Maar je moet als je alleen stuurt nog steeds toch de ontvanger een keer inleren?Matis schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 22:10:
[...]
Dat was ik niet. Maar ik heb die handleiding niet nodig. Ik stuur alleen maar met de RPi.
Het inleren heb ik beschreven onderaan deze Wiki
Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.
Klopt. Het stopcontact ziet de eerste keer dat je iets zend de codes voorbij komen. Daarna kun je ze gewoon blijven gebruiken en zal het stopcontact blijven reageren.datadevil schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 07:37:
Maar je moet als je alleen stuurt nog steeds toch de ontvanger een keer inleren?
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Ja, dat deel kon ik dus eerder niet goed uitvogelen, maar met de mooie toevoeging aan de Wiki moet dat geen probleem zijnMatis schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 14:09:
[...]
Klopt. Het stopcontact ziet de eerste keer dat je iets zend de codes voorbij komen. Daarna kun je ze gewoon blijven gebruiken en zal het stopcontact blijven reageren.
Net even geprobeerd om time math te installeren, maar de wiki klopt nog steeds niet.
In de tutorial staat dat je na sudo su naar je pilight dir dient te gaan. Dit kan natuurlijk niet want die wordt pas aangemaakt na het clonen.
Vervolgens de bestanden kopiëren met cp, het vreemde is dat beide codes geen output geven.
Maar als ik via Winscp de bestanden controleer staan ze wel in de juiste mappen.
Vervolgens wil ik ze gaan compilen, daarbij geeft
In de tutorial staat dat je na sudo su naar je pilight dir dient te gaan. Dit kan natuurlijk niet want die wordt pas aangemaakt na het clonen.
Vervolgens de bestanden kopiëren met cp, het vreemde is dat beide codes geen output geven.
Maar als ik via Winscp de bestanden controleer staan ze wel in de juiste mappen.
code:
1
| gcc -fPIC -shared libs/operators/plustime.c -Ilibs/pilight -Ilibs/config -o plustime.so -DMODULE=1 |
code:
1
| bash: gcc: opdracht niet gevonden |
Money isn't rellevant..... who you are is.....
Het staat iedereen vrij de wiki aan te vullen (mits je een forum account hebt).
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
@Curlymo
Ik heb al een gedeelte aangepast (wiki), ik wilde hier eigenlijk met wachten tot ik het geheel aan de gang had.
Ik kom nu zelf niet verder met compilen. ( ik heb daar ook geen verstand van)
Ik heb al een gedeelte aangepast (wiki), ik wilde hier eigenlijk met wachten tot ik het geheel aan de gang had.
Ik kom nu zelf niet verder met compilen. ( ik heb daar ook geen verstand van)
Stel gewoon even de vraag aan Niek om de handleiding aan te vullen.
Vertaal dat eens naar het Engels, zoek, en draai apt-get install gcc?fvandenreek schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 20:50:
Net even geprobeerd om time math te installeren, maar de wiki klopt nog steeds niet.
code:
1 gcc -fPIC -shared libs/operators/plustime.c -Ilibs/pilight -Ilibs/config -o plustime.so -DMODULE=1
code:
1 bash: gcc: opdracht niet gevonden
Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer
Ik ben er vanochtend even mee aan de slag gegaan, alleen lijkt hij de afstandsbediening toch niet te herkennen. Wanneer ik deze tutorial volg en een commando stuur vanuit de RPi krijg ik de volgende meldingen:Luppie schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 09:59:
Het inleren heb ik beschreven onderaan deze Wiki
#pilight-send -p kaku_switch_old -i 10 -u 1 --off { "origin": "sender", "protocol": "arctech_switch_old", "message": { "id": 10, "unit": 1, "state": "off" }, "repeat": 1, "uuid": "0000-00-00-9f-51f441" } #pilight-send -p kaku_switch_old -i 10 -u 1 --on { "origin": "sender", "protocol": "arctech_switch_old", "message": { "id": 10, "unit": 1, "state": "on" }, "repeat": 1, "uuid": "0000-00-00-9f-51f441" }
Het betreft dit setje voor zowel RX als TX.
Ik krijg helemaal niets terug wanneer ik met de bijgeleverde afstandsbediening werk. Ik heb, ter verificatie, wel een stopcontact naast mijn RPi gehangen en die ingeleerd met de afstandsbediening.
Die schakelt wel vrolijk, dus het lijkt niet aan de afstandsbediening zelve te liggen.
Wanneer ik -raw of -debug gebruik, zie ik zoveel "troep" voorbij komen dat ik dat niet kan analyseren.
Deze sender/receiver had ik ook toen ik met pilight begon en heb de receiver niet aan de praat gekregen.
Mijn advies is om een sender/receiver kit + filter bij curlymo te bestellen. Dan weet je zeker dat de electronica goed werkt. Scheelt een heel stuk frustratie.
Mijn advies is om een sender/receiver kit + filter bij curlymo te bestellen. Dan weet je zeker dat de electronica goed werkt. Scheelt een heel stuk frustratie.
Ja, klinkt als een goed idee.Luppie schreef op zondag 01 maart 2015 @ 09:52:
Deze sender/receiver had ik ook toen ik met pilight begon en heb de receiver niet aan de praat gekregen.
Ik heb overigens ook nog de RX en TX van iPrototype, maar als ik daar de wiki op nasla, dan lijkt het toch niet zo'n kwalitatief goed ding te zijn als dat ik voor die prijs zou verwachten.
Nu loop ik tegen een ander issue aan met mijn Pi's:
pilight master draait op CentOS server (hardware: none), en 2 Pi's als client met zenders. Helaas werken de meeste switches alleen als ik de zender op 1 van de clients uit zet. Mijn vermoeden is dat de signalen van de 2 zenders teveel interferentie veroorzaken. Zou het een idee zijn om clients met een delay aan te sturen van de duur van het zenden van een commando?
pilight master draait op CentOS server (hardware: none), en 2 Pi's als client met zenders. Helaas werken de meeste switches alleen als ik de zender op 1 van de clients uit zet. Mijn vermoeden is dat de signalen van de 2 zenders teveel interferentie veroorzaken. Zou het een idee zijn om clients met een delay aan te sturen van de duur van het zenden van een commando?
Die troep heb ik al eerder in gefilterde vorm hier op het forum geplaatst (pastebin link). Als jij die nou op het betreffende forum van het protocol plaatst...Matis schreef op zondag 01 maart 2015 @ 07:50:
[...]
Ik ben er vanochtend even mee aan de slag gegaan, alleen lijkt hij de afstandsbediening toch niet te herkennen. Wanneer ik deze tutorial volg en een commando stuur vanuit de RPi krijg ik de volgende meldingen:
#pilight-send -p kaku_switch_old -i 10 -u 1 --off { "origin": "sender", "protocol": "arctech_switch_old", "message": { "id": 10, "unit": 1, "state": "off" }, "repeat": 1, "uuid": "0000-00-00-9f-51f441" } #pilight-send -p kaku_switch_old -i 10 -u 1 --on { "origin": "sender", "protocol": "arctech_switch_old", "message": { "id": 10, "unit": 1, "state": "on" }, "repeat": 1, "uuid": "0000-00-00-9f-51f441" }
Het betreft dit setje voor zowel RX als TX.
Ik krijg helemaal niets terug wanneer ik met de bijgeleverde afstandsbediening werk. Ik heb, ter verificatie, wel een stopcontact naast mijn RPi gehangen en die ingeleerd met de afstandsbediening.
Die schakelt wel vrolijk, dus het lijkt niet aan de afstandsbediening zelve te liggen.
Wanneer ik -raw of -debug gebruik, zie ik zoveel "troep" voorbij komen dat ik dat niet kan analyseren.
Eerste Windows versie is hier te downloaden
http://www.pilight.org/pilight-6.0-win32.exe
Hardware ondersteuning wordt nu aan gewerkt

http://www.pilight.org/pilight-6.0-win32.exe
Hardware ondersteuning wordt nu aan gewerkt
Ik probeer net de XBMC addon te gebruiken met pilight 6.0 alleen heb ik een username/password ingesteld hiervoor.
Hoe stel je dat bij deze add on in?
Hoe stel je dat bij deze add on in?
Werkt het nu niet dan?
Hij blijft steeds op het home icoontje staan (in de GUI), ook al wordt er een episode afgespeeld.
Dit is mijn huidige config:
Dit is mijn huidige config:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
| { "devices": { "main": { "protocol": [ "kaku_dimmer" ], "id": [{ "id": 7922486, "unit": 11 }, { "id": 8057314, "unit": 1 }], "state": "off", "dimlevel": 13 }, "shelve": { "protocol": [ "kaku_dimmer" ], "id": [{ "id": 7922486, "unit": 10 }, { "id": 8057314, "unit": 0 }], "state": "on", "dimlevel": 9 }, "kodi": { "protocol": [ "xbmc" ], "id": [{ "server": "192.168.2.18", "port": 8080 }], "action": "shutdown", "media": "none" } }, "rules": {}, "gui": { "main": { "name": "Main lights", "group": [ "Woonkamer" ], "media": [ "all" ], "readonly": 0 }, "shelve": { "name": "Shelve lights", "group": [ "Woonkamer" ], "media": [ "all" ], "readonly": 0 }, "kodi": { "name": "Kodi", "group": [ "Programs" ] } }, "settings": { "log-level": 4, "pid-file": "/var/run/pilight.pid", "log-file": "/var/log/pilight.log", "send-repeats": 10, "receive-repeats": 1, "webserver-enable": 1, "webserver-root": "/usr/local/share/pilight/", "webserver-port": 5001, "webserver-cache": 1, "firmware-update": 0 }, "hardware": { "433gpio": { "sender": 0, "receiver": 1 } }, "registry": { "pilight": { "version": { "current": "6.0" } } } } |
En als je dit doet:
code:
1
| telnet 127.0.0.1 9090 |
@CurlyMo
Gisteren eindelijk mijn Wifi dongle aan de praat gekregen. Hierbij heb ik twee interfaces met een static ip address opgegeven. Dit lijkt goed te werken, zowel bedraad als via de Wifi dongle kan ik via putty bij mijn Rasberry pi komen.
Nu het problem, als ik mijn raspberry pi via Wifi verbonden is dan wil pilight niet meer starten. Is dit een bekend probleem? Kan het zijn dat ik toch iets verkeerd heb geconfigureerd?
Gisteren eindelijk mijn Wifi dongle aan de praat gekregen. Hierbij heb ik twee interfaces met een static ip address opgegeven. Dit lijkt goed te werken, zowel bedraad als via de Wifi dongle kan ik via putty bij mijn Rasberry pi komen.
Nu het problem, als ik mijn raspberry pi via Wifi verbonden is dan wil pilight niet meer starten. Is dit een bekend probleem? Kan het zijn dat ik toch iets verkeerd heb geconfigureerd?
Zorg dat pilight pas start als het netwerk actief is.
Wat ik doe is pilight zelf starten via putty, netwerk moet dus wel actief zijn.
CurlyMo schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 10:11:
Zorg dat pilight pas start als het netwerk actief is.
Dan kan ik er niks over zeggen zonder logs.
Hebben jullie ook weleens als je meerdere lampen in een rule schakelt deze niet allemaal aan gaan? Ik heb het idee dat de snel op elkaar volgende commando's de KAKU ontvangers storen. Ik zal binnenkort eens testen of het aantal send repeats verhogen impact heeft.
@hanckey: Inderdaad. Nog erger als er 2 of meer pilight zenders in het netwerk zitten die tegelijk hetzelfde commando uitzenden. Dan komt er bijna niets meer door (zie mijn eerdere post).
Ik zou een configureerbare delay voor het uitzenden van codes voorstellen, waardoor je dit kan voorkomen.
Ik zou een configureerbare delay voor het uitzenden van codes voorstellen, waardoor je dit kan voorkomen.
Ah mijn fout, ik had webinterface poort gebruikt (8080) en het moest 9090 zijn. Het werkt nu
---
Is het ook mogelijk mijn shelve lights te dimmen en tegelijkertijd mijn main light aan of uit te zetten?
Of moet ik daar meerdere rules voor maken?
Onderstaande code werkt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| "kodi_play": { "rule": "IF kodi.action IS play THEN dim DEVICE shelve TO 3", "active": 1 }, "kodi_pause": { "rule": "IF kodi.action IS pause THEN dim DEVICE shelve TO 10", "active": 1 }, "kodi_stop": { "rule": "IF kodi.action IS home THEN switch DEVICE shelve TO off", "active": 1 } |
Maar dit werk helaas niet:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| "kodi_play": { "rule": "IF kodi.action IS play THEN dim DEVICE shelve TO 3 AND switch DEVICE main TO off", "active": 1 }, "kodi_pause": { "rule": "IF kodi.action IS pause THEN dim DEVICE shelve TO 10", "active": 1 }, "kodi_stop": { "rule": "IF kodi.action IS home THEN switch DEVICE shelve TO off AND main TO on", "active": 1 } |
pilight.err:
code:
1
2
| [Mar 03 20:33:43:755258] pilight-daemon: ERROR: action "dim" option "TO" only accepts numbers [Mar 03 20:33:43:755952] pilight-daemon: ERROR: rule #1 invalid: invalid action |
[ Voor 74% gewijzigd door Reinder83 op 03-03-2015 21:40 ]
Het verhogen van de send-repeats naar 20 lijkt het opgelost te hebben. Het verlagen van de send-repeats naar 1 - 4 verbeterde de response ook, maar telkens reageerde er toch nog 1 lamp niet (van de 4). Daarnaast was het ook wel opvallend dat het switchen naar uit over het algemeen beter lijkt te werken dan het aan signaal. Vreemd gedrag dus waarvan de verklaring denk ik eerder in de KAKU ontvangers zit dan in pilight (want pilight receive ontving wel alle signalen).karelvh schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 11:10:
@hanckey: Inderdaad. Nog erger als er 2 of meer pilight zenders in het netwerk zitten die tegelijk hetzelfde commando uitzenden. Dan komt er bijna niets meer door (zie mijn eerdere post).
@Reinder83, meerdere rules. Je kan op dit moment alleen dit doen:
Dus meerdere aan of meerdere uit.
code:
1
| IF ... SWITCH device AND device1 TO on" |
Dus meerdere aan of meerdere uit.
CurlyMo: weet jij zo hoe lastig het is om een Anna thermostaat aan te spreken? Ding heeft een webpagina welke vervolgens via JS de achterliggende hardware aanspreekt. Dat zou toch te scripten moeten zijn lijkt me?
[ Voor 12% gewijzigd door Zwerver op 04-03-2015 17:10 ]
Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer
Ja, zou moeten kunnen, maar ik ken dat ding niet.
Is het een idee dat ik je op de een of andere manier toegang geef?CurlyMo schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 17:23:
Ja, zou moeten kunnen, maar ik ken dat ding niet.
Nee, want dan committeer ik me aan iets waar ik nu geen garanties voor kan en wil geven
Ok, okCurlyMo schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 17:33:
Nee, want dan committeer ik me aan iets waar ik nu geen garanties voor kan en wil geven
Kun je de requests sniffen met wireshark? dan kun je zien wat er gebeurd en hier posten zodat anderen evt mee kunnen denken.Zwerver schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 17:09:
CurlyMo: weet jij zo hoe lastig het is om een Anna thermostaat aan te spreken? Ding heeft een webpagina welke vervolgens via JS de achterliggende hardware aanspreekt. Dat zou toch te scripten moeten zijn lijkt me?
Het automatisch starten van pilight werkt dat normalerwijze ook met raspbmc? Bij wij namelijk niet, en ik van de week nog een update gedraaid
version 6.0 commit 6.0
version 6.0 commit 6.0
[ Voor 7% gewijzigd door fvandenreek op 05-03-2015 19:40 ]
Heb je dit geprobeerd?fvandenreek schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 19:37:
Het automatisch starten van pilight werkt dat normalerwijze ook met raspbmc? Bij wij namelijk niet, en ik van de week nog een update gedraaid
version 6.0 commit 6.0
sudo update-rc.d pilight defaults
Heb ik zojuist geprobeerd, en een reboot uitgevoerd.... maar helaas geen resultaat, en daarom pilight maar handmatig gestart
Vandaag vol enthousiasme aan het solderen gegaan op mijn Adafruit bordje. Bij het solderen van filter loop ik een beetje vast, het lukt me niet om de SCK en RESET terug te vinden op het Adafruit bordje. Zijn dit gewoon I023 en I024, de benamingen MISO en MOSI staan zodanig op het bordje genoemd maar de andere niet. Iemand een foto van zijn soldeer kunsten?
Staat wel iets op www.pilight.org:fvandenreek schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 20:52:
Heb ik zojuist geprobeerd, en een reboot uitgevoerd.... maar helaas geen resultaat, en daarom pilight maar handmatig gestart
If you have troubles with pilight 6 starting on boot just reinstall it.
There was a small bug in the installation package.
2x280 panelen | Bosch HRC35II met zonneboiler | Raspberry Pi
Dat had ik idd gelezen en een reinstall gedaan.... vandaar mijn post hier
Ik probeer het time math protocol te installeren maar loop tegen een probleempje aan bij het compileren van newdatetime.c:
Ik mis dus defines.h, iemand hetzelfde probleem?
Daarnaast moest ik de mappen 'operators' en 'protocols' maken in de map '/usr/local/lib/pilight/'. Klopt dit?
code:
1
2
3
4
| root@raspberrypi:/home/pi/pilight# gcc -fPIC -shared libs/protocols/newdatetime.c -Ilibs/pilight -Ilibs/config -o newdatetime.so -DMODULE=1 In file included from libs/protocols/newdatetime.c:39:0: libs/protocols/../../pilight.h:22:21: fatal error: defines.h: No such file or directory compilation terminated. |
Daarnaast moest ik de mappen 'operators' en 'protocols' maken in de map '/usr/local/lib/pilight/'. Klopt dit?
zie mijn eerdere post....daarna had ik hetzelfde probleem......
en geen oplossing begrijp ik? Heb je NiekD kunnen bereiken?fvandenreek schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 22:16:
nee niets meer aan gedaan, geen tijd en zin gehad
Ik zie nu dat defines.h in pilight.h wordt gezocht. CurlyMo, kan het zijn dat defines.h niet meer in de repository van pilight zit?hanckey schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 21:52:
Ik probeer het time math protocol te installeren maar loop tegen een probleempje aan bij het compileren van newdatetime.c:
code:
1 2 3 4 root@raspberrypi:/home/pi/pilight# gcc -fPIC -shared libs/protocols/newdatetime.c -Ilibs/pilight -Ilibs/config -o newdatetime.so -DMODULE=1 In file included from libs/protocols/newdatetime.c:39:0: libs/protocols/../../pilight.h:22:21: fatal error: defines.h: No such file or directory compilation terminated.
Die zit er wel in, maar moet eerst via cmake aangemaakt worden. Dus eerst even cmake draaien:
code:
1
| cmake . |
Dat setje werkt bij mij wel, zelfs zonder antenne doet hij al wat maar hij ziet dan weinig.
Met een antenne van max. 15cm gaat het beter, de lengte van normaal 17,3cm zit kennelijk voor een deel in het spoeltje naar de antenne.
Ik heb er een manual bij waar 10-15cm in staat voor de antenne.
Hoewel ze identiek lijken (ik heb hem via Ebay) zijn er toch verschillen.
Een Kaku remote ontvangt hij zwak, terwijl een Elro veel beter gaat.
De zender is prima, die overbrugt makkelijk 10m tot de schuur
Inmiddels heb ik een ontvanger besteld die getest is en met het bandpass filter goed werkt.
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Hier neerzetten wordt wat lastig, maar ik kan er in ieder geval naar linken:Meulugar schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 18:08:
[...]
Kun je de requests sniffen met wireshark? dan kun je zien wat er gebeurd en hier posten zodat anderen evt mee kunnen denken.
http://85.17.187.147/anna_up_down_home.pcapng
Toch net nog eens update gedaan zodat het auto starten van pilight wellicht is opgelost.
Er wordt wel een update gedaan maar de onderstaande melding verschijnt er ook bij.
Ophalen van http://apt.pilight.org/dists/stable/Release.gpg is mislukt Kon 'apt.pilight.org' niet vinden
Ophalen van http://apt.pilight.org/dists/nightly/Release.gpg is mislukt Kon 'apt.pilight.org' niet vinden
Helaas moet ik zeggen dat het nog niet werkt.
Ik draai op het moment raspbmc, heeft iemand meer hier last van?
version 6.0 commit v6.0
Er wordt wel een update gedaan maar de onderstaande melding verschijnt er ook bij.
Ophalen van http://apt.pilight.org/dists/stable/Release.gpg is mislukt Kon 'apt.pilight.org' niet vinden
Ophalen van http://apt.pilight.org/dists/nightly/Release.gpg is mislukt Kon 'apt.pilight.org' niet vinden
Helaas moet ik zeggen dat het nog niet werkt.
Ik draai op het moment raspbmc, heeft iemand meer hier last van?
version 6.0 commit v6.0
Misschien is er een issue met upstart in Raspbmc. Hier draai ik XBian ook met upstart en dat draait prima.
enig idee wat de snelste oplossing is? Met een verse install beginnen, schone sd kaart? Of denk je dat het probleem dan hetzelfde blijft.
Start eens met Raspbian. Dat ken ik.
OK, ik ben weer een stapje verder gekomen. Protocol newdatetime en de nieuwe operators (plustime, minustime, etc) worden ingeladen zoals je ziet:CurlyMo schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 11:01:
Die zit er wel in, maar moet eerst via cmake aangemaakt worden. Dus eerst even cmake draaien:
code:
1 cmake .
code:
1
2
3
4
5
6
7
| root@raspberrypi:/home/pi/pilight# pilight-daemon -D [Mar 07 22:12:50:568726] pilight-daemon: DEBUG: loaded protocol newdatetime.so v1.7-niek [Mar 07 22:12:50:571424] pilight-daemon: DEBUG: loaded operator plustime.so v0.2 [Mar 07 22:12:50:573180] pilight-daemon: DEBUG: loaded operator minustime.so v0.2 [Mar 07 22:12:50:575064] pilight-daemon: DEBUG: loaded operator random.so v1.0 [Mar 07 22:12:50:615695] pilight-daemon: INFO: version 6.0, commit v6.0-11-g8ecc790 [Mar 07 22:12:50:617122] pilight-daemon: DEBUG: ssdp sent search |
Maar snel daarna crasht pilight:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| root@raspberrypi:/home/pi/pilight# service pilight start [ ok ] Starting : pilight. root@raspberrypi:/home/pi/pilight# -- STACKTRACE (5 FRAMES) -- __default_sa_restorer_v2 ip = 0xb6bf7f20, sp = 0xb39fe9c0 frame_dummy ip = 0xb6f1ba08, sp = 0xb39fecb0 newdatetimeParse ip = 0xb6f10820, sp = 0xb39fecb0 start_thread ip = 0xb6d72bfc, sp = 0xb39fecb0 segmentation fault |
Hierbij de debug.
Wat is hier misgegaan?
Imcompatibiliteit van de module met de laatste nightly. Dus even gewoon versie 6 gebruiken. Er is ook niet veel reden om nieuwere versies te draaien, want het meeste werk is gedaan voor de Windows versie.
Doe ik dat doorCurlyMo schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 23:39:
Imcompatibiliteit van de module met de laatste nightly. Dus even gewoon versie 6 gebruiken. Er is ook niet veel reden om nieuwere versies te draaien, want het meeste werk is gedaan voor de Windows versie.
code:
1
| deb http://apt.pilight.org/ nightly main |
uit de sources.list te halen en dan een herinstall te doen met
code:
1
| sudo apt-get install --reinstall pilight |
Heb je dat al geprobeerd?
Ja, maar dat werkt niet want ik draai nog steeds een nightly:CurlyMo schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 23:51:
Heb je dat al geprobeerd?
code:
1
2
| pilight-daemon version 6.0, commit v6.0-11-g8ecc790 Segmentation fault |
Zoek even via google hoe je specifieke versies installeert via apt.
Ik heb de wiki aangepast van pilight-time-stuff met de extra stappen die ik moest doorlopen om de modules te compileren. Zoals CurlyMo al aan gaf moet je de modules dan wel met v6.0 gebruiken. Vanavond kan ik checken of de rules ook echt doen wat ze moeten doenfvandenreek schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 22:16:
[ Voor 8% gewijzigd door hanckey op 08-03-2015 12:43 ]
rorie schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 20:54:
Vandaag vol enthousiasme aan het solderen gegaan op mijn Adafruit bordje. Bij het solderen van filter loop ik een beetje vast, het lukt me niet om de SCK en RESET terug te vinden op het Adafruit bordje. Zijn dit gewoon I023 en I024, de benamingen MISO en MOSI staan zodanig op het bordje genoemd maar de andere niet. Iemand een foto van zijn soldeer kunsten?

Zojuist heb ik mijn pilight firmware voor de Arduino Nano gelanceerd. Dit maakt het mogelijk om pilight te gebruiken op elke computer (zowel Windows als Linux) met een USB poort. Voor nu werkt dit nog alleen met de laatste pilight nightly.
https://github.com/pilight/pilight-usb-nano
Graag hoor ik van jullie hoe goed het werkt!
https://github.com/pilight/pilight-usb-nano
Graag hoor ik van jullie hoe goed het werkt!
Goedenavond allen,
Zojuist e.e.a. doorgelezen, binnenkort e.e.a. eens bestellen
Ik zat eens te bladeren (om zo vast het schema voor mij leesbaar in kaart te brengen), maar kan het kloppen dat van deze foto's de draden in terminals aan de onderkant zijn weggewerkt in het uiteindelijke resultaat?
Ik zie ook dat volgens mij de Vcc en GND van de transmitter zijn omgedraaid, dit maakt dus niet uit? Zijn er componenten waarbij daar wel echt rekening gehouden mee moet worden?
[ Voor 13% gewijzigd door Sgt_Lyna op 09-03-2015 18:54 ]
Voor wie pilight op Windows wil proberen.
- Download de installer hier
- Installeer pilight voor Windows.
- Ga naar c:\pilight\
- Open een console cmd
- Sluit je Arduino Nano aan op de computer en kijk welke COM poort hij verbonden is, bijv. COM5
- Flash de pilight usb nano firmware:
- Open c:\pilight\config.json en voeg daarin je nieuwe pilight usb nano toe:
- Start pilight vanuit het startmenu of als je nog in de command prompt zit via: pilight-daemon.
- Om te zien welke apparaten voorbij komen kan je pilight-receive aanzetten terwijl pilight-daemon actief is.
De zender en ontvangen verbinden met de Arduino Nano:
- VCC: 5v
- GND: 0v / GND
- Sender Data: D5
- Receiver Data: D2
Veel plezier!
- Download de installer hier
- Installeer pilight voor Windows.
- Ga naar c:\pilight\
- Open een console cmd
- Sluit je Arduino Nano aan op de computer en kijk welke COM poort hij verbonden is, bijv. COM5
- Flash de pilight usb nano firmware:
code:
1
| pilight-flash.exe -f pilight_usb_nano.hex -p COM5 |
- Open c:\pilight\config.json en voeg daarin je nieuwe pilight usb nano toe:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| [...] "hardware": { "433nano": { "comport": "COM5" } }, [...] |
- Start pilight vanuit het startmenu of als je nog in de command prompt zit via: pilight-daemon.
- Om te zien welke apparaten voorbij komen kan je pilight-receive aanzetten terwijl pilight-daemon actief is.
De zender en ontvangen verbinden met de Arduino Nano:
- VCC: 5v
- GND: 0v / GND
- Sender Data: D5
- Receiver Data: D2
Veel plezier!
Oeh, leuk! Mogelijk dat ik morgen even een Arduino op de kop tik om mee te spelen. Niet dat ik veel moeite heb met de RBPI, maar ik blijf het overkill vinden en het platform zelf niet al te stabiel (ook al heb ik tot nu toe maar 1 keer een corrupt file-system gehad...). Een Arduino aan de server zou zeker uitkomst bieden 
Moet ik alleen een nieuw project voor de Pi zoeken
, wellicht toch maar een slimme meter aanvragen
Moet ik alleen een nieuw project voor de Pi zoeken

[ Voor 14% gewijzigd door GENETX op 10-03-2015 21:46 ]
Ik garandeer (nog) geen 100% stabiliteit op Windows, maar daarvoor heb ik natuurlijk testers nodig.
Helaas draai ik Linux
. Maar ga eens kloten, ik heb nog een extra setje 433MHz transceivers, al weet ik niet of die werken. Zoals altijd ook bij mij: Eerst grondig testen voor deployment. Je wil niet je huis om zeep helpen 
Maar kan best ook eens Windows voor je testen dan. Zo nu en dan kom ik daar eens in terecht
Maar kan best ook eens Windows voor je testen dan. Zo nu en dan kom ik daar eens in terecht
[ Voor 17% gewijzigd door GENETX op 10-03-2015 22:07 ]
Over Linux ben ik wat zekerder. Maar alle feedback is welkom!
Zojuist op mijn FreeBSD NAS getest en het werkt echt te gek!
Zojuist op mijn FreeBSD NAS getest en het werkt echt te gek!
[ Voor 37% gewijzigd door CurlyMo op 11-03-2015 08:19 ]
@CurlyMo, wat is de status van de PCB? Is het al mogelijk om deze bij jou te bestellen, wat zijn de kosten en binnen welk tijdstermijn kan ik deze thuis verwachten? Zou er graag een bij je bestellen, met of zonder componenten maakt mij niet zo heel veel uit.
Zodra het beschikbaar wordt dan zal ik dat zeker kenbaar maken. Dat is dus nu nog niet zo.
Kan je hier niet iets meer over zeggen? is dit een kwestie van weken of eerder maanden?
CurlyMo schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 11:54:
Zodra het beschikbaar wordt dan zal ik dat zeker kenbaar maken. Dat is dus nu nog niet zo.
Het is een kwestie van de juiste elektrotechnicus die het af wil maken. Ik heb er nul verstand van.
Heb een Lidl weerstation gekocht, de Z31743A. Voor nog geen 8 euro een 433Mhz zender en een basisstation.

Alleen..hoe krijg ik deze binnen Pilight actief? Heb getracht het auriol protocol te installeren maar dat werkt niet

Alleen..hoe krijg ik deze binnen Pilight actief? Heb getracht het auriol protocol te installeren maar dat werkt niet
code:
1
2
3
4
5
| root@ZPI:/etc/pilight# apt-get install pilight-protocol-auriol Pakketlijsten worden ingelezen... Klaar Boom van vereisten wordt opgebouwd De status informatie wordt gelezen... Klaar E: Kan pakket pilight-protocol-auriol niet vinden |
Ik zou vooral even de pilight wiki lezen.
CurlyMo,CurlyMo schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 20:50:
ik heb een paget weerstation (althans de buren) Welke ik binnen Pilight actief wil maken. Zou jij mij wat meer info kunnen verschaffen hoe je de RAW input interperteerd zodat ik wellicht kan helpen om een protocol hiervoor de maken?
Dat zou dan een ellenlange tekst worden. Lees vooral even de verschillende protocol topics door voor weerstations. Daarnaast kan je de PDF bekijken onderdaan de wiki pagina hier:
http://wiki.pilight.org/doku.php/alecto_wx500_v6_0
en hier:
http://wiki.pilight.org/doku.php/alecto_wsd17_v6_0
en hier:
Is het wel een ondersteunde uberhaupt? Het lijkt een andere dan deze: http://wiki.pilight.org/doku.php/auriol#supported_brands toch?Wolly schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 20:37:
Heb een Lidl weerstation gekocht, de Z31743A. Voor nog geen 8 euro een 433Mhz zender en een basisstation.
[afbeelding]
Thanks! hier ben ik voorlopig wel mee zoet!CurlyMo schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 13:38:
Dat zou dan een ellenlange tekst worden. Lees vooral even de verschillende protocol topics door voor weerstations. Daarnaast kan je de PDF bekijken onderdaan de wiki pagina hier:
en hier:
Dat heb ik gedaan, met als gevolg dat ik Pilight maar ging upgraden van v3 naar v6. Nu werkt Pimatic niet meer, kan Pilight niet meer vinden via ssdp.CurlyMo schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 20:50:
Zo zie je maar, nieuwe versies zijn lang niet altijd beter.
Als je de pimatic site had bekeken, dan had je kunnen weten dat pimatic geen pilight ondersteuning meer heeft. Dat is dus niet direct een pilight probleem.
@hankey Is het gelukt met dit protocols? Ik loop hier ook tegen aan...
Ik zie net dat de wiki is aangevuld
Ik zie net dat de wiki is aangevuld
[ Voor 25% gewijzigd door fvandenreek op 13-03-2015 20:25 ]
Ik heb nu voor mijn pi2 een nieuw tranceiver setje gekocht en aangesloten. Op mijn pi1 heb ik nog een set van iPrototype, maar die ontvangt erg slecht. De nieuwe (superheterodyne 3400) werkt veel beter.
Alleen zie ik dat die 25% cpu verbruikt op de pi2. Ik neem aan dat dat met een filter een stuk minder is ?
Ook probeer ik een weerstation van Blokker uit te lezen, maar tot nu toe geen succes. pilight-raw geeft een constante stroom data waar ik niet wijs uit wordt. Het ding ziet er wel uit als een generiek 3-channel ding, maar ik ben bang dat daar ook lastig uit te komen is zonder band-pass filter ?
Edit: ik heb maar vast een filter besteld
En met pilight-debug zie ik nu wel wat resultaten, eens kijken of dat ergens op lijkt
Alleen zie ik dat die 25% cpu verbruikt op de pi2. Ik neem aan dat dat met een filter een stuk minder is ?
Ook probeer ik een weerstation van Blokker uit te lezen, maar tot nu toe geen succes. pilight-raw geeft een constante stroom data waar ik niet wijs uit wordt. Het ding ziet er wel uit als een generiek 3-channel ding, maar ik ben bang dat daar ook lastig uit te komen is zonder band-pass filter ?
Edit: ik heb maar vast een filter besteld
En met pilight-debug zie ik nu wel wat resultaten, eens kijken of dat ergens op lijkt
[ Voor 8% gewijzigd door u_nix_we_all op 14-03-2015 14:58 ]
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
hierbij:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| pi@raspberrypi ~ $ __default_sa_restorer_v2 ip = 0xb6c40b20, sp = 0xb4bea8d8 __vsnprintf_chk ip = 0xb6cf2c34, sp = 0xb4beabc8 segmentation fault -- STACKTRACE (3 FRAMES) -- __default_sa_restorer_v2 ip = 0xb6c40b20, sp = 0xb53ea8d8 __vsnprintf_chk ip = 0xb6cf2c34, sp = 0xb53eabc8 __vsnprintf_chk ip = 0xb6cf2c34, sp = 0xb53eabc8 |
CurlyMo schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 10:18:
Dan kan ik er niks over zeggen zonder logs.
Kan je de debug handleiding volgen op pilight.org en de uitvoer hier plaatsen?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
| Mar 20 19:54:19:493769] pilight-daemon: INFO: invalid ntp host [Mar 20 19:54:20:629842] pilight-daemon: INFO: invalid ntp host [Mar 20 19:54:21:765672] pilight-daemon: INFO: invalid ntp host [Mar 20 19:54:22:896372] pilight-daemon: INFO: invalid ntp host [ Mar 20 19:54:24:28172] pilight-daemon: INFO: datetime 4.895167:52.370216 adjusted by -659100833 seconds [Mar 19 19:43:30:478612] pilight-daemon: INFO: version 6.0, commit v6.0 [Mar 19 19:43:30:579249] pilight-daemon: NOTICE: no pilight daemon found, daemonizing [Mar 19 19:43:30:580841] pilight-daemon: INFO: daemon listening to port: 46016 [Mar 19 19:43:30:634468] pilight-daemon: INFO: new client, ip: 127.0.0.1, port: 58701 [Mar 19 19:43:30:720894] pilight-daemon: NOTICE: php support disabled due to missing php-cgi executable [Mar 19 19:43:30:832756] pilight-daemon: INFO: new client, ip: 192.168.1.150, port: 42798 [Mar 19 19:43:30:849750] pilight-daemon: INFO: new client, ip: 192.168.1.150, port: 42799 [Mar 20 20:01:48:396376] pilight-daemon: INFO: version 6.0, commit v6.0 [Mar 20 20:01:48:490307] pilight-daemon: NOTICE: no pilight daemon found, daemonizing [Mar 20 20:01:48:491451] pilight-daemon: INFO: daemon listening to port: 33018 [Mar 20 20:01:48:542443] pilight-daemon: INFO: new client, ip: 127.0.0.1, port: 39858 [Mar 20 20:01:48:578847] pilight-daemon: NOTICE: php support disabled due to missing php-cgi executable [Mar 20 20:01:48:684947] pilight-daemon: INFO: new client, ip: 192.168.1.150, port: 41218 [Mar 20 20:01:48:691703] pilight-daemon: INFO: new client, ip: 192.168.1.150, port: 41219 [Mar 19 19:43:34:432357] pilight-daemon: INFO: version 6.0, commit v6.0 [Mar 19 19:43:34:550008] pilight-daemon: NOTICE: no pilight daemon found, daemonizing [Mar 19 19:43:34:554510] pilight-daemon: INFO: daemon listening to port: 57593 [Mar 19 19:43:34:554795] pilight-daemon: ERROR: cannot bind to the ssdp multicast network [Mar 19 19:43:34:740464] pilight-daemon: INFO: new client, ip: 127.0.0.1, port: 51809 [Mar 19 19:43:34:923883] pilight-daemon: NOTICE: php support disabled due to missing php-cgi executable [ Mar 19 19:43:35:36140] pilight-daemon: INFO: new client, ip: 127.0.0.1, port: 51810 [ Mar 19 19:43:35:79057] pilight-daemon: INFO: new client, ip: 127.0.0.1, port: 51811 [Mar 19 19:43:25:903147] pilight-daemon: INFO: version 6.0, commit v6.0 [ Mar 19 19:43:26:4059] pilight-daemon: NOTICE: no pilight daemon found, daemonizing [ Mar 19 19:43:26:5500] pilight-daemon: INFO: daemon listening to port: 50603 [ Mar 19 19:43:26:64371] pilight-daemon: INFO: new client, ip: 127.0.0.1, port: 49783 [Mar 19 19:43:26:165169] pilight-daemon: NOTICE: php support disabled due to missing php-cgi executable [Mar 19 19:43:26:275896] pilight-daemon: INFO: new client, ip: 192.168.1.109, port: 52401 [Mar 19 19:43:26:309438] pilight-daemon: INFO: new client, ip: 192.168.1.109, port: 52402 [Mar 19 19:43:28:205426] pilight-daemon: ERROR: cpu usage too high 70.640984% [Mar 19 19:43:28:206017] pilight-daemon: ERROR: checking again in 10 seconds [Mar 19 19:43:28:316193] pilight-daemon: INFO: datetime 4.895167:52.370216 adjusted by -88101 seconds |
CurlyMo schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 17:06:
Kan je de debug handleiding volgen op pilight.org en de uitvoer hier plaatsen?
De debug handleiding dus:
http://www.pilight.org/development/debugging/
Kijk ook eens naar de datum / tijd instellingen van je systeem.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
| (gdb) run -D Starting program: /usr/local/sbin/pilight-daemon -D [Thread debugging using libthread_db enabled] Using host libthread_db library "/lib/arm-linux-gnueabihf/libthread_db.so.1". [Mar 20 20:29:03:566794] pilight-daemon: INFO: version 6.0, commit v6.0 [Mar 20 20:29:03:569255] pilight-daemon: DEBUG: ssdp sent search [Mar 20 20:29:03:667542] pilight-daemon: NOTICE: no pilight daemon found, daemonizing [Mar 20 20:29:03:669647] pilight-daemon: INFO: daemon listening to port: 41209 [New Thread 0xb6c5c470 (LWP 2394)] [New Thread 0xb645c470 (LWP 2395)] [Mar 20 20:29:03:697552] pilight-daemon: DEBUG: running on a raspberrypi [New Thread 0xb5c5c470 (LWP 2396)] [Mar 20 20:29:03:720452] pilight-daemon: DEBUG: new thread lirc, 1 thread running [New Thread 0xb545c470 (LWP 2397)] [Mar 20 20:29:03:730913] pilight-daemon: DEBUG: new thread arping, 2 threads running [New Thread 0xb4c5c470 (LWP 2398)] [Mar 20 20:29:03:768036] pilight-daemon: DEBUG: new thread arping, 3 threads running [New Thread 0xb445c470 (LWP 2399)] [Mar 20 20:29:03:809663] pilight-daemon: DEBUG: new thread sunriseset, 4 threads running [New Thread 0xb3c5c470 (LWP 2400)] [Mar 20 20:29:03:890371] pilight-daemon: DEBUG: new thread datetime, 5 threads running [New Thread 0xb33c5470 (LWP 2401)] [Mar 20 20:29:03:970263] pilight-daemon: DEBUG: new thread socket, 6 threads running [Mar 20 20:29:03:972192] pilight-daemon: INFO: new client, ip: 127.0.0.1, port: 35793 [Mar 20 20:29:03:973267] pilight-daemon: DEBUG: client fd: 15 [Mar 20 20:29:03:974790] pilight-daemon: DEBUG: client id: 1 [New Thread 0xb2bc5470 (LWP 2402)] [ Mar 20 20:29:04:22715] pilight-daemon: DEBUG: new thread ssdp, 7 threads running [New Thread 0xb23c5470 (LWP 2403)] [ Mar 20 20:29:04:95768] pilight-daemon: DEBUG: loading timezone database... [Mar 20 20:29:04:109444] pilight-daemon: DEBUG: new thread sender, 8 threads running [New Thread 0xb17ff470 (LWP 2404)] [Mar 20 20:29:04:190718] pilight-daemon: DEBUG: new thread broadcaster, 9 threads running [Mar 20 20:29:04:192249] pilight-daemon: NOTICE: php support disabled due to missing php-cgi executable [New Thread 0xb0fff470 (LWP 2405)] [Mar 20 20:29:04:242425] pilight-daemon: DEBUG: new thread 433gpio, 10 threads running [New Thread 0xb07ff470 (LWP 2406)] [Mar 20 20:29:04:322859] pilight-daemon: DEBUG: new thread receive parser, 11 threads running [New Thread 0xaffff470 (LWP 2407)] [Mar 20 20:29:04:403231] pilight-daemon: DEBUG: new thread events client, 12 threads running [Mar 20 20:29:04:406109] pilight-daemon: DEBUG: ssdp sent search [Mar 20 20:29:04:407637] pilight-daemon: DEBUG: ssdp sent notify [New Thread 0xaf7ff470 (LWP 2408)] [Mar 20 20:29:04:466002] pilight-daemon: DEBUG: socket write succeeded: {"action":"identify","options":{"config":1},"media":"all"} [Mar 20 20:29:04:468414] pilight-daemon: INFO: new client, ip: 192.168.1.150, port: 47435 [Mar 20 20:29:04:469498] pilight-daemon: DEBUG: client fd: 19 [Mar 20 20:29:04:470521] pilight-daemon: DEBUG: client id: 2 [Mar 20 20:29:04:471765] pilight-daemon: DEBUG: socket recv: {"action":"identify","options":{"config":1},"media":"all"} [Mar 20 20:29:04:473684] pilight-daemon: DEBUG: socket write succeeded: {"status":"success"} [Mar 20 20:29:04:489403] pilight-daemon: DEBUG: new thread events loop, 13 threads running [Mar 20 20:29:04:490634] pilight-daemon: DEBUG: webserver listening to port 5001 [Mar 20 20:29:04:494187] pilight-daemon: DEBUG: cpu: 0.000000%, ram: 1.137883% [New Thread 0xaefff470 (LWP 2409)] [Mar 20 20:29:04:568663] pilight-daemon: DEBUG: new thread webserver worker #0, 14 threads running Program received signal SIGSEGV, Segmentation fault. [Switching to Thread 0xb545c470 (LWP 2397)] 0xb6d63c34 in __vsnprintf_chk () from /lib/arm-linux-gnueabihf/libc.so.6 |
CurlyMo schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 20:17:
De debug handleiding dus:
En nu de backtrace nog. Dat is juist het cruciale van het debuggen.
Deze crash gebeurd dus alleen als de pi via Wifi verbonden is.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| Program received signal SIGSEGV, Segmentation fault. [Switching to Thread 0xb545c470 (LWP 2394)] 0xb6d63c34 in __vsnprintf_chk () from /lib/arm-linux-gnueabihf/libc.so.6 (gdb) backtrace #0 0xb6d63c34 in __vsnprintf_chk () from /lib/arm-linux-gnueabihf/libc.so.6 #1 0xb6d63bc8 in __snprintf_chk () from /lib/arm-linux-gnueabihf/libc.so.6 #2 0xb6de90e0 in pcap_lookupnet () from /usr/lib/arm-linux-gnueabihf/libpcap.so.0.8 #3 0xb6f45bc0 in arpingParse () from /usr/local/lib/libpilight.so #4 0xb6e2dc00 in start_thread () from /lib/arm-linux-gnueabihf/libpthread.so.0 #5 0xb6d50348 in ?? () from /lib/arm-linux-gnueabihf/libc.so.6 #6 0xb6d50348 in ?? () from /lib/arm-linux-gnueabihf/libc.so.6 Backtrace stopped: previous frame identical to this frame (corrupt stack?) (gdb) |
CurlyMo schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 23:11:
En nu de backtrace nog. Dat is juist het cruciale van het debuggen.
[ Voor 3% gewijzigd door rorie op 21-03-2015 11:27 ]
En nu je config
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
| { "devices": { "Richard": { "protocol": [ "arping" ], "id": [{ "mac": "" }], "ip": "0.0.0.0", "state": "disconnected" }, "Karen": { "protocol": [ "arping" ], "id": [{ "mac": "" }], "ip": "0.0.0.0", "state": "disconnected" }, "WoonkamerVitrinekast": { "protocol": [ "kaku_switch" ], "id": [{ "id": 12345678, "unit": 0 }], "state": "on" }, "WoonkamerDresoir": { "protocol": [ "kaku_switch" ], "id": [{ "id": 12345678, "unit": 1 }], "state": "on" }, "WoonkamerStaandeLamp": { "protocol": [ "kaku_switch" ], "id": [{ "id": 12345678, "unit": 2 }], "state": "on" }, "TuinLampVoordeur": { "protocol": [ "kaku_switch" ], "id": [{ "id": 12345678, "unit": 4 }], "state": "off" }, "TuinLampAchterdeur": { "protocol": [ "kaku_switch" ], "id": [{ "id": 12345678, "unit": 3 }], "state": "on" }, "EersteEtageMainSlaapkamer": { "protocol": [ "kaku_switch" ], "id": [{ "id": 12345678, "unit": 0 }], "state": "on" }, "TuinInLiteVerlichting": { "protocol": [ "kaku_switch" ], "id": [{ "id": 12345678, "unit": 5 }], "state": "on" }, "sunriseset": { "protocol": [ "sunriseset" ], "id": [{ "longitude": 0.0000000, "latitude": 00.0000000 }], "sunrise": 7.00, "sunset": 18.46, "sun": "rise" }, "datetime": { "protocol": [ "datetime" ], "id": [{ "longitude": 0.0000000, "latitude": 00.000000000, "ntpserver": "0.north-america.pool.ntp.org" }], "year": 2015, "month": 3, "day": 14, "weekday": 7, "hour": 17, "minute": 19, "second": 54 } }, "rules": { "rule_name1": { "rule": "IF ((sunriseset.sunset == (datetime.hour + (datetime.minute / 100))) AND datetime.second == 0) THEN switch DEVICE WoonkamerVitrinekast TO on", "active": 1 }, "rule_name2": { "rule": "IF ((sunriseset.sunset == (datetime.hour + (datetime.minute / 100))) AND datetime.second == 0) THEN switch DEVICE WoonkamerStaandeLamp TO on", "active": 1 }, "rule_name3": { "rule": "IF ((sunriseset.sunset == (datetime.hour + (datetime.minute / 100))) AND datetime.second == 0) THEN switch DEVICE WoonkamerDresoir TO on", "active": 1 }, "rule_name4": { "rule": "IF ((sunriseset.sunset == (datetime.hour + (datetime.minute / 100))) AND datetime.second == 0) THEN switch DEVICE TuinLampAchterdeur TO on", "active": 1 }, "rule_name5": { "rule": "IF ((sunriseset.sunrise == (datetime.hour + (datetime.minute / 100))) AND datetime.second == 0) THEN switch DEVICE TuinLampAchterdeur TO off", "active": 1 }, "rule_name6": { "rule": "IF ((sunriseset.sunset == (datetime.hour + (datetime.minute / 100))) AND datetime.second == 0) THEN switch DEVICE TuinInLiteVerlichting TO on", "active": 1 }, "rule_name7": { "rule": "IF ((sunriseset.sunrise == (datetime.hour + (datetime.minute / 100))) AND datetime.second == 0) THEN switch DEVICE TuinInLiteVerlichting TO off", "active": 1 } }, "gui": { "WoonkamerVitrinekast": { "name": "Vitrinekast", "group": [ "Woonkamer" ], "media": [ "all" ], "readonly": 0 }, "WoonkamerDresoir": { "name": "Dresoir", "group": [ "Woonkamer" ], "media": [ "all" ], "readonly": 0 }, "WoonkamerStaandeLamp": { "name": "Staande lamp", "group": [ "Woonkamer" ], "media": [ "all" ], "readonly": 0 }, "TuinLampVoordeur": { "name": "Lamp voordeur", "group": [ "Tuin" ], "media": [ "all" ], "readonly": 0 }, "TuinLampAchterdeur": { "name": "Lamp voor en achter deur", "group": [ "Tuin" ], "media": [ "all" ], "readonly": 0 }, "TuinInLiteVerlichting": { "name": "In Lite Tuinverlichting", "group": [ "Tuin" ], "media": [ "all" ], "readonly": 0 }, "EersteEtageMainSlaapkamer": { "name": "Lamp", "group": [ "Slaapkamer" ], "media": [ "all" ], "readonly": 0 }, "sunriseset": { "name": "Zonsopgang / zonsondergang", "group": [ "Algemeen" ], "media": [ "all" ] }, "datetime": { "name": "Tijd / datum", "group": [ "Algemeen" ], "media": [ "all" ] } }, "settings": { "log-level": 4, "pid-file": "/var/run/pilight.pid", "log-file": "/var/log/pilight.log", "send-repeats": 10, "receive-repeats": 1, "webserver-enable": 1, "webserver-root": "/usr/local/share/pilight/", "webserver-port": 5001, "webserver-cache": 1, "firmware-update": 0 }, "hardware": { "433gpio": { "sender": 0, "receiver": 1 } }, "registry": {} } |
Ik ga op onderzoek uit.
Je weet hoop ik dat dit ook kan:
code:
1
| IF .. THEN switch DEVICE WoonkamerVitrinekast AND WoonkamerStaandeLamp AND WoonkamerDresoir AND TuinLampAchterdeur AND TuinInLiteVerlichting TO on |
Moet opgelost zijn.
Weet ik, moet nog even aangepast worden
CurlyMo schreef op zondag 22 maart 2015 @ 11:39:
Ik ga op onderzoek uit.
code:
1 IF .. THEN switch DEVICE WoonkamerVitrinekast AND WoonkamerStaandeLamp AND WoonkamerDresoir AND TuinLampAchterdeur AND TuinInLiteVerlichting TO on
Super! ga het vanavond testen
CurlyMo schreef op zondag 22 maart 2015 @ 21:16:
Moet opgelost zijn.
Ik heb hier een paar relais in pilight geconfigureerd staan, en moest vanmorgen even rebooten. Nu blijkt dat bij een geactiveerd relais deze status in pilight zo blijft (na reboot), maar het relais na opstarten niet opnieuw geactiveerd wordt. De pilight-status klopt dan dus niet meer met de werkelijke situatie.
Nu is dit nog met een oude pilight 5.0 (protocol relay), misschien is dit in 6.0 al gefixed ?
En is er nog een verschil met het protocol "gpio" ? Afgezien van het missen van de optie "default-state" lijkt die me hetzelfde te doen (relais-modules hangen hier direct op de gpio).
Nu is dit nog met een oude pilight 5.0 (protocol relay), misschien is dit in 6.0 al gefixed ?
En is er nog een verschil met het protocol "gpio" ? Afgezien van het missen van de optie "default-state" lijkt die me hetzelfde te doen (relais-modules hangen hier direct op de gpio).
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Klopt, pilight slaat de status voor een reboot op. Op dat moment zijn ze bijv. actief. Na een reboot worden ze inactief, maar pilight kan niet controleren of dat zo is. Het enige wat je kan doen is een terugkoppeling maken vanaf je relais naar de pi en via een gpio_switch controleren wat de status van je relais is.
Als het relais na een reboot altijd naar een bepaalde staat gaat kun je toch ook na boot pilight zijn status goed zetten door daar een aan of uit signaal heen te sturen?CurlyMo schreef op maandag 23 maart 2015 @ 12:33:
Klopt, pilight slaat de status voor een reboot op. Op dat moment zijn ze bijv. actief. Na een reboot worden ze inactief, maar pilight kan niet controleren of dat zo is. Het enige wat je kan doen is een terugkoppeling maken vanaf je relais naar de pi en via een gpio_switch controleren wat de status van je relais is.
Kan pilight na starten niet controleren of een gpio pin hoog of laag is ? En op die manier de zaak weer goed kan zetten ?CurlyMo schreef op maandag 23 maart 2015 @ 12:33:
Dat vergt nogal wat code. Maar doe maar een feature request op github
[ Voor 61% gewijzigd door CurlyMo op 23-03-2015 13:57 ]