G901FXXU1BOC4arnoud_h schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 12:13:
[...]
Welke software draai je dan? *#1234# in de dailer?
Oeps was een Plus geen ActiveRigolleM schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 12:39:
SM-G870F krijgt toch 5.0 update via OTA?

Hier is de firmware 5.02 voor de 5S plus te downen.
Na de laatste tijd veel toestellen vergeleken te hebben kom ik toch min of meer weer uit op de S5 Plus. De S6 is mooi maar vind ik te kreupel gemaakt door geen SD mogelijkheid te bieden waardoor je voor de nog duurdere 64 GB moet gaan wil je je muziekcollectie bij je hebben en ook de karige en niet vervangbare batterij vind ik ondermaats voor het vele geld wat je er voor moet stuk slaan. De S5 Plus lijkt dus een mooi alternatief, de LG G4 en G3 en G2 zijn het ook niet helemaal, alhoewel de laatste twee erg aantrekkelijk geprijsd zijn.
Helaas blijft de verwachte prijsdaling van de S5 Plus min of meer uit na de komst van de S6 en blijft deze toch wel op een behoorlijk hoog prijsniveau hangen. Een prijs van rond de 350 euro zou wel helpen om de knoop door te hakken.
Maarja misschien ben ik wel te ongeduldig, ook omdat m'n huidige Galaxy R steeds meer kuren gaat vertonen zoals niet overgaan als men mij probeert te bellen. Dacht eerst dat dat aan de custom KitKat OmniRom lag, naar met de stock Jellybean doet 'ie precies hetzelfde. Gaat echt irritant worden en de batterij wordt ook steeds slechter.
Samsung, schiet eens op met die lagere prijs!
Helaas blijft de verwachte prijsdaling van de S5 Plus min of meer uit na de komst van de S6 en blijft deze toch wel op een behoorlijk hoog prijsniveau hangen. Een prijs van rond de 350 euro zou wel helpen om de knoop door te hakken.
Maarja misschien ben ik wel te ongeduldig, ook omdat m'n huidige Galaxy R steeds meer kuren gaat vertonen zoals niet overgaan als men mij probeert te bellen. Dacht eerst dat dat aan de custom KitKat OmniRom lag, naar met de stock Jellybean doet 'ie precies hetzelfde. Gaat echt irritant worden en de batterij wordt ook steeds slechter.
Samsung, schiet eens op met die lagere prijs!

Dit is meestal de eerste reactie van velen, maar de S6 is een totaal verschillend toestel als de S5. Ik heb ze beiden (zoon S5) en als je nog nooit op een S6 hebt gewerkt dan is een S5 een prachtig toestel. Ik kom van een Note 4 en die verbleekt als je eenmaal op een S6 hebt gewerkt. S6 is pakken sneller en de touchwiz pakken inventiever. Als de S6 een tweetal jaar kan meegaan, dan deert mij niet of daar een verwisselbare batterij inzit of niet. Ik doe anderhalve dag met één oplaadbeurt dus ik zie geen reden om die te gaan wisselen. MicroSD vertraagt alleen maar het device, en zeker bij een S6 die een heel snel wegschrijft op het intern geheugen. Ik heb ook een iPhone 32Gb met wat muziek erop en alsnog is dit meer dan voldoende. Als ik 5Gb muziek bij mij heb dan kan ik al aardig wat naar muziek luisteren ;-) Mijn volledige collectie hoef ik niet constant mee te hebben.JazzySOB schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 14:39:
Na de laatste tijd veel toestellen vergeleken te hebben kom ik toch min of meer weer uit op de S5 Plus. De S6 is mooi maar vind ik te kreupel gemaakt door geen SD mogelijkheid te bieden waardoor je voor de nog duurdere 64 GB moet gaan wil je je muziekcollectie bij je hebben en ook de karige en niet vervangbare batterij vind ik ondermaats voor het vele geld wat je er voor moet stuk slaan. De S5 Plus lijkt dus een mooi alternatief, de LG G4 en G3 en G2 zijn het ook niet helemaal, alhoewel de laatste twee erg aantrekkelijk geprijsd zijn.
Vooral die Touchwiz zou een drama zijn, maar zou dat door Samsung niet een stuk lichter zijn gemaakt in Lollipop? En met de Plus versie van de S5 zou deze ook net weer iets soepeler kunnen zijn door de SD805 SoC. Het enige waar ik dan nog beniewd naar ben is hoe helder en wit het scherm van de S5 Plus is vergeleken tot de S6 en de oude S5. De oude S5 die ik heb gezien in winkels was nogal gelig en ingebrand, maar dat kan natuurlijk ook komen door de lange OS tijd in de winkel.
Heeft iemand een S5 Plus vergeleken met een S6 qua scherm, en kan iemand bevestigen of Touchwiz in Lollipop inderdaad lichter is dan in KitKat?
Heeft iemand een S5 Plus vergeleken met een S6 qua scherm, en kan iemand bevestigen of Touchwiz in Lollipop inderdaad lichter is dan in KitKat?
[ Voor 7% gewijzigd door Tranquility op 07-05-2015 16:09 ]
Ik heb een paar weken geleden ergens in Parijs de S6 geprobeerd, vond hem niet eens zo heel erg fijn.JazzySOB schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 16:07:
Vooral die Touchwiz zou een drama zijn, maar zou dat door Samsung niet een stuk lichter zijn gemaakt in Lollipop? En met de Plus versie van de S5 zou deze ook net weer iets soepeler kunnen zijn door de SD805 SoC. Het enige waar ik dan nog beniewd naar ben is hoe helder en wit het scherm van de S5 Plus is vergeleken tot de S6 en de oude S5. De oude S5 die ik heb gezien in winkels was nogal gelig en ingebrand, maar dat kan natuurlijk ook komen door de lange OS tijd in de winkel.
Het verschil tussen touchwiz op lollipop en KitKat weet ik niet want ik kreeg gelijk lollipop er op. Maar ik kan je vertellen dat het allemaal heel soepel loopt en nergens lagt.
De kleur van het scherm is aan te passen met de adaptive display, je kan hem hiermee iets geliger of blauwer zetten, en nog een paar.
Het verschil tussen de QHD van de S6 en de FHD van de S5 is ook niet groot. Als je er erg op gaat letten zie je het pas.
Touchwiz gaat opzich wel, alleen de instellingen indeling is onoverzichtelijk. Verder is het makkelijk aan de passen met bijvoorbeeld google toetsenbord en een launcher zoals Nova.
Ik heb zelf een s5 plus, hiervoor had ik in een korte tijd een LG G3 en een Oppo Find 7a met Cyanogenmod. Beide hadden SD801. En ik merk het verschil wel met deze SD805. S5 plus is veel beter en soepeler.
S5plus gaat ook veel langer met de batterij dan de S6. Maar de S6 heeft natuurlijk die snelle 64bit octa core en de s5plus maar 32 bit.
Wel apart dat ik dan de software voor baltic op een Nederlandse S5 heb.RigolleM schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 13:38:
[...]
Oeps was een Plus geen Active![]()
Hier is de firmware 5.02 voor de 5S plus te downen.
Heb je dezelfde CSC dan?RickvB schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 18:18:
[...]
Wel apart dat ik dan de software voor baltic op een Nederlandse S5 heb.
Bedankt voor je ervaring. Wat beviel je niet aan de G3?RickvB schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 18:14:
[...]
Ik heb een paar weken geleden ergens in Parijs de S6 geprobeerd, vond hem niet eens zo heel erg fijn.
Het verschil tussen touchwiz op lollipop en KitKat weet ik niet want ik kreeg gelijk lollipop er op. Maar ik kan je vertellen dat het allemaal heel soepel loopt en nergens lagt.
De kleur van het scherm is aan te passen met de adaptive display, je kan hem hiermee iets geliger of blauwer zetten, en nog een paar.
Het verschil tussen de QHD van de S6 en de FHD van de S5 is ook niet groot. Als je er erg op gaat letten zie je het pas.
Touchwiz gaat opzich wel, alleen de instellingen indeling is onoverzichtelijk. Verder is het makkelijk aan de passen met bijvoorbeeld google toetsenbord en een launcher zoals Nova.
Ik heb zelf een s5 plus, hiervoor had ik in een korte tijd een LG G3 en een Oppo Find 7a met Cyanogenmod. Beide hadden SD801. En ik merk het verschil wel met deze SD805. S5 plus is veel beter en soepeler.
S5plus gaat ook veel langer met de batterij dan de S6. Maar de S6 heeft natuurlijk die snelle 64bit octa core en de s5plus maar 32 bit.
Dat hele 64bit verhaal speelt voorlopig nog niet heb ik begrepen. De S6 zal voorlopig toch nog niet in prijs gaan zakken, daar is 'ie gewoon nog te nieuw voor en is er nog niet echt concurrentie. Alle reden voor Samsung de prijs lekker op high-end niveau te houden. De S5 Plus daarentegen mag wel wat goedkoper gezien alle andere Full-HD toestellen van o.a. Sony, LG, Motorola die minstens 100 euro lager liggen.
G3 was best laggy voor een top toestel, de batterij ging niet zo lang mee ook al was het 3000mAh. En hij werd echt abnormaal warm. Camera kon ook wel beter, alleen de autofocus was snel. Knoppen op de achterkant is wel heel handig. En de LG laag op Android was ook lelijk.JazzySOB schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 20:15:
[...]
Bedankt voor je ervaring. Wat beviel je niet aan de G3?
Dat hele 64bit verhaal speelt voorlopig nog niet heb ik begrepen. De S6 zal voorlopig toch nog niet in prijs gaan zakken, daar is 'ie gewoon nog te nieuw voor en is er nog niet echt concurrentie. Alle reden voor Samsung de prijs lekker op high-end niveau te houden. De S5 Plus daarentegen mag wel wat goedkoper gezien alle andere Full-HD toestellen van o.a. Sony, LG, Motorola die minstens 100 euro lager liggen.
Dat prijsverschil tussen de S5+ en de S6 is de S6 ook niet waard, zoveel prijsverschil en ze kunnen eigenlijk hetzelfde. En die €100 meer vond ik wel oké na 2 telefoons die niet goed werkten. Dan maar duurder en kwaliteit iets beter. En de meeste FullHd telefoon hebben ook geen SD805.
Ik gebruik op mijn S5 Plus het stippenpatroon om mijn telefoon te ontgrendelen. Nu heb ik vandaag een vpn verbinding ingesteld om thuis in de router in te loggen en dat gaat prima. Alleen nu wil mijn telefoon als beveiliging een pincode hebben in plaats van ontgrendelen via het patroon. Dit hoefde bij de S3 niet.
Is dit vanwege nieuwe beveiligingseissen? Ik kan na het vpn ingesteld te hebben geen patroon meer kiezen. Vind de pincode niet handig.Iemand die weet hoe dat zit?
Is dit vanwege nieuwe beveiligingseissen? Ik kan na het vpn ingesteld te hebben geen patroon meer kiezen. Vind de pincode niet handig.Iemand die weet hoe dat zit?
Er komt hier nu een update binnen van 370 MB. Eens kijken welke het is en wat voor verbeteringen er zijn.
Edit. Het is een geplande update. Het is gewoon nog steeds 5.0
Edit. Het is een geplande update. Het is gewoon nog steeds 5.0
[ Voor 24% gewijzigd door Dancis op 09-05-2015 19:13 ]
Verwijderd
Gisterenavond ook de BOD3 binnen gehad. Mijn eerste indruk is dat de telefoon nu sneller werkt en niet meer hapert. Het gaat de goeie kant op.
Bij "BelSimpel" gekocht zeker?RickvB schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 18:18:
[...]
Wel apart dat ik dan de software voor baltic op een Nederlandse S5 heb.
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Mijn exemplaar komt van 4Launch. Nog steeds geen 5.0 update beschikbaar.. (CSC: G900FOXX1ANJ1).
Verder moet ik wel melden dat ik geen echte problemen ondervind. Heel af en toe is er eens een app die de S5 uit zijn slaap houd waardoor er battery drain is. Verdenk de combinatie Google Music en de standaard music app ervan.
Kun je hem es aan je PC aansluiten en kijken welke 3 lettercode achter de huidige firmware staat in Kies?Lambo LP670 SV schreef op zondag 10 mei 2015 @ 20:25:
[...]
Mijn exemplaar komt van 4Launch. Nog steeds geen 5.0 update beschikbaar.. (CSC: G900FOXX1ANJ1).
Verder moet ik wel melden dat ik geen echte problemen ondervind. Heel af en toe is er eens een app die de S5 uit zijn slaap houd waardoor er battery drain is. Verdenk de combinatie Google Music en de standaard music app ervan.
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
SEB wordt er daar vermeld.henklbr schreef op zondag 10 mei 2015 @ 22:38:
[...]
Kun je hem es aan je PC aansluiten en kijken welke 3 lettercode achter de huidige firmware staat in Kies?
Is er hier eigenlijk al iemand die binnen twee jaar een ingebrand scherm heeft gehad en deze binnen de garantieperiode heeft laten repareren? Twee jaar garantie is toch wettelijk dacht ik?
Dit is de laatste versie voor CSC "SEB":
Model SM-G900F
Model name GALAXY S5
Country Baltic
Version Android 5.0
Changelist 4469118
Build date Mon, 16 Mar 2015 06:43:56 +0000
Product code SEB
PDA G900FXXU1BOC7
CSC G900FOXX1BOC2
Android 5.0 is dus beschikbaar voor jouw toestel! Heb je je toestel "geroot" of zo?
Draait volledig stock. Rooten en custom roms heb ik genoeg van gehad met mijn oude S1henklbr schreef op maandag 11 mei 2015 @ 07:53:
[...]
Dit is de laatste versie voor CSC "SEB":
Model SM-G900F
Model name GALAXY S5
Country Baltic
Version Android 5.0
Changelist 4469118
Build date Mon, 16 Mar 2015 06:43:56 +0000
Product code SEB
PDA G900FXXU1BOC7
CSC G900FOXX1BOC2
Android 5.0 is dus beschikbaar voor jouw toestel! Heb je je toestel "geroot" of zo?
Zowel Kies als OTA zeggen dat de software up-to-date is..
https://www.dropbox.com/s...24.24%20-%20Copy.png?dl=0
[ Voor 3% gewijzigd door Lambo LP670 SV op 11-05-2015 16:06 ]
Nee, Coolblue.
Ik had vekeerd gekeken, ik heb gewoon "PHN" als CSC. Dus heb een Nederlandse Versie voor Lollipop op mn S5+

Model SM-G900F
Model name GALAXY S5
Country Netherlands
Version Android 5.0
Changelist 4664691
Build date Thu, 09 Apr 2015 08:43:03 +0000
Product code PHN
PDA G900FXXU1BOD3
CSC G900FPHN1BOD1
MODEM G900FXXU1BOD3
Download voor update met ODIN: MegaNZ
Verwijderd
Yep, hier. Telefoon 6 maanden oud. De Samsung Servicepunt wist niet of dit onder de garantie valt. Hier zouden ze deze week op terug komen. Ze moesten dit eerst navragen. Als ik antwoord heb, laat ik het weten.JazzySOB schreef op zondag 10 mei 2015 @ 23:01:
Is er hier eigenlijk al iemand die binnen twee jaar een ingebrand scherm heeft gehad en deze binnen de garantieperiode heeft laten repareren? Twee jaar garantie is toch wettelijk dacht ik?
Belachelijk dat dit gebeurd met een telefoon die zo duur is.
Inderdaad. Maar inbranden binnen zes maanden is wel heel erg snel zeg! Dan zou het wel heel erg belachelijk zijn als dit niet onder garantie zou vallen. Mijn twijfel over Amoled neemt steeds verder toe. Ik ben wat dat betreft echt benieuwd wanneer de eerste meldingen van inbranden bij de peperdure S6 gaan verschijnen.Verwijderd schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 05:33:
[...]
Yep, hier. Telefoon 6 maanden oud. De Samsung Servicepunt wist niet of dit onder de garantie valt. Hier zouden ze deze week op terug komen. Ze moesten dit eerst navragen. Als ik antwoord heb, laat ik het weten.
Belachelijk dat dit gebeurd met een telefoon die zo duur is.
Update komt hier nu ook OTA door... (S5, niet de plus versie...)
henklbr schreef op maandag 11 mei 2015 @ 22:05:
Model SM-G900F
Model name GALAXY S5
Country Netherlands
Version Android 5.0
Changelist 4664691
Build date Thu, 09 Apr 2015 08:43:03 +0000
Product code PHN
PDA G900FXXU1BOD3
CSC G900FPHN1BOD1
MODEM G900FXXU1BOD3
Download voor update met ODIN: MegaNZ
Hallo iedereen,
Ik ben nieuw aangaande android en samsung. Heb vorige week mijn eerste android telefoon gekocht ( de S5).
Mijn vraag gaat over de beveiliging van het toestel, ik hoop dat jullie mij antwoord kunnen geven.
Het toestel biedt opties zoals vingerscan, samsung account , toestel locken en wippen op afstand.
Ik vraag me af echter wat deze beveiligen betekenen bij een diefstal van het toestel.
Is het niet zo dat door op te starten in recovery mode je makkelijk een hard reset, enz kunt doen?
Wat heb je dan aan al die beveiligingen?
Ik ben nieuw aangaande android en samsung. Heb vorige week mijn eerste android telefoon gekocht ( de S5).
Mijn vraag gaat over de beveiliging van het toestel, ik hoop dat jullie mij antwoord kunnen geven.
Het toestel biedt opties zoals vingerscan, samsung account , toestel locken en wippen op afstand.
Ik vraag me af echter wat deze beveiligen betekenen bij een diefstal van het toestel.
Is het niet zo dat door op te starten in recovery mode je makkelijk een hard reset, enz kunt doen?
Dat ze niet bij jouw persoonlijke gegevens kunnen????computergenie schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 15:00:
Hallo iedereen,
Ja dat is wel belangrijk natuurlijk. Mits ik geen privegegevens op de SD kaart heb staan.
Maar een gestolen telefoon is na een hard reset niet meer te locken of te tracen met mijn samsung account?
Maar een gestolen telefoon is na een hard reset niet meer te locken of te tracen met mijn samsung account?
Er zit ook heractivatie vergrendeling op, daarmee kan dat blijkbaar niet meer
http://www.samsung.com/us...296/229710/SCH-N330PWLXAR
http://www.samsung.com/us...296/229710/SCH-N330PWLXAR
[ Voor 35% gewijzigd door reyals op 12-05-2015 18:06 ]
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
dank je.. dan ga ik die aanzetten.. had die optie al voorbij zien komen.
Nieuwe S5-bezitter hier. Zeer blij met het toestel! Ik kwam van een Doogee DG550, wat absolute bagger bleek te zijn. S5 is een verademing. Goed touchscreen, mooi oled-scherm, geen rare softwarebugs, goed bereik, gewoon degelijk. En niet duur meer.
Ik heb er een Zerolemon 8500 mAh accu bij gekocht, waar ik ook zeer tevreden over ben. Ik haal ruim twee dagen bij zeer zwaar gebruik (video kijken in de trein, podcasts luisteren, boeken lezen, social media, internet, foto's maken, etc.). Normale mensen
kunnen met gemak drie dagen en zelfs langer halen.
Ik heb er een Zerolemon 8500 mAh accu bij gekocht, waar ik ook zeer tevreden over ben. Ik haal ruim twee dagen bij zeer zwaar gebruik (video kijken in de trein, podcasts luisteren, boeken lezen, social media, internet, foto's maken, etc.). Normale mensen
[ Voor 11% gewijzigd door JeroenH op 13-05-2015 16:20 ]
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar
Verwijderd
Nou, ik heb bericht van Samsung. Het ingebrand scherm valt niet onder de garantie. Het valt volgens hun onder de noemer "gebruikerssporen".JazzySOB schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 07:25:
[...]
Inderdaad. Maar inbranden binnen zes maanden is wel heel erg snel zeg! Dan zou het wel heel erg belachelijk zijn als dit niet onder garantie zou vallen. Mijn twijfel over Amoled neemt steeds verder toe. Ik ben wat dat betreft echt benieuwd wanneer de eerste meldingen van inbranden bij de peperdure S6 gaan verschijnen.
Volgens hun ben ik onzorgvuldig omgegaan met de telefoon en is deze niet geschikt om hem heel de dag als navigatie ofzo te gebruiken. Omdat het door een app van derden veroorzaakt is, vind Samsung dat het niet hun probleem is. Zou ook ergens vermeld moeten staan in het boekje dat je de smartphone niet heel de dag kan gebruiken.

Tevens zag die man dat mijn batterij bol stond. Hier heb ik wel een nieuwe voor gehad.
Ben helemaal klaar met dat Samsung op deze manier.
Ronduit schandalig!Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 17:32:
[...]
Nou, ik heb bericht van Samsung. Het ingebrand scherm valt niet onder de garantie. Het valt volgens hun onder de noemer "gebruikerssporen".
Volgens hun ben ik onzorgvuldig omgegaan met de telefoon en is deze niet geschikt om hem heel de dag als navigatie ofzo te gebruiken. Omdat het door een app van derden veroorzaakt is, vind Samsung dat het niet hun probleem is. Zou ook ergens vermeld moeten staan in het boekje dat je de smartphone niet heel de dag kan gebruiken.![]()
Tevens zag die man dat mijn batterij bol stond. Hier heb ik wel een nieuwe voor gehad.
Belachelijk dat Samsung vindt dat het inbranden van een Super Amoled scherm binnen 6 maanden (!!) al tot normale slijtage/gebruikssporen rekent.
Met een telefoon met een IPS LCD scherm was dit überhaupt nooit een issue geweest.
Kortom, om voor garantie in aanmerking te komen moet je je Amoled telefoon zeker op 10% helderheid gebruiken of zo? Eigenlijk moet je gewoon garantie claimen bij de winkel waar je de telefoon hebt gekocht, zij hebben jou de telefoon verkocht en je mag toch dacht ik wel verwachten dat deze (of het scherm) langer meegaat dan een half jaar? Misschien anders eens aankaarten bij Radar of zo?
Stom dat ze dit niet netjes oplossen, dit is toch behoorlijk negatieve reclame voor de grootste smartphonefabrikant ter wereld.
Batterij bol en ingebrand scherm. Ik vraag me af wat het hele verhaal is.Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 17:32:
[...]
Nou, ik heb bericht van Samsung. Het ingebrand scherm valt niet onder de garantie. Het valt volgens hun onder de noemer "gebruikerssporen".
...
Wat kan je eigenlijk doen om de kans op inbranden te verkleinen?JazzySOB schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 19:37:
[...]
Ronduit schandalig!![]()
Belachelijk dat Samsung vindt dat het inbranden van een Super Amoled scherm binnen 6 maanden (!!) al tot normale slijtage/gebruikssporen rekent.
Met een telefoon met een IPS LCD scherm was dit überhaupt nooit een issue geweest.
Kortom, om voor garantie in aanmerking te komen moet je je Amoled telefoon zeker op 10% helderheid gebruiken of zo? Eigenlijk moet je gewoon garantie claimen bij de winkel waar je de telefoon hebt gekocht, zij hebben jou de telefoon verkocht en je mag toch dacht ik wel verwachten dat deze (of het scherm) langer meegaat dan een half jaar? Misschien anders eens aankaarten bij Radar of zo?
Stom dat ze dit niet netjes oplossen, dit is toch behoorlijk negatieve reclame voor de grootste smartphonefabrikant ter wereld.
Ik gebruik hem nooit op volledige helderheid, meestal wel laag. Wel af en toe lang het scherm aan, met spelletjes Enzo.
Inbranden krijg je als je iets langer op het scherm laat staan, het moet statisch zijn, dus geen beweging. Op mijn S3 had ik destijds het toetsenbord heel licht in het beeld staan, maar heb ook gevallen van de statusbalk gezien bijvoorbeeld.RickvB schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 21:29:
[...]
Wat kan je eigenlijk doen om de kans op inbranden te verkleinen?
Ik gebruik hem nooit op volledige helderheid, meestal wel laag. Wel af en toe lang het scherm aan, met spelletjes Enzo.
Ik zag het toetsenbord in mn S2 na 2 jaar destijds, typte blijkbaar teveelDattack schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 21:44:
[...]
Inbranden krijg je als je iets langer op het scherm laat staan, het moet statisch zijn, dus geen beweging. Op mijn S3 had ik destijds het toetsenbord heel licht in het beeld staan, maar heb ook gevallen van de statusbalk gezien bijvoorbeeld.
Telefoon uitzetten en niet gebruiken?RickvB schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 21:29:
Wat kan je eigenlijk doen om de kans op inbranden te verkleinen?
Of de helderheid dusdanig terugschroeven alsof je met een sterke zonnebril je foon zit te bekijken.
Samsung geeft met het niet verlenen van garantie op een half jaar oud toestel eigenlijk aan dat Super Amoled toch niet zo geweldig is dan ze ons doen geloven. Het is prachtig, zolang het scherm nieuw is, maar brrr, je zou een telefoon maar eens gaan gebruiken..
Wel frappant dat juist toetsenborden vaak inbranden. Juist een toetsenbord gebruik je alleen om een bericht te typen en verdwijnt dan weer. Typen sommigen dan echt zo veel?
Ik vind de S5+ een aantrekkelijk toestel en zit hier naar te kijken voor mijn volgende aanschaf, maar dan had ik eigenlijk liever dat er een IPS LCD panel in zou zitten..
Hmm, dan toch maar een G3? Is goedkoper ook, het prijsverloop van de S5+ op de pricewatch blijft vrijwel recht, alsof de S6 niet bestaat..
Oef, dat vind ik toch tegenvallende berichten over het (bij mij nu nog prachtige) amoled-scherm. Ik loop extra risico omdat ik door de enorme batterij het scherm vaker helderder zet dan eerst met de standaardbatterij, en ik gebruik hem sowieso veel (treinreiziger).
Nou ja, we zien het wel.
Nou ja, we zien het wel.
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar
Verwijderd
Het Samsung service punt waar ik gweest ben in Eindhoven, zit in The Phone House store.De telefoon is gekocht bij The Phone House.JazzySOB schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 19:37:
[...]
Eigenlijk moet je gewoon garantie claimen bij de winkel waar je de telefoon hebt gekocht, zij hebben jou de telefoon verkocht en je mag toch dacht ik wel verwachten dat deze (of het scherm) langer meegaat dan een half jaar?
Hoe bedoel je? Dat is het hele verhaal. Of begrijp ik je verkeerd? Ik heb de telefoon gewoon de hele dag in gebruik. Ik zit op de weg en draai bv veel Flitsmeister en Navigatie. Daar kan de S5 schijnbaar niet tegen en zou onzorgvuldig gebruik van je telefoon zijn.Laudor schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 20:14:
[...]
Batterij bol en ingebrand scherm. Ik vraag me af wat het hele verhaal is.
Ze vertelden me ook dat ik de eerste zou zijn die hier last van zou hebben. De telefoon werd gewoon heel heet. Maar kreeg daar verder geen reactie op.
[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2015 22:52 ]
Als het scherm is ingebrand kun je dat dan niet weg krijgen door je scherm bijvoorbeeld een dag lang voluit met alleen een witte of zwarte achtergrond aan te laten staan?
'Screen Burn-in Tool' bekijken
Google Play: Screen Burn-in Tool
Verwijderd
Thanks, ga m eens proberen.W84 schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 23:26:
'Screen Burn-in Tool' bekijken
Geen dank! Werkt goed hoor, tenminste mijn S4 was enorm ingebrand en na een paar nachtjes die tool te draaien was het vrijwel weg.
Verwijderd
Ik neem aan dat ik de helerheid op volledig moet zetten?W84 schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 23:36:
Geen dank! Werkt goed hoor, tenminste mijn S4 was enorm ingebrand en na een paar nachtjes die tool te draaien was het vrijwel weg.
Verwijderd
Oke, app draait imiddels. Hoop dat het werkt.W84 schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 23:54:
Geen idee, ik had 'm zowel op 100% als AUTO staan.
Ik vind de combinatie nogal vreemd en ik heb ook het idee dat het samenhangt. Ik zeg niet eigen schuld of zo. Er lijkt wel iets bijzonders aan de hand, want alleen navigatie en flitsmeister moet hij gewoon kunnen.Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 22:41:
[...]
Het Samsung service punt waar ik gweest ben in Eindhoven, zit in The Phone House store.De telefoon is gekocht bij The Phone House.
[...]
Hoe bedoel je? Dat is het hele verhaal. Of begrijp ik je verkeerd? Ik heb de telefoon gewoon de hele dag in gebruik. Ik zit op de weg en draai bv veel Flitsmeister en Navigatie. Daar kan de S5 schijnbaar niet tegen en zou onzorgvuldig gebruik van je telefoon zijn.
Ze vertelden me ook dat ik de eerste zou zijn die hier last van zou hebben. De telefoon werd gewoon heel heet. Maar kreeg daar verder geen reactie op.
Verwijderd
Dat heb ik daar ook aangegeven maar kon er niet verder mee. Vervelende is dat ik nog geen rechtsbijstandverzekering heb en een advocaat er gewoon te duur voor is.Laudor schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 08:27:
[...]
Ik vind de combinatie nogal vreemd en ik heb ook het idee dat het samenhangt. Ik zeg niet eigen schuld of zo. Er lijkt wel iets bijzonders aan de hand, want alleen navigatie en flitsmeister moet hij gewoon kunnen.
Enigste wat ik nu kan doen is een kacht schrijven naar Samsung.
De combinatie, Flitsmeister, Naviatie en dan laden tusendoor zou het probleem van de oververhitting zijn.We weten allemaal hoe snel een accu leeg gaat met gebruik van gps en zal 'm toch moeten laden.
De accu hebben ze wel vervangen maar de oude hebben ze gehouden. Denk dat ik wel kan fluiten dat die onder garantie gemaakt wordt.
Juist een Li-Ion accu mag tussendoor geladen worden, dit is juist aan te bevelen. Liever tussendoor laden dan leeg trekken. Daar kan een accu dus nooit "bol" van kaan gaan staan.
Je meldde wel dat je telefoon te heet werd. Dat kan de accu zijn geweest die al defect aan het gaan was door interne weerstand o.i.d. Dat die binnen de garantie vervangen is, is niet meer dan logisch.
Het zal mij trouwens niet verbazen dat wellicht de oververhitte accu voor het vroegtijdig inbranden van je scherm heeft gezorgd. De accu zit immers strak tegen de onderkant van dat scherm aan.
Het scherm mag binnen een paar maanden echt nooit zo snel inbrandverschijnselen gaan vertonen, dat is gewoon een defect en dient door Samsung opgelost te worden. Terug naar de Phone House dus en zeggen dat je dit niet accepteert voor een device van net een half jaar oud.
Je meldde wel dat je telefoon te heet werd. Dat kan de accu zijn geweest die al defect aan het gaan was door interne weerstand o.i.d. Dat die binnen de garantie vervangen is, is niet meer dan logisch.
Het zal mij trouwens niet verbazen dat wellicht de oververhitte accu voor het vroegtijdig inbranden van je scherm heeft gezorgd. De accu zit immers strak tegen de onderkant van dat scherm aan.
Het scherm mag binnen een paar maanden echt nooit zo snel inbrandverschijnselen gaan vertonen, dat is gewoon een defect en dient door Samsung opgelost te worden. Terug naar de Phone House dus en zeggen dat je dit niet accepteert voor een device van net een half jaar oud.
Mensen hier met een S5 die hem al een tijdje hebben, die al iets van inbranden zien?
Gewoon nieuwsgierig
Gewoon nieuwsgierig
Hebben meer mensen last van crashende camera na Android 5.0 update?
Reset heeft ook niet geholpen...
Verwijderd
Op de tab S van m'n dochter heb ik recent CM12 gezet (Lollipop 5.1.1). Idd ook met crashende camera. Daar heb ik een fix (apk) voor gebruikt.raro007 schreef op zondag 17 mei 2015 @ 15:08:
Hebben meer mensen last van crashende camera na Android 5.0 update?
Maar jij draait een officiële rom begrijp ik?
Wat anders:
Hoe zit het met de overdraagbaarheid van garantie als je een telefoon van iemand koopt? Dit doe ik eigenlijk vaker maar heb er nooit gebruik van hoeven te maken.
Ik ben ben vooral benieuwd naar mensen die hier daadwerkelijk praktijkervaring mee hebben.
Ik las hier een stuk van Samsung over garantiebepalingen.[b][message=44248482,noline]
Hoe zit het met de overdraagbaarheid van garantie als je een telefoon van iemand koopt? Dit doe ik eigenlijk vaker maar heb er nooit gebruik van hoeven te maken.
Ik ben ben vooral benieuwd naar mensen die hier daadwerkelijk praktijkervaring mee hebben.
En daar staat oa in
"De garantie is vanaf de aankoopdatum door de eerste klant van toepassing, en is slechts overdraagbaar tussen eindgebruikers.
Deze garantie beïnvloedt in geen geval uw statutaire rechten als consument."
Als ik de telefoon koop in de winkel ben ik een eindgebruiker, ik ga de telefoon gebruiken. Als ik hem op marktplaats verkoop aan jou ben jij toch ook een eindgebruiker? Maar geef ik dan de garantie?
Ben ook benieuwd hoe het 1 en ander zit.
Koop zelf ook telefoons via marktplaats maar nog geen gebruik van garantie hoeven maken gelukkig.
.
yap gewoon Samsung versie.Verwijderd schreef op zondag 17 mei 2015 @ 18:01:
[...]
Op de tab S van m'n dochter heb ik recent CM12 gezet (Lollipop 5.1.1). Idd ook met crashende camera. Daar heb ik een fix (apk) voor gebruikt.
Maar jij draait een officiële rom begrijp ik?.
maar het is wel RNG dus soms doet die het goed en andere keer weer niet,
Verwijderd
Dat dus ja. Alles en iedereen vraagt om aankoopbonnen, doe ik zelf ook, maar zolang je geen garantie hoeft te claimen dan weet je nooit hoe of wat.mike123 schreef op zondag 17 mei 2015 @ 18:37:
[...]
Ik las hier een stuk van Samsung over garantiebepalingen.
En daar staat oa in
"De garantie is vanaf de aankoopdatum door de eerste klant van toepassing, en is slechts overdraagbaar tussen eindgebruikers.
Deze garantie beïnvloedt in geen geval uw statutaire rechten als consument."
Als ik de telefoon koop in de winkel ben ik een eindgebruiker, ik ga de telefoon gebruiken. Als ik hem op marktplaats verkoop aan jou ben jij toch ook een eindgebruiker? Maar geef ik dan de garantie?
Ben ook benieuwd hoe het 1 en ander zit.
Koop zelf ook telefoons via marktplaats maar nog geen gebruik van garantie hoeven maken gelukkig.
Zoals ik bovenstaande lees ben ik idd eindgebruiker nr 2 als ik een telefoon van jou over zou kopen. Sterker nog, het betreft toch telkens een eindgebruiker?
Ik stel deze vraag maar eens op de LG chat. Het antwoord geldt dan ook voor Samsung.
Ik heb hiervoor een Oppo Find 7a gehad.
Met deze telefoon was het mogelijk om bij de camera van alles aan te passen, zoals de focus, RAW en sluitertijd etc.
Nu heeft mijn S5+ Lollipop erop zitten, dus zouden de nieuwe camera API's van google er ook bij moeten zitten toch?
Waarom kan ik al deze dingen dan niet met de S5+? Het kan ook op de S6, en die heeft volgens mij dezelfde Sony IMX240 sensor als de Note4, en dus ook de S5 plus.
Kan ik misschien rooten om dit wel te krijgen?
Op de Oppo F7a was het heel erg handig.
Met deze telefoon was het mogelijk om bij de camera van alles aan te passen, zoals de focus, RAW en sluitertijd etc.
Nu heeft mijn S5+ Lollipop erop zitten, dus zouden de nieuwe camera API's van google er ook bij moeten zitten toch?
Waarom kan ik al deze dingen dan niet met de S5+? Het kan ook op de S6, en die heeft volgens mij dezelfde Sony IMX240 sensor als de Note4, en dus ook de S5 plus.
Kan ik misschien rooten om dit wel te krijgen?
Op de Oppo F7a was het heel erg handig.
Samsung ondersteund de camera 2 api nog niet, schijnt er wel aan te komen in een update
Ik hoop het.computergenie schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 19:03:
Samsung ondersteund de camera 2 api nog niet, schijnt er wel aan te komen in een update
De camera zou dan zulke mooie foto's kunnen maken
ik hoop het ook, met een raw foto. kun je zo veel meer.
Ohh: en waar heb je deze "wijze info" vandaan?computergenie schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 19:03:
Hallo allen.
Graag hulp met een probleempje:
Ik heb sinds vandaag een nieuwe S5 plus, geleverd met Android versie 5.0.2.
Van een andere telefoon heb ik de SD kaart overgezet, om daarna Whatsapp opnieuw te installeren.
Vooraf heb ik gezocht naar de optie SD kaart als standaard opslag instellen oid., deze is in 5.0.2 niet meer te vinden (ik wist uit een eerdere ervaring dat je dat eerst moet doen zodat je Whatsapp backup na nieuwe installatie op de SD gevonden wordt).
Dat genoemde optie weg is kan ik wel in diverse fora vinden, alleen ik vraag me nu af hoe dit is gegaan bij mensen die een update van 4.4.4 naar Lollipop hebben gedaan, blijft dan je Whatsapp back-up intact en blijft Whatsapp dan ook wegschrijven naar de SD kaart?
En misschien iemand die een oplossing weet voor het probleem van mijn niet gevonden back-up?
Ik ben bang dat Whatsapp nu weer gaat wegschrijven naar intern geheugen wat niet mijn bedoeling is.
Ik heb hier in het forum gezocht maar helaas niks kunnen vinden wat me kan helpen...
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Graag hulp met een probleempje:
Van een andere telefoon heb ik de SD kaart overgezet, om daarna Whatsapp opnieuw te installeren.
Vooraf heb ik gezocht naar de optie SD kaart als standaard opslag instellen oid., deze is in 5.0.2 niet meer te vinden (ik wist uit een eerdere ervaring dat je dat eerst moet doen zodat je Whatsapp backup na nieuwe installatie op de SD gevonden wordt).
Dat genoemde optie weg is kan ik wel in diverse fora vinden, alleen ik vraag me nu af hoe dit is gegaan bij mensen die een update van 4.4.4 naar Lollipop hebben gedaan, blijft dan je Whatsapp back-up intact en blijft Whatsapp dan ook wegschrijven naar de SD kaart?
En misschien iemand die een oplossing weet voor het probleem van mijn niet gevonden back-up?
Ik ben bang dat Whatsapp nu weer gaat wegschrijven naar intern geheugen wat niet mijn bedoeling is.
Ik heb hier in het forum gezocht maar helaas niks kunnen vinden wat me kan helpen...
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Verwijderd
Mag ik vragen waar je die gekocht hebt ?? Ik wil er deze week namelijk ook één aanschaffen en dan graag een exemplaar met 5.0.2 alvast geinstalleerd.oetgrunn schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 19:53:
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2015 19:58 ]
Particulier, via MP.Verwijderd schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 19:55:
[...]
Mag ik vragen waar je die gekocht hebt ?? Ik wil er deze week namelijk ook één aanschaffen en dan graag een exemplaar met 5.0.2 alvast geinstalleerd.
Verwijderd
Ok, dank je wel.oetgrunn schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 20:02:
[...]Particulier, via MP.
Ik had hem bij Coolblue gehaald, hier had ik ook 5.0.2 op.Verwijderd schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 19:55:
[...]
Mag ik vragen waar je die gekocht hebt ?? Ik wil er deze week namelijk ook één aanschaffen en dan graag een exemplaar met 5.0.2 alvast geinstalleerd.
Verwijderd
Mooi, dat was ik namelijk ook van planRickvB schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 21:52:
[...]Ik had hem bij Coolblue gehaald, hier had ik ook 5.0.2 op.
Daar komt mijn S5 Plus ook vandaan. Met 4.4.4.
Ik heb hem nu 3 weken maar heb hem gekocht bij Coolblue als "tweedekans". Iemand heeft hem dus al gehad en hij beviel niet en heeft hem weer retour gestuurd. Ik had 14 dagen de tijd om hem te proberen en heb 23 maanden garantie.
Verwijderd
Even afwachten dus wat het aanstaande dinsdag wordtmike123 schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 22:32:
[...]Daar komt mijn S5 Plus ook vandaan. Met 4.4.4.
Gister trouwens na flink wat apps opnieuw installeren en een SoT van bijna 3 uur nog ongeveer 60% accu over, met de accuduur lijkt het voor de Plus met Lollipop dus ook wel goed te zitten.
Verwijderd
Het toestel (besteld bij CoolBlue) was inderdaad voorzien van softwareversie 5.0.2Verwijderd schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 22:58:
[...]Even afwachten dus wat het aanstaande dinsdag wordt
Nog niemand die weet hoe je Whatsapp backup op de sd kaart te krijgen? Onder Lollipop dus.
Verwijderd
Standaard kan dat niet, ik kopieer de complete map Whatsapp gewoon en zet hem indien nodig terug.oetgrunn schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 17:13:
Nog niemand die weet hoe je Whatsapp backup op de sd kaart te krijgen? Onder Lollipop dus.
Jammer dat die optie eruit is, nu verbruikt Whatsapp dus in mijn ogen onnodig intern geheugen, wat soms redelijk wat kan zijn gezien filmpjes en foto's die toch regelmatig gestuurd worden.
Verder nog een bug(je) ontdekt, als ik onder instellingen, geluiden de geluidsfeedback van het scherm uitzet, stopt ook de trillingsreactie, ondanks dat die wel is aangevinkt. Zet ik geluid weer aan, doet trillen het ook weer (en dat wil ik niet want het is een irritant geluidje).
Verder nog een bug(je) ontdekt, als ik onder instellingen, geluiden de geluidsfeedback van het scherm uitzet, stopt ook de trillingsreactie, ondanks dat die wel is aangevinkt. Zet ik geluid weer aan, doet trillen het ook weer (en dat wil ik niet want het is een irritant geluidje).
Vraag aan mede-tweakers.
Ik heb vandaag voor mijn man contractverlenging gedaan. Ik kreeg een samsung galaxy S5 icm abonnement Zorgeloos Instap (2 jaar) voor €25 en geen bijbetaling.
Is dit een goede deal voor mijn man? (bouw telefoon is het en hij stelt totaal geen eisen aan een telefoon)
Ik heb vandaag voor mijn man contractverlenging gedaan. Ik kreeg een samsung galaxy S5 icm abonnement Zorgeloos Instap (2 jaar) voor €25 en geen bijbetaling.
Is dit een goede deal voor mijn man? (bouw telefoon is het en hij stelt totaal geen eisen aan een telefoon)
Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!
Hoe is jullie standby met de batterij? Ik heb het gevoel dat hij wel snel leeg loopt in standby (Gewoon scherm uit).
Op school heb ik wel altijd maar 1 streepje of geen bereik. wifi werkt ook niet altijd goed.
Zal het daar aan liggen?
Volgens Gsam word het meest gebruikt door android systeem (20%) en de Kernel (15%) Dit met nog 46% over, en ik ben nu 10 uur van de lader met 3 uur SOT.
Met scherm aan gaat die wel lang mee
Op school heb ik wel altijd maar 1 streepje of geen bereik. wifi werkt ook niet altijd goed.
Zal het daar aan liggen?
Volgens Gsam word het meest gebruikt door android systeem (20%) en de Kernel (15%) Dit met nog 46% over, en ik ben nu 10 uur van de lader met 3 uur SOT.
Met scherm aan gaat die wel lang mee
Bij een belabberde wifi en 3G ontvangst is het niet raar dat de batterij een heel stuk sneller gaat. Het toestel is continu aan het werk om te zoeken naar een beter signaal, en dat hakt er best in.
Dat heeft niet zo heel veel met de OS versie te maken...
Met scherm gebruik van 35%, android systeem 19%, Android OS 13% en 15% batterij over heb ik er 2 dagen 7 uur en 32 minuten mee gedaan. Wel een 4G verbinding constant in het scherm. En thuis goede wifi ontvangst.
Sorry, maar wat maakt het uit? Je hebt het contract toch al verlengt, dus jij vond de deal goed en daar draait het toch om als consument.pinokkia schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 23:25:
Vraag aan mede-tweakers.
Bij kpn heb je 2 weken de tijd om de deal terug te draaien. Je moet het dan wel als reden aangeven dat je mobiel niet bevalt. Dus het maakt wel degelijk uit of ik een goede deal heb.Peatsmoke schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 05:18:
[...]
Sorry, maar wat maakt het uit? Je hebt het contract toch al verlengt, dus jij vond de deal goed en daar draait het toch om als consument.
Die heb je bij alle providers (ivm kopen op afstand) maar dat terzijde. Als het de standaard S5 is en (doordat je kennelijk al langer bij KPN bent) korting op het abonnement krijgt, is de prijs niet echt geweldig maar ook niet echt teveel (gezien de kwaliteit van KPN).pinokkia schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 09:07:
[...]
Bij kpn heb je 2 weken de tijd om de deal terug te draaien. Je moet het dan wel als reden aangeven dat je mobiel niet bevalt. Dus het maakt wel degelijk uit of ik een goede deal heb.

Wat bedoel je met de standaard S5?Peatsmoke schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 09:54:
[...]
Die heb je bij alle providers (ivm kopen op afstand) maar dat terzijde. Als het de standaard S5 is en (doordat je kennelijk al langer bij KPN bent) korting op het abonnement krijgt, is de prijs niet echt geweldig maar ook niet echt teveel (gezien de kwaliteit van KPN).
Misschien had vooronderzoek beter geweest, dan achteraf ?pinokkia schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 11:04:
[...]
Wat bedoel je met de standaard S5?Zijn er dan verschillende S5?
Ja er zijn verschillende S5 foons. Tegelijkertijd heeft 80 - 90% de gewone en prima S5. Je man zal tevreden zijn.pinokkia schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 11:04:
[...]Wat bedoel je met de standaard S5?Zijn er dan verschillende S5?
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Ook als ik geen 3/4G gebruik? Gebruik namelijk alleen wifi.arnoud_h schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 22:28:
Bij een belabberde wifi en 3G ontvangst is het niet raar dat de batterij een heel stuk sneller gaat. Het toestel is continu aan het werk om te zoeken naar een beter signaal, en dat hakt er best in.
Hij is nu ook wel vaak wakker als ik hem niet gebruik, 1 uur SOT en er is al 30% af, terwijl ik vandaag gewoon overal minimaal 3 streepjes heb gehad.
Vind het best raar dan.
Als je helemaal geen 3/4G gebruikt, kan je misschien het beste de telefoon op GSM zetten, ( 2G )RickvB schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 15:06:
[...]
Ook als ik geen 3/4G gebruik? Gebruik namelijk alleen wifi.
Hij is nu ook wel vaak wakker als ik hem niet gebruik, 1 uur SOT en er is al 30% af, terwijl ik vandaag gewoon overal minimaal 3 streepjes heb gehad.
Vind het best raar dan.
Dan is de energieconsumptie nog lager.
Als de telefoon moet zoeken naar verbinding ( maakt niet uit of het data / wifi is ) dan kost dat energie.
Ik zou in dat geval de verbindingen allemaal uitzetten, en wifi pas opstarten als het nodig is
[ Voor 17% gewijzigd door FreshMaker op 28-05-2015 15:55 ]
Ik hebhem nu op GSM gezet, maar het bereik met bellen is niet veranderd toch?FreshMaker schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 15:53:
[...]
Als je helemaal geen 3/4G gebruikt, kan je misschien het beste de telefoon op GSM zetten, ( 2G )
Dan is de energieconsumptie nog lager.
Als de telefoon moet zoeken naar verbinding ( maakt niet uit of het data / wifi is ) dan kost dat energie.
Ik zou in dat geval de verbindingen allemaal uitzetten, en wifi pas opstarten als het nodig is
Mobiele data heb ik altijd uit staan.
Nee, je spaart nu alleen de extra 'power' van het zoeken naar de 3G verbinding.
2G en 4G zijn nagenoeg dezelfde antenne's, als je mobile data niet gebruikt, lijkt me ook geennoodzaak om op 4G te zitten.
* FreshMaker deed dat bij VF ook altijd, omdat er toch geen data) bereik thuis was ...
2G en 4G zijn nagenoeg dezelfde antenne's, als je mobile data niet gebruikt, lijkt me ook geennoodzaak om op 4G te zitten.
* FreshMaker deed dat bij VF ook altijd, omdat er toch geen data) bereik thuis was ...
Dus de telefoon zoekt naar 3g verbindingen, ook als je mobiele data uit hebt staan?FreshMaker schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 16:26:
Nee, je spaart nu alleen de extra 'power' van het zoeken naar de 3G verbinding.
Vooronderzoek heb ik wel gedaan, want je hebt S5 en S5 MiniFreshMaker schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 11:31:
[...]
Misschien had vooronderzoek beter geweest, dan achteraf ?
Zie bovenstaand antwoord.AvK schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 13:09:
[...]
Ja er zijn verschillende S5 foons. Tegelijkertijd heeft 80 - 90% de gewone en prima S5. Je man zal tevreden zijn.
[ Voor 28% gewijzigd door pinokkia op 28-05-2015 18:07 ]
S5 plus, S5 duosim
En allemaal in verschillende kleurtjes.
Ik wist alleen dat je een S5 (900F), S5 plus (901F. Die heb ik voor mijn man besteld) en S5 Mini. Allemaal in verschillende kleurtjes. Alleen de S5 duosim wist ik niet.FreshMaker schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 21:42:
S5 plus, S5 duosim
Verschil tussen de S5 en de plus is vrij groot, dus wel belangrijkpinokkia schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 22:25:
[...]
Ik wist alleen dat je een S5 (900F), S5 plus (901F. Die heb ik voor mijn man besteld) en S5 Mini. Allemaal in verschillende kleurtjes. Alleen de S5 duosim wist ik niet.
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Toch een iets snellere processor (805) en 4G + heeft de S5 plus. Meer verschillen heb ik niet kunnen vinden.Koldur schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 23:56:
[...]
Verschil tussen de S5 en de plus is vrij groot, dus wel belangrijk
Ik heb de G901F versie gekocht voor de betere camera sensor (Sony ipv Isocell)pinokkia schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 00:03:
[...]
Toch een iets snellere processor (805) en 4G + heeft de S5 plus. Meer verschillen heb ik niet kunnen vinden.
Draadloos laden op onze Zon
Klopt, en het verschil tussen de 801 en de 805 is vrij groot.pinokkia schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 00:03:
[...]
Toch een iets snellere processor (805) en 4G + heeft de S5 plus. Meer verschillen heb ik niet kunnen vinden.
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Let op:
Prijzen, winkels, levertijden en dergelijke niet-technische zaken graag in [Samsung Galaxy S5] Levertijden & Prijzen
Prijzen, winkels, levertijden en dergelijke niet-technische zaken graag in [Samsung Galaxy S5] Levertijden & Prijzen