Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiang153
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-08 21:22
Tweakers mijn S5 is best wel verpest T_T

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2dqln3m.png

Dat kut android systeem gebruikt heel de tijd veel batterij en als het niet systeem is, is het weer OS en als het geen OS is, is het weer mediaserver....

Dit probleem had ik op mijn vorige Z1 niet eens. Daarnaast heb ik Android 5.0.2. nog steeds niet terwijl iedereen in mijn directe omgeving dat weer wel heeft..

Kan het zijn dat mijn S5 het batterijverbruik verkeerd "leest" of...?

[ Voor 8% gewijzigd door Jiang153 op 29-05-2015 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
pinokkia schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 23:25:
Vraag aan mede-tweakers.

Ik heb vandaag voor mijn man contractverlenging gedaan. Ik kreeg een samsung galaxy S5 icm abonnement Zorgeloos Instap (2 jaar) voor €25 en geen bijbetaling.

Is dit een goede deal voor mijn man? (bouw telefoon is het en hij stelt totaal geen eisen aan een telefoon)
pinokkia schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 22:25:
[...]

Ik wist alleen dat je een S5 (900F), S5 plus (901F. Die heb ik voor mijn man besteld) en S5 Mini. Allemaal in verschillende kleurtjes. Alleen de S5 duosim wist ik niet.
Ik hou er over op, je geeft aan dat je 'onderzoek' gedaan hebt, maar begint met een opmerking of de S5 een goed toestel is, terwijl je dus een héél ander toestel hebt.

Maak je niet druk, de S5(plus) is een prima toestel, en bij normaal gebruik kan het makkelijk een paar jaar mee.
Maar aangezien de bouw net zo'n ruim begrip is, als de term "S5" ligt het er helemaal aan WAT hij doet.

Als opperman zal hij meer 'klappen' krijgen, dan als voorman in de keet, en als het toestel opgeborgen blijft ( in locker of auto ) en alleen maar in de pauze omhoog komt, is het WEER anders dan dat hij er hele dagen plannen op leest, of in contact met anderen staat.

* FreshMaker had eerder een "active" toestel genomen in de gemiddelde bouwplaats, maar dat terzijde. ( NOG een type S5 ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FreshMaker schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 11:27:
[...]Ik hou er over op, je geeft aan dat je 'onderzoek' gedaan hebt, maar begint met een opmerking of de S5 een goed toestel is, terwijl je dus een héél ander toestel hebt.
Nou, overdrijven is ook een kunst (en vriendelijkheid is ook maar alles).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 11:55:
[...]

Nou, overdrijven is ook een kunst (en vriendelijkheid is ook maar alles).
eerste reactie verwijderd,na jouw posthistorie vluchtig doorgenomen te hebben ...

* FreshMaker is vriendelijk genoeg

[ Voor 50% gewijzigd door FreshMaker op 29-05-2015 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FreshMaker schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 11:57:
[...]

eerste reactie verwijderd,na jouw posthistorie vluchtig doorgenomen te hebben ...

* FreshMaker is vriendelijk genoeg
Oh gut, de Tweakers elite is op zijn/haar teentjes getrapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vinden jullie het ook zo irritant dat wanneer je mobiel onvergrendeld is en je krijgt bijvoorbeeld een berichtje op Whatsapp, dat dan de tekst wordt weergegeven? Voordat Lollipop kwam stond er altijd "berichtje van **", maar nu kun je de inhoud ook zien. Kun je hieraan iets doen zonder te rooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvB
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20-09 21:25
Jiang153 schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 10:54:
Tweakers mijn S5 is best wel verpest T_T

[afbeelding]

Dat kut android systeem gebruikt heel de tijd veel batterij en als het niet systeem is, is het weer OS en als het geen OS is, is het weer mediaserver....

Dit probleem had ik op mijn vorige Z1 niet eens. Daarnaast heb ik Android 5.0.2. nog steeds niet terwijl iedereen in mijn directe omgeving dat weer wel heeft..

Kan het zijn dat mijn S5 het batterijverbruik verkeerd "leest" of...?
Misschien helpt het om de telefoon te restten.

De Screen on time o mn S5+ is wel heel goed, alleen stand by tijd is echt waardeloos..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiVa
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22-10-2024
reyals schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 16:20:
Er zit ook heractivatie vergrendeling op, daarmee kan dat blijkbaar niet meer

http://www.samsung.com/us...296/229710/SCH-N330PWLXAR
Heel late reactie, maar dit is net hetzelfde als de service van google hoor. Als je vanuit je toestel een factory reset doet moet je wachtwoord ingeven van samsung acount. Zo staat het zelfs in hun beschrijving. Een factory reset vanuit recovery is nog steeds mogelijk zonder enig wachtwoord in te geven.

Je kan wel je recovery gaan beveiligen als je geen moer geeft om KNOX. Dan kan je een custom recovery flashen en er zijn recovery versies die nu al beveiliging toestaan. De laatste versie van Philz Recovery laat het bijvoorbeeld toe om een "pass" toe te voegen aan de recovery (via de hardwardtoetsen: volume, power, home).

De beste beveiliging is je telefoon niet verliezen ;) Ikzelf heb de laatste philz geinstalleerd, maar heb mijn recovery niet beveiligd. Je weet nooit dat een hardware key het begeeft en je je wachtwoord niet meer kan ingeven in recovery...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04:15
FreshMaker schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 11:27:
[...]

[...]

Ik hou er over op, je geeft aan dat je 'onderzoek' gedaan hebt, maar begint met een opmerking of de S5 een goed toestel is, terwijl je dus een héél ander toestel hebt.

Maak je niet druk, de S5(plus) is een prima toestel, en bij normaal gebruik kan het makkelijk een paar jaar mee.
Maar aangezien de bouw net zo'n ruim begrip is, als de term "S5" ligt het er helemaal aan WAT hij doet.

Als opperman zal hij meer 'klappen' krijgen, dan als voorman in de keet, en als het toestel opgeborgen blijft ( in locker of auto ) en alleen maar in de pauze omhoog komt, is het WEER anders dan dat hij er hele dagen plannen op leest, of in contact met anderen staat.

* FreshMaker had eerder een "active" toestel genomen in de gemiddelde bouwplaats, maar dat terzijde. ( NOG een type S5 ;) )
Dank je wel voor antwoord op mijn domme vraag. Ik heb totaal zelf geen ervaring met samsung gsm's vanaf iPhone 3G. Dus daarom vraag ik het en heb zelf onderzoek gedaan voor mijn man. Voor hem was eigenlijk samsung galaxy S5 Active beter geweest qua bouwkwaliteit, omdat zijn vorige gsm (Nokia 808 pureview) geregeld liet vallen. (Gelukkig werkend gebleven en maar paar krasjes. Geen beschermhoes etc). Gelukkig is de samsung menu bijna hetzelfde als die van de Nokia 808 pureview. Dus hoefde ik mijn man heel weinig uit te leggen.

Btw: ik heb de samsung galaxy S5 plus. Sorry voor de foutieve info. Het is ook zo verwarrend die S5 :(

[ Voor 3% gewijzigd door pinokkia op 29-05-2015 18:18 ]

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvB
pinokkia schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 18:13:
[...]

Dank je wel voor antwoord op mijn domme vraag. Ik heb totaal zelf geen ervaring met samsung gsm's vanaf iPhone 3G. Dus daarom vraag ik het en heb zelf onderzoek gedaan voor mijn man. Voor hem was eigenlijk samsung galaxy S5 Active beter geweest qua bouwkwaliteit, omdat zijn vorige gsm (Nokia 808 pureview) geregeld liet vallen. (Gelukkig werkend gebleven en maar paar krasjes. Geen beschermhoes etc). Gelukkig is de samsung menu bijna hetzelfde als die van de Nokia 808 pureview. Dus hoefde ik mijn man heel weinig uit te leggen.
Misschien op internet even rondkijken voor een Love Mei case voor de S5, die ziet er aardig stevig uit, maar maakt het wel een stuk groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
RickvB schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 18:16:
[...]

Misschien op internet even rondkijken voor een Love Mei case voor de S5, die ziet er aardig stevig uit, maar maakt het wel een stuk groter.
Dank je wel voor de info.

pinokkia vind geen topic over samsung galaxy S5 accessoires. Of ik ben echt blind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oetgrunn
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-12-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 13:44:
Vinden jullie het ook zo irritant dat wanneer je mobiel onvergrendeld is en je krijgt bijvoorbeeld een berichtje op Whatsapp, dat dan de tekst wordt weergegeven? Voordat Lollipop kwam stond er altijd "berichtje van **", maar nu kun je de inhoud ook zien. Kun je hieraan iets doen zonder te rooten?
Als je bij instellingen > geluiden en meldingen kijkt, zie je daar de optie "meldingen op vergrendelscherm", hier heb je drie opties vwb. weergave van meldingen (alles, alleen dat er bv. een appje is of niks).
Is denk ik wat je zoekt.

Ik heb ook (nog steeds) een vraag, zijn er hier die het lukt Whatsapp naar sd te laten backuppen (onder 5.0.2)? Dus standaard alle berichten en attachments naar je sd kaart?
Is me nog steeds niet gelukt, en ik heb toch al een aardig deel van internet afgestruind, maar dus nog geen antwoord gevonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrasshopperNL
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:35
De update 5.0.x laat lang op zich wachten via OTA. Meer mensen hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardj
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-09 13:47
leendertveenbri schreef op zondag 31 mei 2015 @ 18:31:
De update 5.0.x laat lang op zich wachten via OTA. Meer mensen hier ervaring mee?
OTA is op de een of andere manier vaak later. Zou persoonlijk ook voor Kies gaan, in het verleden een keer een probleem gehad met OTA, alles kwijt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChromeFR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 17:20
Ik baal er echt van dat het zo ontzettend lang duurt voordat de S5 plus (4G+) een update naar Lollipop krijgt. Zit er aan te denken om het toestel te verkopen en een normale S5 te halen. Vind dit maar ruk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
RutgerFR schreef op zondag 31 mei 2015 @ 22:19:
Ik baal er echt van dat het zo ontzettend lang duurt voordat de S5 plus (4G+) een update naar Lollipop krijgt. Zit er aan te denken om het toestel te verkopen en een normale S5 te halen. Vind dit maar ruk...
S5 plus (4G+) van mijn man heeft de 5.0.2 versie. Ik moet eerlijk zeggen dat de nieuwe versie android fijner werkt dan de oude versie (4.4.4) die ik op mijn oneplus one (thuis gsm voor bereikbaarheid kinderen). Heb zelf een iPhone 6 en begin android steeds makkelijker worden. Heb ooit de S3 en S4 gehad. Maar vond android verschrikkelijk besturingssysteem.

[ Voor 12% gewijzigd door pinokkia op 31-05-2015 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChromeFR
Maar die heeft waarschijnlijk de NEE versie (Nordic)? Ik twijfel om die te installeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:46
RutgerFR schreef op zondag 31 mei 2015 @ 22:19:
Ik heb vorige week ergens gelezen dat er week 22 of 23 er een branderd versie zou uitkomen voor de S5 plus. Kan het alleen nergens meer terug vinden. Was een nederlandstalige site.

Gevonden: http://www.galaxyclub.nl/...-mobile-in-week-22-of-23/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardj
mike123 schreef op zondag 31 mei 2015 @ 23:01:
[...]

Ik heb vorige week ergens gelezen dat er week 22 of 23 er een branderd versie zou uitkomen voor de S5 plus. Kan het alleen nergens meer terug vinden. Was een nederlandstalige site.

Gevonden: http://www.galaxyclub.nl/...-mobile-in-week-22-of-23/
Ook gezien vorige week, maar het blijft afwachten wanneer alle unbranded toestellen 'm krijgen (wat dit betreft helaas kpn hier) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Ardj schreef op zondag 31 mei 2015 @ 23:09:
[...]

Ook gezien vorige week, maar het blijft afwachten wanneer alle unbranded toestellen 'm krijgen (wat dit betreft helaas kpn hier) :)
Ik heb een S5 Plus unbranded en wacht gewoon af (in spanning :) ). Kan natuurlijk altijd zelf via Odin flashen maar wil nu eigenlijk een keer een originele versie flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardj
mike123 schreef op zondag 31 mei 2015 @ 23:41:
[...]

Ik heb een S5 Plus unbranded en wacht gewoon af (in spanning :) ). Kan natuurlijk altijd zelf via Odin flashen maar wil nu eigenlijk een keer een originele versie flashen.
Haha, als ik ga flashen ga ik ook direct naar een kalere variant..
Ik wacht ook (on)geduldig af :)
5.0 heeft toch wel weer wat leuke extra's tov 4.4.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
Ardj schreef op zondag 31 mei 2015 @ 23:09:
[...]

Wat raar dat je de nieuwe update niet hebt (KPN), want die S5 plus van mijn man komt ook van KPN af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardj
pinokkia schreef op maandag 01 juni 2015 @ 07:34:
[...]

Wat raar dat je de nieuwe update niet hebt (KPN), want die S5 plus van mijn man komt ook van KPN af.
Die werd geleverd met 5.0.2 gok ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvB
Ik heb afgelopen Zaterdag mijn S5+ teruggezet naar fabrieksinstellingen omdat mijn standby tijd echt waardeloos was. Daarna deed hij het goed en zit nu al 44 uur op de batterij met nog 14% over en een SOT van 4u en 21 min. Dus ik was eindelijk blij dat hij het gewoon weer normaal deed.

