Misschien heeft die Gear Fit ook wel een update nodig.twapee12 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 10:21:
Ik heb sinds een paar dagen Lollipop op mijn S5. Wat mij tot nu toe opvalt is dat mijn Samsung Gear Fit geen meldingen meer ontvangt van mijn S5. Daarnaast kan ik Endomondo ook niet meer opstarten via mijn Gear Fit. Als ik dit probeer krijg ik een error melding ('Endomondo is gestopt') op mijn telefoon. Iemand met dezelfde problemen en misschien een antwoord hierop?
Ls,
Lollipop heeft geen smart bluetooth functie meer ! Lifetrack
werkt ook al niet meer en die maakt ook gebruik van de bluetooth smart functie.
Lollipop heeft geen smart bluetooth functie meer ! Lifetrack
copy paste....
Ik wil nog wel eens een foto op whatsapp plakken.
Op internet een foto copy gaat goed. Dan zegt hij naar klembord.
Maar ik krijg geen plakken optie. in Whatsapp.
De oplossing zal wel heel simpel zijn.
Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd
Ik sla de foto dan op, en via quickpic ( of welke galery je ook gebruikt ) weer doordelendriel24 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 13:58:
copy paste....
Vanuit WA kan je dan evt simpel op doorzenden drukken, als je meer ontvangers wil hebben
stiekem mis ik Webm en animated gif een beetje, vaak zijn die 'grappige' plaatjes niet goed te delen, en maak ik er een avi2gif constructie van
[ Voor 12% gewijzigd door FreshMaker op 03-02-2015 14:18 ]
Ook ik had sinds gister spontaan last van een afwisseling tussen wifi en 4g. Batterij werd warm, binnen 2 uur leeg en internet was verschrikkelijk.
Gekeken naar de optie slimme netwerkwissel, en die bleek inderdaad aan. Hoe kan dat deze spontaan aan staat? Zo te lezen is dit bij meerdere mensen het geval.
Btw, ik had op dat moment nog niet geüpdatet naar Lollipop. Nu wel, ziet er goed uit! Factory reset lijkt echter helaas wel nodig.
Gekeken naar de optie slimme netwerkwissel, en die bleek inderdaad aan. Hoe kan dat deze spontaan aan staat? Zo te lezen is dit bij meerdere mensen het geval.
Btw, ik had op dat moment nog niet geüpdatet naar Lollipop. Nu wel, ziet er goed uit! Factory reset lijkt echter helaas wel nodig.
Dat opslaan is natuurlijk ook mogelijk.... maar je galerij vervuild dan zo en het is een stapje meer.FreshMaker schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 14:17:
[...]
Ik sla de foto dan op, en via quickpic ( of welke galery je ook gebruikt ) weer doordelen
Vanuit WA kan je dan evt simpel op doorzenden drukken, als je meer ontvangers wil hebben
stiekem mis ik Webm en animated gif een beetje, vaak zijn die 'grappige' plaatjes niet goed te delen, en maak ik er een avi2gif constructie van
Is het nou echt niet mogelijk? raar....
Ik heb er echt een hekel aan, dat ik nu niet meer over hetzelfde icoontje mijn telefoon op stil, volume of trillen kan zetten. Daarnaast schakelt die stomme prioriteiten-modus ook de meldingsled uit, dus mocht je op je werk zijn krijg je of helemaal niets meer mee, of de hele ruimte krijgt het mee. Echt waardeloos en compleet ondoordacht, die feature. Beter hadden ze een vierde modus aan de knop toegevoegd. Daarnaast heb ik ook problemen met mijn Wifi sinds een paar dagen, maar daar is een ander topic voor. Daarnaast is nu ook alles fel wit. Nee, een waardeloze update. Ik heb werkelijk nog geen enkel pluspunt gevonden.
update G900FXXU1BOA3 komt eraan. Misschien bevat die wel pluspunten
Vandaag de oorspronkelijke 4.4.2 ROM gedownload. Ik ga vanavond lekker terug naar 4.4.2. Xposed, normale volume-regeling, Trigger die weer gewoon mijn data-verbinding kan schakelen, enz enz.
Misschien dat ik nog wel een keer naar CM12 ga wanneer die stabiel is maar de officiële Samsung-Lollipop is echt zaadje...
Misschien dat ik nog wel een keer naar CM12 ga wanneer die stabiel is maar de officiële Samsung-Lollipop is echt zaadje...

[ Voor 19% gewijzigd door Bra-Jo op 03-02-2015 16:25 ]
Nomen nescio
Je kan eventueel ( in quickpic ) de downloadfolder hidden maken.driel24 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 14:29:
[...]
Dat opslaan is natuurlijk ook mogelijk.... maar je galerij vervuild dan zo en het is een stapje meer.
Is het nou echt niet mogelijk? raar....
En dmv een ( helaas ) extra handeling de boel even unhiden ...
Maar inderdaad, het zou handiger kunnen.
Die plaatjes verwijder ik meestal na het delen, maar dat heb ik uit noodzaak aangeleerd inderdaad
Nog een vraagje, ik stoor me er nu enorm aan dat ik links boven in Vodafone heb staan. Ik krijg nu niet meer te zien dat ik een app heb of iets. Zie ik een optie over het hoofd om dit uit te zetten?
Zie ook hier het voorbeeld
Edit: Ik bedoel dus precies hetzelfde probleem als o.a. EsuS.
[ Voor 9% gewijzigd door Edzeau op 03-02-2015 16:50 ]
EsuS. schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 18:01:
Eerste post hier, hopelijk geeft dat niet...
Sinds de lollipop update heb ik problemen met de weergave van de icoontjes in de statusbalk.
Zoals jullie kunnen zien zijn alle icoontjes zichtbaar met ontgrendeld scherm, maar zijn de linker icoontjes verborgen op het lockscreen.
Vroeger stond de naam van mijn operator linksonder... Iemand een idee hoe ik dit kan aanpassen?
[afbeelding]
MadMan68 schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 22:23:
[...]
Dat vraag ik me ook af, ik hoop dat dit aan te passen is.
Tijdelijke fix, maar helaas erg lelijk als je verschillende "vaste" notificaties hebt. Bedankt voor de moeite.Verwijderd schreef op zondag 01 februari 2015 @ 12:21:
[...]
Hetzelfde probleem hier! Erg jammer dat de icoontjes niet zichtbaar zijn met ontgrendeld scherm. Wat je wel kunt doen is (kwam ik net zelf achter) naar instellingen gaan, daarna naar geluiden en meldingen, vervolgens zie je helemaal onderin 'Tijdens vergrendeling' staan. Je kunt dan kiezen uit: alle inhoud weergeven, vertrouwelijke inhoud verbergen of geen meldingen weergeven. Bij mij stond hij op het laatste, dus ik heb hem gezet op vertrouwelijke inhoud verbergen. Dan zie je wel dat je een appje hebt bijvoorbeeld, maar niet van wie en wat erin staat. Zo geldt dat ook voor andere apps! Dan kun je met een ontgrendeld scherm tenminste nog wel zien wat je hebt ontvangen. Ik hoop dat je er iets aan hebt!
Blijkbaar bestaat er een mogelijkheid om de carrier text te verwijderen (LINK).Edzeau schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 16:47:
Nog een vraagje, ik stoor me er nu enorm aan dat ik links boven in Vodafone heb staan. Ik krijg nu niet meer te zien dat ik een app heb of iets. Zie ik een optie over het hoofd om dit uit te zetten?
Nog niet getest omdat mijn kennis helaas (nog) niet ver genoeg reikt... Hopelijk hebben jullie er wat aan.
[Guide How-to] Remove Lockscreen CarrierThis removes the lockscreen carrier text.
Keyguard.apk smali edit:
smali/com/android/keyguard/CarrierText.smali:
Change if-nez to if-eqz in the indicated edit:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 .method private static concatenate(Ljava/lang/CharSequence;Ljava/lang/CharSequence;)Ljava/lang/CharSequence; .locals 5 const/4 v2, 0x1 const/4 v3, 0x0 invoke-static {p0}, Landroid/text/TextUtils;->isEmpty(Ljava/lang/CharSequence;)Z move-result v4 if-eqz v4, :cond_1 move v0, v2
Copy paste....
Ik ben niet de enige.
http://forums.androidcent...n-t-copy-paste-image.html
Mijn vorige was ook een iPhone. Ik gebruikte het echt heel vaak.
Ik ben niet de enige.
Lang drukken op plaatje, share, kies app (mail, WA, sms, etc.).driel24 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 22:28:
Copy paste....
Ik ben niet de enige.
Sharen is ver ver superieur aan hoe het op iOS werkt
Nickname does not reflect reality
In de standaard browser en in Chrome krijg ik niet de keuze share....Brad Pitt schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 23:19:
[...]
Lang drukken op plaatje, share, kies app (mail, WA, sms, etc.).
Sharen is ver ver superieur aan hoe het op iOS werkt
Krijg de volgende opties ( bij Chrome wel iets meer opties )
Afb opslaan
Afb kopiëren
Afb bekijken
Meer niet. Bij kopiëren gaat hij naar klembord, maar ik kan niet plakken.
Edit // Firefox gedownload.... Daar werkt het wel ????

[ Voor 11% gewijzigd door driel24 op 04-02-2015 00:04 ]
Chrome is dan ook een draak van een browser, imhodriel24 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 23:53:
[...]
Edit // Firefox gedownload.... Daar werkt het wel ????
Goed dat het nu wel werkt
Nickname does not reflect reality
Zo, na een nacht slapen is de eerste frustratie over Lollipop weg.
Maar mocht je je telefoon als wekker gebruiken, wat ik doe, kun je hem dus nooit op 'Geen' prioriteitsonderbrekingen zetten, want dan gaat je wekken niet meer af. Welke (/&%ç dacht dat dit vooruitgang is!? Mocht je er dus per ongeluk op klikken, gaat dus gewoon je wekker niet meer af. Thuis heb ik gelukkig nog wel een tweede, maar als je ergens anders dan thuis bent is het extreem gevaarlijk.
Daarnaast ligt mijn telefoon op mijn werk op mijn bureau. Dan kan je dus niet reageren op de LED die aan gaat als je een bericht (email, whatsapp) krijgt. Je moet hem dan op trillen zetten of elke paar minuten op je telefoon gaat drukken. Dat kunnen mijn collegas waarderen
Serieus. De mensen die dit ontwikkeld hebben, in wat voor wereld leven die?!
Maar mocht je je telefoon als wekker gebruiken, wat ik doe, kun je hem dus nooit op 'Geen' prioriteitsonderbrekingen zetten, want dan gaat je wekken niet meer af. Welke (/&%ç dacht dat dit vooruitgang is!? Mocht je er dus per ongeluk op klikken, gaat dus gewoon je wekker niet meer af. Thuis heb ik gelukkig nog wel een tweede, maar als je ergens anders dan thuis bent is het extreem gevaarlijk.

Daarnaast ligt mijn telefoon op mijn werk op mijn bureau. Dan kan je dus niet reageren op de LED die aan gaat als je een bericht (email, whatsapp) krijgt. Je moet hem dan op trillen zetten of elke paar minuten op je telefoon gaat drukken. Dat kunnen mijn collegas waarderen

Ik heb exact het zelfde. Welk "slimme" persoon heeft dit bedacht. Ik gebruik de tril stand eigen bijna nooit, soms in vergaderingen. De stil stand gebruik ik dagelijks. En voornamelijk in de nacht. Dat was altijd 1 klikje en ik was klaar. Nu moet ik het allemaal lastige dingen doen om hem stil te krijgen, waarna ik zo te zien ook helemaal niets te zien krijg. Dit straks even verder testen.davidsmit schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 07:09:
Maar mocht je je telefoon als wekker gebruiken, wat ik doe, kun je hem dus nooit op 'Geen' prioriteitsonderbrekingen zetten, want dan gaat je wekken niet meer af. Welke (/&%ç dacht dat dit vooruitgang is!? Mocht je er dus per ongeluk op klikken, gaat dus gewoon je wekker niet meer af. Thuis heb ik gelukkig nog wel een tweede, maar als je ergens anders dan thuis bent is het extreem gevaarlijk.![]()
Daarnaast ligt mijn telefoon op mijn werk op mijn bureau. Dan kan je dus niet reageren op de LED die aan gaat als je een bericht (email, whatsapp) krijgt. Je moet hem dan op trillen zetten of elke paar minuten op je telefoon gaat drukken. Dat kunnen mijn collegas waarderen![]()
Of vandaag gaat cm er op, of ik flash terug naar 4.4.
Dat vroeg ik me ook af ja, wie heeft er in godsnaam bedacht dat dit wel eens handig zou kunnen zijndavidsmit schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 07:09:
Maar ik heb nog een ander probleem met Lollipop: de cameradaemon gebruikt af en toe heel veel accucapaciteit zonder de camera opgestart te hebben, als je dan de camera op wil starten, krijg je de melding "Camera is gestopt". Enige oplossing is een reboot, maar meestal is de accu al bijna leeg voordat je erachter komt.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
Ik vind de prioriteitsstand juist ideaal. Ook heerlijk dat whatsapp hierbij werkt. Dat was blij de blokkeermodus niet het geval.
