 is verteld.
Verwijderd
ik kreeg vrijdag 22 april pas de lolipop 5.1.1 update weet niet of anderen het eerder hebben gehad en zo ja hoe/waar? maar het lijkt me niet realistisch dat ze zo snel van lolipop naar marshmallow gaan tenzij anderen het al veel eerder hadden ?
Er staat duidelijk bij de update 6.0 dat dit voor s5 in april 2016 gaat plaatsvinden ongeacht welke andoidversie je op de telefoon hebt staan, tja dan moeten ze het niet er neerzetten.Verwijderd schreef op zondag 24 april 2016 @ 12:02:
ik kreeg vrijdag 22 april pas de lolipop 5.1.1 update weet niet of anderen het eerder hebben gehad en zo ja hoe/waar? maar het lijkt me niet realistisch dat ze zo snel van lolipop naar marshmallow gaan tenzij anderen het al veel eerder hadden ?
Oeps, gaat wel heel hard. Q1 met een uitloop van 1 maand?nadroJ schreef op zondag 24 april 2016 @ 11:30:
Q1 is jan, feb en maart hè. We leven al in Q2
Verwijderd
waar staat dat? en hoe lang heb jij lolipop al op je telefoon?Roald1965 schreef op zondag 24 april 2016 @ 16:04:
[...]
Er staat duidelijk bij de update 6.0 dat dit voor s5 in april 2016 gaat plaatsvinden ongeacht welke andoidversie je op de telefoon hebt staan, tja dan moeten ze het niet er neerzetten.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2016 17:21 ]
Op de site van androidplanet bij updates van smartphones naar 6.0.1 heb al mee dan een jaar 5.0.Verwijderd schreef op zondag 24 april 2016 @ 17:17:
[...]
waar staat dat? en hoe lang heb jij lolipop al op je telefoon?
Ik zit voor mijn S5 met smart ook te wachten op Lollipop, ik wil meer grip op de permissions van apps. Er zijn een paar apps die ik pas wil installeren als ik ze rechten kan ontnemen.
Maar het lijkt nog compleet wazig te zijn wanneer we het kunnen verwachten.
-edit-
Nu ik mijn telefoon bijna een jaar heb, en Samsung stommetje speelt over Lollipop, zit ik toch steeds meer te denken aan Cyanogenmod. Ik heb daar met volle tevredenheid twee jaar mee gewerkt op mijn HTC Desire Z, en als ik er zo wat over lees is het nog steeds een prima custom ROM.
-edit-
Nu ik mijn telefoon bijna een jaar heb, en Samsung stommetje speelt over Lollipop, zit ik toch steeds meer te denken aan Cyanogenmod. Ik heb daar met volle tevredenheid twee jaar mee gewerkt op mijn HTC Desire Z, en als ik er zo wat over lees is het nog steeds een prima custom ROM.
[ Voor 53% gewijzigd door JeroenH op 24-04-2016 18:32 ]
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar
Ach over een maand of 3 ga ik weg bij Samsung en ga naar de iPhone. Die updaten wel.JeroenH schreef op zondag 24 april 2016 @ 18:21:
Ik zit voor mijn S5 met smart ook te wachten op Lollipop, ik wil meer grip op de permissions van apps. Er zijn een paar apps die ik pas wil installeren als ik ze rechten kan ontnemen.
-edit-
Da's mooi voor jou, maar a) dat platform heeft zijn eigen gekkigheden en b) zo rijk ben ik nietRoald1965 schreef op zondag 24 april 2016 @ 18:48:
Ach over een maand of 3 ga ik weg bij Samsung en ga naar de iPhone. Die updaten wel.
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar
Iemand met een S5+ (SM-G901F) die voor mij een PIT wil maken? De telefoon van mijn vrouw is gesoftbricked en ik moet een PIT file hebben voor de Nederlandse ROM.
Hier staat wat je moet doen: http://forum.xda-develope...-g901f-pit-files-t2965270
Al gelukt om met Kies terug te gaan naar een NL rom en dat heeft ook de PIT weer gefixt.
Hier staat wat je moet doen: http://forum.xda-develope...-g901f-pit-files-t2965270
Al gelukt om met Kies terug te gaan naar een NL rom en dat heeft ook de PIT weer gefixt.
[ Voor 14% gewijzigd door Chilly_Willy op 24-04-2016 21:35 ]
Coïtus ergo sum
6.0.1. voor Tsjechië en Cyprus. Zal nu toch niet lang meer duren.
En Nederland vodafone ook al.
En Nederland vodafone ook al.
[ Voor 20% gewijzigd door Zapato op 25-04-2016 12:38 ]
Verwijderd
kan iemand mij vraag over bluetooth beantwoorden?Verwijderd schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 23:02:
[...]
ik heb gisteren pas lolipop 5.1.1 gekregen
even iets anders:
ik heb een Samsung galaxy S5 mini met lolipop 5.1.1 en een asus zenwatch 2 met marshmallow 6.0.1 nu wil ik graag een wireless headset gebruiken is dat mogelijjk zonder mn zenwatch 2 te disconecten?
Ik heb niet dezelfde combinatie, maar de combinatie autoradio (telefonie en muziek) via bluetooth én een Garmin fenix met notificatie's via bluetooth werken zonder problemen tegelijkertijd.Verwijderd schreef op maandag 25 april 2016 @ 12:08:
[...]
kan iemand mij vraag over bluetooth beantwoorden?
Vandaag verschenen voor Vodafone 6.0.1
http://www.sammobile.com/firmwares/database/SM-G900F/VDF/
Wachten op PHN....
Wachten op PHN....
En wachten op de PHN voor de G901F...Barock schreef op maandag 25 april 2016 @ 12:56:
Wachten op PHN....
Ik ben benieuwd. Wie weet is de battery drain erin opgelost. Heb het nog steeds, zelfs op 4.4 met momenten. Is dan ook onverklaarbaar.
vb. van enkele dagen geleden. S5 was volledig opgeladen. Even nog gebruikt voor het slapen en s'ochtends was die weer bijna leeg. Het vreemde is dat hij het 1ste of 2de uur van mijn slaap het nog wel goed doet, en vervolgens zonder enige activiteit achteruit gaat.

Voor zij die er willen induiken. Heb ook screenshots genomen van alle processen met de tijd erbij. Zoals je ziet is er geen enkele service ofzo die continu heeft liggen draaien.
https://www.dropbox.com/s...04-17%2006.23.25.png?dl=0
Alle screenshots verzameld:
https://www.dropbox.com/s...04-17%2006.23.14.zip?dl=0
vb. van enkele dagen geleden. S5 was volledig opgeladen. Even nog gebruikt voor het slapen en s'ochtends was die weer bijna leeg. Het vreemde is dat hij het 1ste of 2de uur van mijn slaap het nog wel goed doet, en vervolgens zonder enige activiteit achteruit gaat.

Voor zij die er willen induiken. Heb ook screenshots genomen van alle processen met de tijd erbij. Zoals je ziet is er geen enkele service ofzo die continu heeft liggen draaien.
https://www.dropbox.com/s...04-17%2006.23.25.png?dl=0
Alle screenshots verzameld:
https://www.dropbox.com/s...04-17%2006.23.14.zip?dl=0
Of de non branded van Cyprus er op flashen. Vind het wel een vreemde ontwikkeling dat VF eerder een versie kan uitbrengen dan Samsung zelf...Barock schreef op maandag 25 april 2016 @ 12:56:
Wachten op PHN....
inmiddels een update aan het downloaden voor mijn s5 OTA 812.17 MB ( KPN )
inmiddels loopt er ook een update op mijn S5 binnen (non branded) ook 812.17 mb
Verwijderd
denk de 5.1.1 update en dat is lolipop deze heb ik (ook KPN) afgelopen vrijdag opgehaalddorzel schreef op maandag 25 april 2016 @ 14:14:
inmiddels een update aan het downloaden voor mijn s5 OTA 812.17 MB ( KPN )
Het is 6.0.1 volgens de install notes. Hij is inmiddels al gedownload en staat te installeren bij mij.
is inderdaad de 6.01 ik heb het nu al op mijn toestel.
Verwijderd
ik heb ook KPN en als ik check zegt hij dat ik de nieuwste versie heb. ik heb S5 minifredgroes schreef op maandag 25 april 2016 @ 14:54:
Het is 6.0.1 volgens de install notes. Hij is inmiddels al gedownload en staat te installeren bij mij.
Edit: hier komt ie inderdaad ook binnen op een S5 PHN
[ Voor 33% gewijzigd door Dancis op 25-04-2016 15:00 ]
Ik heb een normale S5, daar zit het verschil waarschijnlijk in.Verwijderd schreef op maandag 25 april 2016 @ 14:56:
[...]
ik heb ook KPN en als ik check zegt hij dat ik de nieuwste versie heb. ik heb S5 mini
Verwijderd
enig idee wanneer hij voor de mini komt?fredgroes schreef op maandag 25 april 2016 @ 15:04:
[...]
Ik heb een normale S5, daar zit het verschil waarschijnlijk in.
Ik ben bang dat die helemaal niet komt. Rondom Lollipop verliep de update ook al erg moeilijk, maar ik kan er naast zitten hoor.
Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl
Hier ook een Update aan het downloaden, ook 812,17MB, dus het zal MM wel zijn.
