Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Nou ja, soms is het wel een verrassing.
Hier waren flink wat vakantie-uren verkocht en blijkbaar was daar te weinig over ingehouden.
Dat was toch best een verrassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 06:36

ATS

Dat heeft waarschijnlijk te maken met de afbouw van de heffingskortingen. Die kan (en mag?) je werkgever niet verwerken helaas.

Bij ons (samen aangifte gedaan) is één van de twee brieven binnen, de ander nog niet. De acceptgiro om te betalen is er dus al wel, maar de brief over geld terug nog niet. Die zal er binnenkort ook wel zijn dan. Al met al verwacht ik per saldo geld terug.

[ Voor 50% gewijzigd door ATS op 19-05-2014 12:28 ]

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Henk007 schreef op maandag 19 mei 2014 @ 11:50:
En daarnaast, zoals ik in dit topic al eens eerder heb gezegd, is het vreemd als zo'n bedrag als een verrassing komt. Zelf moet ik ook een flink bedrag betalen, maar dat wist ik al lang en heb dat reeds geruime tijd gereserveerd. Dat soort dingen hoort m.i. bij een verstandige financiële planning.
Als ik moet nabetalen op de aanslag IB 2013 heb ik gewoon te weinig betaald in dat jaar of heeft mijn wergever te weinig ingehouden.
Gezien het last-minute gerommel van het kabinet ten aanzien van de belastingmaatregelen zitten er juist een heleboel verrassingen in de belastingaangifte!

Of hou jij precies bij hoe het staat met de HRA, kinderbijslag, opvang, aanrechtsubsidie, of de heffingskortingen?

Zelfs het aangifteprogamma zat fout!

Makkelijk gezgd hoor "dat je dat van tevoren moet weten". Het enige wat ik als burger weet is dat ik keihard elk jaar genaaid wordt, maar nog niet weet hoe hard...

On a side-note: VT 2014 in maart aangevraagd omdat mijn vrouw stopte met werken, ivm maandelijks de HRA terug. Na 8 weken nog geen reactie. Bij de BD telefoon konden ze alleen zien dat ze mijn aanvraag ontvangen hadden, maar ik word morgen teruggebeld met de details. Het zal mij benieuwen...

[ Voor 26% gewijzigd door Motrax op 19-05-2014 13:21 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:00
Motrax schreef op maandag 19 mei 2014 @ 13:20:
[...]
Gezien het last-minute gerommel van het kabinet ten aanzien van de belastingmaatregelen zitten er juist een heleboel verrassingen in de belastingaangifte!

Of hou jij precies bij hoe het staat met de HRA, kinderbijslag, opvang, aanrechtsubsidie, of de heffingskortingen?
Ja als je 1 of meerdere van deze zaken geniet, hou ik dat zeker in de gaten. Heffingskorting is iets van de laatste maanden, uitgebreid in het nieuws geweest, maar kan ik mij voorstellen dat niet iedereen dat precies weet etc. Die andere zaken zou je toch wel in ieder geval van op de hoogte moeten zijn als je ze ook geniet, aangezien dit ook zaken zijn die je zelf regelt of geregeld hebt.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 11:04

mux

99% efficient!

Het is niet zo slim om je te verschuilen achter 'maar dat kan ik toch allemaal niet bijhouden'.

Als er één vaardigheid is in het leven waarmee je consequent honderden, zoniet duizenden euro's per jaar kunt verdienen is het wel je belastingzaken van binnen en van buiten kennen. Op zijn minst kun je:
- Bijhouden precies welke toeslagen, heffingskortingen en belastingen van toepassing zijn op jou
- Vóórdat je aangifte doet nagaan welke regelingen zijn veranderd sinds de laatste keer

Dat is een paar uurtjes werk waarmee je een hoop vervelende verrassingen kunt voorkomen. Voor de aankoop van een computer doe je ook een paar uur research, waarom dan niet voor de belasting?

Als je nog meer gratis geld wilt verdienen kun je je eens in de paar maanden eens verdiepen in je belastingzaken en nagaan hoe je zaken gunstiger kunt aanpakken. Hoopjes mensen werken vrijwillig overuren omdat ze denken dat ze dan extra worden betaald, terwijl dat soms vies tegenvalt (zeker met de nieuwe regels in de laatste jaren); hoopjes mensen hebben een eigen KvK-nummer voor de sligro-pas maar weten niet dat ze daarmee ook met een hoop andere gunstige regelingen mee kunnen doen. Enz. enz.

Als je je er beter in verdiept voel je je ook een stuk minder 'genaaid' ieder jaar.

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Motrax schreef op maandag 19 mei 2014 @ 13:20:
[...]
Ik ben het er mee eens dat er om de haverklap wat veranderd, en dat is een slechte zaak. Maar alle regels zijn wel voor het begin van een belastingjaar bekend. De regels van deze belastingaangifte zijn dus al bijna 1,5 jaar bekend.
Ja ik hou dat aardig bij, maar niet alle regels hoef je helemaal te weten om te weten of jij bij moet betalen of niet.
Zelfs het aangifteprogamma zat fout!
Dat is inderdaad slordig, maar wel het resultaat van het feit dat de belastingdienst maar enorm weinig tijd krijgt om de regels te implementeren. Het VT programma moet in principe 1 jan al klaar zijn, terwijl er tot 31 dec nog wijzigingen plaats kunnen vinden.
Makkelijk gezgd hoor "dat je dat van tevoren moet weten". Het enige wat ik als burger weet is dat ik keihard elk jaar genaaid wordt, maar nog niet weet hoe hard...
Ik ben de laatste die zal zeggen dat het belastingstelsel in nederland niet beter kan, en zeker de wispelturigheid van de politici werkt niet mee. Neem daarbij mee dat de regels zich inderdaad steeds meer opstapelen totdat het bijna niet meer te begrijpen valt. Maar toch denk ik dat er voor het gros van de mensen echt wel een redelijke schatting te maken valt over het resultaat aan het eind van het jaar.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baldertt
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-11-2023
Henk007 schreef op maandag 19 mei 2014 @ 11:50:
En daarnaast, zoals ik in dit topic al eens eerder heb gezegd, is het vreemd als zo'n bedrag als een verrassing komt. Zelf moet ik ook een flink bedrag betalen, maar dat wist ik al lang en heb dat reeds geruime tijd gereserveerd. Dat soort dingen hoort m.i. bij een verstandige financiële planning.
Als ik moet nabetalen op de aanslag IB 2013 heb ik gewoon te weinig betaald in dat jaar of heeft mijn wergever te weinig ingehouden.
Het was voor mij wel een verrassing want mijn IB is keurig netjes volgens de rekenregels van de belastingdienst ingehouden en ik heb geen enkele bijtelling of aftrekpost.
Goed voorbeeld is de arbeidskorting die inkomensafhankelijk is gemaakt. Deze extra korting door extra inkomen (13e maand, vakantiegeld, bonus) wordt pas achteraf verrekend. 8)7 |:( 8)7 |:( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Maar de afbouw arbeidskorting gaat over maximaal € 1200,-. En dan moet je wel een exceptioneel groot deel variabele belonging hebben. ( Basis salaris € 40.000,- en € 30.000,- variabele beloning ). Een dergelijk groot gedeelte buiten je basis salaris is niet gebruikelijk, maar ook het bovenstaande effect is meermaals in het nieuws geweest.

ps: Over het vakantiegeld wordt overigens als het goed is wel rekening gehouden met de afbouw, want dat is gewoon in de witte tabellen verwerkt.

ps2: Voor 2014 kun je er in ieder geval al rekening mee houden dat de afbouw van de arbeidskorting nog verder doorloopt, en dus tot maximaal zon € 1600,- ( 4% tussen de 40k en 80k bruto inkomen )

[ Voor 37% gewijzigd door Woy op 19-05-2014 15:03 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baldertt
Het was ruim 700 euro vanwege de variabele arbeidskorting en de rest vanwege bijzonder tarief dat 52% had moeten zijn terwijl het volgens de tabellen van de belastingdienst 42% was. Gevolg: 1650 euro te weinig belasting betaald.

Vanaf nu hou ik precies bij hoeveel ik betaal en wat ik in totaal moet gaan betalen. Over 2014 komt dat vooralsnog weer niet overeen.
Als zelfs ik het in een half uurtje in een excel sheet kan zetten, waarom kan de belastingdienst dit dan niet fatsoenlijk regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Laatst online: 09:10

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Topicstarter
Ik zit / zat in hetzelfde schuitje als Baldertt.

De inkomensafhankelijke arbeidskorting achteraf was bij bijna niemand die ik ken goed bekend. Ik las het toevallig in het nieuws eind vorig jaar, ander was het helemaal een verrassing voor mij geweest. En ook bij mij heeft de baas een foutje gemaakt door een deel van mijn inkomen verkeerd in te schalen...

Gevolg is achteraf een aanslag, wat bij mij ook veel hoger is dan ik ooit gedacht had. Zeker omdat ik in mijn belasting verleden alleen maar beetjes hoefde te betalen voor wat vermogen, dan is een aanslag van boven de 1000 euro ineens wel erg veel. Ook omdat mijn inkomen alleen maar komt uit loon (en een beetje rente dan...).

Maar ja, helaas, regels zijn regels, dus na mn salaris maar even de helft aan de belasting geven. En voor volgend jaar ben ik in ieder geval voorbereid voor een naheffing.

[ Voor 0% gewijzigd door majoh op 20-05-2014 12:48 . Reden: schakelen -> schalen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baldertt
Schat de werkgever het totale inkomen in?
Ik heb naar aanleiding van bovenstaande onaangename verrassing bij mijn salarisadministratie nagevraagd hoe dat kon gebeuren. Daar was men uiteraard op de hoogte van deze nieuwe regeltjes, maar ondanks dat ze met me eens waren dat het wanbeleid is moeten zij de rekenregels van de belastingdienst gewoon uitvoeren. Over schatten van inkomen heb ik niks gehoord.

Edit: ik las "schatten", er staat "schakelen". Wat bedoel je daar precies mee?

[ Voor 9% gewijzigd door Baldertt op 20-05-2014 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Topicstarter
In te schalen, dat bedoel ik. Ze hebben een fout gemaakt waardoor er gewoon te weinig inkomsten belasting betaald is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Vandaag lagen er twee blauwe enveloppen op de deurmat met daarin de definitieve aanslag van mijn vrouw en ik. Alles geheel hetzelfde als de aangifte. Dagtekening is 23 mei, dus de teruggave waarschijnlijk vrijdag op de rekening.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Hier ook twee brieven binnen, ook dagtekening de 23e, worden leuke bijschrijvingen vrijdag :P
Salaris, vakantiegeld en belastingteruggave.

Komt goed uit, want het nieuwe terras wordt morgen besteld.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Laatst online: 11-09 15:21
Hier nog niets ontvangen qua brief, aangifte verzonden rond februari/maart j.l.
Dus als ik het hier lees, kan t' elk moment verwerkt en overgemaakt worden.
Zeker een 'goede Vrijdag' met salaris & vakantiegeld in het vooruitzicht. (vorige maand was ook zo lekker met salaris & extra maand winstdeling :) )

update 23-mei: zojuist blauwe envelop ontvangen, dagtekening 23-mei met definitieve status. :D

[ Voor 33% gewijzigd door NielsTn op 23-05-2014 08:42 ]

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

MegaTronics schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 17:40:
Vandaag lagen er twee blauwe enveloppen op de deurmat met daarin de definitieve aanslag van mijn vrouw en ik. Alles geheel hetzelfde als de aangifte. Dagtekening is 23 mei, dus de teruggave waarschijnlijk vrijdag op de rekening.
En het staat op onze rekening.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:25

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Hier de blauwe enveloppe ook binnen gekregen vandaag: hoppa 756 euro betalen aan ze. Meteen maar gedaan, ben ik er vanaf en kan ik het ook niet vergeten :P

(als het goed is krijg ik toch bijna dat bedrag weer terug van de NUON door de mega besparing aan electra en gas over dit jaar ;) )

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:48
Ik heb op 28 maart de aangifte verstuurd en helaas tot vandaag nog geen brief op de mat, laat staan het geld. Want ik ontvang dit jaar gewoon een heerlijk extra bedrag ipv dat ik moet bij betalen :)

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Betaaldeel was er een paar weken geleden al en vandaag kwam het terugkrijg deel van partner pas.
Meteen definitief bij allebei, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Laatst online: 10-09 06:36

ATS

Ik had eerst mijn brief binnen (betalen) en die van mijn vrouw kwam een kleine twee weken later (terugkrijgen). Geld stond binnen een dag of twee opende rekening, dus direct het te betalen bedrag gereserveerd en de betaling ingepland op de een na laatste dag. Tot die tijd trek ik er nog wel een maandje rente van, dat hebben ze ook van mijn geld kunnen doen tenslotte :)

Bedragen waren naar verwachting op,de definitieve aanslag trouwens, dus daarover geen discussie. Komend jaar wordt het iets ingewikkelder, omdat we een andere huis gaan kopen dit jaar.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Begint nu wel wat lang te duren. :(

Helemaal niks gehoord. Behalve een brief over de aangifte van 2012, dat er iets verkeerd was ingevuld. Dat ze 9 juni dit gaan aanpassen. Dikke prima..want in de aangifte voor 2013 is dit wel goed ingevuld.. dus kom maar op met die brieven en ook het liefst ook iets op mijn rekening :P

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sta momenteel niet meer ingeschreven bij de gemeente sinds deze maand wegens het opzeggen van mijn huurwoning, en kan momenteel niet inschrijven op huidig adres. kan ik naar mijn belasting teruggave fluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthas
  • Laatst online: 01-09 11:14
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 23:09:
Ik sta momenteel niet meer ingeschreven bij de gemeente sinds deze maand wegens het opzeggen van mijn huurwoning, en kan momenteel niet inschrijven op huidig adres. kan ik naar mijn belasting teruggave fluiten?
De teruggave is niet gebonden aan een adres maar aan je BSN. De brief zal misschien zoek raken, maar dat heeft geen invloed op de teruggave.

"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Squishie

Not So....

Nog geen definitieve brief over 2012, nog geen brieven ontvangen van 2013. Papieren correct en tijdig ingevuld, lekker bezig.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 10:53

ralpje

Deugpopje

Het is nog geen 1 juli he ;)
Hier ook nog geen bericht, m'n aangifte was al medio februari bij ze binnen.
* ralpje wacht rustig (ahum) af :+

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dankjewel voor de reactie, dan zie ik het deze maand hopelijk op de rekening is best een vlink bedrag. en ik ga zo spoedig mogenlijk weer een inschrijfadres vinden of postadres nemen voor zekerheid.
Arthas schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 05:46:
[...]

De teruggave is niet gebonden aan een adres maar aan je BSN. De brief zal misschien zoek raken, maar dat heeft geen invloed op de teruggave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ik heb ook nog geen brief gehad, dus laat staan geld, maar even voor de zekerheid. Destijds was er natuurlijk de storing op 31 maart. Het lukte mij eerst niet, maar later op de avond wel en ik heb ook een ontvangstbevestiging ontvangen. Dan kun je er toch gerust vanuit gaan dat het proces goed afgerond is en dat er niets ergens iets is blijven 'hangen' toch?

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ondanks de ontvangstbevestiging lees ik veel dat sommige aangiftes niet ontvangen blijken te zijn. we moeten maar even 1 Juli afwachten en dan kunnen we weer met ze alle bellen voor vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Waar heb je dat gelezen dan? Een particulier kan nu toch niet weten of zijn of haar aangifte wel/niet goed is aangekomen door de storing? Of heb ik misschien een bericht van de belastingdienst zelf gemist waar ze dit aangeven?

Hoop dat het niet het geval is en ik netjes mijn centjes voor 1 juli krijg. Ik krijg namelijk een behoorlijk bedrag terug en daar ben ik met bepaalde zaken ook vanuit gegaan dat ik het voor 1 juli krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in topics van vorig jaar de pagina`s van na 1 Juli doorgelezen en aanzienlijk veel mensen waarvan de brief pas 1 juli komt en 2 weken later pas het geld. of een brief met vraag over het rekening nummer terwijl ze dat al lang hebben. of geen aangifte ontvangen.

onder andere op Viva forum, Fok forum.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2014 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ok maar dan heeft het dus niet direct met de storing van 31 maart te maken. Daar maakte ik me even bewust zorgen over. Je hoort wel vaker bij zulke storingen dat processen dan blijven hangen en het lijkt alsof alles goed is gegaan maar in werkelijkheid er toch iets fout is gegaan. Dat was even mijn grootste angst.

Als de belastingdienst los van die storing het niet voor elkaar krijgt om voor 1 juli af te handelen is het natuurlijk een grote schande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-09 20:52
Wie het nieuws de laatste maanden rondom bd volgt, ziet dat ze daar voornamelijk druk zijn met grote hoeveelheden brieven te versturen die helemaal niet verstuurd hadden moeten worden, waarna er weer een hoeveelheid excuusbrieven de deur uit moet…

Zit ook nog op def.2012 (3x) en voorlopige 2013 (2x) te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amsterdammertje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 12:38
Hier ook inmiddels de brieven binnen. gezamenlijk aangifte gedaan, 2 brieven. Bedragen identiek aan het aangifte programma.

"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Yes!! Ook ik heb vandaag de brief ontvangen (voorlopige aanslag en geen definitieve?) en ook daarin staat exact hetzelfde bedrag dat ik terug krijg als wat middels het aangifte programma werd aangegeven. Dan zal ik het geld volgende week wel ontvangen. Heerlijk extraatje zo vlak voor de vakantie want ik ontvang een behoorlijk bedrag terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 18:32
Juancho schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 16:30:
Yes!! Ook ik heb vandaag de brief ontvangen (voorlopige aanslag en geen definitieve?) en ook daarin staat exact hetzelfde bedrag dat ik terug krijg als wat middels het aangifte programma werd aangegeven. Dan zal ik het geld volgende week wel ontvangen. Heerlijk extraatje zo vlak voor de vakantie want ik ontvang een behoorlijk bedrag terug :)
Volgens mij is de voorlopige aanslag altijd exact gelijk van hetgeen jij zelf hebt ingevuld in de aangifte. ;) Bij de definitieve kunnen sommige mensen soms nog een keer verrast worden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu blijkt dat ik toch nog sta ingeschreven op mijn oude huurwoning. Ik heb wel al een postadres aangevraagt deze is in behandeling. Hoop dat ik alsnog het geld op mijn rekening krijg deze maand. Want de post wat naar mijn inschrijfadres gaat word retour gezonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Vrijdag de brief gehad, en vandaag dik 2K op de rekening bijgestort gekregen :)
Als de deadline 1 juli is zal het voor de meesten hier ook wel goed komen.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YinYang
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 31-08 14:42
BD is laat dit jaar, heb nog steeds niets gehoord....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben benieuw wanneer de volgende groep mensen brief krijgt. ik lees veel dat het vaak op 1 dag iedereen brief heeft ineens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ik ook afgelopen vrijdag de brief gehad en gister kreeg ik het geld al op mijn rekening. Dus netjes voor 1 juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
Voor degene die uitstel hadden aangevraagd en nog aangifte gaan doen, is het vanaf vanochtend 10:00 ook mogelijk om de nieuwe online aangifte daarvoor te gebruiken!

http://www.belastingdiens...en_op_mijnbelastingdienst

:)

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
Mmm, ineens geld op mijn rekening (teruggaaf bijgeboekt) maar nog geen brief gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
dcl! schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 10:05:
Mmm, ineens geld op mijn rekening (teruggaaf bijgeboekt) maar nog geen brief gezien...
Hier andersom geen geld, wel een brief om te betalen (partner)
Terwijl ik een behoorlijke som terug moet krijgen, maar nee, die brief zat er niet bij :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:50

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

YinYang schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 14:41:
BD is laat dit jaar, heb nog steeds niets gehoord....
Hier ook. begin maart aangifte gedaan, krijg veel terug, maar nog steeds niets gehoord. Terwijl ik lees dat anderen 1 week voor de termijn aangifte doen en het geld binnen 2 weken terug hebben. Het wordt hoog tijd dat de BD de aangiftes op volgorde van binnekomst gaat verwerken....

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
In dat geval zou je bijna aan de beurt zijn, ik heb eind februari aangifte gedaan en net brief gehad (inmiddels ook, na eerst het geld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet de brief nu vóór 1 juli binnen zijn of ook het geld ? Ik heb het nooit zo laat gehad, maar bij mij stond wel altijd het geld precies op dagtekening erop of eerder al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:45

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Misschien komen nu de ingewikkelde, afwijkende aangiftes. In tegenstelling tot voorgaande jaren hebben mijn vriendin en ik allebei recht op extra geld vanwege teruggang in salaris vanwege papa/mamadag, ook krijgen we extra geld vanwege aftrek medische kosten. Bij elkaar een aanzienlijk(x3) bedrag in vergelijking met voorgaande jaren.

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthas
Persoonlijk wacht ik nog steeds op de teruggaaf.

Mijn vrouw heeft nu haar geld binnen (sinds vrijdag) en kon van de 196 euro die bij haar overgemaakt is, gelijk 174 euro aan inkomensafhankelijke bijdrage ZVW over maken... (Trouwens tegelijkertijd ingevuld en zij is ook belastingpartner). Haar inkomen was puur freelance en minimaal (minder dan 4k)

De grootste bult moet dus nog komen en ik vind het nu wel erg lang duren. Misschien eind deze week? Zo heel erg ingewikkeld is mijn deel niet (verrekening HRA), dus ik begrijp ook niet goed waarom deze vooraf ingevulde aangifte zoveel tijd moet kosten. Volgend jaar ga ik in ieder geval weer lekker zelf invullen.

"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 17:54
29 maart ingediend, 16 mei voorlopige aanslag binnen. Aangifte ondernemers en ik moet veeeeeel betalen dus wellicht maakt dat nog iets uit ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Eindelijk hier ook binnen. Kregen eerst nog een brief dat de BD niet mijn rekeningnummer wist (waarom ze weten echt alles van je).

Nu alleen nog HRA, begin dit jaar aangevraagd, staat 8 weken maximaal voor en inmiddels zijn we week 15 ingegaan. Dat is ronduit schandalig. Ik heb gebeld en het antwoord was dat 8 weken normaliter al kort was en dat het team aan het verhuizen was en dat een eerste aanvraag altijd handmatig werd bekeken.

Volgende keer zal ik eens mijn aangifte 15 weken later inleveren... dan is de wereld ineens te klein.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij staat ineens op de website van toeslagen.nl een bericht bij laatste status wijzigingen, vastgesteld inkomen 2013 hebben wij van de BRI doorgekregen. Dit bedrag is gelijk aan.uw verzamelinkomen uit de aangifte inkomstenbelasting 2013. Door gegeven op 10 Juni . Status in behandeling . Zouden ze er dan nu toch mee.bezig zijn met mijn teruggave?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCHero
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 16:27
dcl! schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 10:05:
Na het lezen van deze post mijn bankieren app geopend en geld ook gestort zonder brief gezien te hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
Hier ook eindelijke de (voorlopige) aanslag binnen met dagtekening 25-6 !
De betaling zal een dezer dagen wel volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthas
Brief met de voorlopige aanslag is hier ook binnen met dagtekening 25 juni. Het bedrag volgt nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Ik heb mijn aangifte pas 7 mei verstuurd, ik verwacht dat ik op z'n vroegst begin/mid augustus iets zal horen. Is dat een reele schatting?

[ Voor 10% gewijzigd door Fietsbel op 23-06-2014 00:50 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan totaal geen schatting maken , sommige hebben het al na 1,5 maand en anderen wachten ruim 3 maanden of langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Microkid schreef op zondag 15 juni 2014 @ 16:22:
[...]
Hier ook. begin maart aangifte gedaan, krijg veel terug, maar nog steeds niets gehoord. Terwijl ik lees dat anderen 1 week voor de termijn aangifte doen en het geld binnen 2 weken terug hebben. Het wordt hoog tijd dat de BD de aangiftes op volgorde van binnekomst gaat verwerken....
Volgens mij leest de BD hier mee, want de 19e had ik de blauwe envelop ineens in de bus :)

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Fietsbel schreef op maandag 23 juni 2014 @ 00:46:
Ik heb mijn aangifte pas 7 mei verstuurd, ik verwacht dat ik op z'n vroegst begin/mid augustus iets zal horen. Is dat een reele schatting?
Vorig jaar heb ik mijn aangifte de eerste week van Juni gedaan en had ik mijn geld binnen 2 weken al binnen. Dat terwijl ik mensen kende die voor 1 april aangifte gedaan hadden, die het pas later kregen.

Er valt echt geen pijl op te trekken, en ik ben eigenlijk wel erg benieuwd hoe de volgorde van afhandeling bij de BD bepaald wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Woy schreef op maandag 23 juni 2014 @ 11:41:
[...]
Er valt echt geen pijl op te trekken, en ik ben eigenlijk wel erg benieuwd hoe de volgorde van afhandeling bij de BD bepaald wordt.
[aluhoedjesmode]
Als je veel moet betalen krijg je de aanslag snel, want dan kan de BD rente vangen.
Als je veel terugkrijgt krijg je de aanslag laat, want dan kan de BD rente vangen.
[/aluhoedjesmode]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
Die eerste gaat niet op, want je krijgt altijd een heel lange betaaltermijn, dus daar schiet de bd niet veel mee op. Met of zonder hoedje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Woy schreef op maandag 23 juni 2014 @ 11:41:
[...]

Vorig jaar heb ik mijn aangifte de eerste week van Juni gedaan en had ik mijn geld binnen 2 weken al binnen. Dat terwijl ik mensen kende die voor 1 april aangifte gedaan hadden, die het pas later kregen.

Vandaag kwam ik thuis (joh!...), en daar lag de brief van de Belastingdienst. Het geld staat er binnenkort op *O*
Erg nette doorlooptijd, had het niet zo snel verwacht!

edit:
En het is geld is binnen :9 :9 :9 :9

[ Voor 3% gewijzigd door Fietsbel op 26-06-2014 20:36 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCC
  • Registratie: Januari 2006

FCC

Door wat stommiteiten van mijn kant heb ik dit jaar aangifte gedaan over 2011, 2012 en 2013 op 29 maart. Twee weken later kreeg ik de definitieve aanslag voor 2011 binnen, met een boete maar ook met rente die een groot deel van de boete dekte ;) Begin deze week kreeg ik de definitieve aanslag over 2012 en een voorlopige aanslag over 2013 binnen. Spaarpotje is weer redelijk gevuld. (Ik denk/hoop dat de aanslag over 2013 voorlopig is vanwege de gewijzigde arbeidskorting, dus ik hou mijn spaarpotje goed vast.)
Drie jaar lopen kloten maar ben gelukkig weer bij *O*

[ Voor 12% gewijzigd door FCC op 28-06-2014 14:11 ]

Waar een wil is, is een stopcontact....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Laatst online: 08:30

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

:/

Voor april al aangifte gedaan, 9 mei een brief ontvangen met daarin de definitieve aanslag wat ik zou ontvangen. 18 juni weer een brief ontvangen dat het een negatieve aanslag is (dus nog steeds aan mijn kant ontvangen) en tot op heden nog geen geld gezien.

Dus ik wacht er eigenlijk al 1,5 maand op terwijl het al veel sneller afgehandeld had kunnen worden.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Apart, mijn definitieve aanslag is nog niet rond, die van mijn partner wel, bij gezamenlijke aangifte...

[ Voor 5% gewijzigd door begintmeta op 26-05-2015 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:30

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Loop je daadwerkelijk een jaar achter, of zit je in het verkeerde topic?

Belastingaangifte 2014 ;)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Nee gaat over 2013 :X Ik vind het vooral opvallend dat de aangiftes niet tegelijk rond zijn, dat hebben we geloof ik nog niet eerder gehad.

[ Voor 72% gewijzigd door begintmeta op 26-05-2015 11:33 ]

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste