Omdat het niet te kraken is met de aangeleverde specs. Zie ook de uitleg van een cryptograaf die met eenzelfde opzet een duidelijk foutief opgezette encryptiemethode als onkraakbaar voor kan schotelen.DennusB schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 10:36:
https://telegram.org/crypto_contest -> Dit geeft wel aan dat ze zeker zijn van hun zaak. Het is nog steeds niet gekraakt...
Als t allemaal zo makkelijk was geweest was het al wel gekraakt, geloof me.jurrie schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 10:45:
[...]
Omdat het niet te kraken is met de aangeleverde specs. Zie ook de uitleg van een cryptograaf die met eenzelfde opzet een duidelijk foutief opgezette encryptiemethode als onkraakbaar voor kan schotelen.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Ja zeker, er zijn Mac/Linux/Windows apps en Chrome/Browser versieshjkv schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 10:45:
Maar werkt Telegram ook op desktops?
Ja. Een unofficial windows client is er al wel, maar er zijn er meer op de downloadpagina te vinden.hjkv schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 10:45:
Maar werkt Telegram ook op desktops?
Waar zijn deze te vinden?DennusB schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 10:46:
[...]
Ja zeker, er zijn Mac/Linux/Windows apps en Chrome/Browser versies
Ik kon zo snel alleen dit vinden.
Zucht. Volgens mij zeg ik duidelijk "Omdat het niet te kraken is met de aangeleverde specs". Dat legt die man ook uit in zijn post die jij nooit in de 30 seconden tussen mijn post en jouw reactie hebt kunnen lezen.DennusB schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 10:45:
[...]
Als t allemaal zo makkelijk was geweest was het al wel gekraakt, geloof me.
www.telegram.org/appsluuj schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 10:47:
[...]
Waar zijn deze te vinden?
Ik kon zo snel alleen dit vinden.
Die post had ik al gelezen. Maar je kan natuurlijk prima zelf een testopstelling maken om te bewijzen dat het wel kraakbaar isjurrie schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 10:47:
[...]
Zucht. Volgens mij zeg ik duidelijk "Omdat het niet te kraken is met de aangeleverde specs". Dat legt die man ook uit in zijn post die jij nooit in de 30 seconden tussen mijn post en jouw reactie hebt kunnen lezen.
[ Voor 49% gewijzigd door DennusB op 20-02-2014 10:48 ]
Een browserversie en een Android/iOS/WP lijkt me genoeg om een succes te worden
Dat miste ik al die tijd al bij WA, en Telegram heeft t wel. And i love ithjkv schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 10:50:
Een browserversie en een Android/iOS/WP lijkt me genoeg om een succes te worden
Het mooiste is dat ze de API open source hebben gemaakt, zodat iedereen eraan kan gaan knutselen voor verschillende platformen (symbian zooi enzo)DennusB schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 10:52:
[...]
Dat miste ik al die tijd al bij WA, en Telegram heeft t wel. And i love it
Dat neemt niet weg dat het vrijwel altijd beter/fijner is als er een officiële app is.
Idd. Gelukkig zijn de officiele apps voor Android/iOS er al en een perfecte unofficial voor WPhjkv schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 10:54:
[...]
Het mooiste is dat ze de API open source hebben gemaakt, zodat iedereen eraan kan gaan knutselen voor verschillende platformen (symbian zooi enzo)
Dat neemt niet weg dat het vrijwel altijd beter/fijner is als er een officiële app is.
Telegram werkt mooi zeg, nu nog mijn vrienden overtuigen dat het awesome is.
Windows app werkt ook erg goed. Fijn!
Jep, gewoon even op je social media delen en wat mensen via WA inlichten dat je om gaat. Werkt best goed hierHann1BaL schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 10:57:
Telegram werkt mooi zeg, nu nog mijn vrienden overtuigen dat het awesome is.
ja, ik heb het reeds gedeeld op het de website van de eigenaar van whatsapp
Doe je goed. WhahaHann1BaL schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 10:58:
ja, ik heb het reeds gedeeld op het de website van de eigenaar van whatsapp
Ik weet niet of hij al voorbij is gekomen, maar Kik lijkt wel behoorlijk goed.
Beetje weinig smileys nog, maar dat gaat vast nog veranderen.
Voor Kik hoef je niet je mobiele nummer te registreren (werkt dus ook op tablets bijv.) en verder werkt het eigenlijk exact hetzelfde als WhatsApp, tot aan de vinkjes voor een verzonden bericht aan toe.
Lijkt goed en snel te werken, ik probeer hem 'erdoor' te krijgen bij mijn sociale netwerk.
Voor Kik hoef je niet je mobiele nummer te registreren (werkt dus ook op tablets bijv.) en verder werkt het eigenlijk exact hetzelfde als WhatsApp, tot aan de vinkjes voor een verzonden bericht aan toe.
Lijkt goed en snel te werken, ik probeer hem 'erdoor' te krijgen bij mijn sociale netwerk.
Waarom Kik als Telegram veiliger is? Kik doet geen dikke encryptie!AzzKickah schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 11:01:
Ik weet niet of hij al voorbij is gekomen, maar Kik lijkt wel behoorlijk goed.
Telegram ook maar eens geïnstalleerd en als het aan mij ligt gaat Whatsapp er direct af. Het probleem blijft echter dat het moeilijk is iedereen over te halen.
Handig die Mac desktop app, hoef ik niet me telefoon uit me broek te halen voor een onzin bericht. En als het wel belangrijk is, is het makkelijker chatten da via de telefoon. Nu kan ik ook gewoon word documenten etc doorsturen naar mensen.
Eerst maar eens de mensen waar ik het meeste contact mee heb overhalen.
Handig die Mac desktop app, hoef ik niet me telefoon uit me broek te halen voor een onzin bericht. En als het wel belangrijk is, is het makkelijker chatten da via de telefoon. Nu kan ik ook gewoon word documenten etc doorsturen naar mensen.
Jep. T lijkt echt een goede vervanger/concurrent. Ben benieuwd of we de massa mee kunnen krijgensweebee schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 11:06:
Telegram ook maar eens geïnstalleerd en als het aan mij ligt gaat Whatsapp er direct af. Het probleem blijft echter dat het moeilijk is iedereen over te halen.
Hmm, en een Windows Desktop client zie ik. Dat is wel zeer interessant!DennusB schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 11:02:
[...]
Waarom Kik als Telegram veiliger is? Kik doet geen dikke encryptie!
Hier ook een die aan t overstappen op telegram.
Erg mooi, werkt goed, mooie/handige desktop app
Dit soort dingen valt en staat natuurlijk met de acceptatie... ben al flink aan t promoten bij de kennissenkring
Erg mooi, werkt goed, mooie/handige desktop app
Dit soort dingen valt en staat natuurlijk met de acceptatie... ben al flink aan t promoten bij de kennissenkring
Jep en browser clients, chrome apps, linux en mac clients enzovoort!AzzKickah schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 11:10:
[...]
Hmm, en een Windows Desktop client zie ik. Dat is wel zeer interessant!
Mwoah, het kan snel gaan op het moment dat er een valide alternatief is die gebruiksvriendelijk is. De geesten hoeven niet meer rijp gemaakt te worden voor een chatapp zoals bij WhatsApp gebeurde. Als ik bij mijn ouders Telegram erop zou zetten, zouden ze het niet eens doorhebben. 'Ja mam, het blauwe icoontje met papieren vliegtuigje i.p.v. het groene wolkje met een telefoonhoorn' 
En als je het ook op desktop/laptop/tablet kan gebruiken, dan is helemaal het manco van WA opgelost.
En als je het ook op desktop/laptop/tablet kan gebruiken, dan is helemaal het manco van WA opgelost.
[ Voor 11% gewijzigd door Señor Sjon op 20-02-2014 11:14 ]
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Bookmarked!
Blij dat ik een goed alternatief kan gaan vinden en dat ik zelf het onderzoek niet alleen hoef te doen. ik wil nu ook weg bij whatsapp, er gaat sowieso in de toekomst wat veranderen, alleen kijken of je de rest van je omgeving mee kan krijgen naar de nieuwe app
Blij dat ik een goed alternatief kan gaan vinden en dat ik zelf het onderzoek niet alleen hoef te doen. ik wil nu ook weg bij whatsapp, er gaat sowieso in de toekomst wat veranderen, alleen kijken of je de rest van je omgeving mee kan krijgen naar de nieuwe app
11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942
Ook maar eens Telegram geprobeerd en het werkt erg fijn allemaal, het werkt ongeveer het zelfde als whatsapp maar met mooie encryptie er op. Zal het bij mijn ouders enzo ook eens installeren die merken het verschil toch niet
Telegram er op gezet, maar niemand uit mijn contactenlijst die het gebruikt. >150 mensen, geen enkele Telegram-user. Schiet ook niet echt op dus.
Het bericht is gisteravond pas naar buiten gekomen, zo rond 23.00 als ik het goed heb. Wat verwacht je dan?
Net de Linux CLI https://github.com/vysheng/tg gecompiled. Stunning!
SE2200+14xSF170S & SE1500M+4xTSM-375
Hemlis ben ik wel erg benieuwd naar eerlijk gezegd… ik heb de app destijds "gebacked" met een leuk bedrag, puur omdat de beveiliging die ze nastreven me aanspreekt. Helemaal na de afgelopen maanden na alle nieuwsberichten over het tappen/NSA/AIVD e.d. is de liefde weer aangewakkerd voor de app.
Ze zijn nu al een poosje bezig, maar zodra hij uit is ga ik eens "lobbiën" bij m'n vrienden en familie om ze ook over te krijgen om op Hemlis over te stappen. Zeker nu Whatsapp door Facebook is/wordt overgenomen. Ik heb niets tegen Facebook an zich, maar ik probeer zo langzamerhand wel steeds meer diensten af te nemen die wat veiliger of wat meer privé zijn. Google gebruik ik wel, maar Google+ e.d. niet meer. Facebook gebruik ik ook steeds minder. En voor Gmail ben ik ook een goede (semi)gratis alternatief aan het vinden.
Het lastige van overstappen is inderdaad het meekrijgen van je contacten… nu alles en iedereen (en hun oma) op Whatsapp zit zal dat nog het lastigste zijn. Maar zodra er een beweging richting een andere app in gang is gezet gaat het meestal wel snel. Kijk bijvoorbeeld maar toen Whatsapp net op kwam, of toen Facebook de MySpace gebruikers wist te lokken enzo.
Ik denk dat we over een jaar of 2 weer een fikse verschuiving in de gebruikte chat en social wereld gaan zien in ieder geval
Ze zijn nu al een poosje bezig, maar zodra hij uit is ga ik eens "lobbiën" bij m'n vrienden en familie om ze ook over te krijgen om op Hemlis over te stappen. Zeker nu Whatsapp door Facebook is/wordt overgenomen. Ik heb niets tegen Facebook an zich, maar ik probeer zo langzamerhand wel steeds meer diensten af te nemen die wat veiliger of wat meer privé zijn. Google gebruik ik wel, maar Google+ e.d. niet meer. Facebook gebruik ik ook steeds minder. En voor Gmail ben ik ook een goede (semi)gratis alternatief aan het vinden.
