maartend schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 23:03:
[...]
Allu hoedjes tijd?
Man, ik ga er al lang vanuit dat ik aan alle kanten gehacked en gemonitored wordt. Zal me uiteindelijk niet boeien. Wel boeit functionaliteit me. Zoals ik al aangaf. Dus waarom jij dan weer over de beveiliging gaat miepen? Ikkuh, niet snappuh.
Omdat die beveiliging en privacy een vorm is van het veiligheid, het zorgt voor het feit dat veel mensen een baan hebben.
Als je als vreemde mogendheid, bijvoorbeeld van een CEO, kan zien, dat hij ineens contact gegevens van de eigenaren/oprichters van een start-up toevoegt, dan wordt het misschien ook interessant om die strategische waarde van die startup eens te onderzoeken.
Nog beter zou zijn, als dat mensen van significante economische importantie via jouw protocol gaan communiceren, berichten op en neer zoeken. En jij weet, welke geopolitieke stappen een ander land gaat nemen. Of je kunt een bedrijf dat concurreert met het jouwe, kan destabiliseren door het ontdoen van hun CEO, door sneaky via blogs zijn maîtresse bekend te maken.
Naast dat de economische schade in de jaarlijks in duitsland wordt geschat op alleen al 50Mld,
Is het ook nog zo, dat privacy, van jouw gesprekken en andere zaken je beschermt.
Je beschermt tegen willekeur van overheden en bedrijven of bijv. een jeugdzonde die je je hele leven achtervolgd.