Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDoo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-05 10:48
MrAcid schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 11:35:
Mensen die hier wederom de drogreden gebruiken dat ze niks te verbergen hebben en dat het niet uitmaakt dat Facebook nu ook privécommunicatie mee kan gaan lezen moeten dit artikel even lezen:

"Nee, je hebt wél iets te verbergen" - De Correspondent: https://decorrespondent.n...ergen/4855821355-ea1a5c05
Sorry wellicht wat offtopic.
Ondanks dat ik hier met enige regelmaat bij stil sta is het een erg interessant artikel om te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:11

St@m

@ Your Service

rinkel schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 11:45:
[...]

Het is ook niet het allerergste, maar het is ook gewoon leuk om eens een overstap te maken (en ook nog eens FB te pesten). Hoe moeilijk is het om even een andere app te installeren. De jeugd hier heeft er geen enkele moeite mee.
Wij oudjes vinden dat lastig: verandering.
App heb ik allang geïnstalleerd.. ik krijg zelfs al berichten van mensen uit het buitenland die ik niet ken.
En ja FB pesten!! Dat stomme FB ook! Kan ze eindelijk eens terugpakken voor alle stomme dingen die ze hebben gedaan. Ik gebruik verder nog wel FB hoor.. :+

[serieus]
Waarom zou ik Facebook willen pesten :?

Nieuwe app met nieuwe functionaliteiten.. sign me up. .ik doe mee. Vooral het kunnen typen vanaf een pc is echt een meerwaarde. Maar als niemand het verder gebruikt.. :P

[ Voor 10% gewijzigd door St@m op 21-02-2014 11:50 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:23

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Berichten van mensen uit andere landen heb ik nog niet gehad.
Wellicht contacten zonder +31 in de lijst staan?
Zou kunnen dat Telegram daar nog niet zo robuust mee omgaat.

En dat je nog geen contactpersonen hebt... actief ronselen dan maar?
Moedig mensen aan om het ook te proberen en het vooral naast WhatsApp te installeren.
Als het niet bevalt kunnen ze het er altijd nog af donderen, dat is hun eigen keuze.
Nieuwe netwerken/programma's moeten ergens beginnen en meestal is dat in de nerd-community, de early adopters. Zo is het met Facebook ook gegaan, en zo is het met WhatsApp ook gegaan. Dat is een vrijwel standaardpatroon als je naar de adoptie van een nieuw product gaat kijken.

[ Voor 60% gewijzigd door Ultraman op 21-02-2014 11:52 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ultraman schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 11:49:
https://github.com/ga2arc...77035ebb92f8dca6654e2f86c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Kijk en daarom is open source zo mooi. Je kunt zelf zien wat er gebeurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-10 14:33
Steeffoon schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 11:46:
Toch heel netjes, dat Telegram in een dag een half miljoen nieuwe gebruikers heeft :O
http://www.droidapp.nl/ni...nieuwe-gebruikers-binnen/
Ik heb hem ook gedownload maar komt er op neer dat het just another app is nu. zitten maar liefst 3 mensen uit mijn lijst op. Aangezien zoon beetje iedereen nog op whatsapp zit kan ik die voorlopig nog niet dumpen.

Wachten is op de telco's, als die gewoon een vervanger van sms aankondigen die dezelfde eigenschappen als whatsapp en consorten heeft ben je ook van dat gedonder af dat je allemaal verschillende apps nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-10 21:43
Tk55 schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 11:33:
[...]

Wat? Facebook weet jouw telefoonnummer al door al jouw vrienden die het in hun telefoon hebben staan en die de FB app hebben geinstalleerd. Dus cross referencing is niet moeilijk.
Gelukkig zijn er meer hondjes die Fikkie heten ;)
Het zou kunnen maar zolang een naam geen unieke data is zal het al lastig zijn.
Heck ik heb zelfs iemand in m'n eigenlijk contact lijst met dezelfde naam (ja: voor en achternaam!)
Daarnaast heb ik 2 nummers, zowel een voordeel als een gevaar, dus ik wens facebook sterkte met het crossreference van mijn gegeven :+

@Rexel hieronder: top idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-10 14:38
Crazyanz schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 11:54:
[...]

Ik heb hem ook gedownload maar komt er op neer dat het just another app is nu. zitten maar liefst 3 mensen uit mijn lijst op. Aangezien zoon beetje iedereen nog op whatsapp zit kan ik die voorlopig nog niet dumpen.

Wachten is op de telco's, als die gewoon een vervanger van sms aankondigen die dezelfde eigenschappen als whatsapp en consorten heeft ben je ook van dat gedonder af dat je allemaal verschillende apps nodig heb.
Inderdaad, of dat er een alliance komt van tech bedrijven die een standaard ontwikkelen (XMPP) voor het versturen van berichten en dat neit ieder bedrijf opnieuw het wiel uitvind want dat gebeurt er nu dus duidelijk wel. Dan kan iedereen zijn eigen app maken, en kunnen de mensen kiezen welke app ze willen gebruiken en toch met elkaar praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrysling
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-11-2021
Rexel schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 12:03:
[...]

Inderdaad, of dat er een alliance komt van tech bedrijven die een standaard ontwikkelen (XMPP) voor het versturen van berichten en dat neit ieder bedrijf opnieuw het wiel uitvind want dat gebeurt er nu dus duidelijk wel. Dan kan iedereen zijn eigen app maken, en kunnen de mensen kiezen welke app ze willen gebruiken en toch met elkaar praten.
dit is er al maar de mens is lui en bedrijven willen er voorlopig niet aan: Wikipedia: Rich Communication Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
St@m schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 11:13:

Het is van een partij die de Russische tegenhanger is van Facebook.. Hetzelfde Rusland waar je je telefoon en laptop kunt weggooien als je er bent geweest, hetzelfde Rusland dat bewijst schijt te hebben aan mensenrechten. Waarom zou je dan ook maar geloven dat in datzelfde Rusland er niets gedaan wordt met de data van Telegram?
Dat is dus ook mijn probleem met Telegram, het ziet er best leuk uit maar Rusland. Ze zeggen dat het veilig is en encrypted, maar ook daar zal geheid de geheime dienst kunnen meelezen... anders denken zou naïf zijn. Natuurlijk kan het p2p maar dan nog.. Misschien is dat doemdenken maar het voelt niet zo goed voor mij. Amerika is natuurlijk net zo slecht met alles wat ze doen.

