Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:55
Telegram voor Android

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/wCYjI8HIlMs1qLgvylR8TQFi/full.png

Wat is Telegram?

Telegram is op het oog bijna een kopie van het populaire WhatsApp. Een groot voordeel is dat de API openbaar is; d.w.z., er is ook een app voor op tablets, als plugin in Chrome en zelfs standalone!

Geadverteerde voordelen:

- Privacy: De berichten worden voorzien van encryptie en kennen de 'self-destruct'-functie
Hier zijn echter ook veel kritieken op vanwege de 'zelfbedachte' encryptie: Lees meer
En vervolgens ook de uitleg van Telegram hierover: Lees
- Cloud-based: De berichten komen in de cloud en dus ook leesbaar op tablets, computers en zelfs via command-line
- Snelheid: Telegram claimt supersnel te zijn
- Gratis
- Servers verspreid over de wereld
- Het versturen van alle soorten bijlagen tot 1GB

Hoe werkt het?

Je installeert het programma op je telefoon, activeert de app, waarbij je je telefoonnummer verifieert, en vervolgens ben je klaar om te 'appen'. Mensen toevoegen is niet nodig, omdat deze applicatie ook op telefoonnummers gebaseerd is.

Tevens zijn er de volgende onofficiële apps:
http://tdesktop.com/ - Windows PC
http://zhukov.github.io/webogram/#/login - Online webbased Telegram (de Chrome plugin linkt hier ook naar)

Meer op: https://telegram.org/apps

Screenshots

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Fz2luDZEZPwhdO3MZV1gVjia/medium.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/W1DocYb7uUtjsLc1vOBh01oZ/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xy4m8zjJQMcaF1cZeYCztxC0/medium.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/z57EwN6hqCi04MrCEtqXvAkQ/medium.jpg

Hoeveel kost het?

Tot nu toe is deze app gratis!

Wat zijn de alternatieven?

Natuurlijk is WhatsApp een alternatief, echter door de aankoop door Facebook zijn mensen op zoek naar alternatieven (al is dit misschien een hype).

Bekende alternatieven zijn:

- SnapChat (site)
- Line (site)
- (Google) Hangouts (site)
Standaard meegeleverd op alle Android devices, en gekoppeld aan je gmail account(s). Werkt op veel devices en ook op de PC.

Layout beetje gejat van WhatsApp voor Android :)

[ Voor 80% gewijzigd door maarud op 25-02-2014 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:03
Heb deze app geinstalleerd, ziet er goed uit :) nu de rest van mijn contactenlijst nog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuj
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 19:34
Mijn contacten lijst begint nu toch wat te groeien, al 10 contacten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik zie veel potentie in deze app, maar helaas zijn er wel flinke kritieke op de beveiliging van het protocol. Dit was echter bij Whatsapp ook al een issue!
Een MITM-attack lijkt aardig simpel, als ik dat zo lees.

Link 1: http://unhandledexpressio...stand-back-we-know-maths/

[ Voor 32% gewijzigd door Room42 op 21-02-2014 13:05 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faeshaas
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:40
Ik weet niet hoe het vandaag zit met registreren maar gisteravond kreeg je geen sms om je te kunnen registreren. Best vervelend, had net wat mensen overgehaald het te installeren konden ze niet registreren. Geen idee of ik ze weer zo ver krijg om het nog een keer te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Gisteravond leek het idd of de boel overbelast was, ik kon de app ook bijna niet gebruiken (alles stond op updating). Maarn u werkt het iig weer, ware het niet dat er maar 2 mensen op zitten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ik kan me voorstellen dat ze even moeten schakelen, er zal gisteren een gigantische groei ontstaan zijn.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-09 16:24

FlyEragon

Alien Monkeys

Room42 schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 13:00:
Ik zie veel potentie in deze app, maar helaas zijn er wel flinke kritieke op de beveiliging van het protocol. Dit was echter bij Whatsapp ook al een issue!

Met deze link wordt veel gestrooid overal, maar niemand lijkt de reacties van de makers onderaan te lezen. Er worden namelijk heel veel aannames gedaan gebaseerd op deels oude informatie die op de site van Telegram stond. En Telegram staat duidelijk zijn mannetje als ik de reacties zo lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffert
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09 21:32
Ik vraag me af in hoeverre dit een 'hype' van korte duur wordt. Hopelijk switchen veel mensen over maar ik zie het niet gebeuren aangezien de mensen de noodzaak gewoon niet (willen) inzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xippie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-07 12:21
Meer en meer stappen over nu, maar 1 vriendin krijgt Spaanse berichten binnen :-( Als dat blijft gebeuren gooit ze het er weer af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Room42 schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 13:00:
Een MITM-attack lijkt aardig simpel, als ik dat zo lees.

Vermeld dan ook even wat er onder geschreven staat, en die gasten weldegelijk met meer info komen en lijken de boel te willen aanpassen als de kritiek gegrond blijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas.kb
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-05 23:35

bas.kb

BI'er :P

Verwijderd schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 13:10:
[...]

Vermeld dan ook even wat er onder geschreven staat, en die gasten weldegelijk met meer info komen en lijken de boel te willen aanpassen als de kritiek gegrond blijkt.
Het commentaar is waardevoller dan het artikel zelf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:15
Ik had dat artikel ook helemaal gelezen, incl commentaar. Vooral dat laatste is erg interessant.
Blijft wel de vraag waarom ze niet voor standaarden hebben gekozen.
Wellicht dat daar nog iets aangepast gaat worden.

Ik heb ook ergens begrepen dat de sources van de server ook openbaar gaan worden. Ben benieuwd of er ook nog audits op de server komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zou dit een hype zijn? Als je het eenmaal gebruikt zie je direct meerwaarde in Telegram vs WA:

- 1 gieg limiet op bestandsbijlagen, en geen fotocompressie (erg irritante "feature" van WA)
- open API en daardoor allerlei ontwikkelingen mogelijk vanuit de community
- desktop client beschikbaar (www.tdesktop.com) - > erg makkelijk bestanden delen via pc!
- 1 account mogelijk over alle devices, alles gesyncht op je telefoon, tablet, desktoppc, etc.
- snellere interface, en 'clean' uiterlijk
- meer customization mogelijkheden
- veronderstelde grotere privacy mogelijkheden (meer encryptie, secret messaging met zelfdestruct)
- geen datamonopolie bij FaceBook

Zeer tevreden gebruiker hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

Verwijderd schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 13:13:
Waarom zou dit een hype zijn? Als je het eenmaal gebruikt zie je direct meerwaarde in Telegram vs WA:

- 1 gieg limiet op bestandsbijlagen, en geen fotocompressie (erg irritante "feature" van WA)
- open API en daardoor allerlei ontwikkelingen mogelijk vanuit de community
- desktop client beschikbaar (www.tdesktop.com) - > erg makkelijk bestanden delen via pc!
- 1 account mogelijk over alle devices, alles gesyncht op je telefoon, tablet, desktoppc, etc.
- snellere interface, en 'clean' uiterlijk
- meer customization mogelijkheden
- veronderstelde grotere privacy mogelijkheden (meer encryptie, secret messaging met zelfdestruct)
- geen datamonopolie bij FaceBook

Zeer tevreden gebruiker hier.
Inderdaad, gisteren ook even de desktop versie getest. En man wat is dat een mooi applicatie. Nog Beta maar werkt geweldig en snel. Je ziet de berichten tegelijkertijd ook op je telefoon komen, en andersom natuurlijk ook. Superhandig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08:28
Het enige probleem wat ik zie met de desktop app is dat ik nog geen secure message heb kunnen sturen :(

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

xippie schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 13:07:
Meer en meer stappen over nu, maar 1 vriendin krijgt Spaanse berichten binnen :-( Als dat blijft gebeuren gooit ze het er weer af.
Afzender gewoon blocken, lijkt te maken te hebben met de prefix codes voor de nummers in de contactenlijsten. Zal wel gauw een oplossing voor komen, want her en der hebben er mensen wel last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:13
coredalae schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 13:18:
Het enige probleem wat ik zie met de desktop app is dat ik nog geen secure message heb kunnen sturen :(
=1.
Nu weet ik dat het geen officele app is, maar ik hoop wel dat het snel wordt geimplementeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Je ziet dat als je een secure verbinding maakt op je telefoon, deze niet zichtbaar is op de desktop client.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

FlyEragon schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 13:15:
[...]

Inderdaad, gisteren ook even de desktop versie getest. En man wat is dat een mooi applicatie. Nog Beta maar werkt geweldig en snel. Je ziet de berichten tegelijkertijd ook op je telefoon komen, en andersom natuurlijk ook. Superhandig :)
Klopt, dit was eigenlijk het grote manco aan Whatsapp, geen mogelijkheid om een Tablet cliënt en een desktop cliënt te gebruiken. Ik schrijf WA zeker niet af, maar ben wel blij met de extra mogelijkheden van Telegram.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Je mag in de opmerkingen meenemen dat daar waar whatsapp gekoppeld aan facebook is (in naam, niet technisch voorlopig) dat Telegram aan de Russische facebook is gekoppeld.

Maar vooralsnog zie ik alleen een shift onder de tweakers en mensen die een hekel aan facebook hebben. De grote massa zal niet zo snel switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik ben al erg fan van de app. Bloed snel en doet goed wat het moet doen :D

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:41

gwystyl

Beugeltje dan maar?

FlyEragon schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 13:15:
[...]

Zonder screenshots of een iets uitgebreidere website ga ik die windows app niet installeren. Kan jij misschien een paar screenshots verzorgen?
FlyEragon schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 13:19:
[...]

Afzender gewoon blocken, lijkt te maken te hebben met de prefix codes voor de nummers in de contactenlijsten. Zal wel gauw een oplossing voor komen, want her en der hebben er mensen wel last van.
Dat lijkt me makkelijk op te lossen door er standaard van uit te gaan dat je contactlijst dezelfde land prefix heeft als je eigen nummer. Dat gaat niet op voor een paar mensen die in het buitenland werken, maar voor de grote meerderheid waarschijnlijk wel.

@TS: de plugin voor chrome is niet echt een extensie zoals bijvoorbeeld Silver Bird dat is voor Twitter, maar een soort snelkoppeling naar een app die in een apart venster wordt geopend. Dat is voor mij wel een groot nadeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch alweer zes contacten :+ Maar ik hoop dat dit doorzet! Werkt erg lekker, ook vanaf mijn PC :) Lekker snel ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProAce
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17-09 18:23
Wel jammer dat als je het op meerdere devices hebt, bijv ipad en android telefoon. De notificaties blijft bij de een als je in de ander het bericht al gelezen hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

horizon1978 schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 13:23:
Je mag in de opmerkingen meenemen dat daar waar whatsapp gekoppeld aan facebook is (in naam, niet technisch voorlopig) dat Telegram aan de Russische facebook is gekoppeld.

Maar vooralsnog zie ik alleen een shift onder de tweakers en mensen die een hekel aan facebook hebben. De grote massa zal niet zo snel switchen.
Integraal bedrfijfsonderdeel zijn van FaceBook vs mede-eigendom zijn van de eigenaar van vKontakte, vind ik toch een verschil hoor. Hoe het uit gaat pakken in de toekomst weet niemand natuurlijk, maar bij FB weten we het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Sniffert schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 13:06:
Ik vraag me af in hoeverre dit een 'hype' van korte duur wordt. Hopelijk switchen veel mensen over maar ik zie het niet gebeuren aangezien de mensen de noodzaak gewoon niet (willen) inzien.
Wat is de noodzaak dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:41

SilencerNL

No remorse

Wat is eigenlijk het verschil tussen de normale en de 's' editie? Ik kan dit nergens duidelijk vinden...

Don't dream your life, live your dreams!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
gwystyl schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 13:24:
[...]

Zonder screenshots of een iets uitgebreidere website ga ik die windows app niet installeren. Kan jij misschien een paar screenshots verzorgen?
Telegram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffert
Ik zal je even helpen, volgens mij was het iets met Facebook en privacy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohsoog
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-06 18:24
Een ander alternatief zou trouwens WeChat kunnen zijn. Enorm populair in Azië afaik en uitgebreide mogelijkheden. Geen idee hoe het daar met security zit, daar heb ik nog niets over opgezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:21

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

het ziet er tot nu toe overzichtelijk uit, en het kent de interface van WhatsApp, wat de app juist zo gemakkelijk gaat. Ook de activatie gaat een stuk rapper dan WhatsApp doet, ik kreeg zelfs een telefoontje uit California met mijn bevestigingscode..

Echter een nadeel: Niemand in mijn lijst gebruikt het nog, dus aan mij de taak om de boel even te promoten onder mijn vrienden ;).

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:42
AW_Bos schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 13:36:
het ziet er tot nu toe overzichtelijk uit, en het kent de interface van WhatsApp, wat de app juist zo gemakkelijk gaat. Ook de activatie gaat een stuk rapper dan WhatsApp doet, ik kreeg zelfs een telefoontje uit California met mijn bevestigingscode..

Echter een nadeel: Niemand in mijn lijst gebruikt het nog, dus aan mij de taak om de boel even te promoten onder mijn vrienden ;).
Gisteren was er 1 iemand uit Buenos Aires die het gebruikte en vandaag zijn er al 20 over ( wel 20 idioten van dezelfde groep :') ) maar gewoon even promoten en iedereen vliegt zo over, en alleen om Whatsapp naar de klote te helpen _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:41

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Thx. Dat lijkt wel verdacht veel op de Chrome extensie, wat mijn vermoeden verstevigt dat dat gewoon een snelkoppeling naar een echt windows programma is. Ik ga in mijn Chrome profielmap eens op zoek naar een telegram.exe :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Voor mij is er nog niemand over, gaat dat sync-en met het telefoonboek op mijn telefoon zelf, of moet ik nog iets doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
Gisteren nog niemand op Telegram, vandaag al 3!
Extra voordeel is dat Iphone-gebruikers het ook kunnen installeren zonder een creditcard te koppelen zoals bij Whatsapp noodzakelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Gaat vanzelf, indien je contacten beginnen met +31 in het telefoonnr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AW_Bos schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 13:48:
Voor mij is er nog niemand over, gaat dat sync-en met het telefoonboek op mijn telefoon zelf, of moet ik nog iets doen?
Wat je moet doen is een whatsappje sturen naar al je contacten, dat je gaat overstappen. Heb ik ook gedaan. Is misschien wel wat "spammerig" maar in dit geval wel gerechtvaardigd. Spread the word, alleen dan wordt het een succes. En focus niet op privacy als hoofdreden, zoals al vaker gezegd (want de doorsnee Hollander is notoir privacy-naïef), maar op de verbeterde functionaliteit van Telegram.

Over een uurtje gaat mijn stekker uit Whatsapp! Voelt nu al goed eigenlijk :*). N.B. eerst je WA bijlagen backuppen vanaf je telefoon (indien nodig), WA account verwijderen en daarna WA app. Daag, Whatsapp=FaceBook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

rinkel schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 13:54:
Gaat vanzelf, indien je contacten beginnen met +31 in het telefoonnr
Hm... lekker dan, ik geloof dat niet iedereen +31 heeft, dus dat gaan we eens even fixxen. Een automatische herkenning in een volgende update zou ook wel tof zijn, dat doet WhatsApp ook.

Ach, joepie, de eerste meldt zich al via Telegram :P

[ Voor 7% gewijzigd door AW_Bos op 21-02-2014 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:01
SilencerNL schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 13:30:
Wat is eigenlijk het verschil tussen de normale en de 's' editie? Ik kan dit nergens duidelijk vinden...
Is de Beta

[ Voor 5% gewijzigd door Ryan_ op 21-02-2014 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:35
Ik heb gisteren rond 22:00 telegram geïnstalleerd.
Kreeg middernacht om 00:17 een ouderwetse sms van een +44 nummer dat ik een lottery gewonnen heb.

Nog nooit spam gehad op mijn telefoon..

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

Maaaarrr.. kleine vraag.. hoe lang wordt Telegram technisch ondersteund? Niet dat er over een half jaar beslissing komt "we stoppen ermee??"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat hard met switchende contacten bij mij. Het werkt wel fijn telegram. Ik kom er alleen net achter dat de voice-recorder er niet in zit, jammer die gebruikte ik toch wel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffert
Verwijderd schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 14:09:
Het gaat hard met switchende contacten bij mij. Het werkt wel fijn telegram. Ik kom er alleen net achter dat de voice-recorder er niet in zit, jammer die gebruikte ik toch wel veel.
Volgens mij had ik ergens gelezen dat binnenkort daar de ondersteuning voor komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijndoes
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:15
Axewi schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 14:05:
Ik heb gisteren rond 22:00 telegram geïnstalleerd.
Kreeg middernacht om 00:17 een ouderwetse sms van een +44 nummer dat ik een lottery gewonnen heb.

Nog nooit spam gehad op mijn telefoon..
Die kreeg ik daarvoor ook al (toevallig eergister weer eentje inderdaad). Denk dus niet dat daarmee te maken heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sniffert schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 14:11:
[...]

Volgens mij had ik ergens gelezen dat binnenkort daar de ondersteuning voor komt
Dat zou wel fijn zijn! Waar heb je dat gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjuhjan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-09 21:26

Gertjuhjan

Software Engineer

Ik mis vooral nog groepschat, ik heb verschillende groepschats:
-werk
-sport
- 3 muziekverenigingen
- schoonfamilie

En alleen de laatste kan ik hier van missen:P

Xbox: Gulpener88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
dCY schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 14:06:
Maaaarrr.. kleine vraag.. hoe lang wordt Telegram technisch ondersteund? Niet dat er over een half jaar beslissing komt "we stoppen ermee??"
Dat kan elke andere "app" ook besluiten. Gezien de verkoopprijs van Whatsapp denk ik niet dat het moeilijk zal zijn om financiering te vinden, zeker gezien de minimale kosten t.o.v. de verkoopwaarde.
Sterker nog: ik zou me graag nu "inkopen"!

[ Voor 4% gewijzigd door RemcoDelft op 21-02-2014 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
SilencerNL schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 13:30:
The two developers had the same task and were offered identical design templates. Both versions are being developed, but there are no significant differences in functionality so far, except for some minor distinctions.
Ik wil eigenlijk niet al mijn contacts delen. Een flink deel gebruik ik nooit, ga ik nooit mee chatten, maar wil ik toch laten staan voor het geval dat. Kan dat ook?

Sowieso wacht ik nog op de F-Droid-fork, al lijkt daar schot in te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:51
Gertjuhjan schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 14:14:
-werk
-sport
- 3 muziekverenigingen
- schoonfamilie

Ik zit nu in een groepschat, geen idee hoe(want heb het zelf niet aangemaakt) maar het kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Je kunt via het menu een nieuwe groep starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rik11 schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 14:20:
[...]

Ik zit nu in een groepschat, geen idee hoe(want heb het zelf niet aangemaakt) maar het kan
Werkt gewoon hoor. Zelfde als whatsapp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffert
Ik zag deze foto voorbij komen op Reddit. Gesprekken van rare telefoonnummers Hebben meer mensen hier last van?

[ Voor 7% gewijzigd door Sniffert op 21-02-2014 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Gertjuhjan schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 14:14:
-werk
-sport
- 3 muziekverenigingen
- schoonfamilie

Zit er gewoon in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sniffert schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 14:27:
Ik zag deze foto voorbij komen op Reddit. Gesprekken van rare telefoonnummers Hebben meer mensen hier last van?
Nee. Misschien zijn dit bugs die verholpen zijn? Je krijgt die melding als iemand zich heeft aangemeld uit je contactenlijst, veel mensen sturen die dan gelijk een bericht.

1.3.24
Ability to send documents and multiple photos from external apps
Fixed some issues with contacts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
*knip* Dit is het Telegram topic, niet het wat heeft de overname van WA door Facebook voor consequenties topic....

[ Voor 82% gewijzigd door Bullet NL op 21-02-2014 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Wel irritant is dat als je een foto stuurt je hem ook meteen stuurt ipv eerst in een venster komt waarna je een bevestiging kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
*knip*, hier off-topc
Als privacy je niks doet, zoals bij velen blijkbaar in Nederland, is er niks aan de hand ;)

Misschien dat je omgeving wel over gaat, dan zul je misschien ook moeten.

[ Voor 25% gewijzigd door Bullet NL op 21-02-2014 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
AMARONE schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 14:41:
Wel irritant is dat als je een foto stuurt je hem ook meteen stuurt ipv eerst in een venster komt waarna je een bevestiging kan geven.
Zijn vast dingetjes die in de toekomst verbeterd gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 13:31

_Christiaan_

Master of SOG

Gisteren wilde ik Telegram installeren, maar werd ik afgeschrokken door de machtigingen en heb ik ervan afgezien. Vandaag na het bericht op de FP toch maar de stoute schoenen aangetrokken.

Moet zeggen dat het prima snel werkt. Soort Whatsapp light. Ook meteen op OS X geïnstalleerd, werkt net zo fijn en mooi dat ik nu de berichten in het notificatiecentrum van OS X krijg. Hoef nu mn telefoon echt niet meer uit mn zak te halen.

Hopelijk blijft de app zo 'light', net als Whatsapp in het begin was.

Ik mis alleen de invisible functie, maar volgens de FAQ wordt die misschien in de toekomst toegevoegd (gebruik daar nu Whatsapp+ voor).

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
_Christiaan_ schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 14:48:
Gisteren wilde ik Telegram installeren, maar werd ik afgeschrokken door de machtigingen en heb ik ervan afgezien.
Je kan de machtigingen altijd nog uitzetten, mits je 4.3 hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
In 4.4.2 (mijn Nexus 4) kan het gelukkig ook nog steeds, alleen heb het nooit gebruikt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik wil de app zelf modificeren, voordeel van opensource.
Voor mij hoeft al die extra permissies ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik heb van aan aantal nummers alleen het telefoonnummer in het overzicht, en niet de namen. Klik ik die persoon aan, komt de naam wel in beeld.

Er staat gewoon +31 voor. Iemand idee? Draai laatste versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
PWM schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 14:58:
Ik heb van aan aantal nummers alleen het telefoonnummer in het overzicht, en niet de namen. Klik ik die persoon aan, komt de naam wel in beeld.

Er staat gewoon +31 voor. Iemand idee? Draai laatste versie
Staan ze niet goed in je eigen contacts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Niet anders dan anderen. In WhatsApp staan ze ook goed. Staan er gewoon in als +31612345678

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Heb je een ander contact app? Dat lijkt ook problemen te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Staan ze er misschien dubbel in ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avinator88
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 25-03-2024
Heeft Telegram toestemming om je contactenlijst altijd te lezen? Of heeft het maar 1 keertje toegang gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batsenbv.
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 08:59
Sniffert schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 14:27:
Heb dit inderdaad ook ondervonden net na het aanmaken van een Telegram account. Gesprek gewoon verwijderd en nu geen last mee van gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Ik heb dat nu ook, een enkel contact heeft alleen een nummer, maar komt ook niet in de contactenlijst van Telegram voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanxxx511
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-09 13:38
nu is dit ook al genoemd is het WhatsApp Alternatieven topic
maar ik denk breng het hier ook maar even onder de aandacht

http://www.pcmweb.nl/nieu...ram-verre-van-veilig.html

want zo als ze zeggen in het artikel dat ze een eigen beveiligingsprotocol gebruiken en geen TLS gebruiken en dat een 'Man in the middle' mogelijk zou zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

Modbreak:Dit is het Telegram topic, discussies over Facebook en Whatsapp horen hier niet thuis

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stefanxxx511 schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 15:15:
nu is dit ook al genoemd is het WhatsApp Alternatieven topic
maar ik denk breng het hier ook maar even onder de aandacht

http://www.pcmweb.nl/nieu...ram-verre-van-veilig.html

want zo als ze zeggen in het artikel dat ze een eigen beveiligingsprotocol gebruiken en geen TLS gebruiken en dat een 'Man in the middle' mogelijk zou zijn
Zucht, de site waar dit artikel naar verwijst is al enkele keren in dit topic (en de hele site) naar boven gekomen, echter geeft niemand aandacht aan de reacties die eronder staan.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

App opnieuw geïnstalleerd, probleem opgelost. Contacten lijst groeit echt heel erg hard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Ik heb hier de contact even weggegooid, nu zie ik em wel.

Meeste vrienden zijn al over, behalve mn vrouw.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 10:04
Ik bedenk me ineens iets. Als Telegram echt aanslaat, doordat het open source is zou bijvoorbeeld een Sony en een HTC een cliënt met hun eigen UI kunnen maken.

Aangezien dezelfde API wordt gebruikt, zouden deze apps onderling prima kunnen communiceren. En elke phone fabrikant heeft een IM app in eigen stijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batsenbv.
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 08:59
rinkel schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 15:30:
Ik heb hier de contact even weggegooid, nu zie ik em wel.

Meeste vrienden zijn al over, behalve mn vrouw.....
Een kwestie van installeren en zeggen probeer het even voor een tijdje? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*weg* off-topic

[ Voor 95% gewijzigd door Bullet NL op 21-02-2014 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:18

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

*weg* off-topic

[ Voor 80% gewijzigd door Bullet NL op 21-02-2014 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:20

HaTe

haat niet

Is deze dienst niet heel erg spam gevoelig? Een spammer kan een heleboel telefoonnummers toevoegen en via de commandline berichten versturen!
Nu kan je wel afzender blokkeren maar lijkt me niet handig dit.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
HaTe schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 15:44:
Is deze dienst niet heel erg spam gevoelig? Een spammer kan een heleboel telefoonnummers toevoegen en via de commandline berichten versturen!
Vooral die commandline is intressant, want WhatsApp kon je ook elk nummer toevoegen.

Ik denk dat ze daar wel wat op verzinnen, heb geduld, geef het aan bij de developers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stane
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-09 21:22
HaTe schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 15:44:
Nu je het zegt, gisteren maakte ik Telegram aan en voor je het weet kreeg ik een bericht van een onbekende vrouw (buitenlands) die mij volspamde. Paar uur later kreeg ik WhatsApp berichten van dezelfde persoon (ja WhatsApp) met o.a. pornografische filmpjes. Geen Telegram voor mij dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Zo, na veel tegengesputter is mijn vrouw ook over. Nog even de app op MacOs gezet, ging netjes via de marketplace. Keurig.

Vanavond ga ik vaarwel zeggen tegen whatsapp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 20:40
stane schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 16:04:
[...]

Nu je het zegt, gisteren maakte ik Telegram aan en voor je het weet kreeg ik een bericht van een onbekende vrouw (buitenlands) die mij volspamde. Paar uur later kreeg ik WhatsApp berichten van dezelfde persoon (ja WhatsApp) met o.a. pornografische filmpjes. Geen Telegram voor mij dus.
Ik heb vorige week een soortgelijke ervaring gehad, hoewel niet zo uitgebreid als wat jij beschrijft.
Dit terwijl ik Telegram pas sinds vanmiddag heb geïnstalleerd. Het hoeft dus niet perse aan Telegram te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:17

iChaos

It's Lupus.

Inmiddels zijn er al mensen in mijn Whatsapplijst die de hele privacykwestie links laten liggen, maar toch eens Telegram bekijken om te zien wat het is. Waarschijnlijk gebruiken ze er allemaal nog wel Whatsapp naast, maar ik zal die mensen in ieder geval in het vervolg bereiken via Telegram :) Oh, en het feit dat ik bij mijn gesprekken kan op telefoon+tablet+laptop is briljant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Telegram Messenger ‏@telegram 2h
Due to yesterday's bug some users could see you as a contact with 'hidden' number and message you. These wrong contacts are now deleted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
*weg* off-topic

[ Voor 92% gewijzigd door Bullet NL op 21-02-2014 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe is het batterijverbruik met de Android-app? In het WP-topic merken we dat Telegram flink meer verbruikt dan WhatsApp, maar dat zijn dan ook alpha-apps. Daar kan het dus aan liggen, het kan ook komen door het protocol van Telegram (meer encryptie = meer rekenwerk voor je telefoon).
Ik heb het topic niet doorgelezen, maar een snelle search leverde niks op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu al 3 mensen op telegram. Iemand die kreeg alleen de code niet en werd ook niet gebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-09 19:03
Verwijderd schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 17:01:
Heb nu al 3 mensen op telegram. Iemand die kreeg alleen de code niet en werd ook niet gebeld.
Dan moet ie +3106XXXXXXXX intypen. Ik had dit eerst ook maar toen was ik de 0 van 06 vergeten (sla ik altijd over)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

karimmm schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 17:03:
[...]

Dan moet ie +3106XXXXXXXX intypen. Ik had dit eerst ook maar toen was ik de 0 van 06 vergeten (sla ik altijd over)
Heeft die ook gedaan. Ik denk dat sms en inkomende telefoontjes geblokkeerd worden uit het buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 13:31

_Christiaan_

Master of SOG

iChaos schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 16:15:
(...) Oh, en het feit dat ik bij mijn gesprekken kan op telefoon+tablet+laptop is briljant.
Dat is idd geniaal. Werkt goed i.c.m. notification center van mavericks.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:54
Hm... zou deze app alleen al gebruiken omdat ze wél een desktop client hebben.
Maar goed.. ik denk dat er een aantal tweakers misschien willen overstappen, maar dat de rest niet zomaar bij whatsapp weg gaat als er niks veranderd.
..en zolang de meerderheid whatsapp gebruikt heeft telegram weinig zin, beter of niet.

[ Voor 3% gewijzigd door DoubleYouPee op 21-02-2014 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Bij mij werkt het dus al, alle voor mij belangrijke mensen zijn al over. Klaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ik heb nog een lange weg te gaan ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b0art
  • Laatst online: 06-06 16:38
Nette app al 2 contacten in 24 uur ;) Denk toch dat de massa bij whatsapp en facebook blijft steken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Alleen mijn vader moet nog over, daar moet ik hem even bij helpen ;) De rest van familie, vrienden en zelfs collega's zijn over. Mijn pa dus even overhevelen, en WhatsApp kan er af.

Edit : ik heb het hier echt over enkele tientallen :) geen lullig lijstje.

Ik heb iedereen die dichtbij mij staat gisteren ook WhatsApp gestuurd, dat ik overstapte. Binnen 10 minuten begon het te lopen.

[ Voor 36% gewijzigd door PWM op 21-02-2014 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Maar ik ga de mensen nog geen dreigbrief sturen, want zolang ik zelf nog niet overtuigd ben qua security van Telegram, ga ik niet de rest meetrekken. Eerst maar eens een winnaar vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Laatst online: 22:54
Room42 schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 18:09:
Maar ik ga de mensen nog geen dreigbrief sturen, want zolang ik zelf nog niet overtuigd ben qua security van Telegram, ga ik niet de rest meetrekken. Eerst maar eens een winnaar vinden.
Vind het inderdaad vreemd hoe de meesten reageren.
Snap best dat je het geen fijn idee vindt dat Facebook nu eigenaar is van Whatsapp... maar om nou gelijk maar naar onbekend Russisch bedrijf over te stappen?
Hoezo zijn zij per se beter dan Facebook?
Hoezo is facebook uberhaubt slechter dan Whatsapp?
Dat het imago van Whatsapp beter is dan Facebook, dat snap ik.. maar wat er nou daadwerkelijk gebeurt met je gegevens bij zowel Facebook als Whatsapp weet niemand echt.
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Let op:
Dit topic is uitsluitend bedoel voor de discussie over Telegram voor Android.