Het lastige van overstappen is inderdaad het meekrijgen van je contacten… nu alles en iedereen (en hun oma) op Whatsapp zit zal dat nog het lastigste zijn. Maar zodra er een beweging richting een andere app in gang is gezet gaat het meestal wel snel. Kijk bijvoorbeeld maar toen Whatsapp net op kwam, of toen Facebook de MySpace gebruikers wist te lokken enzo.
Ik denk dat we over een jaar of 2 weer een fikse verschuiving in de gebruikte chat en social wereld gaan zien in ieder geval
Verwijderd
@joramoudenaarde: ik heb ook Hemlis gebacked omdat het mij aansprak als alternatief. Als het binnenkort van de grond komt denk ik dat ik daar erg blij mee ga zijn. Voor een Gmail alternatief kan je eens kijken naar Mailpile, heb die ook gebacked
Ik probeer nu ook zieltjes te winnen voor Telegram. Veel mensen zeggen echter "er verandert toch niks?", "zolang het geen extra geld gaat kosten" of "het zal wel meevallen met die data mining en ik heb toch niks te verbergen" zucht..
Ik wacht nog even met een alternatief. Van mij mag Facebook best geïntegreerd worden in WhatsApp zolang dat mijn chatervaring maar niet negatief beïnvloed.
Bijvoorbeeld dingen als een chatbericht publiceren op Facebook. Of persoonlijke berichten van Facebook ontvangen in WhatsApp. Dat zou echt wel meerwaarde hebben voor Facebook en WhatsApp zonder dat dit de chatervaring aantast. Zolang het allemaal bij een mogelijkheid blijft en niet een verplichting wordt. Dan blijft WhatsApp groot.
Bijvoorbeeld dingen als een chatbericht publiceren op Facebook. Of persoonlijke berichten van Facebook ontvangen in WhatsApp. Dat zou echt wel meerwaarde hebben voor Facebook en WhatsApp zonder dat dit de chatervaring aantast. Zolang het allemaal bij een mogelijkheid blijft en niet een verplichting wordt. Dan blijft WhatsApp groot.
[ Voor 8% gewijzigd door Zeror op 20-02-2014 11:24 ]
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Nu ook een poll op de frontpage 
Telegram here we come
Telegram here we come
Ik begin me meer en meer ongemakkelijk te voelen als ik op mijn desktop ergens naar zoek, en vervolgens op mijn laptop advertenties krijg voor hetzelfde. Ik vrees dat ze hetzelfde gaan doen voor messages: praat je met iemand over een type TV, krijg je vervolgens de rest van de week advertenties voor dat ding.Zeror schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 11:23:
Van mij mag Facebook best geïntegreerd worden in WhatsApp zolang dat mijn chatervaring maar niet negatief beïnvloed.
Nee dank je. Whatsapp gebruikte ik sowieso al weinig, dus kan inderdaad net zo goed weg.
Even kijken hoeveel mensen er bij WhatsApp werken:
't Is de manier om rijk te worden tegenwoordig: verkoop een "app"!At last count of the company’s 55 staff, that’s a cool $345 million per employee.
[ Voor 21% gewijzigd door RemcoDelft op 20-02-2014 11:29 ]
Ja precies, dezelfde ervaring. Alleen mijn collega's zijn nog over. Moet zeggen dat Telegram wel gewoon super werkt, hoef er niet aan te wennen bijvoorbeeld.hjkv schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 11:23:
Ik probeer nu ook zieltjes te winnen voor Telegram. Veel mensen zeggen echter "er verandert toch niks?", "zolang het geen extra geld gaat kosten" of "het zal wel meevallen met die data mining en ik heb toch niks te verbergen" zucht..
Kleine correctie: De verlooptijd is een limiet, niet een verlenging: als het bericht niet binnen de verlooptijd afgeleverd kan worden, wordt hij toch van de server verwijderd. Zie FAQ op https://heml.is/.tweaker2010 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 23:39:
[...]
Hemlis legt zijn focus op privacy en encryptie. Je berichten gaan wel via een server die beheerd wordt door henzelf, maar ze geven aan berichten alleen op te slaan voor levering en na aflevering zullen verwijderen. Ze zitten er wel aan te denken een verlooptijd in te voeren zodat ze de berichten ook wat later nog kunnen afleveren.
[...]
Dit lijkt wel vergelijkbaar met de Schoolbank >>> Hyves beweging nadat Schoolbank betaald werd en praktisch onbruikbaar voor gratis gebruikers. Daarna Hyves >>> Facebook. Maar nu al zit Facebook op zijn top. Ik verwacht dan ook dat WhatsApp sneller dan verwacht mensen zal verliezen. En daar zullen ze ook rekening mee gehouden hebben. Al zouden er 100m mensen weggaan, via de overgebleven groep kan je de data ook wel minen.
Telegram is wel van (de oprichters van) de tegenhanger van Facebook, het Russische VK. Heel ironisch dit.
Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?
Russen zijn altijd wel te vertrouwen met data. toch.. haha!Barleone schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 11:34:
Telegram is wel van (de oprichters van) de tegenhanger van Facebook, het Russische VK. Heel ironisch dit.
Verwijderd
Good luck!Verwijderd schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 11:30:
Telegram ziet er prima uit. Nu maar eens een poging wagen om vrienden te overtuigen.
95% van de gebruikers van Whatsapp blijft toch wel Whatsapp gebruiken, omdat er qua gebruik niet veel verandert zal worden ( misschien connectie met facebook ), omdat Facebook echt wel zo slim is
Daarnaast, waarom stappen mensen zo snel over tegenwoordig op een applicatie die goed schijnt te zijn qua omgaan met privacy, maar waarvan je niet eens weet wat het precies doet?
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2014 11:37 ]
Bedankt voor de tip! Ik zal me eens verdiepen in MailpileVerwijderd schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 11:22:
@joramoudenaarde: ik heb ook Hemlis gebacked omdat het mij aansprak als alternatief. Als het binnenkort van de grond komt denk ik dat ik daar erg blij mee ga zijn. Voor een Gmail alternatief kan je eens kijken naar Mailpile, heb die ook gebacked
Tot je 'voorgestelde berichten' gaat krijgen van een nieuw contactpersoon genaamd Facebook.Verwijderd schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 11:36:
[...]
Good luck!
95% van de gebruikers van Whatsapp blijft toch wel Whatsapp gebruiken, omdat er qua gebruik niet veel verandert zal worden ( misschien connectie met facebook ), omdat Facebook echt wel zo slim isHet zal niet genoeg zijn om gebruikers van Whatsapp weg te jagen. Het werkt immers toch goed?
Daarnaast, waarom stappen mensen zo snel over tegenwoordig op een applicatie die goed schijnt te zijn qua omgaan met privacy, maar waarvan je niet eens weet wat het precies doet?
Overstappen is altijd lastig, "Whatsapp werkt toch goed?" is het meest gehoorde excuus hier.Verwijderd schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 11:36:
[...]
Good luck!
95% van de gebruikers van Whatsapp blijft toch wel Whatsapp gebruiken, omdat er qua gebruik niet veel verandert zal worden ( misschien connectie met facebook ), omdat Facebook echt wel zo slim isHet zal niet genoeg zijn om gebruikers van Whatsapp weg te jagen. Het werkt immers toch goed?
In mijn omgeving zullen enkelen pas overstappen als er reclame in komt.
Toch vind ik telegram eigenlijk fijner dan whatsapp, aangezien er een goeie desktop app is, voor zowel Mac als Windows. Een gemis dat ik lang had bij whatsapp.
Dat Hemlis klinkt als een zeer goed alternatief 
Ik smeer um bij Whatsapp.
Ik smeer um bij Whatsapp.
Jammer dat Telegram afhankelijk is van Google play services. Er zijn weinig/geen(?) alternatieven die dat niet zijn, en group messaging ondersteunen (ChatSecure, Surespot, Kontalk).
Volgens analyses op RTLZ krijgt Facebook wel vrijwel direct een heleboel metadata van de telefoons.
Daarvan als belangrijkste natuurlijk het nummer en mogelijk waar je bent.
Al doen ze er dan openlijk niets mee op Whatsapp ergens anders en/of iemand anders waarschijnlijk wel.
Zelf geen Facebook gebruiker en nu zeker geen Whatssapper.
Daarvan als belangrijkste natuurlijk het nummer en mogelijk waar je bent.
Al doen ze er dan openlijk niets mee op Whatsapp ergens anders en/of iemand anders waarschijnlijk wel.
Zelf geen Facebook gebruiker en nu zeker geen Whatssapper.
May the Force be with you
Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!
Nou, bij mij gaat er niet overgestapt worden, denk ik zo. Heb Telegram geinstalleerd, ziet er prima uit... maar al m'n vrienden willen niet overstappen. "Ik wil niet straks per persoon gaan nadenken welke app ik nu moet gebruiken".
Ik ben daar een van, zolang er niks verandert is het mij best.rinkel schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 11:40:
[...]
Overstappen is altijd lastig, "Whatsapp werkt toch goed?" is het meest gehoorde excuus hier.
In mijn omgeving zullen enkelen pas overstappen als er reclame in komt.
Toch vind ik telegram eigenlijk fijner dan whatsapp, aangezien er een goeie desktop app is, voor zowel Mac als Windows. Een gemis dat ik lang had bij whatsapp.
Mocht er iets veranderen dan komt dat zo naar boven via de social media e.d.
Opa's Oma's ouders tantes ooms etc etc gebruiken Whatsapp, de familie daarvan weer. Ik zie eigenlijk alleen de 'tweakers' zoeken naar een alternatief.
Ik wil niet zeggen dat er geen betere alternatieven zijn, deze zijn er zeker wel maar het is gewoon te laat denk ik, 90% zal niet overstappen is mijn mening.
Ik ben tevens wel benieuwd wat de plannen met Whatsapp zijn, ik bedoel ze moeten nu wel gaan innoveren willen ze de huidige gebruikers houden en meer gebruikers aan trekken.
Zucht...
Verwijderd
WhatsApp had gewoon zo'n groot bereik, dat je met één app iedereen kan bereiken.
Dat krijg je niet zo makkelijk uit de markt
Telegram ziet er inderdaad goed uit, maar zal nooit WhatsApp vervangen..
Ja ik las het dat het afhankelijk is van Google Play Services. Wat houdt dit in?Ultra schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 11:40:
Jammer dat Telegram afhankelijk is van Google play services. Er zijn weinig/geen(?) alternatieven die dat niet zijn, en group messaging ondersteunen (ChatSecure, Surespot, Kontalk).
Ik heb mensen vroeger wel eens uitgenodigd voor Facebook ipv Hyves.. Toen kreeg ik ook de: zal nooit vervangen reactie. Ik zeg niet dat het wel gebeurt, maar een statement zoals dat hoeft niet waar te zijn, zeker aangezien WA geld kost, ook al is het maar een euro en Telegram dat niet is.Verwijderd schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 11:46:
WhatsApp had gewoon zo'n groot bereik, dat je met één app iedereen kan bereiken.
Ik kan ze prima beide gebruiken nu.
Logisch dat nog maar weinig mensen Telegram hebben. De 1e grote installatie stroom is pas sinds vanochtend.
Zelf zit ik erg te wachten op Heml.is.
Zelf zit ik erg te wachten op Heml.is.
Skype is de opvolger van msn. Ik gebruik Skype al een tijdje en werkt best fijn. Vooral dat je ook op je pc/tablet kan chatten vindt ik fijn.radium6969 schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 09:50:
Mooie van Whatsapp was juist het cross platform idee...
Op ontzettend veel oude nokia's werkt het gewoon. Android en iOS zijn ook geen probleem.
Ik zit dus voorlopig nog wel even op Symbian Belle, maar dingen zoals iMessage en hangouts is allemaal platform gebonden...
Bovendien vertrouw ik google ook voor geen meter, want dat zijn ook een stel hoarders...
Mooie zou zijn als MSN weer een kick-ass comeback maakt. Crossplatform, uniformiteit en desktop en mobile clients.
Achja... ik wacht de boel voorlopig nog even af...
Daarnaast, ik heb er niet zo veel tegen dat facebook whatsapp heeft overgenomen. Whatsapp heeft nog steeds teveel voordelen om het helemaal te laten liggen.
Er worden best een paar aardige alternatieven genoemd, maar dan alleen een iOS en android app... Daarmee ga je het natuurlijk niet maken. Zolang er geen WP, BB en misschien symbian/sailfish/FFos support is is het geen goed alternatief. Hemlis ziet er wel leuk uit, maar zoveel maanden ontwikkeltijd en nog steeds geen nieuws over de werkelijke apps en platformsupport?!
Inderdaad, hier op tweakers lijkt iedereen VK met ogen dicht te geloven wanneer zij zeggen dat het encrypted is. Facebook heeft whatsapp met nog geen vinger aangeraakt, maar dat is al een probleem.Barleone schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 11:34:
[ Voor 13% gewijzigd door WoutervOorschot op 20-02-2014 11:54 ]
Hallo
Juist wel, want het alternatief kan zich ook versneld verspreiden door hun eigen kanalen.Verwijderd schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 11:46:
Viber schijnt ook een bekende te zijn; http://www.viber.com
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Wickr anyone?
https://www.mywickr.com/en/index.php
https://www.mywickr.com/en/index.php
Dude, where's my cube
Door naar telegram
Op zowel gsm als tablet. Als test 2 secet chats met zelfde dochter. Zij ziet 2 verschillende chats, ik zie er 1 op telefoon en 1 op tablet. Lijkt geweldig te werken.
Op zowel gsm als tablet. Als test 2 secet chats met zelfde dochter. Zij ziet 2 verschillende chats, ik zie er 1 op telefoon en 1 op tablet. Lijkt geweldig te werken.
Hoezo is Telegram ineens HET alternatief voor veel mensen?
Nog steeds zijn al je berichtjes uit te lezen, niet door Facebook.com maar door Facebook.ru?
Heml.is heeft meer potentie als het je echt om beveiliging gaat volgens mij, overstappen naar Telegram heeft geen enkel nu wat dat betreft.
Nog steeds zijn al je berichtjes uit te lezen, niet door Facebook.com maar door Facebook.ru?
Heml.is heeft meer potentie als het je echt om beveiliging gaat volgens mij, overstappen naar Telegram heeft geen enkel nu wat dat betreft.
i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2
Voor wie niet kan kiezen heb ik hier nog een grotere lijst.
Deze lijst word gepubliceerd door de site prism-break.org
Hier even een link naar de lijst voor instant messaging alternatieven:
https://prism-break.org/en/all/#instant-messaging
Maar hier ontbreken dan weer telegram en textsecure.
Deze lijst word gepubliceerd door de site prism-break.org
Hier even een link naar de lijst voor instant messaging alternatieven:
https://prism-break.org/en/all/#instant-messaging
Maar hier ontbreken dan weer telegram en textsecure.
A life lived in fear is a life half lived
Viber heb ik ook, en verrassend genoeg word ik daar sporadisch wel eens op gebeldRhapsody schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 11:51:
Viber schijnt ook een bekende te zijn; http://www.viber.com
Mocht er een vervanger komen, dan denk ik dat het waarschijnlijk een app gaat worden die nieuw is, binnenkort uit komt en plotseling te veel aandacht krijgt.
Zucht...
Ik krijg geen reclames van facebook.ruCidolfas schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 11:54:
Ik denk dat ze http://developer.android.com/google/gcm/index.html GCM bedoelen, om notificaties op je telefoon te pushen.Sniffert schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 11:47:
[...]
Ja ik las het dat het afhankelijk is van Google Play Services. Wat houdt dit in?
Net op de Telegram boot gesprongen, secure chat (peer to peer, ipv peer-server-peer) mét 2048bit encryptie. desnoods een self destruct timer op de berichten.
Nu de altijd conservatieve social peer groep overhalen, terug naar "waarom windows 7, xp werkt nog", "waarom touchscreen, knoppen werken toch" "waarom flatscreen, deze staat toch niet in de weg".
als toevoeging op de "waarom telegram": gezocht naar iets wat érg op whatsapp lijkt, ivm de social group die overtuigt moet worden. het plaatsen van mijn "fast chat" bij de russen, en mijn mail bij de amerikanen (gmail/hotmail) houdt 't mooi gescheiden, wat het combineren van data moeilijker maakt (wat het key element is in data minen, het samenvoegen).
Nu de altijd conservatieve social peer groep overhalen, terug naar "waarom windows 7, xp werkt nog", "waarom touchscreen, knoppen werken toch" "waarom flatscreen, deze staat toch niet in de weg".
als toevoeging op de "waarom telegram": gezocht naar iets wat érg op whatsapp lijkt, ivm de social group die overtuigt moet worden. het plaatsen van mijn "fast chat" bij de russen, en mijn mail bij de amerikanen (gmail/hotmail) houdt 't mooi gescheiden, wat het combineren van data moeilijker maakt (wat het key element is in data minen, het samenvoegen).
