Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!
de SDK voor de Spen
Samsung Snote3 syncadapter.
Dit lijken mij toch apps voor een Galaxy Note en niet voor een S5? of zie ik dat verkeerd?
Ik heb de oplossing voor dit probleem!
Ga naar instellingen.
Ga naar meer netwerken.
Ga naar mobiele netwerken.
Ga naar namen toegangspunten.
Verwijder daar alle apn settings die je niet gebruikt en laat alleen degene die je wel gebruikt staan.
En klaar is kees!
PC gamer | AMD Ryzen 7800X3D | AMD Radeon 7900 GRE | Apple IPhone 15 Pro
Je hoeft daarvoor het modem niet eens in bridge-mode te zetten. Ik heb een tweede router (een Netgear WNDR3700) achter het modem hangen op poort 1. Dat werkt prima en trek op 5GHz vrijwel de maximale bandbreedte van m'n internet.SayWhatAgain! schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 18:58:
[...]
Je kan je Ziggo modem/router in bridge-modus laten zetten door de klantenservice (tip: via Twitter gaat snel) en dan een eigen router er achter zetten. De Ziggo modems staan niet bekend om hun briljante WiFi connecties. Je kan dan trouwens geen gebruik meer maken van de Ziggo hotspots in NL, omdat je zelf ook geen hotspot meer bent als de bridge-modus geactiveerd is. Dat vind ik zelf eigenlijk een voordeel
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Zovaak al uitgeschakeld en weer aan gedaan.nadroJ schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 20:58:
- uitgeschakeld en weer aangedaan?
- cache partition gewist?
- staat er iets geks bij Battery?
Cache ook al een paar keer gewist.
Android Systeem gebruikt overdreven veel batterij, ook is de balk van wakker/actief helemaal vol. Dus een zware wakelock in het android systeem maar ik heb geen idee waar die zit...
Thnx!! dat werkt iddCrazY1985 schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 22:48:
[...]
Ik heb de oplossing voor dit probleem!
Ga naar instellingen.
Ga naar meer netwerken.
Ga naar mobiele netwerken.
Ga naar namen toegangspunten.
Verwijder daar alle apn settings die je niet gebruikt en laat alleen degene die je wel gebruikt staan.
En klaar is kees!
Graag gedaan!Stef666 schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 08:53:
[...]
Thnx!! dat werkt idd(wel een beetje vreemd, maar goed...)
Let wel op als je weer een Android update installeert.
Kan zijn dat de zojuist verwijderde APN's (en het WIFI/3G probleem) dan weer terug komen.
Na een update dus effe checken en eventueel de niet benodigde APN's weer verwijderen!
Wel vreemd dat dit een workaround is.. Maar goed..
PC gamer | AMD Ryzen 7800X3D | AMD Radeon 7900 GRE | Apple IPhone 15 Pro

Oud:
AP G901FXXU1ANK5
CP G901FXXU1ANH6
CSC G901FPHN1ANK1
Nieuw:
AP G901FXXU1BOC4
CP G901FXXU1BOC4
CSC G901FPHN1BOC1
[ Voor 113% gewijzigd door emmerx op 12-06-2015 12:39 ]
Draadloos laden op onze Zon
AP G901FXXU....
CP G901FXXU....
CSC G901FPHN....
kan nog niks op sammobile vinden
Kijk @FreshMaker: door de info EN screenshots van de S5plus gebruikers, heeft mijn input bij SamsungNL toch geholpen vwb de update naar Android 5.0.2 -> UPDATE wordt nu uitgerold!FreshMaker schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 15:44:
Doe dat lekker via DM of mail uitwisselen .....
Komen er weer allemaal plaatjes waar (verder) niemand iets aan heeft.
Samsung kent de updatecyclus gewoon, en indien niet, kunnen ze het opvragen.
Daar hebben ze echt geen screenshots voor nodig
Dus voordat je weer komt met zo'n reply...
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
[ Voor 104% gewijzigd door The Wizard op 13-06-2015 10:11 ]
Modelnummer: SM-G901F
Baseband: G901FXXU1ANI1
Branded Vodafone volgens mij. Zal vast nog wel weer even duren.....
Dank.henklbr schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 13:16:
[...]
Kijk @FreshMaker: door de info EN screenshots van de S5plus gebruikers, heeft mijn input bij SamsungNL toch geholpen vwb de update naar Android 5.0.2 -> UPDATE wordt nu uitgerold!
Bij appels noemen ze zuur ookwel 'fris' (bv de Granny Smith).
Ik begrijp nu de nickname FreshMaker wat beter ....
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Nieuw:
Versie: 5.0.2
Baseband: G901FXXU1BOC4
Vodafone is toch meestal eerder dan de de unbranded en de andere providers ...Sleehond schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 13:52:
Branded Vodafone volgens mij. Zal vast nog wel weer even duren.....
http://www.sammobile.com/firmwares/database/SM-G901F/
waar op de camera na niets kan beschadigen.
Dat maakt een telefoon onnodig dik.
En veel minder bescherming biedt aan de voorkant, met die dunne opstaande rand.
[ Voor 10% gewijzigd door emmerx op 12-06-2015 14:36 ]
Mhm, blijkbaar nu dus niet helaas. Ik wacht geduldig af...emmerx schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 14:06:
[...]
Vodafone is toch meestal eerder dan de de unbranded en de andere providers ...
http://www.sammobile.com/firmwares/database/SM-G901F/
Verwijderd
En terecht!! Hij heeft het toch maar mooi voor elkaar gekregenFreshMaker schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 13:28:
Ja hoor, doe jij je maar lekker belangrijk voelen ....
Dank je. Is waarschijnlijk 882,3 MB gezien de eerdere posts ....mike123 schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 16:53:
Zojuist gekeken of er al een update is voor mijn S5+ en die is er, hij is nu ongeveer 880 MB aan het downloaden.
Vandaag ging scherm helemaal niet meer aan. Batterij eruit, opnieuw aan en niks.....alleen Samsung geluid en zwart scherm. Heb daarna keer of 20 geprobeerd en toen ging hij weer aan.
Toestel is nog geen twee maanden oud dus vandaag maar opgestuurd ter reparatie.
Meer mensen met dit probleem?
Deze apps heb ik uitgeschakeld. Ik hoef al die meuk niet, maar geen idee hoe rooten werkt en heb er ook geen zin in om dat uit te zoeken, dus dan maar zoveel mogelijk uitschakelen. Als er meer uit te schakelen valt dan hoor ik dat graag.RickvB schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 07:28:
[...]
Zovaak al uitgeschakeld en weer aan gedaan.
Cache ook al een paar keer gewist.
Android Systeem gebruikt overdreven veel batterij, ook is de balk van wakker/actief helemaal vol. Dus een zware wakelock in het android systeem maar ik heb geen idee waar die zit...

[ Voor 18% gewijzigd door nadroJ op 12-06-2015 22:22 ]
Sowieso schrijf je zo!
Heb je ook last van dat de telefoon de hele tij wakker is?nadroJ schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 21:32:
[...]
Deze apps heb ik uitgeschakeld. Ik hoef al die meuk niet, maar geen idee hoe rooten werkt en heb er ook geen zin in om dat uit te zoeken, dus dan maar zoveel mogelijk uitschakelen. Als er meer uit te schakelen valt dan hoor ik dat graag.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Toch jammer dat er geen officiele cyanogenmod versie voor de S5 plus...
Sowieso schrijf je zo!

Hallo allen, tijdens mijn vakantie heb ik de beveiliging van mijn S5 iets opgeschroefd middels een veegpatroon voor de schermvergrendeling in te stellen. Nu wil ik dat veegpatroon weer herstellen en terug naar het good ol' VEGEN. Gek genoeg is die optie niet meer beschikbaar evenals de optie GEEN. Geen idee waarom. Heeft iemand een idee?
'There is NO life...before coffee'!
Sowieso schrijf je zo!
Model SM-G901F
Model name GALAXY S5 Plus
Country Netherlands
Version Android 5.0.2
Changelist 4385543
Build date Mon, 09 Mar 2015 12:01:24 +0000
Product code PHN
PDA G901FXXU1BOC4
CSC G901FPHN1BOC1
Download voor install met Odin: MegaNZ
[ Voor 8% gewijzigd door henklbr op 13-06-2015 15:58 ]
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Wat voegt het (gekopieerde) plaatje toe t.o.v. die van gisteren?henklbr schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 08:07:
Samsung is GISTEREN gestart met de uitrol van Lollipop voor de UN-branded S5plus in Nederland.....
Lijkt er op dat ik wel iets meer begrip krijg voor de Frismaker ...
(en voorspelbaar komt Henk niet met een antwoord maar een wedervraag/ welles-nietes/ lekker puh)
[ Voor 20% gewijzigd door emmerx op 13-06-2015 16:15 ]
Wat voegt "jouw opmerking" toe aan deze thread?emmerx schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 13:39:
[...]
Wat voegt het (gekopieerde) plaatje toe t.o.v. die van gisteren?
Lijkt er op dat ik wel iets meer begrip krijg voor de Frismaker ...
Vraag van hetzelfde kaliber!
Bij beide opties komt het op hetzelfde neer nadroJ. Er wordt eerst naar mijn veegpatroon gevraagd (veiligheidsmaatregel) en daarna krijg ik het menu zoals in het bijgevoegd screen.nadroJ schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 03:04:
Vaag. Heb je dat menu gewoon via schermvergrendeling opgeroepen en niet via beveiliging-coderen ofzo?
Wellicht heb je een Exchange service toegevoegd die de opties voor lage beveiliging niet toestaat; bv een werkemail?Brainstick schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 23:58:
...VEGEN. Gek genoeg is die optie niet meer beschikbaar evenals de optie GEEN. Geen idee waarom. Heeft iemand een idee?
Dat is mijn gok ook. Zodra ik mijn werk-email instel op mijn telefoon, moet ik vanwege het beveiligingsniveau ook minimaal een pin-code instellen.emmerx schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 22:41:
[...]
Wellicht heb je een Exchange service toegevoegd die de opties voor lage beveiliging niet toestaat; bv een werkemail?
Die ik nu heb zuigt batterij door het Android Systeem/OS. En aangezien een Factory reset maar tijdelijk helpt...
Als het kan, hoe kan ik dit dan het beste doen?
Dat zou idd een goede optie zijn, ware het niet dat ik geen werkemail heb. Wellicht dat ik misschien een extra beveiliging heb ingesteld, maar geen idee waar.emmerx schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 22:41:
[...]
Wellicht heb je een Exchange service toegevoegd die de opties voor lage beveiliging niet toestaat; bv een werkemail?
Verwijderd
Je zou eens kunnen kijken naar "Instellingen > Beveiliging > Aanmeldgegevens Wissen"Brainstick schreef op zondag 14 juni 2015 @ 17:28:
[...]
Dat zou idd een goede optie zijn, ware het niet dat ik geen werkemail heb. Wellicht dat ik misschien een extra beveiliging heb ingesteld, maar geen idee waar.
Bij mij is het energieverbruik bijna verdubbeld na het flashen van de 5.0.2 update ....'RickvB schreef op zondag 14 juni 2015 @ 17:18:
Die ik nu heb zuigt batterij door het Android Systeem/OS. En aangezien een Factory reset maar tijdelijk helpt...
Maar ik heb nog geen factory reset gedaan. Werkte dat bij jou wel om het verbruik te beperken?
Ik kreeg hem met 5.0.2 en vond het verbruik ook heel veel. Na een Factory reset ging het echt heel goedemmerx schreef op zondag 14 juni 2015 @ 20:27:
[...]
Bij mij is het energieverbruik bijna verdubbeld na het flashen van de 5.0.2 update ....'
Maar ik heb nog geen factory reset gedaan. Werkte dat bij jouw wel om het verbruik te beperken?
Maar bij mij duurt het feest niet zo lang en kan hem elke week wel resetten.
Wakelock van iets van het Android Systeem. Hij gaat niet meer naar Deep sleep. Hele "wakker" balk vol blauw terwijl het scherm uit is.
Ook niet iets ingesteld voor een vpn verbinding?Brainstick schreef op zondag 14 juni 2015 @ 17:28:
[...]
Dat zou idd een goede optie zijn, ware het niet dat ik geen werkemail heb. Wellicht dat ik misschien een extra beveiliging heb ingesteld, maar geen idee waar.
Hier ook verdubbeld verbruik na de update naar 5.0.2, heb een Factory Reset gedaan maar dat mocht niet baten. Is hier al meer info over te vinden? Eventueel een workaround (disablen van specifiek component?), waar kan ik dit melden zodat Samsung/Google aan de slag gaat?RickvB schreef op zondag 14 juni 2015 @ 21:54:
[...]
Ik kreeg hem met 5.0.2 en vond het verbruik ook heel veel. Na een Factory reset ging het echt heel goed
Maar bij mij duurt het feest niet zo lang en kan hem elke week wel resetten.
Wakelock van iets van het Android Systeem. Hij gaat niet meer naar Deep sleep. Hele "wakker" balk vol blauw terwijl het scherm uit is.
[ Voor 5% gewijzigd door X-plosive op 15-06-2015 08:31 ]
Nog een vreemd ding. Als wifi uitstaat staat deze toch aan bij batterij. Heel gek. Ik heb de 'Slimme netwerkwissel' uitstaan. Is toch niet noodzakelijk en in de instellingen heb ik Nooit ingesteld bij 'Wi-Fi ingeschakeld laten in slaapstand'. Soms is wifi dan wel uit bij batterij, maar grotendeels niet. Net een uur buiten geweest met wifi uit en toch staat het aan bij Batterij. 'Scannen altijd toestaan' staat ook uit.
Zoals gezegd, ben wel tevreden over de batterij (en heb al veel zaken uitgeschakeld), maar ik begrijp dus dat op 4.4 het batterij dus nog veel beter was.
[ Voor 4% gewijzigd door nadroJ op 15-06-2015 09:29 ]
Sowieso schrijf je zo!
met niets ...

Gisterenavond daarom toch maar een factory reset gedaan.
Helaas een hoop herinstalleren en weer mijn WhatsApp historie kwijt (dom, geen backup gemaakt van telefoongeheugen...).
Maar nu gelukkig wel weer een normaal energiegebruik!
[ Voor 23% gewijzigd door emmerx op 16-06-2015 10:05 ]
Ik heb overal gezocht en al heel veel uitgeschakeld, maar tot nu toe werkt niets.X-plosive schreef op maandag 15 juni 2015 @ 08:30:
[...]
Hier ook verdubbeld verbruik na de update naar 5.0.2, heb een Factory Reset gedaan maar dat mocht niet baten. Is hier al meer info over te vinden? Eventueel een workaround (disablen van specifiek component?), waar kan ik dit melden zodat Samsung/Google aan de slag gaat?
Samsung op twitter zegt dat het om een hardware probleem gaat (Niet dus), maar wat moet je verwachten van een standaard helpdesk
Zelfs vandaag in vliegtuigmodus (Telefoon zit toch in kluisje zonder bereik) Was hij wakker...
SamMobile heeft een artikel hierover:
Android 5.0 Lollipop’s battery issues are mostly Google’s fault, not Samsung:
http://www.sammobile.com/...oogles-fault-not-samsung/
Batterij gelukkig geen last van, doet het elke dag net zo kort...
Hier ook nog gewoon op 4.4.4 met de S5+ en moet zeggen loopt als een trein zo. Doet precies wat je wil en ook geen afgeschermde apps zoals Autodata die sinds de 5 niet meer werkt, omdat Android niet meer toelaat dat apps je data verbinding uitschakelen of inschakelen.........smeijers schreef op maandag 15 juni 2015 @ 18:54:
ik ga voorlopig niet updaten,,,als ik alles zo lees #toestanden
MobyletteKaptein50 HondaMB50 SpartaHappy50 KawasakiGT750 HondaCB750C HondaVFR750F DerbiVariant50 HondaSH100 HondaSH150 MalagutiPassword250 KawasakiZ750 PiaggioLiberty50 SymSymphonyST125LC SymHD125 PiaggioBeverlyS300HPE
Oh ja, voor Facebook gebruik ik Tinfoil voor Facebook en de messenger is aan mij niet besteed.. allicht dat daar ook een hoop mee te besparen is :-)
"if you can't fix it with a hammer, try a bigger hammer"
Sinds 06.45 unplugged na volledig opgeladen te zijn. Het is nu 11.34, heb ongeveer 30 minuten screen on time en nog 90% batterij over.
Android system 3%
Android OS 2%
Edit: dit gaat over de battery drain na installatie (en factory reset) van 5.0.2 op de G901F
[ Voor 18% gewijzigd door X-plosive op 16-06-2015 11:45 ]
Bedoel je de Google Search widget die op je homescreen staat?X-plosive schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 11:36:
Na het disablen van talloze componenten om te achterhalen wie de veroorzaker van de battery drain is lijkt het er op dat de "Google Search" app daar in ieder geval mee te maken heeft gehad. Na deze gedisabled te hebben lijkt mijn batterijverbruik veel lager te liggen.
Sinds 06.45 unplugged na volledig opgeladen te zijn. Het is nu 11.34, heb ongeveer 30 minuten screen on time en nog 90% batterij over.
Android system 3%
Android OS 2%
Sowieso schrijf je zo!
Ja, maar ik bedoel niet alleen het weghalen van de widget maar het disablen van de Google Search app waar de widget bij hoort. Ben benieuwd of dit voor jullie ook verschil maakt.nadroJ schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 11:46:
[...]
Bedoel je de Google Search widget die op je homescreen staat?
en welke na een factory reset; deze lijkt zo te lezen beslist noodzaak!
Sowieso schrijf je zo!
update: geen gegevensverliessmeijers schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 13:02:
welke gegevens ben je kwijt na de update?
en welke na een factory reset; deze lijkt zo te lezen beslist noodzaak!
factory reset: volledige gegevensverlies, behalve wat er te naderhand restoren valt met de google back-up functie
Niet helemaal correct (op basis van mijn ervaring met een recent geresette S2).X-plosive schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 13:16:
[...]
update: geen gegevensverlies
factory reset: volledige gegevensverlies, behalve wat er te naderhand restoren valt met de google back-up functie
Het intern geheugen van de telefoon blijft intact m.u.v. data van apps. Je moet dus bijvoorbeeld wel de WhatsApp map backuppen. Maar overige bestanden blijven staan.
De externe geheugenkaart blijft ook geheel intact.
Ram/werkgeheugen is wel helemaal gereset. Dus alle apps zijn weg.
Notities heb ik handmatig overgezet.
[ Voor 9% gewijzigd door nadroJ op 16-06-2015 13:45 ]
Sowieso schrijf je zo!
maar bij android versie staat nog steeds 5.0
klopt dit
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Ik ga dit maar eens proberen!X-plosive schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 11:36:
Na het disablen van talloze componenten om te achterhalen wie de veroorzaker van de battery drain is lijkt het er op dat de "Google Search" app daar in ieder geval mee te maken heeft gehad. Na deze gedisabled te hebben lijkt mijn batterijverbruik veel lager te liggen.
Android system 3%
Android OS 2%
Edit: dit gaat over de battery drain na installatie (en factory reset) van 5.0.2 op de G901F
Edit: Nog steeds hetzelfde. Zware wakelock.
Vandaag heb ik nu 34% over met 2 uur Screen On Time. Voor de rest, niet gebeld, alleen wifi. Geen games
[ Voor 10% gewijzigd door RickvB op 16-06-2015 21:24 ]
Jammer dat dat niet de oplossing is. Ik heb nu om 22:05 nog 48% over met 2 u 30 min screen on time. Nog steeds niet geweldig, ook mijn toestel is nog veel wakker...RickvB schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 16:37:
[...]
Vandaag heb ik nu 34% over met 2 uur Screen On Time. Voor de rest, niet gebeld, alleen wifi. Geen games
Battery stats: screenshot
Met mild gebruik zou ik waarschijnlijk 2 werkdagen kunnen volmaken op energiestand. Niet heel slecht, maar waarom nou die enorme wakelock. Toch een tikkeltje irritant.
Sowieso schrijf je zo!
Op mijn S5 Plus stond inderdaad 5.0.2. Vond ik erg jammer, want ik vind Lollipop lelijk plus dat ik al eea had gelezen over battery issues, maar goed, niks aan te doen. Als ik op een makkelijke manier naar 4.4 kon had ik het gedaan.
Sowieso schrijf je zo!
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2732110
Doorgaans flash ik alle samsung apparatuur in het eerste uur na aanschaf.
Alle ellende hier is kies/samsung/ota gerelateerd.
Kom mij niet aan met knox en garantie.
Weg met die flauwekul. Ik wil alleen een goed werkende foon, de S5 is dat.
Disable is niet eens helemaal uitzetten, zodra een (google) app toegang vraagt, zal het gewoon opstarten.X-plosive schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 12:00:
[...]
Ja, maar ik bedoel niet alleen het weghalen van de widget maar het disablen van de Google Search app waar de widget bij hoort. Ben benieuwd of dit voor jullie ook verschil maakt.
[afbeelding]
Het beste kan je de app helemaal verwijderen ( titanium / rootexplorer )
Dan is OOK de ruimte die het in beslag neemt vrij, wat nog een pluspuntje oplevert
Maar dan moet de telefoon geroot worden, iets waar nog steeds veel angst of aversie tegen is ...
Lelijk ?nadroJ schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 23:37:
Wat draai je dan? 4.4? Geroot?
Op mijn S5 Plus stond inderdaad 5.0.2. Vond ik erg jammer, want ik vind Lollipop lelijk plus dat ik al eea had gelezen over battery issues, maar goed, niks aan te doen. Als ik op een makkelijke manier naar 4.4 kon had ik het gedaan.
Installeer een andere launcher ( Nova ) en je kan de telefoon zelfs als een nokia 6310 laten voorkomen.
uiterlijk van een UI is imo nooit een issue, zeker op android niet, met 100, zoniet 1000en theme en managers
[ Voor 37% gewijzigd door FreshMaker op 17-06-2015 07:31 ]
https://www.dropbox.com/s...06-17%2006.57.18.png?dl=0
https://www.dropbox.com/s...06-17%2006.57.42.png?dl=0
Edit: echt heet wordt die ook niet. Verder is de gsm redelijk clean. De apps die erop staan gebruik ik ook echt. Een reset om nadien alles weer te downloaden te gebruiken heeft volgens mij niet zo veel nut.
[ Voor 19% gewijzigd door Lambo LP670 SV op 17-06-2015 12:26 ]
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
- ASSY SPEAKER-REAR LTE SM -G900F BLACK
- ASSY SUB PBA-SUB RFPCB SM-G900F
- AS-K SVC REWORK KIT
- RUBBER-RF COVER
- ASSY RUBBER LCD CONN PROCESS
Display ging namelijk regelmatig niet meer aan.
[ Voor 8% gewijzigd door Highfive95 op 17-06-2015 10:14 ]
Een reset doet wonderen, af en toe.Lambo LP670 SV schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 09:02:
Edit: echt heet wordt die ook niet. Verder is de gsm redelijk clean. De apps die erop staan gebruik ik ook echt. Een reset om nadien alles weer te downloaden te gebruiken heeft volgens mij niet zo veel nut.
[ Voor 0% gewijzigd door RickvB op 17-06-2015 16:17 . Reden: Autocorrect deed lastig ]
Al met al, geen aanrader!
Ik begon al te denken dat het aan mij lag na al mijn kappotte/niet werkende telefoons in die korte tijd.
Maar Samsung moet echt snel een update doorvoeren. Hebben ze uberhaupt wel getest voordat het uitkwam? Dit is echt rotzooi
Sowieso schrijf je zo!
Verwijderd
Ik heb hier ook 5.0.2, maar niet via een update maar "vers" op een nieuwe S5plus. Hier geen enkel probleem wat betreft het batterij verbruik.RickvB schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 21:45:
Toch goed om te lezen dat andere ook batterij problemen hebben met 5.0.2.
Ik had hem er ook op toen ik hem kocht, vanaf het begin al een dikke drain. Na een Factory reset weer normaal voor een paar dagen. Nu is het weer helemaal niks...Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 22:36:
[...]
Ik heb hier ook 5.0.2, maar niet via een update maar "vers" op een nieuwe S5plus. Hier geen enkel probleem wat betreft het batterij verbruik.
Veel mensen hebben hier last van (ook ik op mijn Note 4 sinds de update)
Android 5.0 Lollipop’s battery issues are mostly Google’s fault, not Samsung
Hetzelfde heb/had ik dus ook met mijn Note 4: na de update ook (via de recovery) een wipe cache/reset/wipe cache uitgevoerd: hierna weinig "drain", maar na een week ongeveer weer hetzelfde als voor de reset!RickvB schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 22:55:
[...]
Ik had hem er ook op toen ik hem kocht, vanaf het begin al een dikke drain. Na een Factory reset weer normaal voor een paar dagen. Nu is het weer helemaal niks...
Toch ben ik als 7% kwijt in een uur tijd, helderheid automatisch op het laagste niveau.
Ik heb mijn z1 compact er naast liggen met de zelfde screen on time 18 min, deze is 2% kwijt geraakt.
Ik heb even ook wat foto's gemaakt waarbij ik de s5(rood) vergelijk met de s5 plus:
https://www.dropbox.com/s...bGI3dvxOZnwLgsovA0na?dl=0
Het verschil is nihil, de s5 plus heeft een iets warmer scherm, maar het verschil is zo klein dat ik denk dat die afwijkingen niks met de s5 of s5 plus te maken hebben.
[ Voor 16% gewijzigd door REDSD op 18-06-2015 09:10 ]
Beetje brute force (en het toestel wordt er 'iets'
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar
Leuk artikel, dat helaas geen oplossing biedt voor het probleem. Google Now wordt genoemd, maar uitschakelen daarvan lost de drain niet op. De claim in de titel wordt in het artikel afgezwakt tot dat de accuproblemen deels aan Android 5 liggen, en deels aan Samsung.henklbr schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 08:04:
Zie hier vele discussies vwb "battery-drain" met Android 5.0.x; misschien handig om dit artikel hierover eens te lezen op SamMobile...
Veel mensen hebben hier last van (ook ik op mijn Note 4 sinds de update)![]()
Android 5.0 Lollipop’s battery issues are mostly Google’s fault, not Samsung
Ik gebruik nu nog een Moto G (2014) die 5.0.2 draait. Die gaat netjes in deep sleep als je 'm niet gebruikt en heeft een normale batterijduur. Dat accuproblemen inherent zijn aan Android 5.0 geloof ik dus niet.
Met de S5+ had ik last van de bekende verschijnselen; minder dan 10% deep sleep terwijl het ding de hele dag ongebruikt thuis lag. Met Better Battery Stats kon ik geen app of proces vinden die de duidelijke boosdoener was. Daarom ben ik via Odin naar 4.4 teruggegaan. Alle batterijproblemen zijn weg, en door Touchwizz zie je toch geen verschil tussen Kitkat en Lollipop.
Sowieso schrijf je zo!
_@/'
[ Voor 87% gewijzigd door Bullet NL op 18-06-2015 14:34 ]
Cogitationis poenam nemo patitur
Laatste keer sinds volledig opladen is 17u 34m 16s geleden, vanochtend anderhalf uur geroamd in Duitsland, daar wat whatsappjes en een mailtje verstuurd, ongeveer 40 minuten World of Goo zitten spelen en een beetje NU.nl en Tinder gecheckt en nog 59% over. 4G, wifi en GPS staan zoals altijd gewoon aan.
