Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:20

3raser

⚜️ Premium member

Is er geen PGP messenger beschikbaar? Dit lijkt me toch redelijk eenvoudig te implementeren. Je telefoon genereert een eigen private en public key en je geeft die public key aan de server. Gebruikers die jouw toevoegen aan hun contactlijst krijgen die public key toegestuurd en kunnen je vanaf dat moment veilig berichten sturen. Of de berichten nu bewaard blijven op de server of niet maakt dan ook niet meer uit. Eventueel zorg je ervoor dat gebruikers handmatig nieuwe keys kunnen genereren (of nog beter, automatisch iedere week) en voordat de eerste serie berichten gekraakt is kan de hacker/veiligheidsdienst zich alweer stuk bijten op een nieuwe sleutel.
Maak het open source zodat iedereen kan zien dat de private key ook echt prive blijft en dat opnieuw genereren ook echt werkt. Zorg ervoor dat berichten na bezorging direct van de server worden verwijderd.

Denk ik te rooskleurig of is er echt geen addertje te vinden? Als dit dan in Nederland gemaakt kan worden en op Nederlandse servers kan worden opgeslagen dan is dat voor de rest van de wereld ook gelijk een pre. Geen patriot act enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
RekZ schreef op zondag 23 februari 2014 @ 12:38:
Hoezo? Je hoeft er geen gebruik van te maken, het is gewoon 1 van de features. Wat mobiele betalingen betreft lopen we in Nederland/Europa gewoon achter. In Korea geeft een opa z'n kleinkind een ijsje via Kakao, geeft Starbucks jou een kortingscoupon via Kakao en stuur jij iemand bijvoorbeeld weer een emoticon pakket voor 1 euro.
Koreanen zijn (naar Westerse maatstaven) dan ook redelijk gek met hun gadgets.
Waar gaat het naar toe als opa z'n kleinkind niet meer gewoon op de fiets meeneemt om een ijsje te halen?
Ik snap wel het belang van grote bedrijven om op deze manier een klein stukje mee te snoepen van het ijsje, maar het is een ontwikkeling die ik graag gewoon niet zie ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Port187
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
[b][message=41802945,noline]
Dus ik zit in a pickle, om het maar zo te zeggen. WhatsApp is nu van Satan, Telegram lijkt meer smoke and mirrors te zijn en Hemlis is nog niet af (en ondersteunt Windows Phone niet direct). Misschien maar weer terug naar SMS? ...
Dat WhatsApp nu van FB is zal me een worst wezen, waar ik persoonlijk blij mee ben is dat anderen nu masaal overstappen op Telegram waardoor ik eindelijk een chat app heb waarmee ik OOK op mijn desktop kan typen! Heb een enorme hekel aan touch screens, en mis de goede oude MSN dagen.

Ik ga WhatsApp en Telegram een maandje naast elkaar draaien, hopelijk iedereen over tegen die tijd.

Telegram's secret chat p2p en encrypted met self destruct optie is ook leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Heeft Telegram eigenlijk een verdienmodel? Ze moeten die extreme groei wel ergens van kunnen betalen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:49
Bigs schreef op maandag 24 februari 2014 @ 14:08:
Heeft Telegram eigenlijk een verdienmodel? Ze moeten die extreme groei wel ergens van kunnen betalen lijkt me.
Wie weten hopen ze ook op een overname op den duur. Hoe maakte WhatsApp eigenlijk winst? Ik kan me niet voorstellen dat ze konden rondkomen met de kosten die ervoor stonden van 1 euro, die eigenlijk enkel door iPhone gebruikers werden betaald. Ik als androidgebruiker heb nog nooit hoeven te betalen voor WhatsApp. Elke keer werd het weer verlengd. Ik heb ook nooit reclame gezien bij WhatsApp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
benchMarc schreef op maandag 24 februari 2014 @ 14:30:
[...]

Wie weten hopen ze ook op een overname op den duur. Hoe maakte WhatsApp eigenlijk winst? Ik kan me niet voorstellen dat ze konden rondkomen met de kosten die ervoor stonden van 1 euro, die eigenlijk enkel door iPhone gebruikers werden betaald. Ik als androidgebruiker heb nog nooit hoeven te betalen voor WhatsApp. Elke keer werd het weer verlengd. Ik heb ook nooit reclame gezien bij WhatsApp.
Niet. Het hele verdien model van WA was om overgenomen te worden voor een smak geld!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
benchMarc schreef op maandag 24 februari 2014 @ 14:30:
[...]

Ik denk niet dat WhatsApp winst maakte, maar ze haalden voor de overname door Facebook al wel bijna $60 miljoen VC funding op. De mensen achter dat kapitaal hebben nu lekker verdiend aan de overname door Facebook. Waarschijnlijk hoopte WhatsApp dus ook op zo'n overname. Over een jaar vertrekken de oprichters, en sluit Facebook de deuren of probeert er op een hopeloze manier geld aan te verdienen. Zo gaat het vaker met dit soort overnames.

[ Voor 3% gewijzigd door Bigs op 24-02-2014 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
Bigs schreef op maandag 24 februari 2014 @ 14:35:
[...]

Ik denk niet dat WhatsApp winst maakte, maar ze haalden voor de overname door Facebook al wel bijna $60 miljoen VC funding op. De mensen achter dat kapitaal hebben nu lekker verdiend aan de overname door Facebook. Waarschijnlijk hoopte WhatsApp dus ook op zo'n overname. Over een jaar vertrekken de oprichters, en sluit Facebook de deuren of probeert er op een hopeloze manier geld aan te verdienen. Zo gaat het vaker met dit soort overnames.
Dat ik dus precies waar ik idd op doelde :) Ik kon me al niet voorstellen dat WhatsApp winstgevend zou zijn en dus gewoon met investeringen het risico aanging om uiteindelijk populair te worden en te worden overgekocht voor een flinke som. Er zijn natuurlijk talloze bedrijfjes die dit op dezelfde manier doen en gewoon grandioos het schip in gaan. Maar daar hoor je natuurlijk niets over.
De jongens van WhatsApp hebben het goed gedaan. Als facebook steeds minder populair blijft worden en mensen stappen over naar een ander alternatief is het allemaal geen drol meer waard.
Sowieso, 19 miljard dollar voor een softwarepakketje met wat servers... Bizar gewoon.
Maarja, het is maar wat de gek ervoor geeft hè...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-09 21:36
Effe een crosspost: Vanavond ook bij radar een stuk over telegram en whatsapp

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Telegram bekeken maar dat was gewoon een whatsapp kloon. Als ik dan wat anders wil proberen moet het er ook anders uitzien. ;)

BBM op dit moment in gebruik, het probleem is het uitnodigen, maar voor de rest doet die het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3raser schreef op maandag 24 februari 2014 @ 11:45:
Is er geen PGP messenger beschikbaar? Dit lijkt me toch redelijk eenvoudig te implementeren. Je telefoon genereert een eigen private en public key en je geeft die public key aan de server. Gebruikers die jouw toevoegen aan hun contactlijst krijgen die public key toegestuurd en kunnen je vanaf dat moment veilig berichten sturen. Of de berichten nu bewaard blijven op de server of niet maakt dan ook niet meer uit. Eventueel zorg je ervoor dat gebruikers handmatig nieuwe keys kunnen genereren (of nog beter, automatisch iedere week) en voordat de eerste serie berichten gekraakt is kan de hacker/veiligheidsdienst zich alweer stuk bijten op een nieuwe sleutel.
Maak het open source zodat iedereen kan zien dat de private key ook echt prive blijft en dat opnieuw genereren ook echt werkt. Zorg ervoor dat berichten na bezorging direct van de server worden verwijderd.

Denk ik te rooskleurig of is er echt geen addertje te vinden? Als dit dan in Nederland gemaakt kan worden en op Nederlandse servers kan worden opgeslagen dan is dat voor de rest van de wereld ook gelijk een pre. Geen patriot act enzo.
Daar zat ik nou net de afgelopen week ook al eens te bedenken!!! Hoop dat gaat komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmer2
  • Laatst online: 01-11-2022
Ik heb zelf Threema op de iPhone gezet en het werkt snel en betrouwbaar. Zie helaas nog weinig contacten verschijnen, maar dat ligt aan de prijs. Ik ben namelijk overtuigd van de security die deze app mij bied.
Kortom, ik hoop dat er meer mensen een naar willen kijken. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.telegraaf.nl/d...ebruikers_Whatsapp__.html

Ook Whatsapp werd al voor de miljardenovername in de gaten gehouden door het CBP. Samen met de Canadese privacywaakhond OPC onderzocht het College vermeende privacyschending van de berichtendienst. Het CBP stelde vast dat Whatsapp de privacy van gebruikers schendt omdat het, zodra een gebruiker de app installeert, alle mobiele nummers uit het adresboek overneemt, ook van contactpersonen die Whatsapp niet gebruiken. Het CBP wil dat de dienst alleen de nummers bewaart van contactpersonen die ook gebruikmaken van Whatsapp.

Kohnstamm zegt tenminste één app te kennen die dat principe wel toepast. Hij noemt geen naam, omdat hij geen reclame voor diensten wil maken. De voorzitter laat echter wel doorschemeren dat het niet om Telegram gaat, de berichtendienst waar veel Whatsappgebruikers nu naar overstappen. Deze dienst die vorig jaar zomer gelanceerd werd door de Rus Pavel Duroc, één van de oprichters van de Russische Facebookvariant VKontakte, zegt privacy van de gebruikers hoog in het vaandel te hebben staan. Kohnstamm zegt dit niet veel. “Je kunt er als gebruiker pas zeker van zijn dat je gegevens niet voor andere doeleinden worden gebruikt, als een bedrijf in zijn voorwaarden vermeldt dat het gebruikers een hoge schadevergoeding geeft indien dat toch gebeurt. Data is het nieuwe goud.”

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2014 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:44

AzzKickah

06-CENSORED

Verwijderd schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 11:04:
http://www.telegraaf.nl/d...ebruikers_Whatsapp__.html

Ook Whatsapp werd al voor de miljardenovername in de gaten gehouden door het CBP. Samen met de Canadese privacywaakhond OPC onderzocht het College vermeende privacyschending van de berichtendienst. Het CBP stelde vast dat Whatsapp de privacy van gebruikers schendt omdat het, zodra een gebruiker de app installeert, alle mobiele nummers uit het adresboek overneemt, ook van contactpersonen die Whatsapp niet gebruiken. Het CBP wil dat de dienst alleen de nummers bewaart van contactpersonen die ook gebruikmaken van Whatsapp.

Kohnstamm zegt tenminste één app te kennen die dat principe wel toepast. Hij noemt geen naam, omdat hij geen reclame voor diensten wil maken. De voorzitter laat echter wel doorschemeren dat het niet om Telegram gaat, de berichtendienst waar veel Whatsappgebruikers nu naar overstappen. Deze dienst die vorig jaar zomer gelanceerd werd door de Rus Pavel Duroc, één van de oprichters van de Russische Facebookvariant VKontakte, zegt privacy van de gebruikers hoog in het vaandel te hebben staan. Kohnstamm zegt dit niet veel. “Je kunt er als gebruiker pas zeker van zijn dat je gegevens niet voor andere doeleinden worden gebruikt, als een bedrijf in zijn voorwaarden vermeldt dat het gebruikers een hoge schadevergoeding geeft indien dat toch gebeurt. Data is het nieuwe goud.”
En hoe wil je zo'n app anders laten detecteren of je contactpersonen ook die app hebben?

Dit is waar mensen voor kiezen als ze zo'n app installeren. Dat 90% te dom is om te s*****n en zich niet bedenkt dat daarvoor toch echt het een en ander bekeken/verstuurd moet worden, tjah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmer2
Dat risico heb ik met Threema ook genomen. Het is minder duur dan veel denken. Een eenmalige betaling voor privacy en daarna is de app geheel gratis in gebruik. Veel mensen realiseren zich niet dat ze voor het gratis gebruik (bij andere apps) wel al hun data op straat gooien.

[ Voor 3% gewijzigd door emmer2 op 25-02-2014 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:45
emmer2 schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 11:29:
Dat risico heb ik met Threema ook genomen. Het is minder duur dan veel denken. Een eenmalige betaling voor privacy en daarna is de app geheel gratis in gebruik. Veel mensen realiseren zich niet dat ze voor het gratis gebruik wel al hun data op straat gooien.
De meeste mensen die ik ken wilden ook de 89 cent per jaar niet gaan betalen mocht Whatsapp dat gaan invoeren en zodoende zie ik elke betaalde app als zijnde gedoemd te falen om al je contacten over te laten stappen. Enkel en alleen gratis apps zijn imho mogelijk om "iedereen" het te laten gebruiken.

