Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outersham
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-08 21:59
Telegram overbelast lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smaartens
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-08 20:21
Ik vertrouw Telegram voor geen meter. In de discussies met crypto experts op ycombinator.com, kunnen ze niet uitleggen waarom ze slechte keuzes in crypto gemaakt hebben. Wat erger is, de app kopieert AL je adressen, emails en telefoonnummers met persoonlijke naam en al naar hun server! Is nodig om te matchen en om een persoonlijk bericht naar iOS clients te sturen. Ik wil dat helemaal niet en kan al helemaal niet uitmaken voor al mijn 540 contacten die in mijn telefoon staan! Threema doet dat met een hash zodat zij niet weten wie jij kent, daar wordt ik blij van.
Helaas kan ik nu de exacte link niet meer vinden waar iemand dit in de source code gevonden had. Wel vind ik dit gebruikersverslag dat hetzelfde fenomeen beschrijft
http://blog.tincho.org/po...b6a10d6eb8bdb6205a5c81ea4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:04
Moet je eens denken wat FB allemaal zal gaan doen met jouw contacten en teksten.
Daarvan weten we zéker dat ze ge(mis)bruikt worden.

Telegram is gewoon een stuk handiger dan WA, met zijn open API etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-09 19:11
Wat ik dus al zei inderdaad. Whatsapp werkt niet dus wordt de verleiding groot om dat alternatief eens te proberen waar iedereen het over heeft. Maar als dat dan ook niet werkt schiet het niet echt op.

@Smaartens
Ik vraag me af of zoiets een bewuste keuze is geweest. Omdat het open source is komen dat soort dingen allicht naar boven. Als ze per se die informatie willen dan lijkt me dit niet een handige aanpak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:27

13art

Moderator Mobile
Whatsapp deed dat toch ook die namen kopieren naar de servers? Dus dat is het verschil niet. Wat ik me wel afvraag is dat Telegram dus Russisch is. Rusland staat nou ook niet echt bekend om de betrouwbaarheid (iets met alles over één kam scheren...)

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennardnl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-08 11:28
Telegram is toch gewoon Duits?
"Telegram is EU-based, HQ in Berlin."
https://twitter.com/telegram/status/436971517835223041

Volgens mij hebben die Russen enkel als geldschieter gediend, ze hebben ook niks te maken verder met VK.
"Telegram was never related to VK. It was an independent company from day 1."
https://twitter.com/telegram/status/437249699608002560

[ Voor 35% gewijzigd door Lennardnl op 22-02-2014 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffert
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09 21:32
Lennardnl schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 21:12:

Volgens mij hebben die Russen enkel als geldschieter gediend, ze hebben ook niks te maken verder met VK.
"Telegram was never related to VK. It was an independent company from day 1."
https://twitter.com/telegram/status/437249699608002560
Ontwikkelaars zijn Russisch, HQ in Berlijn. Servers in London, Singapore en San Fransisco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:26
Enige link met VK is Digital Fortress. Die zijn tevens de eigenaar van VK maar Telegram is een losstaand bedrijf met non-profit ideologie.
[...]Telegram is not intended to bring revenue, it will never sell ads or accept outside investment. [...] If Telegram runs out, we'll invite our users to donate or add non-essential paid options.
http://www.bloomberg.com/...rberg-is-done-hiding.html

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Dat is omdat mensen gingen zeggen "ja maar TG is gewoon hetzelfde als de Russische FB dus waarom overstappen".

[ Voor 19% gewijzigd door NeutraleTeun op 22-02-2014 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Sniffert schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 20:55:
Van de Twitter van Telegram:

"This is crazy. We'are getting 100 new registrations every second. Trying hard to prevent connection issues in Europe."

Misschien dat het daar aan ligt. LOL. Iedereen is natuurlijk aan het switchen nu WhatsApp eruit ligt.
Holy shit... en dat op 1 server :X Bizar haha
Edit : Ze tweeten dat hun SMS gateway down is omdat ze 100 SMS'jes per seconde moeten verwerken. Lol

[ Voor 10% gewijzigd door DennusB op 22-02-2014 22:16 ]

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xippie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-07 12:21
Twitter van Telegram
We're experiencing connection issues in Europe caused by the avalanche of new users. We're getting it fixed asap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:18

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Beetje jammer dit, hun grootste kans om te groeien laten ze liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 15:17
barcawinner schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 22:54:
Hier bij mij doet Telegram het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennardnl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-08 11:28
barcawinner schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 22:54:
Ik vind dat ze het nog prima doen eigenlijk! Zonder echt noemenswaardige problemen ineens miljoenen nieuwe gebruikers aankunnen, en dus waarschijnlijk ook veel meer gesprekken (want meer mensen om mee te praten), da's toch wel netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Werkt weer prima nu!:) whatsapp al 3 uur down!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:17

AzzKickah

06-CENSORED

Telegram lijkt hier ook weer te werken, al is het behoorlijk traag.

Af en toe gaat ie ook reconnecten en/of updaten. Gaat nog niet helemaal zoals het hoort ;)

[ Voor 41% gewijzigd door AzzKickah op 22-02-2014 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:04

PBP

Hier werkt hij ook maar half. Meer niet dan wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Lennardnl schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 21:12:

Volgens mij hebben die Russen enkel als geldschieter gediend,
Wie betaald bepaald. Zeker in Rusland.

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Eeew, twee voltooid verleden tijden die als persoonsvorm worden gebruikt achter elkaar.
Als het onderwerp wie/hij/zij/het/men/een of een andere 3e persoon enkelvoud is, altijd een t erachter. Zo simpel is het: Als 3e persoon, dan -t.

Ontopic:
Ik heb geen enkel probleem gemerkt vandaag. Niet helemaal eerlijk trouwens om te zeggen dat ze hun kans om te groeien links laten liggen. Sinds de overname van WhatsApp door Facebook is de groei nogal explosief. Ze zijn niet de eersten die dan ineens teveel hooi op de vork krijgen. Kan je ze moeilijk verwijten, zoiets is gewoon pittig.

Ik heb nog wel mijn twijfels. Ik grijp graag de kans om de NSA dwars te zitten (al zitten ze met wat pech alsnog af te luisteren), maar vervolgens geef ik mijn gegevens weer aan de Russen. Moet ik me er nu beter bij voelen? Ik heb wel iets tegen de VS, maar Rusland is ook geen lieverdje. Als het in handen was van Duitsland zou ik me er al een heel stuk beter bij voelen, maar kijk naar Google, die heeft genoeg kantoren in Europa maar blijft Amerikaans. Leuk dus dat de hoofdvestiging van Telegram in Berlijn is, maar dat zegt ook niet alles. Ik ben hoopvol, maar ik zet wel alvast dat spreekwoordelijke pakje zout naast mijn toetsenbord.

[ Voor 16% gewijzigd door Amanoo op 23-02-2014 02:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:18

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

DennusB schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 23:17:
Werkt weer prima nu!:) whatsapp al 3 uur down!
Telegram heeft ook minstens 6uur lang niet naat behoren gewerkt. Ze hebben een enorme kans laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 10:04
barcawinner schreef op zondag 23 februari 2014 @ 06:34:
[...]

Telegram heeft ook minstens 6uur lang niet naat behoren gewerkt. Ze hebben een enorme kans laten liggen.
Laten liggen?

Hoe wil jij je preventief voorbereiden op 1.8 miljoen nieuwe gebruikers op 1 dag? Nieuwe dienst, geen idee of het aanslaat. Dan de berichten over de overname van WhatsApp door Facebook. Dat zorgde al voor een stortvloed aan nieuwe gebruikers die ze, zij het met wat probleempjes, konden handlen. Vervolgens wereldwijde WhatsApp storing, veel twijfelaars alsnog over op Telegram. Op enig moment zelfs 100 nieuwe aanmeldingen per seconde, dat het zo kort na de problemen alweer werkt vind ik best netjes (althans, hier leek het toch snel weer te werken).

Daarnaast melden ze vrij veel via hun Twitter account! Iets wat ik bij WhatsApp altijd heb gemist.

Ze hebben ook erg veel onverwachte aandacht gehad in de media, het is niet zo alsof dit een geplande promotie campagne was waar ze zich vooraf op hadden kunnen voorbereiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Gisteren dus bijna 2 miljoen, vanochtend in 4 uur 800.000. Dan mag je wel bijschalen ja :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffert
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09 21:32
Ik kwam dit arikel tegen over Telegram op zich wel interessant.

[ Voor 47% gewijzigd door Sniffert op 23-02-2014 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Laatst online: 22-04-2019
barcawinner schreef op zondag 23 februari 2014 @ 06:34:
[...]

Precies, ze kunnen de populariteit gewoon niet aan. Jammer. Push messages komen niet binnen op dit moment, je moet de app openen om je berichten te zien. Ook zijn berichten versturen heel langzaam. Als het zo doorgaat is het bye bye Telegram.

[ Voor 22% gewijzigd door alwaysleft op 23-02-2014 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

alwaysleft schreef op zondag 23 februari 2014 @ 09:45:
[...]

Precies, ze kunnen de populariteit gewoon niet aan. Jammer. Push messages komen niet binnen op dit moment, je moet de app openen om je berichten te zien. Ook zijn berichten versturen heel langzaam. Als het zo doorgaat is het bye bye Telegram.
En dan stappen we over na een andere app, melden ons met dezelfde aantallen aan, en.....

Er worden as we speak severs bijgeplaatst. Als zij de problemen binnen 48 uur weten op te lossen, hebben ze het knap gedaan.

[ Voor 12% gewijzigd door PWM op 23-02-2014 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeth3119
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:44
[...]

Ik heb ook het zelfde probleem op mijn telefoon. Verzenden gaat snel en vloeiend, maar als ik iets wil ontvangen moet ik de app openen en laten updaten anders krijg ik de berichten niet binnen.
Op mijn pc ben ik ingelogd met een ander nummer en daar heb ik geen problemen met zowel het verzenden als het ontvangen van berichten.
Dus ik denk dat het binnenkort voor iedereen helemaal word opgelost (moet ook wel, anders is iedereen net zo snel weer weg als dat ze zijn gekomen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

En ik kreeg net nog een push notificatie binnen. Bij mij werkt het gewoon, eigenlijk. Het ergste waar ik last van heb gehad was dat iemands naam niet meteen wilde laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
[...]

Da's toch een beetje ongeduldig.. :P Je kunt niet verwachten dat ze dit soort toeloop foutlous aankunnen. Alsof je telegram moet uninstallen om Whatsapp even te gebruiken. Het is geen vriendin, je mag er gewoon 2 hebben ;)

haha is telegram.org bij jullie ook down?

[ Voor 3% gewijzigd door maratropa op 23-02-2014 10:31 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:00

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

[...]

Beetje kortzichtig, geef ze een paar dagen. Sommige mensen beginnen te zweten als ze geen appjes of grammetjes krijgen. Kan me er zelf niet druk om maken.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Overigens komt hier alles gewoon binnen (en gaat naar buiten). Wellicht een vertraging van een minuut, maar dat is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
Ieder jaar zijn er met nieuwjaar ook problemen met telefoon- en SMS verkeer. Voortaan maar brieven versturen denk ik.

Voor zoveel nieuwe gebruikers heb je gewoon meer capaciteit nodig. En die capaciteit is niet gratis. Dan kan je van te voren wel genoeg capaciteit voor x miljoen gebruikers regelen, maar dan zijn de centen zo op. Ook aan de andere kant: WhatsApp bestaat al jaren met een stabiele userbase (tot nu) en dat ligt ook gewoon plat door een storing. Wat moet je daar wel niet van denken als je vind dat Telegram het al niet aan kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Ze zeggen 100 nieuwe aanmeldingen per seconde te krijgen, dat betekent een verdubbeling in een weekendje. Ik kan me voorstellen dat ze het even moeilijk hebben om in het weekend serverruimte te verdubbelen, maar dat er hard aan gewerkt wordt.
Wellicht zullen ze ook nieuwe financiering moeten aantrekken, dat zal niet moeilijk zijn (sinds 1 gebruiker blijkbaar 40 dollar waard is sinds afgelopen week), maar kan wel even duren.
Voorlopig werkt het hier trouwens prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

RemcoDelft schreef op zondag 23 februari 2014 @ 11:20:
[...]

Wellicht zullen ze ook nieuwe financiering moeten aantrekken
Maar wat is dan het verdienmodel van Telegram?
- Geen abo's
- Geen inapp aankopen (tegoed oid)
- Geen reclame
- Beweren je gegevens niet te verkopen

Hoe komen ze uberhaupt aan geld?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
EWK schreef op zondag 23 februari 2014 @ 11:24:
[...]

- Geen abo's
- Geen reclame

Precies. Van wechat en line weet je dat er stickers te koop zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:53
[...]

- Geen abo's
- Geen reclame

Ze zeggen ook nog eens geen userbase op te bouwen en dan 1 van die dingen te implementeren. Hopen ze op een gegeven moment over genomen te worden door Google zoals WA door Facebook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Vannacht om twee uur ging de telefoon. Smsje van Telegram met activatie code :') Mag volgende keer wel iets eerder xD
Lang niet iedereen uit mijn vriendengroep gebruikt het zie ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul - K
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 12:38
mrjraider schreef op zondag 23 februari 2014 @ 11:27:
Vannacht om twee uur ging de telefoon. Smsje van Telegram met activatie code :') Mag volgende keer wel iets eerder xD
Lang niet iedereen uit mijn vriendengroep gebruikt het zie ik
Niet verbazingwekkend, als ik de statistieken van de Telegram twitter mag geloven:
https://twitter.com/telegram

Vannacht om 3 uur: Yes, it may happens right now. 800,000 new users registered within the last 4 hours are growing fast.
Vannacht rond ~12: Today more than 1,8 million people joined Telegram. We are setting up more servers to be prepared for the high load.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
Amanoo schreef op zondag 23 februari 2014 @ 02:09:
[small]
Ik heb nog wel mijn twijfels. Ik grijp graag de kans om de NSA dwars te zitten (al zitten ze met wat pech alsnog af te luisteren), maar vervolgens geef ik mijn gegevens weer aan de Russen. Moet ik me er nu beter bij voelen? Ik heb wel iets tegen de VS, maar Rusland is ook geen lieverdje.
Ik ben het ook niet eens met wat de NSA allemaal doet. Maar het cliché "Ik heb toch niks te verbergen" gaat toch wel een beetje op. Dat wil niet zeggen dat ik het goed vind dat ze veiligheidsdiensten altijd mee luisteren, maar wel dat ik me daar niet zo druk om kan maken dat ik apps ga vermijden oid. Als ze per se willen weten wat je zoal doet dan komen ze daar toch wel achter. Dan heb ik nog liever dat ik van te voren weet dat mijn gesprekken afgeluisterd kunnen worden dan dat ik een dienst gebruik die "100% veilig" zou zijn waarvan jaren later blijkt dat dit niet zo was.

Wat dat betreft heb ik wel vertrouwen in Telegram. Omdat het open source is, is het eenvoudiger om te zien wat er precies gebeurd wanneer je er gebruik van maakt. Maar Telegram is natuurlijk ook niet heilig.
[...]

- Geen abo's
- Geen reclame

In de FAQ staat dat ze niet-commercieel zijn en hun inkomsten krijgen uit donaties. Hoe lang dat goed blijft werken is maar de vraag natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Bartske schreef op zondag 23 februari 2014 @ 11:26:
[...]

Ze zeggen ook nog eens geen userbase op te bouwen en dan 1 van die dingen te implementeren. Hopen ze op een gegeven moment over genomen te worden door Google zoals WA door Facebook?
Maar daarmee kun je toch niet naar de bank?
Ik wil een bedrijfje oprichten en dan hoop ik ooooit overgenomen te worden door Google
Wellicht wat (private) investeerders, maar je hebt volgens mij een hele berg geld nodig voor de salarissen, app-updates, servers etc. Bij whatsapp werkt ook iets van 50 man toch?

Ik heb zo mijn twijfels.

Edit:
@telegram Guys needed to ask this. What's the max size of document that can be sent through #telegram? ( I am Jailbroken)

@abhishekroy 1 Gigabyte.
Whut?

[ Voor 11% gewijzigd door EWK op 23-02-2014 11:32 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzy
  • Laatst online: 27-11-2020
[...]

Waarschijnlijk en terecht toch ook? Dingen komen en gaan in het leven, gebruik nu gewoon lekker telegram zolang het goed is en onafhankelijk, daarna zien we wel weer verder. Ik heb hier geen problemen mee, het is juist goed om af en toe verandering door te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
- Geen abo's
- Geen reclame

Mijn gok: "dat is van latere zorg!"...

Kijk naar het verdienmodel van Facebook: eerst groeien, af en toe een investeerder (30k, 500k, 180M, etc.) die een aandeel in het bedrijf koopt. Uiteindelijk heb aan orde-grootte 1% van de bedrijfswaarde kosten gehad, voor 99% waardestijging. En tegen die tijd zet je het helemaal vol met advertenties, ook tussen je berichten, en de meeste mensen "liken" het nog ook!
Bij Whatsapp verwacht ik meer 0,2% vs. 99,8%, Telegram heeft dezelfde potentie.
Oftewel perfect voor het aantrekken van durfkapitaal: groot risico maar mogelijk zeer grote winst. En dat niet binnen een jaar, maar gezien de relatief kleine kosten is dat niet zo belangrijk. Als je maar groeit, komt dat geld vanzelf wel een keer.
Dat is speculeren, maar wel zeer eenvoudig cashen. Aan de andere kant heeft FB zelf ook diverse overnames afgeslagen, en dat heeft Mark geen windeieren gelegd.
Snippo schreef op zondag 23 februari 2014 @ 11:30:
In de FAQ staat dat ze niet-commercieel zijn en hun inkomsten krijgen uit donaties. Hoe lang dat goed blijft werken is maar de vraag natuurlijk.
Dit wist ik niet. Maar dan nog: met 10 euro donatie kan je in principe honderden klanten een jaar berichtjes laten sturen. Vergeet niet dat email altijd al gratis is geweest, korte berichtjes stelt niet zo veel voor. Of gaan filetransfers ook via hun servers?
EWK schreef op zondag 23 februari 2014 @ 11:30:
Bij whatsapp werkt ook iets van 50 man toch?
50 man tegen 200k per jaar incl. gebouw, zit je op 10 miljoen. 0,05% van het overnamebod... De kosten zijn peanuts, de winstmarges gigantisch. Maar dat maakt het ook zo aantrekkelijk voor nieuwe toetreders, het enige wat je nodig hebt, is gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Leest serieus niemand de FAQ?
Telegram staat te boek als een non profit organisatie. Met een flinke donatie verkregen uit ook een non profit fonds.
Dan hoef je toch geen bank te overtuigen voor startkapitaal of wat dan ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Nee, als ik iets uit een softwarerepository installeer, ga ik dat niet lezen...

Maar dat maakt het des te beter, zeg maar vergelijkbaar met Wiki? Af en toe een fundraising, en dan verder zonder commerciele belangen. Dat maakt het onstopbaar door commerciele clubs die het willen kopen, en past wel bij het opensource karakter ervan.

[ Voor 36% gewijzigd door RemcoDelft op 23-02-2014 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Plus als ze op een redelijke manier op een gegeven moment komen met betaalde features vind ik dat prima. Of een paar euro per jaar. Of gewoon doneren. Kwestie van communiceren lijkt me.

Maar grote kans dat als het lekker loopt Pavel er gewoon nog een dot geld in stopt.

[ Voor 18% gewijzigd door maratropa op 23-02-2014 11:57 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

NeutraleTeun schreef op zondag 23 februari 2014 @ 11:47:
Leest serieus niemand de FAQ?
Telegram staat te boek als een non profit organisatie. Met een flinke donatie verkregen uit ook een non profit fonds.
Dan hoef je toch geen bank te overtuigen voor startkapitaal of wat dan ook?
FAQ, handleiding, en al dat soort dingen bestaan toch voor als je het hebt gepresteerd iets zo erg te verkloten dat je het niet meer lukt het te repareren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fruitig
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07-12-2024
Smaartens schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 21:02:
Wat erger is, de app kopieert AL je adressen, emails en telefoonnummers met persoonlijke naam en al naar hun server! Is nodig om te matchen en om een persoonlijk bericht naar iOS clients te sturen. Ik wil dat helemaal niet en kan al helemaal niet uitmaken voor al mijn 540 contacten die in mijn telefoon staan!
Precies mijn bezwaar ook. Al lijkt het erop dat van elke contactpersoon alleen telefoonnummer, en voor- en achternaam worden verstuurd (concludeer ik op basis van hun API: https://core.telegram.org/type/User).

En wat me verder opvalt is dat schijnbaar niemand (Telegram niet en de critici niet) iets zegt over de gebruikte encryptie op hun servers. Dat is ook precies het deel van hun code dat niet open source is, dus daar moeten we ze maar vertrouwen blijkbaar. Terwijl daar volgens mij juist het grootste risico zit: niet de verbindingen van afzonderlijke gebruikers worden gehackt, maar de servers waar een heleboel informatie bij elkaar staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyFool
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:25
Telegram, fijne snelle app die beter lijkt te werk dan whatsapp. Althans vloeiender en minder glitchy. Ik ben wel tevreden. Heb al aardig wat contacten die er nu ook gebruik van maken. Wat ik persoonlijk erg handig vindt is de desktop client. En de web client (www.telegramchat.com) is toch verdomd makkelijk even bestanden van je pc naar je telefoon sturen met een limiet van max 1 gb is toch erg prettig! :)

Ik hoop dat dit een blijvertje is, of de encryptie nu goed of slecht is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Amanoo schreef op zondag 23 februari 2014 @ 11:55:
[...]

FAQ, handleiding, en al dat soort dingen bestaan toch voor als je het hebt gepresteerd iets zo erg te verkloten dat je het niet meer lukt het te repareren?
Mwa, bij dit soort dingen lees ik wel de FAQ door.
Vooral omdat het makkelijk te lezen is, er een grappige twist door zit en omdat ik 3000 keer dezelfde vragen voorbij zie komen :+

Zoals bv
Q: Will you have ads? Or sell my data? Or steal my wife and enslave my children?

No.
Anyhow, ze hebben ook al laten weten dat server side info binnenkort -waarschijnlijk- ook openbaar wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
NeutraleTeun schreef op zondag 23 februari 2014 @ 12:49:
[...]

Mwa, bij dit soort dingen lees ik wel de FAQ door.
Vooral omdat het makkelijk te lezen is, er een grappige twist door zit en omdat ik 3000 keer dezelfde vragen voorbij zie komen :+

Zoals bv

[...]

Anyhow, ze hebben ook al laten weten dat server side info binnenkort -waarschijnlijk- ook openbaar wordt.
Ze willen zelfs heel de server source openbaar maken zodat je zelf een peer kan draaien. Ideaal, nooit meer downtime :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fruitig
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07-12-2024
DennusB schreef op zondag 23 februari 2014 @ 12:50:
[...]

Ze willen zelfs heel de server source openbaar maken zodat je zelf een peer kan draaien. Ideaal, nooit meer downtime :D
Waar lees je dat? Zou wel gaaf zijn, minder afhankelijkheid van hun servers en dan móet de beveiliging ook wel in orde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffo78
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-03 06:48
Ik heb Whatsapp gisteren ingeruild voor Telegram. Ik had de app nog maar net uur geïnstalleerd toen ik plots een bericht krijg. Ik dacht cool mijn eerste bericht via Telegram. Blijkt het afkomstig te zijn van een Spaans nummer. Onmiddellijk geblokkeerd natuurlijk. Vandaag opnieuw een bericht uit Spanje met een ander nummer.

Is het normaal dat wildvreemden mij berichten kunnen sturen en zo ja is er een optie om dit uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
  • Laatst online: 11-09 13:56
**Edit**

De spam die ik in mijn vorig bericht spontaan kreeg kwam niet door telegram en daarom deze edit.

[ Voor 94% gewijzigd door Yanik op 23-02-2014 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:05

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Steffo78 schreef op zondag 23 februari 2014 @ 13:04:
Ik heb Whatsapp gisteren ingeruild voor Telegram. Ik had de app nog maar net uur geïnstalleerd toen ik plots een bericht krijg. Ik dacht cool mijn eerste bericht via Telegram. Blijkt het afkomstig te zijn van een Spaans nummer. Onmiddellijk geblokkeerd natuurlijk. Vandaag opnieuw een bericht uit Spanje met een ander nummer.

Is het normaal dat wildvreemden mij berichten kunnen sturen en zo ja is er een optie om dit uit te zetten?
Volgens mij is dit al tig keer voorbij gekomen...
Telefoonnummer zonder +31 voor het nummer toevallig?
Inmiddels is er een fix hiervoor in de Github repo, maar nog geen nieuwe officiële release.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:20
Zo'n bericht kreeg ik ook zonder Telegram al.

[ Voor 81% gewijzigd door spookz0r op 23-02-2014 14:41 . Reden: Quote weggehaald op verzoek van poster ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
  • Laatst online: 11-09 13:56
Ik heb ook geen telegram.
Blijkt random te zijn:
Zie https://forum.t-mobile.nl/klantenservice-430/spam-sms-ontvangen-uk-mobile-lottery-222553/.

Ik zal mijn post editten aangezien ik niet kan aantonen of het gerelateerd is aan telegram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xippie
Die berichten krijgt mijn moeder van 75 ook al tijden op haar Nokia 3310, Zelfs voor de tijd van WhatsApp e.d. programma's die je telefoonboek uitlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:23
Ik zie voorlopig alleen maar voordelen van Telegram. 1 functie die ik wel mis is met betrekking tot de LED van je telefoon.

Ik wil in groepsgesprekken namelijk geen geluid, tril of knipperend LED lampje. Ik wil echter wel een melding zien in de statusbalk van Android. Je kan echter niet het LED lampje apart uitzetten zoals in WhatsApp. Een aparte instelling hiervoor zou dan ook welkom zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffo78
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-03 06:48
Ultraman schreef op zondag 23 februari 2014 @ 13:10:
[...]

Volgens mij is dit al tig keer voorbij gekomen...
Telefoonnummer zonder +31 voor het nummer toevallig?
Inmiddels is er een fix hiervoor in de Github repo, maar nog geen nieuwe officiële release.
In instellingen staat er gewoon +31 voor. En is dat een fix voor android? Nog nooit gehoord van Github repo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
Github is waar de broncode staat. Dus wanneer ze een nieuwe versie in de store zetten is het probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:30
Telegram werkt fijn. Ik mis zelf ook nog 2 functies, één om rechtstreeks uit je berichtoverzicht iemand te kunnen bellen (kon bij whatsapp bijv) en om alvast een preview te zien van een binnenkomend bericht. Dit laatste lijkt niet te werken als je een 'secure' chat met iemand start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er meer mensen die last hebben van lag in Telegram? Het scrollen hapert nogal en het openen van het menu duurt mij ook veel te lang. Ik heb een Nexus 5 dus aan de hardware kan het niet liggen... Whatsapp is hier stukken sneller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xippie
Ze hebben het heel erg druk zie de Tweet van net: Sorry, our SMS gateways are overloaded. 4 million new users within 36 hours was hard to predict.
En ze zijn/hebben nieuwe servers aan het bij plaatsen om de hele toeloop in goede banen te krijgen.

[ Voor 25% gewijzigd door xippie op 23-02-2014 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Junia schreef op zondag 23 februari 2014 @ 13:25:
Telegram werkt fijn. Ik mis zelf ook nog 2 functies, één om rechtstreeks uit je berichtoverzicht iemand te kunnen bellen (kon bij whatsapp bijv) en om alvast een preview te zien van een binnenkomend bericht. Dit laatste lijkt niet te werken als je een 'secure' chat met iemand start.
Het is niet voor niets een 'Secret chat'.

Heeft iemand trouwens een goede Telegram voor op een Symbian? Ik heb er een gedownload die ik had gevonden via Google (van TechDisc ofzo), maar die begint in het Russisch vanalles te vertellen en dat kan ik helaas niet lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
haha als er elke paar dagen 1% van de 450 miljoen Whatsapp gebruikers overstapt dan gaat er bij elke % 140 miljoen euro door de gootsteen. 100 aanmeldingen per seconde is 3111 euro pleite per seconde :)

Ik zou het echt prachtig vinden als WA maar met de helft of minder gebruikers blijft zitten. Moet te doen zijn?

Sowieso is de kat uit de zak toch? Mensen weten nu dat er alternatieven zijn, dat die functioneel ongeveer hetzelfde zijn, en dat switchen helemaal niet zo'n biggie is.

Plus Whatsapp had nooit -echt- een USP maar iedereen had het gewoon. Met het evil Facebook als eigenaar is er ineens voor velen een reden om toch even verder te kijken, en denk ik nog belangrijker, niet automatisch weer terug te keren naar WA.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Niet online
Steffo78 schreef op zondag 23 februari 2014 @ 13:04:

Dat kan bij Whatsapp ook gebeuren. Ik krijg er al maanden een paar per dag omdat mijn telefoonnummer publiek is.

Hoe heb je die geblocked? Ik kan alleen maar blocken als ik iemand eerst als contact toevoeg. Zie ik iets over het hoofd in Telegram?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:20
Scheen iets mis te gaan bij Telegram waardoor je berichten of contacten erbij kon krijgen van random nummers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

spookz0r schreef op zondag 23 februari 2014 @ 15:00:
Scheen iets mis te gaan bij Telegram waardoor je berichten of contacten erbij kon krijgen van random nummers :)
Is dat niet bij WhatsApp ook ooit gebeurd? Of was dat bij een andere bekende dienst?

Edit: aan een reactie hierboven gezien heeft WhatsApp dat nog steeds niet helemaal gefixed. Maar ik dacht dat er een periode was toen er vrij veel overlast daarmee was.

[ Voor 21% gewijzigd door Amanoo op 23-02-2014 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:30
Verstekbakker schreef op zondag 23 februari 2014 @ 13:43:
[...]

Het is niet voor niets een 'Secret chat'.

Heeft iemand trouwens een goede Telegram voor op een Symbian? Ik heb er een gedownload die ik had gevonden via Google (van TechDisc ofzo), maar die begint in het Russisch vanalles te vertellen en dat kan ik helaas niet lezen.
Dus? Ook al is het een secret chat kun je als gebruiker toch wel de optie krijgen om 'preview' mode aan te zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yosecret
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-12-2024

Yosecret

Photoshopgoeroe / Gadgetfreak

Junia schreef op zondag 23 februari 2014 @ 15:03:
[...]

Dus? Ook al is het een secret chat kun je als gebruiker toch wel de optie krijgen om 'preview' mode aan te zetten...
Daarvoor kun je gewoon met iemand praten in een niet-secret chat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Punt is dat secret chat ook de self destruct optie heeft.
Als je daar de timer op 2 seconden zet, wat heeft dat dan nog voor nut als het bericht urenlang als preview kan blijven staan 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door NeutraleTeun op 23-02-2014 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik gok dat het bedoeld is als beveiliging. Als je ervoor zorgt dat elke app een gecodeerd bericht kan uitlezen (Android heeft een API om notificaties uit te lezen, onder andere Light Flow gebruikt deze, en een lek is ook niet uit te sluiten) is je beveiliging meteen zoek. Al weet ik niet hoe berichten worden opgeslagen. Ik vind het ook wel lastig, maar als ze het niet op die manier deden waren geheime berichten niet erg geheim. De notificatie balk is inherent onveilig. Zou ook kunnen dat iemand mee kijkt op je scherm. Dan is het ook niet de bedoeling dat die geheime berichten kan lezen. Die kan je openen als hij weg is.

[ Voor 18% gewijzigd door Amanoo op 23-02-2014 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Our small support team is now receiving 5 questions per second. Sorry that most of them is left unanswered, we'll scale over time.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
En de app is weer down. Contactenlijst wordt met de dag groter.

Update: moeite berichten verzenden....

[ Voor 66% gewijzigd door alwaysleft op 23-02-2014 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik krijg zelf ook elke dag een paar meldingen van nieuw aangemelde mensen. Groeit rap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Weet iemand of het mogelijk is om het automatisch downloaden van toegestuurde berichten uit te schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met het evil Facebook als eigenaar ...
Dus ruilje de ene evil social media site in voor de andere.... obama inruilen voor putin.... ik weet niet wie vn 2 het meest evil is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:50
Verwijderd schreef op zondag 23 februari 2014 @ 16:53:
[...]

Dus ruilje de ene evil social media site in voor de andere.... obama inruilen voor putin.... ik weet niet wie vn 2 het meest evil is...
:+ Idd maar toch ga ik ook Telegram eens testen en dan maybe Whatsapp eruit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik wilde hem ook installeren, toch even de waarschuwing (daar waar je van de play store akkoord moet klikken) en ik zag dat de app rechten wil om mijn contacten aan te passen. Ik vind het best dat de app mijn contact lijst wil lezen, maar waarom in godsnaam aanpassen? Is daar ook het gevolg van dat de buitenlandse contacten die in je lijst komen contactpersoon worden (de lijst die ik helemaal heb bijgewerkt en waar ik geen rotzooi in wil hebben).

Wellicht wil whatsapp hetzelfde en heb ik dat nooit gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 23 februari 2014 @ 16:53:
[...]

Het was meer een beschrijving van het algemene gevoel bij mensen die wat anders proberen.

Geheime diensten en afluisteren zijn helemaal geen issue hier in, iig voor mij niet en voor anderen ook niet. Daar gaat het meer om uberhaupt iets op internet doen, dan "waar" je het doet.

Daarnaast lijkt het er op het eerste gezicht op dat Telegram een non profit is, in Duitsland, gestart met geld van een van de oprichters van VKontakte. Met EU servers in London. (dus je krijgt denk ik helemaal geen andere geheime dienst ;) )

Dus vooralsnog ga ik er van uit dat je niet de ene social media site inruilt voor een andere.

Time will tell.. Als ze serieus zijn dan moet het daar nu een lekkere opschaal-chaos zijn :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:17
Raar fenomeen hier thuis: vrouw en ik beide over op Telegram. Mijn broer ook. Maar vrouwlief krijgt daar wel notificatie van en ik niet. Staat nu ook niet in mijn contacten. Dan kan ik hem wel uitnodigen uit mijn "generieke" contactlijst, maar dan stuur ik hem feitelijk de download link. Die heeft ie al kunnen vinden, natuurlijk.

Herkennen mensen dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik zit nu al de hele middag met Telegram in een groepschat (groepje vrienden over voetbal). Gaat zonder enige vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-09 10:23
martin2005 schreef op zondag 23 februari 2014 @ 17:37:
Raar fenomeen hier thuis: vrouw en ik beide over op Telegram. Mijn broer ook. Maar vrouwlief krijgt daar wel notificatie van en ik niet. Staat nu ook niet in mijn contacten. Dan kan ik hem wel uitnodigen uit mijn "generieke" contactlijst, maar dan stuur ik hem feitelijk de download link. Die heeft ie al kunnen vinden, natuurlijk.

Ik had in het begin hetzelfde. Later bedacht ik me dat PrivacyGuard aanstond voor Telegram, toen ik dat uitzette kreeg ik opeens meldingen van nieuwe contacten die gejoined waren. Misschien dat jij hetzelfde hebt?

[XBO/PSN: BroedersKolk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ja, ik miste ook een notificatie van aanmelding bij iemand die plots wel in mijn contactlijst staat. Kan me indenken dat hun servers overuren draaien op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenvius
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-07 11:59
martin2005 schreef op zondag 23 februari 2014 @ 17:37:

Dat had ik gisteren ook. Ik heb de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Na de herinstallatie stond het contact er ineens wel tussen. Ik weet niet precies waar het aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
CrazyFool schreef op zondag 23 februari 2014 @ 12:26:
Telegram, fijne snelle app die beter lijkt te werk dan whatsapp. Althans vloeiender en minder glitchy. Ik ben wel tevreden. Heb al aardig wat contacten die er nu ook gebruik van maken. Wat ik persoonlijk erg handig vindt is de desktop client. En de web client (www.telegramchat.com) is toch verdomd makkelijk even bestanden van je pc naar je telefoon sturen met een limiet van max 1 gb is toch erg prettig! :)

Ik hoop dat dit een blijvertje is, of de encryptie nu goed of slecht is....
Die website is inderdaad heel fijn _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Dat soort dingen zoals doe website heb ik al heel lang gemist aan WhatsApp. Gewoon op de computer kunnen typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Amanoo schreef op zondag 23 februari 2014 @ 17:57:
Dat soort dingen zoals doe website heb ik al heel lang gemist aan WhatsApp. Gewoon op de computer kunnen typen.
Viber kon het al een half jaar ;) Aleen qua berichten is Viber niet je van het, plus echt lelijke UI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Telegram licht er bij mij uit, bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 11:41

gwystyl

Beugeltje dan maar?

alwaysleft schreef op zondag 23 februari 2014 @ 18:29:
Telegram licht er bij mij uit, bij jullie?
Hier is het licht nog aan.

Telegram ligt er bij mij ook uit ja... hij blijft 'connecting' aangeven. Valt me nog mee dat het nu pas gebeurt, het moet een gekkenhuis zijn voor die lui de afgelopen paar dagen :). Gelukkig kan ik best een paar uur zonder chats, dus ik merk wel weer wanneer het online komt.

[ Voor 45% gewijzigd door gwystyl op 23-02-2014 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 13:31

_Christiaan_

Master of SOG

Eruit bij mij

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Als dit vaker gaat gebeuren de komende week ( cruciaal) zal iedereen weer netjes terug gaan naar Whatsapp. Het is erop of eronder deze week voor Telegram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Bij mij is hij ook weg. Voor het eerst dat ik problemen heb met de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Amanoo schreef op zondag 23 februari 2014 @ 18:48:
Bij mij is hij ook weg. Voor het eerst dat ik problemen heb met de app.
Gisteravond ook hele avond al problemen, ze zijn er helaas niet helemaal op voorbereid. Zo gaan mensen nooit over ;(

[ Voor 3% gewijzigd door alwaysleft op 23-02-2014 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yosecret
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-12-2024

Yosecret

Photoshopgoeroe / Gadgetfreak

@telegram 8 min.
4 million users joined Telegram within the last 18 hours. We're doing our best, but the service is getting unstable due to high load.

Ze zijn bezig met nieuwe servers installeren, doen ze goed. In ieder geval hebben ze prima communicatie met de buitenwereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
4 miljoen mensen in 18 uur, poeh he, zal Tweakers.net dat aankunnen? Qua registratie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Vorkie schreef op zondag 23 februari 2014 @ 19:23:
4 miljoen mensen in 18 uur, poeh he, zal Tweakers.net dat aankunnen? Qua registratie?
Simpele gok: nee.
Vooral die SMS gateway is best een mooie: 4 miljoen SMSjes sturen in 18 uur...

Ze zijn dus van 4 miljoen in 36 uur naar 4 miljoen in 18 uur gegaan. Opnieuw een verdubbeling dus in aanmeldsnelheid! Ik kan me ook wel enige exponentiele groei voorstellen, via de "nodig mensen uit"-optie gaat het dan heel hard.
In dat geval kan Telegram de komende weken/maanden de serverhardware verhonderdvoudigen!
Als dat zo doorgaat, en mensen dus via steeds meer mensen op Telegram gewezen worden, heeft straks iedereen het geinstalleerd. En dan zal het Whatsapp/Telegram naast elkaar gebruiken worden, tot er een keuze valt welke het beste werkt. Concurrentie, mooi hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomePlayer
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 31-08-2022
RemcoDelft schreef op zondag 23 februari 2014 @ 19:27:
[...]

In dat geval kan Telegram de komende weken/maanden de serverhardware verhonderdvoudigen!
Als dat zo doorgaat, en mensen dus via steeds meer mensen op Telegram gewezen worden, heeft straks iedereen het geinstalleerd. En dan zal het Whatsapp/Telegram naast elkaar gebruiken worden, tot er een keuze valt welke het beste werkt. Concurrentie, mooi hoor :)
Ik denk Dat Telegram dit zal verliezen, Ik geloof nooit dat ze daar zakken met geld hebben liggen, Laat staan een server park groot genoeg om aan de vraag te voldoen,
maw. Als de beide diensten naast elkaar door de gebruiker gebruikt gaan worden zal WhatsApp het winnen op stabiliteit.

Maar heeft Google niet al nagedacht over een mooi bod op Telegram :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Ondertussen doet Telegram het nog steeds niet. Al 1,5 uur ligt het eruit. Pijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansvDr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Helaas te veel storingen. Veel bekenden hebben hem er alweer afgegooid.

Jammer maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xippie
Zelfs als ik via VPN naar San Francisco of Singapore ga, waar ze ook servers hebben staan, lukt het niet om connectie te krijgen helaas.
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Let op:
Dit topic is uitsluitend bedoel voor de discussie over Telegram voor Android.