Acties:
  • 0 Henk 'm!

• annuh
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-09 18:39
lolgast schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 22:51:
Avond heren,

Ben al weken aan het lezen over pilight (vooral icm pimatic). Gisteren is eindelijk mijn transmitter/receiver setje binnen gekomen, dus vol aan de bak. Ik ben de hele dag bezig inmiddels, maar het lukt maar niet om überhaupt signaal te ontvangen. Ik heb een inmiddels verse Raspbian installatie met daarop pilight geïnstalleerd via de website. De transmitter en receiver zijn aangesloten via de wiki van pilight (afbeelding). Dat zou betekenen dat ik niets aan hardware.json hoef te veranderen volgens mij.
De webserver van pilight draait goed, pilight starten in debug mode laat geen vreemde dingen zien, maar wat ik ook doe, pilight-receive of pilight-raw geven me helemaal niets. Ik begin inmiddels aan mijn eigen kunnen te twijfelen en "hoop" bijna dat de receiver kapot is.

Heb de 40 pagina's van dit topic gelezen en lees af en toe mensen waarbij het ook niet werkte, maar helaas helpt hun oplossing (als die er bij staat) helaas niet voor mij. Iemand een idee wat het kan zijn, behalve eventuele defecte apparatuur? 8)7
Ik had helaas ook problemen met het ontvangen van signalen in Pilight.
Met Pimatic icm pimatic-homeduino werkte het gelukkig wel allemaal. :) Misschien kun je dat even proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk niet dat iemand erbij gebaat is wanneer je zegt dat je dan maar naar pimatic moet i.c.m. een homeduino. pilight werkt prima mits goed geconfigureerd. Dat laatste is wat lastiger in pilight dan pimatic. Een Raspberry Pi heeft niet voor niks GPIO, beetje zinloos om dan van alles via USB te gaan doen.

Als blijkt dat de volgende setup beter werkt:
Raspberry Pi < USB Serieel < Arduino Nano < Sender/Ontvanger

Dan:
Raspberry Pi < Sender/Ontvanger

Dan moet ik me toch echt achter mijn oren krabben om af te vragen wat ik de afgelopen twee jaar heb gedaan -O-

[ Voor 30% gewijzigd door CurlyMo op 11-02-2015 14:48 ]

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:14
Ik heb een buitenschakelaar die op zich werkt met Pilight, maar erg veel moeite heeft om van binnenuit signalen op te vangen, van pilight maar zelfs van de afstandsbediening die bij dat ding zit.
Is het signaal naar buiten door normale buitenmuur/dubbelglas zo moeizaam of heb ik gewoon een slechte ontvanger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• annuh
CurlyMo schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 14:44:
Ik denk niet dat iemand erbij gebaat is wanneer je zegt dat je dan maar naar pimatic moet i.c.m. een homeduino. pilight werkt prima mits goed geconfigureerd. Dat laatste is wat lastiger in pilight dan pimatic. Een Raspberry Pi heeft niet voor niks GPIO, beetje zinloos om dan van alles via USB te gaan doen.

Dan:

Dan moet ik me toch echt achter mijn oren krabben om af te vragen wat ik de afgelopen twee jaar heb gedaan -O-
De pimatic-homeduino plugin werkt ook gewoon direct met de GPIO aansluiting hoor.

Je moet alleen de receiver op pin 11 (WiringPi 0) en de sender op 16 (WiringPi 4) aansluiten. Toen kwamen alle signalen wel binnen van m'n KaKu afstandsbediening. :)

Pilight en Pimatic zijn beide erg leuke projecten maar Pimatic werkte in mijn geval beter (no offense _/-\o_ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@datadevil, gewoon even een antenne plaatsen.

@annuh, ik snap er niks van. Je gebruikt een Arduino Nano vervolgens weer via GPIO?

@allemaal, volgens mij schrijf je pimatic net als pilight zonder hoofdletters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• annuh
CurlyMo schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 17:05:
@annuh, ik snap er niks van. Je gebruikt een Arduino Nano vervolgens weer via GPIO?
Neee, ik heb gewoon jou setje met de Attiny45 op een breadboard in elkaar geknutseld en die aangesloten op de GPIO van m'n Raspberry Pi. Hoe dit moet staat beschreven op de readme op https://github.com/pimati...th-attiny45--85-prefilter.

Maar dit topic gaat over pilight en niet over pimatic haha. Zal er nu over ophouden. ;)

• hanckey
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:32
Ik heb de nightly nu draaien en wilt mbv een rule de status van een buitenlamp in de juiste state houden. De buitenlamp wordt d.m.v. een AWMR-300 ontvanger geschakeld. De AWMR-300 ontvanger is te bedienen door een wanschakelaar en via pilight of kaku afstandsbediening. De actie van de wandschakelaar wordt in de gaten gehouden door een AWMT-230 zender.

Nu zou ik graag een rule willen gebruiken die zodra de wandschakelaar wordt bediend (de AWMT-230 zendt dan een signaal) de status van de buitenlamp van "off" naar "on" zet of vice versa.

code:
1
2
IF switch1.state IS switched AND switch2.state IS on THEN switch DEVICE switch2 TO off
IF switch1.state IS switched AND switch2.state IS off THEN switch DEVICE switch2 TO on

Ik vraag me dus af of er zoiets is als "switched"? Ik kan namelijk alleen maar "state" vinden als input voor een rule.

Btw. ik kan de AWMT-230 zender niet gebruiken om op de geschakelde draad voor de buitenlamp aan te sluiten omdat de AWMT-230 niet te gebruiken is bij een spaarlamp (of LED) door een lekstroompje.
Eigenlijk maakt het niet uit. Je rule wordt alleen uitgevoerd als er een actie heeft plaatsgevonden op één van de apparaten in de rule. In dit geval wordt dus de rule beoordeeld als er iets veranderd aan de switch1. Ik zou dus gewoon dit doen:
code:
1
IF ((switch1.state IS on) OR (switch1.state IS off)) THEN switch DEVICE switch2 BETWEEN on AND off

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18:36
CurlyMo schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 14:44:

Dan:

De pilight methode is natuurlijk een stuk mooier dan de homeduino. Echter kreeg ik het niet goed aan de praat (met pimatic), zal wel aan mij gelegen hebben. De arduino is wat eenvoudiger en werkt in pimatic veel beter, daarnaast hoef ik geen extra rpi op te hangen omdat ik nu de arduino gewoon aan me nas kan koppelen en die draait pimatic.

Maar jij was toch ook bezig om een printje te laten ontwikkelen? Hoe staat het daar mee? Bespaard mij weer wat hoofdpijn 8)7
Alles hangt af van community inbreng. Degene die bezig was met het printje heeft al langere tijd niet gereageerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
CurlyMo schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 17:05:
@datadevil, gewoon even een antenne plaatsen.

@allemaal, volgens mij schrijf je pimatic net als pilight zonder hoofdletters.
Ik heb een antenne geplaatst, althans, dat heb ik geprobeert :-)
Hij doet het nu iets beter, maar een meter of 10+ lukt nog niet naar buiten toe (binnen minstens 8 meter buiten minstens 2).
De antenne is gemaakt van jumper kabeltjes en het antenne coiltje, zie foto. Is dit een te beroerde antenne?Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2mx53f7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat komt omdat een antenne voor 433.92 een bepaalde specificaties heeft. Hij moet namelijk 17.3cm zijn. Alles meer of minder doet hem juist slechter laten presteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
CurlyMo schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 10:40:
Dat komt omdat een antenne voor 433.92 een bepaalde specificaties heeft. Hij moet namelijk 17.3cm zijn. Alles meer of minder doet hem juist slechter laten presteren :)
bizar..zal het straks proberen. Zou mijn materiaal op zich goed zijn? Ik las iets over oude ethernet kabel verknippen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Materiaal is prima. Gewoon even een koperdraadje van 17.3cm om een potlood heen draaien en klaar. Wel even de potlood weghalen natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
CurlyMo schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 12:07:
Materiaal is prima. Gewoon even een koperdraadje van 17.3cm om een potlood heen draaien en klaar. Wel even de potlood weghalen natuurlijk ;)
Het is gelukt, hij doet het super. Nou had ik dit gevonden: Afbeeldingslocatie: http://img824.imageshack.us/img824/4003/20130516163841.jpg in een ander forum hier, maar ik vroeg me af hoe die antenne nou vast zit aan de zender. Ik heb het nu heel provisorisch klem gezet tussen het pinnetje en het breadboard met een afstandsbediening ter ondersteuning dat het niet omvalt, maar dat kan niet zo blijven ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij is dat gewoon gesoldeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rorie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-09 15:46
Vraagje, sta op het punt om eindelijk alles eens van het breadboard te halen en netjes te gaan solderen. Mijn eerste idee was om een "Adafruit prototyping pi plate" te kopen. Nou zag ik alleen dat er binnen het forum van pilight iemand kant en klare setjes aanbied met print. Heeft er al iemand zo`n setje hier en is het ook mogelijk om alleen de print te bestellen? Neem aan dat ik mijn bestaande componenten gewoon kan overprikken, vastsolderen en geen draadjes hoef te gebruiken om de boel te verbinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je een link naar dat topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rorie
Circuit Boards - > Low-profile PCB design. Lees nu alleen pas dat het toch te duur zou zijn om een print te laten maken voor pilight. Denk dat ik gewoon een "Adafruit prototyping pi plate" bestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
@CurlyMo, je raadt het niet, maar ik heb de sender in ieder geval goed aangesloten. Het werkt namelijk via https://github.com/jeroensteenhuis/433mhzforrpi wel goed. Nu heb ik alleen de vraag waar ik ook alweer kan terugvinden hoe ik mijn KaKu-dimmer kan inleren via pilight?

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Zwerver, kan je aangeven aan welke reactie je refereert?

Voor het inleren zet je de send-repeats op 30 en de dimmer op leer stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
CurlyMo schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 14:46:

Sorry had deze nog open staan :)

Ik ga even kijken of ik het via pilight aan het praatje krijg :)

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
Zwerver schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 14:56:
[...]

Sorry had deze nog open staan :)

Ik ga even kijken of ik het via pilight aan het praatje krijg :)
Ok, het werkt nu allemaal * Zwerver is happy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
CurlyMo schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 14:46:

Een klein vraagje nog; Ik wilde gebruik maken van de Plenary webgui, maar die blijft zeggen dat hij niet naar pilight kan verbinden? Wat moet ik als locatie gebruiken? Want <ipadres>:5001 (wat de webserver port is), werkt niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb geen idee. Dat is iets gemaakt door een van de gebruikers, maar ik heb me er verder niet echt in verdiept. Je zult het op het forum moeten navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
CurlyMo schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 23:08:
Ik heb geen idee. Dat is iets gemaakt door een van de gebruikers, maar ik heb me er verder niet echt in verdiept. Je zult het op het forum moeten navragen.
OK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Ik heb een Eurodomest setje liggen, maar geen idee hoe ik die met Pilight aan de praat krijg. Pilight receive geeft dit bij een ON:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
{
    "message": {
        "id": 0,
        "state": "on"
    },
    "origin": "receiver",
    "protocol": "ehome",
    "uuid": "0000-00-00-27-23b51a",
    "repeats": 3
}

En dit bij een uit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
{
    "message": {
        "systemcode": 17,
        "unitcode": 24,
        "state": "off"
    },
    "origin": "receiver",
    "protocol": "elro_800_switch",
    "uuid": "0000-00-00-27-23b51a",
    "repeats": 1
}

Die krijg ik echter naast ook weer een On van een ehome..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je op de wiki kijkt van pilight (zonder hoofdletters) dan zie je Eurodomest er ook bij staan. Probeer eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
CurlyMo schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 20:07:
Als je op de wiki kijkt van pilight (zonder hoofdletters) dan zie je Eurodomest er ook bij staan. Probeer eens.
sorry van de hoofdletters, gaat er net als bij WordPress nu een kitteh dood? ;-)
Ik heb gekeken op http://wiki.pilight.org/doku.php/arctech_switch_old_v6_0 , maar ik zie daar compleet andere data dan wat ik in mijn paste zie...hoe match ik dat dan..? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pilight-debug informatie plaatsen helpt :)

• datadevil
Bij deze:

http://pastebin.com/ENWkgFh1

Er komt sowieso ook andere zooi langs als ik pilight debug aan heb, terwijl ik wel een filter heb. Dat zit in deze pastebin: http://pastebin.com/SMMdvfYR
Ik heb meer info nodig. Hier staat beschreven wat:
http://forum.pilight.org/...rotocol-Development-forum

• datadevil
http://pastebin.com/aCZiW1Wz http://pastebin.com/rnriqagd, het gaat om Eurodomest type 972080 voor de afstandsbediening en schakelaars.
Ik las wel dat mensen de schakelaars aan de praat hadden en de afstandsbediening niet, wellicht dat dat het is..?

[ Voor 7% gewijzigd door datadevil op 19-02-2015 10:39 . Reden: hopelijk duidelijker. Er lijkt veel ruis langs te komen van andere devices.. ]

Hoe weet ik nu welke data bij welke knop hoort?

• datadevil
Ik heb de post geupdate met een nieuwe paste
Ik ga ervan uit dat de rawlen 50 moet zijn:
- Filter dus eerst op pilight-debug uitvoer met een raw lengte van 50.
- Als je er daarvan per knop een aantal hebt, zoek dan naar die uitvoer waar je tenminste 2 overeenkomende binary codes van ziet. Die mag je vervolgens met mij delen.

Dan heb je in ieder geval de ruis verder gefilterd.

• Zwerver
  • Niet online
Lol, dat was een onrustig nachtje. Ik had via pilight eventing een rule aangemaakt die een ping stuurt naar mijn Apple TV en dan kaku dimmer aanstuurt om de lichten te dimmen. Alleen blijkt de ATv dus ook in standby soms te reageren op de ping. Gevolg: ik heb vannacht de pi uitgezet nadat ik 10x wakker werd van het licht wat ik in mijn woonkamer zag aangaan.

Vraag: kan je ook een rule maken die iets doet als:

IF AppleTV IS connected AND woonkamer.state IS on DIM woonkamer TO 6

?

Dan gaat het licht als het goed is alleen maar aangepast worden als de woonkamer lampen aanstaan en anders niet ;)

Als Tweakers onder elkaar zou ik zeggen, probeer het eens :)

• datadevil
CurlyMo schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 11:08:
Ik ga ervan uit dat de rawlen 50 moet zijn:
- Filter dus eerst op pilight-debug uitvoer met een raw lengte van 50.
- Als je er daarvan per knop een aantal hebt, zoek dan naar die uitvoer waar je tenminste 2 overeenkomende binary codes van ziet. Die mag je vervolgens met mij delen.

Dan heb je in ieder geval de ruis verder gefilterd.
done:

http://pastebin.com/UncWXg9j

Valt me op dat ze schijnbaar bij meerdere knoppen hetzelfde zijn..

• Zwerver
  • Niet online
CurlyMo schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 14:44:
Lol, dat werkt dus erg makkelijk, makkelijker dan ik vermoede. Ik zat vanmiddag niet thuis, vandaar de vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
CurlyMo schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 14:44:
Is er een manier om bepaalde modules alleen te compileren zonder heel pilight te moeten updaten? De reden dat ik het vraag; mijn versie is via apt-get erop gezet, maar alle modules die ik wil installeren geven de befaamde fout over de versie >=5.0 is not being installed.

Dat is niet waar, want het is de laatste versie; maar hoe installeer ik dan bijv. openweathermap? Het zit er niet standaard bij aangezien ik het protocol niet kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Zwerver, zou je zoals op tweakers gebruikelijk is niet achter elkaar willen posten, maar je laatste post willen bijwerken. Dat zie je ook staan als je als laatste gereageerd hebt.

Over je vraag, zie de protocollen pagina op de wiki.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
CurlyMo schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 09:49:
@Zwerver, zou je zoals op tweakers gebruikelijk is niet achter elkaar willen posten, maar je laatste post willen bijwerken. Dat zie je ook staan als je als laatste gereageerd hebt.

Over je vraag, zie de protocollen pagina op de wiki.
Geen probleem CurlyMo. Op de protocollen pagina op de wiki staat het volgende:
It can also happen that the core of pilight changed too much. New protocol therefor depend on code not that doesn't exists yet in your pilight version. If it does, it will also refuse to install through apt:
Maar betekent dit dan ook dat het protocol helemaal niet werkt via de debian packages? If so, dan is de enige optie om pilight met de hand te compileren; al dan niet de nightly?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je eventing gebruikt, dan draai je al de nightly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
CurlyMo schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 11:04:
Als je eventing gebruikt, dan draai je al de nightly.
Dan snap ik de wiki entry niet :) Waarom kan ik openweathermap niet installeren via apt-get, als ik de nightly (volgens mij in ieder geval) ook via apt-get heb opgehaald?

En als ik hem niet via apt-get heb binnengehaald, want ik heb met setup.sh lopen spelen in het begin, dan zou het protocol toch gewoon aanwezig moeten zijn?

Overigens ga ik een dezer dagen sowieso mijn rPi volledig opnieuw installeren; misschien dat ik daarna dit probleem niet meer heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het staat zelfs dikgedrukt:
Please notice that the latest (nightly) version of pilight always contains the latest version of all protocols listed below. So, there is normally no need to manually add protocols. If it works, it works. Leave it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
CurlyMo schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 11:16:
Het staat zelfs dikgedrukt:

[...]
Maar waarom "klaagt" pilight dan over een missend protocol :) Snap je mijn verwarring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat zou ik niet weten. OpenWeatherMap zat er al in pilight v5.0 in dus hoe je ook geïnstalleerd hebt, het zou gewoon moeten werken.

Wat is precies de klacht van pilight en hoe heb je openweathermap in je config staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
CurlyMo schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 11:30:
Dat zou ik niet weten. OpenWeatherMap zat er al in pilight v5.0 in dus hoe je ook geïnstalleerd hebt, het zou gewoon moeten werken.

Wat is precies de klacht van pilight en hoe heb je openweathermap in je config staan?
Ik heb de exacte config overgenomen uit de wiki, in de devices sectie:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
  "outside": {
                "name": "outside",
                "temperature": {
                        "name": "Temperature",
                        "protocol": [ "openweathermap" ],
            "id": [{
                "location": "amsterdam",
                "country": "nl"
            }],
            "humidity": 7600,
            "temperature": 700,
            "sunrise": 1,
            "sunset": 700,
            "sun": "set"
                }
        }

pilight meldt bij het starten via pilight-daemon -D "missing protocol". Verwijder ik de outside volledig, dan werkt alles weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat is de exacte melding van pilight?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
Daarvoor moet ik thuis zijn. Zal hem vanavond even uit de debug logging halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karelvh
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-07 16:27
Hi,
Ik draai naar tevredenheid pilight op mijn Pi thuis, maar wil nu experimenteren met andere ontvangers op een 2e Pi, zonder de 'productie' te verstoren. Alleen als ik op de test-Pi pilight opstart, wil die meteen client worden van de 1e Pi. Is er een manier (anders dan in 2 vlan's te gaan zitten) om deze Pi's onafhankelijk te laten draaien?
Zou whitelist me hier kunnen helpen? Maar ik vrees dat mijn android clients dan ook buitengesloten worden.

Ben benieuwd naar jullie ideeen.
Karel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 07:27

Luppie

www.msxinfo.net

Ik ben nu zo'n 2 maanden bezig met pilight en vandaag is dan de grote dag, dat pilight in huize Luppie helemaal live gaat. Graag wil ik dit natuurlijk met mijn mede-tweakers delen.

Ik ben begonnen met een Raspberry Pi in zijn eigen behuizing met een sender/receiver kit van curlymo:
Afbeeldingslocatie: http://upload.luppie.net/images/2015/02/20/IMG25361.th.jpg

Al snel kwam ik er achter, dat ik meer wou regelen dan alleen mijn KaKu switches en heb ik een Adafruit prototyping PCB gekocht en hier de sender, receiver + filter op gezet. De schroefterminals maakten het allemaal wat makkelijker om mijn sensoren (buiten/binnen), relais (verwarming) en PIR sensor aan te sluiten.
Afbeeldingslocatie: http://upload.luppie.net/images/2015/02/20/IMG2538.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://upload.luppie.net/images/2015/02/20/IMG2539.th.jpg

Om de thermostaat ook makkelijk te regelen zonder telefoon of computer heb ik bij DX de goedkoopste tablet gekocht die ik kon vinden en opgehangen op de plek van de oude thermostaat.
Naats de tablet hangt een temperatuur sensor, welke in een TicTac doosje gemonteerd is. Deze heb ik later netjes afgeplakt met witte plakfolie.
Afbeeldingslocatie: http://upload.luppie.net/images/2015/02/20/IMG25411.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://upload.luppie.net/images/2015/02/20/IMG2546.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://upload.luppie.net/images/2015/02/20/IMG2562.th.jpg

Nadat alles los in de kast heeft gestaan, zodat ik er makkelijk bij kon komen is vandaag alles netjes in een regelkast gebouwd.
Afbeeldingslocatie: http://upload.luppie.net/images/2015/02/20/IMG2554.th.jpg

Eerst een paar mounts in de kast gemonteerd + een paar gaten voor de kabels en verse lucht in de kast.
Afbeeldingslocatie: http://upload.luppie.net/images/2015/02/20/IMG2555.th.jpg

Daarna de Raspberry Pi er in + een CAT5 verdeelprintje, waarop de 1 Wire sensoren makkelijk op kunnen worden geprikt.
Afbeeldingslocatie: http://upload.luppie.net/images/2015/02/20/IMG2556.th.jpg

Het uiteindelijke resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://upload.luppie.net/images/2015/02/20/IMG2557.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://upload.luppie.net/images/2015/02/20/IMG25581.th.jpg

Bij deze wil ik iedereen bedanken die mij geholpen heeft en met name Curlymo voor de ontwikkeling van pilight en de documentatie. _/-\o_

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
Luppie schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 15:33:
I
Ik ben begonnen met een Raspberry Pi in zijn eigen behuizing met een sender/receiver kit van curlymo:
[afbeelding]
Wauw! Heb je een close up van de sender/receiver kit met filter op een breadboard? Ik heb namelijk nog steeds de receiver plus filter niet aan de praat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Wat is er mis met deze rule? Ik probeer de lampen een tijdje voor zonsondergang aan te krijgen:

code:
1
IF sunriseset.sunset == (((time.hour / 100) + time.minute) + 130) THEN ...etc.

dit zou naar mijn idee dus 2 uur en 10 minuten voor zonsondergang moeten activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie

Luppie

www.msxinfo.net

Zwerver schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 15:42:
[...]

Wauw! Heb je een close up van de sender/receiver kit met filter op een breadboard? Ik heb namelijk nog steeds de receiver plus filter niet aan de praat...
Niet op een breadboard, wel mijn eerste proto-print:
Afbeeldingslocatie: http://upload.luppie.net/images/2015/02/20/IMG2567.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://upload.luppie.net/images/2015/02/20/IMG2568.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:57

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

Luppie schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 15:33:
Ik ben nu zo'n 2 maanden bezig met pilight en vandaag is dan de grote dag, dat pilight in huize Luppie helemaal live gaat. Graag wil ik dit natuurlijk met mijn mede-tweakers delen.

[afbeelding]

Al snel kwam ik er achter, dat ik meer wou regelen dan alleen mijn KaKu switches en heb ik een Adafruit prototyping PCB gekocht en hier de sender, receiver + filter op gezet. De schroefterminals maakten het allemaal wat makkelijker om mijn sensoren (buiten/binnen), relais (verwarming) en PIR sensor aan te sluiten.
[afbeelding] [afbeelding]

Om de thermostaat ook makkelijk te regelen zonder telefoon of computer heb ik bij DX de goedkoopste tablet gekocht die ik kon vinden en opgehangen op de plek van de oude thermostaat.
Naats de tablet hangt een temperatuur sensor, welke in een TicTac doosje gemonteerd is. Deze heb ik later netjes afgeplakt met witte plakfolie.
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]

Nadat alles los in de kast heeft gestaan, zodat ik er makkelijk bij kon komen is vandaag alles netjes in een regelkast gebouwd.
[afbeelding]

Eerst een paar mounts in de kast gemonteerd + een paar gaten voor de kabels en verse lucht in de kast.
[afbeelding]

Daarna de Raspberry Pi er in + een CAT5 verdeelprintje, waarop de 1 Wire sensoren makkelijk op kunnen worden geprikt.
[afbeelding]

Het uiteindelijke resultaat:

Bij deze wil ik iedereen bedanken die mij geholpen heeft en met name Curlymo voor de ontwikkeling van pilight en de documentatie. _/-\o_
petje af luppie! ziet er netjes uit. Ik wacht nog op mijn 433 rx/tx setje en mijn PI hangt nu letterlijk in de lucht aan de HDMI kabel :+ de regelkast is geniaal gevonden. Daar ik mijn PI buiten wil plaatsen is dat ideaal. Was al een tijdje opzoek naar een waterdichte betaalbare oplossing waar de PI+accu in kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
Luppie schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 16:03:
[...]

Niet op een breadboard, wel mijn eerste proto-print:
Dank, eens kijken of ik aan de hand daarvan de boel wel aan de praat kan krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie

Luppie

www.msxinfo.net

datadevil schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 15:57:
Wat is er mis met deze rule? Ik probeer de lampen een tijdje voor zonsondergang aan te krijgen:

code:
1
IF sunriseset.sunset == (((time.hour / 100) + time.minute) + 130) THEN ...etc.

dit zou naar mijn idee dus 2 uur en 10 minuten voor zonsondergang moeten activeren.
Ik heb vandaag sunset op 18.05 staan, als ik jouw rule zou uitrekenen, dan klopt die niet:

18.05 == 0.18 + 5 + 130

Jouw rule komt op 135.18 uit als ik mij niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Luppie schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 16:09:
[...]

Ik heb vandaag sunset op 18.05 staan, als ik jouw rule zou uitrekenen, dan klopt die niet:

18.05 == 0.18 + 5 + 130

Jouw rule komt op 135.18 uit als ik mij niet vergis.
mm..dan heb ik het tijd rekenen helemaal verkeerd begrepen. Als het op die manier werkt wordt het moeilijk om er een x aantal minuten van af te halen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie

Luppie

www.msxinfo.net

Probeer dit eens:

code:
1
IF (sunriseset.sunset == ((datetime.hour + 2) + (datetime.minute / 100))) THEN

18.05 == (16 + 2) + .05

Hiermee wordt die 2 uur voor zonsondergang (16 uur) actief, echter klopt die niet meer als de zon na 22 uur onder gaat, maar gelukkig wonen we niet zo dicht bij de poolcircel. ;)

[ Voor 49% gewijzigd door Luppie op 20-02-2015 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Luppie schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 16:17:
Probeer dit eens:

code:
1
IF (sunriseset.sunset == ((datetime.hour + 2) + (datetime.minute / 100))) THEN

18.05 == (16 + 2) + .05

Hiermee wordt die 2 uur voor zonsondergang (16 uur) actief, echter klopt die niet meer als de zon na 22 uur onder gaat, maar gelukkig wonen we niet zo dicht bij de poolcircel. ;)
heb ik nu gedaan, maar dan met een uur, dus we moeten even afwachten of het werkt. Ondertussen had ik dit op het forum gevonden om wel minuten te rekenen, maar dat is me even een potje ingewikkeld. Volgende versie misschien met unix seconden kunnen rekenen @CurlyMo? :+

http://forum.pilight.org/...nting-sunset-sunrise-time

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@karelvh, zie wiki.
@datadevil, staat allemaal in de planning voor de versie na de volgende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
@luppie : super, het heeft gewerkt :-)
@CurlyMo: mooi, voor iets minder begaafde mensen zoals ik vind ik dat toch een stuk simpeler rekenen. Nog iets; heb je nog wat met mijn uitzoekwerk kunnen doen?

[ Voor 17% gewijzigd door datadevil op 20-02-2015 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog niet, eerst nieuwe versie. Om mij te helpen herinneren helpt het ook om dat in het Eurodomest topic op pilight te zetten. Daar scroll ik regelmatig doorheen om te zien of er nog wat te doen is qua protocollen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
CurlyMo schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 18:48:
Nog niet, eerst nieuwe versie. Om mij te helpen herinneren helpt het ook om dat in het Eurodomest topic op pilight te zetten. Daar scroll ik regelmatig doorheen om te zien of er nog wat te doen is qua protocollen :)
prima, doe ik dat nog even dit weekend. Kan best zijn dat ik gewoon iets heel doms doe hoor, maar ik kom er niet uit iig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
CurlyMo schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 11:38:
Ok, here we go:
Config:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
{
    "devices": {
        "eetkamer": {
            "protocol": [ "kaku_dimmer" ],
                "id": 1,
                "unit": 1
            }],
            "state": "off",
            "dimlevel": 8,
            "dimlevel-minimum": 3,
            "dimlevel-maximum": 15
        },
        "woonkamer": {
            "protocol": [ "kaku_dimmer" ],
                "id": 2,
                "unit": 1
            }],
            "state": "on",
            "dimlevel": 10,
            "dimlevel-minimum": 3,
            "dimlevel-maximum": 15
        },
        "sunriseset": {
            "protocol": [ "sunriseset" ],
                "longitude": 4.258874901293747,
                "latitude": 52.0643560
            }],
            "sunrise": 7.49,
            "sunset": 18.07,
        },
        "ping": {
            "protocol": [ "ping" ],
                "ip": "10.0.0.145"
            }],
            "state": "connected"
        },
        "outsidetemp": {
            "name": "outsidetemp",
            "temperature": {
                "name": "Temperature",
                    "location": "amsterdam",
                    "country": "nl"
                }],
                "humidity": 7600,
                "temperature": 700,
                "sunrise": 1,
                "sunset": 700,
            }
        }
    },
    "rules": {
        "AppleTVAan": {
            "rule": "IF ping.state IS connected AND woonkamer.state IS on AND sunriseset.sun IS set THEN dim DEVICE woonkamer TO 10",
            "active": 1
        },
        "AppleTVUit": {
            "rule": "IF ping.state IS disconnected AND woonkamer.state IS on AND sunriseset.sun IS set THEN dim DEVICE woonkamer TO 15",
            "active": 1
        }
    },
    "gui": {
        "woonkamer": {
            "name": "Woonkamerspotjes",
            "group": [ "Woonkamer" ],
            "media": [ "all" ],
            "readonly": 0
        },
        "eetkamer": {
            "name": "Eetkamerspotjes",
            "group": [ "Eetkamer" ],
            "media": [ "all" ],
            "readonly": 0
        },
        "sunriseset": {
            "name": "Sunrise / Sunset",
            "group": [ "Outside" ],
            "media": [ "all" ]
        }
    },
    "settings": {
        "log-level": 1,
        "pid-file": "/var/run/pilight.pid",
        "log-file": "/var/log/pilight.log",
        "send-repeats": 10,
        "receive-repeats": 1,
        "webserver-enable": 1,
        "webserver-root": "/usr/local/share/pilight/",
        "webserver-port": 5001,
        "webgui-template": "default",
        "webgui-websockets": 1,
        "webserver-cache": 1,
        "firmware-update": 1,
        "watchdog-enable": 1
    },
    "hardware": {
        "433gpio": {
            "sender": 0,
            "receiver": 1
        }
    },
    "registry": {
        "pilight": {
            "version": {
                "current": "5.0"
            }
        }
    }
}

Error:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
root@pilightpi:/etc/pilight# pilight-daemon -D
[Feb 20 21:43:14:599254] pilight-daemon: ERROR: config device #5 "outsidetemp", missing protocol
[Feb 20 21:43:14:600958] pilight-daemon: DEBUG: garbage collected config settings library
[Feb 20 21:43:14:602017] pilight-daemon: DEBUG: garbage collected config devices library
[Feb 20 21:43:14:603834] pilight-daemon: DEBUG: garbage collected config rules library
[Feb 20 21:43:14:604992] pilight-daemon: DEBUG: garbage collected config gui library
[Feb 20 21:43:14:605953] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[Feb 20 21:43:14:606540] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[Feb 20 21:43:14:608081] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[Feb 20 21:43:14:608643] pilight-daemon: DEBUG: garbage collected config hardware library
[Feb 20 21:43:14:610442] pilight-daemon: DEBUG: garbage collected config registry library
[Feb 20 21:43:14:612064] pilight-daemon: DEBUG: garbage collected config library
[Feb 20 21:43:14:612830] pilight-daemon: DEBUG: garbage collected event operator library
[Feb 20 21:43:14:613971] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[Feb 20 21:43:14:614534] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[Feb 20 21:43:14:614765] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[Feb 20 21:43:14:615222] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[Feb 20 21:43:14:615794] pilight-daemon: DEBUG: garbage collected event action library
[Feb 20 21:43:14:616031] pilight-daemon: DEBUG: garbage collected events library
[Feb 20 21:43:14:617864] pilight-daemon: DEBUG: garbage collected fcache library
[Feb 20 21:43:14:618495] pilight-daemon: DEBUG: garbage collected webserver library
[Feb 20 21:43:14:619494] pilight-daemon: DEBUG: garbage collected ssdp library
[Feb 20 21:43:14:620139] pilight-daemon: DEBUG: garbage collected options library
[Feb 20 21:43:14:620881] pilight-daemon: DEBUG: garbage collected socket library
[Feb 20 21:43:14:621437] pilight-daemon: DEBUG: garbage collected config library
[Feb 20 21:43:14:621954] pilight-daemon: DEBUG: protocol quigg_gt1000
[Feb 20 21:43:14:622681] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[Feb 20 21:43:14:623193] pilight-daemon: DEBUG: protocol elro_800_contact
[Feb 20 21:43:14:623784] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[Feb 20 21:43:14:624303] pilight-daemon: DEBUG: protocol sc2262
[Feb 20 21:43:14:625798] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[Feb 20 21:43:14:626663] pilight-daemon: DEBUG: protocol openweathermap
[Feb 20 21:43:14:626934] pilight-daemon: DEBUG: stopped protocol threads
[Feb 20 21:43:14:627451] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[Feb 20 21:43:14:627678] pilight-daemon: DEBUG: protocol dht22
[Feb 20 21:43:14:628141] pilight-daemon: DEBUG: stopped protocol threads
[Feb 20 21:43:14:628639] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[Feb 20 21:43:14:628867] pilight-daemon: DEBUG: protocol auriol
[Feb 20 21:43:14:629979] pilight-daemon: DEBUG: ran garbage collector
[Feb 20 21:43:14:630505] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[Feb 20 21:43:14:632621] pilight-daemon: DEBUG: protocol mumbi
[Feb 20 21:43:14:633203] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[Feb 20 21:43:14:634313] pilight-daemon: DEBUG: protocol arctech_contact
[Feb 20 21:43:14:634836] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[Feb 20 21:43:14:635324] pilight-daemon: DEBUG: protocol dht11
[Feb 20 21:43:14:636408] pilight-daemon: DEBUG: stopped protocol threads
[Feb 20 21:43:14:636978] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[Feb 20 21:43:14:637469] pilight-daemon: DEBUG: protocol rsl366
[Feb 20 21:43:14:638800] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[Feb 20 21:43:14:639074] pilight-daemon: DEBUG: protocol lirc
[Feb 20 21:43:14:639272] pilight-daemon: DEBUG: stopped protocol threads
[Feb 20 21:43:14:639454] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[Feb 20 21:43:14:639674] pilight-daemon: DEBUG: protocol gpio_switch
[Feb 20 21:43:14:639908] pilight-daemon: DEBUG: stopped protocol threads
[Feb 20 21:43:14:640751] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[Feb 20 21:43:14:642049] pilight-daemon: DEBUG: protocol elro_800_switch
[Feb 20 21:43:14:642330] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[Feb 20 21:43:14:642512] pilight-daemon: DEBUG: protocol generic_switch
[Feb 20 21:43:14:642693] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[Feb 20 21:43:14:642866] pilight-daemon: DEBUG: protocol arctech_switch
[Feb 20 21:43:14:643047] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[Feb 20 21:43:14:643885] pilight-daemon: DEBUG: protocol arctech_motion
[Feb 20 21:43:14:644160] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[Feb 20 21:43:14:644339] pilight-daemon: DEBUG: protocol program
[Feb 20 21:43:14:644526] pilight-daemon: DEBUG: stopped protocol threads
[Feb 20 21:43:14:645053] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[Feb 20 21:43:14:645543] pilight-daemon: DEBUG: protocol raw
[Feb 20 21:43:14:645771] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[Feb 20 21:43:14:646222] pilight-daemon: DEBUG: protocol teknihall
[Feb 20 21:43:14:646694] pilight-daemon: DEBUG: ran garbage collector
[Feb 20 21:43:14:646932] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[Feb 20 21:43:14:647384] pilight-daemon: DEBUG: protocol arctech_screen
[Feb 20 21:43:14:647989] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[Feb 20 21:43:14:648225] pilight-daemon: DEBUG: protocol pollin
[Feb 20 21:43:14:648879] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[Feb 20 21:43:14:649125] pilight-daemon: DEBUG: protocol ehome
[Feb 20 21:43:14:649310] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[Feb 20 21:43:14:649783] pilight-daemon: DEBUG: protocol beamish_switch
[Feb 20 21:43:14:650308] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[Feb 20 21:43:14:650631] pilight-daemon: DEBUG: protocol silvercrest
[Feb 20 21:43:14:652371] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[Feb 20 21:43:14:652616] pilight-daemon: DEBUG: protocol generic_dimmer
[Feb 20 21:43:14:653124] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[Feb 20 21:43:14:653352] pilight-daemon: DEBUG: protocol lm75
[Feb 20 21:43:14:653819] pilight-daemon: DEBUG: stopped protocol threads
[Feb 20 21:43:14:654056] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[Feb 20 21:43:14:654735] pilight-daemon: DEBUG: protocol pilight_firmware
[Feb 20 21:43:14:655248] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[Feb 20 21:43:14:655830] pilight-daemon: DEBUG: protocol tfa
[Feb 20 21:43:14:656334] pilight-daemon: DEBUG: ran garbage collector
[Feb 20 21:43:14:657773] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[Feb 20 21:43:14:658349] pilight-daemon: DEBUG: protocol xbmc
[Feb 20 21:43:14:659444] pilight-daemon: DEBUG: stopped protocol threads
[Feb 20 21:43:14:660004] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[Feb 20 21:43:14:660495] pilight-daemon: DEBUG: protocol lm76
[Feb 20 21:43:14:662214] pilight-daemon: DEBUG: stopped protocol threads
[Feb 20 21:43:14:662468] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[Feb 20 21:43:14:662645] pilight-daemon: DEBUG: protocol generic_webcam
[Feb 20 21:43:14:663814] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[Feb 20 21:43:14:664089] pilight-daemon: DEBUG: protocol elro_300
[Feb 20 21:43:14:664280] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[Feb 20 21:43:14:664454] pilight-daemon: DEBUG: protocol rc101
[Feb 20 21:43:14:664636] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[Feb 20 21:43:14:664805] pilight-daemon: DEBUG: protocol home_easy_old
[Feb 20 21:43:14:665973] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[Feb 20 21:43:14:666243] pilight-daemon: DEBUG: protocol techlico_switch
[Feb 20 21:43:14:666435] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[Feb 20 21:43:14:666607] pilight-daemon: DEBUG: protocol wunderground
[Feb 20 21:43:14:666794] pilight-daemon: DEBUG: stopped protocol threads
[Feb 20 21:43:14:666990] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[Feb 20 21:43:14:668088] pilight-daemon: DEBUG: protocol x10
[Feb 20 21:43:14:668370] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[Feb 20 21:43:14:668549] pilight-daemon: DEBUG: protocol ninjablocks_weather
[Feb 20 21:43:14:668726] pilight-daemon: DEBUG: ran garbage collector
[Feb 20 21:43:14:668914] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[Feb 20 21:43:14:669935] pilight-daemon: DEBUG: protocol quigg_screen
[Feb 20 21:43:14:670223] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[Feb 20 21:43:14:670401] pilight-daemon: DEBUG: protocol arctech_switch_old
[Feb 20 21:43:14:670688] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[Feb 20 21:43:14:670888] pilight-daemon: DEBUG: protocol conrad_rsl_switch
[Feb 20 21:43:14:672020] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[Feb 20 21:43:14:672304] pilight-daemon: DEBUG: protocol arctech_screen_old
[Feb 20 21:43:14:673136] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[Feb 20 21:43:14:673399] pilight-daemon: DEBUG: protocol ds18s20
[Feb 20 21:43:14:673586] pilight-daemon: DEBUG: stopped protocol threads
[Feb 20 21:43:14:674410] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[Feb 20 21:43:14:674673] pilight-daemon: DEBUG: protocol arping
[Feb 20 21:43:14:674865] pilight-daemon: DEBUG: stopped protocol threads
[Feb 20 21:43:14:675047] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[Feb 20 21:43:14:675566] pilight-daemon: DEBUG: protocol sunriseset
[Feb 20 21:43:14:675804] pilight-daemon: DEBUG: stopped protocol threads
[Feb 20 21:43:14:676273] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[Feb 20 21:43:14:676753] pilight-daemon: DEBUG: protocol pilight_firmware
[Feb 20 21:43:14:676985] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[Feb 20 21:43:14:677439] pilight-daemon: DEBUG: protocol ping
[Feb 20 21:43:14:677922] pilight-daemon: DEBUG: stopped protocol threads
[Feb 20 21:43:14:678408] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[Feb 20 21:43:14:678633] pilight-daemon: DEBUG: protocol cpu_temp
[Feb 20 21:43:14:679089] pilight-daemon: DEBUG: stopped protocol threads
[Feb 20 21:43:14:679584] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[Feb 20 21:43:14:680194] pilight-daemon: DEBUG: protocol clarus_switch
[Feb 20 21:43:14:681110] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[Feb 20 21:43:14:681934] pilight-daemon: DEBUG: protocol datetime
[Feb 20 21:43:14:682430] pilight-daemon: DEBUG: stopped protocol threads
[Feb 20 21:43:14:682649] pilight-daemon: DEBUG: ran garbage collector
[Feb 20 21:43:14:683115] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[Feb 20 21:43:14:683591] pilight-daemon: DEBUG: protocol alecto_ws1700
[Feb 20 21:43:14:684071] pilight-daemon: DEBUG: ran garbage collector
[Feb 20 21:43:14:684310] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[Feb 20 21:43:14:684757] pilight-daemon: DEBUG: protocol ds18b20
[Feb 20 21:43:14:685463] pilight-daemon: DEBUG: stopped protocol threads
[Feb 20 21:43:14:685718] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[Feb 20 21:43:14:686175] pilight-daemon: DEBUG: protocol arctech_dusk
[Feb 20 21:43:14:686669] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[Feb 20 21:43:14:687975] pilight-daemon: DEBUG: protocol arctech_dimmer
[Feb 20 21:43:14:688918] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[Feb 20 21:43:14:689483] pilight-daemon: DEBUG: protocol relay
[Feb 20 21:43:14:690957] pilight-daemon: DEBUG: ran garbage collector
[Feb 20 21:43:14:691249] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[Feb 20 21:43:14:691751] pilight-daemon: DEBUG: protocol alecto_wx500
[Feb 20 21:43:14:693211] pilight-daemon: DEBUG: ran garbage collector
[Feb 20 21:43:14:693808] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[Feb 20 21:43:14:695203] pilight-daemon: DEBUG: protocol elro_400
[Feb 20 21:43:14:695488] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[Feb 20 21:43:14:695807] pilight-daemon: DEBUG: protocol quigg_gt7000
[Feb 20 21:43:14:696007] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[Feb 20 21:43:14:696179] pilight-daemon: DEBUG: protocol rev1_switch
[Feb 20 21:43:14:697398] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[Feb 20 21:43:14:697665] pilight-daemon: DEBUG: protocol generic_weather
[Feb 20 21:43:14:698718] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[Feb 20 21:43:14:698995] pilight-daemon: DEBUG: protocol selectremote
[Feb 20 21:43:14:699812] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[Feb 20 21:43:14:700076] pilight-daemon: DEBUG: protocol alecto_wsd17
[Feb 20 21:43:14:700260] pilight-daemon: DEBUG: ran garbage collector
[Feb 20 21:43:14:701520] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[Feb 20 21:43:14:701796] pilight-daemon: DEBUG: protocol conrad_rsl_contact
[Feb 20 21:43:14:701992] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[Feb 20 21:43:14:702165] pilight-daemon: DEBUG: protocol cleverwatts
[Feb 20 21:43:14:702343] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[Feb 20 21:43:14:702514] pilight-daemon: DEBUG: protocol bmp180
[Feb 20 21:43:14:702691] pilight-daemon: DEBUG: stopped protocol threads
[Feb 20 21:43:14:703939] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[Feb 20 21:43:14:704214] pilight-daemon: DEBUG: protocol generic_screen
[Feb 20 21:43:14:704406] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[Feb 20 21:43:14:704581] pilight-daemon: DEBUG: protocol impuls
[Feb 20 21:43:14:705610] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[Feb 20 21:43:14:705880] pilight-daemon: DEBUG: protocol rev3_switch
[Feb 20 21:43:14:706065] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[Feb 20 21:43:14:706237] pilight-daemon: DEBUG: protocol rev2_switch
[Feb 20 21:43:14:706415] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[Feb 20 21:43:14:707246] pilight-daemon: DEBUG: protocol process
[Feb 20 21:43:14:707522] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[Feb 20 21:43:14:707698] pilight-daemon: DEBUG: garbage collected protocol library
[Feb 20 21:43:14:719175] pilight-daemon: DEBUG: garbage collected threads library
[Feb 20 21:43:14:719496] pilight-daemon: DEBUG: garbage collected wiringX library
[Feb 20 21:43:14:719797] pilight-daemon: DEBUG: garbage collected dso library
DEBUG: garbage collected log library
root@pilightpi:/etc/pilight#

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je volgt niet de juiste formatting :) Vergelijk het even met alle werkende devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie

Luppie

www.msxinfo.net

Dit zou moeten werken:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
            "country": "nl",
            "location": "amsterdam"
        }],
        "humidity": 99.00,
        "temperature": 4.21,
        "sunrise": 7.46,
        "sunset": 18.05,
        "sun": "set",
        "update": 0
    }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
CurlyMo schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 00:27:
Je volgt niet de juiste formatting :) Vergelijk het even met alle werkende devices.
Argh...
Luppie schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 00:49:
Dit zou moeten werken:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
            "location": "amsterdam"
        }],
    }
Hiermee werkt het i.d.d.... Dank je wel!

Even een kleine vraag nog, klopt het dat het protocol niet om kan gaan met steden als Den Haag, Den Bosch en andere steden met spaties erin? Want dan start pilight niet i.v.m.:

code:
1
[Feb 21 09:31:33:583261] pilight-daemon: ERROR: config device setting #2 "id" of "outsidetemp", invalid

En dan gebruik ik:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
            "location": "den haag"
        }],
    }

[ Voor 31% gewijzigd door Zwerver op 21-02-2015 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OpenWeatherMap "Den Haag" is gefixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
En een git pull origin development later: confirmed dat het werkt.

Hmm, toch niet:
code:
1
2
3
[ Feb 22 09:48:30:46191] pilight-daemon: ERROR: openweathermap: could not compile location regex

pilight-daemon version 5.0, commit b0b2c2c

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
                                "location": "den haag"
                        }],
                        "temperature": 1.56,
                        "sunrise": 6.41,
                        "sunset": 17.06,
                        "sun": "rise",
                        "update": 1,
                        "poll-interval": 900
                }

Ik ga hem wel even helemaal opnieuw binnenmengelen.

[ Voor 83% gewijzigd door Zwerver op 22-02-2015 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dank, nu moet het goed zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
Hij pakt hem nu goed op; heb alleen nog een vraagje.

De API call voor Den Haag zegt:

code:
1
{"temp":279.16,"humidity":79,"pressure":1011,"temp_min":278.75,"temp_max":279.65}

en de site zegt dat ook (give and take...)

Alleen pilight zegt:

code:
1
2
3
4
5
6
7
                        "humidity": 91.00,
                        "temperature": 5.16,
                        "sunrise": 6.42,
                        "sunset": 17.09,
                        "sun": "rise",
                        "update": 0,
                        "poll-interval": 900

Waar komt die 91% vandaan? Is er in 15 minuten dan zoveel vochtigheidsverschil? Of zit er ergens nog een rekenfout in het pilight-protocol?

Skip dat, een restart van pilight levert nu een waarde op die er heel dichtbij zit...

[ Voor 5% gewijzigd door Zwerver op 22-02-2015 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat bedoel je met:
Alleen pilight zegt:
Waar zegt pilight dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
CurlyMo schreef op zondag 22 februari 2015 @ 11:50:
Wat bedoel je met:

[...]

Waar zegt pilight dat?
Bij het stoppen van pilight schrijft die dat weg in de config.json, of heb ik het verkeerd begrepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt, hij schrijft dan de laatst bekende configuratie weg. Als je zegt pilight zegt... dan is het onduidelijk. Bedoel je dan dat het via pilight-receive, via de pilight API, in de pilight config wordt gecommuniceerd :)

[ Voor 4% gewijzigd door CurlyMo op 22-02-2015 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karelvh
@CurlyMo
Hartelijk dank! Ik heb het gevonden.

Ik heb pilight nu ook op CentOS6 kunnen compilleren, en wil die als server laten draaien voor een aantal Pi's als clients. De build tooling (setup.sh) is niet Redhat-proof, maar met wat handwerk lukt het wel. Nu nog het init script ombouwen om de start/stop netjes te laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zou je die script willen delen zodra werkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karelvh
Uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:03

Matis

Rubber Rocket

Vandaag kwam ik bij de Action weer een goedkope kloon van de KAKU tegen. In de hoop dat ik deze net zo eenvoudig als de Impuls zou kunnen koppelen aan mijn RPi, een setje meegenomen.
Binnen 10 minuten aan de praat. Het langste duurde nog wel om uit te vogelen hoe ik de socket weer in learning-mode kon krijgen :P
De on/off knop enkele secondes indrukken, bleek voldoende.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01-2021
Ik probleem de 3rd party app te installeren voor pilight v6.0 ( timemath)

Als ik de onderstaande code invoer...
code:
1
git clone --depth 5 -b master https://github.com/niekd/pilight-time-stuff.git

Dan krijg ik de volgende reactie
code:
1
bash: git: opdracht niet gevonden

Ik draai op het moment raspbmc (kodi).

Money isn't rellevant..... who you are is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
fvandenreek schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 16:56:
Ik probleem de 3rd party app te installeren voor pilight v6.0 ( timemath)

Als ik de onderstaande code invoer...
code:
1
git clone --depth 5 -b master https://github.com/niekd/pilight-time-stuff.git

Dan krijg ik de volgende reactie
code:
1
bash: git: opdracht niet gevonden

Ik draai op het moment raspbmc (kodi).
Je moet git installeren :)

raspbmc is een debian achtige volgens mij, dus sudo apt-get install git zou al een stuk helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
@zwerver Thanks dat helpt a de helft ;)

Nu loop ik op het volgende vast

De mappen en locatie's die in de uitleg staan, komen niet overeen met de situatie bij raspbmc
http://wiki.pilight.org/doku.php/time_math_tutorial

Ik heb een installatie gemaakt van pilight conform de uitleg die te vinden is op pilight.org, maar het enigste wat ik kan vinden is de config file.

De 'libs/operators' map is ook niet te vinden.

Ik ga nogmaals een zoekopdracht proberen via winscp.

• rorie
Zelf loop ik hier ook op vast, iemand die hier een oplossing voor heeft?
Cd pilight, no such file or directory
fvandenreek schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 19:28:
@zwerver Thanks dat helpt a de helft ;)

Nu loop ik op het volgende vast

De mappen en locatie's die in de uitleg staan, komen niet overeen met de situatie bij raspbmc
http://wiki.pilight.org/doku.php/time_math_tutorial

Ik heb een installatie gemaakt van pilight conform de uitleg die te vinden is op pilight.org, maar het enigste wat ik kan vinden is de config file.

De 'libs/operators' map is ook niet te vinden.

Ik ga nogmaals een zoekopdracht proberen via winscp.
Eerst pilight zelf clonen via git.

• fvandenreek
@curlymo

Ik ben niet in deze materie thuis.... Ik zoek daarom even bevestiging.

Het clonen van pilight, doe ik dat bijvoorbeeld op deze manier?
code:
1
git clone https://github.com/pilight/pilight

And dat dan vanuit home/pi

Ja, vraag Niek anders even om de tutorial bij te werken.

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 12:10
fvandenreek schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 20:38:
@curlymo

Ik ben niet in deze materie thuis.... Ik zoek daarom even bevestiging.

Het clonen van pilight, doe ik dat bijvoorbeeld op deze manier?
code:
1
git clone https://github.com/pilight/pilight

And dat dan vanuit home/pi
Voer dit uit vanaf /home/pi:

code:
1
git clone --depth 5 -b master https://github.com/pilight/pilight.git

en dan vanuit /home/pi/pilight de commando's uit de tutorial volgen. libs/operators staat onder /home/pi/pilight/libs/operators.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

• datadevil
Matis schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 20:20:
Vandaag kwam ik bij de Action weer een goedkope kloon van de KAKU tegen. In de hoop dat ik deze net zo eenvoudig als de Impuls zou kunnen koppelen aan mijn RPi, een setje meegenomen.
Binnen 10 minuten aan de praat. Het langste duurde nog wel om uit te vogelen hoe ik de socket weer in learning-mode kon krijgen :P
De on/off knop enkele secondes indrukken, bleek voldoende.
welke set?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karelvh
@CurlyMo: Op een van mijn Pi's zit een PiFace interface board. WiringPi kent die poorten, en nummert ze vanaf 200. Werkt dat ook met WiringX ? Zodat ik die poorten vanuit pilight kan aanspreken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog niet. Maar alle toevoegingen zijn welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karelvh
Ach, het is een kleine moeite om het relais wat er nu achter zit door een klikaan-klikuit te vervangen.Dan is de PiFace ook weer vrij voor andere projecten.

Je hebt nog het init.d script tegoed voor CentOs 6.x. Hoe kan ik die sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het liefst via een github pull request.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karelvh
OK, daar moet ik dan even in duiken. Nog niet veel ervaring met git.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sowieso een goed idee. Ik wil je wel vragen om niet op mijn repository te experimenteren. Dat gebeurt jammer genoeg al te veel. Even zelf wat test repo's aanmaken en kijken hoe een PR werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
@taigu @curlymo

Thanks voor de reactie, ik ga er van het weekend mee aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Oh super, zie nu dat iemand (jij?) heeft uitgelegd hoe je dat leren doet, dat was me niet duidelijk. @CurlyMo, dit zijn de switches waar ik met jou mee bezig was. Moet ik daar nog die pastebin bij toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

datadevil schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 19:24:
Oh super, zie nu dat iemand (jij?) heeft uitgelegd hoe je dat leren doet, dat was me niet duidelijk. @CurlyMo, dit zijn de switches waar ik met jou mee bezig was. Moet ik daar nog die pastebin bij toevoegen?
Dat was ik niet. Maar ik heb die handleiding niet nodig. Ik stuur alleen maar met de RPi.

Pagina: 1 ... 11 ... 19 Laatste