[ Voor 9% gewijzigd door Brad Pitt op 25-02-2014 11:31 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmer2
Brad Pitt schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 11:30:
[...]

De meeste mensen die ik ken wilden ook de 89 cent per jaar niet gaan betalen mocht Whatsapp dat gaan invoeren en zodoende zie ik elke betaalde app als zijnde gedoemd te falen om al je contacten over te laten stappen. Enkel en alleen gratis apps zijn imho mogelijk om "iedereen" het te laten gebruiken.
Ik weet zeker dat je daarin gelijk hebt. Helaas wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
3raser schreef op maandag 24 februari 2014 @ 11:45:
Is er geen PGP messenger beschikbaar?
TextSecure doet dit. Nu alleen nog Android:
Google Play: TextSecure Beta

Opensource. End to end encryptie.
Net een nieuwe update:
https://whispersystems.org/blog/the-new-textsecure/

Zowel zender als gebruiker heeft TextSecure nodig, maar er is een fallback naar SMS, die niet encrypted is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Niet online
Ik zie alleen niet waar ze vandaan komen. Staan niet/niet duidelijk op hun website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Eén van de main devs komt in ieder geval uit San Francisco. Vreemd dat het niet op hun site staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 11:30:
[...]

Die mensen kunnen niet rekenen? Dat zijn 4 of 5 smsjes aan kosten om onbeperkt onzin naar elkaar over te kunnen gooien. In mijn omgeving is het probleem vooral dat je nog altijd een creditcard nodig hebt in de Google Play winkel terwijl een creditcard als betaalmiddel hier helemaal geen gangbaar betaalmiddel is, zeker niet voor iedereen met een beneden modaal inkomen.
Niet kunnen betalen voert dan de boventoon, niet willen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2014 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 13:43:
[...]

Die mensen kunnen niet rekenen? Dat zijn 4 of 5 smsjes aan kosten om onbeperkt onzin naar elkaar over te kunnen gooien. In mijn omgeving is het probleem vooral dat je nog altijd een creditcard nodig hebt in de Google Play winkel terwijl een creditcard als betaalmiddel hier helemaal geen gangbaar betaalmiddel is, zeker niet voor iedereen met een beneden modaal inkomen.
Niet kunnen betalen voert dan de boventoon, niet willen.
Voor 89 cent kan ik 296 smsjes sturen met Rebvoice. En geen gedoe met mensen die geen smartphone hebben of een alternatief gebruiken waar ik niet op geregistreerd ben.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdep
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-09-2016
Ik krijg de indruk dat BBM wel veilig is met het versturen van messages, maar het valt me op dat ze zelfs nog meer permissions vragen dan FB: Contacts, Call logs, Positioning, Phone Id, send SMS, Phone State, Call Monitoring. Nou is m'n phone geroot en kan ik alles blokken met LBE maar ik vind het nogal veel.

Hemlis lijkt me wel wat, weet iemand wanneer de release is? Threema lijkt me ook wel wat, een paar postzegels is duurder tegenwoordig :)
Telegram lijkt me niks, die russen zijn net zo onbetrouwbaar als amerikanen.

[ Voor 3% gewijzigd door jdep op 26-02-2014 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Niet online
Ik denk dat geen enkele chat is te vertrouwen.
Voordeel van opensource clients en API is dat je kan kijken wat ze met je permissies doen.
Helaas moet je wel je telefoon boek deels vrij geven anders kan je niet zoeken naar andere mensen.
Bij Telegram wordt wel je Telefoon + naam opgeslagen op de server ook van de mensen van je telefoon boek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
jdep schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 10:38:
Ik krijg de indruk dat BBM wel veilig is met het versturen van messages, maar het valt me op dat ze zelfs nog meer permissions vragen dan FB: Contacts, Call logs, Positioning, Phone Id, send SMS, Phone State, Call Monitoring. Nou is m'n phone geroot en kan ik alles blokken met LBE maar ik vind het nogal veel.

Hemlis lijkt me wel wat, weet iemand wanneer de release is? Threema lijkt me ook wel wat, een paar postzegels is duurder tegenwoordig :)
Telegram lijkt me niks, die russen zijn net zo onbetrouwbaar als amerikanen.
Dat is BBM op Android denk ik dan of niet? Het is wel jammer dat het op Android nog steeds alles of niets is, in iOS en BlackBerry 10 OS kun je per permissie aangeven of je het wel of niet wilt toelaten. BBM gebruikt die dingen namelijk alleen als jij een bepaalde actie doet (bv. locatie delen). Wat hij met call logs en send sms wil is me alleen wel een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:28
App Ops Starter is je oplossing, die kan permissies per app regelen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Verwijderd schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 13:43:
In mijn omgeving is het probleem vooral dat je nog altijd een creditcard nodig hebt in de Google Play winkel terwijl een creditcard als betaalmiddel hier helemaal geen gangbaar betaalmiddel is
Ik wil mijn creditcard helemaal niet aan een telefoon/tablet koppelen! 89 cent betalen zou geen bezwaar zijn, maar dan via Paypal of zo.
Zeker na geintjes als "in-app aankopen" wil ik helemaal niet dat iets onbenulligs toegang heeft tot mijn CC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vDorst schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 11:11:
Ik denk dat geen enkele chat is te vertrouwen.
Voordeel van opensource clients en API is dat je kan kijken wat ze met je permissies doen.
Helaas moet je wel je telefoon boek deels vrij geven anders kan je niet zoeken naar andere mensen.
Bij Telegram wordt wel je Telefoon + naam opgeslagen op de server ook van de mensen van je telefoon boek.
Wat zo'n app doet vind ik zelf niet eens zo heel belangrijk, totdat zo'n app (of liever, de database er achter) in de handen van een bedrijf als Facebook land.
Het zijn uiteindelijk maar telefoonnummers en met telefoon nummers alleen weet je geen reet maar als je dit kan koppelen met een gebruikersgegevensdepot als Facebook word het heel rap heel eng.
Het aantal mensen die dat niet kunnen bevatten en gewoon doorgaan met onzin als "je kan er toch niets aan doen" is behoorlijk astronomisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:35
Voor degene die tussen Heml en Threema twijfelen(den)...
welk verschil tussen die 2 maakte het verschil voor jullie?

Wat zijn de aanzienlijke echte pro's of con's ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RemcoDelft schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 11:43:
[...]

Ik wil mijn creditcard helemaal niet aan een telefoon/tablet koppelen! 89 cent betalen zou geen bezwaar zijn, maar dan via Paypal of zo.
Zeker na geintjes als "in-app aankopen" wil ik helemaal niet dat iets onbenulligs toegang heeft tot mijn CC.
In app aankopen moeten via de Google store gaan en moet je expliciet goedkeuren. Ook kan je ongeauthoriseerde creditcard transacties gewoon terugtrekken via de bank. (disputeren) Maar ik snap je uitgangspunt volledig.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2014 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Verwijderd schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 11:45:
Ook kan je ongeauthoriseerde creditcard transacties gewoon terugtrekken via de bank. (disputeren)
Dat dacht ik tot voor kort ook...
Het blijkt dat de bank helemaal niets meer met de creditcard te maken heeft. Zelfs Mastercard zegt letterlijk: "wij geven geen creditcards uit, we leveren alleen het platform". Je bent overgeleverd aan de grillen van ICS, en als die een bonnetje krijgen overlegd waar i.p.v. de handtekening "Onder dwang" staat, moet je gewoon betalen. Oja, telefonisch als je vooraf belt zeggen ze wel dat je het achteraf kan terugboeken.... Keiharde misleiding en daarna sta je machteloos als consument.

Het liefst zou ik m'n CC helemaal wegdoen om van ICS als monopolist in Nederland af te zijn, maar dat is helaas uit praktische overwegingen geen optie.

Wat de discussie over permissies betreft: is het erg paranoide om te denken dat applicaties maar zo veel mogelijk permissies aanvragen, om in de toekomst datamining mogelijk te maken, en daarmee de mogelijkheid op heel veel cashen te krijgen? Zelfs iets als Hill Climb Racing (wat niet meer voorstelt dan Mario 25 jaar geleden!) heeft de meest overdreven permissies. Qua aantal downloads zijn ze trouwens vergelijkbaar met Whatsapp, sterker nog, ze verdienen wellicht zelfs meer! Zou dat de verkoopwaarde ook op tientallen miljarden zetten?

Wat betreft die 19 miljard verkoop van Whatsapp: het zou zomaar kunnen dat de hoogte van dit bedrag leidt tot een enorme backfire: het is nu overduidelijk aan alle mogelijke concurrenten dat er zeer veel geld mee te verdienen is. Het zou me dan ook niet verbazen als er veel meer nieuwe berichtenapps komen. Meer concurrentie voor Facebook dus, terwijl het doel van de overname het tegenovergestelde was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
NeutraleTeun schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 11:44:
Voor degene die tussen Heml en Threema twijfelen(den)...
welk verschil tussen die 2 maakte het verschil voor jullie?

Wat zijn de aanzienlijke echte pro's of con's ?
Ik denk beschikbaarheid. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
:D
Maar ik heb ook al gelezen dat mensen betaald hebben (ontwikkelen "kickstarter") aan Heml.
Dus vroeg mij af: waarom Heml boven Threema verkiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-09 16:34
RemcoDelft schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 11:43:
[...]

Ik zou me daar niet te druk over maken, ik heb al jaren mijn CC gekoppeld aan de Play store en nog nooit problemen gehad.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
NeutraleTeun schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 12:00:
:D
Maar ik heb ook al gelezen dat mensen betaald hebben (ontwikkelen "kickstarter") aan Heml.
Dus vroeg mij af: waarom Heml boven Threema verkiezen.
Heml.is / Hemlis, niet Heml. :p

Ik blijf voorlopig maar gewoon bij Whatsapp.. Telegram vertrouw ik niet en de rest van de alternatieven heeft (helaas) te weinig gebruikers in Nederland.. Mja, als iedereen zo blijft denken dan komen we natuurlijk geen steek verder. :+ Jammer dat het merendeel dat wel de overstap waagt voor Telegram gaat.

[ Voor 36% gewijzigd door S_Chief op 26-02-2014 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trolando
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-08 13:47
Als Telegram nou over zou gaan op de technologie van Threema, dan zijn we al een stuk verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Line kreeg er afgelopen weekend binnen 24 uur twee miljoen nieuwe gebruikers bij, een record voor de Japanse berichtendienst, meldt The Wall Street Journal.
http://www.nu.nl/tech/371...rs-whatsapp-overname.html

Helaas lees ik op Nederlandse fora nog weinig mensen die de overstap maken naar Line.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
SChief schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 12:02:
[...]

Heml.is / Hemlis, niet Heml. :p

Ik blijf voorlopig maar gewoon bij Whatsapp.. Telegram vertrouw ik niet en de rest van de alternatieven heeft (helaas) te weinig gebruikers in Nederland.. Mja, als iedereen zo blijft denken dan komen we natuurlijk geen steek verder. :+ Jammer dat het merendeel dat wel de overstap waagt voor Telegram gaat.
Whatsapp vertrouw je wel, maar Telegram niet? Leg eens uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Naja Whatsapp vertrouw ik ook niet helemaal (zal vast weer NSA shit of wat dan ook achter zitten :+ ), maar die aparte verhalen met SMSjes dat je de Lotto hebt gewonnen en een persoon hierboven die pr0n ontving etc. bevallen mij niet. Dit soort dingen kwamen ook nadat mensen Telegram hadden geïnstalleerd (toeval of..).

M'n argumenten zijn niet geweldig, maar voor mij is het iig genoeg om geen Telegram te gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Niemand van mijn lijst heeft dat gehad. En wie weet wat die mensen er nog meer opgemikt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
"Wil ik niet" is een prima argument hoor, maar om dan wel WA te willen gebruiken vind ik een beetje flauw gezever.

Iedereen heeft de mond vol van vrije-markteconomie, maar van die lui wil niemand echt gebruik maken van concurrentie. Nee ze hebben liever één grootmacht waar ze zaken mee doen. Alle gegevens bij Facebook zetten, alle spullen bij Mediamarkt kopen... Op de lange termijn valt er niks meer te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:48

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Verstekbakker schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 14:06:
"Wil ik niet" is een prima argument hoor, maar om dan wel WA te willen gebruiken vind ik een beetje flauw gezever.

Iedereen heeft de mond vol van vrije-markteconomie, maar van die lui wil niemand echt gebruik maken van concurrentie. Nee ze hebben liever één grootmacht waar ze zaken mee doen. Alle gegevens bij Facebook zetten, alle spullen bij Mediamarkt kopen... Op de lange termijn valt er niks meer te kiezen.
Het beste zou zijn 1 algemeen secure messaging protocol, en verschillende apps die daar gebruik van maken, zodat je ook onderling kan messagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Tsja wat moet ik anders doen, al m'n contacten zitten op Whatsapp, dan heb ik weinig keus.. Ik wil best overstappen, maar niet naar Telegram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
barcawinner schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 14:11:
[...]

Het beste zou zijn 1 algemeen secure messaging protocol, en verschillende apps die daar gebruik van maken, zodat je ook onderling kan messagen.
Maar het gaat er niet om dat de NSA (of wie dan ook) de berichten kunnen lezen/onderscheppen.
Gaat erom dat je je data (van de vrij persoonlijke gesprekken) niet ook nog eens via Facebook laat lopen.

Iets waar Facebook graag 19miljard $ voor overhad, en dan ook nog eens op winst gokt.

[ Voor 8% gewijzigd door NeutraleTeun op 26-02-2014 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik vind alleen al het desktop gebeuren goud. Ben benieuwd wanneer WA overstag gaat ermee. Inmiddels al een man of 30 over bij mij. Binnenkort mijn ouders ompluggen. :D Dan is het gros waar ik mee ouwehoer wel over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Senor Sjon schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 14:13:
Ik vind alleen al het desktop gebeuren goud. Ben benieuwd wanneer WA overstag gaat ermee. Inmiddels al een man of 30 over bij mij. Binnenkort mijn ouders ompluggen. :D Dan is het gros waar ik mee ouwehoer wel over.
Welke desktop client gebruik je (in Windows neem ik aan)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

SChief schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 14:12:
Tsja wat moet ik anders doen, al m'n contacten zitten op Whatsapp, dan heb ik weinig keus.. Ik wil best overstappen, maar niet naar Telegram.
Als je een andere app gaat gebruiken, dan kunnen anderen (mensen waarmee je veel appt) dezelfde app installeren.

Als je nu meldt waaraan een messenger moet voldoen, wellicht heeft iemand dan goede ideeen voor jou. (concreet: privacy als kreet is niet zoveel waard, exact zijn)

Je onderbouwt ook niet waarom je telegram niet wilt, dus dat zal je hier weinig tegenspraak opleveren.

[ Voor 10% gewijzigd door leuk_he op 26-02-2014 14:20 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Verstekbakker schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 14:15:
[...]

Welke desktop client gebruik je (in Windows neem ik aan)?
tdesktop, maar hij is niet geheel bugvrij. Je hebt niet alle opties die je op de telefoon wel hebt (gesprekken wissen e.d., achtergrond veranderen), maar als chatvenster voldoet ie prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:40

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

XMS word ook weinig gebruikt terwijl het best een handige app is met webclient.
Ook een handige/veilige manier van online inloggen. Op de site https://web.ebuddyxms.com/#login-step1 kun je in het vakje een code ingeven die in de app word gegenereerd. Zodra je het tabblad op je pc sluit, ben je weer uitgelogd en moet je opnieuw inloggen met een nieuwe code die door de app wordt gegenereerd. Zo kun je het gesprek vanaf je telefoon voortzetten in de webclient en daarna weer uitloggen en doorgaan op je telefoon.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

https://threema.ch/en/
Die ziet er ook goed uit, iig qua security: https://threema.ch/en/privacy.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:13
Vanochtend besloten op WA er cold turkey af te gooien.
Zit ik een sync met mijn Synology in te stellen, wat niet helemaal goed ging. Is mijn hele Whatsapp map weg :P
Gelukkig niet veel nieuwe berichten na mijn backup, maar wel nog een reden om WA er af te gooien.

Zit nu met 9 van mijn 90 contacten op Telegram.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Senor Sjon schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 14:49:
[...]

tdesktop, maar hij is niet geheel bugvrij. Je hebt niet alle opties die je op de telefoon wel hebt (gesprekken wissen e.d., achtergrond veranderen), maar als chatvenster voldoet ie prima.
Ja die heb ik ook geinstalleerd. Ik zie ook wel voordelen van die eenvoud, scheelt een hoop zooi aan knopjes.

Ik heb zonet even in Linux de CLI based versie geprobeerd. Heel leuk om te zien wat voor gegevens er binnenkomen bij zo'n app. Die-en-die komt online, msgs marked as read, Die-en-die gaat offline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Hier al verschillende contacten over op BBM sinds ik geswitcht ben van Whatsapp naar BBM
BBM was een logische keuze omdat ik zelf een Z10 bezit, en het werkt met een BlackBerry account / pin dus geen directe koppeling naar je telefoonnummer zoals bij Whatsapp of Telegram
Daarnaast lijkt BBM tot de veiligere apps te behoren, maar overstap is voornamelijk omdat ik een pokke hekel heb aan bedrijven als Facebook
Switch was redelijk eenvoudig; als ze mij via een message app willen bereiken installeren ze BBM maar, en anders doen ze het maar via SMS (vaak onbeperkte bundel tegenwoordig) of email

edit: overigens wel iritant dat, ondanks het verwijderen van je whatsapp account, je nog wel zichtbaar blijft in de Whatsapp contact lijst van de personen waarmee je in het verleden hebt gechat. Enige waaraan ze zien dat je het niet meer gebruikt is aan de "laatst online" status

[ Voor 19% gewijzigd door AP3X op 26-02-2014 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Chaser2600 schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 17:16:
Hier al verschillende contacten over op BBM sinds ik geswitcht ben van Whatsapp naar BBM
BBM was een logische keuze omdat ik zelf een Z10 bezit, en het werkt met een BlackBerry account / pin dus geen directe koppeling naar je telefoonnummer zoals bij Whatsapp of Telegram
Daarnaast lijkt BBM tot de veiligere apps te behoren, maar overstap is voornamelijk omdat ik een pokke hekel heb aan bedrijven als Facebook
Switch was redelijk eenvoudig; als ze mij via een message app willen bereiken installeren ze BBM maar, en anders doen ze het maar via SMS (vaak onbeperkte bundel tegenwoordig) of email

edit: overigens wel iritant dat, ondanks het verwijderen van je whatsapp account, je nog wel zichtbaar blijft in de Whatsapp contact lijst van de personen waarmee je in het verleden hebt gechat. Enige waaraan ze zien dat je het niet meer gebruikt is aan de "laatst online" status
Is dit iets wat alleen op een Apple gebeurt? Een vriend van mij heeft zijn Whatsapp account namelijk verwijderd en die kan ik nu ook nergens meer vinden.

Of bedoel je dat je dan zijn laatste chatberichten nog kunt zien? Want die heb ik van hem wel al verwijderd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Niet online
Verstekbakker schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 17:22:
[...]

Is dit iets wat alleen op een Apple gebeurt? Een vriend van mij heeft zijn Whatsapp account namelijk verwijderd en die kan ik nu ook nergens meer vinden.

Of bedoel je dat je dan zijn laatste chatberichten nog kunt zien? Want die heb ik van hem wel al verwijderd...
Als ik me niet vergis zowel op iOS als Android
Het zal er zeker mee te maken hebben dat dit komt omdat de oude berichten nog beschikbaar blijven
Maar het was netter geweest als het duidelijker gemaakt zou worden dat het account niet meer bestaat... er zijn enkele gebruikers die blijven berichten sturen, ookal zien ze dat je al een tijd niet actief bent

Nu kan ik me in Whatsapp herinneren dat je daar je naam kunt opgeven, dus wellicht een aanrader om eerst je naam aan te passen in "niet actief". Hoewel ik niet zeker weet in hoeverre dit dan zichtbaar gaat zijn bij de Whatsapp contacten. Voor mij was het in ieder geval te laat om dit te testen

Of je stuurt iedereen een berichtje voordat je je account verwijdert... maar daar denk ik dan pas aan na het verwijderen van het Whatsapp account :+

[ Voor 6% gewijzigd door AP3X op 26-02-2014 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Chaser2600 schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 17:29:
Of je stuurt iedereen een berichtje voordat je je account verwijdert... maar daar denk ik dan pas aan na het verwijderen van het Whatsapp account :+
Heb een weekje "Exit Whatsapp, zit op Telegram" als status gebruikt en daarna WA gewoon verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Niet online
Brad Pitt schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 17:39:
[...]

Heb een weekje "Exit Whatsapp, zit op Telegram" als status gebruikt en daarna WA gewoon verwijderd.
Juist ja...
Zou het werken om weer whatsapp te installeren (en dus weer een account aan te maken). Vervolgens een status aan te maken en mijn account weer verwijderen?
Het is immers een account op hetzelfde telefoonnummer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xippie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-07 12:21
Chaser2600 schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 17:44:
[...]

Juist ja...
Zou het werken om weer whatsapp te installeren (en dus weer een account aan te maken). Vervolgens een status aan te maken en mijn account weer verwijderen?
Het is immers een account op hetzelfde telefoonnummer...
Zou denk ik wel werken, en dan gelijk je naam aanpassen naar iets van: Niet Actief Zit op Telegram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
xippie schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 18:25:
[...]

Zou denk ik wel werken, en dan gelijk je naam aanpassen naar iets van: Niet Actief Zit op Telegram
Voor zover ik weet komt de naam uit m'n eigen contactenlijst, niet uit een centrale database.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xippie
RemcoDelft schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 18:59:
[...]

Voor zover ik weet komt de naam uit m'n eigen contactenlijst, niet uit een centrale database.
Staat bij Instellingen en dan Profiel, daar kan je je eigen naam aanpassen.

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 23:36
Net even surespot geïnstalleerd, ziet er goed uit, basic, maar doet wat het moet doen. Een groot pluspunt: iOS ondersteuning. Helaas nog niemand van mijn vriendenkring die het gebruikt.
surespot is a secure mobile messaging app that uses exceptional end-to-end encryption for every text, image and voice message returning your right to privacy
– surespot is not associated with your phone number or email
– you can delete your messages from the receiving device
– send voice messages when your hands or eyes are too busy to text
– multiple identities on a single device to keep matters separated
– free messenger with no advertising and totally open source
– your identity is portable so you can transfer your secure conversations to other devices
– uses 256 bit AES-GCM encryption using keys created with 521 bit ECDH*
* this means only you and the receiver can decrypt surespot messages
https://surespot.me/

Iemand anders die dit ook gebruikt?

• xippie
n0elite schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 13:22:
Net even surespot geïnstalleerd, ziet er goed uit, basic, maar doet wat het moet doen. Een groot pluspunt: iOS ondersteuning. Helaas nog niemand van mijn vriendenkring die het gebruikt.

[...]

https://surespot.me/

Iemand anders die dit ook gebruikt?
.
Net geïnstalleerd, maar werkt helaas ook alleen op ID/uitnodiging, dan weet ik nu al dat 95% van mijn vrienden/kennissen het niet gaat installeren, net zo als BBM en andere programma's die zo werken :(
Ze zijn veels te verwend dat automagisch je contacten erbij komen zoals bij WA.

• Trolando
Met Threema krijg je wel automatisch je contacten als je daarvoor kiest.

• xippie
Trolando schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 14:38:
Met Threema krijg je wel automatisch je contacten als je daarvoor kiest.
Maar dat is betaald, en helaas ook wil 95% nergens iets voor betalen, of heeft geen creditcard enzo. Mij maakt het niet uit, zeker als je kijkt wat een gemiddelde app kost, nog niet eens een biertje in de kroeg.

• Trolando
Ja precies, zo redeneer ik ook: het is nog geen 2 euro dat is niks. Kun je tegenwoordig al betalen met iDEAL? Want dat zou wel ideaal zijn.

• xippie
Trolando schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 14:44:
Ja precies, zo redeneer ik ook: het is nog geen 2 euro dat is niks. Kun je tegenwoordig al betalen met iDEAL? Want dat zou wel ideaal zijn.
Nee helaas, wij Nederland zijn nog steeds een 3e wereld land voor Google :(

• Señor Sjon
Wij doen dat onszelf aan door het gepruts met creditcards waar de rest van de wereld geen moeite mee heeft.

Enne, neefjes/nichtjes hebben geen iDeal noch CC en die zitten ook op dit soort apps.

• xippie
Als het hopelijk binnenkort komt, Google Play Store tegoed. Heel raar dat wij dat in NL nog niet hebben, maar net over de grens wel kan halen, en dat kan je ook hier in NL gebuiken,

• Brad Pitt
xippie schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 15:11:
Als het hopelijk binnenkort komt, Google Play Store tegoed. Heel raar dat wij dat in NL nog niet hebben, maar net over de grens wel kan halen, en dat kan je ook hier in NL gebuiken,
Al komt er zo'n tegoed, de gemiddelde persoon (die ik ken) gaat alsnog niet betalen, wonderlijk genoeg.

• xippie
Als ik zo kijk in mijn omgeving zijn er genoeg die Apple tegoed halen of kado krijgen van oom's, neefjes en tantes, dus waarom geen Play tegoed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs8
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-09 10:33
TextSecure is een goed alternatief voor WhatsApp. Deze app was oorspronkelijk een encrypted SMS/MMS app maar kan nu ook via het data kanaal dus ook met groepschat e.d. De iOS versie komt binnenkort uit en desktop versie is ook nog onderweg. Het gebruikt itt Telegram bekende crypto, is altijd end to end encrypted, gebruikt Forward Secrecy, is Open source en ook belangrijk; gratis, dus kan een grotere userbase opbouwen dan bijv. Threema.

Er zijn genoeg aardige alternatieve voor WhatsApp met encryptie, maar echt goede en veilige apps zijn er niet zo veel. TextSecure en straks Hemlis lijken mij de beste kandidaten.

BBM geeft overheden gewoon toegang, dus dat is geen alternatief:
https://missingm.co/2014/02/avoid-bbm/

Hier zijn nog 2 artikelen die naar verschillende alternatieven kijken en ook naar de beveiliging kijken:

https://missingm.co/2014/...form-encrypted-messaging/

http://blog.cryptographye...come-encryption-apps.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar mensen uit mijn omgevijng blijven gewoon Whatsapp gebruiken. Er is wel een aantal dat Telegram heeft geïnstalleerd, maar geen hond die het gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
benchMarc schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 20:51:
Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar mensen uit mijn omgevijng blijven gewoon Whatsapp gebruiken. Er is wel een aantal dat Telegram heeft geïnstalleerd, maar geen hond die het gebruikt.
Precies hetzelfde hier. Ook kreeg ik een Telegram berichtje van iemand als een test met bijna 24 uur vertraging binnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:10
benchMarc schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 20:51:
Helaas zie ik dat ook wel.
De grote "schrik" is er af en als makke lammetjes zeggen ze weer ja en amen.
Maar goed, moeten ze zelf weten, ben zelf geen groot gebruiker en mijn belangrijkste contacten zijn over.
Voor de andere, of ze installeren Telegram, sms of mailen maar.

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
Ik weet zeker dat wanneer Telegram genoeg capaciteit had gehad mensen wel bij Telegram bleven. Omdat de servers toen alle aanmeldingen niet konden verwerken hebben veel mensen de overstap nooit gemaakt. Dat het daarna nog dagen duurde voordat je fatsoenlijk berichten kon sturen heeft ook niet geholpen. Whatsapp was toen allang weer up and running.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
benchMarc schreef op zondag 02 maart 2014 @ 10:06:
Ik weet zeker dat wanneer Telegram genoeg capaciteit had gehad mensen wel bij Telegram bleven. Omdat de servers toen alle aanmeldingen niet konden verwerken hebben veel mensen de overstap nooit gemaakt. Dat het daarna nog dagen duurde voordat je fatsoenlijk berichten kon sturen heeft ook niet geholpen. Whatsapp was toen allang weer up and running.
Klopt, veel mensen hebben het in die storing eraf gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12:56
Ik heb het idee dat Telegram niet echt gebruikt wordt in tegenstelling tot Whatsapp. Ook door de tegenstrijdige geluiden dat Telegram zelfs óók niet veilig zou zijn. Ik heb eventjes Hangouts geprobeerd, maar dat is gewoon te traag, incompleet en wordt door heel weinig mensen gebruikt; in mijn kringen in ieder geval.

Dus na de korte controversie van de overname van Whatsapp door Facebook, denk ik dat Whatsapp gewoon de standaard blijft. Ik blijf het in ieder geval wel gebruiken, want ik vind die hele fragmentatie van verschillende messaging apps maar irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Rhodan schreef op zondag 02 maart 2014 @ 09:06:
[...]

Helaas zie ik dat ook wel.
De grote "schrik" is er af en als makke lammetjes zeggen ze weer ja en amen.
Maar goed, moeten ze zelf weten, ben zelf geen groot gebruiker en mijn belangrijkste contacten zijn over.
Voor de andere, of ze installeren Telegram, sms of mailen maar.
Die 'schrik' sloeg ook nergens op. Juist de privacy issues van Whatsapp spelen net zo goed voor Telegram.
In eerste instantie gingen mensen in een hype als schapen achter elkaar aan naar Telegram, maar nu kijken ze nog een keer goed en zien niet echt voordelen. Zeker als een heel deel van de mensen wél bij WA blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:56
Grootste voordeel is in mijn optiek wel het browser / windows gebruik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:13
laat maar, niet de plek om de discussie aan te wakkeren.

[ Voor 81% gewijzigd door maartend op 03-03-2014 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klankima
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-11-2021
Threema hier te koop met paypal.

https://shop.threema.ch/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodiug
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:31
https://joindiaspora.com/posts/3787235

Goeie reden om wat anders te gaan gebruiken lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Eigenlijk nog helemaal niet overgegaan naar alternatieven, blijft verrassend stil om me heen op het gebied van telegram of w/e, niemand heeft nog echt haast om wat anders te zoeken. Ik ook nog niet. Ik heb dan Telegram 2x geopend en dat is het.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
omgwtfbbq schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 08:35:
Er wordt veel gezegd dat BBM secure is, maar ik kan bar weinig vinden op internet over die claim. Iemand die een linkje heeft?
Normaal is BBM-verkeer in te zien voor BlackBerry (en daarmee dus niet veilig (wel veilig genoeg voor de gemiddelde gebruiker & locatie zou ik zeggen)). Als je een BES draait, kan je zelf een sleutel vastleggen, het verkeer tussen de BES-gebruikers is dan wel redelijk veilig.

[ Voor 7% gewijzigd door begintmeta op 24-03-2014 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

begintmeta schreef op maandag 24 maart 2014 @ 01:05:
[...]

Normaal is BBM-verkeer in te zien voor BlackBerry (en daarmee dus niet veilig (wel veilig genoeg voor de gemiddelde gebruiker & locatie zou ik zeggen)). Als je een BES draait, kan je zelf een sleutel vastleggen, het verkeer tussen de BES-gebruikers is dan wel redelijk veilig.
Er komt daar ook bij, dat veiligheid, het unieke sellingpoint is van dit merk. En dat het bedrijf financieel het niet kan permitteren dat te verliezen.

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achilles
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-08 22:59

Achilles

Koning van de Myrmidonen

RonaldDesigns schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 10:31:
Eigenlijk nog helemaal niet overgegaan naar alternatieven, blijft verrassend stil om me heen op het gebied van telegram of w/e, niemand heeft nog echt haast om wat anders te zoeken. Ik ook nog niet. Ik heb dan Telegram 2x geopend en dat is het.
Ja dat merk ik ook, ik ken zat mensen die alternatieven heb geselecteerd, maar eigenlijk is het aantal gesprekken dat daadwerkelijk op bijv telegram zijn gevoerd heel beperkt, en voor de gelegenheid heb ik de app nog ns opgestart: meeste zijn sinds 25 feb niet meer actief geweest :+

| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs8
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-09 10:33
Matthijs8 schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 20:34:
TextSecure is een goed alternatief voor WhatsApp. Deze app was oorspronkelijk een encrypted SMS/MMS app maar kan nu ook via het data kanaal dus ook met groepschat e.d. De iOS versie komt binnenkort uit en desktop versie is ook nog onderweg. Het gebruikt itt Telegram bekende crypto, is altijd end to end encrypted, gebruikt Forward Secrecy, is Open source en ook belangrijk; gratis, dus kan een grotere userbase opbouwen dan bijv. Threema.

Er zijn genoeg aardige alternatieve voor WhatsApp met encryptie, maar echt goede en veilige apps zijn er niet zo veel. TextSecure en straks Hemlis lijken mij de beste kandidaten.

BBM geeft overheden gewoon toegang, dus dat is geen alternatief:
https://missingm.co/2014/02/avoid-bbm/

Hier zijn nog 2 artikelen die naar verschillende alternatieven kijken en ook naar de beveiliging kijken:

https://missingm.co/2014/...form-encrypted-messaging/

http://blog.cryptographye...come-encryption-apps.html
Het heeft even geduurd, maar TextSecure/Signal is nu ook beschikbaar op iOS :)
https://whispersystems.org/blog/the-new-signal/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnodeb
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 28-07-2021
Enige tijd geleden kwam ik de volgende blog tegen. De blogger was teleurgesteld in de houding van de makers van Textsecure ten aanzien van open source. De blogger promoot nu het gebruik van Kontalk.

Mijn vrouw en ik gebruiken deze app nu een tijdje en daar zijn wij tevreden over. Helaas ken ik verder niemand die de app gebruikt. Dat is natuurlijk meteen een nadeel van de app: niet bekend genoeg. Toch peins ik er niet over Whatsapp te gebruiken. Openheid, veilig, steeds in ontwikkeling, beschikbaar in F-Droid (voor mij een pluspunt), gebruiksvriendelijk, geen inlog nodig, etc. Dus ik blijf Kontalk gebruiken. Voor de rest sms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Mijn Whatsapp+ is er mee gestopt. Eerst melding dat hij niet kan verify-en, daarna melding dat deze versie op 2 januari 2061 obsolete is geworden. Heeft Facebook nu uiteindelijk de Whatsapp-alternatieven de nek om gedraaid?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burrfoot
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-07 13:49
Verbaasd me dat je het nog zo lang hebt kunnen gebruiken. Paar maanden geleden is met een cease and desist van uit Whatsapp al de alternatieve WhatsApp varianten uit de lucht geschoten.

"if you can't fix it with a hammer, try a bigger hammer"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik gebruik met een beperkte groep Threema, behoudens dat het niet open-source is is het heel aardig, men blijft er ook aan werken is mijn idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:17
http://www.nu.nl/internet...a-delen-met-facebook.html
Lap ... sneaky bastards })

Gezien het laatste bericht in dit topic al een jaartje oud is, kan ik me indenken dat er ondertussen nieuwe spelers op de markt zijn of wijzigingen in functionaliteit en/of populariteit.
HEML is bijvb. ondertussen ter zielen gegaan.
Welk whatsapp alternatief heeft tegenwoordig de leukste functionaliteit en gaat een beetje deftig om met data?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Nieuwe app: Google's Allo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:09

ikt

Niet zo'n goed idee als je een privacy-vriendelijk alternatief zoekt!

[ Voor 3% gewijzigd door ikt op 27-09-2016 16:31 . Reden: veilig -> privacy-vriendelijk ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Signal for Desktop werkt nu ook met iOS: https://whispersystems.org/blog/signal-desktop-ios/

Nog steeds de veiligste messenger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Signal voor desktop heeft gefaalt, je moet namelijk chrome OS hebben. Hoe kan je zoiets nou privacy gericht noemen. Dat maakt de android app ook maar verdacht eigelijk. Maar goed... ik gebruik signal als enige IM app en probeer mensen te overtuigen, maakt dat lukt me voor geen meter. Ze weten het blijkbaar allemaal beter.

Voor m'n desktop gebruik ik alleen maar tox. Jammer genoeg ben ik daar ook mee triestig gesteld. Misschien dat anderen me wat kunnen opvrolijken of tips geven, hier is mijn tox id:
https://0bin.net/paste/Q1...HY3hF2FfKirtNoWsT7WZhhRIK

Verder vind ik Wire ook een super app, maar als ik niemand met signal en tox kan overtuigen, dan hoef ik Wire ook al niet meer te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
begintmeta schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 17:09:
Ik gebruik met een beperkte groep Threema, behoudens dat het niet open-source is is het heel aardig, men blijft er ook aan werken is mijn idee.
De groep met wie ik Threema gebruik is nog steeds zeer beperkt (wel wat gegroeid), maar de apps bevallen op zich wel. Het tov van diverse alternatieven belangrijkste voordeel van Threema vind ik dat het met een eigen ID werkt, in plaats van met een telefoonnummer. Alternatief vind ik Signal het interessantst.

[ Voor 3% gewijzigd door begintmeta op 26-12-2016 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:52

Zjemm

...

Kijk anders eens naar Matrix.org, icm met de riot client software. Alles opensource en MET encryptie. je kan zelfs je eigen server opzetten als je wilt

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik vind het prettig dat men bij Threema in iedergeval gestaag verder blijft werken aan wat nieuwigheden, de webclient is nu ook voor algemeen publiek (momenteel overigens nog beperkt tot het algemene Android-publiek met versie ≥3) opengesteld.

Het hierboven genoemde matrix is ook erg interessant trouwens, maar je moet dan natuurlijk wel zoeken naar een e2e encrypted client (riot lijkt dan tegenwoordig voordehandliggend) en het lijkt allemaal nog steeds erg in beweging te zijn. Als het om een dergelijk netwerk gaat lijkt me PSYC2 eigenlijk een interessanter idee, maar dat is nog prematuurder.
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste

Let op:
De discussie over Telegram voeren we in Telegram voor Android