Bij mij wil niemand zo wat overstappen.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2014 18:25 ]
Verwijderd
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2014 18:25 ]
Verwijderd
Om je WhatsApp-account te verwijderen:
Open WhatsApp.
Druk op de knop Menu > Instellingen > Accountinformatie > Verwijder mijn account.
Voer je telefoonnummer in de volledige internationale notatie in en tik op Verwijder mijn account.
De verwijdering van je account houdt het volgende in:
Je verwijdert je account bij WhatsApp.
Je verwijdert jezelf uit de Contactenlijst in de WhatsApp van je vrienden.
Je verwijdert jezelf uit alle WhatsApp groepen.
Je wist je chatgeschiedenis op je telefoon.
Je verwijdert je betaalinformatie voor de WhatsApp-voorziening.
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2014 18:28 ]
Mijn overhaal-tactiek:Verwijderd schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 18:25:
Bij mij wil niemand zo wat overstappen.
Verwijderd
Verwijderd
Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE
Mijn dagelijkse spamdosis is te lezen op http://twitter.com/#!/ObAtG
May the Force be with you
Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!
"Als mogelijk alternatief voor Whatsapp noemt het ULD de chatdiensten Threema en MyEnigma. Beide bieden versleutelde verbindingen en zijn geschikt voor Android en iOS. Overigens bleek dat na de overname van Whatsapp de dienst Telegram veel nieuwe gebruikers kreeg: laatstgenoemde profileert zichzelf als een 'veilig alternatief voor Whatsapp".KroontjesPen schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 18:59:
Mooie boost van uit Duitsland om over te stappen.
nieuws: Duitse privacywaakhond adviseert Whatsapp-gebruikers over te stappen
Moeten ze wel mobiele clients gaan maken
Zo wordt de groei van de app wel beperkt en dat is jammer.Let op: Telegram Messenger kan alleen vrienden uit je adresboek vinden waar de landcode bij het telefoonnummer voor staat.
Waarom zou je overstappen?Sypher schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 19:15:
[...]
Moeten ze wel mobiele clients gaan makenMomenteel alleen voor desktops.
---
De teller voor Kontalk-contacts staat hier nog steeds op 0. Net even Telegram bekeken maar daar staat hij pas op 5. Vrees toch dat er veel mensen blijven plakken onder het mom van "waarom zou je overstappen"
[ Voor 38% gewijzigd door frederic46 op 20-02-2014 19:22 ]
ja dit stoorde mij ook. Kreeg namen niet in beeld van vrienden. Nu is het nog makkelijk aanpasbaar, maar als iedereen overstapt wordt het veel werk. Denk alleen dat tegen die tijd ze het wel geregeld hebben.pgs010 schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 19:19:
Ik las het volgende over telegram op de iphoneclub:
[...]
Zo wordt de groei van de app wel beperkt en dat is jammer.
Dat is in ieder geval geen probleem op Android. Tussen mijn handjevol contacten (pgs010 schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 19:19:
[...]
Schijnt niet zo te zijn, contacten met alleen 06 zouden ook worden herkend in de apppgs010 schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 19:19:
[...]
JupBelecthor schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 19:39:
Toen ik vandaag het nieuws hoorde over de overname van Whatsapp door Facebook ben ik ook maar gaan zoeken naar een alternatieve messaging app. Hangouts vind ik wel prettig, maar ik hoor ook veel dingen over Telegram. Heeft die app ook een client voor Windows/Mac?
Verwijderd
Ja alleen die zijn niet officieel. Hier kan je een lijstje vinden.Belecthor schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 19:39:
Toen ik vandaag het nieuws hoorde over de overname van Whatsapp door Facebook ben ik ook maar gaan zoeken naar een alternatieve messaging app. Hangouts vind ik wel prettig, maar ik hoor ook veel dingen over Telegram. Heeft die app ook een client voor Windows/Mac?
