Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02:03

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik kan het niet zo snel terugvinden, vandaar even de vraag.

Ik heb 2 Samsung Galaxy S5 toestellen, beide de laatste firm- en softwareupdates.
Beide hebben een exchange account gekoppeld via een webmailomgeving.

* Toestel 1 heeft een overzicht van alle contacten.
* Toestel 2 heeft geen overzicht van alle contacten, maar kan wel de namen opzoeken (GAL wordt dus wel herkend).

Beide toestellen synchroniseren de contacten en ik kan geen optie vinden om alle contacten van de GAL weer te geven. De opties waarvan ik dacht dat ze het moesten zijn staan al aan. Toestellen lijken identiek, behalve dat de ene toestel net nieuw (2) en de andere een half jaar oud (1).

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank..
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13:31
Vandaag een factory reset en een cachewipe gedaan... alles opnieuw geïnstalleerd. Nu nog maar eens kijken. Anders terug naar kitkat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-09 22:19
Ik erger me kapot aan mijn S5+ met Lollipop. Hij is gigantisch traag, het switchen van apps of iets openen of soms zelfs het openen van het keyboard kan 5-10 seconden duren. En de battery drain is gewoon niet grappig meer. Als je dan ook nog leest dat Samsung hooguit tot na 1.5 jaar updates uitgeeft kan je wel uitrekenen dat het niet beter gaat worden. Bovenstaande icm. de irritante meldingen die super vaak te voorschijn komen met betrekking tot de cover die goed gesloten moet zijn en het batterijklepje en de irritante S Finder en Quick Connect knoppen in het notification panel, tezamen met de lelijke looks van Touchwiz.

Ik kocht het toestel destijds eigenlijk vooral vanwege de vele sensoren / interfaces die er op zaten zoals IR, ANT+ en NFC en de IP67 certificering. Dat in combinatie met een native Wireless Charging cover van samsung zelf maakte het erg interessant. Maar dat de ROM zo ongelofelijk slecht is en dat er zo weinig voor ontwikkeld wordt irriteert me mateloos.

Ik denk dat ik maar eens ga kijken naar óf een telefoon met stock android óf weer terug naar een iphone. Dat ding werkte heerlijk en super snel!

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul!
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 25-09 22:27
Sinds de update naar Lollipop is mijn belhistorie niet meer beschikbaar op mijn bluetooth autoradio. Ook het alfabetisch zoeken in het telefoonadresboek werkt niet meer. Meer mensen hier last van en is er een oplossing? Heb het toestel al opnieuw gepaird, zonder resultaat.

Verder hangt het toestel nu dagelijks aan de lader ipv om de twee dagen. En ik wil niet dat het toestel gaat trillen als hij op trilstand staat en ik een whatsapp krijg. Blijkbaar kun je dat niet meer instellen.

Het vergrendelscherm toont enkel in vliegtuigmodus twee tijden als je in een andere tijdzone zit. Gebruik je het toestel normaal dan wordt de tijd thuis niet weergegeven, ondanks dat dit in de instellingen wel aangevinkt is.

Al met al zou ik wel graag terugwillen naar de 4.4 versie. Voor de mensen die de update nog niet uitgevoerd hebben, houden zo! Update voegt niets toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvB
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20-09 21:25
frank.. schreef op maandag 13 juli 2015 @ 22:36:
[...]

Vandaag een factory reset en een cachewipe gedaan... alles opnieuw geïnstalleerd. Nu nog maar eens kijken. Anders terug naar kitkat.
Ik zit nu alweer een tijdje op Kitkat, bevalt prima. Batterij gaat lang mee (gisteren 7uur sot). En verder werkt alles gewoon. Agezien van de lelijke UI (Gelukkig bestaat Nova Launcher) en die kleine lag bij het openen van apps en de recente apps is het best oke.
Maar voor een telefoon van deze prijs is het eigenlijk schandalig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiang153
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-08 21:22
Zie dat het nog steeds niet opgelost is, dus dan ga ik ook nog niet upgraden naar Lollipop.

Zwaar achterlijk eigenlijk. Toen ik deze telefoon kochtte moest ik eerst onwijs lang wachten om uberhaupt te mogen upgraden naar Lollipop en nu het kan is die upgrade weer belabbert....

De S6 heeft dit probleem niet eens....

Oh en als iemand antwoord hierop weet:
Op sommige dagen staat er opeens bij batterijverbruik dat mediaserver zo'n 27% verbruikt en dat in combinatie met Android OS/Systeem dat ook gemiddeld zo'n 20% is, is niet echt fijn...

Bij mijn vriend met een S6 is Android OS/systeem ca. 12% en mediaserver heeft die niet eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=44573261,noline]

De S6 heeft dit probleem niet eens....
Ik heb met mijn S5plus, die standaard geleverd is met Lollipop, ook geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:33
Jiang153 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 11:06:
Oh en als iemand antwoord hierop weet:
Op sommige dagen staat er opeens bij batterijverbruik dat mediaserver zo'n 27% verbruikt en dat in combinatie met Android OS/Systeem dat ook gemiddeld zo'n 20% is, is niet echt fijn...
Je zou hier eens naar kunnen kijken: http://geeknizer.com/fix-...sdcard-cpu-battery-drain/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITG
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21-09-2022

ITG

Ik moet zeggern dat ik alleen dag 1 met lollipop heel veel wakelocks had. Nu is het precies gelijk aan of het scherm aan staat of niet. Waar ik me nu alleen nog aan stoor zijn de floating notifications van whatsapp en het vodafone logo linksbovenin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank..
RickvB schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 10:46:
[...]

Ik zit nu alweer een tijdje op Kitkat, bevalt prima. Batterij gaat lang mee (gisteren 7uur sot). En verder werkt alles gewoon. Agezien van de lelijke UI (Gelukkig bestaat Nova Launcher) en die kleine lag bij het openen van apps en de recente apps is het best oke.
Maar voor een telefoon van deze prijs is het eigenlijk schandalig.
Dat is inderdaad best schandalig ja...heb je gelijk in! Voor een toestel van ongeveer 500 euro mag je meer verwachten.

Ik had trouwens onder KitKat Solo-launcher draaien. Werkte echt perfect!
Moet je maar eens bekijken ;)

Draai nu een dag met de schone installatie en tot dusver geen problemen met drains etc... hoop dat ik niet te vroeg juich... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:31
X-plosive schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 11:47:
Mijn wakelocks zijn naar een acceptabel niveau gezakt, kan nu met gemiddeld gebruik 2 dagen op een accu. Dat heb ik gedaan door de google play store en google play services terug te rollen, hun gegevens en cache en te legen. Vervolgens google play services bijwerken via play store en de play store zelf bijwerken met de recentste versie die hier te downloaden is:
*knip*

(S5+, unbranded, lollipop)
Bij mij werkte dit niet (vorige week gedaan). Vanmiddag heb ik het opnieuw gedaan, maar nu ook de algemene Google app gewist en uitgeschakeld, maar niet bijgewerkt vanuit de Play Store. Dit heeft bij mij (voor nu) de wakelocks drastisch verminderd. De telefoon is sinds vanmiddag vrijwel alleen wakker als het scherm aan is. Ik zal het de komende dagen even in de gaten houden.

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 25-10-2016 15:04 ]

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001

AvK

Ready Set Go

X-plosive schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 11:47:
Mijn wakelocks zijn naar een acceptabel niveau gezakt, kan nu met gemiddeld gebruik 2 dagen op een accu. Dat heb ik gedaan door de google play store en google play services terug te rollen, hun gegevens en cache en te legen. Vervolgens google play services bijwerken via play store en de play store zelf bijwerken met de recentste versie die hier te downloaden is:
http://www.apkmirror.com/apk/google-inc/google-play-store/

(S5+, unbranded, lollipop)
Met DU Battery Saver heb ik de afgelopen weken in de gaten gehouden welke app het meeste verbruikte. Dat bleek dus Google Play Services.
Nadat in 1 nacht mijn batterij van 60 naar 15% gegaan was heb ik twee dagen geleden het volgende gedaan bij mijn 'gewone S5' met Lollipop: Bij de Google Play Services app de Updates verwijderd (de oorspronkelijke versie wordt teruggezet) en daarna de Cache geleegd. Toestel opnieuw opgestart. Bij mij gaf de S5 tijdens het opstarten direct aan dat Google Play Services geüpdate moest worden. Alzo gedaan.
Gaat nu al twee dagen goed...... heb momenteel vakantie dus gebruik hem minder maar kan er nu 3 dagen mee doen. Batterij verlies tijdens de nachten (wifi + data op uit) is nu weer 2% zoals ik dat gewend was. Het verbruik van het Android Systeem zit na twee dagen op 45% van het totaal. Dat zat de laatste tijd rond de 60%. Voorlopig lijkt dit de problemen te hebben opgelost.
Ergo: vrij simpele oplossing dus altijd het proberen waard lijkt me.

Edit: voor de duidelijkheid, met de Google Play Store heb ik dus niks gedaan.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
  • Laatst online: 26-09 12:16
AvK schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 16:38:
[...]
Bij de Google Play Services app de Updates verwijderd (de oorspronkelijke versie wordt teruggezet) en daarna de Cache geleegd. Toestel opnieuw opgestart. Bij mij gaf de S5 tijdens het opstarten direct aan dat Google Play Services geüpdate moest worden. Alzo gedaan.
Werkt prima bij mij; en al 10 uur...

Na Lollipop update verloor ik meestal 15-20% per nacht, nu slechts 6%
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/85106864/20150716_S5accu.png

[ Voor 18% gewijzigd door emmerx op 16-07-2015 10:01 ]

Draadloos laden op onze Zon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITG

ITG

Ben ik de enige die de nacht gebruikt om op te laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank..
Na de schone installatie gaat het beter.
Gisteren ochtend om 9 uur van de lader gehaald en nu nog 74% over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
nadroJ schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 22:37:
[...]

Bij mij werkte dit niet (vorige week gedaan). Vanmiddag heb ik het opnieuw gedaan, maar nu ook de algemene Google app gewist en uitgeschakeld, maar niet bijgewerkt vanuit de Play Store. Dit heeft bij mij (voor nu) de wakelocks drastisch verminderd. De telefoon is sinds vanmiddag vrijwel alleen wakker als het scherm aan is. Ik zal het de komende dagen even in de gaten houden.
Update: Bij mij zijn de wakelocks in z'n geheel verdwenen. Vannacht maar 2% verloren. Sinds gisterochtend 8.15 zit ik nu op 36% met een screen on time van 3u37m. Is nog matig. Ruzzle is een echte batterijvreter. Ook nog even popcorntime getest.
ITG schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 10:20:
Doe ik normaliter ook hoor, maar nu voor de test even niet.

[ Voor 13% gewijzigd door nadroJ op 16-07-2015 11:12 ]

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
ITG schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 10:20:
Ik probeer mijn batterij tussen de 20 en 90% te houden (alarm GSam battery monitor).
Vooral het doorladen na 97% levert veel warmte op en is daarmee slecht voor de levensduur van de accucellen.
De accu van mijn S4 is na 2 jaar nog steeds top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvB
nadroJ schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 11:11:
[...]

Update: Bij mij zijn de wakelocks in z'n geheel verdwenen. Vannacht maar 2% verloren. Sinds gisterochtend 8.15 zit ik nu op 36% met een screen on time van 3u37m. Is nog matig. Ruzzle is een echte batterijvreter. Ook nog even popcorntime getest.
Bij mij werkte het ook goed na een factory reset. Maar naar 2/3 dagen had ik de wakelocks weer. Dus het is afwachten eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roon2
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-09-2018
RickvB schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 21:51:
[...]

Bij mij werkte het ook goed na een factory reset. Maar naar 2/3 dagen had ik de wakelocks weer. Dus het is afwachten eigenlijk.
Same here op een s5 plus
Na een paar dagen begon de ellende weer
Had nooit moeten updaten naar Lillipop :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
emmerx schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 09:59:
[...]
Werkt prima bij mij; en al 10 uur...
Helaas, na het eerste gebruik van Maps is het weer drama met de wake locks....

Ongekend slecht van de S5plus als ik het vergelijk met mijn i9505 S4 die ook op Lollipop 5.0.1 zit, weliswaar met een grote systeemupdate van meer dan 200 MB afgelopen week.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/85106864/20150716_S4accu.png
Grafiek is van mijn S4 vandaag.
Nauwelijks gebruikt en steeds wifi aanwezig gehad; maar dan toch: 3% in 12 uur ...
Verbruikspiek aan het begin is de verwijdering, reboot en update van o.a. Google Play Services

[ Voor 18% gewijzigd door emmerx op 17-07-2015 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank..
emmerx schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 00:46:
[...]

Helaas, na het eerste gebruik van Maps is het weer drama met de wake locks....

