Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrasshopperNL
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:06
Hebben jullie met 4.4.4 geen problemen met GPS?
Als dat zo is ga ik zsm weer terug vanaf 5.0.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-09 15:46
leendertveenbri schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 23:00:
Hebben jullie met 4.4.4 geen problemen met GPS?
Als dat zo is ga ik zsm weer terug vanaf 5.0.2
Heb een 5+ en nooit problemen met gps. Als ik wifi en data uitzet en met HERE alleen gps aanzet werkt het als de brandweer. :)

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edonkey-boy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-11-2023
catt4u schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 20:26:
[...]

Ik zou 'm rooten en dan met TB alle apps die je niet gebruikt verwijderen, dat scheelt echt heel veel :)
Ik heb de files doorvoor al gedownload, omdat ik huiverig werd van die imslogger+ dacht ik dat dit de enige oplossing nog was.maar nu gaat het gelukkig weer goed,toch mischien maar rooten en die onnodige dingen eruit halen.want vind het echt niet kunnen wat bepaalde apps nodig hebben kwa privacy.
Ik weet zo werkt android nu eenmaal.ik kijk het nog even aan en maak dan de beslissing.Vanavond 19u van huis gegaan tomtom gebruikt nog via wifi youtube filmpje gekeken,whatsapp gestuurd en nu om 23.52 12% verloren dus ben voorlopig te vreden.Telefoon bevalt mij voor de rest uitstekend,super foto`s en 4k filmen. fijn scherm ook in het donker en geen app meer nodig om het scherm te dimmen.betere afstandsbediening kwa reikwijdte al gebruik ik hem niet zo heel veel.leuk die hartslagmeter erop om te zien hoe het met mijn stress nivo is ;) oja en de betere accu duur ten opzichte van mijn oude S4.Al gaat zo`n accu wel rap achteruit kwa vermogen,net nieuw een onscreen tijd van 7uur gehaald nu een kleine 5uur volgens mij.maar ben tevreden nu weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Collega heeft een S5 waarvan de mail applicatie heel regelmatig stopt met een foutmelding. Telefoon heeft de laatste update en ik heb de telefoon een factory reset gegeven, maar het probleem kwam gelijk terug. Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
En als je de mail app opnieuw installeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Niet online
Heb net even die S5 in m'n handen gehad, maar ik kan de mail app niet verwijderen/opnieuw installeren. Heb wel de cache geleegd, misschien is dat een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Quick question; moeders heeft nu ongeveer 4 maanden een S5 en haar batterijverbruik is ronduit slecht. Ze gebruikt hem maar weinig, scherm weinig aan en toch dagelijks moeten opladen. Hieronder een screenshot van het batterijgebruik:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/aamwLXf.jpg

Hoe kunnen Services en OS zó hoog zijn en valt er wat aan te doen? Dit lijkt zo nergens op helaas...

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01:18
Zoek even naar mijn recentere posts in dit topic en die van Rickvb.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

nadroJ schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 00:07:
Zoek even naar mijn recentere posts in dit topic en die van Rickvb.
Gedaan, ik zie dat je last hebt gehad van wakelocks, wat ook het probleem van ons zou kunnen verklaren maar ik zie niet direct een oplossing. Klopt dat?

GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
Ergens in een post staat de oplossing die voor mij ongeveer een week werkt. Soms wat langer soms wat korter. Ben even op mn tel dus het zoeken gaat lastig, maar het gaat om het wissen en uitschakelen (verwijderen van updates) van Google Play Services, Google Play Store en de Google app. Opnieuw opstarten en dan de eerste twee apps inschakelen en updaten. Google app heb ik uitgeschakeld staan. Dat helpt mij bij. Je moet bij accounts in het menu wel je Google account toevoegen. Vergeet vooraf niet even alles te synchroniseren.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

nadroJ schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 02:59:
Ergens in een post staat de oplossing die voor mij ongeveer een week werkt. Soms wat langer soms wat korter. Ben even op mn tel dus het zoeken gaat lastig, maar het gaat om het wissen en uitschakelen (verwijderen van updates) van Google Play Services, Google Play Store en de Google app. Opnieuw opstarten en dan de eerste twee apps inschakelen en updaten. Google app heb ik uitgeschakeld staan. Dat helpt mij bij. Je moet bij accounts in het menu wel je Google account toevoegen. Vergeet vooraf niet even alles te synchroniseren.
Tsja, dat ga ik niet kunnen verkopen aan moeders :| ... Toevallig iemand met een meer structurele oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antidote
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:48
Obiter dictum schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 09:29:
[...]

Tsja, dat ga ik niet kunnen verkopen aan moeders :| ... Toevallig iemand met een meer structurele oplossing?
Gaat het om een S5+? De enige structurele oplossing (voor nu) is 4.4 installeren. Hoort wel een Factory reset bij, en dus gegevens backuppen, maar daarna is de batterijduur weer keurig.
Het kan zijn dat Samsung een update naar 5.1 uitbrengt, waarin de wakelock problemen zijn opgelost. Wanneer dat gaat gebeuren is nog afwachten.

