• El Jefe
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ultraman schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 23:09:
Wellicht is de enorme toestroom daar een oorzaak van. Mijn moeder is het rond een uur of acht nog gelukt. Probeer het vooral later nog een keer denk ik. :)
Na een aantal herinstallaties inmiddels gelukt! :)

Woei, 4 contacts :P

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

Vooralsnog gaan we het topic nog niet verplaatsen, Android is nu eenmaal de marktleider op OS gebied. Ik sta wel open voor "eigen" OS topic's voor Telegram.

Overigens mogen dit soort vragen in het feedback forum en/of via DM naar een mod.

Cogitationis poenam nemo patitur

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Niet vergeten dat het probleem juist is dat één app het monopolie heeft! Dus Telegram installeren is perfect, maar houd de ogen open voor andere apps die Telegram kunnen vervangen als die gekke dingen gaat doen.

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 11:01
Het wordt gewoon tijd dat de providers een goed alternatief gaan bieden als opvolger van het sms'en ;)

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Riqy schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 23:24:
Het wordt gewoon tijd dat de providers een goed alternatief gaan bieden als opvolger van het sms'en ;)
Dat zou mooi kunnen zijn, als die rotzakken niet steeds knaken proberen te slaan uit het roamen.

Weer een voorbeeld van waarom een monopolie gewoon echt niet handig is.

• Yosecret
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-12-2024

Yosecret

Photoshopgoeroe / Gadgetfreak

Riqy schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 23:24:
Ben bang dat die met iets zullen komen dat niet op elk platform of met elke provider zal werken. Overigens hadden ze daar eigenlijk al veel eerder mee moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iccos
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11-04-2018
Wat ik heb begrepen van anderen hier op het forum is dat Telegram los staat van VKontakte. (Btw, VKontakte werkt perfect en bied veel functionaliteiten.)

Ik ga wel binnenkort Telegram eens proberen. In Nederland gebruik ik WhatsApp het meest, maar met buitenlandse vrienden is het meer Viber of Skype.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
hjkv schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 17:29:
Meh, mijn vriendengroep is nog niet van Whatsapp af te krijgen. "Waar baseer je het op dat er iets gaat veranderen?"
Ja of..

"Dat loopt zo'n vaart niet", "Ze geven toch aan dat er niks verandert voor ons?" aka /ignorance-is-bliss :z Mijn hele contactlijst blijft dus hangen bij Whatsapp, prima.. ik heb ze iig gewezen op Telegram + in mijn status staan: ik ben over op Telegram. Kan ze moeilijk dwingen, maar het onder de aandacht brengen wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-09 08:55

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Heb al wel van meerdere gebruikers gehoord met Android/OS dat installatie niet lekker loopt of de registratie niet goed verloopt bij Telegram.. beetje kut als je mensen probeert over te halen xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ircghost schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 01:51:
Heb al wel van meerdere gebruikers gehoord met Android/OS dat installatie niet lekker loopt of de registratie niet goed verloopt bij Telegram.. beetje kut als je mensen probeert over te halen xD
Ik kon drie keer proberen Telegram uit de Playstore te installeren > 2x te weinig geheugen, 1x fout installatiepakket. Ik heb het idee dat de Playstore en/of Telegram zelf de massale toestroom momenteel niet goed kan verwerken :P Maar het is ironisch ja.. mensen overhalen en dat die dan vervolgens hier tegen aan lopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achilles
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-08 22:59

Achilles

Koning van de Myrmidonen

Ik ga zelf wachten tot hemlis uitkomt. Dat telegram beter beschermd is dan whatsapp wisten we al langer, maar ik ga pas moeite doen meer mensen naar een systeem te trekken als het ook echt op de lange termijn veiliger is. (en tis een beetje lastig chatten in je eentje haha)

| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkkelDeFakkel
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15-09 13:43
Na het lezen dat WhatsApp was overgenomen door Facebook heb ik Telegram ook maar weer gedownload. Heel toevallig had ik het vorige week gevonden in de App Store. Ik ben tot nu toe heel tevreden, werkt snel, veilig en simpel. Ik probeer nu iedereen uit me contactenlijst over te halen om Telegram te gebruiken.

Ik lees allemaal over dat het van de Russische Facebook concurrent VK is en bang zijn dat in plaats van de Amerikaanse geheime dienst nu de Russische geheime dienst mee zal kijken. Ik las net op hun Twitter dat Telegram niet in Amerika zit en niet in Rusland. Het is een Europees bedrijf met hun HQ gevestigd in Berlijn en de Europese server in Londen (waarom de servers ook niet gewoon in Berlijn staan is voor mij een raadsel en zou veiliger zijn lijkt me, denk daarbij aan de dochter van de NSA).

Ik heb wel vertrouwen in Telegram. En als ik iets te zeggen heb wat belangrijk is dan begin ik toch een Secret-Chat.

De reden waarom dat ik overstap is meer omdat ik Facebook beu ben. Ik respecteer Google meer, ook al doen hun aan datamining. Ik denk dat Google beter omgaat met de data dan Facebook. En kijk wat Google meer doet, denk daarbij aan Google X.

Laat de machtige bedrijven niet machtiger worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:19
Europese server in Londen? Dan maar geen telegram, VK speelt alles door naar de VS, kan ik net zo goed Whatsapp blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-09 21:36
Liever een andere partij dan Facebook die de data mined... krijg steeds meer mensen bij telegram zelfs zonder uit te nodigen....

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Mizgala28 schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 07:24:
Europese server in Londen? Dan maar geen telegram, VK speelt alles door naar de VS, kan ik net zo goed Whatsapp blijven gebruiken.
En in de telefoon zit waarschijnlijk een Qualcomm of Nvidia SoC, of een in de USA ontworpen specifieke SoC voor een Apple telefoon....

Kortom, bedrijven die allemaal onder het Prism packt vallen vanwege hun statutaire vestiging in de US of A....

MediaTek en Samsung? Die bedrijven willen zo graag in de USA leveren dat ze echt wel concessies doen om maar toegelaten te worden.

Kortom, NSA/Prism praktijken zijn dom weg niet te voorkomen, mocht Telegram de servers is Londen hebben staan dan levert dat echt niet meer risico's op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• traxxion
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:09
Ik heb gisteravond ook Telegram maar is geïnstalleerd en had toen 5 contactpersonen, vanmorgen had ik er nog maar nul over. Wat blijkt, Telegram heeft de contactpersonen met Telegram uit mijn contactenlijst verwijderd. Iemand anders dezelfde ervaring? iOS 7.0.5 hier.

Edit:
Daarnaast kreeg ik zojuist een berichtje van iemand uit Paraguay... Dat kan ook niet de bedoeling zijn...

[ Voor 17% gewijzigd door traxxion op 21-02-2014 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ik heb een beter gevoel bij een Russische app dan straks bij Whatsapp want van Facebook is het 100% zeker dat ze data doorspelen naar de NSA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 20:11

t3q

Say yes to teq

dutchgio schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 17:10:
Onhangid met zo'n code, en het hele 'blackberry' is ook wel een beetje te laat.
Ze hadden BBM veel eerder naar de grotere platformen moeten brengen, daar zijn ze gewoon te laat mee.
Je nodigt mensen gewoon uit via je contacten lijst en hoezo te laat, tot nu had ik nog nooit van telegram of hemlis gehoord!

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van 0 gister, nu 16 contacten op Telegram :). Vanavond gaat definitief de stekker uit WhatsApp bij mij, wie me wil bereiken installeert het maar of belt/smst oldschool. Wel nog even backupje gemaakt van alle Whatsapp fotobijlagen net. Foto's waar FB namelijk niets mee nodig heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Is er ook een Telegram client niet niet zoveel permissie nodig heeft? Alleen volledig internet lijkt me genoeg.
Ik heb liever dat ik me contacten handmatig erin zet dan dat hij heel me telefoonboek kopieert naar de server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Laatst online: 20:16
Even je telefoon rooten en er wat aan doen, zijn genoeg tools voor ;) .

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent227
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-09 12:14
Gebruik al meer dan een jaar geen whatsApp meer, maar Google Hangouts waar ik meer dan tevreden over ben.

Mijn PC configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beetjes
  • Niet online
Zwitserse alternatieven
Threema for ios / android : https://threema.ch/en/ , € 1.60
myEnigma for ios / android / blackberry: https://www.myenigma.com/ gratis

beide gebruiken end-to-end encryption.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakmate
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-12-2022
Ik heb sinds gisterenmorgen ook Telegram. Tot nu toe een heel contact haha. Wel op m'n facebookpagina en op Twitter gegooid. Hopelijk volgen er nog wat mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Zal wel niet, gros van de mensen maakt zich daar echt niet druk over.

Ik heb 5 contacten, allemaal IT-ers :')

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Tweakmate schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 09:54:
Ik heb sinds gisterenmorgen ook Telegram. Tot nu toe een heel contact haha. Wel op m'n facebookpagina en op Twitter gegooid. Hopelijk volgen er nog wat mensen.
Op je Facebookpagina gooien dat je Whatsapp niet meer wilt gebruiken omdat het nu wat met Facebook te maken heeft oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
Weet iemand de beste telegram op Windows Phone? WhatsApp is eigenlijk altijd verschrikkelijk geweest op WP. Maar nu zijn er dus iets van 10 verschillende Telegram apps op Windows Phone, allemaal in alpha staat.

Lekker handig... 8)7

Op dit moment op WP:

- Chatogram
- Ngram
- Migram
- B-gram
- Fluorogram
- Akragram

[ Voor 27% gewijzigd door D-TECH op 21-02-2014 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:01
Iedereen stapt over op Telegram bij mij :) Gisteren 1 en vandaag 15 contacten erbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-09 13:28
Fid3lity schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 10:03:
[...]

Op je Facebookpagina gooien dat je Whatsapp niet meer wilt gebruiken omdat het nu wat met Facebook te maken heeft oOo
Telegram heeft ook gewoon een FB-pagina. :P

Hier ook veel schouderophalende mensen helaas.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracoo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-09 22:47
Ik merk een sterke stijging van het aantal Telegram gebruikers. Gebruik het zelf nu een paar maanden, en tot deze week had ik eigenlijk maar twee contacten. Na het nieuws over Whatsapp zijn er daar 10 bij gekomen, en niet alleen ITers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:04

St@m

@ Your Service

Heb het net ook even Telegram geïnstalleerd, al best wat mensen in de lijst ~15.. maar goed.. Het interesseert me geen ene moer of FB nu ook mijn WA berichtjes ziet. Ik ga geen twee aparte berichtproggies bijhouden, dus ik blijf wel bij WA.

Af fijn, ik word gespamt door Aravindakshan Santsdkfjsdfklsjdfklsdjf..
Kut Telegram, zorg eerst maar eens dat je je infra op orde hebt.

[ Voor 22% gewijzigd door St@m op 21-02-2014 10:10 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrysling
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-11-2021
Even mensen,
Je stapt over op een alternatief? Dat zijn russen. Dus in plaats dat je telefoonnummer nu op een plaats (us) ligt ga je dit en je gehele contactlijst aan de rus geven.
Hoe moet ik dit rijmen?
Is er ergens een tweakers-waardig stuk te vinden waar ik de ins-en outs van telegram kan lezen?
ps. hoorde zojuist op hiet nieuws dat Telegram de nummer een in de app store is..... moet niet gekker worden bij de NOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beetjes
  • Niet online
Bierkameel schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 08:49:
Ik heb een beter gevoel bij een Russische app dan straks bij Whatsapp want van Facebook is het 100% zeker dat ze data doorspelen naar de NSA.
nee de Russen zijn lieverdjes, daarom wordt er ook niet aangeraden om je telefoon en laptop na de olympische spelen weg te gooien als je in sotsji bent geweest.

Enige wat werkt is een europese app

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 16:25
Is het niet mogelijk om WhatsApp te sandboxen, zodat deze niet meer overall toegang tot heeft?

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19:58
Ik heb inmiddels 27 telegram gebruikers. Gister ochtend nog 2. Dat privacy ding maakt me ook niet heel veel uit. Maar het gaat mij er vooral om dat er een api en dergelijke is. Nu kan ik mooi verder typen en lezen op mijn telegram messenger op Mac. Verder luisteren de makers van telegram tenminste naar de gebruikers wat ze willen. Whatsapp heeft schijt aan iedereen en doen wat ze zelf willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb er nog 1. Gisteren kreeg ik een andere maat zover om Telegram te installeren. Vervolgens kreeg hij geen activatie SMS en heeft hij Telegram gelaten voor wat het is. Daarna wilde hij het niet meer proberen en blijft voorlopig bij WhatsApp. Dat verhaal over privacy interesseerde hem niets.

Dat Facebook gerichte advertenties weergeeft op basis van gegevens die ik zelf openbaar maak heb ik geen moeite mee. Deze informatie is openbaar en tja, Facebook moet ook eten. ;) Echter mijn conversaties zijn en blijven prive. Wil niet dat mijn conversaties voor commerciële doeleinden wordt gebruikt. Het is gewoon een principe kwestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
harrysling schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 10:11:
Even mensen,
Je stapt over op een alternatief? Dat zijn russen. Dus in plaats dat je telefoonnummer nu op een plaats (us) ligt ga je dit en je gehele contactlijst aan de rus geven.
Hoe moet ik dit rijmen?
Is er ergens een tweakers-waardig stuk te vinden waar ik de ins-en outs van telegram kan lezen?
ps. hoorde zojuist op hiet nieuws dat Telegram de nummer een in de app store is..... moet niet gekker worden bij de NOS
Volgens mij heeft het bij de meeste overstappers niets te maken met privacy of encryptie of de NSA of KGB, maar met een afkeur van Facebook en het idee dat je 1 bedrijf niet zo veel big data wil toeschuiven.

Wel grappig dat niet privacy issues maar pure Facebook haat misschien wel genoeg momentum genereert.. :)

Vooral een beetje blijven pushen de komende maanden bij je contact lijst.. Niet te snel opgeven :>

[ Voor 5% gewijzigd door maratropa op 21-02-2014 10:20 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Niet online
Telegram is opensource heb ik gezien. https://www.telegram.org/apps
Ik ga zeker kijken wat er in staat en wat de permissies doen.
Mogelijk nog een PGP encryptie functie toe voegen en ze kunnen niet meer mee lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:15
vDorst schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 10:20:
Telegram is opensource heb ik gezien. https://www.telegram.org/apps
Ik ga zeker kijken wat er in staat en wat de permissies doen.
Mogelijk nog een PGP encryptie functie toe voegen en ze kunnen niet meer mee lezen.
Je kunt idd je eigen client bouwen, en er end-end encryptie aan toevoegen als je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Gaat goed dit, meer mensen die berichten krijgen van allerlei buitenlanders bij Telegram?

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Laatst online: 20:16
Nee.

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01:08

Hupske

AFCA

Ik krijg niemand over om over te stappen. Heb het eerst al tijd geleden geprobeerd om iedereen naar Hangouts te krijgen, maar mislukt.

Nu dan maar naar Telegram, maar helaas. Iedereen haalt zijn schouders op en kijkt je nog geïrriteerd aan ook. Omdat je voor hun met een belachelijk iets komt.

Ook al geef je aan dat je het op je computer ook kan gebruiken en dat je zelfs documenten kan sturen naar elkaar, wat we vaak doen.

[ Voor 18% gewijzigd door Hupske op 21-02-2014 10:31 ]

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
St@m schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 10:27:
Gaat goed dit, meer mensen die berichten krijgen van allerlei buitenlanders bij Telegram?
Nope. Schiet sowieso niet op. Ik denk dat FB eerst een andere stunt moet uithalen. Ik krijg de meest onzinnige reacties terug op het feit dat ie ook op desktop/tablet werkt. "ja, dan kan de rest van de familie meelezen..." 8)7 |:(

Diepe zucht. Alsof dat met MSN vroeger niet kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

St@m schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 10:27:
Ja hiero.

Gisteren van twee Franse nummer en vannacht van een Arabisch nummer. Als dat nog veel vaker gaat gebeuren, dan gaat Telegram verwijderd worden van m'n telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:45
hupske schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 10:30:
Ik krijg niemand over om over te stappen. Heb het eerst al tijd geleden geprobeerd om iedereen naar Hangouts te krijgen, maar mislukt.

Nu dan maar naar Telegram, maar helaas. Iedereen haalt zijn schouders op en kijkt je nog geïrriteerd aan ook. Omdat je voor hun met een belachelijk iets komt.

Ook al geef je aan dat je het op je computer ook kan gebruiken en dat je zelfs documenten kan sturen naar elkaar, wat we vaak doen.
Dan maar wachten tot men moet betalen aangezien 89 cent per jaar al een drama is voor velen.
Verwijderd schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 10:32:
[...]
Gisteren van twee Franse nummer en vannacht van een Arabisch nummer. Als dat nog veel vaker gaat gebeuren, dan gaat Telegram verwijderd worden van m'n telefoon.
Als ik één zo'n berichtje krijg knal ik hem er af. Moet niet gekker worden.

[ Voor 22% gewijzigd door Brad Pitt op 21-02-2014 10:33 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
HIer zijn er een aantal over, maar nog lang niet iedereen.
Ik ga gewoon whatsapp verwijderen binnenkort, als ze dan contact willen opnemen moeten ze maar sms'en :)

Overigens heb ik nog geen buitenlandse berichten gehad.
Als dat gaat gebeuren ben ik ook hier weer weg.

[ Voor 24% gewijzigd door rinkel op 21-02-2014 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Verwijderd schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 10:32:
[...]

Ja hiero.

Ok, ik dacht al :P
Hier de waarschijnlijke uitleg waarom dit kan (krijg ik net door van een collega)
http://www.pcmweb.nl/nieu...ram-verre-van-veilig.html
De app wil namelijk wel toegang tot je adresboek, waardoor het al je nummers heeft. En als de beveiliging echt zo zwak is, is het maar de vraag hoe veilig je gegevens zijn.
Zal dus al wel gehackt zijn.

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Zou de Whatsapp-maker nu een clausule hebben dat-ie geen nieuwe berichtenapplicatie mag maken? Anders zou het wel helemaal fantastisch zijn als-ie volgende week met iets nieuws komt. Beetje publiciteit er overheen, geef mensen 10 dollar als ze het de eerste maand installeren en 3 maanden gebruiken, en binnen 3 maanden heeft-ie al z'n gebruikers weer terug en nog steeds 14 miljard dollar over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:01
rinkel schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 10:33:
HIer zijn er een aantal over, maar nog lang niet iedereen.
Ik ga gewoon whatsapp verwijderen binnenkort, als ze dan contact willen opnemen moeten ze maar sms'en :)
En hoe doe je dat met de groepsberichten? Vrienden, sportteam etc.... Of heb je die niet? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 14:33
RemcoDelft schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 10:39:
Zou de Whatsapp-maker nu een clausule hebben dat-ie geen nieuwe berichtenapplicatie mag maken? Anders zou het wel helemaal fantastisch zijn als-ie volgende week met iets nieuws komt. Beetje publiciteit er overheen, geef mensen 10 dollar als ze het de eerste maand installeren en 3 maanden gebruiken, en binnen 3 maanden heeft-ie al z'n gebruikers weer terug en nog steeds 14 miljard dollar over!
Jan Koum wordt onderdeel van de 'board' van Facebook. Ik verwacht dus dat daar wel wat afspraken over zijn gemaakt ja :)

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
baronruud schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 10:41:
[...]

En hoe doe je dat met de groepsberichten? Vrienden, sportteam etc.... Of heb je die niet? ;)
Ik heb geen vrienden :P

Ik heb wel een paar groepen ja, maar niks wat niet op een andere manier geregeld zou kunnen worden. In Telegram kunnen ook groepen aangemaakt worden, dus als er voldoende over zijn kunnen we daar wel verder, en tot die tijd op de oude manier (email)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrysling
St@m schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 10:35:
[...]

Ok, ik dacht al :P
Hier de waarschijnlijke uitleg waarom dit kan (krijg ik net door van een collega)
http://www.pcmweb.nl/nieu...ram-verre-van-veilig.html

[...]

Zal dus al wel gehackt zijn.

:P
Conclusie van het tendentieus stukje is dat de versleuteling van de berichten zwak en propriety is en de ''man in the middle'' een bedrijf is zonder duidelijk verdienmodel dus inherent onbetrouwbaar.
Tot op zekere hoogte ben ik het hier wel mee eens, maar geloof ook dat we er een aan moeten dat niets meer voor niets is op internet. Massaal over naar een volgende WhatsApp zal over een paar jaar weer een nieuwe miljardendeal opleveren voor in dat geval de Russen. Die worden dan weer overgenomen en gaan we met zn allen weer op zoek naar een volgende variant voor het sturen van wat berichtjes.
De oplossing zou volgens mij liggen in een open standaard..... maar ja dat gaat we even duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:01
rinkel schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 10:48:
[...]

Ik heb wel een paar groepen ja, maar niks wat niet op een andere manier geregeld zou kunnen worden. In Telegram kunnen ook groepen aangemaakt worden, dus als er voldoende over zijn kunnen we daar wel verder, en tot die tijd op de oude manier (email)
Het heeft bij sommige in onze groep al heel lang geduurt voordat ze een keer Whatsapp hadden.
En om ze nu over te krijgen naar Telegram oid... ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Er zijn gewoon heel veel alternatieven, welke het wordt is degene die massaal gekozen wordt.
Ik zou het alleen al mooi vinden als blijkt dat het gewoon mogelijk is dat mensen massaal over kunnen stappen. Dit zou aangeven dat bedrijven gewoon minder machtig zijn dan ze zelf denken. Wat was de slogan van Google ook alweer, "Don't be evil" ?

Ik ben echter bang dat toch heel veel mensen bij Whatsapp blijven hangen.

[ Voor 10% gewijzigd door rinkel op 21-02-2014 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

harrysling schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 10:51:
[...]

Conclusie van het tendentieus stukje is dat de versleuteling van de berichten zwak en propriety is en de ''man in the middle'' een bedrijf is zonder duidelijk verdienmodel dus inherent onbetrouwbaar.
Tot op zekere hoogte ben ik het hier wel mee eens, maar geloof ook dat we er een aan moeten dat niets meer voor niets is op internet. Massaal over naar een volgende WhatsApp zal over een paar jaar weer een nieuwe miljardendeal opleveren voor in dat geval de Russen. Die worden dan weer overgenomen en gaan we met zn allen weer op zoek naar een volgende variant voor het sturen van wat berichtjes.
De oplossing zou volgens mij liggen in een open standaard..... maar ja dat gaat we even duren.
Tja.. is er serieus een probleem? Ja.. onze berichtjes kunnen nu gelezen worden door Facebook.. Zoals ik ook al zei op FB:
Kom!! We stappen allemaal over op Telegram ipv WhatsApp, want Facebook (hetzelfde Facebook waar iedereen z'n hele hebben en houwen opgooit) kan nu onze WhatsApp berichten lezen. Dus weet je wat, laten we al onze "gevoelige" informatie die we versturen door middel van berichtjes nu gratis aan de Russen geven, want die doen verder niets met onze persoonlijke info. Echt niet!!
I don't care.. echt niet, en ik denk 99% van de WA gebruikers interesseert het allemaal geen ene reet. Want iedereen die een beeeetje kan nadenken weet al wel dat die overal en nergens afgeluisterd wordt/data over hem verzameld wordt. Net alsof dat nu ineens veranderd.

Naar mijn idee is er geen probleem, dus waarom zoeken naar een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
St@m schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 10:55:
[...]

Tja.. is er serieus een probleem? Ja.. onze berichtjes kunnen nu gelezen worden door Facebook.. Zoals ik ook al zei op FB:

[...]

I don't care.. echt niet, en ik denk 99% van de WA gebruikers interesseert het allemaal geen ene reet. Want iedereen die een beeeetje kan nadenken weet al wel dat die overal en nergens afgeluisterd wordt/data over hem verzameld wordt. Net alsof dat nu ineens veranderd.

Naar mijn idee is er geen probleem, dus waarom zoeken naar een oplossing.
"Jij" vind het geen probleem dus "we" hoeven niet naar een oplossing te zoeken? :P

Afluisteren en data verzamelen voor commerciele zijn 2 verschillende dingen. (hoet niet natuurlijk) Afluisteren zoals de NSA doet is eigenlijk iedereen op tegen maar ook bijna iedereen heeft het idee daar niet heel veel tegen te kunnen doen. Afluisteren is in dit verhaal geen issue heb ik het idee.

Dan data verzamelen. Je kunt er compleet op tegen zijn, of alleen tegen bepaalde partijen. Of niet natuurlijk, dat is ook jouw goed recht. Maar dan kun je nog tegen Facebook an sich zijn.

Ik heb het idee dat Telegram transparanter is, minder commercieel en minder met jouw data doet. Ook is het gewoon -geen- Facebook met achterliggende infrastructuur. Voor mensen die moeite hebben met data verzamelen, of data verzamelen van Facebook specifiek is het dus wel een "oplossing".

En natuurlijk voor mensen die op zoek zijn naar meer features :)

Uberhaupt is privacy/afluisteren bij deze switch voor veel mensen geen issue. Al die mensen die daar op focussen vergeten dat het voor veel mensen gewoon gaat om "geen Facebook"

[ Voor 5% gewijzigd door maratropa op 21-02-2014 11:09 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrysling
vermakelijk (wel duitstalig)
YouTube: WhatsApp vs. Threema: Jetzt Wechseln?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-08 15:32
laat maar ...

[ Voor 108% gewijzigd door w4v3g0d op 21-02-2014 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlooi
  • Laatst online: 05-08 14:29
TecHHeaD schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 11:09:
deze is vast al genoemd, maar ik wil hem toch nog even posten:

Google Play: Telegram
Nee? Wat is dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
Niet zo bijdehand, vriend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

maratropa schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 11:06:
[...]

"Jij" vind het geen probleem dus "we" hoeven niet naar een oplossing te zoeken? :P
Zoek naar een oplossing hoeveel je wilt. Maar ik zie hier veel teleurgestelde reacties over het aantal mensen dat op dit moment overgestapt is. Blijkbaar ben ik niet de enige. Sterker nog, zijn de overstappers op dit moment ruim in de minderheid (al kan dat prima veranderen natuurlijk)
Afluisteren en data verzamelen voor commerciele zijn 2 verschillende dingen. (hoet niet natuurlijk) Afluisteren zoals de NSA doet is eigenlijk iedereen op tegen maar ook bijna iedereen heeft het idee daar niet heel veel tegen te kunnen doen. Afluisteren is in dit verhaal geen issue heb ik het idee.

Dan data verzamelen. Je kunt er compleet op tegen zijn, of alleen tegen bepaalde partijen. Of niet natuurlijk, dat is ook jouw goed recht. Maar dan kun je nog tegen Facebook an sich zijn.
Ja hoor, je kunt prima "tegen" Facebook zijn, punt is alleen dat van iedereen die ik zie dat overgestapt is in mijn lijst iedereen Facebook heeft :? Natuurlijk heb je de echte die-hards die tegen zijn.. de internet hippies noem ik ze maar. Maar hoeveel % van de WA gebruikers zal dat zijn?
Ik heb het idee dat Telegram transparanter is, minder commercieel en minder met jouw data doet. Ook is het gewoon -geen- Facebook met achterliggende infrastructuur. Voor mensen die moeite hebben met data verzamelen, of data verzamelen van Facebook specifiek is het dus wel een "oplossing".

En natuurlijk voor mensen die op zoek zijn naar meer features :)
Het is van een partij die de Russische tegenhanger is van Facebook.. Hetzelfde Rusland waar je je telefoon en laptop kunt weggooien als je er bent geweest, hetzelfde Rusland dat bewijst schijt te hebben aan mensenrechten. Waarom zou je dan ook maar geloven dat in datzelfde Rusland er niets gedaan wordt met de data van Telegram?

[ Voor 3% gewijzigd door St@m op 21-02-2014 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d

Hier nog een linkje naar de originele website: https://telegram.org/

Het is een open source messaging systeem (waar ik altijd wel van houd :) ) daarnaast beloven ze ook 200.000 dollar (in bitcoins!) voor de gene die een bericht kan ontsleutelen.
Ze versturen dan elke dag 1x een email adres over en weer tussen 2 personen met de versleutelde functie, zodra je het email adres hebt word 200.000 dollar in bitcoins uitgekeerd naar jou account! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Je merkt dat het bij tieners (15 jaar) veel sneller gaat. Wij oudjes hebben er toch veel meer moeite mee om te veranderen.
Bij mijn dochter, met een contactlijst in whatsapp van meer dan 100 mensen, is 90% al om naar Telegram.
Gewoon: Hopla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

rinkel schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 11:14:
Je merkt dat het bij tieners (15 jaar) veel sneller gaat. Wij oudjes hebben er toch veel meer moeite mee om te veranderen.
Bij mijn dochter, met een contactlijst in whatsapp van meer dan 100 mensen, is 90% al om naar Telegram.
Dat geloof ik graag. Maar goed, hoeveel van de mensen zullen FB hebben.. allemaal waarschijnlijk. Dus ik ben wel benieuwd naar de achterliggende reden. Ik gok iets van "hype"
TecHHeaD schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 11:14:

Dat is waar de huidige discussie over gaat.

[ Voor 8% gewijzigd door St@m op 21-02-2014 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-09 00:13
Ik stap over naar Telegram, omdat ik mijn data niet alleen door Facebook en Google wil laten misbruiken. Kan helaas niet meer voorkomen dat mijn gegevens bekend zijn, dus dan wil ik mijn gegevens over zo veel mogelijke partijen verspreiden (en allereerst natuurlijk zo min mogelijk verspreiden op het internet).

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zero_cool89
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-08 03:53
Same, hier de meer Tech mensen gisteren al over naar Telegram. Vandaag een een paar mensen. Maar zodra meer dan de helft van een groep op het andere platform zit zal de rest snel volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Niet online
Het is een open source messaging systeem (waar ik altijd wel van houd :) )
Ik ben daar ook blij mee. Dat ze me berichten lezen is nog niet zo erg. Ik gebruik ook skype om berichten te sturen. Maar ik wil niet dat me hele adres boek wordt leeg gehaald + alle andere permissie die niet nodig zijn.
Ook een leuke feature is de desktop mogelijkheid. Ik verwacht dan ook snel een Pidgin plugin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
http://www.thoughtcrime.org/blog/telegram-crypto-challenge/

Interessant stukje van een van de ontwikkelaars van TextSecure over Telegram en hun crypto contest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:28

Het is een open source messaging systeem (waar ik altijd wel van houd :) ) daarnaast beloven ze ook 200.000 dollar (in bitcoins!) voor de gene die een bericht kan ontsleutelen.
Ze versturen dan elke dag 1x een email adres over en weer tussen 2 personen met de versleutelde functie, zodra je het email adres hebt word 200.000 dollar in bitcoins uitgekeerd naar jou account! :D
Is dit serieus? :+
Dat je niet alle 19 pagina's leest oke, maar dit zegt ook wel genoeg 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:17

AzzKickah

06-CENSORED

Het gaat mij er gewoon om dat ik niet wil dat mijn dagelijkse (tot op zekere hoogte prive) gesprekken OOK bij Facebook liggen. Dan kunnen ze dat namelijk koppelen aan mijn FB-profiel met alle mogelijke gevolgen van dien.

Nu ik mijn chats bij een Russische 'partner' hou, kan ik er wel redelijk safe vanuit gaan dat dat nooit bij het Amerikaanse FB terecht zal komen.

Het gaat mij om die scheiding daartussen.
Daarbij als Google WhatsApp had overgenomen was ik ook overgestapt, want bij Google heb ik mijn mail al.

Die scheiding daartussen, dat is waar het mij persoonlijk om gaat. Een FB of een Google hoeft niet alles van mij te hebben.

St@m doet net alsof ie helemaal niet naief is in zijn post over dat er geen probleem is, maar in mijn ogen geeft hij met die post juist aan hoe ontzettend ignorant hij is in deze. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
St@m schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 11:13:
[...]

Zoek naar een oplossing hoeveel je wilt. Maar ik zie hier veel teleurgestelde reacties over het aantal mensen dat op dit moment overgestapt is. Blijkbaar ben ik niet de enige. Sterker nog, zijn de overstappers op dit moment ruim in de minderheid (al kan dat prima veranderen natuurlijk)

[...]

Ja hoor, je kunt prima "tegen" Facebook zijn, punt is alleen dat van iedereen die ik zie dat overgestapt is in mijn lijst iedereen Facebook heeft :? Natuurlijk heb je de echte die-hards die tegen zijn.. de internet hippies noem ik ze maar. Maar hoeveel % van de WA gebruikers zal dat zijn?

[...]

Het is van een partij die de Russische tegenhanger is van Facebook.. Hetzelfde Rusland waar je je telefoon en laptop kunt weggooien als je er bent geweest, hetzelfde Rusland dat bewijst schijt te hebben aan mensenrechten. Waarom zou je dan ook maar geloven dat in datzelfde Rusland er niets gedaan wordt met de data van Telegram?
Van de Russen weet je het, toch blijken de Amerikanen er nog veel erger in te zijn. Daar kan je soms gewoon je laptop/telefoon/MP3-speler bij de grens aan de douane geven vanwege 'illegale content'. Zijn we ACTA vergeten? Of de eindeloze vragenlijsten die de VS wil opleggen aan de EU voor vliegverkeer? Vraag Snowden even hoe het vrije Amerika aanvoelt.

Ik zal nu wel een NSA-tag verdiend hebben. :P

Maar goed, FB lapt geen $19 miljard om alles hetzelfde te houden. WA is niet meer waard dan bv Chrysler die laatst door Fiat overgenomen werd. Dus er ziet een hoop lucht in dat bedrag. Aparte is nog wel dat Snapchat voor 3 miljard niet overgenomen wou worden. Het is gewoon internetbubbel v2.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
dutchgio schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 11:20:
[...]

Is dit serieus? :+
Dat je niet alle 19 pagina's leest oke, maar dit zegt ook wel genoeg 8)7
Ik heb gemeld dat ik de rest niet heb gelezen, maar het toch post.

Lezen is ook een kunst voor sommigen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Tk55 schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 11:20:
http://www.thoughtcrime.org/blog/telegram-crypto-challenge/

Interessant stukje van een van de ontwikkelaars van TextSecure over Telegram en hun crypto contest.
Daar zie je trouwens ook die Pavel netjes ingaan op advies tot verbetering etc.

Het is trouwens grappig om te zien dat crypto experts best emotioneel er op in gaan terwijl het een marginaal deel van de gebruikers is die uberhaupt geeft om encryptie.

[ Voor 19% gewijzigd door maratropa op 21-02-2014 11:25 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:33

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

rinkel schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 11:14:
Kijk zo kan het ook.
Ik snap niet waar die "moeite" vandaan komt. Dat je wat zekerheid in je leven wilt snap ik best, maar dat het zo ver gaat als een app op een telefoon... dat had ik niet verwacht.

Bovendien is een directe "overstap" niet nodig, maar zie het eens als "toevoeging".
Je kunt prima Telegram naast WhatsApp gebruiken. En misschien komt er in de toekomst wel een moment waarop je kunt zeggen dat je een van de twee laat vallen, of misschien wel weer naar een nieuwe dienst gaat. Als er bijvoorbeeld een betere dienst is, misschien Heml.is, gewoon dat gaan gebruiken.

Als in de toekomst bijvoorbeeld Heml.is een goed alternatief blijkt te zijn dan ga ik daar zeker naar kijken en het er naast gebruiken. En als blijkt dat Heml.is voor mij de betere is, dan knikker ik Telegram er misschien wel weer af. Als daarvoor lijntjes "doorgeknipt" moeten worden, so be it. Ik ben nog steeds bereikbaar voor wie mij wilt bereiken, of dat nou telefonisch, sms, e-mail of via een brief is.
Als iemand een vriendschap laat afhangen van een app zoals WhatsApp of een Facebookpagina, die ik niet heb, dan is het ook geen echte vriend en kan ik prima zonder die persoon.

[ Voor 9% gewijzigd door Ultraman op 21-02-2014 11:25 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Het enige probleem voor Telegram is dat totaal onduidelijk is wat daar met de data gebeurd, In hoeverre speelt Telegram dit door aan VK.

FB heeft natuurlijk belangen nu na de overname met WA, maar aan de andere kant, het zou wel heel dom zijn om alles in eens te veranderen, laat staan dat FB in eens toegang krijgt tot data. Dit zou een garantie zijn voor een leegloop onder WA gebruikers.

Daarbij, wat is het probleem dat WA informatie aan FB door geeft, ik zie het probleem niet zo. Welke data zou FB over mij kunnen verzamelen waar ik achteraf problemen mee zou kunnen krijgen.

Ik denk dat we met zijn allen moeten accepteren dat de digitalisering er tevens voor heeft gezorgd dat iedereen een digitale vingerafdruk heeft. Dit zal met een dienst als Telegram niet veranderen.
Bovendien, wanneer men vanuit de overheid info van je wil hebben krijgen ze dit toch wel.

Nogmaals ik zie het probleem niet voor iemand die zich gewoon bezig houd met normale legale dingen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

AzzKickah schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 11:21:

St@m doet net alsof ie helemaal niet naief is in zijn post over dat er geen probleem is, maar in mijn ogen geeft hij met die post juist aan hoe ontzettend ignorant hij is in deze. :F
Ohjee.. Facebook weet nu dat ik op woensdagavond moet darten, want dat is besproken in de WA groep.. Ohjee.. Facebook weet dat ik in de file stond gisteren, want dat appte ik naar mijn collega.
Ohjee.. Facebook weet nu enz..

Nogmaals, het interesseert met echt niet. Wat is nu het aller aller allerergste wat me kan gebeuren nu Facebook net dat ene beetje meer van me weet? Even serieus..
Senor Sjon schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 11:21:
[...]
Van de Russen weet je het, toch blijken de Amerikanen er nog veel erger in te zijn. Daar kan je soms gewoon je laptop/telefoon/MP3-speler bij de grens aan de douane geven vanwege 'illegale content'.
Dat wist je toch ook al?
Zijn we ACTA vergeten? Of de eindeloze vragenlijsten die de VS wil opleggen aan de EU voor vliegverkeer?
Ja, eigenlijk wel :P Geen idee..
Vraag Snowden even hoe het vrije Amerika aanvoelt.
Tja.. staatsgeheimen openbaar maken.. nobel hoor, maar dan moet je niet raar opkijken als men een ietsie pietsie boos is.
Maar goed, FB lapt geen $19 miljard om alles hetzelfde te houden. WA is niet meer waard dan bv Chrysler die laatst door Fiat overgenomen werd. Dus er ziet een hoop lucht in dat bedrag. Aparte is nog wel dat Snapchat voor 3 miljard niet overgenomen wou worden. Het is gewoon internetbubbel v2.0.
True

[ Voor 42% gewijzigd door St@m op 21-02-2014 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
rinkel schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 10:54:
Er zijn gewoon heel veel alternatieven, welke het wordt is degene die massaal gekozen wordt.
Ik zou het alleen al mooi vinden als blijkt dat het gewoon mogelijk is dat mensen massaal over kunnen stappen. Dit zou aangeven dat bedrijven gewoon minder machtig zijn dan ze zelf denken. Wat was de slogan van Google ook alweer, "Don't be evil" ?

Ik ben echter bang dat toch heel veel mensen bij Whatsapp blijven hangen.
^^ Klopt. Ik schat de totale kosten van een Whatsapp op misschien 0,2% van wat er nu voor betaald is. Dat maakt het vrij eenvoudig om in te stappen, het enige wat je nodig hebt is een user-base. En die userbase heeft Mark nu 99,8% van de prijs gekost. Als blijkt dat mensen daadwerkelijk snel overstappen, is dat opgelost.
Of wellicht eenvoudiger: stap gewoon terug over op SMS! Maar die markt is nog steeds aanzienlijk duurder.

Argument kostenschatting (orde-grootte):
-0,2% van 16 miljard is 32 miljoen dollar.
-Whatsapp heeft 50 medewerkers, waarvan 32 engineers. Reken incl. gebouw op 200k dollar per persoon, dan zit je op 10 miljoen dollar per jaar.
-Programmeren van zo'n klein programma kan nooit veel werk zijn met zo'n budget
-Serverkosten: Whatsapp verwerkt bijna een kwart miljoen berichten per seconde. Er is een extra reden dat ze geen gegevens opslaan: het scheelt ze enorm veel data! In principe hoeven ze per gebruiker niet veel meer te weten dat het telefoonnummer en het IP-adres. Berichten zijn klein, zeg 200 byte per stuk. Dan heb je aan een half gigabit internetconnectie genoeg.
Eind vorige eeuw kon een server al probleemloos honderden webpagina's per seconde serveren. Als ik heel ruim reken lijkt 250 berichten per seconde me geen enkel probleem. Dan kom je op 1000 servers. Reken ik heel duur, kom je op 1 miljoen dollar. Voor het gemak: maak dat elk jaar weer!
Reclamekosten zijn er niet geweest voor Whatsapp.
Misschien zitten de hoogste kosten nog wel in de SMS-infrastructuur (voor het openen van een account): 450 miljoen SMSjes sturen zal wellicht aardig wat miljoenen kosten. Ik heb daar geen zicht op.
Zo kan je met die 32 miljoen dollar een paar jaar vooruit, en dat is iets langer dan Whatsapp bestaat. Maar ze begonnen kleiner.

Gezien de minimale kosten zou het fantastisch zijn als er daadwerkelijk een populaire versie ontstaat die niet overgenomen wordt door het grote geld, en dus daadwerkelijk vrij kan blijven van reclame en data mining. Maar ik snap best dat 19 miljard dollar aantrekkelijk is... Ik vraag me daarbij wel af hoe iemand besluit dat 5 miljard niet genoeg is, 10 miljard ook niet, maar 19 miljard, "daar doe ik het wel voor". Wat kan je met 5 miljard niet kopen dat je met 19 miljard wel kan kopen? Vier gloednieuwe kernonderzeeers i.p.v. slechts 1?

Ik hoop eigenlijk dat er meme's verschijnen waarin Mark belachelijk wordt gemaakt... Wil je iets verkopen voor veel te veel geld: bel Mark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-09 09:13
TecHHeaD schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 11:22:
[...]

Toch maar aan beginnen dan?

Sorry agent, dat ik hier 140 reed. Ik had niet gelezen dat ik in een woonwijk reed.
Of zoiets.

Maar oke. Ook ik kreeg een arabisch bericht. Gast acuut geblokked. Lijkt me dat de scammers gewoon even op zoek zijn naar de mogelijkheden.
Op mijn wa kreeg ik ook wel eens een bericht van een onbekende.

[ Voor 26% gewijzigd door maartend op 21-02-2014 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 13:09
Gewoon je 06 niet aan facebook koppelen en de app niet installeren, lekker whatsapp gebruiken en ze kunnen het verband niet zien waardoor ze je data niet kunnen gebruiken voor getargete reclame.

Mensen gaan over omdat andere mensen over gaan, waarom gaan veel mensen over op een andere, omdat ze geen flauw idee hebben waar het over gaat maar er ineens "bad press" is.
Soort sneeuwbal effect van naiviteit en hypocrisie.
Misschien dat jonge mensen daarom ook sneller overstappen, gaat niet over moeite om te veranderen, maar om nadenken over waarom, wat de gevolgen zijn en wat makkelijk kan zijn.

Iedereen hoopt op 1 alternatief, maar in de praktijk zal het wel enigszins verdeelt zijn, heb je straks 3 van de pruts apps, schiet ook niet op :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Sommige mensen geven makkelijk hun recht op privacy op, dat is prima, en duidelijk hun keus.
Ik heb daar wat meer moeite mee. Ook mijn ding, maar ook mijn recht.

Daarnaast zou ik het gewoon prachtig vinden als een machtig bedrijf eens op zn nummer wordt gezet. Ik kan daar wel van genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Naar mijn mening reageert iedereen verschrikkelijk overspannen op de overname van WA, het enige opvallende aan het verhaal is dat het de grootste overname in de it-industrie is die ooit is gedaan.... Een relatief klein bedrijfje van 40 man is ineens 16 miljard dollar waard. Iets wat natuurlijk ongekend is!

In hoeverre zijn deze overname bedragen een aanloop voor een nieuwe financiële internetbubbel?
Daar liggen de risico's denk ik.... Kan Facebook bijvoorbeeld als bedrijf de enorme afschrijving aan als iedereen de WA app inderdaad links laat liggen. In hoeverre tast de koersval van FB op dat moment de overige bedrijven aan op de beurs.

Maar nogmaals, waarom is de WA in handen van FB wel een probleem terwijl iedereen van Telegram installeert terwijl dit uit handen komt van de makers van het Russische VK (Facebook cloon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Telegram zit niet direct onder de VK paraplu. De man-op-de-zak-met-geld is wel dezelfde persoon en het protocol komt van zijn broer... Wie weet is er wel een verband... het verdienmodel is inderdaad onduidelijk.

Ga er van uit dat het protocol zo lek als een mandje is, dat moest je bij WhatsApp ook al doen, en dat men net als FB is geïnteresseerd in de metadata. Gevoelige informatie wil je niet over het internet sturen. Als je je hier druk over maakt dan gebruikt zeker ook geen e-mail of wel?
Of was nog niet bekend dat e-mail nog veel kwetsbaarder is dan een willekeurig WhatsApp/Telegram-bericht?
Tenzij je regelmatig PGP gebruikt met je contacten via e-mail, dan gaat die vlieger niet op. Maar maar weinig van mijn contactpersonen gebruiken PGP en stuurt toch aardig wat interessante informatie via de e-mail...

WA in handen van FB schuift meer macht naar FB.
Veel mensen switchen alleen al om FB een schop in de maag te geven.

En als je het niks vind, dan moet je het vooral niet gebruiken.
Zo heb ik nooit meegedaan aan WhatsApp omdat het volledig gesloten karakter en matige client-implementatie mij niet aan stond. Terwijl het onderwater wel op open source en free software is gebaseerd.
Wacht dan vooral op de volgende iteratie of evolutie. Wie weet Heml.is, wie weet wel een andere dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Vandread schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 11:31:
Gewoon je 06 niet aan facebook koppelen en de app niet installeren, lekker whatsapp gebruiken en ze kunnen het verband niet zien waardoor ze je data niet kunnen gebruiken voor getargete reclame.
Wat? Facebook weet jouw telefoonnummer al door al jouw vrienden die het in hun telefoon hebben staan en die de FB app hebben geinstalleerd. Dus cross referencing is niet moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Ik denk dat de wens om te switchen ook idd vooral voortkomt uit Facebook-haat dan dat bijv. Telegram echt een qualiteits app is :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
TecHHeaD schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 11:22:
[...]

Ik heb gemeld dat ik de rest niet heb gelezen, maar het toch post.

Sorry, ik moest even lachen. Het topic niet lezen en andere beschuldigen dat ze niet lezen. :+
St@m schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 11:26:
[...]

Ohjee.. Facebook weet nu dat ik op woensdagavond moet darten, want dat is besproken in de WA groep.. Ohjee.. Facebook weet dat ik in de file stond gisteren, want dat appte ik naar mijn collega.
Ohjee.. Facebook weet nu enz..

Nogmaals, het interesseert met echt niet. Wat is nu het aller aller allerergste wat me kan gebeuren nu Facebook net dat ene beetje meer van me weet? Even serieus..

[...]

Dat wist je toch ook al?

[...]

Ja, eigenlijk wel :P Geen idee..

[...]
Tja.. staatsgeheimen openbaar maken.. nobel hoor, maar dan moet je niet raar opkijken als men een ietsie pietsie boos is.

[...]

True
Iets niet willen verbergen betekent niet gelijk dat ik het met de wereld wil delen. En FB koppelt jouw nummer wel aan je account via mensen zoals jij. ;) Een paar mensen uit je vriendengroep zijn genoeg om je nummer te linken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Mensen die hier wederom de drogreden gebruiken dat ze niks te verbergen hebben en dat het niet uitmaakt dat Facebook nu ook privécommunicatie mee kan gaan lezen moeten dit artikel even lezen:

"Nee, je hebt wél iets te verbergen" - De Correspondent: https://decorrespondent.n...ergen/4855821355-ea1a5c05

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Wat heerlijk naïef inderdaad om te denken dat het niet invullen van je telefoonnummer op Facebook zou voorkomen dat je FB-profiel aan je WA-chats te koppelen zou zijn.
MrAcid schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 11:35:
Mensen die hier wederom de drogreden gebruiken dat ze niks te verbergen hebben en dat het niet uitmaakt dat Facebook nu ook privécommunicatie mee kan gaan lezen moeten dit artikel even lezen:

"Nee, je hebt wél iets te verbergen" - De Correspondent: https://decorrespondent.n...ergen/4855821355-ea1a5c05
Is een uitstekend artikel :)

[ Voor 58% gewijzigd door Ultraman op 21-02-2014 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Senor Sjon schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 11:34:
Iets niet willen verbergen betekent niet gelijk dat ik het met de wereld wil delen. En FB koppelt jouw nummer wel aan je account via mensen zoals jij. ;) Een paar mensen uit je vriendengroep zijn genoeg om je nummer te linken.
Ok, en nu antwoord op de vraag.. wat is het aller aller aller allerergste wat me vanaf nu kan gebeuren en wat we direct linken aan het feit dat Facebook WhatsApp heeft overgenomen.
Ik ben een doodnormale burger, met doodnormale berichten op Facebook en WhatsApp.. waar moet ik me vanaf nu heel erg druk over gaan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zero_cool89
maratropa schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 11:34:
Ik denk dat de wens om te switchen ook idd vooral voortkomt uit Facebook-haat dan dat bijv. Telegram echt een qualiteits app is :)
Dat was ook mijn reden in het begin om over te gaan maar er zitten wel echt grappige dingen aan Telegram:

Desktop app (voor op pc)
Ondersteuning voor tablets.
Self destruct messages zijn gewoon grappig (ook al zal dit maar een paar dagen leuk zijn)

App lijkt sneller (misschien omdat er nog minder contacten in zitten op dit moment ?)

Het is een beetje het verhaal van Hyves met Telegraaf.

[ Voor 4% gewijzigd door zero_cool89 op 21-02-2014 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
maartend schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 11:26:
[...]

Toch maar aan beginnen dan?

Sorry agent, dat ik hier 140 reed. Ik had niet gelezen dat ik in een woonwijk reed.
Of zoiets.

Maar oke. Ook ik kreeg een arabisch bericht. Gast acuut geblokked. Lijkt me dat de scammers gewoon even op zoek zijn naar de mogelijkheden.
Op mijn wa kreeg ik ook wel eens een bericht van een onbekende.
Zou ik inderdaad maar eens proberen mee te beginnen ja.

Tuig hier op tweakers tegenwoordig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Wanneer privacy een issue is moet je zeker niet rondlopen met een smartphone, het is zelfs bekend dat telefoon fabrikanten meta-data opslaan... Hoe meer ik er over denk, hoe overspannener ik de reacties vind....

Apple=Bad
Google=Bad
FB = Bad
MS= Bad
WA= Nu ook Bad....

Kortom, alles heeft wel een nadeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Zouden die berichten uit rare landen ook niet kunnen komen door verkeerde landcodes invullende mensen?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Bullet NL schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 11:37:
Wanneer privacy een issue is moet je zeker niet rondlopen met een smartphone, het is zelfs bekend dat telefoon fabrikanten meta-data opslaan... Hoe meer ik er over denk, hoe overspannener ik de reacties vind....

Apple=Bad
Google=Bad
FB = Bad
MS= Bad
WA= Nu ook Bad....

Kortom, alles heeft wel een nadeel.
Allemaal waar, daarom is het slim om je data te spreiden over verschillende diensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Vrijwel alle gratis diensten (in de wolken) hebben dit soort nadelen. Voor niets gaat de zon op en de rest kost centen.

Het best neem je zoveel mogelijk in eigen hand. Zo doe ik mijn eigen e-mail en sinds kort ook mijn eigen contacten en agenda. Dat is natuurlijk niet voor iedereen weggelegd, maar daarom zijn er prima hostingproviders waar je een betaalde e-mailhost kunt krijgen en ook betaalde cloud-instances, zoals hosters die Owncloud aanbieden. Zoveel kost dat niet in de maand, terwijl je aan features nauwelijks onderdoet voor de gratis diensten, en je privacy veel beter beschermd. Mij is dat het wel waard.

Maar daar ging het topic niet over... terug naar WhatsApp en alternatieven?

[ Voor 70% gewijzigd door Ultraman op 21-02-2014 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zero_cool89
TecHHeaD schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 11:37:
[...]

Zou ik inderdaad maar eens proberen mee te beginnen ja.

Tuig hier op tweakers tegenwoordig....
Dit heeft te maken met mensen die geen landcodes hebben toegevoegd aan hun contacten denk ik ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
St@m schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 11:36:
[...]

Ok, en nu antwoord op de vraag.. wat is het aller aller aller allerergste wat me vanaf nu kan gebeuren en wat we direct linken aan het feit dat Facebook WhatsApp heeft overgenomen.
Ik ben een doodnormale burger, met doodnormale berichten op Facebook en WhatsApp.. waar moet ik me vanaf nu heel erg druk over gaan maken?
Omdat ik geen trek heb in een link tussen mijn chats en de activiteiten op FB. Ik wil geen 'voorgestelde berichten' in FB op basis van een motorvakantie die ik aan het plannen ben op WA (en vice versa). Het astronomische bedrag is geen reële waarde voor een bedrijf. Multinationals met vele tienduizenden mensen in dienst worden nog niet voor dat geld overgenomen. Hier gaat het om 55 mensen die een appje hebben geschreven. De bedragen voor Draw Something (hoe gaat het daarmee? :+) en Instagram waren al bizar. Het bod van 3 miljard op SnapChat nog gekker, laat staan 19 miljard voor WA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
St@m schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 11:36:
[...]
Ik denk dat je niet alleen in termen van "erge gebeurtenissen" moet denken. Veel mensen vinden het geen fijn idee dat nog een dienst die ze veel gebruiken in handen is van Facebook, of dit nou heel rationeel is of niet. Andere zouden FB het liefst zien imploderen, ook een reden. Het facebook niet gunnen van jouw data speelt denk ik erg mee.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Senor Sjon schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 11:39:
[...]

Omdat ik geen trek heb in een link tussen mijn chats en de activiteiten op FB. Ik wil geen 'voorgestelde berichten' in FB op basis van een motorvakantie die ik aan het plannen ben op WA (en vice versa).
Ok, daar kan ik mee leven. Dat jij het niet prettig vind is natuurlijk je goed recht. Maar als dat het aller aller allerergste is.. misschien vind ik het soms nog wel handig ook.. ik klik nu ook wel eens op zulke advertenties.. :P
Het astronomische bedrag is geen reële waarde voor een bedrijf. Multinationals met vele tienduizenden mensen in dienst worden nog niet voor dat geld overgenomen. Hier gaat het om 55 mensen die een appje hebben geschreven. De bedragen voor Draw Something (hoe gaat het daarmee? :+) en Instagram waren al bizar. Het bod van 3 miljard op SnapChat nog gekker, laat staan 19 miljard voor WA.
Tja.. dat het een nieuwe bubbel is daar ga ik wel in mee.
maratropa schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 11:42:
[...]

Ik denk dat je niet alleen in termen van "erge gebeurtenissen" moet denken. Veel mensen vinden het geen fijn idee dat nog een dienst die ze veel gebruiken in handen is van Facebook, of dit nou heel rationeel is of niet. Andere zouden FB het liefst zien imploderen, ook een reden. Het facebook niet gunnen van jouw data speelt denk ik erg mee.
Snap ik wel.. maar om je (meta)data dan maar te gunnen aan een stel Russen.. en roepen dat het daar minder kwaad kan vind ik redelijk naïef.
Maar goed, iedereen moet lekker zelf weten hoe die omgaat met zijn privacy.. ik maak me er niet zo heel druk om. Ik ga wel over/ga het echt gebruiken als de meerderheid in mijn lijst over is.. nog 200 man te gaan.. dan is de meerderheid over.

[ Voor 29% gewijzigd door St@m op 21-02-2014 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
St@m schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 11:42:
[...]

Ok, daar kan ik mee leven. Dat jij het niet prettig vind is natuurlijk je goed recht. Maar als dat het aller aller allerergste is.. misschien vind ik het soms nog wel handig ook.. ik klik nu ook wel eens op zulke advertenties.. :P

[...]

Tja.. dat het een nieuwe bubbel is daar ga ik wel in mee.
Het is ook niet het allerergste, maar het is ook gewoon leuk om eens een overstap te maken (en ook nog eens FB te pesten). Hoe moeilijk is het om even een andere app te installeren. De jeugd hier heeft er geen enkele moeite mee.
Wij oudjes vinden dat lastig: verandering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:40

Steeffoon

Smartphone-nerd

Toch heel netjes, dat Telegram in een dag een half miljoen nieuwe gebruikers heeft :O
http://www.droidapp.nl/ni...nieuwe-gebruikers-binnen/

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste

Let op:
De discussie over Telegram voeren we in Telegram voor Android