Maar sinds vanmiddag is de telefoon weer gewoon wakker zonder dat ik hem gebruik, ik heb hem net even opnieuw opestart en hij blijft wakker. Volgens De telefoon is er geen app actief maar toch blijft die wakker.
Ik heb geen nieuwe apps gedownload of gebruikt toen het gebeurde.

iets wat ik kan doen waardoor hij niet onnodig wakker blijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:43
RickvB schreef op maandag 01 juni 2015 @ 19:02:
Ik heb afgelopen Zaterdag mijn S5+ teruggezet naar fabrieksinstellingen omdat mijn standby tijd echt waardeloos was. Daarna deed hij het goed en zit nu al 44 uur op de batterij met nog 14% over en een SOT van 4u en 21 min. Dus ik was eindelijk blij dat hij het gewoon weer normaal deed.

Maar sinds vanmiddag is de telefoon weer gewoon wakker zonder dat ik hem gebruik, ik heb hem net even opnieuw opestart en hij blijft wakker. Volgens De telefoon is er geen app actief maar toch blijft die wakker.
Ik heb geen nieuwe apps gedownload of gebruikt toen het gebeurde.

iets wat ik kan doen waardoor hij niet onnodig wakker blijft?
Is dat met eigen apps erop of echt volledig stock?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvB
Lambo LP670 SV schreef op maandag 01 juni 2015 @ 19:44:
[...]

Is dat met eigen apps erop of echt volledig stock?
Heb de meeste Samsung apps uitgeschakeld en heb van die standaard dingen zoals Twitter, whatsapp en Nu.nl (Geen facebook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oetgrunn schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 18:05:
[...]

Als je bij instellingen > geluiden en meldingen kijkt, zie je daar de optie "meldingen op vergrendelscherm", hier heb je drie opties vwb. weergave van meldingen (alles, alleen dat er bv. een appje is of niks).
Is denk ik wat je zoekt.

Ik heb ook (nog steeds) een vraag, zijn er hier die het lukt Whatsapp naar sd te laten backuppen (onder 5.0.2)? Dus standaard alle berichten en attachments naar je sd kaart?
Is me nog steeds niet gelukt, en ik heb toch al een aardig deel van internet afgestruind, maar dus nog geen antwoord gevonden...
Bij mij staat de optie "meldingen op vergrendelscherm" er niet?

Kun je trouwens niet gewoon het mapje Whatsapp kopiëren naar je sd kaart? Of is dat te makkelijk gedacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:43
RickvB schreef op maandag 01 juni 2015 @ 20:23:
[...]

Heb de meeste Samsung apps uitgeschakeld en heb van die standaard dingen zoals Twitter, whatsapp en Nu.nl (Geen facebook)
Je kan het eventueel eens testen door vanaf stock telkens 1 app per dag te installeren en dan kijken of je battery drain zich nog voordoet. Heb overigens een soortgelijk probleem op 4.4. Batterij gaat om onverklaarbare wijze snel omlaag. Voorbeeldje https://www.dropbox.com/s...03-23%2022.15.25.png?dl=0

Heb zelf een vermoeden dat het of de browser is (Chrome, nt Samsung's), of Google Music vs Samsung muziek player conflict ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
Ardj schreef op maandag 01 juni 2015 @ 18:29:
[...]

Die werd geleverd met 5.0.2 gok ik?
Klopt. Deze werd afgelopen week geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oetgrunn
Verwijderd schreef op maandag 01 juni 2015 @ 21:11:
[...]

Bij mij staat de optie "meldingen op vergrendelscherm" er niet?

Kun je trouwens niet gewoon het mapje Whatsapp kopiëren naar je sd kaart? Of is dat te makkelijk gedacht?
Voor die optie moet je wel even helemaal naar beneden scrollen, het is de een na laatste optie bij geluiden en meldingen (als je dat gedaan hebt en hij is er niet dan is dat wel erg vreemd, 5.0.2 op een S5 lijkt me altijd hetzelfde).

Wat ik wil met Whatsapp is dat standaard de berichten op sd gezet worden, dit kon zo even uit m'n hoofd bij bv. de LG G3 wel (je kon de standaard opslag op sd instellen, die optie mis ik op de S5, de G3 stond ook Lollipop op). Ik kan idd. de map wel kopiëren, maar dan kost het nog steeds (in mijn ogen) onnodig intern geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvB
Lambo LP670 SV schreef op maandag 01 juni 2015 @ 21:28:
[...]

Je kan het eventueel eens testen door vanaf stock telkens 1 app per dag te installeren en dan kijken of je battery drain zich nog voordoet. Heb overigens een soortgelijk probleem op 4.4. Batterij gaat om onverklaarbare wijze snel omlaag. Voorbeeldje https://www.dropbox.com/s...03-23%2022.15.25.png?dl=0

Heb zelf een vermoeden dat het of de browser is (Chrome, nt Samsung's), of Google Music vs Samsung muziek player conflict ofzo.
Ik vond dat het Android systeem ook veel batterij gebruikt.

Maar met play musical kan wel kloppen, die staat vaak bij actieve applicaties terwijl ik altijd de Samsung versie gebruik.

Ik kijk het nog wel aan, gelukkig hou ik het wel een dag uit met de batterij maar het zouden er 2 moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oetgrunn schreef op maandag 01 juni 2015 @ 22:01:
[...]

Voor die optie moet je wel even helemaal naar beneden scrollen, het is de een na laatste optie bij geluiden en meldingen (als je dat gedaan hebt en hij is er niet dan is dat wel erg vreemd, 5.0.2 op een S5 lijkt me altijd hetzelfde).

Wat ik wil met Whatsapp is dat standaard de berichten op sd gezet worden, dit kon zo even uit m'n hoofd bij bv. de LG G3 wel (je kon de standaard opslag op sd instellen, die optie mis ik op de S5, de G3 stond ook Lollipop op). Ik kan idd. de map wel kopiëren, maar dan kost het nog steeds (in mijn ogen) onnodig intern geheugen.
Bij mij staat er: "Tijdens vergrendeling" en dan kan ik kiezen uit: alle inhoud weergeven, vertrouwelijke inhoud verbergen en geen meldingen weergeven. Maar dit is niet waar ik op zoek naar ben. Ik heb het tijdens het gebruik van mijn mobiele telefoon en niet tijdens vergrendeling. Dan krijg ik bijvoorbeeld een berichtje van Whatsapp en staat er ook de inhoud van het bericht erbij. Toen ik nog geen Lollipop had, stond er altijd alleen: berichtje van ****. Nu staat de inhoud er ook bij, snap je wat ik bedoel?

Hmm.. Ik zou het anders niet weten eigenlijk! Ik heb Whatsapp gewoon op mijn telefoon zelf staan. Neemt het veel ruimte in dan? Hoeveel ruimte heb je eigenlijk op je sd kaart? Als je maar 2 gb hebt ofzo, dan snap ik het wel haha. Ik heb nog iets van 20 gb over, dus voor mij zou het geen probleem zijn... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:21
Bij mij staat er: "Tijdens vergrendeling" en dan kan ik kiezen uit: alle inhoud weergeven, vertrouwelijke inhoud verbergen en geen meldingen weergeven. Maar dit is niet waar ik op zoek naar ben. Ik heb het tijdens het gebruik van mijn mobiele telefoon en niet tijdens vergrendeling. Dan krijg ik bijvoorbeeld een berichtje van Whatsapp en staat er ook de inhoud van het bericht erbij. Toen ik nog geen Lollipop had, stond er altijd alleen: berichtje van ****. Nu staat de inhoud er ook bij, snap je wat ik bedoel?
Onder 'Geluiden en meldingen' heb ik de keuze tussen:
- inhoud weergeven
- inhoud verbergen
- geen meldingen weergeven

Misschien is dit een oplossing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RigolleM schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 14:26:
[...]

Onder 'Geluiden en meldingen' heb ik de keuze tussen:
- inhoud weergeven
- inhoud verbergen
- geen meldingen weergeven

Misschien is dit een oplossing!
Bedankt voor je berichtje, maar zoals ik hierboven zei is dit niet wat ik bedoel! Dit is namelijk tijdens vergrendeling, maar ik heb het over tijdens het gebruik van mijn mobiel. Dus als ik bijvoorbeeld op Facebook zit ofzo en ik krijg een berichtje van Whatsapp, dan wil ik dat er alleen de naam staat van de persoon en niet de inhoud van het berichtje, snap je? Sinds Lollipop kan dit volgens mij niet meer en kan het dus nergens vinden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Verwijderd schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 14:33:
[...]

Bedankt voor je berichtje, maar zoals ik hierboven zei is dit niet wat ik bedoel! Dit is namelijk tijdens vergrendeling, maar ik heb het over tijdens het gebruik van mijn mobiel. Dus als ik bijvoorbeeld op Facebook zit ofzo en ik krijg een berichtje van Whatsapp, dan wil ik dat er alleen de naam staat van de persoon en niet de inhoud van het berichtje, snap je? Sinds Lollipop kan dit volgens mij niet meer en kan het dus nergens vinden....
Heb 2 mailtjes naar mezelf gestuurd (exchange en gmail) en beiden kwam enkel de naam (mezelf) bovenaan in de meldingen, enkel als ik naar mijn meldingenscherm ga krijg ik de inhoud te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oetgrunn
Verwijderd schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 14:33:
[...]

Ik snap het. Het enige wat volgens mij in de buurt komt is in Whatsapp bij pop-up's instellen dat ie dat alleen op het vergrendelscherm doet, dan krijg je bij een ontgrendeld scherm alleen te staan "bericht van huppelepup". Nadeel hier van is volgens mij wel dat als je dan onder vergrendeling een bericht krijgt dit volledig wordt weergegeven, dit kun je ook niet uitzetten met meldingen blokkeren (de eerdere optie die ik noemde) hier gaan de Whatsapp meldingen gewoon doorheen (oftewel Whatsapp heeft iets te veel vrijheden). Mi. ligt hier nog wel een verbeterkansje voor de heren/dames ontwikkelaars... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:12

AvK

Ready Set Go

oetgrunn schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 20:51:
[...]

Ik snap het. Het enige wat volgens mij in de buurt komt is in Whatsapp bij pop-up's instellen dat ie dat alleen op het vergrendelscherm doet, dan krijg je bij een ontgrendeld scherm alleen te staan "bericht van huppelepup". Nadeel hier van is volgens mij wel dat als je dan onder vergrendeling een bericht krijgt dit volledig wordt weergegeven, dit kun je ook niet uitzetten met meldingen blokkeren (de eerdere optie die ik noemde) hier gaan de Whatsapp meldingen gewoon doorheen (oftewel Whatsapp heeft iets te veel vrijheden). Mi. ligt hier nog wel een verbeterkansje voor de heren/dames ontwikkelaars... :)
Nee hoor, als je bij Whats App instelt dat je 'geen popup' wilt zien dan krijg je door je vergrendel scherm alleen een melding dat je een WA bericht hebt. Geen afzender of inhoud.
Wat TS wil kan volgens mij met de huidige mogelijkheden van WA niet.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oetgrunn
AvK schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 21:57:
[...]

Nee hoor, als je bij Whats App instelt dat je 'geen popup' wilt zien dan krijg je door je vergrendel scherm alleen een melding dat je een WA bericht hebt. Geen afzender of inhoud.
Wat TS wil kan volgens mij met de huidige mogelijkheden van WA niet.
Dat klopt, maar dan krijg je weer wel (een deel van) je bericht op een ontgrendeld scherm, en dat wil ie nou net niet.

Dat zeg ik ook al volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvB
Lambo LP670 SV schreef op maandag 01 juni 2015 @ 21:28:
[...]

Ik heb nu meer het probleem dat de telefoon de hele tijd wakker blijft. Ook met wifi en locatie uit blijft hij wakker. Volgens Gsam komt dit door het Android Systeem die meer dan de helft van de batterij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
(overleden)
Gisteren is Samsung gestart met een nieuwe "maintenance update" voor de UNbranded (PHN) S5:

Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/538/IbsQe6.pngAfbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/905/ERnyJB.jpg

Model SM-G900F
Model name GALAXY S5
Country Netherlands
Version Android 5.0
Changelist 4854135
Build date Tue, 19 May 2015 14:30:41 +0000
Product code PHN
PDA G900FXXU1POED
CSC G900FPHN1POD1
Download voor update met ODIN: MegaNZ

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChromeFR
Zit ik dan met mn k*t S5 plus unbranded zonder updates...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
  • Laatst online: 26-09 12:16
RutgerFR schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 12:38:
Zit ik dan met mn k*t S5 plus unbranded zonder updates...
Echt rot voor je zeg!
Ik heb ook een G901F en het maakt mij ook diep ongelukkig...

Als de Samsung updates echt het belangrijkste in je leven zijn, dan kun je beter naar de G900F met 8 updates het afgelopen jaar t.o.v. 1 voor de Plus:
http://www.sammobile.com/firmwares/database/SM-G900F/PHN/
http://www.sammobile.com/firmwares/database/SM-G901F/PHN/

Er wil vast wel iemand hier zijn oudere S5 ruilen....

Of je flasht de 5.0.2 firmware G901FXXU1BOE1 zelf even?
http://forum.xda-develope...er-thread-t2906438/page47

[ Voor 13% gewijzigd door emmerx op 03-06-2015 14:03 ]

Draadloos laden op onze Zon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChromeFR
Haha, ja ik klonk wat melancholisch, bedankt voor de reality-check ;). Wat ik bedoel te zeggen is dat ik het betreur dat dit (duurdere en nieuwere) toestel zo lang moet wachten op updates. Daarnaast is er ook onduidelijkheid of er überhaupt een NL update gaat komen. De S5 lollipop van mijn moeder is veel smoother dan mijn S5 kitkat. Ik heb er spijt van dat ik wat meer geld uit heb gegeven aan een S5 plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
emmerx schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 13:52:
[...]

Echt rot voor je zeg!
Ik heb ook een G901F en het maakt mij ook diep ongelukkig...

Als de Samsung updates echt het belangrijkste in je leven zijn, dan kun je beter naar de G900F met 8 updates het afgelopen jaar t.o.v. 1 voor de Plus:
http://www.sammobile.com/firmwares/database/SM-G900F/PHN/
http://www.sammobile.com/firmwares/database/SM-G901F/PHN/

Er wil vast wel iemand hier zijn oudere S5 ruilen....

Of je flasht de 5.0.2 firmware G901FXXU1BOE1 zelf even?
http://forum.xda-develope...er-thread-t2906438/page47
Ik begrijp eigenlijk 1 ding niet. Waarom staat er wel de nieuwe firmware 5.0.2 op de S5 plus van mijn man die onlangs op 26 mei is aangeschaft? Dan kan toch ook de huidige S5 plus bezitters die update krijgen? Of ben ik nou gigantisch dom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-09 14:18
pinokkia schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 15:00:
[...]

Ik begrijp eigenlijk 1 ding niet. Waarom staat er wel de nieuwe firmware 5.0.2 op de S5 plus van mijn man die onlangs op 26 mei is aangeschaft? Dan kan toch ook de huidige S5 plus bezitters die update krijgen? Of ben ik nou gigantisch dom.
Is geen Nederlands toestel (gokje belsimpel? )
Zal vast Oost Europees zijn

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
reyals schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 15:04:
[...]

Is geen Nederlands toestel (gokje belsimpel? )
Zal vast Oost Europees zijn
pinokkia schreef op maandag 01 juni 2015 @ 07:34:
[...]

Kpn heeft toch altijd nederlandse toestellen?

[ Voor 30% gewijzigd door pinokkia op 03-06-2015 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
[...]

De firmware is dus wel klaar (goedgekeurd), maar wordt nog niet (OTA) uitgerold. Dat duurt meestal dan nog een maand of 2.
Wel fijn nieuws voor ons 4.4.4 gebruikers: de PHN 5.0.2 komt er binnenkort aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik me afvraag hé, herstellen jullie je S5 steeds weer na een nieuwe software update? Ik heb de mijne nog paar dagen geleden hersteld, maar nu zie ik dat er wéér een software update is en ik ben een beetje klaar met het steeds weer moeten herstellen van mijn mobiel. Kost echt ontzettend veel tijd! Hoe doen jullie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Verwijderd schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 18:57:
Wat ik me afvraag hé, herstellen jullie je S5 steeds weer na een nieuwe software update? Ik heb de mijne nog paar dagen geleden hersteld, maar nu zie ik dat er wéér een software update is en ik ben een beetje klaar met het steeds weer moeten herstellen van mijn mobiel. Kost echt ontzettend veel tijd! Hoe doen jullie dit?
Dat probleem heb je dus niet als je een S5 Plus had gekocht. O-)

Nee, als ik een software update doe van mijn telefoon gaat de nieuwe er gewoon overheen en probeer gewoon wat er wel of niet werkt. Als alles normaal werkt laat ik het zo. Word hij later langzamer doe ik pas een reset naar fabrieksinstellingen.
Maar dat moet je helemaal zelf bepalen.
Maar wat ik ook wel eens heb gelezen dat er mensen zijn die standaard 1x in de maand het toestel resetten naar fabrieksinstellingen. Dat word mij te gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiang153
emmerx schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 15:09:
[...]

De firmware is dus wel klaar (goedgekeurd), maar wordt nog niet (OTA) uitgerold. Dat duurt meestal dan nog een maand of 2.
Wel fijn nieuws voor ons 4.4.4 gebruikers: de PHN 5.0.2 komt er binnenkort aan!
Wat is binnenkort? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
Maximaal anderhalve maand oOo

Denk ik ...

[ Voor 5% gewijzigd door emmerx op 04-06-2015 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 27-09 15:51

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

[...]

Ik vind het op zich ook bijzonder dat de S5 Plus langer op een update naar Lollypop moet wachten dan een gewone S5 of zelfs een S4 (die m'n vader heeft).
Maar goed, geduld is een schone zaak, heb ik inmiddels geleerd (ik heb ooit bijna een jaar moeten wachten op een beloofde update voor een Asus telefoon).

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiang153
emmerx schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 00:52:
[...]

Maximaal anderhalve maand oOo

Denk ik ...
Lekker dan |:(

Hopelijk fixed deze update wat batterij performance aangezien Android OS/Systeem/Mediaserver soms uit het niets meer gaat gebruiken. Bij mijn vrienden met de S6 is dat weer nooit het geval :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 18:57:
als je major versie's installeert, is het verstandig om de boel naar factory reset te zetten.
In de tussentijdse update's hoeft het niet ( tenminste nooit issues gehad )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank..
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-09 13:31
Jiang153 schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 12:05:
[...]

Lekker dan |:(

Hopelijk fixed deze update wat batterij performance aangezien Android OS/Systeem/Mediaserver soms uit het niets meer gaat gebruiken. Bij mijn vrienden met de S6 is dat weer nooit het geval :/
Hoi Jiang153!

dat wachten is idd vervelend daarom heb ik de Nordic firmware 5.0.2 met odin geflashed.
echt een fluitje van een cent en geen risico`s voor de garantie of wat dan ook omdat het de originele firmware is...
draait super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
pinokkia schreef op maandag 01 juni 2015 @ 21:47:
[...]

Klopt. Deze werd afgelopen week geleverd.
Zou je misschien op je S5plus *#1234# kunnen intoetsen en daar een screenshot van kunnen maken (Home+Power tegelijk indrukken) en die hier kunnen plaatsen?

Heb je je toestel direct in de KPN-winkel gekocht of online (bv BelSimpel)?

[ Voor 11% gewijzigd door henklbr op 05-06-2015 15:38 ]

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Kunnen personen die een KPN S5Plus hebben met daarop al 5.0.2 voorgeïnstalleerd, in de dialer *#1234# toetsen en daar een screenshot van maken en hier plaatsen?

Dan kan ik dit doorgeven aan SamsungNL en kunnen zij kijken waar de update voor de UN-branded S5Plus blijft (OTA en/of Kies)...

Dank alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Doe dat lekker via DM of mail uitwisselen .....
Komen er weer allemaal plaatjes waar (verder) niemand iets aan heeft.

Samsung kent de updatecyclus gewoon, en indien niet, kunnen ze het opvragen.

Daar hebben ze echt geen screenshots voor nodig

[ Voor 39% gewijzigd door FreshMaker op 05-06-2015 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
henklbr schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 15:36:
[...]

Zou je misschien op je S5plus *#1234# kunnen intoetsen en daar een screenshot van kunnen maken (Home+Power tegelijk indrukken) en die hier kunnen plaatsen?

