Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-09 10:49

Metalfreak

Hoije woh!

driel24 schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 09:23:
[...]

Is dit simpel op te lossen met een "niet storen" app ?
Geen idee, aangezien ik dat nooit eerder nodig heb gehad, wist ik ook niet van het bestaan hiervan af. Ik zal eens iets gaan testen. Vind het maar gruwelijk irritant eerlijk gezegd... :{

Edit: en de eerste app werkt dus niet...
Edit2: correctie, werkt wel, maar je moet wat instellingen aanpassen. Gelukkig heeft deze ook een widget.

[ Voor 16% gewijzigd door Metalfreak op 23-01-2015 10:08 ]

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-09 13:47

BiLo

PSN: toiletcleaner

Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 09:49:
[...]

Heb je de oplossing al gevonden? Ik heb hem namelijk ook altijd op niet storen staan en door 3 x op een knoppie te drukken krijg je hem alsnog volledig stil.
Vooralsnog krijg je je tel niet helemaal op stil. (tenminste niet met een simpele handeling)

| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
DylanE schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 10:12:
[...]

Vooralsnog krijg je je tel niet helemaal op stil. (tenminste niet met een simpele handeling)
FreshMaker in "[Samsung Galaxy S5] Ervaringen en Discussie"

Of deze :
Pannekoek81 in "[Samsung Galaxy S5] Ervaringen en Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLo

BiLo

heb je helemaal gelijk in, maar ik vind dat nog steeds geen echte oplossing. Die moet gewoon vanuit Google komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Die eerste is heel omslachtig, de tweede werkt dus niet op een S5. Dat heeft Samsung er dus uit gesloopt.

Ik heb dus nu de "Niet storen!" app gebruikt, die kan het wel met één handeling (via widget).

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Metalfreak schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 10:28:
[...]

Die eerste is heel omslachtig, de tweede werkt dus niet op een S5. Dat heeft Samsung er dus uit gesloopt.

Ik heb dus nu de "Niet storen!" app gebruikt, die kan het wel met één handeling (via widget).
Handig, nog meer troep op je homescreen ... dan maar omslachtig, vooralsnog gewoon even je werkwijze aanpassen
( je weet toch dat je de snelkoppelingen kan aanpassen in dat pulldownmenu )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren OTA Android 5.0 gekregen. Ik ben er heel tevreden over, maar er zijn wel een paar (kleine) minpuntjes.

Minpunten:
- Ik ben iemand die nooit gebruikt maakt van de trilfunctie. Het is of geluid of stil bij mij. Het is nu niet meer mogelijk om via de notification toggle de stille modus te activeren. Hier heb ik een widget voor moeten downloaden. Dit is wel iets waar ik mee kan leven
- Ik had een Notification dropdown widget, waardoor ik niet meer de notification bar naar beneden hoefde te sliden, maar gewoon op de widget kon klikken om de dropdown te krijgen. Kan niet meer, ook niet met andere widgets die ik heb gedownload. Maar is een eigenlijk een kleinigheid, ook zeker mee te leven.
-Voorheen kon ik via de multitask button naar de homescreen, door de rand van het scherm aan te tikken. Dat is nu niet meer mogelijk. Nu moet ik vanuit een app ook echt op de home button drukken. Dit is iets wat veel mensen waarschijnlijk sowieso al deden via de fysieke home knop, dus niet echt een minpunt te noemen. Alleen voor mij dus wel een béétje jammer.
- Voor de update kon je tijdens het muziek luisteren op het ontgrendelscherm skippen naar een ander gedeelte van het huidige nummer. Dit kan nu niet meer. Geen ramp, maar natuurlijk wel minder handig nu.

Pluspunten
- Interface is veel sneller. Ik heb een Samsung TV met Screen Mirroring waarmee ik mijn telefoonscherm op tv kan laten zien. Voor de update was er een 0,5 seconde vertraging bij handelingen zoals scrollen. Nu loopt het scherm van mijn S5 precies gelijk met dat van de tv. De meeste apps openen ook duidelijk sneller zoals bijvoorbeeld Buienradar.
- Interface is mooier. Is natuurlijk subjectief, maar ik vind het witte intstellingen menu, de witte Galerij, Berichten en Telefoon app heel fris ogen met de witte kleur en het past nu beter bij mijn witte S5.
- Ik ben iemand die ontzettend veel gebruik maakt van de Agenda. Ik ben linkshandig en gebruik mijn toestel voor 99% met één hand. Voorheen moest ik rechtsboven in de hoek op het plusje tikken om een agenda item te maken, nu zit dat plusje rechtsonderin. Kleine verandering natuurlijk, maar maakt het voor mij persoonlijk wel prettiger
- Het grootste pluspunt is dat de camera in lowlight sneller focust en die focus ook beter blijft behouden, en de foto sneller wordt gemaakt na het aantikken van de camera button. Dit was één van mijn grootste irritaties en dat probleem is nu als sneeuw voor de zon verdwenen. Good job Samsung _/-\o_

Ik was bang dat de geluids opties bij het indrukken van de volumeknop zouden verdwijnen, omdat ik dat ergens op Youtube had gezien. Maar die zitten er nog. Zelfs tijdens het kijken naar Youtube is het dus gewoon nog mogelijk om je belvolume of meldingen volume aan te passen. Toppie.

Ook is het ff wennen dat je nu je netwerk provider linksboven ziet. Dus wanneer je bijvoorbeeld een whatsappje ofzo krijgt, dan zie je het als notification en niet meer linksboven het icoontje. Om eerlijk te zijn ben ik daar nu al gewend aan dus no problem for me.

Oja, de battery life is nog net zo goed als voor de update. Daar was geen hard reset voor nodig. Ook hier ben ik blij mee dus.

Al met al ben ik gewoon zeer tevreden over deze update. Ik zat er sterk aan te denken om mijn S5 te verkopen en de G3 te halen tijdens de Media Markt btw dagen volgende week. Ik had hier zelfs een topic over geopend een paar dagen geleden. Ik had van die blurry foto's in low light omstandigheden, die voornamelijk het gevolg waren van de vertraging na het indrukken van de camera knop. Dat is nu verdwenen. Dus je kan zeggen dat door deze update Samsung ervoor heeft gezorgd dat ik gewoon lekker bij de S5 blijf 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DylanE schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 10:12:
[...]

Je krijgt hem wel volledig stil, maar het gaat inderdaad niet meer zo handig als eerst daar heb je gelijk in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

FreshMaker schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 10:51:
[...]

Handig, nog meer troep op je homescreen ... dan maar omslachtig, vooralsnog gewoon even je werkwijze aanpassen
( je weet toch dat je de snelkoppelingen kan aanpassen in dat pulldownmenu )
Als ik wil gaan slapen wil ik geen omslachtige handeling doen, ik wil dat gewoon snel kunnen doen, dan maar een widget. En snelkoppelingen aanpassen heb je weinig aan als je dan toch nog eerst drie menu's door moet om de écht stille modus te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Heb je het verhaal wel gelezen ?
Die instelling is één keer, dan kan je daarna die knop indrukken op op prioriteit te komen, en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

FreshMaker schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 11:25:
Heb je het verhaal wel gelezen ?
Die instelling is één keer, dan kan je daarna die knop indrukken op op prioriteit te komen, en klaar.
Heb je het al eens getest? Dat werkt dus niet. Die knop prioriteit kan ik niet toevoegen aan de bovenste balk met knoppen. Als dat zo was, zou het een oplossing zijn ja, vooralsnog vind ik de widget nog de handigste manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Als je die snelkoppelingen omlaag haalt, staat er rechts bovenin twee icons, een tandwiel ( settingsmenu ) en 4 blokjes
de 4 blokjes openen de rest van de snelkoppelingen, dan komt er een potloodje bij, en kan je naar hartenlust verplaatsen.

Afbeeldingslocatie: http://i1052.photobucket.com/albums/s441/sgx71/online/Tnet/Screenshot_2015-01-23-11-36-09_zps7tbwzryq.png

[ Voor 33% gewijzigd door FreshMaker op 23-01-2015 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ik keek vandaag op mijn telefoon, weer geen update, maar op Sammobile stond wel een 22 januari update.

Heb KIES gestart zojuist, en die heeft wel een update!.

Ben dus precies NU aan het flashen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:30
Het had makkelijker geweest als Google stil er gewoon in had gelaten en ik heb gelezen dat het terug gaat komen in een update. Maar het is allemaal niet zo lastig inderdaad, je kan in instellingen gewoon het prioritets gebeuren in je snelbalk zetten:

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2yxiux1.png

[ Voor 20% gewijzigd door Koldur op 23-01-2015 11:56 ]

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antrax
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-09 20:57
DylanE schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 09:18:
[...]

Nee, want dit zijn officiele roms. Ik ben van pools naar duits naar een uk versie gegaan en daarna weer naar de T-Mobile NL versie.

Gewoon doen wat er staat (Link voor PHN):

http://www.sammobile.com/...L9_G900FPHN1BNL2_PHN.zip/

EDIT: info over bovenstaande rom:

Model: SM-G900F
Model name: GALAXY S5
Country: Netherlands
Version: Android 5.0
Changelist: 77433514
Build date: Thu, 18 Dec 2014 08:40:19 +0000
Product Code: PHN
PDA: G900FXXU1BNL9
CSC: G900FPHN1BNL2
MODEM: G900FXXU1BNL9
Is het veilig om deze tool i.c.m. dit bestand te gebruiken? Ik zie bijv. G900FXXU1BNL9 staan terwijl mijn toestel momenteel G900FXXU1ANH6 is.

Sorry als ik zulke stomme vragen stel maar ik wil niet al na een dag mijn toestel kapot maken.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
iRicardo schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 12:26:
[...]

Is het veilig om deze tool i.c.m. dit bestand te gebruiken? Ik zie bijv. G900FXXU1BNL9 staan terwijl mijn toestel momenteel G900FXXU1ANH6 is.

Sorry als ik zulke stomme vragen stel maar ik wil niet al na een dag mijn toestel kapot maken.
Waarom zou je het dan niet zo laten ....
Als je niet zeker bent moet je niet gaan experimenteren.

verder :

G900F = type telefoon ( dezelfde dus )
XXU1ANH6 - softwareversie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
driel24 schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 09:23:
[...]

Is dit simpel op te lossen met een "niet storen" app ?
Silent Time..

Werkt prima..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
_Nick__ schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 12:36:
[...]

Silent Time..

Werkt prima..
betalen voor een app is prima, maar 3,82 voor iets wat ( hopelijk) binnenkort word opgelost, is wel een hoge donatie .. imo

edit : kan nog beter ...

code:
1
2
In-app-producten
€ 0,76 - € 15,28 per item

[ Voor 14% gewijzigd door FreshMaker op 23-01-2015 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLo

BiLo

FreshMaker schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 12:34:
[...]

Waarom zou je het dan niet zo laten ....
Als je niet zeker bent moet je niet gaan experimenteren.

verder :

G900F = type telefoon ( dezelfde dus )
XXU1ANH6 - softwareversie
Omdat hij graag 5.0 wilt.

het is natuurlijk niet experimenteren, het is een beproefde methode met officiële firmware.

http://www.samsungupdate....stock-firmware-using-odin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Dat is prima natuurlijk, maar als je de basis al niet weet ( versienummers ) waarom zou je dan iemand het risico laten aangaan om odin te gaan gebruiken.

De update komt vanzelf..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antrax
FreshMaker schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 12:43:
Dat is prima natuurlijk, maar als je de basis al niet weet ( versienummers ) waarom zou je dan iemand het risico laten aangaan om odin te gaan gebruiken.

De update komt vanzelf..
Ik wacht de update wel af. Lijkt mij idd te risicovol om dit te doen.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
iRicardo schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 13:58:
[...]

Ik wacht de update wel af. Lijkt mij idd te risicovol om dit te doen.
Zoals al aangegeven, het valt allemaal wel mee, maar aan de andere kant, het is niet zomaar 'even' voor elkaar.
Er zijn altijd factoren bij die roet in het eten kunnen gooien.

De keuze en mogelijkheid is er natuurlijk, maar niet zonder een beetje basis en onderzoek
( het topic zelf biedt btw genoeg info .... )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

FreshMaker schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 11:37:
Als je die snelkoppelingen omlaag haalt, staat er rechts bovenin twee icons, een tandwiel ( settingsmenu ) en 4 blokjes
de 4 blokjes openen de rest van de snelkoppelingen, dan komt er een potloodje bij, en kan je naar hartenlust verplaatsen.

[afbeelding]
Daar kon ik dus "prioriteit" niet vinden, maar het blijkt dus "alles" te zijn. Lekker verwarrend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Metalfreak schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 14:55:
[...]

Daar kon ik dus "prioriteit" niet vinden, maar het blijkt dus "alles" te zijn. Lekker verwarrend...
Yup, het is een toggle .... Alle - Prioriteit - Geen .... ( de laatste laat ook je wekker niet klinken, let daar op ! )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lollipop rolt binnen op mun S5 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de lollipop versie ook beschikbaar op de samsung galaxy s4? Ik heb mijn telefoon al gekoppeld aan Kies3, maar hij pakt hem niet zo direct als toen ik mijn s5 eraan koppelde. Kan op google ook niet echt bepaald een handleiding vinden die mij hierbij kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:48
Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 17:17:
Is de lollipop versie ook beschikbaar op de samsung galaxy s4? Ik heb mijn telefoon al gekoppeld aan Kies3, maar hij pakt hem niet zo direct als toen ik mijn s5 eraan koppelde. Kan op google ook niet echt bepaald een handleiding vinden die mij hierbij kan helpen.
Nee, voor de s4 is er nog geen officiële lollipop uitgerold. Weet niet zeker of het een gerucht was of niet, maar volgens bepaalde sites gaat de s4 wel lollipop krijgen, alleen is er nog geen datum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkvvkevin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 09:47:
[...]

Heb jij heel toevallig ook last van vervormingen in je front camera? Deze camera maakt mijn hoofd heel lang, lijkt net op een ballon. Ik heb namelijk afgelopen maandag mijn s5 binnengekregen.
Heb hier totaal geen last van! Misschien foutje in de frontcamera?

Vandaag nogmaals enkele keren geprobeerd om Android Lollipop te downloaden, maar telkens zonder succes.

Kies3 geeft geen enkele nieuwe update aan. :'(

Huidige versie is 4.4.4. Mijn S5 draait op G901FXXU1ANI5 (TNL).
Iemand tips wat ik nog kan proberen? (ODIN UITGESLOTEN) _/-\o_

Edit: Heb het een en ander reeds zelf kunnen vinden. Blijkt dat ik de Galaxy s5 plus heb ontvangen van T-Mobile. Deze heeft als modelcode SM-G901F, terwijl de S5 SM-G900F is. Blijkt nu dat de update voor de SM-G900F reeds beschikbaar is, behalve voor de SM-G901F |:(

Dat wordt dus nog even afwachten :X

[ Voor 18% gewijzigd door rkvvkevin op 23-01-2015 21:14 . Reden: Zoekresultaat ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:52
zijn er meer mensen waarbij de batterij sneller leeg loopt na dat ze 5.0 er opgezet hebben?

[ Voor 21% gewijzigd door ravw op 23-01-2015 21:14 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:43

AvK

Ready Set Go

ravw schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 21:14:
zijn er meer mensen waarbij de batterij sneller leeg loopt na dat ze 5.0 er opgezet hebben?
Hij gaat hier juist langer mee.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightMare
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-09 15:35
Ja, die liep heel snel leeg bij mij. Bleek aan mm-qcamera te liggen die heel veel batterij gebruikte (batterij statistieken even checken..). Daarna heb ik alle niet standaard camera applicaties eraf gegooid en gereboot. Nu gaat hij weer gewoon redelijk lang mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Misschien een factory reset erover gooien, en schoon beginnen ?
Vaak zijn oudere app's of instellingen niet helemaal lekker als je ze meeneemt naar een nieuwere versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeuroticaPills
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:39
Nou mijn ervaringen met Lollipop zijn niet best. De batterijduur is prima, geen opmerkelijk verschil met voorheen. Maar alles voelt trager aan door die geforceerde animaties. De gallerij app openen is een drama en moet telkens een paar seconden laden voordat er ook maar iets staat (en er staan zo'n 20 foto's op, ook niet bepaald veel).
Lockscreen met pincode ivm exchange van werkgever; de reactietijd van het intypen van de pincode is ZO ongelooflijk traag, niet normaal meer. Het hele ding is een grote frustratie geworden, ik dacht dat Lollipop juist de boel sneller zou maken. Of mogen we hier Samsung de schuld van geven? Ik ben niet tevreden, kan ik zonder te rooten nog terug naar de vorige versie?

edit: ik draai Nova launcher met een icon pack, verder screenlock om screen-wake bij notificaties te krijgen en Tesla unread voor het tonen van hoeveel berichten/whatsapps/mails ik heb.

[ Voor 12% gewijzigd door NeuroticaPills op 24-01-2015 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:30
NeuroticaPills schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 14:27:
Nou mijn ervaringen met Lollipop zijn niet best. De batterijduur is prima, geen opmerkelijk verschil met voorheen. Maar alles voelt trager aan door die geforceerde animaties. De gallerij app openen is een drama en moet telkens een paar seconden laden voordat er ook maar iets staat (en er staan zo'n 20 foto's op, ook niet bepaald veel).
Lockscreen met pincode ivm exchange van werkgever; de reactietijd van het intypen van de pincode is ZO ongelooflijk traag, niet normaal meer. Het hele ding is een grote frustratie geworden, ik dacht dat Lollipop juist de boel sneller zou maken. Of mogen we hier Samsung de schuld van geven? Ik ben niet tevreden, kan ik zonder te rooten nog terug naar de vorige versie?

edit: ik draai Nova launcher met een icon pack, verder screenlock om screen-wake bij notificaties te krijgen en Tesla unread voor het tonen van hoeveel berichten/whatsapps/mails ik heb.
Eerst een backup maken en daarna een factory reset doen, zijn je problemen opgelost.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veyron180
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 28-09 22:18
Zit op de s5 met Android 5.0 de smartlock functie waarmee als je een smartwatch hebt hem automatisch kan unlocken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antrax
Eindelijk 5.0 aan het downloaden via Kies.

Afbeeldingslocatie: http://s27.postimg.org/tj599l21f/Knipsel.png

Geen idee of het alleen bij mij is maar mocht je problemen ondervinden met Kies 3 op Win 8.1 x64, Met Admin-rechten en compatibiliteitsmodus op Win XP SP3 wil de update wel lopen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02 09:19
Ik krijg continue "Car mode is gestopt" maar die heb ik nog nooit gebruikt, weet niet eens wat ik er mee kan... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wxppf
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 29-03-2024
Hier nog steeds niets... SM-G900F

Belgenland is weer traag precies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graizie
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:17
Ik heb de update al wel gehad op een unbranded variant, via KIES. Ben er zelf redelijk tevreden over. De eerste dag trok 'ie wel mijn batterij leeg, maar dat lag aan een taak genaamd 'unified daemon' en met wat gerommel in de instellingen was dat ook weer opgelost. Batterij gaat nu volgens mij langer mee.

Grootste minpunt vind ik het schrappen van de 'stil'-functie. Ik heb altijd een Pebble om mijn pols, dus het is voor mij niet nodig dat mijn telefoon mij meldingen geeft. Toen kwam ik achter dat Lollipop de prioriteiten functie heeft. Zonder er echt goed naar gekeken te hebben maar ingesteld. En toen ging mijn wekker de volgende ochtend niet af :( Inmiddels snap ik de functie en werkt het net zo goed als voorheen.

Grootste pluspunt zijn de notificaties op het lockscreen. Als ik thuis ben heb ik mijn Pebble niet om, dan is het wel handig om al te kunnen zien van wie je bijvoorbeeld het whatsappje hebt ontvangen.

Groningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overgeef Dave
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:46
wxppf schreef op zondag 25 januari 2015 @ 18:29:
Hier nog steeds niets... SM-G900F

Belgenland is weer traag precies
Als je de PRO csc hebt (proximus) dan kan je inderdaad nog even wachten. Wat ik gedaan heb is met Odin de LUX (dat is ook de unbranded csc voor Belgie) versie geflashed. Op sammobile staat die onder land code Luxemburg.

Om één of andere reden had de unbranded S5 die ik in de Mediamarkt heb gekocht toch de csc code PRO en die firmwares zijn steeds laat in vergelijking met de buurlanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:48
Ik mis op de s5 lollipop, screen pinning,en gastaccount. Zien we dit alleen terug op devices zoals nexus 5,6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wxppf
  • Laatst online: 29-03-2024
Is inderdaad de (PRO)

we wachten wel nog ff ;)
Overgeef Dave schreef op zondag 25 januari 2015 @ 21:14:
[...]

Als je de PRO csc hebt (proximus) dan kan je inderdaad nog even wachten. Wat ik gedaan heb is met Odin de LUX (dat is ook de unbranded csc voor Belgie) versie geflashed. Op sammobile staat die onder land code Luxemburg.

Om één of andere reden had de unbranded S5 die ik in de Mediamarkt heb gekocht toch de csc code PRO en die firmwares zijn steeds laat in vergelijking met de buurlanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Untouchablezz20 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 00:35:
Ik mis op de s5 lollipop, screen pinning,en gastaccount. Zien we dit alleen terug op devices zoals nexus 5,6?
Zo te zien zijn dit ook zaken die de opschoondivisie van Samsung eruit gehaald heeft.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
Bra-Jo schreef op maandag 26 januari 2015 @ 09:40:
[...]

Zo te zien zijn dit ook zaken die de opschoondivisie van Samsung eruit gehaald heeft.
Zit wel in de 5.01-updates van de Note en de S4 (in ieder geval de gast-account)..

Dus misschien straks ook in een volgende update van de S5..

Als Google echt zou willen dat Touchwiz wordt uitgedund, moesten ze Samsung eigenlijk de volgende Nexus laten maken als Galaxy Nexus..

Hoewel de Nexus 6 de beste Nexus is, die ooit gemaakt is, wordt in veel forums toch nog geklaagd over de kwaliteit, vooral in vergelijking met de Iphone 6(plus).. dat soort klachten zouden bij een Galaxy Nexus niet worden gehoord..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:11
Jammer dat hij er voor de S5 mini nog niet is, weet iemand wanneer dat zou kunnen gaan gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
FreshMaker schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 12:38:
[...]

betalen voor een app is prima, maar 3,82 voor iets wat ( hopelijk) binnenkort word opgelost, is wel een hoge donatie .. imo

edit : kan nog beter ...

code:
1
2
In-app-producten
€ 0,76 - € 15,28 per item
er is een gratis versie van Silent Time..

wist zelfs niet van de betaalde (c.q. donatie-)versie..

gebruik Silent Time al sinds de HTC Sensation (april 2011)..

bij vergelijkbare apps staan trouwens een stuk op 12 gratis apps..
heb daar geen ervaringen mee, maar lijken mij hetzelfde te doen..
kwestie van proberen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidahmic
  • Laatst online: 19-09-2023
Iemand enig idee hoe je de whatsapp instellingen kan lezen zoals vroeger "naar beneden slepen" Ik word helemaal gek met die meldingen : Inhoud verborgen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
aidahmic schreef op maandag 26 januari 2015 @ 12:02:
Iemand enig idee hoe je de whatsapp instellingen kan lezen zoals vroeger "naar beneden slepen" Ik word helemaal gek met die meldingen : Inhoud verborgen....
Bij Instellingen>Geluiden en meldingen>Tijdens vergrendeling>Alle inhoud weergeven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidahmic
  • Laatst online: 19-09-2023
_Nick__ schreef op maandag 26 januari 2015 @ 12:24:
[...]

Bij Instellingen>Geluiden en meldingen>Tijdens vergrendeling>Alle inhoud weergeven..
Top gedaan ! Nu heb ik het vervelende dat de telefoon elke keer trilt als ik een bericht krijg vai APP... heb het al aangepast en opnieuw opgestart maar geen succes :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
aidahmic schreef op maandag 26 januari 2015 @ 12:27:
[...]

Top gedaan ! Nu heb ik het vervelende dat de telefoon elke keer trilt als ik een bericht krijg vai APP... heb het al aangepast en opnieuw opgestart maar geen succes :D :D
Dat kun je voor de gsm in totaal uitzetten (trilniveau),
maar ook in Whatsapp:

Whatsapp>Instellingen>Meldingen>Trillen>Uit (of Kort)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
_Nick__ schreef op maandag 26 januari 2015 @ 09:58:
[...]

er is een gratis versie van Silent Time..
Dit soort apps lost een tijdelijk probleem op ( hopelijk ) want het is niet zo dat het toestel het niet zelf kan.
Een gratis app betekend reclame of erger, en zeker met de huidige mogelijkheden ( krijg nu al regelmatig een fullscreen advertentie te zien ) wordt het er niet prettiger op.

Daarom kijk ik altijd naar een mogelijkheid om de reclame te verwijderen ( kleine donatie ).
Maar als zo'n app dan al begint met 3€ .... dan regel ik het wel op de originele manier, en heb dus nu de prioriteit aangepast, en in gebruik.

Een beetje reclame is prima, zo nu en dan, maar een totaal toestel overnemen, nee dank je ... ( dan wijk ik desnoods wel uit naar de minder 'nette' versie's )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij gaat de batterij ook langer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
FreshMaker schreef op maandag 26 januari 2015 @ 12:38:
[...]

Een beetje reclame is prima, zo nu en dan, maar een totaal toestel overnemen, nee dank je ... ( dan wijk ik desnoods wel uit naar de minder 'nette' versie's )
Zoals gemeld: ik heb de andere apps zelf niet geprobeerd..

Groot gelijk..

Gratis apps zijn altijd spannend, vooral als veel permissies gevraagd worden..

En.. tenslotte kan het toestel 's-nachts nog altijd uit.. kost zelfs nog minder.. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 21:07

Bullet NL

Eigen Wijs

Vanuit de GoT crew zijn wij opzoek naar iemand die een Samsung Galaxy S6 topic aan wil maken en bij wil houden.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 28-09 01:29

burgt

Starbass

ik zet de mijne nu meestal op "extra spaarstand" dan krijg je ook geen meldingen van aps, maar alarmen gebeld worden en inkomende smsjes werkt bijvoorbeeld nog wel.

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 21:56

Bellerophon

Persona non grata

Lollipop erop... maar kan mijn Google Play-services niet bijwerken?

PSN: Bellerophon-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vecodo
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-09 11:17
mijn Samsung S5 zit heel erg vaak vol qua opslag. Ik heb alle fotos en filmpjes op de SD geplaatst. Hij blijft aangeven dat ik 9GB verbruik door apps.

Ik heb er echt niet bizar veel apps op staan, alleen de standaard rotzooi welke ik nooit gebruik kan ik dus niet verwijderen. (Samsung en google zelf).

Overzicht apps:
9gag
Buienradar
Facebook
Messenger
Untapped
themer
Toon
MLB At bat
Xbox One Smartglass
Rabobank App
Sonos
Spotify (geen lokale bestanden)

Dan houdt het volgens mij wel ver op.

is toch bizar als er geen fotos/videos op het interne opslag staan dat ik de lollipop update niet eens fatsoenlijk kan installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arethusa
  • Laatst online: 25-09 13:07

Arethusa

Niet die server

Ik had het hetzelfde probleem. Bij mij nam "Messenger" (ik neem aan dat je de FB app bedoeld) erg veel ruimte in beslag. Ik heb daarom de data van uit de instellingen verwijderd maar ook "Messenger"en de FB app zelf. Daarna geen meldingen gehad.

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaseLine
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:44
Hier ook Lollipop geinstalleerd. Ben er nog niet over uit of het echt een verbetering is. Mis vooral de stille modus. Had gisteravond de onderbrekingen op prioriteit ingesteld (alleen telefoongesprekken van favoriete contacten, en impliciet ook de wekker), maar werd vannacht om 1 uur wakker getrild door een systeemmelding dat de telefoon volledig was opgeladen. Heel irritant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VordRon
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 24-09-2019
rkvvkevin schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 21:03:
[...]

Edit: Heb het een en ander reeds zelf kunnen vinden. Blijkt dat ik de Galaxy s5 plus heb ontvangen van T-Mobile. Deze heeft als modelcode SM-G901F, terwijl de S5 SM-G900F is. Blijkt nu dat de update voor de SM-G900F reeds beschikbaar is, behalve voor de SM-G901F |:(

Dat wordt dus nog even afwachten :X
Ik heb ook al een week lang elke dag de update geprobeerd binnen te halen, maar kwam er net als jij achter dat ik de plus uitvoering van de S5 heb... Het zou handig zijn als er in de diverse update messages zou worden vermeld dat het alleen een update voor de SM-G900F betreft en dat de SM-G901F bezitters nog even geduld moeten hebben. Het zou mij in ieder geval veel zoekwerk en irritatie hebben bespaard :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:09
Niet verkeerd bedoeld maar een beetje tweakers weet toch wel precies wat voor toestel hij heeft en welke firmware geschikt is.

Zelfs flashen is een eitje en dan hoef je niet te wachten en klooien met Kies.

Schone installatie is altijd beter dan updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EsuS.
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 31-08 09:27
Eerste post hier, hopelijk geeft dat niet...

Sinds de lollipop update heb ik problemen met de weergave van de icoontjes in de statusbalk.
Zoals jullie kunnen zien zijn alle icoontjes zichtbaar met ontgrendeld scherm, maar zijn de linker icoontjes verborgen op het lockscreen.

Vroeger stond de naam van mijn operator linksonder... Iemand een idee hoe ik dit kan aanpassen?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/MwGyDrC.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan68
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-09 16:03
EsuS. schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 18:01:

Sinds de lollipop update heb ik problemen met de weergave van de icoontjes in de statusbalk.
Zoals jullie kunnen zien zijn alle icoontjes zichtbaar met ontgrendeld scherm, maar zijn de linker icoontjes verborgen op het lockscreen.

Vroeger stond de naam van mijn operator linksonder... Iemand een idee hoe ik dit kan aanpassen?

[afbeelding]
Dat vraag ik me ook af, ik hoop dat dit aan te passen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-09 21:25

Nessuno

io sono nessuno

Zo toch maar weer even terug flashen naar 4.4.2 weet iemand of dit Knox triggerd (gewoon offiicele rom etc .
niet dat het verder boeit ..

Ja dit kan dus zonder dat je knox triggert als je maar de officieele rom gebruikt.
Net door mij zelf getest
Uiteraard flashen met odin.

[ Voor 34% gewijzigd door Nessuno op 29-01-2015 23:07 ]

Na rose e cient spin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:42
Nog iemand problemen met Exchange connectie sinds Lollipop?
Wij gebruiken de native client (e-mail app) en deze maakt geen connectie meer met EAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-08 07:18
RigolleM schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 08:17:
Nog iemand problemen met Exchange connectie sinds Lollipop?
Wij gebruiken de native client (e-mail app) en deze maakt geen connectie meer met EAS.
Heb je al geprobeerd om de EAS account te verwijderen en opnieuw toe te voegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Heb je al geprobeerd om de EAS account te verwijderen en opnieuw toe te voegen?
Yups...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Ik heb het hier zojuist nog een keer getest, maar hier werkt het met de S5 onder Lollipop prima. Geen idee waarom het bij jou niet werkt.

Laat ik de standaard helpdesk vraag stellen: heb je het toestel al eens helemaal gereset? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Ik heb het hier zojuist nog een keer getest, maar hier werkt het met de S5 onder Lollipop prima. Geen idee waarom het bij jou niet werkt.
Dus bij jou werkt de Exchange mail via de native client? Dus niet via Gmail of andere alternatieve mail apps. Wij werken via Airwatch MDM, dus liefst moet het via de native client werken, alternatief kunnen we via de Airwatch Inbox.
Laat ik de standaard helpdesk vraag stellen: heb je het toestel al eens helemaal gereset? 8)
Neen, was een employee owned toestel, en eigenaar had geen zin in een full reset.
Ik heb voorlopig alle S5 users op hold gezet (de upgrade naar Lollipop), tot ik het zelf volledig ten gronde kan testen. Binnenkort krijgt de Note 4 (mijn toestel) ook de upgrade en kunnen we dit verder testen.
Alvast bedankt voor de input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:16
arnoud_h schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 15:03:
[...]
Zie het regelmatig voorbijkomen en wil dat eigenlijk ook doen. Is dat via het instellingen menu Standaardgegevens herstellen? Is dat voldoende of is er meer voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
[b][message=43668792,noline]Zie het regelmatig voorbijkomen en wil dat eigenlijk ook doen. Is dat via het instellingen menu Standaardgegevens herstellen? Is dat voldoende of is er meer voor nodig?
Klopt, ik doe het meestal via de Recovery mode, maar beiden doen hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Oke, bedankt. Dat laatste lijkt veel ingrijpender en complexer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een aantal problemen met mijn inmiddels 7 maanden oude samsung s5...

De hoofdtelefoon aansluiting werkt alleen stereo als ik de plug van mijn oordopjes de juiste kant op draai. Ik vermoed wat schade van binnen ofzo.

Zo af en toe is het geluid van de microfoon bij het bellen erg slecht... dit wisselt alleen.

Er zit een barstje in de linker bovenhoek van de telefoon. De barst heeft geen impact op de telefoon en hij is zelfs nog waterdicht...

Alleen... hoe zit het met mijn garantie als ik de plug connector gerepareerd wil hebben? Uit jullie ervaring... gaat samsung dan moeilijk doen over dat barstje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-09 14:18
Ja daar doen ze bij reparatie moeilijk over. Ze mogen geen toestel met schade terugsturen. Al eens een andere headset geprobeerd om uit te sluiten dan het aan je dopjes ligt?

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EsuS. schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 18:01:

[afbeelding]
Hetzelfde probleem hier! Erg jammer dat de icoontjes niet zichtbaar zijn met ontgrendeld scherm. Wat je wel kunt doen is (kwam ik net zelf achter) naar instellingen gaan, daarna naar geluiden en meldingen, vervolgens zie je helemaal onderin 'Tijdens vergrendeling' staan. Je kunt dan kiezen uit: alle inhoud weergeven, vertrouwelijke inhoud verbergen of geen meldingen weergeven. Bij mij stond hij op het laatste, dus ik heb hem gezet op vertrouwelijke inhoud verbergen. Dan zie je wel dat je een appje hebt bijvoorbeeld, maar niet van wie en wat erin staat. Zo geldt dat ook voor andere apps! Dan kun je met een ontgrendeld scherm tenminste nog wel zien wat je hebt ontvangen. Ik hoop dat je er iets aan hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomruijgrok123
  • Laatst online: 29-09 08:38
Ik heb ook maar eens mijn S5 geupgradet naar Lollipop, maar hij voelt voor mij veel trager aan. Hij blijft vaker vasthangen etc.

het probleem dat hij niet op stil kan worden gezet is vrij irritant. Maar ik heb de intensiviteit van het trillen bij meldingen op 0 gezet. Hierdoor trilt hij niet meer zodra ik een melding binnenkrijg.

De batterij gaat ook enorm snel leeg heb ik het idee. Eerst haalde ik makkelijk het einde van de dag met 30-40%, maar nu haal ik nog niet eens een hele dag. Erg vervelend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben erachter gekomen dat de camera nu ook geen geluid meer maakt, dat is wel echt super fijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
tomruijgrok123 schreef op zondag 01 februari 2015 @ 15:40:
Ik heb ook maar eens mijn S5 geupgradet naar Lollipop, maar hij voelt voor mij veel trager aan. Hij blijft vaker vasthangen etc.

het probleem dat hij niet op stil kan worden gezet is vrij irritant. Maar ik heb de intensiviteit van het trillen bij meldingen op 0 gezet. Hierdoor trilt hij niet meer zodra ik een melding binnenkrijg.

De batterij gaat ook enorm snel leeg heb ik het idee. Eerst haalde ik makkelijk het einde van de dag met 30-40%, maar nu haal ik nog niet eens een hele dag. Erg vervelend!
Bij mij is hij juist sneller en gaat langer mee met de batterij. En dat is ook wat ik over het algemeen lees. Misschien biedt een factory reset uitkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:09
Beste manier om te updaten is altijd na de update een factory reset te doen.

Allerbeste als je met custom rond werkt, voor en na een factory reset.

Heb al zo vaak meegemaakt dat er vage problemen zijn na een update, wat dmv een reset opgelost is.

Als je een sd kaart hebt dan kun je makkelijk een back-up maken voor bijvoorbeeld WhatsApp . Ook eerst een backups maken via Kies.

Heb je geen problemen dan hoef je niets te doen natuurlijk maar na een factory reset is het toestel ook weer lekker snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Naar aanleiding van deze forum , reageer ik ook ! , ik was erg dol op mijn galaxy s5 heb nu ook een upgrade gedaan naar lollipop ! S5 was erg traag en langzaam ..., vandaag een factory reset uitgevoerd.

Voelt wel sneller al aan ...maar, kan nog geen duidelijke beschrijving geven of dit het geval blijft ,

Ik heb de vraag aan 1 van de topic leden wie een VOIP account heeft ? , Ik kon altijd via telefoon instellingen uitstekend met voip bellen rechtstreeks met de telefoon app .., dit gaat nu dus niet meer en wanneer je iemand belt via het voip account is er ook geen belscherm.. enorm irritant , :(

Ben erg blij met reacties op dit bericht !

Hoor graag van jullie prettige werk week toegewenst,

Stephano ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:40
Ik heb sinds kort de s5.
Voorheen had ik de Iphone4.
Wat een snelheid !!

Wel een paar onhebbelijkheden.

- niet storen
Bij mij moeten alle telefoon gesprekken 's nachts doorkomen, maar systeem berichten en apps niet
en de wekker weer wel.
Heb er een app erop gezet.
Ik gebruik "nights keeper".
(nietstoren! app werkte niet. die laat de whatsapp-jes helemaal niet meer door.
Je ziet dan 's ochtends niet wie het geprobeerd heeft)

- wifi verbinding
De telefoon neemt steeds het IP adres van de printer.
Als ik hem via geavanceerd naar een ander IP zet werkt het.
Maar de volgende dag weer niet. Krijgt hij geen verbinding.
Kan je je telefoon op DHCP naar een ander IP adres "sturen" ?

- Oordopjes
De oordopjes zijn te goed.....
In mijn idee zijn het dopjes voor muziek. Helaas voor mij gebruik ik ze alleen in
de auto om te bellen. Ze steken een eind uit je oor waardoor je niet kunt draaien met je hoofd.
Het geluid van je eigen stem wordt niet naar de koptelefoon gestuurd.

Zal toch andere dopjes moeten gaan kopen... iemand tips ?

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:32

Ursamajor

Astrofotograaf

driel24 schreef op maandag 02 februari 2015 @ 08:55:
Wel een paar onhebbelijkheden.

- niet storen
Bij mij moeten alle telefoon gesprekken 's nachts doorkomen, maar systeem berichten en apps niet
en de wekker weer wel.
Heb er een app erop gezet.
Ik gebruik "nights keeper".
(nietstoren! app werkte niet. die laat de whatsapp-jes helemaal niet meer door.
Je ziet dan 's ochtends niet wie het geprobeerd heeft)
Waarom gebruik je de Blokkeerstand niet? Hier kun je instellen wat en wie je mag storen.
- wifi verbinding
De telefoon neemt steeds het IP adres van de printer.
Dat is iets dat je op je router in moet stellen. De printer heb je waarschijnlijk een vast ip-adres gegeven. Dan is het handig om die een adres te geven die niet in de dhcp pool staat. Dan zal je telefoon niet hetzelfde ip-adres "krijgen" als je printer.
- Oordopjes
De oordopjes zijn te goed.....
In mijn idee zijn het dopjes voor muziek. Helaas voor mij gebruik ik ze alleen in
de auto om te bellen.
In de auto heb ik een bluetooth headsetje van Jabra. Als de telefoon gaat, stop ik dat ding in m'n oor en kan ik praten en hoor ik mezelf uiteraard ook. M'n auto heeft ook wel geïntegreed bluetooth, maar dat gebruik ik niet, omdat je dan de telefoon niet meer kan bedienen.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjmolenkamp
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 04-02-2015
Ik heb een probleem met mijn S5 microfoon waardoor ik onverstaanbaar ben voor degene met wie ik bel.

Ik heb ontdekt dat op Speaker stand er geen probleem is met de S5 Microfoon (het geluid voor de gebelde) en tevens als ik het toestel aan mijn rechter oor hou ook niet (toestel kantelt naar rechts), maar aan het linker oor wel (toestel kantelt naar links)! Raar probleem en ik wordt dan bijna onverstaanbaar! 8)7
Bizar en absoluut mal probleem!

Ik heb mijn toestel gekocht via Tweaker bij Telecomlink.nl maar die lijken geheel uit de lucht te zijn!?!? Geen website meer, geen email die aan komt en ook het telefoonnummer blijft onbeantwoord.....

Geen idee hoe ik dit buitenlandse toestel nu laat nakijken... Kan ik hiervoor naar Samsung NL?

Iemand ervaring of suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:40
Ursamajor schreef op maandag 02 februari 2015 @ 11:15:
[...]

Waarom gebruik je de Blokkeerstand niet? Hier kun je instellen wat en wie je mag storen.

[...]

Dat is iets dat je op je router in moet stellen. De printer heb je waarschijnlijk een vast ip-adres gegeven. Dan is het handig om die een adres te geven die niet in de dhcp pool staat. Dan zal je telefoon niet hetzelfde ip-adres "krijgen" als je printer.

[...]

In de auto heb ik een bluetooth headsetje van Jabra. Als de telefoon gaat, stop ik dat ding in m'n oor en kan ik praten en hoor ik mezelf uiteraard ook. M'n auto heeft ook wel geïntegreed bluetooth, maar dat gebruik ik niet, omdat je dan de telefoon niet meer kan bedienen.
Blokkeer stand is OK... maar volgens mij niet in je home scherm te plaatsen.
Omslachtig om te benaderen/wijzigen

SBS2008 dhcp server aangepast.... beetje dom. maar bedankt voor de tip 8)7

Vind dit soort doppen fijner tijdens het rijden. Ben nogal lang van stof :)
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/2ewcd4z.png

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:32

Ursamajor

Astrofotograaf

De blokkeerstand kun je vanuit het menu inschakelen als je het menu van boven naar beneden trekt. Lijkt mij een makkelijke manier :)

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 21:56

Bellerophon

Persona non grata

Heb wel last van veel apps die crashen :'(

PSN: Bellerophon-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
driel24 schreef op maandag 02 februari 2015 @ 12:33:
[...]

Blokkeer stand is OK... maar volgens mij niet in je home scherm te plaatsen.
Omslachtig om te benaderen/wijzigen

[afbeelding]
Je kunt de blokkerstand knop in het meldingenvenster bij de eerste 5 actieve knoppen zetten, dan hoef je alleen omlaag te vegen en kun je switchen tussen alles-prioriteit-geen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
Bellerophon schreef op maandag 02 februari 2015 @ 12:43:
Heb wel last van veel apps die crashen :'(
zou vooral van die apps de cache eens wissen, maar sommige apps zijn gewoon nog niet aangepast aan Lollipop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Laatst online: 21:02
Ik had ook last van apps die bleven crashen. Berichten app gaf ook 5x per dag een foutmelding dat de app onverwachts was gestopt. Enige dat kon doen was reboot.

Toestel terug naar fabrieksinstellingen. Backup terug gezet en sindsdien niks geen problemen meer. Accu lijkt het ook langer vol te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul!
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-09 07:19
Ik heb nog geen OTA update gehad, via Kies kan ik wel de update uitvoeren, maar als ik het goed begrijp gaan alle opgeslagen data op de telefoon dan verloren. Klopt dat? En is dat bij de OTA update ook zo? Anders wacht ik nog wel ff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0eyv
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-08 18:12
Zijn er mensen die ook last hebben van een (vaak) wegvallende wifi verbinding? Ik zie het zeer vaak gebeuren.. afgelopen vrijdag had ik dit nog niet. Heb het wifi AP herstart. Vanavond eens controleren vanaf een andere wifi verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:43

AvK

Ready Set Go

Paul! schreef op maandag 02 februari 2015 @ 16:35:
Ik heb nog geen OTA update gehad, via Kies kan ik wel de update uitvoeren, maar als ik het goed begrijp gaan alle opgeslagen data op de telefoon dan verloren. Klopt dat? En is dat bij de OTA update ook zo? Anders wacht ik nog wel ff.
Nee dat klopt niet. Bij OTA ook niet.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:07

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

j0eyv schreef op maandag 02 februari 2015 @ 17:05:
Zijn er mensen die ook last hebben van een (vaak) wegvallende wifi verbinding? Ik zie het zeer vaak gebeuren.. afgelopen vrijdag had ik dit nog niet. Heb het wifi AP herstart. Vanavond eens controleren vanaf een andere wifi verbinding.
Ik had er vandaag ineens last van, na een week op Lollipop te zitten. Andere apparaten op dezelfde router hebben geen probleem. Router herstart, telefoon uit/aan, WiFi op telefoon opnieuw ingesteld... hielp allemaal niet. Ik heb nu de optie "Slimme netwerkwissel" uitgezet, dat lijkt te werken.

[ Voor 7% gewijzigd door SayWhatAgain! op 02-02-2015 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Slimme netwerkwissel staat standaard uit, en ik zou dat ook zo laten.

Deze 'slimme' wissel kijkt naar de bandbreedte van wifi en 4G en kan op 'slimme' momenten zo maar je verbinding omschakelen naar niet direct de 'slimste' optie :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roald1965
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-06 20:32
SayWhatAgain! schreef op maandag 02 februari 2015 @ 18:29:
[...]

Ik had er vandaag ineens last van, na een week op Lollipop te zitten. Andere apparaten op dezelfde router hebben geen probleem. Router herstart, telefoon uit/aan, WiFi op telefoon opnieuw ingesteld... hielp allemaal niet. Ik heb nu de optie "Slimme netwerkwissel" uitgezet, dat lijkt te werken.
Bij mij net zo. Sinds een week dat ik nu ook Lolipop heb begon mijn WiFi ook raar te doen. Uit/aan en dan weer wifi en dan weer 4g. Slimme netwerkwissel uitgezet uitgezet en nu weer normaal. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

reyals schreef op zondag 01 februari 2015 @ 10:39:
Ja daar doen ze bij reparatie moeilijk over. Ze mogen geen toestel met schade terugsturen. Al eens een andere headset geprobeerd om uit te sluiten dan het aan je dopjes ligt?
Ja het is echt de aansluiting op de telefoon. Wat bedoel je met terugsturen? Als de telefoonshop m opstuurt krijg ik m niet meer terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Laatst online: 20-09 14:18
Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2015 @ 23:01:
[...]

Ja het is echt de aansluiting op de telefoon. Wat bedoel je met terugsturen? Als de telefoonshop m opstuurt krijg ik m niet meer terug?
Jawel, maar met de rekening voor het nieuwe scherm wat ze erin gezet hebben.

(Al zullen ze je eerst wel een prijs opgaaf sturen)

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg je dan geen optie een refurbished te kopen zoals bij apple?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twapee12
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-11-2023
Ik heb sinds een paar dagen Lollipop op mijn S5. Wat mij tot nu toe opvalt is dat mijn Samsung Gear Fit geen meldingen meer ontvangt van mijn S5. Daarnaast kan ik Endomondo ook niet meer opstarten via mijn Gear Fit. Als ik dit probeer krijg ik een error melding ('Endomondo is gestopt') op mijn telefoon. Iemand met dezelfde problemen en misschien een antwoord hierop? :?
Pagina: 1 ... 22 ... 42 Laatste

Let op:
Prijzen, winkels, levertijden en dergelijke niet-technische zaken graag in [Samsung Galaxy S5] Levertijden & Prijzen