Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:45
HaTe schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 22:10:
Met alleen die Camera app kan je geen foto's maken, althans niet met Android 4.4, het is alleen maar een API
Zoals ik dus zei: heb alleen de camera app er op staan, foto's maken is geen enkel probleem.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchHammer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 15:29

DutchHammer

https://mdj-stek.nl

polopolo150 schreef op maandag 24 februari 2014 @ 23:04:
Deze app sinds gisteren geïnstalleerd, het feit dat je het op desktop en andere apparaten maakt dit mijn nieuwe favoriet maar ik krijg wel een hele grote battery drop vandaag op mijn Galaxy s 3. Ben ik de enigste die dit probleem heeft?
Hier ook, mijn batterij verbruik is echt enorm gestegen.. Net Telegram even verwijderd, want dat is toch eigenlijk de enige verandering geweest op m'n telefoon... Zie ook meer mensen het hier en daar rapporteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-09 23:24
Zag deze van dumpert.
Ben al over op Telegram, maar vond em toch wel aardig.

Telegram_dumpert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Kunnen we met het uitfaseren van WhatsApp ook stoppen met het vreselijke misbruik van de termen 'appen' en 'een appje sturen'(welke applicatie ga je me sturen)? Dat mobiele applicaties de term 'app' inmiddels gereserveerd hebben is imho al niet juist, maar om dan een berichtje een 'appje' te noemen is debiel verwarrend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Tleilaxu schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 08:36:
maar om dan een berichtje een 'appje' te noemen is debiel verwarrend.
Succes met het converteren van de gemiddelde Facebook user d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:31
Stuur mij een grammetje kan ook verkeerd uitpakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Battery drain is een goede om in de gaten te houden. Tot nu toe verbruikt hij niet meer dan een Whatsapp in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
alwaysleft schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 09:25:
Battery drain is een goede om in de gaten te houden. Tot nu toe verbruikt hij niet meer dan een Whatsapp in mijn ogen.
In vergelijking met WhatsApp had Telegram bij mij meer wakelocks, maar dit wel gedurende totaal minder seconden. Daarom lijkt Telegram me iets beter voor de batterij zuinigste "deep sleep" modus, al gaat het dan om seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:44

AzzKickah

06-CENSORED

DutchHammer schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 07:09:
[...]

Hier ook, mijn batterij verbruik is echt enorm gestegen.. Net Telegram even verwijderd, want dat is toch eigenlijk de enige verandering geweest op m'n telefoon... Zie ook meer mensen het hier en daar rapporteren.
Totaal geen last van hier. Heb Telegram en WhatsApp momenteel beiden geinstalleerd staan maar de batterij gaat niet merkbaar sneller leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-09 16:34
AzzKickah schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 09:32:
[...]

Totaal geen last van hier. Heb Telegram en WhatsApp momenteel beiden geinstalleerd staan maar de batterij gaat niet merkbaar sneller leeg.
Hier gaat het ook prima met de batterij, Telegram staat niet eens in het rijtje als ik bij energieverbruik kijk.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchHammer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 15:29

DutchHammer

https://mdj-stek.nl

AzzKickah schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 09:32:
[...]

Batterij blijft sneller leeg raken na het verwijderen van Telegram.. Dus lijkt bij mij niet de oorzaak, even verder zoeken dus.. Blijft wel apart dat het flink sneller leeglopen van de batterij is begonnen met de installatie van Telegram, al waren er ook wat app updates.

BetterBatteryStats weer is checken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Niet online
Gh0stw4lk3r schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 09:21:
Stuur mij een grammetje kan ook verkeerd uitpakken :)
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:53

Felyrion

goodgoan!

ik hou het wel op: "Ik stuur je wel een telegram." lekker retro :)

Inmiddels is bijna mijn hele contactlijst om, goed om te zien. Wel apart dat het in verschillende kringen zo verschillend opgepakt wordt. Het zal wel niet die kritische massa moeten bereiken binnen je "kringen" om het maar even zo te noemen. Als een paar voortrekkers vlot overschakelen volgt de rest ook wel.

Hier trouwens ook geen verschil in batterijverbruik. Ook geen verbetering na het uninstallen van WA trouwens.

[ Voor 21% gewijzigd door Felyrion op 26-02-2014 13:43 ]

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-09 21:36
De belangrijkste contracten zijn in mijn geval ook telegram gaan gebruiken, de rest ziet maar.

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Valt hier wel mee. Mijn core van contacten heeft het inmiddels. Ik zou helemaal over kunnen. Maar als ik dan check hoeveel ze het gebruiken (lees, hoeveel ze binnen krijgen) valt dat vies tegen. Lijkt alsof er beetje momentum verlies begint nu. Bedoel, als iedereen over is, waarom blijven ze dan Whatsapp gebruiken? Omdat zij nog niet iedereen over hebben klinkt het meest logisch. En de meesten willen echt geen twee apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:28
Mannetje of 30 zijn over, degenen waarmee ik het meeste praat. Je zal toch de apps naast elkaar blijven gebruiken de komende tijd.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• layzzzz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-09 16:38
DutchHammer schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 09:47:
[...]

Batterij blijft sneller leeg raken na het verwijderen van Telegram.. Dus lijkt bij mij niet de oorzaak, even verder zoeken dus.. Blijft wel apart dat het flink sneller leeglopen van de batterij is begonnen met de installatie van Telegram, al waren er ook wat app updates.

BetterBatteryStats weer is checken :).
Ik heb net ook maar Telegram verwijderd, mijn batterij ging na 8 uur van 100 naar 5%, ook allemaal sinds de installatie van Telegram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Mijn batterij is vanaf 7.00 tot nu van 100% naar 91% gegaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Niet online
UltraSub schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 14:53:
Valt hier wel mee. Mijn core van contacten heeft het inmiddels. Ik zou helemaal over kunnen. Maar als ik dan check hoeveel ze het gebruiken (lees, hoeveel ze binnen krijgen) valt dat vies tegen. Lijkt alsof er beetje momentum verlies begint nu. Bedoel, als iedereen over is, waarom blijven ze dan Whatsapp gebruiken? Omdat zij nog niet iedereen over hebben klinkt het meest logisch. En de meesten willen echt geen twee apps.
Het eerste overstappen was ook echt een hype.
Nu gebruiken mensen Telegram een aantal dagen en gaan ze een eerlijkere vergelijking maken. Nu merken ze dat het op bepaalde punten toch nog nét niet zo ver is als whatsapp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik kan zo snel niet verzinnen waar WhatsApp verder is. Die app is ook vrij basic eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:04
Waarschijnlijk die kleine puntjes zoals zelf als offline weergeven en de led notificatie zelf kunnen instellen.
De grotere voordelen van Telegram worden dan maar even 'vergeten' :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Niet online
NeutraleTeun schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 15:47:
Waarschijnlijk die kleine puntjes zoals zelf als offline weergeven en de led notificatie zelf kunnen instellen.
De grotere voordelen van Telegram worden dan maar even 'vergeten' :D
Waarom zo defensief meteen? Niemand mag iets over telegram zeggen wat ook maar iets negatief ruikt zonder dat je meteen met: :D en 8)7 en :') komt? Een open discussie mag niet?
En inderaad gaat het bij mij om kleine handigheidjes:
- meerdere regels uit chat laten zien in notification area
- doorzoeken van chat
- in één klik helemaal naar beneden scrollen in een chat.
- groupsimg zoeken via web.
Verder lijkt het inderdaad veel op whatsapp, omdat het 1-op-1 een kloon is. Tot aan de smileys aan toe is het gekopieerd.
Verder kan ik mij prima redden met Telegram hoor, maar dat kon ik met whatsapp ook en dat zou ik met één van de andere tools ook vast kunnen :)

Wat vergeet "men" als positieve kanten van Telegram dan?

[ Voor 14% gewijzigd door Tleilaxu op 26-02-2014 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 13:31

_Christiaan_

Master of SOG

Ik heb het nu een paar dagen in gebruik, en kan niet zeggen dat ik er iets aan mis t.o.v. whatsapp.

Ik gebruik telegram vaak net zoals ik vroeger MSN gebruikte, vooral 's avonds. Gewoon weer ouderwets nonchalant chatten in een simpel programma. Vind het wel grappig dat het nonchalante MSN achtige weer terug van weggeweest is.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 22:46

HaTe

haat niet

Tleilaxu schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 16:20:
[...]

Wat vergeet "men" als positieve kanten van Telegram dan?
Bijvoorbeeld;
- te gebruiken op meerdere locaties
- je ziet niet aan de specifieke Telegram app van nu vast, want iedereen kan een Telegram app maken
- bestanden tot 1GB versturen
- niet commercieel (?)

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Niet online
HaTe schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 16:31:
[...]

Bijvoorbeeld;
- te gebruiken op meerdere locaties
- je ziet niet aan de specifieke Telegram app van nu vast, want iedereen kan een Telegram app maken
- bestanden tot 1GB versturen
- niet commercieel (?)
Dat zijn idd wel redelijke essentiele dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:53

Felyrion

goodgoan!

Al was het alleen voor het feit dat je dit op je tablet, pc én telefoon tegelijk kunt gebruiken, ik wil niet terug.
Verder lijkt het inderdaad veel op whatsapp, omdat het 1-op-1 een kloon is. Tot aan de smileys aan toe is het gekopieerd.
Dit zijn de standaard Emoji-keyboard smileys. Deze hebben niks met Whatsapp óf Telegram te maken.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:13
Vanochtend besloten op WA er cold turkey af te gooien.

Zit nu met 9 van mijn 90 contacten op Telegram.

Is er trouwens ook een Telegram client voor Lubuntu/Ubuntu? Had eentje gevonden, maar die geeft een foutmelding tijdens het installeren (weet niet meer precies wat voor melding).

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yosecret
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-12-2024

Yosecret

Photoshopgoeroe / Gadgetfreak

Felyrion schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 16:59:
Al was het alleen voor het feit dat je dit op je tablet, pc én telefoon tegelijk kunt gebruiken, ik wil niet terug.

[...]

Dit zijn de standaard Emoji-keyboard smileys. Deze hebben niks met Whatsapp óf Telegram te maken.
Die quote wilde ik inderdaad ook net maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Niet online
Felyrion schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 16:59:

Hey, je hebt gelijk, weer wat geleerd vandaag.

[ Voor 20% gewijzigd door Tleilaxu op 26-02-2014 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-08 16:50
Xyphoid schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 17:00:
Vanochtend besloten op WA er cold turkey af te gooien.

Zit nu met 9 van mijn 90 contacten op Telegram.

Is er trouwens ook een Telegram client voor Lubuntu/Ubuntu? Had eentje gevonden, maar die geeft een foutmelding tijdens het installeren (weet niet meer precies wat voor melding).
Ik heb de plugin via chrome op m'n ubuntu-desktop. Had geen enkel probleem met de installatie. Ik kan nog wel kijken of de stand-alone-versie het hier wil doen

Edit: geen problemen met Telegram CLI. Had je nog een andere client die ik zo gauw niet ontdekt heb?

[ Voor 8% gewijzigd door Fotogravinnetje op 26-02-2014 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Huh? Dat zit er toch gewoon in? Zelfs beter, als je een image of een meme zoekt, gewoon op attachment klikken in een chat en vanuit de chat een web image zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Laatst online: 11:56
Hier ook enkel nog telegram, degenen die ik het meest spreek zijn al over en de rest ziet het maar.
Wel een nadeel is dat het foto's een stuk lelijker maakt dan whatsapp maar dat zal vast verbeterd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Dat vind ik raar.
Telegram verstuurd ze juist zonder enige compressie.

EDIT:
Ik durf echt te wedden dat ik dat in het begin ergens heb gelezen.
Grotere bestanden en zelfs geen compressie!
Maar nu ik zoek kan ik het nergens meer vinden, maar vind wel dit:

https://twitter.com/telegram/status/437260936773382144

[ Voor 63% gewijzigd door NeutraleTeun op 26-02-2014 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
Hmm vond het al raar, bij mij stuur hij ze zwaar gecomprimeerd, zal even een plaatje hosten
Dit was een 5 mp foto
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/cPWGcJ3.jpg

Het hoort in de cache map te staan van telegram? Tis allemaal nog wat rommeliger dan whatsapp lijkt me. Af en toe staat het origineel erbij en van sommigen weer helemaal niet zoals die aquarium foto.

Vb origineel-telegram
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/TJFvbHk.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/KUx7EoC.jpg

[ Voor 80% gewijzigd door Mutatie op 26-02-2014 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Mooie bubbels ja :D
Mijn vorige post heb ik ge-edit btw.

Wel heb ik ook nog een stukje gevonden over het importeren van je hele contactenlijst, waar velen moeite mee hadden:
WhatsApp is ook geen heilig boontje. Ruim een jaar geleden publiceerde het CBP al een rapport over privacyschendingen daar: bij het installeren downloadt de app je hele adresboek, inclusief nummers van mensen die geen WhatsApp gebruiken en daar dus nooit toestemming voor gegeven hebben.
http://www.gelderlander.n...et-gegarandeerd-1.4235733
Het College Bescherming Persoonsgegevens (CPB) is van plan actie te ondernemen tegen privacyschendingen door WhatsApp. De berichtendienst handelt in strijd met de wet, door mobiele telefoonnummers te verzamelen van miljoenen mensen die helemaal geen gebruik maken van WhatsApp.
Door de overname van WhatsApp kan moederbedrijf Facebook de privégegevens van gebruikers van beide diensten nog beter in kaart te brengen. Facebook heeft straks 450 miljoen telefoonnummers van WhatsApp-gebruikers, plus nog eens honderen miljoenen telefoonnummers van mensen die WhatsApp nog niet gebruiken, maar die wel in de privé-adresboeken van whatsappers staan.
http://www.iphoneclub.nl/...pp-cbp-privacy-schending/

[ Voor 34% gewijzigd door NeutraleTeun op 26-02-2014 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Laatst online: 14:44

AzzKickah

06-CENSORED

Ik vind dat zo'n onzin. Hoe moet die app anders weten wie uit je contactenlijst WhatsApp hebben?

Edit: Tenminste, zo stond ik er tegenover voordat WA overgenomen was door Facebook. Nu ligt dat natuurlijk anders.

[ Voor 38% gewijzigd door AzzKickah op 26-02-2014 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
@ ToyotaMR2
Ik zag het idd, nja even zien of het mooi ontwikkelt. Ja de mooiste technologie tegenwoordig, de hele geschiedenis heeft zich hiernaartoe gewerkt en wat doen we ermee, tietuh sturuh!! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Foto's gingen inderdaad ongecomprimeerd tot nu toe, erg mooi. Denk dat ze tijdelijk compressie toepassen voor bandbreedte tijdens de aanloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mljoek
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-08 13:26
In de nieuwe versie van de desktopclient wordt een foto met of zonder compressie verstuurd afhankelijk van de plek waar je de foto heensleept, zie https://twitter.com/teleg...38750326682697728/photo/1

Compressie is dus puur vanuit de app denk ik en niet op de server.

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:13
Fotogravinnetje schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 17:43:
[...]

Ik heb de plugin via chrome op m'n ubuntu-desktop. Had geen enkel probleem met de installatie. Ik kan nog wel kijken of de stand-alone-versie het hier wil doen

Edit: geen problemen met Telegram CLI. Had je nog een andere client die ik zo gauw niet ontdekt heb?
Thnx. Ga ik ook plugin ff proberen dan. Zit wel op Lubuntu, dus hoop dat ie daar ook werkt.
Nee geen andere cliënt. Had cli geprobeerd, zoals hier uitgelegd was, maar dat werkte bij mij dus niet.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

• Tleilaxu
  • Niet online
UltraSub schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 18:08:
[...]

Huh? Dat zit er toch gewoon in? Zelfs beter, als je een image of een meme zoekt, gewoon op attachment klikken in een chat en vanuit de chat een web image zoeken...
IOS waarschijnlijk? In de android client namelijk niet...
NeutraleTeun schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 21:47:
Mooie bubbels ja :D
Mijn vorige post heb ik ge-edit btw.

Wel heb ik ook nog een stukje gevonden over het importeren van je hele contactenlijst, waar velen moeite mee hadden:

[...]

http://www.gelderlander.n...et-gegarandeerd-1.4235733

[...]

[...]

http://www.iphoneclub.nl/...pp-cbp-privacy-schending/
Ok, whatsapp doet het ook, dus dan is het helemaal ok dat telegram dat doet :?

[ Voor 45% gewijzigd door Tleilaxu op 27-02-2014 08:45 ]

• NeutraleTeun
Leer eens lezen man. Onnodige discussie zoekert.
Ik haalde dat artikel aan omdat er veel mensen zeiden "Ah nee ik ga echt geen Telegram gebruiken, kijk eens wat hun met mijn contacten doen. Ik blijf lekker bij WA want daar doen ze dat niet!"

U get my point?

Ik zeg niet dat de 1 beter is dan de ander. Ik geef aan dat "men" weer niet weet waarover ze praten en dat "men" zich aanstelt.

• Gummie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-09 22:12
Mutatie schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 21:31:
Het hoort in de cache map te staan van telegram? Tis allemaal nog wat rommeliger dan whatsapp lijkt me. Af en toe staat het origineel erbij en van sommigen weer helemaal niet zoals die aquarium foto.
Wat ik merkte is dat ik ze echt expliciet moest downloaden om ze in mijn gallerij te zien.
Dus op de foto klikken en dan rechtsboven op het menu klikken en aangeven dat ze gedownload moeten worden.

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

NeutraleTeun schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 09:25:
Leer eens lezen man. Onnodige discussie zoekert.
Ik haalde dat artikel aan omdat er veel mensen zeiden "Ah nee ik ga echt geen Telegram gebruiken, kijk eens wat hun met mijn contacten doen. Ik blijf lekker bij WA want daar doen ze dat niet!"

U get my point?

Ik zeg niet dat de 1 beter is dan de ander. Ik geef aan dat "men" weer niet weet waarover ze praten en dat "men" zich aanstelt.
Privacy op mobiele telefoon is sowieso wassen neus :) snap inderdaad niet dat mensen er zoveel over discussiëren. Het beste wat je kan doen is je data versnipperen, dus zoveel mogelijk gebruik maken van verschillende programma's. Maar daar zit ook weer nadelen aan

• Wurtul
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:24

Wurtul

simon says.....

Gummie schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 10:12:
[...]

Wat ik merkte is dat ik ze echt expliciet moest downloaden om ze in mijn gallerij te zien.
Dus op de foto klikken en dan rechtsboven op het menu klikken en aangeven dat ze gedownload moeten worden.
Dat idee heb ik ook. Wat ik dus ook weer een plus punt vindt van Telegram ten opzichte van Whatsapp op Android is dat foto's niet meteen in mijn galerij komen. Whatsapp op IOS heeft deze functie namelijk wel en op Android niet.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Sinds een paar dagen Telegram geïnstalleerd en bevalt op zich prima. Elke dag weer meer bekenden die in de contactenlijst te voorschijn komen.

Nu wel iets vreemds opgemerkt waarop ik nog geen oplossing gevonden heb. Eén persoon uit de contactenlijst wordt op een of andere manier niet gekoppeld met het telefoonboek. Hierdoor komt alleen het nummer in de contactenlijst te staan. Erg vreemd want het is wel gewoon een contactpersoon die wel gekoppeld is door bijvoorbeeld Whatsapp.

Iemand een idee wat dit kan veroorzaken en/of hoe dit op te lossen is? Heb hierover nog geen informatie kunnen vinden.

• xippie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-07 12:21
Heb ik ook bij 2 contacten, maar met die contacten heb ik ook gechat via de google chrome plugin op de computer. Ik denk dat het daar door kan komen.

Verwijderd

Waarom zijn mensen hier afgestapt van whatsapp naar Telegram want beide apps zijn beide aan elkaar gelijk bijna qua installatie alle contacten (met 06 nummer,naam,adres, email) w orden op een server opgeslagen (telegram in Rusland, whatsapp onderander in spanje) en whatsapp nu combo met Facebook en Telegram is van de grootste russiche facebook site.

Niemand die zich daarover zorgen maakt dat al je contacten worden opgeslagen in Rusland? maar ook je chat sessies?

http://n4bb.com/bbm-compared-competition-heres-stacks/

Gebruik zelf BBM welke naast chat ook voice heeft waarmee je gratis kan bellen

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2014 22:14 ]

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:13
Verwijderd schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 22:10:
Waarom zijn mensen hier afgestapt van whatsapp naar Telegram want beide apps zijn beide aan elkaar gelijk bijna qua installatie alle contacten (met 06 nummer,naam,adres, email) w orden op een server opgeslagen (telegram in Rusland, whatsapp onderander in spanje) en whatsapp nu combo met Facebook en Telegram is van de grootste russiche facebook site. Niemand die zich daarover zorgen maakt dat al je contacten worden opgeslagen in Rusland?
Nee. de functionaliteit van telegram is veel groter. Niet enkel bruikbaar op gsm, maar ook op tablet en pc. Daarom stappen we over.
En het feit dat we niet willen dat alle informatie bij 1 grootgrondbezitter aanwezig is.
Maar mischien kun je eerst dit topic even lezen voor je met dit soort vragen komt, is nl. al meerdere malen aangegeven.

Verwijderd

maartend schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 22:13:
[...]

Nee. de functionaliteit van telegram is veel groter. Niet enkel bruikbaar op gsm, maar ook op tablet en pc. Daarom stappen we over.
En het feit dat we niet willen dat alle informatie bij 1 grootgrondbezitter aanwezig is.
Maar mischien kun je eerst dit topic even lezen voor je met dit soort vragen komt, is nl. al meerdere malen aangegeven.
Ok dus het is ook beschikbaar op pc en hoe is dat beveiligd (java bibliotheek) en open source ? In ieder geval veel plezier met de software. , maar mijn advies niet installeren :F en niet telebankieren op je pc.

Ze verkopen het geweldig met een NSA en Snowden verhaal en onafhankelijkheid, tegen Rusland en geen reclame of gebruik van je gegevens (toch halen ze je toestel leeg qua contacten) en ook een bijzondere wedstrijd en alles om de gebruiker te overtuigen is naar mijn idee te mooi om waar te zijn. Het is en blijft
een keuze net als gebruik van android apps .

http://www.computeridee.n...elegram-verre-van-veilig/

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2014 22:42 ]

• reyals
De server staat in de uk, niet in Rusland

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

• Brad Pitt

Verwijderd

:) Het is een keuze. Een goede beveiliging is niet goed genoeg maar wens iedereen wel veel chat plezier met telegram

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2014 22:46 ]

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 22:45:
:) Het is een keuze. Een goede beveiliging is niet goed genoeg maar wens iedereen wel veel chat plezier met telegram
Nokia 3310 gebruiken. Prepaid cardje kopen. Leeg bellen. Nieuwe kopen. Bliss & solved.

• reyals
Nou wel ik toch even zeggen: whatsapp leest óók je contacten uit, is ook gratis en zonder reclame. Dus waarom bij de een erover vallen en bij de ander gewoon nooit over geklaagd...
Nou ja, als computer idee het kopieert moet het wel waar zijn natuurlijk. Laat ze dan even die
200.000 claimen omdat ze het gekraakt hebben...

Maar ik heb liever stukjes data verspreid over de wereld liggen dan alles op 1 plek bij Facebook in dit geval.

Verwijderd

reyals schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 22:43:
De server staat in de uk, niet in Rusland
er staat een server in Rusland, Finland, UK en nog een paar landen all connected maar ben nog steeds benieuwd naar een aantal isseus en ook waarom open source.cloud etc . Ik hou Telegram zekers in de gaten.

trouwens ik gebruik zelf geen whatsapp hoewel ik op mijn toestel wel alles kan uitschakelen van whatsapp ben ik wel verplicht tijdens een installatie om al mijn contacten vrij te geven aan whatsapp. daarom gebruik ik geen whatsapp of telegram hoewel anderen het wel installeren dus mijn gegevens komen dan toch wel op die server te staan. Bedankt. Dit is al de basis van privacy schade.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2014 22:56 ]

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:13
Verwijderd schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 22:39:
[...]

Ok dus het is ook beschikbaar op pc en hoe is dat beveiligd (java bibliotheek) en open source ? In ieder geval veel plezier met de software. , maar mijn advies niet installeren :F en niet telebankieren op je pc.

Ze verkopen het geweldig met een NSA en Snowden verhaal en onafhankelijkheid, tegen Rusland en geen reclame of gebruik van je gegevens (toch halen ze je toestel leeg qua contacten) en ook een bijzondere wedstrijd en alles om de gebruiker te overtuigen is naar mijn idee te mooi om waar te zijn. Het is en blijft
een keuze net als gebruik van android apps .

http://www.computeridee.n...elegram-verre-van-veilig/
Allu hoedjes tijd?

Man, ik ga er al lang vanuit dat ik aan alle kanten gehacked en gemonitored wordt. Zal me uiteindelijk niet boeien. Wel boeit functionaliteit me. Zoals ik al aangaf. Dus waarom jij dan weer over de beveiliging gaat miepen? Ikkuh niet snappuh.

Verwijderd

maartend schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 23:03:
[...]

Allu hoedjes tijd?

Man, ik ga er al lang vanuit dat ik aan alle kanten gehacked en gemonitored wordt. Zal me uiteindelijk niet boeien. Wel boeit functionaliteit me. Zoals ik al aangaf. Dus waarom jij dan weer over de beveiliging gaat miepen? Ikkuh, niet snappuh.
Omdat die beveiliging en privacy een vorm is van het veiligheid, het zorgt voor het feit dat veel mensen een baan hebben.

Als je als vreemde mogendheid, bijvoorbeeld van een CEO, kan zien, dat hij ineens contact gegevens van de eigenaren/oprichters van een start-up toevoegt, dan wordt het misschien ook interessant om die strategische waarde van die startup eens te onderzoeken.
Nog beter zou zijn, als dat mensen van significante economische importantie via jouw protocol gaan communiceren, berichten op en neer zoeken. En jij weet, welke geopolitieke stappen een ander land gaat nemen. Of je kunt een bedrijf dat concurreert met het jouwe, kan destabiliseren door het ontdoen van hun CEO, door sneaky via blogs zijn maîtresse bekend te maken.

Naast dat de economische schade in de jaarlijks in duitsland wordt geschat op alleen al 50Mld,
Is het ook nog zo, dat privacy, van jouw gesprekken en andere zaken je beschermt.
Je beschermt tegen willekeur van overheden en bedrijven of bijv. een jeugdzonde die je je hele leven achtervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
xippie schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 21:52:
Heb ik ook bij 2 contacten, maar met die contacten heb ik ook gechat via de google chrome plugin op de computer. Ik denk dat het daar door kan komen.
Met het contactpersoon waarbij ik dit probleem heb, heb ik niet gechat op de PC. Wanneer ik in Telegram naar het overzicht ga met alle contactpersonen (dus ook diegenen zonder Telegram) staat dit contactpersoon er ook niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xippie
  • Laatst online: 23-07 12:21
S1NN3D schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 07:54:
[...]

Met het contactpersoon waarbij ik dit probleem heb, heb ik niet gechat op de PC. Wanneer ik in Telegram naar het overzicht ga met alle contactpersonen (dus ook diegenen zonder Telegram) staat dit contactpersoon er ook niet bij.
Ik heb de namen net weer, bleek 1 contact te zijn met 2 06 nummers waarvan eentje niet met +31 begon. Dat oude nummer verwijderd, uitgelogd uit Telegram, opnieuw ingelogd, en de namen en contactpersonen staan er nu weer automagisch in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
xippie schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 08:06:
Ik heb de namen net weer, bleek 1 contact te zijn met 2 06 nummers waarvan eentje niet met +31 begon. Dat oude nummer verwijderd, uitgelogd uit Telegram, opnieuw ingelogd, en de namen en contactpersonen staan er nu weer automagisch in.
Hier had ik ook aan zitten denken. Het is een contactpersoon met daaraan zowel een vast als mobiel nummer gekoppeld. Maar dat is bij meerdere personen zo dus waarom deze problemen geeft... Dit contact wordt sowieso helemaal niet weergegeven bij de contacts in Telegram.

EDIT: probleem opgelost. In settings een keer uit loggen bij Telegram en daarna weer opnieuw starten. Nadat de sms-code binnen is gekomen, werd de contactenlijst wel juist bijgewerkt.

[ Voor 13% gewijzigd door S1NN3D op 28-02-2014 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:48

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Volgens mij is Telegram inmiddels overleden. Van mijn 35 telegram contacts zijn er slechts 13 vandaag 'online' geweest + 4 de dag ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:50
Ik heb veel contacten die zichtbaar zijn in Telegram, maar die hebben ook nog gewoon Whatsapp geïnstalleerd. Dat heb ik zelf ook. Het is een alternatief, maar (nog) geen vervanging. En dan zit je met 2 diensten tegelijk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Helemaal dood hier. De twintig die ik had zijn al dagen niet online geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Hier ook weer iedereen weer echt terug naar Whatsapp. Maar 3 mensen vandaag online geweest op Telegram..

Als Whatsapp desktop integratie krijgt maakt het me wat minder uit...

[ Voor 33% gewijzigd door alwaysleft op 04-03-2014 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Veel mensen (buiten dit topic) zullen niet weten dat je Telegram kan deactiveren, daarmee verdwijn je ook uit de telegramcontacten van de ander. https://telegram.org/deactivate

Mensen die geen gebruik meer maken van Telegram, vinden het iig een fijne tip om te horen. Anders blijven anderen misschien proberen met je te communiceren terwijl je het programma zelf al verwijderd hebt.

[ Voor 46% gewijzigd door Chris.nl op 05-03-2014 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:10
Voor degene die net als ik wat verder gaan in de telefoon, ik had last van vertraging met Telegram.
Na het ontdooien van sns service, heb ik er geen last meer van.

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Update met Nederlandse taalondersteuning :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Telegram heeft een nare "feature": het laat zien wanneer iemand voor het laatst online geweest is, maar dat komt neer op de laatste keer dat de applicatie gebruikt is. Ondertussen draait deze gewoon door op de achtergrond (net als whatsapp trouwens: als je hem killed komt-ie gewoon weer terug), en kan diegene dus gewoon messages ontvangen. Het zou dan ook praktischer zijn als Telegram laat zien wanneer diegene voor het laatst contact met het netwerk heeft gehad, zodat je weet dat je gewoon berichten kan sturen. Net als SMS zeg maar, daar ga je er ook vanuit dat de telefoon gewoon aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Laatste keer app geopend is juist prima toch? Anders blijft ie aangeven dat mensen online zijn, zolang ze met internet verbonden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Rhodan schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 10:50:
Voor degene die net als ik wat verder gaan in de telefoon, ik had last van vertraging met Telegram.
Na het ontdooien van sns service, heb ik er geen last meer van.
Kunnen chatten via de terminal op de PC is wel een erg fijne feature. Bij WhatsApp zijn ze juist bezig alle gerelateerde publieke projecten offline te halen, en omdat je in principe maar op 1 apparaat tegelijk ingelogd hoort te zijn hebben die projecten nooit goed gewerkt. Dat heeft Telegram beter voor elkaar, door deels open source te zijn. Iedereen kan een cliënt bouwen op de manier die hij wil, en er zijn tal van zulke beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
RemcoDelft schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 09:43:
Telegram heeft een nare "feature": het laat zien wanneer iemand voor het laatst online geweest is, maar dat komt neer op de laatste keer dat de applicatie gebruikt is. Ondertussen draait deze gewoon door op de achtergrond (net als whatsapp trouwens: als je hem killed komt-ie gewoon weer terug), en kan diegene dus gewoon messages ontvangen. Het zou dan ook praktischer zijn als Telegram laat zien wanneer diegene voor het laatst contact met het netwerk heeft gehad, zodat je weet dat je gewoon berichten kan sturen. Net als SMS zeg maar, daar ga je er ook vanuit dat de telefoon gewoon aanstaat.
Dat vind ik juist beter, want dan kun je zelf een beetje in de hand houden of de wereld je online ziet of niet. App niet openen is niet online. Prima.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 13:33
RemcoDelft schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 09:43:
Zo werkt Whatsapp ook. Lijkt me juist nuttig zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Hmmm, per dag gebruiken minder mensen het.
Dus qua privacy eigenlijk voor niets, al mn contacten upgeload naar de russen. XD

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ik vind het toch fijner dan facebook (whatsapp), maar beter waren we massaal overgestapt naar een goéd product. Maarja, dat is het probleem van de massa... die denkt niet na en rent als een kip zonder kop de ander achterna.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:19
Ik heb sinds een paar dagen last van inkomende internationale gesprekken. Nu al meerdere keren gebeld door een nummer uit Colombia en net door iemand uit de VAE.

Kan dat ook te maken hebben met Telegram.

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Room42 schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 16:29:
[...]

Dat vind ik juist beter, want dan kun je zelf een beetje in de hand houden of de wereld je online ziet of niet. App niet openen is niet online. Prima.
Ik wil niet weten of iemand online is, ik wil weten of een berichtje dat ik nu stuur ook nu aankomt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 11:41

gwystyl

Beugeltje dan maar?

RemcoDelft schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 11:14:
[...]

Ik wil niet weten of iemand online is, ik wil weten of een berichtje dat ik nu stuur ook nu aankomt...
Dat zie je toch aan die vinkjes? Eén vinkje = verstuurd naar de Telegram server, twee vinkjes = aangekomen in Telegram app van ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamiev90
  • Laatst online: 17-09 22:01
gwystyl schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 11:35:
[...]

Dat zie je toch aan die vinkjes? Eén vinkje = verstuurd naar de Telegram server, twee vinkjes = aangekomen in Telegram app van ontvanger.
2 vinkjes betekend bij telegram (in tegenstelling tot WhatsApp) gelezen door de ontvanger, en niet afgeleverd op het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Colossalman-
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-08 20:29
jamiev90 schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 11:38:
[...]

2 vinkjes betekend bij telegram (in tegenstelling tot WhatsApp) gelezen door de ontvanger, en niet afgeleverd op het toestel.
Klopt:

Q: What do the green ticks mean?
One tick — message sent (and is on our server, waiting for your friend to open Telegram), notification sent (your friend is notified, if he receives notifications).
Two ticks — message read (your friend opened Telegram and opened the conversation that had the message).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 11:41

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Nog beter, dat laatste stapje wist ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-09 10:23
Bij mij neemt het aantal Telegram gebruikers de laatste tijd weer toe merk ik. Zelf heb ik mijn WhatsApp account verwijderd, dus het is ook de enige manier om me te bereiken.

Ik ben nog steeds erg tevreden, met name met de desktopclient.

[XBO/PSN: BroedersKolk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wel het gevoel dat er een optimalisatie kan gedaan worden voor het energieverbruik. Op mijn tablet is de grootste energievreter na het scherm is telegram (terwijl ik het zelden gebruik op de tablet). Ook op mijn telefoon scoort deze veel hoger dan als bijvoorbeeld whatsapp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2014 @ 12:53:
Ik heb wel het gevoel dat er een optimalisatie kan gedaan worden voor het energieverbruik. Op mijn tablet is de grootste energievreter na het scherm is telegram (terwijl ik het zelden gebruik op de tablet). Ook op mijn telefoon scoort deze veel hoger dan als bijvoorbeeld whatsapp.
Geen last van hier, energieverbruik is mijns inziens normaal.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/Screenshot_2014-03-17-14-09-22_tvhsgs420140317_140938s.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Bij mij staat Telegram niet eens in de lijst :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
NeutraleTeun schreef op maandag 17 maart 2014 @ 14:33:
Bij mij staat Telegram niet eens in de lijst :?
Scary!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op maandag 17 maart 2014 @ 14:13:
[...]

Geen last van hier, energieverbruik is mijns inziens normaal.

[afbeelding]
Zo is het op de tablet:
Afbeeldingslocatie: http://s23.postimg.org/6mbjx892z/2014_03_17_16_56_35.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharad R
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-08 12:56

Sharad R

lurking is an art

heb dit niet zo snel kunnen vinden maar kan je je wa history importeren in telegram.

dit zou juist hartstikke handig zijn om zo geen berichten kwijt te raken....

The more I learn, the less I know, I just realised

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Topic hier lijkt een beetje aan het doodbloeden. Beetje jammer. Ik weiger zelf nog steeds WhatsApp terug te zetten. Mensen kunnen mij makkelijk bereiken via Telegram en anders heeft iedere smartphone (behalve iPhone dan, maar daarop kan je niet eens software zoals Nano installeren voor je terminal emulator, dus die noem ik ook niet smart :+) ook wel Google Talk/Hangouts voorgeïnstalleerd staan. WhatsApp is simpelweg onpraktisch. Ik wil op zijn minst ook fatsoenlijk vanaf de computer kunnen typen, en WhatsApp heeft geen fatsoenlijke methode daarvoor.

[ Voor 13% gewijzigd door Amanoo op 13-04-2014 02:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Telegram for Desktop is nu open source!

http://tdesktop.com/
https://github.com/telegramdesktop/tdesktop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:31
Amanoo schreef op zondag 13 april 2014 @ 02:22:
Topic hier lijkt een beetje aan het doodbloeden. Beetje jammer. Ik weiger zelf nog steeds WhatsApp terug te zetten. Mensen kunnen mij makkelijk bereiken via Telegram en anders heeft iedere smartphone (behalve iPhone dan, maar daarop kan je niet eens software zoals Nano installeren voor je terminal emulator, dus die noem ik ook niet smart :+) ook wel Google Talk/Hangouts voorgeïnstalleerd staan. WhatsApp is simpelweg onpraktisch. Ik wil op zijn minst ook fatsoenlijk vanaf de computer kunnen typen, en WhatsApp heeft geen fatsoenlijke methode daarvoor.
Ik gebruik het elke dag, wel met een specifiek groepje mensen.
Helaas zijn veel mensen afgehaakt. Maar het kunnen werken op de telefoon/tablet/pc is echt super prettig.
Desktop app draait hier al tijden heerlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:20

Steeffoon

Smartphone-nerd

Material Design voor Telegram komt er aan!
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/flawps.jpg

Telegram update brengt Material Design

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gummie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-09 22:12
En er komt ook (eindelijk) de optie om je laatst gezien status te verbergen. En ik moet zeggen dat ik dit wel een hele mooie implementatie vindt. Beter dan die van bijvoorbeeld WhatsApp.

Daarnaast worden inactieve account automatisch verwijderd. By default na 6 maanden maar dit is gelukkig in te stellen varierend van 1 t/m 12 maanden.

https://telegram.org/blog/privacy-revolution

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
helaas geen succes geworden na alle whatsapp-facebook heisa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
bvbal79 schreef op woensdag 19 november 2014 @ 15:07:
helaas geen succes geworden na alle whatsapp-facebook heisa
Ik gebruik het anders vrij veel :P

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:22
DennusB schreef op woensdag 19 november 2014 @ 15:08:
[...]

Ik gebruik het anders vrij veel :P
Hier wordt het door de vriendengroep ook actief gebruikt. Gebruik Whatsapp nog wel maar dan voor bv ouders die niet over wilde gaan. Maar ik gebruik vaker Telegram dan Whatsapp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extreme8eight
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18:33
Mooie update.
Gebruik Telegram als standaard messagingapp. Whatsapp eigenlijk nog zelden.

PSN: extreme8eight

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-09 10:23
Heb de update nog niet, maar ziet er mooi uit!

Ik gebruik Telegram en WhatsApp gewoon naast elkaar, sommigen zijn over gegaan, sommigen niet.

[XBO/PSN: BroedersKolk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:28
Ik ben het inmiddels ook meer gaan gebruiken. Wat ik heel fijn vind, is dat er zoveel clients voor zijn. Enig probleem dat ik heb, is dat als ik de pc client gebruik, de meldingen ook nog (met geluid of tril) binnen komen op mobiel. Helaas lijkt er nog geen manier om notificatie's tijdelijk niet te ontvangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Vind ik niet eens zo bezwaarlijk. Soms staat mijn pc aan en zit ik in de woonkamer. Als de telefoon dan niet afgaat is het vrij onhandig.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Let op:
Dit topic is uitsluitend bedoel voor de discussie over Telegram voor Android.