Ongekend slecht van de S5plus als ik het vergelijk met mijn i9505 S4 die ook op Lollipop 5.0.1 zit,
Hoi Emmerx,

Mag ik vragen welke buildversie je hebt draaien op de S5plus? De BOD6 of al de BOE2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
frank.. schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 08:19:
[...]
...welke buildversie je hebt draaien op de S5plus? De BOD6 of al de BOE2?
Ik zit nog op BOC4 ; de officiële release voor de PHN, unbranded Nederland.

Bij de S4 accuduur is er laatst een grote stap gemaakt van HOB7 naar HOE3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Had net een grote OTA update van 335Mb. Dacht dat ik naar LP 5.0.2 zou gaan maar het is nog steeds 5.0
Maar even afwachten weer.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 23:29

agaam

dit is mijn huisdier

komt er eigelijk ook nog een update naar LP 5.1.1 voor de plus versie bedoel ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Laatst online: 15:27
agaam schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 21:57:
komt er eigelijk ook nog een update naar LP 5.1.1 voor de plus versie bedoel ik
Hier http://www.androidplanet....oid-5-1-update-overzicht/ staat wel dat de 5.1 word verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam
  • Laatst online: 20-09 23:29

agaam

dit is mijn huisdier

mooi dank je, die had ik nog niet gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

AvK schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 17:35:
Had net een grote OTA update van 335Mb. Dacht dat ik naar LP 5.0.2 zou gaan maar het is nog steeds 5.0
Maar even afwachten weer.
Ben naar de BOE5 gegaan (Heb een Spaanse S5). Batterij verbruik lijkt verbeterd. Zeker niet slechter dan voor de wakelocks.
@ emmerx, als je Google Play Services nogmaals 'ververst' is het probleem dan weer weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvB
Heb net een bij de instellingen gekeken waar je normaal niet kan komen. (Via Nova sneltoets intstellen)

Er zit dus gewoon software op voor de S-pen en de Active key, dit op een standaard S5.

Weer de mooie software optimalisatie van Samsung...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

RickvB schreef op maandag 20 juli 2015 @ 20:08:
Heb net een bij de instellingen gekeken waar je normaal niet kan komen. (Via Nova sneltoets intstellen)

Er zit dus gewoon software op voor de S-pen en de Active key, dit op een standaard S5.

Weer de mooie software optimalisatie van Samsung...
Ik meen dat het algemeen bekend was dat je het scherm van de S5 apart kan instellen voor gebruik van een pen. Iets met extra gevoelig ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvB
AvK schreef op maandag 20 juli 2015 @ 20:38:
[...]

Ik meen dat het algemeen bekend was dat je het scherm van de S5 apart kan instellen voor gebruik van een pen. Iets met extra gevoelig ofzo?
Ja dat klopt. Maar dat is de schermgevoeligheid.
Maar er stond een aparte instelling die specifiek was voor de S-pen, die gebruikt word in de note.

Vond dit wel apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Laatst online: 15:27
RickvB schreef op maandag 20 juli 2015 @ 23:04:
[...]

Ja dat klopt. Maar dat is de schermgevoeligheid.
Maar er stond een aparte instelling die specifiek was voor de S-pen, die gebruikt word in de note.

Vond dit wel apart.
Kwam dit net ook nog tegen http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2716691

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
Waanzinnig!
Ik heb diverse pennen geprobeerd op mijn S5, maar een beetje nauwkeurig schetsen werkte met geeneen.
Tot mijn gewone potlood en de verhoogde 'tikgevoeligheid"....

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/85106864/20150721_S5potlood.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door emmerx op 21-07-2015 12:33 . Reden: foto ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:51

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Capa schreef op maandag 13 juli 2015 @ 10:11:
[...]

Fixed...
En als je moeite hebt met die site kan je beter je telefoon niet rooten :+
Ik zit zelf ook te zoeken naar een manier om m'n G901F te rooten, maar ik kom er ook totaal niet uit. En dan wil ik mezelf zeker niet als een rookie bestempelen, mijn oudere S1 had ik altijd custom roms op draaien. Daarna heb ik 2 jaar een Asus Padfone gehad, waarvoor simpelweg geen custom roms beschikbaar waren, en nu zit ik weer te kijken om m'n G901F te rooten. Maar het wil totaal niet lukken.

Flashen met Odin mislukt telkens, en ik kan geen oplossingen vinden... Ik vermoed dat het aan de specifieke build ligt (ik heb een BOC4 toestel en de root is kccat6), maar ik kan er maar geen duidelijkheid over vinden.

En wat xda betreft, veel van de topics zijn complete abracadabra als je niet zelf in Android aan het rotzooien bent. Dus helemaal eens ben ik het niet met je.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank..
CF-Auto-Root downloaden en flashen met odin. Werkte bij prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITG

ITG

deepbass909 schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 20:44:
[...]

Ik zit zelf ook te zoeken naar een manier om m'n G901F te rooten, maar ik kom er ook totaal niet uit. En dan wil ik mezelf zeker niet als een rookie bestempelen, mijn oudere S1 had ik altijd custom roms op draaien. Daarna heb ik 2 jaar een Asus Padfone gehad, waarvoor simpelweg geen custom roms beschikbaar waren, en nu zit ik weer te kijken om m'n G901F te rooten. Maar het wil totaal niet lukken.

Flashen met Odin mislukt telkens, en ik kan geen oplossingen vinden... Ik vermoed dat het aan de specifieke build ligt (ik heb een BOC4 toestel en de root is kccat6), maar ik kan er maar geen duidelijkheid over vinden.

En wat xda betreft, veel van de topics zijn complete abracadabra als je niet zelf in Android aan het rotzooien bent. Dus helemaal eens ben ik het niet met je.
Ik deel je mening. Ik snap er ook geen drol van dat forum dus ik waag me er niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:06
Wat een drama die Lollipop op mijn S5+, ding wordt met de dag trager... Hoop dat ze bij Samsung een beetje opschieten met een update, want dit is kansloos. Ben al jaren fan van de Galaxy S series, maar de het woord iPhone gaat steeds vaker door mijn gedachte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvB
Capa schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 09:58:
Wat een drama die Lollipop op mijn S5+, ding wordt met de dag trager... Hoop dat ze bij Samsung een beetje opschieten met een update, want dit is kansloos. Ben al jaren fan van de Galaxy S series, maar de het woord iPhone gaat steeds vaker door mijn gedachte.
"Dit is een kwestie van afwachten. De update zal vanzelf aangeboden worden op dr telefoon"

-Every Samsung reply ever...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

frank.. schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 22:52:
CF-Auto-Root downloaden en flashen met odin. Werkte bij prima
De lukt bij mij niet. Ik doorloop exact alle stappen, drivers zijn geïnstalleerd, heb de juiste CF-Auto-Root image, etc, maar op het moment dat hij wil gaan schrijven, krijg ik een failed... Ik kom die foutmelding wel tegen op een aantal plaatsen, maar nergens staat een oplossing. Ook het flashen van CWM gaat fout.

Kan het zijn dat USB debugging verplicht aan moet staan, ook al zit ik al in de download mode?
ITG schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 08:49:
[...]

Ik deel je mening. Ik snap er ook geen drol van dat forum dus ik waag me er niet aan.
Het is een combinatie van hoog technologisch taalgebruik, samen met gebrekkig Engels van veel leden.
Ik kom daar echt zo vaak posts tegen die ik na 3 keer lezen nog niet snap. Niet omdat ik de terminologie niet begrijp, maar omdat de zinnen simpelweg niet kloppen en als er om duidelijkheid gevraagd wordt, de vraagsteller vaak met een kluitje het riet in wordt gestuurd. Zo kwam ik in één topic over de CWM een linkje tegen naar de howto (stond letterlijk dat daar de howto te vinden was), om in een discussie van meer dan 100 pagina's te komen, waar ergens de howto tussen verstopt schijnt te staan. Dan kan je het nog zo goed snappen allemaal, maar die info is gewoon onvindbaar in de enorme berg posts, waarvan de helft vaak ook nog halve flamewars lijken te zijn.
Ik merk dat de snelheid heel erg afhankelijk is van hoe vol je interne geheugen staat. Als dat bijna vol zit, wordt het toestel traag bagger traag, gaat meer energie verbruiken en geeft soms wat rare fouten. Schoon ik het op, dan vliegt hij weer. Dit is typisch gedrag van Linux, bufferen en cachen van geheugen naar een swap-locatie lukt niet meer, waardoor de IO-load hoog wordt en het systeem traag.

Alleen wordt bij mij 8.64GB (!!!) van de beschikbare 11.52GB aan intern geheugen door niet-gebruiker benaderbare data opgeslokt. Ik heb zelf dus effectief nog geen 3 GB over voor foto's, muziek, etc, waarvan 1,6GB in apps zitten.
Als ik (via de pc) ga kijken waar dat allemaal zit, kom ik bijv. een cache map van Google Maps tegen die een paar gieg groot is (alle data is in de filemanagers van Android verborgen, want geen root-rechten). Maar als ik bij de app-data van Google Maps kijk, zie ik maar een fractie daarvan vermeld staan. Verwijderen van data en updates beïnvloedt ook nauwelijks de omvang van de cache-map. Het lijkt dus oude data van Kitkat te zijn, die bij het updaten achter is gebleven (ondanks de factory wipe) en niet door de gebruiker benaderbaar (en dus niet verwijderbaar) is. Daarom wil ik mijn toestel ook rooten, zodat ik als root dat wel kan verplaatsen en weghalen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
deepbass909 schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 11:47:
Alleen wordt bij mij 8.64GB (!!!) van de beschikbare 11.52GB aan intern geheugen door niet-gebruiker benaderbare data opgeslokt. Ik heb zelf dus effectief nog geen 3 GB over voor foto's, muziek, etc, waarvan 1,6GB in apps zitten.
Als ik (via de pc) ga kijken waar dat allemaal zit, kom ik bijv. een cache map van Google Maps tegen die een paar gieg groot is (alle data is in de filemanagers van Android verborgen, want geen root-rechten). Maar als ik bij de app-data van Google Maps kijk, zie ik maar een fractie daarvan vermeld staan. Verwijderen van data en updates beïnvloedt ook nauwelijks de omvang van de cache-map. Het lijkt dus oude data van Kitkat te zijn, die bij het updaten achter is gebleven (ondanks de factory wipe) en niet door de gebruiker benaderbaar (en dus niet verwijderbaar) is. Daarom wil ik mijn toestel ook rooten, zodat ik als root dat wel kan verplaatsen en weghalen.
De factory wipe wiped niet je interne geheugen hè. Je moet na de wipe handmatig je intern geheugen formatteren. Dan is het echt een clean install. Dat is mijn ervaring met een S2 die ik nog ergens in mei een factory wipe gegeven heb.

Ik kijk nu op m'n S5 plus bij Opslag in het menu. Daar staat bij Cachegegevens nu 1,68 GB. Als ik daarop klik, dan vraagt ie of deze gegevens gewist kunnen worden.

Bij mij staat er trouwens overal echt 16,00 GB als totale ruimte op mijn intern geheugen.

De optie om het intern geheugen te formatteren mist trouwens zie ik nu. Op m'n oude S2 op 4.1.2. had je die optie wel bij Menu - Opslag.

[ Voor 13% gewijzigd door nadroJ op 22-07-2015 20:37 ]

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

@nadroJ
Er staat alleen een optie om de SD-kaart te wissen. Normaal is een factory wipe ook het volledig wissen van het toestel, inc. alle gebruikersdata (dat was bij m'n eerdere toestellen wel altijd zo). Bij het formateren schoon je alleen het stukje opslag waar apps hun data op kwijt kunnen, maar bleven de instellingen van je toestel verder wel behouden.

Bij apparaat opslag in de instellingen staat bij mij inderdaad ook 16GB, maar als ik een drive space analyzer er op loslaat, kom ik toch echt niet verder dan 11,52GB aan potentieel beschikbare ruimte. De overige 4,48GB worden door Android zelf opgeslokt en zul je nooit beschikbaar hebben.

In mijn overzicht van beschikbare ruimte, staat sowieso iets vaags...
De opsomming is:
[list]
• Totale ruimte: 16,00GB
• Systeemgeheugen: 4,46GB (het Android systeem, geel gekleurd)
• Gebruikte ruimte: 5,33GB (eigen data, oranje gekleurd)
• Cachegegevens: 192 KB (net gewist, bruin gekleurd)
• Beschikbare ruimte: 4,09GB (grijs)

Er ontbreekt in de lijstje zo'n 2,12GB, die in de balk wel als paars gekleurd staat. Wat is die 2,12GB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
Bij mij staat ook nog Diverse bestanden. Bij mij is dat lijstje opgeteld wel 16,00GB.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Iemand enig idee hoe je sneller een GPS fix krijgt? Op mijn S5 plus duurt het ruim 2 minuten, en dan sta ik nog buiten ook..... De telefoon draait op lollipop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Inmiddels is rooten gelukt :) Er bleek een beveiligingsoptie actief te zijn die het blokkeerde (en wat dus nergens stond) 8)7 (ging om de "Reactivation lock" / "Heractiveringsvergrendeling" onder Beveiliging)

Alleen lijkt hij nu bizar warm te worden en trekt hij meer stroom dan de lader kan leveren :X

[Update]
Blijkbaar kwam het omdat ik nogal wat cache had weggemikt (waaronder Dalvik). Toen hij eenmaal volledig opgestart was, koelde hij redelijk snel weer af tot normale temperaturen. Nu draait het toestel super met root beschikbaar :)

Op het toestel is 4,5 GB vrij nu, maar omdat hij geroot is, kan ik tenminste goed zien waar het allemaal heen gaat.

Bijkomend voordeel, ik heb eindelijk eens goed kunnen klooien met ADB en Fastboot. Resultaat, m'n gebrickte Asus Padfone 2 (wat de aanleiding was op de S5+ te kopen), doet het ook weer oOo En die was compleet leeg, alleen de recovery en fastboot stonden er nog op :X

[ Voor 51% gewijzigd door deepbass909 op 23-07-2015 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Ik ben blijkbaar niet de enige. Tweedehands verkopen dat zit er echt niet in, ik kan het echt niet maken om zo'n traag toestel te verkopen wanneer zelfs een factory reset niet helpt. Ik wil het nog wel proberen, maar als ik zie dat het toestel in no-time weer net zo traag is..

Ik zit er sterk te denken om het toestel bij T-mobile proberen te retourneren, onder het mom van "Product is ondeugdelijk, voldoet niet aan de verwachtingen". Vind het wel zuur, want zij kunnen er ook niets aan doen, het is Samsung die in gebreke is. :/

Maar goed, eerst nog maar eens een factory reset proberen en daarna contact opnemen met Samsung zelf eventueel.

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:06
Steephh schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 09:46:
[...]

Ik ben blijkbaar niet de enige. Tweedehands verkopen dat zit er echt niet in, ik kan het echt niet maken om zo'n traag toestel te verkopen wanneer zelfs een factory reset niet helpt. Ik wil het nog wel proberen, maar als ik zie dat het toestel in no-time weer net zo traag is..

Ik zit er sterk te denken om het toestel bij T-mobile proberen te retourneren, onder het mom van "Product is ondeugdelijk, voldoet niet aan de verwachtingen". Vind het wel zuur, want zij kunnen er ook niets aan doen, het is Samsung die in gebreke is. :/

Maar goed, eerst nog maar eens een factory reset proberen en daarna contact opnemen met Samsung zelf eventueel.
Je kan hem voor de verkoop altijd nog terug flashen met Odin naar kitkat.
Had gisteren de S6 in mijn handen, daar draait het dan wel weer soepel op... jammer dat ze prioriteiten stellen bij nieuwe releases ipv werkende oudere modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Ohja dat is ook een goed idee. Denk dat ik daar dan voor ga!

Ja, het zegt wel veel over samsung. Het nieuwe topmodel daaraan wordt alle aandacht geschonken, maar het topmodel van vorig jaar die kan je beter niet meer kopen, je wordt gewoon zwaar teleurgesteld. :+

Edit: Net even met samsung gechat. Helaas heb je daar ook niet veel aan (niets ten nadele van de medwerker overigens)...

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/IGf08fY.png

[ Voor 25% gewijzigd door Steephh op 23-07-2015 10:40 ]

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:02
Zit sinds ik het toestel (S5 Plus) heb op KitKat 4.4.4 en heb hem meteen geroot en de LTE aangezet.

De app AutoData (werkt niet meer in Lollipop) erop gezet en kom nu prima de dag door zonder problemen en de problemen die sommigen hebben met Lollipop. Zodra de M uit is en we krijgen die ga ik hem wel updaten. Tot die tijd blijf ik gewoon op KitKat draaien.

Hier nog een batterij stat van GSam Batt Mon.

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads8/55b0b8d1dcc58/55b0b8d1d5312-Screenshot_2015-07-23-11-41-19.png

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Op overklaarbare wijze is mijn toestel ineens weer retesnel. Zelfs bij het opstarten van de Play Store blijft hij onverminderd snel, waar deze eerst erg traag werd. Dat zonder reboot. Benieuwd hoe lang dit voortduurt.

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Laatst online: 25-09 13:47
Via via een gratis S5 op de kop kunnen tikken omdat "het toestel niet meer werkt", toestel werkt dus wel mog perfect blijkbaar enkel lukt het opladen niet altijd. Volgens mij is de oplaadconnector wat geoxideerd.

Bestaat er ergens een product in de vorm van een spuitbus oid om oxidatie weg te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goof2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-09 13:49
Stancke schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 12:35:
Via via een gratis S5 op de kop kunnen tikken omdat "het toestel niet meer werkt", toestel werkt dus wel mog perfect blijkbaar enkel lukt het opladen niet altijd. Volgens mij is de oplaadconnector wat geoxideerd.

Bestaat er ergens een product in de vorm van een spuitbus oid om oxidatie weg te krijgen?
Klinkt niet verkeerd. ;)

Draadloos opladen een idee?

Daar is contactspray voor, wel even batterij eruit halen en goed schoonmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Steephh schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 10:10:
Ja, het zegt wel veel over samsung. Het nieuwe topmodel daaraan wordt alle aandacht geschonken, maar het topmodel van vorig jaar die kan je beter niet meer kopen, je wordt gewoon zwaar teleurgesteld. :+
Toch hoeft dit niet waar te zijn (ik zeg het nog maar eens een keer) want ik heb een nieuwe S5plus gekocht met 5.0.2 erop en die werkt uit de kunst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Steephh schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 12:20:
Op overklaarbare wijze is mijn toestel ineens weer retesnel. Zelfs bij het opstarten van de Play Store blijft hij onverminderd snel, waar deze eerst erg traag werd. Dat zonder reboot. Benieuwd hoe lang dit voortduurt.
Ik deel jouw mening/ervaring ook niet echt. M'n S5+ was traag tot ik ruimte vrij had gemaakt. Nu is hij weer net zo snel als toen hij nieuw was.

Qua updates, daar heb ik mij eerder compleet over verbaasd. M'n vader heeft een S4, dus nog 2 jaar ouder dan de S5(+) en die kreeg eerder Lollipop dan de S5+ (al op 30 maart). Dus oude modellen worden zeker niet vergeten door Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
Het is niet toegestaan om vragen te stellen over illegale zaken

[ Voor 87% gewijzigd door The Wizard op 25-07-2015 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09 18:58
Ik heb een regulier S5 (G900F). Ik heb onlangs een OTA firmware update ontvangen maar heb nu een probleem met mijn bluetooth verbinding. Zodra bluetooth aan staat raakt mijn telefoon niet meer in ''deep sleep'' state. Met als gevolg dat mijn batterij duur sterk is terug gelopen. Ik wil graag mijn bluetooth aan laten staan zodat ik dit niet telkens handigmatig hoef te doen als ik wil pairen met mijn appartaten (autoradio/headset etc).

Ik heb het niet meer in deep sleep raken gemonitord met CPU Spy. Het gaat om onderstaande firmware. Iemand die hetzelf probleem ervaart? Ik heb mn cache gewist in het recovery menu maar zonder resultaat, andere suggesties?

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/28gwnqt.png

[ Voor 28% gewijzigd door Magnolia op 25-07-2015 21:27 ]

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-09 20:00
Ik wilde vandaag de VF versie van lollipop erop zetten ivm NFC simkaart die dan niet werkt. Dus wilde gaan flashen met odin maar krijg als ik de telefoon aansluit elke keer de volgende melding in windows 8.1:

Het laatste USB-apparaat dat u op deze computer hebt aangesloten, heeft een storing veroorzaakt. Windows herkent het apparaat niet meer.

Aanbeveling
Probeer het apparaat opnieuw te verbinden. Als het nog steeds niet wordt herkent. Werkt het mogelijk niet goed.

Heb al de nieuwe USB drivers geinstalleerd , andere kabels geprobeert , aangesloten zonder SD kaart etc etc.
Hij laad wel op via USB maar kan geen data verbinding tot stand brengen. :(

Maar krijg elke keer deze melding. Iemand die het zelfde heeft gehad? en zo ja , wat heb je gedaan?

[ Voor 6% gewijzigd door Dancis op 25-07-2015 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITG

ITG

is er iemand hier die in Friesland woont en mijn toestel wil rooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

@Dancis
Windows 8 in combinatie met USB 3 schijnt vaker problemen te geven met Android.

Het je al geprobeerd de drivers helemaal te verwijderen, opnieuw opstarten (zodat ze ook uit het geheugen zijn), dan opnieuw de drivers installeren, weer opnieuw opstarten en dan aansluiten? (helaas blijft dit bij Windows soms nodig...)

Als dat niet lukt, dan is er een failsafe methode, maar die vereist een Linux live-cd en ADB/fastboot en is een stuk complexer om uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-09 20:00
Heb windows opnieuw geïnstalleerd en tot nu toe nog geen problemen. Dus af kloppen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
Ik krijg het niet voor elkaar om een video oproep te maken. Alles staat goed, maar na het kiezen van de oproep wordt het gesprek meteen beëindigd. . Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
Vannacht een test gedaan met wifi, Bluetooth en Location Service (bij mij GPS only) uit.
Met een -voor Lollipop- verbazend resultaat: 2% in 9,5 uur ...

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/85106864/20150731_S5accu.png

Screensho van GSam battery monitor:
Google Play: GSam Battery Monitor

[ Voor 59% gewijzigd door emmerx op 01-08-2015 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

emmerx schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 21:46:
Vannacht een test gedaan met wifi, Bluetooth en Location Service (bij mij GPS only) uit.

[afbeelding]
Wat is dat voor appje, ziet er interessant uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeijers
  • Laatst online: 24-11-2024
emmerx:

Mijn ervaring: WIFI uit geeft opzienbarende batterijduur verlenging, nu met gemak twee dagen probleemloos via 4G ( Red abo Vodafone) mijn "dingetjes" doen op dit mooie apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeijers
  • Laatst online: 24-11-2024
Sinds de laatste update van android constateer ik dat de GPS fix langere tijd in beslag neemt, en soms na een herstart pas weer redelijk werkt. Meer mensen met deze ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrasshopperNL
  • Registratie: April 2013
smeijers schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 16:36:
Sinds de laatste update van android constateer ik dat de GPS fix langere tijd in beslag neemt, en soms na een herstart pas weer redelijk werkt. Meer mensen met deze ervaring?
Ja hier heb ik ook last van. Duurt echt soms wel een minuut voordat er een goede fix is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
Dit schreef ik een tijdje geleden al over de gps fix:
pilskes schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 20:43:
Iemand enig idee hoe je sneller een GPS fix krijgt? Op mijn S5 plus duurt het ruim 2 minuten, en dan sta ik nog buiten ook..... De telefoon draait op lollipop.
Ik krijg nog steeds geen snelle fix..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik luister graag naar radio apps via bleutooth naar een bluetooth box maar al een paar weken valt de verbinding weg en krijg ook geen data meer binnen .
Ik moet dus WiFi afsluiten en dan naar een paar seconden weer aan zetten en dan heb ik weer WiFi .
Dit gebeurt bij meerdere radio apps en zelfs ook bij mijn vrouw haar smartphone HTC desire X.
Mijn WiFi op mijn Samsung Galaxy S5 werkt prima en de snelheid met internet is ongeveer 30 MB van Ziggo Z1
Ik heb cleanmaster en CM Security op mijn smartphone .
Mijn vraag is hoe kan ik voorkomen dat mijn radio apps niet meer de data afsluiten ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Vanwege de Stagefright vulnerability, hebben jullie MMS al weten uit te schakelen?
Ik heb mijn MMS mobile network instellingen bij de APN instellingen verwijderd.

Edit: hier een overzichtje hoe je het (MMS en automatische video downloads) kan uitschakelen: https://blog.avast.com/20...ou-thanks-to-stagefright/

[ Voor 25% gewijzigd door Cyb op 06-08-2015 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:02
Heb net ook mms automatischo ophalen uitgevinkt. Maar mms werkte toch al niet omdat ik het in de APN nooit instel. Wie stuurt er nog mms in deze tijd..

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oplossing zelf gevonden .
Probleem was het modem van Ziggo en heb deze moeten resetten .
Nu is mijn internet ook sneller en haalt 40 MB .
De Radio Apps werken weer .
Het was lang zoeken maar het modem opnieuw resetten , stroom eraf gehaald voor 3 minuten en stekker weer erin gedaan en alles werkte weer .
Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 23:34:
Ik luister graag naar radio apps via bleutooth naar een bluetooth box maar al een paar weken valt de verbinding weg en krijg ook geen data meer binnen .
Ik moet dus WiFi afsluiten en dan naar een paar seconden weer aan zetten en dan heb ik weer WiFi .
Dit gebeurt bij meerdere radio apps en zelfs ook bij mijn vrouw haar smartphone HTC desire X.
Mijn WiFi op mijn Samsung Galaxy S5 werkt prima en de snelheid met internet is ongeveer 30 MB van Ziggo Z1
Ik heb cleanmaster en CM Security op mijn smartphone .
Mijn vraag is hoe kan ik voorkomen dat mijn radio apps niet meer de data afsluiten ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Laatst online: 25-09 20:18
Bij mij schokt de video elke keer na een seconde of 5. De micro sd is volgens mij snel genoeg. Een samsung 10x. Denk ook niet dat het daar aan ligt, want ik kan gewoon op 4k filmen.
Meer mensen last van ?

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-09 15:39

HellBeast

Oh My GoT!

Ik heb een paar lichte krassen op mijn scherm. Ze zijn niet heek diep. Als ik met mijn vinger/nagel erlangs ga, dan voel ik een lichte groef. Weet iemand of je zo'n kras er zelf af kunt halen? Je leest de raarste dingen als je erop Googled. Tandpasta, schuurmiddel, zelfs bananenschillen?

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Weet je zeker dat er krassen IN zitten? Zijn het geen strepen van metaal (sleutels oid) die er boven op liggen?
Polijsten kan met zilverpoets.
NB: Met bananenschillen kan je eventuele krassen vullen met bananenwas. Dan zie je ze minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-08 13:08
Ja, daar heeft mijn S5+ ook last van. Krijg wel de indruk dat het zonder hoesje soms sneller gaat.
smeijers schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 16:36:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-08 01:54
Mijn moeder heeft van mijn vader een S5+ cadeau gehad, maar vanaf begin af aan dus de problemen met het drainen van battery (Android 5.0.2). Zoverre dat het toestel vrijwel onbruikbaar is zonder em constant aan de stroom te hangen. Nu heb ik een tijdje zitten wachten op nieuwe updates, maar die zijn er nog steeds nog niet. Ik vind dit eigenlijk belachelijk en vraag me af of ik niet beter gewoon contact kan zoeken met het verkoopkanaal (StudentMobiel) voor een oplossing? (zonder van kastje naar muur gestuurd te willen worden, want zij blijven natuurlijk de verkoper). Wat denken jullie?

[ Voor 10% gewijzigd door honmashinsei op 08-08-2015 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb samsung galaxy s5 mini en heb gisteren de update ontvangen met versie nr. 4.4.2 en nu zie ik een zonnetje/tandwieltje (in de weather app) naast de tijd met een klokje erin en kan er niet achterkomen waar deze voor is danwel wat het aangeeft. meest logische zou een alarm zijn maar die geeft hij al aan naast het bereik.

iemand een idee waar dit symbooltje voor staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
kthxbye schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 16:02:
Mijn moeder heeft van mijn vader een S5+ cadeau gehad, maar vanaf begin af aan dus de problemen met het drainen van battery (Android 5.0.2). Zoverre dat het toestel vrijwel onbruikbaar is zonder em constant aan de stroom te hangen. Nu heb ik een tijdje zitten wachten op nieuwe updates, maar die zijn er nog steeds nog niet. Ik vind dit eigenlijk belachelijk en vraag me af of ik niet beter gewoon contact kan zoeken met het verkoopkanaal (StudentMobiel) voor een oplossing? (zonder van kastje naar muur gestuurd te willen worden, want zij blijven natuurlijk de verkoper). Wat denken jullie?
Ik heb ook een S5 + met 5.0.2, en ik heb nergens last van! Heb je al een factory rest gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
pilskes schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 18:42:
[...]

Ik heb ook een S5 + met 5.0.2, en ik heb nergens last van! Heb je al een factory rest gedaan?
Dat ga ik vanavond eens proberen. Thanks voor de tip. Kan dat echt zo'n groot issue oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
tja,aangezien niet iedereen last heeft van zo'n enorme battery drain, kan een factory reset nooit kwaad. Let ook eens op de apps die er op gezet zijn na de installatie..

Was de battery drain er ook al met de standaard apps??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjbork
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-10-2023
kthxbye schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 16:02:
Heb ik ook gehad bij 5.02. :( Downgrade gedaan naar KitKat 4.4.4 èn...fantastisch. Wil voorlopig géén andere meer! ;) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
tjbork schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 20:03:
[...]

Heb ik ook gehad bij 5.02. :( Downgrade gedaan naar KitKat 4.4.4 èn...fantastisch. Wil voorlopig géén andere meer! ;) :)
Hoe heb je die downgrade gedaan? Maar is toch eigenlijk te gek voor woorden. Hoe groot is de kans dat ik niet gewoon een 'werkend' nieuw toestel kan krijgen!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjbork
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-10-2023
kthxbye schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 21:23:
[...]

Hoe heb je die downgrade gedaan? Maar is toch eigenlijk te gek voor woorden. Hoe groot is de kans dat ik niet gewoon een 'werkend' nieuw toestel kan krijgen!?
Normaal zonder problemen KitKat flashen via Odin. Gaat in 99.9% goed... Downloaden via Sammobile http://www.sammobile.com/firmwares/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Voor de Stock S5 / S5+ is er ook nog geen update uit tegen stagefright, toch? (heb zelf vodafone)

PS: problemen na upgrade kunnen vaak verholpen worden door factory-reset. Maar kost je wel ff werk natuurlijk om alles weer in te stellen..

[ Voor 45% gewijzigd door woekele op 12-08-2015 14:32 ]

• RickvB
Is er al een update uitgekomen voor de S5+ met verbeteringen van die waardeloze lollipop update?

Zit op 4.4 en kan het dus niet controleren

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:21
RickvB schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 13:15:
Is er al een update uitgekomen voor de S5+ met verbeteringen van die waardeloze lollipop update?
Hier kan je dit zelf opvolgen wanneer er updates beschikbaar zijn.

• Deurstopper
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Enkele weken in het bezit van S5+, welke uit de doos al was voorzien van Lollipop.
Mede door de verschrikkelijke battery-drain gezocht naar een oplossing middels het rooten.
Uiteindelijk maar geflashed naar Kitkat (4.4.4) en qua batterij-verbruik bevalt dit uitstekend :)

Echter zit ik nog met het probleem dat ik continu wordt lastig gevallen met de Lollipop OTA-update
Op een ander forum vernomen dat je d.m.v. Titanium de SDM.apk kan freezen, waardoor er geen LP-notificaties meer komen. Maar de hele SDM.apk kom ik nergens tegen. :/

Iemand enig idee?

Steam/Epic: Deurstopper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antidote
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:40
Deurstopper schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 15:50:
(..)
Echter zit ik nog met het probleem dat ik continu wordt lastig gevallen met de Lollipop OTA-update
Op een ander forum vernomen dat je d.m.v. Titanium de SDM.apk kan freezen, waardoor er geen LP-notificaties meer komen. Maar de hele SDM.apk kom ik nergens tegen. :/

Iemand enig idee?
De app Software-update uitschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardj
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-09 13:47
RickvB schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 13:15:

Zit op 4.4 en kan het dus niet controleren
Gezien de late komst van 5.0.2 ben ik bang dat we gewoon de lul zijn voorlopig.. :/ 4.4 was zoveel sneller en soepeler..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo even een vraag.

Hoe kimt het dat mijn led niet op licht, bij meldingen?

Staat gewoon aan.

En als ik via *#0*# de led test doet hij het gewoon.

Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:09

-tom-562

Oliesjeik

Ben ook uitermate ontevreden over de Lollipop update voor mijn S5+, batterij gaat met geluk een dag mee, terwijl ik eerst bijna altijd 2 dagen mee redde.
Mogelijk dat ik ook maar weer ga downgraden. Of heeft iemand een aanbeveling voor een _goede_ custom-ROM. Belangrijk is, dat alles gewoon fatsoenlijk moet werken.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WllmZ
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 25-09 13:43
Ik heb sinds mijn S5 terug is van reparatie (nieuwe micro usb poort) ook weer een schone android installatie erop, maar ineens spelen .gif plaatjes niet meer af in de gallerij. Heeft iemand hier een oplossing voor? Voor de reparatie had ik overigens dezelfde android versie als nu, dus het zou gewoon moeten werken. Als ik nu een gif aantik opent hij het gifje, laat het eerste framepje zien en spring dan op zwart scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvB
-tom-562 schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 20:17:
Ben ook uitermate ontevreden over de Lollipop update voor mijn S5+, batterij gaat met geluk een dag mee, terwijl ik eerst bijna altijd 2 dagen mee redde.
Mogelijk dat ik ook maar weer ga downgraden. Of heeft iemand een aanbeveling voor een _goede_ custom-ROM. Belangrijk is, dat alles gewoon fatsoenlijk moet werken.
Zijn er uberhaupteen beetje custom roms voor de S5+? Verder dan een unoffcial cyanogenmod ben ik nooit tegengekomen. Jammer, aangezien de telefoon het goed kan gebruiken.

Ik heb hem gedowngrade van Lollipop naar Kitkat, werkt goed nu. Niet perfect, want samsung software is dat nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik kon ook vrij weinig vinden na wat zoeken gisteravond. Inmiddels heb ik Kitkat binnen en ga ik vanavond downgraden. Ik weet wel dat dit mijn laatste Samsung toestel is.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edonkey-boy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-11-2023
zo ff mijn ervaring delen,heb vanaf dat de lollipop phn firmware er was de firware geupdate.fijn dat alle instellingen behouden bleven.denk aan wifi passwords etc,zo vervelend om dat bij mensen thuis steeds weer moet vragen.Ik heb ook geen playstore of samsung apps,weg met die troep! heb alleen whatsapp erop en een oude Hotmail.app voor mijn mail (ivm pushmail) en tomtom en chrome apk`s.

Ik wil gewoon mooie foto`s maken en filmen en stock futures gebruiken van de S5+ verder alles uigeschakeld wat ik niet gebruik,deed hier zo`n 2 dagen met 1lading,werkte perfect.tot nu!

Kreeg opeens een batterij drain,vrat zelfs stroom in standby als een gek.dus ik al een wipe cache gedaan wat niks hielp,toen via applicatiebeheer door alle gienstalleerde bestanden of apps gelopen en schrok me dood dat ik imslogger+ tegen kwam (spook en een huilend icoontje) dus ik dacht ben gehackt ofzo of malware, deze 2 direkt gestopt maar viel niet uit te zetten maar starten nu gelukkig niet weer op (hoop ik).
Maar de drain bleef helaas,nu heb ik nog 2 dingen gedaan en dat is die applicaties die ik niet gebruik maar niet uitgeschakeld kunnen worden daarvan de cache legen,zag dat de internet explorer die ik niet gebruik ook wat in de cache had dus ook geleegd net als nog een paar onnodige apps.Ook heb ik in beveiliging > updates.beveilig.beleid > automatische updates uitgeschakeld.

Gelukkig is de drain nu weg en gaat mijn telefoon weer slapen en verlies ik nouwelijks stroom in standby.

ik dacht dit even te delen omdat veel mensen lollipop de schuld geven maar ik de 4.4.4 gebruikt heb en nu dus lollipop en nog nooit een drain gehad hebt,het is ook maar net hoeveel apps je geinstalleerd hebt,zelfs die battary monitor apps vreten stroom.

dus bij mij was het die beveiliging update service of een app (iexporer) die op de achtergrond draaide.

mijn input zover :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvB
-tom-562 schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 11:43:
Ik kon ook vrij weinig vinden na wat zoeken gisteravond. Inmiddels heb ik Kitkat binnen en ga ik vanavond downgraden. Ik weet wel dat dit mijn laatste Samsung toestel is.
Dit is ook mijn laatste. Hij loopt opeens vast en herstart zich. en dat bij het scrollen door de apps... Man man man. Voor die prijs zulke zooi maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik heb m'n S5 zojuist gedowngrade naar 4.4.4., wat een verademing... Ik had eerst wel een bootloop, maar na een reset/cache wipe werkte alles gewoon weer.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Waarom brengen jullie hem niet gewoon terug onder garantie. Een apparaat moet toch goed werken. Met de gewone S5 overigens nergens last van, zeer tevreden, ook met Lollipop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-09 16:31
Ik zou 'm rooten en dan met TB alle apps die je niet gebruikt verwijderen, dat scheelt echt heel veel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
Ik heb sinds unbox de 5.0.2 er op, totaal nergens last van! Accu gaat 2 dagen mee met normaal gebruik.
Ik heb we het 1 en ander uitgezet, apps die ik toch niet gebruik en de telefoon onnodig traag maken.

Wel vind ik de gps-fix soms lang duren. Met de HERE navigatie app heb ik er weer geen last van.
Pagina: 1 ... 31 ... 42 Laatste

Let op:
Prijzen, winkels, levertijden en dergelijke niet-technische zaken graag in [Samsung Galaxy S5] Levertijden & Prijzen