Het grote verschil tussen de S5 en S5+ is ook de chip, daarom heb ik hem ook wel een beetje gekocht. Een Snapdragon 805 (waar ik hele goede dingen over las) op een FHD telefoon!REDSD schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 08:57:
Ik heb sinds gisteren een Galaxy s5 plus, ik zet standaard de meeste syncs zoals de mail.
Toch ben ik als 7% kwijt in een uur tijd, helderheid automatisch op het laagste niveau.
Ik heb mijn z1 compact er naast liggen met de zelfde screen on time 18 min, deze is 2% kwijt geraakt.
Ik heb even ook wat foto's gemaakt waarbij ik de s5(rood) vergelijk met de s5 plus:
https://www.dropbox.com/s...bGI3dvxOZnwLgsovA0na?dl=0
Het verschil is nihil, de s5 plus heeft een iets warmer scherm, maar het verschil is zo klein dat ik denk dat die afwijkingen niks met de s5 of s5 plus te maken hebben.
Eigenlijk maar één vraag.
Hoe kom ik weer terug naar de oude versie van het besturings systeem.
Gewoon een systeem herstel doen of misschien iets anders.
Hartelijk dank
Ronald
En dat voor nog geen 20 euro prijsverschil.... Ik bestelde gewoon blind de standaard S5 3 weken geleden.RickvB schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 16:19:
[...]
Het grote verschil tussen de S5 en S5+ is ook de chip, daarom heb ik hem ook wel een beetje gekocht. Een Snapdragon 805 (waar ik hele goede dingen over las) op een FHD telefoon!
Wel vraag ik me af waarin die extra soc-power excelleert. En 4g+ natuurlijk.
Edit, hier staat het:
http://www.trustedreviews...pdragon-805-vs-801-vs-800
[ Voor 8% gewijzigd door Yvesss op 18-06-2015 19:36 ]
Hopelijk blijft dit zo
Wat heb je precies verwijderd? Ik wil wel eens proberen of het bij mij ook werktpinokkia schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 21:56:
Na x aantal kleine dingetjes te verwijderen is de batterij drain ineens weg. Dat is nu circa een week goed. Bij mijn eigen S5 + met lollipop (5.0.2) nergens last van. Best wel raar dat die van mij man wel even last had van batterij drain en ik nergens last. We hebben beiden alleen whatsapp geïnstalleerd.
[afbeelding] [afbeelding]PureLOOD schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 23:19:
[...]
Wat heb je precies verwijderd? Ik wil wel eens proberen of het bij mij ook werkt
[afbeelding] [afbeelding]
Heb dit allemaal gedaan volgens nadroJ en heb dan op de knop verwijderen gedrukt en vervolgens opnieuw opgestart. Tot nu toe geen spontane wake locks en batterij drain bij mijn man zijn S5+. Bij mijn eigen S5+ tot nu toe helemaal niets gedaan en heb nergens last van. (Afkloppen
Beiden waren bij aanschaf al met firmware lollipop 5.0.2 van kpn. Wat me trouwens wel opvalt is dat de zwarte S5+ van mijn man wel last had van batterij drain en mijn blauwe S5+ niet.
Verwijderd
Ik heb een zwarte S5+ en nergens last vanpinokkia schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 23:37:
Wat me trouwens wel opvalt is dat de zwarte S5+ van mijn man wel last had van batterij drain en mijn blauwe S5+ niet.
Ben lekker dom bezig dat het misschien aan de kleur ligt.Verwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 00:04:
[...]
Ik heb een zwarte S5+ en nergens last vanRara wat is er aan de hand?
Maar hoe kan je de productie datum van de S5+ zien?
Verwijderd
Geen ideepinokkia schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 00:08:
[...]Maar hoe kan je de productie datum van de S5+ zien?
Bij mijn iPhones kon ik het zien via de laatste letters of ik ging naar een website (weet effe de naam niet meer) en typte de serie/imei nummer in
Prijzen, winkels, levertijden en dergelijke niet-technische zaken graag in [Samsung Galaxy S5] Levertijden & Prijzen