Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
nadroJ schreef op zondag 14 februari 2016 @ 21:27:
Waarschijnlijk moet je bij accounts opnieuw je gmail toevoegen waarna je kunt synchroniseren.
Ik kreeg idd de melding dat ik een account moest toevoegen, maar het synchroniseren daarna heeft niet geholpen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01:04
Ik gebruik K9 Mail op mijn S5+, niet geroot en daar staat hij standaard op het telefoongeheugen: /storage/sdcard0.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
pilskes schreef op zondag 14 februari 2016 @ 21:41:
[...]

Ik kreeg idd de melding dat ik een account moest toevoegen, maar het synchroniseren daarna heeft niet geholpen..
Juiste kalender geselecteerd in S Planner? Werden overige zaken wel gesynchroniseerd zoals contacten?

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
nadroJ schreef op zondag 14 februari 2016 @ 21:46:
[...]

Juiste kalender geselecteerd in S Planner? Werden overige zaken wel gesynchroniseerd zoals contacten?
Contacten staan op de sim-kaart, de goede agenda: alles staat aangevinkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
Synchroniseert alles bij je Google account in je menu?

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
Op de 1 of andere manier krijg ik het automatisch synchroniseren niet aangezet. Er staat onder mijn Gmail account: "Synchronisatie uitgeschakeld". Hoe krijg ik dit weer aan???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
Hebben jullie ook dat wanneer de telefoon wat voller begint te raken.. Zeg, 2/3 GB over.. dat die zo mega raar en sloom gaat doen.. Ik kan niet eens meer muziek luisteren, wanneer het scherm aan is dan speelt mijn muziek af alsof het een CD is met krasjes ... hapert de heletijd |:(

Altijd wel iets met die android telefoontjes...

Ja, zit een custom rom op.. de stock rom is na een lange tijd ook een drama.. Ik kan dus wel opnieuw gaan flashen, maar daarmee lost het tijdelijk wat op. Ben gewoon benieuwd wat hier aan te doen is, opruim apps? heb mijn geheugen inmiddels wel vrij gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KofjeKoppie
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-09 19:18

KofjeKoppie

Professioneel prutser

pilskes schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 14:44:
Op de 1 of andere manier krijg ik het automatisch synchroniseren niet aangezet. Er staat onder mijn Gmail account: "Synchronisatie uitgeschakeld". Hoe krijg ik dit weer aan???
Volgensmij moet je op die pijltjes aan de rechterkant klikken. Anders op het account klikken en rechtboven op de bolletjes drukken, staan ook een aantal opties tussen.

Verstuurd vanaf mijn magnetron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Marsjee schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 16:31:
Hebben jullie ook dat wanneer de telefoon wat voller begint te raken.. Zeg, 2/3 GB over.. dat die zo mega raar en sloom gaat doen.. Ik kan niet eens meer muziek luisteren, wanneer het scherm aan is dan speelt mijn muziek af alsof het een CD is met krasjes ... hapert de heletijd |:(

Altijd wel iets met die android telefoontjes...

Ja, zit een custom rom op.. de stock rom is na een lange tijd ook een drama.. Ik kan dus wel opnieuw gaan flashen, maar daarmee lost het tijdelijk wat op. Ben gewoon benieuwd wat hier aan te doen is, opruim apps? heb mijn geheugen inmiddels wel vrij gemaakt.
enige wat ik ervaar is als het "ram" volloopt dat die erg traag is. verder heb ik op dit moment 2,62GB vrij op de interne opslag en nog ruim 33 op de microSD.. merk er weinig van

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie de Drenth
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23-09 22:49
Heeft iemand enig idee waneer android 6.0 uitkomt voor de G901f? Uberhaupt voor alle s5 modellen? Ik kan er nergens iets zinnigs over vinden en samsung zelf is ook niet behulpzaam zoals gewoonlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
nadroJ schreef op zondag 14 februari 2016 @ 21:43:
[...]

Ik gebruik K9 Mail op mijn S5+, niet geroot en daar staat hij standaard op het telefoongeheugen: /storage/sdcard0.
Ik heb het ondertussen weer voor elkaar. Ik zag in de app Phone INFO een app staan die er voor kon zorgen dat je kon schrijven naar de externe sd kaart als de telefoon geroot is.
App opgestart en ik kan weer schrijven naar de externe sd kaart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:59

-tom-562

Oliesjeik

Appie de Drenth schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 22:38:
Heeft iemand enig idee waneer android 6.0 uitkomt voor de G901f? Uberhaupt voor alle s5 modellen? Ik kan er nergens iets zinnigs over vinden en samsung zelf is ook niet behulpzaam zoals gewoonlijk
De S5 wordt wel geupdate naar 6.0, dat is een tijdje geleden al bekend geworden.
Alleen Samsung kennende zal het nog een half jaar duren, en als de Marshmellow update net zo beroerd als de Lollipop update voor mijn S5+ (ik heb mijn S5+ terug geflashed naar 4.4.4), dan is dit definitief mijn laatste Samsung telefoon ooit.

Vaak bu'j te bang!

• emmerx
  • Laatst online: 25-09 15:29
Gisterenavond mijn S5+ teruggekregen met wat fijne barsten in het scherm.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/85106864/20160218_S5displayCracked.jpg
Display bleef zwart maar LEDs en knoppen werkten wel.
Nieuw schermpje dus.
Of wachten op de wateridchte S7 ...

Voor de G900F is voldoende te krijgen rond de € 110,-
Voor de G901F helaas niet: goedkoopste was € 149,- ?

Daarom toch maar een G900F scherm gegokt en eerst getest voordat ik de boel weer in elkaar zou lijmen.
Resultaat: werkt prima.
Scherm vervangen van dit toestel is dus heel eenvoudig.

Vraag me alleen wel af of ik nog onderwaterfoto's moet gaan maken; die IP67 is gevlogen ....

[ Voor 14% gewijzigd door emmerx op 20-02-2016 12:17 . Reden: foto ]

Draadloos laden op onze Zon

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-09 16:31
-tom-562 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 17:43:
[...]

De S5 wordt wel geupdate naar 6.0, dat is een tijdje geleden al bekend geworden.
Alleen Samsung kennende zal het nog een half jaar duren, en als de Marshmellow update net zo beroerd als de Lollipop update voor mijn S5+ (ik heb mijn S5+ terug geflashed naar 4.4.4), dan is dit definitief mijn laatste Samsung telefoon ooit.
Ik weet niet wat er bij jouw S5+ dan zo beroerd werkt, maar bij mij heb ik (op de vertraagde gps-fix na) totaal geen problemen.
Vergeleken met m'n S6 Edge merk ik alleen verschil in snelheid.
De vertraagde gps-fix heb ik overigens opgelost door na een opstart van de telefoon eerst gps-test plus te draaien.
Daarna heb ik ook steeds direct een snelle en goede gps-fix totdat ik de telefoon uit zet.

• emmerx
catt4u schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 21:59:
[...]

Ik weet niet wat er bij jouw S5+ dan zo beroerd werkt, ...
Trage GPS fix is opgelost in de laatste PHN firmware.

Maar het enorme energieverbruik in slaapstand (door de wakelocks) is natuurlijk belachelijk.
Onder 4.4.4 had/heeft de S5+ daar vrijwel geen last van!

Da's toch echt slecht ????

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Juist ja. Een telefoon die het nauwelijks een dag vol houdt zonder raar gebruik is gewoon een dikke faal.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02 09:19
Vanochtend o.a. update van Facebook gehad. Maar nu kan ik de Widget nergens meer vinden... :?
Alleen bij mij of hebben jullie dat ook inmiddels ondervonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvB
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20-09 21:25
emmerx schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 22:05:
[...]

Maar het enorme energieverbruik in slaapstand (door de wakelocks) is natuurlijk belachelijk.

Ik had mijn s5+ gekocht eind april vorig jaar. Er zat toen android 5.0.2 op. Na een maand vond ik het wel mooi geweest met dat gezuig en toen 4.4.4 erop gezet. Nu loopt deze de laatste maand ook hard de batterij leeg te zuigen. Niet zo hard als bij lollipop maar het js toch aardig wat. En op support van samsung kan je ook niet rekenen. Ze vinden het leeglopen van de batterij zonder dat je iets doet (Gps, mobiele data uit) "normaal".

Samsung waardeloos. Nooit meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RickvB schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 11:13:
[...]Ik had mijn s5+ gekocht eind april vorig jaar. Er zat toen android 5.0.2 op.
Zelfde toestel en firmware. Geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-09 08:01

Fresh

nee is nee

Voor de G900F is er al een Marshmallow 6.0.1 beta firmware te downloaden op XDA:

http://forum.xda-develope...arshmallow-6-0-1-t3315038

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
emmerx schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 22:05:
[...]

Vreemd hoor, ik heb helemaal geen last van die wakelocks.
Toestel houdt het met gemak een hele werkdag vol met nog zeker >20% batterij capaciteit over.
Ik heb overigens wel green power premium
Google Play: GreenPower Premium
en greenify Google Play: Greenify draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Nu online
Appie de Drenth schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 22:38:
http://www.androidplanet....oid-6-0-update-overzicht/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank..
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-09 14:28
-tom-562 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 17:43:
[...]

zo denk ik er dus ook over!
Ik heb alles geprobeerd om bijvoorbeeld alleen al van die wakelocks af te komen die mijn accu 30 tot 40% leegzuigen s`nachts. Originele 5.0.2 roms, factory resets, verschillende custom roms... zelf op alleen een kale originele rom gedraaid zonder er iets op te installeren. Blijkt kl*te!

ben nu bezig weer terug te flashen naar 4.4.
Mocht 6.0 ook waardeloos zijn...exit samsung :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frank.. schreef op zondag 21 februari 2016 @ 18:55:
[...]
Ik heb alles geprobeerd om bijvoorbeeld alleen al van die wakelocks af te komen die mijn accu 30 tot 40% leegzuigen s`nachts. Originele 5.0.2 roms, factory resets, verschillende custom roms... zelf op alleen een kale originele rom gedraaid zonder er iets op te installeren. Blijkt kl*te!
Volgens mij klooien jullie gewoon te veel :-) Alles standaard, geen probleem. Trouwens, s'nachts is juist een prima gelegenheid het ding op te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frank.. schreef op zondag 21 februari 2016 @ 18:55:
[...]
zo denk ik er dus ook over!

ben nu bezig weer terug te flashen naar 4.4.
Mocht 6.0 ook waardeloos zijn...exit samsung :(
Wakeup, alsof het bij andere merken altijd van een leien dakje gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
Ik heb ook totaal geen last van leegzuigen van de batterij! Als ik mijn S5+ normaal gebruik, dwz internetten, whatsappen en een telefoontje plegen, dan doe ik 2 dagen met de accu. Als ik wel spelletjes speel, dan moet ik hem 's avonds opladen.

's Nacht raak ik meestal een 4% kwijt. Geen custom roms, gewoon standaard 5.0.2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RickvB
Verwijderd schreef op zondag 21 februari 2016 @ 19:47:
[...]

Volgens mij klooien jullie gewoon te veel :-) Alles standaard, geen probleem. Trouwens, s'nachts is juist een prima gelegenheid het ding op te laden.
Als die 's nachts met 30% leegloopt zonder te gebruiken betekend dat waarschijnlijk ook dat die overdag net zoveel leegloopt als je hem in je broekzak hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RickvB schreef op zondag 21 februari 2016 @ 21:47:
[...]Als die 's nachts met 30% leegloopt zonder te gebruiken betekend dat waarschijnlijk ook dat die overdag net zoveel leegloopt als je hem in je broekzak hebt...
Daarom moet je hem s'nachts ook opladen. Begin je de dag in ieder geval met een volle lading en niet 70%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin_VH
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-09 06:29
Eén van de redenen dat ik best wel uitkijk naar Android M is de 'adoptable SD-card'. [Extern geheugen als Inten geheugen gebruiken].
Nu hoor ik dat Samsung deze functie bij zijn S7-modellen niet toepast. Bij S6 serie was dit sowieso geen optie wegens geen SD mogelijkheid.

Er bestaan volgens mij reeds enkele 'test-versies' van Android M voor de S5 series. Weet iemand of deze de 'adoptable SD'--functie ondersteunen?

Kortrijk | 5250 Wp Sunpower - 9x375 WZW 45° + 5x375 ONO 45° | Solis 3,6 kW | Batterij: Pylontech 9,6 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank..
Verwijderd schreef op zondag 21 februari 2016 @ 19:55:
[...]