[ Voor 33% gewijzigd door dyrc op 20-02-2014 12:12 ]
Er is nog geen fork zonder Google-afhankelijkheden beschikbaar via F-Droid, maar die komt er hopelijk snel aan.maarud schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 12:06:
[...]
Ik denk dat ze http://developer.android.com/google/gcm/index.html GCM bedoelen, om notificaties op je telefoon te pushen.
Anders wachten tot (unsecure) group chat voor ChatSecure beschikbaar komt.
Waar ik een beetje mee zit is dat geen enkele chatdienst zegt dat berichten encrypted zijn op hun servers. Ze zeggen alleen maar dat ze de berichten zullen verwijderen als het is aangekomen. Alleen de verbinding is encrypted.
Lijkt mij een behoorlijk lek. Ik heb liever een dienst die gewoon nooit kan weten wat er in de berichten staat. De berichten zijn ook zelf encrypted bij de client al. Het stelt dus niet meer voor dan een paar bits op de server.
Lijkt mij een behoorlijk lek. Ik heb liever een dienst die gewoon nooit kan weten wat er in de berichten staat. De berichten zijn ook zelf encrypted bij de client al. Het stelt dus niet meer voor dan een paar bits op de server.
Hemlis belooft dit wel. Hopen dat dit echt een volledige encrypted oplossing wordt.Bartjuh schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 12:21:
Waar ik een beetje mee zit is dat geen enkele chatdienst zegt dat berichten encrypted zijn op hun servers. Ze zeggen alleen maar dat ze de berichten zullen verwijderen als het is aangekomen. Alleen de verbinding is encrypted.
We're building a message app where no one can listen in, not even us. We would rather close down the service before letting anyone in.
Secrets are only secrets if they are secret.
[ Voor 12% gewijzigd door ruudkobes op 20-02-2014 12:34 ]
Ik zie het alweer, de ene wilt naar Hemlis, de andere naar, Viber, weer iemand naar Telegram of Hangouts, ik blijf lekker bij WA. En ik hoop de rest van mijn vrienden/familie ook.
En ik hoef niet perse te chatten op mijn computer, die tijd heb ik al gehad tijdens mijn MSN periode. Als ik achter de computer zit, wil ik rustig kunnen internetten/filmpje kijken of wat dan ook.
En ik hoef niet perse te chatten op mijn computer, die tijd heb ik al gehad tijdens mijn MSN periode. Als ik achter de computer zit, wil ik rustig kunnen internetten/filmpje kijken of wat dan ook.
*with stupid*BPP schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 12:37:
Ik zie het alweer, de ene wilt naar Hemlis, de andere naar, Viber, weer iemand naar Telegram of Hangouts, ik blijf lekker bij WA. En ik hoop de rest van mijn vrienden/familie ook.![]()
Wat een paniek ineens, zeg... Maar goed, maar eens even kijken hoeveel Telegramgebruikers er bij gaan komen in mijn contactenlijst, het zijn er tot nu toe maar 2 heb ik gezien
.
💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻♂️
Binnen één ochtend al een kwart van mijn vaste contactpersonen over naar Telegram, dat is echt enorm snel. In de tech heeft geen enkel bedrijf het eeuwige leven, trends veranderen snel en ook de hoogste bomen zijn zo omgevallen. Voorbeeld te over. (ICQ, CU2, Myspace etc)
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Ik maak mij alleen zo zorgen om het feit dat het gemaakt is door de Russische tegenhangen van Facebook
Iets genuanceerder misschien: de oprichters van de Russische tegenhanger van Facebook. Zover mij bekend zijn hun aandelen van VK overgekocht.Ircghost schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 13:06:
Ik maak mij alleen zo zorgen om het feit dat het gemaakt is door de Russische tegenhangen van Facebook
Fair enough, hoe het ook zij; ik heb liever een volledig open source project dat gebruik maakt van sterke beveiliging maar dat ook nog eens gebruiksvriendelijk is zodat ik andere mensen kan overtuigen het te gebruiken.
Volgens mij is alles wat ze hebben open source, of mis ik iets? (misschien de code van de servers, niet specifiek gezocht)
Zelf denk ik onderhand dat Telegram "as good as it gets" is. Het werkt snel, intuïtief, en het Werkt gewoon. Mijn moeder heeft het nu op haar iPad staan en kwam direct uit de startblokken. Mijn halve contactlijst is in één ochtend over op Telegram (al laten ze vast WhatsApp niet direct vallen) en dat vind ik best netjes. Al zegt het misschien ook meer over de grootte van mijn contactlijst
Zelf laat ik WhatsApp over een week vallen. Tot die tijd ben ik nog evangelist voor Telegram richting mijn contacten
Zelf denk ik onderhand dat Telegram "as good as it gets" is. Het werkt snel, intuïtief, en het Werkt gewoon. Mijn moeder heeft het nu op haar iPad staan en kwam direct uit de startblokken. Mijn halve contactlijst is in één ochtend over op Telegram (al laten ze vast WhatsApp niet direct vallen) en dat vind ik best netjes. Al zegt het misschien ook meer over de grootte van mijn contactlijst
Zelf laat ik WhatsApp over een week vallen. Tot die tijd ben ik nog evangelist voor Telegram richting mijn contacten
Ik hou het ook nog maar even naast elkaar en probeer zoveel mogelijk contacten over te halen op Telegram
Misschien moet je niet zulke domme dingen roepen voor je iets weet van de materie? De secret gesprekken zijn niet uit te lezen door Facebook.ru.Cidolfas schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 11:54:
Wellicht Hangouts zodra Google Voice internationaal wordt..SgtElPotato schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 11:54:
[...]
Viber heb ik ook, en verrassend genoeg word ik daar sporadisch wel eens op gebeld![]()
Mocht er een vervanger komen, dan denk ik dat het waarschijnlijk een app gaat worden die nieuw is, binnenkort uit komt en plotseling te veel aandacht krijgt.
Een app die uitgebreide chatfunctionaliteit heeft, GIF support, audio/videobellen, PC clients, tablet clients etc heeft én gratis/goedkoop bellen naar non-Hangouts nummers en sowieso altijd gratis naar Hangouts nummers/clients is wel overtuigend denk ik
[ Voor 6% gewijzigd door calvinturbo op 20-02-2014 13:28 ]
Maar waarbij de helft niet beschikbaar is als je geen G+ hebt en waar niets aan te wijzigen is. Je kan nog geen achtergrond vervangen. Ik kan al onbeperkt bellen, dus dat hoeft niet via data.
Vooralsnog zijn er 2 over naar Telegram en kijken er nog een paar de kat uit de boom. Binnenkort even bij mijn ouders de boel installeren.
Vooralsnog zijn er 2 over naar Telegram en kijken er nog een paar de kat uit de boom. Binnenkort even bij mijn ouders de boel installeren.
Dus? Wat is er op tegen om G+ (automatisch) aan te laten maken?Senor Sjon schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 13:26:
Maar waarbij de helft niet beschikbaar is als je geen G+ hebt en waar niets aan te wijzigen is. Je kan nog geen achtergrond vervangen. Ik kan al onbeperkt bellen, dus dat hoeft niet via data.
Je kan genoeg dingen wijzigen in Hangouts, misschien niet de achtergrond, maar dat lijkt mij het minst belangrijke..
Overigens al heb je onbeperkt bellen, VoIP heeft wel betere kwaliteit meestal.
[ Voor 5% gewijzigd door calvinturbo op 20-02-2014 13:41 ]
Het feit waarom mensen van Whatsapp afwillen is omdat FB alles mee kan lezen. Jij denkt dat Google dat niet doet...?calvinturbo schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 13:32:
[...]
Dus? Wat is er op tegen om G+ (automatisch) aan te laten maken?
Je kan genoeg dingen wijzigen in Hangouts, misschien niet de achtergrond, maar dat lijkt mij het minst belangrijke..

Bij mij nu 2 man over zonder morren (naar telegram), en van de rest aanzienlijke weerstand.
Rond 1700uur even een fanatieke lobby mijnerzijds, mensen zitten nu op 't werk en "even installen" is teveel hassle tussendoor.
Hoop van harte dat ik een complete vriendengroep over kan zetten, ik ben zelf ook een van de weinigen binnen de groep zonder facebook, dus mijn argumentatie "waarom wel" komt niet bij iedereen aan.
(en zoals al aangedragen: mijn mail via de amerikanen, mijn fast chat via de russen, succes met combineren)
Rond 1700uur even een fanatieke lobby mijnerzijds, mensen zitten nu op 't werk en "even installen" is teveel hassle tussendoor.
Hoop van harte dat ik een complete vriendengroep over kan zetten, ik ben zelf ook een van de weinigen binnen de groep zonder facebook, dus mijn argumentatie "waarom wel" komt niet bij iedereen aan.
(en zoals al aangedragen: mijn mail via de amerikanen, mijn fast chat via de russen, succes met combineren)
[ Voor 11% gewijzigd door dyrc op 20-02-2014 13:39 ]
Dat is juist het hele punt, ik wil geen G+. En om mensen alsnog daaraan te krijgen, worden functionaliteiten uit Hangouts gesloopt die je pas bij G+ krijgt. Google is mij veel te fanatiek in het pushen van G+ (je kan in de Play Store geen reviews meer geven als je geen G+ hebt) en het staat me gewoon niet aan om wéér aan een sociaal netwerk te beginnen.calvinturbo schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 13:32:
[...]
Dus? Wat is er op tegen om G+ (automatisch) aan te laten maken?
En nog steeds geldt, er is geen hout aan te verspijkeren. Het blijft de (imo lelijke) layout van de hedendaagste Play Store/Youtube, etc. Ik zit niet te wachten een witte TL-bak. Bij de instellingen heb je gewoon geen keuze.
[ Voor 4% gewijzigd door Señor Sjon op 20-02-2014 14:00 ]
Ik vind het echt heel erg grappig om te zien dat iedereen het over hemlis heeft, terwijl er ook al een product is dat hetzelfde doet, maar wat door iedereen genegeerd lijkt te worden
.
Namelijk Wickr. Deze applicatie is vanaf het begin opgezet met security in het oog:
- End to end encryption
- Gebruiken zonder een spoor achter te laten (dit kan ook als nadeel opgevat worden)
- Snapchat message destroy functionality
- Een goede en duidelijke privacy policy
Extra's:
- Multiple devices support
privacy policy: https://www.mywickr.com/en/privacypolicy.php
Namelijk Wickr. Deze applicatie is vanaf het begin opgezet met security in het oog:
- End to end encryption
- Gebruiken zonder een spoor achter te laten (dit kan ook als nadeel opgevat worden)
Extra's:
The easiest way to solve a problem is just to solve it.
En geen open API en niet open source. -500000 punten.trinite_t schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 13:49:
Ik vind het echt heel erg grappig om te zien dat iedereen het over heimlis heeft, terwijl er ook al een product is dat hetzelfde doet, maar wat door iedereen genegeerd lijkt te worden.
- End to end encryption
Extra's:
Zoek de verschillen:DennusB schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 13:38:
[...]
Het feit waarom mensen van Whatsapp afwillen is omdat FB alles mee kan lezen. Jij denkt dat Google dat niet doet...?
Mizgala28 in 'nieuws: Gerucht: Google wilde WhatsApp kopen voor 7,3 miljard euro'
Er kan altijd iemand mee lezen (al is het maar de NSA), je bent naïef als je denkt van niet.
Overigens los daarvan, denk jij dat je zo belangrijk bent dat jouw berichten zó interessant zijn?
Je hoeft ook geen Google+ actief te gebruiken en je kan ook je naam instellen als Calvin K. ipv Calvin Ketei (als voorbeeld, dat is niet mijn achternaamSenor Sjon schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 13:43:
[...]
Dat is juist het hele punt, ik wil geen G+. En om mensen alsnog daaraan te krijgen, worden functionaliteiten uit Hangouts gesloopt die je pas bij G+ krijgt. Google is mij veel te fanatiek in het pushen van G+ en het staat me gewoon niet aan om wéér aan een sociaal netwerk te beginnen.
En nog steeds geldt, er is geen hout aan te verspijkeren. Het blijft de (imo lelijke) layout van de hedendaagste Play Store/Youtube, etc. Ik zit niet te wachten een witte TL-bak. Bij de instellingen heb je gewoon geen keuze.
Kennelijk heb je dus gewoon een hekel aan de huidige layout die Google hanteert, maar dat is een smaak kwestie, daar valt niet over te twisten haha
[ Voor 43% gewijzigd door calvinturbo op 20-02-2014 13:55 ]
Het gaat er om dat ze met hun tengels aan je privacy komen. Dat hoort niet en ik wil geen gerichte advertenties over dingen waar ik over praat op Whatsapp. Opbokken daarmee. En zelfs de NSA kan niet meelezen als de encryptie maar goed genoeg is. Je bent dom onkundig als je dat tegenspreekt.calvinturbo schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 13:53:
[...]
Zoek de verschillen:
Mizgala28 in 'nieuws: Gerucht: Google wilde WhatsApp kopen voor 7,3 miljard euro'
Er kan altijd iemand mee lezen (al is het maar de NSA), je bent naïef als je denkt van niet.
Overigens los daarvan, denk jij dat je zo belangrijk bent dat jouw berichten zó interessant zijn?
Mij gaat het er niet eens om dat er iemand mee kan lezen, het is alleen nog al kritisch als één organisatie bij heel veel verschillende dingen kan meelezen, nl. chats en facebook tegelijk. Zolang er verschillende organisaties elk een stukje van mijn leven kunnen zien, is het nog geen ramp. Maar dat facebook dadelijk een groot stuk daarvan extra in handen krijgt vind ik niet leuk.
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Ik heb zelfs van hemlis nog geen sources gezien. Dus als je er op deze manier naar kijkt valt ook hemlis af. Hetzelfde geld voor alle "commerciele" apps (G+, facebook messenger, ...)DennusB schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 13:51:
[...]
En geen open API en niet open source. -500000 punten.
En daarom blijft Telegram overtrinite_t schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 13:59:
[...]
Ik heb zelfs van hemlis nog geen sources gezien. Dus als je er op deze manier naar kijkt valt ook hemlis af. Hetzelfde geld voor alle "commerciele" apps (G+, facebook messenger, ...)
Dat is volgens mij geen goed argument voor de gemiddelde gebruiker. Wickr is een vrij secure, cross platform oplossing, dus een prima alternatief voor Whatsapp. En ik denk zelfs een verbetering tov Whatsapp vanuit het privacy oogpunt.DennusB schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 13:51:
[...]
En geen open API en niet open source. -500000 punten.
Dude, where's my cube
En die is ook niet open (uit de FAQ)DennusB schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 13:59:
[...]
En daarom blijft Telegram overOpen, eerlijk, secure en rete snel!
For the moment we are focusing on open sourcing the things that allow developers to quickly build something using our API. We started with Android and Linux, since these platforms are the most open, recently we published the iOS app code as well. We will be releasing more code eventually.
De API is open maar de broncode van de servers en encryptie niet.
A life lived in fear is a life half lived
Nadeel is ook weer dat je toch je telefoonboek moet afstaan. (en je eigen nummer doorgeven).
[ Voor 8% gewijzigd door trinite_t op 20-02-2014 14:09 ]
Wickr kende ik nog niet, maar is helaas niet beschikbaar voor WP (en daarmee voor mij niet interessant). Hemlis is nog op geen enkel OS beschikbaar, maar is ook alleen gepland voor iOS en Android .
Voor nu lijkt Telegram mij dus in ieder geval het minst slechte alternatief voor Whatsapp.
Voor nu lijkt Telegram mij dus in ieder geval het minst slechte alternatief voor Whatsapp.
En hoe had je het anders in gedachten?trinite_t schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 14:07:
Nadeel is ook weer dat je toch je telefoonboek moet afstaan. (en je eigen nummer doorgeven).
Omdat ik gebruiker ben van WA sinds het eerste uur, heb ik inmiddels een flinke chat-history opgebouwd die ik eigenlijk ook wel bewaard wil houden.
Kent er iemand een WA alternatief die de WA history mee kan overnemen ?
Want anders is er geen enkele alternatief voor mij interessant.
Kent er iemand een WA alternatief die de WA history mee kan overnemen ?
Want anders is er geen enkele alternatief voor mij interessant.
Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur
Verwijderd
Waarom zou je chat historie willen bewaren? Je kunt conversaties naar jezelf mailen, en begin je daarna lekker met een schone lei.
Let op:
De discussie over Telegram voeren we in Telegram voor Android
De discussie over Telegram voeren we in Telegram voor Android