Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:04
Kijk eens even naar de voordelen van TG vs WA.
Dat is meer dan enkel een privacy/gegevens stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:42
NeutraleTeun schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 18:35:
Kijk eens even naar de voordelen van TG vs WA.
Dat is meer dan enkel een privacy/gegevens stuk.
Dat is waar...
Vraag me af hoe ze om zullen gaan met de gigantische sprong in gebruikers.
Ook qua kosten en zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

DoubleYouPee1 schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 18:31:
[...]
<>maar wat er nou daadwerkelijk gebeurt met je gegevens bij zowel Facebook als Whatsapp weet niemand echt.
Klopt. Maar zolang je je gegevens nog iets kan spreiden neemt de waarde van die gegevens af, er is een reden dat FB zo'n idoot bedrag voor WA betaalt ... en zolang ik die business case niet ken en snap kan ik die niet beoordelen en vertrouw ik het eigenlijk niet. Beter kan ik het momenteel niet onderbouwen dan te zeggen dat ik voorzichtig ben (gebruik de DM van facebook daarom ook nauwelijks voor iets dat echt privé is).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Zojuist van Telegram:
Hello! Due to the recent events Telegram became instantly popular in many countries all over the world. Because of this our team had to improve synchronization for contacts with local numbers, the ones without a country or city code.

Unfortunately, while trying to improve the contacts sync we broke it for a short period of time yesterday. As a result you might have been notified about random people from different countries signing up for Telegram and a fraction of them could contact you.

The problem was fixed yesterday. We tried our best to delete all wrongly imported contacts. We are really sorry about the inconvenience this may have caused to you.

Sincerely,
The Telegram Team

Follow us on Twitter for news and updates:
https://twitter.com/telegram
https://telegram.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had ik ook. Nergens last van gehad, though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Het werkt hier echt fantastisch. Mensen zijn masaal aan het overstappen en die clients op verschillende devices... ik ben er helemaal weg van :D

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
franssie schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 18:42:
[...]

Klopt. Maar zolang je je gegevens nog iets kan spreiden neemt de waarde van die gegevens af, er is een reden dat FB zo'n idoot bedrag voor WA betaalt ... en zolang ik die business case niet ken en snap kan ik die niet beoordelen en vertrouw ik het eigenlijk niet. Beter kan ik het momenteel niet onderbouwen dan te zeggen dat ik voorzichtig ben (gebruik de DM van facebook daarom ook nauwelijks voor iets dat echt privé is).
Snap je het business model va Telegram wel dan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik vraag me af of je ook een nieuw contact (dat dus ongevraagd je een berichtje stuurt) kan blocken. Het lijkt alsof je diegene eerst moet toevoegen als contact voordat je kan blocken. Dat is niet wat ik wil.

Kan het ook anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Gisteren nog maar 1 iemand op Telegram, vandaag kwamen er 3 bij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:15

Pinobigbird

doesn't share food!

max3D schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 20:01:
Ik vraag me af of je ook een nieuw contact (dat dus ongevraagd je een berichtje stuurt) kan blocken. Het lijkt alsof je diegene eerst moet toevoegen als contact voordat je kan blocken. Dat is niet wat ik wil.

Kan het ook anders?
Bij Settings > Notifications and Sounds > Contact joined Telegram

[ Voor 72% gewijzigd door Pinobigbird op 21-02-2014 20:05 ]

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 19:38:
[...]

Had ik ook. Nergens last van gehad, though.
Veel mensen wel en die dachten meteen het ergste zal ik maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:15
Telegram was zojuist even in het NOS journaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
Weet iemand een telegram client voor Windows 8 RT?

Voor Windows Phone zijn er iets van zes denk ik, maar op Windows RT nog geen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
rinkel schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 20:17:
Telegram was zojuist even in het NOS journaal
Dat wou ik ook net posten, het viel mij ook al op ;)
Ze waren wel weer lekker objectief;

Plots staat er een app op nummer 1 in de App store. En het is een concurrent van Whatsapp, waar je niet veilig bent van dat Facebook je mobiele telefoonnummer komt te weten.. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartjaap
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-12-2024
Vandaag de app op mijn iphone geïnstalleerd en ook gelijk telegram for desktop.
Werkt allemaal super en ook snel.

Komen idd steeds meer contacten online. :)

Verder geen issues gehad met contacten ofzo, al moest ik wel wachten tot ze me belde want er kwam geen sms door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer de CLI-client aan de praat te krijgen, maar ik krijg helaas geen SMS met code toegestuurd. Met de Android client en OSX client had ik dit ook, maar na een minuut werd de code alsnog doorgebeld. Bij de CLI-client niet, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
800.000 nieuwe users vandaag weer erbij voor Telegram. Dus 1,3 miljoen nieuwe users in 48 uur tijd, netjes. Als dit de komende dagen doorgaat, wie weet....

Bron: https://twitter.com/telegram/status/436966238628372481

[ Voor 16% gewijzigd door alwaysleft op 21-02-2014 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:44
Heb ook telegram nu. Zijn trouwens geen russen, maar duitsers.
Telegram is EU-based, HQ in Berlin.
https://twitter.com/telegram/status/436971517835223041

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
De eigenaar is een Rus, het HQ is in Berlijn en de servers in Londen kwam ergens in dit of het andere topic voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
jip_86 schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 22:15:
Heb ook telegram nu. Zijn trouwens geen russen, maar duitsers.

[...]

https://twitter.com/telegram/status/436971517835223041
Dat staat er niet.
Er staat HQ in berlin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Sta er wel van te kijken dat ze zoveel berichten verkeer dus kunnen verwerken, vind ik wel een pluimpje waard. Dit kleine succes hadden ze zelf denk ik ook niet opeens verwacht....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Laatst online: 20:44
DoubleYouPee1 schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 22:17:
[...]

Dat staat er niet.
Er staat HQ in berlin.
Dan heb je toch met de duitse regels te maken of niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Niet als je server ergens anders staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennardnl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-08 11:28
alwaysleft schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 22:24:
Sta er wel van te kijken dat ze zoveel berichten verkeer dus kunnen verwerken, vind ik wel een pluimpje waard. Dit kleine succes hadden ze zelf denk ik ook niet opeens verwacht....
Dat verbaast me ook enorm inderdaad. Toen ik het downloadde en het zich een beetje door het land begon te verspreiden hield ik al mijn hart vast voor alle mogelijke downtimes die zouden komen, maar het valt inderdaad alles mee!

Hoop alleen dat ze snel met een update komen (waar ik me het meeste aan stoor is dat een nieuw groepslid alles terug kan lezen wat in de groep is besproken voor hij erbij is gestopt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Lennardnl schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 22:36:
[...]

Dat verbaast me ook enorm inderdaad. Toen ik het downloadde en het zich een beetje door het land begon te verspreiden hield ik al mijn hart vast voor alle mogelijke downtimes die zouden komen, maar het valt inderdaad alles mee!

Hoop alleen dat ze snel met een update komen (waar ik me het meeste aan stoor is dat een nieuw groepslid alles terug kan lezen wat in de groep is besproken voor hij erbij is gestopt).
Ik irriteer me eraan dat de UI van Telegram een kopie is van Whatsapp, maak het echt anders en ik stap ook over. Mijn enige klacht over Telegram. De UI van Hemlis wat ik heb gezien is smullen geblazen, alleen dat laat nog maanden op zich wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brantje
  • Laatst online: 03-09 19:13

Brantje

De post is daar >>

alwaysleft schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 22:37:
[...]

Ik irriteer me eraan dat de UI een kopie is van Whatsapp, maak het echt anders en ik stap ook over. Mijn enige klacht over Telegram. De UI van Hemlis wat ik heb gezien is smullen geblazen, alleen dat laat nog maanden op zich wachten.
Het is opensource dus je kan je eigen client maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Brantje schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 22:39:
[...]

Het is opensource dus je kan je eigen client maken
Makkelijk te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennardnl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-08 11:28
alwaysleft schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 22:37:
[...]

Ik irriteer me eraan dat de UI een kopie is van Whatsapp, maak het echt anders en ik stap ook over. Mijn enige klacht over Telegram. De UI van Hemlis wat ik heb gezien is smullen geblazen, alleen dat laat nog maanden op zich wachten.
Ja true, al is dat wel weer het voordeel voor grote acceptatie bij de huidige whatsapp-gebruikers: als iedereen aan een nieuwe app moet wennen dan gaat men dat als argument gebruiken om niet over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brantje
  • Laatst online: 03-09 19:13

Brantje

De post is daar >>

Geen idee, ik heb wel ervaring met simpele apps maken, maar een messaging client is buiten mijn kennis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yosecret
  • Laatst online: 28-12-2024

Yosecret

Photoshopgoeroe / Gadgetfreak

Ik denk dat er binnenkort wel versies beschikbaar zullen komen door enthousiaste mensen die er meteen mee aan de slag zijn gegaan. Denk aan whatsapp+, zoiets dergelijks zal waarschijnlijk ook wel voor Telegram komen. Helemaal te customizen naar eigen smaak _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:53

Felyrion

goodgoan!

Fijne app. Sinds de aankondiging ook bijna direct overgestapt, en gelukkig zijn mijn vrienden en kennissen ook redelijk bewust van de mogelijkheden die FB zou kunnen benutten/misbruiken en al 15 mensen in mijn contactenlijst :)

Natuurlijk is ook dit een partij om in de gaten te houden wat betreft privacy, maar ze profileren zich (samen met het Digital Fortress fund van die Pavel Durov) als voorvechters voor privacy. Dat zegt niet alles, maar het zijn wel beloften waar het publiek ze aan zal willen houden.

even kort uit hun F.A.Q. (voor zover dat een betrouwbare bron genoemd kan worden uiteraard ;) )
Q: Will you have ads? Or sell my data? Or steal my wife and enslave my children?

No.
Q: How are you going to make money out of this?

We believe in fast and secure messaging that is also 100% free.

Commercial companies frequently face the need to compromise their values for financial gain. This is why we made Telegram a non-commercial project. Telegram is not intended to bring revenue, it will never sell ads or accept outside investment. It also cannot be sold. We're not building a “user base”, we are building a messenger for the people.

Pavel Durov, who shares our vision, supplied Telegram with a generous donation through his Digital Fortress fund, so we have quite enough money for the time being. If Telegram runs out, we'll invite our users to donate or add non-essential paid options.
Q: Can I use the Telegram API?

Yes. Developers for all platforms are welcome to use our protocol, API and even source code.
Q: Why should I trust you?

Telegram is open, anyone can check our source code, protocol and API, see how everything works and make an informed decision. In fact, we welcome security experts to audit our system and would appreciate any feedback (security@telegram.org).

On top of that, Telegram is a nonprofit messenger, so commercial interests will never interfere with our mission.

[ Voor 58% gewijzigd door Felyrion op 21-02-2014 23:19 ]

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-09 21:36
Ze zeggen nu wel dat het non-profit is maar wat als Google op de stoep staat met de zak vol dollars....

[ Voor 80% gewijzigd door reyals op 21-02-2014 23:29 ]

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
reyals schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 23:26:
Ze zeggen nu wel dat het non-profit is maar wat als Google op de stoep staat met de zak vol dollars....
Zo snel zal het niet lopen. Google zal eerder een Kik Messenger enz willen kopen. Telegram heeft nu pas een paar miljoen actieve gebruikers. Dat is 1/200 ste wat Whatsapp heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Klinkt allemaal niet zo best, wat die beveiliging betreft.... :( :(

http://www.pcmweb.nl/nieu...ram-verre-van-veilig.html
http://www.cryptofails.co...ams-cryptanalysis-contest

Dat bovenop die link van mijn eerste post:
http://unhandledexpressio...stand-back-we-know-maths/

Ik vraag me af of we dit wel moeten willen! -O-

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Room42 schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 23:54:

Als dit klopt zal het binnenkort gekraakt moeten zijn lijkt me? ($200000 bitcoins claim)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:53

Felyrion

goodgoan!

Heb je dan nu inmiddels wel (in tegenstelling tot de eerste keer dat je dezelfde link postte in dit topic) de comments gelezen zoals direct onder je post aangegeven werd?

De dev gaat op een behoorlijke manier in op de gestelde kritiek. Trek je eigen conclusies zou ik zeggen.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Felyrion schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 00:02:
[...]

Heb je dan nu inmiddels wel (in tegenstelling tot de eerste keer dat je dezelfde link postte in dit topic) de comments gelezen zoals direct onder je post aangegeven werd?

De dev gaat op een behoorlijke manier in op de gestelde kritiek. Trek je eigen conclusies zou ik zeggen.
+1
Since this inaccurate review is still being referenced from time to time, we took the liberty of re-reading the current edit. Sadly, it still contains multiple mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Felyrion schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 00:02:
[...]

Precies, en de 200.000 dollar is nog niet vergeven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Hier meer over de beveiliging van Telegram: https://core.telegram.org/techfaq

Zit veel beter in mekaar dan Whatsapp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Wordt straks "stuur je wel ff een gram" ipv "app" :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
DoubleYouPee1 schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 00:21:
Te voorbarig, eerst de komende maanden afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Haha ja ik zie het ook wel voor me dat mensen binnenkort vragen: Stuur me even een grammetje. Ik ben dan ook benieuwd hoeveel onterechte politie-invallen er zullen komen :D _O-

Wat die beveiliging betreft; Ik kijk het nog even aan. Dat de devs het ontkennen is natuurlijk leuk, maar laat het maar bewezen worden.

[ Voor 16% gewijzigd door Room42 op 22-02-2014 01:32 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zullen we het vooral niet afkorten? "stuur je straks wel ff een telegram", dus. Vier extra letters, tien keer meer stijl :) of is retro toch echt weer uit de mode?
"appen", als werkwoord, mag wat mij betreft door alles vervangen worden. Zolang iedereen die het nog in de mond durft te nemen maar een pijnlijke dood sterft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achilles
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-08 22:59

Achilles

Koning van de Myrmidonen

Whappen blijft, alleen doen we het nu met telegram/hemlis. Tis ook n beetje lastig hangouten en fb-messagën ;)
Miss is msnen wel het juiste werkwoord 8)7
Los daarvan vind ik telegram wel toegankelijk eruit zien, tis echt een whatsapp kloon :)

| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Het zijn echt tenenkrommend en tranentrekkende slechte artikelen :( Ze gaan ongeveer zo:
Blogger: Kijk, wat een rotzooi Telegram is
Telegram: Hebben jullie hier wel rekening mee gehouden?
Blogger: Eh, Nee. Maar jullie doen dit en dit
Telegram: Nee, kijk maar hier in de documentatie
Blogger: Ja, die heb ik niet helemaal gelezen (dit is letterlijk in 1 van die 2 aangehaalde links)
Telegram: Mooi, is nu alles uit de wereld
Blogger: Nee, we vinden jullie toch heel stom. AVOID AT ALL COSTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:31
Als je met Telegram een nieuw gesprek begint, wat is daar veilig aan? Je moet specifiek een beveiligd gesprek aanmaken als je het beveiligd wil hebben? Ik merk zelf op dat je heel snel een gesprek aanmaakt waar geen slotje op zit. Hebben meer mensen dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Dacuuu schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 09:59:
Als je met Telegram een nieuw gesprek begint, wat is daar veilig aan? Je moet specifiek een beveiligd gesprek aanmaken als je het beveiligd wil hebben? Ik merk zelf op dat je heel snel een gesprek aanmaakt waar geen slotje op zit. Hebben meer mensen dit?
De "gewone" gesprekken die je via de app doet zijn al veel beter beveiligd, dan Whatsapp ooit is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xippie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-07 12:21
Chat openen, rechtsboven op het fototje klikken, en dan onderaan: Start Secret Chat.
De andere gebruiker moet wel online zijn, anders lukt het niet. De chat gaan via een P2P verbinding ipv de servers van Telegram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
alwaysleft schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 10:01:
[...]

De "gewone" gesprekken die je via de app doet zijn al veel beter beveiligd, dan Whatsapp ooit is geweest.
Maar ze hebben het veel over de speciale secret chat functie, maar daar klik ik althans snel overheen.
xippie schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 10:01:
Chat openen, rechtsboven op het fototje klikken, en dan onderaan: Start Secret Chat.
De andere gebruiker moet wel online zijn, anders lukt het niet. De chat gaan via een P2P verbinding ipv de servers van Telegram.
Ik weet hoe het moet, maar als ik een contact zie, klik ik daarop. En dan opend meteen een chat venster. Maar dit venster is dus niet de speciale encrypted chat functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xippie
Klopt, vanuit het "normale" chat venster start je een Secret Chat, die zijn groen in je overzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
xippie schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 10:06:
Klopt, vanuit het "normale" chat venster start je een Secret Chat, die zijn groen in je overzicht.
De encrypted chat heeft zo zijn voor en na delen. Maar hoe veilig is dan de normale chat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Dacuuu schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 10:08:
[...]

De encrypted chat heeft zo zijn voor en na delen. Maar hoe veilig is dan de normale chat?
Staat allemaal vernoemd op de site van Telegram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xippie
Even goed of slecht als anderen, het word wel encrypted opgeslagen op de servers van Telegram anders kan je niet op meerdere apparaten chatten, maar voor echt belangrijke dingen zoals inlog en passwords zou ik toch wel Secret Chat gebruiken. Die gaan via P2P en is zwaar encrypted. En als je de conversatie wist is ook alles weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffert
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09 21:32
xippie schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 10:12:
Even goed of slecht als anderen, het word wel encrypted opgeslagen op de servers van Telegram anders kan je niet op meerdere apparaten chatten, maar voor echt belangrijke dingen zoals inlog en passwords zou ik toch wel Secret Chat gebruiken. Die gaan via P2P en is zwaar encrypted. En als je de conversatie wist is ook alles weg.
Ik zou sowieso nooit inloggegevens verspreiden over welke service dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:13
Heeft iemand al gevonden of het op de desktop mogelijk is om multiple accounts te hebben? Zodat zowel k als vrouwlief de desktop versie kunnen gebruiken voor onze eigen account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xippie
2 verschillende clients installeren? Werkt wel op android met een dual SIM.

[ Voor 35% gewijzigd door xippie op 22-02-2014 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:05

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

maartend schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 10:16:
Heeft iemand al gevonden of het op de desktop mogelijk is om multiple accounts te hebben? Zodat zowel k als vrouwlief de desktop versie kunnen gebruiken voor onze eigen account?
Als jij en je vrouw elk een eigen gebruiker zijn op het systeem is dat denk ik geen probleem, want dergelijke applicatiedata/settings worden per gebruiker opgeslagen.
Deel je echter een account, dan is het denk ik lastiger als je dezelfde client wilt gebruiken. Is er een tweede client voor Windows? Dan zou je ze naast elkaar kunnen installeren.

[ Voor 10% gewijzigd door Ultraman op 22-02-2014 10:20 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Ultraman schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 10:20:
[...]

Als jij en je vrouw elk een eigen gebruiker zijn op het systeem is dat denk ik geen probleem, want dergelijke applicatiedata/settings worden per gebruiker opgeslagen.
Deel je echter een account, dan is het denk ik lastiger als je dezelfde client wilt gebruiken. Is er een tweede client voor Windows? Dan zou je ze naast elkaar kunnen installeren.
We hebben beiden ons eigen account bij telegram. Dus hoe krijg ik dat voor elkaar op de pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xippie
Webogram Chrome App (beta) (Windows \ Mac \ Linux)
Telegram for Windows (beta) (Windows)

Dan heb je 2 verschillende app's op je windows

Zie https://telegram.org/apps

Of installeer webogram voor Chrome op beide useraccounts, en dan 1 x chrome opstarten met de andere gebruiker, dan heb je 2 x chrome draaien onder 2 verschillende gebruikers. Dus dan 2 x webogram met verschillende telefoonnummers.
Volgens mij kan je in Chrome ook profielen maken.

[ Voor 45% gewijzigd door xippie op 22-02-2014 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:05

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

maartend schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 10:22:
[...]

We hebben beiden ons eigen account bij telegram. Dus hoe krijg ik dat voor elkaar op de pc?
Maak een nieuwe gebruiker aan?
Ik krijg de indruk dat je nu een systeemaccount deelt. Als je nu een nieuwe gebruiker voor jou of je vrouw aan maakt kan dat even wennen zijn. Want dan heb je elk je eigen login en wachtwoord en je eigen settings voor alles.

[ Voor 109% gewijzigd door Ultraman op 22-02-2014 10:27 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Ultraman schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 10:23:
[...]

Maak een nieuwe gebruiker aan?
Ik krijg de indruk dat je nu een systeemaccount deelt. Als je nu een nieuwe gebruiker voor jou of je vrouw aan maakt kan dat even wennen zijn. Want dan heb je elk je eigen login en wachtwoord en je eigen settings voor alles.
Lukt niet. Als ik uitlog en wil inloggen moet ik weer een code invullen die ik ge-smsed krijg.

En ja, ik heb maar 1 gebruiker op mijn PC, wil ik ook zo blijven houden.
Ik wil gewoon 2 accounts hebben op de telegram-desktop app.
Eigenlijk net zoiets als bij Facebook. Inloggen/uitloggen/ander inloggen.

Affijn, ik ga op zoek.
Idd mogelijk een andere branch installen.

[ Voor 22% gewijzigd door maartend op 22-02-2014 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:40

Steeffoon

Smartphone-nerd

Ze doen het erg goed... 1,3 miljoen nieuwe gebruikers voor Telegram, in 2 dagen tijd: http://www.droidapp.nl/ni...iljoen-nieuwe-gebruikers/
Zouden ze WhatsApp dan toch nog ooit in gaan halen?:P

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Pinobigbird schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 20:04:
[...]

Bij Settings > Notifications and Sounds > Contact joined Telegram
Dat geeft een geluid als een Contact zich aanmeldt bij telegraph. Ik zoek een manier on iemand gelijk te blokken (die je niet kent en die je een ongewenst bericht stuurt)

Dat ging bij whatsapp heel makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffert
Ik heb moeite met het overtuigen van mensen die maar niet willen overstappen naar Telegram. Halen ze het arugment "Russische Facebook" weer aan... pfff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Steeffoon schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 10:54:
Ze doen het erg goed... 1,3 miljoen nieuwe gebruikers voor Telegram, in 2 dagen tijd: http://www.droidapp.nl/ni...iljoen-nieuwe-gebruikers/
Zouden ze WhatsApp dan toch nog ooit in gaan halen?:P
Dat is 1/450 ste wat Whatsapp heeft aan users, veels te voorbarig allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xippie
In mijn omgeving is bijna iedereen al over, alleen een paar niet, nou jammer dan. Ik stuur nog een Whatsappje naar hun dat ik voortaan alleen bereikbaar ben op Telegram, Hangouts of e-mail SMS en normaal bellen. En dan gaat de stekker uit Whatsapp. Blijven anderen alleen achter op Whatsapp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

alwaysleft schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 11:36:
[...]

Dat is 1/450 ste wat Whatsapp heeft aan users, veels te voorbarig allemaal.
Ja, en gisteren was het 1/900ste ;)

In Nederland gaat het gewoon heel erg hard. Elke minuut krijg ik een aanmelding (heb die voor de gein maar even aangehouden :p ). Ik heb nu ook ooms, tantes en verre neven in mijn lijst staan, die echt verder nooit voorop lopen.

Wereldwijd valt het inderdaad nog wel mee, maar in Noord-Europa en Spanje gaat het gewoon best hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dream Chaser
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 04-09 21:45
max3D schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 10:55:
[...]

Dat geeft een geluid als een Contact zich aanmeldt bij telegraph. Ik zoek een manier on iemand gelijk te blokken (die je niet kent en die je een ongewenst bericht stuurt)

Dat ging bij whatsapp heel makkelijk.
Mijn vriendin zit met hetzelfde. Een Spaanse die heel te tijd berichten begint te sturen. Iemand enig idee hoe je iemand kan blocken zonder dat je deze in je contactenlijst moet zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-09 21:36
De app een keer verwijderen en opnieuw installeren kan helpen voor dat probleem

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Uiterst tevreden, zeker icm de desktopapp !

Wat een prettig iets is dat, drag en drop tot 1GB, en de telefoon ( of gebruiker ) krijgt het binnen met de vraag "Downloaden ?"

Nu vervangt het niet alleen Whatsapp, maar ook software datacable of in kleine mate airdroid, voor snel een gedownloade apk of screenshot van pc .... beats foto van scherm maken met camera :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Gisteren Whatsapp account verwijderd. Ook de app gewist. Blijkt dat mensen mij nog steeds in hun lijst zien, en berichten kunnen sturen. Brakke software :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Dat is raar.
Ook als ze hun lijst refreshen?
Zal het dadelijk eens via mijn vriendin testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffert
PWM schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 14:32:
Gisteren Whatsapp account verwijderd. Ook de app gewist. Blijkt dat mensen mij nog steeds in hun lijst zien, en berichten kunnen sturen. Brakke software :(
Hmm, misschien mogen/kunnen accounts niet meer volledig verwijderd worden net zoals bij Facebook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yosecret
  • Laatst online: 28-12-2024

Yosecret

Photoshopgoeroe / Gadgetfreak

FreshMaker schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 14:28:
Uiterst tevreden, zeker icm de desktopapp !

Wat een prettig iets is dat, drag en drop tot 1GB, en de telefoon ( of gebruiker ) krijgt het binnen met de vraag "Downloaden ?"

Nu vervangt het niet alleen Whatsapp, maar ook software datacable of in kleine mate airdroid, voor snel een gedownloade apk of screenshot van pc .... beats foto van scherm maken met camera :)
Klopt, je kun het heel makkelijk bestanden naar jezelf versturen door het simpelweg in de desktop applicatie te slepen en voilá. Al meerdere keren gebruikt vandaag en gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fruitig
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07-12-2024
Wat ik mij afvraag is wélke gegevens uit je adresboek worden verstuurd en opgeslagen naar/op de Telegram-servers? En hoe worden die gegevens opgeslagen: ook versleuteld, net als de berichten?

Ik begrijp dat de telefoonnummers nodig zijn om automatisch meldingen te kunnen geven als bekenden ook Telegram gaan gebruiken. Dus volgens mij is dat dan ook direct het enige dat verstuurd zou hoeven worden (dus geen namen, e-mailadressen etc.). Ik kan hierover niets vinden op de website van Telegram of internet.

Voor mij is dit één van de bezwaren tegen WhatsApp en nu dus (mogelijk) ook Telegram: ze krijgen gegevens 'in handen' van mensen die de dienst niet eens gebruiken. Ik maak dus niet alleen de keus om mijn persoonlijke gegevens te delen, maar ook die van anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Waarom Telegram een deel van de oplossing is:

http://cult.thepostonline...-run-naar-telegram-helpt/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik heb mijn twijfels, maar alles wat ik kan doen om de fascisten NSA te dwarsbomen doe ik met liefde. Tot nu toe heb ik wel het idee dat het qua features een geduchte tegenstander is van WhatsApp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ben ik scheel of heeft Telegram geen knopje om je online status te verbergen?

Dat was net de reden dat ik van Whatsapp naar Whatsapp+ was overgestapt, ik heb er geen zin in dat iemand ziet dat ik om 02:00 nog online was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Bierkameel schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 16:31:

Dat was net de reden dat ik van Whatsapp naar Whatsapp+ was overgestapt, ik heb er geen zin in dat iemand ziet dat ik om 02:00 nog online was.
is nog niet ingebouwd idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:18

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Boehoe, iemand ziet dat je online bent geweest ;w

Seriously :F nobody cares.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu

1 keer in de nacht kijken hoe laat het is en je status staat alweer op online. I no care.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Ik denk dat dit nog wel komt. Zullen vast nog wel wat andere verbeteringen komen nu de populariteit groter is geworden.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Steeds meer contacten druppelen binnen.
Bijna mijn gehele contactenlijst is nu over, nog een stuk of 10 te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-09 19:11
Wel grappig hoe erg dat verschilt. Ik heb het vanmiddag geïnstalleerd en ik tel maar 5 personen in de Telegram lijst. Hopelijk worden dat er meer want de desktop client lijkt me enorm handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Ligt ook een beetje aan jezelf.
Hoe breng je het, oefen je ook een beetje druk uit, gebruik je nog steeds WA?

Ik heb meteen de ochtend dat ik het hoorde een broadcast eruit gegooid met o.a. de melding dat ik ging overstappen naar TG en meteen mijn profiel en WA verwijdert.

Ik kan mij best voorstellen dat als je nog gewoon te bereiken bent op WA mensen het ook niet echt nodig vinden om over te stappen.

Het is een beetje zoals met alles.
Mensen om je heen begonnen WA te gebruiken, dus ging jij dat ook doen.
Mensen om je heen begonnen met Superdudes :+, Hyves, Facebook... en je ging het zelf ook doen.
(niet persoonlijk jij, maar algemeen).

Je gaat dus met de groep mee.

Moeten dus eigenlijk zorgen dat er een zo groot mogelijke groep TG-gebruikers komt zonder de overgebleven WA'ers een ander alternatief te geven (los van het oldskool bellen/smsen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Ik heb idd gisteren WA eraf geknikkerd, dus als ze nog berichten willen versturen kan dat alleen nog via telegram, sms, iMessage of email

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 13:31

_Christiaan_

Master of SOG

1 ding wat ik alleen niet begrijp: waar worden de servers van betaald?

Als straks net als bij whatsapp miljarden berichten per dag worden verstuurd, heb je daar een bijpassend serverpark voor nodig. Ik begrijp niet waar ze dat geld vandaan gaan halen.

Je berichten kunnen dus nog steeds gewoon gelezen worden op de servers. Aangezien er op elk continent een server staat, kan bijv. de NSA nog steeds gewoon al je chats lezen?

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
_Christiaan_ schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 18:44:
1 ding wat ik alleen niet begrijp: waar worden de servers van betaald?

Als straks net als bij whatsapp miljarden berichten per dag worden verstuurd, heb je daar een bijpassend serverpark voor nodig. Ik begrijp niet waar ze dat geld vandaan gaan halen.

Je berichten kunnen dus nog steeds gewoon gelezen worden op de servers. Aangezien er op elk continent een server staat, kan bijv. de NSA nog steeds gewoon al je chats lezen?
Las ergens dat ze et tot nu toe doen van donations... maar goed, hoe dat in de toekomst gaat.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Telegram is different because it’s free, uses a "proprietary-encryption system" and is not supposed to be a moneymaker. Telegram is registered as a nonprofit, as is Digital Fortress, Durov’s personal-investment firm that funds the app’s development, he said.

Kan het bedrag zo 123 niet meer vinden, maar was geloof ik over een ton?
Om het te starten/onderhouden.

Later, staat ook in hun FAQ gewoon...

ah, hier dus:
Q: How are you going to make money out of this?

We believe in fast and secure messaging that is also 100% free.

Commercial companies frequently face the need to compromise their values for financial gain. This is why we made Telegram a non-commercial project. Telegram is not intended to bring revenue, it will never sell ads or accept outside investment. It also cannot be sold. We're not building a “user base”, we are building a messenger for the people.

Pavel Durov, who shares our vision, supplied Telegram with a generous donation through his Digital Fortress fund, so we have quite enough money for the time being. If Telegram runs out, we'll invite our users to donate or add non-essential paid options.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik ben er nu ook wel echt blij mee :p Het zijn de kleine dingen. Telefoon ligt beneden, ik zit boven achter mijn laptop. Berichten komen gewoon netjes binnen :) Eigenlijk van de zotte dat Whatsapp dat niet had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Nu weer dat gedoe met "no workers" als mensen zich aanmelden. Begin te vrezen dat ze het toch niet aan gaan kunnen...

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:10
Hier is die al ook stuk. Desktop app laat geen contacten zien, mobiele client bleef "Refreshing..." en liet een contact zien met "Hidden Name" terwijl die eerst wel gewoon een naam had. Uitloggen en opnieuw inloggen (en je 06 invoeren) resulteert in "No workers running".

Denk dat ze nodig eens wat moeten schalen in hun resources...

Edit: En nu doet hij het wel weer op de telefoon. Desktop werkt nog niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Sypher op 22-02-2014 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:30

OmeJoyo

This is me

Het lijkt bijna geen toeval dat zowel Telegram als Whatsapp eruit ligt, niet alleen hier maar ook bij diverse facebookers in mijn lijst ...

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul - K
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 12:38
OmeJoyo schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 20:00:
Het lijkt bijna geen toeval dat zowel Telegram als Whatsapp eruit ligt, niet alleen hier maar ook bij diverse facebookers in mijn lijst ...
Tja, WhatsApp plat, toestroom naar Telegram, die moeten nu flink wat bijscheppen om de capaciteit weer op orde te krijgen I guess.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffert
Het is wel toevallig dat zowel WhatsApp als Telegram offline zijn. Iemand een kabeltje doorgeknipt ofzo? ;)

edit: lees hier en daar dat het om een DDoS aanval gaat

[ Voor 21% gewijzigd door Sniffert op 22-02-2014 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-09 19:11
Inderdaad, dacht al dat het aan mij lag dat niks het meer deed. Wel jammer dat Telegram eruit ligt, het is toch verleidelijk om dat even te checken nu WA eruit ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Sniffert schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 20:33:
Het is wel toevallig dat zowel WhatsApp als Telegram offline zijn. Iemand een kabeltje doorgeknipt ofzo? ;)

edit: lees hier en daar dat het om een DDoS aanval gaat
Echte bronnen? Of zijn dat weer van die fluitketels die iets roepen en anderen dat weer gaan herhalen 8)7

Wel apart dat ze 2 platformen DDoS'en dan. En vreemder... waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Op Twitter geven ze nu aan dat er inmiddels 800.000 leden uit Nederland bij zijn gekomen. De kritische massa is zo wel bereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffert
Van de Twitter van Telegram:

"This is crazy. We'are getting 100 new registrations every second. Trying hard to prevent connection issues in Europe."

Misschien dat het daar aan ligt. LOL. Iedereen is natuurlijk aan het switchen nu WhatsApp eruit ligt.

[ Voor 14% gewijzigd door Sniffert op 22-02-2014 20:56 ]

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Let op:
Dit topic is uitsluitend bedoel voor de discussie over Telegram voor Android.