Wakeup, alsof het bij andere merken altijd van een leien dakje gaat
dat hoor je mij zeker niet zeggen dat het bij andere merken anders is... maar dit probleem hebben heel veel mensen en is al bekend vanaf net nadat de S5+ uitkwam. Gewoon een slechte zaak dat het niet opgelost wordt. neem aan dat je dat wel met me eens bent ;)

(zelfde geluiden gaan ook al de ronde na de update 6.0 voor de Note5 trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank..
pilskes schreef op zondag 21 februari 2016 @ 20:03:
Ik heb ook totaal geen last van leegzuigen van de batterij! Als ik mijn S5+ normaal gebruik, dwz internetten, whatsappen en een telefoontje plegen, dan doe ik 2 dagen met de accu. Als ik wel spelletjes speel, dan moet ik hem 's avonds opladen.

's Nacht raak ik meestal een 4% kwijt. Geen custom roms, gewoon standaard 5.0.2.
En zo hoort het ;)

Ik draai inmiddels weer op 4.4.4. en dat gaat tot nog toe prima!
als dat zo blijft ben ik blij en kan hij nog lang mee wat mij betreft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frank.. schreef op maandag 22 februari 2016 @ 16:02:
[...]
dat hoor je mij zeker niet zeggen dat het bij andere merken anders is... maar dit probleem hebben heel veel mensen en is al bekend vanaf net nadat de S5+ uitkwam. Gewoon een slechte zaak dat het niet opgelost wordt. neem aan dat je dat wel met me eens bent ;)

(zelfde geluiden gaan ook al de ronde na de update 6.0 voor de Note5 trouwens)
Er is bijna altijd wel wat met updates, en iedere major-update is weer zwaarder dan de vorige.
Ik ben begonnen met de S2, toen S3 en 15 maanden een Honor-6, en die laatste deed het prima hoor, maar wilde van die imitatie iPhone interface (EMUI) af, en heb nu weer een Samsung S6 met 5.1.1 en hou mijn hart vast bij de major naar 6.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KofjeKoppie

KofjeKoppie

Professioneel prutser

Edwin_VH schreef op maandag 22 februari 2016 @ 15:11:
Er bestaan volgens mij reeds enkele 'test-versies' van Android M voor de S5 series. Weet iemand of deze de 'adoptable SD'--functie ondersteunen?
Ik heb CM13 draaien, en het lijkt er op dat dit kan.

CM13 SD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosperot
  • Laatst online: 23-09 23:45

Prosperot

Today is a gift...

Ik heb een dagje de Android 6 versie van alexndr gedraaid... en daar kon ik de adopable SD functie niet op ontdekken.

nu weer terug naar versie 5... het batterijverbruik van de beta was me toch iets tè gortig.... in 4u van 100 naar 5% met 68% android processen verbruik.

[ Voor 18% gewijzigd door Prosperot op 22-02-2016 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
Edwin_VH schreef op maandag 22 februari 2016 @ 15:11:
Eén van de redenen dat ik best wel uitkijk naar Android M is de 'adoptable SD-card'. [Extern geheugen als Inten geheugen gebruiken].
Nu hoor ik dat Samsung deze functie bij zijn S7-modellen niet toepast. Bij S6 serie was dit sowieso geen optie wegens geen SD mogelijkheid.

[...]
Dat heb je dan verkeerd gehoord.
Lees het stukje maar even door.

Ik heb trouwens vanmorgen een pre-order geplaatst voor een zwarte S7 Edge en gekozen voor de 128GB Pro+ geheugenkaart van Samsung die ze ook op de presentatie van de S7 lieten zien.
Alleen het snelste externe geheugen is snel genoeg om als intern geheugen te gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin_VH
Ik hoop dat je gelijk hebt, maar dit artikel kan me niet volledig overtuigen, wegens niet onmiddellijk een gebruikerservaring, eerder een theoretische vermelding van wat in principe mogelijk is met Android M.

Mijn bronnen:
www.androidcentral.com/ga...d-shuns-adoptable-storage
www.androidheadlines.com/...rt-adoptable-storage.html

Deze zijn ook niet officieel, maar spreken wel degelijk over de S7 specifiek.

Dat de CyanogenMod en een andere custom Rom het ondersteunen is alvast goed nieuws, maar zegt niets over de bedoelingen van Samsung. En aangezien mijn S5 Neo is (met Exynos) betwijfel ik of er ooit een goede custom Rom komt.

Anyway, over enkele weken weten we het betreffende de S7, en over enkele maanden wellicht betreffende de S5.

Kortrijk | 5250 Wp Sunpower - 9x375 WZW 45° + 5x375 ONO 45° | Solis 3,6 kW | Batterij: Pylontech 9,6 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
Edwin_VH schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 08:56:
[...]

Ik hoop dat je gelijk hebt, maar dit artikel kan me niet volledig overtuigen, wegens niet onmiddellijk een gebruikerservaring, eerder een theoretische vermelding van wat in principe mogelijk is met Android M.

Mijn bronnen:
www.androidcentral.com/ga...d-shuns-adoptable-storage
www.androidheadlines.com/...rt-adoptable-storage.html

Deze zijn ook niet officieel, maar spreken wel degelijk over de S7 specifiek.

Dat de CyanogenMod en een andere custom Rom het ondersteunen is alvast goed nieuws, maar zegt niets over de bedoelingen van Samsung. En aangezien mijn S5 Neo is (met Exynos) betwijfel ik of er ooit een goede custom Rom komt.

Anyway, over enkele weken weten we het betreffende de S7, en over enkele maanden wellicht betreffende de S5.
Na het lezen van de artikelen in jouw links ben ik er van overtuigd dat de S7/S7 Edge inderdaad geen adoptable-storage ondersteunen :(

Dat is voor mij de reden om m'n pre-order morgen te annuleren.
Ik heb absoluut niet genoeg aan slechts 32GB interne opslag.
Daarom dat ik nu ook een S6 Edge met 128GB gebruik
.
Hoop dat er na de introductie van de eerste golf 32GB versies ook weer telefoons met grote opslag komen.
Dat was vorig jaar met de S6 Edge ook het geval.
Daar wacht ik dan maar op.
Helaas dan ook geen gratis VR-headset.

De S6 Edge met 128GB die ik nu gebruik werd ook pas in de eerste week van mei geleverd, een maand na de pre-order die op 10 april uitgeleverd zou worden.

Edit: Zojuist m'n order geannuleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-09 16:56

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Verwijderd schreef op zondag 21 februari 2016 @ 19:47:
[...]

Ik heb er ook last van. Ik heb daarom vorige week mijn 5+ een full reset gegeven en een nieuwe class 10 UHS µSD erin gestopt (ik vermoedde m'n oude class 4 kaartje). De eerste paar dagen had ik een geschatte standby tijd van bijna 2 dagen, maar dat is nu al weer terug naar minder dan 24 uur... (12 uur is realistischer :X )

Ik ben er nog niet achter wat dit veroorzaakt... Net zoals waarom ik toch 10GB aan intern geheugen kwijt ben :?

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-09 13:30
deepbass909 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 23:54:
[...]

Ik heb er ook last van. Ik heb daarom vorige week mijn 5+ een full reset gegeven en een nieuwe class 10 UHS µSD erin gestopt (ik vermoedde m'n oude class 4 kaartje). De eerste paar dagen had ik een geschatte standby tijd van bijna 2 dagen, maar dat is nu al weer terug naar minder dan 24 uur... (12 uur is realistischer :X )

Ik ben er nog niet achter wat dit veroorzaakt... Net zoals waarom ik toch 10GB aan intern geheugen kwijt ben :?
Heb je geen enkele app er terug op gedaan na die full reset? Je zou eens een tijdje volledig stock moeten werken (zonder fb, whatsapp, etc) en zien of dat een effect heeft. Desnoods even zonder google account als dat kan. Durf er voor te wedden dat hij niet meer wordt leeg getrokken.

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-09 16:56

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Lambo LP670 SV schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 08:18:
[...]

Heb je geen enkele app er terug op gedaan na die full reset? Je zou eens een tijdje volledig stock moeten werken (zonder fb, whatsapp, etc) en zien of dat een effect heeft. Desnoods even zonder google account als dat kan. Durf er voor te wedden dat hij niet meer wordt leeg getrokken.
Waarschijnlijk, maar dat is een no-go voor mij. Facebook kan ik missen, Whatsapp en vele andere apps niet. Ik gebruik mijn S5+ al lang niet meer primair voor bellen, maar juist voor de smartphone functies. Bovendien heeft hij de eerste week de lange standby tijd wel volgehouden, maar van het ene op andere moment niet meer, zonder dat er een nieuwe app geïnstalleerd of ingesteld was.

Voor mijn gevoel heeft het te maken met het vollopen van de interne opslag.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank..
Mijn advies: ga terug naar 4.4.4 heb ik ook gedaan. Doe nu al 2 dagen met mn accu en heb nog 30% over ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:45
frank.. schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 09:50:
Mijn advies: ga terug naar 4.4.4 heb ik ook gedaan. Doe nu al 2 dagen met mn accu en heb nog 30% over ;-)
En zorg er zo voor dat je telefoon erg onveilig is! Niet echt handig, de stagefrightbug is vrij ernstig en het ligt in mijn ervaring altijd aan een app o.i.d. dat zorgt voor snelle battery drain.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
Koldur schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 20:20:
[...]

En zorg er zo voor dat je telefoon erg onveilig is! Niet echt handig, de stagefrightbug is vrij ernstig en het ligt in mijn ervaring altijd aan een app o.i.d. dat zorgt voor snelle battery drain.
Stagefright kun je zelf ook prima oplossen met je MMS instellingen.
Jouw ervaring klopt, het is altijd een app o.i.d., want veel meer zit er niet op je smart phone.
En daarom zijn velen (ook internationaal) uiteindelijk terug naar 4.4.4 als oplossing voor o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
emmerx schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 21:51:
[...]

Stagefright kun je zelf ook prima oplossen met je MMS instellingen.
Jouw ervaring klopt, het is altijd een app o.i.d., want veel meer zit er niet op je smart phone.
En daarom zijn velen (ook internationaal) uiteindelijk terug naar 4.4.4 als oplossing voor o.i.d.
Niet echt een waterdichte oplossing, dat betekent dat je nooit video's af kan spelen, de header kan namelijk in alle videos zitten, hetzelfde geldt voor MP3's. De stagefright bug wordt helaas niet serieus genoeg genomen blijkt maar weer.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frank..
Koldur schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 10:20:
[...]

Niet echt een waterdichte oplossing, dat betekent dat je nooit video's af kan spelen, de header kan namelijk in alle videos zitten, hetzelfde geldt voor MP3's. De stagefright bug wordt helaas niet serieus genoeg genomen blijkt maar weer.
Klopt...helemaal waterdicht is het niet. En serieus nemen doe ik het zeker wel ;-)

Samsung heeft een simpele app vrijgegeven waarmee je het kunnen ontvangen van mms berichten helemaal kan blokkeren. Verder heb ik hangouts uitgeschakeld, geen facebook of andere apps die media kunnen ontvangen... behalve whatsapp. Ook hier wordt niets automatisch gedownload. En verder worden er af en toe alleen bekende en betrouwbare sites bezocht met een goede virus/malware scanner.

Het teruggaan naar 4.4 is voor mij echt puur een tijdelijke oplossing. Zodra in het eerste kwartaal 6.0 uitkomt wordt deze natuurlijk meteen geïnstalleerd. Bevalt deze dan ga ik weer gebruikmaken van de apps die ik nu verwijderd/uitgeschakeld heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank..
Koldur schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 20:20:
[...]

Het is idd onveiliger...daar geef ik je gelijk in. Als je teruggaat naar 4.4 zou je wel de nodige maatregelen moeten treffen en wellicht het gebruik van je telefoon iets moeten aanpassen. Dat heb ik in ieder geval wel gedaan. Ik had liever dat mijn batterij de dag doorkwam dan de functies die ik nu tijdelijk even niet meer kan gebruiken.

Zoals ik al eerder aangaf heb ik een paar dagen op een kale 5.0.1 gedraaid. Geen enkele app van derden geïnstalleerd en de batterij zag je bijna leegstromen. De fout moet dus in de firmware/meegeleverde apps zelf gezeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KofjeKoppie

KofjeKoppie

Professioneel prutser

Sinds ik mijn s5 naar de nieuwste nightly heb geüpdate, werkt de vingerscanner weer *O*
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/KxicWnQJZMKgwb5pO7FgG0ZF/thumb.png
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/Yir3JXWS4lodyNKKAgZ4PTl9/medium.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayZeeTie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-09 19:15
KofjeKoppie schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 11:50:
Sinds ik mijn s5 naar de nieuwste nightly heb geüpdate, werkt de vingerscanner weer *O*
[afbeelding]
[afbeelding]
Is de ROM een beetje te gebruiken als Daily?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KofjeKoppie

KofjeKoppie

Professioneel prutser

JayZeeTie schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 12:50:
[...]

Is de ROM een beetje te gebruiken als Daily?
Jazeker, hij werkt zeer snel en soepel en is gewoon stabiel. Ik gebruik hem zelf dagelijks. Tot nu toe ben ik 2 dingetjes tegen gekomen:
-Als je de zaklamp uitzet, verdwijnt het icoontje eventjes (komt later weer terug, niks ernstigs)
-Als je in de instellingen van de vingerscanner ergens op 'meer info' klikt, crasht instellingen

Verder alleen maar pluspunten. Batterijduur is helemaal super, multitasken werkt zeer snel, 2x op de aan/uitknop drukken om de camera te openen is erg handig, ingebouwde chromecast-support (ook chromecast audio) en nog veel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
Ik gebruik de S planner als agenda op mijn telefoon, maar sinds ik alles kwijt ben geweest en dus de hele agenda opnieuw heb ingevuld en synchroniseren heb aangezet krijg ik iets heel iritants.

Ik wil bij veel zaken in de S planner geen herinnering, dus gewoon zien wat er staat, verder niks. Ik zet dit dus ook nooit aan, maar na het synchroniseren staat er dus wel een herinnering in, steeds op "30 minuten van te voren". Start en einde zet ik altijd op "hele dag".

Hoe krijg ik dit uitgezet??? Ik heb volgens mij alle instellingen in de S planner al doorlopen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
pilskes schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 20:20:
Ik gebruik de S planner als agenda op mijn telefoon, maar sinds ik alles kwijt ben geweest en dus de hele agenda opnieuw heb ingevuld en synchroniseren heb aangezet krijg ik iets heel iritants.

Ik wil bij veel zaken in de S planner geen herinnering, dus gewoon zien wat er staat, verder niks. Ik zet dit dus ook nooit aan, maar na het synchroniseren staat er dus wel een herinnering in, steeds op "30 minuten van te voren". Start en einde zet ik altijd op "hele dag".

Hoe krijg ik dit uitgezet??? Ik heb volgens mij alle instellingen in de S planner al doorlopen....
Ff verder gegoogled en ik heb volgens mij zelf de oplossing:
http://www.imgdumper.nl/u...e079518d699-meldingen.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
KofjeKoppie schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 11:50:
[afbeelding]
[afbeelding]
die is er zeker niet voor de S5+? :P

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KofjeKoppie

KofjeKoppie

Professioneel prutser

SMSfreakie schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 21:37:
[...]

die is er zeker niet voor de S5+? :P
Ik heb even goed gegoogled, maar de s5+ wordt niet eens los genoemd op get.cm, ik denk niet dat het verstandig is om de ROM van de S5 te flashen, gezien de hardware anders is (kans op bricks enzo :/ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Nu online
pilskes schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 20:20:

Ik ben ook een keer mijn hele agenda kwijt geweest. Er stond niets meer in. (op de telefoon dan, na een rom update) In mijn gmail agenda op de pc stond alles nog. Synchroniseren hielp niets, agenda bleef leeg. Toen Business Calender geinstalleerd en met dat programma de agenda gesynchroniseerd. Alles stond weer in de S Planner en in de Business Calender.
Misschien op de pde 30 minuten verwijderen/aanpassen of even een andere agenda installeren en die proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayZeeTie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-09 19:15
KofjeKoppie schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 13:58:
[...]

Jazeker, hij werkt zeer snel en soepel en is gewoon stabiel. Ik gebruik hem zelf dagelijks. Tot nu toe ben ik 2 dingetjes tegen gekomen:
-Als je de zaklamp uitzet, verdwijnt het icoontje eventjes (komt later weer terug, niks ernstigs)
-Als je in de instellingen van de vingerscanner ergens op 'meer info' klikt, crasht instellingen

Verder alleen maar pluspunten. Batterijduur is helemaal super, multitasken werkt zeer snel, 2x op de aan/uitknop drukken om de camera te openen is erg handig, ingebouwde chromecast-support (ook chromecast audio) en nog veel meer.
Inmiddels heb ik hem ook draaien na 2 avondjes stoeien. Hoe zat het ook alweer met de ROMS, laatste keer was met mijn S3 2 jaar geleden :9

Eerst wat problemen met rooten waar hij niet doorheen kwam en later met de Gapps die crashte na installatie. Na een nieuwere versie van CM en Gapps gedownload te hebben ging alles op rolletjes!

Ben tot nu toe erg tevreden met deze ROM. Accu lijkt ook langer mee te gaan en het werkt allemaal gewoon even net wat lekkerder weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KofjeKoppie

KofjeKoppie

Professioneel prutser

JayZeeTie schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 15:13:
[...]

Inmiddels heb ik hem ook draaien na 2 avondjes stoeien. Hoe zat het ook alweer met de ROMS, laatste keer was met mijn S3 2 jaar geleden :9

Eerst wat problemen met rooten waar hij niet doorheen kwam en later met de Gapps die crashte na installatie. Na een nieuwere versie van CM en Gapps gedownload te hebben ging alles op rolletjes!

Ben tot nu toe erg tevreden met deze ROM. Accu lijkt ook langer mee te gaan en het werkt allemaal gewoon even net wat lekkerder weer.
Ik durf te wedden dat je niet meer teruggaat naar Touchwiz :P
CM <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
KofjeKoppie schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 15:19:
[...]

Ik durf te wedden dat je niet meer teruggaat naar Touchwiz :P
CM <3
Werkt HD voice ook met CM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KofjeKoppie

KofjeKoppie

Professioneel prutser

Koldur schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 16:03:
[...]

Werkt HD voice ook met CM?
Heb je toevallig enig idee waar ik dat kan zien? Ik heb trouwens alleen prepaid, ik weet niet of het dan ook werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
KofjeKoppie schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 16:39:
[...]

Heb je toevallig enig idee waar ik dat kan zien? Ik heb trouwens alleen prepaid, ik weet niet of het dan ook werkt.
Je kan het niet echt zien, vooral horen. Wanneer je iemand belt en HD voice werkt van beide kanten, dan is de kwaliteit echt bizar, alsof je naast elkaar staat. Heb je geen HD voice, dan is de kwaliteit zoals het het altijd gewend was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KofjeKoppie

KofjeKoppie

Professioneel prutser

Koldur schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 18:11:
[...]

Je kan het niet echt zien, vooral horen. Wanneer je iemand belt en HD voice werkt van beide kanten, dan is de kwaliteit echt bizar, alsof je naast elkaar staat. Heb je geen HD voice, dan is de kwaliteit zoals het het altijd gewend was.
Ah zo. Ik bel niet heel veel, maar als ik bel vind ik de kwaliteit gewoon prima. Niet bijzonder goed of slecht, gewoon prima. Als je wil kunnen wij even bellen zodat je zelf kan horen hoe de belkwaliteit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
Opeens heeft mijn S5+ ook last van battery drain. 's Nachts verlies de accu ruim 40%!!!! Boosdoener is Android OS..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvB
pilskes schreef op zondag 13 maart 2016 @ 08:50:
Opeens heeft mijn S5+ ook last van battery drain. 's Nachts verlies de accu ruim 40%!!!! Boosdoener is Android OS..
Welkom bij de club...

Ik heb het op kunnen lossen door met Odin terug te flashen naar Android 4.4.4. Gebruik het nu al een jaar zo..jammergenoeg. Samsung doet er ook niet echt iets aan, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
Wel vreemd dat dit opeens gebeurt bij mij, ik heb geen update gehad, geen nieuwe apps geïnstalleerd. Heel vreemd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

al een keer opnieuw opgestart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank..
pilskes schreef op zondag 13 maart 2016 @ 19:07:
Wel vreemd dat dit opeens gebeurt bij mij, ik heb geen update gehad, geen nieuwe apps geïnstalleerd. Heel vreemd!
Bij mij precies hetzelfde... zomaar opeens :(
Kwam er ook met geen mogelijkheid meer vanaf onder 5.0.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
frank.. schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 14:02:
[...]

Het is idd onveiliger...daar geef ik je gelijk in. Als je teruggaat naar 4.4 zou je wel de nodige maatregelen moeten treffen en wellicht het gebruik van je telefoon iets moeten aanpassen. Dat heb ik in ieder geval wel gedaan. Ik had liever dat mijn batterij de dag doorkwam dan de functies die ik nu tijdelijk even niet meer kan gebruiken.

Zoals ik al eerder aangaf heb ik een paar dagen op een kale 5.0.1 gedraaid. Geen enkele app van derden geïnstalleerd en de batterij zag je bijna leegstromen. De fout moet dus in de firmware/meegeleverde apps zelf gezeten hebben.
Ik draai al geruime tijd Android 5.0 op m'n SM-G900F en doe ongeveer 7 dagen met één batterijlading (originele batterij). Ik gebruik het apparaat niet intensief (amper bellen) en verstook ca. 2,5 GB data via WiFi per maand als ik geen streams bekijk. GPS staat uit want die gebruik ik nooit, WiFi zet ik handmatig aan als ik wat wil internetten en netwerk staat op GSM omdat ik G3/G4 zelden gebruik. Facebooken doe ik via de browser en uiteraard staat de energiespaarmodus aan. Daarnaast heb ik een heleboel toepassingen via Applicatiebeheer tabblad 'Alles' uitgezet. Verder staat Bluetooth uit en updaten van apps via de Play Store doe ik handmatig als het apparaat aan de lader hangt. Ik kan me voorstellen dat voor de meesten dit onwerkbaar is, maar voor mij werkt deze foon perfect. Dit is dus louter om aan te geven dat het echt wel mogelijk is om lang met een batterijlading te doen met een S5 op Lollipop.

[ Voor 4% gewijzigd door Megalodon_67 op 14-03-2016 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
  • Laatst online: 25-09 13:29
Waarschijnlijk is het vloeken in de kerk, maar ik ben zelf geen fan van Android, Mijn voorkeur gaat naar Windows Mobile/Phone. Maar mijn dochter daarentegen heeft wel een voorkeur voor Android. Vandaar mijn (vermoedelijk) vrij simpele vraag.
Ze wil een gebruikte S5 kopen voor een mooie prijs. Daar ze nogal heeft moeten sparen voor dat geld hoop ik dat het geen miskoop wordt. Naar mijn idee is al dat fanboy-isme wat overdreven, en gaat het gewoon naar het OS waar je voorkeur bij ligt. Een goede iPhone, een goede Android of een goede Windows Phone zullen niet veel tegen elkaar afdoen. Bij Android zit ik alleen een beetje met de beveiliging, waar je het laatste jaar nogal eens wat over leest in het nieuw.

Omdat mijn dochter ook online bankieren gebruikt, vind ik haar huidige toestel (Huawei Honor 3C) al eng wat dat betreft met JellyBean. Dit is wel iets te verhogen naar KitKat, maar echt veel veiliger wordt het daar niet mee.

Simpele vraag hopelijk; Welke versie van Android is er standaard (door updaten) op de S5 te krijgen? Dus zonder rooten.

Don't rely on their truth alone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
LessRam schreef op maandag 14 maart 2016 @ 22:50:

Simpele vraag hopelijk; Welke versie van Android is er standaard (door updaten) op de S5 te krijgen? Dus zonder rooten.
Android 5.0 Lollipop. Android 6.0 Marshmallow is onderweg voor de S5, maar dat zal nog wel even duren.

[ Voor 13% gewijzigd door Megalodon_67 op 14-03-2016 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Megalodon_67 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 22:52:
[...]
Android 5.0 Lollipop. Android 6.0 Marshmallow is onderweg voor de S5, maar dat zal nog wel even duren.
Dank je!
En als Samsung dat beloofd wordt dat ook meestal gerealiseerd? (Bij de Huawei werden namelijk ook nieuwe firmwares beloofd, maar zijn er uiteindelijk nooit echt van gekomen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
LessRam schreef op maandag 14 maart 2016 @ 23:00:
[...]

Dank je!
En als Samsung dat beloofd wordt dat ook meestal gerealiseerd? (Bij de Huawei werden namelijk ook nieuwe firmwares beloofd, maar zijn er uiteindelijk nooit echt van gekomen)
Volgens mij is het al min of meer bevestigd dat 6.0 naar de S5 komt, maar 100% zekerheid durf ik niet te geven. Dit is pas mijn eerste Samsung (ruim 1,5 jaar in bezit) en weet niet hoe betrouwbaar Samsung is in dit soort beloften.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Gelukkig zijn de beveiligingsupdates voor de vervelendste lekken (stagefright) relatief snel uitgebracht, maar schrok er zelf ook van. Als je het over beveilingslekken hebt, dan vind ik Windows Phone het beste, is bijna geen zwaar beveilingsprobleem mee geweest (of in ieder geval gevonden), maar iOS en Android hebben een aantal pittige problemen gehad en weer gepatcht.
Android 6 gaat wel uitkomen, er is al een heel ver gevorderde officiële Samsung beta "lek" uitgekomen welke in custom ROMs al helemaal goed draait. Dus die komt wel final uit binnenkort.

Mooie is dat je tegenwoordig in Android op het info scherm een beveiligingsversie ziet, dan kan je altijd controleren of je ROM wel of niet de juiste beveilingsupdate heeft mb.t. een bepaalde bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Allebei hartelijk bedankt voor het antwoord. Klinkt als een prima en veilige koop dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koldur schreef op maandag 14 maart 2016 @ 23:21:
Gelukkig zijn de beveiligingsupdates voor de vervelendste lekken (stagefright) relatief snel uitgebracht, ....
Wat noem jij snel in dit geval ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin_VH
LOCKSCREEN S5 neo

Sinds enkele maanden heeft Samsung het PINcode lockscreen (vergrendelingsscherm) veranderd. Het ganse toetsenbord neemt nu nog ongeveer 1/3 van het scherm in, en dat is voor mij toch wat te klein. Ik merk dat ik voortdurend op het verkeerde cijfer druk, en dat terwijl ik toch echt niet zo'n dikke vingers heb.

Ik verkies te blijven werken met een cijfercode.

Is er een mogelijkheid om het oude (grotere) lockscreen terug te krijgen? Of zo niet: welk is een valabele vervanger (simpel / geen advertenties)? Ik heb er enkele geprobeerd, maar deze waren alle te ingewikkeld en of stonden vol advertenties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KofjeKoppie

KofjeKoppie

Professioneel prutser

Edwin_VH schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 09:52:
Is er een mogelijkheid om het oude (grotere) lockscreen terug te krijgen? Of zo niet: welk is een valabele vervanger (simpel / geen advertenties)? Ik heb er enkele geprobeerd, maar deze waren alle te ingewikkeld en of stonden vol advertenties.
Met odin terugflashen naar een vorige versie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Megalodon_67 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 22:30:
[...]

Ik draai al geruime tijd Android 5.0 op m'n SM-G900F en doe ongeveer 7 dagen met één batterijlading (originele batterij). Ik gebruik het apparaat niet intensief (amper bellen) en verstook ca. 2,5 GB data via WiFi per maand als ik geen streams bekijk. GPS staat uit want die gebruik ik nooit, WiFi zet ik handmatig aan als ik wat wil internetten en netwerk staat op GSM omdat ik G3/G4 zelden gebruik. Facebooken doe ik via de browser en uiteraard staat de energiespaarmodus aan. Daarnaast heb ik een heleboel toepassingen via Applicatiebeheer tabblad 'Alles' uitgezet. Verder staat Bluetooth uit en updaten van apps via de Play Store doe ik handmatig als het apparaat aan de lader hangt. Ik kan me voorstellen dat voor de meesten dit onwerkbaar is, maar voor mij werkt deze foon perfect. Dit is dus louter om aan te geven dat het echt wel mogelijk is om lang met een batterijlading te doen met een S5 op Lollipop.
Tja, maar dit is niet zoals 99% van de mensen hun smartphone gebruikt. Het is gewoon belachelijk Samsung gewoon te lam is om fatsoenlijke ROM's uit te brengen

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank..
6.0.1 is verschenen op sammobile voor de koreaanse S5. (Sm-g900k)

Hoop dat de rest snel volgt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
hm.. ik vind t wel vaag.. ook ik had last van een enorm snel leeglopende accu op mn S5+
toestel gewiped, (met een giga omweg) de zelfde custom rom er weer opgeflasht en alle apps weer geinstalleerd, alles bijna weer naar de SD kaart gegooit.. en nou er geen last meer van :?

als of er iets in binnen android iets over de schreef gaat op den duur.. :/

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank..
Dat had ik ook...
Het ging een paar dagen goed voordat de drain weer terug was. Heel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
frank.. schreef op maandag 21 maart 2016 @ 19:18:
Dat had ik ook...
Het ging een paar dagen goed voordat de drain weer terug was. Heel vreemd.
ben benieuwd hoelang het duurt.. heb nu een backup.. dus dan gaan we eens vegen in de caches etc :P

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Een goede morgen: http://www.sammobile.com/...galaxy-s5-in-south-korea/

Tijd voor goed nieuws, MarshMellow is onderweg naar de S5 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin_VH
Mrjraider schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 07:34:
Een goede morgen: http://www.sammobile.com/...galaxy-s5-in-south-korea/

Tijd voor goed nieuws, MarshMellow is onderweg naar de S5 :)
Dit voor de gewone S5 uiteraard. Betekent dat dat de S5 varianten (S5+, S5 Neo) kort hierna volgen of komen die pas veel later?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin_VH
KofjeKoppie schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 16:07:
[...]

Met odin terugflashen naar een vorige versie?
Dat is toch wat 'overkill' hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Edwin_VH schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 11:36:
[...]

Dit voor de gewone S5 uiteraard. Betekent dat dat de S5 varianten (S5+, S5 Neo) kort hierna volgen of komen die pas veel later?
Wel iets later vermoed ik, bij de s6 was dit ook aanwezig, eerst de Koreaanse vervolgens de internationale en de rest volgde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:20

AvK

Ready Set Go

Mijn Spaanse S5 krijgt meestal ongeveer een maand eerder zijn update's tov de Nederlandse foons.
Zal de komende tijd regelmatig checken op een eventuele update.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:20

AvK

Ready Set Go

AvK schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 13:03:
Mijn Spaanse S5 krijgt meestal ongeveer een maand eerder zijn update's tov de Nederlandse foons.
Zal de komende tijd regelmatig checken op een eventuele update.
Hoe is het mogelijk..... komt net een update van 272,79Mb binnen.........

Verbeterde beveiliging
Stabiliteits verbeteringen
Bugs
Prestatie verbeteringen

Zal wel van 5.0 naar 5.2 gaan vermoed ik.... *op installeren drukken doet*

.
.
.
.

Mhhh, nog steeds 5.0

Nog steeds de BOJ1 ..... (sorry scheef gekeken).

[ Voor 26% gewijzigd door AvK op 27-03-2016 20:59 ]

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libbes1979
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-08-2024
Misschien al eerder gevraagd maar waag toch een gokje:

Heb deze week net een nieuwe samsung s5 Neo. Gisteravond had ik nog 65% batterij en vannacht is die 65% ineens opgeslokt , vanmorgen was het toestel uit.

In 1 nacht is dus 2/3 van mijn batterij leeg geslurpt. Snap niet waarom dit gebeurd is want heb echt minimaal aantal apps geinstalleerd.

Vanmorgen zag ik wel bij batterij verbruik bovenaan met 56% staan mediaserver

heb al rondgesneupt op het net maar heb nog niet een oplossing gevonden helaas

is dit probleem bekend ?

Is terug naar fabrieksinstellingen de oplossing?

PSN: libbes1979

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank..
libbes1979 schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 13:07:
Misschien al eerder gevraagd maar waag toch een gokje:

Heb deze week net een nieuwe samsung s5 Neo. Gisteravond had ik nog 65% batterij en vannacht is die 65% ineens opgeslokt , vanmorgen was het toestel uit.

In 1 nacht is dus 2/3 van mijn batterij leeg geslurpt. Snap niet waarom dit gebeurd is want heb echt minimaal aantal apps geinstalleerd.

heb al rondgesneupt op het net maar heb nog niet een oplossing gevonden helaas

is dit probleem bekend ?

Is terug naar fabrieksinstellingen de oplossing?
De battery drain is een bekend probleem. Helaas zelf ook nog geen goede oplossing voor kunnen vinden.
Ik draai nu op 4.4.4... verre van ideaal maar ik haal nu tenminste een werkdag op 1 batterijlading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin_VH
libbes1979 schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 13:07:

(..)

(..)
Heb zelf ook een S5 Neo en komende van een S4 moet ik zeggen dat het batterijverbruik me echt bijzonder goed meevalt. Waar ik de S4 over de middag voor alle zekerheid nog even diende op te laden, kom ik nu zonder bijladen makkelijk de dag door. Niet eens abnormaal wanneer ik 's avonds nog 50+% overhoud.

Is die mediaserver iets wat je zelf geïnstalleerd hebt?

Zo niet best zo snel mogelijk terug naar de winkel en garantie inroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libbes1979
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-08-2024
Edwin_VH schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 15:39:
[...]

Heb zelf ook een S5 Neo en komende van een S4 moet ik zeggen dat het batterijverbruik me echt bijzonder goed meevalt. Waar ik de S4 over de middag voor alle zekerheid nog even diende op te laden, kom ik nu zonder bijladen makkelijk de dag door. Niet eens abnormaal wanneer ik 's avonds nog 50+% overhoud.

Is die mediaserver iets wat je zelf geïnstalleerd hebt?

Zo niet best zo snel mogelijk terug naar de winkel en garantie inroepen.
niet dat ik weet, heb echt vrij weinig apps gedownload/geinstalleerd. Vandaag helemaal opgeladen en ben benieuwd wat de komende dagen gaat brengen...

Bij batterij % is nu media server verdwenen... Heb na de batterij opgeladen te hebben de tel uitgeschakeld en daarna weer opgestart.

PSN: libbes1979

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank..
s5+

Ik draai sinds een tijdje op een Stock Based Rom met daarbij een aangepaste kernel.
De maker van de rom is dezelfde als die van Nova-rom.

De Antutu scores zijn niet verkeerd. Zelfs hoger dan die van de S6 Edge en bijna gelijk aan de Note 5.
bevalt ook prima!

voor degene die een poging willen wagen... linkjes staan hieronder ;)

http://forum.xda-develope...om-stockrom-v1-0-t3340427

http://forum.xda-develope...stockkernel-v1-0-t3341656

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Nu online
Dat ziet er wel lekker snel uit. Of hebben ze de 8 en de 3 in de score ook omgedraaid? Net zoals de a en de i in 'Detial" :) (Detail)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank..
Hahaha dat had ik nog niet eens gezien! Beetje slordig zeg!! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
frank.. schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 15:28:
[...]De battery drain is een bekend probleem. Helaas zelf ook nog geen goede oplossing voor kunnen vinden.
Ik draai nu op 4.4.4... verre van ideaal maar ik haal nu tenminste een werkdag op 1 batterijlading.
Als je op een plek woont / werkt met slechte coverage van je 2/3/4G provider kan dat resulteren in een hoog accuverbruik. Slechte dekking betekent namelijk ook dat de telefoon zijn zendvermogen moet vergroten.

[ Voor 9% gewijzigd door joopv op 12-04-2016 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-09 11:32
Op sammobile zag ik de MM update voor de 900F voorbij komen. Nu nog alleen voor Sri Lanka maar deze is ook te flashen met odin op onze S5. Alleen geen nederlandse taal in deze rom. Nog even wachten voor een europese rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasRR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Omdat ik geen geduld heb, de firmware die op sammobile staat op mijn S5 gezet. :)
Toestel wel een factory reset moeten geven om het werkend te krijgen.
Hij bleef namelijk hangen op het Samsung logo bij het opstarten.

Bij de initiële setup krijg je alleen de opties voor Engels UK, VS en 3 andere talen. (Officiële talen van Sri Lanka?)
Zodra ik echter mijn Google account koppelde werd het toestel naar Nederlands omgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Zit te denken aan een goede 2e (extra) toestel die waterdicht is. Heb sindskort een jacuzzi in de tuin en wil graag via Bluetooth de boxen bedienen. Beetje een luxeprobleem, ik weet t, maar mag t! Haha ;)
De S7 is te prijzig op dit moment. En om die nou als remote te gebruiken is ook weer zo zonde...

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadRunnerRik
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-09 20:15
Alekz87 schreef op donderdag 21 april 2016 @ 15:16:
Zit te denken aan een goede 2e (extra) toestel die waterdicht is. Heb sindskort een jacuzzi in de tuin en wil graag via Bluetooth de boxen bedienen. Beetje een luxeprobleem, ik weet t, maar mag t! Haha ;)
De S7 is te prijzig op dit moment. En om die nou als remote te gebruiken is ook weer zo zonde...
Niet twijfelen, gewoon doen. Heb ook een tweedehandsje gekocht omdat m'n Lumia 1520 kapot is gegaan en ik het nog 3/4 jaar moet uitzitten voor m'n abbo. De s5 bevalt me uitstekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KofjeKoppie

KofjeKoppie

Professioneel prutser

BasRR schreef op donderdag 21 april 2016 @ 14:36:
Omdat ik geen geduld heb, de firmware die op sammobile staat op mijn S5 gezet. :)
Hoe bevalt 'ie? Zijn er ingrijpende veranderingen?

Pagina: 1 ... 35 ... 42 Laatste

Let op:
Prijzen, winkels, levertijden en dergelijke niet-technische zaken graag in [Samsung Galaxy S5] Levertijden & Prijzen