Met deze app Google Play: Phone INFO ★Samsung★ – Android Apps on Google Playpinokkia schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 00:08:
[...]
Maar hoe kan je de productie datum van de S5+ zien?
Verwijderd
Laat maar, B477B0Y had het al gepost.
[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2015 08:39 ]
Ik heb op mijn galaxy s5 plus een retour aangevraagd.
Mijn z1 compact gaat twee keer zolang mee en ik voelde er weinig voor om allerlei kunstgrepen uit te voeren met applicaties uit te zetten om bij de s5 de dag door te komen.
Wat me wel opviel is dat vooral bij het up en downloaden de batterij hard ging (via wifi).
Daarnaast ging de batterij met het scherm aan bijvoorbeeld navigatie het verschil klein was, de z1 compact is daar ongeveer 25% zuiniger.
Als de telefoon uit staat daarentegen is het verschil per uur best groot, waar de s5 plus 3-5% verliest verliest de z1 ongeveer 1%.
Gisteren had mijn s5 om 20:00 30% over na weinig gebruik, 3 foto's gemaakt, 40 minuten navigatie(waze) en wat facebook en whatsapp. Hij is s'ochtends 8:00 van de lader gehaald.
Mijn z1 compact is een dag eerder van de lader gehaald en is iets meer gebruikt met whatsapp en facebook en had nog 50% over gisteren 20:00.
Ik heb de s2 en s3 gehad en hoopte eigenlijk dat tegenwoordig het minder gekloot zou zijn om een redelijke accu te krijgen.
Mijn z1 compact gaat twee keer zolang mee en ik voelde er weinig voor om allerlei kunstgrepen uit te voeren met applicaties uit te zetten om bij de s5 de dag door te komen.
Wat me wel opviel is dat vooral bij het up en downloaden de batterij hard ging (via wifi).
Daarnaast ging de batterij met het scherm aan bijvoorbeeld navigatie het verschil klein was, de z1 compact is daar ongeveer 25% zuiniger.
Als de telefoon uit staat daarentegen is het verschil per uur best groot, waar de s5 plus 3-5% verliest verliest de z1 ongeveer 1%.
Gisteren had mijn s5 om 20:00 30% over na weinig gebruik, 3 foto's gemaakt, 40 minuten navigatie(waze) en wat facebook en whatsapp. Hij is s'ochtends 8:00 van de lader gehaald.
Mijn z1 compact is een dag eerder van de lader gehaald en is iets meer gebruikt met whatsapp en facebook en had nog 50% over gisteren 20:00.
Ik heb de s2 en s3 gehad en hoopte eigenlijk dat tegenwoordig het minder gekloot zou zijn om een redelijke accu te krijgen.
Bedankt voor de info. Gave app trouwens.
Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!
Mijn S5+ is van 21-05-2015. Ben benieuwd wat de productie datum van mijn man zijn S5+ is. Ik ben zelf zeer tevreden over mijn S5+ met Lollipop 5.0.2.Verwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 10:51:
[...]
Inderdaad erg aardig. De mijne is trouwens van 2015-05-09.
Je leest op internet natuurlijk veel meer negatieve ervaringen dan positieve maar toch blijf ik het vreemd vinden dat er zoveel verschil zit in het verbruik van verschillende toestellen. Ik zit na een dag en 14 uur nu op 20% batterij. Dat komt dus neer op iets meer dan 2% verbruik per uur gemiddeld en dat is inclusief gebruik van whatsapp, wat gamen en browsen en een paar korte telefoontjes. Sync/wifi/4G/gps staat gewoon altijd aan en ik heb helemaal geen services uitgeschakeld.REDSD schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 08:41:
Ik heb op mijn galaxy s5 plus een retour aangevraagd.

Zeker, mijn moeder heeft de normale s5 en kent deze problemen weer niet en die doet haar telefoon zeker niet micro managen voor de batterij.KneoK schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 15:18:
[...]
Je leest op internet natuurlijk veel meer negatieve ervaringen dan positieve maar toch blijf ik het vreemd vinden dat er zoveel verschil zit in het verbruik van verschillende toestellen. Ik zit na een dag en 14 uur nu op 20% batterij. Dat komt dus neer op iets meer dan 2% verbruik per uur gemiddeld en dat is inclusief gebruik van whatsapp, wat gamen en browsen en een paar korte telefoontjes. Sync/wifi/4G/gps staat gewoon altijd aan en ik heb helemaal geen services uitgeschakeld.
[afbeelding]
Hoe zijn je bevindingen na een dag?RickvB schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 21:15:
Ik heb net met odin maar 4.4.4 op mijn S5+ gezet. Toch spannend want hij bleef de 1e keer in een bootloop zitten. Tot nu toe werkt alles goed en geen last van wakelocks.![]()
Hopelijk blijft dit zo
Sowieso schrijf je zo!
Na het flashen met Odin had ik ook een bootloop. Dat was denk ik omdat ik vooraf geen factory reset had gedaan, en er na het flashen dan zowel files van 4.4. als 5.0 in het systeem staan. Kitkat startte wel op na batterij lostrekken en alsnog een factory reset vanuit recovery.
Op Kitkat zijn de overmatige wakelocks weg en is het percentage deepsleep weer normaal. Lollipop ga ik wel proberen als er een upgrade naar 5.1 uit is -hopelijk doet Samsung daar meer z'n best op.
Op Kitkat zijn de overmatige wakelocks weg en is het percentage deepsleep weer normaal. Lollipop ga ik wel proberen als er een upgrade naar 5.1 uit is -hopelijk doet Samsung daar meer z'n best op.
Nog steeds geen update hier....
SM-G901F
G901FXXU1ANI1
Ergens goed te vinden wanneer deze versie de update ontvangt?
SM-G901F
G901FXXU1ANI1
Met die informatie hebben we niet genoeg info, geef eens de CSC info van *#1234# uit de dailer?Sleehond schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 21:09:
SM-G901F
G901FXXU1ANI1
Excuus, bij deze: G901FVFG1ANI1arnoud_h schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 21:14:
[...]
Met die informatie hebben we niet genoeg info, geef eens de CSC info van *#1234# uit de dailer?
Ah ja. De Vodafone versie is inderdaad nogniet uit, nog heel even volhouden....
Afgezien dat ik al erg gewend was aan lollipop en dus erg moet wennen aan kitkat is hij echt perfect!
Geen wakelocks meer
Vandaag rond 10:00 uit de lader gehaald.
Nu met 4uur en 15 minuten screen on time nog 50% over!
En dat met 2uur lang bluetooth aan (draadloze koptelefoon).
Verder alleen wifi gebruikt en geen 3/4G, ook niet gegamed.
Dusja, het is aardig goed op kitkat.
(Voorlopig)
Per ongeluk upgraden naar lollipop uitgevoerd. ..
Voorlopig hou ik mijn hart vast.
Notificatie bleef maar komen. .Met slaperig hoofd op installatie gedrukt. 😆
Voorlopig hou ik mijn hart vast.
Notificatie bleef maar komen. .Met slaperig hoofd op installatie gedrukt. 😆
Bij de KItkat 4.4.4 versie was het verplicht om bij gebruik van een vpn verbinding een pincode te gebruiken om de telefoon te ontgrendelen ipv een patroon. Patroon vind ik makkelijker dan een pincode.
Na de update naar Lollipop is het gebruik van een pincode niet meer nodig maar is een ontgrendelpatroon voldoende om de telefoon te beveiligen.
Dit was geen vraag maar ter info.
Na de update naar Lollipop is het gebruik van een pincode niet meer nodig maar is een ontgrendelpatroon voldoende om de telefoon te beveiligen.
Dit was geen vraag maar ter info.
Nogsteeds is de batterij op Kitkat goed.
Gisteren om 10:00 uit de lader gehaald en nu (16:00) is de batterij nog 5%. Dit met 7 uur screen on time.
Wel gebruikt het android syste nogsteeds het meeste batterij. Dan het scherm en dan Android OS. Vannacht had ik wel 6% verloren.
Het het scherm wel altijd op lage helderheid staan. Maar batterij nu dik in orde!
Gisteren om 10:00 uit de lader gehaald en nu (16:00) is de batterij nog 5%. Dit met 7 uur screen on time.
Wel gebruikt het android syste nogsteeds het meeste batterij. Dan het scherm en dan Android OS. Vannacht had ik wel 6% verloren.
Het het scherm wel altijd op lage helderheid staan. Maar batterij nu dik in orde!
Dag intensief gebruikt na update batterij nog 56 %
Merk in update proces dat apps één voor één worden aangepast. Mogelijk dat dat in de vroege updaten niet gebeurde. .
Merk in update proces dat apps één voor één worden aangepast. Mogelijk dat dat in de vroege updaten niet gebeurde. .
[ Voor 54% gewijzigd door smeijers op 21-06-2015 19:23 . Reden: nieuw punt ]
Hee, ik had ff een vraagje: ik heb winds vrijdag de sgs 5 plus, maar nou wil ik er de otterbox commuter voor kopen. Kan dat hoesje in combinatie met een tempered glass screen protector??
Verder vind ik het een uitstekende telefoon , geen last van battery drainage (5.0.2 out off the box) en heerlijk vlot.
Alvast bedankt voor reacties!
Verder vind ik het een uitstekende telefoon , geen last van battery drainage (5.0.2 out off the box) en heerlijk vlot.
Bij mij kon het altijd wel met de telefoons die ik gehad heb.Appie de Drenth schreef op zondag 21 juni 2015 @ 21:04:
Hee, ik had ff een vraagje: ik heb winds vrijdag de sgs 5 plus, maar nou wil ik er de otterbox commuter voor kopen. Kan dat hoesje in combinatie met een tempered glass screen protector??
Ik heb nu een luxury slim case erom zitten met tempered glass en nergens last van.
Ben erg tevreden over LP upgrade
Vormgeving en voorzien van prettige user interface verbeteringen.
Heb geen last van batterij leegloop of andere ongemakken. .Na 2 dagen intensief gebruik.
Vormgeving en voorzien van prettige user interface verbeteringen.
Heb geen last van batterij leegloop of andere ongemakken. .Na 2 dagen intensief gebruik.
Na een Factory Reset deed de update het perfect en geen drain, maar vanaf Zaterdag is de drain er weer.
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Nog bedankt voor de reactiepinokkia schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 23:37:
[...]
[afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] [afbeelding]
Heb dit allemaal gedaan volgens nadroJ en heb dan op de knop verwijderen gedrukt en vervolgens opnieuw opgestart. Tot nu toe geen spontane wake locks en batterij drain bij mijn man zijn S5+. Bij mijn eigen S5+ tot nu toe helemaal niets gedaan en heb nergens last van. (Afkloppen)
Beiden waren bij aanschaf al met firmware lollipop 5.0.2 van kpn. Wat me trouwens wel opvalt is dat de zwarte S5+ van mijn man wel last had van batterij drain en mijn blauwe S5+ niet.
Ik ga straks een poging doen mijn S5+ terug te flashen naar 4.4.4. Los van de batterij-drain is de telefoon gewoon een stuk trager. Bij snel switchen tussen apps is het zeer merkbaar, het lijkt alsof het geheugen-management niet op orde is.
Daarnaast heb ik regelmatig als ik bijvoorbeeld een URL intyp in Chrome dat er even een vertraging zit tussen het typen en daadwerkelijk registeren van de letters. Ook irritant is dat sinds de Lollipop-update TomTom GO app niet meer soepel draait; te late aanwijzigen of half-afgemaakte zinnen. Over twee weken rijd ik naar Spanje op deze navigatie en dan moet alles natuurlijk wel goed draaien.
Mijn moeders S5 (dus de reguliere versie) draait gewoon soepel en heeft geen batterij-drain.
Daarnaast heb ik regelmatig als ik bijvoorbeeld een URL intyp in Chrome dat er even een vertraging zit tussen het typen en daadwerkelijk registeren van de letters. Ook irritant is dat sinds de Lollipop-update TomTom GO app niet meer soepel draait; te late aanwijzigen of half-afgemaakte zinnen. Over twee weken rijd ik naar Spanje op deze navigatie en dan moet alles natuurlijk wel goed draaien.
Mijn moeders S5 (dus de reguliere versie) draait gewoon soepel en heeft geen batterij-drain.
Soms zit ik wel tot 10 seconden te wachten voor het laden van een deel van een app, bijvoorbeeld een tabblad in Chrome. De update is echt bizar slecht.
Het betreft trouwens inderdaad de Samsung Galaxy S5+.
[ Voor 15% gewijzigd door Steephh op 23-06-2015 07:37 ]
_@/'
Draai nu weer KitKat (4.4.4.) Wat een verademing qua smoothness! Terugflashen eenvoudig met Odin en de firmware van Sammobile. Aanrader! Hopelijk komt Samsung snel met fixes voor Lollipop.
Hebben we het hier nou de laatste tijd over de S5+? Ik heb met mijn S5 nergens last van en gebruik hem toch intensief.
Vooral over de S5 plusLaudor schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 07:07:
Hebben we het hier nou de laatste tijd over de S5+? Ik heb met mijn S5 nergens last van en gebruik hem toch intensief.
icm Lollipop update: 5.0.2 is meegeleverd op mijn S5 Plus (4G+ model). Ik zal eens kijken naar de S5 van m'n vriendin. Die heeft vorige week de update naar 5.0 gedaan. Ik verwacht gewoon veel wakelocks. Zoals ik het hier lees en begrijp ligt het enkel aan de Lollipop upgrade.
Sowieso schrijf je zo!
Ik heb jouw advies gedaan. Maar helaas is het een week goed gegaan en sinds gisteren weer veel wakelocks bij mijn man zijn S5+. Gelukkig heeft mijn S5+ nergens last van. Beiden waren standaard al op firmware 5.0.2 bij aanschaf.nadroJ schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 09:12:
icm Lollipop update: 5.0.2 is meegeleverd op mijn S5 Plus (4G+ model). Ik zal eens kijken naar de S5 van m'n vriendin. Die heeft vorige week de update naar 5.0 gedaan. Ik verwacht gewoon veel wakelocks. Zoals ik het hier lees en begrijp ligt het enkel aan de Lollipop upgrade.
Heb je 4.4.4 van sammobile gedownload? Zo ja, welke? Moet ik deze hebben? Ik ga denk ik ook terug naar 4.4.4, maar heb alleen Macs in huis, maar ik wil alvast de juiste firmware downloaden (en Odin).RickvB schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 21:15:
Ik heb net met odin maar 4.4.4 op mijn S5+ gezet. Toch spannend want hij bleef de 1e keer in een bootloop zitten. Tot nu toe werkt alles goed en geen last van wakelocks.![]()
Hopelijk blijft dit zo
Model SM-G901F
Model name GALAXY S5 Plus
Country Netherlands
Version Android 4.4.4
Changelist 2413392
Build date Tue, 25 Nov 2014 11:56:52 +0000
Product code PHN
PDA G901FXXU1ANK5
CSC G901FPHN1ANK1
Toch vreemd dat het bij de een goed werkt en bij de andere niet.pinokkia schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 09:32:
[...]
Ik heb jouw advies gedaan. Maar helaas is het een week goed gegaan en sinds gisteren weer veel wakelocks bij mijn man zijn S5+. Gelukkig heeft mijn S5+ nergens last van. Beiden waren standaard al op firmware 5.0.2 bij aanschaf.
[ Voor 22% gewijzigd door nadroJ op 23-06-2015 10:46 ]
Sowieso schrijf je zo!
Hiervoor had ik een Nexus 4 en met Lollipop vond ik het een drama, en hetzelfde geld voor de S5+.
Wacht wel lekker op de M en anders blijf ik lekker bij de K. Vind het een prima versie en de apps die ik gebruik werken allemaal perfect. Voor mij blijft belangrijk dat apps zoals AutoData gewoon werken en dat doen ze niet meer in L...
Wacht wel lekker op de M en anders blijf ik lekker bij de K. Vind het een prima versie en de apps die ik gebruik werken allemaal perfect. Voor mij blijft belangrijk dat apps zoals AutoData gewoon werken en dat doen ze niet meer in L...
Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE
Ik heb de laatste 4.4.4 voor de G901F met PHN. Waarschijnlijk deze dus.nadroJ schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 10:45:
[...]
Heb je 4.4.4 van sammobile gedownload? Zo ja, welke? Moet ik deze hebben? Ik ga denk ik ook terug naar 4.4.4, maar heb alleen Macs in huis, maar ik wil alvast de juiste firmware downloaden (en Odin).
Model SM-G901F
Model name GALAXY S5 Plus
Country Netherlands
Version Android 4.4.4
Changelist 2413392
Build date Tue, 25 Nov 2014 11:56:52 +0000
Product code PHN
PDA G901FXXU1ANK5
Bij mij lijkt de wifi, danwel een app die gebruik maakt van de wifi, de veroorzaker te zijn van de drain. Als ik kijk naar de wakker lijn en de wifi lijn vertonen ze behoorlijk veel overeenkomsten. (terwijl het scherm uit is) Ik heb nog niet kunnen vinden of het een probleem is met de wifi of met een app, maar ik heb nu het zo ingesteld dat de wifi alleen aan gaat als het scherm ook aan staat. Dit helpt in ieder geval de battery drain (redelijk) tegen te gaan.
S5+
S5+
Dat heb ik ook al opgemerkt en heb 'm sinds een week ozo op 'Nooit' bij Wi-Fi ingeschakeld laten in slaapstand. Helpt enigszins, maar nog niet helemaal top.
Sowieso schrijf je zo!
Ik heb ook sinds ongeveer een week Lollipop er op staan (S5+) en de batterij gaat wel een stukje sneller leeg.
Als ik kijk bij de batterij info zie ik staan bij mobiel netwerksignaal dat er een balk staat die rood, groen geel is. Kwestie van ontvangst. Bij Wifi staat over de hele periode een blauwe balk, ik heb wifi helemaal niet aan staan. Doe alles met 4G. Wakker is ook een hele blauwe balk. Scherm aan is af en toe een blauw blokje, een keer of 12.
Als ik kijk bij de batterij info zie ik staan bij mobiel netwerksignaal dat er een balk staat die rood, groen geel is. Kwestie van ontvangst. Bij Wifi staat over de hele periode een blauwe balk, ik heb wifi helemaal niet aan staan. Doe alles met 4G. Wakker is ook een hele blauwe balk. Scherm aan is af en toe een blauw blokje, een keer of 12.
Merken jullie niet dat Lollipop echt veel trager is?
Aanvulling: Ik heb het over de S5+
Aanvulling: Ik heb het over de S5+
[ Voor 26% gewijzigd door ChromeFR op 23-06-2015 23:20 ]
Ik denk dat er even duidelijk geschreven moet worden of iemand het nu over de S5 of de S5+ heeft, want zo te lezen maakt dat heel veel uit. Ik heb zelf de S5 en de laatste LP ROM is echt verreweg de beste ROM beschikbaar voor de S5, helemaal als je een debloated versie gebruikt. Er is geen ROM die in de buurt komt van de snelheid van die ROM.RutgerFR schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 22:44:
Merken jullie niet dat Lollipop echt veel trager is?
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
(S5+)
Nu bijna een week met kitkat en het is nogsteeds beter dan lollipop, maar moet wel zeggen dat de batterij minder is geworden vergeleken met toen ik net kk erop had. Wel zijn Android Systeem en Android OS nog de grootste gebruikers van de batterij(beide rond 20%)
Maar gelukkig geen echt wakelocks meer. Wel af en toe een hele kleine. Maar zo erg als op Lollipop niet.
Nu bijna een week met kitkat en het is nogsteeds beter dan lollipop, maar moet wel zeggen dat de batterij minder is geworden vergeleken met toen ik net kk erop had. Wel zijn Android Systeem en Android OS nog de grootste gebruikers van de batterij(beide rond 20%)
Maar gelukkig geen echt wakelocks meer. Wel af en toe een hele kleine. Maar zo erg als op Lollipop niet.
Mijn bronnen geven aan dat de uitrol voor Android 5.1.1 ( S5 / S6 en S6+ ) deze maand, cq aanstaande maand begint
( unbranded, met eigen inzet te flashen )
[ Voor 9% gewijzigd door FreshMaker op 24-06-2015 18:14 ]
Geldt dit ook voor de s5+?FreshMaker schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 18:13:
Mijn bronnen geven aan dat de uitrol voor Android 5.1.1 ( S5 / S6 en S6+ ) deze maand, cq aanstaande maand begint
Nu ik de wifi uit heb staan in slaapstand gaat mij telefoon weer een stuk langer mee (+- 4u SOT). Nog niet zo goed als bij 4.4 (> 5 u), maar al een stuk beter dan eerst.
Ik ervaar inderdaad ook erg veel problemen met de Lollipop update op een S5+. Andriod OS zit op 45% batterij gebruik en het besturingssysteem op 35%. Hoe kan ik dit wat verminderen?
Ook de reactie is dramatisch met de animaties al uitgeschakeld.
Ik heb 'wifi ingeschakeld laten in slaapstand' op 'nooit' staan. Dit werkt bij mij redelijk. Ik zit nu op 44% met 2.05 u SOT. Android systeem 8% en Android OS 8% en 7% scherm.Sportstand schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 22:10:
Ik ervaar inderdaad ook erg veel problemen met de Lollipop update op een S5+. Andriod OS zit op 45% batterij gebruik en het besturingssysteem op 35%. Hoe kan ik dit wat verminderen?
Oke dat ga ik eens proberen, thanks! Anders zet ik hem weer terug naar 4.4.4, want dit is echt niet normaal!PureLOOD schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 22:58:
[...]
Ik heb 'wifi ingeschakeld laten in slaapstand' op 'nooit' staan. Dit werkt bij mij redelijk. Ik zit nu op 44% met 2.05 u SOT. Android systeem 8% en Android OS 8% en 7% scherm.
Toch heb ik nu op 4.4.4 ook wat wakelocks. Minder dan met 5.0.2 maar toch redelijk wat.
Samsung, doe je huiswerk eens!
Samsung, doe je huiswerk eens!
Verdomd interessant zeg, zo'n 'bron'.FreshMaker schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 18:13:
Iets als https://www.androidpit.com/galaxy-s5-android-update ?
Draadloos laden op onze Zon
Lees ik dat nou goed!?emmerx schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 14:42:
[...]
Verdomd interessant zeg, zo'n 'bron'.
Iets als https://www.androidpit.com/galaxy-s5-android-update ?
Aanpasbare ISO en RAW
Hopelijk is het de volledige Camera 2 API met ook aanpasbare sluitertijd!
(S5+, 5.0.2.)
Degene die mijn vraag had beantwoord over t hoesje, daarvoor bedankt!
Ik heb een app moeten downloaden om de headup notifications uit te schakelen. Als zo'n notifocatie ervoor stond moest ik em eerst wegswipen voordat de bovenste helft van mijn scherm weer reageerde. Dit was zeer vervelend. Hebben meer mensen dit probleem?
Degene die mijn vraag had beantwoord over t hoesje, daarvoor bedankt!
Ik heb een app moeten downloaden om de headup notifications uit te schakelen. Als zo'n notifocatie ervoor stond moest ik em eerst wegswipen voordat de bovenste helft van mijn scherm weer reageerde. Dit was zeer vervelend. Hebben meer mensen dit probleem?
Ik vind de notificatie van WhatsApp erg hinderlijk. Welke app heb je daarvoor?Appie de Drenth schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 17:22:
Reeds gevonden
[ Voor 10% gewijzigd door nadroJ op 25-06-2015 20:52 ]
Sowieso schrijf je zo!
Hier zelfde ervaring op s5+ met lollipop en wifi uit in slaapstand, duurt wel even voor hij in slaapstand raakt btw. Daarnaast in een xda topic gelezen dat het uitschakelen van de app beveiliging in de google settings de wakelocks verder beperkt (google settings (losse app) -> security -> verify apps -> scan device for security threats.)PureLOOD schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 19:26:
[...]
Nu ik de wifi uit heb staan in slaapstand gaat mij telefoon weer een stuk langer mee (+- 4u SOT). Nog niet zo goed als bij 4.4 (> 5 u), maar al een stuk beter dan eerst.
Mij ging het ook vooral om whatsapp omdat je die meldingen ook krijgt als je in de app zelf zitnadroJ schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 19:47:
[...]
Ik vind de notificatie van WhatsApp erg hinderlijk. Welke app heb je daarvoor?
Reeds gevonden
Vraagje: hoelang duurt het ongeveer om na het flashen via ODIN van 4.4.4 te booten?
Dat heb ik gedaan, maar mijn S5+ staat al 30 min op het scherm waar "Samsung" op staat en die stipjes er achter vandaan komen. Hij beweegt wel, is niet vastgelopen volgens mij, maar blijft op dit scherm staan en wordt erg warm!
Edit dit scherm dus:
Dat heb ik gedaan, maar mijn S5+ staat al 30 min op het scherm waar "Samsung" op staat en die stipjes er achter vandaan komen. Hij beweegt wel, is niet vastgelopen volgens mij, maar blijft op dit scherm staan en wordt erg warm!
Edit dit scherm dus:

[ Voor 12% gewijzigd door Sportstand op 26-06-2015 12:35 ]
Als ik hier een toestel flash met Odin is het ongeveer 3 minuten bezig met starten als KitKat erop gezet is, ongeveer 5 als Lollipop erop is gekomen.
30 minuten is niet helemaal normaal..
In Odin, hoeveel bestanden moest je aanklikken voor je ging flashen? Het horen er 4 te zijn (bl, ap, cp en csc) . Als je 1 van de 4 niet of foutief flasht krijg je dit soort problemen..
30 minuten is niet helemaal normaal..
In Odin, hoeveel bestanden moest je aanklikken voor je ging flashen? Het horen er 4 te zijn (bl, ap, cp en csc) . Als je 1 van de 4 niet of foutief flasht krijg je dit soort problemen..
"if you can't fix it with a hammer, try a bigger hammer"
Ik heb alleen AP aangeklikt, dat is wat in de beschrijving staat die ik volg.
http://forums.androidcent...xy-s5-5-0-4-4-kitkat.html
Hoe kan ik dan de rest aanzetten?
Want op andere fora en filmpjes lees en zie ik dat je alleen AP moet aanvinken/aanzetten?
Hulp zou geweldig zijn want mijn telefoon is nu onbruikbaar!
http://forums.androidcent...xy-s5-5-0-4-4-kitkat.html
Hoe kan ik dan de rest aanzetten?
Want op andere fora en filmpjes lees en zie ik dat je alleen AP moet aanvinken/aanzetten?
Hulp zou geweldig zijn want mijn telefoon is nu onbruikbaar!

[ Voor 26% gewijzigd door Sportstand op 26-06-2015 14:05 ]
Krijg je je telefoon wel in de recovery mode? In dat geval zou je eens een full wipe kunnen proberen.
Recovery is toch : Volume Up + Home + Power?
Want dat doettie niet. Volume down + Home + Power doet de telefoon wel!
Ik weet niet meer
Edit: Hij doet het nu wel, factory reset is bezig.
Hopen dat hij het nu wel doet!
Want dat doettie niet. Volume down + Home + Power doet de telefoon wel!
Ik weet niet meer
Edit: Hij doet het nu wel, factory reset is bezig.
Hopen dat hij het nu wel doet!

[ Voor 24% gewijzigd door Sportstand op 26-06-2015 14:20 ]
Om een stock Samsung ROM te flashen is AP voldoende.In Odin, hoeveel bestanden moest je aanklikken voor je ging flashen? Het horen er 4 te zijn (bl, ap, cp en csc) . Als je 1 van de 4 niet of foutief flasht krijg je dit soort problemen..
Klopt, hij doet het weer! Met 4.4.4 ipv het verschrikkelijke 5.0!
Verwijderd
Weet iemand wat er hier gebeurd kan zijn? Ik wou 's nachts kijken hoe laat het is, gebruik mijn S5 als klok en bleek hij uit te staan. Aan de grafiek te zien is de accu ineens van +/-60% naar leeg gegaan Het rare is dat wifi precies op is blijven staan

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2015 15:35 ]
Dit werkt bij mij tot nu toe best goed tegen de wakelocks!X-plosive schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 22:25:
[...]
Hier zelfde ervaring op s5+ met lollipop en wifi uit in slaapstand, duurt wel even voor hij in slaapstand raakt btw. Daarnaast in een xda topic gelezen dat het uitschakelen van de app beveiliging in de google settings de wakelocks verder beperkt (google settings (losse app) -> security -> verify apps -> scan device for security threats.)
Sowieso schrijf je zo!
Ik had na de update naar Lollypop ook enorme last van battery drain (om 9 uur 's ochtends 100%, 's middags rond 16 uur terug naar 15% zonder het toestel te gebruiken
), waarbij het toestel ook echt warm werd. Ik heb gisteravond eerst verschillende apps verwijderd, en toen werd hij al merkbaar sneller (ik moest even ruimte vrijmaken
) en daarna een factory reset gedaan. Nu is het toestel zo snel als ik zou mogen verwachten en is de battery drain sterk afgenomen. Ondanks dat ik van alles aan het doen ben, en hij nu voor Sygic de Nederlandse kaarten aan het downloaden is via wifi, staat de accu nog steeds op 79%.
Conclusie, ga je van kitkat naar lollypop, ontkom je er niet aan om een volledige reset te doen.

Conclusie, ga je van kitkat naar lollypop, ontkom je er niet aan om een volledige reset te doen.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Kitkat staat weer te shinen om mn telefoon. Alleen nu geeft hij steeds aan dat er een software update is (goh). Hoe krijg ik die melding weg? Of moet ik er mee leren leven?
Verwijderd
Dat werkt niet meer, dat moet je uitzetten direct na het flashen/resetten zonder simkaart er in, en totaal niets instellen, zeker geen wifi.nadroJ schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 17:09:
Menu - toestel info - software update - Automatisch bijwerken uitvinken?
Heb wel het idee dat die battery drain echt een combi is van Lollipop met dit toestel (S5+ in mijn geval) en niet echt aan de Samsung bloat ligt;
Enige tijd geleden toestel voorzien van een Cyanogen based ROM, en nog steeds haal ik nauwelijks een werkdag.
Gisteren voor de test de location reporting eens anders gezet (alleen wifi/cell ipv ook GPS) maar nu is het nog erger
Vanmorgen rond 0630u van de lader gehaald, net om kwart over 5 toen ik thuis kwam nog 2% over :(:(
(Dat is met net een uurtje screen time; alles gaat op aan Android OS en Android Kernel)
Enige tijd geleden toestel voorzien van een Cyanogen based ROM, en nog steeds haal ik nauwelijks een werkdag.
Gisteren voor de test de location reporting eens anders gezet (alleen wifi/cell ipv ook GPS) maar nu is het nog erger
Vanmorgen rond 0630u van de lader gehaald, net om kwart over 5 toen ik thuis kwam nog 2% over :(:(
(Dat is met net een uurtje screen time; alles gaat op aan Android OS en Android Kernel)
[ Voor 3% gewijzigd door SambalBij op 26-06-2015 17:40 ]
Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself
Verwijderd
Ik heb gemerkt dat als ik wifi op heb staan op mijn S5 5.0 de batterij na een paar minuten al weer 99% aangeeft als ik hem van de lader haal terwijl met wifi uit en op dataverbinding (h+) hij makkelijk een half uur op 100% blijft. In standby modus wel, dus als hij op het werk langs mij ligt.
Het lijkt inderdaad iets met de wifi te zijn, een soort drain of wat dan ook. Sinds ik de wifi instellingen anders heb, gaat mijn accu een stuk langer mee.Verwijderd schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 18:52:
Ik heb gemerkt dat als ik wifi op heb staan op mijn S5 5.0 de batterij na een paar minuten al weer 99% aangeeft als ik hem van de lader haal terwijl met wifi uit en op dataverbinding (h+) hij makkelijk een half uur op 100% blijft. In standby modus wel, dus als hij op het werk langs mij ligt.
Verwijderd
Bij S5+ heb ik de ergste drain inderdaad opgelost door wifi in slaapstand uit te schakelen (en scannen op wifinetwerken door locatieservices uitzetten). Dit scheelt flink, maar nog steeds heb ik meer drain dan bij 4.4.4 en hij wordt nog steeds te vaak wakker bij scherm uit..
Interface draait trouwens heel soepel bij mij, dus ben voor de rest wel blij met lollipop!
Interface draait trouwens heel soepel bij mij, dus ben voor de rest wel blij met lollipop!
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2015 00:24 ]
Wel eens een hoesje besteld voor mijn dochter maar na een week valt de paint er al vanaf.pilskes schreef op zondag 28 juni 2015 @ 14:23:
Heeft iemand ervaring met de Hoesjes/cases/tempered glass via een chinese site zoals AliExpress??
Bij Amazon deze tempered glass protector besteld en moet zeggen is perfect en aanbrengen fluitje van een cent.
http://www.amazon.de/Expl...ywords=tinxi+s5+protector
Hoesje ook maar daar gehaald
http://www.amazon.de/gp/p...oh_aui_detailpage_o00_s00
Ben je voor 2 tientjes klaar en heb je kwaliteit.
Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE
Sinds afgelopen zaterdag in het bezit van een S5 plus. Gisteren (dinsdag) de microsim ontvangen, dus hem aangezet en alles geïnstalleerd zoals ik het wil.
Wat een pareltje zeg, vooral als je hem vergelijkt met mijn vorige telefoon, een Ace 2.......(jaja!)
Gisteren werd de accu behoorlijk snel leeggetrokken, maar dat lijkt me ook niet zo gek op de eerste dag met installatie van van alles en nog wat.
Enige waar ik echt aan moet wennen is dat je apps niet afsluit met de terug-knop! Dat moet nu blijkbaar met de recente-apps knop en dan sluiten...
Wat een pareltje zeg, vooral als je hem vergelijkt met mijn vorige telefoon, een Ace 2.......(jaja!)
Gisteren werd de accu behoorlijk snel leeggetrokken, maar dat lijkt me ook niet zo gek op de eerste dag met installatie van van alles en nog wat.
Enige waar ik echt aan moet wennen is dat je apps niet afsluit met de terug-knop! Dat moet nu blijkbaar met de recente-apps knop en dan sluiten...
Weet iemand welke update voor de S5 dit is? 5.1.1?
PDA:OED / CSC:OD1 / PHONE:ODT (PHN)
(gegoogled maar nergens te vinden uiteraard
)
dank,
Jerome
PDA:OED / CSC:OD1 / PHONE:ODT (PHN)
(gegoogled maar nergens te vinden uiteraard
dank,
Jerome
https://nl.hardware.info/usersystemen/19802/maximus-vi-formula
Net een kleine systeemupdate gehad voor de S5+. Deze was ongeveer 9 mb groot maar geen idee wat er veranderd is.
Hoop dat ze die irritante wackelock hebben verholpen hiermee....
Als de wakelock door deze update verholpen is, zou je dat dan willen melden?frank.. schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 00:02:
Net een kleine systeemupdate gehad voor de S5+. Deze was ongeveer 9 mb groot maar geen idee wat er veranderd is.
Zou heel erg fijn zijn
nee dus...had vanmorgen alweer de eerste lock te pakken
Verwijderd
Dit schijnt te helpen. Ik probeer het nu zelf uit: (van het XDA forum)
"I played a lot with the phone and I discovered too something with the play store and play store services:
Starting with a factory reset the problem arise after I make all the updates with the play store and the samsung galaxy apps.
After that I've rolled back, disabled and cleared the data of both the play store and play store services and rebooted the phone: the problem is gone and the phone remain in deep sleep state >95% of the time.
Then I've reconfigured and updated both the play store and play store services and at the moment the problem seems resolved."
"I played a lot with the phone and I discovered too something with the play store and play store services:
Starting with a factory reset the problem arise after I make all the updates with the play store and the samsung galaxy apps.
After that I've rolled back, disabled and cleared the data of both the play store and play store services and rebooted the phone: the problem is gone and the phone remain in deep sleep state >95% of the time.
Then I've reconfigured and updated both the play store and play store services and at the moment the problem seems resolved."
Ik heb nu gegevens gewist/cache geleegd van Google Play Store en Google Play-services. Opnieuw opgestart en bij de Play Store alle automatische zaken uitgezet. Ik ben benieuwd.
Sowieso schrijf je zo!
Ik heb niet echt last van het leeglopen van mijn S5+, maar ik wil wel eens weten waar ik die wakelocks kan zien, en hoe ik überhaupt kan zien of de telefoon wel in deep sleep gaat..
Better Battery Stats, Wakelock Detector, GSAM, etc.pilskes schreef op maandag 06 juli 2015 @ 19:03:
Ik heb niet echt last van het leeglopen van mijn S5+, maar ik wil wel eens weten waar ik die wakelocks kan zien, en hoe ik überhaupt kan zien of de telefoon wel in deep sleep gaat..
Nickname does not reflect reality
Snelle leeglopen van de S5 plus zou verholpen zijn in BOE firmware; dit op basis van 2 'bronnen'.
In Nederland is alleen de T-mobile en Vodafone 5.0.2 firmware daar op gebaseerd; rest (PHN) is helaas op BOD.
http://www.sammobile.com/firmwares/database/SM-G901F/
Wie heeft inmiddels zo'n BOE (TNL of VFG) geïnstalleerd en kan ons vertellen dat het allemaal goed gaat komen met onze wake locks?
In Nederland is alleen de T-mobile en Vodafone 5.0.2 firmware daar op gebaseerd; rest (PHN) is helaas op BOD.
Wie heeft inmiddels zo'n BOE (TNL of VFG) geïnstalleerd en kan ons vertellen dat het allemaal goed gaat komen met onze wake locks?
[ Voor 16% gewijzigd door emmerx op 07-07-2015 14:10 ]
En voor dat laatste: CPU Spypilskes schreef op maandag 06 juli 2015 @ 19:03:
Ik heb dit gisteravond uitgevoerd en vanaf dat moment is de wakelock verdwenen, eens kijken voor hoelang.Verwijderd schreef op maandag 06 juli 2015 @ 13:55:
Dit schijnt te helpen. Ik probeer het nu zelf uit: (van het XDA forum)
........................
Waar staat BOE en BOD voor? Een snelle google leverde weinig op.emmerx schreef op maandag 06 juli 2015 @ 23:17:
Snelle leeglopen van de S5 plus zou verholpen zijn in BOE firmware; dit op basis van 2 'bronnen'.
Ik heb schijnbaar G901FXXU1BOC4. Terwijl ik um toch echt via T-Mobile heb aangeschaft..
_@/'
Bij mij niet, maar wellicht heb ik niet alles goed gedaan. Kan je even vertellen wat je precies gedaan hebt?X-plosive schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 13:13:
[...]
Ik heb dit gisteravond uitgevoerd en vanaf dat moment is de wakelock verdwenen, eens kijken voor hoelang.
Dit heb ik dus nu gedaan:
nadroJ schreef op maandag 06 juli 2015 @ 14:16:
Ik heb nu gegevens gewist/cache geleegd van Google Play Store en Google Play-services. Opnieuw opgestart en bij de Play Store alle automatische zaken uitgezet. Ik ben benieuwd.
Sowieso schrijf je zo!
Dan heb je geen specifieke T-mobile firmware, maar een generic NederlandseSteephh schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 14:31:
Ik heb schijnbaar G901FXXU1BOC4. Terwijl ik um toch echt via T-Mobile heb aangeschaft..
Ik krijg een melding dat ik op mijn s5+ lollipop kan installeren. Ik wacht er nog even mee als ik de slechte verhalen hoor die specifiek voor de plus versie gelden.
Ik heb zojuist de BOE versie van Vodafone erop geflashed met Odin. Kan nog niet zeggen of de wakelocks weg zijn maar zal mijn ervaringen hier posten. De bloatware valt trouwens echt reuze mee met deze Vodafone-rom. Het enige wat niet compleet te verwijderen is is `my Vodafone` maar die kan wel uit gezet worden. Vodafone updates kan niet verwijderd of uitgezet worden maar je kan wel uitzetten dat hij naar updates zoekt en notificaties geeft.emmerx schreef op maandag 06 juli 2015 @ 23:17:
Deze versie heb ik er nu op staan. De meeste recente,
G901FXXU1BOE2_G901FVFG1BOF1_VDF
Top. Lees graag je ervaringen.
[ Voor 84% gewijzigd door emmerx op 08-07-2015 15:18 ]
Inmiddels van deze versie nu paar dagen Androind 5 draaien. Verloopt goed moet ik zeggen. Wel inderdaad wat meer battery drain. Heb bij google instellingen (losse app) al wel bij sercurity het verifiëren uitgevinkt zoals ik in dit topic heb gelezen zojuist, kijken of dat helpt.Sleehond schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 21:09:
SM-G901F
G901FXXU1ANI1
Verder het idee inderdaad dat Wifi nogal draint..... wat te doen daarmee?
Tot dusver moet ik zeggen dat ik nog geen drain heb gehad... ff afkloppen natuurlijk ;-)emmerx schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 15:18:
Top. Lees graag je ervaringen.
(Meest recente Vodafone 5.0.2 rom)
Mijn wakelocks zijn naar een acceptabel niveau gezakt, kan nu met gemiddeld gebruik 2 dagen op een accu. Dat heb ik gedaan door de google play store en google play services terug te rollen, hun gegevens en cache en te legen. Vervolgens google play services bijwerken via play store en de play store zelf bijwerken met de recentste versie die hier te downloaden is:
*knip*. Linken naar APK bestanden is niet toegestaan.
(S5+, unbranded, lollipop)
*knip*. Linken naar APK bestanden is niet toegestaan.
[ Voor 13% gewijzigd door rens-br op 25-10-2016 15:03 ]
Wat bedoel je precies met terug rollen? De updates verwijderen?X-plosive schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 11:47:
Mijn wakelocks zijn naar een acceptabel niveau gezakt, kan nu met gemiddeld gebruik 2 dagen op een accu. Dat heb ik gedaan door de google play store en google play services terug te rollen, hun gegevens en cache en te legen. Vervolgens google play services bijwerken via play store en de play store zelf bijwerken met de recentste versie die hier te downloaden is:
*knip*
[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 25-10-2016 15:04 ]
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Wakelocks en drain zijn ook in de nieuwste rom aanwezig 😈
Update van niks dus..frank.. schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 23:14:
Wakelocks en drain zijn ook in de nieuwste rom aanwezig 😈
Iemand een link naar een duidelijke handleiding hoe je een s5+ root? ik word gek van die onnodige pop ups sinds 5.0.2 en anderen dingen.
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
Fixed...ITG schreef op zondag 12 juli 2015 @ 21:41:
ja heel overzichtelijk...not...leuk voor geeks die site maar ik word er niet wijs uit
En als je moeite hebt met die site kan je beter je telefoon niet rooten
Let op:
Prijzen, winkels, levertijden en dergelijke niet-technische zaken graag in [Samsung Galaxy S5] Levertijden & Prijzen
Prijzen, winkels, levertijden en dergelijke niet-technische zaken graag in [Samsung Galaxy S5] Levertijden & Prijzen