[ Voor 18% gewijzigd door antidote op 23-08-2015 16:40 . Reden: S5+ en 5.1 toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-09 12:16
Er is een developer die een 5.0.2 gemaakt heeft met een fix voor de wake locks.
http://forum.xda-develope...yver-kernel-v0-2-t3184754
Dus er is hoop.

Ik weet ook niet hoe erg ik het vind dat de S5(+) -voorlopig- niet lijkt mee te gaan naar Marshmallow:
http://www.youmobile.org/...low-Updates-by-Early-2016

[ Voor 16% gewijzigd door emmerx op 23-08-2015 21:52 ]

Draadloos laden op onze Zon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Maar even zodat ik het goed snap; er zit een bug in de officiële, meest recente firmware van de S5 waardoor alle gebruikers van dit toestel te kampen hebben met enorme wakelocks, en Samsung doet er niks aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
Dat is de "glas-is-half-leeg" reflectie.

Ander zicht op Lollipop 5.0.2:
  • Improved security
  • Modern UI
  • Material design
Wie is er niet blij met de witte achtergronden zodat (AM)OLED schermen zinloos zijn en de doordachte beveiliging van MMS in Lollipop?

[ Voor 40% gewijzigd door emmerx op 23-08-2015 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

emmerx schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 22:45:
Dat is de "glas-is-half-leeg" reflectie.

Ander zicht op Lollipop 5.0.2:
  • Improved security
  • Modern UI
  • Material design
Nee oké, maar realistically speaking heeft dus wel iedereen te maken met
  • Improved security
  • Modern UI
  • Material design
  • Wakelocks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
Google en Samsung zeggen hard te werken aan oplossingen.
Da's een inspanningsbelofte, geen resultaatbelofte.
En daarna volgt nog een distributietraject van enkele maanden.

Veilige optie is Kitkat flashen en wachten totdat Lollipop volwassen is.
Of in 5.0.2 Google Play Services deïnstalleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

emmerx schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 22:59:
Google en Samsung zeggen hard te werken aan oplossingen.
Da's een inspanningsbelofte, geen resultaatbelofte.
En daarna volgt nog een distributietraject van enkele maanden.

Veilige optie is Kitkat flashen en wachten totdat Lollipop volwassen is.
Of in 5.0.2 Google Play Services deïnstalleren.
Ik waardeer je geduld, je beheerst die kunst beter dan ik.

Het is overigens niet zo zeer een verwijt wat ik maak, maar ik wil voor mezelf gewoon even objectief helder hebben wat er nou met die telefoon aan de hand is. Op dit moment dus niet iets wat ik kan oplossen, anders dan door Google Play Services te verwijderen. Dan zal ik dat maar moeten doen, zit voorlopig niks anders op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antidote
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:48
Play services verwijderen levert ook een heel goede gebruikservaring op een Android toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
Is er een manier om videobellen uit te zetten? Per abuis een broekzak-belletje gemaakt net nadat ik een normaal had opgehangen en zag vandaag dat daar geld voor in rekening is gebracht. Dat gaat zo bij Vodafone ondanks onbeperkt bellen en meer dan genoeg data. Kan het uitgeschakeld worden? Kan even niks zo snel vinden in de settings.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrasshopperNL
valt met een rooted s5+ de update uit te schakelen? lijkt me toch wel.

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Quantor schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 16:55:
Heb net even die S5 in m'n handen gehad, maar ik kan de mail app niet verwijderen/opnieuw installeren. Heb wel de cache geleegd, misschien is dat een oplossing.
Laat even weten of dat geholpen heeft

• touchie75
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
ik heb een probleem met de vingerscanner..Krijg hem niet meer uitgeschakeld.Hij werkt verder prima, maar ik wil van deze functie af.
Ik gebruikte hem ism privéstand.
Ik krijg nu deze melding
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/16h4scx.jpg

Iemand een idee ?

Oja bij vegen staat:uitgeschakeld door beheerder,coderingsbeleid of opslag aanmeldingsgegevens :S

[ Voor 15% gewijzigd door touchie75 op 27-08-2015 14:39 ]

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Het staat er toch letterlijk? ;) Al gekeken naar je instellingen van coderen/exchange?

• touchie75
  • Niet online
Ja staat uit

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

niet toevallig je sd-kaart nog gecodeerd? En aanmeldgegevens wissen (menu beveiliging) geprobeerd? En check onder apparaatbeheerders of daar geen dingen van Exchange oid staan.

[ Voor 69% gewijzigd door woekele op 27-08-2015 17:05 ]

• Zapato
  • Laatst online: 06:05
Is hij aangemeld op een Exchange account. Dat domein kan bepalen dat je bijvoorbeeld minimaal een 4-cijferige pincode moet hebben. Dan is een vingerafdruk niet mogelijk.

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Het probleem is toch juist dat ie vingerafdruk niet UIT kan zetten? :) Dan zou er een policy moeten zijn die vingerafdruk verplicht.

[ Voor 30% gewijzigd door woekele op 27-08-2015 17:13 ]

• Zapato
woekele schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 17:13:
Het probleem is toch juist dat ie vingerafdruk niet UIT kan zetten? :) Dan zou er een policy moeten zijn die vingerafdruk verplicht.
Ah, niet goed gelezen.

Aanvulling: alsnog zou ik proberen het exchange account te verwijderen (kan ook een Google Apps account zijn), dan uitzetten vingerafdruk en dan weer aanmelden account.

[ Voor 24% gewijzigd door Zapato op 27-08-2015 17:21 ]

• touchie75
  • Niet online
Gedaan..lukt niet. Samsung helpdesk belt me zo terug .Ik moest een app downloaden en dan kunnen ze mijn mobiel overnemen :-O

Ik ben een ZE btw haha

• touchie75
  • Niet online
Nou .ben niet veel wijzer..kan zijn dat de ING-app problemen geeft, hebben ze veel klachten over gehad.Je zou dan de app in Knox app kunnen zetten. Die hoort normaal standaard op de samsung te zitten, maar bij mij niet. Is een soort prive omgeving. Maar goed, ook dat werkt niet. Dan wordt de 2e optie..een harde reset..

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

HMmmmmm, lijkt me echt niet nodig normaal gesproken. Kan ik ook meekijken met dat programma? :P Njah, aan de andere kant: als de helpdesk het niet lukt... lukt het mij dan wel :P

[ Voor 30% gewijzigd door woekele op 27-08-2015 20:30 ]

• touchie75
  • Niet online
Ik wil geen harde reset doen..dus vogel nog even verder..ik had wel privestand aan staan, want dat vraagt je foon als je dat aanzet. Denk dat daar iets fout ging

• Quantor
  • Niet online
joopv schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 12:21:
[...]

Laat even weten of dat geholpen heeft
Een paar dagen maar, zit er over te denken om m naar een oudere versie van android terug te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:59
Verkeerde topic

[ Voor 95% gewijzigd door DM89 op 28-08-2015 07:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJOG
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-04 13:16
Iemand al een oplossing voor het irritante probleem van de witte blokken op je pincode lockscreen? Ik heb al cache legen geprobeerd. Ook de pincode omzetten naar een patroon en weer terug is helaas geen oplossing.

Iemand een ander idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
baal een beetje.. van de week heeft mn S5 een stuiter gemaakt en nu lijkt het glas van het scherm los te laten in de rechter onderhoek..

heb al eens lopen googleen en youtuben om te kijken hoe ze dat glas "vervangen" met het idee misschien wil die dan ook wel weer gewoon goed vast zonder hem er helemaal af te halen / te vervangen..

alleen ben ik toch nog erg huiverig, en gebruiken ze verwarmde tafels etc ( die ik natuurlijk niet heb ;) )

iemand toevallig dit ook eens gehad / gezien? en is het nog te maken of wordt t toch de portomonee trekken en het laten vervangen?

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:33

AvK

Ready Set Go

Als het glas niet kapot is dan lijkt het erop dat het alleen is los gekomen van de lijmlaag. Als je die hoek even goed verwarmt met een fohn heb je goed kans dat je het weer terug kan drukken. Vervangen kan altijd nog.
Je kunt ook even naar de plaatselijke 'reparateur van buitenlandse afkomst' gaan als je het zelf niet durft.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
Laatste 3 dagen is mijn S5 al enkele malen tegen het asfalt en tegels gestuiterd, gelukkig zit alles nog vast, maar zal eens wat voorzichtiger worden bij het uitstappen uit de auto en snel opstaan en weglopen.

Gelukkig heeft de PULSARplus TPU Hülle Case zijn kwaliteit bewezen.

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
Ik zit al een tijdje te zoeken naar iets. Ik heb toen ik net de S5+ had, ergens gelezen/gezien dat je ook tv kan kijken via je mobiel. Ik bedoel dan niet via Ziggo, Kpn etc ec, maar dat je de tv beelden die er dat moment op zijn, kan kijken op je mobiel.
Via mirror link kan je wel beelden en video naar de tv streamen, maar omgekeerd, kan dat ook????

Ik heb dus ook een Samsung smart tv.

Ik kan het nergens meer vinden...

[ Voor 4% gewijzigd door pilskes op 29-08-2015 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkvvkevin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 26-09 14:00
Beste medetweakers, Sinds een aantal weken heb ik een vervelende bug in mijn telefoon zitten.
Sinds de update naar Android 5 verandert mijn background naar default als ik de Facebook app update. Factory resets hebben geen resultaat.

Iemand een oplossing?

Gaat hier om een galaxy s5+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
rkvvkevin schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 12:24:
Beste medetweakers, Sinds een aantal weken heb ik een vervelende bug in mijn telefoon zitten.
Sinds de update naar Android 5 verandert mijn background naar default als ik de Facebook app update. Factory resets hebben geen resultaat.

Iemand een oplossing?

Misschien beetje flauwe oplossing, maar toch: Facebook app eraf gooien. Ik vind dit sowieso een onding en open facebook binnen de browser op mijn telefoon. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VordRon
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 24-09-2019
rkvvkevin schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 12:24:

Iemand een oplossing?

Ditzelfde probleem heb ik de laatste weken enkele keren gehad op mijn S5+ als de app Buienalarm vastliep. De nieuwe versie kwam blijkbaar met een bug waardoor dit werd veroorzaakt. Inmiddels een nieuwe update binnen gehaald maar het is nog niet verholpen. Ben benieuwd of iemand hiervoor een oplossing weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkvvkevin
  • Laatst online: 26-09 14:00
Sinds vandaag ook plots dat het scherm felle kleuren met een gele waas weergeeft. Het wit heeft een gele gloed.

Zojuist verholpen door de telefoon te herstarten met de batterij eruit. Rara hoe kan dit???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Laatst online: 22:29
leendertveenbri schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 22:46:
valt met een rooted s5+ de update uit te schakelen? lijkt me toch wel.
Als de telefoon geroot is, krijg je dan nog steeds meldingen van een update?
Hoe heb je de S5+ geroot of waarmee?
Volgens mij was het bij mijn geroote S3 zo dat ik geen update meer kreeg omdat hij geroot was. Hij was niet meer uitgevoerd met de originele software zei de update een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Niet online
Zijn er hier mensen die de LeasePlan app op een Samsung S5 gebruiken? Zo ja: werkt "Tanklocaties" bij jou?

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:58
Begrijp ik het goed dat 5.0.2 de laatste versie is die de S5 heeft ontvangen op dit moment?

[ Voor 8% gewijzigd door Ryan_ op 10-09-2015 08:49 ]

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-09 09:28
Ryan_ schreef op donderdag 10 september 2015 @ 08:49:
Begrijp ik het goed dat 5.0.2 de laatste versie is die de S5 heeft ontvangen op dit moment?
In het buitenland schijnt 5.0.3 al uit te zijn. Ik heb hier echt een S5 met Tmobile, maar ik krijg geen update binnen voor 5.0.2... Vraag me af wanneer de versie word uitgerold.

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:58
JerX schreef op donderdag 10 september 2015 @ 09:02:
[...]

In het buitenland schijnt 5.0.3 al uit te zijn. Ik heb hier echt een S5 met Tmobile, maar ik krijg geen update binnen voor 5.0.2... Vraag me af wanneer de versie word uitgerold.
En jou telefoon draait nu op 5.0? Of 5.0.1?

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:39

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

[...]

lekker belangrijk, een mini update. Er is ook een 5.1, 5.1.1 en bijna een 6.0... Waar blijven die dan?

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• JerX
Ryan_ schreef op donderdag 10 september 2015 @ 09:04:
[...]

En jou telefoon draait nu op 5.0? Of 5.0.1?
5.0
AllSeeyinEye schreef op donderdag 10 september 2015 @ 09:05:
[...]

lekker belangrijk, een mini update. Er is ook een 5.1, 5.1.1 en bijna een 6.0... Waar blijven die dan?
Zeker belangrijk, voor al voor Bedrijf telefoons :)

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

JerX schreef op donderdag 10 september 2015 @ 09:36:
[...]

5.0

[...]

Zeker belangrijk, voor al voor Bedrijf telefoons :)
Is dat zo? Mijn toestel (ook van de baas) draait sinds tien minuten nadat de verpakking open ging een custom ROM. Naar volle tevredenheid eerst GPE (het is een S4) en de laatste maanden op CM12.1. Niets aan het handje.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• JerX
AllSeeyinEye schreef op donderdag 10 september 2015 @ 09:38:
[...]

Is dat zo? Mijn toestel (ook van de baas) draait sinds tien minuten nadat de verpakking open ging een custom ROM. Naar volle tevredenheid eerst GPE (het is een S4) en de laatste maanden op CM12.1. Niets aan het handje.
Custom Roms zijn not done in dit bedrijf (5000+ medewerkers) :)

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

JerX schreef op donderdag 10 september 2015 @ 09:40:
[...]

Custom Roms zijn not done in dit bedrijf (5000+ medewerkers) :)
En hoe hou je dat tegen? Iedereen kan met Odin een custom recovery installeren en vanaf dat moment kan je feitelijk alles.

• JerX
AllSeeyinEye schreef op donderdag 10 september 2015 @ 10:01:
[...]

En hoe hou je dat tegen? Iedereen kan met Odin een custom recovery installeren en vanaf dat moment kan je feitelijk alles.
Wij maken gebruik van een 3rd party tool voor device management, op die manier kunnen we gerooten devices niet toelaten. Men kan b.v. ook niet zomaar mail op hun devices krijgen zonder de tool.

Daarnaast zijn er ook "Security Policies" waar iedereen zich aan hoort te houden, doe je dat niet dan zijn er consequenties.

[ Voor 26% gewijzigd door JerX op 10-09-2015 10:11 ]

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Helder

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Dus Stagefright is gewoon nog niet opgelost voor de S5 door Samsung. Lekker dan.

Zou het gefixt zijn in G901FXXU1BOH4 ? Sinds 18 augustus beschikbaar voor Nordic Countries.

Edit: volgens een Duitse site is G901FXXU1BOH4 maar een partial fix voor stagefright... dat betekent dus dat er nog een nieuwe update moet komen die het echt fixt. En die moet dan ook nog voor NL komen ipv Nordic Countries. En dan moet die nog worden overgenomen door de providers als je branded toestel hebt. Je bent gewoon een paar maanden verder, als je het uberhaupt nog krijgt. Ze hebben echt niks geleerd van stagefright. Samsung niet. Providers niet.

iPhone ga ik niet aan beginnen. Dan maar Windows Phone volgende keer?

PS: en nee, MMS uitschakelen is NIET voldoende.

[ Voor 63% gewijzigd door woekele op 10-09-2015 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honingimker
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22-09 19:56
Honingimker schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 09:01:
Ook sinds 2 dagen Lollipop erop, sinds gisteravond laadt ineens de batterij niet meer. Vanalles geprobeerd, eerst krijg ik in uitstand nog een uitroepteken bij de batterij als aan de lader, nu helemaal niets meer. Laadt niet op via lader of USB....nog slechts 63%!!..factory reset ook gedaan, geen resultaat.En dan moet ik vandaag ook nog het ziekenhuis in voor opname...snel een nieuwe batterij kopen?
Beste Tweakers, sinds gister is dit probleem opnieuw ontstaan na het updaten naar Lollipop. Weeral kan ik hem niet meer opladen, lader werkt, batterij is goed. Identiek als de vorige updat ein januari: Toen deed hij het na enkele dagen weer. Ik hoop dat dit weer zo is, maar wat zou dit kunnen zijn?
Heeft iemand anders dit probleem ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halie68
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-07-2022
Beste Tweakers, het is bij samsung stil hè wat update betreft naar android 5.1.1. voor samsung S5/S5 plus. Ik vind dat samsung een slecht update beleid heeft. Mogelijk wordt voor de S5/S5 plus, android 5.1.1. overgeslagen en gaan we misschien door naar android 6.0.
Vraag mij aub niet naar de bron want die heb ik niet. Wat ik nu zeg is wat ik denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Halie68 schreef op maandag 14 september 2015 @ 13:21:
Beste Tweakers, het is bij samsung stil hè wat update betreft naar android 5.1.1. voor samsung S5/S5 plus. Ik vind dat samsung een slecht update beleid heeft. Mogelijk wordt voor de S5/S5 plus, android 5.1.1. overgeslagen en gaan we misschien door naar android 6.0.
Vraag mij aub niet naar de bron want die heb ik niet. Wat ik nu zeg is wat ik denk.
Ik kwam dit afgelopen week tegen:
http://www.androidauthori...d-5-1-1-galaxy-s5-618731/
Ik zou verwachten dat het dan ook naar hier komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Zo.. toch maar een nieuwe displaymodule er op..

verwarmen bracht geen oplossing.. en ging steeds verder los :/

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honingimker
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22-09 19:56
Het werkt nog steeds niet, ondanks dat ik de harde reset nog niet heb gedaan, enerzijds omdat dit de vorige keer geen soelaas bracht (heb dit al 2 keer gehad na update, 1x werkte het, tweede keer niet). Batterij en usb slot goed zuiver gemaakt uiteraard. Als de telfoon aanstaat gebeurd er niets als de lader erin gaat (usb3 en 2 lader). Staat de telefoon uit komt er even het batterijteken(als ik de lader erin steek) en vervolgens batterijteken met uitroepteken erin.
Grappig feit is wel dat ik net, tijdens een van de vele herstarten, de batterijduur zag veranderen van 68 naar 86...akward...echter blijft er geen laad icoontje komen/geluidje op de telefoon. Uiteraard zou ik kunnen zeggen : Nou Victor, wacht net als de vorige keren totdat hij het vanzelf weer gaat doen, maar het ergert me dat ik de oorzaak niet kan achterhalen....:-(( helllup :-)) running down on fuel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:51
Hoe is de microfoon als je een filmpje opneemt op een festival zoals bijvoorbeeld Defqon of Decibel?
Hoor je dan alleen maar gekraak of valt het wel mee? Ik kan weinig filmpjes vinden op YT dus misschien dat jullie daar ervaring mee hebben gehad.

Danku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halie68
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-07-2022
Laudor schreef op maandag 14 september 2015 @ 15:23:
[...]

Ik kwam dit afgelopen week tegen:
http://www.androidauthori...d-5-1-1-galaxy-s5-618731/
Ik zou verwachten dat het dan ook naar hier komt.
Ik heb de link bekeken maar dat is gedateerd op 22 juni 2015. Inmiddels is het 15 september en hoor en lees je niks meer over de verdere uitrol van android 5.1.1. voor de S5/S5 plus. Ik vermoed dat deze versie voor de S5/S5 plus mogelijk wordt overgeslagen. Mogelijk krijgen we wel de nieuwe versie android 6.0. We gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-plosive
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-09 19:13
hotymoty schreef op maandag 14 september 2015 @ 23:18:
Hoe is de microfoon als je een filmpje opneemt op een festival zoals bijvoorbeeld Defqon of Decibel?
Hoor je dan alleen maar gekraak of valt het wel mee? Ik kan weinig filmpjes vinden op YT dus misschien dat jullie daar ervaring mee hebben gehad.

Danku
Ik heb laatst wat filmpjes gemaakt van de Q-dance eindshow op Mysteryland, helaas is de telefoon niet in staat met zulke bass niveau's helder geluid op te nemen, je hoort dan enkel gekraak. Ik stond een meter of 25 van de stage vandaan. Het geluid stond wel idioot hard.... door iets verder van de stage af te staan wordt de geluidskwaliteit snel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Halie68 schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 09:36:
[...]

Ik heb de link bekeken maar dat is gedateerd op 22 juni 2015. Inmiddels is het 15 september en hoor en lees je niks meer over de verdere uitrol van android 5.1.1. voor de S5/S5 plus. Ik vermoed dat deze versie voor de S5/S5 plus mogelijk wordt overgeslagen. Mogelijk krijgen we wel de nieuwe versie android 6.0. We gaan het zien.
Hier staat ook nog een stukje.
http://androidworld.nl/ni...n-android-60-marshmallow/
http://www.ibtimes.com/an...-galaxy-note-edge-2072442

[ Voor 8% gewijzigd door mike123 op 15-09-2015 22:31 ]

• henklbr
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
(overleden)
[...]

Niet verkeerde info gaan verspreiden ajb: er is NOOIT een 5.0.3 update geweest voor S5-toestellen (zelfs de Nexus heeft (volgens mij) geen 5.0.3-update gehad!)...

Laatste Android-versie:

S5: 5.0
S5plus: 5.0.2

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

• JerX
henklbr schreef op woensdag 16 september 2015 @ 12:05:
[...]

Niet verkeerde info gaan verspreiden ajb: er is NOOIT een 5.0.3 update geweest voor S5-toestellen (zelfs de Nexus heeft (volgens mij) geen 5.0.3-update gehad!)...

Laatste Android-versie:

S5: 5.0
S5plus: 5.0.2
Third party heeft mij dat verteld :) Dus misschien een beta, maar durf ik niet te zeggen.

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Deze ROM is gebaseerd op de vandaag uitgebrachte ROM voor Nordic (NEE) en is opnieuw gecompileerd om deze geschikt te maken voor Nederland UNbranded S5 (PHN)

Model SM-G900F
Model name GALAXY S5
Country Netherlands
Version Android 5.0
Changelist 5640614
Build date Tue, 01 Sep 2015 12:09:46 +0000
Product code PHN
PDA G900FXXU1POI1
CSC G900FPHN1POD1
Download voor install met Odin: MegaNZ

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
JerX schreef op woensdag 16 september 2015 @ 12:07:
[...]

Third party heeft mij dat verteld :) Dus misschien een beta, maar durf ik niet te zeggen.
Dan kun je met een "gerust hart" tegen je "Third Party" zeggen dat hij deze info uit zijn duim zuigt:
Samsung brengt GEEN Android 5.0.3 uit! ;)

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

henklbr schreef op woensdag 16 september 2015 @ 12:13:
[...]

Dan kun je met een "gerust hart" tegen je "Third Party" zeggen dat hij deze info uit zijn duim zuigt:
En Google ook niet. De S4 zit inmiddels namelijk op 5.1, zowel de GPE als de Touchwiz varianten.

• JerX
henklbr schreef op woensdag 16 september 2015 @ 12:13:
[...]

Verbaasd me ook weer niks, het vertrouwen in de 3rd party was al aardig weg 8)7 Thanks voor de info.

• joopv
  • Niet online
Zijn er praktijkervaringen met de kabels / adapters om een S5 op een TV met HDMI aan te sluiten? Aanraders vanuit dx/ali/ebay of een andere bron?

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:33

AvK

Ready Set Go

Je bedoelt van USB naar HDMI?

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:37
Koop voor dergelijke aansluitingen a.u.b. de originele kabels, ik heb de Samsung HML adapter en werkt perfect. Ik weet dat een hele hoop niet originele kabels een scala aan problemen kunnen geven.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• Jiang153
  • Laatst online: 22-08 21:22
Dus lollipop is nog steeds bagger?

Ben huiverig om te gaan updaten nu

• RickvB
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20-09 21:25
Jiang153 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 22:10:

Er is nog geen update gekomen zo te zien op sammobile. Dus ik blijf nog wel op kitat. (Runtime op Art zetten was ook geen succes helaas)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Jiang153 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 22:10:

Voor de S5 is Lollipop prima. Voor de S5plus zijn er problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laudor schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 07:02:
[...]

Voor de S5 is Lollipop prima. Voor de S5plus zijn er problemen.
... maar kan het ook gewoon goed werken zoals hier het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Verwijderd schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 14:40:
[...]

Hier ook op een S5. Maar ik hoor hier alleen maar geklaag over de S5 plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Verwijderd schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 14:40:
[...]

Op mijn S5 plus werkt het voor mij ook prima. Met mijn gebruik haal ik makkelijk een dag en dan heb ik ook de hele dag bluetooth aan staan.
(Kan alleen nog geen goede uitleg vinden om de S5 plus te rooten met Lollipop. oa voor reclame blokkeren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiang153
  • Laatst online: 22-08 21:22
Nou geupdate en vindt het op zich wel goed werken, maar de batterij is slechter geworden...

Ga hem denk het toch maar via Odin terugzetten naar 4.4.4.

Wel jammer aangezien ik dat message systeem wel fijn vind.

-
S5+ hier :(

Verwijderd

(Kan alleen nog geen goede uitleg vinden om de S5 plus te rooten met Lollipop. oa voor reclame blokkeren).
Voor mij werkte dit heel makkelijk:
http://forum.xda-develope...p?p=51421228#post51421228

uitleg via Youtube:
YouTube: How to Root the Samsung Galaxy S5 (Works /w Lollipop) (No Loss of Apps or Data)

En dit met een S5 plus met lollipop.

• RickvB
Ik ben erachter gekomen dat wanneer ik verbonden ben met mijn bluetooth headset (iLike, die je gratis kreegbij de Oppo Find 7), mijn wifi snelheid sterk omlaag gaat. Zo erg zelfs dat ik dan maar een andere koptelefoon met kabeltje pak. Want youtube laden in Hd gaat niet. 480p net.
De Wifi is nog de g-standaard (Ja. Dat leee je goed, iets met Tele2...)

Weet ieamand wat hier het probleem is? (Afgezien van die router natuurlijk)
En misschien een oplossing?

• mike123
Dank je. Ga er naar kijken.

edit:23:50. Telefoon is geroot. Dank je wel.
Was wel even spannend omdat de telefoon nog geruime tijd, waarschijnlijk nog geen minuut, op het samsung scherm bleef staan. Startte weer opnieuw op en strartte daarna gewoon door.. pfieuwww. ;)

[ Voor 20% gewijzigd door mike123 op 26-09-2015 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeijers
  • Laatst online: 24-11-2024
heeft iemand, na de laatste updat 5.02 ervaring, met veel langere wachttijd tot een locatie fix ontstaat; erg hinderlijk...factory reset schijnt te helpen; daar zit ik nou ook weer niet op te wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrasshopperNL
smeijers schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 14:15:
heeft iemand, na de laatste updat 5.02 ervaring, met veel langere wachttijd tot een locatie fix ontstaat; erg hinderlijk...factory reset schijnt te helpen; daar zit ik nou ook weer niet op te wachten
jup, hier heb ik ook last van.

• Zapato
smeijers schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 14:15:
Is die update er dan? Of is het de S5plus?

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 19:38
Ik heb langere tijd met een S5 gewerkt en daar was redelijk snel Android 5.0 vooruit. Wel een vooruitgang al was het alleen al dat als hij gecodeerd is je hem met de vingerscanner kan ontgrendelen.

Nu heb ik een S5 mini aangeschaft in de veronderstelling dat redelijk snel Android 5.0 zou uitkomen. Hij is wat kleiner wat wel handig is en qua specificaties merk ik niet echt verschil dat hij lichter is maar goed. Maar helaas is Android 5.0 nog steeds niet vrij gegeven. Als ik er via de recovery methode alternatieve Android 5.0 op zou zetten zou mijn garantie dan verlopen?

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

• BoXie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-03-2023
Heeft iemand hier de S5 Neo ook al ? Prima ding. Alleen crasht bij mij de Play Store regelmatig. Met name na het kijken van screenshots van games. Meer mensen last van dit, hopelijk, bugje ?

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:34

-tom-562

Oliesjeik

Als de S5(+) geen update voor Marshmellow krijgt is het voor mij definitief echt het laatste Samsung toestel/tablet wat ik ooit koop. Mijn S5+ heb ik terug gezet naar KitKat omdat ik met Lollipop echt nog maar de helft van de accuduur had t.o.v. KitKat.
Ben aan het rondneuzen voor een nieuwe tablet, Tab S2 staat/stond op m'n lijstje, maar ik wil gewoon zeker weten dat ik het ding de aankomende 3 tot 4 jaar fatsoenlijk kan gebruiken

Vaak bu'j te bang!

• Steephh
  • Laatst online: 23-09 22:19
Voor mij is het al over. Contact opnemen met samsung heeft ook geen zin, dat heb ik al geprobeerd. Ze geven geen informatie vrij. Ik heb er eerlijk gezegd ook niet zo'n hoop op...

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-08 13:08
pilskes schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 20:43:
Iemand enig idee hoe je sneller een GPS fix krijgt? Op mijn S5 plus duurt het ruim 2 minuten, en dan sta ik nog buiten ook..... De telefoon draait op lollipop.
download the following free app from the Google Play Store:
Download GPS Test from the Google Play Store.

Do you have the app installed, please open it. Turn now, if not already done, the GPS of your Samsung Galaxy S5 to "On". Then open with the three-point symbol at the top right the menu within the GPS Test app. Select in the pop-down menu these options:

• Clear A-GPS
• Update AGPS

Werkt super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
Toin schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 09:43:
[...]

download the following free app from the Google Play Store:
Download GPS Test from the Google Play Store.

Do you have the app installed, please open it. Turn now, if not already done, the GPS of your Samsung Galaxy S5 to "On". Then open with the three-point symbol at the top right the menu within the GPS Test app. Select in the pop-down menu these options:

• Clear A-GPS
• Update AGPS

Werkt super!
Mmmm, heb het geprobeerd, maar kan niet zeggen dat het echt iets uitmaakt ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvB
-tom-562 schreef op woensdag 30 september 2015 @ 22:34:
Als de S5(+) geen update voor Marshmellow krijgt is het voor mij definitief echt het laatste Samsung toestel/tablet wat ik ooit koop. Mijn S5+ heb ik terug gezet naar KitKat omdat ik met Lollipop echt nog maar de helft van de accuduur had t.o.v. KitKat.
Ben aan het rondneuzen voor een nieuwe tablet, Tab S2 staat/stond op m'n lijstje, maar ik wil gewoon zeker weten dat ik het ding de aankomende 3 tot 4 jaar fatsoenlijk kan gebruiken
Ik heb precies hetzelfde, voorlopig staat de s5+ ook nog niet op de "update lijst". En als die komt duurt het nog zeker een halfjaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
RickvB schreef op donderdag 24 september 2015 @ 23:31:
[...]

Er is nog geen update gekomen zo te zien op sammobile. Dus ik blijf nog wel op kitat. (Runtime op Art zetten was ook geen succes helaas)
Ook ondervonden ja op de 4.4.4 dus maar weer teruggezet. Verder werkt KitKat prima hoor moet ik zeggen.

Las gisteren begin 2016 naar Android M...

[ Voor 5% gewijzigd door aveenhuysen op 02-10-2015 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kbijl
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Hi, Mijn conclusie is dat het update beleid van Samsung wel erg slecht is. Voor mij een reden om GEEN Samsung Galaxy meer te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kbijl schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 11:15:
Hi, Mijn conclusie is dat het update beleid van Samsung wel erg slecht is. Voor mij een reden om GEEN Samsung Galaxy meer te kopen.
Ik ben niet zo'n nummertjes freak die koste wat het kost de laatste update moet hebben. Ik heb momenteel een S5+ die goed werkt en als die het verder gewoon goed blijft doen dan zal het me worst wezen welke software versie er op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Laatst online: 22:37
Verwijderd schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 11:31:
[...]

Ik ben niet zo'n nummertjes freak die koste wat het kost de laatste update moet hebben. Ik heb momenteel een S5+ die goed werkt en als die het verder gewoon goed blijft doen dan zal het me worst wezen welke software versie er op staat.
Ik ook niet, maar wel een security freak en loop nog rond met een SGS5 (niet plus) waar er een grote stagefright bug in zit... Dat is het grootste probleem en de bug is echt zeer ernstig, kan je overkomen zonder dat je iets doet tenzij je zelf overal automatisch video's binnen halen en MMS uitzet......

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09 18:16
Altijd tevreden geweest met de S5, tot de update naar Android 5.0.
Veel apps lopen vast en crashen. Een tijdje aangekeken of daar een update voor zou komen die de problemen op zou lossen.

Na de laatste update was ik het vastlopen zat.

Ben nu weer terug naar Android 4.4.2
Ik hoop dat ik weer het fijne gevoel krijg voor de update naar 5.0

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

Pagina: 1 ... 32 ... 42 Laatste

Let op:
Prijzen, winkels, levertijden en dergelijke niet-technische zaken graag in [Samsung Galaxy S5] Levertijden & Prijzen