Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Topicstarter
Mede-auteur:
  • omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 19:21

omgwtfbbq

WhatsApp alternatieven topic

Dit topic is bedoeld voor het bespreken van alternatieven voor WhatsApp. Om het WhatsApp topic niet te vervuilen is een apart topic aangemaakt.

Sinds 19 februari 2014 heeft Facebook WhatsApp overgenomen. Dit is een aanzet geweest voor een aantal mensen om op zoek te gaan naar alternatieven.

“MENLO PARK, CALIF. – February 19, 2014 – Facebook today announced that it has reached a definitive agreement to acquire WhatsApp, a rapidly growing cross-platform mobile messaging company, for a total of approximately $16 billion, including $4 billion in cash and approximately $12 billion worth of Facebook shares. The agreement also provides for an additional $3 billion in restricted stock units to be granted to WhatsApp’s founders and employees that will vest over four years subsequent to closing.” bron: newsroom.fb.com

De alternatieven

Telegram
Telegram is van de makers van het Russische social network Vkontakte en is beschikbaar voor iOS en Android. Telegram gebruikt encryption bij client-server en client-client communicatie. Een interessant feature is Secret Chat, een peer to peer chat zonder tussenkomst van de servers van Telegram en met de mogelijkheid je bericht zichzelf te laten vernietigen.

Afbeeldingslocatie: http://a2.mzstatic.com/us/r30/Purple/v4/91/7d/4d/917d4dfc-ef59-7f86-b04d-ec793e2e4356/screen568x568.jpegAfbeeldingslocatie: http://a1.mzstatic.com/us/r30/Purple6/v4/c0/96/e2/c096e211-8f14-e20a-8708-019f4b90785b/screen568x568.jpeg

Hemlis
Hemlis is Zweeds voor “geheim” en opgericht door Peter Sunde, de mede-oprichter van het welbekende Piratebay. Hemlis legt zijn focus op privacy en encryptie. Je berichten gaan wel via een server die beheerd wordt door henzelf, maar ze geven aan berichten alleen op te slaan voor levering en na aflevering zullen verwijderd worden. Ze zitten er wel aan te denken een verlooptijd in te voeren zodat ze de berichten ook wat later nog kunnen afleveren.
Afbeeldingslocatie: https://heml.is/img/hemlis_ui_mocks.png

Deze topicstart zal zo spoedig mogelijk verder worden geupdate met meer alternatieven en uitleg met voor- en nadelen.

[ Voor 181% gewijzigd door omgwtfbbq op 20-02-2014 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Mwah, ik ga het onbeperkt smsen maar weer omarmen, liet ik tot nu toch links liggen want tja Whatsapp en zo. Maar dit bericht staat mij niet aan, je kunt verwachten dat het ooit wel samen gaat met de FBM en/of adds toegevoegd krijgen en/of inloggen met facebook account. Het zal voor als nog vast niet zo'n vaart lopen, maar wat niet is kan nog komen. Beetje als het schip lek is gaan de ratten van boord ofwel toen TMG Hyves overnam toen kwam de overstap naar FB pas echt op gang zeg maar.

• RekZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Joosie200 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 23:53:
[...]

Mwah, ik ga het onbeperkt smsen maar weer omarmen, liet ik tot nu toch links liggen want tja Whatsapp en zo. Maar dit bericht staat mij niet aan, je kunt verwachten dat het ooit wel samen gaat met de FBM en/of adds toegevoegd krijgen en/of inloggen met facebook account. Het zal voor als nog vast niet zo'n vaart lopen, maar wat niet is kan nog komen. Beetje als het schip lek is gaan de ratten van boord ofwel toen TMG Hyves overnam toen kwam de overstap naar FB pas echt op gang zeg maar.
Er zijn genoeg alternatieven voor Whatsapp: 'Kakao' en 'Line' vind ik een stuk beter dan Whatsapp, alleen helaas nog niet mainstream hier in Nederland. Ik hoop dat 1 van die 2 hier ook de standaard gaat worden. Heb weinig behoefte om met een Facebook account te moeten gebruiken voor Whatsapp.

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-09 21:36
Leuk alternatief is Telegram. 'Telegram' bekijken - Google Play: Telegram

Look and feel zijn hetzelfde, werkt hetzelfde, dus weinig gewenning nodig.

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

• RekZ
  • Niet online
Verstekbakker schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 00:50:
[...]

Beide nogal klote-apps vol zooi. Waarom niet Telegram? Alles open en je berichten encrypted en ook bruikbaar op je laptop of pc.

Ik ga Whatsapp in elk geval verruilen voor Telegram.
Ik kom regelmatig in Azië en daar is Kakao de standaard, vandaar dat ik het ook dagelijks gebruik.Kakao is ook bruikbaar op PC of laptop. Verder vind ik de look en feel van Kakao erg prettig. Ook hebben ze best verslavende games voor mensen die daar interesse in hebben.

Telegram heeft 'slechts' 5.000.000 - 10.000.000 downloads zie ik, waar Kakaotalk het tienvoudige heeft... Google Play: KakaoTalk: Free Calls & Text grotere kans om hier overige mensen uit je adresboek te vinden.

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
RekZ schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 00:03:
[...]

Er zijn genoeg alternatieven voor Whatsapp: 'Kakao' en 'Line' vind ik een stuk beter dan Whatsapp, alleen helaas nog niet mainstream hier in Nederland. Ik hoop dat 1 van die 2 hier ook de standaard gaat worden. Heb weinig behoefte om met een Facebook account te moeten gebruiken voor Whatsapp.
Natuurlijk heb je zat alternatieven, maar daarmee treedt ook fragmentatie op. x% van je contactlijst kiest voor Viber, y% voor Telegram, z% voor BBM. Je hele contactlijst in 1 app is wat Whatsapp zo chill maakte. Tis nu afwachten wie de kroon/troon van Whatsapp overneemt, want ik denk wel dat er een verhuizing gaat ontstaan naar aanleiding van het overnamebericht. Maar omdat zoiets niet op voorhand te voorspellen is en elk 06-nummer toch nog per sms bereikbaar is, ga ik dat voor nu gebruiken. Kost toch geen klap in tegenstelling tot een internetbundel tegenwoordig :X

[ Voor 26% gewijzigd door Joosie200 op 20-02-2014 00:57 ]

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
RekZ schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 00:55:
[...]

Ik kom regelmatig in Azië en daar is Kakao de standaard, vandaar dat ik het ook dagelijks gebruik.Kakao is ook bruikbaar op PC of laptop. Verder vind ik de look en feel van Kakao erg prettig. Ook hebben ze best verslavende games voor mensen die daar interesse in hebben.

Telegram heeft 'slechts' 5.000.000 - 10.000.000 downloads zie ik, waar Kakaotalk het tienvoudige heeft... Google Play: KakaoTalk: Free Calls & Text grotere kans om hier overige mensen uit je adresboek te vinden.
Eh wa? Line laat KaoKao wel achter zich in Azie hoor...

• RekZ
  • Niet online
majic schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 01:05:
[...]

Eh wa? Line laat KaoKao wel achter zich in Azie hoor...
Niet in Korea hoor...

• majic
Eerst zeg je :
Ik kom regelmatig in Azië en daar is Kakao de standaard
Nu zeg je : In Korea is KaoKao standaard.

zoek de verschillen! }:O

• RekZ
  • Niet online
majic schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 01:09:
[...]

Eerst zeg je :
Ik kom regelmatig in Azië en daar is Kakao de standaard
Nu zeg je : In Korea is KaoKao standaard.

zoek de verschillen! }:O
Korea is een land in Azië ;) Ik geef toe dat ik de exacte aantallen inderdaad niet weet, maar ben er wel 100% zeker van dat Kakao de grootste is in Zuid-Korea en dat Kakao ook in veel andere Aziatische landen wordt gebruikt. In Japan zag ik inderdaad in veel convenience stores 'Line prepaid kaarten' liggen, geen idee waar die voor dienen.

Edit: "global" doet Kakao het dan wel beter dan Line:
http://www.businessinside...tes-messaging-apps-2014-1

[ Voor 9% gewijzigd door RekZ op 20-02-2014 01:17 ]

• majic
RekZ schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 01:13:
[...]

Korea is een land in Azië ;) Ik geef toe dat ik de exacte aantallen inderdaad niet weet, maar ben er wel 100% zeker van dat Kakao de grootste is in Zuid-Korea en dat Kakao ook in veel andere Aziatische landen wordt gebruikt. In Japan zag ik inderdaad in veel convenience stores 'Line prepaid kaarten' liggen, geen idee waar die voor dienen.
Korea is een klein land in Azie. Azie is een gigantisch land vol met grotere landen dan Korea.

Je kan dus niet zeggen 'kaokao is het grootste in Azie' :F Sterker nog, Kaokao is koreaans en dus is het niet verwonderlijk dat het daar de grootste is (duh..! :/ ).

WeChat is waarschijnlijk de grootste in Azie, alhoewel dat zich wel concentreert in bijv. China naar mijn weten. Line is de 2de, daarna Whatsapp en ver ver daar achter KaoKao, wat alleen in Japan en Indonesie echt populair is afgezien van in Korea. Dit is gebaseerd op gerapporteerde user-aantal door hen zelf.

Edit : Verder is de link die je geeft niet heel nuttig want bijv. in Thailand (60 miljoen mensen...) heeft bijna iedereen [die dit soort apps gebruiken] een iphone. Terwijl in Korea (wederom) je natuurlijk heel veel Samsung ziet.

De resultaten zijn dus heel er gekleurd : Korea laat een enorme stempel achter op de resultaten aangezien het daar de #1 app is, op Android specifiek. Time spent is eveneens geen nuttige factor om te vergelijken aangezien bijv. Line juist heel zwaar draait op stickers, waardoor je in een paar seconden kunt reageren op iemand ipv hele berichten te tikken aangevuld met smileys.

[ Voor 24% gewijzigd door majic op 20-02-2014 01:34 ]

• majic
Nog twee andere interessante punten uit de link je die me geeft :

"Kakao platform works slower than whatsapp and takes a higher toll for internet connectivity compared to whatsapp, much or less explain why kakao has higher time spend by its users."

en :

"It’s important to keep in mind that the results could very well have been different if the sample was taken at a different date, or if it included a greater variety of smartphone types"

• RekZ
  • Niet online
majic schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 01:31:
Nog twee andere interessante punten uit de link je die me geeft :

"Kakao platform works slower than whatsapp and takes a higher toll for internet connectivity compared to whatsapp, much or less explain why kakao has higher time spend by its users."
Aldus 1 user uit waarschijnlijk Australie(site is .com.au)
Ik merk dat mijn Kakao in Korea met het verzenden van bijvoorbeeld video's inderdaad sneller werkt, maar het afleveren van enkele tekstberichten of foto's is gewoon instant.

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
RekZ schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 00:55:
[...]

China heeft 1 miljard inwoners en ik ken er niet één. Telegram is ook bruikbaar op de pc.

Ik kom nooit in Azië, ik denk het gros van de Europeanen niet, dus dat lijkt me ook echt niet relevant.

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

In dit topic bespreken we alternatieven voor Whatsapp.

Cogitationis poenam nemo patitur

• Verstekbakker
  • Niet online
Bullet NL schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 02:07:
In dit topic bespreken we alternatieven voor Whatsapp.
Kun je mijn bericht van 00:50 dan ook even meenemen, want dat staat zo raar als het gequote is maar niet te vinden is.

• Verstekbakker
  • Niet online
Er is overigens niks mis met meerdere apps gebruiken. Des te beter zelfs, want zo heb je al een alternatief als er eentje wordt opgekocht door snoeperts als FB of Google.

https://telegram.org en https://heml.is kunnen alvast in de openingspost.

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Zojuist ook overgestapt op telegram. Whatsapp exit! Ziet er goed uit en werkt prima. Hopelijk gaan steeds meer mensen het gebruiken.

Signature

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:19
Is whatsapp+ dan ook niet veilig?

En ja alternatieven genoeg maar iedereen of 2 goede vrienden na gebruikt whatsapp of FB Messenger.

Die 2 vrienden gebruiken Skype.

Whatsapp is gewoon belachelijk ingeburgerd, dus met 2 goede vrienden en mijn zus kan ik via Skype praten en mijn moeder die houdt van lekker ouderwets SMS :P

Maar voor de rest de 2 andere...

• Temraakle
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Temraakle

Dat is altijd leuk

Hier in China gebruiken ze vooral WeChat de Koreanen die ik tegenkom gebruiken inderdaad bijna altijd Kakao.

