The easiest way to solve a problem is just to solve it.
Er wordt ook een backup naar mijn Google account gemaakt, maar dat is slechts 1 weg : er kan niet gerestored worden vanaf mijn Google account.Verwijderd schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 14:15:
Waarom zou je chat historie willen bewaren? Je kunt conversaties naar jezelf mailen, en begin je daarna lekker met een schone lei.
En ik wil gewoon mijn chat history direkt bij de hand hebben, noem het gebruikersgemak
Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur
@trinite_t
Hoe moet je dan mensen koppelen of vinden? De andere kant moet je ook kunnen vinden, dus krijg je dan een BBM/ICQ nummer?
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Iedere serieuze tegenstanderd van Whatsapp wordt op den duur van een machtige eigenaar (Of de eigenaar wordt machtig). Daar gaat het ook helemaal niet om. Als de encryptie klopt, kan ook de eigenaar niets met de berichten. Dáár gaat het om. De vraag is dus: Kan iemand iets zinnigs zeggen over de gebruikte encryptie methodes...Cidolfas schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 11:54:
Hoezo is Telegram ineens HET alternatief voor veel mensen?
Nog steeds zijn al je berichtjes uit te lezen, niet door Facebook.com maar door Facebook.ru?
Heml.is heeft meer potentie als het je echt om beveiliging gaat volgens mij, overstappen naar Telegram heeft geen enkel nu wat dat betreft.
Overigens duidelijk dat je geen enkele digitale communicatie dan ook kunt vertrouwen voor vertrouwelijke gegevens na alle berichtgeving de laatste maanden.
Over Heml.is:
vsCan I invest in Heml.is?
If you are talking about investing money for equity and/or control. To guarantee the safety of our users we can not accept any money “with strings attached”. If you want to give us money anyway, we'd love to have them. For a really large amount we will find a cool way to show you just how grateful we are.
Wat zegt zo'n "garantie"?De programmeurs bij WhatsApp besteden al hun tijd aan het oplossen van problemen, het toevoegen van nieuwe mogelijkheden en aan het soepel laten verlopen van alles dat komt kijken bij het aanbieden van zo’n uitgebreide, betaalbare en betrouwbare berichtendienst naar iedere telefoon waar ook ter wereld. Dat is ons product en onze passie. Jouw gegevens hebben daar dan ook helemaal niets mee te maken. Ze interesseren ons simpelweg niet.
Voor 16 miljard wil ik ook m'n principes aan de kant zetten btw
Dit vind ik overigens net zo eng... Ik bewaar geen enkel bericht. De meeste zijn het ook niet waard om nog eens gelezen te wordenspeedme schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 14:14:
Omdat ik gebruiker ben van WA sinds het eerste uur, heb ik inmiddels een flinke chat-history opgebouwd die ik eigenlijk ook wel bewaard wil houden.
Kent er iemand een WA alternatief die de WA history mee kan overnemen ?
Want anders is er geen enkele alternatief voor mij interessant.
Er zijn bepaalde (blije) gebeurtenissen in mijn leven, waardoor ik deze berichten wil bewaren.Miyamoto schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 14:20:
Dit vind ik overigens net zo eng... Ik bewaar geen enkel bericht. De meeste zijn het ook niet waard om nog eens gelezen te wordenVraag me serieus af wat je toch met dergelijke berichten wilt doen. Of je hebt heel andere gesprekken dan mij via Whatsapp...
Natuurlijk lang niet allemaal, maar wat ik niet wil bewaren is al weg gegooid voordat er automatisch een backup gemaakt wordt
Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur
Verwijderd
Ja!Verwijderd schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 14:27:
Ik denk dat ik telegram ga gebruiken. Het enigste wat ik mij afvraag is die sms die je ontvangt met je code gratis?
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Stijl is idd matig, maar verder herken ik het gebedel om G+ totaal niet. Ik gebruik voornamelijk hangouts omdat ik het prettiger vind werken dan whatsapp (beter/stabieler/sneller) en mijn netwerk voornamelijk op hangouts zit. (nexus5)Senor Sjon schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 10:06:
En nofi, maar Hangouts werkt compleet ruk. Weer dat witte ontwerp waar je niks mee kan, elk ander bericht gebedel om G+, zonder G+ melden ze zelf dat het vrij beperkt bruikbaar is en ik vind het geen fijne look&feel hebben (net als 90% van de nieuwe Google huisstijl overigens, een donker thema zou ERG helpen).
Ik wacht in ieder geval op de release van Heml.is voordat ik een definitief besluit ga nemen. Kijkende naar de blog zal de release zal niet lang op zich laten wachten.
Krijg je dan geen problemen tussen de Russische inlichtingendiensten en de NSA?PixelPhobiac schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 14:32:
Ik denk niet dat je met het overstappen naar Telegram veel opschiet. Zit je alsnog een product van een bedrijf die ook nog eens een mooie target is voor de NSA & co.
Ik wacht in ieder geval op de release van Heml.is voordat ik een definitief besluit ga nemen. Kijkende naar de blog zal de release zal niet lang op zich laten wachten.
Je vergeet dan wel dat Telegram (eigendom van) een concurrent van Facebook is. Dat 2 bedrijven (concurrenten) wat informatie over mij hebben, is in principe beter dan dat alles bij Facebook terechtkomt. Hoewel het geen optimale situatie is is het wel een verbetering, denk ik.PixelPhobiac schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 14:32:
Ik denk niet dat je met het overstappen naar Telegram veel opschiet. Ben je alsnog een product van een bedrijf die ook nog eens een mooie target is voor de NSA & co.
Android developer & dürüm-liefhebber
Dus jij zegt dat ze daar constant bezig zijn met het kraken van end-2-end encryptie?Mavamaarten schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 14:47:
Waarom is iedereen zo paranoïde over de NSA? Of je nu bij Telegram of Whatsapp zit, jouw chats hebben ze toch. De enige reden om over te stappen zou zijn als reactie tegen facebook, omdat dat bedrijf er alles aan doet om alles op te dringen (denk aan Messenger etc).
Mijn overhaal-tactiek:
- Ze niet proberen te overtuigen met als reden privacy, dat interesseert ze namelijk niet
- Noem de voordelen van Telegram t.o.v. WhatsApp, namelijk dat je ook andere bestanden dan foto/video/contact kan delen, dat het een stuk sneller werkt (berichten komen veeeel sneller aan), dan iedereen mensen in een groep kan toevoegen, dat de group limit 200 ipv 50 is, en vooral ook dat je het echt op elk platform kunt gebruiken, óók de PC etc.
WhatsApp blijft nog even als backup voor de mensen die niks anders hebben, maar ik hoop toch dat Telegram het gaat maken, werkt echt nog fijner dan WhatsApp zelfs, voelt ook echt als een upgrade t.o.v. iets minders.
[ Voor 37% gewijzigd door Señor Sjon op 20-02-2014 15:00 ]
Verwijderd
Dat ik is ook wat mijn gedachte is. Wil toch uiteindelijk overgaan op Hemliis als die uit komt. En om dan nu iedereen proberen over te halen naar Telegram..Verwijderd schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 15:01:
Voelt inderdaad alsof Telegram een tijdelijke oplossing gaat zijn tot Hemlis er is. Ga het wel uitproberen maar zal pas mensen om mij heen aanraden om over te stappen als er 1 duidelijke winnaar is
Tja, de vraag is natuurlijk hoelang dat gaat duren.... mensen zoeken eventueel NU een alternatief, als je over 2 maanden aankomt om over te stappen gaat dat natuurlijk niet zo snel meer gebeuren. Dit lijkt me dat ook meer een geek-app dan een for-all-users app te gaan worden.Verwijderd schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 15:01:
Voelt inderdaad alsof Telegram een tijdelijke oplossing gaat zijn tot Hemlis er is. Ga het wel uitproberen maar zal pas mensen om mij heen aanraden om over te stappen als er 1 duidelijke winnaar is
Lijkt mij nou ook, als zoiets bijvoorbeeld bij het artikel op Tweakers zou gaan, en genoemd zou worden in een bericht op nu.nl - dan heeft opeens half Nederland het na een week.AzzKickah schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 15:03:
'We' zouden er eigenlijk voor moeten proberen te zorgen dat Telegram in de media genoemd gaat worden. Dan kan het wel eens hard gaan.
Precies, ze zijn er toch al een tijdje mee bezig, ze hadden op z'n minst een beta uit kunnen brengenSenor Sjon schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 15:05:
Hemlis vind ik er een beetje meh uitzien. In hun blog staat een filmpje. Lijkt wel heel erg op Hangouts (zie mijn eerdere posts hoe ik daarover denk). Ook zij zijn overgestapt naar een andere encryptie dan oorspronkelijk bedacht. En een ander puntje... het is nog niet uitgebracht.
Ook erg makkelijk dat je dan gewoon bestanden op je pc kunt sturen.
Ik ben om...
Als ik het echt allemaal van te voren wist...
Denk het niet.. een paar grote storingen en je raakt alle vertrouwen kwijt.luuj schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 15:07:
[...]
Precies, ze zijn er toch al een tijdje mee bezig, ze hadden op z'n minst een beta uit kunnen brengen
Als het aan de serverkant nog niet soepel genoeg gaat bijvoorbeeld..
Ook is er een flinke hoeveelheid documentatie beschikbaar over de werking van het programma en ook van de encryptietechniek. Dat was mijn hoofdreden om WhatsApp links te laten liggen, het gesloten karakter.
Die encryptie in Telegram is misschien best goed maar moet je voorlopig meer zien als middel om berichten in-transit niet makkelijk te kunnen onderscheppen, daar heeft WhatsApp lange tijd problemen mee gehad, en nu maken ze gebruik van relatief zwakke encryptie.
Normaal gaan berichten in Telegram nog steeds via hun server. Al kun je met Secure Chat wel aan end-to-end encryptie doen. Maar het is een protocol welke ze zelf hebben ontwikkeld en dat is meestal onverstandig, ook is er bij mijn weten geen audit bekend welke bewijst dat uberhaupt de methode waarmee de encryptie wordt uitgevoerd veilig is, laat staan of deze te kraken valt. Ik zou gokken dat een man-in-the-middle vanaf een Telegram server op een normale chat waarschijnlijk mogelijk is, maar voor een secure chat durf ik het niet te zeggen. Zelf beweert Telegram natuurlijk van niet, de tijd zal leren of ze gelijk hebben. Ze hebben een flinke beloning uitgeloofd voor degene die het protocol weet te kraken, daarvoor is er een geheim e-mailadres in een secure chat die periodiek door de lijn gaat tussen twee telefoons waarvan het nummer bekend is gemaakt.
Er is in ieder geval nog te weinig goede analyse losgelaten op dat protocol om het echt te kunnen vertrouwen. Voor WhatsApp ging heel deze vlieger al niet op, en was security een ondergeschoven kindje, dus Telegram heeft wat dat betreft ook daar een streepje voor.
Ik zou nog steeds geen illegale activiteiten of andere dingen die een overheid mogelijk interesseert gaan bespreken over Telegram. Als je echt veilig wilt communiceren over het internet wil je gaan kijken naar PGP, zoals GnuPG voor je e-mail, dat gebruik ik zelf ook veel.
Maar beter nog houd je echt gevoelige dingen buiten het internet, en zaken als accountnaam en wachtwoord kun je het beste spreiden over twee verschillende kanalen als je geen gebruik kunt maken van betrouwbare versleuteling.
WhatsApp ben ik nooit aan begonnen. Telegram sinds kort wel en ik zie het aantal contacten sinds gisteravond ook toenemen. Het is een mooie stop-gap tot er misschien nog betere open alternatieven zijn.
Ik ben ook benieuw naar Heml.is, maar dat is er nog niet en dat zal ook nog wel even duren.
Nog liever zie ik iets waarvan ik zelf een deel van de infrastructuur zou kunnen zijn, bijvoorbeeld een open-source server applicatie welke deel uitmaakt van een groter geheel, zoals kan met Jabber. Zodat ik de baas blijf over mijn data en ook de versleuteling beter in de gaten kan houden.
[ Voor 10% gewijzigd door Ultraman op 20-02-2014 15:16 ]
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Iemand moet de eerste zijn. Dat zie je ook met Telegram. Ik zit er al even op, sinds vandaag heeft mijn vriendin het ook al naast WhatsApp staan. En studiegenoten (dat zijn Biologen) van haar hebben op Facebook ook al geplaatst dat ze overwegen over te stappen. Zij heeft ze op haar beurt weer aangemoedigd om het er vooral bij te installeren.
Maar het hele idee van "overstappen" is overbodig.
Je kunt het naast elkaar gebruiken. Je hoeft niet WhatsApp per direct weg te donderen, je zet Telegram gewoon er naast. Dan kun je vergelijken wat je wilt, indien nodig nog "terugvallen" op WhatsApp.
Eigenlijk is ditzelfde verhaaltje toepasbaar op IPv6, wanneer dat nou eens naats IPv4 beschikbaar komt. Waarom dat zo lang moet duren snap ik niet. Alsof ineens vanalles niet meer werkt zodra de "overstap" wordt gedaan. We gaan helemaal niet overstappen voorlopig, we gaan dual-stack draaien. Dat doe ik ook al jaren en heb er alleen maar profijt van.
[ Voor 6% gewijzigd door Ultraman op 20-02-2014 15:27 ]
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Ik deel je mening, maar tuurlijk wisselt men wel, zolang die app beter/fijner is en er genoeg anderen ook over de dam zijn. Hemlis heeft als plus dat het binnen de EU gehost wordt, maar zal de gewone gebruiker toch wel met meer dan enkel privacy moeten verleiden.Senor Sjon schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 15:16:
Heml.is zal nu wel moeten, anders zijn ze het momentum kwijt. Men gaat niet nog eens wisselen. En Telegram heeft de look/feel van WhatsApp, zodat ook de senioren e.d. er makkelijk mee overweg kunnen.
Niks is voor altijd 'de' app.. Kennen we ICQ / Trillian / MSN nog?
Het klinkt in mijn oren namelijk allemaal redelijk straight forward:
Je maakt een account op een server voor iedere gebruiker, iedere gebruiker heeft een unieke identificatie waarmee je berichten kan versleutelen en decrypten, die keys verstuur je rond via mail of sms. Berichten delete je van de server zodra ze bezorgd zijn. Of als de gebruiker dat wilt bewaar je ze op de server.
Op de client gebruik je een soort truecrypt systeem om de data van de app te versleutelen. Iedere keer dat je de app opent voer je een wachtwoord in waarmee alle berichten gedecrypt worden.
Met ICQ maakte ik mijn intrede in de wereld van het chatten ergens vorige eeuw. Zo heb ik wel de moeder van mijn kind ontmoet (ik in NL zij in ES).CyBeRSPiN schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 15:22:
[...]
Ik deel je mening, maar tuurlijk wisselt men wel, zolang die app beter/fijner is en er genoeg anderen ook over de dam zijn. Hemlis heeft als plus dat het binnen de EU gehost wordt, maar zal de gewone gebruiker toch wel met meer dan enkel privacy moeten verleiden.
Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE
ICQ werd aan Russen (?) o.i.d. verkocht. Nu wordt dat sneller als minder verdacht gezien.CyBeRSPiN schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 15:22:
[...]
Ik deel je mening, maar tuurlijk wisselt men wel, zolang die app beter/fijner is en er genoeg anderen ook over de dam zijn. Hemlis heeft als plus dat het binnen de EU gehost wordt, maar zal de gewone gebruiker toch wel met meer dan enkel privacy moeten verleiden.
Trillian was nooit echt superpopulair
MSN is door MS de nek omgedraaid ten faveure van het aangekochte Skype. Daar zijn de meningen ook over verdeeld.
Ik heb een gruwelijke hekel aan FB:
Ik heb helemaal geen behoefte aan dergelijke Social Media, maar je wordt er constant mee doodgegooid. De (like) icoontjes op veel sites, de media aandacht, en privacy issues, maar vooral dat je voor van alles een FB account MOET hebben, laatst nog bij een Casemod verkiezing, alleen stemmen met een FB-account. De constante overkill aan FB ervaar ik als heel storend.
Ik heb eveneens een hekel aan G+, temeer ik niet eens meer een review voor een App (playstore) of restaurant (maps) kan schrijven zonder G+.
Ik gun FB dan ook geen cent te verdienen aan mij of mijn chats. Mijn doel met overstappen, en zoveel mogelijk mensen mee krijgen, is dan ook vooral om WA de duurste e-miskoop OOIT te laten worden.
Ik heb inmiddels Telegram geïnstalleerd, het is een prachtige WA kloon (vind blauw een stuk beter dan groen) Ik heb helaas nog geen enkel contact
[ Voor 11% gewijzigd door Nivado op 20-02-2014 15:37 ]
Hier gaat t enorm hard. Zelfs "noobs" joinen het nujovael schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 15:45:
gewoon lekker iedereen spammen dat ze ook Telegram moeten nemen
nee toch op hun site zeggen ze dat de servers verspreid over de wereld staan.martin149 schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 15:46:
Telegram is best fijn, maar een flaw is er al wel weer. Ze zeggen dat de servers in de EU (UK) staan, maar als je een trace doet op alle servers blijken ze in de US, Rusland, Singapore en eentje in de UK staan.
http://www.iphoneclub.nl/321210/telegram-messenger-verovert-app-store-na-whatsapp-overname/
Redundancy? Want ja, als ze platgaan zijn we ook weer aan het miepenmartin149 schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 15:46:
Telegram is best fijn, maar een flaw is er al wel weer. Ze zeggen dat de servers in de EU (UK) staan, maar als je een trace doet op alle servers blijken ze in de US, Rusland, Singapore en eentje in de UK staan.
:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::
Dit.Nivado schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 15:32:
Ik gun FB dan ook geen cent te verdienen aan mij of mijn chats. Mijn doel met overstappen, en zoveel mogelijk mensen mee krijgen, is dan ook vooral om WA de duurste e-miskoop OOIT te laten worden.
Verder, alternatieven zonder tekortkomingen zijn er denk ik niet, maar Telegram vind ik op dit moment veel aantrekkelijker dan Whatsapp.
Distributedmartin149 schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 15:49:
Op twitter zeggen ze in ieder geval dat ze in londen zouden staan.
Telegram servers are spread worldwide for security and speed.
dit staat op telegram.org
http://www.rtlnieuws.nl/e...oopt-whatsapp#node_704136
Telegram
Viber
KiK
Snapchat
Tango
Snapchat was natuurlijk bijna gekocht door FB, Die zal wel balen.
http://basicsmedia.com/fa...e-deal-with-snapchat-8049
Bron: http://www.iphoneclub.nl/...rtenties-en-abonnementen/Belangrijkste uit het privacybeleid: Je geeft Google toestemming om alles wat wordt geschreven en gezegd in Google Hangouts te laten opslaan, opnemen, kopiëren en te analyseren door Google. Google mag de informatie delen met bedrijven, organisaties en personen. Link.
HELP!
Op een Apple-fanboys site..
Erg objectief dus..
Eigenlijk moet dit op het rtl journaal komen..
Lol, ik had een nieuwstip ingestuurd met o.a. een link naar dit topic en de reply op mijn post over dat 'we' het in de media moeten brengen
Ook naar Nu.nl trouwens, ff kijken of het daar ook op komt

Verwijderd
- Facebook Messenger
- iMessage
- BlackBerry Messenger
- SMS
- Google+ Hangouts
Really Computerworld?
/me weet weer waarom ie die site nauwelijks bezoekt.
[ Voor 156% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2014 16:33 ]

Mooi mooi, lijkt een klein beetje de goede kant op te gaan

Verwijderd
Het is ook niet Heml maar Hemlis.. Hemlis staat voor geheim in het Zweeds. ZuchtVerwijderd schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 16:29:
Computerworld noemt 7 gratis alternatieven voor Whatsapp.Heml op nummer 7. Facebook messenger en iMessage op nummer 1 en 2?
- Facebook Messenger
- iMessage
- BlackBerry Messenger
- SMS
- Google+ Hangouts
Really Computerworld?
/me weet weer waarom ie die site nauwelijks bezoekt.
Vooral voor tweakers interessant natuurlijk. Maar het enige wat het echt kan gaan doen is iets wat net zo simpel is als WA (contacten gelijk hebben etc).Fronkel schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 16:50:
Vanuit een cyber-security standpunt is dit ook een interessante opsomming van apps die WA zouden kunnen vervangen. Alle pro's en con's van de apps worden overzichtelijk op een rijtje gezet en beargumenteerd.
Life goes as it goes.
Ze hadden BBM veel eerder naar de grotere platformen moeten brengen, daar zijn ze gewoon te laat mee.
AMD Ryzen 3700x | Asus X470-F Gaming | DDR4 16GB @ 3766C14 | Powercolor Red Devil RX 5700 XT
Verwijderd
Juist, net als dat iedereen nog op Hyves zit?Aslanboy1905 schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 17:13:
Telegram hype (als je het een hype kan noemen) zal zoals alle andere apps van korte dure zijn. Over een maand is iedereen weer vergeten dat Whatsapp is overgenomen door Facebook en heeft niemand het meer over de alternatieven want dan is weer alles back to normal. Is altijd zo geweest.
Of omdat iedereen nog altijd SMSt, haha..
als er genoeg mensen over stappen, volgt de rest vanzelf!
Verwijderd
Dat zou dan ook meteen een duidelijk signaal zijn dat iedereen wel klaar is met FBVerwijderd schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 17:15:
[...]
Juist, net als dat iedereen nog op Hyves zit?Of ICQ..?
Of omdat iedereen nog altijd SMSt, haha..
als er genoeg mensen over stappen, volgt de rest vanzelf!
Mocht dat het scenario worden dan is het afwachten tot Facebook Whatsapp helemaal verkracht en mensen denken: 'hé, er is dat alternatief van een maand of twee geleden nog!'Aslanboy1905 schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 17:13:
Telegram hype (als je het een hype kan noemen) zal zoals alle andere apps van korte dure zijn. Over een maand is iedereen weer vergeten dat Whatsapp is overgenomen door Facebook en heeft niemand het meer over de alternatieven want dan is weer alles back to normal. Is altijd zo geweest.
Spreading the word is dus niets voor niets. Lokaal hier ook al +- 15 mensen zo ver gekregen.
Score hier is nog steeds maar 2.
[XBO/PSN: BroedersKolk]
Jep, hier ook. Niemand valt er over omdat het lastig of anders is of zojooncheez schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 17:20:
Ik heb mijn vriendengroep al kunnen overhalen Telegram te gebruiken en zelfs mijn ouders. Dit zijn allemaal digibeten, zeker geen Tweakers.
Verwijderd
Hoezo te laat, jij zoekt nu een alternatief en dat is er nu in volwassen vorm, dus kan toch gewoon? Ik heb er op mijn android veel plezier van ook al zitten er nog weinig van mijn contacten op. Contacten die ook BBM hebben worden gewoon netjes voorgesteld als contact bij BBM net als bij whattsapp dus. Dit kan je desgewenst ook uit zetten.dutchgio schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 17:10:
Onhangid met zo'n code, en het hele 'blackberry' is ook wel een beetje te laat.
Ze hadden BBM veel eerder naar de grotere platformen moeten brengen, daar zijn ze gewoon te laat mee.
Verder locatie-trace uitsturen, groepen, VOIP en in de toekomst videobellen voor mij is het wel prima.
Facebook krijgt te veel macht zo. Eerst Instagram en nu WhatsApp. En WhatsApp gaat in de toekomst ongetwijfeld voor reclamedoeleinden gebruikt worden. Je conversaties scannen op keywords en op basis daarvan gerichte advertenties tonen of in de app of op Facebook.
Sowieso is Facebook de laatste tijd niet goed bezig vind ik. Vooral het doorvoeren van automatisch afspelende video's in hun app wekt bij mij (en vele anderen denk ik) irritaties op.
Verwijderd
Idd; Telegram lijkt op dit moment het beste alternatief
Reputatie en verdienmodel van fb icm het gigantische overnamebedrag?
Precies, de ideale wereld bestaat niet, het is iig een verbetering. Gewoon switchen zo veel mogelijk momentum creeeren. En Facebook fucken.Verwijderd schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 17:28:
BBM is er ook niet voor WP overigens, en ik kan me vergissen maar ook geen desktop client?
Idd; Telegram lijkt op dit moment het beste alternatief
💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻♂️
Er gaat sowieso iets veranderen, anders investeer je geen 16 miljard in een chat applicatie. Doel is om van de WhatsApp userbase informatie te verzamelen en daarmee geld te verdienen. Oftewel advertenties. Deze zullen of worden getoond in WhatsApp of op Facebook. En sorry, daar ben ik niet van gediend. Dat men informatie verzameld wanneer ik Facebook gebruik prima. Dat is inmiddels openbaar (of alleen onder vrienden). Chats zijn prive en wil niet dat die gebruikt worden voor commerciële doeleinden.hjkv schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 17:29:
Meh, mijn vriendengroep is nog niet van Whatsapp af te krijgen. "Waar baseer je het op dat er iets gaat veranderen?"
Reputatie en verdienmodel van fb icm het gigantische overnamebedrag?
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
Verwijderd
Heb het in elk geval installed.
Vanochtend installed. Nu nog 0 contacten hierVerwijderd schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 17:47:
Bij mij nog niemand, maar ik loop ook niet echt over van de contacten.
Heb het in elk geval installed.
Ik al 20 of zo
Dat is goeie!FlyEragon schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 18:00:
Misschien helpt het om je Whatsapp naam te veranderen naar iets als : Using Telegram now.
Verwijderd
Volgens BoF is het Facebook vooral te doen om de gegevens v/d gebruikers.
https://www.bof.nl/2014/0...hatsapp-slecht-nieuws-is/
Met die etter Mark Zuckerberg een verhaaltje oplezen dat de aankoop goed is om de wereld met elkaar in verbinding te stellen. Jaja.
@Paul -K- Niks over alternatieven...
[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2014 18:04 . Reden: Dus niet RTL Z ]
Ging het puur over WA overgenomen door FB of werd Telegram ook gementioned?Verwijderd schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 18:02:
Woei 2e artikel op RTL4 nieuws. (Syrie op nummer 1 natuurlijk)
http://www.rtlnieuws.nl/e...oopt-whatsapp#node_704136Paul - K schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 18:03:
[...]
Ging het puur over WA overgenomen door FB of werd Telegram ook gementioned?
Wat natuurlijk helemaal mooi zou zijn is als iemand daar een transwhat XMPP transport aan vast knoopt zodat de mensen die niet willen overstappen toch nog bereikt kunnen worden. Maar ja, mooiste is mensen te overtuigen dat ze eigenlijk beter kunnen overstappen.
Heb Kontalk even geinstalleerd maar er is nog niemand in mijn contactpersonenlijst die ook over de app beschikt.
Dat Telegram ziet er ook wel gelikt uit, voordeel is dat het al cross-platform is maar het nadeel is de twijfelachtige encryptie en het feit dat de server niet opensource/self-hosted is.Oh en het feit dat er een Russisch sociaalnetwerk achter zit. Waarom zou je weggaan bij WhatsApp (FaceBook) om bij een ander sociaal netwerk terecht te komen?
XMPP is een prima protocol voor messaging, WhatsApp gebruikt het zelf ook al hebben ze het aangepast waardoor je niet zomaar een willekeurige XMPP client eraan vast kunt knopen.
Interoperabiliteit is zeker een vies woord voor al die chat-apps, iedereen bouwt zijn eigen implementatie en eigen encryptielaagjes. Er moet gewoon een super-client komen die de veelgebruikte platforms aan elkaar knoopt.
[ Voor 5% gewijzigd door Sypher op 20-02-2014 18:13 ]
Zolang als al die grote partijen slechts een deel van alle data hebben, is het moeiljk om een compleet beeld te vormen.
Macbook 2,13 GHz 4GB 120GB SSD
De discussie over Telegram voeren we in Telegram voor Android