Ook sinds 2 dagen Lollipop erop, sinds gisteravond laadt ineens de batterij niet meer. Vanalles geprobeerd, eerst krijg ik in uitstand nog een uitroepteken bij de batterij als aan de lader, nu helemaal niets meer. Laadt niet op via lader of USB....nog slechts 63%!!..factory reset ook gedaan, geen resultaat.En dan moet ik vandaag ook nog het ziekenhuis in voor opname...snel een nieuwe batterij kopen?
Kan het niet zo snel meer terug vinden maar heb al 4 week geleden ergens gelezen dat hier een update voor komt. Ook voor de menu kleuren (als je die te wit vind).davidsmit schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 07:09:
Maar mocht je je telefoon als wekker gebruiken, wat ik doe, kun je hem dus nooit op 'Geen' prioriteitsonderbrekingen zetten, want dan gaat je wekken niet meer af. Welke (/&%ç dacht dat dit vooruitgang is!? Mocht je er dus per ongeluk op klikken, gaat dus gewoon je wekker niet meer af. Thuis heb ik gelukkig nog wel een tweede, maar als je ergens anders dan thuis bent is het extreem gevaarlijk.![]()
Daarnaast ligt mijn telefoon op mijn werk op mijn bureau. Dan kan je dus niet reageren op de LED die aan gaat als je een bericht (email, whatsapp) krijgt. Je moet hem dan op trillen zetten of elke paar minuten op je telefoon gaat drukken. Dat kunnen mijn collegas waarderen![]()
Moet zeggen dat ik zeer tevreden ben met stock Lollipop. Er wordt hier veel geklaagd over vaak uitzonderlijke bevindingen. Batterij ineens dood, een of andere exotische app die wel onder CM draait maar niet op LP. Tja......
Kijk, dat dingen anders zijn dan we gewend zijn dat is even wennen. En ja, die stille modus is een gemis. Zelf vind ik het telefoon menu te iel. Dat is gewoon niet handig in de auto. Maar de voordelen wegen veel zwaarder. Snel, zeer goede batterij duur, uitschakelbare apps, beperkte TouchWizz, fris en geen last meer van de Media Server bug bijvoorbeeld.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
In ieder geval even naar de winkel om een andere te proberen. Dan weet je het zeker.Honingimker schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 09:01:
Ook sinds 2 dagen Lollipop erop, sinds gisteravond laadt ineens de batterij niet meer. Vanalles geprobeerd, eerst krijg ik in uitstand nog een uitroepteken bij de batterij als aan de lader, nu helemaal niets meer. Laadt niet op via lader of USB....nog slechts 63%!!..factory reset ook gedaan, geen resultaat.En dan moet ik vandaag ook nog het ziekenhuis in voor opname...snel een nieuwe batterij kopen?
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Er zitten inderdaad vele kleine dingen in. Oa het witte kijkt erg irritant.
Maar het mis van de stile modes vind ik persoonlijk meer het startmenu issue van Windows 8.
Ik kon mijn telefoon altijd perfect gebruiken in, nu moet ik heel veel aanpassingen doen om dezelfe achtige stile modes te krijgen.
Ik ga straks mooi even uitzoeken hoe ik zonder issues kan downgraden. Ik heb niet voor niets een telefoon gekocht die gewoon goed past zoals ik heb wil gebruiken.
Tjsa, de stille stand..
Je hebt echt een gebruiksaanwijzing nodig om dat te laten werken!
Allereerst in in Instellingen>Geluiden en meldingen >Onderbrekingen de bovenste menu optie "Ontvangen van oproepen en meldingen" kiezen en 'Alleen onderbekingen met prioriteit toestaan' selecteren.
Daarna "Gebeurt. en herinneringen" aan vinken de ander twee opties niet vinken.
Daarna het pulldown/ berichten / notificatie balk aanpassen door in Instellingen>Meldingenvenster de Priotiteit knop toe te voegen. Die vind je niet omdat deze ongeactiveerd de knullige naam "Alles" draagt en er uitziet als een eenrichtingrij verbodsbord...... als je dit symbooltje op je actieve knoppen balk sleept kun je de prioriteitsfunctie gebruiken en werkt het bijna hetzelfde als de stille mode.
Slechts een verschil tot dusverre opgemerkt (zoals hierboven ook al genoemd): in prioriteit mode gaat ook geen lampje/led branden....
Dramatisch slechte implementatie van vast goed bedoelde extra configureerbaarheid om beter om te gaan met de verschillende interupties (alarm, gesprekken, berichten)..
Tips om de led te laten branden in stille/prioriteit mode zijn zeer welkom! Lees het graag.
Je hebt echt een gebruiksaanwijzing nodig om dat te laten werken!
Allereerst in in Instellingen>Geluiden en meldingen >Onderbrekingen de bovenste menu optie "Ontvangen van oproepen en meldingen" kiezen en 'Alleen onderbekingen met prioriteit toestaan' selecteren.
Daarna "Gebeurt. en herinneringen" aan vinken de ander twee opties niet vinken.
Daarna het pulldown/ berichten / notificatie balk aanpassen door in Instellingen>Meldingenvenster de Priotiteit knop toe te voegen. Die vind je niet omdat deze ongeactiveerd de knullige naam "Alles" draagt en er uitziet als een eenrichtingrij verbodsbord...... als je dit symbooltje op je actieve knoppen balk sleept kun je de prioriteitsfunctie gebruiken en werkt het bijna hetzelfde als de stille mode.
Slechts een verschil tot dusverre opgemerkt (zoals hierboven ook al genoemd): in prioriteit mode gaat ook geen lampje/led branden....
Dramatisch slechte implementatie van vast goed bedoelde extra configureerbaarheid om beter om te gaan met de verschillende interupties (alarm, gesprekken, berichten)..
Tips om de led te laten branden in stille/prioriteit mode zijn zeer welkom! Lees het graag.
Kijk even in [Samsung Galaxy S5] Rooten en Custom ROM's voor de basis, en op www.sammobile.com voor de 4.4.2-rom.Rolfie schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 10:13:
[...]
Ik ga straks mooi even uitzoeken hoe ik zonder issues kan downgraden. Ik heb niet voor niets een telefoon gekocht die gewoon goed past zoals ik heb wil gebruiken.
Nomen nescio
Even een vraag van een heel andere orde.
Zit net even mijn batterij stats door te kijken. Staat er: Mobiel standby x% en Apparaat standby x%.
Wat is het verschil? Is mobiel de software matige stand (wifi, gsm ed) en apparaat de hardware zelf of zoiets?
Zit net even mijn batterij stats door te kijken. Staat er: Mobiel standby x% en Apparaat standby x%.
Wat is het verschil? Is mobiel de software matige stand (wifi, gsm ed) en apparaat de hardware zelf of zoiets?
Inderdaad, Mobiel Standby is de tijd die de verschillende modems hebben gewerkt (3G, WiFi). Wat ik merk is dat als ik thuis ben (met het prachtige stabiele Vodafone netwerk hier in de buurt) dat de batterij een stuk minder lang mee gaat dan als ik op mijn werk ben... Dan moet blijkbaar het modem een stuk harder werken om een fatsoenlijk signaal te houden....
Je wekker werkt dan ook niet meer! En een timer volgens mij ook niet.hjmolenkamp schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 16:40:
Net nog even getest voor de zekerheid maar de wekker werkt welzeker!davidsmit schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 20:17:
[...]
Je wekker werkt dan ook niet meer! En een timer volgens mij ook niet.
Mits je uiteraard de bovenste optie in het Onderbrekingen opties scherm groen hebt aangevinkt (Gebeurtenissen en herinneringen krijgen dan prioriteit en worden WEL doorgegeven, andere zaken (telefoonoproepen en berichten) niet.
Cheers!
wow ontzettend irritant, die 5.0 update heeft nu mijn notificaties van whatsapp beschermd, zodat ik moet klikken om te kijken wat er gezegd is...
Zojuist teruggegaan naar Kitkat, 4.4. Heerlijk!
Alles werkt weer als vanouds. Gewoon mijn backup terug kunnen zetten met Titanium, Xposed werkt weer, fatsoenlijke volumeregeling, enz enz.
Nomen nescio
Echte tweakers lossen dat zo opHamburgerHenk schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 22:34:
wow ontzettend irritant, die 5.0 update heeft nu mijn notificaties van whatsapp beschermd, zodat ik moet klikken om te kijken wat er gezegd is...
Kijk eens bij "geluiden en meldingen" en dan bij "tijdens vergrendeling" daar kan je aangeven hoe je het wil. Heerlijk, opties!
Enige punt wat ik wat vervelend vind is dat ze de optie om volledig stil weg te halen, maar die komt met 5.1 gelukkig terug.
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Ja natuurlijk, had ik ook al gedaan. Maar het is nogal irritant dat het vanzelf ingesteld werd. Zo haal je toch het hele nu van al die notificaties weg. Ik heb mijn lockscreen niet beveiligd, dus waarom zou je dan de notificaties beveiligen, je zit er toch zo in.Koldur schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 23:30:
[...]
Echte tweakers lossen dat zo op![]()
Kijk eens bij "geluiden en meldingen" en dan bij "tijdens vergrendeling" daar kan je aangeven hoe je het wil. Heerlijk, opties!![]()
Enige punt wat ik wat vervelend vind is dat ze de optie om volledig stil weg te halen, maar die komt met 5.0.2 gelukkig terug.
[ Voor 8% gewijzigd door Terranova op 05-02-2015 08:52 ]
Tja, dit is echt achterste voren denken! Als bedrijf (Samsung) maak je je ROM zo veilig mogelijk, beter voorkomen dan genezen. Maar tegenwoordig denken mensen alleen maar vanuit hun eigen perspectief en als iets dan dus dan ook maar iets ander wordt geleverd dan is het zo stom! ...... Klagen is wat we tegenwoordig nog kunnen, wees er blij mee dat Samsung in ieder geval probeert te denken aan beveiliging op dit soort vlakken en je kan het gewoon aanpassen. Waar gaat het over....HamburgerHenk schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 08:52:
[...]
Ja natuurlijk, had ik ook al gedaan. Maar het is nogal irritant dat het vanzelf ingesteld werd. Zo haal je toch het hele nu van al die notificaties weg. Ik heb mijn lockscreen niet beveiligd, dus waarom zou je dan de notificaties beveiligen, je zit er toch zo in.
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Mwah dat vind ik niet. Als je je telefoon sowieso niet beveiligd, waarom zou je dan opeens de notifications wel doen terwijl het enige wat nodig is is swipen om het scherm te unlocken. Daarna zie je toch alles.Koldur schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 09:31:
[...]
Tja, dit is echt achterste voren denken! Als bedrijf (Samsung) maak je je ROM zo veilig mogelijk, beter voorkomen dan genezen. Maar tegenwoordig denken mensen alleen maar vanuit hun eigen perspectief en als iets dan dus dan ook maar iets ander wordt geleverd dan is het zo stom! ...... Klagen is wat we tegenwoordig nog kunnen, wees er blij mee dat Samsung in ieder geval probeert te denken aan beveiliging op dit soort vlakken en je kan het gewoon aanpassen. Waar gaat het over....
Blijft vreemd hoe je hier over redeneert, eerst zeg je alleen dat je geen notificaties kan bekijken zonder te moeten klikken (je bedoelt waarschijnlijk unlocken en dan de melding gewoon aanraken) terwijl dit niet zo is, daarna zeg je ineens dat je het wel weet, maar het irritant vindt en dus alleen maar lijkt te klagen. Lekker nuttig post dus, dit is toch geen klaag platform?
Vind het ook niet erg verstandig dat je geen beveiligde lockscreen gebruikt, lijkt me niet echt handig met de gegevens die je tegenwoordig op je smartphone hebt staan. Moet je natuurlijk helemaal zelf weten, maar is niet echt verstandig.
Vind het ook niet erg verstandig dat je geen beveiligde lockscreen gebruikt, lijkt me niet echt handig met de gegevens die je tegenwoordig op je smartphone hebt staan. Moet je natuurlijk helemaal zelf weten, maar is niet echt verstandig.
Heel handig in 5.0 is Smart Lock. Als mijn telefoon thuis is of verbonden met bluetooth in de auto dan hoef ik niet te unlocken en op andere locaties wel. (Beveiliging - Smart Lock).Koldur schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 10:12:
Ja, helemaal met je eens! Gebruik ik nu ook, alleen was een een xposed module die dit naar mijn idee beter uit had gewerkt, kon je ook een WiFi AP instellen als een veilige locatie, kan je gewoon je GPS uit zetten.Laudor schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 11:29:
[...]
Heel handig in 5.0 is Smart Lock. Als mijn telefoon thuis is of verbonden met bluetooth in de auto dan hoef ik niet te unlocken en op andere locaties wel. (Beveiliging - Smart Lock).
Maar fijn dat het er nu in zit, want xposed werkt nog niet met 5.0
Stille modus heb ik nog nooit gebruikt dus vind het geen gemis.
Ik gebruik profile scheduler. Gewoon een profiel aanmaken en klaar. 's Avonds 1 druk op de knop en alles staat goed.
Bij de iphone die ik heb moet ik eerst het instellingen menu in om trillen uit te schakelen en daarna geluid zachter zetten. Laat staan als ik ook zaken als wifi, 4g en GPS wil uitzetten. laat ik dus maar gewoon 24/7 aanstaan.
Enigste optie die de iphone heeft is de No Disturb mode welke alles uitschakelt behalve de wekker en dat is denk ik wat de meeste mensen bedoelen.
Ik gebruik profile scheduler. Gewoon een profiel aanmaken en klaar. 's Avonds 1 druk op de knop en alles staat goed.
Bij de iphone die ik heb moet ik eerst het instellingen menu in om trillen uit te schakelen en daarna geluid zachter zetten. Laat staan als ik ook zaken als wifi, 4g en GPS wil uitzetten. laat ik dus maar gewoon 24/7 aanstaan.
Enigste optie die de iphone heeft is de No Disturb mode welke alles uitschakelt behalve de wekker en dat is denk ik wat de meeste mensen bedoelen.
En bellen en SMS...Enigste optie die de iphone heeft is de No Disturb mode welke alles uitschakelt behalve de wekker en dat is denk ik wat de meeste mensen bedoelen.
Bij ons precies hetzelfde! (klapperen tussen wifi en 4g; batterij in no-time leeg)Edzeau schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 14:19:
Ook ik had sinds gister spontaan last van een afwisseling tussen wifi en 4g. Batterij werd warm, binnen 2 uur leeg en internet was verschrikkelijk.
slimme netwerkwissel stond ook aan; deze nu uitgezet.
batterij leeg laten lopen;
nu aan de oplader
kijken of dit verbetering geeft.
overigens staat slimme netwerkwissel al weken aan en heeft nooit problemen gegeven.
s4 op dezelfde wifi geeft geen probleem.
voor de zekerheid google play games update van gisteren verwijderd en deze software uitgezet.
https://nl.hardware.info/usersystemen/19802/maximus-vi-formula
Idem hier, enorm klapperen tussen wifi en 4G, ook nog niet over naar Lollipop. Ook slimme netwerk wissel maar uit gezet. Dit stond altijd al aan bij mij en leverde nooit problemen op, tot paar dagen geleden.
Overigens ook op zowel mijn S5 als mijn Tablet S ook sinds paar dagen de foutmelding Galaxy is gestopt, die steeds maar terug kwam. Na reboot zijn die wel weg. Vriendin met Note 3, had ook die melding steeds sinds paar dagen.
Overigens ook op zowel mijn S5 als mijn Tablet S ook sinds paar dagen de foutmelding Galaxy is gestopt, die steeds maar terug kwam. Na reboot zijn die wel weg. Vriendin met Note 3, had ook die melding steeds sinds paar dagen.
dit dus inderdaad, terwijl ik niet eens op Lollipop zit. En ligt niet aan de wifi router, want op werk met professionele routers, precies hetzelfde.j0eyv schreef op maandag 02 februari 2015 @ 17:05:
Zijn er mensen die ook last hebben van een (vaak) wegvallende wifi verbinding? Ik zie het zeer vaak gebeuren.. afgelopen vrijdag had ik dit nog niet. Heb het wifi AP herstart. Vanavond eens controleren vanaf een andere wifi verbinding.
[ Voor 36% gewijzigd door Arjant2 op 05-02-2015 14:12 ]
Alles dus zoals ik schreef. Heb al paar keer meegemaakt dat het knopje per ongeluk op no disturb stond. Het was wel lekker rustig maar in mijn werk niet zo slim.
Yep, hier ook geen continu wi-fi meer
Ondanks de settings in advanced - wifi - altijd aan en de slimme netw. wissel.
Ik vermoed inderdaad dat er een update binnengeslopen is, die de boel in het 100 gooit.
( terwijl anderen klagen over niet ontvangen update's, klagen wij over de ontvangen updates
)
Ondanks de settings in advanced - wifi - altijd aan en de slimme netw. wissel.
Ik vermoed inderdaad dat er een update binnengeslopen is, die de boel in het 100 gooit.
( terwijl anderen klagen over niet ontvangen update's, klagen wij over de ontvangen updates
Neen, je kan de telefoon laten doorkomen, dus alles stil behalve je telefoontjes... SMS geluiden komen ook niet door (blijkbaar) ;-)Garret1410 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 14:29:
[...]
Alles dus zoals ik schreef. Heb al paar keer meegemaakt dat het knopje per ongeluk op no disturb stond. Het was wel lekker rustig maar in mijn werk niet zo slim.
Hebben we het nu over een Iphone?RigolleM schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 15:36:
[...]
Neen, je kan de telefoon laten doorkomen, dus alles stil behalve je telefoontjes... SMS geluiden komen ook niet door (blijkbaar) ;-)
Ik had het over de No Disturb functie op de iPhone.RigolleM schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 15:36:
[...]
Neen, je kan de telefoon laten doorkomen, dus alles stil behalve je telefoontjes... SMS geluiden komen ook niet door (blijkbaar) ;-)
Deze laat niets door behalve de wekker. Dus geen telefoon of berichten.
Weet ook niet wat RigolleM bedoelt en ik weet ook niet wat de stille modus op een S5 doet want dat gebruik ik niet. Zoals ik al zei gebruik ik een profielen app.
Zo terug lezend denk ik dat er een misverstand onstaan is.
[ Voor 5% gewijzigd door Garret1410 op 05-02-2015 17:51 ]
Op de iPhone kan je hem op 'no disturb' zetten en alsnog de telefoontjes laten binnenkomen, kijk maar eens in de instellingen van 'no disturb'!Garret1410 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 17:49:
[...]
Ik had het over de No Disturb functie op de iPhone.
Deze laat niets door behalve de wekker. Dus geen telefoon of berichten.
Weet ook niet wat RigolleM bedoelt en ik weet ook niet wat de stille modus op een S5 doet want dat gebruik ik niet. Zoals ik al zei gebruik ik een profielen app.
Zo terug lezend denk ik dat er een misverstand onstaan is.
Enkele dagen geleden kon ik met Lollipop nog foto's maken zonder shutter sound. Nu vandaag worden er toch weer geluiden gemaakt wanneer je een foto maakt. Is dit meer mensen opgevallen?
//edit
Mijn fout. Had het volume plotseling aan staan. Staat normaal op alleen trillen. Dan krijg je idd geen shutter sound.
//edit
Mijn fout. Had het volume plotseling aan staan. Staat normaal op alleen trillen. Dan krijg je idd geen shutter sound.
[ Voor 26% gewijzigd door j0eyv op 06-02-2015 11:54 ]
Ik werd toch wel simpel van dat memory leak in Lollipop. Zojuist teruggegaan naar 4.4.
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk
"dat" memoryleak? Zou je meer info kunnen delen?
http://www.dailytech.com/...ing+Apps/article37037.htmstormfly schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 22:14:
"dat" memoryleak? Zou je meer info kunnen delen?
...affecting some owners of Nexus 4 and Nexus 5 smartphones.
Raar dat zo iets dan niet op alle Nexus 4 en 5 smartphones zich voordoet en ook niet op andere Lollipop smartphones.
Raar dat zo iets dan niet op alle Nexus 4 en 5 smartphones zich voordoet en ook niet op andere Lollipop smartphones.
mijn S5 heeft nog steeds geen update gekregen.. maar nu ik alles hier zo lees denk ik dat ik mijn kitkat nog een beetje ga houden en automatisch update eventjes ga afzetten... waarom iets maken als het al 100% werkt
Kennelijk dus wel.Laudor schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 07:45:
...affecting some owners of Nexus 4 and Nexus 5 smartphones.
Daar heb ik nog niks van gemerkt Als ik het zo lees heeft ook niet iedereen er last van.StevenK schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 19:45:
Ik werd toch wel simpel van dat memory leak in Lollipop. Zojuist teruggegaan naar 4.4.
Zijn er nog meer die vinden dat de vingerafdruk sensor beter werkt.
Ik log nu nog sneller in dan met mn iPhone.
Vreemd. Bij mij was het leak echt levensgroot aanwezig. Precies zoals beschreven, dat applicaties telkens opnieuw moeten starten en uiteindelijk het geheugen zo ver volloopt dat ook de launcher afgesloten wordt etc.Garret1410 schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 18:58:
[...]
Daar heb ik nog niks van gemerkt Als ik het zo lees heeft ook niet iedereen er last van.
Yep, dat was één van de duidelijke verbeteringen.Zijn er nog meer die vinden dat de vingerafdruk sensor beter werkt.
Ik log nu nog sneller in dan met mn iPhone.
Ik draai lollipop nu ongeveer twee maanden en het enigste probleem die ik heb is een game die opstart wanneer ik een andere app opstart.
Moet er wel bij zeggen dat ik een lichtelijk aangepaste rom draai. Verder heb zelden problemen met een telefoon, welk merk dan ook. Misschien altijd geluk?
Iets anders wat me opvalt is dat lollipop niet meer zo snel is. Lijkt weer net zo langzaam als 4.4
Vooral camera, galerij en multitask zijn erg langzaam. Maar dat was altijd al zo.
Hoop echt dat Samsung zijn touchwiz optimaliseert want ik heb ook een iPhone en die is gewoon veel sneller en soepeler maar ik heb het niet zo Apple en alle hype erom heen.
Misschien dat de S6 een topper wordt.
Moet er wel bij zeggen dat ik een lichtelijk aangepaste rom draai. Verder heb zelden problemen met een telefoon, welk merk dan ook. Misschien altijd geluk?
Iets anders wat me opvalt is dat lollipop niet meer zo snel is. Lijkt weer net zo langzaam als 4.4
Vooral camera, galerij en multitask zijn erg langzaam. Maar dat was altijd al zo.
Hoop echt dat Samsung zijn touchwiz optimaliseert want ik heb ook een iPhone en die is gewoon veel sneller en soepeler maar ik heb het niet zo Apple en alle hype erom heen.
Misschien dat de S6 een topper wordt.
[ Voor 18% gewijzigd door Garret1410 op 08-02-2015 14:16 ]
Zijn er al tweakers die een S5 Plus hebben?
wat vinden jullie hiervan? stukken sneller?
Ik heb nu een g3, maar is toch niet mijn ding....
nu twijfel ik tussen een gewone s5 en een s5 plus
wat vinden jullie hiervan? stukken sneller?
Ik heb nu een g3, maar is toch niet mijn ding....
nu twijfel ik tussen een gewone s5 en een s5 plus
Verwijderd
Ik heb de laatste update op mijn s5 nu maar er zijn een aantal dingen niet pluis.
Zo krijg ik geen whatsapp teken meer te zien op mijn vergrendelscherm (links bovenin) daar staat nu dus tmobile netwerk. Zwaar irritant! Wie kan mij helpen?
Zo krijg ik geen whatsapp teken meer te zien op mijn vergrendelscherm (links bovenin) daar staat nu dus tmobile netwerk. Zwaar irritant! Wie kan mij helpen?
Inmiddels via OTA de update gekregen en wat mij meteen irriteert is dat de mobile data (zonder root) niet meer kan schakelen via bijv tasker of locale. Reden is dat ik het gebruik tijdens slapen dat mobile data uitgaat en de accu bespaart.
Werk: Netwerk monitoring prutser —- Prive: Developer Homewizard app voor Homey
Ik zet gewoon de wifi uit.Tebbie schreef op maandag 09 februari 2015 @ 08:18:
Inmiddels via OTA de update gekregen en wat mij meteen irriteert is dat de mobile data (zonder root) niet meer kan schakelen via bijv tasker of locale. Reden is dat ik het gebruik tijdens slapen dat mobile data uitgaat en de accu bespaart.
Maar je krijgt nu toch een notificatie in je vergrendelscherm. Dus wat mis je dan als ik vragen mag.Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2015 @ 00:16:
Ik heb de laatste update op mijn s5 nu maar er zijn een aantal dingen niet pluis.
Wat heeft dat met mobile data te maken? Wifi zet ik al uit tijdens het slapen, gaat mij om het automatisch aan/uit schakelen van mobile data via tasker (secure settings) of locale. Google heeft deze mogelijkheid in android 5.0 verwijderd. Werkte namelijk nog prima in 4.4.2.
Werk: Netwerk monitoring prutser —- Prive: Developer Homewizard app voor Homey
Verwijderd
Ja klopt indd wat stom van mij!
Ik had die meteen uitgezet ivm wifi netwerk aanbiedingen. Maar je kan hem ook op prive zetten of iets dergelijks.
Vond het oude wel beter...
In ieder geval bedankt!
Maar je krijgt nu toch een notificatie in je vergrendelscherm. Dus wat mis je dan als ik vragen mag.
[/quote]
Ik had die meteen uitgezet ivm wifi netwerk aanbiedingen. Maar je kan hem ook op prive zetten of iets dergelijks.
Vond het oude wel beter...
In ieder geval bedankt!
Maar je krijgt nu toch een notificatie in je vergrendelscherm. Dus wat mis je dan als ik vragen mag.
[/quote]
Batterij slurpt ook een stuk sneller leeg, daar waar ik gewoonlijk nu rond de 50-60 procent zit, ben ik nu op 20-30 procent. Moet wel even wennen dat dingen veranderd zijn, zoals bijvoorbeeld "stil" modus.
Verwijderd
Ja, waar zit de stil modus nu? Ligt het aan mij of is die verdwenen?
Ook, als ik een appje krijg zie ik op men vergrendel scherm; Whatsapp - verborgen (o.i.d), waar ik normaal altijd kon zien van wie ik een appje had en wat erin stond...
Ook, als ik een appje krijg zie ik op men vergrendel scherm; Whatsapp - verborgen (o.i.d), waar ik normaal altijd kon zien van wie ik een appje had en wat erin stond...
Verwijderd
Ik zou even een paar pagina's terug gaan.Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2015 @ 16:51:
Ja, waar zit de stil modus nu? Ligt het aan mij of is die verdwenen?
Stille modus is weg, je kan wel trilfunctie aanzetten en dan intensiteit van trillen tot nul brengen bij bijvoorbeeld meldingen.
En WhatsApp e.d. Kan je weer terugkrijgen op je vergrendelscherm. Zelfs veel uitgebreider. Bevalt mij goed.
Doe wel even een factory reset anders is je volgende post dat je accu zo snel leeg is
Ik heb zelf niet echt het idee dat dit trager is geworden?Garret1410 schreef op zondag 08 februari 2015 @ 14:13:
Instellingen -> Melding en geluiden -> Tijdens vergrendeling -> alle inhoud weergevenVerwijderd schreef op maandag 09 februari 2015 @ 00:16:
Gisteren kreeg ik inderdaad ook de melding of ik de update wil installeren. Nu wil ik de ervaringen horen van hoe mensen de update ervaren en of alles soepelt verloopt. Heb namelijk geen zin in factory resets, die tijd heb ik wel een beetje gehad met custom roms.
8600k @ 4,8GHz | 16GB DDR4-3000 | GTX 1080 Ti | MSI Z-390A Pro | 850 EVO 250GB x2
Nou mijn vrouw heeft afgelopen zondag de update naar Lollipop gedaan. En dat was geen positieve ervaring daarna:
- ontzettend laggy en traag
- de telefoon werd regelmatig erg heet
- de accu liep zeer snel leeg
- het toetsenbord (swiftkey) weigerde af en toe
- bij het bellen crashte de gearfit app
Veel van die dingen hierboven vind je op allerlei forums terug, waarbij je ook nog vaak wifi problemen tegenkomt.
Gisteravond via de recovery een wipe gedaan van de cache en tot nu lijkt het allemaal een stuk beter te gaan (behalve de gearfit crash, dus die heeft ze verwijderd). Hopen maar dat deze oplossing goed genoeg blijkt te zijn.
- ontzettend laggy en traag
- de telefoon werd regelmatig erg heet
- de accu liep zeer snel leeg
- het toetsenbord (swiftkey) weigerde af en toe
- bij het bellen crashte de gearfit app
Veel van die dingen hierboven vind je op allerlei forums terug, waarbij je ook nog vaak wifi problemen tegenkomt.
Gisteravond via de recovery een wipe gedaan van de cache en tot nu lijkt het allemaal een stuk beter te gaan (behalve de gearfit crash, dus die heeft ze verwijderd). Hopen maar dat deze oplossing goed genoeg blijkt te zijn.
Lijkt me dus vrij duidelijk als ik deze update goed draaiend wel hebben dan zal ik eerst een factory reset moeten doen. Iets waar ik echt niet op zit te wachten want ik heb behoorlijk wat GB's aan opgeslagen afspeellijsten in mijn spotify.
8600k @ 4,8GHz | 16GB DDR4-3000 | GTX 1080 Ti | MSI Z-390A Pro | 850 EVO 250GB x2
Dat is wel wat ik vaak heb gelezen inderdaad.. een factory reset als oplossing om echt van issues af te komen. In sommige gevallen doet een cache wipe het ook goed genoeg.Macfreakje schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 12:40:
Lijkt me dus vrij duidelijk als ik deze update goed draaiend wel hebben dan zal ik eerst een factory reset moeten doen. Iets waar ik echt niet op zit te wachten want ik heb behoorlijk wat GB's aan opgeslagen afspeellijsten in mijn spotify.
Ow ja, d'r zijn ook nog wel wat functionele issues geloof ik.. Je telefoon silent mode krijgen is volgens mij met de volumeknoppen niet meer mogelijk ofzo. En als ie dan in silent mode staat, dan doet je ledje het niet meer
[ Voor 18% gewijzigd door hars73 op 10-02-2015 13:12 ]
Geen idee hoe ik de cache kan wipen zonder custom recovery. Individueel per app weet ik dat wel.hars73 schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 13:09:
[...]
Dat is wel wat ik vaak heb gelezen inderdaad.. een factory reset als oplossing om echt van issues af te komen. In sommige gevallen doet een cache wipe het ook goed genoeg.
Ik heb in eerste instantie geen factory reset gedaan en S5 deed het prima na update. Op basis van positieve verhalen hier om een factory reset te doen toch maar gedaan en doet het nog steeds prima. Staan je spotify downloads niet op je sd-kaartje? Dan heb je daar met factory reset geen last van.
Staat onder andere hier: http://forums.androidcent...llipop-update-issues.htmlMacfreakje schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 13:12:
[...]
Geen idee hoe ik de cache kan wipen zonder custom recovery. Individueel per app weet ik dat wel.
Me spotify downloads staan inderdaad op me SD kaart. Desondanks ben ik nogsteeds niet overtuigd
hoe lang draai je al lollipop. In het begin was het snel maar voor mijn gevoel, is het nu na twee maanden weer een mixed bag. Dus soms snel maar ook af en toe weer langzaam.j0eyv schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 10:57:
[...]
Ik heb zelf niet echt het idee dat dit trager is geworden?
Sonds lollipop is mijn spellingscontrolle verdwenen op het internet. Kun je die ergens aanzetten?
Sinds de update naar lollipop kan ik ik binnenkomende telefoontjes niet meer opnemen, scherm reageert niet meer. Cache gecleared zonder resultaat. Harde reset moet ik nog doen.
Zijn er meer mensen die dit probleem hebben?
Mijn vrouw had problemen met bellen omdat de gearfit app dan crashte. Heb je die misschien ook geinstalleerd staan? Dan zou een uninstall misschien kunnen helpen.semaj schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 15:54:
Sinds de update naar lollipop kan ik ik binnenkomende telefoontjes niet meer opnemen, scherm reageert niet meer. Cache gecleared zonder resultaat. Harde reset moet ik nog doen.

Is het normaal dat na 12 uur en slechts 2 uur beeldscherm aan ik op 55 procent zit EN dat 20 procent komt door het android systeem!!! Alle apps verbruiken weinig accu maar door hwt systeem gaat de accu snel leeg.
Vraag 2 kan ik nog terug naar android 4.4
Vraag 3 moet ik nu een factory reset doen ? Met een backup kan alles toch terug ?
Ja als je een Google BackUp hebt komt alles terug. Als je met KIES een BackUp gemaakt heb kan je alles terug zetten.
Ik zit nu 2 maanden (ongeveer) op Lollipop en geen enkel probleem behalve de stille modus. Alles is nog steeds razend snel, batterij verbruik is zeer goed (doe met gemak 2 dagen en vaak 3 dagen met 1x laden).
De kleurtjes en de menu's zijn even wennen.
Ik verbaas me over de hoeveelheid problemen die gemeld worden. Ik vermoed dat de meeste tevreden overstappers hier niet klagen. En dat zijn er honderd duizenden waarschijnlijk.
Ik zit nu 2 maanden (ongeveer) op Lollipop en geen enkel probleem behalve de stille modus. Alles is nog steeds razend snel, batterij verbruik is zeer goed (doe met gemak 2 dagen en vaak 3 dagen met 1x laden).
Ik verbaas me over de hoeveelheid problemen die gemeld worden. Ik vermoed dat de meeste tevreden overstappers hier niet klagen. En dat zijn er honderd duizenden waarschijnlijk.
En een samsung account backupAvK schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 18:54:
Ja als je een Google BackUp hebt komt alles terug. Als je met KIES een BackUp gemaakt heb kan je alles terug zetten.
Heb ik niet. Niet nodig ook.
Ik vermoed dat het probleem dat ik ervaarde (memoryleak) dus een combinatie is van de gedocumenteerde fout in Lollipop met één of meer specifieke apps. Heb alleen geen tijd om dat proefondervindelijk vast te stellen.AvK schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 18:54:
Hoe heb je deze app verwijderd, is jou toestel geroot, kan hem hier niet verwijderen ?Ja, dat hielp niet, wat wel hielp is de hele app verwijderen... nu dus geen galaxy fit even. maar wel weer bereikbaar.
Morgen even gear manager opnieuw installeren.
En heeft de reset heholpen ?semaj schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 15:54:
Vriendin heeft een S5 en steeds bij inkomende gerpeken krijgt ze de melding dat gear fit is gestopt.
met een melding OK, als ze deze in druk komt ie weer terug,
en kan vervolgens geen gespreken aanemen !!
*** edit ***
Gear fit manager bijgewerkt, en alles werkt weer naar behoren !
[ Voor 31% gewijzigd door Albert020 op 11-02-2015 20:58 ]
Ik heb ook de nieuwste Gear fit manager maar mijn probleem is hiermee niet opgelost; geen meldingen meer op de Gear fit en Endomondo werkt niet als ik hem opstart via de Gear fit*** edit ***
Gear fit manager bijgewerkt, en alles werkt weer naar behoren !
Hmmz, mijn telefoon heeft moeite met opladen via usb en het gaat wel via het stroom. Wel toevallig dat het sinds de update pas voorkomt. Wat was de lollipop bug precies? Dat de telefoon te veel stroom verbruikt oid?
Ja werkte bij de S5 van m'n vrouw ook. En na het wipen van de cache hoor ik ook niet veel geklaag meersemaj schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 10:53:
De gear fit manager verwijderd en nu kan ik de telefoon wel weer opnemen.
Ik heb een S5 van 't werk dus wil ik 'm niet rooten.. en ik wil al helemaal geen Lollipop update installeren! Ik krijg echter de melding bovenin dat er een update is maar niet weg. Vanalles geprobeerd, blijkt dat je toch root access moet hebben om de melding pertinent weg te krijgen.
Zoek ik niet goed, of hebben jullie dit ook? Heeft iemand hier een goede oplossing voor gevonden?
Zoek ik niet goed, of hebben jullie dit ook? Heeft iemand hier een goede oplossing voor gevonden?
[ Voor 8% gewijzigd door KhaZ op 12-02-2015 12:27 ]
AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB
Heb al een paar keer gezegd dat ik zo'n 2 maanden zonder problemen LP gebruik. Maar moet er wel bij zeggen dat ik GearFit uit heb staan. Zou kunnen dat daar iets niet goed zit........?semaj schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 10:53:
De gear fit manager verwijderd en nu kan ik de telefoon wel weer opnemen.
Hier nog wat tips voor de meest voorkomende issues: http://www.androidplanet.nl/tips/galaxy-s5-lollipop-update/
Genoemde zaken zijn geen Lollipop oplossingen. De genoemde zaken gelden voor alle Android versies behalve de stille modus. En dus staat het bij mij allemaal al goed. Even over de batterij duur. Zoals gezegd doe ik met gemak 2 en regelmatig 3 dagen met 1 lading. Wel heb ik 's nachts de wifi en data uit staan. In een nacht van laten we zeggen 8 uur op 'standby' verliest de S5 op Lollpop dan amper 2% batterij.hars73 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 14:54:
Hier nog wat tips voor de meest voorkomende issues: http://www.androidplanet.nl/tips/galaxy-s5-lollipop-update/
hoiAvK schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 16:38:
[...]
Genoemde zaken zijn geen Lollipop oplossingen. De genoemde zaken gelden voor alle Android versies behalve de stille modus. En dus staat het bij mij allemaal al goed. Even over de batterij duur. Zoals gezegd doe ik met gemak 2 en regelmatig 3 dagen met 1 lading. Wel heb ik 's nachts de wifi en data uit staan. In een nacht van laten we zeggen 8 uur op 'standby' verliest de S5 op Lollpop dan amper 2% batterij.
kun jij voor me kijken hoeveel procent van je batterij door android (zwarte dikke poppetje ) wordt verbruikt ?en hoeveel uur is je tel nu aan en hoeveel uur beeldscherm aan?
wat n vragen he
Let op:
Prijzen, winkels, levertijden en dergelijke niet-technische zaken graag in [Samsung Galaxy S5] Levertijden & Prijzen
Prijzen, winkels, levertijden en dergelijke niet-technische zaken graag in [Samsung Galaxy S5] Levertijden & Prijzen