Dit is hier niet ontopic.
[ Voor 88% gewijzigd door RoD op 14-05-2014 15:47 ]
[ Voor 88% gewijzigd door RoD op 14-05-2014 15:47 ]
Verwijderd
Bij mij is alleen de Cover-view verstuurd.KneoK schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 19:48:
Yay, kreeg vanmiddag deze mail:
[Samsung gear fit verstuurd]
Ben best benieuwd.
Ik had daar ook om gebeld en dat komt omdat alle mailtjes handmatig verstuurd werden, vanwege de grote vraag. Maar de aanvraag was inderdaad al lang en breed goedgekeurd, alleen mail was niet verzonden. Ik hoop hem ook binnenkort te mogen ontvangen.DeeSung schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 13:30:
[...]
toppie:)
Ik had gebeld met samsung en mijn was al lang goedgekeurd alleen hadden ze geen mail gestuurd. Wrm kon ze mij niet vertellen. Ik zou hem uiterlijk in juni moeten ontvangen. Ik ben benieuwd.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2014 12:39 ]
Sony Rom =/= CM11 =/= Samsung stock Rom.Verwijderd schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 12:37:
[...]
...maar volgens mij is de Sony rom alleen bij CM11 beschikbaar. En die is nog niet te verkrijgen op de S5, toch?
Nickname does not reflect reality
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 6% gewijzigd door janvanduschoten op 15-05-2014 11:55 ]
[ Voor 95% gewijzigd door janvanduschoten op 15-05-2014 12:29 ]
Verwijderd
sorry dat ik nu pas reageer bedankt voor deze tipFreshMaker schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 08:27:
Deze ondertussen binnen
Zoals ik al eerder aangaf, het is geen high design, maar wel functioneel.
Het hele toestel gaat erin, en het front sluit zich over het scherm
( de homeknop valt nu ook in de cover, los in de zak ging hij toch wel regelmatig zomaar 'aan' )
reageert gewoon goed, door het plastic heen, alsof er een gewone screenprotector op zit.
Klopt, beetje raar idd.Maarten21 schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 16:42:
Ik heb net m'n S5 binnen en 't viel me op dat er geen kabel naar MicroUSB3 bij zit, zoals deze:
Wikipedia: USB
Moet je nu zelf zo'n kabeltje aanschaffen? Raar dat ze het er niet gewoon bij leveren.
Verwijderd
Hoor meer mensen erover. Ik heb dat geluid NOOIT gehad en heb de mijne gewoon van Vodafone.Verwijderd schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 01:29:
Hebben jullie ook last van dat vervelende shutter geluid van de camera? Ook al staat hij op stil.
In de instellingen in de camera kan ik dit niet veranderen.
Weet iemand een goede camera app ter vervanging?
Kan een probleem zijn met de 2e microfoon die op de achterkant(?) zit, deze wordt gebruikt voor echo/noise cancellation en als deze niet goed functioneert dan kun je rare dingen krijgen bij telefoongesprekken die je niet hoort bij gewone opnames.alexbl69 schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 07:50:
Ben sinds vorige week ook in het bezit van een S5, maar bij bellen kan de tegenpartij kan mij amper verstaan. Heb het getest en het klopt helaas. Een heel blikkerig geluid met enorm veel echo, absoluut onverstaanbaar.
Voordat ik naar de winkel ren voor garantie eerst even zelf getest. De geluidsrecorder is kraakhelder en ook S-voice doet het zonder problemen, waardoor ik een hardwaredefect aan de microfoon vrijwel uit kan sluiten. Heb reeds alle mij bekende software instellingen (volume, achtergrondruis onderdrukken aan/uit) geprobeerd, maar het probleem blijft. Ook reeds vele malen herstart, batterij eruit e.d.
Iemand enig idee, ervaring of oplossing? Betreft een Vodafone abo dat voorheen probleemloos op mijn 'oude' S4 werkte.
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Verwijderd
hallorenzo4000 schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 15:49:
Als je nog nieuw bent met het rooten en flashen van custom roms wil ik je adviseren eerst goed in te lezen voordat je eraan begint. Je toestel "bricken" gebeurt niet zo snel meer, maar als je het niet goed uitvoert kan het je behoorlijk frustreren en veel tijd kosten.
Op XDA vind je diverse custom roms en goede tutorials. Ga eerst eens rustig inlezen, youtube filmpjes bekijken en daarna besluiten of je het waard vind om te rooten en te flashen.
Wat betreft de garantie loop je wel enig risico. Je krijgt na het rooten en flashen een flag (0x1) waardoor Samsung kan zien dat je hebt lopen prutsen aan je toestel. Nu is het niet zo dat je dan geen garantie meer hebt, tenzij hard gemaakt kan worden dat je een failure hebt vanwege de software aanpassingen.
Zie hier nog een interesant post uit het S4 topic: speedme in "[Samsung Galaxy S IV] Rooten en Custom ROM's"
ook interessant: nieuws: Samsung gaat gebrickte telefoons standaard onder garantie repareren
[ Voor 103% gewijzigd door RoD op 18-05-2014 18:09 ]
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Hij geeft al aan dat je je dient in te lezen. Doe dit dan ook, want GoT is geen helpdeskVerwijderd schreef op zondag 18 mei 2014 @ 12:35:
[...]
hallo
ik begrijp er niks van waarom zou je de telefoon rooten etc.?
wat voor voordeel heeft dat dan?
'de' virusscanner ?melvinnie schreef op zondag 18 mei 2014 @ 22:44:
Wat ik echt enorm lastig vind is dat de vingerscanner niet gebruikt kan worden in combinatie met een VPN. Heeft iemand hier een workaround kunnen vinden hiervoor? Op XDA ben ik niet veel nuttigs tegengekomen.
[ Voor 6% gewijzigd door FreshMaker op 19-05-2014 09:11 ]
Verwijderd
VingerscannerFreshMaker schreef op maandag 19 mei 2014 @ 08:53:
[...]
'de' virusscanner ?
Welke ?
https://play.google.com/s...ch?q=virus+scanner&c=apps
Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb al zitten zoeken maar kom niks tegen. Ook alternatieve vpn clients zijn er eigenlijk niet echt(zonder root dan)melvinnie schreef op zondag 18 mei 2014 @ 22:44:
Wat ik echt enorm lastig vind is dat de vingerscanner niet gebruikt kan worden in combinatie met een VPN. Heeft iemand hier een workaround kunnen vinden hiervoor? Op XDA ben ik niet veel nuttigs tegengekomen.
Volgens mij is er een Xposed module die er voor kan zorgen dat je niet perse een pincode hoeft te doen als je een VPN hebt.Vaez schreef op maandag 19 mei 2014 @ 10:21:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb al zitten zoeken maar kom niks tegen. Ook alternatieve vpn clients zijn er eigenlijk niet echt(zonder root dan)
Zucht...
Daarnaast lees ik dat je usb3 mode (net zoals bij Note 3) moet activeren, en hij is dan 10 min actief. Alleen kan ik nergens in Settings vinden waar je hem moet activeren...Maarten21 schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 16:42:
Ik heb net m'n S5 binnen en 't viel me op dat er geen kabel naar MicroUSB3 bij zit, zoals deze:
Wikipedia: USB
Moet je nu zelf zo'n kabeltje aanschaffen? Raar dat ze het er niet gewoon bij leveren.
Verwijderd
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2014 11:51 ]
Root Explorer/ES File Explorer gebruiken, daarmee naar /system/media/audio/ui browsen en alle shutter_xxx bestanden verwijderen (eventueel hernoemen of ergens backuppen) en even het rijtje afgaan of je toevallig ergens nog iets van camera oid. tegenkomt.Verwijderd schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 11:48:
Zo, net de S Cover View binnengekregen. Had eerder gehoopt op de Gear Fit, want die heb ik nog niet. Moet waarschijnlijk nog een maandje wachten daarop, want nog steeds geen bericht gehad helaas.
Over de Cover: hij is wel waterbestendig, ik kan hem prima onder de douche gebruiken. Staat ook op de achterkant dat hij waterbestendig is.
Om nog ff ontopic te blijven: Iemand al gevonden op welke manier je de shutter-sound (sluitergeluid) van de camera uit kan zetten? Heb m'n telefoon geroot, maar het is nog steeds niet gelukt. En aangezien ik het volume harder heb op m'n telefoon via een rom, maakt het best wel een hard geluid, zelfs op stil- of trilstand.
Ik heb geen shutter geluid als ik de telefoon op trilstand heb staan.. of ben ik nu bijzonder?Verwijderd schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 01:29:
Hebben jullie ook last van dat vervelende shutter geluid van de camera? Ook al staat hij op stil.
In de instellingen in de camera kan ik dit niet veranderen.
Weet iemand een goede camera app ter vervanging?
Rooten en een recovery installeren, kan je vinden op XDA. Daarna een complete back-up maken en die opslaan op je PC. Vergeet EFS niet aan te vinken. Daarna de nieuwste omega downloaden en de zip in je recovery laden met een full wipe.JimmyNL schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 17:44:
Melvinnie hoe heb jij omega precies op je S5 gezet? Ik heb nu nog een S3 met omega maar verwacht zaterdag mijn S5, bij geen dode pixels gaat hij out of the box naar omega ;-).
Verwijderd
Thanks, hiermee is het gelukt. Cam_Start.ogg, Cam_Stop.ogg en idd de Shutter_xxx.ogg bestanden van naam veranderen en je hoort geen geluid meer. Top!KneoK schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 19:24:
[...]
Root Explorer/ES File Explorer gebruiken, daarmee naar /system/media/audio/ui browsen en alle shutter_xxx bestanden verwijderen (eventueel hernoemen of ergens backuppen) en even het rijtje afgaan of je toevallig ergens nog iets van camera oid. tegenkomt.
In ES File Explorer wel even Root aanzetten en de juiste permissies geven aan je systeem zodat je ook daadwerkelijk kunt lezen en schrijven in /system.
Verwijderd
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
De filesystem versie is niet relevant in deze kwestie.renzo4000 schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 09:56:
Hoe is je kaart geformatteerd?
Jawel hoor gewoon de zelfde methode, 2 vinders naar elkaar toepappaleone schreef op zondag 25 mei 2014 @ 11:32:
Kan iemand mij vertellen hoe ik de start schermpjes waar alle iconen in worden gezet kan wijzigen?
Bij mijn note3 kan je doormiddel van je twee vingers naar elkaar toe te vegen over het scherm, Dan krijg je alle pagina's met icoontjes in het klein te zien. Daarna kan je door middel van een vinger op de verkleinde pagina deze verschuiven. Ik kan het hier niet vinden.
[ Voor 10% gewijzigd door zlpsycho op 25-05-2014 13:03 . Reden: iets vergeten ]
Ja met het startsherm lukt dat wel maar als ik zelf pagina;s toevoeg met icoontjes en daarna deze wil rangschikken??? Dit lukt niet. Om verwarring te voorkomen ik bedoel dus 1 ga naar apps rechts onderin, dan krijg ik in mijn geval 5 pagina's om doorheen te scrollen. Maar deze pagina's krijg ik met geen mogelijkheid verranderd van plaats.Meulendijks89 schreef op zondag 25 mei 2014 @ 11:41:
[...]
Jawel hoor gewoon de zelfde methode, 2 vinders naar elkaar toe
instellingen - apparaat - vergrendelscherm - aanvullende informatie - en dan kan je aan of uitvinken.zlpsycho schreef op zondag 25 mei 2014 @ 12:59:
Wie o wie kan mij helpen. Ik heb op het vergrendel scherm widgets staan die ik niet kan verwijderen.
http://i58.tinypic.com/29ynpea.png
Bij s health gekeken in instellen maar kan niks vinden
En die weer widget heeft geen instellingen?
Dankuraro007 schreef op zondag 25 mei 2014 @ 15:22:
[...]
instellingen - apparaat - vergrendelscherm - aanvullende informatie - en dan kan je aan of uitvinken.
[ Voor 23% gewijzigd door zlpsycho op 25-05-2014 16:30 ]
Misschien is het een idee om automatische updates alleen over wifi toe te staan?zlpsycho schreef op zondag 25 mei 2014 @ 16:25:
[...]
Danku
Ik heb er ook last van dat de playstore automatisch alle apps update terwijl ik dat heb uitgefinkt. Zo gaan me mbs er snel doorheen..
Zucht...
Stond toch nog wel aan. Had alleen synchronisatie uitgezet.arnoud_h schreef op zondag 25 mei 2014 @ 21:16:
[...]
Misschien is het een idee om automatische updates alleen over wifi toe te staan?
Ben bang van niet..melvinnie schreef op maandag 26 mei 2014 @ 13:31:
Ik heb hem als het goed is al via Omega 3.1.
Hmm, vandaar dat ik dacht dat die update geen verschil maakte. Dan zal het nog wel even duren._Nick__ schreef op maandag 26 mei 2014 @ 14:33:
[...]
Ben bang van niet..
Laatste versie is G900FXXU1ANE2 of xxANE5..
[ Voor 29% gewijzigd door Arjant2 op 27-05-2014 09:22 ]
Merkte ik ook al .... Hij begon te zeiken over dat er wat verandert was en dus GEEN update gaat doen.red bull schreef op maandag 26 mei 2014 @ 15:11:
Ik ben benieuwd of de nieuwe update ook te rooten in met de Chainfire methode... Updates OTA werken nu in ieder geval niet met root...
[ Voor 0% gewijzigd door pappaleone op 27-05-2014 22:28 . Reden: iets vergeten ]
pappaleone schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 22:26:
En verder vraag ik me af waarom de S5 ook niet beschikt over een USB aansluiting voor het laden?.
Brad ik heb nog steeds het probleem met iconen pagina's. Ik bedoel dus de pagina's met icoontjes die je krijgt nadat je rechtsonder op apps drukt. Daar heb ik ongeveer 5 pagina's met iconen, alleen wil ik die pagina's verranderen van volgorde. Bij de Note3 en Galaxy S4 was dit met 2 vingers naar elkaar, en dan kon je een hele pagina verschuiven. Ik krijg het niet voor elkaar. Ik moet wel zeggen dat ik een custom rom draai (Echoe rom)
Menu/Bewerken werkt niet?pappaleone schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 22:34:
Brad ik heb nog steeds het probleem met iconen pagina's. Ik bedoel dus de pagina's met icoontjes die je krijgt nadat je rechtsonder op apps drukt.
Nee met bewerken kan ik wel de iconen verschuiven van de ene naar de andere pagina, maar het gaat mij er om de hele pagina met iconen te verschuiven. Het zou wel anders kunnen maar dan ben je een uur bezig met alle icoonjes. Ps in mijn vorige bericht bedoelde ik usb3.00 aansluiting sorry.
Duidelijk verhaal ! Mijn dank voor de vlotte reactieFreshMaker schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 17:48:
Sammobile, de laatste rom ophalen
NL based en via Odin opzetten
Of gelijk een goede custom van XDA plukken, kan ook
[ Voor 4% gewijzigd door Bomberman71 op 28-05-2014 00:36 ]
Er zit toch een USB 3 aansluiting op of ben ik nou gek?pappaleone schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 22:43:
[...]
Nee met bewerken kan ik wel de iconen verschuiven van de ene naar de andere pagina, maar het gaat mij er om de hele pagina met iconen te verschuiven. Het zou wel anders kunnen maar dan ben je een uur bezig met alle icoonjes. Ps in mijn vorige bericht bedoelde ik usb3.00 aansluiting sorry.
Sowieso even een nadroid backup maken met CWM of TWRP oid. Dan kan je altijd weer je telefoon in oude staat terugzetten. Daarnaast kan je met bijv. titanium backup je settings en apps backuppen en weer restoren.Bomberman71 schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 00:36:
[...]
Duidelijk verhaal ! Mijn dank voor de vlotte reactie![]()
Neem aan dat alles dan wel weg is dus de volgende vraag.
Wat is de meest complete en vooral meest simpele Backup manier om alles te backuppen en eenvoudig terug te zetten ? (S5 is geroot).
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Sorry dat bedoelde ik ook, vandaar de vraag waarom leveren ze er ook niet de kabel bij?Arjant2 schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 12:39:
[...]
Er zit toch een USB 3 aansluiting op of ben ik nou gek?
Alleen de bijgeleverde kabel is geen USB 3.
Dat zijn de rare bezuinigingen bij Samsung... Hij zit er inderdaad niet bij, waarom weet ik niet want die dingen kosten echt helemaal niets...pappaleone schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 13:29:
[...]
Sorry dat bedoelde ik ook, vandaar de vraag waarom leveren ze er ook niet de kabel bij?
Bij de Note 3 is dit wel het geval.
Beauty is in the eye of the beerholder
Is het misschien zo dat je als fabrikant dit moet doen vanwege de maffe EU regels (lader met micro USB verplicht enzo)?melvinnie schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 08:32:
[...]
Dat zijn de rare bezuinigingen bij Samsung... Hij zit er inderdaad niet bij, waarom weet ik niet want die dingen kosten echt helemaal niets...
red bull schreef op maandag 26 mei 2014 @ 15:11:
Ik ben benieuwd of de nieuwe update ook te rooten in met de Chainfire methode... Updates OTA werken nu in ieder geval niet met root...
Bomberman71 schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 16:52:
[...]
Merkte ik ook al .... Hij begon te zeiken over dat er wat verandert was en dus GEEN update gaat doen.
Zijn daar oplossingen voor ?
De oplossing is heel simpel.HellBeast schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 13:41:
Ik heb mijn S5 geroot met Odin, maar nu kan ik geen officiele OTA updates meer ontvangen. Wat kan ik nu het beste doen om toch de updates te krijgen? Stock reflashen en dan alles kwijt? Of zijn er andere mogelijkheden?