Verwijderd
En het Russische Facebook (VKontakte.ru) doet niets met je gegevens?Robkazoe schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 18:07:
Deel van vriendengroep is al over op Telegram. look en feel is zo goed als hetzelfde dus iedereen happy! Nu nog meer mensen hierin mee krijgen. Ik voorzie wel dat Telegram groot kan worden in Nederland.
Verwijderd
De berichten zijn standaard versleuteld en de code is openbaar. Dan doen ze het al beter dan WhatsApp.Verwijderd schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 19:41:
[...]
En het Russische Facebook (VKontakte.ru) doet niets met je gegevens?
Helemaal mee eens, het werkt erg lekker.ObAt schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 18:58:
Ik mis een van de belangrijkste spelers in de lijst: Google Hangouts.
Iedere Android gebruiker heeft de app al (grote plus)
Beschikbaar voor Android, iOS en elk platform met een Chrome browser (WIndows, Chrome OS, OS X, Linux ect.) (must have)
Vanaf Android Kitkat (4.4) is het ook al de standaard SMS app (hele grote plus)
Via de computer/tablet/notebook doorchatten is mogelijk (zeer handig)
Afbeeldingen sturen is mogelijk
Videobellen naar alle apparaten
Via de computer zijn er nog leuke extraatjes te vinden voor Google Hangouts zoals schermdelen (voor hulp op afstand) en het kiezen van grappige effecten
Je deelt je gegevens niet met nog een ander bedrijf. Google weet toch al alles over je![]()
Gratis
Plus ze hebben al een zeer machtige positie en beginnen nu ook zakelijke diensten aan te bieden.
Hangouts wordt niet gebruikt om te kijken in welke zaken jij interesse hebt en sowieso kan je in Google Play Services op Android gepersonaliseerde advertenties uitschakelen.Zjemm schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 19:43:
hangouts is leuk, maar google is toch ook net zo'n grote verzamelaar van gegevens net als facebook. vind het dan ook niet echt een goed alternatief als je naar dat punt kijkt.
er zou een communicatie standaard moeten komen op messaging gebied waarbij het niet uit maakt welke app je gebruikt die kan ieder kiezen naar wens. en in die standaard zou duidelijk moeten zijn dat er geen geschiedenis bewaard word.
laat de app gewoon betaald zijn zodat het bedrijf erachter verdienen kan...en de client niet met reclame wordt gespamt
[ Voor 22% gewijzigd door calvinturbo op 20-02-2014 19:45 ]
[ Voor 117% gewijzigd door CH4OS op 20-02-2014 19:51 ]
Maar zolang google het Windows Phone platform compleet blijft negeren is dit geen alternatief. Als je dan toch gaat kiezen voor iets anders dan Whatsapp zorg dan dat het voor alledrie de platformen werkt.calvinturbo schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 19:43:
[...]
Helemaal mee eens, het werkt erg lekker.
Het enige jammere is dat de iOS app nog niet even snel is als op Android, want Hangouts op Android is echt razendsnel.
Voor de mensen die echt niet willen dat FB en/of Google kan meelezen, zou ik inderdaad dan niet Hangouts gaan gebruiken, maar ook niet een app zoals Telegram.
Doe het dan écht in één keer goed.
Hangouts is eigenlijk een combinatie van Skype, Whatsapp en Google Talk/MSN en het werkt ook nog eens verrassend goed
[ Voor 7% gewijzigd door Pavla op 20-02-2014 19:47 ]
Trots lid van [DPC] Team Boonanza @ SoB - Bezoek pwnshop.nl!
[ Voor 34% gewijzigd door CH4OS op 20-02-2014 19:48 ]
Telegram is er ook nog niet voor Windows Phone.Pavla schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 19:46:
[...]
Maar zolang google het Windows Phone platform compleet blijft negeren is dit geen alternatief. Als je dan toch gaat kiezen voor iets anders dan Whatsapp zorg dan dat het voor alledrie de platformen werkt.
[ Voor 18% gewijzigd door calvinturbo op 20-02-2014 19:50 ]
Nja op zich is er ook een onofficiele app voor WP van Hangouts/Google Talk, al zijn die wel minder dan de officiële apps op Android en iOS.hjkv schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 19:49:
Er is een Telegram-app voor WP
Weliswaar onofficieel, maar wel gebaseerd op de open source Telegram API.
Ik denk dat er binnenkort een officiële WP app komt, zeker als Telegram in NL groot wordt.
Ja, dat is natuurlijk een beetje een slap argument. Symbian telefoons worden niet meer geproduceerd (behalve die Asha goedkope telefoons waar uberhaubt geen apps voor zijn), Blackberry is op sterven na dood. Firefox OS en Ubuntu mobile moeten nog uitkomen in de meeste landen... Windows Phone heeft (ervan uitgaand dat Nederland niet heel erg van onze omliggende landen afwijkt) in Nederland al een marktaandeel van 10% (bron).CptChaos schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 19:47:
Vergeet dan Symbian en BlackBerry ook niet. En Ubuntu mobile en Firefox OS... Zo kan je wel met alles rekening gaan houden en geloof me, dan blijft er niks over.
Nederland wijkt juist af, hier zijn relatief weinig Windows Phone gebruikers, ik dacht iets van 3%...Pavla schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 19:54:
[...]
Ja, dat is natuurlijk een beetje een slap argument. Symbian telefoons worden niet meer geproduceerd (behalve die Asha goedkope telefoons waar uberhaubt geen apps voor zijn), Blackberry is op sterven na dood. Firefox OS en Ubuntu mobile moeten nog uitkomen in de meeste landen... Windows Phone heeft (ervan uitgaand dat Nederland niet heel erg van onze omliggende landen afwijkt) in Nederland al een marktaandeel van 10% (bron).
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Hangouts dan maar?Ultraman schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 20:01:
Telegram is inmiddels alweer mainstream. Zelfs mijn moeder heeft het al.
Op zoek naar de volgende?
Cogitationis poenam nemo patitur
Idd, zelfde verhaal hier. Telegram op Windows en Android, komende tijd ff mensen overhalenBullet NL schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 20:07:
Ik heb net de windows client geïnstalleerd van Telegram, dit is ideaal!
Had WA dit maar gehad, dan was het nog veel groter geweest.....
Ik ga de komende week mensen ook maar over zetten
Ja, dat is wel de strekking ja. De vraag is, hoe ver laat de gebruiker bedrijven met zijn/haar privé gegevens aan de haal gaan. Los heb ik ook Facebook en gebruik ik WhatsApp, maar deze twee gecombineerd vind ik niet zo'n prettige gedachte, vooral omdat ik toch nooit iets op Facebook zet en dat mijn keus is, maar ik het lastiger vind om niet te communiceren via Whatsapp, dus als ik en mijn vrienden kunnen overstappen naar een alternatief dat niet aan Facebook is gekoppeld ben ik weer blij.Verwijderd schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 20:02:
Hoe ver moet je gaan..... Gaan we nu Facebook ook niet meer gebruiken?
#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5
Vraag daarbij is wel, of zij dat voor jou willen doen. Vergeet niet, zij hebben meer contacten dan jou alleen en wellicht zitten daar wel mensen bij die niet over willen of kunnen stappen.Pavla schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 20:09:
Ja, dat is wel de strekking ja. De vraag is, hoe ver laat de gebruiker bedrijven met zijn/haar privé gegevens aan de haal gaan. Los heb ik ook Facebook en gebruik ik WhatsApp, maar deze twee gecombineerd vind ik niet zo'n prettige gedachte, vooral omdat ik toch nooit iets op Facebook zet en dat mijn keus is, maar ik het lastiger vind om niet te communiceren via Whatsapp, dus als ik en mijn vrienden kunnen overstappen naar een alternatief dat niet aan Facebook is gekoppeld ben ik weer blij.
Wacht dan ook tot zij toestemming gegeven hebben voor de overname. Want zelfs de verkoop moet nog door die autoriteiten goedgekeurd worden. Nu WhatsApp overgenomen gaat worden door Facebook is er opeens een probleem, terwijl WhatsApp zelf ook al Amerikaans is en dus dubieuze regels kan hanteren qua privacy. Ook de NSA zal hier ook veel informatie vandaan hebben gehaald. Als zij dus al iets van je willen weten, dan weten ze dat allang en breed. Alleen omdat nu 2 grote jongens bij elkaar komen is er 'opeens' een groot probleem...? Ik zie de logica niet echt. Waarom opeens nú wel zoeken naar een alternatief, terwijl het onderliggende probleem eigenlijk al langer speelt, als ik hier de tendens zo eens lees waarom men over wil stappen naar iets anders.Er zijn niet voor niets waakhonden die op dit soort overnames letten...
Het punt is inderdaad dat het niet om de techniek gaat, die is prima, maar om een overname die Facebook inzicht geeft in alle data van Whatsapp. En dan zo naïef zijn om te geloven dat Facebook dat niet kan koppelen? Facebook weet op basis van 2/3 vrienden al je hele vriendennetwerk. Op het moment dat mijn contactpersonenlijst bij Facebook ligt hebben ze in 1 sec een prachtige match van vriendennetwerken en weten ze een heleboel meer.Pietert schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 20:12:
Apart, niet kijken naar de techniek achter Whatsapp maar enkel in blinde paniek alternatieven aandragen die wel betrouwbaar zouden zijn.
Vul geen telefoonnummer in op je Facebook profiel en er is geen (betaalbare) mogelijkheid waarmee het grote boze Facebook deze data even snel kan analyseren en koppelen aan je account. Als ze daar al behoefte aan hebben.
Waar komt deze privacy paranoia precies vandaan? Welke basis is er werkelijk voor behalve zinnen die beginnen met 'ik ben bang dat'...
Ik kijk de kat denk ik ook nog even uit de boom, maar dat betekent niet dat we er hier leuk over kunnen discussiërenCptChaos schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 20:16:
[...]
Vraag daarbij is wel, of zij dat voor jou willen doen. Vergeet niet, zij hebben meer contacten dan jou alleen en wellicht zitten daar wel mensen bij die niet over willen of kunnen stappen.
[...]
Wacht dan ook tot zij toestemming gegeven hebben voor de overname. Want zelfs de verkoop moet nog door die autoriteiten goedgekeurd worden. Nu WhatsApp overgenomen gaat worden door Facebook is er opeens een probleem, terwijl WhatsApp zelf ook al Amerikaans is en dus dubieuze regels kan hanteren qua privacy. Ook de NSA zal hier ook veel informatie vandaan hebben gehaald. Als zij dus al iets van je willen weten, dan weten ze dat allang en breed. Alleen omdat nu 2 grote jongens bij elkaar komen is er 'opeens' een groot probleem...? Ik zie de logica niet echt. Waarom opeens nú wel zoeken naar een alternatief, terwijl het onderliggende probleem eigenlijk al langer speelt, als ik hier de tendens zo eens lees waarom men over wil stappen naar iets anders.
[ Voor 40% gewijzigd door Pavla op 20-02-2014 20:27 ]
Sorry, maar als je dat niet wilt, moet je gewoon geen Facebook (meer) gebruiken. Geldt voor Whatsapp uiteraard ook, maar waarop dat nu opeens zo hot is (want Facebook neemt Whatsapp over) is gewoon vaag naar mijn idee; het probleem was er dan immers ook al vóór de overname, alleen in mindere mate. Nu liggen je gegevens bij (uiteindelijk) twee personen en straks 1. Als je het zo bekijkt, ligt het dan dus bij veel minder mensen dan nu het geval is.Pavla schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 20:19:
Het punt is inderdaad dat het niet om de techniek gaat, die is prima, maar om een overname die Facebook inzicht geeft in alle data van Whatsapp. En dan zo naïef zijn om te geloven dat Facebook dat niet kan koppelen? Facebook weet op basis van 2/3 vrienden al je hele vriendennetwerk.
En alles wat op internet (en zeker Dumpert) staat is de waarheid. Dan ben je wel héél naïef.Facebook is echt niet zo heilig, en als je dat niet gelooft kijk dan dit filmpje ook even: filmpje
[ Voor 15% gewijzigd door CH4OS op 20-02-2014 20:30 ]
Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE
#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5
Ha-ha, laat me raden, jij bent ook altijd die persoon met de welbekende uitspraak "het maakt mij allemaal niets uit, want ik heb toch niets te verbergen"Pietert schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 20:27:
Enorme what-if discussie gespekt met paranoia en mij naïef noemen. Prachtig verweer, ik ben weer weg hier. Voor je het weet heeft dit forum door wat ik interessant vind en krijg ik er adverten... oh wacht..
Dat lijkt mij sowieso een goed idee. Het blijft jammer dat Google wat dat betreft de handdoek in de ring heeft gegooid, want Google Talk was geloof ik wel compatible met xmpp. Maar ja, als een protocol niet snel genoeg meegroeit met de ontwikkelingen dan houdt het natuurlijk ook een beetje op. En de ontwikkeling van een protocol sturen is in het verleden nou ook niet echt succesvol gebleken, zie HTML5.gekkie schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 20:22:
xjabber![]()
waarom niet iedereen gewoon op een xmpp client overstapt .. mallooten .. grrmbl
Klopt, maar helaas heeft Google toen Hangouts kwam besloten XMPP "binnenkort" te gaan stoppen ook al werkt het nu nog wel om met Talk & Hangout users te communiceren. Hopelijk komen ze daar nog op terug, gesloten protocollen is weer flinke achteruitgang.Pavla schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 20:32:
[...]
Dat lijkt mij sowieso een goed idee. Het blijft jammer dat Google wat dat betreft de handdoek in de ring heeft gegooid, want Google Talk was geloof ik wel compatible met xmpp. Maar ja, als een protocol niet snel genoeg meegroeit met de ontwikkelingen dan houdt het natuurlijk ook een beetje op. En de ontwikkeling van een protocol sturen is in het verleden nou ook niet echt succesvol gebleken, zie HTML5.
Ik geloof het niet nee, zie dit bericht: http://www.zdnet.com/goog...ging-standard-7000015918/CptChaos schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 20:35:
Google Talk is nu Google Hangouts, kan die dat niet meer dan?
Ja, en dat was nu net mijn punt. Je risico's spreiden lijkt mij beter. En een filmpje op dumpert == de bron is dumpert? Ik heb het filmpje een tijdje terug gekeken en ik vond het interessant om te zien hoe Facebook die 'targeted' likes tegen betaling voor je regelt. Youtube linkje als dat beter is.CptChaos schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 20:23:
[...]
Als je het zo bekijkt, ligt het dan dus bij veel minder mensen dan nu het geval is.
[...]
En alles wat op internet (en zeker Dumpert) staat is de waarheid. Dan ben je wel héél naïef.
[ Voor 51% gewijzigd door Pavla op 20-02-2014 20:45 ]
Ik heb zojuist op de imac telegram geïnstalleerd, hierbij werd toegang tot mijn contactenlijst gevraagd. Na toestemming kreeg ik 4 nieuwe mensen als telegram contact(ook op mijn telefoon). Dit zijn contacten met alleen 06, dus het probleem is wel degelijk aanwezig, maar ik verwacht dat het wel snel opgelost gaat worden.dutchgio schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 19:39:
[...]
Schijnt niet zo te zijn, contacten met alleen 06 zouden ook worden herkend in de app
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
[ Voor 13% gewijzigd door Marzman op 20-02-2014 20:49 ]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Inderdaad ik noem het maar tegenover WA een verademing.Bullet NL schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 20:07:
Ik heb net de windows client geïnstalleerd van Telegram, dit is ideaal!
Had WA dit maar gehad, dan was het nog veel groter geweest.....
Ik ga de komende week mensen ook maar over zetten
[ Voor 13% gewijzigd door Mabili op 20-02-2014 21:00 ]
Zelfde probleem hier, ze willen wel degelijk whatsapp + facebook koppelen om achter weetikwatvoor persoonlijke informatie te komen.Senor Sjon schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 20:52:
Het zal wel toeval zijn, maar sinds gisteravond vraagt de Facebook site om mijn mobiele nummer om mijn 'account veiliger te maken'. Uhm... Hell no?
Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |
Het punt is bij mij iig, dat ik niet wil dat de content van mijn gesprekken, gebruikt word voor wat voor reclamedoeleinden dan ook op facebook.CptChaos schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 20:23:
[...]
Sorry, maar als je dat niet wilt, moet je gewoon geen Facebook (meer) gebruiken. Geldt voor Whatsapp uiteraard ook, maar waarop dat nu opeens zo hot is (want Facebook neemt Whatsapp over) is gewoon vaag naar mijn idee; het probleem was er dan immers ook al vóór de overname, alleen in mindere mate. Nu liggen je gegevens bij (uiteindelijk) twee personen en straks 1. Als je het zo bekijkt, ligt het dan dus bij veel minder mensen dan nu het geval is.
[...]
Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.
Nou vragen ze dat wel vaker, maar de timing is wel erg apart.Yosecret schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 20:54:
[...]
Zelfde probleem hier, ze willen wel degelijk whatsapp + facebook koppelen om achter weetikwatvoor persoonlijke informatie te komen.
Zelfs voor WP 7.* zijn er twee onofficiële telegram apps... één daarvan geïnstalleerd, lijkt goed te werken.calvinturbo schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 19:48:
[...]
Telegram is er ook nog niet voor Windows Phone.
Google zal vanzelf ophouden met WP negeren, want dat kost hun ook alleen maar klanten.
Ik ben een Google liefhebber, maar het negeren van WP vind ik een erg domme zet van Google, zeker voor Hangouts en in mindere mate de andere diensten.
Ja en alhoewel ze de integratie met Facebook ontkennen gaat die er echt wel komen. Zodat je bijvoorbeeld individuele berichten, hele chats, foto's, kan delen met Facebook. Of wellicht zelfs foto's taggen. Ik moet er niet aan denken hoeveel info men met data mining hier uit kan halen.jip_86 schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 21:04:
Naast dat ze jou nummer hebben stuur je ze ook nog eens heel je lijst met contacten op. Het idee om het allemaal aan facebook op te sturen trekt mij niet zo. Jammer dat je alleen niet zo 1,2,3 whatsapp kan verwijderen als de 95% whatsapp gebruikt.
Exact hetzelfde gevoel hier. Telegram ziet er leuk uit, maar als er niemand zit die je kent tja wat heeft het dan voor zin... Afwachten of men gaat overstappen...Sniffert schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 09:45:
Ik moet en heb absoluut niets met Facebook. Sta dus nu voor een moeilijke keuze aangezien al mijn vrienden nog WhatsApp gebruiken. Ik denk niet dat deze snel zullen switchen aangezien hun ook (bijna) allemaal Facebook gebruiken. Ik zie de integratie met Facebook al aankomen ook al ontkennen ze dat in eerste instantie.
Ik heb net naar Telegram zitten kijken, ziet er veelbelovend uit, maar het probleem is ook hier weer natuurlijk dat men weer moet overstappen van het 'vertrouwde' WhatsApp.
Ben benieuwd wat er gaat gebeuren.
Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12
met daarbij 34 belangrijke verschillen:CptChaos schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 21:15:
Telegram is echter onderdeel van een Russiche Social Media netwerk, vergelijkbaar met Facebook. Linksom of rechtsom, geef je je info dus sowieso aan een social media netwerk.
maratropa schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 21:22:
[...]
Maar het gaat me vooral om het feit dat ik FB niet zo veel data gun.
[ Voor 16% gewijzigd door Nivado op 20-02-2014 21:24 ]
Telegram 'is' van de oprichters van vkontakte en geen deel van vkontakte. Wel een verschil. Ik vraag me dus af in welke mate mijn data gebruikt gaat worden voor een russische social media site waar ik nooit enige binding mee zal hebben. Hun FAQ is verder redelijk duidelijk. Tot nu toe heb ik er een veel beter gevoel bij dan bij FB-WA.CptChaos schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 21:15:
Telegram is echter onderdeel van een Russiche Social Media netwerk, vergelijkbaar met Facebook. Linksom of rechtsom, geef je je info dus sowieso aan een social media netwerk.
Dat gevoel heb ik dus ook, ze hebben al genoeg informatie.maratropa schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 21:22:
[...]
Maar het gaat me vooral om het feit dat ik FB niet zo veel data gun.
https://wren.co/join/Devian
💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻♂️
Geen problemen hier, verzenden en ontvangen gaat zonder probleem. Ook sync met telefoon verloopt soepeltjes.Bananenplant schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 22:46:
Telegram wil nu geen berichten bezorgen, rood uitroepteken.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
[ Voor 37% gewijzigd door Yosecret op 20-02-2014 22:52 ]
Sms kreeg ik niet, maar na een minuut wordt je gebeld door een vriendelijke engelse maar automatische stem die je de code mondeling doorgeeft..Jumpman schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 22:51:
Hmmm, ik probeer al een uur mijn telefoonnummer te registreren bij Telegram Messenger.
Ik ken honderd mensen die overgestapt zijn en de 1 miljoen die ik vermenigvuldig is de rob-coëfficiënt. Ook wel de natte vinger.hjkv schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 22:56:
Ik krijg nu een klokje, dus hij probeert nog steeds te verzenden.
Waar baseer je die 100M op?
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Ah, dan ligt het niet aan mij. Hier lukt de registratie ook niet op het moment, een aantal keren wel een smsje gekregen met een 5-cijferig registratie nummer, maar vervolgens komen er allerlei rare errors naar voren, zoals bijv "no workers running" e.d. Dit zou een Facebook product nooit overkomenJumpman schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 22:51:
Hmmm, ik probeer al een uur mijn telefoonnummer te registreren bij Telegram Messenger.
"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)
Qua architectuur is heml.is volgens mij niet eens zo anders dan Telegram. Maar er is volgens mij ook niet heel erg veel over vrijgegeven, i.t.t. Telegram waarvan veel documentatie online staat.Jammer voor die gasten van https://heml.is/ dat hun app nog niet gereleased is, zouden een mooie klapper hebben kunnen maken vandaag
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Verwijderd
Strak plan, app is toch multiplatformrinkel schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 23:10:
De client is al open source en volgens Telegram wordt de server ook open source later dit jaar.
Btw
Is het niet handiger om dit niet Android specifiek te maken? Ander krijgen we straks nog een zelfde topic in iOS en WP ?
Denk het. Drukte denk ik.Verwijderd schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 23:09:
Probleempje op/met de infra wellicht?
Ik ga voor Telegram!CptChaos schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 21:35:
Nog wat interessant leesvoer voor degenen die alternatieven zoeken, hier staan er 12:
http://www.droidapp.nl/ve...ernatieven-voor-whatsapp/
Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq