Is er geen PGP messenger beschikbaar? Dit lijkt me toch redelijk eenvoudig te implementeren. Je telefoon genereert een eigen private en public key en je geeft die public key aan de server. Gebruikers die jouw toevoegen aan hun contactlijst krijgen die public key toegestuurd en kunnen je vanaf dat moment veilig berichten sturen. Of de berichten nu bewaard blijven op de server of niet maakt dan ook niet meer uit. Eventueel zorg je ervoor dat gebruikers handmatig nieuwe keys kunnen genereren (of nog beter, automatisch iedere week) en voordat de eerste serie berichten gekraakt is kan de hacker/veiligheidsdienst zich alweer stuk bijten op een nieuwe sleutel.
Maak het open source zodat iedereen kan zien dat de private key ook echt prive blijft en dat opnieuw genereren ook echt werkt. Zorg ervoor dat berichten na bezorging direct van de server worden verwijderd.
Denk ik te rooskleurig of is er echt geen addertje te vinden? Als dit dan in Nederland gemaakt kan worden en op Nederlandse servers kan worden opgeslagen dan is dat voor de rest van de wereld ook gelijk een pre. Geen patriot act enzo.
Maak het open source zodat iedereen kan zien dat de private key ook echt prive blijft en dat opnieuw genereren ook echt werkt. Zorg ervoor dat berichten na bezorging direct van de server worden verwijderd.
Denk ik te rooskleurig of is er echt geen addertje te vinden? Als dit dan in Nederland gemaakt kan worden en op Nederlandse servers kan worden opgeslagen dan is dat voor de rest van de wereld ook gelijk een pre. Geen patriot act enzo.