Heb je je toestel direct in de KPN-winkel gekocht of online (bv BelSimpel)?
Ik heb online besteld bij KPN.nl voor mijn man. Ik kan vanavond pas een screenshot maken, omdat hij na 17:00 uur thuis.

Nu komt het mooie gedeelte. Vandaag is mijn Samsung Galaxy S5 plus (blauw) van Coolblue geleverd en daar staat ook firmware lollipop 5.0.2 op.

Printscreen van mijn S5 plus blauw die afkomstig is van Coolblue die vandaag 5-6-2015 is geleverd.
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2r5yulw.png

[ Voor 6% gewijzigd door pinokkia op 05-06-2015 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
FreshMaker schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 15:44:
Doe dat lekker via DM of mail uitwisselen .....
Komen er weer allemaal plaatjes waar (verder) niemand iets aan heeft.
Waar JIJ kennelijk niets aan hebt ....
Dit is een forum voor mensen die dingen willen leren.

@Pinocchia
Zou graag ook de CSC code weten van deze firmware versie.
Kun je die ook nog posten ( *#1234# in de dialer) ?

[ Voor 6% gewijzigd door emmerx op 05-06-2015 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
De mod's bepalen als of iets wel of niet gewenst is binnen een topic, geloof me, dit kan rustig aan ons worden over gelaten.

[ Voor 100% gewijzigd door Bullet NL op 18-06-2015 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
*weg*

[ Voor 117% gewijzigd door Bullet NL op 18-06-2015 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Laatst online: 21:00
Bedankt voor het delen van deze ervaring. Ik vind het in ieder geval interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook dit soort reacties zijn niet gewenst, gebruik hier voor de TR knop!

[ Voor 85% gewijzigd door Bullet NL op 18-06-2015 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

emmerx schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 17:13:
[...]
Kun je die ook nog posten (*#1234# in de dialer) ?
De mijne (met 5.0.2) is: CSC: G901FPHN1B0C1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
emmerx schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 17:13:
[...]

Waar JIJ kennelijk niets aan hebt ....
Dit is een forum voor mensen die dingen willen leren.

@Pinocchia
Kun je die ook nog posten ( *#1234# in de dialer) ?
CSC code is gelijk als van HanW
CSC: G901FPHN1B0C1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Mijn vrouw heeft al een hele tijd een S5, maar verliest regelmatig de verbinding met het Ziggo Cisco EPC3928AD modem. De problemen zijn gekomen nadat we over zijn gegaan van het Ziggo Ubee modem.

Op het moment dat er op de telefoon wordt gebrowsd is er opeens laad de browser geen content meer. Dan zie je boveninde statusbalk wel dat de telefoon verbonden is met wifi. Als je dan naar de instellingen gaat voor de wifi zie je dat de telefoon met geen enkel wifi netwerk verbonden is.

Heb gisteravond de leasetijd op het modem van 60min naar 1440min gezet en mocht het zover helpen Nederlandse tijdservers ingevoerd en de daylight saving time aangezet.

Voor zover weet ik niet wat ik nog meer na kan kijken en een factory reset behoord tot de laatste redmiddelen.

P.s. de laatste grote update van een paar dagen geleden staat ook al op de telefoon.

Self reflection is the school of wisdom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
*weg* heeft totaal geen toegevoegde waarde in dit topic, mijn advies, gebruik de TR knop!

[ Voor 104% gewijzigd door Bullet NL op 18-06-2015 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
pinokkia schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 15:46:
[...]

Ik heb online besteld bij KPN.nl voor mijn man. Ik kan vanavond pas een screenshot maken, omdat hij na 17:00 uur thuis.

Nu komt het mooie gedeelte. Vandaag is mijn Samsung Galaxy S5 plus (blauw) van Coolblue geleverd en daar staat ook firmware lollipop 5.0.2 op.

Printscreen van mijn S5 plus blauw die afkomstig is van Coolblue die vandaag 5-6-2015 is geleverd.
Dank voor deze screenshot en het doorgeven van je CSC; heb het doorgespeeld aan mijn vrienden van SamsungNL en actie wordt ondernomen!

Kunnen de S5Plus bezitters snel de update verwachten! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 27-09 15:51

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Hoewel ik FreshMaker's reactie wat overdreven vind, heeft hij wel een punt.

Wat ik vooral bijzonder vind, waarom moet Samsung Nederland in godsnaam via een gebruikersforum horen dat er in Nederland officiële unbranded toestellen met 5.0.2 geleverd worden en wat de CSC-codes zijn?

Laat Samsung maar gewoon opschieten met die firmware ;)

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-09 13:01
Ik vind het ook bizar wat er gebeurd, mijn vrouw heeft een nieuwe s5+ gekocht en heeft daar instant 5.0.2 op. Een maand later koopt een vriend van me exact hetzelfde toestel (ook met csc) en draait 4.4.4 en geen normale mogelijkheid om up te daten.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Samsung Galaxy S5 beschermd in een flipcover was gevallen en nu is een rand beschadigd .
Ben zo zuinig op dure smartphone maar ze zijn zo kwetsbaar als ze op de grond vallen ( stenen grond ) .
Ik heb toch maar bij Bol.com de Case-Mate Tough Hoesje voor Samsung Galaxy S5 in Navy bestelt
http://www.bol.com/nl/p/c...in-navy/9200000024774978/

Afbeeldingslocatie: http://i1319.photobucket.com/albums/t663/ClaudeMoers/Claude/IMG_0399_zpstjbtviqe.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1319.photobucket.com/albums/t663/ClaudeMoers/Claude/IMG_0402_zps3ccnjuus.jpg

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2015 23:58 . Reden: foto correctie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
Verwijderd schreef op zondag 07 juni 2015 @ 15:57:
Mijn Samsung Galaxy S5 beschermd in een flipcover was gevallen en nu is een rand beschadigd .
Ben zo zuinig op dure smartphone maar ze zijn zo kwetsbaar als ze op de grond vallen ( stenen grond ) .
Ik heb toch maar bij Bol.com de Case-Mate Tough Hoesje voor Samsung Galaxy S5 in Navy bestelt

[afbeelding]

[afbeelding]
Dat is echt sh*t zeg. Ik heb voor mijn man nillkin case gekocht. Die had ik ook bij mijn oneplus one. Alleen bij banggood.com kosten deze stuk goedkoper. Daar heb die gekocht.

https://m.smartphonehoesj...g-galaxy-s5-plus-9372407/

http://www.banggood.com/N...xy-S5-i9600-p-926192.html

[ Voor 8% gewijzigd door pinokkia op 07-06-2015 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
pinokkia schreef op zondag 07 juni 2015 @ 16:41:
[...]
Ik heb voor mijn man nillkin case gekocht. Die had ik ook bij mijn oneplus one.
Ik had dit hoesje ook bij mijn S4.
Aan de voorzijde ontbreekt bescherming bij bovenste en onderste rand.
Daar valt hij helaas vaak op (zo ook bij mij), en dan breekt het scherm ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazY1985
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:49
Sinds vorige week donderdag de laatste nieuwe update geïnstalleerd (G900FXXU1POED) maar sinds die tijd een vervelend probleem.

Als de telefoon in (deep) sleep gaat en WIFI staat aan, dan krijg ik na het verlies of uitzetten van de WIFI verbinding geen 3G verbinding meer.
Ik moet dan eerst mobiele gegevens uitzetten en weer inschakelen.
Daarna komt de 3G verbinding weer terug.

Een reset naar fabrieksinstellingen heeft dit probleem niet verholpen.

Het lijkt dus op een bug in de nieuwe update..

Meer mensen die dit ook hebben?

PC gamer | AMD Ryzen 7800X3D | AMD Radeon 7900 GRE | Apple IPhone 15 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeter
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01:58
Mijn vriendin heeft de S5 plus. Toen ze hem kocht bleek dat er een tik/kraak te horen was in de opgenomen filmpjes. Direct het toestel omgeruild, maar nu 3 weken later weer hetzelfde probleem.

Ik kan hier helemaal niks over terugvinden op internet.

Bekend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oetgrunn
CrazY1985 schreef op maandag 08 juni 2015 @ 08:49:
Sinds vorige week donderdag de laatste nieuwe update geïnstalleerd (G900FXXU1POED) maar sinds die tijd een vervelend probleem.

Als de telefoon in (deep) sleep gaat en WIFI staat aan, dan krijg ik na het verlies of uitzetten van de WIFI verbinding geen 3G verbinding meer.

Volgens mij heb ik dit nu een keer gehad, tenminste dat het me is opgevallen. Afgelopen weekend was ik op een plek zonder Wifi, en had ook geen dataverbinding terwijl die wel aan stond (ook geen 3g oid. tekentje bovenin het scherm). Ik heb er eigenlijk verder niet op gelet, later was het weer goed.
Ik zal eens in de gaten houden of het vaker gebeurd.
Wat ook een bug is dat als je schermaanraakgeluiden uitzet, ook de trillingsfeedback weg is, ook al heb je die wel aangevinkt.
Ik heb trouwens een plus, met een andere baseband versie (maar wel 5.0.2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Ventrigo schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 20:39:
Mijn vrouw heeft al een hele tijd een S5, maar verliest regelmatig de verbinding met het Ziggo Cisco EPC3928AD modem. De problemen zijn gekomen nadat we over zijn gegaan van het Ziggo Ubee modem.

Op het moment dat er op de telefoon wordt gebrowsd is er opeens laad de browser geen content meer. Dan zie je boveninde statusbalk wel dat de telefoon verbonden is met wifi. Als je dan naar de instellingen gaat voor de wifi zie je dat de telefoon met geen enkel wifi netwerk verbonden is.

Heb gisteravond de leasetijd op het modem van 60min naar 1440min gezet en mocht het zover helpen Nederlandse tijdservers ingevoerd en de daylight saving time aangezet.

Voor zover weet ik niet wat ik nog meer na kan kijken en een factory reset behoord tot de laatste redmiddelen.

P.s. de laatste grote update van een paar dagen geleden staat ook al op de telefoon.
Gisteren een hard reset gedaan van het modem en heeft ook niet geholpen.Iemand anders nog ideeën behalve een factory reset?

Self reflection is the school of wisdom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:36

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Ventrigo schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 18:51:
[...]

Gisteren een hard reset gedaan van het modem en heeft ook niet geholpen.Iemand anders nog ideeën behalve een factory reset?
Je kan je Ziggo modem/router in bridge-modus laten zetten door de klantenservice (tip: via Twitter gaat snel) en dan een eigen router er achter zetten. De Ziggo modems staan niet bekend om hun briljante WiFi connecties. Je kan dan trouwens geen gebruik meer maken van de Ziggo hotspots in NL, omdat je zelf ook geen hotspot meer bent als de bridge-modus geactiveerd is. Dat vind ik zelf eigenlijk een voordeel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Heb ook een net nieuw toestel met 5.0.2 er al op 😍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:39
Hier een S5 Plus met nog 4.4.4

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads8/55777f3d6f601/55777f3d684b0-csc.jpg

Perfecte case en leuk design en beschermd prima al 2 keer op het asfalt gestuiterd en niks schade.

http://www.amazon.de/gp/p...oh_aui_detailpage_o00_s00

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef666
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-09 12:02
CrazY1985 schreef op maandag 08 juni 2015 @ 08:49:

Hier exact hetzelfde :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazY1985
  • Laatst online: 21:49
Ik ga er dan maar vanuit dat het om een bug gaat.

Samsung adviseerde me om langs een servicepunt te gaan.
Aangezien er geen servicepunt in de buurt zit hier en het probleem met een workaround (mobiele gegevens aan/uit/aan) te verhelpen is, laat ik dat bezoek maar even achterwegen. :+

PC gamer | AMD Ryzen 7800X3D | AMD Radeon 7900 GRE | Apple IPhone 15 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvB
Nogsteeds enorme battery drain op mn S5 plus met 5.0.2.
zelfs in vliegtuigmodus verlies is over 1 nacht nog 10%

Dit is zo de prijs niet waard, Cyanogenmod nightly's zijn zelfs beter.

zonde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Laatste tijd ook last van battery drain en opgelost na laatste update Google Play Service Google Play: Google Play Services.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Samsung is vandaag, 10 jun 15, begonnen met de uitrol van een "maintenance update" voor de TMobile-branded Nederlandse (TNL) S5.

UPDATE: vandaag, 02 jun 15, is er een "nieuwere build" beschikbaar voor UN-branded Nederlandse toestellen (PHN)
UPDATE: vandaag, 04 jun 15, is en een "nieuwere build" beschikbaar voor Vodafone-branded toestellen (VDF)
UPDATE: vandaag, 10 jun 15, is er een "nieuwere build" beschikbaar voor TMobile-branded toestellen (TNL)

Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/538/IbsQe6.pngAfbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/905/ERnyJB.jpg

Model SM-G900F
Model name GALAXY S5
Country Netherlands
Version Android 5.0
Changelist 4664691
Build date Thu, 09 Apr 2015 08:43:03 +0000
Product code PHN
PDA G900FXXU1BOD3
CSC G900FPHN1BOD1
MODEM G900FXXU1BOD3

Model SM-G900F
Model name GALAXY S5
Country Netherlands (Vodafone)
Version Android 5.0
Changelist 4664691
Build date Wed, 06 May 2015 10:31:49 +0000
Product code VDF
PDA G900FXXU1BOE2
CSC G900FVFR1BOE2

Model SM-G900F
Model name GALAXY S5
Country Netherlands (T-Mobile)
Version Android 5.0
Changelist 4854135
Build date Fri, 15 May 2015 08:03:12 +0000
Product code TNL
PDA G900FXXU1POEA
CSC G900FTNL1POEA

Gebruikershandleiding Samsung Galaxy S5 Lollipop NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02:43
RickvB schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 16:29:
Nogsteeds enorme battery drain op mn S5 plus met 5.0.2.
zelfs in vliegtuigmodus verlies is over 1 nacht nog 10%

Dit is zo de prijs niet waard, Cyanogenmod nightly's zijn zelfs beter.

zonde
Vorige week mijn S5 plus (4g+ model) opgehaald met 5.0.2. Heb af en toe last een random battery drain. Toen ik ging slapen gisteravond om 23.30 stond ie op 100%. Toen ik om 4u even wakker werd stond ie op 87%. Dat is een enorme drain voor mijn toestel. Normaliter verliest ie overnacht zo'n 4%. De camera daemon stond hoog op de lijst in bij 'Battery' in het menu. Dit schijnt een vaker voorkomend probleem te zijn geweest. Om 4.00u vannacht heb ik 'm weer aan de lader gehangen en vanochtend om 8.00u eruit gehaald en even uitgeschakeld en weer aangezet. Dat heeft geholpen. Hij staat nu 10uu later (18.00u) op 78%. Dus 2,2% per uur op 4G modus en mild gebruik. 1 uur screen time. tien minuten gebeld.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvB
nadroJ schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 18:00:
[...]

Vorige week mijn S5 plus (4g+ model) opgehaald met 5.0.2. Heb af en toe last een random battery drain. Toen ik ging slapen gisteravond om 23.30 stond ie op 100%. Toen ik om 4u even wakker werd stond ie op 87%. Dat is een enorme drain voor mijn toestel. Normaliter verliest ie overnacht zo'n 4%. De camera daemon stond hoog op de lijst in bij 'Battery' in het menu. Dit schijnt een vaker voorkomend probleem te zijn geweest. Om 4.00u vannacht heb ik 'm weer aan de lader gehangen en vanochtend om 8.00u eruit gehaald en even uitgeschakeld en weer aangezet. Dat heeft geholpen. Hij staat nu 10uu later (18.00u) op 78%. Dus 2,2% per uur op 4G modus en mild gebruik. 1 uur screen time. tien minuten gebeld.
Ik heb alle dingen van Samsung uitgeschakeld, (deamon tools, S voice etc.)
Die van mij vandaag ook rond 8:00 uit de lader. De hele dag op school gezeten tot 16:00, en een SOT van 1 uur. Ik gebruik alleen maar wifi. en hij zat net (19:00) op 46%. Niet bepaald goed te noemen met dit gebruik. Heb niet gebeld, of spelletjes gespeeld.

En om nou weer een factory reset te doen... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02:43
- uitgeschakeld en weer aangedaan?
- cache partition gewist?
- staat er iets geks bij Battery?

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
Vandaag had het toestel van mijn man ook gigantisch batterij verbruik. Alleen weet ik niet precies waar het aan ligt. :S Van 6:45 uur tot nu heeft hij hooguit 10 appjes gestuurd en that's it. Dus eigenlijk 95% in stand-by en 5% gebruikt. Hij heeft wel what's app correct afgesloten.

Nu is mijn vraag: welke "onzin" apps kan ik veilig uitschakelen? Hij heeft niets extra's aan apps geïnstalleerd. Alleen what's app is erbij gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Laatst online: 22-09 22:23
Goedemorgen,

Ik heb hier een s5 mini dual sim,
maar heb wat problemen met de telefoon.

Gisteren een oplaaddock bij de action gekocht om mijn telefoon ook op te laten in de auto.
Nu wanneer ik de dock aansluit in mijn sigarettendock en via de usb naar me s5 mini doet, laad hij niet op echt raar.

Wat heb ik getest allemaal?
Verschillende usb-kabels geen van alle gaf goede resulaten, er laadt niks op. Maar me oudere telefoons laden wel allemaal op.

Dus iemand die me hierbij kan helpen? Want alle andere apparaten etc werken wel allemaal via de oploaaddock....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
theduke1989 schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 10:46:
Wat heb ik getest allemaal?
Verschillende usb-kabels geen van alle gaf goede resulaten, er laadt niks op. Maar me oudere telefoons laden wel allemaal op.
Laadt jouw S5 mini wel gewoon op met één van de geteste USB-kabels op bv een USB-lader of poort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Jawel alles werkt.

Ik heb via verschillende powerbanks proberen op te laden (werkt allemaal)
via laptops lukt ook allemaal, via hubs werkt ook allemaal.

In andere auto's proberen te op te laden lukt niet, en andere smartphones lukt wel.
Verschillende kabels en laders gebruikt, allemaal lukt, maar in de auto niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Wat zijn de specs van de sigarettenlader?
Werkt deze in een andere wagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
in een andere lader/auto/mobiel werkt het wel allemaal, alleen de s5 mini niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
theduke1989 schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 11:36:
in een andere lader/auto/mobiel werkt het wel allemaal, alleen de s5 mini niet.
Dus dezelfde lader in een andere auto werkt wel? Dan ligt het denk ik aan de auto ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Maar andere mobieletelefoons , navigatiesystemen werken wel gewoon en worden netjes opgeladen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvB
pinokkia schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 22:53:
Vandaag had het toestel van mijn man ook gigantisch batterij verbruik. Alleen weet ik niet precies waar het aan ligt. :S Van 6:45 uur tot nu heeft hij hooguit 10 appjes gestuurd en that's it. Dus eigenlijk 95% in stand-by en 5% gebruikt. Hij heeft wel what's app correct afgesloten.

Nu is mijn vraag: welke "onzin" apps kan ik veilig uitschakelen? Hij heeft niets extra's aan apps geïnstalleerd. Alleen what's app is erbij gekomen.
MyMagazine op het homescreen kan uit,

Dit heb ik uitgeschakeld want bij mij loopt die ook erg leeg zonder te gebruiken:
Flipboard
Dropbox
Google+
Hangouts
S Health
S voice
Samsung apps
Samsung Link platform
Unified Deamon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Check ook even of je de laatste update van Google Play Service Google hebt. Heeft bij mij veel geholpen. https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.gms&hl=nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1 week geleden de Case mate Tough besteld bij bol.com maar helaas krijg ik deze pas 17-06-2015 geleverd omdat deze niet meer op voorraad was .
Lijkt mij een goede bescherming voor mijn Smartphone die zeker 3 jaar mee moet gaan .
Heb als een flipcover gehad maar is niks voor mijn en wil het scherm vrij hebben .
Ik heb wel trouwens een screenprotector van gehard glas en is echt aan te bevelen voor het geval dat het scherm op stenen grond valt .
Ben wel benieuwd naar de Case Mate Tough navy .
Pagina: 1 ... 28 ... 42 Laatste

Let op:
Prijzen, winkels, levertijden en dergelijke niet-technische zaken graag in [Samsung Galaxy S5] Levertijden & Prijzen