Verwijderd

Bij mij wil niemand zo wat overstappen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2014 18:25 ]

Verwijderd

Heb net nog ff Whatsapp geinstalleerd om m'n account te verwijderen.

Om je WhatsApp-account te verwijderen:

Open WhatsApp.
Druk op de knop Menu > Instellingen > Accountinformatie > Verwijder mijn account.
Voer je telefoonnummer in de volledige internationale notatie in en tik op Verwijder mijn account.
De verwijdering van je account houdt het volgende in:

Je verwijdert je account bij WhatsApp.
Je verwijdert jezelf uit de Contactenlijst in de WhatsApp van je vrienden.
Je verwijdert jezelf uit alle WhatsApp groepen.
Je wist je chatgeschiedenis op je telefoon.
Je verwijdert je betaalinformatie voor de WhatsApp-voorziening.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2014 18:28 ]

• Paul - K
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 12:38
Verwijderd schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 18:25:
Bij mij wil niemand zo wat overstappen.
Mijn overhaal-tactiek:

- Ze niet proberen te overtuigen met als reden privacy, dat interesseert ze namelijk niet
- Noem de voordelen van Telegram t.o.v. WhatsApp, namelijk dat je ook andere bestanden dan foto/video/contact kan delen, dat het een stuk sneller werkt (berichten komen veeeel sneller aan), dan iedereen mensen in een groep kan toevoegen, dat de group limit 200 ipv 50 is, en vooral ook dat je het echt op elk platform kunt gebruiken, óók de PC etc.

Zou toch moeten lukken dan :o

Verwijderd

Enkele redenen: desktop client (tDesktop werkt goed, makkelijk bestanden delen!); bestandslimiet 1 gieg voor bijlagen, geen compressie van fotobijlagen, grotere groep mogelijk, gebruik van dezelfde account over meerdere apparaten, meer customizable achtergronden etc, oh ja, en wat meer privacygericht ;). En je zit de hegemonie van FB lekker dwars.

Morgen staak ik met WA. Degenen die me willen bereiken bellen of SMS'en maar, of stappen mee over. Inmiddels 7 contacten in lijst, vanochtend nog nul.

Verwijderd

Als ik al begin is het al nee ik stap niet over bij de personen bij wie ik het geprobeerd heb morgen even proberen bij anderen. De reden van een iemand was: Al mij vrienden zitten op Whatsapp. Ik zei:' Zo gebeurt er nooit wat.'

• Koets89
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-09 13:16
Ook maar eens geinstalleerd na het bericht vanochtend. Toen verrassend genoeg al 3 mensen in mijn lijst. Op dit moment staat de teller op 12

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:08
Vanmorgen 12 nu al 30 en mijn hele Whatsapp contactlijst geinformeerd dat ik overstap :-)

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

• ObAt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-09 13:59

ObAt

Loading...

Ik mis een van de belangrijkste spelers in de lijst: Google Hangouts.

Iedere Android gebruiker heeft de app al (grote plus)
Beschikbaar voor Android, iOS en elk platform met een Chrome browser (WIndows, Chrome OS, OS X, Linux ect.) (must have)
Vanaf Android Kitkat (4.4) is het ook al de standaard SMS app (hele grote plus)
Via de computer/tablet/notebook doorchatten is mogelijk (zeer handig)
Afbeeldingen sturen is mogelijk
Videobellen naar alle apparaten
Via de computer zijn er nog leuke extraatjes te vinden voor Google Hangouts zoals schermdelen (voor hulp op afstand) en het kiezen van grappige effecten
Je deelt je gegevens niet met nog een ander bedrijf. Google weet toch al alles over je :P
Gratis

Plus ze hebben al een zeer machtige positie en beginnen nu ook zakelijke diensten aan te bieden.

Mijn dagelijkse spamdosis is te lezen op http://twitter.com/#!/ObAtG

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-09 08:10

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Mooie boost van uit Duitsland om over te stappen.

nieuws: Duitse privacywaakhond adviseert Whatsapp-gebruikers over te stappen

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 10:04
Voor mij is het grootste nadeel van Google Hangouts dat je totaal geen controle hebt over je contacten. Iedereen die ik in mijn Google+ circles staat, staan ook in Hangouts.

Ik wil gewoon alleen de contacten uit mijn telefoonboek zien in Hangouts.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:28
"Als mogelijk alternatief voor Whatsapp noemt het ULD de chatdiensten Threema en MyEnigma. Beide bieden versleutelde verbindingen en zijn geschikt voor Android en iOS. Overigens bleek dat na de overname van Whatsapp de dienst Telegram veel nieuwe gebruikers kreeg: laatstgenoemde profileert zichzelf als een 'veilig alternatief voor Whatsapp".

• Outersham
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-08 21:59
https://tox.im/ lijkt ook wel interessant!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:10
Moeten ze wel mobiele clients gaan maken ;) Momenteel alleen voor desktops.
---
De teller voor Kontalk-contacts staat hier nog steeds op 0. Net even Telegram bekeken maar daar staat hij pas op 5. Vrees toch dat er veel mensen blijven plakken onder het mom van "waarom zou je overstappen"

• pgs010
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23:07
Ik las het volgende over telegram op de iphoneclub:
Let op: Telegram Messenger kan alleen vrienden uit je adresboek vinden waar de landcode bij het telefoonnummer voor staat.
Zo wordt de groei van de app wel beperkt en dat is jammer.

• frederic46
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-08 09:58
Sypher schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 19:15:
[...]

Moeten ze wel mobiele clients gaan maken ;) Momenteel alleen voor desktops.
---
De teller voor Kontalk-contacts staat hier nog steeds op 0. Net even Telegram bekeken maar daar staat hij pas op 5. Vrees toch dat er veel mensen blijven plakken onder het mom van "waarom zou je overstappen"
Waarom zou je overstappen?
Veel van mijn contacten zijn iPhone-gebruikers met dikke (sms)-bundels die alleen nog steeds sms'en. Slechts een enkeling ging over op WA. En dan nu weer iets anders?????
Nee, die vragen zich inderdaad af; waarom zou ik ..........

[ Voor 38% gewijzigd door frederic46 op 20-02-2014 19:22 ]

• Koets89
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-09 13:16
pgs010 schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 19:19:

[...]

ja dit stoorde mij ook. Kreeg namen niet in beeld van vrienden. Nu is het nog makkelijk aanpasbaar, maar als iedereen overstapt wordt het veel werk. Denk alleen dat tegen die tijd ze het wel geregeld hebben.

• Sypher

[...]

Dat is in ieder geval geen probleem op Android. Tussen mijn handjevol contacten (*O*) zit iemand zónder landcode.

• dutchgio

[...]

Schijnt niet zo te zijn, contacten met alleen 06 zouden ook worden herkend in de app

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:22
Toen ik vandaag het nieuws hoorde over de overname van Whatsapp door Facebook ben ik ook maar gaan zoeken naar een alternatieve messaging app. Hangouts vind ik wel prettig, maar ik hoor ook veel dingen over Telegram. Heeft die app ook een client voor Windows/Mac?

• luuj
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 19:34
Belecthor schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 19:39:
Toen ik vandaag het nieuws hoorde over de overname van Whatsapp door Facebook ben ik ook maar gaan zoeken naar een alternatieve messaging app. Hangouts vind ik wel prettig, maar ik hoor ook veel dingen over Telegram. Heeft die app ook een client voor Windows/Mac?
Jup

Verwijderd

Belecthor schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 19:39:
Ja alleen die zijn niet officieel. Hier kan je een lijstje vinden.

Verwijderd

Robkazoe schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 18:07:
Deel van vriendengroep is al over op Telegram. look en feel is zo goed als hetzelfde dus iedereen happy! Nu nog meer mensen hierin mee krijgen. Ik voorzie wel dat Telegram groot kan worden in Nederland.
En het Russische Facebook (VKontakte.ru) doet niets met je gegevens?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 19:41:
[...]

En het Russische Facebook (VKontakte.ru) doet niets met je gegevens?
De berichten zijn standaard versleuteld en de code is openbaar. Dan doen ze het al beter dan WhatsApp.

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:23

Zjemm

...

hangouts is leuk, maar google is toch ook net zo'n grote verzamelaar van gegevens net als facebook. vind het dan ook niet echt een goed alternatief als je naar dat punt kijkt.

er zou een communicatie standaard moeten komen op messaging gebied waarbij het niet uit maakt welke app je gebruikt die kan ieder kiezen naar wens. en in die standaard zou duidelijk moeten zijn dat er geen geschiedenis bewaard word.

laat de app gewoon betaald zijn zodat het bedrijf erachter verdienen kan...en de client niet met reclame wordt gespamt

opensecure.nl

• calvinturbo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-09 00:35
ObAt schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 18:58:
Ik mis een van de belangrijkste spelers in de lijst: Google Hangouts.

Iedere Android gebruiker heeft de app al (grote plus)
Beschikbaar voor Android, iOS en elk platform met een Chrome browser (WIndows, Chrome OS, OS X, Linux ect.) (must have)
Vanaf Android Kitkat (4.4) is het ook al de standaard SMS app (hele grote plus)
Via de computer/tablet/notebook doorchatten is mogelijk (zeer handig)
Afbeeldingen sturen is mogelijk
Videobellen naar alle apparaten
Via de computer zijn er nog leuke extraatjes te vinden voor Google Hangouts zoals schermdelen (voor hulp op afstand) en het kiezen van grappige effecten
Je deelt je gegevens niet met nog een ander bedrijf. Google weet toch al alles over je :P
Gratis

Plus ze hebben al een zeer machtige positie en beginnen nu ook zakelijke diensten aan te bieden.
Helemaal mee eens, het werkt erg lekker.
Het enige jammere is dat de iOS app nog niet even snel is als op Android, want Hangouts op Android is echt razendsnel.
Voor de mensen die echt niet willen dat FB en/of Google kan meelezen, zou ik inderdaad dan niet Hangouts gaan gebruiken, maar ook niet een app zoals Telegram.
Doe het dan écht in één keer goed.

Hangouts is eigenlijk een combinatie van Skype, Whatsapp en Google Talk/MSN en het werkt ook nog eens verrassend goed :)
Zjemm schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 19:43:
hangouts is leuk, maar google is toch ook net zo'n grote verzamelaar van gegevens net als facebook. vind het dan ook niet echt een goed alternatief als je naar dat punt kijkt.

er zou een communicatie standaard moeten komen op messaging gebied waarbij het niet uit maakt welke app je gebruikt die kan ieder kiezen naar wens. en in die standaard zou duidelijk moeten zijn dat er geen geschiedenis bewaard word.

laat de app gewoon betaald zijn zodat het bedrijf erachter verdienen kan...en de client niet met reclame wordt gespamt
Hangouts wordt niet gebruikt om te kijken in welke zaken jij interesse hebt en sowieso kan je in Google Play Services op Android gepersonaliseerde advertenties uitschakelen.

[ Voor 22% gewijzigd door calvinturbo op 20-02-2014 19:45 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Is het Nederlandse XMS van eBuddy niets? Heeft bovendien ook een iOS client en doet ook alle communicatie versleuteld.

Het is ook beschikbaar aan een breed scala aan besturingssystemen:
Afbeeldingslocatie: http://a5.mzstatic.com/eu/r30/Purple6/v4/99/7a/51/997a5125-ebaa-0a33-854c-bf14c7366040/screen568x568.jpeg

Google Play: eBuddy XMS
iTunes: XMS van eBuddy
ovi: XMS

[ Voor 117% gewijzigd door CH4OS op 20-02-2014 19:51 ]

• Pavla
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-08 23:23
calvinturbo schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 19:43:
[...]

Helemaal mee eens, het werkt erg lekker.
Het enige jammere is dat de iOS app nog niet even snel is als op Android, want Hangouts op Android is echt razendsnel.
Voor de mensen die echt niet willen dat FB en/of Google kan meelezen, zou ik inderdaad dan niet Hangouts gaan gebruiken, maar ook niet een app zoals Telegram.
Doe het dan écht in één keer goed.

Hangouts is eigenlijk een combinatie van Skype, Whatsapp en Google Talk/MSN en het werkt ook nog eens verrassend goed :)
Maar zolang google het Windows Phone platform compleet blijft negeren is dit geen alternatief. Als je dan toch gaat kiezen voor iets anders dan Whatsapp zorg dan dat het voor alledrie de platformen werkt.
Tenzij je natuurlijk niemand tussen je contactpersonen met Windows Phone hebt zitten, maar die kans wordt met de dag kleiner geloof ik.

[ Voor 7% gewijzigd door Pavla op 20-02-2014 19:47 ]

Trots lid van [DPC] Team Boonanza @ SoB - Bezoek pwnshop.nl!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Vergeet dan Symbian en BlackBerry ook niet. En Ubuntu mobile en Firefox OS... Zo kan je wel met alles rekening gaan houden en geloof me, dan blijft er niks over.

Los van de discussie over alternatieven; de verkoop is nog niet rond en moet nog goedgekeurd worden. Dacht dat ik al erg reageerde... :P :+

[ Voor 34% gewijzigd door CH4OS op 20-02-2014 19:48 ]

• Sniffert
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09 21:32
Het is eigenlijk jammer dat iedereen op dit moment nog aan het discussieren is wat het beste alternatief is. Er steekt er eigenlijk niet eentje bovenuit, hopelijk wordt dat wel duidelijk de komende weken.

• calvinturbo
Pavla schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 19:46:
[...]

Maar zolang google het Windows Phone platform compleet blijft negeren is dit geen alternatief. Als je dan toch gaat kiezen voor iets anders dan Whatsapp zorg dan dat het voor alledrie de platformen werkt.
Telegram is er ook nog niet voor Windows Phone.
Google zal vanzelf ophouden met WP negeren, want dat kost hun ook alleen maar klanten.
Ik ben een Google liefhebber, maar het negeren van WP vind ik een erg domme zet van Google, zeker voor Hangouts en in mindere mate de andere diensten.

Ik verwacht dus wel dat Hangouts voor WP gaat verschijnen :)

--
Wat enorm fijn is aan Hangouts trouwens, dat al je foto's in een album gesorteerd komen zodat je er altijd via PC/mobiel bij kan en als je mobiel crasht ben je dus niks kwijt.
Mocht je het niet willen opslaan, dan kan je privacy modus inschakelen en dan worden de chats ook niet opgeslagen.

[ Voor 18% gewijzigd door calvinturbo op 20-02-2014 19:50 ]

• hjkv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-09 23:05
Er is een Telegram-app voor WP :)
Weliswaar onofficieel, maar wel gebaseerd op de open source Telegram API.

Ik denk dat er binnenkort een officiële WP app komt, zeker als Telegram in NL groot wordt.

• calvinturbo
hjkv schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 19:49:
Er is een Telegram-app voor WP :)
Weliswaar onofficieel, maar wel gebaseerd op de open source Telegram API.

Ik denk dat er binnenkort een officiële WP app komt, zeker als Telegram in NL groot wordt.
Nja op zich is er ook een onofficiele app voor WP van Hangouts/Google Talk, al zijn die wel minder dan de officiële apps op Android en iOS.

• Yosecret
  • Laatst online: 28-12-2024

Yosecret

Photoshopgoeroe / Gadgetfreak

Er zijn zelfs meerdere alternatieven voor WP van Telegram: https://telegram.org/apps

Eigenlijk voor elk platform ondersteuning, iOS, Android, WP, Windows, Mac en Linux.

• Pavla
CptChaos schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 19:47:
Vergeet dan Symbian en BlackBerry ook niet. En Ubuntu mobile en Firefox OS... Zo kan je wel met alles rekening gaan houden en geloof me, dan blijft er niks over.
Ja, dat is natuurlijk een beetje een slap argument. Symbian telefoons worden niet meer geproduceerd (behalve die Asha goedkope telefoons waar uberhaubt geen apps voor zijn), Blackberry is op sterven na dood. Firefox OS en Ubuntu mobile moeten nog uitkomen in de meeste landen... Windows Phone heeft (ervan uitgaand dat Nederland niet heel erg van onze omliggende landen afwijkt) in Nederland al een marktaandeel van 10% (bron).

• calvinturbo
Pavla schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 19:54:
[...]

Ja, dat is natuurlijk een beetje een slap argument. Symbian telefoons worden niet meer geproduceerd (behalve die Asha goedkope telefoons waar uberhaubt geen apps voor zijn), Blackberry is op sterven na dood. Firefox OS en Ubuntu mobile moeten nog uitkomen in de meeste landen... Windows Phone heeft (ervan uitgaand dat Nederland niet heel erg van onze omliggende landen afwijkt) in Nederland al een marktaandeel van 10% (bron).
Nederland wijkt juist af, hier zijn relatief weinig Windows Phone gebruikers, ik dacht iets van 3%...

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:33

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Telegram is inmiddels alweer mainstream. Zelfs mijn moeder heeft het al.
Op zoek naar de volgende? :P

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Hoe ver moet je gaan..... Gaan we nu Facebook ook niet meer gebruiken?

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:22
Ultraman schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 20:01:
Telegram is inmiddels alweer mainstream. Zelfs mijn moeder heeft het al.
Op zoek naar de volgende? :P
Hangouts dan maar? :P

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

Ik heb net de windows client geïnstalleerd van Telegram, dit is ideaal!
Had WA dit maar gehad, dan was het nog veel groter geweest.....
Ik ga de komende week mensen ook maar over zetten ;)

Cogitationis poenam nemo patitur

• Yosecret

Yosecret

Bullet NL schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 20:07:
Idd, zelfde verhaal hier. Telegram op Windows en Android, komende tijd ff mensen overhalen :P

• Pavla
Verwijderd schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 20:02:
Hoe ver moet je gaan..... Gaan we nu Facebook ook niet meer gebruiken?
Ja, dat is wel de strekking ja. De vraag is, hoe ver laat de gebruiker bedrijven met zijn/haar privé gegevens aan de haal gaan. Los heb ik ook Facebook en gebruik ik WhatsApp, maar deze twee gecombineerd vind ik niet zo'n prettige gedachte, vooral omdat ik toch nooit iets op Facebook zet en dat mijn keus is, maar ik het lastiger vind om niet te communiceren via Whatsapp, dus als ik en mijn vrienden kunnen overstappen naar een alternatief dat niet aan Facebook is gekoppeld ben ik weer blij.

Er zijn niet voor niets waakhonden die op dit soort overnames letten, er zijn voor de eindgebruiker serieuze nadelen en risico's en gelukkig heeft Whatsapp geen monopolie en staat het ons vrij naar een alternatief over te stappen. En ik maak daar graag gebruik van. En als iemand de instelling heeft 'ik heb toch niets te verbergen', of 'ze weten toch al alles van mij', dan kan je zonder problemen Whatsapp en Facebook messenger blijven gebruiken.

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Apart, niet kijken naar de techniek achter Whatsapp maar enkel in blinde paniek alternatieven aandragen die wel betrouwbaar zouden zijn.

Whatsapp heeft je berichten heel kort opgeslagen op hun servers, die verdwijnen zodra een bericht is afgeleverd bij je gesprekspartner. Bijna instant in de meeste gevallen.

Dat is ook de reden waarom met een team van 35 man en minimale kosten een netwerk van 450 miljoen gebruikers van een stabiele dienst kan worden voorzien. Jouw data is niet kostbaar genoeg om daar verandering in te brengen. Tevens ook een van de redenen dat het zo schreeuwend duur verkocht is. 19 miljard ruilen voor een groeiende steady income jaarinzet van 450-900 miljoen dollar per jaar. Cash in plaats van aandelen, liquid income plus een strategische uitbreiding die concurrenten die Facebook killer kunnen worden als bedreiging uitschakelt. En dan ook nog alle intelligentie achter die slimme explosief groeiende app als werknemer.

Vul geen telefoonnummer in op je Facebook profiel en er is geen (betaalbare) mogelijkheid waarmee het grote boze Facebook deze data even snel kan analyseren en koppelen aan je account. Als ze daar al behoefte aan hebben.

Waar komt deze privacy paranoia precies vandaan? Welke basis is er werkelijk voor behalve zinnen die beginnen met 'ik ben bang dat'...

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Pavla schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 20:09:
Ja, dat is wel de strekking ja. De vraag is, hoe ver laat de gebruiker bedrijven met zijn/haar privé gegevens aan de haal gaan. Los heb ik ook Facebook en gebruik ik WhatsApp, maar deze twee gecombineerd vind ik niet zo'n prettige gedachte, vooral omdat ik toch nooit iets op Facebook zet en dat mijn keus is, maar ik het lastiger vind om niet te communiceren via Whatsapp, dus als ik en mijn vrienden kunnen overstappen naar een alternatief dat niet aan Facebook is gekoppeld ben ik weer blij.
Vraag daarbij is wel, of zij dat voor jou willen doen. Vergeet niet, zij hebben meer contacten dan jou alleen en wellicht zitten daar wel mensen bij die niet over willen of kunnen stappen.
Er zijn niet voor niets waakhonden die op dit soort overnames letten...
Wacht dan ook tot zij toestemming gegeven hebben voor de overname. Want zelfs de verkoop moet nog door die autoriteiten goedgekeurd worden. Nu WhatsApp overgenomen gaat worden door Facebook is er opeens een probleem, terwijl WhatsApp zelf ook al Amerikaans is en dus dubieuze regels kan hanteren qua privacy. Ook de NSA zal hier ook veel informatie vandaan hebben gehaald. Als zij dus al iets van je willen weten, dan weten ze dat allang en breed. Alleen omdat nu 2 grote jongens bij elkaar komen is er 'opeens' een groot probleem...? Ik zie de logica niet echt. Waarom opeens nú wel zoeken naar een alternatief, terwijl het onderliggende probleem eigenlijk al langer speelt, als ik hier de tendens zo eens lees waarom men over wil stappen naar iets anders.

• Pavla
Pietert schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 20:12:
Apart, niet kijken naar de techniek achter Whatsapp maar enkel in blinde paniek alternatieven aandragen die wel betrouwbaar zouden zijn.

Vul geen telefoonnummer in op je Facebook profiel en er is geen (betaalbare) mogelijkheid waarmee het grote boze Facebook deze data even snel kan analyseren en koppelen aan je account. Als ze daar al behoefte aan hebben.

Waar komt deze privacy paranoia precies vandaan? Welke basis is er werkelijk voor behalve zinnen die beginnen met 'ik ben bang dat'...
Het punt is inderdaad dat het niet om de techniek gaat, die is prima, maar om een overname die Facebook inzicht geeft in alle data van Whatsapp. En dan zo naïef zijn om te geloven dat Facebook dat niet kan koppelen? Facebook weet op basis van 2/3 vrienden al je hele vriendennetwerk. Op het moment dat mijn contactpersonenlijst bij Facebook ligt hebben ze in 1 sec een prachtige match van vriendennetwerken en weten ze een heleboel meer.
Plus dat ik geen zin heb om vriendensuggesties van Facebook te krijgen in Whatsapp, want hoewel nu braaf de belofte wordt gedaan dat Facebook zich niet zal mengen in de ontwikkeling van Whatsapp kun je er vergif op innemen dat Facebook messenger en Whatsapp langzaamaan naar elkaar toe zullen sturen.

Facebook is echt niet zo heilig, en als je dat niet gelooft kijk dan dit filmpje ook even: filmpje
CptChaos schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 20:16:
[...]
Vraag daarbij is wel, of zij dat voor jou willen doen. Vergeet niet, zij hebben meer contacten dan jou alleen en wellicht zitten daar wel mensen bij die niet over willen of kunnen stappen.
[...]
Wacht dan ook tot zij toestemming gegeven hebben voor de overname. Want zelfs de verkoop moet nog door die autoriteiten goedgekeurd worden. Nu WhatsApp overgenomen gaat worden door Facebook is er opeens een probleem, terwijl WhatsApp zelf ook al Amerikaans is en dus dubieuze regels kan hanteren qua privacy. Ook de NSA zal hier ook veel informatie vandaan hebben gehaald. Als zij dus al iets van je willen weten, dan weten ze dat allang en breed. Alleen omdat nu 2 grote jongens bij elkaar komen is er 'opeens' een groot probleem...? Ik zie de logica niet echt. Waarom opeens nú wel zoeken naar een alternatief, terwijl het onderliggende probleem eigenlijk al langer speelt, als ik hier de tendens zo eens lees waarom men over wil stappen naar iets anders.
Ik kijk de kat denk ik ook nog even uit de boom, maar dat betekent niet dat we er hier leuk over kunnen discussiëren :+
Voor wat betreft Whatsapp op Amerikaanse bodem, dat is inderdaad waar, de NSA had hier waarschijnlijk altijd al inzicht in, maar ik geloof dat ik meer een 'target' ben voor Facebook dan voor de NSA :P Facebook zal aan mij willen verdienen, en zal er daarom op gebrand zijn deze twee netwerken te koppelen. Daarnaast denk ik dat de NSA het alleen maar toe zal juichen als zij deze koppeling niet meer zelf zal hoeven doen maar dit door Facebook gedaan wordt. Uiteindelijk zie ik het toch een beetje als een goede gewoonte om je risico's te spreiden. Dat doe je als je veel geld hebt door het op verschillende banken te zetten, en ik denk dat het ook verstandig zou zijn om dit met je privé data te doen.

Het jammere is dan weer dat er weinig goede alternatieven zijn op Europese bodem, maar daar gaat Merkel misschien verandering in brengen. Maar goed, back on topic :P Ik ga mijn vrienden maar eens porren voor Telegram als ik zo lees.

[ Voor 40% gewijzigd door Pavla op 20-02-2014 20:27 ]

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:08
xjabber :)
waarom niet iedereen gewoon op een xmpp client overstapt .. mallooten .. grrmbl

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Pavla schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 20:19:
Het punt is inderdaad dat het niet om de techniek gaat, die is prima, maar om een overname die Facebook inzicht geeft in alle data van Whatsapp. En dan zo naïef zijn om te geloven dat Facebook dat niet kan koppelen? Facebook weet op basis van 2/3 vrienden al je hele vriendennetwerk.
Sorry, maar als je dat niet wilt, moet je gewoon geen Facebook (meer) gebruiken. Geldt voor Whatsapp uiteraard ook, maar waarop dat nu opeens zo hot is (want Facebook neemt Whatsapp over) is gewoon vaag naar mijn idee; het probleem was er dan immers ook al vóór de overname, alleen in mindere mate. Nu liggen je gegevens bij (uiteindelijk) twee personen en straks 1. Als je het zo bekijkt, ligt het dan dus bij veel minder mensen dan nu het geval is.
Facebook is echt niet zo heilig, en als je dat niet gelooft kijk dan dit filmpje ook even: filmpje
En alles wat op internet (en zeker Dumpert) staat is de waarheid. Dan ben je wel héél naïef.

[ Voor 15% gewijzigd door CH4OS op 20-02-2014 20:30 ]

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:08
Misschien moeten we allemaal maar weer eens net als vroeger aan de kiesschijf telefoon en als je iemand wilde zien gewoon langsrijden of aanbellen.....

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

• Pietert
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Enorme what-if discussie gespekt met paranoia en mij naïef noemen. Prachtig verweer, ik ben weer weg hier. Voor je het weet heeft dit forum door wat ik interessant vind en krijg ik er adverten... oh wacht..

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

• Sniffert
Pietert schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 20:27:
Enorme what-if discussie gespekt met paranoia en mij naïef noemen. Prachtig verweer, ik ben weer weg hier. Voor je het weet heeft dit forum door wat ik interessant vind en krijg ik er adverten... oh wacht..
Ha-ha, laat me raden, jij bent ook altijd die persoon met de welbekende uitspraak "het maakt mij allemaal niets uit, want ik heb toch niets te verbergen"

• Pavla
gekkie schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 20:22:
xjabber :)
waarom niet iedereen gewoon op een xmpp client overstapt .. mallooten .. grrmbl
Dat lijkt mij sowieso een goed idee. Het blijft jammer dat Google wat dat betreft de handdoek in de ring heeft gegooid, want Google Talk was geloof ik wel compatible met xmpp. Maar ja, als een protocol niet snel genoeg meegroeit met de ontwikkelingen dan houdt het natuurlijk ook een beetje op. En de ontwikkeling van een protocol sturen is in het verleden nou ook niet echt succesvol gebleken, zie HTML5.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Google Talk is nu Google Hangouts, kan die dat niet meer dan?