WeChat vind ik nu veel fijner werken dan Whattsapp. WeChat heeft dezelfde functies als Whattsapp en meer, althans op mijn BB. Daar staat tegenover dat bepaalde woorden in het Chinees wel worden gecensureerd. In hoeverre dit ook buiten China gebeurt weet ik niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Temraakle op 20-02-2014 07:23 ]

Treinreizen China: www.treinkaartjesChina.nl

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Het is vooral een kwestie van mensen in mijn vriendengroep overtuigen van een andere app. Iedereen gebruikt Facebook (behalve ik) en willen niet overstappen want 'het is best handig als die twee gecombineerd zijn'. Wat een butactie van Facebook.

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:31
Verstekbakker schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 02:18:
Er is overigens niks mis met meerdere apps gebruiken. Des te beter zelfs, want zo heb je al een alternatief als er eentje wordt opgekocht door snoeperts als FB of Google.

https://telegram.org en https://heml.is kunnen alvast in de openingspost.
Telegram staat er hier nu ook op. Ziet er erg goed uit! In heml.is heb ik ook veel vertrouwen. Helaas diurt het nog wel even tot die app uit komt.

Verwijderd

Wat het handige van Whatsapp is dat het je contactenlijst overneemt. Bij BBM moet je vage codes uitwisselen en dat is te veel werk. Hoe zit dat bijvoorbeeld bij Telegram? Worden je contacten dan ook vanzelf gevonden?

• omgwtfbbq
Verwijderd schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 08:03:
Wat het handige van Whatsapp is dat het je contactenlijst overneemt. Bij BBM moet je vage codes uitwisselen en dat is te veel werk. Hoe zit dat bijvoorbeeld bij Telegram? Worden je contacten dan ook vanzelf gevonden?
Q: Who can I write to?

You can write to people, who are in your phone contacts and have Telegram.

Van hun FAQ :)

• jurrie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-12-2022
Ik weet niet of Telegram wel zo betrouwbaar is.. Het is van de Russische Facebook en dan ga ik al twijfelen aan de nobelheid van het geheel. Verder lopen ze erg te pochen met "security", hoewel dat ook op z'n zachts gezegd shaky is. Ze gebruiken hun eigen cryptografiemethode terwijl daar volgens mij de regel "don't make your own crypto" geldt.

Zelf ben ik niet thuis in cryptografie en zag toen de uitdaging op de telegram-site waarin ze $200,000 in bitcoins beloven aan degene die hun encrypted berichten weet te kraken. Dat deed mij denken dat het wel koosjer was, tot ik de reactie van een echte cryptograaf over het onderwerp las. Een andere expert is ook niet bepaald lovend over het geheel.

Dus ik zit in a pickle, om het maar zo te zeggen. WhatsApp is nu van Satan, Telegram lijkt meer smoke and mirrors te zijn en Hemlis is nog niet af (en ondersteunt Windows Phone niet direct). Misschien maar weer terug naar SMS? ...

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:36
Ik mis even de reden waarom men zou overstappen?
FB neemt WA over maar deze blijft als zelfstandige dienst bestaan. Er veranderd niets voor de gebruikers, behalve dat er betere FB integratie zal komen. Wat zou dan de reden zijn om opeens over te stappen?

Ga er maar vanuit dat het gros van de mensen gewoon bij WA blijft.

En voor de overstappers, Samsung levert toch standaard ChatOn op zijn telefoons? Iemand daar ooit iets mee gedaan? (of is het niets?)

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:08

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Persoonlijk denk ik dat Talk/Hangouts nu een goede kans maakt om groter te worden, vrij veel mensen hebben een Android telefoon en dus ook een Gmail adres en dus ook standaard al bereikbaar via Hangouts.
En Hangouts is gratis en ook videogesprekken mogelijk. Ik snap eigenlijk niet waarom Whatsapp zo populair is (op de grote userbase na), gratis alternatieven zijn nog completer.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• Mizgala28
Gadgeteer schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 08:10:
Ik mis even de reden waarom men zou overstappen?
FB neemt WA over maar deze blijft als zelfstandige dienst bestaan. Er veranderd niets voor de gebruikers, behalve dat er betere FB integratie zal komen. Wat zou dan de reden zijn om opeens over te stappen?

Ga er maar vanuit dat het gros van de mensen gewoon bij WA blijft.

En voor de overstappers, Samsung levert toch standaard ChatOn op zijn telefoons? Iemand daar ooit iets mee gedaan? (of is het niets?)
ChatOn is een ramp, ik blijf voorlopig bij WA, maar 1 reden en ik ben weg.

En facebook gaat het heus wel verkloten, ze gaan zichzelf niet beconcurreren wat chatten betreft.

@hierboven: WA is populair omdat je alleen de telefoonnummer moet hebben, bij Hangouts moet je Gmail hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door Mizgala28 op 20-02-2014 08:27 ]

• omgwtfbbq
Er wordt veel gezegd dat BBM secure is, maar ik kan bar weinig vinden op internet over die claim. Iemand die een linkje heeft?

• Mizgala28
omgwtfbbq schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 08:35:
Er wordt veel gezegd dat BBM secure is, maar ik kan bar weinig vinden op internet over die claim. Iemand die een linkje heeft?
Ik kan niks vinden MAAR je moet je voorstellen dat de Amerikaanse overheid BlackBerry en BBM gebruikt vanwege de veiligheid.

Ken je vijand, vaak heeft die een goede oplossing.

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:35
Een poll maken mag, maar deze hoort dan wel binnen het topic, we staan geen poll links toe buiten het forum.

[ Voor 79% gewijzigd door Bullet NL op 20-02-2014 09:41 ]

• Gadgeteer
  • Laatst online: 20:36
janvanduschoten schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 08:25:
Persoonlijk denk ik dat Talk/Hangouts nu een goede kans maakt om groter te worden, vrij veel mensen hebben een Android telefoon en dus ook een Gmail adres en dus ook standaard al bereikbaar via Hangouts.
En Hangouts is gratis en ook videogesprekken mogelijk. Ik snap eigenlijk niet waarom Whatsapp zo populair is (op de grote userbase na), gratis alternatieven zijn nog completer.
Gratis alternatieven? Whatsapp is ook gratis, ik heb er in ieder geval nooit iets voor betaald, het 1e jaar is net om dus de melding bij installatie dat je na een jaar betalen moet klopt niet.
Ik gebruik het op Android, wellicht dat iOS gebruikers wel moeten betalen?

• omgwtfbbq
Ik zou ook wel een leuke startpost willen van dit topic, met een lijst van alternatieven en pros/cons van die alternatieven. Zou best bereid zijn daar tijd in te stoppen, OP!

Verwijderd

pdebie schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 08:51:
Ik heb even een poll gemaakt om te kijken wat men gaat doen :)
URL zelf geknipt.
Ben benieuwd!
Waarom dan gelijk op je eigen blog en niet hier (op GoT)? sjonge jonge.

Over fragmentatie gesproken.

't dat die poll server er even uitligt, anders had ik zelf wel een poll gemaakt.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2014 10:44 ]

• itsme9x
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:04
Ik vraag me af wat facebook gaat doen met de bestaande gegevens in whatsapp

Een aantal alternatieven zouden welkom zijn, vooral degene die sterk inzetten op privacy

Telegram lijkt een erg goede optie

[ Voor 48% gewijzigd door itsme9x op 20-02-2014 09:18 ]

• 4Real
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09-2024
Na het lezen van de FAQ van Telegram ben ik overtuigd dan Whatsapp exit is (mede dankzij de overname). Ik weet dondersgoed dat wanneer het product gratis is de persoon het product is voor de organisatie en Telegram geeft netjes aan dat ze geen winst motief hebben en wanneer nodig donaties zullen vragen. Tevens is het een (deels) open source applicatie en hammeren goed op encryptie en privacy.

Nu alleen de mensen om mij heen over laten stappen, zodat ik Whatsapp weg kan gooien.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
als "android fan" hoop ik dat hangouts het stokje nu gaat overnemen, merk dat ik het zo goed als nooit gebruik om dat iedereen op whatsapp zit...

Strava

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
4Real schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 09:19:
Na het lezen van de FAQ van Telegram ben ik overtuigd dan Whatsapp exit is (mede dankzij de overname). Ik weet dondersgoed dat wanneer het product gratis is de persoon het product is voor de organisatie en Telegram geeft netjes aan dat ze geen winst motief hebben en wanneer nodig donaties zullen vragen. Tevens is het een (deels) open source applicatie en hammeren goed op encryptie en privacy.

Nu alleen de mensen om mij heen over laten stappen, zodat ik Whatsapp weg kan gooien.
Dat heb ik ook. Telegram is bloedsnel en de app ziet er lekker fris uit. Daarnaast heeft t ook functies die whatsapp niet heeft (zoals documenten meesturen naast foto's, video's enz). Nu nog een BlackBerry app!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
jurrie schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 08:07:
Ik weet niet of Telegram wel zo betrouwbaar is.. Het is van de Russische Facebook.
Switchen van ene naar andere facebook lijkt me nogal suf. Dus dat zal hem nooit worden.

• DennusB
  • Niet online
horizon1978 schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 09:33:
[...]

Switchen van ene naar andere facebook lijkt me nogal suf. Dus dat zal hem nooit worden.
Het is end-to-end encrypted :') Het gaat niet eens over hun servers als je dat aanvinkt, dus het is meer dan veilig en ze krijgen je data niet.

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:01
Ik wacht het nog even af maar Hangouts zou nu wel snel kunnen groeien en anders die Koreaanse.

[ Voor 14% gewijzigd door AMARONE op 20-02-2014 09:40 ]

• Outersham
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-08 21:59
Telegram lijkt wel erg veel op Whatsapp

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-09 19:08

Midas.e

Is handig met dinges

Waarom niet Threema? gelijk een secure messenger https://threema.ch/en/

Hacktheplanet / PVOutput

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-09 11:15
Het probleem is gewoon dat je nu een wildgroei aan allerlei alternatieven krijgt. Wij als tweakers zijnde staan daar wel voor open maar een doorsnee gebruikert wil echt niet van Whatsapp afwijken. Mijn vrouw vind het al irritant dat ze soms van mij Whatsapp berichten krijgt en soms via Facebook Messenger :P

Voor mij is dat gewoon simpel: Als ik aan het werk ben voer ik de tekst veel makkelijker in via FB Messenger omdat ik dan achter een toetsenbord zit :)

• Sniffert
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09 21:32
Ik moet en heb absoluut niets met Facebook. Sta dus nu voor een moeilijke keuze aangezien al mijn vrienden nog WhatsApp gebruiken. Ik denk niet dat deze snel zullen switchen aangezien hun ook (bijna) allemaal Facebook gebruiken. Ik zie de integratie met Facebook al aankomen ook al ontkennen ze dat in eerste instantie.

Ik heb net naar Telegram zitten kijken, ziet er veelbelovend uit, maar het probleem is ook hier weer natuurlijk dat men weer moet overstappen van het 'vertrouwde' WhatsApp.

Ben benieuwd wat er gaat gebeuren.

Verwijderd

Dit was voor mij ook de druppel om over te stappen. Heb Heml.is al geholpen via indiegogo maar dat is nog niet live. Tot die tijd ga ik Telegram eens een kans geven. Weet zeker dat ik een aantal mensen kan overhalen om hetzelfde te doen.

Verwijderd

Binnen het gezin gebruikten we MessageMe omdat de kinderen wel een android mp4 speler hebben maar geen telefoonnummer. Dat was bij MessageMe ook niet nodig. Dit is nu langzaam verdrongen door Hangouts omdat ze videobellen ontdekt hebben. Ook werkt hij soepeler. Voor de rest ben je toch aangewezen op Whatsapp omdat dat toch het meest gebruikt wordt.

• radium6969
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-07 20:39
Mooie van Whatsapp was juist het cross platform idee...
Op ontzettend veel oude nokia's werkt het gewoon. Android en iOS zijn ook geen probleem.

Ik zit dus voorlopig nog wel even op Symbian Belle, maar dingen zoals iMessage en hangouts is allemaal platform gebonden...

Bovendien vertrouw ik google ook voor geen meter, want dat zijn ook een stel hoarders...
Mooie zou zijn als MSN weer een kick-ass comeback maakt. Crossplatform, uniformiteit en desktop en mobile clients.

Achja... ik wacht de boel voorlopig nog even af...

• Faeshaas
  • Laatst online: 21:40
Sniffert schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 09:45:
Ik moet en heb absoluut niets met Facebook. Sta dus nu voor een moeilijke keuze aangezien al mijn vrienden nog WhatsApp gebruiken. Ik denk niet dat deze snel zullen switchen aangezien hun ook (bijna) allemaal Facebook gebruiken. Ik zie de integratie met Facebook al aankomen ook al ontkennen ze dat in eerste instantie.

Ik heb net naar Telegram zitten kijken, ziet er veelbelovend uit, maar het probleem is ook hier weer natuurlijk dat men weer moet overstappen van het 'vertrouwde' WhatsApp.

Ben benieuwd wat er gaat gebeuren.
Dat laatste is met alle alternatieven het probleem. Hoe zorg je ervoor dat iedereen met wie je contact hebt Telegram/alternatief gaat gebruiken? Ik denk dat dat het grootste probleem is.. Zeker omdat er zoveel verschillende alternatieven zijn.

• Outersham
Het zou mooi zijn als er uit dit topic één duidelijk alternatief naar voren komt. Dat zou het overtuigen van de overige 99% wat makkelijker maken.

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:08

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Gadgeteer schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 08:56:
[...]

Gratis alternatieven? Whatsapp is ook gratis, ik heb er in ieder geval nooit iets voor betaald, het 1e jaar is net om dus de melding bij installatie dat je na een jaar betalen moet klopt niet.
Ik gebruik het op Android, wellicht dat iOS gebruikers wel moeten betalen?
In principe is Whatsapp niet gratis, iOS gebruikers moeten ervoor betalen en Android gebruikers (nog) niet maar het wordt al wel tijden aangekondigd.
Ik bedoel meer dat er gratis alternatieven zijn die meer bieden, Hangouts bijvoorbeeld. Ook videogesprekken mogelijk, desktop client, etc. Whatsapp is prima voor chatten maar gek veel meer bieden ze niet wat de concurrentie wel doet.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• DennusB
  • Niet online
radium6969 schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 09:50:
Mooie van Whatsapp was juist het cross platform idee...
Op ontzettend veel oude nokia's werkt het gewoon. Android en iOS zijn ook geen probleem.

Ik zit dus voorlopig nog wel even op Symbian Belle, maar dingen zoals iMessage en hangouts is allemaal platform gebonden...

Bovendien vertrouw ik google ook voor geen meter, want dat zijn ook een stel hoarders...
Mooie zou zijn als MSN weer een kick-ass comeback maakt. Crossplatform, uniformiteit en desktop en mobile clients.

Achja... ik wacht de boel voorlopig nog even af...
Telegram groeit ook hard met apps voor andere platforms. Juist omdat het een open API is. Daarnaast End-To-End encryptie, self destructing berichten en loei snel berichtenverkeer. Ik ben om!

• vDorst
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Prism-break.org: Heeft het over Surespot
https://github.com/nylira/prism-break/issues/631

• _Uploader_
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 19:55
Afgezien van het feit of je wel/niet moet overstappen, GroupMe vind ik erg prettig werken.

[ Voor 15% gewijzigd door _Uploader_ op 20-02-2014 09:54 . Reden: link toegevoegd ]

• Outersham
radium6969 schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 09:50:
Skype?

• DennusB
  • Niet online
De mobiele Skype apps zijn echt ellendig. Veel batterij verbruik en sync van berichten is 1 drama.

• Sniffert
DjRex schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 09:50:
[...]

Dat laatste is met alle alternatieven het probleem. Hoe zorg je ervoor dat iedereen met wie je contact hebt Telegram/alternatief gaat gebruiken? Ik denk dat dat het grootste probleem is.. Zeker omdat er zoveel verschillende alternatieven zijn.
Ja, geef je helemaal gelijk in. Mijn collega's en vrienden uit de IT zullen veel gemakkelijker overstappen dan bijvoorbeeld mijn familie. Ik denk inderdaad dat het zeer lastig wordt om een groep als familie etc. te overtuigen, zo niet onmogelijk.

• DennusB
  • Niet online
Sniffert schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 09:55:
[...]

Ja, geef je helemaal gelijk in. Mijn collega's en vrienden uit de IT zullen veel gemakkelijker overstappen dan bijvoorbeeld mijn familie. Ik denk inderdaad dat het zeer lastig wordt om een groep als familie etc. te overtuigen, zo niet onmogelijk.
Gewoon bij iemand laten zien en eens installeren en dan alleen daar nog berichtjes sturen. Gaat hard zat merk ik nu hier al :P

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:23
Ik zie uberhaupt niet in waarom men moet overstappen? Waarom meteen zo drastisch terwijl nog niemand weet wat er nu precies gaat gebeuren, wie weet is het misschien zo slecht nog niet ;)

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:57
Vanmorgen Telegram gedeeld op Facebook en de eerste early-adopters onder mijn vrienden zijn al over, gaat snel zo ;)

Het zal nog wel even duren voor ik m'n ouders etc. zo ver heb maar dat is minder belangrijk :P

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

• Valentijn
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 30-04 16:38
janvanduschoten schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 09:51:
[...]

In principe is Whatsapp niet gratis, iOS gebruikers moeten ervoor betalen en Android gebruikers (nog) niet maar het wordt al wel tijden aangekondigd.
Ik bedoel meer dat er gratis alternatieven zijn die meer bieden, Hangouts bijvoorbeeld. Ook videogesprekken mogelijk, desktop client, etc. Whatsapp is prima voor chatten maar gek veel meer bieden ze niet wat de concurrentie hel doet.
Maar in princepe gaan we er dus al vanuit dat de overname een slechte invloed zal hebben, correct me if im wrong. Voorzover ik weet is instagram ook gebleven zoals het is, alleen meer integratie met facebook. Wat ik alleen maar fijn vind. Het enige wat ik soms miss is het gebrek van de interactie vanaf een computer. Iets wat facebook wel kan toevoegen. Het nadeel lijkt mij echter wel dat, wanneer de ene concurrent de ander overneemt. De 'concurrentie'/innovatie afneemt. (Er word minder gestreden)

Keep it cool

Verwijderd

tcviper schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 09:57:
Ik zie uberhaupt niet in waarom men moet overstappen? Waarom meteen zo drastisch terwijl nog niemand weet wat er nu precies gaat gebeuren, wie weet is het misschien zo slecht nog niet ;)
Het is Facebook ;) Ik durf te wedden dat Whatsapp vanaf nu alleen maar slechter word.

• Faeshaas
Ik heb zelf vandaag Telegram geinstalleerd. Niet zo zeer omdat ik per direct over wil stappen maar ik heb niet zoveel vertrouwen in Facebook i.c.m. Whatsapp.. Op het moment dat Whatsapp me niet meer zint omdat Facebook er teveel invloed op heeft is het makkelijker om de overstap te maken. Iedereen die ik tot die tijd zo ver krijg om, in mijn geval, Telegram te gebruiken is mooi meegenomen :)

• DennusB
  • Niet online
Wat dacht je van privacy? FB gaat nu met al je berichtjes/gegevens/foto's weet ik wat aan de haal. Niet dat ik een alu-hoedje ben (in tegendeel), maar FB begint wat irritant te worden nu.

• HansAnders07
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:04
Op naar Hangouts!

• DennusB
  • Niet online
Dan gaat Google met je gegevens aan de haal. Bij een tool als Telegram heb je dat niet :)

• Valentijn
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 30-04 16:38
DennusB schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 10:00:
[...]

Wat dacht je van privacy? FB gaat nu met al je berichtjes/gegevens/foto's weet ik wat aan de haal. Niet dat ik een alu-hoedje ben (in tegendeel), maar FB begint wat irritant te worden nu.
Maar in princepe gaan we er dus al vanuit dat de overname een slechte invloed zal hebben, correct me if im wrong. Voorzover ik weet is instagram ook gebleven zoals het is, alleen meer integratie met facebook. Wat ik alleen maar fijn vind. Het enige wat ik soms miss is het gebrek van de interactie vanaf een computer. Iets wat facebook wel kan toevoegen. Het nadeel lijkt mij echter wel dat, wanneer de ene concurrent de ander overneemt. De 'concurrentie'/innovatie afneemt. (Ik bedoel er word minder gestreden)

Keep it cool

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 22:46
DennusB schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 10:03:
[...]

Dan gaat Google met je gegevens aan de haal. Bij een tool als Telegram heb je dat niet :)
Nee dan gaat een Russische FB variant ermee aan de haal :P Wie geeft jou de garantie dat die niets verzameld?

• HansAnders07
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:04
DennusB schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 10:03:
[...]

Ik gebruik al jaren Android, gmail etc dus die zullen ze inmiddels toch al hebben.
Telegram maar even checken.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:28
En nofi, maar Hangouts werkt compleet ruk. Weer dat witte ontwerp waar je niks mee kan, elk ander bericht gebedel om G+, zonder G+ melden ze zelf dat het vrij beperkt bruikbaar is en ik vind het geen fijne look&feel hebben (net als 90% van de nieuwe Google huisstijl overigens, een donker thema zou ERG helpen).

Telegram heb ik nu ook geïnstalleerd en ben als eerste oliedruppel een vlek aan het maken in de familie. :)

Maar het verdienmodel van Whatsapp is ook duidelijk. 3-4 jaar aan de slag met allerhande servers en dan voor veel geld gekocht worden.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• DennusB
  • Niet online
lubbertkramer schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 10:04:
[...]

Nee dan gaat een Russische FB variant ermee aan de haal :P Wie geeft jou de garantie dat die niets verzameld?
Hoe willen ze dat doen met p2p verkeer en end-to-end encryptie? Het gaat niet eens langs hun servers ...

• radium6969
8)7

Nee, Skype op symbian werkt niet... en op de rest is het traag en gebruikt het veel data. Oude telefoons moet het gewoon ook nog op doen, alleen wat meer "stripped down"

Gewoon minimalistisch design, met genoeg functies met een laag geheugen gebruik.
Skype is voor mij gewoon een flop, ook hoe ze het hebben geïntegreerd hebben met windows 8.

• SgtElPotato
Valentijn schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 10:03:
[...]

Maar in princepe gaan we er dus al vanuit dat de overname een slechte invloed zal hebben, correct me if im wrong. Voorzover ik weet is instagram ook gebleven zoals het is, alleen meer integratie met facebook. Wat ik alleen maar fijn vind. Het enige wat ik soms miss is het gebrek van de interactie vanaf een computer. Iets wat facebook wel kan toevoegen. Het nadeel lijkt mij echter wel dat, wanneer de ene concurrent de ander overneemt. De 'concurrentie'/innovatie afneemt. (Ik bedoel er word minder gestreden)
Volledig mee eens, ik vind dit best wel drastisch maar goed. Instagram is ook gewoon nog het instagram zoals het was alleen kun je makkelijker je facebook vrienden volgen.
Ik acht de kans klein dat Facebook iets aan Whatsapp zal veranderen, want de kans word dan alleen maar groter dat mensen het links zullen laten liggen en dan is de investering dus niks meer waard.
Ik verwacht wel dat ze wat meer zullen innoveren in de app, om meer vooruitgang te kunnen maken.

Er zijn genoeg alternatieven, maar Whatsapp is zo ingeburgerd hier dat ik de kans klein acht dat mensen spontaan overstappen ( behalve een selecte groep tweakers misschien ), tot die tijd gebruik ik mooi whatsapp+

Zucht...

• DennusB
  • Niet online
SgtElPotato schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 10:08:
[...]

Volledig mee eens, ik vind dit best wel drastisch maar goed. Instagram is ook gewoon nog het instagram zoals het was alleen kun je makkelijker je facebook vrienden volgen.
Ik acht de kans klein dat Facebook iets aan Whatsapp zal veranderen, want de kans word dan alleen maar groter dat mensen het links zullen laten liggen en dan is de investering dus niks meer waard.
Ik verwacht wel dat ze wat meer zullen innoveren in de app, om meer vooruitgang te kunnen maken.

Er zijn genoeg alternatieven, maar Whatsapp is zo ingeburgerd hier dat ik de kans klein acht dat mensen spontaan overstappen ( behalve een selecte groep tweakers misschien ), tot die tijd gebruik ik mooi whatsapp+
Kleine kans dat ze wat veranderen, maar ze verzamelen wel al je gegevens. Nog gerichtere advertenties en ze verdienen vermogens door het verkopen van je gegevens.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:28
Outersham schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 09:51:
Het zou mooi zijn als er uit dit topic één duidelijk alternatief naar voren komt. Dat zou het overtuigen van de overige 99% wat makkelijker maken.
Dat is er dus niet, want het ligt aan wat je contacten gaan doen.

Ik zie zelf ook niet een reden over te 'moeten' stappen.
Ze hebben zelf al aangegeven dat er voor de eindgebruiker niets veranderd.

• SgtElPotato
DennusB schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 10:10:
[...]

Kleine kans dat ze wat veranderen, maar ze verzamelen wel al je gegevens. Nog gerichtere advertenties en ze verdienen vermogens door het verkopen van je gegevens.
Volgens mij is er op de FP al aangegeven dat ze niks met advertenties gaan doen, iig niet in Whatsapp aangezien de oprichters daar fel op tegen zijn. Dit staat dus ook in het overname contract als ik het goed begrepen heb.

Zucht...

• DennusB
  • Niet online
SgtElPotato schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 10:12:
[...]

Volgens mij is er op de FP al aangegeven dat ze niks met advertenties gaan doen, iig niet in Whatsapp aangezien de oprichters daar fel op tegen zijn. Dit staat dus ook in het overname contract als ik het goed begrepen heb.
Ja en ik ben de koningin. Ze kopen het gewoon omdat ze het leuk vinden joh. Verdienen? NAhhhhh, niet nodig. :X :X :X |:(

• jurrie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-12-2022
Na wat plussen en minnen te hebben bekeken maakt Telegram denk ik wel een goede kans. WhatsApp gaat er sowieso af want ik wil op geen enkele manier iets met Facebook te maken hebben. XMPP+OTR zou leuk zijn maar daar krijg ik Jan Modaal niet op. Telegram ziet er slick uit, werkt goed en maakt dus een reële kans. Dus daar maar de persoonlijke plussen en minnen van bekeken.

+ Het is geen Facebook.
+ Open source en open API.
+ Werkt op telefoon (ook mijn Windows Phone), desktop, browser, etc.
- Security schijnt niet zo goed te zijn als ze beweren, maar beter dan WhatsApp.
- Het is van de oprichter van de Russische Facebook. Er wordt wel beloofd dat het opzichzelfstaand blijft, maar je weet maar nooit. Van WhatsApp mag je aannemen dat Facebook hier dingen mee gaat doen, anders betalen ze niet zo veel geld.

Ik zie dus winstpunten, met als enige verliespunt dat mijn contactenlijst er nu nog niet op zit. Ik ga echter liever weer SMS'en dan dat ik een dienst van Facebook gebruik, dus de overstap komt er. Nu nog mensen mee zien te krijgen.

• Miki
  • Laatst online: 23:58
Wat een massahysterie :N

Er is nog helemaal niets gebeurd en alles en iedereen schreeuwt moord en brand.. echt WTF! En dan hup met z'n allen naar Telegram waarvan het moederbedrijf het Russische Facebook VK is.
Afbeeldingslocatie: http://ic.pics.livejournal.com/crims/46694867/28655/28655_original.jpg

Pas als er daadwerkelijk nadelige gevolgen zijn zou ik me druk gaan maken en zullen er in no-time waardige alternatieven zijn, maar nu zoveel paniek :X

• DennusB
  • Niet online
jurrie schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 10:14:

- Security schijnt niet zo goed te zijn als ze beweren, maar beter dan WhatsApp.
Bron? Je kan een 'secret' gesprek starten en dan heb je een P2P verbinding met End-to-End encryptie. Dat is altijd veilig..

• F1k
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online

F1k

Captain Obvious

Ik wil niet veel zeggen, maar iedereen die loopt te bashen op dat Telegram van de Russische FB is moet zich misschien eens afvragen waarom ene E. Snowden juist daarheen gegaan is?

• Sniffert
Miki schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 10:15:
Wat een massahysterie :N

Er is nog helemaal niets gebeurd en alles en iedereen schreeuwt moord en brand.. echt WTF! En dan hup met z'n allen naar Telegram waarvan het moederbedrijf het Russische Facebook VK is.
[afbeelding]

Pas als er daadwerkelijk nadelige gevolgen zijn zou ik me druk gaan maken en zullen er in no-time waardige alternatieven zijn, maar nu zoveel paniek :X
Dat jij de nadelige gevolgen niet wil inzien, is jouw probleem. Ik zou je ogen eens open zetten en kijken naar de realiteit.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
radium6969 schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 10:06:
[...]

8)7

Nee, Skype op symbian werkt niet... en op de rest is het traag en gebruikt het veel data. Oude telefoons moet het gewoon ook nog op doen, alleen wat meer "stripped down"

Gewoon minimalistisch design, met genoeg functies met een laag geheugen gebruik.
Skype is voor mij gewoon een flop, ook hoe ze het hebben geïntegreerd hebben met windows 8.
symbian...? really
als dat een verreiste is dan zal het lastig worden voor je.. windows phone en bb zullen het hiermee ook al lastiger krijgen, gezien die voor de meeste alternatieven op de 2e plek komen (naast iOS en Android)

Strava

• Señor Sjon
SgtElPotato schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 10:12:
[...]

Veel mensen hebben ook hun telefoonnummer in FB staan. Dus hoppa, kruislings vergelijken met de contactlijsten e.d. van WhatsApp en je kan je profielen gigantisch verbeteren en aanvullen. Dat betekent op FB nog gerichtere reclame n.a.v. je gesprekken en activiteiten van vrienden. Wellicht kan je het straks zien aan de vriendsuggesties. Dan staan er mensen tussen die je veel Whatsappt, maar niks verder met je te maken hebben (zakelijk contacten bv.).

• DennusB
  • Niet online
Prulleman schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 10:18:
[...]

symbian...? really
als dat een verreiste is dan zal het lastig worden voor je.. windows phone en bb zullen het hiermee ook al lastiger krijgen, gezien die voor de meeste alternatieven op de 2e plek komen (naast iOS en Android)
Zolang de vervanger een Open API heeft (zoals Telegram dus) kan iemand zo een app ontwikkelen. En ik zie dat nog wel gebeuren ook :)

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:45
DennusB schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 10:16:
[...]

Bron? Je kan een 'secret' gesprek starten en dan heb je een P2P verbinding met End-to-End encryptie. Dat is altijd veilig..
http://unhandledexpressio...stand-back-we-know-maths/

• radium6969
Prulleman schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 10:18:
[...]

symbian...? really
Symbian Belle, is zo oud nog niet... Eveneens als mijn telefoon... 1,5jaar. (Nieuw gekocht btw)

Is geen vereiste, lees mijn berichten maar even terug.
Het gaat gewoon om het feit, dat een communicatief applicatie programma pas meerwaarde krijgt als je zoveel mogelijk userbase kan creëren door het programma cross platform te maken.
Whatsapp kan het met weinig inkomsten per gebruiker... Waarom dan niet een bedrijf dat juist ervaring heeft hiermee...

Ik word er een beetje simpel van, alleen maar dat Kwantiteit i.p.v. Kwaliteit...
(beide is natuurlijk het beste >:) )

• DennusB
  • Niet online
Lezen is een kunst he, dit gaat over het cloud stuk. Zoals ik al zei, als je een secret gesprek op zet is het verkeer P2P. Zonder tussenkomst van een server dus.

• F1k
  • Nu online

F1k

Captain Obvious

DennusB schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 10:27:
[...]

Lezen is een kunst he, dit gaat over het cloud stuk. Zoals ik al zei, als je een secret gesprek op zet is het verkeer P2P. Zonder tussenkomst van een server dus.
yup, lezen: In het artikel staat duidelijk dat p2p verkeer via de servers gaat en dat de servers MITM kunnen doen door de gekozen methodieken. Nu heb ik geen verstand van crypto en kan het best gebakken lucht zijn, maar als dat waar is lijkt mij dat wel een serieus issue op het cryptovlak.

• Morrar
DennusB schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 10:27:
[...]

Zucht. De originele poster zegt iets over security in het algemeen, dus inclusief de cloud dienst waarschijnlijk. Jij vraagt vervolgens om een bron voor *die* uitspraak, dus dan geef ik je daar vervolgens de (meest waarschijnlijke) bron voor. Zie het als een gunst.

Dat je er zelf aan toevoegt dat je ook een secret gesprek kan voeren kan best zijn. Hoe veilig dat is zonder authenticatie van de client is zeer de vraag, zoals hierboven aangegeven. Maar goed, daar hoorde je mij of de originele poster niks over zeggen. Vraag is wel of dat de default modus is en of mensen die uberhaupt gaan gebruiken.

[ Voor 7% gewijzigd door Morrar op 20-02-2014 10:33 ]

• hjkv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-09 23:05
Dat telegram ziet er op zich wel goed uit. Het verbaast me wel dat ik hier heel weinig hoor over BBM!

BBM is beveiligd, heeft alle functies van Whap en meer en is gratis.
Enige nadeel dat ik kan zien is dat je met die BB-codes moet werken voor contacten. En ik weet niet voor welke platformen het er wel en niet is.

• DennusB
  • Niet online
F1k schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 10:31:
[...]

yup, lezen: In het artikel staat duidelijk dat p2p verkeer via de servers gaat en dat de servers MITM kunnen doen door de gekozen methodieken. Nu heb ik geen verstand van crypto en kan het best gebakken lucht zijn, maar als dat waar is lijkt mij dat wel een serieus issue op het cryptovlak.
We have created secret chats just for this reason. People who don’t trust the server can use secret chats and compare their keys in order to make sure no MITM is possible.

• F1k
  • Nu online

F1k

Captain Obvious

Zie edit 4:
Edit 4: Someone found a flaw in the end to end secret chat. The key generated from the Diffie-Hellman exchange was combined with a server-provided nonce: key = (pow(g_a, b) mod dh_prime) xor nonce. With that, the server can perform a MITM on the connection and generate the same key for both peers by manipulating the nonce, thus defeating the key verification. Telegram has updated their protocol description and will fix the flaw. (That nonce was introduced to fix RNG issues on mobile devices).
bron: http://unhandledexpressio...stand-back-we-know-maths/

• Miki
  • Laatst online: 23:58
Sniffert schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 10:17:
[...]

Dat jij de nadelige gevolgen niet wil inzien, is jouw probleem. Ik zou je ogen eens open zetten en kijken naar de realiteit.
Noem mij nu 1 gefundeerde nadelige gevolg wat nu direct merkbaar is...

Er is namelijk nog helemaal niets nadeligs. Alleen maar onderbuik gejammer dat Facebook mogelijk iets gaat doen advertenties en weet ik niet allemaal. Zover is het nog niet dus waarom nu zoveel paniek, ik snap het echt niet.

• DennusB
  • Niet online
En als je in de comments leest staat er een reactie van Telegram waarin ze zeggen dat het allang is gefixt. Maar goed, met jou kan je geen discussie voeren.

• Señor Sjon
hjkv schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 10:31:
Dat telegram ziet er op zich wel goed uit. Het verbaast me wel dat ik hier heel weinig hoor over BBM!

BBM is beveiligd, heeft alle functies van Whap en meer en is gratis.
Enige nadeel dat ik kan zien is dat je met die BB-codes moet werken voor contacten. En ik weet niet voor welke platformen het er wel en niet is.
Je noemt precies de nadelen op. Een niet te relateren BB-code (soort ICQ-nummer eigenlijk) en zijn naam insinueert geen beschikbaarheid op andere platformen.

WhatsApp is ook verre van gecodeerd en iedereen stuurt er zijn berichten over, ik vind de fuss wel apart die nu over Telegram ontstaat hierover.

• DennusB
  • Niet online
https://telegram.org/crypto_contest -> Dit geeft wel aan dat ze zeker zijn van hun zaak. Het is nog steeds niet gekraakt...

• Morrar
DennusB schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 10:36:
https://telegram.org/crypto_contest -> Dit geeft wel aan dat ze zeker zijn van hun zaak. Het is nog steeds niet gekraakt...
Er is een verschil tussen crypto kraken door een derde partij en meeluisteren op een lijn door het bedrijf dat de software maakt.

Maar goed, Telegram ziet er goed uit en wekt ook meer vertrouwen door het open karakter. Van de alternatieven zoals Hangouts weet je in ieder geval vrij zeker dat ome Google meeleest :)

• F1k
  • Nu online

F1k

Captain Obvious

DennusB schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 10:35:
[...]

En als je in de comments leest staat er een reactie van Telegram waarin ze zeggen dat het allang is gefixt. Maar goed, met jou kan je geen discussie voeren.
Die fout die in edit 4 aangehaald wordt is op 22 december gepubliceerd, daar heeft Telegram niet meer op gereageerd onder het artikel.

Lees ik nu nog ergens overheen dan?

• DennusB
  • Niet online
F1k schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 10:39:
[...]

Die fout die in edit 4 aangehaald wordt is op 22 december gepubliceerd, daar heeft Telegram niet meer op gereageerd onder het artikel.

Lees ik nu nog ergens overheen dan?
https://telegram.org/crypto_contest bijvoorbeeld.

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste

Let op:
De discussie over Telegram voeren we in Telegram voor Android