Ben benieuwd, heb een s5 te leen van iemand, mijn Z1 is overleden en ik weet nog (steeds) niet wat ik wil, sofar bevalt de s5 prima, eigenlijk weet ik het wel, maar ik vind de s7 nog te duur...ik dwaal af
Ben benieuwd, heb een s5 te leen van iemand, mijn Z1 is overleden en ik weet nog (steeds) niet wat ik wil, sofar bevalt de s5 prima, eigenlijk weet ik het wel, maar ik vind de s7 nog te duur...ik dwaal af
even wat ander, is het iemand gelukt om Rabo wallet werkend te krijgen op de S5 ??
Mijn S5 is nu een update van 266.41Mb aan het binnenhalen. Geen idee wat het is, ik ga het pas installeren als ik thuis ben 
Ik ook, helemaal omdat mijn S5 het prima doet, maar mijn vrouw heeft sinds een tijdje een S7 en holy shit wat is die camera goed. Ik dacht dat de camera van de S5 prima was, maar die van de S7 maakt echt prachtige foto's.Frenz64 schreef op maandag 25 april 2016 @ 16:24:
maar ik vind de s7 nog te duur
[ Voor 60% gewijzigd door JeroenH op 25-04-2016 17:26 ]
Is het iemand al gelukt om het opstart-wachtwoord uit te zetten of te wijzigen in een patroon in combinatie met vingerafdruk-beveiliging (zoals bij de S6)? of is dit bij de S5 helemaal niet mogelijk?
Het lijkt er inderdaad op dat de vingerafdrukscanner niet meer werkt na iedere herstart. Pfff wat een onzin weer dit.
Hier branded toestel van T-mobile, nog geen update te vinden.
P.s. Iemand een idee hoe ik dat unbrand? of hoe je dat ook tegenwoordig noemt? telkens dat deuntje en schermpje van T-mobile als je de S5 opstart / afsluit ziet er ook zo cheap uit.
P.s. Iemand een idee hoe ik dat unbrand? of hoe je dat ook tegenwoordig noemt? telkens dat deuntje en schermpje van T-mobile als je de S5 opstart / afsluit ziet er ook zo cheap uit.
Met samfirm de phn ROM downloaden en dan met odin de ROM erop flashenRoadRunnerRik schreef op maandag 25 april 2016 @ 19:01:
Hier branded toestel van T-mobile, nog geen update te vinden.
Kijk dat is handige info!fredgroes schreef op maandag 25 april 2016 @ 19:41:
[...]
Met samfirm de phn ROM downloaden en dan met odin de ROM erop flashen
In de mei vakantie maar eens verder in verdiepen.
Verwijderd
hier zo wel de s5 en de s5 miniSteeffoon schreef op maandag 25 april 2016 @ 15:56:
[...]
Ik ben bang dat die helemaal niet komt. Rondom Lollipop verliep de update ook al erg moeilijk, maar ik kan er naast zitten hoor.
Ik heb een S5 duos (SM-G900FD). Iemand al een update naar 6.01 gehad voor dit toestel? De mijne komt uit de verenigde arabische emiraten. Ik ben benieuwd naar jullie reacties!
PHN versie voor de G900F is er:
Model SM-G900F
Model name GALAXY S5
Country Netherlands
Version Android 6.0.1
Changelist 110166628
Build date Tue, 05 Apr 2016 06:07:11 +0000
Product code PHN
PDA G900FXXU1CPD2
CSC G900FPHN1CPC4
Model SM-G900F
Model name GALAXY S5
Country Netherlands
Version Android 6.0.1
Changelist 110166628
Build date Tue, 05 Apr 2016 06:07:11 +0000
Product code PHN
PDA G900FXXU1CPD2
CSC G900FPHN1CPC4
[ Voor 14% gewijzigd door Zapato op 26-04-2016 11:30 ]
Om de rabowallet te gebruiken heb je een SIM-kaart nodig met een secure element van KPN, Telfort of Simyo. Heb je die?dorzel schreef op maandag 25 april 2016 @ 17:05:
even wat ander, is het iemand gelukt om Rabo wallet werkend te krijgen op de S5 ??
ik ben in bezit van een simkaart met Nfc van Kpn. deze is ook ingeschakeld bij instellingen.PureLOOD schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 12:39:
[...]
Om de rabowallet te gebruiken heb je een SIM-kaart nodig met een secure element van KPN, Telfort of Simyo. Heb je die?
echter dit werkend te krijgen is een probleem. de app. kan geen contact maken met secure element.
daarom vroeg ik mij af of er mensen met een S5 dit werkend hebbem gekregen.
Verwijderd
hoe heb je dat gedaan? want heb geen zin om te rotzooien met allerlei proggies en toestanden
Is 6.0.1 er ook of onderweg voor SM-G901F? M'n vriendin heeft namelijk de Galaxy S5 Plus
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw
Ook komt de update natuurlijk naar de Galaxy S5 Neo en de Galaxy S5 Plus, maar dit gebeurt vermoedelijk pas als de update voor de ‘gewone’ S5 volledig is afgerond.SuperVeloce schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 15:19:
Is 6.0.1 er ook of onderweg voor SM-G901F? M'n vriendin heeft namelijk de Galaxy S5 Plus
bron:http://www.galaxyclub.nl/
Verwijderd
zie nu net dat op de s5 mini geen MM isVerwijderd schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 15:09:
[...]
hoe heb je dat gedaan? want heb geen zin om te rotzooien met allerlei proggies en toestanden
foutje ik dacht van wel omdat ik daar ook een grote update file op kreeg
Lollipop is onlangs op de S5 mini verschenen. Marshmallow krijgt dit toestel niet meer.
Heeft iemand de SM-G900F al ge-root na de update naar 6.0.1? Zijn het dezelfde stappen als voor 5.0?
Verwijderd
crap is dat zeker en zo ja heb je een bron?Hadespuiter schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 19:11:
Lollipop is onlangs op de S5 mini verschenen. Marshmallow krijgt dit toestel niet meer.
Lollypop is nog maar net uit voor de S5 mini en gezien Samsung's update policy (18 maanden) lijkt het dan ook niet meer waarschijnlijk dat Marshmallow nog gaat verschijnen. Androidplanet heeft het toestel ook niet in de lijst staan: https://www.androidplanet...oid-6-0-update-overzicht/Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 21:36:
[...]
crap is dat zeker en zo ja heb je een bron?
Maar je moet altijd hoop blijven houden natuurlijk.
Heb je deze app geïnstalleerd?dorzel schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 14:50:
[...]
ik ben in bezit van een simkaart met Nfc van Kpn. deze is ook ingeschakeld bij instellingen.
echter dit werkend te krijgen is een probleem. de app. kan geen contact maken met secure element.
daarom vroeg ik mij af of er mensen met een S5 dit werkend hebbem gekregen.
Google Play: NFC Manager
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
ja de NFC manager heb ik ook geïnstalleerd.henklbr schreef op woensdag 27 april 2016 @ 08:59:
[...]
Heb je deze app geïnstalleerd?
Google Play: NFC Manager
Net de SM-G900F ge-root. Kan op dezelfde manier als voor 5.0. In mijn geval is dat TWRP installeren en daarna SuperSU installeren (via TWRP).Yoghoo schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 21:08:
Heeft iemand de SM-G900F al ge-root na de update naar 6.0.1? Zijn het dezelfde stappen als voor 5.0?
Aangezien ik niet echt langer kon wachten heb ik me er zojuist in verdiept. Zoals je zei met Samfirm de PHN rom gedownload (6.0.1) en met Odin 3.10.7 erop geflasht.fredgroes schreef op maandag 25 april 2016 @ 19:41:
[...]
Met samfirm de phn ROM downloaden en dan met odin de ROM erop flashen
Na 3.46 minuten was Odin klaar en stond er groot SAMSUNG voor een paar minuten in beeld.
Momenteel een mooi gekleurd scherm met draaiende tandwielen "Android upgraden".
Voor alsnog gaat het volgens plan
Voor andere geinteresseerde, hier een guide waarmee het echt kinderspel word.
http://forums.androidcent...a-odin-new-interface.html
Edit: Softwarematig krijg ik 6.0.1 te zien. Layout ziet er verder nog het zelfde uit, enkele icoontjes zijn wel iets anders dan eerst. Zijn er nog meer ingrijpende veranderingen tussen 5.0.1 en 6.0.1 te vinden?
[ Voor 11% gewijzigd door RoadRunnerRik op 27-04-2016 16:31 ]
Zojuist bij mijn Vodafone de 6.0 kunnen installeren OTA. Erg tevreden over. Grote snelheidsverbetering op mijn S5.
Heb je een normale S5 of de S5 4G+?__1337__ schreef op donderdag 28 april 2016 @ 07:13:
Zojuist bij mijn Vodafone de 6.0 kunnen installeren OTA. Erg tevreden over. Grote snelheidsverbetering op mijn S5.
Vaak bu'j te bang!
En jij krijgt niet de melding: Set Warranty Bit : kernel op het moment dat je de S5 opnieuw start?Yoghoo schreef op woensdag 27 april 2016 @ 14:50:
[...]
Net de SM-G900F ge-root. Kan op dezelfde manier als voor 5.0. In mijn geval is dat TWRP installeren en daarna SuperSU installeren (via TWRP).
(Welke TWRP en SuperSu heb je daarvoor gebruikt?)
Die melding krijg je tegenwoordig altijd als je je toestel root (bij Samsung iig). Ik heb de laatste release van TWRP gebruikt (3.0.2) en de laatste beta van SuperSU (2.71).Erwin.MvdB schreef op donderdag 28 april 2016 @ 14:46:
[...]
En jij krijgt niet de melding: Set Warranty Bit : kernel op het moment dat je de S5 opnieuw start?
(Welke TWRP en SuperSu heb je daarvoor gebruikt?)
OK, ik heb dus voor niets de standaard 6.01 rom teruggezetYoghoo schreef op donderdag 28 april 2016 @ 14:54:
[...]
Die melding krijg je tegenwoordig altijd als je je toestel root (bij Samsung iig). Ik heb de laatste release van TWRP gebruikt (3.0.2) en de laatste beta van SuperSU (2.71).

Tot nu toe gebruik ik de standaard nog, als ik er zelf versie 6 op gooi ben ik de garantie kwijt toch?
Dan zal het wel een normale S5 zijn
Heb een S5+/S5 4G+ (901F) van Vodafone, vandaar mijn vraag.
Trouwens, moet je voor de 6.0 update eerst verplicht 5.0 hebben?
Vaak bu'j te bang!
Verwijderd
volgens mij hebben alle S5s 4G ondersteuning sterker nog de S4 had al 4G ondersteuning

mijn S5 mini heeft zowiezo 4G
eeeiiiiindelijk!!!! MM voor de S5+
Ben hem op dit moment aan het binnen hengelen van sammobile...
http://www.sammobile.com/...s-the-marshmallow-update/
Hoe is de batterij bij jullie? 15% eraf op een dag of net wat meer?
Kijk, dat is goed nieuws. Hopelijk bespoedigt dat ook de ontwikkeling van een (officiële) CM13 rom voor de S5+ (G901F).frank.. schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 11:43:
Eerst deze maar gebruiken. Hoe zijn de eerste ervaringen?
Ben nu bezig met het installeren. Op zich niet zo heel veel veranderingen tot nogtoe. Wat mooiere icoontjes en je kan de rechten van apps instellen. Wat volgens mij wel een beetje een wassen neus is in sommige gevallen. ik MOEST mijn galerij toegang geven tot mijn locatie anders kon ik geen achtergrond instellenHenkDePoema schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 14:11:
[...]
Kijk, dat is goed nieuws. Hopelijk bespoedigt dat ook de ontwikkeling van een (officiële) CM13 rom voor de S5+ (G901F).
Eerst deze maar gebruiken. Hoe zijn de eerste ervaringen?
(wel weer de gebruikelijke zooi voorgeïnstalleerd waar niemand op zit te wachten natuurlijk...)
Vandaar ook dat ik zit te azen op Cyanogenmodfrank.. schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 15:27:
[...]
Ben nu bezig met het installeren. Op zich niet zo heel veel veranderingen tot nogtoe. Wat mooiere icoontjes en je kan de rechten van apps instellen. Wat volgens mij wel een beetje een wassen neus is in sommige gevallen. ik MOEST mijn galerij toegang geven tot mijn locatie anders kon ik geen achtergrond instellen![]()
(wel weer de gebruikelijke zooi voorgeïnstalleerd waar niemand op zit te wachten natuurlijk...)
Bedankt voor je reactie, ik ga em vanavond installeren.
graag gedaan!
Novarom heb ik onder 5.0.2 gedraaid. Deze ontwikkelaar heeft ook een kale `stock rom`
beide erg prettig. Gewoon touchwiz en de goede camera ondersteuning maar dan zonder rotzooi.
ben benieuwd wanneer hij met iets op de proppen komt.
Voor degene die interesse hebben... hij is op het forum van XDA-developers te vinden.
Novarom heb ik onder 5.0.2 gedraaid. Deze ontwikkelaar heeft ook een kale `stock rom`
beide erg prettig. Gewoon touchwiz en de goede camera ondersteuning maar dan zonder rotzooi.
Voor degene die interesse hebben... hij is op het forum van XDA-developers te vinden.
Eindelijk! Hopelijk zijn alle bugs van Android 5 er uit. Draai nogsteeds Android 4 op mijn S5+. Zou je misschien willen checken op batterij, wakelocks etc?frank.. schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 11:43:
Dat hoop ik ook ja! Ik hou je op de hoogte... ;-)RickvB schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 17:01:
[...]
Eindelijk! Hopelijk zijn alle bugs van Android 5 er uit. Draai nogsteeds Android 4 op mijn S5+. Zou je misschien willen checken op batterij, wakelocks etc?
Ik had nooit problemen met Android 5 op de S5, dus ook geen problemen met wakelocks en batterydrain.
Heb nu met 6.0.1 alleen dat hij af en toe gereboot is als ik hem uit mijn broekzak haal. maar dat kan ook komen doordat hij pas een keer op de grond is gevallen en dat er intern iets niet meer helemaal goed vast zit...
Heb nu met 6.0.1 alleen dat hij af en toe gereboot is als ik hem uit mijn broekzak haal. maar dat kan ook komen doordat hij pas een keer op de grond is gevallen en dat er intern iets niet meer helemaal goed vast zit...
Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik
Spijtig genoeg alleen de S5+ volgens zijn pagina. Of heb jij het werkend gekregen op de S5?frank.. schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 15:44:
graag gedaan!
Draai nu 6.0.1, maar 3-5 dagen nadat ik het had geinstalleerd crashte die (snelmenu bovenin en instellingen crasthe) en moest ik hem resetten. Moet nu wel iedere keer mijn wachtwoord invoeren bij het opnieuw opstarten in plaats van mijn vingerafdruk al kan dat ook te maken hebben met MM.
Gamertag: timmie271
Dat heb ik ook, maar volgens mij hoort dat gewoon bij 6.0.timmie271 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 19:19:
[...]
Moet nu wel iedere keer mijn wachtwoord invoeren bij het opnieuw opstarten in plaats van mijn vingerafdruk al kan dat ook te maken hebben met MM.
Waar ik zelf last van heb is een pop-up die continue in mijn notificatiecentrum aan staat die zegt 'geen opslagruimte gevonden' (controleer de opslaginstellingen van het apparaat). Spotify krijg ik ook niet meer geopend. Ik ben bang dat het een hard-reset gaat worden..
edit: Na een hardreset nog steeds continue de SD-kaart notificatie in beeld. Spotify doet het gelukkig wel weer. Nu aan de slag om mijn telefoon weer helemaal in te stellen zoals ik dat gewend was.. Ik proef iets van een kleine bug..
[ Voor 16% gewijzigd door Relative op 11-05-2016 22:29 ]
Ik heb ook continue die melding bovenin bij het opstarten. Heb dan 2 keuzes, maar doe er nooit wat meeRelative schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 20:37:
[...]
Dat heb ik ook, maar volgens mij hoort dat gewoon bij 6.0.
Waar ik zelf last van heb is een pop-up die continue in mijn notificatiecentrum aan staat die zegt 'geen opslagruimte gevonden' (controleer de opslaginstellingen van het apparaat). Spotify krijg ik ook niet meer geopend. Ik ben bang dat het een hard-reset gaat worden..
edit: Na een hardreset nog steeds continue de SD-kaart notificatie in beeld. Spotify doet het gelukkig wel weer. Nu aan de slag om mijn telefoon weer helemaal in te stellen zoals ik dat gewend was.. Ik proef iets van een kleine bug..
Wat heb je precies gedaan voor je reset? Ik heb namelijk exact het zelfde issue.timmie271 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 19:19:
Draai nu 6.0.1, maar 3-5 dagen nadat ik het had geinstalleerd crashte die (snelmenu bovenin en instellingen crasthe) en moest ik hem resetten.
Onder het kopje back up en reset de telefoon geresetRolfie schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 09:11:
[...]
Wat heb je precies gedaan voor je reset? Ik heb namelijk exact het zelfde issue.
Ik heb zelf de S5+ 😉timmie271 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 19:19:
[...]
Spijtig genoeg alleen de S5+ volgens zijn pagina. Of heb jij het werkend gekregen op de S5?
Draai nu 6.0.1, maar 3-5 dagen nadat ik het had geinstalleerd crashte die (snelmenu bovenin en instellingen crasthe) en moest ik hem resetten. Moet nu wel iedere keer mijn wachtwoord invoeren bij het opnieuw opstarten in plaats van mijn vingerafdruk al kan dat ook te maken hebben met MM.
Voordat ik MM erop gezet heb eerst een factory reset gedaan en heb tot nogtoe geen problemen...
Alleen werkt bij mij de app 'enforced stream silencer' niet meer om het shuttergeluid van de camera uit te zetten. Zal wel een updatje voor komen binnenkort denk ik...
Verder wel tevreden met MM
Dan houd die custom rom voor mij helaas opfrank.. schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 09:29:
[...]
Ik heb zelf de S5+ 😉
Voordat ik MM erop gezet heb eerst een factory reset gedaan en heb tot nogtoe geen problemen...
Alleen werkt bij mij de app 'enforced stream silencer' niet meer om het shuttergeluid van de camera uit te zetten. Zal wel een updatje voor komen binnenkort denk ik...
Heb er zelf wel es eerder eentje geprobeerd maar daarna moest ik terugflashen naar de samsung software omdat ie het niet meer deed
Ik heb een SM-G900F maar dan met een roemeense CSC Code :ROM. En nog geen spoor van MM, meer mensen hier ervaring mee?
Nou de vervelende notificatie (die ik al eerder eens had uitgeschald dmv lang erop drukken + meldingen uitschakelen) is weer terug en blijft helaas staan. Zie onderstaande foto. Nog meer mensen die er last van hebben?

nog "features" ontdekt? en hoe is je batterij gedrag?frank.. schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 09:29:
[...]
Ik heb zelf de S5+ 😉
404 Signature not found
Zit in de duitse rom ook de mogelijkheid om het toestel in te stellen als "Nederlands"? Met Nederland woordenboek.frank.. schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 11:43:
Ik heb namelijk ook een ander Samsung toestel, toestel onbekend, ligt niet hier thuis, en daar krijg ik met geen mogelijk de standaard Franse taal weg als hoofdtaal. Je kan wel nederlands toevoegen maar het woordenboek gaat steeds terug naar Frans.
En als ik in het Frans ga typen sta ik niet voor de gevolgen in voor mijn getypte tekst.
Deze melding kreeg ik ook, ik heb op wissen getikt en daarna heb ik 'm niet meer teruggezien.Relative schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 17:35:
Nou de vervelende notificatie (die ik al eerder eens had uitgeschald dmv lang erop drukken + meldingen uitschakelen) is weer terug en blijft helaas staan. Zie onderstaande foto. Nog meer mensen die er last van hebben?
Batterij ziet er hoopvol uit: de afgelopen twee dagen heb ik geen wakelocks gezien zoals de S5+ op 5.0.2 had -die ging niet of nauwelijks in deep sleep.SMSfreakie schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 17:49:
[...]
nog "features" ontdekt? en hoe is je batterij gedrag?
Ga ik proberen als ik voor het Samsung-toetsenbord het Nederlands woordenboek heb gedownload en ingesteld.mike123 schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 17:52:
[...]
Zit in de duitse rom ook de mogelijkheid om het toestel in te stellen als "Nederlands"? Met Nederland woordenboek.
[.Zit in de duitse rom ook de mogelijkheid om het toestel in te stellen als "Nederlands"? Met Nederland woordenboek...]
Ook nog maar even kijken hoe ik eventueel kan rooten.
Dank je. Ik heb ondertussen de duitse versie al wel gedownload.antidote schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 20:22:
Ga ik proberen als ik voor het Samsung-toetsenbord het Nederlands woordenboek heb gedownload en ingesteld.
Ook nog maar even kijken hoe ik eventueel kan rooten.
Ik heb een raar probleem. Heb de firmware gedownload via sammobile, en met odin erop gezet.
dan gaat het fout; dit is de log:
Volume size is to big 20480 < 102400
ODIN: Invalid id ext4 image
Hebben jullie enig idee hoe ik dit op kan lossen?
Op het toestel krijg ik de melding UCD Start<ID:0/005> Added!!
<OSM> Enter CS for MD5..
<OSM> Check MD5.. Do not unplug the cable..
<OSM> Please wait..
<OSM> G901FXXU1CPE1_G901FDBT1CPE1_G901FXXU1CPE1_HOME.tar.md5 is valid.
<OSM> Checking MD5 finished Sucessfully..
<OSM> Leave CS..
<ID:0/005> Odin v.3 engine (ID:5)..
<ID:0/005> File analysis..
<ID:0/005> SetupConnection..
<ID:0/005> Initialzation..
<ID:0/005> Get PIT for mapping..
<ID:0/005> Firmware update start..
<ID:0/005> SingleDownload.
<ID:0/005> aboot.mbn
<ID:0/005> NAND Write Start!!
<ID:0/005> sbl1.mbn
<ID:0/005> rpm.mbn
<ID:0/005> tz.mbn
<ID:0/005> sdi.mbn
<ID:0/005> NON-HLOS.bin
<ID:0/005> boot.img
<ID:0/005> recovery.img
<ID:0/005> system.img.ext4
<ID:0/005> modem.bin
<ID:0/005> cache.img.ext4
<ID:0/005> hidden.img.ext4
<ID:0/005> RQT_CLOSE !!
<ID:0/005>
<ID:0/005> Complete(Write) operation failed.
<OSM> All threads completed. (succeed 0 / failed 1)
Hier geen update van mm van mijn man zijn Samsung gala S5 +
Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!
Ik heb geen idee hoe dit op te lossen maar toch even de stoute schoenen aangetrokken en ook de firmware gedownload en geinstalleerd. Maar helaas ook dezelfde melding. 2x geprobeerd en 2x de melding.GrasshopperNL schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 21:37:
Ik heb een raar probleem. Heb de firmware gedownload via sammobile, en met odin erop gezet.
[...]
Op het toestel krijg ik de melding UCD Start
De vorige versie teruggezet en dat ging zonder problemen.
Heb niet eerst een volledige wipe uitgevoerd.
Daar liep ik ook tegenaan. Ik kwam van versie 4.4, en heb geprobeerd te flashen vanaf 4.4, daarna vanaf 5.0.2 na een automatische update. Dat werkte niet. Flashen van de Noord-Europese versie van 4.4 ook niet. Idee was die te laten auto-updaten omdat daar al een 6.0 beschikbaar is.GrasshopperNL schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 21:37:
[...]
Op het toestel krijg ik de melding UCD Start
Wat wel werkte was het flashen van eerst een PIT file en daarna de rom. Daarbij moet opgemerkt dat flashen van een PIT wordt afgeraden, omdat je er het toestel mee de vernieling in kunt jagen.
Ik heb hier probleemloos de 6.0.1 NEE op mijn G901F met PHN 5.0.2 kunnen flashen met Odin.
Standaard, zonder PIT files en zonder reset vantevoren.
Tot nu helaas geen verandering in accu gebruik..
Standaard, zonder PIT files en zonder reset vantevoren.
Tot nu helaas geen verandering in accu gebruik..
Draadloos laden op onze Zon
Ja gewoon alles lekker in het nederland!mike123 schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 17:52:
[...]
Zit in de duitse rom ook de mogelijkheid om het toestel in te stellen als "Nederlands"? Met Nederland woordenboek.
Ik heb namelijk ook een ander Samsung toestel, toestel onbekend, ligt niet hier thuis, en daar krijg ik met geen mogelijk de standaard Franse taal weg als hoofdtaal. Je kan wel nederlands toevoegen maar het woordenboek gaat steeds terug naar Frans.
En als ik in het Frans ga typen sta ik niet voor de gevolgen in voor mijn getypte tekst.
Echt andere features heb ik nog niet ondekt maar ik ben vooralsnog wel van die irritante wakelocks af. Batterij gaat makkelijk een dag mee!SMSfreakie schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 17:49:
[...]
nog "features" ontdekt? en hoe is je batterij gedrag?
Dank je wel voor het proberen.
Nadat ik de duitse versie met Odin over een geroote 5.0.2 heb gezet ging het helemaal mis.
Oude 5.0.2 teruggeflashed waarna ik alleen maar de error kreeg van android.process.acore.
Dit niet kunnen oplossen met het verwijderen van de cache van de Contacten dus maar alles gewiped en cache gecleand en dus weer helemaal overnieuw begonnen.
De root die ik van te voren heb uitgevoerd stond er na de wipe nog wel op dus de telefoon zelf laten kijken of er een update is werkt niet.
Hoe is het te verklaren dat de een probleemloos en zonder trucs Nordic 6.0.1 op z'n S5+ kan installeren en dat de ander daar omwegen voor nodig heeft? Ik kan alleen maar bedenken dat die ene telefoon misschien oorspronkelijk daarvandaan komt.
Zelf heb ik het gisteren ook geprobeerd, Nordic 6.0.1 installeren. Bij mij gaat het in Odin helemaal op het einde fout met de melding Fail (size). Ik lees her en der dat je, als je een Nordic firmware probeert te flashen op een niet-Nordic telefoon, je een bijbehorende PIT file nodig hebt. Die heb ik gevonden, echter ik ga daar nog maar niet mee aankloten. Wel heb ik de firmware kunnen installeren middels een truc die ik ergens anders gelezen had, namelijk met een programma als Total Commander de firmware aanpassen en de bestanden hidden.img en cache.img verwijderen. Vervolgens de extensie .md5 verwijderen en gewoon als .tar flashen in Odin. Dat werkte, maar de firmware was (netjes full wipe gedaan) in eerste instantie niet vooruit te branden. Dat doet mij denken dat die bestanden er niet voor niets zijn, hoewel de truc redelijk populair lijkt.
Ik ben nu weer terug op 5.0.2 die voor mij gewoon prima werkt, maar ik zou het toch nog eens willen proberen. Inmiddels heb ik ook de German 6.0.1 gedownload. Is die wel zonder gekke trucs te installeren?
Zelf heb ik het gisteren ook geprobeerd, Nordic 6.0.1 installeren. Bij mij gaat het in Odin helemaal op het einde fout met de melding Fail (size). Ik lees her en der dat je, als je een Nordic firmware probeert te flashen op een niet-Nordic telefoon, je een bijbehorende PIT file nodig hebt. Die heb ik gevonden, echter ik ga daar nog maar niet mee aankloten. Wel heb ik de firmware kunnen installeren middels een truc die ik ergens anders gelezen had, namelijk met een programma als Total Commander de firmware aanpassen en de bestanden hidden.img en cache.img verwijderen. Vervolgens de extensie .md5 verwijderen en gewoon als .tar flashen in Odin. Dat werkte, maar de firmware was (netjes full wipe gedaan) in eerste instantie niet vooruit te branden. Dat doet mij denken dat die bestanden er niet voor niets zijn, hoewel de truc redelijk populair lijkt.
Ik ben nu weer terug op 5.0.2 die voor mij gewoon prima werkt, maar ik zou het toch nog eens willen proberen. Inmiddels heb ik ook de German 6.0.1 gedownload. Is die wel zonder gekke trucs te installeren?
Let op:
Prijzen, winkels, levertijden en dergelijke niet-technische zaken graag in [Samsung Galaxy S5] Levertijden & Prijzen
Prijzen, winkels, levertijden en dergelijke niet-technische zaken graag in [Samsung Galaxy S5] Levertijden & Prijzen