• Sypher
Pavla schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 20:32:
[...]

Dat lijkt mij sowieso een goed idee. Het blijft jammer dat Google wat dat betreft de handdoek in de ring heeft gegooid, want Google Talk was geloof ik wel compatible met xmpp. Maar ja, als een protocol niet snel genoeg meegroeit met de ontwikkelingen dan houdt het natuurlijk ook een beetje op. En de ontwikkeling van een protocol sturen is in het verleden nou ook niet echt succesvol gebleken, zie HTML5.
Klopt, maar helaas heeft Google toen Hangouts kwam besloten XMPP "binnenkort" te gaan stoppen ook al werkt het nu nog wel om met Talk & Hangout users te communiceren. Hopelijk komen ze daar nog op terug, gesloten protocollen is weer flinke achteruitgang.

• Pavla
CptChaos schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 20:35:
Google Talk is nu Google Hangouts, kan die dat niet meer dan?
Ik geloof het niet nee, zie dit bericht: http://www.zdnet.com/goog...ging-standard-7000015918/
CptChaos schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 20:23:
[...]
Als je het zo bekijkt, ligt het dan dus bij veel minder mensen dan nu het geval is.
[...]
En alles wat op internet (en zeker Dumpert) staat is de waarheid. Dan ben je wel héél naïef.
Ja, en dat was nu net mijn punt. Je risico's spreiden lijkt mij beter. En een filmpje op dumpert == de bron is dumpert? Ik heb het filmpje een tijdje terug gekeken en ik vond het interessant om te zien hoe Facebook die 'targeted' likes tegen betaling voor je regelt. Youtube linkje als dat beter is.

[ Voor 51% gewijzigd door Pavla op 20-02-2014 20:45 ]

• pgs010
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23:07
dutchgio schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 19:39:
[...]

Schijnt niet zo te zijn, contacten met alleen 06 zouden ook worden herkend in de app
Ik heb zojuist op de imac telegram geïnstalleerd, hierbij werd toegang tot mijn contactenlijst gevraagd. Na toestemming kreeg ik 4 nieuwe mensen als telegram contact(ook op mijn telefoon). Dit zijn contacten met alleen 06, dus het probleem is wel degelijk aanwezig, maar ik verwacht dat het wel snel opgelost gaat worden.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-09 13:28
De hangouts discussie gaat in cirkeltjes volgens mij. Adoptie van Telegram gaat hier nog niet hard.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik sms wel, ik kan met rebvoice en de betamax connecter 3 smsjes versturen voor minder dan 1 cent en hoef dan verder niet na te denken welke messenger de andere kant gebruikt en ik heb een client in mijn browser en op mijn mobiel.

[ Voor 13% gewijzigd door Marzman op 20-02-2014 20:49 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Señor Sjon
Het zal wel toeval zijn, maar sinds gisteravond vraagt de Facebook site om mijn mobiele nummer om mijn 'account veiliger te maken'. Uhm... Hell no?

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-09 11:08
Bullet NL schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 20:07:
Inderdaad ik noem het maar tegenover WA een verademing.
De web cliënt van Telegram (webogram) werkt trouwens ook goed.

[ Voor 13% gewijzigd door Mabili op 20-02-2014 21:00 ]

• Msel
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08 10:29

Msel

...

Een tip omdat het hier om surfen met privacy gaat:

Voor de chrome en firefox gebruikers is er tegenwoordig ook Ghostery. Je kunt het installeren via extensies, en werkt net zoals Adblock. Je ziet per site welke trackers jou volgen, en je kunt ze natuurlijk ook uitschakelen.

• Yosecret

Yosecret

Senor Sjon schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 20:52:
Het zal wel toeval zijn, maar sinds gisteravond vraagt de Facebook site om mijn mobiele nummer om mijn 'account veiliger te maken'. Uhm... Hell no?
Zelfde probleem hier, ze willen wel degelijk whatsapp + facebook koppelen om achter weetikwatvoor persoonlijke informatie te komen.

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:29
Heb al iets van een half jaar ofzo dat ik met mijn telefoonnummer inlog op FB.

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-09 14:23
CptChaos schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 20:23:
[...]
Sorry, maar als je dat niet wilt, moet je gewoon geen Facebook (meer) gebruiken. Geldt voor Whatsapp uiteraard ook, maar waarop dat nu opeens zo hot is (want Facebook neemt Whatsapp over) is gewoon vaag naar mijn idee; het probleem was er dan immers ook al vóór de overname, alleen in mindere mate. Nu liggen je gegevens bij (uiteindelijk) twee personen en straks 1. Als je het zo bekijkt, ligt het dan dus bij veel minder mensen dan nu het geval is.
[...]
Het punt is bij mij iig, dat ik niet wil dat de content van mijn gesprekken, gebruikt word voor wat voor reclamedoeleinden dan ook op facebook.

Ik verwacht dit:
(Whatsapp gesprek)
"He Gozer, heb je de nieuwe nexus gezien?"
"-Ja leip ding"
"Specs zijn wel vet van die nexus"
"-Jup"

Facebook magic.
- Facebook nexus reclame
- Misschien zelfs whatsapp reclame

Wel no thank you. Dan split ik het liever.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

• Señor Sjon
Yosecret schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 20:54:
[...]

Zelfde probleem hier, ze willen wel degelijk whatsapp + facebook koppelen om achter weetikwatvoor persoonlijke informatie te komen.
Nou vragen ze dat wel vaker, maar de timing is wel erg apart.

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:17
Naast dat ze jou nummer hebben stuur je ze ook nog eens heel je lijst met contacten op. Het idee om het allemaal aan facebook op te sturen trekt mij niet zo. Jammer dat je alleen niet zo 1,2,3 whatsapp kan verwijderen als de 95% whatsapp gebruikt.

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

calvinturbo schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 19:48:
[...]
Telegram is er ook nog niet voor Windows Phone.
Google zal vanzelf ophouden met WP negeren, want dat kost hun ook alleen maar klanten.
Ik ben een Google liefhebber, maar het negeren van WP vind ik een erg domme zet van Google, zeker voor Hangouts en in mindere mate de andere diensten.
Zelfs voor WP 7.* zijn er twee onofficiële telegram apps... één daarvan geïnstalleerd, lijkt goed te werken.

• Sniffert
jip_86 schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 21:04:
Naast dat ze jou nummer hebben stuur je ze ook nog eens heel je lijst met contacten op. Het idee om het allemaal aan facebook op te sturen trekt mij niet zo. Jammer dat je alleen niet zo 1,2,3 whatsapp kan verwijderen als de 95% whatsapp gebruikt.
Ja en alhoewel ze de integratie met Facebook ontkennen gaat die er echt wel komen. Zodat je bijvoorbeeld individuele berichten, hele chats, foto's, kan delen met Facebook. Of wellicht zelfs foto's taggen. Ik moet er niet aan denken hoeveel info men met data mining hier uit kan halen.

• ByteMe_
  • Niet online
Sniffert schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 09:45:
Ik moet en heb absoluut niets met Facebook. Sta dus nu voor een moeilijke keuze aangezien al mijn vrienden nog WhatsApp gebruiken. Ik denk niet dat deze snel zullen switchen aangezien hun ook (bijna) allemaal Facebook gebruiken. Ik zie de integratie met Facebook al aankomen ook al ontkennen ze dat in eerste instantie.

Ik heb net naar Telegram zitten kijken, ziet er veelbelovend uit, maar het probleem is ook hier weer natuurlijk dat men weer moet overstappen van het 'vertrouwde' WhatsApp.

Ben benieuwd wat er gaat gebeuren.
Exact hetzelfde gevoel hier. Telegram ziet er leuk uit, maar als er niemand zit die je kent tja wat heeft het dan voor zin... Afwachten of men gaat overstappen...

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Telegram is echter onderdeel van een Russiche Social Media netwerk, vergelijkbaar met Facebook. Linksom of rechtsom, geef je je info dus sowieso aan een social media netwerk.

• Señor Sjon
Als 'oplossing' voor WhatsApp op desktop krijg je de koppeling met FB chat. Daar kan je op wachten.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Zo vreemd is dat niet, Google heeft dat allang met diens Hangouts.

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:34
CptChaos schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 21:15:
Telegram is echter onderdeel van een Russiche Social Media netwerk, vergelijkbaar met Facebook. Linksom of rechtsom, geef je je info dus sowieso aan een social media netwerk.
met daarbij 34 belangrijke verschillen:
1. Het is niet FB
2. De koppeling tussen de FB gegevens (voor de mensen die wel FB hebben) en je chats is zeer onwaarschijnlijk als je Telegram gebruikt.
3. Er is in ieder geval iets van versleuteling.
4.
maratropa schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 21:22:
[...]
Maar het gaat me vooral om het feit dat ik FB niet zo veel data gun. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Nivado op 20-02-2014 21:24 ]

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
CptChaos schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 21:15:
Telegram 'is' van de oprichters van vkontakte en geen deel van vkontakte. Wel een verschil. Ik vraag me dus af in welke mate mijn data gebruikt gaat worden voor een russische social media site waar ik nooit enige binding mee zal hebben. Hun FAQ is verder redelijk duidelijk. Tot nu toe heb ik er een veel beter gevoel bij dan bij FB-WA.

specs

• Yosecret

Yosecret

maratropa schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 21:22:
[...]

Dat gevoel heb ik dus ook, ze hebben al genoeg informatie.

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:17
net ook al in een ander topic gezet, maar ook hier relevant.

Veel is dan ook op gevoel en uit onvrede richting Whatsapp. En als je bvb de Twitterpagina van Whatsapp vergelijkt met die van Telegram dan is er 1 bedrijf een stuk opener dan het andere. En dan bedoel ik niet Whatsapp ;).

Ook privacy is bij Whatsapp altijd een issue geweest, en al helemaal bij Facebook. Het zou goed zijn als dit moment aangegrepen word om een andere dienst meer marktaandeel te laten krijgen, en dat lijkt Telegram te zijn. Beter om te focussen op 1 alternatief dan spreiding te krijgen waardoor Whatsapp het uiteindelijk toch winnen gaat

https://wren.co/join/Devian

• hjkv
Yay, inmiddels 3 vriendjes op Telegram!

Ik hoop van harte dat Telegram groot wordt. Ze zullen zich zelf dan denk ik ook realiseren dat het behouden van hun onafhankelijkheid en privacygerichtheid de manier is om groot te blijven/nog groter te worden.

Als ze het dan 25 euro per jaar maken, mij best.

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik heb al sinds vanmiddag een druk groepsgesprek aan mijn broek...
Ben ik niet gewend 8)7

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Nog wat interessant leesvoer voor degenen die alternatieven zoeken, hier staan er 12:
http://www.droidapp.nl/ve...ernatieven-voor-whatsapp/

• Bananenplant
  • Laatst online: 20:16
Telegram wil nu geen berichten bezorgen, rood uitroepteken :') .

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

• Yosecret

Yosecret

Bananenplant schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 22:46:
Telegram wil nu geen berichten bezorgen, rood uitroepteken :') .
Geen problemen hier, verzenden en ontvangen gaat zonder probleem. Ook sync met telefoon verloopt soepeltjes.

• Señor Sjon
Geen probleem hier.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:53
Hmmm, ik probeer al een uur mijn telefoonnummer te registreren bij Telegram Messenger.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Yosecret

Yosecret

Connectie hier op mobiel is nu weg, er is iets gaande.

Correctie, updaten duurde 2 minuten maar is nu wel gelukt :)

[ Voor 37% gewijzigd door Yosecret op 20-02-2014 22:52 ]

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:22
Hij ligt er hier uit in ieder geval. Facebook dacht een mooie deal te hebben. 19 miljard voor 450 miljoen users. Na dag een zijn ze er al 100 miljoen mensen kwijt. :p

• hjkv
Ik krijg nu een klokje, dus hij probeert nog steeds te verzenden.
Waar baseer je die 100M op?

• dutchgio
Jumpman schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 22:51:
Hmmm, ik probeer al een uur mijn telefoonnummer te registreren bij Telegram Messenger.
Sms kreeg ik niet, maar na een minuut wordt je gebeld door een vriendelijke engelse maar automatische stem die je de code mondeling doorgeeft..
De eerste keer was dat even snel zoeken naar een pen + papier maar uiteindelijk wel gelukt ;)
Overigens nog steeds geen contacten in Telgram op mezelf na. Forever alone :+

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:22
hjkv schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 22:56:
Ik krijg nu een klokje, dus hij probeert nog steeds te verzenden.
Waar baseer je die 100M op?
Ik ken honderd mensen die overgestapt zijn en de 1 miljoen die ik vermenigvuldig is de rob-coëfficiënt. Ook wel de natte vinger.

• Jumpman
  • Laatst online: 22:53
Ik ben er nu door, alleen de volgende stap van de naam lukt nu weer niet.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• El Jefe
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Jumpman schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 22:51:
Ah, dan ligt het niet aan mij. Hier lukt de registratie ook niet op het moment, een aantal keren wel een smsje gekregen met een 5-cijferig registratie nummer, maar vervolgens komen er allerlei rare errors naar voren, zoals bijv "no workers running" e.d. Dit zou een Facebook product nooit overkomen ;)

Morgen nog maar eens proberen, ik denk dat er een grote stormloop aan het plaatsvinden is op het moment :)

Jammer voor die gasten van https://heml.is/ dat hun app nog niet gereleased is, zouden een mooie klapper hebben kunnen maken vandaag :)

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 15:07
Eigenlijk hoop ik niet dat Telegram groot wordt, het zit gewoon niet goed in elkaar en dan hebben we straks een tweede WhatsApp.

Liever iets open source, p2p encrypted zoals surespot. Hopelijk komen er de komende weken wat goede alternatieven op de markt.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Wellicht is de enorme toestroom daar een oorzaak van. Mijn moeder is het rond een uur of acht nog gelukt. Probeer het vooral later nog een keer denk ik. :)
Jammer voor die gasten van https://heml.is/ dat hun app nog niet gereleased is, zouden een mooie klapper hebben kunnen maken vandaag :)
Qua architectuur is heml.is volgens mij niet eens zo anders dan Telegram. Maar er is volgens mij ook niet heel erg veel over vrijgegeven, i.t.t. Telegram waarvan veel documentatie online staat.
Maar wellicht is Heml.is er over een jaar wel gereed en wie weet kunnen we dan daar mee gaan spelen, het er naast installeren en wellicht zelfs overstappen. Op dit moment is het helaas geen optie en daarom heb ik voor Telegram gekozen. :)

• Pinobigbird
  • Laatst online: 19:15

Pinobigbird

doesn't share food!

Wel slim van Telegram om het uiterlijk van Whatsapp te kopiëren. Voor een nog snellere adaptatie hadden ze het pictogram misschien ook meer op die van WA moeten laten lijken.

Ik heb het zojuist ook maar geïnstalleerd, kijken of het aan gaat slaan. Heb al/pas twee contacten

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Verwijderd

Wat Telegram betreft:

Ik kreeg ook eerst de 'no workings running' melding. De app even opnieuw geinstalleerd, daarna werkte het wel (sms kwam niet op tijd binnen en werd dus gebeld).

Storender is dat ik binnen 10 minuten berichten van een tweetal +33 nummers (Frankrijk) toegestuurd kreeg.

En momenteel blijft de hele app op 'updating' hangen.

Probleempje op/met de infra wellicht?

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:15
De client is al open source en volgens Telegram wordt de server ook open source later dit jaar.

Btw
Is het niet handiger om dit niet Android specifiek te maken? Ander krijgen we straks nog een zelfde topic in iOS en WP ?

• Yosecret

Yosecret

rinkel schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 23:10:
De client is al open source en volgens Telegram wordt de server ook open source later dit jaar.

Btw
Is het niet handiger om dit niet Android specifiek te maken? Ander krijgen we straks nog een zelfde topic in iOS en WP ?
Strak plan, app is toch multiplatform

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Verwijderd schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 23:09:
Probleempje op/met de infra wellicht?
Denk het. Drukte denk ik.

• Señor Sjon
Je kan als Telegram niet zo'n toeloop verwachten natuurlijk. :)

• hjkv
Jep, ik denk dat alles een tikkie overloaded is.

Misschien een multiplatform telegram topic?

• Steeffoon
  • Laatst online: 21:40

Steeffoon

Smartphone-nerd

CptChaos schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 21:35:
Nog wat interessant leesvoer voor degenen die alternatieven zoeken, hier staan er 12:
http://www.droidapp.nl/ve...ernatieven-voor-whatsapp/
Ik ga voor Telegram!
Hoewel ik Hike ook wel wat vind hebben, maar mijn contactpersonen hebben al gekozen :P

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

• Yosecret

Yosecret

Misschien kan een almachtige admin/mod topic verplaatsen. 1 topic is wel zo handig.

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:31
Is ook op te maken uit de comments in de playstore. :o
Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste

Let op:
De discussie over Telegram voeren we in Telegram voor Android