Zelf gebruikt de US overheid BB als ik me niet vergis? Dus dat zal wel goed zijn, en anders kunnen ze het toch zelf afluisteren al is het Canada. BB message zit je ook weer met die codes al is dat makkelijk te verzenden nu..

Heml is nog heel interessant maar dat zal ook niet deze week uitkomen.. En dan nog moet je iedereen meekrijgen. Kwa werk zou het fijn zijn als dingen soms gewon 'veilig' zijn verstuurd. Bellen is het niet altijd, sms/berichten ook niet. Maar het werkt niet altijd om samen 1 op 1 te zitten omdat je dan zo ver moet rijden :P En je wilt geen wildgroei aan programma's op je telefoon en verdeelde contacten.

Om eerlijk te zijn zie ik zelf nog geen verplaatsing in mijn contactlijst en ik denk dat de grote massa whatsapp nog wel blijft gebruiken omdat iedereen het heeft/had. Moeilijk altijd zulke dingen.. :X

Zelf voel ik veel voor BB waar ik ook al wat contacten in heb en Heml als dat uit komt, ik vond de style juist wel mooi en strak. Als het dan ook minder batterij vebruikt dan WA is dat alleen maar fijn :)

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:00

Steeffoon

Smartphone-nerd

Ultraman schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 11:49:
Het schijnt dat Telegram hier inderdaad problemen mee heeft, als een nummer niet met +31 in de contactenlijst staat, wordt ie niet gevonden.
Crazyanz schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 11:54:
[...]

Het aantal neemt toe, :)

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:36
Daniel_Elessar schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 12:30:
[...]

Dat is dus ook mijn probleem met Telegram, het ziet er best leuk uit maar Rusland. Ze zeggen dat het veilig is en encrypted, maar ook daar zal geheid de geheime dienst kunnen meelezen... anders denken zou naïf zijn. Natuurlijk kan het p2p maar dan nog.. Misschien is dat doemdenken maar het voelt niet zo goed voor mij. Amerika is natuurlijk net zo slecht met alles wat ze doen.

Zelf gebruikt de US overheid BB als ik me niet vergis? Dus dat zal wel goed zijn, en anders kunnen ze het toch zelf afluisteren al is het Canada. BB message zit je ook weer met die codes al is dat makkelijk te verzenden nu..

Heml is nog heel interessant maar dat zal ook niet deze week uitkomen.. En dan nog moet je iedereen meekrijgen. Kwa werk zou het fijn zijn als dingen soms gewon 'veilig' zijn verstuurd. Bellen is het niet altijd, sms/berichten ook niet. Maar het werkt niet altijd om samen 1 op 1 te zitten omdat je dan zo ver moet rijden :P En je wilt geen wildgroei aan programma's op je telefoon en verdeelde contacten.

Om eerlijk te zijn zie ik zelf nog geen verplaatsing in mijn contactlijst en ik denk dat de grote massa whatsapp nog wel blijft gebruiken omdat iedereen het heeft/had. Moeilijk altijd zulke dingen.. :X

Zelf voel ik veel voor BB waar ik ook al wat contacten in heb en Heml als dat uit komt, ik vond de style juist wel mooi en strak. Als het dan ook minder batterij vebruikt dan WA is dat alleen maar fijn :)
Ik heb minder problemen met Rusland dan met de VS de laatste tijd. En je weet ook dat ze van elkaar geen data willen uitwisselen. Dus de FB meuk in de VS, de chats in Rusland. Lekker veilig. :+

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-10 21:43
Het grote probleem: er moet geld verdient worden of iets moet break-even zijn.
Maakt niet uit hoe je het went of keert, het risico van private startups is ergens de verkoop aan een ander bedrijf.

Opzich lijkt RCS / Joyn: http://www.joynus.com/ een leuk alternatief, ook omdat het bovenliggende orgaan de GSMA is.
Probleem is dat de diversiteit in apps die het gebruiken nogal ten kosten gaat van de transparantie en bijvoorbeeld een Joyn client van Vodafone is ook niet direct iets wat je wilt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:51
Net eerst even braaf de search gebruikt, maar kom maar 2 berichten tegen over samsungs Chat on.
Ooit eens gebruikt, maar vond het toen mijn batterij leeg zuigen en niemand uit mijn contacten lijst die het gebruikte.
Misschien is dit een mooie gelegenheid om maar weer eens te bekijken.

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Telegram is niet van "de Russen". Dat is een flinke samentrekking van de feiten.
Het is van Digital Fortress, een Amerikaans bedrijf, met Russische roots. De eigenaar (ook eigenaar van VK) en lead dev zijn Russisch en familie van elkaar. Digital Fortress is tevens een non-profit.
En ze staan niet direct onder de VK paraplu, dat is een los bedrijf.

[ Voor 7% gewijzigd door Ultraman op 21-02-2014 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-10 00:27

Bullet NL

Eigen Wijs

Modbreak:Heeft iemand hier de wil om een topic over Telegram in Android te openen? We zien de discussie steeds meer uitsplitsen in Whatsapp vs. Telegram

Indien dit nieuwe Telegram topic er is kunnen we in dit topic blijven discussiëren over de overige alternatieven.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capacitor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:16
Binnen 24 uur is Telegram van vier naar vijftig contacten gegaan bij mij!
Eerste groepschat is er al.
Volgens mij stapt iedereen over om Facebook een dikke middelvinger te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-10 23:44
Ik ook eer gister overgestapt naar Telegram.
Bij mij loopt het nog niet echt hard, van de 97 contacten zijn er maar liefst 8 over, 3 daarvan zijn familie...
Maar goed, dat komt vanzelf :)
Ik zou het inderdaad een stunt vinden als iedereen massaal over zou stappen, dan heeft Facebook straks 16 miljard uit gegeven aan een zak lucht :)
Begint op het Hyves debacle te lijken. Ook voor een leuk centje verkocht, en niet veel later ging de stekker er uit :*)
Zou dan wel weer lullig zijn als de deal op het laatste moment toch afgeketst wordt, en Whatsapp heeft geen gebruikers meer. Dan staat Koum met lege handen, en is Facebook weer een stukje naar boven geschoven met zijn eigen messenger.
Is het al helemaal 100% accoord deze deal trouwens? kan er verder niks over terug vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
De hoeveelheid van je contact lijst die om zijn zegt natuurlijk niet zo heel veel, een groot deel van m'n lijst gebruikt WA erg weinig.. Die zijn zo om als de grootverbruikers switchen. Zelf heb ik eigenlijk al de top 5 van mensen waar ik vaak mee chat er in dus dat is eigenlijk 99% van m'n chats.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Currry
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-10 16:47
Ik hoop zelf ook op Hangouts, het combineert sms, video, audio en berichten in een app. Maar tsjonge wat is het een partij onoverzichtelijk zeg. Wat vinden jullie daarvan? Het kan wel een grondige make over op gebruikersvriendelijkheid en -gemak gebruiken toch?

Misschien dit een idee?
- verschillende tabbladen voor internet berichten, sms, voip
- contacten kunnen filteren op met nummer/zonder nummer en als je via een tabblad gaat automatisch de contacten aanpassen op wat je wilt doen (geen contact zonder nummer bij sms bijvoorbeeld)
- ophouden met voorgestelde personen en google+ ideeën bovenaan je contactenlijst
- misschien eens zelf overstappen op de nieuwe Android UI (ben de naam even vergeten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:18
Bullet NL schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 12:39:
Modbreak:Heeft iemand hier de wil om een topic over Telegram in Android te openen? We zien de discussie steeds meer uitsplitsen in Whatsapp vs. Telegram

Indien dit nieuwe Telegram topic er is kunnen we in dit topic blijven discussiëren over de overige alternatieven.
Telegram voor Android
under construction :)

[ Voor 0% gewijzigd door Bullet NL op 21-02-2014 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Jefe
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Banshee schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 12:52:
Ik ook eer gister overgestapt naar Telegram.

Zou dan wel weer lullig zijn als de deal op het laatste moment toch afgeketst wordt, en Whatsapp heeft geen gebruikers meer. Dan staat Koum met lege handen, en is Facebook weer een stukje naar boven geschoven met zijn eigen messenger.
Is het al helemaal 100% accoord deze deal trouwens? kan er verder niks over terug vinden.
http://uk.reuters.com/art...ook-idUKBREA1I26M20140220

"Facebook pledged a break-up fee of $1 billion in cash and $1 billion in stock if the deal falls through."

Nothing to worry about, dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-10 23:44
Ik zie zojuist dat er een update klaar staat voor de ios versie van Facebook.
Das toch frappant 1,5 dag na de mededeling ;)

Edit:
Tnx El Jefe

[ Voor 8% gewijzigd door Banshee op 21-02-2014 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:45

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ach, Facebook voor Android heeft elke paar dagen een update, dus dat vind ik niet zo gek.

Ik heb zelf gisteren Telegram geïnstalleerd, maar heb nu pas 3 contacten. Ik houd er niet van om actief mensen te ronselen om over te stappen (=spam), dus ik kijk wel of de lijst langer wordt.

Daarnaast heb ik een tijdje geleden al BBM voor Android geïnstalleerd, maar daar heb ik maarliefst één contact. Dat schiet dus ook niet op.

Hangouts vond ik superirritant en rommelig. Ik zal het weer eens aanzetten om te kijken of dat inmiddels beter is. Ik ga echter pertinent geen Google+ account maken/activeren om het te kunnen gebruiken. Als dat zo is, is het gelijk weer exit Hangouts. Wat dat betreft vond ik de oude Talk beter, ook omdat het gebaseerd was op XMPP en dus bruikbaar was op meerdere platformen

Samsung ChatOn stond voorgeïnstalleerd op mijn telefoon, maar ik heb nog niemand gezien die daarmee wil chatten.

Al met al heb ik het vermoeden dat er nu een enorme hausse is over Whatsapp door de overname, maar als dat eenmaal gezakt is vergeet >90% waar het nou over ging en blijft het gewoon Whatsapp gebruiken. Ik houd het er voorlopig dus gewoon op; pas als het grootste deel van de mensen waarmee ik veel chat overstapt, gooi ik Whatsapp eraf. Eén punt die dat kan bespoedigen is het feit dat Whatsapp laatst heeft aangegeven dat ik moet gaan betalen vanaf 9 maart a.s.. Als redelijk wat mensen overstappen is dat de druppel om het er af te gooien, maar als iedereen bij Whatsapp blijft, vind ik € 0,89 per jaar geen groot offer om met iedereen te kunnen chatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Bespaar je de moeite van Hangouts, die is onveranderd. ChatOn ging toch stoppen vanwege de Samsung <> Google deal? Buiten dat, het is een erg rudimentaire app. Ik wil juist niet aan een platform van een fabrikant vastzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:10
Senor Sjon schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 13:17:
Bespaar je de moeite van Hangouts, die is onveranderd. ChatOn ging toch stoppen vanwege de Samsung <> Google deal? Buiten dat, het is een erg rudimentaire app. Ik wil juist niet aan een platform van een fabrikant vastzitten.
daarom gaan de initiatieven van de providers ook mislukken. Wie gebruikt er nu de app van Vodafone om berichten mee te sturen als je over een jaar (of 2) eventueel van provider wisselt en je weer een andere app (zeg die van KPN) moet gaan gebruiken. En zeker als er voldoende alternatieven zijn die cross-platform werken en nog onafhankelijk zijn van telefoon-abrikant of provider.

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
De clou is natuurlijk om mensen op die manier bij $provider te houden. Maar daar zijn ze rijkelijk laat mee en mensen hebben hier al een hekel aan sinds de eerste branding op toestellen verscheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 08:45

gwystyl

Beugeltje dan maar?

In een item op de frontpage werd dit toch laatst juist aangehaald? In principe is het protocol steeds hetzelfde, dus zou je met die nieuwe client gewoon dezelfde bereikbaarheid moeten hebben. Het is wel vaag dat iedere provider er zijn eigen app voor maakt vanuit de originele Joyn-app.

@Senor Sjon: Hangouts ziet er inderdaad nog hetzelfde uit, en ik wil mijn SMS niet geïntegreerd hebben (ik weet dat dat uit kan). Ik verwacht dat die er dus binnen een paar dagen weer af gaat... ChatOn vind ik ook nog heel raar, en die voegt imo niets toe aan wat Whatsapp al kan. Daarnaast wil ik ook niet alleen maar chatten met Samsung / Android gebruikers, dus ook die gaat er waarschijnlijk over een paar dagen weer af.

[ Voor 42% gewijzigd door gwystyl op 21-02-2014 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Klopt ook wel, maar de gemiddelde digibete gebruiker snapt er geen snars van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:31

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brantje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-10 08:04

Brantje

De post is daar >>

Een kennis die een leuk berichtje plaatst
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/74Nm9.png
En zo heb ik er al vandaag een stuk of 5 voorbij zien komen.
Langzamer hand komen we er wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Zojuist van Telegram:
Hello! Due to the recent events Telegram became instantly popular in many countries all over the world. Because of this our team had to improve synchronization for contacts with local numbers, the ones without a country or city code.

Unfortunately, while trying to improve the contacts sync we broke it for a short period of time yesterday. As a result you might have been notified about random people from different countries signing up for Telegram and a fraction of them could contact you.

The problem was fixed yesterday. We tried our best to delete all wrongly imported contacts. We are really sorry about the inconvenience this may have caused to you.

Sincerely,
The Telegram Team

Follow us on Twitter for news and updates:
https://twitter.com/telegram
https://telegram.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:51
Snel even een tutorial geschreven hoe je Telegram op de Raspberry Pi installeert. . En het werkt best leuk zo Telegrammen via command line :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi, in ieder geval duidelijk wat er speelt. Ik heb vandaag 9 berichten ontvangen van Arabieren :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcatha
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-05-2022
is telegram ook daadwerkelijk beter dan whatsapp? Mijn zus kwam er ook al mee.
Ik zag ook dat de pirate bay alternatief nog niet klaar is.

Vergeet ik nog wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Erg jammer dat de app Hemlis ( makers PirateBay) nog maanden gaat duren eer die komt als ik de FB pagina van hun bekijk, dit was het moment om de app snel te releasen. :P

Gok dat Telegram hype nog wel paar weken gaat duren, die mensen gaan niet weer nog een keer overstappen.

[ Voor 7% gewijzigd door alwaysleft op 21-02-2014 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009

Steeffoon

Smartphone-nerd

tomcatha schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 21:05:
is telegram ook daadwerkelijk beter dan whatsapp? Mijn zus kwam er ook al mee.
Ik zag ook dat de pirate bay alternatief nog niet klaar is.

Vergeet ik nog wat?
Zie hier; http://www.droidapp.nl/ve...ernatieven-voor-whatsapp/ hier staan er nog 11 :)

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

alwaysleft schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 21:07:
Erg jammer dat de app Hemlis ( makers PirateBay) nog maanden gaat duren eer die komt als ik de FB pagina van hun bekijk, dit was het moment om de app snel te releasen. :P

Gok dat Telegram hype nog wel paar weken gaat duren, die mensen gaan niet weer nog een keer overstappen.
Klopt, telegram is nu de hype en ik heb er ook over nagedacht, maar beter ijzer smeden als het heet is denk ik dan, hoe we de goegemeente op hemlis krijgen zien we dan wel, maar als nu iedereen op WA blijft had dat hemlis ook niet geholpen.
Hyves > facebook was voor velen al een erg grote stap, veranderen van energiebedrijf doen er ook niet veel, veradering is iets wat je moet leren!

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
alwaysleft schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 21:07:

We willen allemaal een eind maken aan grote monopolieposities, maar niemand wil concurrentie gebruiken...

Niet zo zeuren en zorg dat iedereen meerdere alternatieven gaat gebruiken zodat er zo nu en dan eentje verwijderd ("gestraft”) kan worden voor geklooi met advertenties of privacy. Op deze zeikerige gesloten manier gaat dat nooit werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
Overzicht van wat Messenger apps, beveiligd of niet.

http://securemessaging.si...ther%20secure/slice/0/100

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffert
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-10 20:25
Zo denken onze oosterburen er over:

http://techcrunch.com/201...eema-for-privacy-reasons/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:34
Telegram werkt prima, enige wat ik mis is de optie om de kleuren van mijn notification LED aan te passen voor directe of groepsberichten, zal waarschijnlijk wel komen.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-10 09:43
Koldur schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 11:24:
Telegram werkt prima, enige wat ik mis is de optie om de kleuren van mijn notification LED aan te passen voor directe of groepsberichten, zal waarschijnlijk wel komen.
Light Flow (betaald) / Light Manager (gratis) d:)b

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/Screenshot_2014-02-22-12-20-30_fwgsgs420140222_122046s.png Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/Screenshot_2014-02-22-14-09-46_cHysgs420140222_141005s.png

[ Voor 19% gewijzigd door Brad Pitt op 22-02-2014 14:11 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yosecret
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-12-2024

Yosecret

Photoshopgoeroe / Gadgetfreak

Die app kost geld, waardoor toch groot aantal mensen liever iets anders neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-10 10:50
Ik denk dat ik Telegram ook maar eens ga installeren. Het hele encryptie gebeuren vind ik niet zo heel belangrijk, al is het wel mooi meegenomen als daar ook aandacht aan wordt besteed.
Ik vrees vooral (zoals de meesten gok ik) dat WhatsApp na verloop van tijd wordt verbouwd tot iets met allerlei belachelijke (Facebook) functies.

Toen ik net mijn eerste smartphone had vond ik WhatsApp eigenlijk een slechte app. Vroeger altijd op MSN gechat met muis en toetsenbord en nu zat ik vast aan een app die alleen werkt op een telefoon...
Volgens mij heb ik Kik messenger toen ook nog geprobeerd maar als geen van je contactpersonen het gebruikt heb je er allemaal weinig aan. Dus toen bij WhatsApp gebleven.

Ik hoop dat er nu iets populair wordt wat wel gewoon op alle platformen is te gebruiken, welke app dat dan ook mag zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:51
Ik denk dat ik bij Whatsapp blijf tot Facebook het verkloot, hopelijk niet maar we zien het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:40
Brantje schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 19:04:
Een kennis die een leuk berichtje plaatst
[afbeelding]
En zo heb ik er al vandaag een stuk of 5 voorbij zien komen.
Langzamer hand komen we er wel.
Wel grappig dat diegene (en jij dus ook..) nog gewoon dan een FB account hebben terwijl het allemaal zo verschrikkelijk is volgens jullie.... ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Gynnad op 22-02-2014 14:15 ]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Gynnad schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 14:13:
[...]

Wel grappig dat diegene (en jij dus ook..) nog gewoon dan een FB account hebben terwijl het allemaal zo verschrikkelijk is volgens jullie.... ;)
Het gaat om de combinatie van de twee. Facebook kent straks zowel de berichten die je zelf publiceert, als al je persoonlijke gesprekken.

Overigens zit ik er ook sterk aan te denken FB te verwijderen, maar dat is ook omdat het verworden is tot een linkdump plek cq spelletjes portaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
Inderdaad, het gaat ook mij om de combinatie.
En het is dat er apps zijn als App ops voor android om het een en ander te beteugelen, anders had ik ook de FB app eraf gegooid en het alleen nog maar benaderd via een gewone web pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

PWM schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 14:36:
[...]

Het gaat om de combinatie van de twee. Facebook kent straks zowel de berichten die je zelf publiceert, als al je persoonlijke gesprekken.

Overigens zit ik er ook sterk aan te denken FB te verwijderen, maar dat is ook omdat het verworden is tot een linkdump plek cq spelletjes portaal.
Nog dommer: Mensen deinstalleren nu massaal Whatsapp maar laten wel de Facebook client of zelfs messenger op hun smartphone staan, denk je dat Facebook daar niet genoeg data uit kan halen.
Als mensen zo hypocriet zijn om te kappen met Whatsapp moeten ze hun hele Facebook gedoe maar verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Weet niet wie die mensen zijn, ik gebruik beide niet ;) Maar het zal vast. Weet alleen niet wat er hypocriet aan is. Het is een keuze, wellicht genomen door kennisgebied, waar je het mee eens kan zijn of niet. Zie niets hypocriets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Bierkameel schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 15:10:
[...]

Nog dommer: Mensen deinstalleren nu massaal Whatsapp maar laten wel de Facebook client of zelfs messenger op hun smartphone staan, denk je dat Facebook daar niet genoeg data uit kan halen.
Als mensen zo hypocriet zijn om te kappen met Whatsapp moeten ze hun hele Facebook gedoe maar verwijderen.
Nog een stapje erger: mensen voegen 1 (telegram) of 2 messagers TOE omdat ze die willen proberen met de verwachte facebook issues. :(

In plaats van 1 privacy probleem (Whatsapp), heb je nu opeens meer messengers die potentieel bij je contact lijst kunnen, en wellicht privacy problemen kunnen opleveren. :( :( :(

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-10 09:43
leuk_he schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 15:15:
Nog een stapje erger: mensen voegen 1 (telegram) of 2 messagers TOE omdat ze die willen proberen met de verwachte facebook issues. :(
Ook gedaan ja, niet echt vreemd imho. Tot de meerderheid/mensen waar ik vrijwel alleen maar mee Whatsapp "over" zijn. Pas dán knal ik WA er van af. Wilde ook eerst even testen hoe Telegram zou werken. Welnu, vele vele malen fijner (kan je niet beoordelen op andermans mening) dus dat wordt zo snel mogelijk de enige app.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
Bierkameel schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 15:10:
[...]

Zoals ik al eerder zei, met de juiste apps als app ops, kun je FB behoorlijk beteugelen voor nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smaartens
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-10 16:44
Threema lijkt me een prima alternatief. Mijn grootste zorg is dat mijn hele adresboek bij een provider op de (USA, Russische) server komt te staan. Dat wil ik niet en kan ik ook niet maken tov al mijn contacten die hun gegevens aan mij in vertrouwen hebben gegeven. Threema upload alleen een hash van je emailadres en telefoonnummer zodat ze wel kunnen zien of ik in andermans adresboek voorkom, maar ze niet mijn gegevens hebben. Telegram upload je hele adresboek *in clear text* naar hun servers!! (met het zwakke excuus dat ze dat nodig hebben om in iOS een naam in een notification te kunnen laten zien...).
Helaas nog niet veel NL gebruikers op Threema maar dat gaat komen hoop ik. Ziet er strak uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffert
Smaartens schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 20:27:
Telegram upload je hele adresboek *in clear text* naar hun servers!! (met het zwakke excuus dat ze dat nodig hebben om in iOS een naam in een notification te kunnen laten zien...).
Bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:34
Brad Pitt schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 12:23:
[...]

Light Flow (betaald) / Light Manager (gratis) d:)b

[afbeelding] [afbeelding]
Ik ben totaal geen fan van beide apps, heb ze geprobeerd, maar werkt niet zo goed als de instelling die Whatsapp toepast. Maar ik verwacht dat deze ondersteuning binnenkort wel komt.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smaartens
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-10 16:44
@Sniffert, helaas, de hele middag zitten lezen o.a. op news.ycombinator.com maar kan nu die thread niet meer vinden helaas. Ik vind wel nog een blog waarin een gebruiker iets signaleert dat hetzelfde doet vermoeden: http://blog.tincho.org/po...b6a10d6eb8bdb6205a5c81ea4.

de crypto discussie met de Telegrambouwers vind ik nog wel, leerzaam maar niet vertrouwenwekkend
https://news.ycombinator.com/item?id=6916860

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:34

Fiber

Beaches are for storming.

Is er niet één app of dienst waarmee je alle berichten van en naar alle diensten als Whatsapp, Facebook, iMessage, Telegram, Hangouts, etc. etc. kan afhandelen?

Bij SMS maakt het toch ook niet uit wat voor telefoon je hebt en wat voor SMS app je gebruikt...?

Of stel ik nou een hele rare vraag...? Ik bedoel dus dat het niet uit zou mogen maken welke dienst iemand gebruikt om mij een berichtje te sturen, het zou altijd aan moeten komen, als ze het juiste 'telefoonnummer' gebruiken. O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-10 11:57
Fiber schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 21:24:
[...]

Is er niet één app of dienst waarmee je alle berichten van en naar alle diensten als Whatsapp, Facebook, iMessage, Telegram, Hangouts, etc. etc. kan afhandelen?

Bij SMS maakt het toch ook niet uit wat voor telefoon je hebt en wat voor SMS app je gebruikt...?

Of stel ik nou een hele rare vraag...? Ik bedoel dus dat het niet uit zou mogen maken welke dienst iemand gebruikt om mij een berichtje te sturen, het zou altijd aan moeten komen, als ze het juiste 'telefoonnummer' gebruiken. O-)
Ik weet dat BB OS10 dat standaard heeft maar dat gebruikt niemand :p
Voor Android ken ik geen alternatief daarop helaas.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fiber schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 21:24:
[...]

Dit bedoel je?

Helaas nog niet op android verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 01:14
Interessant: Whatsapp ligt eruit en Telegram ook tegelijkertijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
benchMarc schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 21:41:
Interessant: Whatsapp ligt eruit en Telegram ook tegelijkertijd...
Inderdaad interessant, beide op lijk wel hetzelfde moment onderuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
Whatsapp heeft server problemen... ddos anyone? En met 100 aanmeldingen per seconde bij telegram raakt die server ook overspannen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffert
PirateBay is ook offline, misschien heeft dat ook ergens een relatie mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Als Whatsapp in de komende weken geen gebruikers meer overhoudt is dat wel het bewijs dat je een bedrijf voor veel geld kan overkopen maar nooit de userbase erbij kan kopen.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik blijf het verbazend vinden dat apps als Kakao of Line niet populairder zijn in Nederland
Afbeeldingslocatie: http://static.businessinsider.com/image/52c320546da8118f54e7659b-1200/image.jpg

Beide apps kunnen alles wat Whatsapp en Telegram kunnen, maar dan met nog veel meer extra functies + een mooiere interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Laatst online: 23-10 23:13

AzzKickah

06-CENSORED

Heb je hetzelfde grafiekje maar dan van de afgelopen week niet toevallig? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Niet online
AzzKickah schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 23:10:
Heb je hetzelfde grafiekje maar dan van de afgelopen week niet toevallig? :P
Nope helaas niet, maar volgens deze site heeft Kakao nu meer dan 130 miljoen gebruikers wereldwijd:
http://www.statista.com/s...gistered-kakaotalk-users/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011

spartacusNLD

This is Sparta!!

Graag onzinplaatjes achterwege laten.

[ Voor 119% gewijzigd door RoD op 22-02-2014 23:58 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
En nu doen ze het ook weer allebei tegelijk.... [insert x-files tune]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Niet online
benchMarc schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 23:44:
En nu doen ze het ook weer allebei tegelijk.... [insert x-files tune]
Ik vind het ook zeer toevallig.... piratebay is nog wel down btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 12:47

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Ik ben verbaasd dat mensen hierboven het risico dat hun adresboek gedeeld worden zo hoog nemen. Natuurlijk wil je dit niet; maar aangezien er altijd wel iemand in je vriendenkring je mails (in cc) met al je vrienden verbind, een telefoon/PC met virus heeft, dezelfde informatie al lang aan google/facebook/whatsapp/skype heeft gegeven, al zijn vrienden handig via datumprikker.nl uitnodigt voor een feestje, etc, etc, etc, vraag ik me af of ik me daar nou nog druk over moet maken.
Dat mensen profielen maken op basis van mijn berichten is toch een vele malen grotere inbreuk op privacy?

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calvinturbo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-09 14:05
RekZ schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 23:09:
Ik blijf het verbazend vinden dat apps als Kakao of Line niet populairder zijn in Nederland
[afbeelding]

Beide apps kunnen alles wat Whatsapp en Telegram kunnen, maar dan met nog veel meer extra functies + een mooiere interface.
Jep..
Telegram en Whatsapp zijn echt niet heilig.
Wellicht heeft dit te maken met hoe makkelijk je ziet of je huidige contacten het al hebben (adresboek uploaden).
Hangouts heeft dit bijvoorbeeld niet en die apps jij noemt volgens mij ook niet.
Maar Hangouts, Kakao en Line hebben wel veel meer functies..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Niet online
calvinturbo schreef op zondag 23 februari 2014 @ 00:32:
[...]

Jep..
Telegram en Whatsapp zijn echt niet heilig.
Wellicht heeft dit te maken met hoe makkelijk je ziet of je huidige contacten het al hebben (adresboek uploaden).
Hangouts heeft dit bijvoorbeeld niet en die apps jij noemt volgens mij ook niet.
Maar Hangouts, Kakao en Line hebben wel veel meer functies..
Klopt, wat ook een voordeel is aan Kakao of Line is dat je een aparte ID krijgt! Je hoeft dus niet perse iemands telefoonnummer te hebben om toe te voegen aan je messenger app. Dus ipv van "mag ik je telefoonnumer om je toe te voegen aan mijn lijst?" heb je bij Kakao of Line "mag ik je Kakao/Line ID om je toe te voegen aan mijn lijst..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van de week Telegram geïnstalleerd, omdat ik toch nieuwsgierig was..
Kreeg vandaag een SPAM SMS binnen uit het buitenland... toevallig??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Je bent niet de eerste die dat meemaakt.. Op de FP hebben mensen precies hetzelfde meegemaakt. Vertrouw Telegram voor geen meter om eerlijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
SChief schreef op zondag 23 februari 2014 @ 00:45:
Je bent niet de eerste die dat meemaakt.. Op de FP hebben mensen precies hetzelfde meegemaakt. Vertrouw Telegram voor geen meter om eerlijk te zijn.
Ik denk dat KakaoTalk een veel betere variant is voor Whatsapp. Ik gebruik het al een tijd om met Koreaanse collega's te chatten, maar denk niet dat KakaoTalk populair gaat worden in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-10 18:38
RekZ schreef op zondag 23 februari 2014 @ 00:42:
[...]

Klopt, wat ook een voordeel is aan Kakao of Line is dat je een aparte ID krijgt! Je hoeft dus niet perse iemands telefoonnummer te hebben om toe te voegen aan je messenger app. Dus ipv van "mag ik je telefoonnumer om je toe te voegen aan mijn lijst?" heb je bij Kakao of Line "mag ik je Kakao/Line ID om je toe te voegen aan mijn lijst..."
Of dat nu een voordeel is.
Het is juist makkelijk als een chat applicatie gebruik maakt van een lijst contacten die je al hebt. Anders kun je als iedereen een jaar later overstapt op de volgende hype weer achter al je vrienden aan voor hun nieuwe ID.

MSN gebruikte bijvoorbeeld je email en versloeg daarmee ICQ. En whatsapp is de dominante app geworden op de smartphone door telefoonnummers te koppelen.

Telefoonnummers hebben nog het bijkomende voordeel dat ze niet heel makkelijk aan te maken zijn. Makkelijker om iemand te blokkeren dus en moeilijker om te spammen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
benchMarc schreef op zondag 23 februari 2014 @ 00:48:
[...]

Ik denk dat KakaoTalk een veel betere variant is voor Whatsapp. Ik gebruik het al een tijd om met Koreaanse collega's te chatten, maar denk niet dat KakaoTalk populair gaat worden in NL.
Kan lastig worden idd. Overigens heb ik zelf liever Google met Hangouts dan een groep Russen met Telegram, dat vertrouw ik nog minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Niet online
RocketKoen schreef op zondag 23 februari 2014 @ 00:48:
[...]

Of dat nu een voordeel is.
Het is juist makkelijk als een chat applicatie gebruik maakt van een lijst contacten die je al hebt. Anders kun je als iedereen een jaar later overstapt op de volgende hype weer achter al je vrienden aan voor hun nieuwe ID.

MSN gebruikte bijvoorbeeld je email en versloeg daarmee ICQ. En whatsapp is de dominante app geworden op de smartphone door telefoonnummers te koppelen.

Telefoonnummers hebben nog het bijkomende voordeel dat ze niet heel makkelijk aan te maken zijn. Makkelijker om iemand te blokkeren dus en moeilijker om te spammen.
Kakao maakt ook gebruik van de users in je contact lijst(telefoonnummers dus), alleen komen die dan eerst nog een in lijst waar je men kan accepteren of weigeren.
Same here, ik verbaas me ook dat Telegram ineens hét ultiemte alternatief is voor Whatsapp sinds die paar dagen. Dit terwijl er andere apps zijn die bewezen goed werken...(o.a. Kakao, Line)

Het verdienmodel van Kakao ligt onder andere bij emoticons/theme's die users kunnen kopen voor een paar dollar/Koreaanse won. Verder werkt Kakao in Korea ook veel met bedrijven. Stel ik wil jou een pizza cadeau geven. Dan kan ik via Kakao met mijn credit card bijvoorbeeld 5 euro af laten schrijven, jij krijgt dan een QR code waarmee je bij de PizzaHut eenmalig een gratis pizza kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-10 14:59
Hoor niet veel (positieve) verhalen over Hangouts, maar voor mijn doel werkt het prima. Ik wil een chatclient die zowel op mijn Mobiel, Tablet als Desktop (Linux, OSX, whatever) werkt en synchroniseerd zodat ik van de een naar de ander kan overstappen. Ik communiceer veel via de chat voor mijn werk en dan is een desktop client een must. Heb het hele aan je telefoonnummer gekoppeld van Whatsapp nooit begrepen. En iedereen met een Android toestel heeft in de meeste gevallen gewoon Hangouts er standaard op staan, dus dat is vrij makkelijk beginnen.

Wat dat betreft is Telegram een mogelijk alternatief aangezien het ook iets voor de Desktop heeft.

[ Voor 8% gewijzigd door Chilly_Willy op 23-02-2014 00:58 ]

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
SChief schreef op zondag 23 februari 2014 @ 00:52:
[...]

Kan lastig worden idd. Overigens heb ik zelf liever Google met Hangouts dan een groep Russen met Telegram, dat vertrouw ik nog minder.
Ik heb Google sowieso al geheel de rug toegekeerd. Toen ze alleen nog een zoekmachine en maildiensten aanboden vond ik het wel prima. Na de koppeling van gmail met youtube en daarna weer de google+ integratie ben ik het wel beu geworden. Log je op android in op gmail, dan sta je ook meteen op youtube aangemeld en als je de google search opent ben je daar ook meteen weer ingelogd. Dat moet ik allemaal niet hebben.
Facebook en Google worden mij te groot en overkoepelend. Dan zoek ik het liever bij de jongens die zich toespitsen op één ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:23

aex351

I am the one

RekZ schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 23:09:
[afbeelding]

Het gaat niet om functionaliteit, maar om populariteit en volgen van de rest. Dat zag je destijds ook toen iedereen massaal overstapte van ICQ naar MSN. Nu na de overname van Whatsapp zie je iets soortgelijks gebeuren. Nieuwssites melden via een kopier-plak actie dat Telegram een goed alternatief is en erg populair begint te worden, want sensatie natuurlijk en nieuwssites willen meedoen. En dit terwijl niemand Telegram kent en het alleen installeert vanwege de nieuwsberichten. Aan het eind van de dag willen we gewoon gemak.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Verwijderd schreef op zondag 23 februari 2014 @ 00:42:
Dan heb je naar alle waarschijnlijkheid een telefoonnummer zonder +31 voor het mobiele nummer in je telefoonboek zitten. Dat is een bug waar sinds gisteren ook een fix voor is bij mijn weten. Er is echter nog geen officiële nieuwe versie uitgebracht, dus nog niet via Play store te downloaden.
Maar als je je cliënt met de sources van GitHub zou bakken, dan heb je daar waarschijnlijk geen last meer van.

Wat Hangouts betreft: Ik heb voor WhatsApp populair werd altijd Talk gebruikt en ten tijde van WA populariteit ook, toen werkt het uitstekend. Daarna werd het Hangouts en het is vele male trager en onbetrouwbaarder dan Talk was. Met enige regelmaat berichten die laat aankomen, soms zelfs niet, wat tamelijk vervelend is. Wel leuk dat het ook kan videobellen e.d.
Ik ben nog steeds bereikbaar via Hangouts en zal dat ook nog wel aanzienlijke tijd blijven.
Maar sinds het Talk niet meer is en het zo wisselend is qua betrouwbaarheid heeft het mijn stem niet meer. Ook is het open karakter verloren gegaan, waar Talk nog met de meeste XMPP clienten te gebruiken was schuift Hangouts steeds meer naar een propriëtair protocol.

[ Voor 28% gewijzigd door Ultraman op 23-02-2014 01:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
Verwijderd schreef op zondag 23 februari 2014 @ 00:42:
Zou best toeval kunnen zijn, mijn grootouders hebben een nood-gsm en echte senioren telefoon en die krijgen ook vreemde buitenlandse sms berichten... En daar is nog nooit veel mee
gedaan.

En ik heb zelf van alles op mijn telefoon geïnstalleerd en ik krijg geen spam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
RekZ schreef op zondag 23 februari 2014 @ 00:56:
[...]

Kakao maakt ook gebruik van de users in je contact lijst(telefoonnummers dus), alleen komen die dan eerst nog een in lijst waar je men kan accepteren of weigeren.

[...]

Same here, ik verbaas me ook dat Telegram ineens hét ultiemte alternatief is voor Whatsapp sinds die paar dagen. Dit terwijl er andere apps zijn die bewezen goed werken...(o.a. Kakao, Line)

Het verdienmodel van Kakao ligt onder andere bij emoticons/theme's die users kunnen kopen voor een paar dollar/Koreaanse won. Verder werkt Kakao in Korea ook veel met bedrijven. Stel ik wil jou een pizza cadeau geven. Dan kan ik via Kakao met mijn credit card bijvoorbeeld 5 euro af laten schrijven, jij krijgt dan een QR code waarmee je bij de PizzaHut eenmalig een gratis pizza kan halen.
Waarom zou ik dat in hemelsnaam allemaal willen? Al die ballast heb je niet nodig in een chatapp. Ook het gedoe van userID's wil men niet meer. Anders was BBM al veel populairder geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
KakaoTalk werkt op beide manieren. Je hoeft niet per se een account aan te maken, alleen maar wanneer je met de desktop client gaat werken. Wil je dat niet, dan werkt het op dezelfde manier als Whatsapp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
RekZ schreef op zondag 23 februari 2014 @ 00:56:
Stel ik wil jou een pizza cadeau geven. Dan kan ik via Kakao met mijn credit card bijvoorbeeld 5 euro af laten schrijven, jij krijgt dan een QR code waarmee je bij de PizzaHut eenmalig een gratis pizza kan halen.
Waarom zou je dat willen? Als je me een pizza cadeau wilt geven, laat hem dan gewoon bezorgen.
Als ik dan toch naar PizzaHut ga, pak ik wel een papieren briefje van 5 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Niet online
RemcoDelft schreef op zondag 23 februari 2014 @ 11:25:
[...]

Waarom zou je dat willen? Als je me een pizza cadeau wilt geven, laat hem dan gewoon bezorgen.
Als ik dan toch naar PizzaHut ga, pak ik wel een papieren briefje van 5 euro.
Waarom zou je een messenger app willen gebruiken? Je kan iemand toch ook gewoon een brief sturen?

Kakao en Line zijn 4 jaar geleden ook begonnen met alleen een basic berichtenfunctie zoals Whatsapp en Telegram, alleen door de jaren heen zijn ze zo gegroeid dat de mogelijkheden eindeloos lijken te zijn.

http://www.kakao.com/services/8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:48
Gisteren in 1 dag 1,8 miljoen Telegram gebruikers erbij. En alleen vandaag in 4 uur tijd al 800.000 users erbij.

Gaat erg hard, knap ook dat dit gebeurt zonder dat het volledig uit elkaar valt.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
RekZ schreef op zondag 23 februari 2014 @ 11:36:
[...]

Waarom zou je een messenger app willen gebruiken? Je kan iemand toch ook gewoon een brief sturen?

Kakao en Line zijn 4 jaar geleden ook begonnen met alleen een basic berichtenfunctie zoals Whatsapp en Telegram, alleen door de jaren heen zijn ze zo gegroeid dat de mogelijkheden eindeloos lijken te zijn.

http://www.kakao.com/services/8
Kromme vergelijking van je.
Devian schreef op zondag 23 februari 2014 @ 12:00:
Gisteren in 1 dag 1,8 miljoen Telegram gebruikers erbij. En alleen vandaag in 4 uur tijd al 800.000 users erbij.

Gaat erg hard, knap ook dat dit gebeurt zonder dat het volledig uit elkaar valt.
Dat moet nog gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Niet online
Mizgala28 schreef op zondag 23 februari 2014 @ 12:22:
[...]

Kromme vergelijking van je.

[...]
Hoezo? Je hoeft er geen gebruik van te maken, het is gewoon 1 van de features. Wat mobiele betalingen betreft lopen we in Nederland/Europa gewoon achter. In Korea geeft een opa z'n kleinkind een ijsje via Kakao, geeft Starbucks jou een kortingscoupon via Kakao en stuur jij iemand bijvoorbeeld weer een emoticon pakket voor 1 euro.

http://blog.kakao.com/322

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
RekZ schreef op zondag 23 februari 2014 @ 12:38:
[...]

Hoezo? Je hoeft er geen gebruik van te maken, het is gewoon 1 van de features. Wat mobiele betalingen betreft lopen we in Nederland/Europa gewoon achter. In Korea geeft een opa z'n kleinkind een ijsje via Kakao, geeft Starbucks jou een kortingscoupon via Kakao en stuur jij iemand bijvoorbeeld weer een emoticon pakket voor 1 euro.

Ik doelde erop dat een messenger app gebruiken overbodig is.

En je hebt zeker gelijk, een vriend is op stage in Korea geweest en ineens had hij wat aan bv z'n nfc, andere wereld daar.

Dan lijkt het hier net middeleeuwen vergeleken met daar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
[...]

Mijn Koreaans is niet zo best...

Maar grappig dit soort dingen, nooit behoefte gevoeld om via mijn messenger app eten te gaan versturen naar vrienden. Maar er zijn wel meer cultuurverschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11:38

3raser

⚜️ Premium member

Is er geen PGP messenger beschikbaar? Dit lijkt me toch redelijk eenvoudig te implementeren. Je telefoon genereert een eigen private en public key en je geeft die public key aan de server. Gebruikers die jouw toevoegen aan hun contactlijst krijgen die public key toegestuurd en kunnen je vanaf dat moment veilig berichten sturen. Of de berichten nu bewaard blijven op de server of niet maakt dan ook niet meer uit. Eventueel zorg je ervoor dat gebruikers handmatig nieuwe keys kunnen genereren (of nog beter, automatisch iedere week) en voordat de eerste serie berichten gekraakt is kan de hacker/veiligheidsdienst zich alweer stuk bijten op een nieuwe sleutel.
Maak het open source zodat iedereen kan zien dat de private key ook echt prive blijft en dat opnieuw genereren ook echt werkt. Zorg ervoor dat berichten na bezorging direct van de server worden verwijderd.

Denk ik te rooskleurig of is er echt geen addertje te vinden? Als dit dan in Nederland gemaakt kan worden en op Nederlandse servers kan worden opgeslagen dan is dat voor de rest van de wereld ook gelijk een pre. Geen patriot act enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Koreanen zijn (naar Westerse maatstaven) dan ook redelijk gek met hun gadgets.
Waar gaat het naar toe als opa z'n kleinkind niet meer gewoon op de fiets meeneemt om een ijsje te halen?
Ik snap wel het belang van grote bedrijven om op deze manier een klein stukje mee te snoepen van het ijsje, maar het is een ontwikkeling die ik graag gewoon niet zie ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Port187
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
[b][message=41802945,noline]
Dus ik zit in a pickle, om het maar zo te zeggen. WhatsApp is nu van Satan, Telegram lijkt meer smoke and mirrors te zijn en Hemlis is nog niet af (en ondersteunt Windows Phone niet direct). Misschien maar weer terug naar SMS? ...
Dat WhatsApp nu van FB is zal me een worst wezen, waar ik persoonlijk blij mee ben is dat anderen nu masaal overstappen op Telegram waardoor ik eindelijk een chat app heb waarmee ik OOK op mijn desktop kan typen! Heb een enorme hekel aan touch screens, en mis de goede oude MSN dagen.

Ik ga WhatsApp en Telegram een maandje naast elkaar draaien, hopelijk iedereen over tegen die tijd.

Telegram's secret chat p2p en encrypted met self destruct optie is ook leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Heeft Telegram eigenlijk een verdienmodel? Ze moeten die extreme groei wel ergens van kunnen betalen lijkt me.
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste

Let op:
De discussie over Telegram voeren we in Telegram voor Android