CurlyMo schreef op woensdag 7 november 2018 @ 23:25:
Het kaku_contact protocol ondersteund geen readonly, omdat het dit protocol ook alleen kan ontvangen, niet zenden. Alleen lezen is dus zinloos.
Nog aanvullend daarop. Er zijn geen gui elementen beschikbaar voor contact protocollen. We hebben daar nooit een goed idee voor gekregen. Als je dus tips hebt?
Wat je kan doen is bijv. een generic_label gebruiken om de statussen van je deurcontacten te verwerken zoals je wil.
De documentatie is open source en door iedereen aan te passen. Als je dat zelf niet kan, wil je me dan concreet wijzen op de fouten?
Ik snap de logica er achter, readonly is idd redelijk zinloos voor een protocol dat niet kan uitzenden, maar ja, als op de documentatiepagina van de gui staat ' fixed fields that are common for
all GUI elements', en dan met 'readonly' in de opgesomde lijst, dan is het voor mij alleszins verklaarbaar dat er bij mij dingen mislopen
Bijkomend: in de documentatie staat ook nog voor debug-log: (bij de faq)
code:
1
2
3
4
5
| pilight doesn't start or immediately exits
Most probably you made an error in the pilight configuration. Start pilight in debug mode and check the output:
pi@pilight:~# pilight-daemon -D |
maar ik vind op mijn installatie het 'pilight-daemon' commando niet terug... (verse raspbian, installatie uit stabiele pilight-repo), dat helpt ook niet direct voor fouten op te sporen

Het duurde even voor ik doorhad dat ik in /var/log/pilight.err moest gaan kijken.
Helaas ben ik niet goed in het schrijven van documentatie (laat dat een understatement wezen), maar bovenstaande 2 'foutjes' ben ik gisteren op gestoten.
Qua gui-element voor een contact zou ik voorstellen om iets te gebruiken dat lijkt op een 'open/closed switch' die ze in electrische schema's gebruiken? Iets in deze aard:
Maar bon, mijn visuele skills zijn erger dan mijn schrijfstijl, dus zeker no hard feelings als ge het maar niks vindt

(tekening is van een of andere blog btw, niet van mij)
Die labels ga ik nog eens een keer bekijken.
Vraagje nog:
voor de waf hier in huis te verhogen zou ik graag een melding via pushover krijgen als de voordeurbel gaat, kan ik pilight combineren met een kaku acdb-7000ac?
Ik vind niet direct terug welk protocol ik zou moeten/kunnen gebruiken, en voordat ik de bel in huis haal zou ik liever even weten of wat ik wil wel kan