QuickPic sowieso ftwBomberman71 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 10:00:
...en mischien doet de Gallerij het dan wel zonder iedere keer dat die vastloopt.
Heb de S5 nu sinds afgelopen zondag en ben erg tevreden over de accu!wilke77 schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 19:54:
Hoelang gaat bij jullie de batterij mee? En op screentijd? Ben benieuwd daarna
[ Voor 33% gewijzigd door DutchCrownNL op 05-06-2014 07:53 ]
Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |
Hoe benader je je mailserver? Via POP of IMAP?SpEcTeR schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 19:21:
Hebben meer mensen last van het volgende: Bij het verwijderen, met het prullenbak icoon-tje, van mail uit de standaard Samsung mail-app komt de mail telkens terug, deze wordt niet verwijdert van de server (Zeelandnet). Instellingen overgenomen van m'n vorige telefoon waar er geen problemen waren.
Maar als ik de mail verwijder door deze te selecteren en daarna naar de map 'prullenbak' te verplaatsen worden ze wel gewoon verwijderd.
[ Voor 6% gewijzigd door arnoud_h op 05-06-2014 09:41 ]
AirWakeUp 14% accu in beslag genomen, vind ik nogal wat!DutchCrownNL schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 21:19:
Heb de S5 nu sinds afgelopen zondag en ben erg tevreden over de accu!
Vanmorgen had ik onderstaand..:
Die gebruikt hetzelfde idee als op de Nexus7 "tap2 wake"Brad Pitt schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 10:00:
AirWakeUp 14% accu in beslag genomen, vind ik nogal wat!
Die gebruikt gelukkig way minder resources dan ditFreshMaker schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 10:03:
Die gebruikt hetzelfde idee als op de Nexus7 "tap2 wake"
Stond op POP3.arnoud_h schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 09:34:
[...]
Hoe benader je je mailserver? Via POP of IMAP?
Ik heb het hier net getest, maar hier wordt mail gewoon verwijderd van de IMAP server.
Waar kan ik het tweede scherm vindDutchCrownNL schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 21:19:
[...]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik ook..Brad Pitt schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 10:00:
[...]
AirWakeUp 14% accu in beslag genomen, vind ik nogal wat!
Klopt heb inderdaad de weather-widget aanstaan._Nick__ schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 13:00:
[...]
Ik ook..
Gok dat het Weather-widget aanstaat, maar niet wordt gebruikt..
Gebruikte zelf beautiful-widgets als weer widget , maar had wel vermelding van "weer" aanstaan op het vergrendelscherm.. dit veroorzaakte bij mij eenzelfde AirWake..
Zonde van 15% accu..
Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |
Verwijderd
hallo ik heb de s 5 al een paar maanden maar die van mij gaat weel 2 dagen mee terwijl ik veel spelletjes doe en whats app vrij vaakwilke77 schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 19:54:
Hoelang gaat bij jullie de batterij mee? En op screentijd? Ben benieuwd daarna
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Zoals ik het nu zie denk dat er toch iets met de hardware niet in orde is.theorganiser schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 20:40:
ik heb een probleem met de S5 met 4G iemand hier toevallig ervaring mee :
gekocht via webshop AMMS . eerste wat me opviel was dat het een duits model was van t-mobile.
ik heb toen bij vodafone 4G blox aangezet , en me telefoon aan en uit gezet , nog geen 4G verbinding.
bij vodafone geweest , nieuwe simkaart gekregen , werkt nog niet , ook niet bij hun in de winkel (met versterkers enz) gaven aan kan zijn omdat het duits model was , miss even bellen met leverancier ,die gaven aan ja probeer eens een recovery , zojuist de nieuwste NL firmware erop gezet , maar nog geen verbetering...
Dat is zeker goed. ik denk dat ik mijn batterij niet goed is. ik haal amper de middag met zoveel gebruik als jou. Terug naar de winkel maar.Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 16:42:
[...]
hallo ik heb de s 5 al een paar maanden maar die van mij gaat weel 2 dagen mee terwijl ik veel spelletjes doe en whats app vrij vaak
ik heb hem op automatisch staan dat spaart stroom
gr joke
[ Voor 15% gewijzigd door wilke77 op 06-06-2014 09:17 ]
die van mij haal ik amper de middag. ik ga maar terug naar de winkel.DutchCrownNL schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 21:19:
[...]
[afbeelding]
[afbeelding]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq