Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Idd, Telegram kwam er slecht vanaf maar wat een slechte berichtgeving over Telegram. Radar is zo dom programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
alwaysleft schreef op maandag 24 februari 2014 @ 20:42:
Idd, Telegram kwam er slecht vanaf maar wat een slechte berichtgeving over Telegram. Radar is zo dom programma.
Inderdaad. Mijn ouders willen nu van Telegram af omdat het Russisch is en het allerlei permissies nodig heeft.............. :X :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Cubic X schreef op maandag 24 februari 2014 @ 20:44:
[...]

Inderdaad. Mijn ouders willen nu van Telegram af omdat het Russisch is en het allerlei permissies nodig heeft.............. :X :(
Flauwekul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Ja die permissies moet je accepteren op Android, net zoals met iedere app.. :|
Op iOS zou je kunnen volstaan met contacts. En dat vind ik an sich nog logisch, maar goed..

Maar pakken ze inderdaad weer zo'n slecht ongeinformeerd voorbeeld... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
DoubleYouPee1 schreef op maandag 24 februari 2014 @ 20:41:
Vrouw van de volkskrant noemt alleen de permissions van android :').
Welke app heeft dat nou niet?
Locatie machtiging etc. heb je sowieso al nodig als je die wilt versturen in een bericht.
Jup en anders haal je wat permission apps/custom rom er over heen, kun je per app uitmaken wat wel en niet kan. Maar dat noemen ze dan weer niet, naast dat dit idd op gaat voor alle apps op je android smartphone. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DummyXL
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-08 09:28
Wat een Slechte info op radar zeg. Rusland dit dat.. Maar dat het in Duitsland zit en GEEN banden heeft met vk wordt niet belicht.. Tjeezz tenen krommend

Hier had een inspirerende tekst kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:44

AzzKickah

06-CENSORED

DoubleYouPee1 schreef op maandag 24 februari 2014 @ 20:41:
Vrouw van de volkskrant noemt alleen de permissions van android :').
Welke app heeft dat nou niet?
Locatie machtiging etc. heb je sowieso al nodig als je die wilt versturen in een bericht.
Ja precies, je zag ook die permissie voor het 'ontvangen van SMS berichten'. Dat is alleen al nodig voor die activeringscode :') Beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-09 21:36
@doubleyoupee1 hadden ze eigenlijk de rechten van wa moeten laten zien... zijn compleet vergelijkbaar.
En verder was het stukje tenenkrommend slecht...

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:04
"Telegram is van de makers van de Russische Facebook, dus of je daar nu zo gelukkig mee moet zijn?".
Ja, vertel dan ook even dat ze dat verkocht hebben en beiden dus los van elkaar staan 8)7

Ik heb ook gekeken. Puur om te zien hoe objectief hun berichtgeving was.
Nou :O

Oh, je moet wel heel veel machtigingen geven aan een chat programma.
Ja, kijk ook eens hoeveel machtigingen andere onzin (spelletjes)apps e.d. vragen waar iedereen gewoon op OK klikt.
Vermoeiend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Waarom wordt er door sommigen goedgepraat dat een app (bijv. Telegram) om veel machtigingen vraagt? Hoe minder hoe beter zou je zeggen. Lezen van sms is nergens voor nodig in geval van Telegram, en daar wordt bij mij helemaal niet om gevraagd? Locatie ook niet?
Het is jammer dat Android wel kan aangeven om welke machtigingen de app vraagt, maar je ze niet allemaal selectief kunt aanpassen (tenminste, niet met CM11).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:31
Ultra schreef op maandag 24 februari 2014 @ 21:28:
Waarom wordt er door sommigen goedgepraat dat een app (bijv. Telegram) om veel machtigingen vraagt? Hoe minder hoe beter zou je zeggen. Lezen van sms is nergens voor nodig in geval van Telegram, en daar wordt bij mij helemaal niet om gevraagd? Locatie ook niet?
Het is jammer dat Android wel kan aangeven om welke machtigingen de app vraagt, maar je ze niet allemaal selectief kunt aanpassen (tenminste, niet met CM11).
Bij de 1e install krijg je een sms met een code, die leest de app dan automatisch in. Handig. Maarnhad van min niet gehoeve, dan kon die sms lees permissie direct weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ultra schreef op maandag 24 februari 2014 @ 21:28:
Locatie wordt om gevraagd als je eerste keer locatie door wil sturen. Foto wordt om gevraagd als je eerste keer foto/video door wil sturen. Contacts meteen in begin, anders kunnen ze niet laten zien wie er gebruik maakt in je contacts van Telegram. Dit alles over iOS, Android vraagt ze dus gewoon allemaal, en als je bij Android iets uit vinkt installeert geen een app meer.. (Vind ik het grootste manco aan Android, maar daar gaat het hier nu even niet over).
Dus goed praten, sja... het gaat er om dat ze bij Android het slechtste voorbeeld nemen en doen alsof dat de waarheid is, en dat is voor iOS dus heel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:45
UltraSub schreef op maandag 24 februari 2014 @ 21:45:
[...]
en als je bij Android iets uit vinkt installeert geen een app meer..
:?

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Sorry als ik daar naast zit... Dat is hoe ik het heb gezien toen ik Android bij een collega probeerde. Iedere app die ik downloadde stonden standaard al die vinkjes aan. Ik vinkte er een uit, app niet te installeren. Nogmaals, kan aan mij liggen, verkeerd geinterpreteerd, maar dat bevestigde die collega toen, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fruitig
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07-12-2024
Bananenplant schreef op maandag 24 februari 2014 @ 09:38:
[...]

Hoe werkt dat intern eigenlijk? Wordt er een tellertje bijgehouden van hoeveel apparaten een bericht nog naar verstuurd moet worden voordat het bericht van de server verwijderd wordt? En zit er dan een bepaalde retentieperiode aan voordat het bezorgen bij de ontvanger wordt opgegeven? Het lijkt me wat knullig als berichten tot in lengte van dagen op de server blijven staan omdat je Telegram van een apparaat verwijderd hebt ;) .
'Gewone' berichten worden altijd bewaard op de servers van Telegram, wel versleuteld als ik het goed begrijp. Bij 'Secret chats' worden de berichten niet op de Telegram-servers opgeslagen en heb je zelfs de optie om ze na bepaalde tijd automatisch te laten verwijderen (bij jezelf én bij de ontvanger dus).

Zie ook de FAQ over secret chats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
UltraSub schreef op maandag 24 februari 2014 @ 21:49:
Sorry als ik daar naast zit... Dat is hoe ik het heb gezien toen ik Android bij een collega probeerde. Iedere app die ik downloadde stonden standaard al die vinkjes aan. Ik vinkte er een uit, app niet te installeren. Nogmaals, kan aan mij liggen, verkeerd geinterpreteerd, maar dat bevestigde die collega toen, vandaar.
Je kan tijdens de installatie niets individueel uitvinken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:03

Greveldinges

Thank you, thank you very much

Brad Pitt schreef op maandag 24 februari 2014 @ 21:56:
[...]

Je kan tijdens de installatie niets individueel uitvinken :P
Idd, akkoord gaan of annuleren zijn je enige opties :+

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
En zonder root of juiste Androidversie werkt App Ops ook niet, grr.
En ik in het begin maar blij zijn dat mijn Nexus altijd zo snel de nieuwste updates kreeg :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Greveldinges schreef op maandag 24 februari 2014 @ 21:59:
[...]

Idd, akkoord gaan of annuleren zijn je enige opties :+
Dus mijn redenatie klopte..? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Nou nee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:03

Greveldinges

Thank you, thank you very much

Je kunt akkoord gaan met alles, of annuleren en de app niet installeren, je kunt niet bepaalde permissions blokkeren of afvinken oid, dus je redenatie klopt niet :+

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
NeutraleTeun schreef op maandag 24 februari 2014 @ 22:03:
En zonder root of juiste Androidversie werkt App Ops ook niet, grr.
En ik in het begin maar blij zijn dat mijn Nexus altijd zo snel de nieuwste updates kreeg :')
App ops werkt hier goed op mijn note 3 met 4.4.2, weliswaar via app ops starter (play store)

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Vreemd. Heb een stuk of 6 verschillende geprobeerd, waaronder inderdaad de App Ops Starter, maar geen enkele wou opstarten.
Krijg elke keer: Instellingen gestopt. Rapport/OK.
Nexus met ook 4.4.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Laatst online: 17:23
Hier werkt het ook op een Nexus 4 met 4.4.2, ware het niet dat het ingebakken zit in de ROM (Cataclysm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 06:01
Deze app sinds gisteren geïnstalleerd, het feit dat je het op desktop en andere apparaten maakt dit mijn nieuwe favoriet maar ik krijg wel een hele grote battery drop vandaag op mijn Galaxy s 3. Ben ik de enigste die dit probleem heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
polopolo150 schreef op maandag 24 februari 2014 @ 23:04:
Deze app sinds gisteren geïnstalleerd, het feit dat je het op desktop en andere apparaten maakt dit mijn nieuwe favoriet maar ik krijg wel een hele grote battery drop vandaag op mijn Galaxy s 3. Ben ik de enigste die dit probleem heeft?
Verbruikt hier ongeveer hetzelfde als Whatsapp. Stond daarnet op 3% van het totale verbruik na een dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Dacuuu schreef op maandag 24 februari 2014 @ 21:33:
[...]

Bij de 1e install krijg je een sms met een code, die leest de app dan automatisch in. Handig. Maarnhad van min niet gehoeve, dan kon die sms lees permissie direct weg.
Bij de Fdroid-versie moest ik handmatig de code invoeren. Dat werkt inderdaad prima en scheelt weer 1 machtiging.
UltraSub schreef op maandag 24 februari 2014 @ 21:45:
[...]

...
Dus goed praten, sja... het gaat er om dat ze bij Android het slechtste voorbeeld nemen en doen alsof dat de waarheid is, en dat is voor iOS dus heel anders.
Dit is toch het Android-topic? En in Android kan het nog een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Na dat gepraat over permissies toch maar een permissie manager geïnstalleerd. Had eigenlijk wel eerder gemoeten. De meeste permissies van Telegram zijn overigens wel erg vanzelfsprekend, en de paar die dat niet zijn, die zijn ook volgens mijn manager nooit gebruikt. Alsnog even uitgeschakeld. Mogelijk is dat voor registratie. SMS uitlezen gebeurde inderdaad om automatisch het activatie SMS te parseren.

Camera en locatie toegang kan ik niet verklaren. Als ik een foto wil maken launcht gewoon de camera app, en voor het launchen hiervan is niet de camera permissie nodig, maar misschien is dit anders op andere telefoons. En uitlezen van locatie is helemaal een raadsel.

[ Voor 25% gewijzigd door Amanoo op 25-02-2014 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Laatst online: 17:23
Locatie is voor als je je locatie wil delen met de persoon waarmee je chat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:20

HaTe

haat niet

Amanoo schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 12:03:
Na dat gepraat over permissies toch maar een permissie manager geïnstalleerd. Had eigenlijk wel eerder gemoeten. De meeste permissies van Telegram zijn overigens wel erg vanzelfsprekend, en de paar die dat niet zijn, die zijn ook volgens mijn manager nooit gebruikt. Alsnog even uitgeschakeld. Mogelijk is dat voor registratie. SMS uitlezen gebeurde inderdaad om automatisch het activatie SMS te parseren.

Camera en locatie toegang kan ik niet verklaren. Als ik een foto wil maken launcht gewoon de camera app, en voor het launchen hiervan is niet de camera permissie nodig, maar misschien is dit anders op andere telefoons. En uitlezen van locatie is helemaal een raadsel.
Camera permissie is nodig voor het starten van de camera, er wordt niet gewoon de camera geopent.. Deze zit in Telegram ingebouwd zoals dat bij elke app is, dus ook WhatsApp.
Locatie is nodig voor het versturen van je locatie (soort bijlage)
Ik kan alles wel verklaren maak me er niet zo druk om.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
HaTe schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 12:22:
Camera permissie is nodig voor het starten van de camera, er wordt niet gewoon de camera geopent.. Deze zit in Telegram ingebouwd zoals dat bij elke app is, dus ook WhatsApp.
De stock camera app wordt gewoon geopend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Brad Pitt schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 12:23:
[...]

De stock camera app wordt gewoon geopend.
Nee dat is niet waar. Het ziet er alleen zo uit.
Als het de standaard camera was fan zou je niet direct een foto kunnen verzenden maar moest je dat vanuit de galerij doen.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

HaTe schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 12:29:
[...]

Nee, dát is niet waar.

De stock camera app wordt geopend. Vergelijk maar op verschillende telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
HaTe schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 12:29:
Als het de standaard camera was fan zou je niet direct een foto kunnen verzenden maar moest je dat vanuit de galerij doen.
Onzin, er wordt gewoon een standaard camera app geopend. Indien meerdere geïnstalleerd dan eigen keuze.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/Screenshot_2014-02-25-12-26-13_hbdsgs420140225_123025s.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Oké excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik heb de camera permissie uitgezet en ik kan nog steeds zonder tussenkomst van de galerij foto's sturen. Gewoon direct van de stock camera app die op mijn telefoon staat. Ik vermoed dat voor bepaalde modellen telefoons de permissie nodig is om ditzelfde te kunnen. Op mijn telefoon is de permissie waarschijnlijk alleen nodig als je je eigen camera app will bouwen en niet een andere al geïnstalleerde camera app wil gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ultra schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 07:07:
[...]

Dit is toch het Android-topic? En in Android kan het nog een stuk beter.
Nee, ik werd doorverwezen dat hier centrale discussie werd gevoerd over Telegram.
Misschien moet een mod het afsplitsen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Amanoo schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 13:26:
Ik heb de camera permissie uitgezet en ik kan nog steeds zonder tussenkomst van de galerij foto's sturen.
Dat kan hier inderdaad ook en vind dat nogal apart/storend. Dat hele App Opps is op die manier zinloos imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

De groei lijkt er inmiddels uit te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:53

Felyrion

goodgoan!

barcawinner schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 15:31:
Gebaseerd op wat precies? Voor zover ik het zie groeit het nog bijzonder hard..

Overigens wel een aardig artikeltje van Trouw:
http://www.trouw.nl/tr/nl...overheidsbemoeienis.dhtml

[ Voor 28% gewijzigd door Felyrion op 25-02-2014 15:53 ]

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ze staan op nummer 1 in de appstore in 46 landen en in de top 5 in 64 landen vandaag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennardnl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-08 11:28
Felyrion schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 15:50:
[...]

http://twittercounter.com/telegram
Het aantal nieuwe volgers; zegt ook niet alles natuurlijk, maar geeft misschien wel een indicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Nu online

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Felyrion schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 15:50:
[...]

Overigens wel een aardig artikeltje van Trouw:
http://www.trouw.nl/tr/nl...overheidsbemoeienis.dhtml
Gebaseerd op mijn contactenlijst. Inmiddels heeft zo'n 10% Telegram, maar de laatste 2 dagen maar 1 nieuw contact erbij gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Nu online

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Lennardnl schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 16:27:
[...]

http://twittercounter.com/telegram
Het aantal nieuwe volgers; zegt ook niet alles natuurlijk, maar geeft misschien wel een indicatie.
Inderdaad, goede grafische weergave.

Ze hebben gewoon laten zien dat hun infrastructuur het niet aan kan. Ze hadden 1 grote kans afgelopen zaterdag, en die hebben ze laten liggen.

[ Voor 19% gewijzigd door ocn op 25-02-2014 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Mijn database wordt met de dag groter, ga Whatsapp waarschijnlijk gedag zeggen snel ( of ze moeten snel met Voip bellen komen binnen aantal weken). Nooit gedacht dat het eens zou gebeuren _/-\o_

Hier meer over de hype sinds een kleine week wat Telegram heet, interview met de baas van Telegram en over de groeicijfers: http://techcrunch.com/201...er-whatsapp-got-acquired/

[ Voor 35% gewijzigd door alwaysleft op 25-02-2014 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Brad Pitt schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 14:57:
[...]

Dat kan hier inderdaad ook en vind dat nogal apart/storend. Dat hele App Opps is op die manier zinloos imho.
Ik heb wel eens een app gehacked, en wat code en permissies toegevoegd, als deel van een tutorial. Uiteindelijk kon ik met mijn laptop mijn telefoon foto's laten maken en deze weer naar de laptop sturen. Dit alles zonder tussenkomst van de stock camera app. Ik heb niet geprobeerd wat er gebeurt als ik de camera permissie weghaal uit de gehackte app, maar ik gok dat in dat geval ik die foto's niet meer zou kunnen nemen. Vermoedelijk bestaat de permissie om directe toegang tot de camera te kunnen geven. Toegang via de stock camera app (of een third party camera app) je dan niet inbegrepen. Een third party app zou dan wel weer directe toegang nodig hebben, en dus doe permissie. Dat is mijn vermoeden, althans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
barcawinner schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 16:41:
Ze hebben gewoon laten zien dat hun infrastructuur het niet aan kan. Ze hadden 1 grote kans afgelopen zaterdag, en die hebben ze laten liggen.
Laat me raden: elk jaar op 1 januari zeg je je GSM-abonnement op om dezelfde reden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Brad Pitt schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 12:32:
[...]

Onzin, er wordt gewoon een standaard camera app geopend. Indien meerdere geïnstalleerd dan eigen keuze.

[afbeelding]
Ik kom er toch weer op terug. Ik heb de standaard camera (galerij) uitgeschakeld en kon deze niet meer opstarten. Daarna Telegram gestart en geprobeerd een foto te sturen, dit kon nog wel steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:41

sjaool

Every life should have 9 cats

barcawinner schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 16:41:
[...]
Dus ieder bedrijf anticipeert op het feit dat een concurrent een storing kan krijgen?
Je kunt moeilijk van Telegram verwachten dat ze een zeer grote reservecapaciteit hebben om een explosieve groei van het gebruikersaantal aan te kunnen. Normaal gaat het een stuk geleidelijk en kun je daar op anticiperen. Nu was er een storing bij de concurrent en daar valt gewoon geen rekening mee te houden qua investering in servercapaciteit. Ik vind dat ze het allemaal nog erg netjes opvangen.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:24

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik heb zelf minimaal last gehad van de Telegram-storing. Kudos voor het dusdanig beperkt houden van de schade. Ik vind niet dat ze hun kans hebben laten liggen. Als ze iets hebben laten zien, is dat ze snel kunnen ingrijpen als er iets gebeurt dat niet was verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
HaTe schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 19:16:
Ik kom er toch weer op terug. Ik heb de standaard camera (galerij) uitgeschakeld en kon deze niet meer opstarten. Daarna Telegram gestart en geprobeerd een foto te sturen, dit kon nog wel steeds.
Kom op nou, Gallery =/= Camera. Camera disablen = nul foto mogelijkheid. Er is geen interne camera in Telegram.

En ja, ik weet dat er gecombineerde gallerij/camera apps zijn (geweest) maar echt de camera app(s) disablen verwijderd de mogelijkheid een foto te maken in Telegram. Net nog specifiek geprobeerd.

[ Voor 19% gewijzigd door Brad Pitt op 25-02-2014 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffert
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09 21:32
Ik heb Telegram inmiddels een klein weekje naast WhatsApp geïnstalleerd. Ben heel positief over Telegram. Helaas zijn mijn belangrijke contacten nog niet over, heb ze proberen te overtuigen maar tevergeefs. Ik merk toch wel dat ik dagelijks gewoon veel meer gebruik maak van WhatsApp. Ik hoop van harte dat Telegram op een of andere manier op een goede manier in de publiciteit komt.

Enige manier om nog meer mensen te laten overstappen is om nog meer handige features toe te voegen. Ik heb het idee dat men het hele privacyaspect niet zo heel serieus neemt. Het zijn vooral de IT'ers uit mijn contactlijst die op Telegram zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deactiveren van je account werkt niet... Heb nu in 2 dagen tijd 3 keer op https://telegram.org/deactivate mijn telefoonnummer ingevoerd, maar krijg geen code toegestuurd!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:42
Verwijderd schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 20:03:
Deactiveren van je account werkt niet... Heb nu in 2 dagen tijd 3 keer op https://telegram.org/deactivate mijn telefoonnummer ingevoerd, maar krijg geen code toegestuurd!!!
They got you now!
Muahahhaa (8> })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begint lekker... zo kom je wel aan het hoge aantal gebruikers als je je niet kan afmelden...
Ik blijf wel lekker bij Whatsapp... geen familielid of een van mijn vrienden stapt over dus dan is de keus makkelijk gemaakt en of Telegra(m/p) nou je van het is qua veiligheid van je gegevens.....

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2014 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
Al is het met zo slecht beveiligd als whatsapp, je gegevens en alles combineren is veel lastiger als het bij 2 clubs ligt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stane
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-09 21:22
stane schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 16:04:
[...]

Nu je het zegt, gisteren maakte ik Telegram aan en voor je het weet kreeg ik een bericht van een onbekende vrouw (buitenlands) die mij volspamde. Paar uur later kreeg ik WhatsApp berichten van dezelfde persoon (ja WhatsApp) met o.a. pornografische filmpjes.
En daar komt deel 2 van dit verhaal. Vandaag kreeg ik opnieuw een bericht van een wildvreemde. Een Arabisch sprekende persoon die het kennelijk grappig vindt om te spammen (dit keer geen pornografische filmpjes ;) ).

Geen idee wat er aan de hand is, maar ik denk niet dat het zo veilig is als we denken, want als ze zo aan mijn telefoonnummer kunnen komen... Ik heb Telegram om reactie gevraagd (via support), maar heb nog geen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Werkte hier anders als een trein. 20 seconden, sms code, code ingevuld, 5 seconden later app leeg en zoals bij eerste keer installeren.
reyals schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 20:29:
Al is het met zo slecht beveiligd als whatsapp, je gegevens en alles combineren is veel lastiger als het bij 2 clubs ligt
Precies. Ik ga er niet blind vanuit dat het veiliger is, nooit overgenomen zal worden. Don't care. Ik heb gewoon een pesthekel aan privacy beulen als Facebook en dat ze gewoon een total view krijgen waarmee alles gecorreleerd gaat worden.
stane schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 20:36:
[...]

En daar komt deel 2 van dit verhaal. Vandaag kreeg ik opnieuw een bericht van een wildvreemde. Een Arabisch sprekende persoon die het kennelijk grappig vindt om te spammen (dit keer geen pornografische filmpjes ;) ).

Geen idee wat er aan de hand is, maar ik denk niet dat het zo veilig is als we denken, want als ze zo aan mijn telefoonnummer kunnen komen... Ik heb Telegram om reactie gevraagd (via support), maar heb nog geen reactie.
Even serieus, ik heb dit ook wel eens gehad bij WA. Het is toch gewoon voldoende als je gaat appen naar een nummer? Net als met sms? Wie zegt dat dat iets te maken heeft met Telegram? Als ik nu een random nummer pik dan kan daar toch ook een telegrammer op zitten (ok ok, kans is groter als je dit met WA wil doen, omdat die 95% dekking heeft/had).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Brad Pitt schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 19:48:
[...]

Kom op nou, Gallery =/= Camera. Camera disablen = nul foto mogelijkheid. Er is geen interne camera in Telegram.

En ja, ik weet dat er gecombineerde gallerij/camera apps zijn (geweest) maar echt de camera app(s) disablen verwijderd de mogelijkheid een foto te maken in Telegram. Net nog specifiek geprobeerd.
Ja maar dat is wat anders. Gallerij is de front-end voor de camera in Android. Er is nog een Camera app in Android en als ik die disable dan werkt de camera inderdaad niet meer in Telegram/Whatsapp, en zal de camera in geen enkele app meer werken. De camera API van Android zit dus in die app. Jullie hadden het over de camera front-end apps van Android, of ik had jullie verkeerd begrepen. Telegram gebruikt de camera API van Android en daar zijn de permissies voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Heb Gallery meteen verwijderd in de Rom, camera doet het gewoon nog prima. Als je die óók disabled doet Telegram niets meer.

Ergo, zit helemaal geen camera in Telegram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Ja dat zeg ik dus, gallerij verwijderen haalt niks uit, want die gebruikt ook de camera API
Nee, er zit geen camera in, maar het gebruikt wel de API en daar zijn permissies voor nodig.

Met alleen die Camera app kan je geen foto's maken, althans niet met Android 4.4, het is alleen maar een API

De discussie begon met
Als ik een foto wil maken launcht gewoon de camera app, en voor het launchen hiervan is niet de camera permissie nodig,
Dat is dus niet waar. (en volgens jou wel dus?)

[ Voor 26% gewijzigd door HaTe op 25-02-2014 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stane
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-09 21:22
UltraSub schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 21:19:
[...]

Even serieus, ik heb dit ook wel eens gehad bij WA. Het is toch gewoon voldoende als je gaat appen naar een nummer? Net als met sms? Wie zegt dat dat iets te maken heeft met Telegram? Als ik nu een random nummer pik dan kan daar toch ook een telegrammer op zitten (ok ok, kans is groter als je dit met WA wil doen, omdat die 95% dekking heeft/had).
Nou, als ik bij WhatsApp geen problemen heb en bij Telegram (alleen bij Telegram!) allemaal berichten krijg van onbekenden, ligt het kennelijk dus echt niet aan mij. Bovendien ben ik niet de enige met dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Code krijg je binnen via Telegram app, niet als sms. Ging hier prefect trouwens, wel fijn om zodoende direct weer uit de Telegram-contactlijst van anderen verdwenen te zijn, die weten me toch nog wel te vinden op WhatsApp.

Ben er zelf weer vertrokken omdat er wel enkele mensen uit mijn netwerk Telegram zijn gaan gebruiken, maar daarnaast iedereen WhatsApp blijft gebruiken. Zelf wil ik ook nog niet weg bij WhatsApp dus waarom zou ik tot die tijd mijn contactlijst/privacy delen met 2 of meerdere app's, terwijl één blijft volstaan..

Nu kan ik tenminste nog met WhatsApp+ mijn last seen- & online status afschermen. Ik blijft wel hopen dat er ook een custom Telegram+ komt waarmee je hetzelfde kan afschermen en dat Telegram succesvol wordt. Het blijft een prima alternatief, indien ik dat nodig vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
HaTe schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 22:10:
Met alleen die Camera app kan je geen foto's maken, althans niet met Android 4.4, het is alleen maar een API
Zoals ik dus zei: heb alleen de camera app er op staan, foto's maken is geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchHammer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 15:29

DutchHammer

https://mdj-stek.nl

polopolo150 schreef op maandag 24 februari 2014 @ 23:04:
Hier ook, mijn batterij verbruik is echt enorm gestegen.. Net Telegram even verwijderd, want dat is toch eigenlijk de enige verandering geweest op m'n telefoon... Zie ook meer mensen het hier en daar rapporteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:15
Zag deze van dumpert.
Ben al over op Telegram, maar vond em toch wel aardig.

Telegram_dumpert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Niet online
Kunnen we met het uitfaseren van WhatsApp ook stoppen met het vreselijke misbruik van de termen 'appen' en 'een appje sturen'(welke applicatie ga je me sturen)? Dat mobiele applicaties de term 'app' inmiddels gereserveerd hebben is imho al niet juist, maar om dan een berichtje een 'appje' te noemen is debiel verwarrend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Tleilaxu schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 08:36:
maar om dan een berichtje een 'appje' te noemen is debiel verwarrend.
Succes met het converteren van de gemiddelde Facebook user d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:31
Stuur mij een grammetje kan ook verkeerd uitpakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Battery drain is een goede om in de gaten te houden. Tot nu toe verbruikt hij niet meer dan een Whatsapp in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
alwaysleft schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 09:25:
Battery drain is een goede om in de gaten te houden. Tot nu toe verbruikt hij niet meer dan een Whatsapp in mijn ogen.
In vergelijking met WhatsApp had Telegram bij mij meer wakelocks, maar dit wel gedurende totaal minder seconden. Daarom lijkt Telegram me iets beter voor de batterij zuinigste "deep sleep" modus, al gaat het dan om seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

DutchHammer schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 07:09:
[...]

Hier ook, mijn batterij verbruik is echt enorm gestegen.. Net Telegram even verwijderd, want dat is toch eigenlijk de enige verandering geweest op m'n telefoon... Zie ook meer mensen het hier en daar rapporteren.
Totaal geen last van hier. Heb Telegram en WhatsApp momenteel beiden geinstalleerd staan maar de batterij gaat niet merkbaar sneller leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
AzzKickah schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 09:32:
[...]

Totaal geen last van hier. Heb Telegram en WhatsApp momenteel beiden geinstalleerd staan maar de batterij gaat niet merkbaar sneller leeg.
Hier gaat het ook prima met de batterij, Telegram staat niet eens in het rijtje als ik bij energieverbruik kijk.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchHammer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 15:29

DutchHammer

https://mdj-stek.nl

AzzKickah schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 09:32:
[...]

Batterij blijft sneller leeg raken na het verwijderen van Telegram.. Dus lijkt bij mij niet de oorzaak, even verder zoeken dus.. Blijft wel apart dat het flink sneller leeglopen van de batterij is begonnen met de installatie van Telegram, al waren er ook wat app updates.

BetterBatteryStats weer is checken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Niet online
Gh0stw4lk3r schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 09:21:
Stuur mij een grammetje kan ook verkeerd uitpakken :)
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion

Felyrion

goodgoan!

ik hou het wel op: "Ik stuur je wel een telegram." lekker retro :)

Inmiddels is bijna mijn hele contactlijst om, goed om te zien. Wel apart dat het in verschillende kringen zo verschillend opgepakt wordt. Het zal wel niet die kritische massa moeten bereiken binnen je "kringen" om het maar even zo te noemen. Als een paar voortrekkers vlot overschakelen volgt de rest ook wel.

Hier trouwens ook geen verschil in batterijverbruik. Ook geen verbetering na het uninstallen van WA trouwens.

[ Voor 21% gewijzigd door Felyrion op 26-02-2014 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
De belangrijkste contracten zijn in mijn geval ook telegram gaan gebruiken, de rest ziet maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Valt hier wel mee. Mijn core van contacten heeft het inmiddels. Ik zou helemaal over kunnen. Maar als ik dan check hoeveel ze het gebruiken (lees, hoeveel ze binnen krijgen) valt dat vies tegen. Lijkt alsof er beetje momentum verlies begint nu. Bedoel, als iedereen over is, waarom blijven ze dan Whatsapp gebruiken? Omdat zij nog niet iedereen over hebben klinkt het meest logisch. En de meesten willen echt geen twee apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:28
Mannetje of 30 zijn over, degenen waarmee ik het meeste praat. Je zal toch de apps naast elkaar blijven gebruiken de komende tijd.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• layzzzz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-09 16:38
DutchHammer schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 09:47:
[...]

Batterij blijft sneller leeg raken na het verwijderen van Telegram.. Dus lijkt bij mij niet de oorzaak, even verder zoeken dus.. Blijft wel apart dat het flink sneller leeglopen van de batterij is begonnen met de installatie van Telegram, al waren er ook wat app updates.

BetterBatteryStats weer is checken :).
Ik heb net ook maar Telegram verwijderd, mijn batterij ging na 8 uur van 100 naar 5%, ook allemaal sinds de installatie van Telegram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Mijn batterij is vanaf 7.00 tot nu van 100% naar 91% gegaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Niet online
UltraSub schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 14:53:
Valt hier wel mee. Mijn core van contacten heeft het inmiddels. Ik zou helemaal over kunnen. Maar als ik dan check hoeveel ze het gebruiken (lees, hoeveel ze binnen krijgen) valt dat vies tegen. Lijkt alsof er beetje momentum verlies begint nu. Bedoel, als iedereen over is, waarom blijven ze dan Whatsapp gebruiken? Omdat zij nog niet iedereen over hebben klinkt het meest logisch. En de meesten willen echt geen twee apps.
Het eerste overstappen was ook echt een hype.
Nu gebruiken mensen Telegram een aantal dagen en gaan ze een eerlijkere vergelijking maken. Nu merken ze dat het op bepaalde punten toch nog nét niet zo ver is als whatsapp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik kan zo snel niet verzinnen waar WhatsApp verder is. Die app is ook vrij basic eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Waarschijnlijk die kleine puntjes zoals zelf als offline weergeven en de led notificatie zelf kunnen instellen.
De grotere voordelen van Telegram worden dan maar even 'vergeten' :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Niet online
NeutraleTeun schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 15:47:
Waarschijnlijk die kleine puntjes zoals zelf als offline weergeven en de led notificatie zelf kunnen instellen.
De grotere voordelen van Telegram worden dan maar even 'vergeten' :D
Waarom zo defensief meteen? Niemand mag iets over telegram zeggen wat ook maar iets negatief ruikt zonder dat je meteen met: :D en 8)7 en :') komt? Een open discussie mag niet?
En inderaad gaat het bij mij om kleine handigheidjes:
- meerdere regels uit chat laten zien in notification area
- doorzoeken van chat
- in één klik helemaal naar beneden scrollen in een chat.
- groupsimg zoeken via web.
Verder lijkt het inderdaad veel op whatsapp, omdat het 1-op-1 een kloon is. Tot aan de smileys aan toe is het gekopieerd.
Verder kan ik mij prima redden met Telegram hoor, maar dat kon ik met whatsapp ook en dat zou ik met één van de andere tools ook vast kunnen :)

Wat vergeet "men" als positieve kanten van Telegram dan?

[ Voor 14% gewijzigd door Tleilaxu op 26-02-2014 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 13:31

_Christiaan_

Master of SOG

Ik heb het nu een paar dagen in gebruik, en kan niet zeggen dat ik er iets aan mis t.o.v. whatsapp.

Ik gebruik telegram vaak net zoals ik vroeger MSN gebruikte, vooral 's avonds. Gewoon weer ouderwets nonchalant chatten in een simpel programma. Vind het wel grappig dat het nonchalante MSN achtige weer terug van weggeweest is.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Tleilaxu schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 16:20:
[...]

Wat vergeet "men" als positieve kanten van Telegram dan?
Bijvoorbeeld;
- te gebruiken op meerdere locaties
- je ziet niet aan de specifieke Telegram app van nu vast, want iedereen kan een Telegram app maken
- bestanden tot 1GB versturen
- niet commercieel (?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Niet online
HaTe schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 16:31:
[...]

Bijvoorbeeld;
- te gebruiken op meerdere locaties
- je ziet niet aan de specifieke Telegram app van nu vast, want iedereen kan een Telegram app maken
- bestanden tot 1GB versturen
- niet commercieel (?)
Dat zijn idd wel redelijke essentiele dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion

Felyrion

goodgoan!

Al was het alleen voor het feit dat je dit op je tablet, pc én telefoon tegelijk kunt gebruiken, ik wil niet terug.
Verder lijkt het inderdaad veel op whatsapp, omdat het 1-op-1 een kloon is. Tot aan de smileys aan toe is het gekopieerd.
Dit zijn de standaard Emoji-keyboard smileys. Deze hebben niks met Whatsapp óf Telegram te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:13
Vanochtend besloten op WA er cold turkey af te gooien.

Zit nu met 9 van mijn 90 contacten op Telegram.

Is er trouwens ook een Telegram client voor Lubuntu/Ubuntu? Had eentje gevonden, maar die geeft een foutmelding tijdens het installeren (weet niet meer precies wat voor melding).

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yosecret
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-12-2024

Yosecret

Photoshopgoeroe / Gadgetfreak

Felyrion schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 16:59:
Al was het alleen voor het feit dat je dit op je tablet, pc én telefoon tegelijk kunt gebruiken, ik wil niet terug.

[...]

Dit zijn de standaard Emoji-keyboard smileys. Deze hebben niks met Whatsapp óf Telegram te maken.
Die quote wilde ik inderdaad ook net maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Niet online
Felyrion schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 16:59:

Hey, je hebt gelijk, weer wat geleerd vandaag.

[ Voor 20% gewijzigd door Tleilaxu op 26-02-2014 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-08 16:50
Xyphoid schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 17:00:
Vanochtend besloten op WA er cold turkey af te gooien.

Zit nu met 9 van mijn 90 contacten op Telegram.

Is er trouwens ook een Telegram client voor Lubuntu/Ubuntu? Had eentje gevonden, maar die geeft een foutmelding tijdens het installeren (weet niet meer precies wat voor melding).
Ik heb de plugin via chrome op m'n ubuntu-desktop. Had geen enkel probleem met de installatie. Ik kan nog wel kijken of de stand-alone-versie het hier wil doen

Edit: geen problemen met Telegram CLI. Had je nog een andere client die ik zo gauw niet ontdekt heb?

[ Voor 8% gewijzigd door Fotogravinnetje op 26-02-2014 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Huh? Dat zit er toch gewoon in? Zelfs beter, als je een image of een meme zoekt, gewoon op attachment klikken in een chat en vanuit de chat een web image zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Laatst online: 20:09
Hier ook enkel nog telegram, degenen die ik het meest spreek zijn al over en de rest ziet het maar.
Wel een nadeel is dat het foto's een stuk lelijker maakt dan whatsapp maar dat zal vast verbeterd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Dat vind ik raar.
Telegram verstuurd ze juist zonder enige compressie.

EDIT:
Ik durf echt te wedden dat ik dat in het begin ergens heb gelezen.
Grotere bestanden en zelfs geen compressie!
Maar nu ik zoek kan ik het nergens meer vinden, maar vind wel dit:

https://twitter.com/telegram/status/437260936773382144

[ Voor 63% gewijzigd door NeutraleTeun op 26-02-2014 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Laatst online: 20:09
Hmm vond het al raar, bij mij stuur hij ze zwaar gecomprimeerd, zal even een plaatje hosten
Dit was een 5 mp foto
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/cPWGcJ3.jpg

Het hoort in de cache map te staan van telegram? Tis allemaal nog wat rommeliger dan whatsapp lijkt me. Af en toe staat het origineel erbij en van sommigen weer helemaal niet zoals die aquarium foto.

Vb origineel-telegram
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/TJFvbHk.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/KUx7EoC.jpg

[ Voor 80% gewijzigd door Mutatie op 26-02-2014 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Mooie bubbels ja :D
Mijn vorige post heb ik ge-edit btw.

Wel heb ik ook nog een stukje gevonden over het importeren van je hele contactenlijst, waar velen moeite mee hadden:
WhatsApp is ook geen heilig boontje. Ruim een jaar geleden publiceerde het CBP al een rapport over privacyschendingen daar: bij het installeren downloadt de app je hele adresboek, inclusief nummers van mensen die geen WhatsApp gebruiken en daar dus nooit toestemming voor gegeven hebben.
http://www.gelderlander.n...et-gegarandeerd-1.4235733
Het College Bescherming Persoonsgegevens (CPB) is van plan actie te ondernemen tegen privacyschendingen door WhatsApp. De berichtendienst handelt in strijd met de wet, door mobiele telefoonnummers te verzamelen van miljoenen mensen die helemaal geen gebruik maken van WhatsApp.
Door de overname van WhatsApp kan moederbedrijf Facebook de privégegevens van gebruikers van beide diensten nog beter in kaart te brengen. Facebook heeft straks 450 miljoen telefoonnummers van WhatsApp-gebruikers, plus nog eens honderen miljoenen telefoonnummers van mensen die WhatsApp nog niet gebruiken, maar die wel in de privé-adresboeken van whatsappers staan.
http://www.iphoneclub.nl/...pp-cbp-privacy-schending/

[ Voor 34% gewijzigd door NeutraleTeun op 26-02-2014 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Ik vind dat zo'n onzin. Hoe moet die app anders weten wie uit je contactenlijst WhatsApp hebben?

Edit: Tenminste, zo stond ik er tegenover voordat WA overgenomen was door Facebook. Nu ligt dat natuurlijk anders.

[ Voor 38% gewijzigd door AzzKickah op 26-02-2014 21:49 ]

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Let op:
Dit topic is uitsluitend bedoel voor de discussie over Telegram voor Android.