De lukt bij mij niet. Ik doorloop exact alle stappen, drivers zijn geïnstalleerd, heb de juiste CF-Auto-Root image, etc, maar op het moment dat hij wil gaan schrijven, krijg ik een failed... Ik kom die foutmelding wel tegen op een aantal plaatsen, maar nergens staat een oplossing. Ook het flashen van CWM gaat fout.
Kan het zijn dat USB debugging verplicht aan moet staan, ook al zit ik al in de download mode?
Het is een combinatie van hoog technologisch taalgebruik, samen met gebrekkig Engels van veel leden.
Ik kom daar echt zo vaak posts tegen die ik na 3 keer lezen nog niet snap. Niet omdat ik de terminologie niet begrijp, maar omdat de zinnen simpelweg niet kloppen en als er om duidelijkheid gevraagd wordt, de vraagsteller vaak met een kluitje het riet in wordt gestuurd. Zo kwam ik in één topic over de CWM een linkje tegen naar de howto (stond letterlijk dat daar de howto te vinden was), om in een discussie van meer dan 100 pagina's te komen, waar ergens de howto tussen verstopt schijnt te staan. Dan kan je het nog zo goed snappen allemaal, maar die info is gewoon onvindbaar in de enorme berg posts, waarvan de helft vaak ook nog halve flamewars lijken te zijn.
Capa schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 09:58:
Wat een drama die Lollipop op mijn S5+, ding wordt met de dag trager... Hoop dat ze bij Samsung een beetje opschieten met een update, want dit is kansloos. Ben al jaren fan van de Galaxy S series, maar de het woord iPhone gaat steeds vaker door mijn gedachte.
Ik merk dat de snelheid heel erg afhankelijk is van hoe vol je interne geheugen staat. Als dat bijna vol zit, wordt het toestel traag bagger traag, gaat meer energie verbruiken en geeft soms wat rare fouten. Schoon ik het op, dan vliegt hij weer. Dit is typisch gedrag van Linux, bufferen en cachen van geheugen naar een swap-locatie lukt niet meer, waardoor de IO-load hoog wordt en het systeem traag.
Alleen wordt bij mij 8.64GB (!!!) van de beschikbare 11.52GB aan intern geheugen door niet-gebruiker benaderbare data opgeslokt. Ik heb zelf dus effectief nog geen 3 GB over voor foto's, muziek, etc, waarvan 1,6GB in apps zitten.
Als ik (via de pc) ga kijken waar dat allemaal zit, kom ik bijv. een cache map van Google Maps tegen die een paar gieg groot is (alle data is in de filemanagers van Android verborgen, want geen root-rechten). Maar als ik bij de app-data van Google Maps kijk, zie ik maar een fractie daarvan vermeld staan. Verwijderen van data en updates beïnvloedt ook nauwelijks de omvang van de cache-map. Het lijkt dus oude data van Kitkat te zijn, die bij het updaten achter is gebleven (ondanks de factory wipe) en niet door de gebruiker benaderbaar (en dus niet verwijderbaar) is. Daarom wil ik mijn toestel ook rooten, zodat ik als root dat wel kan verplaatsen en weghalen.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier