Kijk eens even naar de voordelen van TG vs WA.
Dat is meer dan enkel een privacy/gegevens stuk.
Dat is waar...NeutraleTeun schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 18:35:
Kijk eens even naar de voordelen van TG vs WA.
Klopt. Maar zolang je je gegevens nog iets kan spreiden neemt de waarde van die gegevens af, er is een reden dat FB zo'n idoot bedrag voor WA betaalt ... en zolang ik die business case niet ken en snap kan ik die niet beoordelen en vertrouw ik het eigenlijk niet. Beter kan ik het momenteel niet onderbouwen dan te zeggen dat ik voorzichtig ben (gebruik de DM van facebook daarom ook nauwelijks voor iets dat echt privé is).DoubleYouPee1 schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 18:31:
[...]
<>maar wat er nou daadwerkelijk gebeurt met je gegevens bij zowel Facebook als Whatsapp weet niemand echt.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Hello! Due to the recent events Telegram became instantly popular in many countries all over the world. Because of this our team had to improve synchronization for contacts with local numbers, the ones without a country or city code.
Unfortunately, while trying to improve the contacts sync we broke it for a short period of time yesterday. As a result you might have been notified about random people from different countries signing up for Telegram and a fraction of them could contact you.
The problem was fixed yesterday. We tried our best to delete all wrongly imported contacts. We are really sorry about the inconvenience this may have caused to you.
Sincerely,
The Telegram Team
Follow us on Twitter for news and updates:
https://twitter.com/telegram
https://telegram.org
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Snap je het business model va Telegram wel dan?franssie schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 18:42:
[...]
Klopt. Maar zolang je je gegevens nog iets kan spreiden neemt de waarde van die gegevens af, er is een reden dat FB zo'n idoot bedrag voor WA betaalt ... en zolang ik die business case niet ken en snap kan ik die niet beoordelen en vertrouw ik het eigenlijk niet. Beter kan ik het momenteel niet onderbouwen dan te zeggen dat ik voorzichtig ben (gebruik de DM van facebook daarom ook nauwelijks voor iets dat echt privé is).
Bij Settings > Notifications and Sounds > Contact joined Telegrammax3D schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 20:01:
Ik vraag me af of je ook een nieuw contact (dat dus ongevraagd je een berichtje stuurt) kan blocken. Het lijkt alsof je diegene eerst moet toevoegen als contact voordat je kan blocken. Dat is niet wat ik wil.
Kan het ook anders?
[ Voor 72% gewijzigd door Pinobigbird op 21-02-2014 20:05 ]
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Veel mensen wel en die dachten meteen het ergste zal ik maar zeggen.Verwijderd schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 19:38:
[...]
Had ik ook. Nergens last van gehad, though.
Dat wou ik ook net posten, het viel mij ook al oprinkel schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 20:17:
Telegram was zojuist even in het NOS journaal
Verwijderd
[ Voor 16% gewijzigd door alwaysleft op 21-02-2014 21:54 ]
https://twitter.com/telegram/status/436971517835223041Telegram is EU-based, HQ in Berlin.
Dat staat er niet.jip_86 schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 22:15:
Heb ook telegram nu. Zijn trouwens geen russen, maar duitsers.
[...]
https://twitter.com/telegram/status/436971517835223041
Dan heb je toch met de duitse regels te maken of nietDoubleYouPee1 schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 22:17:
[...]
Dat staat er niet.
Er staat HQ in berlin.
Dat verbaast me ook enorm inderdaad. Toen ik het downloadde en het zich een beetje door het land begon te verspreiden hield ik al mijn hart vast voor alle mogelijke downtimes die zouden komen, maar het valt inderdaad alles mee!alwaysleft schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 22:24:
Sta er wel van te kijken dat ze zoveel berichten verkeer dus kunnen verwerken, vind ik wel een pluimpje waard. Dit kleine succes hadden ze zelf denk ik ook niet opeens verwacht....
Ik irriteer me eraan dat de UI van Telegram een kopie is van Whatsapp, maak het echt anders en ik stap ook over. Mijn enige klacht over Telegram. De UI van Hemlis wat ik heb gezien is smullen geblazen, alleen dat laat nog maanden op zich wachten.Lennardnl schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 22:36:
[...]
Dat verbaast me ook enorm inderdaad. Toen ik het downloadde en het zich een beetje door het land begon te verspreiden hield ik al mijn hart vast voor alle mogelijke downtimes die zouden komen, maar het valt inderdaad alles mee!
Hoop alleen dat ze snel met een update komen (waar ik me het meeste aan stoor is dat een nieuw groepslid alles terug kan lezen wat in de groep is besproken voor hij erbij is gestopt).
Het is opensource dus je kan je eigen client makenalwaysleft schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 22:37:
[...]
Ik irriteer me eraan dat de UI een kopie is van Whatsapp, maak het echt anders en ik stap ook over. Mijn enige klacht over Telegram. De UI van Hemlis wat ik heb gezien is smullen geblazen, alleen dat laat nog maanden op zich wachten.
Makkelijk te doen?Brantje schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 22:39:
[...]
Het is opensource dus je kan je eigen client maken
Ja true, al is dat wel weer het voordeel voor grote acceptatie bij de huidige whatsapp-gebruikers: als iedereen aan een nieuwe app moet wennen dan gaat men dat als argument gebruiken om niet over te stappen.alwaysleft schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 22:37:
[...]
Ik irriteer me eraan dat de UI een kopie is van Whatsapp, maak het echt anders en ik stap ook over. Mijn enige klacht over Telegram. De UI van Hemlis wat ik heb gezien is smullen geblazen, alleen dat laat nog maanden op zich wachten.
Geen idee, ik heb wel ervaring met simpele apps maken, maar een messaging client is buiten mijn kennis.
Ik denk dat er binnenkort wel versies beschikbaar zullen komen door enthousiaste mensen die er meteen mee aan de slag zijn gegaan. Denk aan whatsapp+, zoiets dergelijks zal waarschijnlijk ook wel voor Telegram komen. Helemaal te customizen naar eigen smaak
Q: Will you have ads? Or sell my data? Or steal my wife and enslave my children?
No.
Q: How are you going to make money out of this?
We believe in fast and secure messaging that is also 100% free.
Commercial companies frequently face the need to compromise their values for financial gain. This is why we made Telegram a non-commercial project. Telegram is not intended to bring revenue, it will never sell ads or accept outside investment. It also cannot be sold. We're not building a “user base”, we are building a messenger for the people.
Pavel Durov, who shares our vision, supplied Telegram with a generous donation through his Digital Fortress fund, so we have quite enough money for the time being. If Telegram runs out, we'll invite our users to donate or add non-essential paid options.
Q: Can I use the Telegram API?
Yes. Developers for all platforms are welcome to use our protocol, API and even source code.
Q: Why should I trust you?
Telegram is open, anyone can check our source code, protocol and API, see how everything works and make an informed decision. In fact, we welcome security experts to audit our system and would appreciate any feedback (security@telegram.org).
On top of that, Telegram is a nonprofit messenger, so commercial interests will never interfere with our mission.
[ Voor 58% gewijzigd door Felyrion op 21-02-2014 23:19 ]
sleep: a completely inadequate substitute for caffeine
[ Voor 80% gewijzigd door reyals op 21-02-2014 23:29 ]
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
Zo snel zal het niet lopen. Google zal eerder een Kik Messenger enz willen kopen. Telegram heeft nu pas een paar miljoen actieve gebruikers. Dat is 1/200 ste wat Whatsapp heeftreyals schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 23:26:
Ze zeggen nu wel dat het non-profit is maar wat als Google op de stoep staat met de zak vol dollars....
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Als dit klopt zal het binnenkort gekraakt moeten zijn lijkt me? ($200000 bitcoins claim)Room42 schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 23:54:
Klinkt allemaal niet zo best, wat die beveiliging betreft....![]()
http://www.pcmweb.nl/nieu...ram-verre-van-veilig.html
http://www.cryptofails.co...ams-cryptanalysis-contest
Dat bovenop die link van mijn eerste post:
http://unhandledexpressio...stand-back-we-know-maths/
Ik vraag me af of we dit wel moeten willen!
Heb je dan nu inmiddels wel (in tegenstelling tot de eerste keer dat je dezelfde link postte in dit topic) de comments gelezen zoals direct onder je post aangegeven werd?Room42 schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 23:54:
sleep: a completely inadequate substitute for caffeine
+1Felyrion schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 00:02:
[...]
Heb je dan nu inmiddels wel (in tegenstelling tot de eerste keer dat je dezelfde link postte in dit topic) de comments gelezen zoals direct onder je post aangegeven werd?
De dev gaat op een behoorlijke manier in op de gestelde kritiek. Trek je eigen conclusies zou ik zeggen.
Since this inaccurate review is still being referenced from time to time, we took the liberty of re-reading the current edit. Sadly, it still contains multiple mistakes.
Precies, en de 200.000 dollar is nog niet vergevenFelyrion schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 00:02:
[...]
Heb je dan nu inmiddels wel (in tegenstelling tot de eerste keer dat je dezelfde link postte in dit topic) de comments gelezen zoals direct onder je post aangegeven werd?
De dev gaat op een behoorlijke manier in op de gestelde kritiek. Trek je eigen conclusies zou ik zeggen.
Te voorbarig, eerst de komende maanden afwachten.DoubleYouPee1 schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 00:21:
Wordt straks "stuur je wel ff een gram" ipv "app"
Haha ja ik zie het ook wel voor me dat mensen binnenkort vragen: Stuur me even een grammetje. Ik ben dan ook benieuwd hoeveel onterechte politie-invallen er zullen komenDoubleYouPee1 schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 00:21:
[ Voor 16% gewijzigd door Room42 op 22-02-2014 01:32 ]
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Verwijderd
Zullen we het vooral niet afkorten? "stuur je straks wel ff een telegram", dus. Vier extra letters, tien keer meer stijlDoubleYouPee1 schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 00:21:
| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |
Het zijn echt tenenkrommend en tranentrekkende slechte artikelenRoom42 schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 23:54:
Blogger: Kijk, wat een rotzooi Telegram is
Telegram: Hebben jullie hier wel rekening mee gehouden?
Blogger: Eh, Nee. Maar jullie doen dit en dit
Telegram: Nee, kijk maar hier in de documentatie
Blogger: Ja, die heb ik niet helemaal gelezen (dit is letterlijk in 1 van die 2 aangehaalde links)
Telegram: Mooi, is nu alles uit de wereld
Blogger: Nee, we vinden jullie toch heel stom. AVOID AT ALL COSTS
De "gewone" gesprekken die je via de app doet zijn al veel beter beveiligd, dan Whatsapp ooit is geweest.Dacuuu schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 09:59:
Als je met Telegram een nieuw gesprek begint, wat is daar veilig aan? Je moet specifiek een beveiligd gesprek aanmaken als je het beveiligd wil hebben? Ik merk zelf op dat je heel snel een gesprek aanmaakt waar geen slotje op zit. Hebben meer mensen dit?
Maar ze hebben het veel over de speciale secret chat functie, maar daar klik ik althans snel overheen.alwaysleft schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 10:01:
[...]
De "gewone" gesprekken die je via de app doet zijn al veel beter beveiligd, dan Whatsapp ooit is geweest.
Ik weet hoe het moet, maar als ik een contact zie, klik ik daarop. En dan opend meteen een chat venster. Maar dit venster is dus niet de speciale encrypted chat functie.xippie schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 10:01:
Chat openen, rechtsboven op het fototje klikken, en dan onderaan: Start Secret Chat.
De andere gebruiker moet wel online zijn, anders lukt het niet. De chat gaan via een P2P verbinding ipv de servers van Telegram.
De encrypted chat heeft zo zijn voor en na delen. Maar hoe veilig is dan de normale chat?xippie schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 10:06:
Klopt, vanuit het "normale" chat venster start je een Secret Chat, die zijn groen in je overzicht.
Staat allemaal vernoemd op de site van Telegram.Dacuuu schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 10:08:
[...]
De encrypted chat heeft zo zijn voor en na delen. Maar hoe veilig is dan de normale chat?
Ik zou sowieso nooit inloggegevens verspreiden over welke service dan ook.xippie schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 10:12:
Even goed of slecht als anderen, het word wel encrypted opgeslagen op de servers van Telegram anders kan je niet op meerdere apparaten chatten, maar voor echt belangrijke dingen zoals inlog en passwords zou ik toch wel Secret Chat gebruiken. Die gaan via P2P en is zwaar encrypted. En als je de conversatie wist is ook alles weg.
[ Voor 35% gewijzigd door xippie op 22-02-2014 10:18 ]
Als jij en je vrouw elk een eigen gebruiker zijn op het systeem is dat denk ik geen probleem, want dergelijke applicatiedata/settings worden per gebruiker opgeslagen.maartend schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 10:16:
Heeft iemand al gevonden of het op de desktop mogelijk is om multiple accounts te hebben? Zodat zowel k als vrouwlief de desktop versie kunnen gebruiken voor onze eigen account?
[ Voor 10% gewijzigd door Ultraman op 22-02-2014 10:20 ]
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
We hebben beiden ons eigen account bij telegram. Dus hoe krijg ik dat voor elkaar op de pc?Ultraman schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 10:20:
[...]
Als jij en je vrouw elk een eigen gebruiker zijn op het systeem is dat denk ik geen probleem, want dergelijke applicatiedata/settings worden per gebruiker opgeslagen.
Deel je echter een account, dan is het denk ik lastiger als je dezelfde client wilt gebruiken. Is er een tweede client voor Windows? Dan zou je ze naast elkaar kunnen installeren.
[ Voor 45% gewijzigd door xippie op 22-02-2014 10:27 ]
Maak een nieuwe gebruiker aan?maartend schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 10:22:
[...]
We hebben beiden ons eigen account bij telegram. Dus hoe krijg ik dat voor elkaar op de pc?
[ Voor 109% gewijzigd door Ultraman op 22-02-2014 10:27 ]
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Lukt niet. Als ik uitlog en wil inloggen moet ik weer een code invullen die ik ge-smsed krijg.Ultraman schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 10:23:
[...]
Maak een nieuwe gebruiker aan?
Ik krijg de indruk dat je nu een systeemaccount deelt. Als je nu een nieuwe gebruiker voor jou of je vrouw aan maakt kan dat even wennen zijn. Want dan heb je elk je eigen login en wachtwoord en je eigen settings voor alles.
[ Voor 22% gewijzigd door maartend op 22-02-2014 10:40 ]
Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl
Dat geeft een geluid als een Contact zich aanmeldt bij telegraph. Ik zoek een manier on iemand gelijk te blokken (die je niet kent en die je een ongewenst bericht stuurt)Pinobigbird schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 20:04:
[...]
Bij Settings > Notifications and Sounds > Contact joined Telegram
Dat is 1/450 ste wat Whatsapp heeft aan users, veels te voorbarig allemaal.Steeffoon schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 10:54:
Ze doen het erg goed... 1,3 miljoen nieuwe gebruikers voor Telegram, in 2 dagen tijd: http://www.droidapp.nl/ni...iljoen-nieuwe-gebruikers/
Zouden ze WhatsApp dan toch nog ooit in gaan halen?
Ja, en gisteren was het 1/900stealwaysleft schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 11:36:
[...]
Dat is 1/450 ste wat Whatsapp heeft aan users, veels te voorbarig allemaal.
Mijn vriendin zit met hetzelfde. Een Spaanse die heel te tijd berichten begint te sturen. Iemand enig idee hoe je iemand kan blocken zonder dat je deze in je contactenlijst moet zetten?max3D schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 10:55:
[...]
Dat geeft een geluid als een Contact zich aanmeldt bij telegraph. Ik zoek een manier on iemand gelijk te blokken (die je niet kent en die je een ongewenst bericht stuurt)
Dat ging bij whatsapp heel makkelijk.
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
Hmm, misschien mogen/kunnen accounts niet meer volledig verwijderd worden net zoals bij FacebookPWM schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 14:32:
Gisteren Whatsapp account verwijderd. Ook de app gewist. Blijkt dat mensen mij nog steeds in hun lijst zien, en berichten kunnen sturen. Brakke software
Klopt, je kun het heel makkelijk bestanden naar jezelf versturen door het simpelweg in de desktop applicatie te slepen en voilá. Al meerdere keren gebruikt vandaag en gisteren.FreshMaker schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 14:28:
Uiterst tevreden, zeker icm de desktopapp !
Wat een prettig iets is dat, drag en drop tot 1GB, en de telefoon ( of gebruiker ) krijgt het binnen met de vraag "Downloaden ?"
Nu vervangt het niet alleen Whatsapp, maar ook software datacable of in kleine mate airdroid, voor snel een gedownloade apk of screenshot van pc .... beats foto van scherm maken met camera
is nog niet ingebouwd iddBierkameel schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 16:31:
Ben ik scheel of heeft Telegram geen knopje om je online status te verbergen?
Dat was net de reden dat ik van Whatsapp naar Whatsapp+ was overgestapt, ik heb er geen zin in dat iemand ziet dat ik om 02:00 nog online was.
Boehoe, iemand ziet dat je online bent geweestBierkameel schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 16:31:
Dat was net de reden dat ik van Whatsapp naar Whatsapp+ was overgestapt, ik heb er geen zin in dat iemand ziet dat ik om 02:00 nog online was.
1 keer in de nacht kijken hoe laat het is en je status staat alweer op online. I no care.Bierkameel schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 16:31:
Ik denk dat dit nog wel komt. Zullen vast nog wel wat andere verbeteringen komen nu de populariteit groter is geworden.Bierkameel schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 16:31:
Elect a clown, expect a circus.
NOSIG
Las ergens dat ze et tot nu toe doen van donations... maar goed, hoe dat in de toekomst gaat....._Christiaan_ schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 18:44:
1 ding wat ik alleen niet begrijp: waar worden de servers van betaald?
Als straks net als bij whatsapp miljarden berichten per dag worden verstuurd, heb je daar een bijpassend serverpark voor nodig. Ik begrijp niet waar ze dat geld vandaan gaan halen.
Je berichten kunnen dus nog steeds gewoon gelezen worden op de servers. Aangezien er op elk continent een server staat, kan bijv. de NSA nog steeds gewoon al je chats lezen?
Q: How are you going to make money out of this?
We believe in fast and secure messaging that is also 100% free.
Commercial companies frequently face the need to compromise their values for financial gain. This is why we made Telegram a non-commercial project. Telegram is not intended to bring revenue, it will never sell ads or accept outside investment. It also cannot be sold. We're not building a “user base”, we are building a messenger for the people.
Pavel Durov, who shares our vision, supplied Telegram with a generous donation through his Digital Fortress fund, so we have quite enough money for the time being. If Telegram runs out, we'll invite our users to donate or add non-essential paid options.
Signature
[ Voor 10% gewijzigd door Sypher op 22-02-2014 20:03 ]
Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity
Tja, WhatsApp plat, toestroom naar Telegram, die moeten nu flink wat bijscheppen om de capaciteit weer op orde te krijgen I guess.OmeJoyo schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 20:00:
Het lijkt bijna geen toeval dat zowel Telegram als Whatsapp eruit ligt, niet alleen hier maar ook bij diverse facebookers in mijn lijst ...
[ Voor 21% gewijzigd door Sniffert op 22-02-2014 20:45 ]
Echte bronnen? Of zijn dat weer van die fluitketels die iets roepen en anderen dat weer gaan herhalenSniffert schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 20:33:
Het is wel toevallig dat zowel WhatsApp als Telegram offline zijn. Iemand een kabeltje doorgeknipt ofzo?
edit: lees hier en daar dat het om een DDoS aanval gaat
[ Voor 14% gewijzigd door Sniffert op 22-02-2014 20:56 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq